X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Net mijn Nexus geroot (damn wat simpel vergeleken met HTC) en officiele 4.02 erop. Eens kijken of mijn crashes nu wegblijven.
(dacht dat je met 4.02 trouwens je Nexus kon aansluiten als USB opslag medium...ipv MTP PTP ?

[ Voor 14% gewijzigd door -TheNose- op 07-01-2012 20:22 ]
[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 07-01-2012 20:56 ]
Vegen en gezichtsherkenning.
Als reden stond daarbij Uitgeschakeld door beheerder, encryptiebeleid of referentieopslag.
Wat is dit, en wat moet ik er aan doen?
Toevallig een exchange (corporate) account toegevoegd? Dan kan het zijn dat de beheerder dit niet toestaat. Zo werkt het bij ons in ieder geval (alleen pincode van min 6 cijfers toegestaan).pieterr94 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:54:
Heb sinds gisteren de Galaxy Nexus, toen heb ik gezichtsherkenning gebruijkt; dat werkte goed. Daarna heb ik het uitgezet, en nu ik het vandaag weer aan wilde zetten, waren de volgende opties bij Beveiliging grijs:
Vegen en gezichtsherkenning.
Als reden stond daarbij Uitgeschakeld door beheerder, encryptiebeleid of referentieopslag.
Wat is dit, en wat moet ik er aan doen?
Dit kan dit namelijk veroorzaken. Hieraan zijn hogere beveiligings eisen.
edit: Wessel was me voor. Het verwijderen van dit account geeft je trouwens deze opties wel weer terug.
[ Voor 26% gewijzigd door Revres op 07-01-2012 21:06 ]
Lichtelijk OT, maar na 2 keer dezelfde fout (ook al op 25 december) kan ik me toch niet inhouden....
van 1750 naar 2000 is een stijging van 250/1750 * 100% = 14,3%
maakt verder niet uit natuurlijk maar zo krijgen mijn leerlingen het natuurlijk nooit door.
wessel99 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:03:
[...]
Toevallig een exchange (corporate) account toegevoegd? Dan kan het zijn dat de beheerder dit niet toestaat. Zo werkt het bij ons in ieder geval (alleen pincode van min 6 cijfers toegestaan).
Dank voor de reacties, jullie kwamen in de buurt. Ik had een VPN toegevoegd, en dat was fataal; nu weer verwijderd het werkte niet allemaal zoals ik dat wilde.Revres schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:03:
Heb je misschien een exchange mail van bijvoorbeeld je werk ingesteld ?
Dit kan dit namelijk veroorzaken. Hieraan zijn hogere beveiligings eisen.
edit: Wessel was me voor. Het verwijderen van dit account geeft je trouwens deze opties wel weer terug.

If you want to be the best, you need to work with the best :)
Nice! Welke widget is dat?Maardiweb schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:34:
Eindelijk mn homescreen naar behoren gecustomized![]()
[afbeelding]
Leuk dat je hem nog ff framed haha. Handig toch die asset studio
Die kalender, is die van j4lin development? Er staan er meerdere in de market namelijkMaardiweb schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:58:
Klok en weer is van beautiful widgets, agenda is simple calendar widget
Ja ziet er vet uit he? Zwarte achtergrond is vanwege batterij jaPieterAelse schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:09:
offtopic:
Leuk dat je hem nog ff framed haha. Handig toch die asset studio. Zwarte achtergrond trouwens speciaal om accu te besparen?
nop hij is van Alex Gavrishevpartyondude schreef op zondag 08 januari 2012 @ 00:51:
[...]
Die kalender, is die van j4lin development? Er staan er meerdere in de market namelijk
Verwijderd
Post je Homescreen! - Deel 2Maardiweb schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:34:
[afbeelding]
Voor deze test heb ik het volgende gedaan:
- Accu opgeladen tot 100%
- Telefoon uitgeschakeld en weer opgeladen
- Simkaart verwijderd
- Telefoon opgestart
- Alle functies (Zoals gps, wifi, bluetooth) uitgeschakeld
- Lader losgekoppeld en meteen:
- Antutu tester gebruikt om de accu te drainen
Dit alles op een Gnex draaiend op radio baseband XXKK6, nieuwste bootloader PRIMEKL01, AOKP-maguro build 14 Rom met de Franco kernel Nightly #10 (Conservative governor en cpu 350Mhz -1200 Mhz en undervolt).
Tijdens de eerste test merkte ik dat de CPU erg warm werd, de sensor gaf aan 40 graden. Echter voelde de achterkant veel heter. Daarom heb ik tijdens de test het zekere voor het onzekere genomen en er een kleine fan opgelegd (baat het niet dan schaad het niet).
uitslag:
De 2000mAh accu heeft een antutu score van 440

totaal 147 min. over gedaan

De 1750mAh accu heeft een antutu score van 421

totaal 142 over gedaan.

Scores zijn nogal verwaarloosbaar dus, in ieder geval in deze test opstelling.
Toch heb ik het idee dat bij dagelijks gebruik de accu net iets meer power geeft.
Ik ga nu een aantal dagen de extended gebruiken en daarna een paar dage de standaard, kijken of het nou echt veel scheelt in deagelijks gebruik.
Mocht je overigens zelf een grote (of backup) accu willen kopen, wees dan niet in de verleiding om de 2100mAh van Verizon te kopen. Deze gaat niet passen (de LTE versie van de Gnex is net even anders als de GSM versie)

Mag ik je vragen welke widget je gebruikt voor je connectiviteit? (wifi,bluetooth..)Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 06:36:
Mijne nieuwe layout van mijn nexus
http://db.tt/Q288UC2n
Of als iemand anders hierop kan antwoorden graag..
[ Voor 9% gewijzigd door mafiatounes op 08-01-2012 16:15 ]
Multiple pc builds in progress
Toch zal dit in dagelijks gebruik meer uit moeten maken lijkt me. Mijn ext battery met cover is verzonden kreeg ik gisteren te horen, ben benieuwd!DrNizeGuy schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:15:
Ok, Hierbij het resultaat van de battery test.
Voor deze test heb ik het volgende gedaan:
- Accu opgeladen tot 100%
- Telefoon uitgeschakeld en weer opgeladen
- Simkaart verwijderd
- Telefoon opgestart
- Alle functies (Zoals gps, wifi, bluetooth) uitgeschakeld
- Lader losgekoppeld en meteen:
- Antutu tester gebruikt om de accu te drainen
Dit alles op een Gnex draaiend op radio baseband XXKK6, nieuwste bootloader PRIMEKL01, AOKP-maguro build 14 Rom met de Franco kernel Nightly #10 (Conservative governor en cpu 350Mhz -1200 Mhz en undervolt).
Tijdens de eerste test merkte ik dat de CPU erg warm werd, de sensor gaf aan 40 graden. Echter voelde de achterkant veel heter. Daarom heb ik tijdens de test het zekere voor het onzekere genomen en er een kleine fan opgelegd (baat het niet dan schaad het niet).
uitslag:
De 2000mAh accu heeft een antutu score van 440
[afbeelding]
totaal 147 min. over gedaan
[afbeelding]
De 1750mAh accu heeft een antutu score van 421
[afbeelding]
totaal 142 over gedaan.
[afbeelding]
Scores zijn nogal verwaarloosbaar dus, in ieder geval in deze test opstelling.
Toch heb ik het idee dat bij dagelijks gebruik de accu net iets meer power geeft.
Ik ga nu een aantal dagen de extended gebruiken en daarna een paar dage de standaard, kijken of het nou echt veel scheelt in deagelijks gebruik.
Mocht je overigens zelf een grote (of backup) accu willen kopen, wees dan niet in de verleiding om de 2100mAh van Verizon te kopen. Deze gaat niet passen (de LTE versie van de Gnex is net even anders als de GSM versie)
[afbeelding]
Verwijderd
Nette homescreen, zo te zien doe je dezelfde opleiding als ik trouwens!Maardiweb schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:34:
[afbeelding]
SwitchPro Widgetmafiatounes schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:14:
[...]
Mag ik je vragen welke widget je gebruikt voor je connectiviteit? (wifi,bluetooth..)
Of als iemand anders hierop kan antwoorden graag..
1. Als ik bij instellingen > Accu kijk, staat Maps altijd heel hoog in het verbruikspercentage, terwijl ik dit nooit gebruik, iemand een idee hoe ik dit lager krijg, het zuipt namelijk batterij.
2. Is het mogelijk om in de suggestiebalk nederlandse suggesties te krijgen (boven je toetsenbord), hij is nu namelijk nutteloos, en aangezien ik vrijwel niks in het engels typ, is die tijdens het typen altijd leeg.
Vast bedankt,
en o ja.
Ook zijn tijdens het installeren van Twitter, alle twitter contacten in mijn adresboek gekomen. er is zeker geen manier om die allemaal in 1 x te verwijderen?
Je 2e vraag weet ik even niet, vwb je Twitter contacten vraag, je kan per account en dus ook je Twitter account aanvinken welke contacten je wel en niet zichtbaar wilt hebben. Die zijn dus gewoon uit te zetten zonder ze te verwijderen. Check je instellingen bij contacten, daar zit een 'aanpassen' optie bij.

Heb zoals je ziet een batteri jtijd van 11,5uur met maar een scherm tijd van 4uur.
De tijd dat mijn scherm aanstaat (met maar een helderheid van bijna helemaal naar links (scheelt 2mm)), daalt de lijn van de grafiek waar menig wintersporter toch bang van word....
In ieder geval vraag ik mij af, is dit een beetje wat jullie ook ervaren? Ik vind die 4uur nog al aan de lage kant namelijk. Wanneer dit idd zo is, zijn er dan nog opties om dat te verbeteren?
Als ik jou was zou ik die 3gwatchdog ook uitzetten
Mijn s2 trekt hem met 4a5 uur ook leeg, als je een groot scherm aan hebt staan vreet dat echt veel stroom. Verder weinig aam te doenBert20 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:52:
Heb mijn Nexus nu een week, dus maar is even extra aandacht vandaag voor mijn batterij gebruik (nog steeds jaloers op een vriend met een s2 die 26uur haalt.....)
[afbeelding][afbeelding]
Heb zoals je ziet een batteri jtijd van 11,5uur met maar een scherm tijd van 4uur.
De tijd dat mijn scherm aanstaat (met maar een helderheid van bijna helemaal naar links (scheelt 2mm)), daalt de lijn van de grafiek waar menig wintersporter toch bang van word....
In ieder geval vraag ik mij af, is dit een beetje wat jullie ook ervaren? Ik vind die 4uur nog al aan de lage kant namelijk. Wanneer dit idd zo is, zijn er dan nog opties om dat te verbeteren?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Heel normaal, check deze browse vergelijking maar hier:Bert20 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:52:
Heb mijn Nexus nu een week, dus maar is even extra aandacht vandaag voor mijn batterij gebruik (nog steeds jaloers op een vriend met een s2 die 26uur haalt.....)
[afbeelding][afbeelding]
reviews: Galaxy Nexus: Android 4.0 in volle glorie
screen verbruikt gewoon veel (vooral bij wit). Indien apps die je veel gebruikt ook donkere themes ondersteunen gaat dat zeker schelen (xda app bv)
Any.do heeft ook een heel mooie black theme, past perfect in ICS.Prulleman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:09:
[...]
Heel normaal, check deze browse vergelijking maar hier:
reviews: Galaxy Nexus: Android 4.0 in volle glorie
screen verbruikt gewoon veel (vooral bij wit). Indien apps die je veel gebruikt ook donkere themes ondersteunen gaat dat zeker schelen (xda app bv)
Verwijderd
De laatste paar dagen heb ik er inderdaad ook last van, daar voor nooit last van gehad. Zit op 4.0.1. Gisteren ging hij opeens heel traag en liep af en toe vast en toen ging die zomaar uit en rebooten.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:54:
Heeft iemand ook last van spontane reboots? Bij mij doet hij het ineens best vaak.. Geen idee hoe het komt
Als de wekker afgaat en ik druk op negeren of snooze loopt het toestel vast en reboot hij. Dit gebeurd niet wanneer ik een standaard wekker geluid instel.
Andere spontane reboots ben ik nog niet tegengekomen.
Verwijderd
Op 4.0.1.. Het gebeurt echt op totaal random momenten, ik heb niet echt een patroon kunnen ontdekken!disturbedmind schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:21:
Diegene die spontane reboots hebben, op welke Android versie draaien jullie?
Toch wel vreemd om te horen. Ik heb in de anderhalve maand dat ik de telefoon heb nog geen één reboot gehad, zelfs niet zelf moeten doen. Daarbij heb ik weinig apps/widgets geinstalleerd, misschien ligt het daaraan?Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:50:
[...]
Op 4.0.1.. Het gebeurt echt op totaal random momenten, ik heb niet echt een patroon kunnen ontdekken!
Verwijderd
Nee, ik heb ook haast geen widgets..:(yok schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:52:
[...]
Toch wel vreemd om te horen. Ik heb in de anderhalve maand dat ik de telefoon heb nog geen één reboot gehad, zelfs niet zelf moeten doen. Daarbij heb ik weinig apps/widgets geinstalleerd, misschien ligt het daaraan?
To dare is to do
Maar die vriend van jou haalt geen 26 uur met het scherm aanBert20 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:52:
Gebruik wel een custom ROM en kernel. Dat scheelt natuurlijk ook.
Niet zoveel dus voor mijn gevoel.Aghanim schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:11:
[...]
Maar die vriend van jou haalt geen 26 uur met het scherm aanOverigens lijkt jouw Nexus wel heel erg snel leeg. Nu weet ik niet wat je in die 10-12 uur uitgevoerd hebt, maar ik zit nu op 88% batterij na 6 uur met whatsapp, facebook en internet (5 min per uur) en 2 emails iedere 15 min syncen.
Gebruik wel een custom ROM en kernel. Dat scheelt natuurlijk ook.
Heb nu vandaag nog 89% met 5uur en 43min op de accu..... -> Met maar een schermtijd van 8min en 42seconde, moet toch beter kunnen...
Toch idd die 3g watchdog eraf halen is een keer.
Hoe doe je eigenlijk een full reset op een android en doet die daarmee ook je batterijstats-file verwijderen?
Misschien dat is doen, heb voor het eerst android en zoveel geinstaleert in het begin,dat misschien geen kwaad kan? Ben WM6 gewend en die wordt gewoon heel traag, ook al doe je progs verwijderen.
Voorlopig maar even nog niet custom rommen, doen we over een paar maandjes wel.
dat is uiteindelijk maar 2% per uur, dus zou je 50 uur op 1 lading moeten kunnen doen, met gemiddeld 8 minuten per uur scherm tijd.. volgens mij niet geheel verkeerd.Bert20 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:21:
[...]
Niet zoveel dus voor mijn gevoel.
Heb nu vandaag nog 89% met 5uur en 43min op de accu..... -> Met maar een schermtijd van 8min en 42seconde, moet toch beter kunnen...
Toch idd die 3g watchdog eraf halen is een keer.
Hoe doe je eigenlijk een full reset op een android en doet die daarmee ook je batterijstats-file verwijderen?
Misschien dat is doen, heb voor het eerst android en zoveel geinstaleert in het begin,dat misschien geen kwaad kan? Ben WM6 gewend en die wordt gewoon heel traag, ook al doe je progs verwijderen.
Voorlopig maar even nog niet custom rommen, doen we over een paar maandjes wel.
accu verbruik is heel simpel samen te vatten, als je lang met 1 lading wilt doen moet je je toestel bijna niet gebruiken.. Bij gebruik gaat het hard.
Net ook even bij Belcompany Heerenveen geweest, maar zonder naar mijn toestel te kijken wou de medewerker hem opsturen ter reparatie. Een toestel die net geen mand oud is, hoor je gewoon om te ruilen voor een nieuw toestel.
Verwijderd
Ik kan ook niet connecten met 1 wifi router.. Dit is alleen geen N-router. Hij blijft authenticatieprobleem zeggen, terwijl alle andere apparaten het er wel gewoon op doen.XQB schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:09:
Zijn hier mensen die problemen hebben met het ontvangen van 5ghz wifi N? Toen ik mijn telefoon net gekocht had werkte het wel perfect, maar sinds een week of twee kan ik niet meer connecten, hij ziet hem wel. Een andere vriend met een Gnexus kan wel gewoon connecten, dus ligt niet aan de Accespoint.
Net ook even bij Belcompany Heerenveen geweest, maar zonder naar mijn toestel te kijken wou de medewerker hem opsturen ter reparatie. Een toestel die net geen mand oud is, hoor je gewoon om te ruilen voor een nieuw toestel.
Ik neem aan dat je 2.4Ghz wifi gebruikt, in jouw geval kan je misschien je wachtwoord proberen te veranderen, of op wpa2 only of AES. Meestal pakt ie hem gewoon weer. Vergeet niet op je nexus de bestaande wifi te vergeten, en opnieuw inloggen.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:18:
[...]
Ik kan ook niet connecten met 1 wifi router.. Dit is alleen geen N-router. Hij blijft authenticatieprobleem zeggen, terwijl alle andere apparaten het er wel gewoon op doen.
Verwijderd
Ja tis een 2.4Ghz. Tja, het is op mijn werk dus kan hem niet zomaar veranderen:( Heb hem al een paar keer opnieuw proberen te verbinden maar het blijft falen bij het Verifiëren! Echt irritant!XQB schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:01:
[...]
Ik neem aan dat je 2.4Ghz wifi gebruikt, in jouw geval kan je misschien je wachtwoord proberen te veranderen, of op wpa2 only of AES. Meestal pakt ie hem gewoon weer. Vergeet niet op je nexus de bestaande wifi te vergeten, en opnieuw inloggen.
Waar heb je dit vandaan? De verkoper dient het probleem op te lossen voor je, maar direct omruilen is volgens mij alleen bij DOAXQB schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:09:
Een toestel die net geen mand oud is, hoor je gewoon om te ruilen voor een nieuw toestel.
En is er een omweg om je Facebook contacten te syncen
Uit eigen ervaring, bij verschillende elektronica winkels o.a. Dixons. Uiteraard niet alleen met telefoons, maar bij Dixons kreeg ik gewoon een nieuwe mee, nadat mijn telefoon na een paar weken kapot ging. Maar goed we gaan offtopicPrulleman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:11:
[...]
Waar heb je dit vandaan? De verkoper dient het probleem op te lossen voor je, maar direct omruilen is volgens mij alleen bij DOA
Dat FB verhaal is al zo vaak langs gekomen hier, gewoon de zoekfunctie gebruiken en je krijgt echt meer dan voldoende hits om je verder te helpen.pieterr94 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:41:
Is het mogelijk om in de suggestiebalk nederlandse suggesties te krijgen (boven je toetsenbord), hij is nu namelijk nutteloos, en aangezien ik vrijwel niks in het engels typ, is die tijdens het typen altijd leeg.
Deze vraag had je al gesteld, je hoeft hem niet iedere 12 uur te herhalen.pieterr94 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:41:
Is het mogelijk om in de suggestiebalk nederlandse suggesties te krijgen (boven je toetsenbord), hij is nu namelijk nutteloos, en aangezien ik vrijwel niks in het engels typ, is die tijdens het typen altijd leeg.
Je kan altijd een ander toetsenbord installeren, SwiftKey X is een goede.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
ik krijg ook gewoon NL woorden, maar je moet wel je toetsenbord op NL instellen. bij merkt het goed, ook de auto correctie vind ik wel goed werken.Bogey Dope schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:48:
[...]
Deze vraag had je al gesteld, je hoeft hem niet iedere 12 uur te herhalen.
Je kan altijd een ander toetsenbord installeren, SwiftKey X is een goede.
Ik snap niet dat iedereen zo'n goede batterijduur haalt (4u scherm aan is toch echt al wel veel).Bert20 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:52:
[afbeelding][afbeelding]
Ik haal gemiddeld 2.5u scherm aan tijd...
En ik gebruik zelfs een custom ROM en kernel (AOKP 13 en Franco 9.2).
Wat wel meetelt is dat ik 99% van de tijd data gebruik en geen wifi.
En wat ben je aan het doen als je je scherm aan hebt?MrMute schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:02:
[...]
Ik snap niet dat iedereen zo'n goede batterijduur haalt (4u scherm aan is toch echt al wel veel).
Ik haal gemiddeld 2.5u scherm aan tijd...
En ik gebruik zelfs een custom ROM en kernel (AOKP 13 en Franco 9.2).
Wat wel meetelt is dat ik 99% van de tijd data gebruik en geen wifi.
Kan iemand bij batterij nakijken hoelang Android OS op "keep awake" staat en dat vergelijken met zijn screen on time?
Bij mij:
- Android OS keep awake: 2u41
- Scherm: 1u31
Het lijkt dus dat mijn device veel meer awake is dan zou moeten (duidelijk te zien)...
[ Voor 58% gewijzigd door MrMute op 09-01-2012 18:31 ]
Ik heb ook een naar mijn mening te hoge “stay awake“.MrMute schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:47:
Grotendeels browser. Hier en daar whatsapp, foursquare, facebook messenger... Niets speciaals.
Kan iemand bij batterij nakijken hoelang Android OS op "keep awake" staat en dat vergelijken met zijn screen on time?
Bij mij:
- Android OS keep awake: 2u41
- Scherm: 1u31
Het lijkt dus dat mijn device veel meer awake is dan zou moeten (duidelijk te zien)...
Vandaag na 13 uur al op 13% met niet echt veel use. Scherm tijd 1,5 uur, awake 7,5 uur.
Dat lijkt me niet goed, had wel iets langer gehoopt te doen met de batterij. Op deze manier kom ik de dag niet door...
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Zolang het awake verhaal speelt, zijn dat soort apps wel nuttig, maar niet de oplossing. Ieta in android zorgt voor een te hoge drain en geen enkele app zal dat oplossen.quartex schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:45:
Installeer BatteryXL of JuiceDefender.
BatteryXL doet het perfect.
Vandaag express niet zoveel gedaan om te kijken hoe de batterijtijd is zonder scherm gebruik.Prulleman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:01:
[...]
dat is uiteindelijk maar 2% per uur, dus zou je 50 uur op 1 lading moeten kunnen doen, met gemiddeld 8 minuten per uur scherm tijd.. volgens mij niet geheel verkeerd.
accu verbruik is heel simpel samen te vatten, als je lang met 1 lading wilt doen moet je je toestel bijna niet gebruiken.. Bij gebruik gaat het hard.
Het valt idd misschien allemaal wel mee dan:
Heb nu 76% resterend: 11uur 39min op batterij
Androis Besturing: CPU 34min, Ingeschakeld:1uur32min
Schermtijd: 32min
CPU Spy: 350mhZ 1uur13min ; DeepSleep 10uur17min
Zal er dan maar mee moeten leven dat het scherm energie zuigt....
---
@Fly-Gay
Hoop dat bovenstaande gegevens nuttig zijn.
Ik heb 1 Pop-mail check per uur. Gmail sync. FB sync heb ik uit staan, dat doe ik wel handmatig.
Verder 3g watchdog draaien, en circlebattery widget + een widget belbundel van Vodafone app.
Helaas werkt CurrentWidget niet,.... anders had je bijv. 's nachts kunnen uitzoeken hoeveel mV je accu per uur in standby keldert, percentage kan die wel netjes loggen.
Ik denk dat je opzoek moet naar iets wat je batterij draint, 1,5à2procent gebruik per uur moet je kunnen halen in standby.
Heb je de unity of de unity 2d skin gebruikt? Welke settings heb je vervolgens toegepast?Maardiweb schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:34:
[afbeelding]
Thanks!

Screen Time met deze stats is 42 minuten. Telefoon synct verder 2 e-mailadressen, 1 kalender (iedere 15 min) en verder per uur wat facebook, whatsapp en beetje browsen.
Multiple pc builds in progress
Oke, dat is fijn bedankt!mafiatounes schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:49:
Ik heb vandaag mijn Extended battery van Shimshop binnengekregen, ik voeg binnen een weekje ongeveer mijn bevindingen in mijn review toe.
Ik moet hem nog steeds bestellen, wacht een brief van VF af.
Dit had ik zelf met 2 routers, de ict specialist in de familie zei: ligt aan je toestel. Ervaring leerde me echter dat een reset van de modem voldoende was.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:18:
[...]
Ik kan ook niet connecten met 1 wifi router.. Dit is alleen geen N-router. Hij blijft authenticatieprobleem zeggen, terwijl alle andere apparaten het er wel gewoon op doen.
Ik heb nu 2+ jaar een android toestel, me eerste toestel had een uistekende levensduur. (Vergeleken met andere) maar ik gebruik altijd less is more
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
@Bert20 hieronder:
Dat heeft te maken met de breedte, zolang de plaatjes niet te breed zijn kan je de links gewoon achter elkaar plakken en dan komen ze vanzelf naast elkaar te staan
[ Voor 30% gewijzigd door Laguna op 09-01-2012 23:14 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Graag zou ik .......[/quote]
Ik heb express mijn screenshotjes kleiner gemaakt, de toegevoegde waarde vind ik geweldig, het was in iedergeval een punt want het is de aanzet van meerdere vragen :-). Maarre wat me niet lukte 10minuten lang... Hoe krijg je die screenshotjes naast elkaar....
Geen van beiden? Ken dat niet?Millgate schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:13:
[...]
Heb je de unity of de unity 2d skin gebruikt? Welke settings heb je vervolgens toegepast?
Thanks!
Geen enkele app die opvalt, alleen het "android besturingssysteem" slurpt teveel, soms meer dan het scherm. De awake tijd is ook veel te lang, soms bijna even lang als dat het toestel uberhaupt aanstaat.Aghanim schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 07:51:
Als je onder battery kijkt bij de apps, zie je dan een app met buitensporig veel use % terwijl je zelf weet dat je deze app amper/niet gebruikt hebt? Vroeger was maps/lattitude vaak de boosdoener.
Daarnaast valt me op dat in flightmode ik in anderhalf uur nog geen procent kwijt bej, maar zodra flightmode weer af gaat ik in 10 minuten al 3% verlies.. (data en wifi aan, bt uit).
[ Voor 15% gewijzigd door Fly-guy op 10-01-2012 07:56 ]
Verwijderd
N.v.m. deze post kan gedelete worden.Maardiweb schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:34:
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 10:03 ]
Aangezien je zegt dat je met flight mode veel minder batterij gebruikt heb ik de indruk dat je toestel constant verbindt met data. Er moet dus waarschijnlijk een app zijn dat bijna constant een dataverbinding in stand houd.Fly-guy schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 04:53:
Denk dat ik toch maar een factory reset doe, in 8 uur slapen, dus niet aan het toestel gezeten van 90 naar 46% gegaan met een awake tijd van 7 uur nog wat. Iets houdt mijn toestel wakker, maar wat...
Ikzelf heb vannacht 20% verloren op 10u tijd. Vind ik persoonlijk nog altijd veel te veel.
Je kan misschien is met de app betterbatterystats kijken of een app je toestel awake houd?
Wanneer je op het toetsenbord de <punt> ingedrukt houdt, verschijnt er een windowtje met wat andere leestekens.
Wat is de reden waarom als je je vinger verplaats het allemaal 1 regel verkeerd is uitgelijnd? Ik kan er maar niet aan wennen....
Of zeggen jullie dat je dat niet hebt en dat het aan mijn software ligt (wat me nogal vreemd lijkt).
Omdat anders het teken onder je vinger zit en je niet precies weet welke je selecteerd. Volgens mij was dit in Gingerbread ook al zo. Het is dus geen bug, het is een featureBert20 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:20:
Even heel iets anders,
Wanneer je op het toetsenbord de <punt> ingedrukt houdt, verschijnt er een windowtje met wat andere leestekens.
Wat is de reden waarom als je je vinger verplaats het allemaal 1 regel verkeerd is uitgelijnd? Ik kan er maar niet aan wennen....
Of zeggen jullie dat je dat niet hebt en dat het aan mijn software ligt (wat me nogal vreemd lijkt).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Uit staan, sowieso heb ik bijna geen instellingen aangepast, alleen NFC onlangs uitgeschakeld. Misschien provider afhankelijk? Ik kan het me niet voorstellen, maar je weet het nooit. Ik zit iig bij Vodafone.quartex schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:22:
Alle mensen die vaak een crash krijgen, hebben jullie GPU acceleratie aan of uit staan?
Met GPU acceleratie en zoals het nu lijkt is het alleen nog bij 4.0.1 heb nog niemand gezien die dit heeft met 4.0.2.quartex schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:22:
Alle mensen die vaak een crash krijgen, hebben jullie GPU acceleratie aan of uit staan?
NFC heb ik bij het begin al gelijk uitgezet
[ Voor 7% gewijzigd door disturbedmind op 10-01-2012 14:52 ]
Prachtig toestel, werkt als een trein, nog geen vastloper gehad, dus ben er erg blij mee.
Ging zojuist even eten halen, stap uit de auto, Nexus glijd uit m'n broekzak bij het uitstappen en face down op de tegels.........
Ja, scherm gescheurd.
In het verleden heb ik altijd m'n telefoons verzekerd en dit nooit nodig gehad. Dus ben zo slim geweest het op de Nexus niet te doen.
Scherm is zelf nog wel intact, alleen het glas is gescheurd. Gelijk maar doorgereden naar de Ri-tel shop om hem ter reparatie aan te bieden. De beste meneer vertelde me dat ik over ongeveer 2 weken een prijsopgave krijg, ga ik akkoord duurt de reparatie ook zo'n 2 weken, ga ik niet akkoord betaal ik €47,50 verzend/onderzoekskosten.
Heeft een van jullie enig idee wat de kosten hiervoor zijn?
Alvast bedankt!
Ga ik weer lekker verder spelen met m'n Galaxy S

Ai, dat is echt rot. Scherm repareren zal vrij duur zijn, met name omdat scherm aan het chassis van de telefoon vast is gemaakt (vervelend van Samsung)._Piv0 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:08:
Sinds afgelopen donderdag ben ik in bezit van de nieuwe Nexus.
Prachtig toestel, werkt als een trein, nog geen vastloper gehad, dus ben er erg blij mee.
Ging zojuist even eten halen, stap uit de auto, Nexus glijd uit m'n broekzak bij het uitstappen en face down op de tegels.........
Ja, scherm gescheurd.
Na wat googlen dit tegengekomen.
http://www.replacedirect....xus-i9250.html#reparaties
Duur begin van het jaar....

Asus is voor de Transformer Prime al begonnen met de uitrol van ICS 4.0.3, dus dan denk ik dat die ook wel snel naar de GN zal komen: nieuws: Asus begint uitrol Android ICS voor Transformer PrimeLaguna schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:19:
Vanmorgen weer een fatal crash gehad, deze keer bij het openen van een foto die als bijlage was toegevoegd bij een mail in Gmail. Wel apart, ik heb het toestel nu iets meer dan een maand waarbij ik nu 6 fatal crashes heb gehad, maar iedere crash gebeurde bij een andere handeling (ICS 4.0.1). Waar blijft die OTA?
[ Voor 10% gewijzigd door Chris7 op 10-01-2012 15:37 . Reden: artikel T.net toegevoegd ]
Je bedoelt dat een app lijkt te blijven installeren in de notificatiebalk met een icoon? ( vervolgens is hij wel gewoon geinstalleerd ).Jerry schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:10:
Erg tevreden met mijn Nexus tot nu toe. Ik heb alleen nog problemen met downloaden vanaf de android market. Downloads blijven hangen op de een of andere manier. Ik download het via de wifi thuis dus dat zou zo klaar moeten zijn, maar helaas niet. Ik ga maar weer even verder rotzooien...
Dit had ik in het begin ook, vond ik ook vaag, sinds 4.0.2 is het mij niet meer opgevallen en heb ik het niet meer gehad of gemerkt.
Heb jij dan nog 4.0.1? Dan is het met de komende update via OTA vast wel opgelost denk ik....
Hij is aan het downloaden, maar blijft daarop staan. De app is niet geïnstalleerd. Meeste mensen zeggen dat het een probleem is met Google Talk, maar daar ligt het bij mij ook niet aan.GrandPuba schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:57:
[...]
Je bedoelt dat een app lijkt te blijven installeren in de notificatiebalk met een icoon? ( vervolgens is hij wel gewoon geinstalleerd ).
Dit had ik in het begin ook, vond ik ook vaag, sinds 4.0.2 is het mij niet meer opgevallen en heb ik het niet meer gehad of gemerkt.
Heb jij dan nog 4.0.1? Dan is het met de komende update via OTA vast wel opgelost denk ik....
Ik draai nog wel 4.0.1 misschien is dat het
Sowieso een van de eerste dingen die ik ga doen zodra ik mijn GN binnen heb
Wanneer 4.0.3 komt is helaas onbekend..
Misschien dat door de Asus Prime update sinds vandaag dat er binnenkort aankomt? Durf het niet te zeggen.
Huh? Was het nou niet juist zo dat je een Nexus kocht zodat je ook als eerste nieuwe Android versies via Google kreeg? Hoe kan Asus nu al 4.0.3 uit gaan rollen als die nog niet op de GN wordt uitgerold?Chris7 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:35:
[...]
Asus is voor de Transformer Prime al begonnen met de uitrol van ICS 4.0.3, dus dan denk ik dat die ook wel snel naar de GN zal komen: nieuws: Asus begint uitrol Android ICS voor Transformer Prime
Hij werd wel uitgerolt, maar Google stopte ermee.Digger36 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:44:
[...]
Huh? Was het nou niet juist zo dat je een Nexus kocht zodat je ook als eerste nieuwe Android versies via Google kreeg? Hoe kan Asus nu al 4.0.3 uit gaan rollen als die nog niet op de GN wordt uitgerold?
Het waren voornamelijk LTE telefoons die 'm wel kregen.
Denk dat de eerstvolgende update 4.1 zal worden.
4.0.2 hebben ze de uitrol van stop gezet.quartex schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:55:
[...]
Hij werd wel uitgerolt, maar Google stopte ermee.
mensen die nog op 4.0.1 zitten zouden meteen naar 4.0.3 gaan. Zo ver ik heb kunnen vinden is 4.0.3 niet uitgerold in Europa geweest.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Volgens mij was het 4.0.2. die werd uitgerold en die werd gestopt.quartex schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:55:
[...]
Hij werd wel uitgerolt, maar Google stopte ermee.
Ja klopt, dit heb ik ok enkele pagina's geleden gelezen.RoloTomassie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:04:
[...]
Volgens mij was het 4.0.2. die werd uitgerold en die werd gestopt.
Ben benieuwd hoelang het duurt voor 4.1.
Zal waarschijnlijk veel verbeterd worden ( als ik verhalen hoor over alle crashes
Yep je heb gelijk, het was 4.0.2Dawn schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:04:
[...]
4.0.2 hebben ze de uitrol van stop gezet.
mensen die nog op 4.0.1 zitten zouden meteen naar 4.0.3 gaan. Zo ver ik heb kunnen vinden is 4.0.3 niet uitgerold in Europa geweest.
Ik zie dat er een speciaal onderwerp is gemaakt voor accessoires, ik zal hem daar even naartoe sturen!
[ Voor 84% gewijzigd door darkfujita op 10-01-2012 19:52 ]
Dan blijft het mij verbazen dat een andere fabrikant dus eerst begint met de updates naar 4.0.3. :-s
Toevallig in een gebied met slecht ontvangst? Ga een naar intestellingen -> accu en dan mobiel stand-by, en dan tijd zonder signaal..Fly-guy schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 07:54:
[...]
Geen enkele app die opvalt, alleen het "android besturingssysteem" slurpt teveel, soms meer dan het scherm. De awake tijd is ook veel te lang, soms bijna even lang als dat het toestel uberhaupt aanstaat.
Daarnaast valt me op dat in flightmode ik in anderhalf uur nog geen procent kwijt bej, maar zodra flightmode weer af gaat ik in 10 minuten al 3% verlies.. (data en wifi aan, bt uit).
dat is niet mogelijk met de standaard launcher, met (alle) andere launchers is dit wel mogelijk. ik weet niet welke al goed werken onder ICS. eventueel met een cutom rom zijn er ook mogelijkheden hiervoor.Koerski schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:24:
Is het mogelijk om het aantal home-screens te veranderen? Heb er nu 5 maar kan echt nergens vinden waar ik er 3 kan verwijderen. Mijn broer op zijn S2 deed het in een handomdraai maar ook hij kon het bij mij nergens vinden!
hmm oké jammerjasring schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:28:
[...]
dat is niet mogelijk met de standaard launcher, met (alle) andere launchers is dit wel mogelijk. ik weet niet welke al goed werken onder ICS. eventueel met een cutom rom zijn er ook mogelijkheden hiervoor.
Heb voor te testen eens een andere ROM geinstalleerd (bixgie 7.2) met tevens de nieuwe Franco 11...Aghanim schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:43:
MrMute, ik gebruik ook AOKP (14) en de Franco Kernel en heb mijn stats voor je geupload:
...
Screen Time met deze stats is 42 minuten. Telefoon synct verder 2 e-mailadressen, 1 kalender (iedere 15 min) en verder per uur wat facebook, whatsapp en beetje browsen.
En wat een verandering in mijn batterij!
Scherm staat nu al 2u op 50% brightness en nog steeds 40% batterij over
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.