ok; doe ik!
ik zie net dat de officeele update van tomtec een 4.0.4 build is dus toch van de week maar eens even mee aan de slag denk ik.
Daar doe je mij in ieder geval een plezier mee.
Verwijderd
aan jglauff
komt er nu op een 4.0.4 update voor de 8 inch?????
fantastisch dat je dat al voor de 10 inch hebt.
voor de 10inch is net de 4de versie van 4.0.3 beschikbaar nog niet de 4.0.4. ik ga er wel mee aan de slag ook voor de 8inch, maar de download voor de 8inch bij tomtec is al 4.0.4Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:45:
aan jglauff
Ik heb dit topic al een tijd niet meer gevolgd, maar wil nu toch graag naar de ICS build voor mijn Xiron 8". Ik ben van plan mijn tablet op deze wijze te rooten (post van birdie begin oktober):
Voor de mensen die zonder allerlei tools hun Xiron 8 RK2918 tablet willen rooten, hierbij een link naar een rooted custom rom.
Deze kan eenvoudig op de tablet worden geinstalleerd, en zal ook evt. toekomstige update's van Xiron op dezelfde manier accepteren.
De link: E8_23.01.
Wat ik echter niet helemaal begrijp, de ICS rom van birdie is ook een update.img . Waarom kan ik dan niet op mijn originele Xiron direct de ICS flashen?
Vanuit mijn Desire HD en Galaxy Nexus weet ik dat je eerst root moet hebben voordat je een custom rom kunt flashen, maar ik heb nu het gevoel dat de E8_23.01 eveneens een custom ROM is. Waarom kan deze geflasht worden zonder root?
Voor de mensen die zonder allerlei tools hun Xiron 8 RK2918 tablet willen rooten, hierbij een link naar een rooted custom rom.
Deze kan eenvoudig op de tablet worden geinstalleerd, en zal ook evt. toekomstige update's van Xiron op dezelfde manier accepteren.
De link: E8_23.01.
Wat ik echter niet helemaal begrijp, de ICS rom van birdie is ook een update.img . Waarom kan ik dan niet op mijn originele Xiron direct de ICS flashen?
Vanuit mijn Desire HD en Galaxy Nexus weet ik dat je eerst root moet hebben voordat je een custom rom kunt flashen, maar ik heb nu het gevoel dat de E8_23.01 eveneens een custom ROM is. Waarom kan deze geflasht worden zonder root?
[ Voor 117% gewijzigd door Aghanim op 26-04-2012 21:20 ]
Je kunt ROM 15 (ICS) van de 1ste post in dit topic ook op deze manier installeren. Rockchip ondersteund het upgraden van ROMs middels deze methode.Aghanim schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:51:
Je kunt niet alle update.img bestanden op deze manier installeren, omdat er wel enkele controles gedaan worden of de ROM wel voor jouw tablet geschikt is.
Leek iets sneller leeg te lopen, komt volgens mij door de 1.2 ghz ipv 1.0 ghz, de tablet voelt ook warmer. Zo heel veel ervaring heb ik er niet mee op kunnen doen, maar had de indruk dat het iets sneller ging.Borromini schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:03:
Birdiebnl, wat zijn jouw ervaringen qua batterijtijd met de 4.x ROMs? Ik heb de jouwe geflasht en dat ding lijkt snel leeg te lopen nu.
Helaas is m'n Xiron nog steeds niet gereanimeerd, blijft in bootloader hangen.
Cool thanks, ik irriteerde me er ook al aan. Enig idee hoe je dat gekleurde randje rond de icoontjes weg kan halen?Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:50:
Heb net de E8_04.04.Xiron erop gezet. Wat me opviel waren de grote iconen.
Het lukte me niet om de build.prop aan te passen op de tablet zelf.
Heb de image uitgepakt en de build.prop aangepast.
In deze build.prop staat deze regel:
ro.sf.lcd=160
Dit zou moeten zijn:
ro.sf.lcd_density=160
Dit aanpassen, geen 160, maar 120, en dat is het einde van de grote iconen.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
@Shuriken
Gewoon een andere Launcher proberen, Zeam Launcher of Apex Launcher, beiden werken prima, en je hebt weer gewone icoontjes
Gewoon een andere Launcher proberen, Zeam Launcher of Apex Launcher, beiden werken prima, en je hebt weer gewone icoontjes
Heb het ondertussen geprobeerd en jouw ICS versie direct op de stock geflasht. Werkt prima! Bedankt!birdiebnl schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:15:
[...]
Je kunt ROM 15 (ICS) van de 1ste post in dit topic ook op deze manier installeren. Rockchip ondersteund het upgraden van ROMs middels deze methode.
Je kunt niet alle update.img bestanden op deze manier installeren, omdat er wel enkele controles gedaan worden of de ROM wel voor jouw tablet geschikt is.
Verwijderd
Weet iemand hoe je met de laatste rom van birdiebnl de /system map r/w kunt mounten? Ik krijg het niet voor elkaar, en kan daarom de build.prop niet aanpassen. Met de 1gb jgelauff rom lukte dit wel....
Kan niet. Is CramFS. Readonly filesysteem...
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Onze Excellent 8 heeft toch 512MB geheugen? Bart Smit adverteert nu dat de Excellent 8 is voorzien van 1GB geheugen. Er is dus wel een wijziging gedaan in de hardware van de Excellent 8 die op dit moment wordt verkocht. Gelukkig loopt ICS op mijn tablet prima ook al is er een beperking qua geheugen.
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Kan ook softwarematig zijn. Met de jgelauff rom heb ik 1GB geheugen, met die van birdiebnl 512MB. Als je de rom met 1GB geheugen hebt, heb je 512MB minder opslag geheugen...sjaool schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:30:
Onze Excellent 8 heeft toch 512MB geheugen? Bart Smit adverteert nu dat de Excellent 8 is voorzien van 1GB geheugen. Er is dus wel een wijziging gedaan in de hardware van de Excellent 8 die op dit moment wordt verkocht. Gelukkig loopt ICS op mijn tablet prima ook al is er een beperking qua geheugen.
de nu verkochte excellent 8 heeft 1 gb ram en 5 points multitouch, dus is hardware matig anders
De stock rom is niet te rooten, je moet een custom rom flashen. Heb je de startpagina gelezen?daar staan genoeg roms.NR8 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:55:
weet iemand hoe je de stock rom root?
palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10
catr schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:13:
[...]
bedankt voor uw recatie maar ik durf het niet weer aan. op mijn vorige 8 inch flashte ik allebijde custom roms en het touchscreen reageerde niet meer. meschien deed ik het fout kun je nog eens uitleggen hoe het moet??
PS: ik heb de nieuwe exellent 8 inch uit de e-plaza
De stock rom is niet te rooten, je moet een custom rom flashen. Heb je de startpagina gelezen?daar staan genoeg roms.
[ Voor 5% gewijzigd door NR8 op 03-05-2012 18:52 ]
Was dat soms een ATP7658 (ipv van een ATP7483)? Daar zit namelijk een ander touchscreen in. (En volgens mij komen deze ook standaard met ICS.)NR8 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:50:
op mijn vorige 8 inch flashte ik allebijde custom roms en het touchscreen reageerde niet meer.
waar kun je dat zien maar er stond wel al 4.0.3 op
hcQd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:15:
[...]
Was dat soms een ATP7658 (ipv van een ATP7483)? Daar zit namelijk een ander touchscreen in. (En volgens mij komen deze ook standaard met ICS.)
[ Voor 9% gewijzigd door NR8 op 03-05-2012 20:27 ]
ben het werk gestart aan een 4.0.4 custom rom
met o.a.
ext4 file system
clockworkmod recovery
met o.a.
ext4 file system
clockworkmod recovery
gaaf
jgelauff schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:54:
ben het werk gestart aan een 4.0.4 custom rom
met o.a.
ext4 file system
clockworkmod recovery
Ik heb vaak problemen met het scherm van de tablet. Het scherm reageert niet meer op aanrakingen, maar de menu- en volumeknoppen doen het nog wel en het scherm reageert daar wel op. Ik heb het gevoel dat het aan drivers ofzo moet liggen want na een reboot werkt het wel altijd Custom ROM is geen mogelijkheid omdat het mijn moeders tablet is. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
waarom heeft tom tec website ( de helpdesk site met de firmware enzo ) helemaal geen subcategorieen? het is nu dat ik de ics firmware heb kunnen downloaden door een directe link hier , anders had ik er toch nooit achter gekomen dat er een officiele ics update was voor de excellent 8
dat heeft de site wel, je kan gewoon bladeren naar kennisbank --> tablet --> firmware maar goed geheel off topic natuurlijkEdwinl schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:16:
waarom heeft tom tec website ( de helpdesk site met de firmware enzo ) helemaal geen subcategorieen? het is nu dat ik de ics firmware heb kunnen downloaden door een directe link hier , anders had ik er toch nooit achter gekomen dat er een officiele ics update was voor de excellent 8
Verwijderd
Ik vind die rom voor een officiele update wel een beetje slordig, om eerlijk te zijn.Edwinl schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:16:
sorry maar stond hier gister echt niet op 2 verschillende pcs in firefox, chrome en iejgelauff schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:34:
[...]
dat heeft de site wel, je kan gewoon bladeren naar kennisbank --> tablet --> firmware maar goed geheel off topic natuurlijk
maar nu dus wel!
heb mijn 2.3 vervangen voor 4 en het is toch wel fijner moet ik zeggen!
sorry voor offtopic talk;)
heeft iemand een nog een oplossing voor die nieuwe exellent 8 inch.....
1 gb ram - 5 point multi-touch tft scherm 800x600 - android 4.0.3 pre-geinstalleerd - cortex A8 chip @ 1.2 ghz -
1 gb ram - 5 point multi-touch tft scherm 800x600 - android 4.0.3 pre-geinstalleerd - cortex A8 chip @ 1.2 ghz -
Wat wil je opgelost hebben?NR8 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:08:
heeft iemand een nog een oplossing voor die nieuwe exellent 8 inch.....
Wacht maar op de nieuwe rom van jgelauff, die werkt op de orginele 8", wellicht ook op de nieuwe als ze het aanraakscherm niet te veel veranderd hebben.
nou als ik een nieuwe rom installeer reageert het touchscreen niet maar alle knoppen doen het wel zoals menu, volume up ect..
en als ik hem reset gebeurt er ook niks
catr schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:30:
[...]
Wat wil je opgelost hebben?
Wacht maar op de nieuwe rom van jgelauff, die werkt op de orginele 8", wellicht ook op de nieuwe als ze het aanraakscherm niet te veel veranderd hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door NR8 op 07-05-2012 19:34 ]
Volgens mij blijft de vraag van catr staan, wat wil je opgelost hebben? Je hebt al 4.0.3.NR8 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:34:
nou als ik een nieuwe rom installeer reageert het touchscreen niet maar alle knoppen doen het wel zoals menu, volume up ect..en als ik hem reset gebeurt er ook niks
[...]
Iemand nog een idee over het probleem dat het scherm niet meer reageert tot de volgende reboot?
dat je niet alle apps kan zien in de play store en ik wil root acces
birdiebnl schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:37:
[...]
Volgens mij blijft de vraag van catr staan, wat wil je opgelost hebben? Je hebt al 4.0.3.
Welke softwareversie zit er op je 8" tablet?thefal schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:43:
Iemand nog een idee over het probleem dat het scherm niet meer reageert tot de volgende reboot?
Het lijkt er op dat het geheugen volloopt, gebruik taskkiller eens om ruimte te maken.
Dumpen die firmware, en zelf aan de slag. Kun je met b.v. z4root wel (temp) root acces krijgen? Dan kun je de firmware die er op staat dumpen, en kunnen daar de verbeteringen in doorgevoerd worden. Ik neem aan dat de firmware nog nergens te downloaden is voor de nieuwe types?NR8 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:50:
dat je niet alle apps kan zien in de play store en ik wil root acces
[...]
Waarschijnlijk gebruikt jouw tablet ext3 voor system, je kunt dan de tutorial van de 10" versie gebruiken om hem te rooten.NR8 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:50:
ik wil root acces
Android versie 4.0.3
Kernel versie 3.0.8+ zyk@mid-server2#100
Build-nummer RK2918_ANDROID4.0.3-SDK_V2.02_20120201
TOMTEC-eng 4.0.3 IML74K eng.root.20120308.112534
Is het een bekend probleem dat het scherm niet meer op touch reageert als het geheugen volloopt? Het scherm en de knoppen werken dus wel, enkel touch niet.
Is het een bekend probleem dat het scherm niet meer op touch reageert als het geheugen volloopt? Het scherm en de knoppen werken dus wel, enkel touch niet.
nee, heb de officele firmware gedownload maar het zelfde probleem. Geen touchscreen
birdiebnl schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:54:
[...]
Dumpen die firmware, en zelf aan de slag. Kun je met b.v. z4root wel (temp) root acces krijgen? Dan kun je de firmware die er op staat dumpen, en kunnen daar de verbeteringen in doorgevoerd worden. Ik neem aan dat de firmware nog nergens te downloaden is voor de nieuwe types?
Meestal werkt het wel, maar soms als de tablet lang aan staat werkt het touchscreen niet meer. Moeilijk te reproduceren...
kun je een link sturen van de root tutorial??
hcQd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:01:
[...]
Waarschijnlijk gebruikt jouw tablet ext3 voor system, je kunt dan de tutorial van de 10" versie gebruiken om hem te rooten.
Begrijp dat dit de nieuwste uitvoering is met de originele ICS 4.0.3 met aanraakscherm 5 punts.thefal schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:03:
Android versie 4.0.3
Hiervoor is nog geen custom. Verder nog weinig ervaring.
1. Als je Android Debugging Bridge nog niet hebt, download dan ADB:
ADB (BAR.rar)
Unrar deze naar bijv. c:\adb
2. Download
superuser
3. Unzip de file, kopieer de APK file naar je tablet en installeer deze
4. Kopieer de SU.exe en kopieer deze naar de map waarin ADB.exe staat (standaard in /backup).
5. Nu moet je je tablet in debug-mode zetten.
Ga op de tablet naar:
Instellingen > Opties voor ontwikkelaars en vink Foutopsporingsmodus bij usb-verbinding aan
6. Sluit de tablet met een USB kabel aan op de PC. Deze zal een mogelijk HTC Dream detecteren.
7. Open de DOS-prompt op je pc (Bureau accesoires -> Opdrachtprompt)
8. Ga in de dos-prompt naar de map met adb.exe met het commando:
CD \adb\backup
vervang “adb” door het pad waarin je ADB uitgepakt hebt
Als het goed is heb je hier SU.exe ook in gekopieerd. Check dit met het DIR commando.
9. Type de volgende commando’s,
Kopieer de su uit de zip file naar de data/local van de tablet:
adb push su /data/local
2911 KB/s (22364 bytes in 0.007s)
10. Start de Android Debug Bridge shell op. Type de commando’s exact over. Na elk commando moet een herhaling van het commando eronder verschijnen. Gebeurt dit niet check dan op typefouten.
adb shell
root@android:/ # su
root@android:/ # mount -o remount,rw /system
root@android:/ # cd /system/xbin
Rename de originele su naar osu zodat je deze altijd terug kunt zetten:
root@android:/system/xbin # mv su osu
root@android:/system/xbin # cat /data/local/su >su
root@android:/system/xbin # chmod 6755 su
Check of de files correcte flags hebben:
root@android:/system/xbin # ls -l *su
-rwsr-sr-x root root 64412 2011-12-14 10:16 osu
-rwsr-sr-x root root 22364 2011-12-21 21:28 su
Klopt het, dan synchroniseren en de tablet rebooten:
root@android:/system/xbin # sync
root@android:/system/xbin # reboot
11. Download de app ROM Toolbox uit de Market om te kijken of je nu root-access hebt. Bij het openen van ROM-toolbox zal er een melding komen of je ROM Toolbox superuser toegang wilt geven.
Vergeet niet debug mode weer uit te zetten.
dit is de 10 inch root tut maar als ik debug aanzet en dan usb erin steek gebeurt er niks
ADB (BAR.rar)
Unrar deze naar bijv. c:\adb
2. Download
superuser
3. Unzip de file, kopieer de APK file naar je tablet en installeer deze
4. Kopieer de SU.exe en kopieer deze naar de map waarin ADB.exe staat (standaard in /backup).
5. Nu moet je je tablet in debug-mode zetten.
Ga op de tablet naar:
Instellingen > Opties voor ontwikkelaars en vink Foutopsporingsmodus bij usb-verbinding aan
6. Sluit de tablet met een USB kabel aan op de PC. Deze zal een mogelijk HTC Dream detecteren.
7. Open de DOS-prompt op je pc (Bureau accesoires -> Opdrachtprompt)
8. Ga in de dos-prompt naar de map met adb.exe met het commando:
CD \adb\backup
vervang “adb” door het pad waarin je ADB uitgepakt hebt
Als het goed is heb je hier SU.exe ook in gekopieerd. Check dit met het DIR commando.
9. Type de volgende commando’s,
Kopieer de su uit de zip file naar de data/local van de tablet:
adb push su /data/local
2911 KB/s (22364 bytes in 0.007s)
10. Start de Android Debug Bridge shell op. Type de commando’s exact over. Na elk commando moet een herhaling van het commando eronder verschijnen. Gebeurt dit niet check dan op typefouten.
adb shell
root@android:/ # su
root@android:/ # mount -o remount,rw /system
root@android:/ # cd /system/xbin
Rename de originele su naar osu zodat je deze altijd terug kunt zetten:
root@android:/system/xbin # mv su osu
root@android:/system/xbin # cat /data/local/su >su
root@android:/system/xbin # chmod 6755 su
Check of de files correcte flags hebben:
root@android:/system/xbin # ls -l *su
-rwsr-sr-x root root 64412 2011-12-14 10:16 osu
-rwsr-sr-x root root 22364 2011-12-21 21:28 su
Klopt het, dan synchroniseren en de tablet rebooten:
root@android:/system/xbin # sync
root@android:/system/xbin # reboot
11. Download de app ROM Toolbox uit de Market om te kijken of je nu root-access hebt. Bij het openen van ROM-toolbox zal er een melding komen of je ROM Toolbox superuser toegang wilt geven.
Vergeet niet debug mode weer uit te zetten.
dit is de 10 inch root tut maar als ik debug aanzet en dan usb erin steek gebeurt er niks
@nr8
Zie je in de verkenner van windows je tablet?
Eerst met de USB kabel verbinden, dan op tablet menu balk opschuiven en USB opslag inschakelen, dan zie je de tablet en sdkaart in de verkenner van windows.
Zie je in de verkenner van windows je tablet?
Eerst met de USB kabel verbinden, dan op tablet menu balk opschuiven en USB opslag inschakelen, dan zie je de tablet en sdkaart in de verkenner van windows.
[ Voor 7% gewijzigd door catr op 07-05-2012 21:25 ]
Waarschijnlijk moet je eerst 0x2207 toevoegen aan adb_usb.ini wil ADB je tablet herkennen.NR8 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:59:
Verder hoort ook niets speciaals te gebeuren als je hem aansluit, maar met ADB moet je files over kunnen zetten of (met SHELL) een commando prompt oproepen.
@catr: In debug-mode krijg je geen USB-opslag (of in geval van ICS normaal gesproken MTP).
bedankt
maar waar staat adb_usb.ini
hcQd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:51:
[...]
Waarschijnlijk moet je eerst 0x2207 toevoegen aan adb_usb.ini wil ADB je tablet herkennen.
Verder hoort ook niets speciaals te gebeuren als je hem aansluit, maar met ADB moet je files over kunnen zetten of (met SHELL) een commando prompt oproepen.
@catr: In debug-mode krijg je geen USB-opslag (of in geval van ICS normaal gesproken MTP).
%USERPROFILE%\.android\adb_usb.ini (Window) of ~/.android/adb_usb.ini (de rest). Als deze nog niet bestaat kun je hem zelf aanmaken, het is gewoon een lijstje met USB Vendor-ID's.NR8 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:54:
waar staat adb_usb.ini
Mocht de server nog draaien eerst afschieten met adb kill-server.
hoe kun je een .ini doc editen gewoon met kladblok
hcQd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:14:
[...]
%USERPROFILE%\.android\adb_usb.ini (Window) of ~/.android/adb_usb.ini (de rest). Als deze nog niet bestaat kun je hem zelf aanmaken, het is gewoon een lijstje met USB Vendor-ID's.
Mocht de server nog draaien eerst afschieten met adb kill-server.
Als je een linkje hebt naar de originele firmware wil ik wel even een geroote versie met aangepaste market maken. Kan hem niet testen, dat zul je dan zelf moeten doen.NR8 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:07:
nee, heb de officele firmware gedownload maar het zelfde probleem. Geen touchscreen
[...]
Edit: sorry, had je post niet helemaal goed gelezen, er is dus nog geen officiele firmware voor jouw tablet. Heeft jouw tablet een ander type nummer?
[ Voor 17% gewijzigd door birdiebnl op 07-05-2012 23:48 ]
Goedemorgen,
Ik heb mijn tablet de 7483 met de nieuwe originele firmware 4.0.4 van tomtec geflashed
Als ik nu kijk bij instellingen, opslagruimte, onder interne opslag staat daar het type nummer ATP7658
Hij werkt verder goed
Jojo
Ik heb mijn tablet de 7483 met de nieuwe originele firmware 4.0.4 van tomtec geflashed
Als ik nu kijk bij instellingen, opslagruimte, onder interne opslag staat daar het type nummer ATP7658
Hij werkt verder goed
Jojo
Verwijderd
ja, dat is 1 van de slordigheden in die rom.
De market is ook zeer beperkt in die versie.
is er een link beschikbaar
Jojo22 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:06:
Goedemorgen,
Hij werkt verder goed
Jojo
HELP! het lukte niet om te rooten en heb gedaan wat Catr zei:
*Waarschijnlijk moet je eerst 0x2207 toevoegen aan adb_usb.ini wil ADB je tablet herkennen.
Verder hoort ook niets speciaals te gebeuren als je hem aansluit, maar met ADB moet je files over kunnen zetten of (met SHELL) een commando prompt oproepen.*
ik heb dat gedaan maar nu krijg ik nog steeds dit :
C:\adb\backup > adb push su /data/local
* daemon not running. starting it now on port 5030 *
* daemon started successfully *
error : device not found
__________________________________________________________________________________________
sorry voor het foutje
*Waarschijnlijk moet je eerst 0x2207 toevoegen aan adb_usb.ini wil ADB je tablet herkennen.
Verder hoort ook niets speciaals te gebeuren als je hem aansluit, maar met ADB moet je files over kunnen zetten of (met SHELL) een commando prompt oproepen.*
ik heb dat gedaan maar nu krijg ik nog steeds dit :
C:\adb\backup > adb push su /data/local
* daemon not running. starting it now on port 5030 *
* daemon started successfully *
error : device not found
__________________________________________________________________________________________
sorry voor het foutje

[ Voor 29% gewijzigd door NR8 op 08-05-2012 18:07 ]
ik zal morgen wel een versie uploaden die geroot is met een kernel voor de 5 point touchscreen kun je die testen.
ja graag zelfs 
EDIT: hoe kom je aan de 5 point firmware
EDIT: hoe kom je aan de 5 point firmware
jgelauff schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:05:
ik zal morgen wel een versie uploaden die geroot is met een kernel voor de 5 point touchscreen kun je die testen.
[ Voor 8% gewijzigd door NR8 op 08-05-2012 18:09 ]
oke goed werk 
jgelauff schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:10:
Van newsmy
pff heel beperkt! hoop dat dat nog opgelost word!Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:52:
ja, dat is 1 van de slordigheden in die rom.
Natuurlijk.... Zo als ie was was ie niet werkbaar m.i.Edwinl schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:53:
[...]
pff heel beperkt! hoop dat dat nog opgelost word!
Heb mijn tab weer aan de praat, en heb vanavond even met die 4.0.4 gespeeld, ondertussen de market gefixt, en calendar en gallery. Heb een rom met 1gb Internal storage (/data) 1,6gb intern (/sdcard) beschikbaar. Als er interesse is zal ik hem wel uppen.
Ik heb wel interesse hierin. Tablet draait nog op jouw 2.3rom, maar ben zeker benieuwd hoe dit zal werken en eruit zal zien. Kom maar op!birdiebnl schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:49:
[...]
Natuurlijk.... Zo als ie was was ie niet werkbaar m.i.
Heb mijn tab weer aan de praat, en heb vanavond even met die 4.0.4 gespeeld, ondertussen de market gefixt, en calendar en gallery. Heb een rom met 1gb Internal storage (/data) 1,6gb intern (/sdcard) beschikbaar. Als er interesse is zal ik hem wel uppen.
Een combinatie van de huidige 4.04 met jouw eerdere ICSrom zou voor mij de meest ideale versie zijn.birdiebnl schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:49:
[...]
Uit jouw eerdere versie de market en rootrechten uit de huidige 4.04 de 1 GB Internal storage en de wat stabielere werking.
Kun je hem dan maken met de system partitie in ext3-formaat? Handig voor apps als Ad Free
Verwijderd
Fijn dat je hem weer aan de praat hebt!birdiebnl schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:49:
[...]
Interesse in een nieuwe rom heb ik zeker, maar houd je tablet wel heel he!
ik kom later op de avond met mijn roms, ben clockworkmod recovery aan het testen en afconfigureren.
/ is dat op dezelfde manier te installeren als de officiele update? ben erg benieuwd namelijkjgelauff schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:19:
ik kom later op de avond met mijn roms, ben clockworkmod recovery aan het testen en afconfigureren.
ja wordt gewoon een update.imgEdwinl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:25:
[...]
/ is dat op dezelfde manier te installeren als de officiele update? ben erg benieuwd namelijk
erg bedankt voor je harde werk!!! 
jgelauff schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:19:
Ik heb ondertussen lichtelijk het idee dat ik weet waardoor het komt.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:45:
[...]
Fijn dat je hem weer aan de praat hebt!
Interesse in een nieuwe rom heb ik zeker, maar houd je tablet wel heel he!
Het probleem leek te ontstaan met een ROM waarin ik mtdblock4 als ext3 probeerde te gebruiken. Dit is ook exact waar ik mee bezig was toen mijn tablet in december hetzelfde probleem had. Een ROM met mtdblock4 als ext3 zorgt bij mij voor eenmalig plezier, maar na een reboot loopt ie in de boot vast, en dat is het begin van de ellende. (Alleen nog maar in RK Loader Device mode, ongeacht wat je flasht)
Ik heb dat nu als probeersel een paar keer geprobeerd, na 1 week kreeg ik hem weer aan de praat, en gelijk weer met een ROM geflasht die mtdblock4 als ext3 gebruikt. Dat leverde direct weer het probleem op, en na ruim anderhalve week pas weer tot leven te wekken.
Nogmaals gedaan, en daarna lukte het me sneller om er weer leven in te krijgen, door de tablet weg te leggen met het aan/uit knopje ingedrukt.
Maarja, helemaal de vinger er achter krijg ik nog niet. Maar blijkbaar komt het (net zoals biohax al aangaf) uiteindelijk weer goed, als je maar lang genoeg probeert.
Ondertussen ROMs aan het uploaden, eentje op basis van 40.04, maar dan ext3 system en 1gb data. Dit is dus android 4.0.3.
Ik gebruik zelf nu een android 4.0.4 (gebaseerd op de TomTec update), en ik krijg daarvan de indruk dat de batterij iets minder snel lijkt leeg te gaan, maar dat kan ook gevoel zijn. Met wat voor insteek ze bij TomTec die 4.0.4 update hebben laten maken weet ik niet, want als je die installeert ga je er echt op achter uit, met name vwb de market.
Maar die problemen zijn ook opgelost, upload loopt ook.
Waarschijnlijk omdat de bootloader verwacht dat daar de backup staat. In de bootloader zitten ook wat referenties hiernaar:birdiebnl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:09:
[...]
Het probleem leek te ontstaan met een ROM waarin ik mtdblock4 als ext3 probeerde te gebruiken.
code:
1
2
3
| Warning: No backup partition! RKAFError: Invaid tag(0x%08X) in backup! Can't find partitions in backup: %s |
Dat zal het niet zijn, in de stockrom 2.3 (en alle andere 2.3 roms in deze thread en de 4.0.3 roms die middels SDCard geinstalleerd kunnen worden) staat in mtdblock4 de system.img, maar dan in cramfs. De backup staat in de stockrom in mtdblock5.hcQd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:25:
[...]
Waarschijnlijk omdat de bootloader verwacht dat daar de backup staat. In de bootloader zitten ook wat referenties hiernaar:
code:
1 2 3 Warning: No backup partition! RKAFError: Invaid tag(0x%08X) in backup! Can't find partitions in backup: %s
De meeste verwijzingen naar de mtdblocks zijn overigens met namen ipv nummers. Alleen in de vold.fstab woden wel rechtstreekse verwijzingen gemaakt naar mtdblocks. Een mount gebeurt op de naam, bijvoorbeeld system.
Edit: Het bizarre is natuurlijk dat je eenmaal in die mode kunt flashen wat je wilt, maar hij komt niet meer uit RK Loader Device mode of RK Mask Rom mode. Is overigens een kwaal die bij meerdere RK2918 devices speelt, heb meerdere gevallen gevonden op internet, allemaal zonder echte oplossing of aanleiding.
[ Voor 15% gewijzigd door birdiebnl op 09-05-2012 23:57 ]
Ging traag, maar de uploads zijn gereed
E8_40.04.RK.zip : 1Gb /data, system ext3, Android 4.0.3, installeren met RK-tools.
E8_40.05.RK.zip : 1Gb /data, system ext3, Android 4.0.4, installeren met RK-tools, goed werkende market.
Als er behoefte is aan een 4.0.4 android versie die met SD card methode te updaten is, dan geef maar een gil.
Edit : ook 4.0.4 is geupload.
E8_40.04.RK.zip : 1Gb /data, system ext3, Android 4.0.3, installeren met RK-tools.
E8_40.05.RK.zip : 1Gb /data, system ext3, Android 4.0.4, installeren met RK-tools, goed werkende market.
Als er behoefte is aan een 4.0.4 android versie die met SD card methode te updaten is, dan geef maar een gil.
[ Voor 43% gewijzigd door birdiebnl op 10-05-2012 09:38 ]
Zo na de nodige strubbelingen gisteravond is
de jgtw404-1 voor de 8 inch dan toch klaar
Let op alles wordt gewist.
bootanimaties zijn van tomtec
tablet wordt een atp7658
gebaseerd op de 4.0.4 rom van tomtec
partities zijn in ext4 omgezet
1gb data
clockworkmod recovery werkt dus je kan backupen/update.zips installeren e.d.
market is nog niet naar mijn zin! Is misschien een goede testcase voor de eerst update.zip voor deze rom.
update is gewoon te flashen met de rkbatchtool of rkdevicemanager
let op: upgraden met restore option ivm eventueel gewijzigde partities.
download voor de atp7658 (5 points touchscreen) Let op ik heb deze niet kunnen testen dus feedback is welkom : update 5 point
Veel plezier.
de jgtw404-1 voor de 8 inch dan toch klaar
Let op alles wordt gewist.
bootanimaties zijn van tomtec
tablet wordt een atp7658
gebaseerd op de 4.0.4 rom van tomtec
partities zijn in ext4 omgezet
1gb data
clockworkmod recovery werkt dus je kan backupen/update.zips installeren e.d.
market is nog niet naar mijn zin! Is misschien een goede testcase voor de eerst update.zip voor deze rom.
update is gewoon te flashen met de rkbatchtool of rkdevicemanager
let op: upgraden met restore option ivm eventueel gewijzigde partities.
- tablet start op in recovery
- bediening clockworkmod met volume + en volume -, powertoets is enter en backtoets is backtoets
- kies: voor wipe data/factory reset
- reboot system
- kies na het opstarten voor apexlauncher of de default launcher
- Er verschijnt een melding van een beschadigde sdcard
- druk dan op de melding onder je scherm en kies voor formateren.
- anders is je interne sdcard niet bruikbaar!
- zet in de apexlauncher instellingen de automic grid size aan.
download voor de atp7658 (5 points touchscreen) Let op ik heb deze niet kunnen testen dus feedback is welkom : update 5 point
Veel plezier.
Kijk ff naar mijn 4.0.4 rom, daar is de market wel in orde. Weet niet wat je allemaal gedaan hebt aan de market?jgelauff schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 07:18:
ik heb de vending en marketupdater al geupdate maar zonder effect, maar ga eens blik werpen op je rom.birdiebnl schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:35:
[...]
Kijk ff naar mijn 4.0.4 rom, daar is de market wel in orde. Weet niet wat je allemaal gedaan hebt aan de market?
ik zal de sources van de clockworkmod recovery ook delen.
Ik heb het volgende gedaan om market in 4.0.4 werkend te krijgen:jgelauff schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:37:
[...]
ik heb de vending en marketupdater al geupdate maar zonder effect, maar ga eens blik werpen op je rom.
ik zal de sources van de clockworkmod recovery ook delen.
- marketupdater en vending uit laatste google build
- een aantal permission files van de 4.0.3 rom gebruikt
- aanpassing gedaan in framework.jar (TelephonyManager), daarin staat dat de tablet een chinese telefoon provider gebruikt. Die heb ik er uit gehaald, en dat zet zoden aan de dijk.
Ik wil een andere rom erop gaan zetten, nu staat de originele 4.0.4 er nog op.
Maar ik lees dat er 4 GB opslag in zou moeten zitten, maar als ik kijk kom ik maar aan 2.78 Gb
Bij opslagruimte staat:
interne opslag 0.98 GB totaal
ATP7658 1,81 GB totaal
Ik heb wel de oudere versie, de 7483.
Waar kan ik nu precies zien hoeveel opslag er is?
Of ben ik verkeerd aan het kijken?
Alvast bedankt
Maar ik lees dat er 4 GB opslag in zou moeten zitten, maar als ik kijk kom ik maar aan 2.78 Gb
Bij opslagruimte staat:
ATP7658 1,81 GB totaal
Alvast bedankt
je hebt een 4gb nand flash chip verdeeld in kernel,system,misc,boot 1,2gb, data 1gb sdcard 1,8gb.Jojo22 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:29:
Ik wil een andere rom erop gaan zetten, nu staat de originele 4.0.4 er nog op.
Bij opslagruimte staat:
ATP7658 1,81 GB totaal
Alvast bedankt
gebaseerd op de tomtec update of niet?.. onee xiron dus na flash hehe:pbirdiebnl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:44:
Ging traag, maar de uploads zijn gereed
hehe ik krijg mijne niet in de update modus .. had officiele versie van tomtec geïnstalleerd, m toets + reset knop werkt dus niet
Ok, thnx, weer wat wijzer gewordenjgelauff schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:32:
[...]
je hebt een 4gb nand flash chip verdeeld in kernel,system,misc,boot 1,2gb, data 1gb sdcard 1,8gb.
Laatste vraag voor nu, welke rom kan ik nu het beste nemen, zie er nu 3 staan, 2 van birdiebnl en 1 van jgelauff?
Lastig wel
hou M knop ingedrukt, oplader erin , USB erin (ook in pc), reset knop drukken
Edwinl schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:56:
hehe ik krijg mijne niet in de update modus .. had officiele versie van tomtec geïnstalleerd, m toets + reset knop werkt dus niet
[ Voor 9% gewijzigd door NR8 op 10-05-2012 12:02 ]
even de rom testen en dan hopen dat je de market herstelt bij je volgende update
birdiebnl schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:41:
[...]
Ik heb het volgende gedaan om market in 4.0.4 werkend te krijgen:
- marketupdater en vending uit laatste google build
- een aantal permission files van de 4.0.3 rom gebruikt
- aanpassing gedaan in framework.jar (TelephonyManager), daarin staat dat de tablet een chinese telefoon provider gebruikt. Die heb ik er uit gehaald, en dat zet zoden aan de dijk.
merciNR8 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:59:
hou M knop ingedrukt, oplader erin , USB erin (ook in pc), reset knop drukken
[...]
Komt die fix van de play store in een .zip zodat je het in cmw kan instaleren of weer een update .img
Goedemiddag weer 
Ik heb net eerst de rom van birdiebnl geïnstalleerd.
Die werkte op zich goed, alleen leek het of ik het scherm harder moest aantikken.
Nu heb ik die van jgelauff erin gezet.
Die werkt goed tot nu toe.
Tikt gemakkelijk, heb wat dingetjes geïnstalleerd, internet gekeken.
Market deed het ook.
Alleen op de computer een app naar de tablet sturen werkt niet, maar ik weet niet of ik ben vergeten wat aan te vinken
Die werkte op zich goed, alleen leek het of ik het scherm harder moest aantikken.
Market deed het ook.
Alleen op de computer een app naar de tablet sturen werkt niet, maar ik weet niet of ik ben vergeten wat aan te vinken
Verwijderd
na het aansluiten op de pc:Jojo22 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:40:
Goedemiddag weer
Market deed het ook.
- eenmalig: rechts onderin klikken op de klok, usb verbingingstype selecteren, instellingen veranderen naar "massaopslag".
- (daarna) altijd: rechts onderin klikken op de klok, usb verbinding selecteren, opslag inschakelen
of bedoel je via de play store? in dat geval:
- play.google.com
- inloggen
- klik onderaan de pagina op "mijn bestellingen en apparaten"
- kies het tabje apparaten
- kijk of de goede aangevinkt is (gewoonlijk de meest recente)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 16:41 ]
Bedankt voor de reactie,
Ja, het werkt nu, ik heb eerst wat geïnstalleerd via de tablet en daarna zag hij hem op de pc ook gewoon
Duurde gewoon even voor hij zichtbaar was.
Heb nu wel wat apparaten staan in google play, kan je die op de 1 of andere manier die ook verwijderen daar?
Hij werkt nog steeds lekker, ben benieuwd of dat zo blijft.
Enne,
voor de makers!
Ja, het werkt nu, ik heb eerst wat geïnstalleerd via de tablet en daarna zag hij hem op de pc ook gewoon
Duurde gewoon even voor hij zichtbaar was.
Heb nu wel wat apparaten staan in google play, kan je die op de 1 of andere manier die ook verwijderen daar?
Hij werkt nog steeds lekker, ben benieuwd of dat zo blijft.
Enne,
Verwijderd
niet dat ik weet, ik heb inmiddels een aardige waslijstJojo22 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:47:
Je kunt ze wel op "onzichtbaar" zetten zodat je niet bij elke app de hele lijst krijgt.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 17:01 ]
Heb nu ook de versie van (jgelauff 2 punts). deze werkt al stukje beter dan die van tomtec:) benieuwd of je play werkend kunt krijgen.
Thnx beide!
Thnx beide!
Play werkt bij mij wel goed hoor.
Soms wil hij iets niet installeren, omdat je in china woont
Maar dan ga ik gewoon in de browser naar google play, open de app die ik wil installeren en dan word er gevraagd openen in browser of in play, dan open ik hem in play en kan hem wel installeren.
En ik heb ze ook onzichtbaar gezet, anders is het helemaal een zooitje
Soms wil hij iets niet installeren, omdat je in china woont
Maar dan ga ik gewoon in de browser naar google play, open de app die ik wil installeren en dan word er gevraagd openen in browser of in play, dan open ik hem in play en kan hem wel installeren.
En ik heb ze ook onzichtbaar gezet, anders is het helemaal een zooitje