Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ICS-build failed again --'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Hoi rtunru ik was even weg, ik zie niets over bootloader in de lijst staan wel iets van rk29xxloader ik weet niet of je dat bedoelt dit is natuurlijk de inhoud van een p9 die iemand anders eraf heeft gehaalt bij zijn newsmy en geen udate img. Toch wel vreemd dat newsmy zo een slechte customer service heeft voor firmware het lijkt blokker wel ,het zijn chineese die willen alleen verkopen. In iedergeval bedankt voor je antwoord ik weet dat je het erg druk hebt met all die vragen van iedereen en bakken van nieuwe rom''s goed werk. Ik krijg binnen kort de cube u9gt2 16gb 10inch naar het schijnt met ICS volgens merimobiles mischien kan je het daar van af halen het is de zelfde rockchip als de xiron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:06
Die Tomtec Ultimate 10 schijnt met tapijtplakband bij elkaar gehouden moet worden :?
Ik ben benieuwd of Xiron Ultimate 10 ook die problemen heeft.
Als je eentje gaat kopen, check direct wel in de winkel voor dode pixels en loszittende display >:)

[ Voor 50% gewijzigd door rtunru op 23-12-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb eens in de winkel gekeken en qua bouwkwaliteit zou ik de 10 inch inderdaad niet al teveel vertrouwen.
De Xiron Excellent 8 is wat dat betreft in vergelijking met de 10 inch gebouwd als een tank. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
sjaool schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:51:
Ik heb eens in de winkel gekeken en qua bouwkwaliteit zou ik de 10 inch inderdaad niet al teveel vertrouwen.
De Xiron Excellent 8 is wat dat betreft in vergelijking met de 10 inch gebouwd als een tank. :+
Dankzij de spijtoptanten van het gebruik van die beta ICS, heb ik nu ook de originele ROM van Tomtec Ultimate 10 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ricardo70 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:57:
Hoi rtunru ik was even weg, ik zie niets over bootloader in de lijst staan wel iets van rk29xxloader ik weet niet of je dat bedoelt dit is natuurlijk de inhoud van een p9 die iemand anders eraf heeft gehaalt bij zijn newsmy en geen udate img. Toch wel vreemd dat newsmy zo een slechte customer service heeft voor firmware het lijkt blokker wel ,het zijn chineese die willen alleen verkopen. In iedergeval bedankt voor je antwoord ik weet dat je het erg druk hebt met all die vragen van iedereen en bakken van nieuwe rom''s goed werk. Ik krijg binnen kort de cube u9gt2 16gb 10inch naar het schijnt met ICS volgens merimobiles mischien kan je het daar van af halen het is de zelfde rockchip als de xiron.
Nou, deze Chinees helpt je wel hoor en wel voor niks ;)

Wat die Cube u9gt2 betreft, hoop ik dat je inderdaad al ICS krijgt. Zo ja, kan je Birdiebnl erg blij maken omdat hij nu bezig is op basis van de beta ROM van u9gt2 voor ons hier een ICS ROM te maken.

Wat die bootloader betreft, het is inderdaad die rk29xxloader, welke versie heb je??
Als je dat hebt, kan je met de standaard buildomgeving van Rockchip, jouw Newpad wel flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
sjaool schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:51:
Ja, ik ben er nog steeds erg blij mee.
Zeker met die derde generatie ROM is ie ziijn geld echt waard.

Wat het zoomprobleem betreft, heeft die beta ICS bkijkbaar ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Hmm, jammer :(
Was je van scratch begonnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:24:
[...]

Hmm, jammer :(
Was je van scratch begonnen??
Niet van scratch van die cube rom,hoe compileer je voor rk2918?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Laatst online: 06-11-2023
Hoi rtunru ik weet niet echt welke versie het is ik heb hem hier gedownload bij djoentje de enige reden dat ik hem er op wil hebben is dat met deze firmware mijn scherm niet echt super werkt werkt gewoon niet lekker niet responsive genoeg, en niet the honycome look and feel ,wel root maar dat vind ik niet zo heel belangerijk Maar hoe flash ik deze dan met die boot loader met die van jouw kan ik RKDeviceManage gebruiken moet ik met deze de rkbatch tool gebruiken en hoe dan .Gr Ricardo70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-03-2015
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:57:
[...]
Niet van scratch van die cube rom,hoe compileer je voor rk2918?
Het bouwen van android staat hier beschreven. De uitdaging zit hem er dan in om een build voor rk2918 te maken. Je moet dan beginnen met in de sources /device/rockchip/rk2918/ toe te voegen, en daar de bouwfiles te maken die specifiek voor rk2918 zijn.
Dit zijn:
- make files
- specifieke rk2918 librarys
- en wat je verder nog nodig hebt
Voor ICS heb ik nog geen poging gedaan (tijd...). Voor CM7 wel, dat kun je hier vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door birdiebnl op 24-12-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
ricardo70 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 10:03:
Hoi rtunru ik weet niet echt welke versie het is ik heb hem hier gedownload bij djoentje de enige reden dat ik hem er op wil hebben is dat met deze firmware mijn scherm niet echt super werkt werkt gewoon niet lekker niet responsive genoeg, en niet the honycome look and feel ,wel root maar dat vind ik niet zo heel belangerijk Maar hoe flash ik deze dan met die boot loader met die van jouw kan ik RKDeviceManage gebruiken moet ik met deze de rkbatch tool gebruiken en hoe dan .Gr Ricardo70
Welke bestanden heb je nu precies?
Een update.img? Dan is dat waarschijnlijk een update.img in RKAF formaat.
In dit bestand zit alles wat je nodig hebt, je kunt hem alleen niet flashen met RKDeviceManage.
Hiervoor heb je een RKFW update.img bestand nodig. Dit kun je maken door met afptool de RKAF update.img uit te pakken, en daarna met RKImageMaker.exe een RKFW update.img te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:05:
Ah ok,heb er wat in rond gesnuffeld en de wifi driver valt er zo in te steken!
Maar het touch screen weet ik niet te fixen.
Interessant, heb nog niet naar wifi gekeken, maar mooi dat jij dat al opgelost hebt.
Touchscreen is een heel ander verhaal. Ik ben bang dat we daarvoor toch aangewezen zijn op een nieuwe kernel, er is namelijk e.e.a. veranderd in de touchscreen afhandeling. En dus moeten we hopen dat er voor de H700 een ICS komt, dan kunnen we die kernel lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 10:32:
[...]

Interessant, heb nog niet naar wifi gekeken, maar mooi dat jij dat al opgelost hebt.
Touchscreen is een heel ander verhaal. Ik ben bang dat we daarvoor toch aangewezen zijn op een nieuwe kernel, er is namelijk e.e.a. veranderd in de touchscreen afhandeling. En dus moeten we hopen dat er voor de H700 een ICS komt, dan kunnen we die kernel lenen.
Hoe heb jij ICS erop gezet van die ene beta rom mij lukt het echter niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update mislukt?

Ik heb de update gedaan zoals omschreven in dit forum. Met het upfate.img bestand voor een Tomtec 8 in de root van de SD. Installatie leek prima te gaan, maar nu blijft hij na het opstarten hangen in het xirion opstartscherm (langzaam knipperend)

Is dit nog te verhelpen of typisch geval van jammer?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:24:
Update mislukt?

Ik heb de update gedaan zoals omschreven in dit forum. Met een Tomtec 8. Installatie leek prima te gaan, maar nu blijft hij na het opstarten hangen in het xirion opstartscherm (langzaam knipperend)

Is dit nog te verhelpen of typisch geval van jammer?
Stroom van de tablet afhalen, reset knopje indrukken.
- M-knop indrukken, en ingedrukt houden.
- Stroom (laadkabel) aansluiten
- M-knop ingedrukt houden (langer dan 5 seconden)
- Tablet start nu op in recovery.

Je kunt nu proberen een backup terug te zetten, of zorgen dat je op de SDCard een firmware hebt staan, en dan upgraden.

Of RKDeviceManage aan de praat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je stappen geprobeerd, maar er gebeurt niets. start helemaal niet meer op. zelfs geen xirion scherm meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:46:
heb je stappen geprobeerd, maar er gebeurt niets. start helemaal niet meer op. zelfs geen xirion scherm meer
Wat gebeurt er als je de stroomkabel er aan doet, en daarna de reset knop (met een speld oid) indrukt en loslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de rkdevicemanage gebruikt. Nu is het gelukt. Bedankt voor de hulp.

Maar de reden waarom ik wilde flashen lijkt nog niet opgelost. Ik krijg vaak geen toegang tot internet/market. Geeft dan een foutmelding dat mijn "telefoon" geen toegang heeft. In een ander huis op een andere router echter geen probleem. Raadsel totnogtoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 23:17
kunnen jullie de stock rom voor xiron 10 inch beschikbaar stellen voor de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
Ik snap het gedoe met "de buren" niet zo.

Kan er niet gewoon on-topic gepost worden in beide topics?

Dus berichten over de 8 inch tablet in dit topic en berichten over de 10 inch tablet in het andere topic?

Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
jgelauff schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:12:
kunnen jullie de stock rom voor xiron 10 inch beschikbaar stellen voor de buren?
Volgens mij heeft rtunru er een van xiron 10".
Staat nu op pagina 1 onder nr 11. :)

[ Voor 6% gewijzigd door catr op 24-12-2011 15:13 ]

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ics draait perfect op de 8" heb nu een build gemaakt met de juiste wifi-driver en -ik hoop- de juiste touchscreeen-driver. Als fs heb ik ext3 gekozen. Kga hem vanavond flashen en morgen uploaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
jgelauff schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:12:
Hier is de URL:

http://www.megaupload.com/?d=I3GZXNJE

Wel eerst hernoemen naar update.img en installeren vanaf root van SD of tablet

@catr, je mag het op pagina 1 publiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 23:17
rtunru schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:00:
[...]

Hier is de URL:

http://www.megaupload.com/?d=I3GZXNJE

Wel eerst hernoemen naar update.img en installeren vanaf root van SD of tablet

@catr, je mag het op pagina 1 publicren
dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:51:
Ics draait perfect op de 8" heb nu een build gemaakt met de juiste wifi-driver en -ik hoop- de juiste touchscreeen-driver. Als fs heb ik ext3 gekozen. Kga hem vanavond flashen en morgen uploaden!
Jij bent een stille harde werker _/-\o_

Het zou een mooi kerstgeschenk zijn voor ons allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Heb je nou wel of niet wifi en touchscreen aan de praat? Of alleen wifi? Ben bijzonder benieuwd wat je er van weet te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door birdiebnl op 24-12-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ricardo70 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 10:03:
Zoals je elderss hebt gelezen, is biohax heel dichtbij bij zijn release van ICS.
Om energie te sparen, stel ik voor om nog tot na de kerst te wachten.
Als zijn ICS bij jou werkt, dan is dat toch ook OK??

Anders moet je dan met grof geschut jouw tablet weer van een ROM voorzien en dit is dan het moment om eventuuel met die Rockdev ontwikkelomgeving aan de slag te gaan, OK??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
@Birdiebnl
Bedankt voor het delen van jouw kennis _/-\o_

[ Voor 83% gewijzigd door rtunru op 24-12-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Mr Magic schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:27:

Dus berichten over de 8 inch tablet in dit topic en berichten over de 10 inch tablet in het andere topic?

Dank u!
Dat heeft te maken met respect voor ieders initiatief en goed met elkaar om te gaan :)

Daarnaast, moet ik niet aan denken dat de berichten over 8 inch bedolven worden onder berichten over games die niet werken, losse displays en dode pixels. Dat is pas echt moeilijk naar een bericht zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 22:05
Hallo iedereen ik heb heel erg veel respect voor alle rom makers en iedereen die erbij helpt

ik wou vragen hebben jullie misschien een handleiding om een AOSP build te maken voor tablet of android phone want ik wil graag meer leren over android en het developen van roms

M.vr.gr

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
VNC95 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:30:
Hallo iedereen ik heb heel erg veel respect voor alle rom makers en iedereen die erbij helpt

ik wou vragen hebben jullie misschien een handleiding om een AOSP build te maken voor tablet of android phone want ik wil graag meer leren over android en het developen van roms

M.vr.gr
Wellicht kan een bericht van Birdiebnl iets terug, jou helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Mr Magic schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:27:

Dank u!
We zijn begonnen met de xiron 8 " en proberen roms te maken die vanaf de sd kaart geflashed worden.
Nu is ook de xiron 10" uitgekomen, Daarvoor proberen onze experts daarvoor ook roms te maken.
Er wordt ook gewerkt aan ICS voor de xiron 8".
Onze roms zijn dan zonder pc met tricky drivers te laden.
Verder hebben we ook nu de stock roms.

Het tomtec 10" forum is ook bezig met ICS omdat een vergelijkbaar tablet met een betaversie uitgekomen is.
Wel blijkt dat de xiron 10" hardwarematig gelijk is aan de tomtec 10"
Er zijn dus wel overeenkomsten in de tablets, maar wij zijn toch wat verder met de ontwikkeling van roms dankzij onze experts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Overigens excuses, zie net vandaag je pm.

Aangaande ext3, ik heb met de 2.3.1-ICS-look rom veel instabiliteit gehad bij het gebruik van ext3 icm bootloader v2.08. Er is ook nog een bootloader v1.66 die schijnbaar ook goed met ext3 om kan gaan, die heb ik echter nog niet geprobeerd. Bij de ICS rom van cube heb ik de handel omgezet naar cramfs. Maar veel verder dan dat ben ik nog niet gekomen vanwege andere prio's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
catr schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:38:
[...]

We zijn begonnen met de xiron 8 " en proberen roms te maken die vanaf de sd kaart geflashed worden.
Nu is ook de xiron 10" uitgekomen, Daarvoor proberen onze experts daarvoor ook roms te maken.

Het tomtec 10" forum is ook bezig met ICS omdat een vergelijkbaar tablet met een betaversie uitgekomen is.
Er zijn dus wel overeenkomsten in de tablets, maar wij zijn toch wat verder met de ontwikkeling van roms dankzij onze experts.
@catr
Ik ben trots op je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Volgens mij is die xir10orgimage.img corrupted.
Hij installeert hem niet op de TomTec, en AFPTool -unpack geeft een CheckImageFile Failed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Mastermind schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:31:
Volgens mij is die xir10orgimage.img corrupted.
Hij installeert hem niet op de TomTec, en AFPTool -unpack geeft een CheckImageFile Failed.
Heb je mijn edit op de 10 inch forum gezien??
Het is hier getest met exact dezelfde image op Xiron 10 inch.
Voorzover ik weet heb je een Tomtec10 inch en met deze ROM wordt jouw Tomtec een Xiron.
Als je dit erg vindt, moet je de versie op pagina 1 ( jullie noemen het TS, geloof ik ) van 10 inch forum gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
catr schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:38:

Nogmaals, ik snap het onderscheid niet tussen "wij" en "zij" c.q. de buren.

Wat is er op tegen om alle posts die met het 10 inch tablet te maken hebben in het andere topic te plaatsen, zodat dit topic schoon blijft en alleen over de 8 inch versie gaat?

In dit topic wordt zowel de Xiron als de Tomtec 8 inch behandeld.

In het andere topic kan toch hetzelfde gedaan worden met de 10 inch versie van zowel de Xiron als de Tomtec?

Daarnaast hebben jullie het steeds over het andere forum. Volgens mij zitten we allemaal in hetzelfde forum (GoT) en is het niet meer dan normaal dan er binnen een thread "on topic" gediscussieerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Mr Magic schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:45:
[...]

Nogmaals, ik snap het onderscheid niet tussen "wij" en "zij" c.q. de buren.

Wat is er op tegen om alle posts die met het 10 inch tablet te maken hebben in het andere topic te plaatsen, zodat dit topic schoon blijft en alleen over de 8 inch versie gaat?

In dit topic wordt zowel de Xiron als de Tomtec 8 inch behandeld.

In het andere topic kan toch hetzelfde gedaan worden met de 10 inch versie van zowel de Xiron als de Tomtec?

Daarnaast hebben jullie het steeds over het andere forum. Volgens mij zitten we allemaal in hetzelfde forum (GoT) en is het niet meer dan normaal dan er binnen een thread "on topic" gediscussieerd wordt.
We worden niet eens, geloof ik ;(
Ik vind zonde van de gebruikte energie om dit "non issue" aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:06:
[...]

Heb je nou wel of niet wifi en touchscreen aan de praat? Of alleen wifi? Ben bijzonder benieuwd wat je er van weet te maken.
Wifi alleen jammer maar ik blijf werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:04:
[...]

Deze thread al gezien?
Misschien heb je er wat aan. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:10:
[...]

Deze thread al gezien?
Misschien heb je er wat aan. Succes!
Jep al bezocht ben niet echt een "C" specialist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:12:
[...]
Jep al bezocht ben niet echt een "C" specialist...
Ik kan me wel met C redden, ze passen daar de de kernel aan. (de touchscreen driver).
Volgens mij is het nog niemand gelukt om een werkende kernel voor onze Xiron te bouwen.
De kernel van die ICS Rom van Cube en die andere (van die 10inch TomTec) werken helaas niet op onze Xiron/TomTec. Voor zover ik nu gezien heb werkt alleen de H700 kernel op ons apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:19:
[...]

Ik kan me wel met C redden, ze passen daar de de kernel aan. (de touchscreen driver).
Volgens mij is het nog niemand gelukt om een werkende kernel voor onze Xiron te bouwen.
De kernel van die ICS Rom van Cube en die andere (van die 10inch TomTec) werken helaas niet op onze Xiron/TomTec. Voor zover ik nu gezien heb werkt alleen de H700 kernel op ons apparaat.
Weet je welk scherm er in zit want dan is de rom zo goe als klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:21:
[...]
Weet je welk scherm er in zit want dan is de rom zo goe als klaar...
Wel welk scherm, dat heeft Jan Rinze al eens uitgezocht (A080SN03 V0), maar welk touchscreen, geen idee.
Voor zover ik weet zitten scherm en touchscreen in de kernel verwerkt? Wifi zit niet in de kernel, maar is een kernel module die later geladen wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door birdiebnl op 24-12-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:04:
[...]
Hier ook even wlan.ko vervangen door die van de stock rom, dat werkt. Ik krijg trouwens ADB niet aan het werk. Heb USB debugging aangezet, maar krijg de melding "device not found".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Bij de buren zijn zij blij met de originele Xiron 10 inch ROM omdat de WIFI stukken beter doet op een Tomtec 10 inch :)

[ Voor 10% gewijzigd door rtunru op 25-12-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds (gisteren) de tomtec atf3482 game 7 voor de oudste blaag in huis

Valt geenszins tegen, en hij is er zeker zo blij mee !

De custom rom - hiervandaan ( de rtunru versie denk ik ) erop gezet
Werkt erg lekker

Maar een vraagje aan de andere gebruikers.

Bij het opstarten van Where's my water gaat de game tot aan het "play"scherm, maar daarna klapt hij eruit
Een andere game "Sprinkle" start al niet eens op, scherm flikkert, en klapt er dan met een FC uit
Kan iemand dit eens proberen op zijn apparaat, en uitsluiten dat het aan de tablet ligt ( ergo - eigen schuld :+ )
Heb met "Rom Manager" al de permissions laten omzetten, maar no-go ...
Andere games doen het wel gewoon, Aparatus, Angry birds, Moto MX

btw.

Is deze misschien nieuwer / beter ?
Rom voor 7" rk2918 tomtec atf3482 game 7:
5 rtunru rom 16 november pagina 20
http://www.megaupload.com/?d=2JRMF2DZ

[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 25-12-2011 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke boot.img gebruik je? berdiebnl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 09:34:
welke boot.img gebruik je? berdiebnl?
Ik heb de boot.img uit die ICS rom iets aangepast zodat het de system.img als cramfs mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:32:
[...]

Ik heb de boot.img uit die ICS rom iets aangepast zodat het de system.img als cramfs mount.
Ja ik heb wat gecombineerd maar wilt niet meer booten...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Van jullie conversatie leer ik iedere keer weer bij.
Maar dit bericht van Biohax is wel erg geheim/moeilijk, ik heb niks in kunnen vinden >:)

Ik wacht in spanning op jullie werk :)

[ Voor 10% gewijzigd door rtunru op 25-12-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:32:
[...]

Hmmm...

Nu weet ik waarom mijn ROM eerst niet wilde booten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Quadrant Standard benchmark van de Tomtec met Xiron stock ROM gaf bij de buren flink hogere score :)

Xiron rulez >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kga me system in ext3 opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berdiebnl zou je een boot.img willen opladen die ext 3 kann booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DOOD tablet blijft in de loader hangen
Nog veel succes jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:59:
DOOD tablet blijft in de loader hangen
Nog veel succes jongens!
Hey biohax, eigenlijk geen tijd op dit moment, kerst enzo, maar op dit bericht moet ik even reageren, is exact hetzelfde als wat ik heb gehad. Ik ken de oplossing. Als je even je mail adres pm't, stuur ik je de benodigdheden die mijn tablet er doorheen hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:35:
Quadrant Standard benchmark van de Tomtec met Xiron stock ROM gaf bij de buren flink hogere score :)

Xiron rulez >:)
Wie zijn die 'buren' toch steeds?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:03:
[...]

Wie zijn die 'buren' toch steeds?? :?
dat vraag ik me ook af XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Maak hier kennis met de buren.
Met een beetje lezen had je dit ook kunnen weten. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door sjaool op 25-12-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:58:
Maak hier kennis met de buren.
Met een beetje lezen had je dit ook kunnen weten. ;)
ik had dus totaal niet door dat men dat bedoelde XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:19:
[...]

ik had dus totaal niet door dat men dat bedoelde XD
Ik snap 'm nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op zondag 25 december 2011 @ 18:58:
[...]

Hey biohax, eigenlijk geen tijd op dit moment, kerst enzo, maar op dit bericht moet ik even reageren, is exact hetzelfde als wat ik heb gehad. Ik ken de oplossing. Als je even je mail adres pm't, stuur ik je de benodigdheden die mijn tablet er doorheen hebben geholpen.
Dit is de ware spirit :)
Dit maakt dit topic/forum zo bijzonder.
Elkaar helpen, delen en respect voor elkaar.
En tussendoor mooie en gebruikersvriendelijke ROMs maken.

Ik vind het fijn om met jullie samen te werken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berdiebnl
Eerst en vooral dank voor je mail!

3 plaatsen waar de touchscreendriver kan zitten
-kernel (verwonderd me want heb de kernel.img van de ICS-look&feel rom gebruikt...)
-system/usr/idc/..
-lib/libinput.so
Ik zet al men geld in op die laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 09:42:
berdiebnl
Eerst en vooral dank voor je mail!

3 plaatsen waar de touchscreendriver kan zitten
-kernel (verwonderd me want heb de kernel.img van de ICS-look&feel rom gebruikt...)
-system/usr/idc/..
-lib/libinput.so
Ik zet al men geld in op die laatste
Voor zover ik weet zit de driver in de kernel. Vanaf HC is libinput.so toegevoegd, die zorgt voor de afhandeling van de berichten die de kernel stuurt met betrekking tot de input van bijvoorbeeld touchscreen. Deze libinput.so is generiek. Onze kernel (gebaseerd op android 2.3) zal blijkbaar niet de juiste berichten sturen voor die libinput.so.
Ik probeerde laatst adb aan de praat te krijgen, dan kan ik met een aangepaste libinput.so kijken of de kernel wel of niet wat stuurt. Als hij wel wat stuurt, zouden we eventueel een aangepaste libinput.so kunnen maken. Maar, adb kreeg ik zo 1,2,3 niet aan de praat en het andere aspect is tijd.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:11:
[...]

Voor zover ik weet zit de driver in de kernel. Vanaf HC is libinput.so toegevoegd, die zorgt voor de afhandeling van de berichten die de kernel stuurt met betrekking tot de input van bijvoorbeeld touchscreen. Deze libinput.so is generiek. Onze kernel (gebaseerd op android 2.3) zal blijkbaar niet de juiste berichten sturen voor die libinput.so.
Ik probeerde laatst adb aan de praat te krijgen, dan kan ik met een aangepaste libinput.so kijken of de kernel wel of niet wat stuurt. Als hij wel wat stuurt, zouden we eventueel een aangepaste libinput.so kunnen maken. Maar, adb kreeg ik zo 1,2,3 niet aan de praat en het andere aspect is tijd.. :/
Hoe pak je die kernel uit of moet je hem mounten...
Mijn tablet is definitief dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:39:
[...]

Hoe pak je die kernel uit of moet je hem mounten...
Mijn tablet is definitief dood...
Dat is toch wel erg vervelend.
Helpt het inlezen van een RK2818 bootloader niet??

Die van Birdiebnl is op die manier weer tot leven gekomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:41:
[...]

Dat is toch wel erg vervelend.
Helpt het inlezen van een RK2818 bootloader niet??

Die van Birdiebnl is op die manier weer tot leven gekomen??
Heb ik geprobeerd maar geen leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
@catr
Werkt op jouw HD2 onder ICS de Market wel goed?
Bij de buren regent het van de klachten van het niet kunnen vinden van apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Heeft iemand van jullie ook problemen met de Facebook-app?
Ik kan deze niet vinden op de markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
bandidoloco schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:24:
Heeft iemand van jullie ook problemen met de Facebook-app?
Ik kan deze niet vinden op de markt...
Ik neem aan dat je de zoekfunctie hebt gebruikt??
Welke ROM gebruik je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

rtunru schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:53:
[...]

Ik neem aan dat je de zoekfunctie hebt gebruikt??
Welke ROM gebruik je??
voorlopig factory, als deze niet voldoet flash ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
bandidoloco schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:05:
[...]
aangemaakt
voorlopig factory, als deze niet voldoet flash ik hem.
Je hebt dus nog de oude market,moet op zich niks uitmaken.
Je hebt een account aangemaakt??
Daarna gezocht op facebook met de zoekfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

rtunru schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:31:
[...]

Je hebt dus nog de oude market,moet op zich niks uitmaken.
Je hebt een account aangemaakt??
Daarna gezocht op facebook met de zoekfunctie?
Ik heb mijn bestaand e-mailadres gebruikt.
Ja, idd gezocht met de zoekfunctie.
Werkt dit in de custom rom? Ik vind het persoonlijk niet jammer, het is vooral om "the misses" blij te krijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
bandidoloco schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:18:
[...]

Ik heb mijn bestaand e-mailadres gebruikt.
Ja, idd gezocht met de zoekfunctie.
Werkt dit in de custom rom? Ik vind het persoonlijk niet jammer, het is vooral om "the misses" blij te krijgen ;-)
Over welke van de 11 ROMS op dit topic heb je het ??
Van alle ROMs hier, zijn er geen problemen met Market bekend.
Of heb je het over de beta ROM van de buren?

Welk tablet heb je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

rtunru schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:38:
[...]

Over welke van de 11 ROMS op dit topic heb je het ??
Van alle ROMs hier, zijn er geen problemen met Market bekend.
Of heb je het over de beta ROM van de buren?

Welk tablet heb je??
TomTec 8"

Ik heb ook nog een andere, oudere chinese tab (WonderMedia 8650) waar het niet op werkt, maar deze lijkt (bijna) overal incompatibel mee te zijn, dacht dat deze TomTec hetzelfde probleem had, al lijkt deze op papier toch wel sneller...
Heeft iemand anders problemen met apps die incompatibel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
bandidoloco schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:07:
[...]

TomTec 8"

Ik heb ook nog een andere, oudere chinese tab (WonderMedia 8650) waar het niet op werkt, maar deze lijkt (bijna) overal incompatibel mee te zijn, dacht dat deze TomTec hetzelfde probleem had, al lijkt deze op papier toch wel sneller...
Heeft iemand anders problemen met apps die incompatibel zijn?
Gebruik gewoonde tweede generatie ROM, die werkt perfect. Wel krijgt jouw Tomtec een Xiron uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

rtunru schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:00:
[...]

Gebruik gewoonde tweede generatie ROM, die werkt perfect. Wel krijgt jouw Tomtec een Xiron uiterlijk.
Ok, thx, is de derde generatie nog niet stabiel genoeg ofzo?

Mss beetje off-topic, maar waarom worden roms niet aangeboden via torrents? Lijkt me toch handiger dan die bogus downloadsites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandidoloco schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:06:
[...]

Ok, thx, is de derde generatie nog niet stabiel genoeg ofzo?

Mss beetje off-topic, maar waarom worden roms niet aangeboden via torrents? Lijkt me toch handiger dan die bogus downloadsites.
ik vindt de downloadsite good genoeg hoor, ik haal er rond de 4-5 MB/sec

back on topic:

Ik weet dat er(bepaalde)3g usb-stikies werken op de tablet, maar is het mogelijk om een wifi usb-stickie te gebruiken op een android tablet als deze,

aangezien (hoe zal ik het zeggen) het wifi bereik niet zo veelbelovend is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:27:
[...]

ik vindt de downloadsite good genoeg hoor, ik haal er rond de 4-5 MB/sec

back on topic:

Ik weet dat er(bepaalde)3g usb-stikies werken op de tablet, maar is het mogelijk om een wifi usb-stickie te gebruiken op een android tablet als deze,

aangezien (hoe zal ik het zeggen) het wifi bereik niet zo veelbelovend is :*)
Bij mij werkte die stick van een aantal weken terug uit den aldi (Belgie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:43:
[...]

Bij mij werkte die stick van een aantal weken terug uit den aldi (Belgie).
heb je het nu over een wifi stick?

ik zal mijne eens testen (hercules miniwifi n stickie)
ik zal iets laten weten binnen enkele ogenblikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:49:
[...]

heb je het nu over een wifi stick?

ik zal mijne eens testen (hercules miniwifi n stickie)
ik zal iets laten weten binnen enkele ogenblikken
Sorry ik sprak over den 3g-stick |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:52:
[...]

Sorry ik sprak over den 3g-stick |:(
mijn wifi stickie doet al niets, ook geen lampje ofzo, het zou leuk zijn als je er drivers kon in verwerken zodat dit wel mogelijk was (maar gaat nooit gebeuren waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:59:
[...]

mijn wifi stickie doet al niets, ook geen lampje ofzo, het zou leuk zijn als je er drivers kon in verwerken zodat dit wel mogelijk was (maar gaat nooit gebeuren waarschijnlijk)
Ik zou wel willlen maar mijn tablet heeft de geest gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:01:
[...]

Ik zou wel willlen maar mijn tablet heeft de geest gegeven...
Dat komt door die goedkope 3g-sticks van "den aldi" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
rtunru schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:06:
@catr
Werkt op jouw HD2 onder ICS de Market wel goed?
Bij de buren regent het van de klachten van het niet kunnen vinden van apps
Heb geen problemen met Gmarket onder ICS, is nog niet klaar voor dagelijks gebruik omdat de camera niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandidoloco schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:10:
[...]

Dat komt door die goedkope 3g-sticks van "den aldi" ;)
pressing like-button , owjah hier is er geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is een tweedehands Xiron tablet voor €50 op Marktplaats echt zijn prijs waard? Of gebruik je het al snel niet meer?

Is het geschikt als E-reader vergeleken met de iPad?

[ Voor 19% gewijzigd door chronoz op 27-12-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als het om de Xiron Excellent 8 gaat is hij zeker zijn geld waard.
Gaat het om de 7 inch met een WM8650 processor dan zou ik hem laten liggen want dan ga je er echt niet vrolijk van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

sjaool schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:15:
Als het om de Xiron Excellent 8 gaat is hij zeker zijn geld waard.
Gaat het om de 7 inch met een WM8650 processor dan zou ik hem laten liggen want dan ga je er echt niet vrolijk van worden.
² (integendeel), heb ook één van deze liggen waardoor ik eerst wat wantrouwig was tov blokker/bs/intertoys tablets, al lijkt de markt ook daar geëvolueerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
bandidoloco schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:32:
[...]

² (integendeel), heb ook één van deze liggen waardoor ik eerst wat wantrouwig was tov blokker/bs/intertoys tablets, al lijkt de markt ook daar geëvolueerd
Maar je hebt toch al een Tomtec Excellent 8 inch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://link.marktplaats.nl/1001385137
iemand een idee of dit dezelfde is als de xiron excellent 8 inch? hij heeft 8gb rom, dus 4 meer,
kost nu 159,95. hopelijk kan iemand me vertellen of dit een goede koop is, of dat ik beter de xiron 8 of 10 inch bij de blokker moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:46:
http://link.marktplaats.nl/1001385137
iemand een idee of dit dezelfde is als de xiron excellent 8 inch? hij heeft 8gb rom, dus 4 meer,
kost nu 159,95. hopelijk kan iemand me vertellen of dit een goede koop is, of dat ik beter de xiron 8 of 10 inch bij de blokker moet halen.
Dit lijkt me een tablet van Newsmy.
Op zich niks mis mee. Ik heb wel begrepen dat de derde generatie ROM van dit Topic niet geheel goed werkt. Wel de tweede generatie ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok maar dat is alleen van toepassing als ik zelf de rom ga aanpassen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:03:
ok maar dat is alleen van toepassing als ik zelf de rom ga aanpassen toch?
Ja. De vraag is alleen of je niet jammer gaat vinden om geen root en verouderde Market te hebben.
En wat denk je van mogelijke ICS ROM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry ik ben nog niet helemaal overal van op de hoogte. maar wat ik veel teruglees is dat er aan iedere nieuwe rom wel haken en ogen zitten. Maar hoe nieuwer de rom hoe minder mogelijkheden begrijp ik? en kun je ics uitleggen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik wilde meteen nog een vraag stellen:
http://link.marktplaats.nl/515292769
is dit tablet bekend bij iemand?
de resolutie lijkt me vrij hoog voor een 8 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

rtunru schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:34:
[...]

Maar je hebt toch al een Tomtec Excellent 8 inch??
Idd, nu wel. Die chinese tab waar ik het in een eerdere post tegen jou over had heb ik begin dit jaar besteld van epathchina.com, enkele maanden later zie ik dat ze in de Blokker (hier in be) diezelfde troep verkopen als een Xiron.
Toen ik zag dat Blokker (nl) en BS tabs verkochten dacht ik dat deze ook in deze reeks zouden thuishoren, maar lijkt nu dat die vrees onterecht was.
Die Qware van intertoys lijkt me ook een leuk speeltje, iemand die beiden heeft en kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:10:
Maar hoe nieuwer de rom hoe minder mogelijkheden begrijp ik? en kun je ics uitleggen, alvast bedankt!
Hoe kom je weer aan deze wijsheid??.
Op welke pagina van dit topic heb je dat gelezen??

Perfecte software bestaat niet en dat geldt ook voor de originele ROM.

ICS is de opvolger van de huidige Gingerbread.
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste