Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-03-2015
ricardo70 schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:08:
Ik snap het echt niet met deze E8_23.04 firmware, met de vorige rom ging het goed met deze doet mijn internet het super langzaam, valt niet mee te interneten maakt bijna geen contact, maar het touch screen doet het top veel beter dan met de vorigen van Rtunru en andere apks doen het ook veel beter ook. Market doet het ook niet goed ik heb de newsmy P9 zal dat het zijn ik snap er niets van.
Dit zal inderdaad een verschil zijn tussen de newsmy P9 en de Xiron/Tomtec (zoals catr ook al aangeeft). Ik heb dit tijdens het maken van deze ROM ook gezien, dat Wifi erg traag werd (en uiteindelijk zelfs wegvalt) en dat de Market / Gmail het niet doet (Force closes en andere vage errors). Ik heb dit voor de Xiron/TomTec op kunnen lossen door net zo lang naar combinaties van bestanden te zoeken die het wel goed doen. Er zitten blijkbaar subtiele verschillen in de hardware, net zoals de bron H700 ROM niet meer zomaar te flashen is, dat levert bij mij geen werkend systeem op. (De originele software van de Xiron/TomTec is trouwens gebaseerd op die van de H800, en niet op die van de H700. Helaas zijn er geen updates voor de H800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

just wondering??
is er ergens in de rom misschien een settings file voor wifi waarmee je bv de tijd van het refreshen van netwerken kan vermeerderen??, en andere dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:34:
[...]
Ik ben nu al een uur of 2 bezig op deze 23.04 tot dusver nog geen problemen het a zou echter wel leuker zijn als er een xiron bootlogo zou zijn ipv de h700
De bootanimation krijg ik wel gefixt, het H700 kernel logo denk ik niet. Ik heb er even naar gekeken, maar zie zo niet hoe dat makkelijk aan te passen is. Dat betekent dat na de fix toch nog wel enkele seconden het H700 logo te zien is. Als het goed is zie je die maar twee keer, tijdens installatie en na de eerste boot. Daarna nooit meer booten.... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:21:
just wondering??
is er ergens in de rom misschien een settings file voor wifi waarmee je bv de tijd van het refreshen van netwerken kan vermeerderen??, en andere dingen?
Ja, Settings -> Wi-Fi settings -> <menu knop> -> Advanced
Maar daar kun je niet de refresh van netwerk vermeerderen. Dat zit in de system.img, in de build.prop.
code:
1
wifi.supplicant_scan_interval=15

Verder heb je natuurlijk nog de wpa_supplicant.conf file waar je wat kunt doen.

[ Voor 25% gewijzigd door birdiebnl op 12-12-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:36
birdiebnl schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:26:
[...]

De bootanimation krijg ik wel gefixt, het H700 kernel logo denk ik niet. Ik heb er even naar gekeken, maar zie zo niet hoe dat makkelijk aan te passen is. Dat betekent dat na de fix toch nog wel enkele seconden het H700 logo te zien is. Als het goed is zie je die maar twee keer, tijdens installatie en na de eerste boot. Daarna nooit meer booten.... :>
Dit is wat mij betreft goed genoeg hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:27:
[...]

Ja, Settings -> Wi-Fi settings -> <menu knop> -> Advanced
Serieus? Nog niet meteen opgemerkt XD, straks eens even checken
ik vraag me toch af waarom deze tablets maar 7-8 mbps halen en toch een wifi-n kaart hebben.
ik heb al eens zitten rondneuzen in de roms maar er is nergens een file waarbij bijvoorbeeld een wifi througput is ofzo,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:31:
[...]

Serieus? Nog niet meteen opgemerkt XD, straks eens even checken
ik vraag me toch af waarom deze tablets maar 7-8 mbps halen en toch een wifi-n kaart hebben.
ik heb al eens zitten rondneuzen in de roms maar er is nergens een file waarbij bijvoorbeeld een wifi througput is ofzo,
Die instelling hebben altijd wel ingezeten, hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:32:
[...]

Die instelling hebben altijd wel ingezeten, hoor!
Dat kan goed zijn, maar ik heb gewoon nog nooit op de menu knop gedrukt terwijl ik in de wifi settings zat. Xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
ricardo70 schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:08:
Ik snap het echt niet met deze E8_23.04 firmware, met de vorige rom ging het goed met deze doet mijn internet het super langzaam, valt niet mee te interneten maakt bijna geen contact, maar het touch screen doet het top veel beter dan met de vorigen van Rtunru en andere apks doen het ook veel beter ook. Market doet het ook niet goed ik heb de newsmy P9 zal dat het zijn ik snap er niets van.
Als ik dit zou bekijk, zo er vergelijkbare firmware voor je newsmy P9 moeten zijn.
Heb je trouwens de beschikking over firmwares? Ik ben geinterreseerd in de kernels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
rtunru schreef op maandag 12 december 2011 @ 00:00:
[...]
PS: vergeet niet jouw link op xda-developers te wijzigen??. Die versie werkt namelijk niet ;)
Ik heb zonet die (mijn E8_23.03 van XDA) ROM gedownload, en geflashed, werkt hier zonder problemen?

[ Voor 3% gewijzigd door birdiebnl op 12-12-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
VNC95 schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:40:
He iedereen misschien een tip
maar op xda heb je juwe ram script kan deze worden geïmplementeerd in de roms?
De lowmemorykiller settings pas ik normaliter aan in mijn ROMS. Heb ik in de 23.04 nog niet gedaan. Ik denk trouwens niet dat die spullen zo werken, vanwege cramfs (readonly) en ik heb geen idee of init.d op de Xiron/Tomtec werkt. Ik zou zeggen, probeer het eens, en laat het ons weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:47:
[...]

Ik heb zonet die (mijn E8_23.03 van XDA) ROM gedownload, en geflashed, werkt hier zonder problemen?
Ik geloof je en met respect.
Het is Catr en ik in elk geval niet gelukt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
rtunru schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:52:
[...]
Ik geloof je en met respect.
Het is Catr en ik in elk geval niet gelukt ;(
Ik heb inderdaad in eerste instantie een foute ROM geupload, dat is diegene die catr geprobeerd had. Die was inderdaad fout (maar die heeft nooit op xda gestaan). Met deze geen problemen hier. Ik wist niet dat catr die nieuwe ook geprobeerd had, geen bericht van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
rtunru schreef op maandag 12 december 2011 @ 08:46:
@birdiebnl
Een voorlopige feedback:

Algemeen: werkt het vlot en ik heb het gevoel dat caliberatie in de hoeken beter is.
Verder:
1.Vergroting van een youtube scherm vervormt soms het beeld zodat het beeld alleen in standaard formaat te bekijken is. Misschien is dit een Flash Player probleem.
2.Out of the box is maar rond 50 MB werkgeheugen beschikbaar. Gebruik je soms een RAM disk?

Tot zover deze voorlopige feedback.
Thnx voor de feedback.
1. Je hebt het dan over youtube in de browser of de youtube app? Ik heb nu ff de 23.03 rom er weer op staan vanwege de controle actie, dus kan op dit moment niet controleren.
2. Gewoon normale grootte van de dalvik cache, 48mb, verder niets dat ik weet. Ik heb nog praktisch geen aanpassingen aan de system.img gedaan, die is nog redelijk H700, alleen de chinese apps eraf gegooid. Ook verder nog niet naar gekeken, dat is een volgende stap, dan zal ik ook wat aanpassingen aan de memory settings e.d. doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:15:
[...]

Thnx voor de feedback.
1. Je hebt het dan over youtube in de browser of de youtube app? Ik heb nu ff de 23.03 rom er weer op staan vanwege de controle actie, dus kan op dit moment niet controleren.
2. Gewoon normale grootte van de dalvik cache, 48mb, verder niets dat ik weet. Ik heb nog praktisch geen aanpassingen aan de system.img gedaan, die is nog redelijk H700, alleen de chinese apps eraf gegooid. Ook verder nog niet naar gekeken, dat is een volgende stap, dan zal ik ook wat aanpassingen aan de memory settings e.d. doorvoeren.
Nee youtube op een browser. Daarom denk ik ook dat het wellicht een Flash Player probleem is.
Trouwens de ROM die Catr en ik probeerden was die eerste versie die eerst hier werd aangeboden. Misschien tekort door de bocht van mij om te veronderstellen dat het hetzelfde is als die ROM op XDA??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
rtunru schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:25:
[...]
Nee youtube op een browser. Daarom denk ik ook dat het wellicht een Flash Player probleem is.
Trouwens de ROM die Catr en ik probeerden was die eerste versie die eerst hier werd aangeboden. Misschien tekort door de bocht van mij om te veronderstellen dat het hetzelfde is als die ROM op XDA??
Ok, ga ook even kijken naar youtube in de browser, ondertussen weer bijna terug op de nieuwe rom.
Op XDA heb ik alleen de goede versie gepost, die ik hier ook op 6 december heb gepost, en die catr eergisteren ook in de openingspost heeft gezet. (waarvoor nog dank @catr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Hi birdiebnl nee heel vreemd als ik bij newsmy mijn serie nr in typ dan zegt hij wrong serial number, ik snap daar ook niets van volgens mij koop newsmy ze ook gewoon in ik las dat ie van Cube is, maar jouw nieuwe rom werkt perfect, op internet youtube en market na ik krijg de melding server time out wel een begin scherm google en hotmail maar dan loopt hij vast, dus wat dat nou is de xiron rom werkte perfect op het touch screen na. Nog bedankt voor het werk dat hier doet echt top .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:31:
[...]

Ok, ga ook even kijken naar youtube in de browser, ondertussen weer bijna terug op de nieuwe rom.
Op XDA heb ik alleen de goede versie gepost, die ik hier ook op 6 december heb gepost, en die catr eergisteren ook in de openingspost heeft gezet. (waarvoor nog dank @catr)
Dit is de URL:

http:/www.youtube.com/watch?v=4ISkBfTaZyc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
rtunru schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:01:
[...]
Dit is de URL:

http:/www.youtube.com/watch?v=4ISkBfTaZyc
Bizar, als ik naar Youtube.com ga in de browser kom ik op een heel ander uiterlijk dan ik normaal gewend was. Hij speelt nu de filmpjes die ik aanklik niet af met flash maar met de mediaplayer?
Ik heb Flash Player 11.0.1.152 geinstalleerd. Op de beta van uitzendinggemist.nl speelt ie wel filmpjes af met flash. Kun je kijken welke flash player jij hebt geinstalleerd? En, is er net een wijziging doorgevoerd bij youtube ofzo?

Edit: ik denk dat ik al weet wat er aan de hand is. Hij probeert een update te doen van de flashplayer maar die lukt denk ik maar deels, dat neem ik mee in een volgende versie.

[ Voor 12% gewijzigd door birdiebnl op 12-12-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:54:
[...]

Bizar, als ik naar Youtube.com ga in de browser kom ik op een heel ander uiterlijk dan ik normaal gewend was. Hij speelt nu de filmpjes die ik aanklik niet af met flash maar met de mediaplayer?
Ik heb Flash Player 11.0.1.152 geinstalleerd. Op de beta van uitzendinggemist.nl speelt ie wel filmpjes af met flash. Kun je kijken welke flash player jij hebt geinstalleerd? En, is er net een wijziging doorgevoerd bij youtube ofzo?

Edit: ik denk dat ik al weet wat er aan de hand is. Hij probeert een update te doen van de flashplayer maar die lukt denk ik maar deels, dat neem ik mee in een volgende versie.
Dat is ook weird, volgens apkinstaller heb ik Flash Player Settings 11.0.1.152 ??

EDIT: ja Youtube heeft recent een nieuwe UI ingebruik genomen.

[ Voor 4% gewijzigd door rtunru op 12-12-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
rtunru schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:06:
[...]
EDIT: ja Youtube heeft recent een nieuwe UI ingebruik genomen.
Gebruikt ie nu bij jou ook de mediaplayer ipv flash voor het afspelen van filmpjes? Lijkt op zich goed te werken trouwens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:39:
[...]

Gebruikt ie nu bij jou ook de mediaplayer ipv flash voor het afspelen van filmpjes? Lijkt op zich goed te werken trouwens....
Volgens mij gebruikt ie flash, en het gaat bij mij niet goed gezien mijn klacht :)
Klacht: bij uitvergroten tot fullscreen, wordt het beeld vervormd ( onherkenbare strepen )
Hoe kan ik trouwens zien dat media player wordt gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
rtunru schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:46:
[...]

Volgens mij gebruikt ie flash, en het gaat bij mij niet goed gezien mijn klacht :)
Klacht: bij uitvergroten tot fullscreen, wordt het beeld vervormd ( onherkenbare strepen )
Hoe kan ik trouwens zien dat media player wordt gebruikt??
Nieuwe ontwikkeling:

Met de URL die ik doorgaf ,sorry als je niet van Do houdt ;) , lijkt het filmpje schokkerig te beginnen alsof een slow motion is, daarna loopt het gewoon vloeiend.

Als fullscreen wordt gedaan op het moment dat het beeld al stabiel is, dan gaat het wel goed >:)

EDIT: helaas bij andere filmpjes gaat het ook na stabilisatie fout :(

Toch WIFI probleem??

[ Voor 6% gewijzigd door rtunru op 12-12-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Het vele experimenteren met de ROMs voor de Xiron is mijn Xiron toch niet zo goed bevallen.
Het apparaat heeft gisteravond de geest gegeven. Na een reboot kwam er geen leven meer in de brouwerij. Krijg hem nog wel in loader-mode, maar ook na flashen blijft ie in loader mode, niet meer op te starten.

Dus van mij nu geen ROMs meer. Ik had nog wel een E8_23.05, met daarin de xiron bootanimation.zip, een Xiron bootlogo in de boot.img en de flashplayer uit de ROM verwijderd, zodat die flashplayer goed te updaten is, maar dat heb ik niet meer kunnen testen. Mocht er iemand belangstelling hebben voor de bootanimation en het initlogo, geef maar en gil.

Ik heb natuurlijk nog een tweede exemplaar, maar die wordt hier veelvuldig gebruikt, en het wordt niet op prijs gestelt als ik daar mee ga experimenteren.

[ Voor 10% gewijzigd door birdiebnl op 13-12-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:22:
Het vele experimenteren met de ROMs voor de Xiron is mijn Xiron toch niet zo goed bevallen.
Het apparaat heeft gisteravond de geest gegeven. Na een reboot kwam er geen leven meer in de brouwerij. Krijg hem nog wel in loader-mode, maar ook na flashen blijft ie in loader mode, niet meer op te starten.

Dus van mij nu geen ROMs meer. Ik had nog wel een E8_23.05, met daarin de xiron bootanimation.zip, een Xiron bootlogo in de boot.img en de flashplayer uit de ROM verwijderd, zodat die flashplayer goed te updaten is, maar dat heb ik niet meer kunnen testen. Mocht er iemand belangstelling hebben voor de bootanimation en het initlogo, geef maar en gil.

Ik heb natuurlijk nog een tweede exemplaar, maar die wordt hier veelvuldig gebruikt, en het wordt niet op prijs gestelt als ik daar mee ga experimenteren.
Wat vervelend voor jou.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om E8_23.05 met ons te delen?
Ik zal proberen om jouw goed werk voort te zetten.

Alvast dank namens iedereen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Weet je wat het rare is ik heb wel internet ,een start scherm van hotmail een start scherm van tweakers hij ziet welke apks ik heb bij market ik heb vol wifi ontvangst , ik heb de xiron ook gehad maar die terug gebracht om dat hij te weinig geheugen had 4 gb, deze heeft 8 maar ziet er exact het zelfde uit op de kleur na dus ik hoop dat er een fix is voor mijn newsmy p9, het touch screen heeft nog nooit zo goed gewerkt en het werkt gewoon nu!. Echt ruk dat ik terug moet iemand mischien een oplossing. Mischien die eerste config firmware waar bij het internet bij jouw langzaam liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
rtunru schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:27:
[...]
Wat vervelend voor jou.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om E8_23.05 met ons te delen?
That's life, ik stuur je vanavond wel ff een linkje.

@janrinze: Jij weet ondertussen hoe je het apparaat open krijgt? Ik wil hem ook wel eens aan de binnenkant bekijken. Nog tips?

[ Voor 19% gewijzigd door birdiebnl op 13-12-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:34:
[...]

@Birdiebnl, link ontvangen :)

Heel erg bedankt!!

[ Voor 19% gewijzigd door rtunru op 14-12-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Dit ga je niet menen ik krijg de tablet niet meer in boot modus ik krijg een heel ander scherm met 5 mogelijkheden kan hem dus niet terug flashen met die oude firmware,met rockchip tool ik krijg reboot system now factory reset update from sd card update from u disk als ik doe recovery dan doet hij Not support firmware iemand help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ricardo70 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:01:
Dit ga je niet menen ik krijg de tablet niet meer in boot modus ik krijg een heel ander scherm met 5 mogelijkheden kan hem dus niet terug flashen met die oude firmware,met rockchip tool ik krijg reboot system now factory reset update from sd card update from u disk als ik doe recovery dan doet hij Not support firmware iemand help?
Calm down !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Begin met factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Pfffff toch gelukt je hebt gelijk Rtunru rustig blijven is het beste in dit geval hij draaid nu weer op die van jouw. Wel jammer het werkte bijna super op wat dingen na, hoe kwamen jullie aan die orgineele honycombe look sdk was die van newsmy of van hyundai want ik weet dat newsmy er me bezig was hun tablets te updaten ik kan alleen niet met mijn serie numer inloggen bij hun voor nieuwe firmware krijg ik wrong serial B9FCB0925SF0166 staat achter op moet goed zijn. all vast bedankt, en goed werk birdiebnl jammer van je tablet.

[ Voor 10% gewijzigd door ricardo70 op 13-12-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:34:
[...]

@janrinze: Jij weet ondertussen hoe je het apparaat open krijgt? Ik wil hem ook wel eens aan de binnenkant bekijken. Nog tips?
De behuizing is een inelkaar geklikt systeem. Probeer aan de rand wat ruimte te creeren waar de twee helften elkaar raken. gebruik daarvoor houten of kunstof tools. Metalen tools (zoals schroevendraaiers) zullen degelijk zichtbare schade toebrengen.

Omdat de constructie niet gemaakt is om geopend te worden, zullen de 'nokjes' mogelijk afbreken. Als je de tablet weer wilt sluiten zal dat een probleem worden..

Verre van ideaal dus.

success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Als eerbetoon aan de overleden tablet van Birdiebnl, heb ik zijn laaste ROM bewerkt en wel als volgt:

1.Flash Player 11 verwijderd uit /system/app omdat deze problemen veroorzaakte. Daarna buiten de ROM om Flash Player 10.3 geinstalleerd en alle You Tubes filmpjes werken weer als vroeger ;)
2.Een lange H700 logo gevolgd door een volledig zwart bootanimatie als eerbetoon aan de overleden tablet.
3.Alle goede dingen van de laaste ROM van Birdiebnl blijven werken :)

EDIT:
Waarschijnlijk door het vervangen van FP 11, is er nu 50 MB meer aan geheugen beschikbaar >:)

[ Voor 10% gewijzigd door rtunru op 14-12-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op woensdag 14 december 2011 @ 06:27:
Als eerbetoon aan de overleden tablet van Birdiebnl, heb ik zijn laaste ROM bewerkt en wel als volgt:

1.Flash Player 11 verwijderd uit /system/app omdat deze problemen veroorzaakte. Daarna buiten de ROM om Flash Player 10.3 geinstalleerd en alle You Tubes filmpjes werken weer als vroeger ;)
2.Een lange H700 logo gevolgd door een volledig zwart bootanimatie als eerbetoon aan de overleden tablet.
3.Alle goede dingen van de laaste ROM van Birdiebnl blijven werken :)
Zou jij die andrews 4.0 toch willen compileren voor de tomtec excellent?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:22:
[...]

Zou jij die andrews 4.0 toch willen compileren voor de tomtec excellent?
Alvast bedankt
Karel,

De ROM van birdiebnl is universeel met H700 logo en dus ook mijn bewerkte versie en is alleen te installeren met RKDevicemanage. Jouw Tomtec blijft dus niet een Tomtec.
De laaste ROM van Birdiebnl is voor liefhebbers die niets geven om een logo.

Ik zal, als er voldoende belangstelling voor is, mijn bewerkte ROM ook beschikbaarstellen; met dank aan Birdiebnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die laatste was al andrews 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:19:
Maar die laatste was al andrews 4.0?
Ja, met de flash player problemen en gemengd H700 en Xiron uiterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rtunru

Wanneer post je de nieuwe rom? Krijg een beetje het hebbe, hebbe gevoel. :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:01:
@rtunru

Wanneer post je de nieuwe rom? Krijg een beetje het hebbe, hebbe gevoel. :-P
Heb je het nu over mijn aangepaste of de nieuwe van birdiebnl die hij nog niet kon testen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rtunru

De laatste door jou aangepaste rom van birdiebnl. Als eerbetoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:17:
@rtunru

De laatste door jou aangepaste rom van birdiebnl. Als eerbetoon.
Had je ook last van de bug in Flash Player 11?
Je hebt anders mijn aangepaste ROM niet echt nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:55:
[...]
De behuizing is een inelkaar geklikt systeem. Probeer aan de rand wat ruimte te creeren waar de twee helften elkaar raken. gebruik daarvoor houten of kunstof tools. Metalen tools (zoals schroevendraaiers) zullen degelijk zichtbare schade toebrengen.

Omdat de constructie niet gemaakt is om geopend te worden, zullen de 'nokjes' mogelijk afbreken. Als je de tablet weer wilt sluiten zal dat een probleem worden..
Ik heb hem open gekregen, maar ook dat heeft verder weinig opgeleverd. Bij een RK2818 was er bij een echte brick een laatste redmiddel, namelijk de NAND chip kort te sluiten, dat heb ik geprobeerd met deze RK2918, maar levert niets op. Hij blijft continu in loader mode, wat ik ook probeer, of er naar toe flash.

Opvallende zaken:
- de printplaat is voorbereid voor een tweede memory chip, waarschijnlijk voor de 8gb versie (de H700?)
- de aansluiting voor de hdmi zit inderdaad op de printplaat, maar er mist ook de chip daarvoor
- rommelige bouwkwaliteit. Zo heeft de accu al wat deuken opgelopen door kabels die daar ingedrukt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonaak43
  • Laatst online: 09-07 21:02
Hoi Allemaal,

Ik heb nog een vraagje.
Wat is het verschil tussen android versie Android 2.3.4 en Android 2.3.1.
I.v.m. Android Open Accessory support, zelf gemaakte hardware op de USB poort.

en Rtunru ik ben nog steeds je heel dankbaar voor de update rom _/-\o_ .

Birdiebnl gecondoleerd met je tabletje, en welk 8 gig chipie zouden ze gebruiken in de H700.
Meschien een leuke hardware mod >:) .

Gr Aldrik Koster

• rtunru
nonaak43 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:18:.

en Rtunru ik ben nog steeds je heel dankbaar voor de update rom _/-\o_ .

Birdiebnl gecondoleerd met je tabletje, en welk 8 gig chipie zouden ze gebruiken in de H700.
Meschien een leuke hardware mod >:) .
Ik kom binnenkort met een verassing voor zowel Xiron als Tomtec gebaseerd op E8_23.04 van Birdiebnl, namelijk een makkelijk te installeren versie :)

[ Voor 5% gewijzigd door rtunru op 15-12-2011 09:56 ]

Verwijderd

Even off-Topic:

Iemand al ervaring met deze "TomTec Ultimate 10? (€199)
https://www.bartsmit.com/...omtec-10-mm-pro-23-tablet

Wat maakt deze tablet beter dan alle andere Android tablets?
- Grootste scherm (formaat iPad) dat al op een zéér lichte aanraking reageert;
- Cortex A8 Chipset, dus uitermate geschikt voor alle Android games;
- Capacitief/multitouch scherm dus makkelijk in en uitzoomen met de vingers;
- Snelle processor die alles aan kan;
- Internet, e-mail, films, games: alles werkt vloeiend;
- Extra grote accu.

Specificaties:
- 9.7" IPS scherm (25 cm doorsnede);
- Multitouch;
- Cortex A8 1.2 GHz chip;
- 1 GB DDR3 werkgeheugen;
- 4 GB opslaggeheugen;
- Micro SD/SDHC slot;
- HDMI output;
- Hoge capaciteit accu;
- 2 camera's;
- Luidspreker;
- Video-, Muziek- en Fotoweergave;
- Internetbrowser, e-mail;
- Wi-Fi en USB ingang;
- Inclusief oplader;

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:39:
Even off-Topic:

Iemand al ervaring met deze "TomTec Ultimate 10? (€199)
https://www.bartsmit.com/...omtec-10-mm-pro-23-tablet

Wat maakt deze tablet beter dan alle andere Android tablets?
Voordeel: beter en groter scherm.
Nadeel: geen custom ROM >:)

Zie verder reacties van Catr en mij ietsje terug.

[ Voor 8% gewijzigd door rtunru op 15-12-2011 09:59 ]

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
De TomTec 10" heeft nu een eigen forum, ze zijn bezig met benchmarks, AnTuTu crasht op een onderdeel.
Verder moet je maar afwachten of er nieuwe roms voor komen.

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

• rtunru
Derde generatie custom ROM voor de 8 inch Xiron Excellent 8 en Tomtec Excellent 8
(512 MB geheugen, 4 GB opslag, RK2918 en 8 inch capacitief scherm)

Deze derde generatie ROMs zijn gemaakt voor gebruikers van mijn tweede generatie Xiron versie ROMs en de originele ROMs.
Gebruikers van andere ROMs kunnen d.m.v. RKDeviceManage de installatie uitvoeren.

Waarschuwing:
1.Door te flashen wordt jouw tablet volledig gewist.
2.Tomtec en Xiron tablets worden dan H700 tablets.
3.Zoals altijd, gebruik is voor eigen risico.

Feiten:
1.Gebaseerd op de E8_23.04 ROM van Birdiebnl -> ICS look and feel
2.Makkelijk te installeren vanuit root van SD of Tablet
3.Flash Player is uit de ROM gehaald om upgrades soepel te laten verlopen.
4.Zowel Xiron als Tomtec krijgt nu dezelfde H700 uiterlijk.
5.Volledig compatibel met toekomstige updates van Xiron en Tomtec.
6.Last but not least: ROOTED

Installatie stappen:
1.Zet jouw tablet volledig uit (shutdown)
2.Download de juiste versie ROM en zet het in de root van een SD
3.Hernoem het naar update.img
4.Stop jouw SD in jouw tablet.
5.Zet jouw tablet aan
6.De update wordt gevonden en je moet ermee instemmen.
7.Na een aantal seconden begint de update, 1 min later gaat de tablet op zwart.
8 Daarna start hij weer op en begint de echte update. Die duurt ongeveer 2 minuten.
9.Na een nieuwe opstart heb je een H700 en begint de caliberatie.

Tablet niet aanraken totdat de caliberatie is voltooid.

Deze ROMs hebben een zwart scherm als boot animatie (na de H700 logo), dus niet in paniek raken!!
Tablet niet aanraken totdat de caliberatie is voltooid.

Je hebt nu een H700 met root en ICS look and feel!!

Vergeet niet om Flash Player te installeren!!

Je kunt de ROMs hier downloaden:

Voor Xiron:
http://www.filesonic.com/file/4232608515/XironE8_23.04r.img

Voor Tomtec:
http://www.filesonic.com/file/4277458685/TTecE8_23.04r.img

Mensen die mijn tweede generatie Tomtec firmware hebben gebruikt, moeten deze keer weer RKDeviceManage gebruiken om de derde generatie ROM te installeren en een goede recovery te verkrijgen. De volgende keer kan je de SD kaart methode doen.

Dank aan Birdiebnl voor zijn gewaardeerde werk aan de E8_23.04 ROM!!

Veel plezier,

Rob

[ Voor 14% gewijzigd door rtunru op 18-12-2011 21:49 ]

Verwijderd

Zoy je hier een paar pics van kunnen posten? ?

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:34:
Zoy je hier een paar pics van kunnen posten? ?
bekijk de foto's van birdiebnl ietsje terug :(

Verwijderd

Kan je die h800 logo vervangen door eender wat?

Verwijderd

Bedankt rtunru! Is deze ROM ook system rooted?

• catr
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:10:
Dat kan niet zonder meer, zit in kernel en is moeilijk aan te passen anders was het al wel gebeurd.

• catr
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:14:
Bedankt rtunru! Is deze ROM ook system rooted?
De rom is rooted, als je hem op je tab gezet hebt, wil je je ervaring delen?

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:10:
Het is aangepast; het is nu H700 ;)

Verwijderd

rtunru schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:19:
[...]

Het is aangepast; het is nu H700 ;)
Helaas tomtec zou beter zijn...
Heb trouwens gezien dat de 10" van bart smit ook andrews 4.0 draait...
Misschien iemand die daar een dump van maakt

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:30:
[...]

Helaas tomtec zou beter zijn...
Heb trouwens gezien dat de 10" van bart smit ook andrews 4.0 draait...
Misschien iemand die daar een dump van maakt
En je zei eender wat??????
Ik was nog van plan om mijn foto als boot logo te gebruiken :(

[ Voor 11% gewijzigd door rtunru op 15-12-2011 17:42 ]

Verwijderd

catr schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:39:
[...]

De rom is rooted, als je hem op je tab gezet hebt, wil je je ervaring delen?
Zal ik doen. Ik bedoelde of de \system folder r/w is (zit \system "buiten" cramfs?).

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:17:
[...]

Zal ik doen. Ik bedoelde of de \system folder r/w is (zit \system "buiten" cramfs?).
We hebben gekozen om cramfs te handhaven. Als je r/w belangrijk vindt, moet je de tweede generatie ROM van birdiebnl gebruiken.

• ricardo70
Hallo rtunru hier een vraag van Ricardo denk je dat ik deze rom wel weer kan proberen op mijn newsmy p9, die vorige van jouw doet het heel goed er op Die had ik nodig om ntfs bestanden te kunnen lezen, dus zou deze het eigenlijk ook moeten doen het enige verschil is dat de xiron ook nog een n wifi heeft en de p9 g en hij heeft iets minder geheugen.Ik hoop het wel want hij loopt echt gesmeerd op die rom behalven dat wifi het bijna niet doet bedankt alvast Ricardo. ps in de eerste versie van birdienl moest hij wat rommelen om dat toen bij hem de wifi het niet goed deed mischien moet ik die hebben.

• rtunru
ricardo70 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:29:
Hallo rtunru hier een vraag van Ricardo denk je dat ik deze rom wel weer kan proberen op mijn newsmy p9, die vorige van jouw doet het heel goed er op Die had ik nodig om ntfs bestanden te kunnen lezen, dus zou deze het eigenlijk ook moeten doen het enige verschil is dat de xiron ook nog een n wifi heeft en de p9 g en hij heeft iets minder geheugen.Ik hoop het wel want hij loopt echt gesmeerd op die rom behalven dat wifi het bijna niet doet bedankt alvast Ricardo. ps in de eerste versie van birdienl moest hij wat rommelen om dat toen bij hem de wifi het niet goed deed mischien moet ik die hebben.
Als je mijn tweede generatie ROM gebruikt, kan je makkelijk upgraden. Als het je niet bevalt, kan je op dezelfde manier snel terug. Ik zou zeggen probeer het gewoon en deel de resultaten met ons :)

[ Voor 28% gewijzigd door rtunru op 15-12-2011 19:38 ]

Verwijderd

Hallo rtunru,heb net je nieuwe rom geprobeerd op mijn tomtec,had de juiste rom gedownload maar kreeg de melding update not suported!had toen 4 opties waaronder reboot now,update from sd en nog 2 andere.heb gereboot toen.Of had ik update from sd moeten pakken??
Had de 2de generatie rom van jou erop staan,wat nu?mvg
Ps zit in je nieuwe rom nog het wifi probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 19:59 ]

Verwijderd

Ik heb net de E8_23.04r geïnstalleerd op mijn TomTec. Heb uiteindelijk de rom XironE8_23.04r moeten gebruiken en NIET de Tomtec versie (installatie via SD card)! Waarschijnlijk omdat ik al een eerdere rooted rom (van Xiron) had staan op m'n Tomtec. Ook via de RKDeviceManage lukte het me niet om de Tomtec versie te installeren.

(Iemand een idee wat onder H700 staat in het Chinees?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:55:
Hallo rtunru,heb net je nieuwe rom geprobeerd op mijn tomtec,had de juiste rom gedownload maar kreeg de melding update not suported!had toen 4 opties waaronder reboot now,update from sd en nog 2 andere.heb gereboot toen.Of had ik update from sd moeten pakken??
Ps zit in je nieuwe rom nog het wifi probleem?
...zie ook mijn vorig bericht. Nu moet je via RKDeviceManage de Xiron Rom installeren.

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:55:
Om mij onduidelijke reden, zit je in de recovey.
SD uithalen en kies voor reboot. Had je de ROM hernoemd naar update?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:00:
Ik heb net de E8_23.04r geïnstalleerd op mijn TomTec. Heb uiteindelijk de rom XironE8_23.04r moeten gebruiken en NIET de Tomtec versie (installatie via SD card)! Waarschijnlijk omdat ik al een eerdere rooted rom (van Xiron) had staan op m'n Tomtec. Ook via de RKDeviceManage lukte het me niet om de Tomtec versie te installeren.

Hallo introvertigo,denk dat ik dan ook de xironversie moet downloaden!Of gewoon ''update from sd'' selecteren??

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:00:

Dit klopt helemaal. Als je de vorige keer met RKdevicemanage jouw Tomtec hebt voorzien van een Xiron ROM, dan moet je nu de Xiron versie kiezen om makkelijk te upgraden :)

Verwijderd

rtunru schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:02:
[...]

Om mij onduidelijke reden, zit je in de recovey.
SD uithalen en kies voor reboot. Had je de ROM hernoemd naar update?
Heb ook gereboot,niks aan de hand verder,alleen geen nieuwe rom natuurlijk :(
Had je bericht van intro gelezen,hij heeft ook de xiron versie op zijn tomtec moeten instaleren..

Verwijderd

ps had ook hernoemt naar update.img

• rtunru
Heb je mijn reactie twee stappen terug gelezen??
Ik heb mijn build nagekeken en die is goed

EDIT: en vooral kalm blijven. Met paniek maak je alleen fouten en schade!!

[ Voor 14% gewijzigd door rtunru op 15-12-2011 20:19 ]

Verwijderd

@ rtunru

Heb je rom geinstalleerd. Heb nu een mooie H700. Draait prima, heb alleen wat last van bijna niet hoorbare audio. Is er een app die het geluid boosten kan, buiten volume control? Of kan ik andre instellingen aanpassen?
Ziet er wel schitterend uit.

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:24:
@ rtunru

Heb je rom geinstalleerd. Heb nu een mooie H700. Draait prima, heb alleen wat last van bijna niet hoorbare audio. Is er een app die het geluid boosten kan, buiten volume control? Of kan ik andre instellingen aanpassen?
Ziet er wel schitterend uit.
Heb je een Tomtec??

Verwijderd

rtunru schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:16:
[...]

Heb je mijn reactie twee stappen terug gelezen??
Ik heb mijn build nagekeken en die is goed

EDIT: en vooral kalm blijven. Met paniek maak je alleen fouten en schade!!
Welke 2 stappen trug bedoel je?
8)7

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:31:
[...]

Welke 2 stappen trug bedoel je?
8)7
Mijn antwoord aan Introvertigo

Verwijderd

rtunru schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:32:
[...]

Mijn antwoord aan Introvertigo
Had gewoon via de sdcard geflashd,die 2de generatie rom van jou.

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:33:
[...]

Had gewoon via de sdcard geflashd,die 2de generatie rom van jou.
OK, en welke versie had je toen gebruikt??

Verwijderd

rtunru schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:34:
[...]

OK, en welke versie had je toen gebruikt??
Naam vd rom was tt8rootedv2

• rtunru
OK, dat was dus de versie voor Tomtec.

Mijn voorstel is om even te wachten of meer Tomtec gebruikers hier last van hebben.
Zo ja, maak ik een verse build en die mag je weer proberen.

Je hebt nu een werkend tablet met mijn vorige ROM en je hebt dus hooguit een vetraging.
Het komt goed, dat beloof ik je.

EDIT: ik heb zelf een Xiron

[ Voor 3% gewijzigd door rtunru op 15-12-2011 20:41 ]

Verwijderd

rtunru schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:40:
[...]

OK, dat was dus de versie voor Tomtec.

Mijn voorstel is om even te wachten of meer Tomtec gebruikers hier last van hebben.
Zo ja, maak ik een verse build en die mag je weer proberen.

Je hebt nu een werkend tablet met mijn vorige ROM en je hebt dus hooguit een vetraging.
Het komt goed, dat beloof ik je.

EDIT: ik heb zelf een Xiron
Nog evn voor de duidelijkheid,had de TOMTEC versie ( TomtecE8_23.04r.img) 3de generatie gebruikt voor mijn tomtec.Right?

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:50:
[...]

Nog evn voor de duidelijkheid,had de TOMTEC versie ( TomtecE8_23.04r.img) 3de generatie gebruikt voor mijn tomtec.Right?
TomtecE8_23.04r.img is inderdaad de versie die je had moeten downloaden

Verwijderd

rtunru schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:52:
[...]

TomtecE8_23.04r.img is inderdaad de versie die je had moeten downloaden
Ok,kan het kwaad om de xiron versie te proberen?

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:54:
[...]

Ok,kan het kwaad om de xiron versie te proberen?
Ze zijn volledig identiek op de productherkenning na.
Als je mijn advies niet opvolgt dan sta je alleen, sorry!!

Verwijderd

rtunru schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:55:
[...]

Ze zijn volledig identiek op de productherkenning na.
Als je mijn advies niet opvolgt dan sta je alleen, sorry!!
Was maar een vraagje ;)

Verwijderd

Net nog een keer de TomtecE8_23.04r geprobeert,zegt nog steeds not support firmware.
Ik wacht nog even af wat andere gebruikers ondervinden.
Bedankt alvast voor de moeite rtunru!!

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:02:
Net nog een keer de TomtecE8_23.04r geprobeert,zegt nog steeds not support firmware.
Ik wacht nog even af wat andere gebruikers ondervinden.
Bedankt alvast voor de moeite rtunru!!
Graag gedaan, komt echt wel goed :)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Heb net mijn Xiron ook maar weer van de nieuwe rom voorzien. Verliep zonder problemen. Met ES File Explorer naar de SD gekopieerd en hernoemd naar update.img. De rom werd meteen herkend en zonder problemen geïnstalleerd.

Jammer alleen dat het Xiron logo is verdwenen en van het lange zwarte scherm. ;)

Verder draait de tablet weer als een zonnetje. Thanks rtunru en Birdiebnl. :D

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 15-12-2011 21:44 ]

"When you grow up your heart dies"

• rtunru
sjaool schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:44:
Heb net mijn Xiron ook maar weer van de nieuwe rom voorzien. Verliep zonder problemen. Met ES File Explorer naar de SD gekopieerd en hernoemd naar update.img. De rom werd meteen herkend en zonder problemen geïnstalleerd.

Jammer alleen dat het Xiron logo is verdwenen en van het lange zwarte scherm. ;)

Verder draait de tablet weer als een zonnetje. Thanks rtunru en Birdiebnl. :D
Fijn dat je weer up to date bent, ondanks de vroegere ellende met RKDevicemanage ;)
Trouwens, dat lange zwarte scherm is een eerbetoon aan de overleden tablet van Birdiebnl >:)

[ Voor 7% gewijzigd door rtunru op 15-12-2011 21:59 ]

Verwijderd

@ rtunru

Ik heb een Xiron E8, nu dus een H700.

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:23:
@ rtunru

Ik heb een Xiron E8, nu dus een H700.
Dank je !!

@catr, ik denk dat ik nu een nieuwe build maak voor Tomtec.

Wil je de link van Tomtec op pagina 1 verwijderen?
Ik ga dat ook op mijn post aanpassen met de nieuwe.

Dank je catr!!

• catr
rtunru schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:33:
[...]

Dank je !!

@catr, ik denk dat ik nu een nieuwe build maak voor Tomtec.

Wil je de link van Tomtec op pagina 1 verwijderen?
Ik ga dat ook op mijn post aanpassen met de nieuwe.

Dank je catr!!
aangepast.

• rtunru
@Crazedmc

Er is een nieuwe build voor Tomtec op:

http://www.megaupload.com/?d=X........

Meld je even jouw bevindingen??

[ Voor 7% gewijzigd door rtunru op 17-12-2011 15:11 ]

Verwijderd

Ga hem morgen testen!
Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
ricardo70 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:29:
ps in de eerste versie van birdienl moest hij wat rommelen om dat toen bij hem de wifi het niet goed deed mischien moet ik die hebben.
Je moet zorgen dat je een originele newsmy p9 rom te pakken krijgt, dan kun je mogelijk wat experimenteren. Letop, de nadruk ligt op experimenteren, het maken van een werkende ROM voor Xiron met sdk2.10 heeft mij veel experimenteren en tijd gekost. Ik heb er een tool voor moeten maken om delen van die andere SDK2.10 roms te kunnen ontleden, omdat die tool er nog niet was, ik zal die overigens een dezer dagen nog hier beschikbaar stellen, mocht iemand daar nog verder mee willen experimenteren.

Ik ga in ieder geval niet meer experimenteren met de Xiron en ROMs, ik ben weer terug op m'n oude RK2818 Archos tablet, die ik maar gewoon ga gebruiken. Levert een hoop tijd op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Nou ik heb die rom nogmaals geprobeerd nu die van jouw rtunru maar het zelfde resultaat weer een super gevoelig aanraak schrem, en zeer mooie besturing maar bijna geen wifi wel start schermen ,Ik ben al bezig met proberen bij newsmy maar ze hebben niet eens een klantenservice mail waar je iets naar toe kunt sturen alleen wel iets voor sales info dus ga ik die maar proberen, ik zie dat er nieuwe firmware is maar kan er niet bij nogmaals bedankt rtunru en birdienl echt goed werk van jullie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:41:
@Crazedmc

Er is een nieuwe build voor Tomtec op:

http://www.megaupload.com/?d=XTOTR4S4

Meld je even jouw bevindingen??
Hoi Rtunru, Ik heb deze ROM net geprobeerd en deze geeft dezelfde foutmelding als de vorige.
Hij ziet de ROM wel als geldige firmware update, maar na opstarten kom ik in de loader:

"Not supported firmware" :/
Ik vind dit erg jammer want die screenshots die ik zag zien er geweldig uit!
Jij weet echt goed wat je doet! _/-\o_

Nogmaals excuses voor het niet vermelden van jou en de bron op XDA.
Ik had het serieus niet door... hopelijk lukt het je om de ROM wel installeerdbaar te krijgen!
Kan ik anders iets hiervoor doen?
Ik heb een 8"Tomtec met jouw "Xiron" ROM erop. Als ik iets kan leveren of testen dan hoor ik dat graag!
Nogmaals bedankt voor de huidige ROM en hopelijk kan ik binnenkort van de laatste genieten!

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:57:
[...]

Je moet zorgen dat je een originele newsmy p9 rom te pakken krijgt, dan kun je mogelijk wat experimenteren. Letop, de nadruk ligt op experimenteren, het maken van een werkende ROM voor Xiron met sdk2.10 heeft mij veel experimenteren en tijd gekost. Ik heb er een tool voor moeten maken om delen van die andere SDK2.10 roms te kunnen ontleden, omdat die tool er nog niet was, ik zal die overigens een dezer dagen nog hier beschikbaar stellen, mocht iemand daar nog verder mee willen experimenteren.

Ik ga in ieder geval niet meer experimenteren met de Xiron en ROMs, ik ben weer terug op m'n oude RK2818 Archos tablet, die ik maar gewoon ga gebruiken. Levert een hoop tijd op ;)
Thanks birdiebnl voor al je tijd en inzet!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:22:
[...]
Hoi Rtunru, Ik heb deze ROM net geprobeerd en deze geeft dezelfde foutmelding als de vorige.
Hij ziet de ROM wel als geldige firmware update, maar na opstarten kom ik in de loader:

Jij weet echt goed wat je doet! _/-\o_
Vraagje aan rtunru, heb je de recovery ook aangepast? Dit lijkt erop dat je de recovery niet hebt aangepast, ook daar zit een product id in ter controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
birdiebnl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:40:
Voor de volledigheid, het update mechanisme wat standaard bij Rockchip zit werkt als volgt:

Je hebt een property ro.product.model (zit in de build.prop van de system.img).
Voor de Xiron 8 is dat ATP7483

Als je een update.img op de tablet kopieert, dan zal de Updater controleren of de MACHINE_MODEL uit de parameter file van de update.img gelijk is aan de ro.product.model van de huidig draaiende firmware.
Is dit ongelijk dan krijg je de "Invalid firmware" melding, is het gelijk, dan wordt de tablet opgestart in recovery mode en wordt automatisch de update uitgevoerd.

Echter, wat er dan ook gebeurt is dat er een nieuwe recovery wordt geplaatst. In de recovery zit ook zo'n ro.product.model, die ook weer gelijk moet zijn aan de MACHINE_MODEL uit de parameter file. Het bijzondere is dat de recovery die je flasht in dit geval niet gebruikt wordt voor de update, daarvoor wordt nog de oude gebruikt. De nieuwe recovery zal pas bij een volgende update worden gebruikt.
Hierboven nog een stukje toelichting, de recovery die wordt gebruikt bij het flashen is voor zover ik weet de recovery van de vorige firmware. Dus het is de vraag wat daar in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
birdiebnl schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:45:
[...]

Hierboven nog een stukje toelichting, de recovery die wordt gebruikt bij het flashen is voor zover ik weet de recovery van de vorige firmware. Dus het is de vraag wat daar in staat.
Hoi Birdiebnl,

Leuk dat je je nog zo betrokken voelt met dit topic.

OFFTOPIC:
ik heb jouw RK2818 boot en system images op de Arnova 8 van mijn zoon succesvol toegepast. Mijn dank ook namens hem :)

ONTOPIC:
Ik heb de recovery niet aangepast, ook niet op de Xiron.
Dit kan dus de reden zijn.
Wil je het aanpassen van de recovery delen??
Eventueel kan je mij een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:22:
[...]

.
.
.
Kan ik anders iets hiervoor doen?
Ik heb een 8"Tomtec met jouw "Xiron" ROM erop. Als ik iets kan leveren of testen dan hoor ik dat graag!
Nogmaals bedankt voor de huidige ROM en hopelijk kan ik binnenkort van de laatste genieten!

Cheers!
Als je een Tomtec hebt met een Xiron logo, dan is er kans dat je mijn tweede generatie ROM had gebruikt.
In dat geval kan je proberen of de Xiron versie wel goed werkt.

Meld je wel de resultaten hier op dit topic??

[ Voor 10% gewijzigd door rtunru op 16-12-2011 11:03 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste