Werkt jouw toverdoos ook als ik het gedaan heb met ROM manager??Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:48:
beste rtunru uit je verhaal dat je samsung nu brick is geeft al aan de je niet dieper zoekt dan moet
niet slecht bedoeld maar meer of het feit dat je afhankelijk bent van je clock work mod recovery
ik niet ik werk dus buiten clock work om
waarom dubbele roms op je tablet dan 1 goeie
dit is dus waarom ik mn verhaal ben gaan starten om het verhaal clockworkmod een einde te geven
ik respecteer de makers er ook van maar zit niet te wachten op dubble stuff in mn tablet
waarschijnlijk denk je er anders over maar ok ieders zn keuze
want tenslotte verander je toch het system en niet de uiterlijk
en dat bedoelde ik
jou samsung kan wel weer in orde komen geen probleem
als je maar doet wat er in het verhaal boven staat dat is voor jou de redding
gegarandeerd
als de dingen me beginnen te intresseren dan verdiep ik me daar ook wel in zodat ik daaruit ga leren
en daardoor kwam uiteindelijk mn tabbie toch op pootjes weer terecht .
al gaat dat met veel stress
afijn beste man je verhaal ff kort uitgelegd je samsung is te unbricken
en aangezien je de fout juist heb gemaakt met cwm kan je die proccesdure weer omkeren
ik zal later op de avond hier wat voor je neerzetten over clockworkmod en hoe je het verhaal terug keert na foutief flashen je heb hierbij dus meer geluk met je toestel dan ik had
ik hoop voor je rtunru dat dit je verder kan brengen
zo niet dan weet ik het ook niet athans for the moment .
en ondertussen wil ik jou vragen om me te helpen met een aantal dingen mbt rom img
wil een stock img file bewerken en heb de weg nodig met dat zou je dat willen doen graag
zo kunnen we elkaar helpen
ik heb de sdk van android maar zoek verder de weg erin om mn eigen rom erin te planten en te veranderen en die weer te updaten..thanx in advance
Het probleem is begonnen met een foutieve versie van de E8_23.03, daarvan hebben catr en ikzelf ondervonden dat de tablet in een oneindige reboot terecht komt. De foute versie is van 3 december, daarvan heb ik de link verwijderd. Helaas is door een quote die link nog wel beschikbaar gebleven kwam ik zaterdag achter (heeft catr ondertussen verwijderd). Die foutieve versie was inderdaad middels de reguliere SD-card methode op je Xiron te zetten.rtunru schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:05:
[...]
Dus toch 1 van mijn standaard ROMs, en het ging zeker fout omdat je eerst een andere dan deze hebt geflashed.
Daarna ging het helemaal fout door de vele combinaties van ROMs en tools??
Birdiebnl, wat is jouw conclusie??
De nieuwe E8_23.03 versie, die op de voorpagina staat, is van 6 december, en wegens de nieuwe bootloader alleen maar middels RKDeviceManage (of andere tool) te flashen, daarom heb ik daar ook het model/product id in de parameter file aangepast. Die is dus niet zomaar op je tablet te zetten, dus levert weinig gevaar op voor de samenleving. (en de versie van 6 december levert geen problemen op overigens)
Ondertussen snap ik ook waarom de tablet van androidmike door de tools als zijnde MaskRom werd aangegeven, dat komt omdat androidmike de usb settings heeft aangepast, en daarom geen gebruik maakt van de geflashte bootloader op de tablet, maar van de in de rockchip ingebouwde loader.
Ik heb nog niet begrepen waarom de tablet de firmware niet wilde accepteren als zijnde MaskRom, want dat lukte mij toen mijn tablet gebricked was zonder verdere problemen, toen ie eenmaal in MaskRom mode zat.
Dat is zo, maar die nieuwe ICS of Honeycomb is een stuk mooierrtunru schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:14:
[...]
Nieuwer hoeft niet te betekenen mooier en beter!!
Er komen vaak juist nieuwe fouten in, die niet in de vorige versie zit.
Ik had ook vaak met mijn oude HTC Hero lekker zitten spelen, veel verschillende custom roms erop. Maar soms loop je tegen hele rare vastlopers.
MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP
OK, Bert.birdiebnl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:09:
[...]
Het probleem is begonnen met een foutieve versie van de E8_23.03, daarvan hebben catr en ikzelf ondervonden dat de tablet in een oneindige reboot terecht komt. De foute versie is van 3 december, daarvan heb ik de link verwijderd. Helaas is door een quote die link nog wel beschikbaar gebleven kwam ik zaterdag achter (heeft catr ondertussen verwijderd). Die foutieve versie was inderdaad middels de reguliere SD-card methode op je Xiron te zetten.
De nieuwe E8_23.03 versie, die op de voorpagina staat, is van 6 december, en wegens de nieuwe bootloader alleen maar middels RKDeviceManage (of andere tool) te flashen, daarom heb ik daar ook het model/product id in de parameter file aangepast. Die is dus niet zomaar op je tablet te zetten, dus levert weinig gevaar op voor de samenleving. (en de versie van 6 december levert geen problemen op overigens)
Ondertussen snap ik ook waarom de tablet van androidmike door de tools als zijnde MaskRom werd aangegeven, dat komt omdat androidmike de usb settings heeft aangepast, en daarom geen gebruik maakt van de geflashte bootloader op de tablet, maar van de in de rockchip ingebouwde loader.
Ik heb nog niet begrepen waarom de tablet de firmware niet wilde accepteren als zijnde MaskRom, want dat lukte mij toen mijn tablet gebricked was zonder verdere problemen, toen ie eenmaal in MaskRom mode zat.
Een helder verhaal; ik wist dat ik op je kon rekenen
Misschien kan je Mike helpen met zijn ambities, je weet als DEV meer dan ik.
Geen van beide; gewoon een aanmoediging om je nog beter te laten zijn.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:06:
Mag ik ff terugvallen op het feit dan ben jij perfect verhaal wat moet ik me hier nou bij voorstellen
is dit een grond trappertje of nou een compliment geen idee
zeg jij het maar
wat ik weet is dat ik mn best doe meer kan ik niet doen en misschien begrijp ik je verkeerd
Klinkt veel belovend, Mike!!Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:14:
[...]
zolang de structuur maar het zelfde blijft dan werkt het zoals het moet
het mooie is wel dat je voor zuks beter img files kan schrijfen dan die 5 voudige mappen die je telkens moet instellen voor sommigen is dit echt een drama en de ( Toverdoos zoals je het noemt hahaha )
moet er voor zorgen dat je aleen die file hoeft gebruiken
Thats all en de toverdoos moet zorgen dat ongangbaar media benaderd kan worden en geformateerd
en niet waneer de firmware dat bepaald
NAND flash formateren is anders dan sd op fat32 basis
begrijp me niet verkeerd maar na een dikke crash van tablet kon ik op geen enkele manier toegang krijgen op de media
maar wel als de rk tools dus de firmware gaat instaleren en deze functie moet dus appart komen
Ik ga jullie horen
Ik wacht in spanning af.
Ik wil ook kwijt dat ik blij ben dat je dit topic was komen versterken; ondanks het ietwat stroeve begin.
Ik wens je dan ook veel plezier hier.
Ook welkom aan Olakious en veel plezier hier.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:47:
Deze bericht is gericht aan
rtunru
Beste man mijn diepe excusses voor het onbegrijp soms zijn dingen niet vaak duidelijk voor mij
dus hierbij je bent een topper![]()
en hierbij dank ik ook jou zeer voor alsnog je hart onder de riem te steken
disscussies kan je houden zolang je samen maar een team kan vormen
dat is voor mij heel belangrijk ben er niet uit om mensen naar beneden te halen of wat dan ook
je kan mijn steun meer dan nodig krijgen zeer zeker
Rtunru Birdiebnl Olakious AndroidMike gaan een sterk verband worden laten zeker de wereld zien wat er mogelijk is met Android tenslotte wil iedereen graag een tablet naar hartelust
en aleen kunnen wij het samen doen als team![]()
jullie waren in de wereld en wij kwamen om te ondersteunen![]()
Ok fijne tweakers Alsnog gegroet eetsmakelijk en Droidze hahaha
@ Androidmike.
Nog een kleine tip, als je iets maakt zorg dat het duidelijk is dat het van jou is.
Anders wordt het in no time zonder vermelding gejat
Een ander voorstel: als je iets af hebt, DM/PM dat eerst naar mij en dan kan ik het testen en als je wilt een gebruiksaanwijzing ervoor maken.
Zoals je van mij kunt verwachten, zal ik natuurlijk expliciet vermelden dat JIJ de ontwerper bent
Nog een kleine tip, als je iets maakt zorg dat het duidelijk is dat het van jou is.
Anders wordt het in no time zonder vermelding gejat
Een ander voorstel: als je iets af hebt, DM/PM dat eerst naar mij en dan kan ik het testen en als je wilt een gebruiksaanwijzing ervoor maken.
Zoals je van mij kunt verwachten, zal ik natuurlijk expliciet vermelden dat JIJ de ontwerper bent
Verwijderd
Beste tweakers,
Lang geleden dat ik nog op het forum ben geweest...
Mijn tablet werkte op wonderlijke wijze terug?!
Momenteel heb ik andere prioriteiten: android porten op de psp,CM9 voor x86,...
Bovendien valt hier weinig te beleven (op enkele chaotische posts na... ;-))
Vanzodra de ICS voor de P9 uitkomt ben ik weer back in business! (elke dag de site vol hoop checken)
Groet biohax
Lang geleden dat ik nog op het forum ben geweest...
Mijn tablet werkte op wonderlijke wijze terug?!
Momenteel heb ik andere prioriteiten: android porten op de psp,CM9 voor x86,...
Bovendien valt hier weinig te beleven (op enkele chaotische posts na... ;-))
Vanzodra de ICS voor de P9 uitkomt ben ik weer back in business! (elke dag de site vol hoop checken)
Groet biohax
Dit topic is voor het Xiron/Tomtec tablet, en niet voor psp hacks. Dus gaarne geen offtopic posts.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:53:
@ Biohax nog een keer hier is misschien een site die je intresse kan wekken geen idee
http://psp.dashhacks.com/
Er is vast een ander topic wat hier beter op aansluit, zo niet open er dan zelf een. If all else fails, is biohax ook nog per DM bereikbaar.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
Wij hebben uw constateringen doorgeven aan de fabriek en zullen
binnen een maand met een update voor de Ultimate 10 komen waarin
deze problemen opgelost zijn, u kunt de update zodra deze wordt gepubliceerd
terugvinden op onze website helpdesk.tom-tec.eu.
Met vriendelijke groet,
Tom-Tec Helpdesk
Met vriendelijke groet,
Tom-Tec Helpdesk
Wat waren die constateringen?/Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:19:
Wij hebben uw constateringen doorgeven aan de fabriek en zullen
Met vriendelijke groet,
Tom-Tec Helpdesk
Bij onze buren staat de zelfde post, maar dan met ook de eerste zin:
krijg de dongel niet aan de praat, heb net bericht gehad van Xiron(Tomtec)
Dank je, een onvolledige doorgifte dusShuriken schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:55:
[...]
Bij onze buren staat de zelfde post, maar dan met ook de eerste zin:
krijg de dongel niet aan de praat, heb net bericht gehad van Xiron(Tomtec)
Verwijderd
Het bericht ging erover dat ik xiron en( dus Tomtec) aangeschreven had, dat de dongel in de 8 inch tablet gewoon werkte, en in de 10 inch niet. Ook dat je je usb niet kon unmounten. Dus heb ik nu een bericht gehad van de helpdesk, dat komende maand een update uitkwam, en dat het dan opgelost moest zijn.Ik dacht toch echt dat het bericht goed was neergezet, maar bij deze nog een kleine uitleg.
Dank je voor de extra info.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:41:
Het bericht ging erover dat ik xiron en( dus Tomtec) aangeschreven had, dat de dongel in de 8 inch tablet gewoon werkte, en in de 10 inch niet. Ook dat je je usb niet kon unmounten. Dus heb ik nu een bericht gehad van de helpdesk, dat komende maand een update uitkwam, en dat het dan opgelost moest zijn.Ik dacht toch echt dat het bericht goed was neergezet, maar bij deze nog een kleine uitleg.
Was het een KPN dongel, welke? Huawei of ZTE gebaseerd??
Ik neem aan dat de update Gingerbread blijft??
Ik heb toevallig vandaag de allernieuwste dongel van KPN geprobeerd op Xiron met derde generatie ROM, helaas het werkte niet. Ik heb nog niet geprobeerd met de tweede generatie ROM
Op de site van Hyundai staat een A7 update kit. Weet niet wat je er mee kunt. 18-1-12.
palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10
Wellicht is een link handig??catr schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:18:
Op de site van Hyundai staat een A7 update kit. Weet niet wat je er mee kunt. 18-1-12.
Dank je
De link staat op de startpagina onder hyundai. Het is een nieuwe serie A7 met android 4.0. Met 7" en 10"
1.5 Ghz , LiveSuit update tools en ook een .img, weet niet voor welk tablet.
In de specs van de A7 zie ik staan processor: Allwinner A10. Dus volgens mij is het totaal wat anders.catr schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:42:
[...]
De link staat op de startpagina onder hyundai. Het is een nieuwe serie A7 met android 4.0. Met 7" en 10"
1.5 Ghz , LiveSuit update tools en ook een .img, weet niet voor welk tablet.
Het is een andere processor dan de rk2918, een ander formaat, voor de xiron 8" is dit niet bruikbaar denk ik.Shuriken schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:51:
[...]
In de specs van de A7 zie ik staan processor: Allwinner A10. Dus volgens mij is het totaal wat anders.
Verwijderd
De Dongel die ik heb is van KPN HsUPA MF190 ZTE corporation. in de 8 inch werkt deze gewoon. in de 10 inch niet,
Verwijderd
Ik heb mijn Xiron ook maar eens geflashed, met de E8_23.04 ICS look & feel rom welteverstaan.
Alles ging perfect; ik wil bij deze de makers van de Rom en de schrijvers van de tutorials bedanken; het werkt perfect en het ziet er ook nog eens erg mooi uit!
Alles ging perfect; ik wil bij deze de makers van de Rom en de schrijvers van de tutorials bedanken; het werkt perfect en het ziet er ook nog eens erg mooi uit!
Ik neem aan dat je de Xiron versie hebt genomen en geinstalleerd vanaf SD-kaart??Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:26:
Ik heb mijn Xiron ook maar eens geflashed, met de E8_23.04 ICS look & feel rom welteverstaan.
Verwijderd
Ik heb deze rom geinstalleerd: http://www.filesonic.com/file/4232608515/XironE8_23.04r.img
Niet via de SD, maar met RKDeviceManage.
Verwijderd
Ik heb ook net de ICS look en feel rom geflashd alleen dan voor de tomtec. Ben er erg tevreden over
. Deze rom voelt echt sneller aan en ziet er ook nog eens super mooi uit.
Dankje voor het harde werk

Graag gedaan., wel met SD-kaart methode of RKDeviceManage ??Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:09:
Ik heb ook net de ICS look en feel rom geflashd alleen dan voor de tomtec. Ben er erg tevreden over. Deze rom voelt echt sneller aan en ziet er ook nog eens super mooi uit.
Verwijderd
Ik heb de RKDevicemanager gebruikt. Ik dacht te lezen dat ik nog niet met sd kaart methode kon. Weet niet heel zeker maar volgens mij stond er voordat ik deze rom flashte de 2e generatie rom op van tomtec.
FBI heeft Megaupload.com op zwart gezet 
Daar gaan dus onze ROMs
Daar gaan dus onze ROMs
Verwijderd
Da's minder.
(ik heb er hier wel een aantal lokaal)
Ter info (geen idee of je er wat aan hebt): Ik heb nu een aantal verschillende roms geflashed om gewoon eens te bekijken, als laatste de geroote xiron stock rom (CorrXir8RootedV2.img).
Ik probeerde daarna XironE8_23.04r.img te flashen via SD, maar hij werd gezien als invalid, dus daarvoor toch weer RKDeviceManage moeten gebruiken.

Ter info (geen idee of je er wat aan hebt): Ik heb nu een aantal verschillende roms geflashed om gewoon eens te bekijken, als laatste de geroote xiron stock rom (CorrXir8RootedV2.img).
Ik probeerde daarna XironE8_23.04r.img te flashen via SD, maar hij werd gezien als invalid, dus daarvoor toch weer RKDeviceManage moeten gebruiken.
Ik heb ze ook allemaal nog lokaal.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:58:
Da's minder.(ik heb er hier wel een aantal lokaal)
Dank voor de feedback over de derde generatie Xiron.
Ik vermaak me zeker.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:31:
niet zo ongeduldig rtunru dat vermelde ik jullie volgensmij al eerder op de pagina
kan niet toveren zo 1 2 3
dit vergt tijd en geduld in de tussen tijd vermaak jezelf ff
oh btw Birdiebnl zou je de beta ics voor de xiron een bootloader kunne geven
zie de loaderversie niet in de updater
Mvg
Heb vandaag mijn eigen topic gestart
Verwijderd
Hey allemaal, ik heb klein beetje het gevoel dat het een beetje plat ligt hier
maar daar ben ik hier niet voor
waarvoor dan wel
de uploads van megaupload moeten op een andere site gezet worden aangezien megaupload is lam gelegd door de FBI
Alvast bedankt
maar daar ben ik hier niet voor
waarvoor dan wel
de uploads van megaupload moeten op een andere site gezet worden aangezien megaupload is lam gelegd door de FBI
Alvast bedankt
Verwijderd
ik zoek iet svoor mijn tomtec game 7 ATF 3482, mijn wifi werkt niet goed, hij loopt vaak vast. heb hem al eens gereset en de fabriekinstellingen terug gezet maar ook nu nog veel problemen. Nu wil ik er iets anders op zetten, wie kan me hierbij helpen.
Verwijderd
Mijn zus heefd dit ook op haar 7 inch game
ik heb verschillende roms geprobeert (uiteraard niet de 8 inch deze zijn totaal anders)
maar niets heefd geholpen
ik heb verschillende roms geprobeert (uiteraard niet de 8 inch deze zijn totaal anders)
maar niets heefd geholpen
We hebben nu het probleem dat een aantal roms van rtunru op pagina 1 die via megaupload te laden waren niet meer toegankelijk zijn danzij de FBI.
Als er iemand ruimte heeft om die roms beschikbaar te stellen houden wij ons aanbevolen.
Rtunru heeft een backup.
Verder wachten we op de komst van ICS voor de 8" tablets met rk2918 processor.
Op andere forums kun je lezen dat er met ICS 4.0 nog veel problemen zijn, het kan nog wel even duren voor die opgelost zijn.
Als er iemand ruimte heeft om die roms beschikbaar te stellen houden wij ons aanbevolen.
Rtunru heeft een backup.
Op andere forums kun je lezen dat er met ICS 4.0 nog veel problemen zijn, het kan nog wel even duren voor die opgelost zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door catr op 22-01-2012 22:46 ]
Verwijderd
Mijn blokker 8 inch xiron blijft na het laden meestal nog een hele tijd aan de lader hangen, soms zelfs nog een dag of 3 als ik hem niet gebruik (of vergeten ben).
Het probleem is dat als de xiron stopt met laden, hij zijn stroom terug neemt van de batterij tot die helemaal leeg is, waarna die dus uitvalt, ook al is de xiron nog aangesloten op de netstroom adapter.
( Custom rom van hier gebruikt, met het H700 logo in de boot, en taskbar onderaan )
Het is dus bijna onmogelijk om te beginnen surfen met ongeveer 100% batterij, meestal is er al 20% verdwenen in de nacht na het laden.
Hoe zorgen jullie ervoor dat je kan beginnen te spelen met de laptop met een volle batterij ?
Enigste oplossing lijkt me de tabet volledig uit te schakelen na een laadcyclus. Maar het booten duurt zo lang.....
Het probleem is dat als de xiron stopt met laden, hij zijn stroom terug neemt van de batterij tot die helemaal leeg is, waarna die dus uitvalt, ook al is de xiron nog aangesloten op de netstroom adapter.
( Custom rom van hier gebruikt, met het H700 logo in de boot, en taskbar onderaan )
Het is dus bijna onmogelijk om te beginnen surfen met ongeveer 100% batterij, meestal is er al 20% verdwenen in de nacht na het laden.
Hoe zorgen jullie ervoor dat je kan beginnen te spelen met de laptop met een volle batterij ?
Enigste oplossing lijkt me de tabet volledig uit te schakelen na een laadcyclus. Maar het booten duurt zo lang.....
Bij mijn xiron 8" met custom rom van rtunru met xironlogo is de accu tussen 80/90 % na een nacht.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:02:
Mijn blokker 8 inch xiron blijft na het laden meestal nog een hele tijd aan de lader hangen, soms zelfs nog een dag of 3 als ik hem niet gebruik (of vergeten ben).
Je zou battery calibration app kunnen gebruiken voor een goede laadcyclus.
Verder taskkiller voor je het tablet uit doet.
Zet ook in de instellingen zoeken naar wifi spots uit.
Kijk bij accu wie het meeste stroom gebruikt.
Bij mij duurt het erg lang voor het rode ledje uitgaat bij het opladen.
Verwijderd
Lol kan dat ledje uit gaan? Ik heb dan wel een tomtec trouwens maar bij mij blijft t lampje altijd branden, ook als ie al een tijdje is opgeladen. Mijn batterij is ook altijd boven de 90 % minstens als ie een tijdje aan de lader heeft gelegen. Pak ik mijn tablet te vaak of loopt de accu niet helemaal leeg voor hij weer aan een laadcyclus begint?
Heb je de orginele rom?Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:32:
Lol kan dat ledje uit gaan? Ik heb dan wel een tomtec trouwens maar bij mij blijft t lampje altijd branden, ook als ie al een tijdje is opgeladen. Mijn batterij is ook altijd boven de 90 % minstens als ie een tijdje aan de lader heeft gelegen. Pak ik mijn tablet te vaak of loopt de accu niet helemaal leeg voor hij weer aan een laadcyclus begint?
Als je een geroote rom hebt kun je battery calibration gebruiken.
Als je lang genoeg oplaadt zal de led wel uitgaan.
Verwijderd
ik heb de 3e generatie rom met ICS look and feel voor de tomtec. Mijn batterij gaf eerst al best een tijd 100% aan maar het lampje bleef branden
. Ben verder erg tevreden; heb het idee dat de batterij langer mee gaat met deze rom en de rom is ook iets sneller. Enige nadeel tot nu toe is dat ik sommige games niet meer goed draai die ik eerst wel kon draaien. Het voordeel is dan wel weer dat ik sommige andere games nu wel goed kan draaien die ik eerst nie kon draaien.
Biohax heeft mij via DM benaderd, het is mij echter niet duidelijk of hij ruimte beschikbaar heeft.catr schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:35:
We hebben nu het probleem dat een aantal roms van rtunru op pagina 1 die via megaupload te laden waren niet meer toegankelijk zijn danzij de FBI.
Rtunru heeft een backup.
Ik heb het nu erg druk op mijn werk maar hoop binnenkort al dan niet gebruikmakend van de ruimte van biohax in elk geval de tweede en de derde generate ROMs en die van 7 inch game tablet weer in de lucht te hebben.
Filesonic laat nu dus niet meer toe dat men bestanden deelt
Verwijderd
Hi everyone,
Is there any way to gain again the cpu speed to 1,2ghz with custom rom, cause in 3d generation ICS look and feel the same cpu has only 1ghz speed for Xiron 8 (Blokker version) ?
Is there any way to gain again the cpu speed to 1,2ghz with custom rom, cause in 3d generation ICS look and feel the same cpu has only 1ghz speed for Xiron 8 (Blokker version) ?
As far as I know, no higher speeds were used in the earlier ROMsVerwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:05:
Hi everyone,
Verwijderd
Ja ik heb ruimte beschikbaar.Ik ben ook aan een app bezig waarmee het update zeer makkelijk gaat gaan!rtunru schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:45:
[...]
Biohax heeft mij via DM benaderd, het is mij echter niet duidelijk of hij ruimte beschikbaar heeft.
Ik heb het nu erg druk op mijn werk maar hoop binnenkort al dan niet gebruikmakend van de ruimte van biohax in elk geval de tweede en de derde generate ROMs en die van 7 inch game tablet weer in de lucht te hebben.
Filesonic laat nu dus niet meer toe dat men bestanden deelt
Bedankt voor je aanbod, als rtunru tijd heeft kunnen julie dat regelenVerwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:29:
[...]
Ja ik heb ruimte beschikbaar.Ik ben ook aan een app bezig waarmee het update zeer makkelijk gaat gaan!
Verwijderd
hoe kan je deze rom nog downloaden???Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:43:
Ik heb deze rom geinstalleerd: http://www.filesonic.com/file/4232608515/XironE8_23.04r.img
alleen met gebruikersnaam en paswoord??
kan iemand hem ergens anders op server zetten?
groeten bert
ik heb de vorige rom nog E8_23.03 maarregelmatig loopt hij vast als ik hem terug aanzet.
dus als hij helemaal uitstaat en ik zet hem dan terug aan dan krijg ik het logo te zien van xiron android maar daar blijft hij hangen!!
iemand bekend met dit probleem ??
hoe kan je deze rom nog downloaden???
alleen met gebruikersnaam en paswoord??
kan iemand hem ergens anders op server zetten?
I will try to find a new upload site this weekend.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 00:22:
i have the same problem with E8_23.03, only logo is seen
As we all know megaupload has been put down by the FBI and Filesonic does not allow sharing anymore
[ Voor 18% gewijzigd door rtunru op 25-01-2012 10:39 ]
Verwijderd
hier is een link van de 3e generatie roms voor tomtec met ICS look and feel
http://www.mediafire.com/?a4f5maktqvfqvih
http://www.mediafire.com/?a4f5maktqvfqvih
Wil je mij een DM sturen met de link waar naar toe ik kan uploaden??Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:29:
[...]
Ja ik heb ruimte beschikbaar.Ik ben ook aan een app bezig waarmee het update zeer makkelijk gaat gaan!
Verwijderd
iemand hier ervaring mee??
ik ben dus bezig met usb dongle voor mijn xiron (blokker).
ik gebruik nu de rom E8_23.03 ziet er prima uit.
maar wat mij vooral opvalt is als ik een bestand (btusb.ko) in de directory /system/lib/modules/ zet
en een reboot doet. wat gebeurd er dan (de hele tijd een bootloop!!! (android logo 10 sec, scherm zwart en dan terug android logo ......)) zeer vreemd.
het is precies dat de bootloader een file chek doet?? (zou dit kunnen)
waarschijnlijk ben ik mis maar toch. De directory /system/lib/modules/ heeft toch niets te maken met de bootloader ofwel??
groeten
bert
maar wat mij vooral opvalt is als ik een bestand (btusb.ko) in de directory /system/lib/modules/ zet
en een reboot doet. wat gebeurd er dan (de hele tijd een bootloop!!! (android logo 10 sec, scherm zwart en dan terug android logo ......)) zeer vreemd.
waarschijnlijk ben ik mis maar toch. De directory /system/lib/modules/ heeft toch niets te maken met de bootloader ofwel??
groeten
bert
Verwijderd
welke rom kan erop zetten zoals origineel misschien ook zonder root??
voor als ik hem terug binnen doe??
het tablet blijft regelmatig vast lopen de rom is nu E8_23.03
groeten bert
groeten bert
Twwede generatie ROMVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:20:
groeten bert
Verwijderd
E8_23.03 is read/write experimenteel, werkte bij mij ook niet goed. Je kunt idd. beter de 2de of 4e (als je een ICS look wilt) generatie gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:20:
groeten bert
Zijn alle roms al weer een beetje beschikbaar? Ik heb ongebruikte webruimte op xs4all dus als er iets gehost moet worden kan ik wel helpen...
Verwijderd
heeft er iemand meer ervaring met de bootloader ? zou hij een systeem chek doen op hoeveel bytes in een directory??Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:52:
iemand hier ervaring mee??
groeten
bert
graag wat info over de bootloader!!!
gr
bert
Verwijderd
hoi,Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:19:
[...]
E8_23.03 is read/write experimenteel, werkte bij mij ook niet goed. Je kunt idd. beter de 2de of 4e (als je een ICS look wilt) generatie gebruiken.
Zijn alle roms al weer een beetje beschikbaar? Ik heb ongebruikte webruimte op xs4all dus als er iets gehost moet worden kan ik wel helpen...
heb jij zo een rom ergens want ik kan het hier niet downloaden
Verwijderd
ik denk dat het mijn sd was er zat een foutieve dir. inVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:20:
groeten bert
Is het misschien mogelijk om de topicstart een beetje netter vorm te geven? Ik heb in mijn account ingesteld dat ik in op het forum meer posts per pagina zie dan standaard ingesteld, waardoor de paginanummering niet klopt. (Bij mij heeft deze thread maar 19 pagina's op dit moment) Daardoor is het voor mij heel moeilijk is om erachter te komen welke rom nou precies welke features/bugs heeft. Ik wil best helpen bij het vormgeven van een uitgebreidere topicstart, als mensen mij even helpen met het verzamelen van alle info over de roms. 
Daarnaast wil ik over een paar weken(ik zit nu even in een drukke periode op mijn opleiding) beginnen met het maken van Android-roms voor de Xiron. Zijn er mensen die links hebben naar goede sites om me in te lezen op het bouwen van custom roms? En zijn er dingen die bij deze tablet ongebruikelijk zijn en die ik moet weten als ik aan de slag ga?
Daarnaast wil ik over een paar weken(ik zit nu even in een drukke periode op mijn opleiding) beginnen met het maken van Android-roms voor de Xiron. Zijn er mensen die links hebben naar goede sites om me in te lezen op het bouwen van custom roms? En zijn er dingen die bij deze tablet ongebruikelijk zijn en die ik moet weten als ik aan de slag ga?
We hebben geen vierde generatie ROMVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:19:
[...]
E8_23.03 is read/write experimenteel, werkte bij mij ook niet goed. Je kunt idd. beter de 2de of 4e (als je een ICS look wilt) generatie gebruiken.
De nieuwste is de derde generatie
Als je mij een DM stuurt met de upload link, dan zal ik ik ervoor zorgen dat het gedaan wordt.Zijn alle roms al weer een beetje beschikbaar? Ik heb ongebruikte webruimte op xs4all dus als er iets gehost moet worden kan ik wel helpen...
Als je netjes ingelogd bent dan klopt de paginamummer wel!!gerrymeistah schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:16:
Is het misschien mogelijk om de topicstart een beetje netter vorm te geven? Ik heb in mijn account ingesteld dat ik in op het forum meer posts per pagina zie dan standaard ingesteld, waardoor de paginanummering niet klopt. (Bij mij heeft deze thread maar 19 pagina's op dit moment) Daardoor is het voor mij heel moeilijk is om erachter te komen welke rom nou precies welke features/bugs heeft. Ik wil best helpen bij het vormgeven van een uitgebreidere topicstart, als mensen mij even helpen met het verzamelen van alle info over de roms.
Bijzonderheid van Xiron ??; dit tablet werkt met cramfs.
Goede sites zijn o.a. slatedroid, xda-developers, archosfans etc.
Neem een beetje de moeite om meer te lezen dan jouw eigen bijdrage/wensen/vragen.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:04:
[...]
hoi,
heb jij zo een rom ergens want ik kan het hier niet downloaden
Als je dat had gedaan dan had je kunnen lezen dat wij nog naar een webruimte zoeken om de ROMs weer te kunnen aanbieden
Dankjewel voor die sites, daar kan ik wel een en ander vinden denk ikrtunru schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:20:
[...]
Als je netjes ingelogd bent dan klopt de paginamummer wel!!
Bijzonderheid van Xiron ??; dit tablet werkt met cramfs.
Goede sites zijn o.a. slatedroid, xda-developers, archosfans etc.
Over het inloggen: ik ben ingelogd, maar heb bewust ingesteld dat ik 100 posts per pagina wil zien in plaats van 25. Ik hou er niet zo van om de hele tijd op volgende pagina te klikken.
Maar goed, wat mijn punt was: als je, zoals jij bijvoorbeeld, vanaf het begin al deze topic volgt is de betekenis van de roms enzo allemaal veel vanzelfsprekender dan voor mij. Ik heb deze topic eergisteren pas voor het eerst bekeken en ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat nou het technische verschil is tussen de 2e, 3e en 4e generatie roms.
Dit bedoel ik met de niet kloppende pagina-nummering:

Nogmaals, we hebben GEEN vierde generatie ROM.gerrymeistah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:43:
[...]
Dankjewel voor die sites, daar kan ik wel een en ander vinden denk ik
Over het inloggen: ik ben ingelogd, maar heb bewust ingesteld dat ik 100 posts per pagina wil zien in plaats van 25. Ik hou er niet zo van om de hele tijd op volgende pagina te klikken.
Maar goed, wat mijn punt was: als je, zoals jij bijvoorbeeld, vanaf het begin al deze topic volgt is de betekenis van de roms enzo allemaal veel vanzelfsprekender dan voor mij. Ik heb deze topic eergisteren pas voor het eerst bekeken en ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat nou het technische verschil is tussen de 2e, 3e en 4e generatie roms.
Dit bedoel ik met de niet kloppende pagina-nummering:
[afbeelding]
Alle ROMs zijn beschreven op de aangehaalde pagina's.
Jouw probleem is dat je een afwijkende instelling hebt.
Je begrijpt natuurlijk dat voor catr onmogelijk is om op individuele wensen in te gaan.
Wat voor jou goed is, kan een ramp zijn voor een ander!!
Kortom, een onbegonnen werk
Verwijderd
sorry, in de war met de versienummeringrtunru schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:14:
[...]
We hebben geen vierde generatie ROM
De nieuwste is de derde generatie
[...]
Als je mij een DM stuurt met de upload link, dan zal ik ik ervoor zorgen dat het gedaan wordt.
Nou gaat dat uploaden via mijn eigen account / ftp.. da's mijn xs4all account, en die geef ik liever niet zomaar door. Ik heb wel de 2 roms die ik nog op mijn pc had staan (xiron stock rooted en 3e generatie xiron) geupload... heb je daar wat aan?
Verwijderd
Nou gaan we maar ik heb zoeen nieuw tom peg gekocht bij eplaza
ik had problemen met het up date van de rom scherm deed niks meer
dus nu een rom vinden trouws het gaat over 7 inch geval
nou komt ie de link wat het echt merk is komt dus uit mofrika duitsland dus
ik hoop dat ik mensen hier veel tijd mee bespaar
http://www.odys.de/web/we..._18_an_X610005_sw_ja.html
er is ook nog een andere rom die ookt werkt met een een metaal rand
ik hoor wel wat we er van vinden
ik zoek nu nog een 4.0 ver
laat wel weten waar die staat
gr askmi
ik had problemen met het up date van de rom scherm deed niks meer
dus nu een rom vinden trouws het gaat over 7 inch geval
nou komt ie de link wat het echt merk is komt dus uit mofrika duitsland dus
ik hoop dat ik mensen hier veel tijd mee bespaar
http://www.odys.de/web/we..._18_an_X610005_sw_ja.html
er is ook nog een andere rom die ookt werkt met een een metaal rand
ik hoor wel wat we er van vinden
ik zoek nu nog een 4.0 ver
laat wel weten waar die staat
gr askmi
Zie pagina 1.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:54:
ik zoek iet svoor mijn tomtec game 7 ATF 3482, mijn wifi werkt niet goed, hij loopt vaak vast. heb hem al eens gereset en de fabriekinstellingen terug gezet maar ook nu nog veel problemen. Nu wil ik er iets anders op zetten, wie kan me hierbij helpen.
Echter door problemen met megaupload, moeten we nog een nieuwe plek vinden voor de ROMs
Ik bied aan om het werk voor jullie te doen, is het "een ramp voor een ander." De wereld gaat inderdaad onder als de topicstart een beetje opgeschoond wordt.rtunru schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:01:
[...]
Nogmaals, we hebben GEEN vierde generatie ROM.
Alle ROMs zijn beschreven op de aangehaalde pagina's.
Jouw probleem is dat je een afwijkende instelling hebt.
Je begrijpt natuurlijk dat voor catr onmogelijk is om op individuele wensen in te gaan.
Wat voor jou goed is, kan een ramp zijn voor een ander!!
Kortom, een onbegonnen werk

Het enige waar ik om vroeg is het gemak voor mensen die in deze topic terechtkomen wat verhogen, omdat het echt lastig te volgen is zo. Dat is geen persoonlijke aanval op de mensen die al in deze topic bezig zijn, dat is een constatering en een aanbod om te helpen bij het verbeteren. Maar goed, ik ga me wel even inlezen op die sites die je net genoemd hebt. Ik heb geen zin om me hier verder over op te winden.
Dat begrijp ik.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:10:
[...]
Nou gaat dat uploaden via mijn eigen account / ftp.. da's mijn xs4all account, en die geef ik liever niet zomaar door. Ik heb wel de 2 roms die ik nog op mijn pc had staan (xiron stock rooted en 3e generatie xiron) geupload... heb je daar wat aan?
Ik heb alle ROMs van mijzelf en birdiebnl nog; dat is dus geen probleem.
Waar we nu behoefte aan hebben is een webruimte waar wij die ROMs kunnen plaatsen zonder last te hebben van FBI
http://www.multiupload.nl/rtunru schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:16:
[...]
Dat begrijp ik.
Ik heb alle ROMs van mijzelf en birdiebnl nog; dat is dus geen probleem.
Waar we nu behoefte hebben is een webruimte waar wij die ROMs kunnen plaatsen zonder last te hebben van FBI
https://www.rapidshare.com/
http://www.4shared.com/
http://www.sendspace.com/
Niet zo moeilijk als je "filesharing" op google invult
@ catr,gerrymeistah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:15:
[...]
Ik bied aan om het werk voor jullie te doen, is het "een ramp voor een ander." De wereld gaat inderdaad onder als de topicstart een beetje opgeschoond wordt.![]()
Het enige waar ik om vroeg is het gemak voor mensen die in deze topic terechtkomen wat verhogen, omdat het echt lastig te volgen is zo. Dat is geen persoonlijke aanval op de mensen die al in deze topic bezig zijn, dat is een constatering en een aanbod om te helpen bij het verbeteren. Maar goed, ik ga me wel even inlezen op die sites die je net genoemd hebt. Ik heb geen zin om me hier verder over op te winden.
Sta jij deze meneer te woord??
Jij bent immers de moderator
Wij willen geen filesharing meer.gerrymeistah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:19:
[...]
http://www.multiupload.nl/
https://www.rapidshare.com/
http://www.4shared.com/
http://www.sendspace.com/
Niet zo moeilijk als je "filesharing" op google invultVooral die eerste is fijn, die uploadt naar verschillende diensten
Als FBI straks die ook op zwart zet, hebben wij weer een probleem.
Multiupload is trouwens geen echte file sharing. Die uploadt naar megaupload, filesonic etc en daar hebben we dus niks aan.
De rest hebben vaak beperking qua bestandgroote.
Kortom, gebruik van google is ons niet vreemd; we onderzoeken echter de suggesties eerst op bruikbaarheid
Sorry daarvoor, mij was niet duidelijk dat jullie geen filesharing meer wilden. Dat multiupload zelf geen filesharing dienst is, was mij duidelijk ja. Misschien is het toch een idee om nu tijdelijk via zo'n sites de roms weer aan te bieden, terwijl we op zoek zijn naar een alternatief.rtunru schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:24:
[...]
Wij willen geen filesharing meer.
Als FBI straks die weer op zwart zet, hebben wij weer een probleem.
Multiupload is trouwens geen echte file sharing. Die uploadt naar megaupload, filesonic etc en daar hebben we dus niks aan.
De rest hebben vaak beperking qua bestand groote.
Kortom. gebruik van google is ons niet vreemd; we onderzoeken echter de suggesties eerst op bruikbaarheid
Edit: in hoeverre worden custom roms eigenlijk als illegaal beschouwd?
[ Voor 4% gewijzigd door Gimmeabrake op 27-01-2012 11:33 ]
Onze gewaardeerde biohax heeft ruimte toegezegd, maar, hij moet nog steeds de uploadgegevens via DM/PM aan mij doorgeven.gerrymeistah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:30:
[...]
Sorry daarvoor, mij was niet duidelijk dat jullie geen filesharing meer wilden. Dat multiupload zelf geen filesharing dienst is, was mij duidelijk ja. Misschien is het toch een idee om nu tijdelijk via zo'n sites de roms weer aan te bieden, terwijl we op zoek zijn naar een alternatief.
Ik hoop dat ik het gauw krijg zodat ik dit weekend aan de slag kan
Leuk trouwens, dat je zo betrokken bent
EDIT: onze custom ROMs zijn zeker niet illegaal. Het probleem is FBI die met bottebijl werkt
[ Voor 7% gewijzigd door rtunru op 27-01-2012 11:37 ]
Dankjertunru schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:35:
[...]
Onze gewaardeerde biohax heeft ruimte toegezegd, maar, hij moet nog steeds de uploadgegevens via DM/PM aan mij doorgeven.
Ik hoop dat ik het gauw krijg zodat ik dit weekend aan de slag kan
Leuk trouwens, dat je zo betrokken bent
EDIT: onze custom ROMs zijn zeker niet illegaal. Het probleem is FBI die met bottebijl werkt
Klopt, dat is ook 1 van de problemen die ik tegenkwamgerrymeistah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:47:
[...]
DankjeMisschien kan ik ook wel wat hosting regelen, ik ben even aan het kijken. Mocht dat lukken wil dat trouwens niet zeggen dat we de hosting van biohax niet meer nodig hebben, als ik al iets geregeld krijg, hebben we met een datalimiet en dus een beperkt aantal downloads te maken.
Ik hoor graag van je ( en Biohax
Hoe groot zijn de bestanden ongeveer?rtunru schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:49:
[...]
Klopt, dat is ook 1 van de problemen die ik tegenkwam
Ik hoor graag van je ( en Biohax)
Per ROM ongeveer 160 MBgerrymeistah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:59:
[...]
Hoe groot zijn de bestanden ongeveer?
Kun je mij 1 of 2 van de belangrijkste roms per wetransfer.com sturen?
Ik zit nu op mijn werk.gerrymeistah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:17:
[...]
Kun je mij 1 of 2 van de belangrijkste roms per wetransfer.com sturen?
Kan het van het weekend??
En, waarom alleen de belangrijkste ROM?
Ik wil eerst even testen of het systeem wat ik wil gaan gebruiken werkt, daarvoor zijn 1 of 2 roms voldoende
De rest volgt natuurlijk mits het allemaal werkt. Van het weekend is prima!
Heb je het nu over beschikbaar stellen van webruimte of jouw eigen project??gerrymeistah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:28:
Ik wil eerst even testen of het systeem wat ik wil gaan gebruiken werkt, daarvoor zijn 1 of 2 roms voldoendeDe rest volgt natuurlijk mits het allemaal werkt. Van het weekend is prima!
Beschikbaar stellen van webruimte dmv een site die mij in staat stelt een limiet te stellen aan het aantal downloads zodat ik geen torenhoge rekening op de deurmat heb liggen over een maandrtunru schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:29:
[...]
Heb je het nu over beschikbaar stellen van webruimte of jouw eigen project??
Duidelijk; je krijgt een DM als ik zover ben.gerrymeistah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:36:
[...]
Beschikbaar stellen van webruimte dmv een site die mij in staat stelt een limiet te stellen aan het aantal downloads zodat ik geen torenhoge rekening op de deurmat heb liggen over een maand
Dank alvast!
EDIT: ik heb je e-mail nodig voor we transfer, stuur je het met DM??
[ Voor 9% gewijzigd door rtunru op 27-01-2012 13:56 ]
Verwijderd
Zal wel aan mij liggen maar ik snap niet dat jullie niet gwoon andere filesharing sites gebruiken. Er zijn der honderden.... Zie niet egt gebeuren dat de FBI ze allemaal plat gooit. Terwijl ze het misschien proberen worden er al weer nieuwe sites online gegooid.
Geef eens een aantal van die honderden die minimaal 200 mb per bestand gratis toestaan en die gegarandeerd niet door FBI uit de lucht gehaald kan worden en die de gebruikers niet lastigvallen met bevallige Russiche damesVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:56:
Zal wel aan mij liggen maar ik snap niet dat jullie niet gwoon andere filesharing sites gebruiken. Er zijn der honderden.... Zie niet egt gebeuren dat de FBI ze allemaal plat gooit. Terwijl ze het misschien proberen worden er al weer nieuwe sites online gegooid.
Verwijderd
Oke ik geef toe dat er vast een hoop zijn waarbj je niet meer dan 100mb ofzo kan uploaden. Garantie dat ze niet uit de lucht gaan heb je natuurlijk ook niet. Maar zolang de sites online zijn kunne we toch gwoon daar uploaden??? Tis niet dat de FBI ineens voor je eigen deur staat xD. Ik gebruik meestal mediafire sinds megaupload down is. Weet niet wat daar de max is maar je kan daar iig snel een rom uploaden en als je wil downloaden hoef je ook niet eerst lang te wachten.
Ik in elk geval, wil nog een keer de community van dienst zijn. Maar zeker niet nog een paar keren.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:03:
Oke ik geef toe dat er vast een hoop zijn waarbj je niet meer dan 100mb ofzo kan uploaden. Garantie dat ze niet uit de lucht gaan heb je natuurlijk ook niet. Maar zolang de sites online zijn kunne we toch gwoon daar uploaden??? Tis niet dat de FBI ineens voor je eigen deur staat xD. Ik gebruik meestal mediafire sinds megaupload down is. Weet niet wat daar de max is maar je kan daar iig snel een rom uploaden en als je wil downloaden hoef je ook niet eerst lang te wachten.
Ik heb wel wat beters te doen dan files uploaden en steeds weer nieuwe plekken zoeken
Trouwens, waar hebben we het over?? Maandagochtend zullen die ROMs weer beschikbaar zijn als de beloften nagekomen zijn