Goed, morgen verder... ik moet morgen nogal vroeg uit de veren. We gaan er wel komen.
Thanks en goede nacht.
Thanks en goede nacht.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 22:50 ]
Je hebt een bericht van mij gemist. Gewoon droid explorer gebruiken om het in /data te krijgen!!Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:46:
Goed, morgen verder... ik moet morgen nogal vroeg uit de veren. We gaan er wel komen.
Thanks en goede nacht.
[ Voor 14% gewijzigd door rtunru op 09-11-2011 23:22 ]
Fijn om te lezen dat het aan het kabeltje ligt. Veel plezierVerwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:48:
Ok
Kreeg dezelfde foutmelding na het formateren
Probleem opgelost door een andere USB kabel te nemen, blijkbaar moet de meegeleverde usb kabel niet echt goed geweest zijn want na het gebruik van een usb kabel van me externe hdd, werkte het wel goed
TomTec start nu op met Xiron logo
Calibration scherm is gedaan
En ik zit in me apps en Superuser staat erop
\0/
Bedankt rtunru en gabsor (en al de andere)
EDIT:
Heb de tablet moeten herstarten want er stond een rood kruisje in het batterij icoontje
na herstart is alles normaal
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 01:11 ]
Leuk om dit allemaal te lezen. Het is toch handig als je root rechten hebt.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:59:
@rtunru
De tablet werkt rocksolid
SU geupdate naar 3.0.6 (krijg wel de melding steeds dat me SU verouderd is, terwijl hij wel degelijk 3.0.6 is, maar aangeeft dat het SU 2.3.1ef is), Market naar 3.3.11
Launcher Pro erop gezet (ik weet het, niet tablet optimized, maar ik heb hem op al mijn android smartphones en aangekocht, dus ik ben die launcher gewoon.
anyway, werkt lekker vlotjes en doet alles wat ik wil dat ie moet doen
Morgen eens een EXT3/EXT4 op me TF zetten zoals op me smartphones en kijken of dat werkt met 1 of andere app om Apps en dalvik cache naar TF te zwieren (S2E, dta2sd, ...)
[ Voor 6% gewijzigd door rtunru op 10-11-2011 09:57 ]
Zei ik toch??piotr123 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:41:
Ik weet dat jullie heel ergens anders mee bezig zijn, maar ik had al gemeld dat ik de market 3.1.3. er op had gekregen zonder moeite, en dat ik nog niets aan bugs had gezien , nu dat is over, werd idd steeds trager en nu het vervelendste als ik iets googeld bv ad.nl dan vind deze het wel maar als ik dan het zoek resultaat aanklikt stopt de browser ermee en keert deze terug naar het home screen van de tablet.
Makkelijkste oplossing is dan andere browser en inderdaad dan werkt het wel, maar dat wil ik niet, ben niet de enige die dit ding gebruikt, iemand een oplossing?
Ik snap je zeker.piotr123 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:05:
Ja je had gelijk, Ik denk ook uiteindelijk wel dat ik dat ga doen maar..., ben niet de enige die dit ding gebruikt en daar komtie "door het stof" ik heb er al eens een verziekt een verkocht omdat ik die waardeloos vond en die had ik ook gehad en ik heb beloofdtoen ik deze zondag kreeg deze origineel te houden en niet te verkopen .... je snapt het wel.
[ Voor 116% gewijzigd door piotr123 op 10-11-2011 16:08 ]
Verwijderd
SU fixer al geprobeerd, maar dat verhelpt het probleem niet, Waarschijnlijk om dezelfde redenen als op sommige smartphones, Je hebt root, maar niet volledig omdat je geen S-Off hebt, De enige mogelijkheid om dan SU juist te updaten zonder foutmeldingen is via een romupdate of via adb te pushen of via de 1 of andere recovery op de tablet . De voorgestelde oplossing van SU fixer om SU te flashen via recovery (zoals op smartphones met CWM, werkt niet op de tablet omdat er geen recovery zoals CWM is voor de tabletrtunru schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:45:
[...]
Leuk om dit allemaal te lezen. Het is toch handig als je root rechten hebt.![]()
Er was ook iemand die geklaagd heeft over verouderde su, die weet nu wat de reden is![]()
Veel plezier,
Rob
PS: wil je com.noshufou.android.su.fixer van de market installeren en draaien om te kijken of de foutmeldingen dan verholpen zijn??
OK, dank voor het uitproberen.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:53:
[...]
SU fixer al geprobeerd, maar dat verhelpt het probleem niet, Waarschijnlijk om dezelfde redenen als op sommige smartphones, Je hebt root, maar niet volledig omdat je geen S-Off hebt, De enige mogelijkheid om dan SU juist te updaten zonder foutmeldingen is via een romupdate of via adb te pushen of via de 1 of andere recovery op de tablet . De voorgestelde oplossing van SU fixer om SU te flashen via recovery (zoals op smartphones met CWM, werkt niet op de tablet omdat er geen recovery zoals CWM is voor de tablet
De andere mogelijkheid is om het te pushen via adb, maar dat ga ik wel eens op een ander momment doen, heb in SU gewoon de melding uitgevinkt over verouderde SU, dan krijg je de melding niet meer telkens je een app uitvoert dat SU nodig heeft.
WiFikill geeft ook nog problemen, maar die app is uit de market gehaald en niet echt geschikt voor elke gebruiker, naja, hou me wel bezig met nog wat root apps uit te proberen.
Goed zo en een Xiron kopen??piotr123 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:10:
Tomtec dus.
Heb ff helpdesk gebeld en kan het ding omruilen.....,
zie me bericht hierboven (edit)
Verwijderd
Voor adb heb je eigenlijk maar 3 bestanden nodig adb.exe, AdbWinApi.dll en AdbWinUsbApi.dll; het liefste onder c:\windows directory maar in principe is iedere directory goed als je maar daarvandaan werkt.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:12:
Hmmm, adb reageert (cmd shell), echter:
C:\Users\Gebruiker>adb devices
adb server is out of date. killing...
ADB server didn't ACK
* failed to start daemon *
error:
Ik zie in de Android SDK geen v2.3.1 maar v2.3.3. Wellicht de reden?
Verwijderd
Als je adb dan aan de praat krijgt doe je daarna dat RKbackup in de directory waar je adb hebt staan en doe een adb push naar /data.rtunru schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:28:
[...]
Voor adb heb je eigenlijk maar 3 bestanden nodig adb.exe, AdbWinApi.dll en AdbWinUsbApi.dll; het liefste onder c:\windows directory maar in principe is iedere directory goed als je maar daarvandaan werkt.
Als adb devices jouw tablet niet vindt dan betekent dat dat je de driver nog moet installeren.
Rob
Wat is het resultaat van:Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:37:
Je bedoeld de USB driver? Maar is dat dan een andere rockusb driver dan die voor de 8" tablet? Die heb ik nl al draaien en gebruikt bij het ROMmen van die tablet.
Btw, heb met DroidExploder rkdump naar /data/ kunnen krijgen. Echter, als ik nu:
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock5 /mnt/storage/sdcard/update.img
uitvoer, wordt er wel een update.img aangemaakt maar als ik die bekijk lijkt het mij dat er een dump van de binary rkdump is gemaakt. Bestandje is ook maar 42kb groot. Daarnaast geeft dat rkdump commando een exit status van 126 en da's niet goed.
Scusa, no RKbackup ma RKdumpVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:48:
Sorry, no capice...
RKbackup? Waar kan ik dat vinden. ADB doet het niet, USB driver wel ok. Zie print screen.
[afbeelding]
C:\Users\Gebruiker>adb push rkdump /data/
adb server is out of date. killing...
ADB server didn't ACK
* failed to start daemon *
error:
Zo te zien heb je wel degelijk rootVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:53:
Output cat /proc/mtd Tomtec 7":
[afbeelding]
Verwijderd
De cat /proc/mtd werkt ook zonder root.rtunru schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:56:
[...]
Zo te zien heb je wel degelijk root![]()
Kun je ook dan het resultaat van pwd en id laten zien??
pwd is om te weten waar je zit, maar laat maar!Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:59:
Leider, ik krijg weer die killing melding.... M.a.w. adb no sjoeger geven.
pwd en id:
[afbeelding]
(Ja hij geeft echt root aan....btw waar wil je de pwd vandaan hebben?)
Verwijderd
Brave jongen, dat had ik je nog willen vragenVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:05:
Wait up... ziet er naar uit dat er nu wel wat gebeurd.....
Heb in /data een ./rkdump gedaan....
Dumping..................
Hoe raad je het, naar je pc overzetten en dan skype naar mijVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:07:
Goed, dump volgens mij gelukt... Zie prt screen. Nu wil je vast dat bestand hebben.
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
GilletjeVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:21:
Klaro... sponze.
Die zit als het goed is ook in update.img. Maar bewaar ze maar voorlopigVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:27:
Moet je btw de andere mtb blocks ook nog hebben?
Zoals deze?
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock1 /sdcard/kernel.img
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock2 /sdcard/boot.img
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock3 /sdcard/recovery.img
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /sdcard/system.img
Of zitten die in de update.img?
Verwijderd
Ik kan je angst van hier ruiken!Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:31:
Ok, als het net zo werkt / gaat als bij de 8" dan moet mijn huwelijk dat wel gaan overleven.
Aangezien er v.a. het origineel gewerkt wordt kan er toch niet zo heel veel mis gaan... Toch (lees je mijn angst ? hahaha)
Verwijderd
Ben nog wakker, ben blij dat er nu voor jou een nieuwe rom komt dankzij Rob, die is het wel toevertrouwd.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:36:
U'r welcome, het echt intelligente werk is uw deel.
Naar ik het begrijp het riscovolle mijn deel
Het is laat, catr?
palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10
Verwijderd
Wellicht tenovervloede, maar jouw volgende schone taak is uit te vinden hoe je jouw tablet in loader mode kunt zetten.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:36:
U'r welcome, het echt intelligente werk is uw deel.
Naar ik het begrijp het riscovolle mijn deel
Het is laat, catr?
Ik krijg dit weekend mijn nieuwe vriendin in huis, dus dit weekend geen ROMVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:46:
Haha, ik bedoelde eigenlijk dat ik niet snapte wat catr was.....ofwel laat / niet zo snel en helder meer van begrip.
Niet alleen voor mij maar voor de hele community!
Goed, ik ga hori.
Morgen zien we verder.
Nieuwe market 3.3.11 werkt prima, ik heb hem al draaien op de Xiron.rtunru schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:29:
[...]
Ik ga gelijk de nieuwe Superuser en Market 3.3. opzetten, OK??
OK, dank je.birdiebnl schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:54:
[...]
Nieuwe market 3.3.11 werkt prima, ik heb hem al draaien op de Xiron.
Verwijderd
Natuurlijk is dat minder gevaarlijk, maar met de Xiron lukt dat niet (en ik verwacht met de TomTec 8 inch ook niet).rtunru schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:59:
[...]
OK, dank je.
Ik vond het een eer dat je meekeek met onze pogingen om een dump van die Tomtec te krijgen.
Met DroidExplorer is dat ook mogelijk en naar mijn mening wat minder gevaarlijk.
Rob
Hey Birdiebnl,birdiebnl schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:10:
[...]
Natuurlijk is dat minder gevaarlijk, maar met de Xiron lukt dat niet (en ik verwacht met de TomTec 8 inch ook niet).
Deze Tomtec 7 inch had in de boot.img de ro.secure op 0 staan, wat betekent dat als je met adb aan je device koppelt, je root acces hebt. In de originele Xiron firmware staat dit op 1, en dan houdt het op, dan kun je via de ADB interface (die DroidExplorer ook gebruikt) geen root access krijgen. Daar zat het hele probleem.
Wat ik heb gedaan is dit middels een klein stukje overflashen op 0 zetten, zodat ik ook gewoon op dezelfde manier als die je nu bij de TomTec hebt gedaan die firmware kunt dumpen.
Verwijderd
Heb het met een trust usb geprobeerd, maar wordt niet herkend.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:58:
Weet er iemand ofdat het mogelijk is om via de usb-poort een bluetooth-adapter aan te sluiten?
Verwijderd
Je kunt proberen de updateimage in de root van je sd-kaart te zetten, als je de tab aanzet zal hij de image herkennen en vragen om te updaten. Bij mij met de xiron 8 kwamen er foutmeldingen, hier is het afwachten. Heb toen via win7 geflashed.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:25:
Btw, is het echt noodzakelijk om een tablet in de LOADER modus te krijgen? Ik heb op de sdcard nog die update.img staan die ik gisteren met rkdump aanmaakte. Die image wordt gezien en ik krijg de vraag of ik die wil uitvoeren c.q. wil updaten.
Mogelijk werkt dat bij de nieuwe ROM van Rob ook?
Daarnaast, in DroidExplorer en Supe1Click zitten ook upgrade opties... Werken die niet?
Kan tot nu toe weinig vinden over hoe ik de Tomtec 7" in de Loader modus kan krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door catr op 11-11-2011 18:58 ]
Ik probeer de update zo te krijgen zodat je niet in loader mode moet zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:25:
Btw, is het echt noodzakelijk om een tablet in de LOADER modus te krijgen? Ik heb op de sdcard nog die update.img staan die ik gisteren met rkdump aanmaakte. Die image wordt gezien en ik krijg de vraag of ik die wil uitvoeren c.q. wil updaten.
Mogelijk werkt dat bij de nieuwe ROM van Rob ook?
Daarnaast, in DroidExplorer en Supe1Click zitten ook upgrade opties... Werken die niet?
Kan tot nu toe weinig vinden over hoe ik de Tomtec 7" in de Loader modus kan krijgen.
Verwijderd
En zoals je ziet zit ie in de loader mode.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:58:
Meest zinnige vergeten te melden: RKDeviceManage ziet em als een RK29, hieronder:
[afbeelding]
Ik ben trouwens net bij Blokker en daar zag ik die Xiron nu voor 139 euroVerwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:11:
Haha, nep.... waarvoor zou ik dat doen?
Nope, is 100% echt.
Verwijderd
Verwijderd
In de standaard rom zit de gmarket. het capacitieve scherm is goed, soms in de hoeken iets trager, maar prima mee te werken. Met een custom rom heb je meer mogelijkheden, maar met de orginele is ook prima te werken. Je zit hier op tweakers waar informatie te vinden is om je tab aan te passen en te verbeteren.Erazzzer schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:05:
Ik wil ook de Xiron van Blokker gaan halen, maar zou eerst graag wat ervaringen willen weten. Gezien dit topic eigenlijk alleen maar over het rooten gaat zal ik wat gerichtere vragen stellen
- Heeft hij de Android Market, of een eigen market? In de TS staat dat het de Adroid is, maar in een paar posts zag ik dat dit toch niet het geval was. Wat is het nu?
- Werkt/reageert het capacitieve scherm goed?
- Zijn er duidelijke minpunten met en apparaat en stock rom?
In wil hem in eerste instantie niet rooten en een andere rom erop zetten. Is dit een prima apparaat om mee te werken als hij gewoon stock wordt gebruikt?
@gabsorVerwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:24:
@rtunru
Kun je mbt de ROM de cifs.ko inbakken? Vreemde is dat de 7" tablets die ik heb (unrooted so far) het prima toestaan om vanaf mijn media player filmpjes te starten. Ofwel daar svp er niet uit slopen....
De 8" daarintegen knalt eruit op het moment dat ik een film start. Lokaal (sd) gaat het prima maar via een smb share niet. Na enig speur werk kwam ik onderstaande tegen, wat de oorzaak van het euvel is.
"No such device".
A: Your current kernel or rom lacks the necessary CIFS support. Try to find a matching kernel module (cifs.ko) or use a rom with explicit CIFS support.
Voor mijn Xiron heb ik die van 123bestdeal gekocht omdat die beter beschermt ( hard ) en je het kan neerzetten als je film kijkt of een boek leestVerwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:08:
Ja, Intertoys, Bart Smit, Blokker... ze kunnen natuurlijk qua prijs niet achterblijven.
Heeft iemand nog een tip mbt bescherming:
- Wel of geen neopreen protector voor het scherm?
- Welke hoes?
http://www.123bestdeal.co...let-Game-android-2.3.html
of deze?
http://www.bartsmit.com/s...rams=fh_secondid%3D462298
Iemand nog alternatieven / andere tegengekomen die passen op de Tomtect / Xiron?
Voor de 8" kan alleen iets vinden bij 123bestdeal.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 13:45 ]
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 14:12 ]
Verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 15:57 ]
Ik wil geen spelbreker zijn, maar ik geloof niet dat dit een Honeycomb ROM is maar een Gingerbread ROM met Honeycomb uiterlijk. In het engels al weken aangeduid als Rockchip Fake Honeycomb.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:03:
EDIT
Ok ik denk dat ik de Android 3.0 rom heb gevonden, ben het nu aan het downloaden
Google Vertaalde Pagina (Ok ze spreken van 1008_DS803_ Newman P9_SDK2.0_ # 182 , maar de link gaat wel degelijk naar 1026_DS803_xxxxP9_xxx3.0_weilaizhan.in.rar (xxx zijn chinese tekens)
@TomTec8
Ok, ich glaube, ich habe das Android 3.0 ROM gefunden, bin jetzt an herunterladen
Ich habe mehrere ROM Bilder gefunden (1026_DS803_P9_3.0 (27-10-2011) und (1008_DS803_P9_SDK2.0) (24-09-2011)
Ich herunterladen sie alle auf mein festplatte nur
Wierd forum, je moet telkens als je post een url ter bevestiging ingeven + een captcha intypen, erg vervelend
Ze hebben nog meer te download voor deze P9 tablet, ff verder op zoek, maar is lastig om elke pagina telkens opnieuw te laten vertalen, om 1 of andere reden, word de link waar je op drukt niet vertaald maar brengt je naar de hoofdpagina van dit chinees forum
EDIT
Naja, er staan van alle roms op dat forum
- 1026_DS803_P9_3.0 (27-10-2011) (Android 2.3.1 volgens het forum, maar downloadlink gaat naar een 3.0 Android rom) (met root)) (Flash 11 ondersteuning)
- 1008_DS803_P9_SDK2.0 (24-09-2011) (Android 2.3.1 rom (met root???)) Screenshots in de Forum post zijn Honeycomb denk ik) (Flash 11 ondersteuning)
Ik download ze gewoon allemaal en upload ze dan later, zet de link hier neer voor de rom bouwers in dit forum
EDIT
De download is erg traag, dus zal wel even duren (+/- 30 a 45 minuten) dan upload ik ze wel naar MediaFire en MultiUpload
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 16:20 ]
Verwijderd
I have flashed my TomTec with 1026_DS803_XXP9_XX3.0Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:48:
EDIT_1
Ben me TomTec 8" aan het opladen (batterij was onder de 15%), als dit gedaan is ga ik "1026_DS803_XXP9_XX3.0_weilaizhan.in.rar" eens proberen te flashen (iemand moet het eens proberen hier hé)
Verwijderd
Verwijderd
Hi,Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:40:
@TomTec8
Nice, i bookmarked the Chinees forum.
Is the rom rooted? or is it an official Newsmy rom.
Karel,Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:20:
Heeft er iemand game-ervaring op de tablet?
Could you please tell us which version of Gingerbread??Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:22:
[...]
I have flashed my TomTec with 1026_DS803_XXP9_XX3.0
it´s a new Loader inside.
Booting up now ... Get a Newsmy animation now ...
Says Android 2.3
Yeah.... It´s Honeycomb User Interface ....![]()
![]()
![]()
Got some messages in chinese ...
Must test now. Thankyou for downloadig to DjoeNtje
Verwijderd
Sorry, but its still 2.3.1 and Kernel from the last installed image, because in thertunru schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:36:
[...]
Could you please tell us which version of Gingerbread??
I hope newer the 2.3.1![]()
Thanks
Thank you, no reason to change my ROM for now.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:44:
[...]
Sorry, but its still 2.3.1 and Kernel from the last installed image, because in the
new package there is no Kernel.
But the Interface looks much better ...
Verwijderd
In the "1008_DS803_XXP9_SDK2.0_weilaizhan.in" there's a kernel.imgVerwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:44:
[...]
Sorry, but its still 2.3.1 and Kernel from the last installed image, because in the
new package there is no Kernel.
But the Interface looks much better ...
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 19:59 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 19:06 ]
Beter leven is geven!
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 20:04 ]
Verschillende launchers bieden al lang Honeycomb themes.VNC95 schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:19:
zou iemand een screenshot kunnen maken van de honeycomb UI?
Hi Ricardo,ricardo70 schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:04:
Hallo ik heb de newsmy p9 in china gekocht en heb de xiron ook gehad heb de xiron terug gebracht om dat ik meer geheugen wilden hebben en heb deze gekocht om dat ik dan updates kan krijgen van de fabriekant en deze heeft meer geheugen 8g ik baal alleen om dat deze tab mijn ntfs geformaterde sd kaartjes niet leest dat deed de xiron dus wel er zijn zeer weinig tabs met android die dat kunnen mijn films zijn mkv bestanden van meer dan 4 gb dus met deze originele rom kun je die niet kijken te groot leest alleen fat echt ruk ik hoop met die nieuwe rom van jullie dat ik weer ntfs format kan lezen de xiron is exact het zelfde als de newsmy p9
Verwijderd
Daarnaast, vandaar dat het mooi zou zijn als je v.a. netwerk shares spul zou kunnen afspelen. Lukt me prima met de Tomtec 7", die speelt echt alles via de samba share op min AC Ryan af. Helaas, zoals gemeld lukt me dat op de Tomtec 8" niet, die klapt eruit zodra ik een film start. Zou met die cifs.ko te maken hebben, een library die niet aanwezig is (weird dat ie wel op 7" staat). Lokaal speel de 8" wel alles af.rtunru schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:08:
[...]
Hi Ricardo,
Waarom probeer je niet gewoon mijn ROM ( pagina 6 )??
Zorg wel dat je een backup hebt van je originele/huidige ROM
Rob
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 23:39 ]
Beste Gabsor,Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:38:
[...]
Daarnaast, vandaar dat het mooi zou zijn als je v.a. netwerk shares spul zou kunnen afspelen. Lukt me prima met de Tomtec 7", die speelt echt alles via de samba share op min AC Ryan af. Helaas, zoals gemeld lukt me dat op de Tomtec 8" niet, die klapt eruit zodra ik een film start. Zou met die cifs.ko te maken hebben, een library die niet aanwezig is (weird dat ie wel op 7" staat). Lokaal speel de 8" wel alles af.
Btw, de omvang van een video bestand, bv mkv zeg niets over dat de Tomtec het wel of niet afspeelt. Dat heeft dus meer met FAT23 vs. NTFS te maken. De MKV's die ik heb getest doen het prima.
Btw, wat is nu eigenlijk het voordeel van de gevonden Chinese ROM, behalve wat themes / uiterlijke zaken? Lijkt me dat een rooted ROM toch wel de voorkeur heeft......
Ik heb Xiron 8 en Gabsor heeft Tomtec 7 game en een omgebouwde Tomtec 8ricardo70 schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:18:
Dat vind ik ook maar kan die tomtec van jouw wel ntfs lezen die van mij doet het niet leest allen fat 32 maar de xiron die ik had wel ik ga die van jouw zeker proberen ik hoop dat ntfs het dan ook op mijn newsmy gaat doen bedankt voor het werk dat je voor ons doet met die roms.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 15:23 ]
Heb de folder ook gezien, lijkt 4x3 verhouding, geen informatie schermresolutie en camera's, rechts 2 mini usb poorten, geen market op scherm te zien, rk 2918 processor?Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:19:
Bart smit biedt nu een Tom Tec 7" 'VIERKANT' Android 2.3 tablet met 2 cams aan, specs zijn minimaal, wel multitouch maar niet welk type scherm enz. (weekfolder 14/11).
Lijkt op de 8" versie (ook 'vierkant') maar dan maat kleiner en met 2 cams !?
Nog nooit eerder dit formaat (vierkante 7") tablet gezien !
Iemand ervaring ?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq