Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Heb de rom ICS van jgelauff met devicemanage geflashed, moest wel twee keer, de eerste keer android met rood uitroepteken. daarna normaal opgestart. Krijg foutmelding bij externe sd kaart, bij opslag koppelen zie je even de data, daarna niet meer. De grootte van de 8Gb fat32 SDkaart wordt wel aangegeven. In de laptop is de sdkaart prima te benaderen. Ook een tweede sdkaart geeft foutmelding.
Wie heeft een oplossing?

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook wat gerommel met de sd kaart met die rom, maar kreeg hem uiteindelijk wel werkend (het flashen zelf ging hier overigens in 1 keer goed).

Wat je o.a. kunt proberen:

1) kaart formatteren met deze tool: https://www.sdcard.org/downloads/formatter_3/eula_windows

2) gewoon de kaart even uit de tablet halen en er weer instoppen, of de tablet uit en weer aanzetten met de kaart er in

3) kaart formatteren vanuit de tablet zelf en daarna via usb eventuele data erop (maar dat laatste zou ook gewoon via een kaartlezer moeten werken)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:02:
Ik had ook wat gerommel met de sd kaart met die rom, maar kreeg hem uiteindelijk wel werkend (het flashen zelf ging hier overigens in 1 keer goed).

Wat je o.a. kunt proberen:

1) kaart formatteren met deze tool: https://www.sdcard.org/downloads/formatter_3/eula_windows

2) gewoon de kaart even uit de tablet halen en er weer instoppen, of de tablet uit en weer aanzetten met de kaart er in

3) kaart formatteren vanuit de tablet zelf en daarna via usb eventuele data erop (maar dat laatste zou ook gewoon via een kaartlezer moeten werken)
Heb in instellingen/opslagruimte opslag wissen gedaan, dat is de inwendige SDkaart.
Dan werkt het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catr schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:29:
[...]

Heb in in instellingen/opslagruimte opslag wissen gedaan, dat is de inwendige SDkaart.
Dan werkt het wel. :)
dus als je de interne leeggooit wordt de externe zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:33:
[...]

dus als je de interne leeggooit wordt de externe zichtbaar?
Dat is inderdaad zo. Explorer geeft internal memory en sd card correct aan, es file explorer geeft internal memory als sd kaart weer, vandaar de verwarring. Aldiko met titanium backup teruggezet, maar zoekt op de verkeerde sd kaart.
In Aldiko moet ik terug naar mnt en dan external_sd , dan vindt hij de externe sd.

[ Voor 9% gewijzigd door catr op 12-04-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 23:17
sorry had het even eerder moeten vermelden, in ics heeft ook rockchip bedacht zich aan de android richtlijnen te houden, dus internal storage is sdcard op mountpoint /sdcard en external storage ( je losse sdcard) is /mnt/external_sd en deze wisseld dus niet meer naar sdcard zoals in 2.3. Voor de 10inch versie heb ik dus 2 mogelijkheden gemaakt 1 rom met internal storage als /sdcard en 1 met external_storage als /sdcard zodat applicatie als aldiko hun boeken en instellingen weer kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-03-2015
Heb ondertussen ook een en ander aangepast zodat de market goed werkt, en meer apps laat zien dan de voorgaande versies (zoals marktplaats, youtube).
Nu bezig met de recovery, om een makkelijk te installeren versie te maken, dat is echter nog even wat werk, het formaat van recovery is anders dan voorheen, nu wel uitgepakt, en aan het aanpassen. Denk niet dat het vanavond/morgen gaat lukken om een update te maken, maar mogelijk dit weekend wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
birdiebnl schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:27:
Heb ondertussen ook een en ander aangepast zodat de market goed werkt, en meer apps laat zien dan de voorgaande versies (zoals marktplaats, youtube).
Nu bezig met de recovery, om een makkelijk te installeren versie te maken, dat is echter nog even wat werk, het formaat van recovery is anders dan voorheen, nu wel uitgepakt, en aan het aanpassen. Denk niet dat het vanavond/morgen gaat lukken om een update te maken, maar mogelijk dit weekend wel.
Mooi, we wachten af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Goed nieuws Birdiebnl, we wachten af. In ieder geval al heel erg bedankt voor alle moeite die je doet! :D

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 12-04-2012 20:50 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 09:21
Voor de mensen die niet zonder Youtube kunnen op de tablet, ik kwam een link op xda tegen met een Youtube.apk.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1529715
Werkt in ieder geval....

En nu ga ik geduldig wachten op de nieuwe creatie van birdienl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:09:
Thnx jgelauff voor je rom! Draait hier tot nu toe stabiel, misschien ietsje trager als die van Birdie, maar nu met ruim voldoende geheugen voor apps! Kalender gebruik ik niet, youtube wel en dat werkt nu prima :) Is er iemand die nog een benchmark test kan doen met de 4.0 geroote rom van birdie? Misschien leuk om te vergelijken :)
Ik heb antutu op beide roms een paar keer losgelaten, scores schommelen bij allebei rond de 2300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:31:
[...]

Ik heb antutu op beide roms een paar keer losgelaten, scores schommelen bij allebei rond de 2300.
lijkt me een mooi resultaat voor zo' n budget tablet op ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 1 tablet met de rom van birdiebnl en 1 met de rom van jgelauff :)

* birdiebnl = ICS256M
* jgelauff = ICS1G

- Tablet met ICS256M draait alles wat vloeiender, door de market bladeren installeren, multitasking, enz.
- Tablet met ICS1G kan veel meer apps installeren, beetje minder vloeiender dan ICS256M (merk je vooral bij het opstarten van de tablet en als je apps installeerd of wat apps het open staan)

Dus ofwel opteer je voor veel opslag en boet je wat in aan de soepelheid bij het afspelen van apps/games
Ofwel opteer je voor redelijk weinig opslag maar werkt alles wel vloeiender

Voor mezelf kies ik voor ICS1G, omdat ik net wat meer apps nodig heb en ik niet game op mijn tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
het lijkt erop dat er 1 regel in mijn rom in de build.prop (/system/build.prop)
de ro_home_app_adj=1
beter gedisabled kan worden dus even een # ervoor plaatsen.
dan lijkt het weer wat vloeiender te lopen.

[ Voor 12% gewijzigd door jgelauff op 12-04-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
ICS met de default launcher geeft vaak de melding bij het installeren van apps:
er is geen ruimte meer op dit startscherm.
vaak is er dan wel een snelkoppeling aanwezig op het startscherm.
vind je dit vervelend laat de market dan geen snelkoppelingen aanmaken:
widgets automatisch toevoegen in de google play store instellingen uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Goed nieuws aan deze kant. Ik heb de rom van birdebnl kunnen flashen met RKDeviceManager. Het probleem zat bij mij in het feit dat ik de AMD driver moet gebruiken in plaats van de x386 driver. Erg vreemd op een Intel bordje maar goed. Het heeft bij mij in ieder geval gewerkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 13:22
sjaool schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:57:
Goed nieuws aan deze kant. Ik heb de rom van birdebnl kunnen flashen met RKDeviceManager. Het probleem zat bij mij in het feit dat ik de AMD driver moet gebruiken in plaats van de x386 driver. Erg vreemd op een Intel bordje maar goed.
Dat is niet zo gek hoor :)

Je hebt vast een 64-bit versie van Windows draaien? De 64-bit extensies op de x86-architectuur zijn ooit als eerste door AMD geintroduceerd, vandaar dat de 64-bit drivers soms nog in een mapje staan met de naam amd64.

Sterker nog, de 64-bit versies van Windows Server 2003 en XP hadden in hun installatie sources ook de map "amd64" staan, terwijl die map in 32-bit versies "i386" heette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tja, het is dat je het zegt en ik heb inderdaad een 64 bits Windows 7 draaien. Maar je verwacht het niet op een laptop met een Intel chipset. ;)
Ik ben in ieder geval blij dat het nu wel werkt en hoop dat het anderen ook helpt om de driver geïnstalleerd te krijgen zodat ze ook gebruik kunnen maken van de RKDeviceManager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:37:
het lijkt erop dat er 1 regel in mijn rom in de build.prop (/system/build.prop)
de ro_home_app_adj=1
beter gedisabled kan worden dus even een # ervoor plaatsen.
dan lijkt het weer wat vloeiender te lopen.
Enig utleg hoe dit te zelf te doen? of wachten we gewoon op een geupdate ICS4 custom rom van je :)

Bedankt voor al je werk trouwens aan deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:55:
[...]

Enig utleg hoe dit te zelf te doen? of wachten we gewoon op een geupdate ICS4 custom rom van je :)

Bedankt voor al je werk trouwens aan deze rom.
met een build.prop editor (er zit er in bv in rom toolbox) of gewoon met bv es file explorer (en dan de root opties aanzetten) dan heb je een handige text editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:36:
[...]

lijkt me een mooi resultaat voor zo' n budget tablet op ICS
dat is zeker mooi :)
jgelauff schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 07:29:
[...]

met een build.prop editor (er zit er in bv in rom toolbox) of gewoon met bv es file explorer (en dan de root opties aanzetten) dan heb je een handige text editor
Is het editen van build.prop ook de reden dat jouw rom meer apps in de market laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Is het editen van build.prop ook de reden dat jouw rom meer apps in de market laat zien?
nee dat komt door een andere vending.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Net even de ROM van jgelauff op de Xiron van m'n moeder geprobeerd. Lijkt allemaal goed te werken, zeker na het aanpassen van de build.prop (ro_home_app_adj=1 disablen).

Wat me wel opvalt is dat het aanraken van de notification area (klok) niet altijd het menu naar voren brengt. Dit lijkt overigens beter te gaan na het disablen van de regels "windowsmgr.max_events_per_sec=150" en "video.accelerate.hw=1" in build.prop.

Helaas gedraagt het spel Word On zich ook op deze ICS-versie niet goed. Dat ligt waarschijnlijk eerder aan het spel dan aan ICS, maar goed. Het probleem is dat het spel niet goed schaalt waardoor een deel van het scherm niet zichtbaar is. Het vreemde is dat dit op Android 2.3 ook gebeurt, maar daar kun je het fixen door de compatibilty mode van de app uit te schakelen. Helaas is deze optie niet meer aanwezig in ICS :(

Ik ga dus terug naar de 2.3 ICS look ROM, totdat Word On gefixed is, zodat m'n moeder aan haar verslaving kan blijven werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:31:
[...]

Hier ook, 2365 :) met de rom van jgelauff en de aanpassing in de build.prop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:09:
[...]

Hier ook, 2365 :) met de rom van jgelauff en de aanpassing in de build.prop..
Bij mij met jgelauff 2365, na aanpassing van build.prop 2388.
Heb je wel opnieuw opgestart na aanpassing build.prop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catr schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:32:
[...]

Bij mij met jgelauff 2365, na aanpassing van build.prop 3288.
Heb je wel opnieuw opgestart na aanpassing build.prop?
Wel opnieuw opgestart, maakt geen verschil... Hebben jullie ook dat de eerste keer scherm ontgrendelen na een herstart niet helemaal lekker gaat? Beeld staat dan 'door elkaar'. Na een keer het menu in geweest te zijn is het beeld weer normaal. Dit is met de jgelauff rom. Loopt verder echt goed hier, zeker na aanpassing van de build.prop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 07:29:
[...]

Bedankt :)
Werkt idd wat vlotter \0/ Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n tablet ook geflashed met de rom van jgelauff, en voelt na de edit van de build.prop inderdaad een stuk vloeiender aan. haal met antutu 2243 (weet niet waar dat verschil dan in zit) ben zeer tevreden over het resultaat. bedankt voor deze build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 22:05
zou iemand een handleiding kunnen maken voor het editen van de build prop en welke rom moet ik pakken de originele of met root support?

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 18:18
@VNC95

Eerst moet je de app ES FILE EXPLORER op je tablet zetten.
Daarna ga je naar deze site http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1193245 daar staat een goede uitleg.
Ik kwam er zelf ook niet uit en was vergeten te Googlen.
Nadat ik Jgelauff een DM had gestuurd dacht ik er aan en was er toen zo uit en heb hem toen weer een berichtje gestuurd.
Ik heb zijn rom gebruikt, deze werkt uitstekend.

[ Voor 6% gewijzigd door PvPower op 14-04-2012 17:50 ]

15 x Suntech STP255-20/Wd+, 1 x Power-One Aurora PVI 3.0 OUT omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
Hardstikke bedankt heb je de rom met root of zonder?

[ Voor 10% gewijzigd door VNC95 op 14-04-2012 18:13 ]

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
@VNC95 ik heb jgelauff zijn rom gebruikt.
Van de uitleg hoef je alleen het stukje over ES FILE EXPLORER te lezen.
Hier instaat eigenlijk alles wat je moet doen, het was voor mij de eerste keer dat ik wat met Android deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berdiebnl, heb jij de binaries van RK2918?
Ik ga me wagen aan een CM9-build...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:22:
Berdiebnl, heb jij de binaries van RK2918?
Ik ga me wagen aan een CM9-build...
Niet anders dan dat ze in de ROM zitten, heb ooit wel een poging gedaan om 4.0 AOSP te bouwen, maar ben de spullen daarvan kwijt geraakt. Het is vooral een kwestie van zo kaal mogelijk beginnen, en dan dingen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Kleine update: De update naar ICS middels SD card methode werkt, echter, heb nu nog een probleem om van ICS weer terug naar GB te kunnen gaan middels de SD card methode. Daar nu naar aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:08:
[...]

Niet anders dan dat ze in de ROM zitten, heb ooit wel een poging gedaan om 4.0 AOSP te bouwen, maar ben de spullen daarvan kwijt geraakt. Het is vooral een kwestie van zo kaal mogelijk beginnen, en dan dingen toevoegen.
Welke rom is het meest geschikt? Vergis ik me of heb ik alleen lib nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:16:
[...]

Welke rom is het meest geschikt? Vergis ik me of heb ik alleen lib nodig?
Volgens mij maakt het niet uit welke ROM je pakt. Je hebt wat meer nodig dan alleen lib,

Je zou eens hier naar kunnen kijken, https://github.com/birdiebnl/cm_device_rockchip_rk2918 en dan het bestand extract_files.sh, daar kun je wel zien hoe het voor CM7/RK2918 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
birdiebnl schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:09:
De update naar ICS middels SD card methode werkt
M'n geduld was op ;) Maar even aan de slag gegaan met rkflashtool, is 2012 voorlopig nog een volledig Windows-vrij jaar. Vanmiddag lekker spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Laatst online: 06-11-2023
goeden avond birdiebnl welke rom van jouw moet ik hier voor downloaden die met de sd card is er al een link? bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Geweldige ROM birdiebnl! Inderdaad een beetje weinig ruimte voor apps, maar heb de games al naar de SD verplaatst. Draait lekker soepel. Installeren via SD kaart ging niet, maar dat hoort zo begreep ik? Tom Tec excellent 8". Heb uiteindelijk via RKdevicemanager 1.3 geinstalleerd. Stond nog 2.3 stock op. Heb em vanavond opgehaald bij iemand via marktplaats. 100 euro voor de tablet inclusief hoesje met toetsenbordje erin. Vond het een mooie deal. Tablet is net 1,5 maand oud.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
ricardo70 schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:30:
goeden avond birdiebnl welke rom van jouw moet ik hier voor downloaden die met de sd card is er al een link? bedankt.
Helaas is het tot op heden nog steeds eenrichting. Dus wel middels SDCard update methode van 2.3 naar 4.0.3, maar je kunt dan niet terug middels de SDCard update methode. Het lukt wel om updates te doen op de 4.0.3 middels de SDCard update methode.

Het probleem lijkt mij in de nieuwe recovery te zitten, het valt in ieder geval op dat er door deze nieuwe recovery geen kernel geflasht wordt. (En daarmee gaat een downgrade naar 2.3 zeker mis).

Ik geef mijn pogingen op, vanwege de tijd die het kost, en omdat ik adb nog steeds niet werkend heb, en daarmee eigenlijk blind aan het proberen ben.
Mocht er toch behoefte zijn aan de one-way-upgrade SDCard upgrade naar ICS, dan wil ik die wel beschikbaar stellen. De app-space is bij deze versie 500mb, omdat de partitions niet aangepast kunnen worden bij een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
die wil ik dan wel hebben ik heb nou eenmaal de newsmy p9 dus genoeg gb ruimten en ik hoef niet terug voor garantie in china als deze beter draaid dan 2,3 wil ik hem wel graag hebben bedankt birdiebnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
  • Laatst online: 09-07 21:02
Ik wil die rom ook wel hebben van je birdiebnl.
500mb is goed genoeg, ik instaleer de apps op de sd kaart.
Alles is beter dan 2.3
Alvast heel erg bedankt birdiebnl.

Gr Aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ik heb gisteren dus op een stock tomtec 8" de E8_40.03 ROM gezet van Birdiebnl. Via RKdevice, en dan upgrade gekozen, want restore werkte niet. Maar heb nu maar 240 mb interne opslag.. Hoe moet ik die ROM nu opnieuw installeren om aan die 500 MB interne opslag te komen?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
MaximusTG schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:26:
Ik heb gisteren dus op een stock tomtec 8" de E8_40.03 ROM gezet van Birdiebnl. Via RKdevice, en dan upgrade gekozen, want restore werkte niet. Maar heb nu maar 240 mb interne opslag.. Hoe moet ik die ROM nu opnieuw installeren om aan die 500 MB interne opslag te komen?
Je kunt ook de ICS rom van jgelauff nemen, die heeft meer ram. Staat op pagina 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, maar dat is dan meteen 1 GB toch? Nou ja, kijken het zo wel even aan. Heb er nu Droidsail super app2sd root geinstalleerd, die kan bijna alles vanaf SD draaien.
Vind het wel echt een fijn tabletje, zeker met deze software erop. Youtube app van mn telefoon gekopieerd. Toetsenbordje in de cover die erbij zat (van i12Cover) deed beetje raar, spatiebalk, 0 en p deden het steeds niet. Net ff losgehaald en toen bleek de flatcable deels los te zitten. Ook weer gefixt dus :).

[ Voor 48% gewijzigd door MaximusTG op 17-04-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Bij deze de ICS 4.0.3 versie die middels SDCard methode geinstalleerd kan worden.

Letop, het is op dit moment niet mogelijk om na installatie van deze ROM weer terug te gaan naar 2.3 middels de SDCard methode. Uiteraard lukt dit wel met RKDeviceManage
Ik heb de ROMs getest, maar neem geen verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen als het toch ergens misloopt. Advies is om dan toch RKDeviceManage aan de praat te maken

Changelog t.o.v. 40.03
- Middels SDCard te upgraden
- Gallery en Calender synchroniseren nu
- Market laat alle apps zien (zoals b.v. youtube en marktplaats)
- 500 Mb userdata space (net zoveel als bij de 2.3 ROMs)

Xiron : E8_40.04.Xiron
TomTec : E8_40.04.TomTec.zip

[ Voor 5% gewijzigd door birdiebnl op 17-04-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
  • Laatst online: 09-07 21:02
Super bedankt birdiebnl.
ik zal het proberen.

Gr Aldrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 17:39
Zow, even de 4.0 installeren via de SD op een TomTec. Terug hoeft vast niet :)
Kreeg wel de foutmelding 'invalid command argument' met een menuutje. Met vol+ en vol- bladeren naar 'update from SD card' en nu loopt ie wel.

Kijken hoe ICS bevalt!

Thanks birdiebnl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Net 40.04 erop gezet via RKdevicemanager, eerst geprobeerd met SDcard methode, maar hij vond de update.img niet. Toen 40.04 bootte vond die em wel :p..
Edit: Kon nog steeds niet youtube in de play store vinden, maar na een fabrieksreset wel weer. Had daarvoor nog een keer dezelfde ROM via SD geinstalleerd maar dat lostte het niet vinden van youtube dus niet op. Toen ik em dan maar met RKdevicemanager wou herinstalleren werd ie ook als een ander apparaat herkend. Windows laat nu Excellent8 zien. Heb je andere driver voor nodig blijkbaar.
Maar goed, hij werkt nu prima :).

[ Voor 58% gewijzigd door MaximusTG op 18-04-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
met dit apktje kun je wel weer ntfs geformateerde kaartjes of hdds gebruiken met ics het heet bij google play
Drive Mount Thanks to Dwayne Hoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
MaximusTG schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:41:
Net 40.04 erop gezet via RKdevicemanager, eerst geprobeerd met SDcard methode, maar hij vond de update.img niet. Toen 40.04 bootte vond die em wel :p..
Volgens mij had je de 40.02/03 er al op staan, dan klopt het inderdaad dat de SDCard methode niet werkt.
De productid's matchen dan niet. (Die waren in die betreffende roms rk29sdk).
Nu heb je de productid zoals die origineel ook was, namelijk Excellent8 voor TomTec.
MaximusTG schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:41:
Edit: Kon nog steeds niet youtube in de play store vinden, maar na een fabrieksreset wel weer.
Dit heb je gehad omdat je van een 40.0x versie kwam. De recovery die daarin zit werkt echt als upgrade, en doet veel minder dan de oude (bij GB behorende) recovery. Ik ben daar mee bezig, ik probeer de oude recovery aan de praat te krijgen in deze ROMs, maar dat is nog aardig wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik moet zeggen dat de laatste versie van de rom perfect werkt. Alles loopt soepel, de agenda werkt en ook het updaten gaat hier zonder problemen nu ik eindelijk de drivers geïnstalleerd heb gekregen. Ik ben helemaal blij met mijn tabletje. Bedankt birdiebnl. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Hoi birdiebnl is jouw laatste update ook geroot die met de sd card of moet je die nog zelf rooten bedankt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
birdiebnl schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:34:
[...]

Volgens mij had je de 40.02/03 er al op staan, dan klopt het inderdaad dat de SDCard methode niet werkt.
De productid's matchen dan niet. (Die waren in die betreffende roms rk29sdk).
Nu heb je de productid zoals die origineel ook was, namelijk Excellent8 voor TomTec.

[...]

Dit heb je gehad omdat je van een 40.0x versie kwam. De recovery die daarin zit werkt echt als upgrade, en doet veel minder dan de oude (bij GB behorende) recovery. Ik ben daar mee bezig, ik probeer de oude recovery aan de praat te krijgen in deze ROMs, maar dat is nog aardig wat werk.
Jep, klopt, probeerde SD card update vanaf een eerdere custom rom van je. Was inderdaad ook een upgrade, alle geinstalleerde apps bleven staan.
Dacht zelf eerst dat het kwam doordat ik de apps met Titanium backup had gerestored. Hij had namelijk ook de systeeminstellingen teruggezet, dus dacht daardoor de market weer niet alles zag.

Hij is al geroot toch? Tenminste, ik kan apps draaien die root nodig hebben. Krijg het alleen niet voor mekaar om /system rw te mounten.. Dat lukte wel bij de vorige rom. Wou de Music.apk vervangen door de Cyanogenmod music app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik weet dat anderne ook problemen hebben met de agenda/kalender, maar heeft iemand al een oplossing gevonden waarvoor je geen andere ROM hoeft te installeren en niet hoeft to rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
@birdiebnl, volgens mij zit er toch iets niet goed met het rooten, ik kan bv wel adfree gebruiken, maar als ik dan in mn hosts file kijk is er niks veranderd..

edit: ook als ik in een terminal emulator doe
su
en dan
mount -o remount,rw -t cramfs /dev/block/mtdblock4 /system

blijft ie ro..

edit2: Ah, cramfs is readonly. Moet je het converteren naar ext3

[ Voor 40% gewijzigd door MaximusTG op 19-04-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
ICS upgrade is nu ook beschikbaar bij tom-tec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
MaximusTG schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:53:
[...]
Hij is al geroot toch? Tenminste, ik kan apps draaien die root nodig hebben. Krijg het alleen niet voor mekaar om /system rw te mounten.. Dat lukte wel bij de vorige rom. Wou de Music.apk vervangen door de Cyanogenmod music app.
Het ziet er naar uit dat er nog meer varianten van de ROM uitgebracht moeten worden. Het probleem met een SDCard upgrade is dat de bootloader niet vervangen wordt. Met de originele bootloader lukt het niet goed om ext3 stabiel te kunnen mounten. Als je met RKDeviceManage een upgrade/restore doet, wordt ook de bootloader aangepast, en de nieuwe bootloader gaat prima met ext3 om.
Ik zal nog een 40.04 maken die wel ext3 ondersteund, maar niet middels SDCard methode werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
birdiebnl schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:11:
Het probleem met een SDCard upgrade is dat de bootloader niet vervangen wordt.
Vreemd. Ik heb de bootloader geupdate door de nieuwe (2.14) in de G3 ROM te zetten en deze vervolgens een SDCard upgrade uitgevoerd vanaf een G2 ROM. Dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
Dat is grappig, als je op de site van Xiron kijkt zie je dit staan:
Android 4.0 Firmware update voor de Tom-Tec Excellent 8 (ATP7483) tablet (Tablets > Firmwares)

@jgelauff en bridiebnl,
Gaan jullie nog aan de slag met de orginele Tomtec rom om daar wat mee te bouwen in plaats van de Newsmy rom?
Zodat je bij het aan zetten van je tablet niet het NEWPAD scherm langs ziet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Link voor PvPower's statement:
https://helpdesk.xiron.eu/Main/Default.aspx

raar dat helpdesk.xiron.eu wel bestaat maar xiron.eu niet :S

[ Voor 75% gewijzigd door thefal op 19-04-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
birdiebnl schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:11:
[...]

Het ziet er naar uit dat er nog meer varianten van de ROM uitgebracht moeten worden. Het probleem met een SDCard upgrade is dat de bootloader niet vervangen wordt. Met de originele bootloader lukt het niet goed om ext3 stabiel te kunnen mounten. Als je met RKDeviceManage een upgrade/restore doet, wordt ook de bootloader aangepast, en de nieuwe bootloader gaat prima met ext3 om.
Ik zal nog een 40.04 maken die wel ext3 ondersteund, maar niet middels SDCard methode werkt.
Nou ja, bootloader, de boot.img neem ik aan, of eigenlijk vooral de kernel, maar die zit daarin toch? Daar zit de ondersteuning voor verschillende filesystems toch? Maar dat maakt /system toch niet meteen ext3? Dat moet je toch ook in de ROM aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
@thefal

Dank je wel was ik vergeten er bij te zetten.
Ik weet dat Blokker en Bart Smit van de zelfde eigenaar zijn.
Dus ik ben er niet verbaast over dat ze de zelfde tablet verkopen.
Dat ze dit onder verschillende merknamen doen, mij best.
Dat ze voor de verschillende merknamen keurig ook eigen site's hebben, zo hoort het.
Maar dat ze dan op de Xiron site vergeten Tomtec te vervangen voor Xiron is niet helmaal zo als het hoort.
Vraag me af als je de Xiron rom er op zet krijg je dan bij het aan zetten van je tablet het opstart scherm van Tomtec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
Heeft iemand nog die handleiding om de firmware uit te pakken , te editen , en weer repacken anders begin in effe aan de firmware van tomtoc

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
hcQd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:22:
[...]
Vreemd. Ik heb de bootloader geupdate door de nieuwe (2.14) in de G3 ROM te zetten en deze vervolgens een SDCard upgrade uitgevoerd vanaf een G2 ROM. Dat ging prima.
Maar heb je nu echt de 2.14 bootloader operationeel? Ik kreeg het hier niet voor elkaar om hem met sdcard methode geupdate te krijgen. Wel in de ROM gezet, maar de actieve bootloader blijft gewoon de oude.

Bootloader is wat anders dan boot.img. De ondersteuning voor ext3 is op de één of andere manier afhankelijk van de bootloader. Als ik de 40.03 flash met RKDeviceManage werkt die prima, flash ik daarna de bootloader terug naar de originele bootloader (middels RkAndroidTools) dan werkt het niet meer. Zet ik daarna de nieuwe bootloader weer terug dan werkt e.e.a. weer.

[ Voor 27% gewijzigd door birdiebnl op 19-04-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
PvPower schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:24:
Dat is grappig, als je op de site van Xiron kijkt zie je dit staan:
Android 4.0 Firmware update voor de Tom-Tec Excellent 8 (ATP7483) tablet (Tablets > Firmwares)

@jgelauff en bridiebnl,
Gaan jullie nog aan de slag met de orginele Tomtec rom om daar wat mee te bouwen in plaats van de Newsmy rom?
Zodat je bij het aan zetten van je tablet niet het NEWPAD scherm langs ziet komen.
Met de ROMs van mij krijg je geen Newpad logo te zien, hooguit de allereerste boot, maar dan komt ie uit de recovery.
Ik ga zelf even niet meer aan de slag met die andere ROMs, ben best tevreden met wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
birdiebnl schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:41:
Maar heb je nu echt de 2.14 bootloader operationeel?
Wordt netjes aangegeven op de kernel command line: bootver=2012-03-02#2.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
@catr: kan je de titel misschien veranderen zodat android 4.0 er ook in voorkomt? Dan zien mensen die geinteresseerd zijn in een nieuwe tablet meteen dat deze ook de nieuwste versie heeft ;) Ik wilde de tablet kopen maar zag in de topictitel dat die slechts Android 2.2 had. Pas toen ik langsliep bij de Bart Smit viel me ineens op dat hij tegenwoordig 4.0 had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
birdiebnl schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:44:
[...]

Met de ROMs van mij krijg je geen Newpad logo te zien, hooguit de allereerste boot, maar dan komt ie uit de recovery.
Ik ga zelf even niet meer aan de slag met die andere ROMs, ben best tevreden met wat ik nu heb.
ik was al tevreden, zal van het weekend eens gaan kijken, bootlogo's doen mij niet zoveel, hoe vaak zet je je tablet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
thefal schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:08:
@catr: kan je de titel misschien veranderen zodat android 4.0 er ook in voorkomt? Dan zien mensen die geinteresseerd zijn in een nieuwe tablet meteen dat deze ook de nieuwste versie heeft ;) Ik wilde de tablet kopen maar zag in de topictitel dat die slechts Android 2.2 had. Pas toen ik langsliep bij de Bart Smit viel me ineens op dat hij tegenwoordig 4.0 had :)
Kan de titel niet zelf veranderen, maar op pagina 1 staan wel alle roms die beschikbaar zijn, ook de ICS 4 roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
@jgelauff,

Ik weet het dat boot logo is maar een kleinigheid, hooguit belangrijk als hij terug moet voor reparatie en ze beginnen te zeuren dat er geen orginele rom op staat.
Wat betreft de werking ben ik erg blij met jouw rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Heeft trouwens nog iemand anders 1GB RAM op zijn TomTect Excellent 8?
En heeft iemand nog accesoires gekocht speciaal voor deze tablet?
En klopt het dat de Xiron wel een HDMI aansluiting heeft zoals in de handleiding te zien is?

[ Voor 74% gewijzigd door thefal op 19-04-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
hcQd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:07:
[...]
Wordt netjes aangegeven op de kernel command line: bootver=2012-03-02#2.14
Misschien heb ik ergens wat verkeerd gedaan, maar kreeg het hier in ieder geval niet werkend met een SDCard upgrade van de 1ste generatie ROM (bootloader v1.64) naar ICS (met 2.14), het liep dan stuk op het mounten van de ext3 system partitie. Misschien dat een minor update wel met een SDCard upgrade kan, maar een major update van de bootloader niet. Mijn uitgangspunt bij SDCard update ROMs is dat ik aan de veilige kant probeer te zitten.

De ROM (met SDCard update) is voor mensen die RKDeviceManage niet aan de praat krijgen. Met een RW system partition is het een fluitje van een cent om de boel kapot te maken. Ik zit niet te wachten op tablets die het na het installeren van de door mij gemaakte ROM niet meer doen, en omdat ze geen RKDeviceManage kunnen gebruiken het niet kunnen herstellen.

Voor mensen die met RKDeviceManage kunnen flashen is er niets aan de hand, daarvoor durf ik van alles beschikbaar te stellen, daarom zet ik daarin ook de product id op wat anders, zodat die gewoon niet gaat met SDCard update. Overigens niet helemaal waar, want met een bootloader v2.08 en ext3 kun je ook hele spannende zaken krijgen, die je niet zomaar met RKDeviceManage kunt herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
thefal schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:47:
En klopt het dat de Xiron wel een HDMI aansluiting heeft zoals in de handleiding te zien is?
Mijn Xiron ATP7483 heeft geen HDMI aansluiting.
Die HDMI aansluiting is overigens wel voorbereid op de printplaat, maar voor zover ik kan zien mist daar een chip en de aansluiting zelf. Net als dat er op de printplaat ook ruimte is voor nogmaals 4Gb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ik ga maar niet aan de Custom ROMs voorlopig. Behalve dat mijn moeder dat niet leuk zou vinden (weet zij veel:P) lijkt mijn tablet ook iets anders te zijn dan die van jullie. Die van mij heeft 1GB DDR3 werkgeheugen ipv 512MB en mijn scherm heeft 5-punts multitouch ipv jullie 2-punts.
Typenr ATP7658 ipv ATP7483

Anyway bedankt allemaal, door dit topic heb ik nu een prima tablet waarbij ik alleen HDMI out mis maargoed, voor het geld moet je ook concessies doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
thefal schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:52:
Ik ga maar niet aan de Custom ROMs voorlopig. Behalve dat mijn moeder dat niet leuk zou vinden (weet zij veel:P) lijkt mijn tablet ook iets anders te zijn dan die van jullie. Die van mij heeft 1GB DDR3 werkgeheugen ipv 512MB en mijn scherm heeft 5-punts multitouch ipv jullie 2-punts.
Typenr ATP7658 ipv ATP7483

Anyway bedankt allemaal, door dit topic heb ik nu een prima tablet waarbij ik alleen HDMI out mis maargoed, voor het geld moet je ook concessies doen :)
volgens mij kan je dan de 5 points screen firmware van newsmy pakken

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
VNC95 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:01:
volgens mij kan je dan de 5 points screen firmware van newsmy pakken
Aangezien dit om iets afwijkende hardware gaat kun je bij problemen niet terugvallen op een van de custom-roms. Dus is het wel aan te raden eerst een dump te maken van de backup-partitie, dan kun je altijd weer terug in het geval die van newsmy niet werkt/bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
birdiebnl schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:06:
[...]

Voor mensen die met RKDeviceManage kunnen flashen is er niets aan de hand, daarvoor durf ik van alles beschikbaar te stellen, daarom zet ik daarin ook de product id op wat anders, zodat die gewoon niet gaat met SDCard update.
Ga je nog wel de 40.04 versie uitbrengen als RKDeviceManage-only versie? Ik zou graag een versie hebben met 500 MB voor apps en de /system partitie in ext3-formaat :)

In elk geval bedankt voor alle moeite die je in deze tablet stopt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:22:
[...]

Ga je nog wel de 40.04 versie uitbrengen als RKDeviceManage-only versie? Ik zou graag een versie hebben met 500 MB voor apps en de /system partitie in ext3-formaat :)

In elk geval bedankt voor alle moeite die je in deze tablet stopt _/-\o_
+1 voor dit (gewoon omdat ik nu 1maal graag roms flash om te proberen :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog een +1 ;)

heeft iemand de officiële Tomtec ICS update al geprobeerd? Is dat nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:36:
en nog een +1 ;)

heeft iemand de officiële Tomtec ICS update al geprobeerd? Is dat nog wat?
Ik ben hem nu aan het downloaden en wou hem daarna nog graag aanpassen voor beter gebruik heeft iemand daar nog tips voor ?

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
Ik ben bezig met de tomtec firmware
kan iemand me helpen met het rooten van de firmware heb het al weten te unpacken enzvoorts
maar hier zit ik vast

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Voorlopig even geen update van deze kant, door het klooien met bootloaders is de tablet weer in een mode geraakt dat hij geen nieuwe firmware wil accepteren. Even afwachten of ik hem daar weer uit krijg, voorlopig blijft ie gewoon in bootloader mode, ongeacht welke firmware/bootloader ik er naar toe stuur.
VNC95 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:47:
Ik ben bezig met de tomtec firmware
kan iemand me helpen met het rooten van de firmware heb het al weten te unpacken enzvoorts
maar hier zit ik vast
Om een ROM te rooten heb ik het volgende script gemaakt, even su, busbybox en superuser.apk downloaden, script draaien vanuit de system directory.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
sudo cp ~/archos/mk_root_source/busybox bin/busybox
sudo cp ~/archos/mk_root_source/su bin/su
sudo cp ~/archos/mk_root_source/Superuser.apk app/Superuser.apk
sudo mkdir xbin
sudo chown -R root:root bin xbin
sudo chmod 777 xbin
sudo cp ~/archos/mk_root_source/su xbin/su
sudo cp bin/sh xbin/sh
sudo chmod 6775 bin/su
sudo chmod 6775 bin/sh
sudo chmod 6775 xbin/su
sudo chmod 6775 xbin/sh
sudo chmod 6775 bin/busybox
sudo chmod 6775 bin/toolbox
#
cd bin
# eerst oude bestanden verwijderen indien aanwezig.
sudo rm awk
sudo rm bunzip2
sudo rm bzip2
sudo rm clear
sudo rm cp
sudo rm cpio
sudo rm df
sudo rm diff
sudo rm dmesg
sudo rm du
sudo rm grep
sudo rm gunzip
sudo rm gzip
sudo rm less
sudo rm md5sum
sudo rm mkfs.vfat
sudo rm mkswap
sudo rm more
sudo rm mount
sudo rm mv
sudo rm ps
sudo rm rm
sudo rm sha256sum
sudo rm sha512sum
sudo rm swapon
sudo rm tail
sudo rm tar
sudo rm tee
sudo rm telnet
sudo rm time
sudo rm touch
sudo rm traceroute
sudo rm umount
sudo rm unzip
sudo rm uudecode
sudo rm uuencode
sudo rm wc
sudo rm wget
sudo rm which
sudo rm whoami
sudo rm zcat
#links aanbrengen naar busybox
sudo ln -s busybox awk
sudo ln -s busybox bunzip2
sudo ln -s busybox bzip2
sudo ln -s busybox clear
sudo ln -s busybox cp
sudo ln -s busybox cpio
sudo ln -s busybox df
sudo ln -s busybox diff
sudo ln -s busybox dmesg
sudo ln -s busybox du
sudo ln -s busybox grep
sudo ln -s busybox gunzip
sudo ln -s busybox gzip
sudo ln -s busybox less
sudo ln -s busybox md5sum
sudo ln -s busybox mkfs.vfat
sudo ln -s busybox mkswap
sudo ln -s busybox more
sudo ln -s busybox mount
sudo ln -s busybox mv
sudo ln -s busybox ps
sudo ln -s busybox rm
sudo ln -s busybox sha256sum
sudo ln -s busybox sha512sum
sudo ln -s busybox swapon
sudo ln -s busybox tail
sudo ln -s busybox tar
sudo ln -s busybox tee
sudo ln -s busybox telnet
sudo ln -s busybox time
sudo ln -s busybox touch
sudo ln -s busybox traceroute
sudo ln -s busybox umount
sudo ln -s busybox unzip
sudo ln -s busybox uudecode
sudo ln -s busybox uuencode
sudo ln -s busybox wc
sudo ln -s busybox wget
sudo ln -s busybox which
sudo ln -s busybox whoami
sudo ln -s busybox zcat
#
cd ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de officiële Tom-tec geinstalleerd. Werkt op zich prima en vrij vlotjes. Enige probleem wat ik nu ervaar is dat de Google Calendar(s) niet beschikbaar is. Binnen de Google account settings is er ook geen entry "agenda synchroniseren". Dit is echt wel een dikke faal lijkt wel. Iemand oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:15:
Zojuist de officiële Tom-tec geinstalleerd. Werkt op zich prima en vrij vlotjes. Enige probleem wat ik nu ervaar is dat de Google Calendar(s) niet beschikbaar is. Binnen de Google account settings is er ook geen entry "agenda synchroniseren". Dit is echt wel een dikke faal lijkt wel. Iemand oplossing??
google calender sync apk installeren: kun je halen uit in van de ICS gapps van :http://goo.im/gapps/
je gallery zal ook niet syncen als je picassa webalbums gebruikt.

je kan ook 1 van de custom roms nemen die hebben het al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
ook voor hier een aankondiging:
Ik zal een deel van mijn kennis over dit tablet ook gaan delen op: sites.google.com/site/dutchtabs/
Let op: site is nog echt in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend bedankt Jgelauff. Gisteravond veel gezocht maar weinig oplossingen. De oplossing die jij hier vlak voor post is er een die werkt!. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
@biohax: Hoe heb jij de vorige keer je tablet weten te reanimeren? Vorige keer was het bij mij voldoende om de bootloader om zeep te helpen, zodat die op de ingebouwde bootloader van de RK2918 CPU kwam, maar dat helpt nu niet. Volgens mij werkte dat toen bij jou ook niet, maar heb jij een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:12:
@biohax: Hoe heb jij de vorige keer je tablet weten te reanimeren? Vorige keer was het bij mij voldoende om de bootloader om zeep te helpen, zodat die op de ingebouwde bootloader van de RK2918 CPU kwam, maar dat helpt nu niet. Volgens mij werkte dat toen bij jou ook niet, maar heb jij een ander idee?
Ik ben blijven proberen...
Welk fs heeft de officiele rom van tt? Ik krijg hem niet gemount als cramfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:52:
[...]
Ik ben blijven proberen...
Welk fs heeft de officiele rom van tt? Ik krijg hem niet gemount als cramfs...
Volgens mij ext3. Ik blijf proberen, misschien was dat de vorige keer ook wel de oplossing, en was het toeval dat ik net die bootloader had aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
zou iemand mij kunnen helpen ik heb system.img gemount in ubuntu maar hoe moet ik nu verder voor te rooten?

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
VNC95 schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:47:
zou iemand mij kunnen helpen ik heb system.img gemount in ubuntu maar hoe moet ik nu verder voor te rooten?
Zie mijn bericht hier een eindje boven. Superuser.apk, su en busybox downloaden, en dan wat symbolic links aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Mijn ouders hebben een 10" Xiron van de Blokker (december 2011), ding is zo instabiel als de pest. Loopt nog op de standaard Android 2.2, heb al een andere launcher er eens opgezet, en firefox geprobeerd i.p.v. de standaard brakke Android browser. Maar het blijft dat het ding erg veel crasht, niet lekker reageert en vooral langzaam. Soms wel 3x klikken etc.

Mijn ouders zijn niet bijster technisch, maar vinden zo'n tablet wel mooi om beetje op te rommelen. Echter, ik merk dat ze hem nu snel links laten liggen omdat het niet lekker werkt.

Lost een custom ROM dit op? Want het is echt om hopeloos van te worden, het ding ergert mij ook echt enorm (heb zelf iPad2). Natuurlijk kun je het niet vergelijken, maar had er toch wel wat meer van verwacht. Zijn er oplossingen voor?

P.s. ik weet dat dit het 8" topic is, maar ik moet hier terecht toch? Of in het 10" Tomtec tablet?

[ Voor 6% gewijzigd door Barns op 23-04-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barns schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:44:
Mijn ouders hebben een 10" Xiron van de Blokker (december 2011), ding is zo instabiel als de pest. Loopt nog op de standaard Android 2.2, heb al een andere launcher er eens opgezet, en firefox geprobeerd i.p.v. de standaard brakke Android browser. Maar het blijft dat het ding erg veel crasht, niet lekker reageert en vooral langzaam. Soms wel 3x klikken etc.

Mijn ouders zijn niet bijster technisch, maar vinden zo'n tablet wel mooi om beetje op te rommelen. Echter, ik merk dat ze hem nu snel links laten liggen omdat het niet lekker werkt.

Lost een custom ROM dit op? Want het is echt om hopeloos van te worden, het ding ergert mij ook echt enorm (heb zelf iPad2). Natuurlijk kun je het niet vergelijken, maar had er toch wel wat meer van verwacht. Zijn er oplossingen voor?

P.s. ik weet dat dit het 8" topic is, maar ik moet hier terecht toch? Of in het 10" Tomtec tablet?
eigenlijk het andere topic, maar ik zou zeker een custom rom (uit het andere topic) proberen... zijn vaak een stukkie sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:00:
[...]

eigenlijk het andere topic, maar ik zou zeker een custom rom (uit het andere topic) proberen... zijn vaak een stukkie sneller :)
is helemaal afhankelijk van welke 10 inch er bedoelt wordt, de oudere 10 inch met android 2.2 daar hebben we in het andere topic geen rom voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterGK
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-04-2012
Ik volg al een tijdje met veel interesse dit forum en allereerst bedankt aan de heren die er heel veel tijd instoppen!

Inmiddels heb ik alle firmwares geprobeerd, ook de officiele Tomtec. Voor de 8" excellent. Nu ben ik die van Birdiebnl (500 mb intern) aan het draaien. Werkt overigens perfect! _/-\o_

Ik ben aardig fan van Go Launcher Ex en bij alle ROM's werkt deze in eerste instantie niet. Althans, het beeld is zwart en je ziet wel de dock. Bij de buren is hier ook al melding van gemaakt, maar ik kan geen oplossing vinden. Het vreemde is dat in landscape er geen beeld is en in portrait wel....

Nog vreemder is dat ik bij alle (3x) voorgaande ROM's uiteindelijk wel de launcher werkende kreeg, maar hoe is mij een raadsel. Het leek dat ik iets installeerde dat zorgde dat het wel ging functioneren. Ik dacht eers het Go toetsenbord, maar dit lijkt nu niets uit te maken. Ik kan het vooralsnog niet reproduceren.

Iemand hier ook ervaring mee en, beter nog, een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de E8_04.04.Xiron erop gezet. Wat me opviel waren de grote iconen.
Het lukte me niet om de build.prop aan te passen op de tablet zelf.
Heb de image uitgepakt en de build.prop aangepast.
In deze build.prop staat deze regel:

ro.sf.lcd=160

Dit zou moeten zijn:

ro.sf.lcd_density=160

Dit aanpassen, geen 160, maar 120, en dat is het einde van de grote iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomTec ATP7526 Ultimate 10

Ik heb de update naar Android 4.0 uitgevoerd voorzien door TomTec. Ik heb volgend probleem: geen wi-fi meer sinds de update... Wi-Fi staat op UIT. Als je vervolgens de slider op AAN zet, krijg je eerst de melding "Wi-Fi inschakelen" en daarna "Schakel Wi-Fi in om beschikbare netwerken te bekijken". De slider staat ook terug op UIT.

Heeft iemand een voorstel voor een fix?

Modelnummer: Ultimate10-Android4.0
Android-versie: 4.0.3
Kernel-versie: 3.0.8+ yyz@fae#37
Build-nummer: RK2918_ANDROID4.0.3-SDK_V2.11_20120306 rk29sdk-eng 4.0.3 IML74K eng.yyz.20120330.221912 test-keys

Bij de helpdesk zeiden ze dat de materie te ingewikkeld was om te helpen en verwezen ze naar de handleiding voor het updaten: https://helpdesk.tom-tec....-excellent-8-android.aspx

Volgend citaat uit de upgrade handleiding: "Is de upgrade niet gelukt en u wilt uw tablet daarna alsnog laten upgraden naar Android 4.0 dan verwijzen wij u naar onze Upgrade Service. Tegen betaling zullen wij uw tablet upgraden. Onze telefonische helpdesk kan u, vanwege de complexiteit van dit proces, helaas niet van dienst zijn. Het heeft derhalve geen zin om te bellen met vragen over het upgraden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
@belgaman
je zit in het verkeerder topic, je kan beter terecht in het 10 inch topic.
tom-tec heeft vandaag update offline gehaald, waarschijnlijk zijn ze er nu eindelijk achter dat ze 2 versie van de atp7526 hebben verkocht, vermoedelijk heb jij model 2012 en daar werkt de update niet op vanwege een andere wifi chip. In het andere topic komt vanavond of woesndag een 2012 versie van de update beschikbaar van mijn hand. dus graag niet hier reageren maar naar juiste topic overstappen.
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste