palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10
Verwijderd
Gister heb ik beide geprobeerd.rtunru schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:02:
[...]
Als je een Tomtec hebt met een Xiron logo, dan is er kans dat je mijn tweede generatie ROM had gebruikt.
In dat geval kan je proberen of de Xiron versie wel goed werkt.
Meld je wel de resultaten hier op dit topic??
De Xiron ROM was niet compatible en weigerde te flashen en de TomTec kwam telkens in de bootloader.
OK, werkt RKDevicemanage bij jou wel??Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:10:
[...]
Gister heb ik beide geprobeerd.
De Xiron ROM was niet compatible en weigerde te flashen en de TomTec kwam telkens in de bootloader.
Zo ja, kan je de Xiron versie denk ik wel op die manier flashen.
Voor uitleg van flashen met RKDevice manage, moet je ergens in dit topic zoeken.
Verwijderd
Ik ga dat dit weekend maar eens thuis proberen...rtunru schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:17:
[...]
OK, werkt RKDevicemanage bij jou wel??
Zo ja, kan je de Xiron versie denk ik wel op die manier flashen.
Voor uitleg van flashen met RKDevice manage, moet je ergens in dit topic zoeken.
Een update.img kan ik op mijn werk proberen..
RKDevice manier alleen thuis.
Ik verwacht dat de originele Xiron firmware de recovery het juiste product.model bevat, maar niet gecontroleerd.rtunru schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:54:
[...]
Ik heb de recovery niet aangepast, ook niet op de Xiron.
Dit kan dus de reden zijn.
Wil je het aanpassen van de recovery delen??
Het aanpassen van de recovery heb ik hier al eens beschreven.
Het is dus zaak dat je ook in je vorige TomTec rom die recovery nog aanpast, omdat hij bij een update de vorige recovery gebruikt. Staat er eenmaal een verkeerde recovery op het tablet, dan ben je aangewezen op RKDeviceManage.
Duidelijk, heb ik net ook gelezen op jouw site.birdiebnl schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:07:
[...]
Ik verwacht dat de originele Xiron firmware de recovery het juiste product.model bevat, maar niet gecontroleerd.
Het is dus zaak dat je ook in je vorige TomTec rom die recovery nog aanpast, omdat hij bij een update de vorige recovery gebruikt. Staat er eenmaal een verkeerde recovery op het tablet, dan ben je aangewezen op RKDeviceManage.
Ik vind rommelen aan recovery nogal riskant.
Dank je voor het delen van deze kennis
Rommelen aan recovery is niet zo heel riskant (het is niets anders dan een samengevoegde boot.img en system.img), het is alleen riskant als je niet de mogelijkheid hebt om met RKDeviceManage eventuele fouten te kunnen herstellen.rtunru schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:08:
[...]
Duidelijk, heb ik net ook gelezen op jouw site.
Ik vind rommelen aan recovery nogal riskant.
Gewoon proberen! Al eens eerder gezegt, en ik durf het nog steeds te zeggen, zo'n rockchip apparaat maak je niet zo snel stuk, die van mij is dan wel stuk, maar dat was gewoon na een reboot dat ie niet meer tot leven kwam. Waarschijnlijk een zwak exemplaar, of hij heeft er toch problemen mee met hoe vaak ik hem wel niet heb geflasht.
Wisten jullie trouwens dat je op de volgende manier in recovery mode kunt booten?
- Tablet uitzetten, stroom plug er uit.
- "M" knop indrukken
- Stroom plug er in
- "M" knop blijven vasthouden, ongeveer 5 seconden, en dan loslaten
- Tablet boot nu in recovery mode.
Verwijderd
Is het anders een idee de recovery uit te voeren? Dan zou ik toch feitenlijk weer een orginele tomtec terug krijgen..?? Dan zou ik toch wel de laatste tomtec ROM kunnen draaien?birdiebnl schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:07:
[...]
Ik verwacht dat de originele Xiron firmware de recovery het juiste product.model bevat, maar niet gecontroleerd.
Je krijgt met de recovery niet de originele tomtec terug. Met recovery kun je de originele staat van de laatst geflashte rom weer terug krijgen, alsof je hem net geflasht hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:04:
[...]
Is het anders een idee de recovery uit te voeren? Dan zou ik toch feitenlijk weer een orginele tomtec terug krijgen..?? Dan zou ik toch wel de laatste tomtec ROM kunnen draaien?
Verwijderd
Hmm.. Is er geen manier om van de oude ROM naar een tomtec ROM te gaan en die te flashen naar de laatste ROM? I am quite eager....birdiebnl schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:50:
[...]
Je krijgt met de recovery niet de originele tomtec terug. Met recovery kun je de originele staat van de laatst geflashte rom weer terug krijgen, alsof je hem net geflasht hebt.

Het probleem is volgens mij dat er geen originele TomTec rom is.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:52:
[...]
Hmm.. Is er geen manier om van de oude ROM naar een tomtec ROM te gaan en die te flashen naar de laatste ROM? I am quite eager....
Zowel birdiebnl als ik hebben een Xiron en daar testen we ook op.birdiebnl schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:56:
[...]
Het probleem is volgens mij dat er geen originele TomTec rom is.
In het verleden heeft birdiebnl geprobeerd om een dump van de originele Tomtec te verkrijgen, maar geen enkel Tomtec bezitter durfde het aan om medewerking te verlenen. Voor Xiron heeft Birdiebnl zelf ervoor gezorgd dat er een dump kwam.
Wat ik me afvraag, een tweaker is volgens mij iemand met meer belangstelling voor de techniek dan een gemiddelde gebruiker. RKdevicemange moet toch geen probleem zijn??
Geldt nog steeds, mocht er iemand zijn met een nog originele TomTec die zichzelf wel een echte tweaker durft te noemen, meldt u! En we loodsen je er doorheen.rtunru schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:13:
[...]
In het verleden heeft birdiebnl geprobeerd om een dump van de originele Tomtec te verkrijgen, maar geen enkel Tomtec bezitter durfde het aan om medewerking te verlenen.
Volgens mij heeft Biohax nog een originele Tomtecbirdiebnl schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:41:
[...]
Geldt nog steeds, mocht er iemand zijn met een nog originele TomTec die zichzelf wel een echte tweaker durft te noemen, meldt u! En we loodsen je er doorheen.
Welkom terug Borromini, leuk dat je gaat meewerken.Borromini schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:47:
Ik heb een 8" TomTEC, ik wil altijd wel es proberen.
Zal alleen niet voor direct zijn.
Heb je nog de originele Tomtec?
Verwijderd
Ik zou het graag willen doen... echter heb ik al geflashed...rtunru schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:13:
[...]
Zowel birdiebnl als ik hebben een Xiron en daar testen we ook op.
In het verleden heeft birdiebnl geprobeerd om een dump van de originele Tomtec te verkrijgen, maar geen enkel Tomtec bezitter durfde het aan om medewerking te verlenen. Voor Xiron heeft Birdiebnl zelf ervoor gezorgd dat er een dump kwam.
Wat ik me afvraag, een tweaker is volgens mij iemand met meer belangstelling voor de techniek dan een gemiddelde gebruiker. RKdevicemange moet toch geen probleem zijn??
Ja, maar je mag de derde generatie Xiron versie ROM met RKDeviceManage jouw niet originele Tomtec weer flashen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:28:
[...]
Ik zou het graag willen doen... echter heb ik al geflashed...![]()
Volgens mij krijgt je dan wel een ICS look and feel van deze derde generatie ROM ( als het al gelukt is )
Verwijderd
Woeiiii Kan bijna niet wachten tot ik die kan proberen!!!!rtunru schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:39:
[...]
Ja, maar je mag de derde generatie Xiron versie ROM met RKDeviceManage jouw niet originele Tomtec weer flashen.
Volgens mij krijgt je dan wel een ICS look and feel van deze derde generatie ROM ( als het al gelukt is )
Houd je ons op de hoogte??Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:45:
[...]
Woeiiii Kan bijna niet wachten tot ik die kan proberen!!!!
Verwijderd
met de ICS rom zijn er daarmee ook wijzigigen in de firmware zelf? of puur look and feel?
ik heb ook met xiron gebeld, zij gaan geen update uitbrengen qua firmware.
dus voor mijn muziek probleem zou mooi zijn als deze firmware iets qua update heeft
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 19:06 ]
Verwijderd
Nee, maar je hebt wel de Android marketVerwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:20:
Die laatste rom werkt uitstekend op m'n Tomtec, bedankt rtunru! Er zit geen Youtube-app in, kan dat?
You tube is gratis.
Ik neem aan dat je de upgrade met RKDeviceManage hebt gedaan??
[ Voor 11% gewijzigd door rtunru op 16-12-2011 23:57 ]
Hoi Marco,Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:38:
Hey Rtunru,
met de ICS rom zijn er daarmee ook wijzigigen in de firmware zelf? of puur look and feel?
dus voor mijn muziek probleem zou mooi zijn als deze firmware iets qua update heeft
Die vraag kan je het beste aan birdiebnl stellen omdat hij de samenstelling heeft gemaakt.
Feit is wel dat mp3 nu wel goed wordt afgespeeld,
Ik zou zeggen, gewoon even uitproberen??
Ook tweakers eigenschap,: tussendoor tweakenVerwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:24:
Upgrade OK
(Heb toch "stiekem" met RKDeviceManager mijn tablet geflashed op het werk)
Je weet wel hoe je een device driver moet installeren onder windows via device manager/apparaatbeheer??AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 09:51:
Ik heb het originele Tomtec excellent 8 rom nog draaien, ik heb 0,0 ervaring met de tool die jullie noemen en enel w7 64 bir pctjes staan maar als ik kan helpen met jullie voorzien van het rometje en jullie helpen mij daarmee..prima!
[ Voor 18% gewijzigd door rtunru op 17-12-2011 10:58 ]
Ja, heb nog niks geflashtrtunru schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:49:
[...]
Welkom terug Borromini, leuk dat je gaat meewerken.
Heb je nog de originele Tomtec?
Staan de instructies hier in het topic ergens? Ik kan volgende week wel es proberen. Heb ondertussen ook weer een PC die stabiel Windows draait. Ik neem aan dat het daarop iets makkelijker gaat dan op Linux...
AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 10:56:
Ik ben een unix / storage man maar als ik dat niet zou weten had ik niet kunnen functioneren in mijn vakgebied.
[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 17-12-2011 11:00 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik dacht al, hoe kan een AIX-God zo bescheiden zijnAIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 10:56:
Ik ben een unix / storage man maar als ik dat niet zou weten had ik niet kunnen functioneren in mijn vakgebied.
Ik ben Linux en Solaris-slaaf; welkom hier.
Om te beginnen moeten we ervoor zorgen dat RKDeviceManage werkt, op jouw PC.
Hierdoor kunnen we jouw tablet altijd weer reanimeren.
Wellicht tenovervloede, je wist dat medewerking is voor eigen risico??
Zo ja, mag je de drivers hier downloaden:
http://download.gabsor.nl/Rockusb.zip
De instructies gaat Birdiebnl straks geven. Ik ben nu bezig om RKDeviceManage werkend te krijgen.Borromini schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 10:59:
[...]
Ja, heb nog niks geflasht.
Staan de instructies hier in het topic ergens? Ik kan volgende week wel es proberen. Heb ondertussen ook weer een PC die stabiel Windows draait. Ik neem aan dat het daarop iets makkelijker gaat dan op Linux...
Er waren hier mensen die echt wel weten hoe zij drivers moeten installeren, waar RKDeviceMange niet aan het werk te krijgen was. Vandaar die voorzichtige vraag
Als je jouw dump hebt gemaakt, ga je dan aan de CM7??
[ Voor 4% gewijzigd door rtunru op 17-12-2011 11:27 ]
Ricardo, Djoentje heeft de originele Newsmy firmware. Kijk naar zijn bijdrage een tijdje terug.ricardo70 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:20:
Hallo ik heb hier een vraag voor birdienl van ricardo70. Ik kan me herinneren dat jij met je laatste rom ook wifi en internet problemen had, maar dat je met wat tweaken het goed kreeg ik vraag mij af of ik die originele rom of firmware waar jij het van gemaakt hebt kan krijgen. Mischien is die wel direct geschikt voor mijn news my zonder te tweaken ,om dat mijn internet nu juist raar doet met jouw laaste rom en niet met de tweede ge roote rom van rtunru, die werkt super met mijn hardware. Het is maar een gok alvast bedankt.
Ik ben nu bezig met AIXGOD
Bedoel je: ga je 'm zelf compileren (want daar heb ik niet genoeg ervaring/voor, laatste wat ik hier las was dat birdienl nog wat problemen had met reactiesnelheid GUI enzo), of zet je 'm erop (want als er een CM7 build is die functioneel is (vergelijkbare functionaliteit + draadloos werkt)? Als het dat laatste is, dan zeker. Eerste: helaasrtunru schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:21:
[...]
De instructies gaat Birdiebnl straks geven. Ik ben nu bezig om RKDeviceManage werkend te krijgen.
Er waren hier mensen die echt wel weten hoe zij drivers moeten installeren, waar RKDeviceMange niet aan het werk te krijgen was. Vandaar die voorzichtige vraag
Als je jouw dump hebt gemaakt, ga je dan aan de CM7??
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Birdiebnl is onze DEV, hij heeft een naam in de Rockchip-wereld gemaakt en is o.a. bezig op archosfans, arctablets en XDA-Developers.
Catr is de moderator van dit topic.
Ik ben zelf de ROM cooker die van al dat moois wat Birdiebnl gemaakt heeft een distributie probeer te maken. Ik probeer ook ondersteuning te geven op die distributies.
Dus om de termen uit het bedrijfsleven over te nemen
Catr is CEO
Birdiebnl is CTO
Rtunru is COO
[ Voor 15% gewijzigd door rtunru op 17-12-2011 11:58 ]
Op dit moment zijn AIXGOD, Birdiebnl en ik nog bezig met de eerste stap: een dump krijgen van TomtecBorromini schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:34:
[...]
Bedoel je: ga je 'm zelf compileren (want daar heb ik niet genoeg ervaring/voor, laatste wat ik hier las was dat birdienl nog wat problemen had met reactiesnelheid GUI enzo), of zet je 'm erop (want als er een CM7 build is die functioneel is (vergelijkbare functionaliteit + draadloos werkt)? Als het dat laatste is, dan zeker. Eerste: helaas.
EDIT: Maar, ik dacht dat je ook een dump wou maken, waarom loop je niet met AIXGOD mee??
[ Voor 7% gewijzigd door rtunru op 17-12-2011 12:07 ]
Net voordat mijn tablet de geest gaf heb ik nog je Grooveshark geprobeerd. Op de 2de generatie ROM (mooi bedacht rtunru) inderdaad veel problemen. Daarna op de 3de generatie geprobeerd, en die echte haperingen zoals met de 2de generatie niet gehoord, ik meende wel wat te horen als bijvoorbeeld het scherm uit ging. Maar, waarschijnlijk afhankelijk van veel factoren, het beste kun je het toch zelf proberen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:38:
Hey Rtunru,
Over de firmware zelf:
Het is gebaseerd op een compleet nieuwe build (ook nieuwe kernel build, wel zelfde versie), ik weet alleen niet wat daar allemaal in veranderd is. Bijvoorbeeld het mp3 afspelen vanuit de browser gaat nu goed. Er zullen dus vast dingen opgelost zijn, maar geen idee wat allemaal.
AIXGOD is ook maar een nick, ik zie mezelf eerder als iemand die er aardig mee uit de voeten kan, blijkbaar voelde ik me bij de nick registratie wat minder bescheiden.
Driver gedownload en tablet via usb aangesloten.
Voor welk device in de device manager moet ik deze driver laden, ik heb er een HTC dream Composite ADB Interface bij gekregen maar die zegt dat hij al op het laatste level zit van de driver, moet ik de opgegeven driver forceren op dit device?
Eigen risico, dat snap ik..ik begrijp dat je geen nieuwe komt brengen als het mis gaat, kan je een risico inschatting doen van wat we gaan doen?
edit ; ik neem aan dat de rom echt alleen de rom data bevat en niet mijn instellingen etc?
(dit is waarschijnlijk een beetje stomme vraag, maar ik weet te weinig van Android en de tools die we gaan gebruiken om goed te kunnen inschatten waar we nu een image van trekken en wat niet)
[ Voor 18% gewijzigd door R3m3d7 op 17-12-2011 12:15 ]
De belangrijkste bron voor deze firmware kun je downloaden bij Hyundai, zie ook de link in eerste post van deze thread (de H700 firmware gebaseerd op SDK2.10). Mogelijk dat jij die zo kunt gebruiken, op de Xiron deed die het niet, en loopt bij booten in een error. Daarna ben ik gaan veranderen en van andere ROM's dingen gepakt en vervangen, waarbij ik op een gegeven moment een redelijk werkende ROM had, alleen werkte WiFi slecht, en liepen de google apps vast. Toen weer verder gaan klooien, tot er goed resultaat was. Ik heb echter niet alle stappen vastgelegd/gearchiveerd, het is tenslotte hobby (moet niet op werk gaan lijken). Ik kan je dus niet echt verder helpen.ricardo70 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:20:
Hallo ik heb hier een vraag voor birdienl van ricardo70. Ik kan me herinneren dat jij met je laatste rom ook wifi en internet problemen had, maar dat je met wat tweaken het goed kreeg ik vraag mij af of ik die originele rom of firmware waar jij het van gemaakt hebt kan krijgen. Mischien is die wel direct geschikt voor mijn news my zonder te tweaken ,om dat mijn internet nu juist raar doet met jouw laaste rom en niet met de tweede ge roote rom van rtunru, die werkt super met mijn hardware. Het is maar een gok alvast bedankt.
Terechte vraag, maar in de dumps die we proberen te maken zitten geen persoonlijke data of instellingen, we proberen er een image af te krijgen, die de originele firmware bevat. Dat is een image die er ongewijzigd op staat sinds die z'n firmware heeft gekregen. (backup)AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:14:
edit ; ik neem aan dat de rom echt alleen de rom data bevat en niet mijn instellingen etc?
(dit is waarschijnlijk een beetje stomme vraag, maar ik weet te weinig van Android en de tools die we gaan gebruiken om goed te kunnen inschatten waar we nu een image van trekken en wat niet)
Ik heb die dump op de Xiron gemaakt, en zonder enige bewerking online gezet (ergens in deze thread), er zit dus niks persoonlijks in.
Eerst moet je de tablet in z.g. loader mode en daarna op je device manager kijken naar het beroemde geel pijltje.Driver gedownload en tablet via usb aangesloten.
Voor welk device in de device manager moet ik deze driver laden, ik heb er een HTC dream Composite ADB Interface bij gekregen maar die zegt dat hij al op het laatste level zit van de driver, moet ik de opgegeven driver forceren op dit device?
Om in de loader mode te zetten zijn de stappen:
1.Tablet shutdown
2.Voeding en USB afkoppelen.
3.Volume + en Power tegelijkertijd indrukken.
4.Power aansluiten daarna knoppen loslaten.
5.USB aansluiten.
6.Via device manager de driver LOKAAL installeren
No worriesedit ; ik neem aan dat de rom echt alleen de rom data bevat en niet mijn instellingen etc?
[ Voor 6% gewijzigd door rtunru op 17-12-2011 12:35 ]
@birdiebnl, neem je de begeleiding van AIXGOD van dit punt over??birdiebnl schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:25:
[...]
Terechte vraag, maar in de dumps die we proberen te maken zitten geen persoonlijke data of instellingen, we proberen er een image af te krijgen, die de originele firmware bevat. Dat is een image die er ongewijzigd op staat sinds die z'n firmware heeft gekregen. (backup)
Ik heb die dump op de Xiron gemaakt, en zonder enige bewerking online gezet (ergens in deze thread), er zit dus niks persoonlijks in.
Moet boodschappen doen
De tools kan van hier worden gedownload: http://download.gabsor.nl/T_Upgrade_Kit%20v1.rar
volume+ icm powerknop lijkt niets anders te doen dan gewoon de power knop, ik hem zeingehouden tot Android helemaal was gestart...wat doe ik fout? :-)
Ik pak hem even over.AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:38:
@rtunru, als ik jou stappen volg kom ik gewoon weer in Android terecht.
volume+ icm powerknop lijkt niets anders te doen dan gewoon de power knop, ik hem zeingehouden tot Android helemaal was gestart...wat doe ik fout? :-)
Om in de loader mode te zetten zijn de stappen:
1.Tablet shutdown
2.Voeding en USB afkoppelen.
3. M-knop indrukken en ingedrukt houden
4. Power aansluiten en daarna M-knop loslaten
5.USB aansluiten.
6.Via device manager de driver LOKAAL installeren
Volgens mij ging er iets mis bij stap 3, graag bovenstaande eens proberen.
[ Voor 0% gewijzigd door birdiebnl op 17-12-2011 12:46 . Reden: stap 4: Niet knoppen maar M-knop ]
Dat is goed nieuws, een van de lastige stappen is gedaan. Volgende is om ADB/DroidExplorer aan de praat te krijgen. Je kunt je tablet nu de driver geinstalleerd is weer gewoon normaal opstarten.AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:49:
Ok, scherm blijft zwart maar er komt nu een ander device wat ik heb kunnen toevoegen met de opgegeven drivers, what's next?
Zie voor DroidExplorer de link van rtunru.
Dat willen we zien. Prima!AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:57:
RKDeviceManager 1.3 zegt 'found one LOADER device, verder is alleen chip type RK29 ingevuld in de velden.
Ik ken DroidExplorer zelf eerlijk gezegt niet, ik doe alles met ADB, maar ergens in DroidExplorer kun je een "shell" starten naar je tablet. Je komt dan op de prompt terecht. Als je je tablet gewoon normaal aan hebt staan kun je dit doen. Mogelijk moet je nog ergens op je tablet bij Settings->Applications->Development aanvinken dat je debuggen e.d. wil toestaan, kan het alleen niet meer nakijken waar je dat precies moet instellen.AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:59:
Ben nu de 64bit versie van die tool aan het downloaden, 32bit wil niet installeren onder W7 64bit.
(tab weer naar Android geboot ondertussen)
Waar kun je uit kiezen? Staat er iets bij als "Level 10"?AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:04:
Ok, wat voor SDK moet in downloaden/selecteren bij het installeren van Droid Explorer?
(tab weer naar Android geboot ondertussen)
Neem gewoon de allernieuwste. Zit alles inbirdiebnl schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:10:
[...]
Waar kun je uit kiezen? Staat er iets bij als "Level 10"?
@birdiebnl, als hij die SDK heeft, dan zit adb ook in. Misschien voor jou makkelijker??
[ Voor 16% gewijzigd door rtunru op 17-12-2011 13:13 ]
Diverse megs aan het downloaden dus...AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:19:
Nu Java SDK aan het downloaden, was nodig voor de Android SDK.
En als je dan toch bezig bent, deze heb je ook nodig. Opgepast, met deze tool kun je vrij eenvoudig je tablet om zeep helpen.
[ Voor 31% gewijzigd door birdiebnl op 17-12-2011 13:24 ]
edit; moet nu even weg, ben over anderhalf uur weer terug.
[ Voor 13% gewijzigd door R3m3d7 op 17-12-2011 13:30 ]
Als je de SDK hebt geinstalleerd heb je als het goed is ook ADB geinstalleerd (Program Files(x86)\Android\android-sdk\platform-tools\ADB.exeAIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:29:
Java SDK, Android SDK staan erop, Droid Explorer wil niet installeren omdat hij geen van de subdirectories (of hoofddirectory) van de Android SDK dir's accepteert als paden waarin de software staat.
edit; moet nu even weg, ben over anderhalf uur weer terug.
Daarmee gaat het ook prima lukken.
Nog even snel gekeken, moest hem los installeren via een andere tool maar hij staat er nu op, vertel me hoe ik dat rometje er vanaf haal...dan doe ik het zodra ik terug ben!birdiebnl schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:35:
[...]
Als je de SDK hebt geinstalleerd heb je als het goed is ook ADB geinstalleerd (Program Files(x86)\Android\android-sdk\platform-tools\ADB.exe
Staat tegenwoordig ergens anders en moet apart worden geinstalleerd.birdiebnl schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:35:
[...]
Als je de SDK hebt geinstalleerd heb je als het goed is ook ADB geinstalleerd (Program Files(x86)\Android\android-sdk\platform-tools\ADB.exe
Anders stel je gewoon adb.exe, AdbWinApi.dll en AdbWinUsbApi.dll aan hem beschikbaar die hij dan in zijn c:\Windows moet zetten
Proberen of je met ADB/DroidExplorer op de shell kunt komen van de tablet is de volgende stap. Als dat kan, dan gaan we over naar het meest riskante onderdeel van deze operatie.AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:42:
[...]
Nog even snel gekeken, moest hem los installeren via een andere tool maar hij staat er nu op, vertel me hoe ik dat rometje er vanaf haal...dan doe ik het zodra ik terug ben!
Ik krijg een # en kan daar (tot mijn grote vreugde) en ls geven en zie ;birdiebnl schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:03:
[...]
Proberen of je met ADB/DroidExplorer op de shell kunt komen van de tablet is de volgende stap. Als dat kan, dan gaan we over naar het meest riskante onderdeel van deze operatie.
C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>adb.exe shell
# ls
ls
config
cache
udisk
flash
sdcard
acct
mnt
vendor
d
etc
ueventd.rk29board.rc
ueventd.rc
ueventd.goldfish.rc
system
sys
sbin
rk29xxnand_ko.ko
proc
init_battery.sh
init.rk29board.rc
init.rc
init.goldfish.rc
init
default.prop
data
root
dev
#
Helemaal goed, dan gaat het nu gebeuren:AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:49:
[...]
Ik krijg een # en kan daar (tot mijn grote vreugde) en ls geven en zie ;
C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>adb.exe shell
# ls
ls
config
cache
<knip>
#
- Tablet uitzetten, en daarna in loader mode brengen.
- RKAndroidTool opstarten (zie paar posts eerder)
- http://www.xs4all.nl/~birdieb/E8/boot_root.zip downloaden
- In de RKAndroidTool de parameter file en de boot.img uit de zip file inlezen (middels de knoppen die in die rijen staan)
- Dan even een schermdumpje posten om te zien of alles goed is, en we de volgende stap kunnen wagen.
[ Voor 3% gewijzigd door birdiebnl op 17-12-2011 15:05 ]
Parameter staat op Xiron, niet erg??birdiebnl schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:03:
[...]
Helemaal goed, dan gaat het nu gebeuren:
- Tablet uitzetten, en daarna in loader mode brengen.
- RKAndroidTool opstarten (zie paar posts eerder)
- http://www.xs4all.nl/~birdieb/E8/boot_root.zip downloaden
- In de RKAndroidTool de parameter file en de boot.img uit de zip file inlezen (middels de knoppen die in die rijen staan)
- Dan even een schermdumpje posten om te zien of alles goed is, en we de volgende stap kunnen wagen.
Nee, hij gebruikt het bestand alleen maar om de offsets in te vullen in de RKAndroidTool. Wordt niet geflasht.
Goed dat je scherp mee kijkt.
[ Voor 5% gewijzigd door birdiebnl op 17-12-2011 15:09 ]
Bovenstaande stap is mij niet helemaal duidelijk maar als ik hem als firmware file probeer te openen zegt hij meteen "Load Firmware Failed"birdiebnl schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:03:
[...]
http://imgur.com/6rOyQ
edit ; ik heb de firmware file dus alleen gekozen, ik kon geen tweede file selecteren, ik heb niet op upgrade gedrukt maar enkel geselecteerd.
LOL good one!
[ Voor 22% gewijzigd door R3m3d7 op 17-12-2011 15:17 ]
VERKEERDE toolAIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:14:
[...]
Bovenstaande stap is mij niet helemaal duidelijk maar als ik hem als firmware file probeer te openen zegt hij meteen "Load Firmware Failed"
http://imgur.com/6rOyQ
Nee, was duidelijk, ik moest lachen om mijn eigen fout en de mogelijke gevolgen ervan. :-)rtunru schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:20:
[...]
Nee serious, je moet geen RKDeviceManage gebruiken
Hier dus het resultaat : http://imgur.com/fHYnD
[ Voor 8% gewijzigd door R3m3d7 op 17-12-2011 15:30 ]
Verwijderd
bedankt voor je reacite en birdiebnl ik ga het is proberen..
ik heb jouw versie nog , waar je de update.img in de root kan zetten. Kan dat met jouw laatste versie ook?
Als ik vorige berichten lees, kan dat als ik jouw vorige rom ook heb. (dat is degene met laatste market en flash etc.)
Of moet ik de RKDeviceManager gebruiken?
(dit is dus om zeker te weten, enja ik heb alle pagina's doorgelezen
P.S. ik ben ook nog geinteresseerd om nieuwe tablets te kopen in deze prijsklasse, iemand suggesties? ik hou wel van zo'n actieve ondersteuning als dit topic.. ben benieuwd of jullie suggesties hebben. Of zal ik beter nog even wachten met nieuwe?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 15:40 ]
Marco, we zijn bezig met het maken van een dump en zit in kritieke fase, wil je later je vraag opnieuw stellen??Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:39:
Hey Rtunru,
ik heb jouw versie nog , waar je de update.img in de root kan zetten. Kan dat met jouw laatste versie ook?
Als ik vorige berichten lees, kan dat als ik jouw vorige rom ook heb. (dat is degene met laatste market en flash etc.)
(dit is dus om zeker te weten, enja ik heb alle pagina's doorgelezen)
Stiekum lees ik al een tijdje mee in dit topic, omdat ik en mijn dochter, van onze trouwe goedheiligman werden verrast met een Xiron tabje.
Ik wil bij deze even iedereen heel erg bedanken die veel tijd en moeite in dit project hebben gestopt!
En dan in het bijzonder Birdienl en Rtunru
De laatste ROM werkt bij mijn Xiron echt een stuk beter dan alle voorgaande roms!
Hij is beduidend sneller en het scherm lijk betere respons te geven, ik zie nu zelfs geen reden om extra tweaks uit te voeren tot nu toe! hulde !!
Jammer dat er (nog) geen Cyanogenmods voor deze tabjes zijn, maar wellicht komt dat nog
Groetjes Gerard
Fijn dat het je goed bevalt, die CM7 is helaas wat moeilijker.TuxBrothers schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:45:
De laatste ROM werkt bij mijn Xiron echt een stuk beter dan alle voorgaande roms!
Hij is beduidend sneller en het scherm lijk betere respons te geven, ik zie nu zelfs geen reden om extra tweaks uit te voeren tot nu toe! hulde !!
Maar we zijn toch ver gekomen met die ICS look and feel
Je kunt net als de vorige keer de Xiron versie op jouw Xirons zetten met de SD-kaart methodeVerwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:39:
Hey Rtunru,
(dit is dus om zeker te weten, enja ik heb alle pagina's doorgelezen)
Verwijderd
ik kan hem veilig van pagina 1 pakken, nummer 9?
hoe herken ik welke rom van jou was Rtunru? ik zie dat ze nu allemaal de nieuwe market hebben!
en ik heb er maar 1 geroot!
ik hoor graag hoe ik het herken, excuus hoor!
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 17:58 ]
Excuses, ik moest ineens plotseling weg.
Maar, dit ziet er helemaal goed uit, de offset's zijn in orde. En je hebt nu de boot.img ingeladen met de knop met . . . die op die boot regel staat.
Nu kun je het vinkje aanvinken wat voor Boot staat (verder geen enkel ander vinkje, alleen die voor boot), en daarna komt het moment, het drukken op de knop "Run".
De tablet zal dan weer gaan booten, en dan zou het truukje gelukt moeten zijn. Dit is dus de spannendste stap!
[ Voor 4% gewijzigd door birdiebnl op 17-12-2011 17:56 ]
Heb ik nu de bootloader aangepast?
Ik heb echt geen idee van wat ik aan het doen ben.
Kan ik deze nou via de SD-kaart updaten of moet ik RKDeviceManager gebruiken?
Nou, je hebt het spannendste gedeelte gehad. Wat we nu gedaan hebben:AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:04:
Done, de tablet start gewoon goed op.
Heb ik nu de bootloader aangepast?
Ik heb echt geen idee van wat ik aan het doen ben.
We hebben de boot.img op jouw tablet vervangen door een aangepaste. Dit is trouwens niet de bootloader, de boot.img bevat de root van het filesysteem van je tablet. Deze aangepaste boot.img zorgt er voor dat als je nu met ADB koppelt aan je tablet, je root rechten hebt, zodat de betreffende dump gemaakt kan worden.
Wat we nu gaan doen is rkdump op je tablet zetten. rkdump is een bestand wat in de file zit die je gedownload hebt met daarin alle tools en spullen. (uit rtunru's post)
dit doen we als volgt:
1
| adb push rkdump /data/rkdump |
Kun je even aangeven of dat lukt?
C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>adb push rkdump /data
rkdump
4160 KB/s (63916 bytes in 0.015s)
rkdump
Hij gaat goed.AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:16:
Yup ;
rkdump
4160 KB/s (63916 bytes in 0.015s)
rkdump
nu met adb shell
1
2
3
| cd /data chmod 777 rkdump cat /proc/mtd |
En de uitvoer van dat laatste even hier laten zien.
[ Voor 0% gewijzigd door birdiebnl op 17-12-2011 18:22 . Reden: +x vervangen door 777 ]
# chmod 777 rkdump
# ls -l rkdump
-rwxrwxrwx root root 63916 2011-02-06 17:37 rkdump
#
Excuus, daar ben ik zelf volgens mij ook al tig keer tegen aan gelopen, maar zo is het goed, nu nog even de cat /proc/mtd.AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:21:
Dat werkt niet (de chmod pakt de +x niet), dit werkt echter wel ;
# chmod 777 rkdump
# ls -l rkdump
-rwxrwxrwx root root 63916 2011-02-06 17:37 rkdump
#
cat /proc/mtd
dev: size erasesize name
mtd0: 00400000 00004000 "misc"
mtd1: 00800000 00004000 "kernel"
mtd2: 00400000 00004000 "boot"
mtd3: 00800000 00004000 "recovery"
mtd4: 10000000 00004000 "system"
mtd5: 10400000 00004000 "backup"
mtd6: 07400000 00004000 "cache"
mtd7: 20000000 00004000 "userdata"
mtd8: 00400000 00004000 "kpanic"
mtd9: a4800000 00004000 "user"
#
Hierin is te zien dat de backup van de firmware in mtd5 zit.AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:24:
mtd5: 10400000 00004000 "backup"
Nu kunnen we dumpen, en wel als volgt:
1
| /data/rkdump /dev/block/mtdblock5 /sdcard/update.img |
/data/rkdump /dev/block/mtdblock5 /sdcard/update.img
update.img found (150747136 bytes)
dumping...
crc found (4 bytes, 0x2a691715)
done
#
Gefeliciteerd! Je bent de eerste die de originele TomTec E8 firmware heeft gedumpt!AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:29:
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock5 /sdcard/update.img
/data/rkdump /dev/block/mtdblock5 /sdcard/update.img
update.img found (150747136 bytes)
dumping...
crc found (4 bytes, 0x2a691715)
done
#
Nu kun je dit bestand met adb pull /sdcard/update.img naar je PC halen, en daarmee kun je rtunru enorm plezieren.
Ik heb hem op mijn nasje staan staan hij is zo'n 150MB, iedereen die hem wilt hebben kan iets achter laten waar ik het url naartoe kan mailen, ik heb mijn ip liever niet hier op het forum.

Mijn Tablet lag hier nog opengewerkt op de tafel, en dat moest opgeruimt worden, dacht ik nog aan één bijzondere handeling die ik zou kunnen doen. Kapot was die toch al.
Ik heb met de RKAndroidTool de bootloader van een RK2818 erop gezet. Toen kwam ie in een andere mode. De RKAndroidTool zei dat er een RockChip MaskRom aan zat ipv een loader.
Hierna weer een volledige ROM er op geflashed, en voila, ik heb weer beeld!
Bijzonder dat ie het nog doet, de vonken sprongen eraf toen ik met het kortsluiten van de Nand bezig was. Robuste kwaliteit zullen we maar zeggen.
[ Voor 14% gewijzigd door birdiebnl op 17-12-2011 19:59 ]
Nu ik ook weer in de lucht ben, heb ik toch ook wel interesse, misschien dat ik met de Xiron en TomTec kernel samen kan uitvogelen hoe het logo er in verwerkt zit. Je mag mij wel een pm sturen.AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:59:
Ik heb niet zoveel gedaan hoor, ik was een soort remote keyboard voor jou.
Ik heb hem op mijn nasje staan staan hij is zo'n 150MB, iedereen die hem wilt hebben kan iets achter laten waar ik het url naartoe kan mailen, ik heb mijn ip liever niet hier op het forum.
Cool man, stoer hoor. gevelisiteerd.
the god of the tablets ( samen met rtuntu natuurlijk mijn persoonlijke held)
;-)
Begon de laatste tijd een hekel aan het ding te krijgen door alle lags enzo maar kan nu vloeiend typen op de tab!
Nu nog een kernel hack om de processor te kunnen clocken
Nogmaals mijn dank mannen!
Je mag de URL best op het forum publiceren. Als je niet wilt dat ze op je NAS komen, moet je het uploaden naar Megaupload of Filesonic of wat dan ook. Daarna de URL op dit forum publiceren.AIXGOD schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:59:
Ik heb niet zoveel gedaan hoor, ik was een soort remote keyboard voor jou.
Sorry, ik ging naar een kerstdiner. De vrouw wil ook wat
Dank je, het is trouwens rtunrunonaak43 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:51:
@ birdiebnl
Cool man, stoer hoor. gevelisiteerd.
the god of the tablets ( samen met rtuntu natuurlijk mijn persoonlijke held)
;-)
Gefeliciteerd!! Ik wou net een actie starten om voor jou een nieuwe tablet te kopenbirdiebnl schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:58:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn Tablet lag hier nog opengewerkt op de tafel, en dat moest opgeruimt worden, dacht ik nog aan één bijzondere handeling die ik zou kunnen doen. Kapot was die toch al.
Ik heb met de RKAndroidTool de bootloader van een RK2818 erop gezet. Toen kwam ie in een andere mode. De RKAndroidTool zei dat er een RockChip MaskRom aan zat ipv een loader.
Hierna weer een volledige ROM er op geflashed, en voila, ik heb weer beeld!
Bijzonder dat ie het nog doet, de vonken sprongen eraf toen ik met het kortsluiten van de Nand bezig was. Robuste kwaliteit zullen we maar zeggen.