Qware=troep!!bandidoloco schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:15:
[...]
Idd, nu wel. Die chinese tab waar ik het in een eerdere post tegen jou over had heb ik begin dit jaar besteld van epathchina.com, enkele maanden later zie ik dat ze in de Blokker (hier in be) diezelfde troep verkopen als een Xiron.
Toen ik zag dat Blokker (nl) en BS tabs verkochten dacht ik dat deze ook in deze reeks zouden thuishoren, maar lijkt nu dat die vrees onterecht was.
Die Qware van intertoys lijkt me ook een leuk speeltje, iemand die beiden heeft en kan vergelijken?
Deze heeft een andere CPU en wordt hier niet ondersteund.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:14:
en ik wilde meteen nog een vraag stellen:
http://link.marktplaats.nl/515292769
is dit tablet bekend bij iemand?
de resolutie lijkt me vrij hoog voor een 8 inch?
Dat is nog eens mooi onderbouwd
De specs lijken nochtans dezelfde als de tablet waar we het hier over hebben (behalve kleinere schermdiagonaal)
Buy a Mac or install Linux
Verwijderd
ok bedankt ik zal even de voordelen van ics opzoeken dan. Heb je de tab van die andere advertentie ook bekeken?
Heeft volgens mij een VIA CPU en dat wordt hier niet ondersteund.bandidoloco schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:19:
[...]
Dat is nog eens mooi onderbouwd![]()
De specs lijken nochtans dezelfde als de tablet waar we het hier over hebben (behalve kleinere schermdiagonaal)
Bart Smit dumpt dit tablet nu
[ Voor 4% gewijzigd door rtunru op 27-12-2011 23:45 ]
Verwijderd
word nog lastig morgen word het een xiron 8 inch of xiron 10 inch of een technaxx 8 inch of een telechips 8 inch:P
Onze ervaring hier is dat Xiron 8 inch tot nu toe het enige budget tablet dat geen weggegooid geld isVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:26:
word nog lastig morgen word het een xiron 8 inch of xiron 10 inch of een technaxx 8 inch of een telechips 8 inch:P
Verwijderd
ok bedankt voor de tip. ik kon er laatst 1 nieuw in doos halen voor 80 euro, is voor me neus weggekaapt helaas. zag dat de webshop van blokker ze niet meer heeft, nu maar hopen dat er nog 1 in een blokkerfiliaal ligt!
Je moet er wel rekening mee houden dat exotische tabs van marktplaats hier niet ondersteund worden, wel rk2918 tabs met 8 of 10" . Dus kijk eerst welke processor er in zit, voor andere moet je hier niet zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:26:
palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10
Tomtec 8 inch versie is ook goed.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:30:
ok bedankt voor de tip. ik kon er laatst 1 nieuw in doos halen voor 80 euro, is voor me neus weggekaapt helaas. zag dat de webshop van blokker ze niet meer heeft, nu maar hopen dat er nog 1 in een blokkerfiliaal ligt!
Alleen als je de ROMs hier gebruikt, wordt het een Xiron
Verwijderd
klopt het dat de xiron iets beter was als de tomtec of kun je een tomtec al laten draaien op een originele xiron rom? (of is tomtec 100% hardwarematig gelijk aan de xiron)?
De feedbacks die we hier kregen gaven de indruk dat een Tomtec met Xiron ROM van de tweede generatie vlotter werktVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:35:
klopt het dat de xiron iets beter was als de tomtec of kun je een tomtec al laten draaien op een originele xiron rom? (of is tomtec 100% hardwarematig gelijk aan de xiron)?
Verwijderd
maar een tomtec is dus een prima alternatief voor de xiron? is de behuizing identiek trouwens, want de xiron behuizing vond ik wel mooi.
Ben ik met je eens.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:58:
maar een tomtec is dus een prima alternatief voor de xiron? is de behuizing identiek trouwens, want de xiron behuizing vond ik wel mooi.
Van binnen zijn ze volledig gelijk ( en ook de prijs )
Ik heb het dus over Tomtec Excellent 8 inch
[ Voor 6% gewijzigd door rtunru op 28-12-2011 00:02 ]
Verwijderd
dat word morgen speuren naar een xiron 8 inch dus, ze verkochten ze hier slecht maar na de feestdagen zullen ze wel op zijn, maar ik ga 2 blokkers langs:P
Goed idee, in de winkel gelijk controlleren of alles naar wens is.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:05:
dat word morgen speuren naar een xiron 8 inch dus, ze verkochten ze hier slecht maar na de feestdagen zullen ze wel op zijn, maar ik ga 2 blokkers langs:P
Gewoon aanzetten en checken op eventuele dode pixelsVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:09:nog tips waar ik echt op moet letten?
Verwijderd
ok bedankt voor de tip! ik laat het morgen even weten. maar ik kan het op de fotos niet goed zien maar is de behuizing van de tomtec ook van ijzer met dat lijnen patroon?
Ze zijn allebei van echt plastic maar voelt goed aan.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:16:
ok bedankt voor de tip! ik laat het morgen even weten. maar ik kan het op de fotos niet goed zien maar is de behuizing van de tomtec ook van ijzer met dat lijnen patroon?
Hebben we het wel over dezelfde dingen??Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:30:
als ik op internet erop zoek lees ik een hoop problemen pff, nou we zullen zien.
Stuur eens een link !
Dit bedoel ik dus.
Dit zijn de vorige modellen.
Ze zijn erg slecht en worden nu gedumpt.
Andere uiterlijk, andere versie Android, andere prijs, andere CPU ...............Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:42:
hoe herken ik de vorige modellen dan?
Aan een WM8650 chipset en een goedkoop ogende behuizing. De home button ziet er vaak ook erg gammel uit etc. etc.
De Xiron/Tomtec Excellent 8 zijn echt een stuk steviger en het verbaasde mij dat de behuizing kunststof is aangezien de achterkant aanvoelt als metaal.
De Xiron/Tomtec Excellent 8 zijn echt een stuk steviger en het verbaasde mij dat de behuizing kunststof is aangezien de achterkant aanvoelt als metaal.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 28-12-2011 00:50 ]
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
@rtunru
Ik heb 3 vraagjes voor jou...
-Zou jij die tomtec dump eens willen uploaden...
-Hebt jij weet van een honeycomb-rom voor onze tablet(Mijn interesse gaat vooral uit naar de kernel omdat ik en berdiebnl de 2.3-kernel gebruikten om ICS te draaien.De touchscreen-afhandeling verloopt anders bij ICS&HC dan bij 2.x (anders moet ik zelf een layer maken)
-Hoe mount/pak je die kernel.img uit? En decompileer je de kernel?
mvg biohax
-Hebt jij weet van een honeycomb-rom voor onze tablet(Mijn interesse gaat vooral uit naar de kernel omdat ik en berdiebnl de 2.3-kernel gebruikten om ICS te draaien.De touchscreen-afhandeling verloopt anders bij ICS&HC dan bij 2.x (anders moet ik zelf een layer maken)
mvg biohax
Er is volgens mij geen Honeycomb rom uitgekomen voor de RK2918. SDK 2.10 van Rockchip heeft nog steeds 2.3 maar met de look en feel van Honeycomb.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:40:
@rtunru
mvg biohax
Voor het uitpakken heb je de Imagetools nodig zie post van catr
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
Ik had het over de kernel.img en niet over de system.img...Shuriken schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:21:
[...]
Er is volgens mij geen Honeycomb rom uitgekomen voor de RK2918. SDK 2.10 van Rockchip heeft nog steeds 2.3 maar met de look en feel van Honeycomb.
Voor het uitpakken heb je de Imagetools nodig zie post van catr
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 12:30 ]
Verwijderd
heb even rondgebeld net en 2 blokkers hebben zoiezo de excellent8 nog liggen voor 139 euro. In beide gevallen is het de laatste. Nu maar hopen dat ie niet tig keer uit de doos is gehaald:P
My bad, dacht dat je system bedoelde. Maar is kernel.img niet een binair bestand? net zoals bij een normale linux distro. In dat geval kan je em volgens mij niet decompilen.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:28:
[...]
Ik had het over de kernel.img en niet over de system.img...
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
Shuriken schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:11:
[...]
My bad, dacht dat je system bedoelde. Maar is kernel.img niet een binair bestand? net zoals bij een normale linux distro. In dat geval kan je em volgens mij niet decompilen.
Verwijderd
Daar vreesde ik al voor mss had er iem ervaring mee..Shuriken schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:11:
[...]
My bad, dacht dat je system bedoelde. Maar is kernel.img niet een binair bestand? net zoals bij een normale linux distro. In dat geval kan je em volgens mij niet decompilen.
Ik zal je een DM sturen met de URL van de dump van de TomtecVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:40:
@rtunru
mvg biohax
Is jouw Tomtec weer gereanimeerd??
@birdiebnl, kan je biohax beantwoorden met zijn vraag over de kernel.??
EDIT
DM verstuurd
Dag buren,
Een van onze experts in ons topic, jgelauff, heeft een verbeterde 2.3 ROM gemaakt voor de TomTec Ultimate 10, die ook werkt op de Xiron 10:
De verbeteringen:
Zeam launcher ipv de standaard launcher
Bluetooth opties in het menu en dus bruikbaar!
Google applicaties direct zichtbaar
Phone app is beschikbaar, dus je kunt je contacten bereiken en editten
tweaks:
wifi zoekt minder vaak naar connecties is daardoor stabieler geworden
Battery safe tweaks
scrollen gaat iets smoother in browser
geheugen wijzigingen voor de VM
Het betreft een update.img dus gewoon vanuit de root van je sd card installeren zonder tools.
Rom is niet geroot.
Je kunt het vinden in de TS van onze draad.
Een van onze experts in ons topic, jgelauff, heeft een verbeterde 2.3 ROM gemaakt voor de TomTec Ultimate 10, die ook werkt op de Xiron 10:
De verbeteringen:
tweaks:
Battery safe tweaks
Het betreft een update.img dus gewoon vanuit de root van je sd card installeren zonder tools.
Rom is niet geroot.
Een goede buurman is goud waardMastermind schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:08:
Dag buren,
De verbeteringen:
tweaks:
Battery safe tweaks
Rom is niet geroot.
Dit is de URL van de ROM voor de Tomtec 10 inch:
http://www.multiupload.com/7EKD794D81
Waarschuwing
1.Jouw Xiron wordt een Tomtec
2.RKDeviceManage gebruiken.
3.Niet rooted
Waarschuwing
3.Niet rooted
[ Voor 12% gewijzigd door rtunru op 28-12-2011 15:03 ]
rtunru schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:49:

Rooten doe je door eenvoudig deze APK te installeren:rtunru schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:49:
3.Niet rooted
http://forum.xda-develope...entid=578771&d=1303829207
Zet de tablet eerst in USB-debugmodus voor je de root uitvoert.
[ Voor 43% gewijzigd door Mastermind op 28-12-2011 14:54 ]
Dank je buurman, met dank aan ext3 van /systemMastermind schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:51:
[...]
Rooten doe je door eenvoudig deze APK te installeren:
http://forum.xda-develope...entid=578771&d=1303829207
Zet de tablet eerst in USB-debugmodus voor je de root uitvoert.
OOK als je origineel Xiron hebt !!!!!!
Dat rooten met App/apk werkt trouwens ook met de originele Xiron ROM
Noot: Xiron 10 inch heeft GEEN WIFI probleem. Doorvoer is juist erg hoog !!
[ Voor 28% gewijzigd door rtunru op 28-12-2011 15:22 ]
Dus de 8" TomTec wordt Xiron en de 10" Xiron wordt TomTec?rtunru schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:49:
Dit is de URL van de ROM voor de Tomtec 10 inch:
Waarschuwing
3.Niet rooted
Is dit ter compensatie ofzo?
Buy a Mac or install Linux
Nee, dat heb je niet goed begrepenbandidoloco schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:21:
[...]
Dus de 8" TomTec wordt Xiron en de 10" Xiron wordt TomTec?
Is dit ter compensatie ofzo?
Verwijderd
@Rtunru Is deze ROM (Eigenlijk gemaakt voor de 10 inches) geschikt voor de 8" Tomtec? (Met de Huwahey/Xiron ROM erop?)
He allemaal
Heel veel respect voor alle rom makers
ik had een vraagje de ICS build waar ik over lees word daar aan gewerkt?,of is dat stop gezet
ik zou graag mee willen helpen als er een succesvolle build is die opstart
en ook zowieso waar ik kan helpen
M.vr.gr
ik had een vraagje de ICS build waar ik over lees word daar aan gewerkt?,of is dat stop gezet
M.vr.gr
Beter leven is geven!
Nee, de display is anders evenzo de touchscreen.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:02:
[...]
@Rtunru Is deze ROM (Eigenlijk gemaakt voor de 10 inches) geschikt voor de 8" Tomtec? (Met de Huwahey/Xiron ROM erop?)
Dit is ook onze uitdaging nu om met ICS ROM te komen
NOOT: deze 10 inch ROM is nog steeds Gingerbread
[ Voor 8% gewijzigd door rtunru op 28-12-2011 16:53 ]
Verwijderd
Same here!! Ik wil ook helpen indien dat kan!! Vind het allemaal reuze interessant!VNC95 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:36:
He allemaal
M.vr.gr
DM even Birdiebnl als je kunt helpenVNC95 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:36:
He allemaal
M.vr.gr
DM even Birdiebnl als je kunt helpenVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:54:
[...]
Same here!! Ik wil ook helpen indien dat kan!! Vind het allemaal reuze interessant!
Verwijderd
De ICS-build is bijna compleet enkel touchscreen driver niet daar kan je binnenkort mss meehelpen
Sorry biohax, ik had je ook moeten noemenVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:41:
De ICS-build is bijna compleet enkel touchscreen driver niet daar kan je binnenkort mss meehelpen

Fijn om deze vooruitgang te vernemen, goed gedaan !!!!
Verwijderd
Maar mijn tablet is wel kapot door die ext3 dus gaan we verder met berdiebnl's werk.rtunru schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:47:
[...]
Sorry biohax, ik had je ook moeten noemen
Fijn om deze vooruitgang te vernemen, goed gedaan !!!!
Verwijderd
zoo, ik heb een excellent8 van xiron gehaald, even getest en was helemaal goed. ik heb nog 2 10 inch tablets vast gehad, de eerste had een los scherm, de 2e die de filiaalbeheerder uit het magazijn haalde, daar kwam het scherm bijna in ze geheel los! Ze gaan deze 2 tablets terugsturen. Maar wel jammer want wat is ie scherp en helder. Maar wat een leuk ding die excellent8. Alleen moet dat folie wat erop zit er nou af of niet?
Jeps.. anders registreert het scherm slecht en gaat het calibreren mis.
UNOX: The worst operating system
Verwijderd
aha daarom reageert hij dus niet altijd even goed. nou dan hadden ze wel een lipje aan dat plastic mogen doen! en mag er dan geen beschermfolie meer overheen?
Helemaal eraf. Het is immers capacitief!!Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:53:
aha daarom reageert hij dus niet altijd even goed. nou dan hadden ze wel een lipje aan dat plastic mogen doen! en mag er dan geen beschermfolie meer overheen?
Verwijderd
ok, want iemand zei tegen me maar ja dan krijg je krassen blablabla, maar anders kun je dus gewoon niet eens genieten van je capacitieve scherm inderdaad. maar dat word nog lastig verwijderen zonder lipje...
hebben we al enig info over het touchscreen ?
miss een idee om info te vragen bij het XDA forum
Beter leven is geven!
Met een muis werkt het wel. Het is immers ICSVNC95 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:01:
@ birdiebnl misschien nu een pre-release met muis om alvast te testen??
WIFI werkt toch??
[ Voor 15% gewijzigd door rtunru op 28-12-2011 23:10 ]
Ik heb hier en daar wat opgezocht
zou het kunnen zijn dat in de kernel van de stock rom
kernel/drivers/input/touchscreen
de driver zit zoja moet die dan herschreven worden?
zou het kunnen zijn dat in de kernel van de stock rom
kernel/drivers/input/touchscreen
de driver zit zoja moet die dan herschreven worden?
Beter leven is geven!
Werk met de xiron8 met antiglare matte folie, kun je op maat bestellen, wel zorgen dat er geen stof onderkomt.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:53:
Alle schittering weg, wordt minder vuil, zit ook op mijn ipad en HTC HD2, alle capacitief.
Verwijderd
Ik heb de gewone bescherming er nog opzitten(tom tec) deze werkt perfect, enkel als er wat condens op staat(van ademen op het scherm) dan is het soms wat slechtercatr schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:15:
[...]
Werk met de xiron8 met antiglare matte folie, kun je op maat bestellen, wel zorgen dat er geen stof onderkomt.
Alle schittering weg, wordt minder vuil, zit ook op mijn ipad en HTC HD2, alle capacitief.
Ik merkte ook dat het scherm matig reageerde. Ik heb het er toen in overleg met rtunru afgehaald.
Verwijderd
Berdiebnl heeft het druk en ik moeet mijn tab eerst repareren.VNC95 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:01:
maar we zijn er mee bezig!
Verwijderd
rtunru schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:04:
[...]
Met een muis werkt het wel. Het is immers ICS
WIFI werkt toch??
Verwijderd
U vraagt wij draaien...rtunru schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:04:
[...]
Met een muis werkt het wel. Het is immers ICS
WIFI werkt toch??
www.multiupload.com/EW235LW54H
En merk je verschil?Korvaag schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:32:
Ik merkte ook dat het scherm matig reageerde. Ik heb het er toen in overleg met rtunru afgehaald.
Ja zeker. Ding pakt nu veel gerichter aanrakingen op. Met het folie zat ie er nog wel eens 'naast'.
Een korte vraag voor de zekerheid:
Wanneer ik mijn originele TomTec 8" wil voorzien van de ICS ROM (3e gen), moet ik dan nog eerste de 2e generatie erop zetten?
En op welke manier maak ik het makkelijkst een backup van mijn originele ROM? Dat kon ik in de afgelopen <veel> posts niet echt terug vinden...
Super overigens hoeveel energie er hier in gestoken wordt!
Wanneer ik mijn originele TomTec 8" wil voorzien van de ICS ROM (3e gen), moet ik dan nog eerste de 2e generatie erop zetten?
En op welke manier maak ik het makkelijkst een backup van mijn originele ROM? Dat kon ik in de afgelopen <veel> posts niet echt terug vinden...
Als je nog de originele ROM hebt, kan je gewoon met de SD-kaart methode installeren.bramseltje schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:08:
Een korte vraag voor de zekerheid:
Daar hebben wij ervoor gezorgd; dat het makkelijk kan.
Terug naar de tweede generatie kan op dezelfde manier.
Jouw Tomtec wordt wel een Xiron of H700!!
Ik kan eventueel ook de originele Tomtec ROM maken, als het echt nodig is ( dus niet alleen voor het logo )
[ Voor 13% gewijzigd door rtunru op 29-12-2011 15:31 ]
Dank je heren!!Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:46:
[...]
U vraagt wij draaien...
www.multiupload.com/EW235LW54H
Nee, het is een versie die van mij afkomstig is waar de wifi in werkt. (wlan.ko vervangen door die uit de stockrom). Het is een cramfs file systeem. Ik heb geen problemen gehad met die versie.rtunru schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:24:
@biohax
Ik ga die versie 2 installeren, maar voor de zekerheid, dit is toch niet de versie die jouw Tomtec heeft doen overlijden??
OK, dank je voor jouw antwoord.birdiebnl schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:38:
[...]
Nee, het is een versie die van mij afkomstig is waar de wifi in werkt. (wlan.ko vervangen door die uit de stockrom). Het is een cramfs file systeem. Ik heb geen problemen gehad met die versie.
Ik ga ermee spelen
Trouwens, gewoon uit nieuwsgierigheid, waren er problemen om dezelfde geniale wissel met de touchscreen uit te voeren??
Verwijderd
Ja want deze zit id kernelrtunru schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:43:
[...]
OK, dank je voor jouw antwoord.
Ik ga ermee spelen
Trouwens, gewoon uit nieuwsgierigheid, waren er problemen om dezelfde geniale wissel met de touchscreen uit te voeren??
Daarom zocht je naar de source van de kernel
Wellicht iets te vinden op de site van Cube??
Cube U10GT is vergelijkbaar met Xiron 8 inch
Verwijderd
ik kan die kernel wel niet testen omdat mijne kapot is...rtunru schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:47:
[...]
Daarom zocht je naar de source van de kernel
Wellicht iets te vinden op de site van Cube??
Cube U10GT is vergelijkbaar met Xiron 8 inch
Maar as dat de meegeleverde werkte niet...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 16:58 ]
Heb je die herstelmethode met de bootloader van RK2818 en RKAndroidTool al uitgeprobeerd??Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:53:
[...]
ik kan die kernel wel niet testen omdat mijne kapot is.....
Bij Birdiebnl, was dat de eerste stap naar herstel van zijn Xiron na talloze andere mislukkingen.
Jouw tablet komt toch nog wel in de loader mode??
Mijn Xiron is nu voorzien van de ICS beta versie 2 van Birdiebnl.
Gesintalleerd met RKDeviceManage met restore optie.
Start met H700 logo en daarna de enige echte Android bootanimatie.
Muis werkt PERFECT!!
Ga nu WIFI instellen en verder testen.
Het ziet er geweldig uit
Gesintalleerd met RKDeviceManage met restore optie.
Start met H700 logo en daarna de enige echte Android bootanimatie.
Muis werkt PERFECT!!
Ga nu WIFI instellen en verder testen.
Het ziet er geweldig uit
Vervolg:
WIFI werkt perfect !!
Heb de indruk dat beeld verhouding van de browser is nu 16:9
Video player werkt perfect.
Camera werkt
Alle toetsen werken !!!!
EN .... het is ECHT ICS
WELL DONE !!!!
WIFI werkt perfect !!
Camera werkt
Alle toetsen werken !!!!
EN .... het is ECHT ICS

WELL DONE !!!!
[ Voor 13% gewijzigd door rtunru op 29-12-2011 17:48 ]
Verwijderd
Heb ik al geprobeerd maar ik krijg geen leven...rtunru schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:57:
[...]
Heb je die herstelmethode met de bootloader van RK2818 en RKAndroidTool al uitgeprobeerd??
Bij Birdiebnl, was dat de eerste stap naar herstel van zijn Xiron na talloze andere mislukkingen.
Jouw tablet komt toch nog wel in de loader mode??
En is deze dan ook geschikt voor de tomtec?rtunru schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:42:
Vervolg:
WIFI werkt perfect !!
EN .... het is ECHT ICS
WELL DONE !!!!
Verwijderd
Jazeker!rjn27 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:43:
[...]
En is deze dan ook geschikt voor de tomtec?
Ja voor de 8 inch Tomtec, maar je begrijp dat dit nog niet de officiele release is en dat touchscreen nog niet werkt. Wel te bedienen met muis en dit wou ik eigelijk altijd al willen doenrjn27 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:43:
[...]
En is deze dan ook geschikt voor de tomtec?
best naaidend
we moeten alleen de driver voor de touchscreen en dan hebben we een goed werkende ICS
XD
M.vr.gr
we moeten alleen de driver voor de touchscreen en dan hebben we een goed werkende ICS
XD
M.vr.gr
Beter leven is geven!
Ohh ok heb de 10 inch Tomtec Ultimatertunru schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:46:
[...]
Ja voor de 8 inch Tomtec, maar je begrijp dat dit nog niet de officiele release is en dat touchscreen nog niet werkt. Wel te bedienen met muis en dit wou ik eigelijk altijd al willen doen
Misschien kan je Birdebnl en biohax helpen aan de source code van de kernel??VNC95 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:47:
best naaidend
XD
M.vr.gr
Zou ik graag willen doen maar zou je me dan een begin willen geven waar ik eventueel kan zoeken ofrtunru schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:54:
[...]
Misschien kan je Birdebnl en biohax helpen aan de source code van de kernel??
even beetje een uitleg ben nogal een beginner
Beter leven is geven!
Begin hier:VNC95 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:58:
[...]
Zou ik graag willen doen maar zou je me dan een begin willen geven waar ik eventueel kan zoeken of
even beetje een uitleg ben nogal een beginner
http://www.51cube.com/
Wel met Chrome werken en de vertaling aan
ik heb via een franse site volgens mij wel de firmwire kunnen regelen van de cube u10gt
? hier iets aan?
? hier iets aan?
Beter leven is geven!
DM even Birdiebnl en biohaxVNC95 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:09:
ik heb via een franse site volgens mij wel de firmwire kunnen regelen van de cube u10gt
? hier iets aan?
Maar volgens mij hebben ze de source zelf echt nodig
Verwijderd
Doe geen moeite de source vindt je niet. We moeten wachten tot er een build voor h700 komt.VNC95 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:09:
? hier iets aan?
of je kan zoeken hoe je dekernel.img uitpakken...
hebben we hier wat aan?
Unpacking, Editing, and Re-Packing the images
Note: below I give you the details for unpacking and repacking manually, but I created two perl scripts that do most of this for you (unpack-bootimg.pl, repack-bootimg.pl).
If you are good with a hex editor, you can open up any of these images and strip off the first 2k of data. Then, look for a bunch of zeroes followed by the hex 1F 8B (which is the magic number of a gzip file). Copy everything from the first line of the file, through the zeroes, and stopping at the 1F 8B. That is the kernel. Everything from the 1F 8B through the end is the ramdisk. You could save each of these files separately. In order to see the contents of the ramdisk, you need to un-gzip it and then un-cpio it. You could use a command like this (ideally after creating a new directory and cd'ing into it):
gunzip -c ../your-ramdisk-file | cpio -i
That will place all of the files from the ramdisk in your working directory. You can now edit them.
In order to re-create the ramdisk, you need to re-cpio them and re-gzip those files, with a command like the following (remember, cpio will include everything in the current working directory, so you probably want to remove any other cruft you might have in there):
find . | cpio -o -H newc | gzip > ../newramdisk.cpio.gz
The final step is to combine the kernel and your new ramdisk into the full image, using the mkbootimg program (which you should download and compile from the git repository):
mkbootimg --cmdline 'no_console_suspend=1 console=null' --kernel your-kernel-file --ramdisk newramdisk.cpio.gz -o mynewimage.img
Now, there's a lot of hassle in pulling apart files in hex editors and remembering all of these commands, so I wrote unpack and repack perl scripts for you. Hooray.
Alternative Method
Download split_bootimg.zip . This Zip file contains one Perl file, split_bootimg.pl, which reads the boot.img header (according to the bootimg.h of the Android source code) to extract the kernel and ramdisk. The script also outputs the kernel command line and board name (if specified).
(Note: Do not use a boot.img image extracted directly from /dev/mtd/mtd2. This image may become corrupted during the read process.)
The following example uses the boot.img from the full TC4-RC28 update:
% ./split_bootimg.pl boot.img
Page size: 2048 (0x00000800)
Kernel size: 1388548 (0x00153004)
Ramdisk size: 141518 (0x000228ce)
Second size: 0 (0x00000000)
Board name:
Command line: no_console_suspend=1
Writing boot.img-kernel ... complete.
Writing boot.img-ramdisk.gz ... complete.
Extract the ramdisk.
% mkdir ramdisk
% cd ramdisk
% gzip -dc ../boot.img-ramdisk.gz | cpio -i
% cd ..
Make any changes necessary (e.g., set ro.secure=0 in default.prop).
Recreate the cpio archive using the mkbootfs binary produced from building the Android source code (The cpio utility in OS X does not recognize the newc format, therefore mkbootfs is the best option for OS X users).
% mkbootfs ./ramdisk | gzip > ramdisk-new.gz
Recreate the image file using the mkbootimg binary produced from building the Android source code.
% mkbootimg --cmdline 'no_console_suspend=1 console=null' --kernel boot.img-kernel --ramdisk ramdisk-new.gz -o boot-new.img
For Nexus One : Add --base 0x20000000 to mkbootimg command-line.
(Note: the console=null command line option was introduced in the TC4-RC30 boot images to remove the root shell (TODO: add link))
Note: below I give you the details for unpacking and repacking manually, but I created two perl scripts that do most of this for you (unpack-bootimg.pl, repack-bootimg.pl).
If you are good with a hex editor, you can open up any of these images and strip off the first 2k of data. Then, look for a bunch of zeroes followed by the hex 1F 8B (which is the magic number of a gzip file). Copy everything from the first line of the file, through the zeroes, and stopping at the 1F 8B. That is the kernel. Everything from the 1F 8B through the end is the ramdisk. You could save each of these files separately. In order to see the contents of the ramdisk, you need to un-gzip it and then un-cpio it. You could use a command like this (ideally after creating a new directory and cd'ing into it):
gunzip -c ../your-ramdisk-file | cpio -i
That will place all of the files from the ramdisk in your working directory. You can now edit them.
In order to re-create the ramdisk, you need to re-cpio them and re-gzip those files, with a command like the following (remember, cpio will include everything in the current working directory, so you probably want to remove any other cruft you might have in there):
find . | cpio -o -H newc | gzip > ../newramdisk.cpio.gz
The final step is to combine the kernel and your new ramdisk into the full image, using the mkbootimg program (which you should download and compile from the git repository):
mkbootimg --cmdline 'no_console_suspend=1 console=null' --kernel your-kernel-file --ramdisk newramdisk.cpio.gz -o mynewimage.img
Now, there's a lot of hassle in pulling apart files in hex editors and remembering all of these commands, so I wrote unpack and repack perl scripts for you. Hooray.
Alternative Method
Download split_bootimg.zip . This Zip file contains one Perl file, split_bootimg.pl, which reads the boot.img header (according to the bootimg.h of the Android source code) to extract the kernel and ramdisk. The script also outputs the kernel command line and board name (if specified).
(Note: Do not use a boot.img image extracted directly from /dev/mtd/mtd2. This image may become corrupted during the read process.)
The following example uses the boot.img from the full TC4-RC28 update:
% ./split_bootimg.pl boot.img
Page size: 2048 (0x00000800)
Kernel size: 1388548 (0x00153004)
Ramdisk size: 141518 (0x000228ce)
Second size: 0 (0x00000000)
Board name:
Command line: no_console_suspend=1
Writing boot.img-kernel ... complete.
Writing boot.img-ramdisk.gz ... complete.
Extract the ramdisk.
% mkdir ramdisk
% cd ramdisk
% gzip -dc ../boot.img-ramdisk.gz | cpio -i
% cd ..
Make any changes necessary (e.g., set ro.secure=0 in default.prop).
Recreate the cpio archive using the mkbootfs binary produced from building the Android source code (The cpio utility in OS X does not recognize the newc format, therefore mkbootfs is the best option for OS X users).
% mkbootfs ./ramdisk | gzip > ramdisk-new.gz
Recreate the image file using the mkbootimg binary produced from building the Android source code.
% mkbootimg --cmdline 'no_console_suspend=1 console=null' --kernel boot.img-kernel --ramdisk ramdisk-new.gz -o boot-new.img
For Nexus One : Add --base 0x20000000 to mkbootimg command-line.
(Note: the console=null command line option was introduced in the TC4-RC30 boot images to remove the root shell (TODO: add link))
Beter leven is geven!
Verwijderd
Di is voor de boot image, en je had ook gewoon een likje kunnen posten hoor. XDVNC95 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:23:
hebben we hier wat aan?
......
sorry XD foutje
ik zal eens effe verder kijken
ik zal eens effe verder kijken
Beter leven is geven!