Nummer 9Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:44:
okga ik doen.. je hoort..
ik kan hem veilig van pagina 1 pakken, nummer 9?
hoe herken ik welke rom van jou was Rtunru? ik zie dat ze nu allemaal de nieuwe market hebben!
en ik heb er maar 1 geroot!
ik hoor graag hoe ik het herken, excuus hoor!
Als je een Xiron hebt moet je nog een keer met RKDeviceManage flashen en wel nummer 9.Mr Magic schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:05:
rtunru, ik heb nu jouw ROM van 27 oktober (is dat 1e generatie?) op m'n Xiron.
Kan ik deze nou via de SD-kaart updaten of moet ik RKDeviceManager gebruiken?
Goed werk mannen. Ik verheug me op de dumpbirdiebnl schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:32:
[...]
Gefeliciteerd! Je bent de eerste die de originele TomTec E8 firmware heeft gedumpt!
Nu kun je dit bestand met adb pull /sdcard/update.img naar je PC halen, en daarmee kun je rtunru enorm plezieren.
Ok, bedankt.rtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 00:42:
[...]
Als je een Xiron hebt moet je nog een keer met RKDeviceManage flashen en wel nummer 9.
Hoe komt het trouwens dat de img-file van je nieuwe ROM zo'n 50 MB kleiner is dan je 1e ROM?
Omdat een aantal app uitgegooid zijjn??Mr Magic schreef op zondag 18 december 2011 @ 00:54:
[...]
Ok, bedankt.
Hoe komt het trouwens dat de img-file van je nieuwe ROM zo'n 50 MB kleiner is dan je 1e ROM?
@AIXGOD
Zodra ik de dump van jou krijg, ga ik de ROM voor Tomtec maken.
Wil jij die dan voor mij testen??
Jouw Tomtec wordt wel een H700!!
[ Voor 14% gewijzigd door rtunru op 18-12-2011 02:10 ]
Prima! Zeg hoe stuur ik een pm?rtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 01:04:
@AIXGOD
Aha, bedankt!Borromini schreef op zondag 18 december 2011 @ 08:20:
Jij hebt je PM-functionaliteit uitgeschakeld staan.
rtunru heeft een PM met de link naar mijn Tomtec dump.
Ik ben erg benieuwd.
Het valt mij op dat sinds gisteren mijn Tomtec niet meer weet hoe vol/leeg de batterij is en dat alle launcher pro instellingen verloren zijn gegaan.
Waarschijnlijk is het bestandje verdwenen die de staat van de batterij bijhoudt. De app battery calibration herstelt dit.AIXGOD schreef op zondag 18 december 2011 @ 08:38:
[...]
Aha, bedankt!
rtunru heeft een PM met de link naar mijn Tomtec dump.
Ik ben erg benieuwd.
Het valt mij op dat sinds gisteren mijn Tomtec niet meer weet hoe vol/leeg de batterij is en dat alle launcher pro instellingen verloren zijn gegaan.
Mooi dat de dump gelukt is.
palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10
Mooi toch?, die H700 logo
De eerbetoon aan de tablet van Birdiebnl is inmiddels achterhaald, maar die heb ik toch zo gelaten om dezelfde look and feel van de derde generatie ROM te behouden.
Veel plezier en dank voor jouw medewerking
PS: gebruik RKDeviceManage niet !
[ Voor 5% gewijzigd door rtunru op 18-12-2011 11:50 ]
Voor de echte dapperen onder ons ( AIXGOD is still testing ):
http://www.filesonic.com/file/4277458685/TTecE8_23.04r.img
Volg wel mijn handleiding op pagina 38 volledig !!
Graag feedback,
Rob
PS: als je Tomtec logo belangrijk vindt, moet je de ROM niet installeren
Graag feedback,
Rob
[ Voor 8% gewijzigd door rtunru op 18-12-2011 11:35 ]
Flash is gelukt, het ziet er allemaal goed uit tot nu toe.
Het eerste wat mij opvalt is dat het gebruik van de cijfers op het aangepaste keyboard niet werkt bij het inkloppen van mijn google account, daarvoor moet ik nu echt naar het nummerieke deel van het keyboard om dat voor elkaar te krijgen (long press lijkt te werken maar laat geen cijfer achter).
Verder ziet het er goed uit, de market is nieuwer en de ICS look is leuk!
Bedankt tot zover rtunru!
Het eerste wat mij opvalt is dat het gebruik van de cijfers op het aangepaste keyboard niet werkt bij het inkloppen van mijn google account, daarvoor moet ik nu echt naar het nummerieke deel van het keyboard om dat voor elkaar te krijgen (long press lijkt te werken maar laat geen cijfer achter).

Natuurlijk, hoe kon ik dat nou vergeten, bedankt Birdiebnl!
Prima rom voor de Tomtec tot zover, hij lijkt iets gevoeliger te reageren, nogmaals bedankt heren!
edit ; Bizar, als ik in de nu.nl app een bericht open zoomed hij helemaal in zonder dat ik er iets tegen kan doen!
[ Voor 13% gewijzigd door R3m3d7 op 18-12-2011 12:37 ]
Alleen vandaag!
Qmedia tablet 7 Tablet - €59 inclusief verzenden bij Blokker.nl
En als je nog zo'n €10 bon hebt van de nieuwsbrief, gaat dat er ook nog af
http://www.blokker.nl/web...logId=10002#specificaties
Qmedia tablet 7 Tablet - €59 inclusief verzenden bij Blokker.nl
En als je nog zo'n €10 bon hebt van de nieuwsbrief, gaat dat er ook nog af
[ Voor 21% gewijzigd door WhySoSerious? op 18-12-2011 12:40 ]
Waarschuwing: deze tablet heeft geen RK2918 en de ROMs hier zullen niet hierop werken!!!dennisvdweg schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:37:
Alleen vandaag!
Qmedia tablet 7 Tablet - €59 bij Blokker.nl
Verwijderd
Hey Aixgod,AIXGOD schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:11:
Flash is gelukt, het ziet er allemaal goed uit tot nu toe.
ik merkte het ook, wat je kan doen is als je b.v. de 3 inhoudt, met je vinger schuiven naar de 3
dan pakt ie hem wel.. even wennen dus, ik denk dat dit iets is van ICS ?
Gr.
Verwijderd
Rtunru/Birdie
You fixed it!
De muziek is gefixed, werkt perfect, zonder storingen nu, o.a. DLNA en Grooveshark!
Nu kan ik dus met mijn Galaxy telefoon, de tablet een opdracht geven welke muziek ie afspeelt op de boxen
Werkelijk geniaal. Ook het gemak van installeren is er, Thanks Rtunru.
Nog 1 'klein' vraagje, als ik een stock rom heb, kan ik dan ook nummer 9 op de root SD zetten of is er dan RKDevicemanage nodig?
Thanks nogmaals, echt te gek.
You fixed it!
De muziek is gefixed, werkt perfect, zonder storingen nu, o.a. DLNA en Grooveshark!
Nu kan ik dus met mijn Galaxy telefoon, de tablet een opdracht geven welke muziek ie afspeelt op de boxen
Nog 1 'klein' vraagje, als ik een stock rom heb, kan ik dan ook nummer 9 op de root SD zetten of is er dan RKDevicemanage nodig?
Als het cijfer verschijnt na de long-press moet je nog even met je vinger omhoog om het aan te raken, dan werkt het wel.AIXGOD schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:11:
Het eerste wat mij opvalt is dat het gebruik van de cijfers op het aangepaste keyboard niet werkt bij het inkloppen van mijn google account
Dat heb ik ook bij de Xiron ROM (3e generatie). Hoop dat dat nog te fixen is op de een of andere manier.AIXGOD schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:26:
edit ; Bizar, als ik in de nu.nl app een bericht open zoomed hij helemaal in zonder dat ik er iets tegen kan doen!
Daarnaast valt mij op dat Angry Birds nu onderbrekingen in het geluid vertoont, dat was met de eerste ROM van rtunru niet zo.
[ Voor 8% gewijzigd door Mr Magic op 18-12-2011 15:45 ]
Met stock ROM ook op de gemakkelijke manierVerwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:43:
Rtunru/Birdie
You fixed it!
Verwijderd
Hallo mensen,heb deze rom net geprobeert via sd kaart methode,maar kom weer in recovery terecht met de melding unsuported firmware..Draai 2de generatie rtunru rom ook met sd kaart methode..op mijn tom tec.rtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:15:
Voor de echte dapperen onder ons ( AIXGOD is still testing ):
Graag feedback,
Rob
Eerste boot van ICS op de Xiron.

Helaas werkt het touchscreen nog niet, ik kan er dus nog niks mee. Maar het begin is er!
id: rk29sdk-eng 4.0.1 ITL41D eng.fjp.20111212.170627

Helaas werkt het touchscreen nog niet, ik kan er dus nog niks mee. Maar het begin is er!
id: rk29sdk-eng 4.0.1 ITL41D eng.fjp.20111212.170627
[ Voor 12% gewijzigd door birdiebnl op 18-12-2011 16:56 ]
In de 2de generatie tomtec rom zat nog een verkeerde recovery, waardoor je nu geen nieuwe versie kunt installeren middels de sd-kaart methode. De upgrade methode via SD-kaart gebruikt namelijk de recovery van de vorige firmware, en in dit geval is dat dus de 2de generatie. Even proberen of je RKDeviceManage aan de praat krijgt.Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:45:
[...]
Hallo mensen,heb deze rom net geprobeert via sd kaart methode,maar kom weer in recovery terecht met de melding unsuported firmware..Draai 2de generatie rtunru rom ook met sd kaart methode..op mijn tom tec.
Cool! :-)
Zal deze uiteindelijk ook gaan werken op de TomTec?
Doordat jouw vorige rom nog de oude recovery heeft, moet je deze nieuwe ROM deze keer wel met RKDeviceManage flashen.Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:45:
[...]
Hallo mensen,heb deze rom net geprobeert via sd kaart methode,maar kom weer in recovery terecht met de melding unsuported firmware..Draai 2de generatie rtunru rom ook met sd kaart methode..op mijn tom tec.
Volgende keer niet meer, sorry
Rustig aan, je hebt net een paar uren een nieuwe ROM met ICS look end feel!!!AIXGOD schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:38:
[...]
Als we hier verder mee komen, zal die ook wel op de TomTec gaan werken, maar zover is deze nog lang niet.AIXGOD schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:38:
[...]
Voorlopig eerst nog veel proberen om het touchscreen aan de praat te krijgen.
Wifi en Touchscreen werken niet, ik kan wel met de muis de handel bedienen. Ziet er fraai uit, en voelt ook soepel aan.
[ Voor 41% gewijzigd door birdiebnl op 18-12-2011 18:33 ]
Is er wat aan de CPU scaling gewijzigd? Het valt mij namelijk op dat bij de originele Xiron ROM de frequentie schakelde tussen 24 Mhz en 1008 Mhz terwijl nu de minimale frequentie 408 Mhz is. In standby is het verbruik nu dus ook een stukje hoger.
En nog een waarschuwing: van de snelheid (WM8650 processor) en de accuduur van die tablet ga je ook niet blij worden (ik spreek uit eigen ervaring).rtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:39:
[...]
Waarschuwing: deze tablet heeft geen RK2918 en de ROMs hier zullen niet hierop werken!!!
Zelfde effect heb ik hier ook.AIXGOD schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:26:
[...]
[ Voor 60% gewijzigd door sjaool op 18-12-2011 19:57 ]
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Hoi Birdie/Rtunru,
In die laatste ICS look & feel firmware, zit nog wel een bug van Flash player, ik zag iets al in de posts voorbij komen er over dat het eruit gehaald zou zijn (?) maar elke keer als ik browser start, zegt ie "Installing Flash player"
Youtube werkt wel.. (app)
Maar in de browser werkt het niet.. blijft melding geven dat ik flashplayer moet installeren
Ook werkt www.androidgemist.nl niet, de streams, terwijl het op stock rom wel werkt. Kan ik hier iets aan doen?
Thanks! (ook is deze firmware véél sneller dan andere is dat zo?)
P.S. ziet er goed uit ICS.. ben benieuwd..
In die laatste ICS look & feel firmware, zit nog wel een bug van Flash player, ik zag iets al in de posts voorbij komen er over dat het eruit gehaald zou zijn (?) maar elke keer als ik browser start, zegt ie "Installing Flash player"
Youtube werkt wel.. (app)
Maar in de browser werkt het niet.. blijft melding geven dat ik flashplayer moet installeren
Ook werkt www.androidgemist.nl niet, de streams, terwijl het op stock rom wel werkt. Kan ik hier iets aan doen?
Thanks! (ook is deze firmware véél sneller dan andere is dat zo?)
P.S. ziet er goed uit ICS.. ben benieuwd..
Verwijderd
@rtunru en birdiebnl ik heb tot op heden nog geen bugs kunnen vinden.
Alleen vind ik het virtuele keyboard erg groot (/miereneukmode)
Ik zal die nu.nl app ook even bij mij testen.
-nu.nl app... om de 4 of 5 nieuws berichten zoomt ie idd in tot sint juttemus.
Het volgende nieuwsitem niet.. pas weer na een item of vier.
-android gemist werkt bij mij wel na installatie van een app en iets van een van een framework (vitamo) perfect. Heb even een stukje tvkantine gestreamed.
Zijn er verder nog dingen die ik kan testen?
Ik zal die nu.nl app ook even bij mij testen.
-android gemist werkt bij mij wel na installatie van een app en iets van een van een framework (vitamo) perfect. Heb even een stukje tvkantine gestreamed.
Zijn er verder nog dingen die ik kan testen?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 20:23 ]
Ik heb natuurlijk niks voor niks in mijn handleiding geschreven dat je niet moet vergeten om flash player te installerenVerwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:02:
GEWOON DOEN DUS!!!!!
Heb ik ook, hij is wel heel erg groot, wat mij betreft mag ie ook wel iets kleinerVerwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:06:
@rtunru en birdiebnl ik heb tot op heden nog geen bugs kunnen vinden.
Ik heb bij sommige applicaties waaronder email dat ie bij een bericht eerst inzoomt totdat hij uit het beeld verdwijnt er daarna hij alles goed laat zien, anderen hier ook last van?
Nog een kleinigheidje, ik ben de contacten kwijt.
@ Birdiebnl: ICS is echt cool, succes met compilen!
Verwijderd
Als ik mij niet vergis, zag ik de installatie automatisch langs komen na het flashen....?rtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:19:
[...]
Ik heb natuurlijk niks voor niks in mijn handleiding geschreven dat je niet moet vergeten om flash player te installeren
GEWOON DOEN DUS!!!!!
In de handleiding staat heel duidelijk dat jouw tablet volledig gewist wordt. Graag goed lezenTuxBrothers schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:20:
[...]
Als je mij niet gelooft dan moet je de gevolgen gewoon dragen namelijk geen flash in jouw browser !!Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:25:
[...]
Als ik mij niet vergis, zag ik de installatie automatisch langs komen na het flashen....?
Wanner verlaat je de miereneuk modus??TuxBrothers schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:20:
[...]
Heb ik ook, hij is wel heel erg groot, wat mij betreft mag ie ook wel iets kleiner![]()
Ik heb bij sommige applicaties waaronder email dat ie bij een bericht eerst inzoomt totdat hij uit het beeld verdwijnt er daarna hij alles goed laat zien, anderen hier ook last van?
Verwijderd
Bij deze!
@rtunru... I believe! (Weet t alleen niet meer 100%, zwaar feestje vannacht...)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 20:42 ]
Apologies acceptedVerwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:40:
[...]
Bij deze!(miereneukmodus was van mij hoor!)
@rtunru... I believe! (Weet t alleen niet meer 100%, zwaar feestje vannacht...)
Verwijderd
Kan ik nog iets testen...? Known bugs...?
Iets aanpassen in een settings file? Vind dit echt tof!
Nou, dit was een excercitie die iets eenvoudiger was, ik had een ICS rom voor RK2918 gevonden (voor de Cube U9GT2), dus verder niets aan gecompileerd, alleen wat omgebouwd, zodat die op onze Xiron boot. Daar zit ook direct het probleem, dat maakt het aanpassen e.d. ook een stuk beperkter.TuxBrothers schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:20:
[...]
@ Birdiebnl: ICS is echt cool, succes met compilen!
En wat denk je van IPS en 5 point multitouch van U9GT2??birdiebnl schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:46:
[...]
Nou, dit was een excercitie die iets eenvoudiger was, ik had een ICS rom voor RK2918 gevonden (voor de Cube U9GT2), dus verder niets aan gecompileerd, alleen wat omgebouwd, zodat die op onze Xiron boot. Daar zit ook direct het probleem, dat maakt het aanpassen e.d. ook een stuk beperkter.
Moet allemaal omgebouwd worden, maar, daar kick je van
@ catr
Je mag pagina 1 weer uitbreiden met rom #10 Derde generatie ICS look and feel voor Tomtec
Ik heb mijn post op pagina 38 al angepast.
Alvast bedankt.
Je mag pagina 1 weer uitbreiden met rom #10 Derde generatie ICS look and feel voor Tomtec
Ik heb mijn post op pagina 38 al angepast.
Alvast bedankt.
Kan het ook zijn dat de app de boosdoener zijn??Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:06:
Als het Android zelf is, dan zal alle apps zich zo gedragen.
Verder, lees ik mijn nu.nl gewoon in een browser, lekker vertrouwd en nergens last van
[ Voor 16% gewijzigd door rtunru op 18-12-2011 21:23 ]
Verwijderd
Ik denk t wel rtunru... Lijkt een beetje alsof nu.nl app een soort van mobiele webpagina opent.rtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:19:
[...]
Kan het ook zijn dat de app de boosdoener zijn??
Verder, lees ik mijn nu.nl gewoon in een browser, lekker vertrouwd en nergens last van
Andere apps heb ik totaal niet dit probleem mee. Die blijven ook zeker weten in de app zelf!
Heb je nu flash in jouw browser?? Zo ja, welke versie??Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:25:
[...]
Ik denk t wel rtunru... Lijkt een beetje alsof nu.nl app een soort van mobiele webpagina opent.
Andere apps heb ik totaal niet dit probleem mee. Die blijven ook zeker weten in de app zelf!
Verwijderd
11.1.111.5 a.k.a. flash player 11rtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:28:
[...]
Heb je nu flash in jouw browser?? Zo ja, welke versie??
(Net geupdate)
Verwijderd
Zow, TomTec 8" geupdate van je 2de gen CFW naar je laatste rom rtunru 
Werkte weer perfect via RKDeviceManage.exe \0/
Bedankt birdiebnl en rtunru voor al jullie werk en vrije tijd dat jullie hierin stoppen
Het H700 opsatrtlogo is wel wat saai, maar daar klagen we zekers niet over
Bedankt birdiebnl en rtunru voor al jullie werk en vrije tijd dat jullie hierin stoppen
Fijn dat het je weer gelukt is, dit is echt de laatste keer dat je RKDeviceManage nodig hebtVerwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:36:
Zow, TomTec 8" geupdate van je 2de gen CFW naar je laatste rom rtunru
Verwijderd
ach, dat is het laatste waar ik ga over klagen, vind het zelf, erg makkelijk op deze manier 
Morgen op me werk weer eens alles terug zetten en fine tunen
EDIT:
Ow wat ik nog wou zeggen, NewsMy heeft hun forum down gehaald (iets met te veel aanbieden van illegale android games en aps heb ik gehoord, maar 't kan ook een andere reden hebben
)
Morgen op me werk weer eens alles terug zetten en fine tunen
EDIT:
Ow wat ik nog wou zeggen, NewsMy heeft hun forum down gehaald (iets met te veel aanbieden van illegale android games en aps heb ik gehoord, maar 't kan ook een andere reden hebben
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 21:49 ]
Dit kon weleens een probleempje worden, maar inderdaad, dat is de hobby. Hopelijk komen er binnenkort wat meer ICS roms voor RK2918, dan kunnen we her en der wat shoppen. Ik ga ook maar eens een poging doen ICS te compileren voor RK2918, misschien dat dat e.e.a. oplevert.rtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:56:
[...]
En wat denk je van IPS en 5 point multitouch van U9GT2??
Moet allemaal omgebouwd worden, maar, daar kick je van
De NU.NL app heeft toch echt pas dat vreemde zoom-gedrag sinds de 3e generatie ROM. Met de 1e generatie ROM deed hij het nog wel goed. Verder heb ik de NU.NL app op andere toestellen nog nooit zo raar zien doenrtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:19:
[...]
Kan het ook zijn dat de app de boosdoener zijn??
Iemand schreef hierboven dat de CPU scaling niet meer zo goed werkt. Dat kan ik bevestigen. Met het tooltje CPU Spy kun je zien dat de CPU nog maar 3 frequenties gebruikt (408, 816 en 1008 MHz).
Niet zo snel aangebrand Rtunrurtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:28:
[...]
In de handleiding staat heel duidelijk dat jouw tablet volledig gewist wordt. Graag goed lezen
De contacten worden weer gesynced (automagisch door google) maar de snelkoppeling er naar toe zit er gewoon niet meer in.
Is er een manier om die weer terug te krijgen?
Alvast weer bedankt!
Als dit app inderdaad zo belangrijk is voor jou, dan blijft voor jou als enige mogelijkheid : teruggaan naar de vorige ROM !!!!Mr Magic schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:15:
[...]
De NU.NL app heeft toch echt pas dat vreemde zoom-gedrag sinds de 3e generatie ROM. Met de 1e generatie ROM deed hij het nog wel goed. Verder heb ik de NU.NL app op andere toestellen nog nooit zo raar zien doen
Birdiebnl heeft veel moeite gedaan om een betrouwbare meer aggresieve memory timing te krijgen, en jij gaat klagen??Iemand schreef hierboven dat de CPU scaling niet meer zo goed werkt. Dat kan ik bevestigen. Met het tooltje CPU Spy kun je zien dat de CPU nog maar 3 frequenties gebruikt (408, 816 en 1008 MHz).
Waarom denk je dat het nu veel soepeler loopt?
Gelukkig zijn er veel mensen die dit prettig vinden :-)
Heeft in mijn geval niks met klagen te maken hoor. Is gewoon een observatie. 
De standbytijd zal misschien minder worden omdat de tablet niet lager dan 480 Mhz gescaled wordt.
Voor mensen die de tablet iets minder gebruiken is de andere scaling misschien wat prettiger.
Ik ben inmiddels terug naar jouw vorige ROM. Het ICS gebeuren ziet er misschien wel leuk uit e.d. maar jouw vorige ROM (CorrXir8RootedV2) voldoet voor mijn bezigheden op dit moment het beste.
Flashen verliep in ieder geval weer zonder problemen door de .img op de SD te kopiëren en te hernoemen naar update.img dus heen en weer flashen tussen de verschillende versies is voor mij in ieder geval geen enkel probleem meer.
De standbytijd zal misschien minder worden omdat de tablet niet lager dan 480 Mhz gescaled wordt.
Voor mensen die de tablet iets minder gebruiken is de andere scaling misschien wat prettiger.
Ik ben inmiddels terug naar jouw vorige ROM. Het ICS gebeuren ziet er misschien wel leuk uit e.d. maar jouw vorige ROM (CorrXir8RootedV2) voldoet voor mijn bezigheden op dit moment het beste.
Flashen verliep in ieder geval weer zonder problemen door de .img op de SD te kopiëren en te hernoemen naar update.img dus heen en weer flashen tussen de verschillende versies is voor mij in ieder geval geen enkel probleem meer.
Zo is dat, je moet altijd een keuze maken wat voor jou het beste is.sjaool schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:29:
Ik ben inmiddels terug naar jouw vorige ROM. Het ICS gebeuren ziet er misschien wel leuk uit e.d. maar jouw vorige ROM (CorrXir8RootedV2) voldoet voor mijn bezigheden op dit moment het beste.![]()
Een firmware die aan iedere wens van iedereen voldoet bestaat niet.
Fijn dat het werk dat ik ingestopt heb in makkelijk up en downgraden wordt gewaardeerd
Verwijderd
Dat klinkt als goed nieuws!sjaool schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:29:
Ik ben inmiddels terug naar jouw vorige ROM. Het ICS gebeuren ziet er misschien wel leuk uit e.d. maar jouw vorige ROM (CorrXir8RootedV2) voldoet voor mijn bezigheden op dit moment het beste.![]()
Ik ben ook zeeeeer tevree met al deze vooruitgang!
Nu nog ICS en dan lach ik mijn vrouw hier naast me echt gigantisch uit!
(Die heeft miss wel een Acer Iconia A500, maar mijn €150 tabbie vind ik nu al
soepeler draaien EN ik heb tenminste root...)
Nu nog ICS voordat zij dat OTA aangeboden krijgt!
Jij bent niet lief voor jouw vrouw, ook haar tablet kan root kriijgenVerwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:37:
[...]
Nu nog ICS en dan lach ik mijn vrouw hier naast me echt gigantisch uit!
(Die heeft miss wel een Acer Iconia A500, maar mijn €150 tabbie vind ik nu al
soepeler draaien EN ik heb tenminste root...)
Niet zo snel op je teentjes getrapt zijn a.u.b.rtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:20:
[...]
Als dit app inderdaad zo belangrijk is voor jou, dan blijft voor jou als enige mogelijkheid : teruggaan naar de vorige ROM !!!!
Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer wat je allemaal doet met de custom ROMs, maar je moet wel tegen kritiek kunnen.
Je vraagt zelf om feedback als je een nieuwe ROM uitbrengt, dus dan moet je er ook tegen kunnen als mensen iets melden dat niet of niet zo goed meer werkt.
Ik denk dat je bedoelt aggresiever geheugenbeheer? Dat heeft toch niks met CPU scaling te maken?Birdiebnl heeft veel moeite gedaan om een betrouwbare meer aggresieve memory timing te krijgen, en jij gaat klagen??
Ik klaag niet, ik bevestig alleen wat iemand anders ook al meldde. Daarnaast was ik niet bekend met het feit dat birdiebnl de CPU scaling bewust heeft aangepast... Als dat zo is, prima, dat is dan zijn keuze geweest.
De 3e generatie ROM loopt tot nu toe prima hier (behalve dan de NU.NL appWaarom denk je dat het nu veel soepeler loopt?
Gelukkig zijn er veel mensen die dit prettig vinden :-)
De tijd zal uitwijzen hoe de batterijduur nu is, maar ik denk dat het wel meevalt. De batterij ging toch al niet heel lang mee.
Verwijderd
Ik heb haar er al zovaak op gewezen... Maar ze is wat huiverig...rtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:39:
[...]
Jij bent niet lief voor jouw vrouw, ook haar tablet kan root kriijgen
Ach komt vast wel een keer... ze moet OOIT een keer gaan slapen...

@mrmagic Mijn batterij gaat echt zeker 4-5 uur mee...
heb je wel een batterij calibratie gedaan na het flashen?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 22:52 ]
Opbouwende kritiek is iets heel anders dan Z....N om niksMr Magic schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:48:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer wat je allemaal doet met de custom ROMs, maar je moet wel tegen kritiek kunnen.
Je vraagt zelf om feedback als je een nieuwe ROM uitbrengt, dus dan moet je er ook tegen kunnen als mensen iets melden dat niet of niet zo goed meer werkt.
Heb hem nergens nog zien zeiken. Heb alleen overdreven reacties gezien op gewoon goed bedoelt commentaar.rtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:53:
Opbouwende kritiek is iets heel anders dan Z....N om niks
Nickname does not reflect reality
Deleted by the creator!!
[ Voor 88% gewijzigd door rtunru op 18-12-2011 23:09 ]
Verbieden zelfs, lol! Maar goed, point proven, bedankt!rtunru schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:59:
En ik ken jou, je verbiedt mensen op een ander topic elkaar te groeten!!
Heren, nu maar over tot de roms. rtunru is druk geweest met de roms, kan beter even wat afstand nemen.
Laten we het netjes houden.
Laten we het netjes houden.
Verwijderd
Slowchat alarm!
Ik ga pitten, check jullie morgen weer!
Veel plezier nog! Wees wel lief voor elkaar!
Ik ga pitten, check jullie morgen weer!
Veel plezier nog! Wees wel lief voor elkaar!
Sinds gisteren, hebben we eindelijk de beschikking over een dump van Tomtec Excellent 8.
Nu kan de oude recovery dat werd gebruikt in de tweede generatie ROM worden vervangen door de echte recovery.
Hierdoor zal het probleem van update en downgrade voor Tomtec tussen de tweede en de derde generatie worden opgelost.
Vanaf nu is dus het heen en terug installeren tussen de tweede en de derde generatie makkelijk te realiseren met de SD-kaart methode
Hier is de link van de verbeterde tweede generatie ROM voor Tomtec:
http://www.megaupload.com/?d=099XUIIC -> CorrTt8RootedV2
@catr, wil je de link van de tweede generatie ROM voor Tomtec ( ROM 6 ) op pagina 1 aanpassen??
Ik heb mijn post op pagina 29 al aangepast.
Nu kan de oude recovery dat werd gebruikt in de tweede generatie ROM worden vervangen door de echte recovery.
Hierdoor zal het probleem van update en downgrade voor Tomtec tussen de tweede en de derde generatie worden opgelost.
Vanaf nu is dus het heen en terug installeren tussen de tweede en de derde generatie makkelijk te realiseren met de SD-kaart methode
Hier is de link van de verbeterde tweede generatie ROM voor Tomtec:
http://www.megaupload.com/?d=099XUIIC -> CorrTt8RootedV2
@catr, wil je de link van de tweede generatie ROM voor Tomtec ( ROM 6 ) op pagina 1 aanpassen??
Ik heb mijn post op pagina 29 al aangepast.
Heb het ook gezien, het is de TomTec 10" met de rk2918, daar is hier op tweakers een forum van. Veel zal hetzelfde zijn, alleen de resolutie is anders en meer ram.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:38:
welke 10 inch biohax?
@rtunru rom 6 aangepast.
[ Voor 7% gewijzigd door catr op 19-12-2011 09:49 ]
Verwijderd
http://www.bartsmit.com/t...excellent-met-android-2-3
dezew dus?
waar kan ik de ics versie hiervan vinden? en/of werken de roms van dit forum er ook op?
dezew dus?
waar kan ik de ics versie hiervan vinden? en/of werken de roms van dit forum er ook op?
Ja dat is hem, zij hebben een ander tablet gevonden waar ics al werkt. In het tomtec 10" kun je dat nalezen.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:20:
dezew dus?
Voor onze 8" tablets komt het heus wel, birdienl is al druk bezig. Maar het vraagt de nodige aanpassingen voor het scherm en een aantal andere zaken. Nog even geduld voor rom nummer 10 er is!!!
Is het gelukt om al die 5 Xirons van jou te upgraden??Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:20:
dezew dus?
Waarom heb je er 5 van??
Je hebt gelijk, de productie is zo hoog dat ik het niet meer bij kan houden!rtunru schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:26:
[...]
Net even gekeken op pagina 1, het wordt nummer 11 en 12
Sorry Catrcatr schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:21:
[...]
Je hebt gelijk, de productie is zo hoog dat ik het niet meer bij kan houden!
Ik vind het prettig dat de gebruikers van onze ROMs, een consistente ROM-lijn krijgen waarbinnen zij makkelijk kunnen switchen.
@birdiebnl
Zo te zien is de structuur van ICS hetzelfde gebleven ( build.properties en parameter files).
Kunnen we dan onze eigen recovery gebruiken??
Of ga je de ICS recovery aanpassen??
Zo te zien is de structuur van ICS hetzelfde gebleven ( build.properties en parameter files).
Kunnen we dan onze eigen recovery gebruiken??
Of ga je de ICS recovery aanpassen??
Verwijderd
Hoi, ik heb mijn xiron geflashed via de sd methode naar rom v2 en vandaar naar de rom van de 3e generatie echter wil ik hem nu terug zetten naar v2 omdat asphalt5 niet meer werkt, te bedienen is op v3 resolutie klopt niet zoals ook al gemeld werd over andere apps. Echter als ik via de sd methode terug wil naar versie 2 krijg ik de volgende melding
Recovery system v1.3.37
E:Invalid command argument
wat doe ik verkeerd?
Recovery system v1.3.37
E:Invalid command argument
wat doe ik verkeerd?
Je doet niks verkeerd, je moet in dat menu alleen aangeven dat je wilt flashen van SD als ik het mij goed herinner.
Ik kreeg deze foutmelding ook toen ik terug wilde naar de "oude" V2 rom.
Ik kreeg deze foutmelding ook toen ik terug wilde naar de "oude" V2 rom.
Verwijderd
Hmmm...
Ik heb dat rare zoom gedrag nu ook in een VirtualCertExam app....??
(De antwoorden onderin zoomen in tot de max)
Toch bizar, die tool is niet online en haalt zijn data uit "tekstfiles"...
Anyway... I could care more..
Ik heb tot nu toe al 3 gevallen genoteerd met dit gedrag en ik vraag me toch af hoe dit nou weer gekomen is.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 22:43:
Hmmm...
Persoonlijk heb ik nergens last van, waarschijnlijk omdat ik alleen simpele app gebruik.
Tot en met de tweede generatie ROMs, zijn de ROMs gebaseerd op de originele ROM, juist omdat ik bang was om te veel te veranderen en daardoor problemen krijg.
Echter, vind ik de nieuwe ROM toch veel voordelen heeft zoals grotere toetsenbord, aanraak gevoeligheid, vlotheid, audio probleem opgelost etc.
Ik denk dat iedereen voor zichzelf een keuze moet maken wat de beste ROM voor hem/haar is. Er is immers keuze.
Gelukkig, wordt de mogelijkheid geboden om op een simpele wijze terug te kunnen gaan en ik ben blij dat daar gebruik van wordt gemaakt.
Zoals ik al eerder schreef, een foutloze en aan alle wensen tegemoetkomende software bestaat helaas niet
Verwijderd
elke kamer 1 =)rtunru schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:05:
[...]
Is het gelukt om al die 5 Xirons van jou te upgraden??
Waarom heb je er 5 van??
zoals je weet, heb ik de tablet om muziek af te spelen..
elke kamer, zitten ze aangelsoten op speakers (moet ze nog ophangen aan de muur)
lekker makkelijk, werkkamer inlopen, app starten -> muziek starten.
altijd zelfde collectie etc.
Ik ben blij voor je dat jouw audio probleem opgelost is met de derde generatie ROM.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:20:
[...]
elke kamer 1 =)
zoals je weet, heb ik de tablet om muziek af te spelen..
elke kamer, zitten ze aangelsoten op speakers (moet ze nog ophangen aan de muur)
lekker makkelijk, werkkamer inlopen, app starten -> muziek starten.
altijd zelfde collectie etc.
Veel plezier
EDIT: Ik zag dat je bij de buren bezig bent met de 10 inch Tomtec
[ Voor 7% gewijzigd door rtunru op 19-12-2011 23:25 ]
Verwijderd
ik heb hem nog niet, maar wel interesse, ik vind het wel leuk om ook 10 inch te hebben.. net even wat groter scherm. ik vraag me alleen af of daar net zo goede support is als hier want dat is wel een groot voordeel
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:39:
ik heb hem nog niet, maar wel interesse, ik vind het wel leuk om ook 10 inch te hebben.. net even wat groter scherm. ik vraag me alleen af of daar net zo goede support is als hier want dat is wel een groot voordeel
Persoonlijk vind ik dat de Xiron een prettige formaat heeft. Ik schrijf dit bijvoorbeeld met twee duimen terwijl ik de xiron vasthoud en dankzij het grote toetsenbord gaat het erg goed.
Bedankt trouwens voor het compliment van de ondersteuning
[ Voor 5% gewijzigd door rtunru op 19-12-2011 23:49 ]
Verwijderd
np, trouwens de xirons zijn uitverkocht, dus we zijn verplicht te gaan kijken naar de tomtecs..
tomtec 8 inch, kan ook met die simpele update manier naar jouw en birdie's ICS look & feel? dus met update.img in root?
tomtec 8 inch, kan ook met die simpele update manier naar jouw en birdie's ICS look & feel? dus met update.img in root?
Jazeker, de hele zondag waren birdiebnl, aixgod en ik bezig geweest om uiteindelijk de versie voor Tomtec klaar te stomen. Ik heb daar een heel verhaal over geschreven, niet gezien? ?Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:58:
np, trouwens de xirons zijn uitverkocht, dus we zijn verplicht te gaan kijken naar de tomtecs..
PS: Ik heb gisteren een nieuwe versie van de tweede generatie voor Tomtec gepubliceerd
[ Voor 8% gewijzigd door rtunru op 20-12-2011 00:14 ]
Verwijderd
ja zeker wel heel veel gelezen, maar wist niet dat ie vanaf stock rom ook geupdate zo kon worden op die manier.
maar super, dank je.
maar super, dank je.
Verwijderd
hey, ik zag net bij de blokker zelfs dat de Xiron ook een 10 inch heeft, niet in de webshop wel in de winkel..
dus 1tje meegenomen om te testen
Ben benieuwd of deze de zelfde specificaties heeft als de TomTec 10" ,voor deze is al ics.Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:52:
hey, ik zag net bij de blokker zelfs dat de Xiron ook een 10 inch heeft, niet in de webshop wel in de winkel..
Ook RK2918??Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:52:
Wat mij betreft mag je het hier ter ontleding aanbieden, toch catr??
Hier krijg je teminste goede support
Ik heb alleen bij de buren begrepen dat de grafische prestaties zwak zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door rtunru op 20-12-2011 11:21 ]
Heb met AnTutu naar de 3d rendering gekeken, die is op de xiron8 2x zo hoog als de TomCat 10" met icsrtunru schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:20:
[...]
Ook RK2918??
Wat mij betreft mag je het hier ter ontleding aanbieden, toch catr??
Hier krijg je teminste goede support![]()
Ik heb alleen bij de buren begrepen dat de grafische prestaties zwak zijn.
Ben wel jalours dat ze ics zo van internet kunnen plukken.
[ Voor 6% gewijzigd door catr op 20-12-2011 11:33 ]
Birdiebnl is al druk bezig met ICS voor de Xiron 8 inch, ben benieuwd hoe de 3D rendering op dit model doet met ICScatr schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:29:
[...]
Heb met AnTutu naar de 3d rendering gekeken, die is op de xiron8 2x zo hoog als de TomCat 10" met ics
EDIT: je bedoelde waarschijnlijk Tomtec ??
[ Voor 6% gewijzigd door rtunru op 20-12-2011 11:34 ]
Precies, enige reden dat ik hem ook niet ga halen. Verder best wel leuk maar een bizar brakke GPU helaas...catr schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:29:
Heb met AnTutu naar de 3d rendering gekeken, die is op de xiron8 2x zo hoog als de TomCat 10" met ics
Als we ics op de 8" aan de praat krijgen heb ik ook geen behoefte aan een 10" waar het glas al afvalt als je er naar kijkt. Vind een 8" iets handzamer dan 10".Brad Pitt schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:32:
[...]
Precies, enige reden dat ik hem ook niet ga halen. Verder best wel leuk maar een bizar brakke GPU helaas...
De versie die ze bij de buren gebruiken is wel een vroege alfacatr schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:39:
[...]
Als we ics op de 8" aan de praat krijgen heb ik ook geen behoefte aan een 10" waar het glas al afvalt als je er naar kijkt. Vind een 8" iets handzamer dan 10".
Is er iemand bekend met een methode om de tablet via USB op te laden?
Ik gebruik de originele ROM maar hier werkt dit niet.
Zoniet, weet iemand of er een auto-oplader beschikbaar is voor de tablet?
Ik heb op google gezocht maar ik kon er geen vinden die er zeker voor bedoeld waren.
EDIT: Het betreft de 8" TomTec versie van de Bart Smit
Ik gebruik de originele ROM maar hier werkt dit niet.
Zoniet, weet iemand of er een auto-oplader beschikbaar is voor de tablet?
Ik heb op google gezocht maar ik kon er geen vinden die er zeker voor bedoeld waren.
EDIT: Het betreft de 8" TomTec versie van de Bart Smit
[ Voor 9% gewijzigd door SpeedySK op 20-12-2011 14:41 ]