Ik neem aan dat je geprobeerd hebt om een driver te vinden??Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:13:
[...]
Je mag dit geloven want deze stond ook bij de commentaar van de bios!
Verwijderd
Hallo
Ik heb een probleem met mijn 10 inch tablet xiron, ik krijg de 3g met een dongel niet aan de praat. In mijn 8 inch xiron, werkt het wel, en zie ik gelijk diverse providers staan, dan klik ik prepaid internet aan, en dan werkt het gewoon. Maar in de 10 inch, moet ik wel de simcode opgeven, maar kan geen provider selekteren, en ook niet handmatig de apn instellen, als ik dat doet en apn opslaat is het weer weg. Heeft iemand een idee??? b.v.d.
Ik heb een probleem met mijn 10 inch tablet xiron, ik krijg de 3g met een dongel niet aan de praat. In mijn 8 inch xiron, werkt het wel, en zie ik gelijk diverse providers staan, dan klik ik prepaid internet aan, en dan werkt het gewoon. Maar in de 10 inch, moet ik wel de simcode opgeven, maar kan geen provider selekteren, en ook niet handmatig de apn instellen, als ik dat doet en apn opslaat is het weer weg. Heeft iemand een idee??? b.v.d.
Merk en type dongle??Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:19:
Hallo
Verwijderd
mijn excellent 8 van xiron blijft net hangen, niks reageert meer, kan ik resetten zonder mijn gegevens kwijt te raken?
Verwijderd
ja, wel de voeding er eerst uithalen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:01:
mijn excellent 8 van xiron blijft net hangen, niks reageert meer, kan ik resetten zonder mijn gegevens kwijt te raken?
Een gewetensvraag: wat heb jij gedaan??Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:01:
Dit gebeurt niet zomaar.
Ja, dat vrees ik ookVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:05:
Onze ICS droom smelt als sneeuw voor de zon...
Heb je een link??DaBuzzzzz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:52:
Newsmy komt er toch mee?
Heb je het nu wel weer aan??Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:04:
ik wilde een gedownload filmfragment bekijken toen deed ie niks meer
Anders moet je in de recovery mode komen.
Verwijderd
heb 1 keer geklikt op de reset knop en toen ging ie uit. en daarna keurig weer aan zonder dataverlies
OK, gelukkig!Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:11:
heb 1 keer geklikt op de reset knop en toen ging ie uit. en daarna keurig weer aan zonder dataverlies
Zie TomTom topic, of heb je het over de kleinere Xirons?
Ik dacht dat je info hebt over honeycomb voor de 8 inchDaBuzzzzz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:47:
[...]
Zie TomTom topic, of heb je het over de kleinere Xirons?
Hyundai levert in Nederland alleen auto's. Tomtec en Xiron zijn fantasie namen voor in dit geval een product van NewsmyVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:25:
@rtunru
Durf jij naar hyundai,xiron of tomtec te bellen voor de sources vd kernel?
Op de site van Newsmy is volgens Djoentje niks te vinden over ICSvoor de 8 inch
Verwijderd in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0"Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:22:
De Facebook-app staat niet in de market op de ICS-rom?!
@ birdiebnl & biohax
Volgens mij moeten we deze recente discusies volgen:
http://www.arctablet.com/...dules-for-current-kernel/
http://www.androidtablets...date-kernel-boot-img.html
http://www.arctablet.com/...-source-code-publication/
http://www.androidtablets...-linux-kernel-rk2919.html
Volgens mij moeten we deze recente discusies volgen:
http://www.arctablet.com/...dules-for-current-kernel/
http://www.androidtablets...date-kernel-boot-img.html
http://www.arctablet.com/...-source-code-publication/
http://www.androidtablets...-linux-kernel-rk2919.html
[ Voor 25% gewijzigd door rtunru op 03-01-2012 23:27 ]
Verwijderd
Het is een KPN dongel HSUPA usb stick model MF190.
Kreeg net een mail van Xiron Helpdesk, dat ik de pincode van de simkaart moet afhalen, en dan nog eens proberen, en als die dan nog niet werkt, contact weer opnemen met de Helpdesk, alleen weet ik niet of je de pincode van de simkaart af kan halen, weet iemand dat?? hij staat standaard op 0000, en in mijn xiron 8 inch werkt die wel, allebei dezelfe android versie 2.3.1
Kreeg net een mail van Xiron Helpdesk, dat ik de pincode van de simkaart moet afhalen, en dan nog eens proberen, en als die dan nog niet werkt, contact weer opnemen met de Helpdesk, alleen weet ik niet of je de pincode van de simkaart af kan halen, weet iemand dat?? hij staat standaard op 0000, en in mijn xiron 8 inch werkt die wel, allebei dezelfe android versie 2.3.1
Sim kaart in een telefoon doen en pincode beveiliging uitzetten. In het 10 inch topic heeft er ook al iemand zijn tablet terug gebracht omdat zijn 3g dongle het niet deed.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 00:26:
Het is een KPN dongel HSUPA usb stick model MF190.
ook voor de 8 inch is er hoop op ICS vanuit newsmy
http://www.newsmy.com/bbs....asp?boardid=68&Id=394028
Dag buurman,jgelauff schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:55:
ook voor de 8 inch is er hoop op ICS vanuit newsmy
Je bedoelde de reactie van customer-tina??
Hello:
P9 can be upgraded to 4.0, but there is no corresponding firmware, firmware later if the corresponding Newman will be promptly uploaded to the official website to download when you can go try.
Ik hoop heftig met je mee
Minimaal 108 bezitters van 10 inch Xiron Ultimate hebben hun tablet naar de originele ROM teruggebracht
Nee, touch screen is met de Cube andersVNC95 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:39:
http://www.51cube.com/tools.asp
hebben we hier iets aan?
Hoe zijn de ervaringen met het resistieve scherm op de Tomtec 7" Game tablet van 99€.
Is deze echt zo resistief zoals zij schetsen? Dus nagel/pennetje of werken de vinger gestures ook gewoon prima?
Zelf helaas niet de mogelijkheid om dit even uit te proberen. En kan ook niet echt concrete ervaringen hierover vinden.
Is deze echt zo resistief zoals zij schetsen? Dus nagel/pennetje of werken de vinger gestures ook gewoon prima?
Zelf helaas niet de mogelijkheid om dit even uit te proberen. En kan ook niet echt concrete ervaringen hierover vinden.
-Xbox Gamertag: Dbongers
Verwijderd
Als je het met je vingers wilt bedienen is het niet fijn en zal je heel vaak momenten krijgen dat je wel een keer of 5 aan t drukken bent voor hij het goed doet. De extra kosten voor een capacitief scherm zijn het zeker waard.
Verwijderd
Ik heb eerst een 7" resistive gehad... Ik vond het uitermate teleurstellend slecht werken.philipnorth schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:11:
Hoe zijn de ervaringen met het resistieve scherm op de Tomtec 7" Game tablet van 99€.
Ben heel blij dat ik die heb omgeruild voor een 8" capacative tomtec.
Wereld van verschil!
http://android.modaco.com...a-android-40-rk2918-leak/Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:52:
Is er al een 4.0.3 ICS voor RK2918?
is dit goed genoeg voor je?
Beter leven is geven!
"Gooi die dure dongle maar weg, want uw tablet kan ook via de mobiele telefoon internetten!"
Er staat nu een kleine workshop 'Tetheren met de Android' online. Hiermee kan je een android smartphone in een paar stapjes omtoveren tot een 'wifi-basisstation'.
Vervolgens heb ik hier mijn 8inch TomTec op aangesloten en werkt prima
Hier staat de workshop en in jip en janneke taal uitgelegd, top!
http://www.computeridee.n...n/tetheren-met-de-android
ps. De telecomprovider gruwelt bij dit idee, maar kan er verder weinig aan doen. Wel even checken of u een onbeperkt internetabonnement hebt, anders kan de rekening opeens fors oplopen! bron: Comp. idee
Er staat nu een kleine workshop 'Tetheren met de Android' online. Hiermee kan je een android smartphone in een paar stapjes omtoveren tot een 'wifi-basisstation'.
Vervolgens heb ik hier mijn 8inch TomTec op aangesloten en werkt prima
ps. De telecomprovider gruwelt bij dit idee, maar kan er verder weinig aan doen. Wel even checken of u een onbeperkt internetabonnement hebt, anders kan de rekening opeens fors oplopen! bron: Comp. idee
No offence.. maar je zit hier op een ICT forum. Als mensen die met tablets experimenteren (dit topic) niet weten wat tethering is.. dan horen ze hier niet thuis.
UNOX: The worst operating system
Nou ik weet niet in welk hol jij leeft maar dit is echt al langRolandje schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:06:
"Gooi die dure dongle maar weg, want uw tablet kan ook via de mobiele telefoon internetten!"
Vervolgens heb ik hier mijn 8inch TomTec op aangesloten en werkt prima![]()
is gewoon de 4.0.1. beta van newsmy,VNC95 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:01:
[...]
http://android.modaco.com...a-android-40-rk2918-leak/
is dit goed genoeg voor je?
Zo te zien is er een Android 4.0 voor de Newsmy P9, grote kans dat die kernel gaat werken op onze Xiron/TomTec. Zie hier
Heb alleen de ROM nog niet kunnen vinden, ik hou de fora in de gaten...
Hoop doet levenbirdiebnl schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:59:
Zo te zien is er een Android 4.0 voor de Newsmy P9, grote kans dat die kernel gaat werken op onze Xiron/TomTec. Zie hier
Jongens, even respect voor elkaar.tumtum100 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:22:
[...]
Nou ik weet niet in welk hol jij leeft maar dit is echt al lang
Het was goed bedoeld
groet van de tom tec buren. een van ons heeft een mailtje van newsmy gekregen met een bevestiging voor 4.3 deze maand
Bedoel je deze post??Darkangle schreef op zondag 08 januari 2012 @ 00:44:
groet van de tom tec buren. een van ons heeft een mailtje van newsmy gekregen met een bevestiging voor 4.3 deze maand
MastermindBerichten: 12.271
Reg. datum: 20 februari 2000
--------------------------------------------------------------------------------
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420553
Deze ROM, Android 4.0.3.
Dus in de volgende versie zal het SD-kaartprobleem opgelost zijn.
Deze ROM werkt helaas niet goed met de TomTec...
- WiFi werkt niet
- Schermrotatie werkt verkeerd
- Werkt alleen met muis.
Ik zet jgelauffs ROM terug-
--------------------------------------------------------------------------------
Of die van U9GT2 = Xiron Excellent 8 inch ??
OFFTOPIC: ben je trouwens tevreden met die HEMA hoes met witte stipjes??
Gaat het een beetje met het maken van gaatjes met perforator??
[ Voor 11% gewijzigd door rtunru op 08-01-2012 10:03 ]
Ging wel, ja. Beetje gepriegel. Een van de collega's die op het gevloek af kwam had idd zo'n tang, en zou hem meenemen na het weekend, voor de power cable (het zij materiaal ziet eruit alsof het makkelijk zou gaan rafelen).
Ik heb een mat grijze hoes btw. Die stipjes, dan zou ik liever zonder hoes werken
. Als ik de images zo bekijk heeft de witte stip hoes ook niet de randjes die nodig zijn om de tablet in een picture frame stand te zetten (weet de nederlandse bewoording niet, sorry).
De post die ik bedoelde: ttt8 in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0"
Ik heb een mat grijze hoes btw. Die stipjes, dan zou ik liever zonder hoes werken
De post die ik bedoelde: ttt8 in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0"
Verwijderd
ik heb een probleem
ik heb hem geroot met rkdevicemange
de e8_23.03
alles loopt goed maar mijn wifi wil niet goed mee.
hij scant... hij ziet ook mijn router , ddan wil ik verbinding maken heel even ok en dan weer scannen ,zo de hele tijd !! dus ik kan geen internet hebben.
ik heb mijn tablet bij blokker gekocht eergister xiron atp 7483
weet iemand een oplossing???
groetjes bert
de e8_23.03
hij scant... hij ziet ook mijn router , ddan wil ik verbinding maken heel even ok en dan weer scannen ,zo de hele tijd !! dus ik kan geen internet hebben.
groetjes bert
Heb je de paperclip reset al gedaan?/Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:02:
ik heb een probleem
de e8_23.03
groetjes bert
Verwijderd
zo nu al 3 roms geprobeerd en altijd het zelfde alles loopt prima maar geen wifi.
hier moet toch een oplossing voor zijn??
probleem is hij blijft scannen .
gr
bert[/i]
hier moet toch een oplossing voor zijn??
probleem is hij blijft scannen .
gr
bert[/i]
Verwijderd
sorry mannen maar misschien iets over het hoofd gezien ik heb mijn router gereset en nu werkt mijn WiFi probleemloos!!! dus super
nu dat ik toch hier ben is het al iemand gelukt om een usb gps aan te sluiten???
misschien zijn deze vragen hier niet van toepassing maar kan dan iemand zeggen waar wel???
gr bert
nu dat ik toch hier ben is het al iemand gelukt om een usb gps aan te sluiten???
misschien zijn deze vragen hier niet van toepassing maar kan dan iemand zeggen waar wel???
gr bert
Fijn dat je uitgekomen bent.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:45:
sorry mannen maar misschien iets over het hoofd gezien ik heb mijn router gereset en nu werkt mijn WiFi probleemloos!!! dus super
gr bert
Ik betwijfel of USB GPS zal werken. Dit is namelijk Android en die heeft niet zoveel drivers meegebakken.
Ik zou zeggen, meenemen naar de winkel en uitproberen en dan hier weer terugkomen om jouw ervaring met ons te delen.
Op de xiron8 versie van rtunru werkt geen usb bluetooth , heb er twee geprobeerd maar ze worden niet herkend. zal ook wel te maken hebben met het ontbreken van de drivers.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:53:
is er ook al kernel met blue tooth support??
palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10
Nou Rockchip heeft het officieel gemaakt. ICS voor de RK2918.
Het staat alleen op de Engelstalige nieuws pagina. Dus als je een cookie hebt voor de chinese pagina, zie je niet veel soeps.
Er staan zelfs download links onderaan het persbericht. Echter volgens mij zijn die inmiddels al allemaal langsgekomen in dit topic. Dus we schieten er niet echt veel mee op.
Hopelijk dat Hyundai binnenkort wat op hun download page zet, waar we wat meer meekunnen.
Het staat alleen op de Engelstalige nieuws pagina. Dus als je een cookie hebt voor de chinese pagina, zie je niet veel soeps.
Er staan zelfs download links onderaan het persbericht. Echter volgens mij zijn die inmiddels al allemaal langsgekomen in dit topic. Dus we schieten er niet echt veel mee op.
Hopelijk dat Hyundai binnenkort wat op hun download page zet, waar we wat meer meekunnen.
[ Voor 33% gewijzigd door Shuriken op 09-01-2012 17:39 ]
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
@rtunru: ben je er al uit over de verschillende images?
boot.img is een ramdisk en kernel.img is een binary kernel.
Ik vroeg me af of er verder nog wat in de kernel.img zat naast de kernel zelf, mijn vermoeden was dat het alleen de kernel zelf was. Bij deze bevestigd door jou. Heb jij nog vorderingen weten te maken met het bouwen van de kernel? Heb jij een config file?Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:27:
@rtunru: ben je er al uit over de verschillende images?
Verwijderd
Mijn dank aan de maker(s) van de Blokker 8"Xiron update (H700) top!!.
Ik vraag me alleen af of andere Xiron eigenaren er ook last van hebben dat als je bv met Wordfeud portret stand speelt de aan en uit knop en je laadkabel nu onderaan zit.
Ik weet niet of daar nog wat aan te doen is, want als je de tablet bv op je been houd schakel je deze nog wel eens ongewild uit.
Wie weet misschien een oplossing.
bvd
Ik vraag me alleen af of andere Xiron eigenaren er ook last van hebben dat als je bv met Wordfeud portret stand speelt de aan en uit knop en je laadkabel nu onderaan zit.
Ik weet niet of daar nog wat aan te doen is, want als je de tablet bv op je been houd schakel je deze nog wel eens ongewild uit.
bvd
Verwijderd
zo ik ga mij eens bezig houden met bluetooth!!
ik heb al een beetje gezocht en het moet toch wel mogelijk zijn om een stick aan de praat te krijgen.
menssen hulp is altijd welkom!!!!!!!
ik heb al een beetje gezocht en het moet toch wel mogelijk zijn om een stick aan de praat te krijgen.
menssen hulp is altijd welkom!!!!!!!
Ik zou mijn post willen beginnen met een woordje van dank aan catr/rtunru/birdiebnl. Jullie ondersteuning is echt de max!
Verder wil ik er eens op wijzen dat de Xiron Excellent 8 tablets in promotie staan in de Belgische filialen van Blokker. Ze zijn er te koop aan €119 (tot 31/01) en voor die prijs heb ik mij ook aan een exemplaar gewaagd
.
Blijkbaar zijn de tablets overal nog ruim voorradig, dus geen stormloop. Ik heb zelfs tot hiertoe nog geen enkele Belgische website gevonden waar ze er zelfs maar een woord over reppen en dat vind ik toch vreemd voor zo een goede aanbieding. Grijp jullie kansen zou ik zeggen. Deze thread heeft mij ook overtuigd.
Ik heb echter wel nog enkele minor issues met mijn nieuwe xiron en ik hoop dat iemand mij daar misschien zou kunnen bij helpen.
Om te beginnen: ik wou de 3th gen rom, nummer 9 uit de fipo installeren volgens de sd kaart methode op pagina 38. Dit is niet gelukt. Ik krijg een invalid firmware error zoals sjaool op p29. Ik heb wel de gen2 rom kunnen installeren die rtunru op p30 heeft geupload. Met de gen2 rom op de tablet heb ik opnieuw geprobeerd de gen3 rom te installeren, maar het lukt niet. Ik krijg steeds de invalid firmware error. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Opmerking ik doe dit met een 32GB kaartje uit mij Galaxy S2 (heb hier momenteel niets anders in huis), waar ik de rom dan in de root kopieer als update.img. Er staan wel nog andere gegevens op en ik heb het kaartje niet geformateerd. Kan dit een oorzaak zijn?
Verder krijg ik mijn tablet niet geconnecteerd via DHCP, ik moet een statisch ip-adres opgeven. Ik vermoed dat het probleem bij mijn modem zit die als DHCP-server fungeert. Ik heb ooit eens hetzelfde probleem gehad met een LG Optimus 2x Speed die ook alleen statisch wou connecteren. Op mijn netwerkconfig zitten wel andere apparaten via DHCP geconnecteerd, waaronder mijn Galaxy S2. Dat doet mij vermoeden dat het probleem niet Android in het bijzonder is. (hoewel als ik erover nadenk: de LG telefoon was Android 2.2 en de Xiron tablet is 2.3.1, mijn Galaxy S2 was steeds Android 2.3.3 of hoger). Is er iemand vertrouwd met deze bug?
Als laatste issue: als ik in de webadres balk een google search doe, kom ik bij default altijd op Nederlandse versies van websites uit (wat vervelend is als Belg). Ik heb locatiedeling aangezet in de settings, maar toch blijft dit probleem. Ik heb deze issue verder nog nooit tegengekomen. Heeft iemand een idee welke setting ik hiervoor moet aanpassen? Of zit er iets in de rom ingebakken dat Nederland steeds per default staat?
Verder wil ik er eens op wijzen dat de Xiron Excellent 8 tablets in promotie staan in de Belgische filialen van Blokker. Ze zijn er te koop aan €119 (tot 31/01) en voor die prijs heb ik mij ook aan een exemplaar gewaagd
Blijkbaar zijn de tablets overal nog ruim voorradig, dus geen stormloop. Ik heb zelfs tot hiertoe nog geen enkele Belgische website gevonden waar ze er zelfs maar een woord over reppen en dat vind ik toch vreemd voor zo een goede aanbieding. Grijp jullie kansen zou ik zeggen. Deze thread heeft mij ook overtuigd.
Ik heb echter wel nog enkele minor issues met mijn nieuwe xiron en ik hoop dat iemand mij daar misschien zou kunnen bij helpen.
Om te beginnen: ik wou de 3th gen rom, nummer 9 uit de fipo installeren volgens de sd kaart methode op pagina 38. Dit is niet gelukt. Ik krijg een invalid firmware error zoals sjaool op p29. Ik heb wel de gen2 rom kunnen installeren die rtunru op p30 heeft geupload. Met de gen2 rom op de tablet heb ik opnieuw geprobeerd de gen3 rom te installeren, maar het lukt niet. Ik krijg steeds de invalid firmware error. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Opmerking ik doe dit met een 32GB kaartje uit mij Galaxy S2 (heb hier momenteel niets anders in huis), waar ik de rom dan in de root kopieer als update.img. Er staan wel nog andere gegevens op en ik heb het kaartje niet geformateerd. Kan dit een oorzaak zijn?
Verder krijg ik mijn tablet niet geconnecteerd via DHCP, ik moet een statisch ip-adres opgeven. Ik vermoed dat het probleem bij mijn modem zit die als DHCP-server fungeert. Ik heb ooit eens hetzelfde probleem gehad met een LG Optimus 2x Speed die ook alleen statisch wou connecteren. Op mijn netwerkconfig zitten wel andere apparaten via DHCP geconnecteerd, waaronder mijn Galaxy S2. Dat doet mij vermoeden dat het probleem niet Android in het bijzonder is. (hoewel als ik erover nadenk: de LG telefoon was Android 2.2 en de Xiron tablet is 2.3.1, mijn Galaxy S2 was steeds Android 2.3.3 of hoger). Is er iemand vertrouwd met deze bug?
Als laatste issue: als ik in de webadres balk een google search doe, kom ik bij default altijd op Nederlandse versies van websites uit (wat vervelend is als Belg). Ik heb locatiedeling aangezet in de settings, maar toch blijft dit probleem. Ik heb deze issue verder nog nooit tegengekomen. Heeft iemand een idee welke setting ik hiervoor moet aanpassen? Of zit er iets in de rom ingebakken dat Nederland steeds per default staat?
Heb je wel de goede versie gebruikt?? of heb je eerder met RKDeviceManage een ROM geflashed??Oli469 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:09:
DHCP werkt prima, heb je de paperclip reset gedaan ??Verder krijg ik mijn tablet niet geconnecteerd via DHCP, ik moet een statisch ip-adres opgeven. Ik vermoed dat het probleem bij mijn modem zit die als DHCP-server fungeert. Ik heb ooit eens hetzelfde probleem gehad met een LG Optimus 2x Speed die ook alleen statisch wou connecteren. Op mijn netwerkconfig zitten wel andere apparaten via DHCP geconnecteerd, waaronder mijn Galaxy S2. Dat doet mij vermoeden dat het probleem niet Android in het bijzonder is. (hoewel als ik erover nadenk: de LG telefoon was Android 2.2 en de Xiron tablet is 2.3.1, mijn Galaxy S2 was steeds Android 2.3.3 of hoger). Is er iemand vertrouwd met deze bug?
Helaas voor de Vlamingen onder ons, als jouw tablet taal op Nederlands staat vindt google dat je een Nederlander bentAls laatste issue: als ik in de webadres balk een google search doe, kom ik bij default altijd op Nederlandse versies van websites uit (wat vervelend is als Belg). Ik heb locatiedeling aangezet in de settings, maar toch blijft dit probleem. Ik heb deze issue verder nog nooit tegengekomen. Heeft iemand een idee welke setting ik hiervoor moet aanpassen? Of zit er iets in de rom ingebakken dat Nederland steeds per default staat?
Als de kabels aan de bovenkant staan dan is het nog hinderlijker, lijkt het meVerwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:51:
Mijn dank aan de maker(s) van de Blokker 8"Xiron update (H700) top!!.![]()
bvd
Ik heb volgens mij de goede versie gebruikt, de versie uit http://www.filesonic.com/file/4232608515/XironE8_23.04r.imgrtunru schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:20:
Heb je wel de goede versie gebruikt?? of heb je eerder met RKDeviceManage een ROM geflashed??
ROM gen2 was de eerste flash van de tablet en ik heb RKDevicemanager nog niet aangeraakt. Normaal kan ik daarbovenop toch gen3 flashen via sd.
Heb ik al eens gedaan. Dat is toch gewoon even een paperclip insteken tot wanneer de tablet reset? Niet gedurende 20s of zo?rtunru schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:20:
DHCP werkt prima, heb je de paperclip reset gedaan ??
Mijn Galaxy S2 staat nochtans ook op Nederlands en die wijst mij wel door naar BE sites.rtunru schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:20:
Helaas voor de Vlamingen onder ons, als jouw tablet taal op Nederlands staat vindt google dat je een Nederlander benten gaat dus naar google.nl toe.
Heb je wel de Google lokatie en lattitude daar anders staan??Oli469 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:33:
[...]
Mijn Galaxy S2 staat nochtans ook op Nederlands en die wijst mij wel door naar BE sites.
[ Voor 56% gewijzigd door rtunru op 10-01-2012 14:39 ]
Ik ben ondertussen wijzer geworden. Blijkbaar gebruikt Google de setting die staat onder "taal en toetsenbord". Vervolgens "taal selecteren". Bij mijn GS2 heb ik de mogelijkheid; "Nederlands (België) of Nederlands (Nederland). De Xiron geeft die optie niet... Misschien is dat er in Android 2.3.3 bijgekomen. Jammer natuurlijk voor mij. Kan er wijnig aan veranderen veronderstel ik.rtunru schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:39:
Heb je wel de Google lokatie en lattitude daar anders staan??
DHCP heb ik nu nogmaals geprobeerd, maar geen oplossing. Ik denk dat het aan mijn apparatuur ligt. Nu ja, ik kan er mee leven.
Erger vind ik die update naar gen3 ROM die niet lukt. Is die rom sneller dan gen2? Of is het alleen het uiterlijk dat verschilt? Gen2 lijkt mij al een stuk sneller dan de stock ROM, maar sneller is natuurlijk altijd beter.
Wat de taal betreft, fijn om gelijk te hebbenOli469 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:03:
[...]
Ik ben ondertussen wijzer geworden. Blijkbaar gebruikt Google de setting die staat onder "taal en toetsenbord". Vervolgens "taal selecteren". Bij mijn GS2 heb ik de mogelijkheid; "Nederlands (België) of Nederlands (Nederland). De Xiron geeft die optie niet... Misschien is dat er in Android 2.3.3 bijgekomen. Jammer natuurlijk voor mij. Kan er wijnig aan veranderen veronderstel ik.
DHCP heb ik nu nogmaals geprobeerd, maar geen oplossing. Ik denk dat het aan mijn apparatuur ligt. Nu ja, ik kan er mee leven.
Erger vind ik die update naar gen3 ROM die niet lukt. Is die rom sneller dan gen2? Of is het alleen het uiterlijk dat verschilt? Gen2 lijkt mij al een stuk sneller dan de stock ROM, maar sneller is natuurlijk altijd beter.
Wat raar, ik heb zelf op mijn Xiron de update getest en het werkte. Als je wilt, kan je ook met RKDeviceManage flashen.
De derde generatie is niet sneller. Het is wel mooier en persoonlijk vind ik het toetsenbord een verademing.
Echter, sommige mensen hebben daar weer een andere mening over
Ah dan ben ik blij te horen dat ik voor mij geen cruciale dingen mis. Ik ben blij met het uiterlijk van 2.3.1 icm met een andere launcher. Op vlak van toetsenbord zweer ik bij Swiftkey, dus dat heeft voor mij ook niet echt meerwaarde. Toch weer bedankt voor de hulp!rtunru schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:17:
De derde generatie is niet sneller. Het is wel mooier en persoonlijk vind ik het toetsenbord een verademing.
Echter, sommige mensen hebben daar weer een andere mening over
EDIT: nog een laatste vraagje eigenlijk. Hoeveel ram hebben jullie idle vrij? Ik heb nu een paar apps geinstalleerd (stuk of 20) en ik heb maar 80MB meer vrij. Ik vind dit toch betrekkelijk weinig. Ik heb het nu eens nagekeken en mijn geïnstalleerde apps nemen idle een 42MB in beslag, wat nu toch niet onoverkomelijk is. Als Android standaard een 200MB inneemt, moet ik toch met een serieuze memory leak zitten... Of neemt De Gen2 ROM meer Ramgeheugen in beslag om de één of andere reden?
[ Voor 30% gewijzigd door Oli469 op 10-01-2012 15:58 ]
Verwijderd
181.74MB vrij...Oli469 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:28:
[...]
EDIT: nog een laatste vraagje eigenlijk. Hoeveel ram hebben jullie idle vrij? Ik heb nu een paar apps geinstalleerd (stuk of 20) en ik heb maar 80MB meer vrij. Ik vind dit toch betrekkelijk weinig. Ik heb het nu eens nagekeken en mijn geïnstalleerde apps nemen idle een 42MB in beslag, wat nu toch niet onoverkomelijk is. Als Android standaard een 200MB inneemt, moet ik toch met een serieuze memory leak zitten... Of neemt De Gen2 ROM meer Ramgeheugen in beslag om de één of andere reden?

3gen ICS look rom van rtunru...
Oke, ik heb wel gemini taskkiller draaien, e met gemini app manager diverse apps geblocked en vrijwel alle autostarts geblokkeerd...
Verwijderd
Als je hem op een standaard heb liggen is het toch knap lastig met de knop en of stekker onder.
Orgineel zat het toch aan de bovenkant?
rtunru schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:29:
[...]
Als de kabels aan de bovenkant staan dan is het nog hinderlijker, lijkt het me
Nee, rechtsVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:32:
Als je hem op een standaard heb liggen is het toch knap lastig met de knop en of stekker onder.
[...]
Hier zijn er geen instabiele ROMsVerwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:37:
wi kan mij zeggen wat de laatste gangbare stabile rom is???
Wel experimentele.
Verwijderd
Ik ben sinds een tijdje ook in het bezit van deze tablet, en hij bevalt erg goed.
Ik heb er wel een vraag over. Een aantal van de wat grotere apps (games) die hun content op de SD kaart willen installeren, weigeren dit (de download blijft direct hangen op 0, soms verschijnt er de melding NaN). Ik heb er inmiddels een SD kaart bijgeprikt, maar dat verhelpt het euvel niet.
Zijn hier meer mensen bekend mee en/of is er een workaround voor?
Ik heb er wel een vraag over. Een aantal van de wat grotere apps (games) die hun content op de SD kaart willen installeren, weigeren dit (de download blijft direct hangen op 0, soms verschijnt er de melding NaN). Ik heb er inmiddels een SD kaart bijgeprikt, maar dat verhelpt het euvel niet.
Heb je een voorbeeld van zo'n game??Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:24:
Ik ben sinds een tijdje ook in het bezit van deze tablet, en hij bevalt erg goed.
Verwijderd
niet alle games zullen werken. Veel games houden ook niet van de 4:3 beeldverhouding. Gelukkig zijn er nog best een aantal games die het wel goed doen.
Verwijderd
Beide Need for Speed games, en Sonic CD.
Ik zal even zoeken of ik ook een gratis game kan vinden met hetzelfde probleem. Ik vermoed dat het met het ingebouwde NAND geheugen te maken heeft.
Verwijderd
Ik weet toevallig dat de sonic cd download altijd heel heeeeel erg traag is.
Heb je al gekeken of je in je instellingen nog wel het NAND geheugen kan zien?
kijk de eerste duidelijke beelden van de newsmy P9 met ICS,
en in het forum bij newsmy staat dat de firmware er toch echt aan komt.
http://www.pcpop.com/doc/0/752/752447.shtml
Verwijderd
Zalig nieuws!jgelauff schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:45:
Het ziet er inderdaad erg Xiron uitjgelauff schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:45:
Verwijderd
even HIER kijken voor de oplossing voor het downloaden van Sonic Cd 
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:45:
Ik weet toevallig dat de sonic cd download altijd heel heeeeel erg traag is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 22:14 ]
Waaron een link naar ohwzo i.p.v. naar de originele ??Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:13:
even HIER kijken voor de oplossing voor het downloaden van Sonic Cd![]()
[...]
Ohwzo kopieert alleen maar
Verwijderd
bij de rechtstreekse link word niet uitgelegd hoe te doen met de download, en dan kopieeren wij allemaal niet dan ? 

rtunru schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:23:
[...]
Waaron een link naar ohwzo i.p.v. naar de originele ??
Ohwzo kopieert alleen maar
Nou, reverse engineering is iets intelligenter dan klakkeloos iets overnemen/vertalen zonder bronvermelding en niet testen !!Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:36:
bij de rechtstreekse link word niet uitgelegd hoe te doen met de download, en dan kopieeren wij allemaal niet dan ?![]()
[...]
Verwijderd
oke, ik heb ook maar eens geprobeerd mijn tomtec 8 inch te rooten, zonder succes.
heb deze rom gedownload: Voor Tomtec Excellent 8 inch: http://www.megaupload.com/?d=099XUIIC -> CorrTt8RootedV2.img , die ik vond op de 29e pagina.
De installatie sprak me erg aan omdat hij me erg makkelijk leek. Maar helaas.... ik heb alle stappen precies op gevolgd. Ik zag eerst het begin van de update waar dus ook alles geformateerd is.. Daarna is hij opnieuw gaan opstarten zoals er staat beschreven. Ik ben geduldig gaan wachte tot deze klaar was. Dit is echter nooit gebeurt. De tablet bleef in een bootloop hangen. Ik zie telkens de bootscreen met xiron, vervolgens gaat ie weer naar zwart en weer naar het zelfde bootscreen en zo door.
Erg vervelend
, als ik hard reset doe gaat ie weer naar dezelfde bootloop..
Enig idee iemand hoe ik dit kan oplossen?
heb deze rom gedownload: Voor Tomtec Excellent 8 inch: http://www.megaupload.com/?d=099XUIIC -> CorrTt8RootedV2.img , die ik vond op de 29e pagina.
De installatie sprak me erg aan omdat hij me erg makkelijk leek. Maar helaas.... ik heb alle stappen precies op gevolgd. Ik zag eerst het begin van de update waar dus ook alles geformateerd is.. Daarna is hij opnieuw gaan opstarten zoals er staat beschreven. Ik ben geduldig gaan wachte tot deze klaar was. Dit is echter nooit gebeurt. De tablet bleef in een bootloop hangen. Ik zie telkens de bootscreen met xiron, vervolgens gaat ie weer naar zwart en weer naar het zelfde bootscreen en zo door.
Erg vervelend
Enig idee iemand hoe ik dit kan oplossen?
Verwijderd
oke, ik heb hem via RKDevicemanager kunnen flashen, en dit keer bleef hij niet in bootloop hangen
Verwijderd
blijft je tablet in bootloop hange? Dit had ik 2 uur gelede nog met mijn tomtec tablet. Flashen via RKDevicemanager werktte bij mij toen nog steedsVerwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:18:
beste mensen ik heb hier de xiron excellent 8" tablet
nou heb ik deze vandaag geprobeerd een nieuwe rom te geven van de site
het begin ging goed
het systeem begon netjes aan zn update
maar na reboot bleef de xiron hangen geen idee wat dit is maar nu blijkt wel dat het apparaat aanwezig is
maar alles dan ook alles is weg leeg empty
hoe krijg ik in vredesnaam weer alles terug op de tablet
in androidexplorer kan ik de terminal op komen maar krijg de volgende fout ineens dat de directory er niet is
is er een standaart flash voor roms om terug te kunnen naar andere android bijv
deze rom werkt niet en zal dat dus ook niet doen
kan iemand helpen om deze tablet weer aan de gang te krijgen met name android op een goeie manier erop te zetten de nand kaart lijkt dus hierbij leeg hoe krijg ik deze weer ingevuld met android
Verwijderd
hmm, ik weet niet of het veel anders is bij windows 7, ik zit nog steeds op xp
, Bij mij had ik het probleem eerst dat ie em helemaal nie zag eerst omdat ik de driver nie goed geinstalleerd kreeg. Na handmatig de driver te installeren lukte t toen wel
Verwijderd
je moet je tablet in loader mode zetten, RKdevicemanager opstarten daarna. Als je goed hebt gedaan zie je dat ie loader vind. dan boven aan browse je naar de Image die je update.img hebt genoemd. Klaar is kees 
Heb zelf de uitleg gebruikt op owzo.nl maar geloof dat in deze thread ook die uitleg te vinden is. (over hoe je bijvoorbeeld je tablet in loadermode zet.)
Heb zelf de uitleg gebruikt op owzo.nl maar geloof dat in deze thread ook die uitleg te vinden is. (over hoe je bijvoorbeeld je tablet in loadermode zet.)
Heren,Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:44:
stonyhawk thanx
nou weet ik wat te doen staat gellukig bezit ik meer dan 1 windows pc's had nog gellukig een xp pctje staan deze in orde gemaakt en viel 1 ding gelijk op dat de hardware werd herkend als rk chip
nu sta ik te juichen natuurlijk windows 7 is drama me old hardware dat blijkt ik ga kijken wat ik kan doen met de custom ics rom voor de 8" xiron tablet hoppelijk zit het geluk mee
enige uitleg als je die heb wat het simpelst is te doen om deze xiron tablet te flashen ben een newbee op dit gebied hoppelijk dat iemand een simpelere uitleg heeft over het instellen van de rkdevicemanager aka updater
bedankt
Ik werk zelf met windows 7 64 bits en Xiron.
Bij mij werken zowel de ROM update als RKDeviceManage wel.
Ik vrees dat de oorzaak meer gelegen is aan de op jouw PC geinstalleerde overige software.
Vragen:
1.Welk tablet heb je.
2.Welke versie ROM heb je gedownload ( welk bestandsnaam ).
3.Wat zat er op jpuw tablet, origineel of custom ROM??
4.Heb je een andere USB kabel geprobeerd om RKDeviceManage werkend te krijgen??
5.Heb je de driver met de hand ( dus niet automatisch ) geinstalleerd??
Jullie probleem verbaast me omdat tallozen jullie zijn voorgegaan en dit heb ik in elk geval nog niet gehoord.
Die uitleg zal je hier zeker ook vinden omdat ohwzo dat van hier heeft gekopieerd.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:49:
je moet je tablet in loader mode zetten, RKdevicemanager opstarten daarna. Als je goed hebt gedaan zie je dat ie loader vind. dan boven aan browse je naar de Image die je update.img hebt genoemd. Klaar is kees