-
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:50 ]
Je zou eens kunnen proberen via recovery:Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:17:
[...]
wie weet wat ik kan doen superservice@live.nl is mn msn als je wilt helpen graag ben ook wel een fanatiekeling die klaar staat voor andere
Je springt van de hak op de tak en doet alles doorelkaar zonder de consequenties door te hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:17:
[...]
nou van alles geprobeerd maar niks werkt
de tablet is een orginele xiron excellent van de blokker de 8" versie
de rom die ik geinstalleerd heb is de E8_23.03 rom deze was voor xiron excellent 8"
aangepaste rom met standaart de root erin
de update ging goed
zag dat de tablet ging aftellen en rebooten endaar bleef het bij
ik half uur wachten maar niks na het xiron logo
zodra ik de tablet verbind met pc word het wel gezien op mn windows 7 x64 maar als een android adb composite dit lijkt me vrij normaal maar in de rkdevicemanager word ie onherkend
had dus de config.ini aangepakt en daarin de vid en pid veranderd met de gene van de tablet
daarna rkdevice manager opstarten en voila 1 mask android dit lijkt me dan verder ok te gaan
maar nou probeerde ik de stock rom terug te herstellen aangezien ik de stock 2.3.1 img bezit van de tomtec ala xiron blijkt 1 en zelfde maar ok
dan krijg ik een melding dat ie zit te wachten op het device maar zero nada it failed to waiting
ben dus nog geen moer vooruit hoe doen ze dit in de fabriek dan
kan via mn pc droidexplorer wel de map / zien maar er verder niks mee doen kan in telnet niks schrijven mounten of wat dan ook linux is voor mij niet zo bekent maar kan er wel aardig mee overweg
wat kan ik doen de tablet faalt hierbij hard en heb ik geen idee meer
de tablet had daarvoor een root eng gingerbread erop staan teminste dat wat ik las in de info van de tablet op het moment dat ie nog niet zn nieuwe firmware kreeg en ja het is inderdaad de eerste die deze probleem heeft des te leuk voor jullie om erachter te komen voor de toekomst aangezien er meerdere tableten bugs hebben hier en daar
goeie vriend van mij heeft de aangepaste versie 10" met android 4 erop ics ziet er mooi uit
zeker omdat het een tom tec betreft
wie weet wat ik kan doen superservice@live.nl is mn msn als je wilt helpen graag ben ook wel een fanatiekeling die klaar staat voor andere
[ Voor 3% gewijzigd door rtunru op 13-01-2012 23:53 ]
Je bent niet echt duidelijk in je lange verhalen, en daarnaast vraag ik me af of je leest. Waar haal je nu die 2 sec M indrukken vandaan?Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:54:
die M ingedrukt for 2 sec geen resultaat
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 05:25 ]
Jouw tablet is niet dood, want het boot nog, dat is al heel wat. En zo te lezen in je verhaal komt hij ook nog in loader mode. Ik kan alleen nog steeds niet helder uit je verhaal opmaken of je nu geprobeerd hebt om hem in recovery mode te krijgen, middels de procedure die ik een paar posts eerder heb neergezet.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:32:
kort uitgelegd voor de mensen die niet kunnen lezen rom faalt tablet dood zo goed
Het kunnen lezen van een tekst wordt een heel stuk makkelijker als je punten gebruikt. Misschien soms ook wat hoofdletters.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:32:
kort uitgelegd voor de mensen die niet kunnen lezen rom faalt tablet dood zo goed
UNOX: The worst operating system
De E8_23.03 is niet op deze manier te flashen. Als je die op je nandflash zet zal de tablet melden dat er een invalid firmware is gevonden. De E8_23.03 kun je alleen met RKDeviceManage flashen. (vanwege andere bootloader, en vanwege het feit dat het model in de firmware niet overeenkomt met wat de tablet verwacht).Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:06:
de zip heb ik inderdaad veranderd naar update.img
op de root van tablet gezet aangezien dit een nandflash betreft
toen deed alles het nog 2 a 3 sec later zag de tablet dat er een nieuwe firmware was
ik netjes op ok drukken installatie begon.
daarna was het klaar met updaten.
Uit de parameter file van de E8_23.03 update:Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:43:
[...]
de zelfde update file die je hier beschijft beste man
1
2
3
4
5
| FIRMWARE_VER:0.2.3 MACHINE_MODEL:RK29BOARD MACHINE_ID:007 MANUFACTURER:RK29SDK MAGIC: 0x5041524B |
Ik weet niet welke build.prop je nou post, maar jij ook succes!suc 6
Hierop kun je zien dat je tablet wel boot, maar dat o.a. de system partition niet gemount is.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:13:
Via deze link kan je zien wat er is gebeurt en wat ik nu zie het is wel dat dit een totaal plaatje geeft
[ Voor 23% gewijzigd door birdiebnl op 14-01-2012 14:22 ]
Je bent nu met RKAndroidTool aan de slag ipv de RKDeviceManage.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:58:
dit is wat er gebeurd met RKAndroid tool
Hoppelijk word het al iets duidelijker
RKDeviceManage gaat nu niet lukken, omdat de tablet in een andere mode zit.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:16:
ok birdiebnl ik ga gelijk aan de slag bij rkdevicemanager krijg ik het zelfde geouwehoer als bij de Rkandroid tools
Tja, dan nogmaals recovery proberen?Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:24:
blijf de melding houden download boot error
ongeacht
maar blijf het proberen eens zal die tablet zich overgeven
[ Voor 7% gewijzigd door birdiebnl op 14-01-2012 15:47 ]
In recovery moet ie gewoon opstarten. Hij moet dan niet aan de PC zitten, USB kabel er uit, zie eerste stap. Dus tijdens het ingedrukt houden van de M-knop zal je tablet als het goed is gaan booten.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:44:
Dan krijg ik in windows de melding dat de usb niet word herkent
wel als de tablet weer die xiron logo heeft
dus recovery zit er niet in helaas
En je hebt na stap 2 ook stap 3 gedaan, dus de voedingsstekker er weer in?Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:08:
ok dit is wat ik doe en probeer wat gewoon niet lukt sorry
stap 1 zie ik het xiron logo in beeld staan dus ik druk op de ressetknop beeld valt uit
stap 2 ik druk op de m knop tot 5 sec aantoe
[ Voor 14% gewijzigd door birdiebnl op 14-01-2012 16:13 ]
Ik heb nog even naar je screenshot (RKAndroidTool) gekeken, hoe je het voor elkaar hebt gekregen weet ik niet, maar hoe heb je die offsets in gevuld? Die lijken niet op hoe het in de firmware zelf zit. Geen wonder dat system en recovery het niet doen, die staan nu niet meer op de plek waar ze verwacht worden.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:44:
Dan krijg ik in windows de melding dat de usb niet word herkent
wel als de tablet weer die xiron logo heeft
dus recovery zit er niet in helaas
Daar was ik al bang voor. Ik ga wat voor je proberen en je helpen, als je belooft dat je precies leest wat ik intyp, en mij ook exact laat weten wat er gebeurt. Kunnen we dat afspreken? Anders houdt het voor mij op.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:23:
die offsets werden zelf ingevuld zelf heb ik daar geen verstand van
wist ik daar maar wat vanaf dan kon ik er iets mee doen
De eerste vraag : Wat is de filedatum van de update.img die in de .zip file zat van de E8_23.03, en die je op de tablet hebt gezet.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:36:
vind het een eer dat je me helpt word zeer gewaardeerd
Oké, dan zijn we al een stap verder, je hebt op de één of andere manier de E8_23.03 gedownload die niet in de eerste post staat, maar ergens in deze thread, waarvan ik de link verwijderd had. Helaas staat er nog ergens in een reactie van catr een referentie naar deze foutieve rom (maar daar staat ook bij dat ie het niet doet volgens mij).Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:42:
ik heb een screenshot voor je http://www.megaupload.com/?d=M6RTBVEQ
Als je deze daadwerkelijk had gedownload, was er niets aan de hand geweest. Jij hebt een andere gedownload, een link die op pagina 30/31 ergens genoemd staat in een post van catr. Die jij hebt gedownload heeft een datum van 3 december, en dat is de foutieve. Als je die hierboven download, zul je zien dat die van 6 december is.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:50:
8 birdienl met R/W http://www.megaupload.com/?d=WHCGAOL7
blz 31 Pas op!! nog experimenteel
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
Heb link verwijderd op blz 30birdiebnl schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:14:
[...]
Als je deze daadwerkelijk had gedownload, was er niets aan de hand geweest. Jij hebt een andere gedownload, een link die op pagina 30/31 ergens genoemd staat in een post van catr. Die jij hebt gedownload heeft een datum van 3 december, en dat is de foutieve. Als je die hierboven download, zul je zien dat die van 6 december is.
Maar goed, ik heb wat neergezet om te downloaden, zie http://www.megaupload.com/?d=UCEBULX5
Dit bestand uitpakken, en dan de bestanden allemaal inlezen met RKAndroidTool, en dan nog niets doen, maar een screenshot maken.
palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10
Ook de parameter file laden en aanvinken, door de path namen kan ik niet goed zien of je de juiste bestanden hebt gebruikt, ik neem aan dat je de bestanden uit m'n zip heb gebruikt?Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:31:
hier is de screenshot voor je BirdieBnl![]()
http://www.megaupload.com/?d=EKQIKDSQ
[ Voor 22% gewijzigd door birdiebnl op 14-01-2012 17:37 ]
Nu je tablet weer in loader mode er aan hangen, en screenshot.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:41:
heb dat gedaan
en ja ik heb jouw nette bestanden gebruikt ervoor dat is wat je van me vraagt en ik doe
Oké, nu op de Run knop drukken, en even laten zien wat er gebeurd. Bij een error ook even het error window dusdanig positioneren dat ik het logvenster kan zien.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:06:
[...]
Hier is de nieuwe screenhot![]()
http://www.megaupload.com/?d=KQD6SH56
Petje af hoor Bert, voor jouw geduld in de chaosbirdiebnl schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:12:
[...]
Oké, nu op de Run knop drukken, en even laten zien wat er gebeurd. Bij een error ook even het error window dusdanig positioneren dat ik het logvenster kan zien.
In de log directory van RKAndroidTool staat een logfile van vandaag. Kun je die ergens neerzetten?Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:21:
Op run gedrukt maar nee het gelluk zit niet mee op het moment maar wel een screenshot voor je
http://www.megaupload.com/?d=0V0UJK8W
Ik kom zo 1,2,3 niet verder, nu andere bezigheden, morgen meer.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:29:
Hier is de log voor je beste man![]()
http://www.megaupload.com/?d=F13593DQ
Verwijderd
Helaas ligt dit wat ingewikkelder, de tablet is niet in normale Loader mode, maar in MaskRom toestand. Als jij de oplossing weet, dan graag. Maar ik verwacht niet dat jij jouw tablet al in MaskRom mode hebt gehad.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:04:
Jezus wat een gepruts zeg...
zet dat ding uit zonder kabels .
[ Voor 8% gewijzigd door birdiebnl op 14-01-2012 21:21 ]
We zoeken nog een leuke kernel met de aanpassingen voor ICS. We houden ons aanbevolen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:04:
nou wanneer gaan we weer eens verder met ics? Wat missen we daarvoor nog?
kerel image? instellingen?
Eentje om in de boeken van de Xiron/TomTec bij te schrijven
[ Voor 12% gewijzigd door birdiebnl op 14-01-2012 21:33 ]
Met alle respect, maar dit is volgens mij de voorloper van RKDeviceManage uit 2010 !!!Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:52:
Komt goed super bedankt dat je evengoed wilde helpen vandaag
ben zelf ergens nog een RKAndroid DM tool tegen gekomen deze is nieuwer dan we al gebruiken
ben daarmee ff aan het spelen misschien dat er een sprankje hoop ligt
voor de mensen die de rkandroid tools de rkdevice manager kennen is hier nu de RkAndroid DM tools
http://hiapad.com/?p=801&lang=all
zeer zeker een kijkje waard als enige flash programmas niet willen helpen
Mvg fijne avond iedereen
Verwijderd
Haal de app batery calibrate uit de market op volg de aanwijzigingen. Dat wil we eens helpen.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:22:
ik heb gelezen op een forumdie het zelfde probleem heeft of had!!
hij had een hard reset gedaan en lampje brand terug.
nu mijn vraag hoe doe je een hard reset????
groeten bert
Verwijderd
catr schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:31:
[...]
Haal de app batery calibrate uit de market op volg de aanwijzigingen. Dat wil we eens helpen.
dit lukt niet! program heeft root nodig!!!!catr schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:31:
[...]
Haal de app batery calibrate uit de market op volg de aanwijzigingen. Dat wil we eens helpen.
Paperclip in het gat steken.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:22:
ik heb gelezen op een forumdie het zelfde probleem heeft of had!!
hij had een hard reset gedaan en lampje brand terug.
nu mijn vraag hoe doe je een hard reset????
groeten bert
Andronymus
Euh.... dit soort opmerkingen vind ik nou totaal overbodig. Ik ken androidmike goed, en hij is gewoon superblij dat de mensen op het forum hier hem zo goed geholpen hebben, dat is een compliment , ga dan niet doen alsof hij een dictee moet schrijven, het is toch gewoon leesbaar wat er staat ?Aghanim schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:28:
Zou je misschien je berichten door een spellingscontrole willen halen voordat je ze post? Dat leest wat gemakkelijker voor anderen
Andronymus
[ Voor 80% gewijzigd door Olakius op 15-01-2012 19:42 ]
Andronymus
Ik vind deze opmerking niet overbodig. Met een klein beetje extra inzet is het voor iedereen prettig om de reply te lezen. Uiteraard fijn dat Androidmike blij is met zijn oplossing maar er is in mijn ogen niks mis met het netjes vragen om enige aandacht voor de schrijfwijze van posts. Kijk andere topics maar eens na, het kan ook een stuk onvriendelijkerOlakius schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:25:
[...]
Euh.... dit soort opmerkingen vind ik nou totaal overbodig. Ik ken androidmike goed, en hij is gewoon superblij dat de mensen op het forum hier hem zo goed geholpen hebben, dat is een compliment , ga dan niet doen alsof hij een dictee moet schrijven, het is toch gewoon leesbaar wat er staat ?
sorry, moest het ff kwijt... verder niets dan lof over dit forum en de energie die mensen er in steken om anderen te helpen, geweldig !
![]()
![]()
Oke ik snap nu je punt, neem mijn woorden terug. Ik dacht namelijk dat je doelde op spelfoutjes enz. hahaaAghanim schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:33:
[...]
Ik vind deze opmerking niet overbodig. Met een klein beetje extra inzet is het voor iedereen prettig om de reply te lezen. Uiteraard fijn dat Androidmike blij is met zijn oplossing maar er is in mijn ogen niks mis met het netjes vragen om enige aandacht voor de schrijfwijze van posts. Kijk andere topics maar eens na, het kan ook een stuk onvriendelijker
Andronymus
Kan je tussen jouw blijdschap door ons vertellen welke ROM je nu op je tablet hebt??Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:57:
laat ik je wat leukers vertellen beste BirdieBnl
Ik heb je xiron rooted img nu op de tablet staan
en je gelooft het nooit
Alles is weer terug in oude staat
Ik hou me zeker aanbevolen voor jouw roms (behalve de experimenteel rom dan ) nou misschien
als je zoiets heb voor de xiron dat lijkt op honey comb of ice creamplease i want it
zag ergens een mooie gelijkmatige honeycomb voor de xiron staan
ik zal die weer eens opzoeken
vond die erg mooi net als de H700 versie super uiterlijk zeker proberen
en hierbij bedank ik Birdiebnl super voor de hulp en uiteraard de mensen die meedenken
Het geluk zou er een keer komen hahahahanou geluk dat ik vond na 5 dagen intensief klooien
[ Voor 25% gewijzigd door rtunru op 15-01-2012 21:19 ]
Dus toch 1 van mijn standaard ROMs, en het ging zeker fout omdat je eerst een andere dan deze hebt geflashed.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:30:
Oh sorry dit is de rom die ik er nu in heb weten te planten na de H700 rom
7 Voor Xiron Excellent 8 inch: http://www.megaupload.com/?d=GJKPJQ4I
op blz 1 beste man
suc6
Ben ook wel nieuwsgierig hoe hij de tablet in de maskrom toestand gekregen heeft en ook er weer uit. Alles wat minder gestructureerd denk ik. We blijven in ieder geval zo wel in de top 10.rtunru schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:05:
[...]
Dus toch 1 van mijn standaard ROMs, en het ging zeker fout omdat je eerst een andere dan deze hebt geflashed.
Daarna ging het helemaal fout door de vele combinaties van ROMs en tools??
Birdiebnl, wat is jouw conclusie??
Ik was echt stom verbaasd omdat deze ROM door velen succesvol is geflashed met de SD-kaart methode.
Ik ben benieuwd naar jouw beschrijving/handleiding van wat je allemaal gedaan hebt om jouw tablet te reanimeren, misschien kunnen we Biohax ermee helpen.
Knap hoor, dat je zelf jouw tablet hebt weten te reanimeren
Even samenvattend:Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:23:
open config.ini
daarin zie je
vid en
pid
extencie staan deze lijkt vaag voor sommige maar voor bekende houd dit al in dat het een id is van het hardware die je ziet
en toevallig ben ik daar wel wat in bekent
denk maar DEV en REV functie van windows
ok ik heb dus de vid en pid gebruikt van de hardware id die ik van de tablet zag staan zoals
windows je tablet herkent werd deze Xiron al gouw de naam My HTC gegeven in hardware beheer en niet RK2918 sdk chip
Dat deed dus de loader omzetten naar MaskLoader
.
.
.
zo kan ik de bestaande config.ini voor de firmware aanpassen zodat de updater een stuk vriendelijker gaat
Hoi Mike,Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:26:
vriendelijker bedoel ik mee dat ongeacht welke usb tablet of mobiel geschikt kan maken zoals een all in one
firmware te fikken is in je NAND flash
want als ik die vid en pid niet had gedaan bleef windows maar zuren dat er geen device was gevonden
daarom veranderde ik de id gegevens van config.ini
om dus mn tablet te laten herkennen
de firmware updater zag de chip RK29 niet waardoor ik niks kon doen
de vid en pid gaf mij meer rechten naar de extern hardware dan wat ie niet kon
mij excusses het is niet config.ini maar settings.ini
hier is een log van de settings die ik heb gemaakt
[DEVICE_ID]
VID=0x0BB4
PID=0x0C02
dit is dus wat ik bedoel in de settings.ini VID en PID
in je eigenschappen van je hardware dus in dit geval je tablet
onder apparaat beheer van windows
zie je de naam Android USB Devices
daaronder staat jou tablet mobiel vermeld
in dit geval My HTC
druk daarop met rechtermuis knop en ga naar de eigenschappen van de toestel
daar krijg je dus te zien eigenschappen van My HTC
Algemeen Stuurprogrammas Detail << dit zijn de tabbladen
Ga naar Tablad Details
daarin zie je dat jou toestel word weergeven met de text Eigenschap
neem de slectie balk en zoek naar Hardware-id's
deze geeft namelijk het volgende weer
USB\VID_0BB4&PID_0C02&REV_0222&MI_01
USB\VID_0BB4&PID_0C02&MI_01
ok neem de bovenste USB lijn en gebruik aleen de VID en PID zonder de _ erin dan krijg je
VID 0BB4
PID 0C02
gebruik deze in je settings.ini van je firmware updater en als het goed is kan je RKDevice manager of welke
je daarvoor ook gebruikt zien dat er een toestel verbonden is
en hoe ik deze Maskrom mode uit kreeg was na dagen proberen via hardware knoppen van de tablet
in recovery te komen maar wilde niet slagen en uiteindelijk aleen de digitaal drivers van windows
uitschakelen en de allerbeste Rk29xx drivers op internet voor windows xp of vista probeer de digital singned
driver te vinden die reageert beter op het flashen
in dit geval kon ik de digitaal handtekening uitzetten op het moment dat ik de rockusb.ini ging instaleren
dit kon aleen door dat je de usb erin heb zitten + M + Powerknop in gedrukt houd en zonder stroomkabel
gaat instaleren anders werkt het niet bij mij ging dat niet anders
toen windows de drivers begon te installeren viel mij iets op dat het geinstalleerd werd als een rk29 sdk chip
kijk en daar begint de fun te komen
windows heeft begin wel problemen met instaleren maar een 2e poging erachteraan doet super wonderen
dan zie je de ? veranderen in de icon van rockchip kijk dat is het goede
ok dus ondertussen de power knop + m en zonder adapter erin ging ik terug naar de RKDevice manager tools
en vreemd genoeg jaaaaaa daar stond supported rk29 in het vakje waar het hoort te staan en de text was
veranderd naar android bootloader found dus kijk maskrom was vertrokken met noorderzon
ik op zoek maar wel met nog mn vingers op de knoppen van de tablet
gelijk zoeken naar de rom van birdiebnl die geschikt was voor de tablet prima ik die in de firmware positie
zetten dus birdiebnl rom selecteren
afijn zie ik drukken op herstellen aangezien het een herstel moet worden en geen upgrade
zie daar het wonder met nog steeds alles ingedrukt houden de prog begint te formateren maar wattt
dus de NAND flash werd leeg gehaald en de rom werd gedownload super om te zien dat het process begon
duurde wel een tijdje maar ok was klaar update succes full ik wowie gaaf dus alles netjes afgekoppelt
en tablet gereset hey en daar kwam de nieuwe info in beeld ineens
formatting data en cache wow dat is dan weer goed nieuws
maar na de boot ging de tablet vreemd doen zo kwam het xiron logo in beeld en viel weer weg net of ie een
bootloop kreeg hhm hoort toch niet na een update ok alles is beter dan niks
ik windows weer induiken en een optimized rom plaatsen in selectie ipv die van birdiebnl
maar weer in de zelfde volgorde
deze werd ook netjes weer in de tablet geschroeft
en ging ineens de tablet weer opnieuw aan hey das nieuw hahaha maar ok ik wachten zie ik ineens een
H700 wonder in mn beeld hahahaha japans heel leuk
ok de tablet was weer in functie dat de rom geschreven konden gaan worden dit gaf natuurlijk de optie om
terug te vallen naar de xiron rooted img van birdiebnl
die ook op de zelfde wijze ingeplant en deze rom was dan de grootste wonder precies de rom van xiron zoals
ie was voordat de tablet stuk ging dat is een super wonder
maar als ik jullie was zou ik maar over dingen niet zo makelijk denken
vaak valt het je viezer tegen dan je zelf denkt
lees goed de artikels over NAND flash dat werkt via stroompulsen en word discreet op het moment dat er extra stroom toevoer op komt dit zorgde ervoor dat de eerste update faalde in een loopboot
zonder update alles goed zoals het hoort probeer het zelf maar
zorg er wel voor de je tablet goed is opgeladen voordat je update
binnenkort leg ik meer uit over NAND flash er komt namelijk meer bij kijken dan aleen ff een rom breaken
nou ik hoop dat dit de moeite is geweest voor ieder die uitleg zoekt meer uitleg ga ik je niet geven tenzij je op je knieen smeekt nee hoor dit is een grap stel gerust je vragen maar mensen hou op met dat gezeur over mn type fouten lange regels en bla bla bla uitvoering van mn verhaal
het gaat erom dat je goed leest en begrijpt als alles zo makkelijk zou gaan !!
Fijne Tweakers
Ik spreek jullie
Mvg AndroidMike Met een big Smile
Verwijderd
Verwijderd
Dank je wel; dit is ook de ervaring van een aantal mensen hier.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:33:
Ik zag wat posts hier van mensen die problemen hadden met het opladen van de tablet / batterij indicator....
bij mij (Xiron versie, stock rom) werkt de on-screen indicator vaak niet. Het batterijtje blijft dan bijv. op geel / rood staan terwijl het apparaat gewoon volledig opgeladen is. Een reset/restart en de indicator geeft weer aan of het apparaat echt vol/leeg is.
[ Voor 18% gewijzigd door rtunru op 16-01-2012 13:17 ]
Vol verwachting klopt mijn hartVerwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:38:
@rtunru
Als iedereen nou ff geduld heb en wacht tot ik een officeel handleiding ga geven kom je zelf al weer met dingen aanzetten dat ik denk doe het niet
maar ok verandtwoordelijk heid is voor je zelf aangezien deze weg heel anders is belopen dat officeel mogelijk was des ttunru als je geduld heb lever ik je de compleet ready to go pakket voor je
zodat je zelf de dingen kan aanpassen
ik ben al bezig namelijk om zelf een firmware flasher te maken voor toestellen zoiets als universal flasher bijv
is nog in script behandeling en hou jullie allemaal op de hoogte
dus er komt een prog die je toestel doet veranderen met 1 druk op de knop
verwacht niet dat ik er gelijk al iets heb aangezien consept goed moet uitbedacht is niet zo simpel als het lijkt
zo kan je dan straks in de nieuwe firmware updater meerdere android toestellen installeren zonder al die extra rompeslomp eromheen
zo moet het makkelijker worden om NAND flash beter te benaderen en formateren indien nodig is
kortom nog een hoop ideeen voor deze programma en hulp is welkom
maar ik bouw zelf eerst de beta structuur en jullie de rest
ok fijne tweakers neem voorjezelf wel als eerst de handleiding van Birdiebnl en rtunru door deze mensen weten wat ze zeggen en de manier die ik ondervond is vrij nieuw en niet voor iedereen nog gangbaar
en het lange verhaal is meer de tweet van het moment opname
Fijne dag verder Tweakers ..
MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP
Waarom zou je een nieuwere ROM willen hebben??kstang80 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:27:
Ik ben van plan een tomtec 7" te halen met standaard er Android 2.3 op, is er al een nieuwere rom beschikbaar dan die op pagina 1 (nr5)
[ Voor 6% gewijzigd door rtunru op 16-01-2012 14:47 ]
MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP
Nieuwer hoeft niet te betekenen mooier en beter!!kstang80 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:08:
Mmm... ik dacht misschien dat er een nieuwere versie van android beschikbaar is die mooier en beter werkt
Ik heb mijn motor scooter niet gepimt hoor; dan is ie minder waard als ik hem weer wil verkopen.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:31:
inderdaad klopt wat hierboven gezegt word beter een supersnelle tablet gebouwd uit custom roms dan standaart de nieuwe met de zelfde geouweneel erin
geef ik liever de voorkeur aan aangepast custom roms
waarom een scooter standaart laten terwijl er pimp spullen zijn -- dan kies ik alsnog voor het laatse
maar doe dit wel verstandig als je 100% besluit je tablet te gaan updaten en er ook 100% achterblijft staan
anders niet doen en neem dat maar aan van de tweakers met eigen ervaring hierin
voordat je tegen de lamp gaat lopen![]()
Ik moet toegeven, je bent echt veelzijdig en een doorzetterVerwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:51:
Ik heb mijn motor scooter niet gepimt hoor; dan is ie minder waard als ik hem weer wil verkopen.
Dit is aleen omdat je hem verkoopt en niet in bezit houd ik bouw namelijk zelf show modelen scooters
check youtube maar de bekenste Carbon Earox zelf gebouwd en nu nog bruuter en mooier geworden dan op het filmpje
YouTube: Kanaal van PartsParadise
en zoek carbon project
dan snap je wel wat ik bedoel
wie van snel en mooi houd standaart was geen bagger aan
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq