Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, morgen verder... ik moet morgen nogal vroeg uit de veren. We gaan er wel komen.
Thanks en goede nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok

Kreeg dezelfde foutmelding na het formateren

Probleem opgelost door een andere USB kabel te nemen, blijkbaar moet de meegeleverde usb kabel niet echt goed geweest zijn want na het gebruik van een usb kabel van me externe hdd, werkte het wel goed :D

TomTec start nu op met Xiron logo
Calibration scherm is gedaan
En ik zit in me apps en Superuser staat erop :D

\0/

Bedankt rtunru en gabsor (en al de andere)

EDIT:
Heb de tablet moeten herstarten want er stond een rood kruisje in het batterij icoontje
na herstart is alles normaal :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:19
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:46:
Goed, morgen verder... ik moet morgen nogal vroeg uit de veren. We gaan er wel komen.
Thanks en goede nacht.
Je hebt een bericht van mij gemist. Gewoon droid explorer gebruiken om het in /data te krijgen!!
Omdat je een terminal hebt met root kan je toch gewoon mv of cp doen??
Is busybox wel geinstalleerd??

Rob

[ Voor 14% gewijzigd door rtunru op 09-11-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:48:
Ok

Kreeg dezelfde foutmelding na het formateren

Probleem opgelost door een andere USB kabel te nemen, blijkbaar moet de meegeleverde usb kabel niet echt goed geweest zijn want na het gebruik van een usb kabel van me externe hdd, werkte het wel goed :D

TomTec start nu op met Xiron logo
Calibration scherm is gedaan
En ik zit in me apps en Superuser staat erop :D

\0/

Bedankt rtunru en gabsor (en al de andere)

EDIT:
Heb de tablet moeten herstarten want er stond een rood kruisje in het batterij icoontje
na herstart is alles normaal :)
Fijn om te lezen dat het aan het kabeltje ligt. Veel plezier :)

Verwijderd

@rtunru

De tablet werkt rocksolid :)
SU geupdate naar 3.0.6 (krijg wel de melding steeds dat me SU verouderd is, terwijl hij wel degelijk 3.0.6 is, maar aangeeft dat het SU 2.3.1ef is), Market naar 3.3.11
Launcher Pro erop gezet (ik weet het, niet tablet optimized, maar ik heb hem op al mijn android smartphones en aangekocht, dus ik ben die launcher gewoon.

anyway, werkt lekker vlotjes en doet alles wat ik wil dat ie moet doen :)

Morgen eens een EXT3/EXT4 op me TF zetten zoals op me smartphones en kijken of dat werkt met 1 of andere app om Apps en dalvik cache naar TF te zwieren (S2E, dta2sd, ...)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 01:11 ]

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:59:
@rtunru

De tablet werkt rocksolid :)
SU geupdate naar 3.0.6 (krijg wel de melding steeds dat me SU verouderd is, terwijl hij wel degelijk 3.0.6 is, maar aangeeft dat het SU 2.3.1ef is), Market naar 3.3.11
Launcher Pro erop gezet (ik weet het, niet tablet optimized, maar ik heb hem op al mijn android smartphones en aangekocht, dus ik ben die launcher gewoon.

anyway, werkt lekker vlotjes en doet alles wat ik wil dat ie moet doen :)

Morgen eens een EXT3/EXT4 op me TF zetten zoals op me smartphones en kijken of dat werkt met 1 of andere app om Apps en dalvik cache naar TF te zwieren (S2E, dta2sd, ...)
Leuk om dit allemaal te lezen. Het is toch handig als je root rechten hebt. :P
Er was ook iemand die geklaagd heeft over verouderde su, die weet nu wat de reden is >:)

Veel plezier,

Rob

PS: wil je com.noshufou.android.su.fixer van de market installeren en draaien om te kijken of de foutmeldingen dan verholpen zijn??

[ Voor 6% gewijzigd door rtunru op 10-11-2011 09:57 ]

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:24
Ik weet dat jullie heel ergens anders mee bezig zijn, maar ik had al gemeld dat ik de market 3.1.3. er op had gekregen zonder moeite, en dat ik nog niets aan bugs had gezien , nu dat is over, werd idd steeds trager en nu het vervelendste als ik iets googeld bv ad.nl dan vind deze het wel maar als ik dan het zoek resultaat aanklikt stopt de browser ermee en keert deze terug naar het home screen van de tablet.
Makkelijkste oplossing is dan andere browser en inderdaad dan werkt het wel, maar dat wil ik niet, ben niet de enige die dit ding gebruikt, iemand een oplossing?

• rtunru
piotr123 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:41:
Ik weet dat jullie heel ergens anders mee bezig zijn, maar ik had al gemeld dat ik de market 3.1.3. er op had gekregen zonder moeite, en dat ik nog niets aan bugs had gezien , nu dat is over, werd idd steeds trager en nu het vervelendste als ik iets googeld bv ad.nl dan vind deze het wel maar als ik dan het zoek resultaat aanklikt stopt de browser ermee en keert deze terug naar het home screen van de tablet.
Makkelijkste oplossing is dan andere browser en inderdaad dan werkt het wel, maar dat wil ik niet, ben niet de enige die dit ding gebruikt, iemand een oplossing?
Zei ik toch??
Gebruik gewoon mijn ROM >:)

• piotr123
Ja je had gelijk, Ik denk ook uiteindelijk wel dat ik dat ga doen maar..., ben niet de enige die dit ding gebruikt en daar komtie "door het stof" ik heb er al eens een verziekt een andere weer verkocht omdat ik die waardeloos vond en die had ik ook gehad en ik heb beloofd :+ toen ik deze zondag kreeg deze origineel te houden en niet te verkopen .... je snapt het wel.

• rtunru
piotr123 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:05:
Ja je had gelijk, Ik denk ook uiteindelijk wel dat ik dat ga doen maar..., ben niet de enige die dit ding gebruikt en daar komtie "door het stof" ik heb er al eens een verziekt een verkocht omdat ik die waardeloos vond en die had ik ook gehad en ik heb beloofd :+ toen ik deze zondag kreeg deze origineel te houden en niet te verkopen .... je snapt het wel.
Ik snap je zeker.
Heb je een Xiron of Tomtec??
Als je een Xiron hebt dan blijft het origineel lijken ( in elk geval voor een leek ).

Rob

• piotr123
Tomtec dus.

Heb ff helpdesk gebeld en kan het ding omruilen....., :(
terug naar fab inst. en hij doet weer goed, ik meld me weer als ik zover ben dat ik ga rommen :)

[ Voor 116% gewijzigd door piotr123 op 10-11-2011 16:08 ]

Verwijderd

rtunru schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:45:
[...]

Leuk om dit allemaal te lezen. Het is toch handig als je root rechten hebt. :P
Er was ook iemand die geklaagd heeft over verouderde su, die weet nu wat de reden is >:)

Veel plezier,

Rob

PS: wil je com.noshufou.android.su.fixer van de market installeren en draaien om te kijken of de foutmeldingen dan verholpen zijn??
SU fixer al geprobeerd, maar dat verhelpt het probleem niet, Waarschijnlijk om dezelfde redenen als op sommige smartphones, Je hebt root, maar niet volledig omdat je geen S-Off hebt, De enige mogelijkheid om dan SU juist te updaten zonder foutmeldingen is via een romupdate of via adb te pushen of via de 1 of andere recovery op de tablet . De voorgestelde oplossing van SU fixer om SU te flashen via recovery (zoals op smartphones met CWM, werkt niet op de tablet omdat er geen recovery zoals CWM is voor de tablet

De andere mogelijkheid is om het te pushen via adb, maar dat ga ik wel eens op een ander momment doen, heb in SU gewoon de melding uitgevinkt over verouderde SU, dan krijg je de melding niet meer telkens je een app uitvoert dat SU nodig heeft.

WiFikill geeft ook nog problemen, maar die app is uit de market gehaald en niet echt geschikt voor elke gebruiker, naja, hou me wel bezig met nog wat root apps uit te proberen :D.

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:53:
[...]

SU fixer al geprobeerd, maar dat verhelpt het probleem niet, Waarschijnlijk om dezelfde redenen als op sommige smartphones, Je hebt root, maar niet volledig omdat je geen S-Off hebt, De enige mogelijkheid om dan SU juist te updaten zonder foutmeldingen is via een romupdate of via adb te pushen of via de 1 of andere recovery op de tablet . De voorgestelde oplossing van SU fixer om SU te flashen via recovery (zoals op smartphones met CWM, werkt niet op de tablet omdat er geen recovery zoals CWM is voor de tablet

De andere mogelijkheid is om het te pushen via adb, maar dat ga ik wel eens op een ander momment doen, heb in SU gewoon de melding uitgevinkt over verouderde SU, dan krijg je de melding niet meer telkens je een app uitvoert dat SU nodig heeft.

WiFikill geeft ook nog problemen, maar die app is uit de market gehaald en niet echt geschikt voor elke gebruiker, naja, hou me wel bezig met nog wat root apps uit te proberen :D.
OK, dank voor het uitproberen.
Ik was daar al bang voor omdat /system op een cramfs partitie is.

Even om onnodige paniek voor te zijn:

De combinatie su en superuser.apk die ik gebruik is een versie die gewoon goed werkt.

De foutmeldingen die krijg je als je een update doet van Superuser.apk en wel omdat nu alle binaries met een certificaat is ondertekend en de oude su binary dus nog niet. Door cramfs, kan deze su niet mee worden vernieuwd.

Als ROM-maker probeer ik de onderdelen te nemen waarvan ik zeker weet dat ze stabiel zijn en goed werken. Vandaar de bewuste keuze om versie 2.x.y te gebruiken i.p.v. de nieuwe 3.x.y.

Waarom??, ga gewoon naar hun site en geniet van al die horror verhalen daar :'(

Nogmaals, root werkt gewoon met mijn ROM en je zult prima ermee kunnen werken zolang je het laat zoals het was afgeleverd.

Geen update dus!!

Ik ga in de toekomst een verbeterde ROM uitbrengen, maar je begrijpt dat ik dat pas doe als een versie van Superuser uitkomt dat stabiel en betrouwbaar is.
Verder, wil ik natuurlijk eerst alles goed testen alvorens ik een nieuwe ROM publiceer.

Groet,

Rob

• rtunru
piotr123 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:10:
Tomtec dus.

Heb ff helpdesk gebeld en kan het ding omruilen....., :(
Goed zo en een Xiron kopen??

• piotr123
rtunru schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:24:
[...]

Goed zo en een Xiron kopen??
zie me bericht hierboven (edit)

bedankt zover,

Piet

Verwijderd

Daar is ie weer.... Ik krijg:

1. Dat adb niet aan de sjoeger.....
2. Kan rkdump niet moven (geen cp op de tablet) van /mnt/storage/sdcard /data/ , melding failed on ...... cross link device...
3. rkdump kan ik niet runnen v.a. de sdcard.

Busybox krijg ik niet a.d. gang, geen root rechten (die heb ik alleen in de terminal sessie van DroidExplorer, echter daarin krijg ik adb niet a.d. gang om Busybox te installeren. Ik heb de Android sdk draaien, met de benodigde tools met adb. Daarnaast meen ik dat DroidExplorer ook de adb laadt. Ik heb het pad naar adb op mijn windhows bak toegevoegd aan de system variabelen. Helaas, werkt niet).

I'm stuck.

Verwijderd

Hmmm, adb reageert (cmd shell), echter:

C:\Users\Gebruiker>adb devices
adb server is out of date. killing...
ADB server didn't ACK
* failed to start daemon *
error:

Ik zie in de Android SDK geen v2.3.1 maar v2.3.3. Wellicht de reden?

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:12:
Hmmm, adb reageert (cmd shell), echter:

C:\Users\Gebruiker>adb devices
ADB server didn't ACK
error:

Ik zie in de Android SDK geen v2.3.1 maar v2.3.3. Wellicht de reden?
Voor adb heb je eigenlijk maar 3 bestanden nodig adb.exe, AdbWinApi.dll en AdbWinUsbApi.dll; het liefste onder c:\windows directory maar in principe is iedere directory goed als je maar daarvandaan werkt.

Als adb devices jouw tablet niet vindt dan betekent dat dat je de driver nog moet installeren.

Rob

Verwijderd

Je bedoeld de USB driver? Maar is dat dan een andere rockusb driver dan die voor de 8" tablet? Die heb ik nl al draaien en gebruikt bij het ROMmen van die tablet.

Btw, heb met DroidExploder rkdump naar /data/ kunnen krijgen. Echter, als ik nu:

# /data/rkdump /dev/block/mtdblock5 /mnt/storage/sdcard/update.img

uitvoer, wordt er wel een update.img aangemaakt maar als ik die bekijk lijkt het mij dat er een dump van de binary rkdump is gemaakt. Bestandje is ook maar 42kb groot. Daarnaast geeft dat rkdump commando een exit status van 126 en da's niet goed.

• rtunru
rtunru schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:28:
[...]

Voor adb heb je eigenlijk maar 3 bestanden nodig adb.exe, AdbWinApi.dll en AdbWinUsbApi.dll; het liefste onder c:\windows directory maar in principe is iedere directory goed als je maar daarvandaan werkt.

Als adb devices jouw tablet niet vindt dan betekent dat dat je de driver nog moet installeren.

Rob
Als je adb dan aan de praat krijgt doe je daarna dat RKbackup in de directory waar je adb hebt staan en doe een adb push naar /data.
Als dat gelukt is, een adb shell als root en RKbackup starten

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:37:
Je bedoeld de USB driver? Maar is dat dan een andere rockusb driver dan die voor de 8" tablet? Die heb ik nl al draaien en gebruikt bij het ROMmen van die tablet.

Btw, heb met DroidExploder rkdump naar /data/ kunnen krijgen. Echter, als ik nu:

# /data/rkdump /dev/block/mtdblock5 /mnt/storage/sdcard/update.img

uitvoer, wordt er wel een update.img aangemaakt maar als ik die bekijk lijkt het mij dat er een dump van de binary rkdump is gemaakt. Bestandje is ook maar 42kb groot. Daarnaast geeft dat rkdump commando een exit status van 126 en da's niet goed.
Wat is het resultaat van:

# cat /proc/mtd

Verwijderd

Sorry, no capice...

RKbackup? Waar kan ik dat vinden. ADB doet het niet, USB driver wel ok. Zie print screen.
Afbeeldingslocatie: http://download.gabsor.nl/adb.jpg

C:\Users\Gebruiker>adb push rkdump /data/
ADB server didn't ACK
error:

Verwijderd

Output cat /proc/mtd Tomtec 7":
Afbeeldingslocatie: http://download.gabsor.nl/catmtd.jpg

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:48:
Sorry, no capice...

RKbackup? Waar kan ik dat vinden. ADB doet het niet, USB driver wel ok. Zie print screen.
[afbeelding]

C:\Users\Gebruiker>adb push rkdump /data/
ADB server didn't ACK
error:
Scusa, no RKbackup ma RKdump }:O

• rtunru
Zo te zien heb je wel degelijk root ;)

Kun je ook dan het resultaat van pwd en id laten zien??

Verwijderd

Leider, ik krijg weer die killing melding.... M.a.w. adb no sjoeger geven.

pwd en id:
Afbeeldingslocatie: http://download.gabsor.nl/idoutput.jpg

(Ja hij geeft echt root aan....btw waar wil je de pwd vandaan hebben?)

• birdiebnl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-03-2015
rtunru schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:56:
[...]

Zo te zien heb je wel degelijk root ;)

Kun je ook dan het resultaat van pwd en id laten zien??
De cat /proc/mtd werkt ook zonder root.
Voo het dumpen van het blockdevice heb je daadwerkelijk root nodig.

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:59:
Leider, ik krijg weer die killing melding.... M.a.w. adb no sjoeger geven.

pwd en id:
[afbeelding]

(Ja hij geeft echt root aan....btw waar wil je de pwd vandaan hebben?)
pwd is om te weten waar je zit, maar laat maar!

doe:
cd /data
ls -l

en geef me weer het resultaat

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://download.gabsor.nl/rkdump.jpg

Die zag ik al aankomen :)

• birdiebnl
Kijk eens of het commando "cat /dev/block/mtdblock5" werkt. Dan weet je of je bij het block device kunt.

Verwijderd

Wait up... ziet er naar uit dat er nu wel wat gebeurd.....

Heb in /data een ./rkdump gedaan....
Dumping..................

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:05:
Wait up... ziet er naar uit dat er nu wel wat gebeurd.....

Heb in /data een ./rkdump gedaan....
Dumping..................
Brave jongen, dat had ik je nog willen vragen :)

Verwijderd

Goed, dump volgens mij gelukt... Zie prt screen. Nu wil je vast dat bestand hebben.

Afbeeldingslocatie: http://download.gabsor.nl/dump.jpg

Verwijderd

Wacht ff, ga even de SD kaart eruit halen anders duurt de copy zo lang (12 minuten zegt DroidExpl)

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:07:
Goed, dump volgens mij gelukt... Zie prt screen. Nu wil je vast dat bestand hebben.

[afbeelding]
Hoe raad je het, naar je pc overzetten en dan skype naar mij >:)

Verwijderd

Ftp loopt - ETA 5 min, ik zet em hier neer: http://download.gabsor.nl/update.img

Even een gil als je em hebt dan haal ik hem weer weg...... ivm de ruimte op den web server.

Verwijderd

Klaro... sponze.

Verwijderd

Moet je btw de andere mtb blocks ook nog hebben?

Zoals deze?

# /data/rkdump /dev/block/mtdblock1 /sdcard/kernel.img
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock2 /sdcard/boot.img
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock3 /sdcard/recovery.img
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /sdcard/system.img

Of zitten die in de update.img?

• rtunru
Gilletje >:)

Bij deze promoveer ik je tot beta-tester omdat ik dit tablet zelf niet heb!

Ik ga gelijk de nieuwe Superuser en Market 3.3. opzetten, OK??

Rob

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:27:
Moet je btw de andere mtb blocks ook nog hebben?

Zoals deze?

# /data/rkdump /dev/block/mtdblock1 /sdcard/kernel.img
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock2 /sdcard/boot.img
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock3 /sdcard/recovery.img
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /sdcard/system.img

Of zitten die in de update.img?
Die zit als het goed is ook in update.img. Maar bewaar ze maar voorlopig

Verwijderd

Ok, als het net zo werkt / gaat als bij de 8" dan moet mijn huwelijk dat wel gaan overleven.
Aangezien er v.a. het origineel gewerkt wordt kan er toch niet zo heel veel mis gaan... Toch (lees je mijn angst ? hahaha)

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:31:
Ok, als het net zo werkt / gaat als bij de 8" dan moet mijn huwelijk dat wel gaan overleven.
Aangezien er v.a. het origineel gewerkt wordt kan er toch niet zo heel veel mis gaan... Toch (lees je mijn angst ? hahaha)
Ik kan je angst van hier ruiken!
Vergeet niet dat catr de gebruiksvoorwaarden recent strenger heeft gemaakt. :*)

Dank voor jouw medewerking en inzet.

Rob

Verwijderd

U'r welcome, het echt intelligente werk is uw deel.
Naar ik het begrijp het riscovolle mijn deel :)

Het is laat, catr?

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:36:

Het is laat, catr?
Ben nog wakker, ben blij dat er nu voor jou een nieuwe rom komt dankzij Rob, die is het wel toevertrouwd.

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Verwijderd

Haha, ik bedoelde eigenlijk dat ik niet snapte wat catr was.....ofwel laat / niet zo snel en helder meer van begrip.

Niet alleen voor mij maar voor de hele community!

Goed, ik ga hori.

Morgen zien we verder.

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:36:

Het is laat, catr?
Wellicht tenovervloede, maar jouw volgende schone taak is uit te vinden hoe je jouw tablet in loader mode kunt zetten. >:)

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:46:
Haha, ik bedoelde eigenlijk dat ik niet snapte wat catr was.....ofwel laat / niet zo snel en helder meer van begrip.

Niet alleen voor mij maar voor de hele community!

Goed, ik ga hori.

Morgen zien we verder.
Ik krijg dit weekend mijn nieuwe vriendin in huis, dus dit weekend geen ROM :*)
Sorry, maar ik moet prioriteiten stellen!

• birdiebnl
rtunru schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:29:
[...]
Ik ga gelijk de nieuwe Superuser en Market 3.3. opzetten, OK??
Nieuwe market 3.3.11 werkt prima, ik heb hem al draaien op de Xiron.

• rtunru
birdiebnl schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:54:
[...]

Nieuwe market 3.3.11 werkt prima, ik heb hem al draaien op de Xiron.
OK, dank je.

Ik vond het een eer dat je meekeek met onze pogingen om een dump van die Tomtec te krijgen.
Met DroidExplorer is dat ook mogelijk en naar mijn mening wat minder gevaarlijk.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een half oog open: Rob, groot gelijk.... de juiste prioriteit gesteld :)

Na het weekend zien we verder..... ga ik zoeken hoe ik in de loader stand kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
rtunru schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:59:
[...]

OK, dank je.

Ik vond het een eer dat je meekeek met onze pogingen om een dump van die Tomtec te krijgen.
Met DroidExplorer is dat ook mogelijk en naar mijn mening wat minder gevaarlijk.

Rob
Natuurlijk is dat minder gevaarlijk, maar met de Xiron lukt dat niet (en ik verwacht met de TomTec 8 inch ook niet).
Deze Tomtec 7 inch had in de boot.img de ro.secure op 0 staan, wat betekent dat als je met adb aan je device koppelt, je root acces hebt. In de originele Xiron firmware staat dit op 1, en dan houdt het op, dan kun je via de ADB interface (die DroidExplorer ook gebruikt) geen root access krijgen. Daar zat het hele probleem.
Wat ik heb gedaan is dit middels een klein stukje overflashen op 0 zetten, zodat ik ook gewoon op dezelfde manier als die je nu bij de TomTec hebt gedaan die firmware kunt dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:10:
[...]

Natuurlijk is dat minder gevaarlijk, maar met de Xiron lukt dat niet (en ik verwacht met de TomTec 8 inch ook niet).
Deze Tomtec 7 inch had in de boot.img de ro.secure op 0 staan, wat betekent dat als je met adb aan je device koppelt, je root acces hebt. In de originele Xiron firmware staat dit op 1, en dan houdt het op, dan kun je via de ADB interface (die DroidExplorer ook gebruikt) geen root access krijgen. Daar zat het hele probleem.
Wat ik heb gedaan is dit middels een klein stukje overflashen op 0 zetten, zodat ik ook gewoon op dezelfde manier als die je nu bij de TomTec hebt gedaan die firmware kunt dumpen.
Hey Birdiebnl,

Mijn opmerking is heel algemeen hoor en zeker geen aanval op jouw werkwijze.
Ik weet dat je altijd heel zorgvuldig te werk gaat en dat je weet wat je doet.

Ik werk graag in stappen van niet gevaarlijk tot gevaarlijker en daarom heb ik dit pad gekozen.
Als laaste mogelijkheid als het niet gelukt was, had ik graag je hulp ingeroepen ;)

Wel fijn dat je deze kennis nou met ons deelt, dan weten we weer meer.

Vriendelijke groeten,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand ofdat het mogelijk is om via de usb-poort een bluetooth-adapter aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:58:
Weet er iemand ofdat het mogelijk is om via de usb-poort een bluetooth-adapter aan te sluiten?
Heb het met een trust usb geprobeerd, maar wordt niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, is het echt noodzakelijk om een tablet in de LOADER modus te krijgen? Ik heb op de sdcard nog die update.img staan die ik gisteren met rkdump aanmaakte. Die image wordt gezien en ik krijg de vraag of ik die wil uitvoeren c.q. wil updaten.

Mogelijk werkt dat bij de nieuwe ROM van Rob ook?

Daarnaast, in DroidExplorer en Supe1Click zitten ook upgrade opties... Werken die niet?

Kan tot nu toe weinig vinden over hoe ik de Tomtec 7" in de Loader modus kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:25:
Btw, is het echt noodzakelijk om een tablet in de LOADER modus te krijgen? Ik heb op de sdcard nog die update.img staan die ik gisteren met rkdump aanmaakte. Die image wordt gezien en ik krijg de vraag of ik die wil uitvoeren c.q. wil updaten.

Daarnaast, in DroidExplorer en Supe1Click zitten ook upgrade opties... Werken die niet?

Kan tot nu toe weinig vinden over hoe ik de Tomtec 7" in de Loader modus kan krijgen.
Je kunt proberen de updateimage in de root van je sd-kaart te zetten, als je de tab aanzet zal hij de image herkennen en vragen om te updaten. Bij mij met de xiron 8 kwamen er foutmeldingen, hier is het afwachten. Heb toen via win7 geflashed.
Je kunt het proberen, in het ergste geval start de tab niet op. Je kunt dan de sd kaart uit de tab halen en weer opnieuw opstarten.
Bij mijn yarvik 211 moet je de linker volume knop en de aanknop tegelijk indrukken om hem in loadermode te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door catr op 11-11-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:25:

Ik probeer de update zo te krijgen zodat je niet in loader mode moet zijn.
Maar, blijf toch zoeken a.u.b.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik em heb..... Zie het RK29 device in de hw lijst verschijnen als ik de instructies volg voor de Yarvik TAB250... Zie handleiding, helemaal aan het eind.

20 sec de beide de VOLUME+ en de power on in drukken. Wat daarna komt volg ik niet maar als ik na die 20 sec de power on in druk zie ik de RK29 verschijnen i.d. hardwarelijst.

http://www.yarvik.com/download.php?file=./images/artikelen/TAB250/Manuals/TAB250_manual_nld.pdf

Wat moet ik verder checken om te weten of ie echt goed i.d. loader modus zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meest zinnige vergeten te melden: RKDeviceManage ziet em als een RK29, hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://download.gabsor.nl/tt7loader.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:58:
Meest zinnige vergeten te melden: RKDeviceManage ziet em als een RK29, hieronder:
[afbeelding]
En zoals je ziet zit ie in de loader mode. :)
Of is jouw screenshot nep??

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, nep.... waarvoor zou ik dat doen?
Nope, is 100% echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:11:
Haha, nep.... waarvoor zou ik dat doen?
Nope, is 100% echt.
Ik ben trouwens net bij Blokker en daar zag ik die Xiron nu voor 139 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Intertoys, Bart Smit, Blokker... ze kunnen natuurlijk qua prijs niet achterblijven.

Heeft iemand nog een tip mbt bescherming:
- Wel of geen neopreen protector voor het scherm?
- Welke hoes?

http://www.123bestdeal.co...let-Game-android-2.3.html

of deze?

http://www.bartsmit.com/s...rams=fh_secondid%3D462298

Iemand nog alternatieven / andere tegengekomen die passen op de Tomtect / Xiron?
Voor de 8" kan alleen iets vinden bij 123bestdeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik wil ook de Xiron van Blokker gaan halen, maar zou eerst graag wat ervaringen willen weten. Gezien dit topic eigenlijk alleen maar over het rooten gaat zal ik wat gerichtere vragen stellen

- Heeft hij de Android Market, of een eigen market? In de TS staat dat het de Adroid is, maar in een paar posts zag ik dat dit toch niet het geval was. Wat is het nu?

- Werkt/reageert het capacitieve scherm goed?

- Zijn er duidelijke minpunten met en apparaat en stock rom?

In wil hem in eerste instantie niet rooten en een andere rom erop zetten. Is dit een prima apparaat om mee te werken als hij gewoon stock wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rtunru

Kun je mbt de ROM de cifs.ko inbakken? Vreemde is dat de 7" tablets die ik heb (unrooted so far) het prima toestaan om vanaf mijn media player filmpjes te starten. Ofwel daar svp er niet uit slopen....

De 8" daarintegen knalt eruit op het moment dat ik een film start. Lokaal (sd) gaat het prima maar via een smb share niet. Na enig speur werk kwam ik onderstaande tegen, wat de oorzaak van het euvel is.

"No such device".
A: Your current kernel or rom lacks the necessary CIFS support. Try to find a matching kernel module (cifs.ko) or use a rom with explicit CIFS support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Erazzzer schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:05:
Ik wil ook de Xiron van Blokker gaan halen, maar zou eerst graag wat ervaringen willen weten. Gezien dit topic eigenlijk alleen maar over het rooten gaat zal ik wat gerichtere vragen stellen

- Heeft hij de Android Market, of een eigen market? In de TS staat dat het de Adroid is, maar in een paar posts zag ik dat dit toch niet het geval was. Wat is het nu?

- Werkt/reageert het capacitieve scherm goed?

- Zijn er duidelijke minpunten met en apparaat en stock rom?

In wil hem in eerste instantie niet rooten en een andere rom erop zetten. Is dit een prima apparaat om mee te werken als hij gewoon stock wordt gebruikt?
In de standaard rom zit de gmarket. het capacitieve scherm is goed, soms in de hoeken iets trager, maar prima mee te werken. Met een custom rom heb je meer mogelijkheden, maar met de orginele is ook prima te werken. Je zit hier op tweakers waar informatie te vinden is om je tab aan te passen en te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:24:
@rtunru

Kun je mbt de ROM de cifs.ko inbakken? Vreemde is dat de 7" tablets die ik heb (unrooted so far) het prima toestaan om vanaf mijn media player filmpjes te starten. Ofwel daar svp er niet uit slopen....

De 8" daarintegen knalt eruit op het moment dat ik een film start. Lokaal (sd) gaat het prima maar via een smb share niet. Na enig speur werk kwam ik onderstaande tegen, wat de oorzaak van het euvel is.

"No such device".
A: Your current kernel or rom lacks the necessary CIFS support. Try to find a matching kernel module (cifs.ko) or use a rom with explicit CIFS support.
@gabsor
Het sleutelen aan de kernel image is niet wat ik voor ogen heb met mijn ROM en is ook niet zo simpel.
Niet in de laatste plaats omdat ik daar niet voldoende kennis over heb.
Wellicht kan birdiebnl hierop reageren??

Groet,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:08:
Ja, Intertoys, Bart Smit, Blokker... ze kunnen natuurlijk qua prijs niet achterblijven.

Heeft iemand nog een tip mbt bescherming:
- Wel of geen neopreen protector voor het scherm?
- Welke hoes?

http://www.123bestdeal.co...let-Game-android-2.3.html

of deze?

http://www.bartsmit.com/s...rams=fh_secondid%3D462298

Iemand nog alternatieven / andere tegengekomen die passen op de Tomtect / Xiron?
Voor de 8" kan alleen iets vinden bij 123bestdeal.
Voor mijn Xiron heb ik die van 123bestdeal gekocht omdat die beter beschermt ( hard ) en je het kan neerzetten als je film kijkt of een boek leest

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo aus Deutschland, :-)

habe mir in Enschede ein TomTec 8" gekauft.
ROM von Bierdiebnl geflasht, alles super ... :)

Der Hersteller unserer Tabletts müsste "Newman" sein:
http://www.newsmy.com/en/products_show.asp?ArticleID=549

Aber für Firmware Download braucht man eine SN vom NewPad P9 :-(

Es gibt eine neue Firmware mit Honeycomb UI - siehe Video:
http://fastcardtech.blogs...9-mid-pad-tablets-pc.html

Ich denke man kann die Software hier downloaden, aber ich kann in diesem Forum nichts
verstehen ...
http://translate.google.c...an.in%2Fthread-7-1-1.html

Vielleicht kann hier jemand helfen??

Gruß
TomTec8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant, een keyboard case, eens uitzoeken waar ze dat hier ergens verkopen :D

Maar best wel eens de moeite waard om naar te kijken, de tablet ziet er idd identiek uit als de TomTec 8" en de Xiron 8", blijkbaar nog geen Android 3.x Os, maar het zou er wel aankomen, voor zover ik begrijp.
Google Vertaald, Chinees Forum

Kent er iemand genoeg chinees om op het forum te registreren :D

Bedankt "TomTec8" voor de informatie
(Vielen Dank "TomTec8" für die Informationen)

EDIT
Ok, Gevonden hoe ik kan registreren op het forum, je moet een reply in het forum doen om de download link te zien, heb de link nu en ben het aan het downloaden (van een erg trage server), post het wel hier als het binnen is :)

EDIT:
Ok, heb het bestand gedownload, upload het momenteel naar Mediafire en MultiUpload, maar kan even duren hier met me trage upload, bestand is +/- 190mb groot

EDIT
Mediafire link
MultiUpload link
(HotFile - MegaUpload - FileSonic - FileServe - ZShare - DepositFiles - Wupload - UploadHere - UploadKing)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ DjoeNtje:
Super gemacht ....
Lade gerade von Mediafire.
Probiere es dann zu flashen.

Bedankt :)

Bad News:
The Image is from August.
Version is not newer as the Image we are using :(

Our search must go on ...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT
Ok ik denk dat ik de Android 3.0 rom heb gevonden, ben het nu aan het downloaden :)
Google Vertaalde Pagina (Ok ze spreken van 1008_DS803_ Newman P9_SDK2.0_ # 182 , maar de link gaat wel degelijk naar 1026_DS803_xxxxP9_xxx3.0_weilaizhan.in.rar (xxx zijn chinese tekens)

@TomTec8
Ok, ich glaube, ich habe das Android 3.0 ROM gefunden, bin jetzt an herunterladen
Ich habe mehrere ROM Bilder gefunden (1026_DS803_P9_3.0 (27-10-2011) und (1008_DS803_P9_SDK2.0) (24-09-2011)
Ich herunterladen sie alle auf mein festplatte nur

Wierd forum, je moet telkens als je post een url ter bevestiging ingeven + een captcha intypen, erg vervelend :D
Ze hebben nog meer te download voor deze P9 tablet, ff verder op zoek, maar is lastig om elke pagina telkens opnieuw te laten vertalen, om 1 of andere reden, word de link waar je op drukt niet vertaald maar brengt je naar de hoofdpagina van dit chinees forum

EDIT
Naja, er staan van alle roms op dat forum
- 1026_DS803_P9_3.0 (27-10-2011) (Android 2.3.1 volgens het forum, maar downloadlink gaat naar een 3.0 Android rom volgens de screenshots :p) (met root als ik het goed lees)) (Flash 11 ondersteuning)
- 1008_DS803_P9_SDK2.0 (24-09-2011) (Android 2.3.1 rom (met root???)) Screenshots in de Forum post zijn Honeycomb denk ik) (Flash 11 ondersteuning)
Naja we zien wel wat voor roms het zijn na het downloaden en flashen :D

Ik download ze gewoon allemaal en upload ze dan later, zet de link hier neer voor de rom bouwers in dit forum :D

EDIT
De download is erg traag, dus zal wel even duren (+/- 30 a 45 minuten) dan upload ik ze wel naar MediaFire en MultiUpload

EDIT
Uploading nu, 330mb, zal dus wel een dik half uur tot 45minuten duren :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:03:
EDIT
Ok ik denk dat ik de Android 3.0 rom heb gevonden, ben het nu aan het downloaden :)
Google Vertaalde Pagina (Ok ze spreken van 1008_DS803_ Newman P9_SDK2.0_ # 182 , maar de link gaat wel degelijk naar 1026_DS803_xxxxP9_xxx3.0_weilaizhan.in.rar (xxx zijn chinese tekens)

@TomTec8
Ok, ich glaube, ich habe das Android 3.0 ROM gefunden, bin jetzt an herunterladen
Ich habe mehrere ROM Bilder gefunden (1026_DS803_P9_3.0 (27-10-2011) und (1008_DS803_P9_SDK2.0) (24-09-2011)
Ich herunterladen sie alle auf mein festplatte nur

Wierd forum, je moet telkens als je post een url ter bevestiging ingeven + een captcha intypen, erg vervelend :D
Ze hebben nog meer te download voor deze P9 tablet, ff verder op zoek, maar is lastig om elke pagina telkens opnieuw te laten vertalen, om 1 of andere reden, word de link waar je op drukt niet vertaald maar brengt je naar de hoofdpagina van dit chinees forum

EDIT
Naja, er staan van alle roms op dat forum
- 1026_DS803_P9_3.0 (27-10-2011) (Android 2.3.1 volgens het forum, maar downloadlink gaat naar een 3.0 Android rom) (met root)) (Flash 11 ondersteuning)
- 1008_DS803_P9_SDK2.0 (24-09-2011) (Android 2.3.1 rom (met root???)) Screenshots in de Forum post zijn Honeycomb denk ik) (Flash 11 ondersteuning)

Ik download ze gewoon allemaal en upload ze dan later, zet de link hier neer voor de rom bouwers in dit forum :D

EDIT
De download is erg traag, dus zal wel even duren (+/- 30 a 45 minuten) dan upload ik ze wel naar MediaFire en MultiUpload
Ik wil geen spelbreker zijn, maar ik geloof niet dat dit een Honeycomb ROM is maar een Gingerbread ROM met Honeycomb uiterlijk. In het engels al weken aangeduid als Rockchip Fake Honeycomb.
Rockchip heeft namelijk een SDK uitgegeven die Gingerbread een Honeycomb interface geeft.

Desondanks, ga gewoon door met downloaden ( en ik download weer jouw downloads ) en ik zal met plezier naar die ROMs kijken, Wie weet is er een leuke tussen al is het alleen maar een nieuwere versie van Gingerbread.

Groet,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had het al door bij het uitpakken van de rar en het rondneuzen in de bestanden, dat het een 2.3.1 android rom is.

MultiUpload download links:MediaFire download links:EDIT_1
Ben me TomTec 8" aan het opladen (batterij was onder de 15%), als dit gedaan is ga ik "1026_DS803_XXP9_XX3.0_weilaizhan.in.rar" eens proberen te flashen (iemand moet het eens proberen hier hé ;) )

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:48:

EDIT_1
Ben me TomTec 8" aan het opladen (batterij was onder de 15%), als dit gedaan is ga ik "1026_DS803_XXP9_XX3.0_weilaizhan.in.rar" eens proberen te flashen (iemand moet het eens proberen hier hé ;) )
I have flashed my TomTec with 1026_DS803_XXP9_XX3.0
it´s a new Loader inside.
Booting up now ... Get a Newsmy animation now ...
Says Android 2.3

Yeah.... It´s Honeycomb User Interface .... :) :) :)

Got some messages in chinese ...
Must test now. Thankyou for downloadig to DjoeNtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TomTec8
Nice :) , i bookmarked the Chinees forum.
Is the rom rooted? or is it an official Newsmy rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:40:
@TomTec8
Nice :) , i bookmarked the Chinees forum.
Is the rom rooted? or is it an official Newsmy rom.
Hi,
i think it´s not rooted.
No Superuser apk in the moment and i get always error with google mail.

The keyboard is very big and qwerty layout with some chinese signs.
Many chinese apps to delete ...

Rooting should be possible, bcause the image is on the PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand game-ervaring op de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:20:
Heeft er iemand game-ervaring op de tablet?
Karel,

Is angry bird geen game??
Heb je namelijk zelf al,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:22:
[...]

I have flashed my TomTec with 1026_DS803_XXP9_XX3.0
it´s a new Loader inside.
Booting up now ... Get a Newsmy animation now ...
Says Android 2.3

Yeah.... It´s Honeycomb User Interface .... :) :) :)

Got some messages in chinese ...
Must test now. Thankyou for downloadig to DjoeNtje
Could you please tell us which version of Gingerbread??
I hope newer then 2.3.1 :)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:36:
[...]

Could you please tell us which version of Gingerbread??
I hope newer the 2.3.1 :)

Thanks
Sorry, but its still 2.3.1 and Kernel from the last installed image, because in the
new package there is no Kernel.
But the Interface looks much better ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:44:
[...]

Sorry, but its still 2.3.1 and Kernel from the last installed image, because in the
Thank you, no reason to change my ROM for now.
I will publish the next version soon with updates of Market and Superuser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:44:
[...]

In the "1008_DS803_XXP9_SDK2.0_weilaizhan.in" there's a kernel.img

Flashing now "1026_DS803_XXP9_XX3.0_weilaizhan.in" with kernel from "1008_DS803_XXP9_SDK2.0_weilaizhan.in"

Let's see how it goes :D

Zow :)
- Taal even in het Nederlands gezet, alsook het Toetsenbord op Frankrijk (Azerty) (Ja wij Belgen :D )
- Interface is mooi Honeycomb alike gemaakt
- Werkt lekker vlotjes
- Uninstaller geïnstalleerd voor al die Chinese apps dat ze erbij zwieren er af te halen :D
(Er staat zelfs een Chinese Market op met enkel Chinese apps)

Er, ok, ik moet gaan eten van het vrouwtje, straks wel meer info met screenshots

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Begint al op te schieten met de custom roms voor deze tablets.
Is er inmiddels ook al een mogelijkheid om terug te flashen naar de originele rom bij een tomtec 8" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus gewoon RK.Launcher met een Honeycomb theme erop :)
Niks speciaal

- Modelnummer: Newpad P9
- Android Versie: 2.3.1
- Kernel Versie: 2.6.32.27 - root@ubuntu #281
- Build Nummer: rk29_gingerbread_v2.10.00 - rk29sdk-eng 2.3.1 GINGERBREAD eng.root.20111026.114600 test-keys

De start animatie is wel de beste van de 3 die ik al gezien heb :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 22:05
zou iemand een screenshot kunnen maken van de honeycomb UI?

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, terug naar "rtunru" zijn rooted image :D [EDIT:] Werkt dus zonder probleem, terug naar deze image :)

Geen root hebben, voelt net of ik iets mis op me device ;)
In elk geval werkt de Newsmy Newpad P9 image op de TomTec en Xiron :) en is het een goed idee om de Chinese Forums ook in het oog te houden qua updates.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
VNC95 schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:19:
zou iemand een screenshot kunnen maken van de honeycomb UI?
Verschillende launchers bieden al lang Honeycomb themes.
Gebruik je Market, daar is ie voor >:)

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Hallo ik heb de newsmy p9 in china gekocht en heb de xiron ook gehad heb de xiron terug gebracht om dat ik meer geheugen wilden hebben en heb deze gekocht om dat ik dan updates kan krijgen van de fabriekant en deze heeft meer geheugen 8g ik baal alleen om dat deze tab mijn ntfs geformaterde sd kaartjes niet leest dat deed de xiron dus wel er zijn zeer weinig tabs met android die dat kunnen mijn films zijn mkv bestanden van meer dan 4 gb dus met deze originele rom kun je die niet kijken te groot leest alleen fat echt ruk ik hoop met die nieuwe rom van jullie dat ik weer ntfs format kan lezen de xiron is exact het zelfde als de newsmy p9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ricardo70 schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:04:
Hallo ik heb de newsmy p9 in china gekocht en heb de xiron ook gehad heb de xiron terug gebracht om dat ik meer geheugen wilden hebben en heb deze gekocht om dat ik dan updates kan krijgen van de fabriekant en deze heeft meer geheugen 8g ik baal alleen om dat deze tab mijn ntfs geformaterde sd kaartjes niet leest dat deed de xiron dus wel er zijn zeer weinig tabs met android die dat kunnen mijn films zijn mkv bestanden van meer dan 4 gb dus met deze originele rom kun je die niet kijken te groot leest alleen fat echt ruk ik hoop met die nieuwe rom van jullie dat ik weer ntfs format kan lezen de xiron is exact het zelfde als de newsmy p9
Hi Ricardo,

Waarom probeer je niet gewoon mijn ROM ( pagina 6 )??
Zorg wel dat je een backup hebt van je originele/huidige ROM

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:08:
[...]

Hi Ricardo,

Waarom probeer je niet gewoon mijn ROM ( pagina 6 )??
Zorg wel dat je een backup hebt van je originele/huidige ROM

Rob
Daarnaast, vandaar dat het mooi zou zijn als je v.a. netwerk shares spul zou kunnen afspelen. Lukt me prima met de Tomtec 7", die speelt echt alles via de samba share op min AC Ryan af. Helaas, zoals gemeld lukt me dat op de Tomtec 8" niet, die klapt eruit zodra ik een film start. Zou met die cifs.ko te maken hebben, een library die niet aanwezig is (weird dat ie wel op 7" staat). Lokaal speel de 8" wel alles af.

Btw, de omvang van een video bestand, bv mkv zeg niets over dat de Tomtec het wel of niet afspeelt. Dat heeft dus meer met FAT23 vs. NTFS te maken. De MKV's die ik heb getest doen het prima.

Btw, wat is nu eigenlijk het voordeel van de gevonden Chinese ROM, behalve wat themes / uiterlijke zaken? Lijkt me dat een rooted ROM toch wel de voorkeur heeft...... >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:38:
[...]

Daarnaast, vandaar dat het mooi zou zijn als je v.a. netwerk shares spul zou kunnen afspelen. Lukt me prima met de Tomtec 7", die speelt echt alles via de samba share op min AC Ryan af. Helaas, zoals gemeld lukt me dat op de Tomtec 8" niet, die klapt eruit zodra ik een film start. Zou met die cifs.ko te maken hebben, een library die niet aanwezig is (weird dat ie wel op 7" staat). Lokaal speel de 8" wel alles af.

Btw, de omvang van een video bestand, bv mkv zeg niets over dat de Tomtec het wel of niet afspeelt. Dat heeft dus meer met FAT23 vs. NTFS te maken. De MKV's die ik heb getest doen het prima.

Btw, wat is nu eigenlijk het voordeel van de gevonden Chinese ROM, behalve wat themes / uiterlijke zaken? Lijkt me dat een rooted ROM toch wel de voorkeur heeft...... >:)
Beste Gabsor,

Natuurlijk kan ik de kernel image van Tomtec 7 proberen te implementeren op Xiron 8, ik weet echter niet wat het effect is op de stabiliteit van het geheel en of ondersteuning van de bestandsystemen gelijk blijft.
Daarnaast geldt dat zoveel mensen zoveel wensen ook met ROMs en dat is onbegonnen werk.

Mijn ROMs hebben de volgende doelstellingen:
1.Moet op het originele lijken en net zo stabiel.
2.Root ondersteuning
3.Market 3.x.y
4.Flash player 10.3.x
5.Behoud van de geleverde applicaties.

Trouwens, ik zag dat die Tomtec 7 Game een 16:9 scherm heeft i.p.v. 4:3 op Xiron 8

Groet,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Dat vind ik ook maar kan die tomtec van jouw wel ntfs lezen die van mij doet het niet leest allen fat 32 maar de xiron die ik had wel ik ga die van jouw zeker proberen ik hoop dat ntfs het dan ook op mijn newsmy gaat doen bedankt voor het werk dat je voor ons doet met die roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ricardo70 schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:18:
Dat vind ik ook maar kan die tomtec van jouw wel ntfs lezen die van mij doet het niet leest allen fat 32 maar de xiron die ik had wel ik ga die van jouw zeker proberen ik hoop dat ntfs het dan ook op mijn newsmy gaat doen bedankt voor het werk dat je voor ons doet met die roms.
Ik heb Xiron 8 en Gabsor heeft Tomtec 7 game en een omgebouwde Tomtec 8 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ricardo70

Net me 2.5" 500Gb NTFS formatted HDD aangesloten (zonder extra stroomtoevoer) met bestanden tussen 8 - 14Gig groot (sorry geen multimedia bestanden maar stuff werk related) Kon op de HDD browsen en de bestanden zien, alsook kleinere txt bestanden openen.

Dus de rom van rtunru ondersteund NTFS via de USB poort

De rtunru rom draaid hier op een TomTec 8" (Nu met Xiron Logo), waar ik vandaag ook nog eens de NewMy P9 rom op gedraad heb om eens te kijken, maar er weer heb afgehaald wegens geen root access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Probeer net my newsmy the flashen maar hoe zet ik dit ding in loader mode welke knop moet ik daarvoor indruken bij mijn herotab Mid druk ik 2 knoppen in en dan zit hij er in ik heb al vaak mp4 en andere dingen ge flashd maar met deze tab ben ik iets voorzichtiger .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Heb hem nu in boot load maar rockchip start niet goed op krijg melding loading config file faild betekend dat dat ie um niet ziet de usb drivers zittten er nu in en werken corect volgens xp iemand nog tips ik heb dus het originele ding van de fabriek de newsmy p9 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart smit biedt nu een Tom Tec 7" 'VIERKANT' Android 2.3 tablet met 2 cams aan, specs zijn minimaal, wel multitouch maar niet welk type scherm enz. (weekfolder 14/11).

Lijkt op de 8" versie (ook 'vierkant') maar dan maat kleiner en met 2 cams !?

Nog nooit eerder dit formaat (vierkante 7") tablet gezien !

Iemand ervaring ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:19:
Bart smit biedt nu een Tom Tec 7" 'VIERKANT' Android 2.3 tablet met 2 cams aan, specs zijn minimaal, wel multitouch maar niet welk type scherm enz. (weekfolder 14/11).

Lijkt op de 8" versie (ook 'vierkant') maar dan maat kleiner en met 2 cams !?

Nog nooit eerder dit formaat (vierkante 7") tablet gezien !

Iemand ervaring ?
Heb de folder ook gezien, lijkt 4x3 verhouding, geen informatie schermresolutie en camera's, rechts 2 mini usb poorten, geen market op scherm te zien, rk 2918 processor?

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste