Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-03-2015
catr schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:18:
Volgens mij zijn de 8" tablets van blokker en bart smit wat hardware betreft gelijk.
De verkopers willen hun eigen merk hebben, de fabrikant past dat aan. HUANDAI levert hem als H700, daar staat de rom op de site.
De originele firmware van de Xiron is gebaseerd op de H800 firmware van Hyundai. Durft niemand het aan om een poging te wagen die originele firmware van de Tomtec er af te halen? Ik heb er indertijd een tweede Xiron voor bijgekocht, want mijn eerste had op het moment dat ik doorkreeg hoe de originele firmware er evt. af te halen was natuurlijk al geen originele firmware meer. :>

Ik neem ook aan dat de hardware exact gelijk is, maar ik geef geen garanties. Als je een beetje handig bent met de RK tools dan is een RockChip device bijna unbrickable, een semi-brick lukt wel makkelijk, maar is ook eenvoudig te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou bedoel je eraf halen, de firmware copieren?of gewoon helemaal verwijderen en een andere er op zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:22:
Hou bedoel je eraf halen, de firmware copieren?of gewoon helemaal verwijderen en een andere er op zetten ?
Een backup van de originele firmware van het device naar de pc kopieren, waarna de originele firmware aangepast kan worden. Dan blijft het originele logo e.d. behouden.

Mocht je het willen proberen (niet zonder risico overigens) zie deze post van mij, voor de eerste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@birdiebnl: de tools zijn voor MS Windows, weet jij of er ook een toolset is voor Linux? Desnoods in source..
ik heb vandaag een Xiron 8" tablet gekocht bij Blokker en ben van plan om hier eens goed mee te gaan spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:19
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:11:
@birdiebnl: de tools zijn voor MS Windows, weet jij of er ook een toolset is voor Linux? Desnoods in source..
ik heb vandaag een Xiron 8" tablet gekocht bij Blokker en ben van plan om hier eens goed mee te gaan spelen :-)
Die zijn er zeker. Google bijvoorbeeld op rockchip, cramfs, ubuntu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:05:
[...]

Die zijn er zeker. Google bijvoorbeeld op rockchip, cramfs, ubuntu??
cramfs is geen probleem, het flashen van een image juist wel.

hmm.. heb de afgelopen uren al heel veel ge-googled maar kan niet bepaald een flash tool vinden.
RKDeviceManage is specifiek voor windows, misschien heb ik dan toch nog een extra laptop nodig ;-)

ik zoek verder, hopelijk is er nog iets voor Linux te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:39:
[...]
hmm.. heb de afgelopen uren al heel veel ge-googled maar kan niet bepaald een flash tool vinden.
RKDeviceManage is specifiek voor windows, misschien heb ik dan toch nog een extra laptop nodig ;-)

ik zoek verder, hopelijk is er nog iets voor Linux te vinden.
Janrinze, kijk eens naar deze thread op xda, met die tools zou het moeten werken. DeviceId van de RK2918 is 2207:290A ipv de in de thread genoemde 2207:281A (die is voor RK2818). Ik heb zelf die tools nooit geprobeerd, ik ontwikkel wel op Linux in een Virtual Box, maar heb problemen met de USB daarop. Dus het flashen doe ik op de host, die windows draait. Succes ermee.

Trek je verder niks aan van dat ze voor RK2818 zijn, ik gebruik de windows tools ook voor beide devices (heb zowel rk2818 als rk2918 tablets), en pas alleen telkens de device id aan in de settings.

[ Voor 10% gewijzigd door birdiebnl op 06-11-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pietb schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:31:
Iemand ervaring met een goed passende hoes?
Vandaag zag ik in de folder van de bart smit dat ze daar een silicone hoes voor de TomTec/Xiron te koop hebben. Ook staat er een hoes met toetsenboord in, hoewel die er op de foto uit ziet alsof er aan de zijkanten heel veel ruimte over is. Misschien een goede optie als je geen zin hebt om dingen online te bestellen :)

(heb zelf net de hoes die rtunru aanraden besteld. Bedankt voor de tip!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben van plan om de Xiron 8 bij de blokker voor 149 euro te gaan kopen.
Alleen had ik een vraagje. Kan je met dit apparaat op Whatsapp?
En hoe werkt dit dan precies met installeren en gebruiken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:25:
Hoi,

Ik ben van plan om de Xiron 8 bij de blokker voor 149 euro te gaan kopen.
Alleen had ik een vraagje. Kan je met dit apparaat op Whatsapp?
En hoe werkt dit dan precies met installeren en gebruiken?

Alvast bedankt!
Het forum doorgelezen?
Op 30 oktober is het behandeld.
Bij mij werkt het.

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Net een terminal geïnstalleerd, dmesg kan ik wel aanroepen, lspci en uname geeft ie dan weer 'permission denied'. Misschien toch maar es rooten en zien of dat iets oplost :9.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 22:05
He mensen ik heb birdienl eerste rom op mijn tomtec staan werkt prima
mijn conclusie de xiron roms werken gewoon op de tomtec's

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 09:21
VNC95 schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:02:
Klopt :+
Zoals ik al eerder te lezen viel, volgens mij kleine kans op een baksteen (nou ja een platte dan ;))
Zelf aan lopen rommelen.. vermoedelijk H800 rom deed niet helemaal wat die moest doen.
Op 1 of andere manier had google translate er wat van gemaakt zodat ik dacht dat het de H700 rom was...
Nu de H700 rom van Hyundai erop staan, en Birdienl heb ik er ook al op gehad....
Was wel even zoeken met dat chinees, maar later met een android foon ernaast geen probleem.
Gewoon instructies volgen en dan zou het goed moeten gaan..

Ik hoop dat koks nog wat leuks gaan brouwen.. :9~

Op 1 of andere manier bevalt dat android en roms uitproberen erg goed...
De x10 mini pro word regelmatig onder handen genomen... bevalt het niet backup terug zetten... ;)

Ik kreeg een folder binnen van Bart Smit, dat keyboard/bescherming was goedkoper als wat ik een week eerder online zag..

Dat ding is trouwens slecht voor mijn nachtrust :z , youtube filmpjes kijken, even de bekende sites doornemen... en je ben zo een uur verder...
Bevalt in ieder geval wel... behalve als ze weer moet opstaan.. :O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
VNC95 schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:02:
Mooi dat we nu zeker weten dat het werkt.
Als iemand de orginele rom van tomtec weet af te halen, kan die geroot weer teruggeflashd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:59:
[...]

Janrinze, kijk eens naar deze thread op xda, met die tools zou het moeten werken. DeviceId van de RK2918 is 2207:290A ipv de in de thread genoemde 2207:281A (die is voor RK2818). Ik heb zelf die tools nooit geprobeerd, ik ontwikkel wel op Linux in een Virtual Box, maar heb problemen met de USB daarop. Dus het flashen doe ik op de host, die windows draait. Succes ermee.

Trek je verder niks aan van dat ze voor RK2818 zijn, ik gebruik de windows tools ook voor beide devices (heb zowel rk2818 als rk2918 tablets), en pas alleen telkens de device id aan in de settings.
Windows onder Virtual Box bijvoorbeeld??. Misschien zelfs Wine??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Borromini schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:17:
Net een terminal geïnstalleerd, dmesg kan ik wel aanroepen, lspci en uname geeft ie dan weer 'permission denied'. Misschien toch maar es rooten en zien of dat iets oplost :9.
Als je mijn ROM gebruikt, heb je een originele Xiron met root en de nieuwe market. :)

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

ik heb inmiddels de firmware van Rob op mijn Xiron gezet. Werkt helemaal prima.
Had eerst wat problemen met de 3.1.6 Market, maar na wat gepiel is dat ook weer opgelost.
Nu kom ik erachter dat de Xiron volgens mij NAND locked is(waardoor ik geen system apps kan verwijderen met TB). Ik kon namelijk niet de SU binary updaten. En Whoami in de shell gaf ook niet het juiste gesultaat.
Kan iemand dit bevestigen? Kan ik dit dan omzeilen met rom manager en android sdk?

groeten,

Nick

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:19:
Hey allemaal,

ik heb inmiddels de firmware van Rob op mijn Xiron gezet. Werkt helemaal prima.
Had eerst wat problemen met de 3.1.6 Market, maar na wat gepiel is dat ook weer opgelost.
Nu kom ik erachter dat de Xiron volgens mij NAND locked is(waardoor ik geen system apps kan verwijderen met TB). Ik kon namelijk niet de SU binary updaten. En Whoami in de shell gaf ook niet het juiste gesultaat.
Kan iemand dit bevestigen? Kan ik dit dan omzeilen met rom manager en android sdk?

groeten,

Nick
RK2xyz tablets gebruiken allemaal cramfs om de firmware in te pakken.
Hierdoor is b.v. /system/app read only en kan je dus de standaard applicaties niet zo maar verwijderen.

Als je su - doet krijg je de root prompt en mocht je nog twijfelen, zijn er apps die je kan vertellen dat je root bent. Waarom wil je trouwens su vervangen??

Rob

[ Voor 9% gewijzigd door rtunru op 07-11-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat dus su binaire verouderd, tik om bij te werken.
Dan krijg ik dus de binaire updater. En die zegt dan weer dat er een write protection is.
Maare wat heb ik nu aan root privileges als ik niet de factory apps kan verwijderen?

nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:42:
er staat dus su binaire verouderd, tik om bij te werken.
Dan krijg ik dus de binaire updater. En die zegt dan weer dat er een write protection is.
Maare wat heb ik nu aan root privileges als ik niet de factory apps kan verwijderen?

nick
Een mogelijke reden om root te willen hebben is bijvoorbeeld om apps te kunnen installeren die root nodig heeft, zoals b.v. root explorer etc. Verder kan je met adb zoveel leuke dingen doen als je root bent.
Dat niet kunnen verwijderen van system apps heeft niks hiermee te maken maar wel met het gebruik van cramfs op Rockchips tablets.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:55
rtunru schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 02:43:
[...]

PS: ik zag dat Wesley zijn Tomtec te koop aanbood :)
Ha, dat was SpoinkyNL :)

Ik heb mijn tabletje nog naast mij liggen met een onze custom build rom van alweer een paar weken oud. Heb niet echt veel tijd om onze build nog te updaten. Ik wens birdiebnl en andere rom builders veel succes met toekomstige builds! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door WesleyB op 07-11-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
WesleyB schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:14:
[...]

Ha, dat was SpoinkyNL :)

Ik heb mijn tabletje nog naast mij liggen met een onze custom build rom van alweer een paar weken oud. Heb niet echt veel tijd om onze build nog te updaten.
Sorry WesleyB :-)

Ik ben wel benieuwd of birdiebnl zal lukken om ons met CM7 te verblijden.

Groet,
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

rtunru schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:09:
[...]

Als je mijn ROM gebruikt, heb je een originele Xiron met root en de nieuwe market. :)

Rob
Ok, maar je waarschuwt expliciet dat dit met de flashtool dient te gebeuren. Ik had graag die Linux tools gebruikt (net gecompileerd), maar dat spreekt over offsets voor het flash-geheugen. Kan jij zeggen hoe dat zit voor de TomTEC? Ik kan er namelijk niks over vinden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Borromini schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:33:
[...]

Ok, maar je waarschuwt expliciet dat dit met de flashtool dient te gebeuren. Ik had graag die Linux tools gebruikt (net gecompileerd), maar dat spreekt over offsets voor het flash-geheugen. Kan jij zeggen hoe dat zit voor de TomTEC? Ik kan er namelijk niks over vinden.
Die waarschuwing betekent dat de gemakkelijke manier van het kopieren van update.img naar de root niet zal werken.
Daarom heb je Rockchip flashtool nodig, hetzij windows of linux.
Verder geldt bij gebruik van welke flashtool ook dat jouw tablet moet worden herkend door de OS en in de boot loader modus moet staan.

Wat die offsets betreft, kan misschien birdiebnl jou iets vertellen.
Het mooie van RKdevicemanage is dat je je daar niet druk hoeft te maken en dat het niet checkt welke tablet je hebt. Daarom kan mijn Xiron ROM ook op jouw Tomtec werken.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Thanks.

BirdieNL, weet jij iets van die offsets voor de TomTEC?

Ik heb de broncode voor de kernel gevonden voor de Rockchip 2918, ik denk dat ik me es ga inlezen over hoe Cyanogenmod gecompileerd dient :).

Ik las dat de WLAN chip nog niet werkt met Cyanogenmod hier, kan iemand mij vertellen over welke chip het juist gaat (PCI ID)?

[ Voor 18% gewijzigd door Borromini op 07-11-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rtunru: De image die jij hebt gemaakt is op de orginele Xiron 8 niet te installeren met het copieren naar de root van de USB gemounte disk?

De linux tools zijn interessant. Hoewel ze wel wat lastiger zijn omdat je zelf moet aangeven op welke adressen/partities de verschillende images geflashed moeten worden.
Misschien dat daarvoor nog een lijstje nuttig zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb ondertussen de Android SDk geïnstalleerd en ben Cyanogenmod al wat aan het proefcompileren. Laat die instructies dus maar komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Borromini schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:20:
Als de offsets hetzelfde zijn als die voor de Xiron, dan kun je gewoon de parameter file gebruiken van de hier geposte ROM's.
Ik las dat de WLAN chip nog niet werkt met Cyanogenmod hier, kan iemand mij vertellen over welke chip het juist gaat (PCI ID)?
Bij mij werkt de WLAN driver gewoon met CyanogenMod7 (in mijn eerste build niet, maar daar had ik nog wat fout gedaan). Ik heb nog een issue met het toetsenbord wat erg traag werkt, en ik heb nog geen poging gedaan om hardware video acceleratie te ondersteunen. Het is wat dat betreft nog een nutteloze ROM, en biedt geen toegevoegde waarde t.o.v. de hier geposte rom's

[ Voor 6% gewijzigd door birdiebnl op 07-11-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ok. Zijn er dingen die ik kan helpen testen? Heb een generic CM7.1 image gecompileerd maar geen flauw idee of dat ding gaat booten (ik neem aan dat het wel zal draaien, aangezien het voor de ARMv7 instructieset gecompileerd werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Voor de liefhebbers/hobbyisten onder ons, hierbij alvast een CyanogenMod build voor RK2918.
Belangrijke tekortkomingen:
- screen toetsenbord reageert traag
- geen video's afspelen

Ik heb hier een zip neergezet met daarin de boot.img en de system.img. Aan diegenen die hem willen proberen, zelf even een ROM van maken. Ik publiceer geen ROM omdat ik hem nog veel te weinig getest heb.
En, zoals altijd, experimenteren met deze images is natuurlijk geheel voor eigen risico.

Oja, en als je er de market bij wil hebben, dan nog de system.img uitbreiden met de GAPPS.

[ Voor 8% gewijzigd door birdiebnl op 07-11-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met aandacht alle berichten gelezen. Heb zelf een Tomtec ATP7483 Excellent 8 en een Excellent 7 gekocht bij Bart Smit. De 7" is de meest recente uitvoering, die met de Cortex 8A chipet. Weet daarvan het type nr niet c.q. niet kunnen achterhalen.

Begrijp ik goed dat:
birdiebnl schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:01:
Voor de liefhebbers/hobbyisten onder ons, hierbij alvast een CyanogenMod build voor RK2918.
Belangrijke tekortkomingen:
- screen toetsenbord reageert traag
- geen video's afspelen

Ik heb hier een zip neergezet met daarin de boot.img en de system.img. Aan diegenen die hem willen proberen, zelf even een ROM van maken. Ik publiceer geen ROM omdat ik hem nog veel te weinig getest heb.
En, zoals altijd, experimenteren met deze images is natuurlijk geheel voor eigen risico.

Oja, en als je er de market bij wil hebben, dan nog de system.img uitbreiden met de GAPPS.
deze bestemd is voor de Tomtec ATP7483 Excellent 8 >:)

De eerste custom ROM voor dit voordelige apparaatje? Ben er vooralsnog erg content mee, voor die 135 eu een koopje.

Heb overigens nog geen ROM voor de Tomtec 7" Cortex A8 chipset gevonden. Enig idee of die er is? Ook deze een prima tabletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niet de eerste, wel de eerste Cyanogenmod 7.1 ROM, en daarmee ook de meest recente Gingerbread ROM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:49:
@rtunru: De image die jij hebt gemaakt is op de orginele Xiron 8 niet te installeren met het copieren naar de root van de USB gemounte disk?

De linux tools zijn interessant. Hoewel ze wel wat lastiger zijn omdat je zelf moet aangeven op welke adressen/partities de verschillende images geflashed moeten worden.
Misschien dat daarvoor nog een lijstje nuttig zou kunnen zijn.
De ROM die ik maakte is gebaseerd op de dump van birdiebnl. Hierbij is de productID niet overal hetzelfde ( H800 en ATP....doorelkaar) en daardoor werkt de simpele upgrade methode niet.
Je moet daarom een flashtool gebruiken en voor windows is dit RKdevicemanage. Met dit tooltje hoeft je je niet druk te maken over partities, offsets etc.

Groet,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
rtunru schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:25:
[...]

De ROM die ik maakte is gebaseerd op de dump van birdiebnl. Hierbij is de productID niet overal hetzelfde ( H800 en ATP....doorelkaar) en daardoor werkt de simpele upgrade methode niet.
Je moet daarom een flashtool gebruiken en voor windows is dit RKdevicemanage. Met dit tooltje hoeft je je niet druk te maken over partities, offsets etc.

Groet,

Rob
Dit is de inhoud van parameter file van mijn ROM. Let op: ik heb eeb Xiron en GEEN Tomtec:

FIRMWARE_VER:0.2.3
MACHINE_MODEL:H800
MACHINE_ID:007
MANUFACTURER:RK29SDK
MAGIC: 0x5041524B
ATAG: 0x60000800
MACHINE: 2929
CHECK_MASK: 0x80
KERNEL_IMG: 0x60408000
COMBINATION_KEY: F,0,1
CMDLINE: console=ttyS1,115200n8n androidboot.console=ttyS1 init=/init initrd=0x62000000,0x500000 mtdparts=rk29xxnand:0x00002000@0x00002000(misc),0x00004000@0x00004000(kernel),0x00002000@0x00008000(boot),0x00004000@0x0000A000(recovery),0x00080000@0x0000E000(system),0x00082000@0x0008E000(backup),0x0003a000@0x00110000(cache),0x00100000@0x0014a000(userdata),0x00002000@0x0024a000(kpanic),-@0x0024c000(user)

Veel plezier,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:39:
Niet de eerste, wel de eerste Cyanogenmod 7.1 ROM, en daarmee ook de meest recente Gingerbread ROM :).
Hmmm, welke zijn er dan? Zie door de diverse Xiron en Tomtec versies de juiste ROM niet meer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:04:
[...]

Hmmm, welke zijn er dan? Zie door de diverse Xiron en Tomtec versies de juiste ROM niet meer......
De mijne staat op pagina 6 ;)
Is bedoeld voor Xiron maar volgens enkelen ook geschikt voor Tomtec mits je voor lief neemt dat ie dan Xiron wordt.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, nou het logo boeit me niet... als het allemaal maar lekker werkt c.q. niet minder dan de pre-fab installed rom van Tomtec.

Hmmm, die newbie melding roept vraagtekens op. Heb wel UNIX / Linux sjoeger maar dit wordt de eerste ROM install die ik ooit doe..... zal het eerst nog maar eens goed lezen...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Nog iets meer over die offsets, ik heb de RkAndroidTool voor Windows in gebruik, die ook met offsets werkt.
Hier een screendump van de offsets zoals ze in de ROMs zijn voor de Xiron (origineel en de custom ROMs die hier staan).
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~birdieb/E8/offset.jpg
Dit haal je dus uit de parameter file, en wel uit deze regel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
CMDLINE: console=ttyS1,115200n8n androidboot.console=ttyS1 init=/init initrd=0x62000000,0x500000 
mtdparts=
rk29xxnand:
0x00002000@0x00002000(misc),
0x00004000@0x00004000(kernel),
0x00002000@0x00008000(boot),
0x00004000@0x0000A000(recovery),
0x00080000@0x0000E000(system),
0x00082000@0x0008E000(backup),
0x0003a000@0x00110000(cache),
0x00100000@0x0014a000(userdata),
0x00002000@0x0024a000(kpanic),
-@0x0024c000(user)

De offsets vind je hier terug achter de @ van de betreffende partitie. Voor de @ is de size van de betreffende partitie. Dit geef je in de tool in voor de werkelijk te flashen images. De cache, userdata, kpanic en user partitie flash je niet, die worden door de recovery tool aangemaakt aan de hand van deze parameter file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stap 2: Installeer rockusb driver voor jouw OS en architectuur.
Spreekt voor een Tweaker voor zich. Als het goed is wordt er nu een "RK29 Device" herkent.
Ik heb aardig wat computer piel ervaring maar vrees dat ik status Tweaker af ben :(

Ik krijg die rockusb driver namelijk niet aan de gang. Wel 10 keer de instructie uitgevoerd: de 'm' knop ingedrukt, (houden) stroom / usb erin en de reset ingedrukt. Niente... Windows 7 ziet wel een device maar kan de drivers niet vinden. Ik btw ook niet handmatig.

Als ik de TomTec gewoon opstart, dan zie ik wel het device RK2918 sdk device (zie afb) erbij komen maar als ik de RKDevice Manager start, dan zie ik weer niente c.q. geen loader gevonden. Vermoed dat het met de RockUSB driver te maken heeft, iemand een tip of een link (kan ik ook niet vinden) voor een handmatige usb install?

Afbeeldingslocatie: http://download.gabsor.nl/rk2918dev.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:38:
[...]
Ik krijg die rockusb driver namelijk niet aan de gang. Wel 10 keer de instructie uitgevoerd: de 'm' knop ingedrukt, (houden) stroom / usb erin en de reset ingedrukt. Niente... Windows 7 ziet wel een device maar kan de drivers niet vinden. Ik btw ook niet handmatig.
'm' knop ingedrukt houden, stroom eraan, daarna mag je de 'm' knop wel weer los laten. Via USB aan de computer hangen, dan bij Apparaatbeheer het device opzoeken (waarschijnlijk een onbekend device), en dan handmatig de driver (rockusb) installeren ("Stuurprogramma's bijwerken").

Aan het rk2918 sdk device heb je voor wat betreft flashen niets, dat zijn alleen de schijven en de adb interface. Je moet dus echt die rockchip drivers hebben, en het apparaat in loader functie.

[ Voor 12% gewijzigd door birdiebnl op 08-11-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb de Xiron ATP 7483 Excellent 8 vandaag cadeau gegeven aan mijn vriendin (jarig) Probeer me nu door deze thread heen te worstelen om de tablet de rooten en er een custom rom op te zetten.

Ik heb de volgende info gevonden;

Xiron ATP 7483 Excellent 8 Flashen:

Nodig:

RKDeviceManager

Stap 1: Zet het apparaat in LOADER mode.
Haal alle stekkers uit het apparaat. Vervolgens, terwijl je de "M" knop (bovenop het apparaat) ingedrukt houdt, doe je de volgende dingen:

•stroom stekkertje (5VDC) erin,
•USB stekker naar je computer erin,
•klik op de reset knop, met een ijzerdraadje o.i.d. in het kleine gaatje tussen aanknop en 5VDC.
Je kunt nu de "M" knop loslaten.

Stap 2: Installeer rockusb driver voor jouw OS en architectuur.
Spreekt voor een Tweaker voor zich. Als het goed is wordt er nu een "RK29 Device" herkent.

Stap 3: Start RKDeviceManage.exe en check of een loader is gevonden, selecteer de firmware (rootedUpdate.img), en klik op "upgrade".

Stap 4:Wacht voor het....... je tablet reboot vanzelf. Na een tijdje onverstoord laden en installeren is ie klaar.

ROM: Rtunru's ROM? 142Mb

Nu mijn vraagjes; Klopt deze info allemaal? Hoe installeer ik deze ROM? ook via RKDeviceManager?

Zijn er ook andere CustomRoms ter beschikking? -

(Heb tot nu toe alleen ervaring in rooten van HTC Sensation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
@oyoyewi
Heb je de topic helemaal doorgelezen?
Dan heb je kunnen lezen dat er vier roms zijn en er aan een cm7 gewerkt wordt.
de roms moeten via windows geflasht worden, het installeren van de drivers kost moeite maar is noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De drivers installeren kost indeed moeite. Krijg het niet voor elkaar..., de instructie 20x en diverse alternatieven geprobeerd. Ff voor de duidelijkheid:

1. Je tablet staat aan, toch?
2. Haal alle stekkers uit het apparaat. Vervolgens, terwijl je de "M" knop (bovenop het apparaat) ingedrukt houdt, doe je de volgende dingen:

•klik op de reset knop, met een ijzerdraadje o.i.d. in het kleine gaatje tussen aanknop en 5VDC.

Naar ik aanneem moet Windows 7 dan het / een nieuw device zien en de drivers gaan ophalen / installeren.

Het vreemde is dat als ik de instructie volg ik de melding krijg dat er geen drivers gevonden zijn. Als ik mijn tablet gewoon (aan/uit knop) aanslinger en hem aan de laptop hang (USB), zie ik dat het RK2918 sdk device wordt gevonden (Android ADB device). Echter, als ik de RKDevice Manager start wordt er geen loader gevonden. Beetje kip / ei...

I'm out of options....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:30:
De drivers installeren kost indeed moeite. Krijg het niet voor elkaar..., de instructie 20x en diverse alternatieven geprobeerd. Ff voor de duidelijkheid:

1. Je tablet staat aan, toch?
2. Haal alle stekkers uit het apparaat. Vervolgens, terwijl je de "M" knop (bovenop het apparaat) ingedrukt houdt, doe je de volgende dingen:

Naar ik aanneem moet Windows 7 dan het / een nieuw device zien en de drivers gaan ophalen / installeren.

Het vreemde is dat als ik de instructie volg ik de melding krijg dat er geen drivers gevonden zijn. Als ik mijn tablet gewoon (aan/uit knop) aanslinger en hem aan de laptop hang (USB), zie ik dat het RK2918 sdk device wordt gevonden (Android ADB device). Echter, als ik de RKDevice Manager start wordt er geen loader gevonden. Beetje kip / ei...

I'm out of options....
Ik doe het als volgt:

- Tablet uit
- Alle stekkers eruit (dc en usb)
- M knop indrukken en ingedrukt houden
- dc erin
- M knop kan nu losgelaten worden.
- met usb aan de computer.

Als je de melding krijgt dat er geen drivers gevonden zijn, dan is dat goed, want dan ziet hij dus wel nieuwe hardware.
Zoals ik reeds aangaf in mijn vorige post, je moet dan via apparaatbeheer de driver bijwerken.

En, voor de duidelijkheid, om RKDeviceManager te gebruiken dient de tablet dus niet aangezet te worden, maar in loader mode gezet worden via de hierboven genoemde methode.

[ Voor 5% gewijzigd door birdiebnl op 08-11-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Nog even een aanvulling: BIJ mij gaf zonealarm problemen, dus zonealarm en virusscanner even uitzetten.
Heb je win7 32 of 64 bits? Drivers zijn verschillend. In loadermode zie je bij mij niets op het scherm van de tab.
Een reset van windows wil ook wel eens helpen.
Een andere computer proberen is ook nog een optie.

[ Voor 8% gewijzigd door catr op 08-11-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt. Gebruik AVG en die geeft geen problemen / meldingen.....

Ofwel, met deze stappen lukt het (Tomtec(:
- Tablet uit
- Alle stekkers eruit (dc en usb)
- M knop indrukken en ingedrukt houden
- dc erin
- M knop kan nu losgelaten worden.
- met usb aan de computer.

Als je de melding krijgt dat er geen drivers gevonden zijn, dan is dat goed, want dan ziet hij dus wel nieuwe hardware. Zoals ik reeds aangaf in mijn vorige post, je moet dan via apparaatbeheer de driver bijwerken.
Moest wel zelf de drivers downloaden (flink zoeken) en handmatig installeren, m.a.w. Windhoos update vond niks. Heb hier een link naar de rockusb drivers gezet, voor X86; WXP, W2K, Vista en W7 en X64: Vista en W7.

Krijg nu via RKDeviceManager de melding: Found One Loader Device.... Alleen veld Chip Type gevuld met "RK29". Overige velden leeg. Upgrade geklikt...

Upgrade loopt.

Thanks voor support!

Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash compleet.... Xiron logo in beeld... Hmmm, wel minder dan Tomtec (hahaha)....
Ah, zelfde geanimeerde android logo in beeld.... met Xiron logo.
Kruisje slaan... hoor vrouwlief al gillen als ik vertel dat ie gebricked is. Ach, uurtje ruzie :)

Calibration running... succesfull. Et voila. Up & running.
Ik ga ff kijken en pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
@gabsor

We zullen de waarschuwingen wat aanpassen:
Alle handelingen zijn op eigen risico
We zijn niet verantwoordelijk voor het bricken van je tab
We zijn niet veranrwoordelijk voor de euro crisis
We zijn niet verantwoordelijk voor echtelijke ruzies en de gevolgen daarvan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@catr

Heb er alleen 2 ontdekt, CM7 is nog niet helemaal up and running. Andere ben ik nu aan het d/l-en.

Misschien handig om dit in de eerste post te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:33:
@catr

Heb er alleen 2 ontdekt, CM7 is nog niet helemaal up and running. Andere ben ik nu aan het d/l-en.

Misschien handig om dit in de eerste post te zetten.
Op 2nov op blz 8 worden ze genoemd,
Als er wat meer ervaring met de roms is, zal ik ze in de startpost zetten, dat is beter. Daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@catr

De eerste 2 waarschuwingen waren me al bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:03:
Flash compleet.... Xiron logo in beeld... Hmmm, wel minder dan Tomtec (hahaha)....
Ah, zelfde geanimeerde android logo in beeld.... met Xiron logo.
Kruisje slaan... hoor vrouwlief al gillen als ik vertel dat ie gebricked is. Ach, uurtje ruzie :)

Calibration running... succesfull. Et voila. Up & running.
Ik ga ff kijken en pielen.
@Gabsor,

Veel plezier met mijn ROM en hoe vind je de nieuwe market??

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rob

Thanks... dat gaat zo te zien wel lukken. Mbt de nieuwe market, ff wennen...... maar ziet er wel strak uit.
Ga veelal toch via de zoekweg de markt op.
Bedankt voor je moeite mbt deze ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:54:
@ Rob

Thanks... dat gaat zo te zien wel lukken. Mbt de nieuwe market, ff wennen...... maar ziet er wel strak uit.
Ga veelal toch via de zoekweg de markt op.
Bedankt voor je moeite mbt deze ROM!
Bij deze verklaar ik mijn ROM geschikt voor zowel Xiron als Tomtec ( als men niet erg vindt dat het een Xiron wordt )

Veel plezier en bedankt birdiebnl voor het ondersteunen van problemen rond RKdevicemanage _/-\o_

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rtunru bedankt, heb je rom er op gezet

@catr voor het wegwijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:18:
@rtunru bedankt, heb je rom er op gezet

@catr voor het wegwijzen
Graag gedaan en veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, op naar het ROM-en van de Tomtec 7" tablets (de nieuwe versie) die ik heb.... Ander topic.....(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:29:
Goed, op naar het ROM-en van de Tomtec 7" tablets (de nieuwe versie) die ik heb.... Ander topic.....(?)
Welke chipset heeft het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij dezelfde als de 8' --> Cortex A8 chipset (1.2 GHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De Cortex A8 is een reference design van ARM, dat kan nog altijd een chip van Qualcomm, Samsung, Apple of een andere producent zijn. ARM verkoopt geen chips, het licenseert alleen zijn ontwerpen.

Ik gok op de Rockchip 2918, net zoals in de 8".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Borromini schreef op woensdag 09 november 2011 @ 07:49:
De Cortex A8 is een reference design van ARM, dat kan nog altijd een chip van Qualcomm, Samsung, Apple of een andere producent zijn. ARM verkoopt geen chips, het licenseert alleen zijn ontwerpen.

Ik gok op de Rockchip 2918, net zoals in de 8".
Ik gok dat dit tablet dan een brick wordt :(
Het scherm is niet capacitief, een betere "gok" graag :)
Waarschijnlijk staat er iets op de doos.

[ Voor 8% gewijzigd door rtunru op 09-11-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, tijd dat ik in dit verlengd weekend dat ik heb, me tomtec eens ga flashen met een custom rom :D zoals Gabsor heeft gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:01:
Hmmz, tijd dat ik in dit verlengd weekend dat ik heb, me tomtec eens ga flashen met een custom rom :D zoals Gabsor heeft gedaan :)
ROM staat op pagina 6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:49:
[...]

Ik gok dat dit tablet dan een brick wordt :(
Het scherm is niet capacitief, een betere "gok" graag :)
Waarschijnlijk staat er iets op de doos.
Is indeed eentje met een resistief scherm, al moet ik zeggen dat ik daar weinig van merk c.q. ik merk geen verschil met de 8" die een capacitief scherm heeft.

Op de doos staat niet veel meer dan op de website van Bart Smit, behalve:

Tomtec AFT3482 Game 7 4GB

Via de app Android info zie ik
:
RK29board
ARMV7 rev 2 (v7l)
Modelnummer: tomtec pc
Android versie: 2.3.1

Met googlen kom ik niet veel verder...., kom vooral info over de vorige Android v2.2 versie tegen maar die heeft meen ik een andere processor / chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:55:
[...]

Is indeed eentje met een resistief scherm, al moet ik zeggen dat ik daar weinig van merk c.q. ik merk geen verschil met de 8" die een capacitief scherm heeft.

Op de doos staat niet veel meer dan op de website van Bart Smit, behalve:

Tomtec AFT3482 Game 7 4GB

Via de app Android info zie ik
:
RK29board
ARMV7 rev 2 (v7l)
Modelnummer: tomtec pc
Android versie: 2.3.1

Met googlen kom ik niet veel verder...., kom vooral info over de vorige Android v2.2 versie tegen maar die heeft meen ik een andere processor / chipset.
Als je het aandurft en voor eigen risico, mag je met z4root tijdelijk root worden en dan RKdump "binnensmokkelen" en een dump maken. Google even voor meer info over dit dumpen.

Een link: http://wiki.archosfans.co...m_and_create_a_custom_rom

Rob

[ Voor 5% gewijzigd door rtunru op 09-11-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal er vanavond eens naar kijken....Dat root worden lukte me vorige week overigens niet. Heb meerdere root tooltjes geprobeerd maar zonder s6 so far.

Voor ik begin... begrijp ik het goed dat dit de stappen zijn:
1. Root worden
2. terminal sessie starten
3. su -
4. # cat /proc/mtd
dev: size erasesize name
mtd0: 00002000 00000010 "misc"
mtd1: 00004000 00000010 "kernel"
mtd2: 00002000 00000010 "boot"
mtd3: 00004000 00000010 "recovery"
mtd4: 00030000 00000010 "system"
mtd5: 0003a000 00000010 "backup"
mtd6: 0003a000 00000010 "cache"
mtd7: 00100000 00000010 "userdata"
mtd8: 00cbc000 00000010 "user"
mtd9: 00020000 00000010 "pagecache"
mtd10: 00020000 00000010 "swap"

5. rkdump naar de sd kopieren en chmod 771 rkdump
6. In de shell dumpen met rkdump.
7. Welke moet ik dumpen? Quote: update.img is equal to the backup.img which, in this case, is located on mtd5. In het voorbeeld wordt deze gedumpt naar de /sdcard/update.img. Moet je die hebben?
8. # /data/rkdump /dev/block/mtdblock5 /sdcard/update.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:52:
Ik zal er vanavond eens naar kijken....Dat root worden lukte me vorige week overigens niet. Heb meerdere root tooltjes geprobeerd maar zonder s6 so far.

Voor ik begin... begrijp ik het goed dat dit de stappen zijn:
1. Root worden
2. terminal sessie starten
3. su -
4. # cat /proc/mtd
dev: size erasesize name
mtd0: 00002000 00000010 "misc"
mtd1: 00004000 00000010 "kernel"
mtd2: 00002000 00000010 "boot"
mtd3: 00004000 00000010 "recovery"
mtd4: 00030000 00000010 "system"
mtd5: 0003a000 00000010 "backup"
mtd6: 0003a000 00000010 "cache"
mtd7: 00100000 00000010 "userdata"
mtd8: 00cbc000 00000010 "user"
mtd9: 00020000 00000010 "pagecache"
mtd10: 00020000 00000010 "swap"

5. rkdump naar de sd kopieren en chmod 771 rkdump
6. In de shell dumpen met rkdump.
7. Welke moet ik dumpen? Quote: update.img is equal to the backup.img which, in this case, is located on mtd5. In het voorbeeld wordt deze gedumpt naar de /sdcard/update.img. Moet je die hebben?
8. # /data/rkdump /dev/block/mtdblock5 /sdcard/update.img
First thing first, zorg eerst dat je tijdelijk root kan worden met z4root (tijdelijk, dus niet permanent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:24
@ Gabsor schreef : Is indeed eentje met een resistief scherm, al moet ik zeggen dat ik daar weinig van merk c.q. ik merk geen verschil met de 8" die een capacitief scherm heeft.

De 7 inch heeft ook een capacitief scherm, staat niet goed op de doos zeggen ze bij Bart s, nog ff over de markt, ik heb de gok gewaagd en de market apk gegoogeld, 3.13 gevonden en geïnstalleerd op de 8 inch en dat werkte gewoon zonder problemen. Heb nu ook de nieuwe markt op een eenvoudige manier.

[ Voor 24% gewijzigd door piotr123 op 09-11-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
piotr123 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:09:
De 7 inch heeft ook een capacitief scherm, staat niet goed op de doos zeggen ze Bart s, nog ff over de markt, ik heb de gok gewaagd en de market apk gegoogeld, 3.13 gevonden en geïnstalleerd op de 8 inch en dat werkte gewoon zonder problemen. Heb nu ook de nieuwe markt op een eenvoudige manier.
Als je multitouch kan doen dan is het capacitief, anders niet.
Market 3.1.3 is buggy en maakt tablet traag. daarom mijn keuze voor 3.1.6.

Rob

PS: ik ben trouwens blij voor je dat je tevreden bent met 3.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

piotr123 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:09:
De 7 inch heeft ook een capacitief scherm, staat niet goed op de doos zeggen ze Bart s, nog ff over de markt, ik heb de gok gewaagd en de market apk gegoogeld, 3.13 gevonden en geïnstalleerd op de 8 inch en dat werkte gewoon zonder problemen. Heb nu ook de nieuwe markt op een eenvoudige manier.
Ok, vond zoals gezegd al bar weinig verschil zitten qua scherm gedrag tussen beide tablets. Wel weird wat in de Bart Smit folders wordt er expliciet 'dual touch resistive breedbeeldscherm' geroepen. Wellicht om de klanten meer naar de 8" te sturen die duurder is en wellicht wat meer marge oplevert.....

Whatever, deze kan wellicht ook onder het kopje Chinese English "yes yes sir, 100% resistive terwijl ze no no capacitive bedoelen'.... Tomtec is zelf nou ook niet echt ruimhartig als het om het informeren gaat (wat een bagger site) dus BS zal daar wel op af gaan. Goed, de tablet is meer dan primo en daar gaat het tenslotte om.

Mbt de market: had ergens vorige week ook een updeet gedaan van de market en kreeg toen de nieuwe ook gewoon a.d. praat. Idem met flash 10.3 op de 8" tablet. Ging ook prima.

@rtunru Zal eerst temp root pogen te worden met z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:22:
[...]

Ok, vond zoals gezegd al bar weinig verschil zitten qua scherm gedrag tussen beide tablets. Wel weird wat in de Bart Smit folders wordt er expliciet 'dual touch resistive breedbeeldscherm' geroepen. Wellicht om de klanten meer naar de 8" te sturen die duurder is en wellicht wat meer marge oplevert.....

Whatever, deze kan wellicht ook onder het kopje Chinese English "yes yes sir, 100% resistive terwijl ze no no capacitive bedoelen'.... Tomtec is zelf nou ook niet echt ruimhartig als het om het informeren gaat (wat een bagger site) dus BS zal daar wel op af gaan. Goed, de tablet is meer dan primo en daar gaat het tenslotte om.

Mbt de market: had ergens vorige week ook een updeet gedaan van de market en kreeg toen de nieuwe ook gewoon a.d. praat. Idem met flash 10.3 op de 8" tablet. Ging ook prima.

@rtunru Zal eerst temp root pogen te worden met z4.
@ gabsor, graag wat aardiger over Chinezen. Ik ben namelijk zelf een Chinees en vind dit soort taal niet echt prettig en een beetje arrogant.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rob, prima. Ik ken weinig Chinezen die Rob heten btw maar point taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:24
@rtunru Market 3.1.3 is buggy en maakt tablet traag. daarom mijn keuze voor 3.1.6.

Oke nog niets van gemerkt, ik kon geen hogere versie vinden van de markt dan 313 dus vandaar, maar ben tevreden so far.
Ik kon alleen het tablet nergens vinden bij instellingen in de markt, maar bleek per ongeluk via een youtube account te zijn aangelogd, wist niet dat dat ook kon, daar heb ik per ongeluk ook apps mee gedownload en dat werkt gewoon.
Nog ff gaan zoeken maar 3.2.0 markt is er ook al.

Groet,
Piet

[ Voor 5% gewijzigd door piotr123 op 09-11-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
piotr123 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:35:
@rtunru Market 3.1.3 is buggy en maakt tablet traag. daarom mijn keuze voor 3.1.6.

Oke nog niets van gemerkt, ik kon geen hogere versie vinden van de markt dan 313 dus vandaar, maar ben tevreden so far.
Ik kon alleen het tablet nergens vinden bij instellingen in de markt, maar bleek per ongeluk via een youtube account te zijn aangelogd, wist niet dat dat ook kon, daar heb ik per ongeluk ook apps mee gedownload en dat werkt gewoon.
Nog ff gaan zoeken maar 3.2.0 markt is er ook al.

Groet,
Piet
Als ik me niet vergis, is Market 3.2.x alleen voor Ice Cream Sandwich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z4root geprobeerd, tijdelijk......
Krijg de melding 'aquiring root shell' in beeld, tijdje wachten en dan springt ie terug naar het app overzicht scherm. Geen root dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:48:
z4root geprobeerd, tijdelijk......
Krijg de melding 'aquiring root shell' in beeld, tijdje wachten en dan springt ie terug naar het app overzicht scherm. Geen root dus.
Dan vrees ik dat de gevaarlijkere methode van birdiebnl het enige alternatief is :(

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm, die methode moet ik even opzoeken...

Daarnaast, ik kwam ook het apje SuperOneClickv2.1.1 tegen waarmee je ook root zou kunnen worden. Bekend?
Zou het met Gingerbreak lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:56:
Hmmmm, die methode moet ik even opzoeken...

Daarnaast, ik kwam ook het apje SuperOneClickv2.1.1 tegen waarmee je ook root zou kunnen worden. Bekend?
Zou het met Gingerbreak lukken?
Je zou het kunnen uitproberen.
Ik denk echter dat birdiebnl geen moeilijkere methode zal nemen als er een makkelijke mogelijk was >:)

Groet,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, test gedaan.. De Gingerbreak.apk levert geen resultaat op.

De SuperOneClickv2.1.1 laat dit zien als ik de root optie draai:

Afbeeldingslocatie: http://download.gabsor.nl/super1click.jpg

Echter, als ik de test draai krijg ik geen Superuser.apk pop-up en log is leeg. Vermoedelijk niet de goede superuser.apk... Even pielen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:15:
Ok, test gedaan.. De Gingerbreak.apk levert geen resultaat op.

De SuperOneClickv2.1.1 laat dit zien als ik de root optie draai:

[afbeelding]

Echter, als ik de test draai krijg ik geen Superuser.apk pop-up en log is leeg. Vermoedelijk niet de goede superuser.apk... Even pielen...
Als ik de screenshot zie dan denk ik dat cramfs wederom de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik niet beoordelen, geen sjoeger van. Zie wel wat foutmeldingen bij de regels mbt de su installing.... maar de eind melding is dat ie rooted is. Tsja....... Goed, ik moet ff pielen met dat superuser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:20:
Kan ik niet beoordelen, geen sjoeger van. Zie wel wat foutmeldingen bij de regels mbt de su installing.... maar de eind melding is dat ie rooted is. Tsja....... Goed, ik moet ff pielen met dat superuser.
Ik neem aan dat je die opmerking over reboot ook gezien hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij bent scherp. Ik niet, arrrghhhh. Rebooting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi wark hoor, die custom rom voor de 8" Inch... Ik speel even verder met dat ding tijdens de boot van de 7".... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:26:
Mooi wark hoor, die custom rom voor de 8" Inch... Ik speel even verder met dat ding tijdens de boot van de 7".... :)
Nu weet je uit eigen ervaring dat het allemaal niet zo simpel is >:)
Ik vond het wel een mooie uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, kon dat wel a.d. berichtjes lezen. Voor mij een hele tijd terug dat ik op dat niveau met een UNIX / Linux achtig os-je heb lopen pielen en dat waren geen gefirmwarde bakken. M.a.w. bricken was er niet bij. Nu wel dus xtra opletten.

Ok, weer up. Heb het apje Rom Tools erop staan en die heeft root explorer nodig om te starten. Helaas, krijg de melding dat ie geen root access krijgt.....van superuser.... Paar keer geprobeerd.

Vermoed dat die su - install stappen die fout gingen de oorzaak zijn dat superuser z'n ding niet doet? Wellicht met als root cause de cramfs?

Goed, wat was die Birdiebnl manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:31:
Haha, kon dat wel a.d. berichtjes lezen. Voor mij een hele tijd terug dat ik op dat niveau met een UNIX / Linux achtig os-je heb lopen pielen en dat waren geen gefirmwarde bakken. M.a.w. bricken was er niet bij. Nu wel dus xtra opletten.

Ok, weer up. Heb het apje Rom Tools erop staan en die heeft root explorer nodig om te starten. Helaas, krijg de melding dat ie geen root access krijgt.....van superuser.... Paar keer geprobeerd.

Vermoed dat die su - install stappen die fout gingen de oorzaak zijn dat superuser z'n ding niet doet? Wellicht met als root cause de cramfs?

Goed, wat was die Birdiebnl manier?
Ergens na mijn ROM, pagina 6 of 7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dit stukkie:
Inderdaad met rkdump. Kan ook met dd overigens, maar rkdump is een heel stuk makkelijker. Je kunt die dump overigens alleen maken als je root access hebt. De dump zit in mtd5, daar staat altijd een backup van de laatst geflashte firmware.

De dump van mtd5 levert je een update.img op in het "oude" rockchip formaat. Voordat je die weer kunt flashen nog even door RKImageMaker halen, en de juiste bootloader erbij zetten.
en deze is zorgelijker:
birdiebnl schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:35:
[...]

Door een nieuwe boot.img te flashen, zonder de mtd5 te overschrijven. Dat kan met RKAndroidTools. Maar dan moet alles wel exact kloppen, als je dat verkeerd doet is het onvoorspelbaar wat er gebeurd.
Goed, issue wat ik daarnaast heb: hoe krijg ik die 7" in de loader mode. Geen 'M' knop en ook geen aparte stroom toevoer. Dat loopt via de USB kabel, m.a.w. die kan ik of i.d. USB lader proppen of in de laptop maar niet allebei tegelijk.... M.a.w. andere hoe kom i.d. loader stand procedure... Wederom effe pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:42:
Ok, dit stukkie:

[...]

en deze is zorgelijker:

[...]

Goed, issue wat ik daarnaast heb: hoe krijg ik die 7" in de loader mode. Geen 'M' knop en ook geen aparte stroom toevoer. Dat loopt via de USB kabel, m.a.w. die kan ik of i.d. USB lader proppen of in de laptop maar niet allebei tegelijk.... M.a.w. andere hoe kom i.d. loader stand procedure... Wederom effe pielen.
Vergeet jouw wederhelft niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, die ligt op de bank naar SBS6 pulp te kijken. Onbegrijpelijk maar ik laat het maar gaan ;)

Ik zoek nog ff verder maar heb niet veel hoop dat er op korte termijn licht i.d. de smallere 7" Tomtec tunnel gaat schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, net met Droid explorer een terminal sessie gestart.

# su -
# id
uid=0root gid=root

Dat geeft hoop..... en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow :)

- TomTec 8" loskoppelen van alle aansluitingen
- Uitzetten
- M knop ingedrukt houden en dan stroom aansluiten M knop loslaten
(scherm blijft zwart)
- USB kabel aansluiten en aan de PC hangen
- Windows 7 (64x) herkend een device, dan naar apparaatbeheer en het onbekende apparaat kiezen en de drivers installeren
(onder amd64 want ik gebruik Windows 7 64x)
- RKManager starten (als administrator voor de zekerheid), krijg de melding "Found One Loader Device"
FW Ver: 0.2.03 - Loader Ver: 1.65 - Support Chip: RK29
Onder Device Information
System Ver: N/A - Loader Ver: N/A - Chip Type: RK29

- Onder "Firmware Information" rootedupgrade.img gekozen
- Upgrade gedrukt.

Krijg de volgende foutmelding na ongeveer 47 seconden:
Upgrade Fail: Reason: Test Device Fail
(Tablet hangt nog aan me PC in loader status)
Enig idee om dit te verhelpen?

EDIT:
Even een screenshot genomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ebae9ebc1730/4ebae9ebbe465-rkmanager.png
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ebaeb6cc2f62/4ebaeb6cc1bac-log.png

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:49:
Btw, net met Droid explorer een terminal sessie gestart.

# su -
# id
uid=0root gid=root

Dat geeft hoop..... en nu?
Dat is geweldig man!
Nu dus RKdump met adb push op de goede plek neerzetten daarna met adb shell als root die mtd5 zoeken en met RKdump een update.img maken en daarna naar jouw PC overzetten met adb pull.
Als het gelukt is ergens opzetten waar anderen bijkunnen. Daarna ga ik voor jou aan de slag.

Groet,

Rob

PS: of je gebruikt gewoon de droid explorer en een terminal app ;)

[ Voor 5% gewijzigd door rtunru op 09-11-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:54:
[...]

Zow :)

- TomTec 8" loskoppelen van alle aansluitingen
- Uitzetten
- M knop ingedrukt houden en dan stroom aansluiten M knop loslaten
(scherm blijft zwart)
- USB kabel aansluiten en aan de PC hangen
- Windows 7 (64x) herkend een device, dan naar apparaatbeheer en het onbekende apparaat kiezen en de drivers installeren
(onder amd64 want ik gebruik Windows 7 64x)
- RKManager starten (als administrator voor de zekerheid), krijg de melding "Found One Loader Device"
FW Ver: 0.2.03 - Loader Ver: 1.65 - Support Chip: RK29
Onder Device Information
System Ver: N/A - Loader Ver: N/A - Chip Type: RK29

- Onder "Firmware Information" rootedupgrade.img gekozen
- Upgrade gedrukt.

Krijg de volgende foutmelding na ongeveer 47 seconden:
Upgrade Fail: Reason: Test Device Fail
(Tablet hangt nog aan me PC in loader status)
Enig idee om dit te verhelpen?

EDIT:
Even een screenshot genomen:
[afbeelding]
[afbeelding]
USB kabel uithalen ( netjes hardware verwijderen met Windows ) en stappen herhalen.

ALLEEN dit keer op restore drukken i.p.v. upgrade. Hierdoor wordt jouw tablet eerst geformateerd.

Succes,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, waar moet dat adp staan?

V.a. locatie waar ik rkdump heb neergezet (sdcard), volgende uitgevoerd:
#adp push rkdump /data/
adp not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:19:
Ok, waar moet dat adp staan?

V.a. locatie waar ik rkdump heb neergezet (sdcard), volgende uitgevoerd:
#adp push rkdump /data/
adp not found
Sorry Gabsor, het had adb moeten zijn.
Maar, je kunt je de moeite besparen door gewoon Droid Explorer te gebruiken en die terminal sessie.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
@Gabsor, heb je die RKdump wel op de goede plek gezet ??

Lees hieronder:

The rkdump utility is an Android command line utility and needs to be run from your tablet. Unzip the rkdump utility from the downloaded zip file. Copy it to your tablet, either via the "normal" USB copy way or via ADB push. Copy it onto your /data partition and not on your /sdcard partition or the SD-card itself (it needs to be run from an ext3 partition, not a vfat partition). If neccessary do a "chmod 771 rkdump" to give it the correct attributes. Now from a rooted terminal you can dump the update.img. Our update.img is equal to the backup.img which, in this case, is located on mtd5. To get our update.img we now type in the (rooted) terminal:

# /data/rkdump /dev/block/mtdblock5 /sdcard/update.img

[ Voor 3% gewijzigd door rtunru op 09-11-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, had ik nog niet gedaan omdat dat adb niet werkte.....

USB copy? Ik zie via de USB alleen maar de sdcard en daar staat ie al.
WTF waarom geen cp command......

Maw hoe krijg ik dat rkdump op den juisten plek. We're getting closer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ofwel, waar staat adb? Kan ik niet vinden...
Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste