Zow, kom net van bij mijn schoonpa, heb hem overtuigd om zijn TomTec 8" ook naar ICS te updaten
RKDeviceManage is nu bezig hem te restoren
Voor het geheugen even op te frissen: (en ik veronderstel dat je RKDeviceManage en de usb drivers al hebt (heb geen link op dit momment)
Voor de TomTec 8"
Zorg dat je RKDevice Manage v1.3 hebt (naja deze gebruik ik) en dat de drivers zijn geïnstalleerd.
- Start RKDeviceManage en laat dit open staan
- Sluit al een USB kabel aan (USB naar mini-B USB)
- Zorg dat je tablet volledig is opgeladen
- Zet je tablet uit
- Als de tablet uit is druk je op de "M" knop en hou je deze ingedrukt
- Sluit nu de stroomkabel aan en laat de "M" knop los
- Het scherm blijft zwart, dit is normaal
(Voor de mensen wie hun tablet in een custom recovery start, zie onderaan)
- Sluit nu de mini USB kabel op je tablet aan
- Als alles goed is dan herkend je pc nu nieuwe hardware en ik veronderstel dat je wel weet hoe de juiste USB drivers te installeren
- Als je de drivers al ooit hebt geïnstalleerd, dan herkend RKDeviceManage je device en staat er "Found One LOADER Device"
- Onder "firmware information" laad je nu de Rooted ICS rom (update.img)
- check dit: FW Ver: 0.2.03 - Loader Ver: 2.14 Support Chip: RK29
- Klik nu op de "RESTORE" knop en wacht tot je tablet herstart
-
Voor de mensen die een "Restore ok" melding krijgen, maar hun tablet niet herstart, of wie een RESTORE error krijgt, kijk naar NOTA2
NOTA:
Als je Tablet in een custom recovery start, druk dan met een naald op op de knop in het kleine gaatje , aangeduid met reset op de tablet, voer nu de handeling weer uit met de "M" knop
NOTA 2
Als je restore goed ging maar je tablet is niet herstart (blijft zwart)
- Als RKDeviceManage nog steeds aangeeft "Found One LOADER Device" klik dan nog eens op Restore, krijg je weer een foutmelding en je scherm blijft zwart en RKDeviceManage nog steeds aangeeft "Found One LOADER Device"
- Klik dan op "Upgrade"
- Normaal zal hij nu de upgrade uitvoeren en aangeven dat alles OK is, je tablet zal nu ook herstarten in ICS
- RKDeviceManage geeft nu "No Found any Devices"