Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is jammer.
Mijn ervaring is dat er wel degelijk naar bugs / problemen / ideeën gekeken wordt.
Misschien helpt het om het probleem gewoon nog eens te melden, eventueel aangevuld door de mening van meerdere mensen.
Ratings zijn natuurlijk voor een deel subjectief. Je kan echter wel objectief naar de competitieranglijsten van de laatste jaren kijken. Dat kunnen ze bij SI Games natuurlijk ook.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:03
Jorgen schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:43:
Dat is jammer.
Mijn ervaring is dat er wel degelijk naar bugs / problemen / ideeën gekeken wordt.
Misschien helpt het om het probleem gewoon nog eens te melden, eventueel aangevuld door de mening van meerdere mensen.
Ratings zijn natuurlijk voor een deel subjectief. Je kan echter wel objectief naar de competitieranglijsten van de laatste jaren kijken. Dat kunnen ze bij SI Games natuurlijk ook.
Het grootste probleem is dat er een paar incompetente scouts enzo rondwandelen op de SI fora, mensen die of volledig fan zijn van een bepaalde club en daardoor verre van objectief zijn of gewoon wat aankloten.

Vind jij dat er iets niet klopt met 1 bepaalde club/competitie dan moet je dit melden in het subforum van die competitie en als de persoon verantwoordelijk voor die competitie incompetent is dan heb je een probleem.
Jouw probleem posten in een ander sub forum is zinloos want dan word het gewoon blindelings gesloten of verplaatst met als reden dat je het op de verkeerde plek post. Klachten over een scout worden ook gewoon geïgnoreerd zover ik weet.

Begrijp me niet verkeerd er lopen ook aardig wat SI mensen rond op het forum die echt weten wat ze doen en waar men gewoon discussies kan voeren zonder dat ze het direct afkappen. Mensen die ook echt naar onderbouwingen kijken en je uitleggen waarom dingen zijn zoals ze zijn.

ot:
Ben net 3e geworden in mijn CL poule na mijn start ben ik er zeer blij mee.
Na mijn wist op Stuttgart volgde een gelijkspel uit tegen Stuttgart en winst op Barcelona thuis. Tegen Inter was ik kansloos dus ik was blij dat Barcelona won van Stuttgart zodat ik als 3e naar de EL mag.
In de PL gaat het ook flink beter en als het een beetje meezit eindig ik weer in de top 4 en mag dus weer naar de CL.

Heb nu wel zeik met een speler. Ik had Skjerve verkocht aan PSV en een Griek gehaald van Panathinakos.
In zijn 3e wedstrijd stond hij in de basis en kreeg in de 9e minuut rood voor een smerige overtreding waarop ik hem een waarschuwing gaf. Begint hij te zeiken dat dit onterecht is en tijdens de dialoog met hem explodeert hij volledig.
Ik hoop dat hij zich gedraagt want ik heb geen zin in zulke idioten.

[ Voor 22% gewijzigd door Deadsy op 04-05-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

WTF? Als meest succesvolle manager (van Arsenal) wil ik een andere job, apply daarop, nemen ze een ander :o

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 20:57
Ik zit met een klein probleempje, ik heb zonet mijn eerste seioen met Ajax gespeeld en ben helaas maar tweede geworden (wel de beker gewonnen).
Maar goed de club is financieel erg gezond en heb een leuk budget gekregen maar....niemand wil bij mij spelen :(. Ik heb een leuke club spelers bij elkaar maar verder geen reserve en die krijg ik niet aangekocht al had je het graag.
Ik wilde ook graag iemand voor linksachter maar kan niemand echt goed vinden. Of ze willen niet, of ze zijn veel te duur en huren werkt ook al niet :(
Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
@iremcol: Ja heel de voetbal wereld?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

lremcol schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:05:
Ik zit met een klein probleempje, ik heb zonet mijn eerste seioen met Ajax gespeeld en ben helaas maar tweede geworden (wel de beker gewonnen).
Maar goed de club is financieel erg gezond en heb een leuk budget gekregen maar....niemand wil bij mij spelen :(. Ik heb een leuke club spelers bij elkaar maar verder geen reserve en die krijg ik niet aangekocht al had je het graag.
Ik wilde ook graag iemand voor linksachter maar kan niemand echt goed vinden. Of ze willen niet, of ze zijn veel te duur en huren werkt ook al niet :(
Iemand die dit herkent?
Talentjes scouten? Weet niet of je gelijk voor de grote sterren wil gaan, maar daarvoor moet je toch reputatie hebben, ik heb nu een aantal spelers die vragen (letterlijk) hun weg te halen bij hun club.
Maar goed, met aantal keer titel CL, ieder jaar landskampioen, JC schaal en EK op je CV, gaat dat opeens een stuk makkelijker.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:49:
[...]

Talentjes scouten? Weet niet of je gelijk voor de grote sterren wil gaan, maar daarvoor moet je toch reputatie hebben, ik heb nu een aantal spelers die vragen (letterlijk) hun weg te halen bij hun club.
Maar goed, met aantal keer titel CL, ieder jaar landskampioen, JC schaal en EK op je CV, gaat dat opeens een stuk makkelijker.
Inderdaad, als Ajax kom je toch wel wat rep te kort om direct voor de wat grotere namen te gaan. Zelf reserve spelers van de echte top clubs zullen waarschijnlijk niet willen komen puur vanwege je reputatie.
Word een paar keer kampioen en doe leuk mee in de CL en dat veranderd snel.
Als Ajax moet je het in het begin toch zoeken in de talenten die nog niet bij een top club zitten (een Neymar kun je vergeten) of spelers uit kleinere competities.

Ik heb de afgelopen 2 jaar ook al wat spelers gehaald die bij een leuke club zaten en letterlijk via de media vroegen of iemand (dus niet specifiek ik :( ) ze weg wilde halen.

Vind het zelf wel gaar dat ik toch wel de wat leukere spelers kan halen terwijl ik me zeker ben dat mijn rep niet absurd hoog kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net mijn 4e (geloof ik) PL seizoen met FC United afgesloten.

Het was mijn beste seizoen tot nog toe alhoewel ik halverwege het seizoen toch het gevoel had om al die idioten op de transferlijst te zetten zoveel punten lieten ze liggen.

In Europa deden we het absurd goed.
Met wat mazzel werden we 3e in onze CL poule om uiteindelijk de ene na de andere goede loting te krijgen in de EL.
We loten achterelkaar Levante, Celtic en Villareal waarmee ik vrij weinig moeite had, vooral uit waren we absurd sterk.

In de finale mochten we tegen Manchester City ik had wat conditionele problemen omdat we ook in de PL nog voluit moesten.
Het was een absurd mooie wedstrijd om te zien. Beide kanten gingen vol voor de aanval en het ging op en het was best mooi om te zien hoe goed mijn jongens mee konden doen (vooral als je ziet hoeveel geld City elk jaar weer besteed).
Tijdens de wedstrijd ving City de ene na de andere gele kaart en ik zat te wachten op het moment dat het kassa was en dit kwam in de 88e minuut toen een City speler er met zijn 2e geel af mocht.
Na 90 min was het 0-0 en toen ik wilde kijken voor wissels stonden al mijn spelers er nog absurd goed voor (allemaal 72%+) en City had nog maar 1 wissel te beschikking vanwege 2 blessures.

Omdat City nu door moest met 10 man besloot ik 1 middenvelder wat meer op de aanval te zetten wat zich uiteindelijk beloonde met een 2-1 en winst in de EL.

In de PL begonnen we absurd goed en na afgelopen seizoen had ik de stiekeme hoop weer tot het einde mee te doen om het kampioenschap. Het ging de eerste 10 of 15 wedstrijden goed tot we opeens een te lange serie slechte resultaten boekten en Liverpool en City snel weg liepen. Uiteindelijk zat ik de rest van het seizoen 10 tot 18 punten achter deze 2 en kon het kampioenschap dus vergeten.
Ik focuste me toen op de 3e en 4e plek (CL) maar al snel viel ik terug naar een 5e plek en bleef telkens een paar punten achter ManU.
De inhaal race tegen het einde was gewoon prachtig. 2 wedstrijden voor het einde mocht ik tegen Hull en Manu mocht uit tegen Newcastle.
Ik zat gewoon continu naar het score verloop van de andere wedstrijden te kijken en zag al snel hoe na 2 min spelen Manu door mocht met 10 man en in de 2e helft maakte Newcastle het ene na het andere doelpunt dus ik was zeer blij terwijl het bij mij nog steeds 0-0 stond. Uiteindelijk vlak voor tijd wist ik de 1-0 te maken en liepen we 3 punten in op ManU.

In de laatste wedstrijd mocht ik uit tegen Chelsea. Het voordeel voor mij was dat het voor Chelsea om niets meer ging, ze stonden 3e en het gat naar boven en beneden was te groot.
Manu mocht thuis tegen West Ham welke spijtig genoeg ook om niets meer speelde.
Ik stond 1 punt achter ManU en had een beter doelsaldo dus ik moest hoe dan ook punten pakken en hopen op het beste.
Mijn pot tegen Chelsea was redelijk saai, we domineerden en liepen vrij snel uit waardoor dit redelijk snel onbelangrijk werd want ik was volledig afhankelijk van hoe ManU het deed.
Elke paar seconden checkte ik het score verloop van de andere wedstrijden maar telkens was er geen score update van ManU-West Ham. Na een tijdje ging ik twijfelen of deze wel op het zelfde tijdstip was etc maar ze speelden wel degelijk maar er werd gewoon niet gescoord.
Nadat ik met 3-1 gewonnen had switchte ik snel naar Manu-West Ham en zag dat deze ook afgelopen was met een 0-0 8) ikke blij want we gaan weer naar de CL.

Ik heb ook flink moge cashen, 22mln tv geld voor 6 wedstrijden CL, 5mln tv geld voor 7 wedstrijden EL en 4mln omdat we wonnen (of andersom) en 16mln voor onze 4e plek in de PL :D . Hierdoor eindelijk weer eens een winst (45mln op het moment).

De beloning hiervoor is dat Barcelona mee een aanbod deed. 893mln transfer budget 8)7 , 8mln salaris budget (3.5 in gebruik).
Uiteraard sloeg ik dit af want het doel is om met FC United naar de top te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deadsy schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:35:

[...]
De beloning hiervoor is dat Barcelona mee een aanbod deed. 893mln transfer budget 8)7 , 8mln salaris budget (3.5 in gebruik).
Uiteraard sloeg ik dit af want het doel is om met FC United naar de top te gaan.
Dat is in elk geval een leuk aabod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:22:
[...]

Dat is in elk geval een leuk aabod.
Dat wel maar het is gewoon zo onrealistisch veel.
Ik check hun transfer history en ze geven gewoon elk seizoen tussen de 30 en 120mln uit. Gemiddeld geven ze denk ik 50mln meer uit dan er in komt.
Er zijn best veel clubs in mijn game die gewoon elk jaar weer absurde bedragen uitgeven maar er eigenlijk niet beter op worden. Ze betalen absurde bedragen voor matige spelers enzo.
Bij elke club krijgt de trainer een zak met geld en hoe hij dit uitgeeft daar is geen controle op.

Bv Man City gaf afgelopen seizoen 140mln uit maar ze zijn er niet echt sterker op geworden.
Bij Ajax worden er ook absurde bedragen uitgegeven maar ze worden er ook niet sterker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

De game vangt dat echt af. Ik heb het een keer getest met de Real-Time editor.
Als je ze allemaal diep DIEP DIEP in de min zet hebben ze allemaal binnen 2 maanden wel op een of andere manier ineens een geldschieter waardoor ze ineens weer in de plus zitten. (en dan hebben we het over van -900.000.000,00 naar 10.000.000 in de plus)

Er klopt iets gewoon echt niet.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:37
En ik ben eindelijk de beste :9 _/-\o_ het heeft me 10 jaar geduurd!
Afbeeldingslocatie: https://wnatsg.blu.livefilestore.com/y1phA6C5GceYfqcaee_IJTkgA7QDBwvsuC-GWa5UV8Ol3h7bZBxTg3p-kUrTgGIasFF7xwq34NV_gVfXx7DHS0m3JP8_t41ycqZ/Knipsel.JPG?psid=1

En dat komt vooral door mijn top spits wat een held is dat. Ik heb hem in het seizoen 2012-2013 gehaald en de laatste 3 seizoen is hij aan het scoren gegaan als de malle.
Afbeeldingslocatie: https://ecggtq.blu.livefilestore.com/y1pykph7gDKP-70QmePV5ykhEzMySxGwX5KXtYBHxoUyPKrNyPb-pG798OuGLLP3LFrujqt_DghuB9fy_yCVa5kFO-wU_tnyCJZ/Knipsel2.JPG?psid=1

Ik speel ook nu bijna al een seizoen of 3 met dezelfde spelers en laat daarom heen bij blessures of bij schorsingen de talenten of de veteranen mee voetballen. Ik haal elk seizoen wel een veteraan in mijn elftal. Dit seizoen waren dat er toevallig twee namelijk Suarez (36 wedstrijden en 6 goals) _/-\o_ en Cristiano Ronaldo (heeft toch nog 33 wedstrijden gespeeld en 7x gescoord :*)
En ik heb ook vooral oud voetballers in mijn staf zitten zoals: Bergkamp (was de eerste die ik terug haalde), Van Nistelrooij, Van der Vaart, Sneijder, Heitinga, Thierry Henry, Gerard, Iniesta en Robbie Keane.

Maar zijn bij jullie de Nederlandse spelers ook zo slecht, er zijn bijna geen goede Nederlandse talenten en of spelers te vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:28
Het valt me op dat managers in deze versie veel makeljker overstappen, komt een stuk realistischer over. In de vorige versies bleven ze veelal tot ze ontslagen werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NK5OKMT0K2x9iIp1mHLEWnqW/full.jpg

Kijk, dat is tenminste eenduidig, daar kan ik wat mee... :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik begrijp persoonlijk niets van dat board confidence. Je dendert door de champions league met prachtig voetbal, iedereen blij. Dan verlies je van Real Madrid met 0-1 in de halve finale, dezelfde Real Madrid waar één speler net zoveel kost als vijf van mijn spelers, dan is iedereen ineens overstuur. Ik heb seizoenen gehad waar een 0-2 verlies tegen een team als AC MIlan in het begin van het seizoen nog steeds bleef staan tot het einde van dat seizoen.
De AI van supporters en het bestuur, vooral wat betreft vertrouwen, was en is nog steeds bagger imo. Er wordt eigenlijk alleen maar gekeken naar je positie in de competitie en niet naar je team wat betreft verwachtingen. Sta je aan het eind van het seizoen eerste en ben je in de halve finale van de CL? Nou dan is het winnen van RM wel even een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mister_S schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:13:
Het valt me op dat managers in deze versie veel makeljker overstappen, komt een stuk realistischer over. In de vorige versies bleven ze veelal tot ze ontslagen werden.
In mijn ADO game:

Rafa Benitez bij AZ
Louis van Gaal bij Manchester United (Fergusen na het 2e seizoen met pensioen _O-)
Jose Mourinho bij Arsenal (Wenger naar Barcelona)

Toch wel opvallende namen bij die clubs :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik weet dat ik het al eens in dit topic heb gezegd, excuses voor de herhaling, maar het wordt steeds gekker. De contracteisen van de newgens is absoluut bizar. Hoe kan een 15-jarige nou 40k euro p/m eisen en 125k p/m na 20 wedstrijden? Ik kan bijna geen goede newgens aantrekken omdat ik het belachelijk vind (misschine ben ik gewoon een mierenneuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31
wildhagen schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:48:
[afbeelding]

Kijk, dat is tenminste eenduidig, daar kan ik wat mee... :)
Haha, prachtig systeem he :D Ik win 5-0 bij AC Milan (uit dus), vinden ze het de normaalste zaak van de wereld ... 8)7
mister_S schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:44:
Ik weet dat ik het al eens in dit topic heb gezegd, excuses voor de herhaling, maar het wordt steeds gekker. De contracteisen van de newgens is absoluut bizar. Hoe kan een 15-jarige nou 40k euro p/m eisen en 125k p/m na 20 wedstrijden? Ik kan bijna geen goede newgens aantrekken omdat ik het belachelijk vind (misschine ben ik gewoon een mierenneuker).
Dit zal wellicht ook wel te maken hebben met de salarissen die jij al betaalt. Ik heb geen enkele regen die zoveel geld vraagt op 15 jarige leeftijd.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Sinds gister ook maar het spel aangeschaft... Heb alleen zitten zoeken naar een leuk team alleen ik weet niet zo goed welke... Ik wil graag een subtopper als club die talentjes binnenhaald.

Iemand suggesties voor club en talenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
PauseBreak schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:53:
[...]
Dit zal wellicht ook wel te maken hebben met de salarissen die jij al betaalt. Ik heb geen enkele regen die zoveel geld vraagt op 15 jarige leeftijd.
En hoe graag ze bij je willen spelen en hoeveel kans op speeltijd in het eerste ze verwachten. Voor 40k willen ze wel een tijdje bij jou in de reserves spelen. Voor 10k willen ze misschien wel naar een mindere club waar ze meer kans op speeltijd hebben.
Niet zo goed te controleren, maar volgens mij heeft het wel invloed.

Daarnaast zijn er ook in FM spelers die het veel te hoog in hun bol hebben, maar dat is alleen maar realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
dvanpol schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:16:
Sinds gister ook maar het spel aangeschaft... Heb alleen zitten zoeken naar een leuk team alleen ik weet niet zo goed welke... Ik wil graag een subtopper als club die talentjes binnenhaald.

Iemand suggesties voor club en talenten?
VVV Venlo! Geen gezeik met schulden ofzo.

Er zitten een paar leuke talentjes, en het basisteam is goed genoeg om in de subtop te spelen.
Tranfersbudget is niet groot, dus je moet het wel met talentjes doen :)

Meteen Guus Joppen gratis van Helmond overnemen (heb ik voor 3 miljoen weer verkocht aan ajax) 8)

Ik zit in mijn 3de seizoen met VVV en heb vorig seizoen de beker gewonnen, nu doe ik mee om de titel en zit ik in de kwartfinale van de europa league. Echt superleuk :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
mister_S schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:05:
Ik probeer bij Napoli de jeugdopleiding te verbeteren (momenteel op "redelijk"), maar ik krijg die optie niet als ik het wil voorstellen aan het bestuur. De enige optie is "bezuinigen", maar dat is dus niet de bedoeling. Dit is al de derde jaar. Is dit niet mogelijk bij Napoli vanwege hidden parameters, of kijk ik niet goed?
Speel ook al een tijdje (nou ja, vergeleken met Deadsy ben ik net begonnen) met Napoli en mijn jeugdopleiding staat nu op goed, dus het zou toch mogelijk moeten zijn om die te verhogen. Bij mij willen ze er alleen per se niet aan om het stadion te vergroten, terwijl ik toch aan de 96% bezetting zit ofzo.

Is Cavani bij jou ook zo'n beest?
2011-2012: 47 wedstrijden 41 goals 9 assists
2012-2013: 50 wedstrijden 46 goals 12 assists
2013-2014: 47 wedstrijden 41 goals 14 assists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Angeloonie schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:22:
[...]

In mijn ADO game:

Rafa Benitez bij AZ
Louis van Gaal bij Manchester United (Fergusen na het 2e seizoen met pensioen _O-)
Jose Mourinho bij Arsenal (Wenger naar Barcelona)

Toch wel opvallende namen bij die clubs :P
Geen Hofland bij Man City?
Ik heb ook al de grappigste combinaties gezien bv bij Ajax was Mancini mijn opvolger.

@Mister_S
Ik heb ook al de de meest idioten eisen gezien ik heb het gevoel dat het aan de zaakwaarnemer ligt en aan de reputatie van je ploeg. Hoe zit jouw club qua aanhang en aanzien?
Heb ook aan de andere kant ook al absurd grote talenten gehaald die met 100p/w genoeg namen.

Aan de andere kant heb ik ook spelers in de 20 welke 100k willen en ik bied dit en dan gaan ze gewoon naar een club met minder aanzien enzo voor 30k p/w.
Het is soms gewoon onverklaarbaar.

edit: Begin dit seizoen liepen weer aardig wat sponsor deals van mijn club af. Deze werden bij verlenging allemaal verdubbeld waardoor ik nu 3.5mln aan sponsoring vang 8)7
We wonnen vorig jaar verdomme de EL en we spelen nu al 4 jaar in Europa, 2e jaar dat we CL spelen en dan krijg je zulke sponsor bedragen :/ 3.5mln verdeelt over 5 sponsors.
Stadion zit ook weer voor het 3e seizoen voor 95% vol maar nog steeds is de optie tot uitbreiding er niet :/.
Begint een beetje lullig te worden met 16k publiek.

[ Voor 21% gewijzigd door Deadsy op 12-05-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Gewoon lekker afwachten. Ik kreeg op een gegeven moment te horen dat een nieuw stadion er niet in zat omdat de fanbase te klein zou zijn. Jaar later stond er een stadion van 71.250 man en dat zit eigenlijk altijd 95% vol (avg attendance is ±70.000 man per seizoen, dus inclusief de bekerwedstrijden die niemand komt bekijken enzo).
In jouw geval zou ik zeker nog even wachten, die optie tot uitbreiding of een nieuw stadion komt vanzelf. Sponsoring is iets dat echt heel erg afhangt van de reputatie die jouw club heeft.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:57:
Gewoon lekker afwachten. Ik kreeg op een gegeven moment te horen dat een nieuw stadion er niet in zat omdat de fanbase te klein zou zijn. Jaar later stond er een stadion van 71.250 man en dat zit eigenlijk altijd 95% vol (avg attendance is ±70.000 man per seizoen, dus inclusief de bekerwedstrijden die niemand komt bekijken enzo).
In jouw geval zou ik zeker nog even wachten, die optie tot uitbreiding of een nieuw stadion komt vanzelf. Sponsoring is iets dat echt heel erg afhangt van de reputatie die jouw club heeft.
Tja ik weet dat het afhangt van de rep maar had toch wel het gevoel dat mijn rep goed genoeg zou moeten zijn voor betere sponsors want qua sponsoring bedragen zit ik ergens onderaan. Ik verwacht geen 40mln per jaar maar toen vorige zomer bijna alle contracten verlengd werden had ik toch wel gehoopt rond de 7mln in totaliteit te zitten.
Stadion idem. Sinds bouw zit het echt zeer vol. Bij de echte slechte clubs (bv Crewe) zit het dan niet helemaal vol welke het % naar beneden trekt maar vanwege het succes in de EL had ik er toch wel op gehoopt want 16k is toch nogal weinig.
Maar we overwinteren dit jaar in de CL dus ik hoop erop dat het deze zomer gebeurt.
Want je word er best depri van als je thuis tegen Real Madrid speelt en domineert in een stadion met 4 losse tribunes en een paar dagen later speel je uit tegen een degradatie kandidaat welke een stadion heeft waar 40k ingaan.

Maar ik betwijfel dat ik met de uitbouw tevreden zal zijn want je hebt bij stadions altijd een maximale uitbouw en de mijne was toen het gebouwd werd 12k geloof ik. Geen idee wat de max uitbouw is maar ik denk dat het genoeg is om mijn eisen te bevredigen.

De grootste reden waarom ik zo teleurgesteld ben in beide is omdat het toch mijn groei beïnvloed.

Maja het gaat goed dus ik mag niet echt klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je kunt gewoon je rep checken, dan zie je dat vanzelf. Ik heb nu pas (na 12 seizoenen ofzo) rond de €40mln aan sponsoring (waarvan €10mln te danken is aan de stadionsponsor, dus eigenlijk maar €30mln sponsoring), terwijl mijn rep echt al heel hoog is (4,5 van de 5 sterren).
Zeker in de Premier League had ik toch wel verwacht dat je eerder dergelijke bedragen zou binnenhalen eigenlijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:41:
Je kunt gewoon je rep checken, dan zie je dat vanzelf. Ik heb nu pas (na 12 seizoenen ofzo) rond de €40mln aan sponsoring (waarvan €10mln te danken is aan de stadionsponsor, dus eigenlijk maar €30mln sponsoring), terwijl mijn rep echt al heel hoog is (4,5 van de 5 sterren).
Zeker in de Premier League had ik toch wel verwacht dat je eerder dergelijke bedragen zou binnenhalen eigenlijk.
Ik zit nu al het 2e seizoen op 3.5 ster.
Als ik puur kijk naar de PL ploegen dan zit ik van deze qua rep in het midden.

Van de 3.5mln die ik krijg krijg ik bijna 1mln van mijn stadion sponsor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo zou iemand me kunnen helpen met club logo,s Patch want ik zou graag de echte club logo,s willen van alle clubs.

Want vind die neppe logo,s lelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Naar mijn mening de 2 beste megapacks:

Logo's: Metallic Logos Megapack @ sortitoutsi.net
Gezichten: Cut-Out Faces Megapack @ sortitoutsi.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gister mijn zoveelste seizoen afgesloten en wat een #$%%&# seizoen was het.
Vorig jaar was super toen we de EL wonnen en voor de 2e keer ons kwalificeerden voor de CL maar dit seizoen zie ik gewoon als 1 grote ramp.

Aan het begin hadden we een paar kleine dipjes welke grotendeels puur waren omdat bepalende spelers geblesseerd waren of gewoon uit vorm waren. Maar zulke zooi heeft elke ploeg, als je ploeg kwalitatief niet goed/breed genoeg is om zoiets op te vangen dan is dit gewoon het verschil tussen kampioen worden of gewoon in de top 5 eindigen. Vooral in een sterke competitie zoals de PL.

Maar in de 2e seizoenshelft werd het gewoon zo erg dat het niet meer grappig was.
Ik begon de competitie met 25 spelers die ik goed genoeg vond, afhankelijk van de positie was het verschil tussen de opties soms best klein.
In de 2e seizoens helft had ik absurd veel last van blessures, iedere ploeg heeft dit uiteraard maar bij mij zaten bijna alle blessures in dezelfde linie.
Ik had voor mijn 4 mans verdedigings linie 9 opties. Het overgrote deel van de 2e seizoens helft waren hier 4 tot 5 spelers van geblesseerd waardoor je dus niet echt opties hebt voor wissels of om spelers op te vangen die niet fit zijn.
Het belangrijkste deel van de 2e seizoens helft waren van deze 9 spelers zelfs 6 man geblesseerd ;( .

Dit belangrijkste gedeelte was toen we de return tegen Barcelona moesten spelen en in die periode ook nog eens achter elkaar tegen diverse concurrenten voor de CL plaatsen moesten spelen en in die wedstrijden heb ik het gewoon laten liggen.

Dank wat mazzel wisten we te overwinteren in de CL en mochten tegen Barcelona.
Dank 2 snelle doelpunten in de 1e wedstrijd wonnen we deze uiteindelijke met 4-2 en alhoewel we wat blessures hadden had ik er veel vertrouwen in dat we door zouden gaan in de CL.
In diezelfde CL wedstrijd verloor ik weer een speler waardoor ik de komende weken door mocht met 3 verdedigers.

Op dat moment stonden we 5e slechts een paar punten achter de nr4 en we mochten in de weken erna tegen de nr4 en een paar concurrenten maar deze wedstrijden verloor ik grotendeels met een miniem verschil.
En bijna alle tegendoelpunten kwamen over hun linker kant, want ik had alleen nog 2 DCs en een linker back over en dus stond er op de rechter positie afwisselend een vleugel speler of spits maar deze werden telkens overlopen.
We mochten toen nog de return tegen Barcelona spelen en uiteindelijk gingen we er slechts met 3-0 onderuit maar dit was uiteraard genoeg.

Toen deze ramp begon hadden we als nr5 een leuk gat richting de nr6 maar we lieten zoveel punten liggen dat we als 8e geëindigd zijn. Als we die laatste pot tegen Cardiff gewonnen hadden waren we tenminste nog 6e geworden maja :'(

Het enige wat ik aan dit seizoen heb overgehouden is onze 2e League Cup en dus een Europa League ticket maar ik had uiteraard liever een 3e jaar in de CL gezeten.

Zit nu deze zomer te kijken wat ik moet doen maar mijn team is kwalitatief gewoon goed en word met het jaar beter (ze zijn erg jong).
Dus CL (top 4) zit er komend seizoen gewoon in zolang we niet weer zoveel blessures krijgen.
Ik heb de training en kwaliteit van de physios al bekeken maar dit is het probleem niet. Tevens heb ik al naar de spelers gekeken die geblesseerd waren maar slechts eentje heeft een geschiedenis vol met blessures (en dat wist ik toen ik hem haalde).
Dus op het moment denk ik niet dat ik spelers vanwege de blessures verkoop.

Als enige doel deze zomer heb ik een nieuwe doelman, de gast die ik heb is goed maar pakt geen punten voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TY jorgen ik zal ze proberen! Hartelijk dank!
En nog een vraag aan allen:
Hoe zou ik over kunnen stappen van club naar andere club?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En jorgen waar moet ik dan straks die logo,s en Gezichten in doen in welke map van fm 12? Weet jij dat ook mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
Die bestanden pak je uit en plaats je in Documenten/Sports Interactive/Football Manager 2012/Graphics/Pictures/. Als die mappen niet bestaan even zelf aan maken en niet vergeten in de instellingen van FM2012 skin cache uit te vinken.

Overstappen naar een andere club gaat alleen als die geen manager hebben. Dan moet je solliciteren en zou je bij die club aangenomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanW Thx maar moet ik gwn die bestanden map uitpakken in Winrar van logo,s en Faces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
Ja, gewoon met winrar uit pakken en in die map plaatsen die ik hierboven aan gaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dankje man! Welke club ben jij dan JanW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Deadsy schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 01:34:
Maar in de 2e seizoenshelft werd het gewoon zo erg dat het niet meer grappig was.
Ik begon de competitie met 25 spelers die ik goed genoeg vond, afhankelijk van de positie was het verschil tussen de opties soms best klein.
In de 2e seizoens helft had ik absurd veel last van blessures, iedere ploeg heeft dit uiteraard maar bij mij zaten bijna alle blessures in dezelfde linie.
Ik had voor mijn 4 mans verdedigings linie 9 opties. Het overgrote deel van de 2e seizoens helft waren hier 4 tot 5 spelers van geblesseerd waardoor je dus niet echt opties hebt voor wissels of om spelers op te vangen die niet fit zijn.
Het belangrijkste deel van de 2e seizoens helft waren van deze 9 spelers zelfs 6 man geblesseerd ;( .
Haha, volgens mij doet FM dat gewoon met opzet. Ik heb ook regelmatig gehad dat mijn spelers ineens allemaal langdurig (denk aan >6 maanden) geblesseerd waren. Vorig seizoen had ik voor de spitsposities 4 opties die in principe goed genoeg waren. Je raad het al, na 6 wedstrijden (+ 3 vriendschappelijke potjes ervoor) waren ze allemaal geblesseerd voor 3 - 6 maanden.
De wedstrijden erna verloor ik ook nog eens mijn centrale verdedigers (alle 4), waardoor ook daar talenten uit mijn reserves moesten spelen. In de winterstop heb ik toen bizar veel geld (voor mijn doen althans) uitgegeven aan een verdediger van Vitesse (€10mln) en dat is mijn redding geweest. Als ik dat niet had gedaan, was ik zeker geen kampioen geworden. Nu echt net wel. Het seizoen erna heb ik die verdediger vervolgens weer verkocht aan een Engelse club, voor €20mln. Al met al was dat bést een goede deal :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:56:
[...]

Haha, volgens mij doet FM dat gewoon met opzet. Ik heb ook regelmatig gehad dat mijn spelers ineens allemaal langdurig (denk aan >6 maanden) geblesseerd waren. Vorig seizoen had ik voor de spitsposities 4 opties die in principe goed genoeg waren. Je raad het al, na 6 wedstrijden (+ 3 vriendschappelijke potjes ervoor) waren ze allemaal geblesseerd voor 3 - 6 maanden.
De wedstrijden erna verloor ik ook nog eens mijn centrale verdedigers (alle 4), waardoor ook daar talenten uit mijn reserves moesten spelen. In de winterstop heb ik toen bizar veel geld (voor mijn doen althans) uitgegeven aan een verdediger van Vitesse (€10mln) en dat is mijn redding geweest. Als ik dat niet had gedaan, was ik zeker geen kampioen geworden. Nu echt net wel. Het seizoen erna heb ik die verdediger vervolgens weer verkocht aan een Engelse club, voor €20mln. Al met al was dat bést een goede deal :+
Dus kwamen de blessures bij jouw net op tijd.
Bij mij begon de echte ellende net nadat de winterse transfer markt sloot.

Ik had toen namelijk net een AMRC gehaald voor absurd veel geld (te veel geld). Dit omdat mijn AMR opties regelmatig geblesseerd waren en ik iemand erbij wilde die me diverse extra opties gaf.

Om het absurde bedrag dat ik aan hem uitgaf terug te krijgen besloot ik met Arsenal te onderhandelen voor mijn rechter back. Deze was een van mijn top spelers maar ik had reeds een opvolger met potentie die niet veel minder was.
Arsenal begon met 12mln maar na wat heen en weer onderhandelen kwamen we tot 25mln. Ik wilde toen nog 3mln extra in clausules waarna Arsenal reageerde met een bod van 28mln in 1x. Dus ik verkocht hem en haalde een rechterback die ik uitgeleend had terug (deze deed het zeer goed bij zijn club).

Ik had toen (in januari) al wat blessures maar in de 1e week van februari ging het echt mis.
Maja volgend seizoen beter. Misschien win ik de EL weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Mja, jammer genoeg bleven ze ook. Mijn topspits is 3/4e van het seizoen geblesseerd geweest. Miraculeus genoeg trouwens zónder veel in te leveren op zijn stats! Daar was ik wel blij mee ;) (Plus het was zijn eerste keer blessureleed.)
Wat me wel opvalt is dat hij sindsdien toch best regelmatig rode kaarten pakt voor lompe overtredingen. Misschien moet ik hem maar gewoon verkopen - als iemand hem kan betalen dan :+

Ook heb ik vaak dat spelers geblesseerd terugkomen van interlands (m.n. na vriendschappelijke potjes). Enorm frustrerend vind ik dat en omdat ik veel met jonge spelers werk, dat is namelijk goedkoper :P , kan ik ze ook niet vragen om te stoppen met die interlands en als je ze terughaalt zijn ze weer ontevreden... Ik geef ze dus als het kan de 45 minuten beperking mee, maar daar houden de bondscoaches zich ook vaak zat niet aan.

Wel enorm zuur trouwens dat je geen tijd en geld meer had om al dan niet tijdelijke spelers te halen. Dan komt het inderdaad wel echt precies op het verkeerde moment binnen allemaal.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:59
welke skin gebruiken jullie eigenlijk voor FM12? Ik ben een paar aan het proberen, maar zulke lekkere skins als die voor 2010 en 2011 waren, zijn er nu niet.

Ik gebruik nu zelf de Infusse skin

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.fmgreece.gr/images/uploads/infusse/infusse_ssb_1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.fmgreece.gr/images/uploads/infusse/infusse_ssb_2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Gewoon de standaard, werkt prima :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:29:

Wel enorm zuur trouwens dat je geen tijd en geld meer had om al dan niet tijdelijke spelers te halen. Dan komt het inderdaad wel echt precies op het verkeerde moment binnen allemaal.
Probeerde nog wat te huren maar zelf met de absurde bedragen die ik bood kwam ik niet ver.
Dus toen besloot ik maar mijn verlies te pakken, ik had de League Cup al binnen dus ik wist dat ik al Europees voetbal had en CL was onbereikbaar met al die blessures dus gaf ik de reserves flink wat kansen en een paar spelers hebben die kans gepakt.

Nu in de zomer even kijken of ik de trainings accommodaties kan verbeteren en hopelijk ook het stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Ik ben nieuw met FM12.. Echter als ik met heerenveen bijv een speler van ajax wil huren denk bijv aan lodero/Enoh... Wat moet ik dan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dvanpol schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:28:
Ik ben nieuw met FM12.. Echter als ik met heerenveen bijv een speler van ajax wil huren denk bijv aan lodero/Enoh... Wat moet ik dan bieden?
Ik zou zelf gewoon beginnen met alleen een % van het salaris en kijken of ze het accepteren.
Mochten ze het weigeren kun je altijd nog meer bieden.
Lodero is trouwens best goed in FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gister eindelijk na lange tijd weer een seizoen afgesloten met FC United.
Vorig seizoen viel dik tegen nadat we niet de verwachte CL gehaald hadden en alleen maar EL hadden omdat we de League Cup gewonnen hadden.

Dit seizoen verliep zoals verwacht (zelfs iets beter) en we hadden geen rare blessures.
Het begin van het seizoen viel vies tegen (deels omdat we aan het begin direct wat toppers hadden).
Toen we ook nog in de eerste ronde van de League Cup ten onder gingen had ik er eigenlijk geen zin meer in maar daarna ging het gewoon absurd goed.

We kwamen in een EL groep een ploeg uit Israël (even de naam kwijt), Besiktas en Roda JC. Uiteindelijk met gemak als nr 1 door alhoewel we slechts 1 punt uit de 2 wedstrijden tegen de ploeg uit Israël haalden.
We wonnen de eerste 2 wedstrijden tegen Besiktas en Roda met gemak dus besloot ik de 2 wedstrijden tegen de 3e ploeg met het 2e te spelen om de rest wat rust te gunnen en dat viel dus flink tegen :P .

Vanwege een slechte uitwedstrijden vlogen we er in de EL in de kwart finale uit tegen een absurd sterk Fiorentina.

De 2e seizoens helft liep zo goed dat ik soms een beetje aan de titel dacht omdat we slechts 1 punt onder de nr1 zaten maar deze had uiteraard 2 tot soms zelfs 3 wedstrijden minder gespeeld, vond het uiteindelijk nogal gaar dat toen ik al 37 wedstrijden gespeeld had de nr1 Chelsea pas 35 gespeeld had.

Maja uiteindelijk 3e geworden omdat ik 3 wedstrijden voor het einde zo nodig tegen Kidderminster moest verliezen met 4-3 :X . Hierdoor was de 2e plek buiten bereik waardoor ik de laatste 2 wedstrijden met het 2e speelde.

Wel nog de FA Cup gewonnen in een thriller tegen Man City dank slopende penals.

Dus na ik geloof 7 seizoenen (niet helemaal zeker) heb ik 1X EL, 2x League Cup en 1x FA Cup.

Ik had niet verwacht dat de PL winnen eenvoudig zou zijn maar het is moeilijker dan ik dacht want het geld verschil tussen mijn FC United en de top 4 is gewoon absurd groot. Dat ik nu weer CL voetbal heb vind ik al leuk.

City is 2e geworden en zal denk ik weer reagerend oor 100mln+ uit tegen geven aan nieuwe spelers en daar kom je gewoon niet tegenop vooral als je de salarissen bekijkt die ze bieden.

Stadion zit nog steeds op 16.5 :/ en nog steeds niet de optie het uit te breiden. Vraag me zelf af of het wel uitgebreid kan worden.
Beide trainings complexen zijn zelfs 1 niveau gedaald terwijl deze verre van top waren.

En daarnaast heb ik 1 speler die gewoon minder is dan mijn 2 top DCs maar telkens als hij 3 wedstrijden op de bank zit begint hij te zeiken dat hij wil spelen terwijl hij als contract gewoon backup heeft.

Maja wel weer 2 nieuwe sponsor contracten. Eentje is lager dan de vorige en eentje flink hoger waardoor ik nu bijna 4mln per jaar vang aan sponsoring 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dtPaBUJOmZfQ1ob7c40fhdrr/full.jpg

WTF is dat voor schema??? 8 wedstrijden in 14 dagen? :X

En dan zit ik nu met een selectie waarvan één-derde al is geblesseerd, één-derde is volledig uitgeput, en alleen mijn tweede en derde keuzes zijn nog enigszins inzetbaar....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53

odan

The dark side is within all!

mochten er nog mensen geintereseerd zijn dit is een mooie database mod

De Nederlandse voetbalpyramide

van de eredivisie t/m de 6e klasse!!

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:52

Vos

AFCA

odan schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:37:

Haha nice, mijn eigen team even omhoog helpen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Idee voor FM13: voer bij "Interact with board" de optie "Exterminate chairman" in!

Die <piep> van mij heeft net 2 van mijn ster-spelers verkocht, waar mijn hele team zowat op dreef (een AMC en een DRC) omdat het offer zogenaamd "too good to turn down" zou zijn. Het zijn geen onaardige bedragen maar imho ook weer niet zo hoog dat ik een strik om de spelers zou doen en ze weg zou doen.

Als we nou krap bij kas zouden zitten kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar we hebben 13 miljoen in de kas, ruim onder wage budget, en we maken maandelijks enkele tonnen winst...

("we" is overigens Deportivo Perreira in de Colombiaanse First Division)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je kunt die spelers dan gewoon een nieuw contract aanbieden. Vaak accepteren ze dat wel :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, maar als ze vervolgens 15k/week vragen (en geen cent willen zakken), terwijl ik van de chairman niet meer dan 6250/week mag bieden, schiet dat niet echt op zeg maar ;)

Mijn AMC met een waarde van 1.4 miljoen is door de chairman verkocht voor 2.3 miljoen, mijn DRC met een waarde van 750.000 euro ging de deur uit voor 1.6 miljoen. En dat was dus 'too good to turn down'.... daar had volgens mij meer in moeten zitten...

De AMC had nog een contract voor 4 jaar, de DRC één van 2 jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 27-05-2012 16:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:52

StrongArmLance

Endless flow

odan schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:37:

Probleem dat ik nederland niet kan selecteren!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53

odan

The dark side is within all!

kristan schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:22:
[...]

Probleem dat ik nederland niet kan selecteren!?
instructies gevolgd? waarschijnlijk gebruik je de niet de standaard database.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:35
wildhagen schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:57:
Idee voor FM13: voer bij "Interact with board" de optie "Exterminate chairman" in!

Die <piep> van mij heeft net 2 van mijn ster-spelers verkocht, waar mijn hele team zowat op dreef (een AMC en een DRC) omdat het offer zogenaamd "too good to turn down" zou zijn. Het zijn geen onaardige bedragen maar imho ook weer niet zo hoog dat ik een strik om de spelers zou doen en ze weg zou doen.

Als we nou krap bij kas zouden zitten kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar we hebben 13 miljoen in de kas, ruim onder wage budget, en we maken maandelijks enkele tonnen winst...

("we" is overigens Deportivo Perreira in de Colombiaanse First Division)
Agree! Ik heb dat nu bij Inter (lang verhaal :) via Spurs > Real Sociadad > Malaga > Everton > QPR> Inter). Genoeg geld op de bank en toen besloot de club even mijn, toen nog, beste DMC te verkopen omdat er 22 miljoen werd geboden terwijl ik m voor 14 had gehaald :X .

Zal later nog wel een uitgebreider verslagje doen maar ik heb in 2017/2018 Barca met 8-0 naar huis gestuurd in de groepsfase CL 7(8)7

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:59
Ongelooflijk dit :'(

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/bea52t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hahaha, lekker realistisch ook, Wales die een EK wint (of Nederland in een EK-finale) :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Damn dat is best een beetje ziek
Ik heb al veel rare zooi gezien (dat bv zwakke landen in de kwart of halve finale zitten) maar dat een land als Wales het EK wint wow.

In welke jaar zit je?

Heb gisteravond voor het eerst de PL gewonnen met FC United of Manchester.
Duurde iets langer dan verwacht maar ik ben er echt blij mee aangezien het gat in budget tussen FC United en de top 3 nog steeds gigantisch is.

Aan het begin van het seizoen hield ik een grote schoonmaak en verkocht aardig wat spelers waar geen ontwikkeling meer in zat of die gewoon niet goed genoeg waren voor de bank.
Aangezien ik graag eens zwarte cijfers wilde hebben besloot ik de vervangers grotendeels gratis te halen, iets dat achteraf absurd goed uitpakte.
Uit Rusland haalde ik Raicov een DC/DM/MC van 26 welke op alle 3 die posities gewoon zeer sterk is (te goed voor de bank en ik begrijp niet waarom hij gratis was). Daarnaast haalde ik nog Biorri als spits voor op de bank gratis.
Biorri is een spits van 27 welke al jaren in de Zwitserse competitie speelde en hier gewoon aan de lopende band scoorde.
Maja in Zwitserland goals maken en in de PL goals maken zijn 2 verschillende dingen maar zijn stats waren ook gewoon perfect dus ik besloot het risico te nemen.

Uiteindelijk vooral absurd blij met Biorri.
Hij speelde de eerste seizoenshelft regelmatig en deed dit goed maar nadat in de 2e seizoens helft mijn beste spits (Alex) voor 3 maanden uitgeschakeld was nam Biorri zijn positie over en kreeg aan het einde van het seizoen een 7.38. Niet slecht zou ik zeggen voor een gratis speler.

Maja nu heb ik dan wel de Pl gewonnen maar zit nog steeds met een zeer krap budget.
Het stadion zit nog steeds op 16.5k en ik kan bij het bestuur er nog steeds niet om vragen om het uit te breiden.
Dit heeft er denk ik puur mee te maken met het feit dat we niet veel geld op de bank hebben.
Dus wil ik de komende seizoenen de uitkomsten beperken zodat we snel richting de 100mln gaan.

Ik heb een transfer budget van 50mln maar ik heb besloten max 20 uit te geven en om 20mln winst te maken aan transfers. Dus als ik voor 20mln koop moet er voor 40mln uit.

Ben begonnen met Biorri te verkopen voor 13mln en Harvey voor 18mln.
Biorri mocht weg omdat ik alweer een talentvolle spits binnen kreeg en die 13mln gewoon lekker is.
Harvey wilde ik eigenlijk niet verkopen want hij is de op 2 na beste DC en hij komt uit Engeland. Maar ik kon goed voor hem cashen, een andere speler is bijna even goed als hem en heeft denk ik de potentie om flink beter te worden en dan verkoop ik liever de op 2 na beste DC dan de 2 beste DCs.

Daarnaast werden nog 2 sponsor contracten flink verhoogd bij de verlenging :+ we vangen nu 5mln per jaar van de sponsors :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:20:
Damn dat is best een beetje ziek
Ik heb al veel rare zooi gezien (dat bv zwakke landen in de kwart of halve finale zitten) maar dat een land als Wales het EK wint wow.

In welke jaar zit je?
Zie zijn screenshot, links in het nieuws-lijstje: 2020 dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
ben pas geleden begonnen met FM2012 dus het is nog een beetje uitvogelen, maar proberen jullie ook alleen maar spelers die nederlands spreken te halen wanneer je bijvoorbeeld bij ajax speelt. of maakt dat verder niks uit wat ze spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Nihil. Uiteindelijk leren ze de taal vanzelf.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

MazeMouse schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 02:15:
Nihil. Uiteindelijk leren ze de taal vanzelf.
Al is het wel makkelijker in de groep (en dus voor hun moreel) als ze kunnen praten, liggen ze makkelijker in de groep, al komt dat inderdaad na een aantal maanden/jaar vanzelf. Meestal laat ik die spelers de taal leren bij FC Almere (als satelietclub dus op 2 manieren handig, spelers spelen op eredivisieniveau, leren de taal en mocht het niets zijn, hebben ze iig mijn club niet in de problemen gebracht, maar nog weinig miskopen gedaan, alleen een voorzitter die af en toe een talent voor (imo) te weinig verkoopt, zoals Sanago voor 10 miljoen aan AC Milan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Even terugkomende op mijn eerdere persoonlijke challenge om bij FC Twente een Bavaria-stadion te laten bouwen.

Ik ben keihard gefailed ;(
Er komt een nieuw stadion in 2020 genaamd het FC-Twente stadion! De nieuwe voorzitter, ene Kersten, zadelt Twente op met 50m schuld terwijl het gewoon ook op de bank staat. En het meeste domme, het stadion heeft maar 43K plaatsen. Ik zit nu in 2017 en heb in 5 seizoenen 3x het kampioenschap gewonnen, 2x de euro league, 3x de beker, en 3x de JC-schaal. Vorig seizoen stond ik voor het eerst in de halve finale van de CL. En dan nog krijg ik zo'n klein stadionnetje ;(

De positieve noten:
- M'n jeugdopleiding en trainingscomplexen zijn zowat de beste ter wereld
- Ik heb Wesley Sneijder gratis kunnen signen. Hij is 33 maar kan nog wel mee. Hij zorgde ook meteen voor een gigantische shirt verkoop.
- De reputatie van Nederland gaat langzaam aan omhoog.

Wat ik wel vreemd vind is dat PSV nog steeds een betere reputatie heeft dan Twente, zij zijn niet 1x kampioen geworden de afgelopen 8 jaar en spelen ook nooit Champions League. Het kampioenschap gaat telkens tussen Twente en Ajax.

Er zitten trouwens nog steeds een aantal Twente spelers van het seizoen 11/12 in het elftal.
- Douglas, basis
- Fer, basis
- Chadli, basis
- Bjelland, backup LB en LCD
- John, backup AMR en ST

[ Voor 8% gewijzigd door elvis84 op 16-06-2012 15:04 ]

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik ben aan de San Marino Challenge begonnen (met database update om ook daadwerkelijk in de San Marinese competitie te kunnen managen. Leuk spelen met die amateurclubs. Gewoon spelers inslaan en uiteindelijk alles wat te slecht is weer de deur wijzen)

EDIT:
Minder leuk, dat al die andere amateurclubs continu je spelers proberen te kapen.

[ Voor 15% gewijzigd door MazeMouse op 16-06-2012 20:06 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
elvis84 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:02:
Even terugkomende op mijn eerdere persoonlijke challenge om bij FC Twente een Bavaria-stadion te laten bouwen.

Ik ben keihard gefailed ;(
Er komt een nieuw stadion in 2020 genaamd het FC-Twente stadion! De nieuwe voorzitter, ene Kersten, zadelt Twente op met 50m schuld terwijl het gewoon ook op de bank staat. En het meeste domme, het stadion heeft maar 43K plaatsen. Ik zit nu in 2017 en heb in 5 seizoenen 3x het kampioenschap gewonnen, 2x de euro league, 3x de beker, en 3x de JC-schaal. Vorig seizoen stond ik voor het eerst in de halve finale van de CL. En dan nog krijg ik zo'n klein stadionnetje ;(

De positieve noten:
- M'n jeugdopleiding en trainingscomplexen zijn zowat de beste ter wereld
- Ik heb Wesley Sneijder gratis kunnen signen. Hij is 33 maar kan nog wel mee. Hij zorgde ook meteen voor een gigantische shirt verkoop.
- De reputatie van Nederland gaat langzaam aan omhoog.
Dat keihard falen valt wel mee denk ik zo. Met PSV heeft het nieuwe stadion €250mln gekost ofzo en dat stond ook gewoon op de bank, maar werd gefinancierd. Binnen het seizoen was het afgelost, dus ik gok dat dat bij jou ook zoiets zal zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:02:
[...]

Dat keihard falen valt wel mee denk ik zo. Met PSV heeft het nieuwe stadion €250mln gekost ofzo en dat stond ook gewoon op de bank, maar werd gefinancierd. Binnen het seizoen was het afgelost, dus ik gok dat dat bij jou ook zoiets zal zijn.
Idem, ik heb het nu ook al 2x meegemaakt deze FM dat er een giga lening afgesloten word om een nieuw stadion te betalen terwijl het geld gewoon op de bank stond. Binnen 2 seizoenen kreeg ik de melding dat vanwege de goede financiële situatie men de schuld in een keer besloot af te betalen.
Is alleen raar dat ze dit dan niet in 1x doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

PauseBreak schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:02:
[...]

Ik bedoel keihard falen omdat ik zo mijn persoonlijke challenge niet meer kan halen. Nu moet ik zo lang blijven zitten totdat er WEER een nieuw stadion gebouwd wordt, maar dan met mijn naam (Bavaria).

Over dat aflossen, bij finance staat dat de lening t/m december 2032 loopt. Dat duurt nog effe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dan speel je toch gewoon nog even door? Ik gok dat de capaciteit niet veel verder uitgebreid kan worden en in de Eredivisie kun je nog wel flink groeien (het stadion van PSV waar ik mee speel zit nu op 71.500 ofzo). Zeker in die hoek want Twente heeft om te beginnen geen hoge reputatie en je kunt op veel vlakken verbeteren (spelers, coaches, faciliteiten, scouting).
Dat aflossen: Kijk volgend jaar nog maar eens. Ik had ook een lening die tot 2034 zou lopen. Dat werd 2021 :P (stadion gebouwd in 2020).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
wildhagen schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 07:31:
Hahaha, lekker realistisch ook, Wales die een EK wint (of Nederland in een EK-finale) :P
EK 2012 gewonnen door Montenegro 8)7. WK had wel een "normale" winnaar in Frankrijk (dacht ik).

En ik heb gewoon een legale versie

Zit zelf in seizoen 5 in mijn 1e journeyman-career met FM2012. 1e 4 jaar in Schotland gezeten bij Stranraer, die vanuit de 3rd division naar de SPL gekregen. 1e seizoen SPL 2e geworden achter Celtic maar datzelfde Celtic na verlenging verslagen in de bekerfinale (Toch wel een all-time FM Top-5 momentje). Na 4 jaar opgestapt, ik wou doorgroeien, de voorzitter niet en dan is het tijd om verder te kijken. Genoa kwam vrij snel met een mooi aanbod en dat heb ik dan ook geaccepteerd. Het is hun 1e jaar terug in de Serie A en we liggen goed op koers voor handhaving (6e plaats na 15 speelrondes).

Ben nu ook aan het experimenteren met een nieuw systeem omdat ik al sinds FM 2009 hetzelfde systeem gebruik (hybride 4-3-3 (balzit) 4-5-1 (zonder bal). De uit-versie van mijn 4-4-2 werkt, ik heb alleen problemen in de thuiswedstrijden. Mijn away record is heel goed, mijn home-record is nogal dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis misschien een beetje een gekke vraag. Maar is deze game een beetje te spelen als je geen verstand van voetbal hebt? :D
Ik vind managen heel erg leuk, clubs, stadions, contracten, cijfertjes, maar heb geen verstand van voetbal zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
hahaha ehmmmm kan ja... sinds een paar versies is er een taktieken wizard. echter zal je waarschijnlijk niet boven gemiddeld presteren verwacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:54
Als je weinig verstand van voetbal en tactiek hebt, kun je proberen de tactiek wizard te gebruiken. Als je écht geen verstand van voetbal hebt, kun je op elke wedstrijddag één dag op vakantie gaan. Je assistant zal dan de hele wedstrijd voor je overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:37
Als je een tactiek hebt ingesteld kun je ook aan je trainers vragen om voor de wedstrijd de spelers op de juiste plek te zetten. Deze zal dan ook kijken naar de vorm en conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net voor de 2e keer op rij kampioen geworden met FC United en heb daarnaast ook nog de League Cup en de CL :*) en in de FA Cup kwam ik tot de halve finale.

Dus gewoon een top seizoen maar financieel gewoon bagger 6mln verlies terwijl er als je de transfers bekijkt er alleen al 20mln winst gemaakt is en er uiteraard ook nog bizar veel geld binnengehaald is vanwege het kampioenschap en de CL winst.

Dit is gewoon grotendeels te danken aan de aardig gestegen salarissen. Tot mijn verrassing heb ik de afgelopen jaren altijd de contracten met mijn toppers kunnen verlengen maar de salarissen van hun zijn daardoor wel flink omhoog gegaan en ik heb ook een brede selectie.
Maja als ik die toppers niet had en mijn selectie niet zo lekker breed was dan had ik de CL niet gehad en niet die 2 PLs.

Dus mijn plan om gewoon 20mln te verdienen per jaar aan transfers is niet genoeg dus ik moet strengere maatregelen nemen.

Dus ik voel ik me gedwongen om minimaal 1 speler voor flink wat geld te verkopen (30mln+) dus dan moet ik een van mijn toppers verkopen wat ik eigenlijk niet wil.
Ik dacht eerst mijn top spits Alex of mijn top DC Klaric weg te moeten doen maar blijkbaar kan ik mijn op een na beste DC Breitner verkopen voor 30mln.

Breitner en Klaric scoren qua rating ongeveer hetzelfde maar Klaric kan ook als DM en scoort regelmatig in standaard situaties. Breitner is iets beter op technisch gebied en Klaric iets beter op lichamelijk gebied.

Er zullen ook een paar flops en wat spelers die het net niet zijn weg gaan en ook enkele spelers die ik voor de breedte heb.
Maar ik betwijfel dat dit genoeg zal zijn om komend seizoen een dikke winst neer te zetten.
Ik zal denk ik nog 1 speler moeten verkopen voor flink wat geld. Ik zit ruim in de AMCs dus ging er vanuit dat een van mijn top AMCs nog weg gaat.
Als ik nog een AMC kwijt kom dan zit ik denk ik op 40-45mln transfer winst.

Qua rep is FC United flink gestegen, we staan nu op 4 sterren en er zijn slechts 2 clubs in de PL groter dan United. Jammer dat we er niks aan hebben want het stadion zit nu al 2 seizoenen bijna non stop uitverkocht.
Maja dat is niet echt moeilijk als je maar 16.150 stoeltjes hebt ofzo.

Aan het einde van dit seizoen lopen mijn 2 grootste sponsor contracten af (shirt en stadion). Samen zijn deze nu 3.2mln dus ik hoop dat dit minimaal een verdubbeling word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:52

Vos

AFCA

Het grootste 'probleem' is het stadion, als dat op > 40.000 zat kan je alles prima betalen. Maar dit is de uitdaging he :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:36:
Het grootste 'probleem' is het stadion, als dat op > 40.000 zat kan je alles prima betalen. Maar dit is de uitdaging he :p.
Ja een bijna absurde uitdaging.
Er word verwacht dat ik bovenin mee draai vanwege mijn resultaten van de afgelopen paar jaar.
Maar als ik daadwerkelijk bovenin mee doe dan maak ik niet genoeg winst om dit nieuwe stadion te verwezenlijken.
Een stadion van 40k+ zal uiteraard de problemen fixen maar al mocht het stadion uitgebreid worden zal dat denk ik niet naar 40k zijn :(. Betwijfel dat 40k wel mogelijk zou zijn met het huidige stadion. Ik ga er zelf vanuit dat de expansion cap rond de 30k zit.

De meest logische stap zou dus denk ik niet uitbreiding zijn maar gewoon een volledig nieuw stadion met 30+ stoeltjes met een leuke cap. Maar ik betwijfel dat dit zal gebeuren.

Sponsor inkomsten zitten op het moment rond de 5mln, een verhoging richting de 10 zou ik normaal vinden maar ik betwijfel dat dit gaat gebeuren. 5mln meer lost het probleem niet op maar het helpt wel een beetje.

Jammer genoeg vanwege problemen bij de andere clubs zijn de 2 grote spelers die ik verkocht voor minder verkocht dan ik hoopte. Jacare voor 25mln en Breitner ook voor 25mln. Bij Breitner was ik ook nog de clausules vergeten waardoor er 4mln naar zijn oude club ging en 2 naar hem.

Als ik hun 2 had gehouden dan had ik gewoon weer meegedaan voor de CL :(
Vooral Jacare zal ik missen met zijn 12 goals en 14 assists in de PL dit seizoen maar van de AMs was hij het meeste waard.

Heb uiteindelijke Kuijt terug gehaald voor 19mln en dit gecompenseerd door 2 andere spelers samen voor iets meer dan 20mln te verkopen.
Qua transfer winst zit ik nu op 42mln, ik had liever meer maar dit moet genoeg zijn want volgend seizoen zal ik weer winst op de transfer markt moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik heb zelf inderdaad uit deze frustratie een keer besloten op het laagste in te zetten dat mijn bestuur goedkeurt en daar ook bewust wedstrijden om te "gooien" om dat te behalen maar niet de overachiever te worden waardoor het bestuur onrealistische eisen gaat stellen voor het jaar erna.

Opvallend is dan dat je uiteindelijk al je doelen fluitend haalt en perfect op het juist tempo kunt groeien.
Als mijn bestuur zegt "vermaak jezelf want we degraderen toch wel" dan richt ik op "hakken over de sloot" en niet op "pfff, ik kan makkelijk promoveren". Gewoon een jaar lang vol op de jeugd gooien.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Het gare is dat we het tot nu toe absurd goed doen.
Beide Supercups gewonnen tegen Arsenal en Chelsea. In de competitie na 6 wedstrijd het max aantal punten en reeds United, Liverpool en Arsenal weg getikt met leuke uitslagen.

Het is niet alsof we zo goed spelen maar we scoren aan de lopende band :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ah, het "geen idee hoe maar alles vliegt er in" syndroom.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat is een stuk fijner dan het "geen idee hoe maar niks vliegt er in"-syndroom :+ Echt, ontzettend irritant is dat soms aan het spel :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MazeMouse schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:00:
Ah, het "geen idee hoe maar alles vliegt er in" syndroom.
Het is leuk maar zal minder blij zijn als het voorbij is. Dat zal waarschijnlijk op een minder prettig moment gebeuren.

We spelen niet echt top maar wij scoren bijna elke kans en de tegenstanders weten alles te verprutsen dus ik ben blij.

Alleen mijn top spits Alex scoort wat minder en aangezien hij de topper is die ik komende zomer weg zal doen komt mij dit niet zo goed uit. Dus even de tactiek wat aanpassen zodat de AMCs wat minder scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PauseBreak schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:04:
Dat is een stuk fijner dan het "geen idee hoe maar niks vliegt er in"-syndroom :+ Echt, ontzettend irritant is dat soms aan het spel :P
Tell me about it. Heb een sterrenteam, al mijn spitsen hebben 17+ voor finishing, first touch, en concentrating, en 15+ op ale fysieke eigenschappen, maar toch scoren ze niet. Zelfs al staan ze 5 meter voor het doel, zonder tegenspelers in de buurt, en is de keeper nergens te bekennen, knallen ze de bal nog in een baan rond de aarde. AARGH.

Redelijk frustrerend, ik ben nu bijna (nog 3 games) aan het eind van mijn seizoen en mijn 3 beste spitsen hebben respectievel 10, 7 en 6 goals. Vorig seizoen was dat respectievelijk 27, 21 en 14, en dat waren dezelfde drie spitsen.

Resultaat is dan ook dat ik vrij ver onderaan sta. Lang niet in gevaar voor degradatie, maar ook bij lange na niet de plek waar ik hoor te staan. In de voorgaande 11 seizoenen (zo lang zit ik al hier, het is nu 2027) deed ik elk jaar mee voor een top-5 notering...

Gelukkig is de board nog wel enigszins tevreden (geholpen door het feit dat ik ver onder wage budget zit, en 25M+ op de bank heb staan), dus mijn baan is nog niet in gevaar....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Gelukkig nog geen last gehad van spitsen die het doel niet raken.
Afbeeldingslocatie: http://i863.photobucket.com/albums/ab198/SteveBudin/okoye.jpg
Enige klacht is dat hij in de laatste 5 wedstrijden van het seizoen onder de 1 goal per wedstrijd zat waardoor hij niet meer 1 op 1 loopt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Misschien een gekke vraag, maar is er ooit iemand in geslaagd C. Ronaldo of Messi over te nemen? 8)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Stefie2010 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:32:
Misschien een gekke vraag, maar is er ooit iemand in geslaagd C. Ronaldo of Messi over te nemen? 8)
In FM2009 heb ik een 29 jarige C. Ronaldo voor 40 miljoen kunnen kopen en uiteindelijk heeft hij 5 jaar in de basis gestaan en vele wingers aan mooie PPMs geholpen _/-\o_. Daarna heb ik het niet meer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik heb nog nooit geprobeerd om ze überhaupt te kopen. Nou speelt ook mee dat ik met PSV nu in 2024 'pas' een transferbudget heb van 124mln (max €175mln, maar dan heb ik bijna geen wage budget meer) en dus sowieso nu pas in de gelegenheid zou zijn om ze te proberen te kopen. Alleen heb ik ze nu niet meer nodig :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
PauseBreak schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:54:
Ik heb nog nooit geprobeerd om ze überhaupt te kopen. Nou speelt ook mee dat ik met PSV nu in 2024 'pas' een transferbudget heb van 124mln (max €175mln, maar dan heb ik bijna geen wage budget meer) en dus sowieso nu pas in de gelegenheid zou zijn om ze te proberen te kopen. Alleen heb ik ze nu niet meer nodig :+
Ja als scout misschien ;)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

PauseBreak schreef op zondag 17 juni 2012 @ 21:20:
Dan speel je toch gewoon nog even door? Ik gok dat de capaciteit niet veel verder uitgebreid kan worden en in de Eredivisie kun je nog wel flink groeien (het stadion van PSV waar ik mee speel zit nu op 71.500 ofzo). Zeker in die hoek want Twente heeft om te beginnen geen hoge reputatie en je kunt op veel vlakken verbeteren (spelers, coaches, faciliteiten, scouting).
Dat aflossen: Kijk volgend jaar nog maar eens. Ik had ook een lening die tot 2034 zou lopen. Dat werd 2021 :P (stadion gebouwd in 2020).
Ben nu in augustus 2019, maar de lening loopt nog steeds door tot 2032, terwijl ik ondertussen nog veel meer geld op de bank heb. Heb ondertussen namelijk de CL gewonnen! In mijn game domineren Franse teams trouwens Europa.

Over dat even doorspelen, ik heb nu even wat tijd over, maar normaal gesproken is de nieuwe FM al uit voordat Twente besluit weer een nieuw stadion te bouwen. Daarom verwacht ik niet mijn doelstelling te halen.

Ik weet nu ook hoe het voelt om hoofd jeugdopleiding van Ajax te zijn 10 jaar geleden. Ik heb een aantal jeugdspelers weggestuurd wegens gebrek aan talent, nu spelen ze in Oranje ;( . Dat is toch wel een pijnlijk momentje dan...
Stefie2010 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:32:
Ik probeer alle (voormalige) wereldsterren wel gratis te signen. Ronaldo en Messi staan op m'n lijstje, maar hun contracten lopen nog 2 jaar door. Daarna verwacht ik trouwens ook niet dat ze komen. Tot nu toe is het mij alleen gelukt met Wesley Sneijder en in mindere mate Nigel de Jong en Johnny Heitinga.

[ Voor 16% gewijzigd door elvis84 op 29-06-2012 12:55 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Messi is toch onhaalbaar, ik geloof dat alles een afkoopsom heeft (moura bijv. of die ene griekse verdediger) maar Messi is volgens mij gewoon standaard niet te halen. Ronaldo had volgens mij een hele hoge trigger (boven de 110miljoen). Zit op het werk dus kan niet linken, maar dat lijstje van ?fmscouting? of hoe heet het is toch altijd wel up to date? Zal eens kijken of ik de link nog heb thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Bedoel je deze lijst:
http://fminside.nl/spelers/fm2012/wereldsterren/

Arjen Robben voor 239M ;(

Nu staat hier wel de transferwaarde. Maar mocht je dat geld op tafel leggen, bijv met Man City, dan is het nog maar de vraag of die speler zelf wel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zoiets, zijn altijd wel een paar lijstjes. Maar hier zie ik dan weer Messi staan met waarde, betekend dat dan dat die 165 geaccepteerd word voor Messi? Dat is toch een jaartje sparen met Man City, of tevez en ballotelli verkopen? Zelfs met Chelsea moet dat kunnen.

Volgens mij is het Messi die gewoon geprogrammeerd staat als 'ik weiger alles'. niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hmmz, één van mijn spelers schopte net een speler van de tegenstander in 3 stukken. Nu is dat niet zo bijzonder, een deel van mijn spelers zijn naast speler ook nog gediplomeerd houthakker, maar de verzorgers gingen wat ruw om met de beste man:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/No5Qu55SkCt5M05k1IDHP8Be/full.jpg

Zo werd hij dus het halve veld doorgesleept (en nee, dit is geen moment opname, het ging de hele tijd zo) :X

Hoop dat dit een niet-accurate flaw in de 3d-engine is, en dat ze in IRL in Colombia niet zo met spelers omgaan ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gisteren mijn seizoen afgesloten.
Aangezien ik een paar toppers verkocht had ging ik er vanuit dat ik dit seizoen niets zou winnen maar ik won tot mijn verbazing relatief eenvoudig de CL, de FA cup en de Premier League.
In de winter verkocht ik zelf mijn top spits Alex nog voor 30mln maar dit maakte uiteindelijk helemaal niets uit voor ons scorings vermogen.

Mijn hoofd sponsor verlengde zijn sponsor contract maar jammer genoeg niet echt naar het niveau waarop ik hoopte. Het ging van net geen 3mln naar 5.5mln.
Dit terwijl we nu 4.5 sterren hebben qua rep and 2e staan in de Engelse rep rating.

Afgelopen seizoen lekker veel winst gemaakt maar het is altijd weer jammer dat een redelijk groot deel ervan naar de aandeelhouders gaat.

De optie om aan het bestuur om uitbreiding van het stadion te vragen is er nog steeds niet :(.
Aangezien mijn top DC niet wilde verlengen heb ik hem voor 50mln verkocht aan Real Madrid en heb nu dus 120mln op de bank maar zit nog steeds met dat prut stadion.
Doe je je best om al die prijzen weer te winnen in de hoop een nieuw stadion te krijgen maar nop, ik mag weer een jaar verder met dit ruk stadion.

Het enige leuke aan dit seizoen is dat Ajax een nieuw stadion kreeg en het naar mij vernoemde net als hun oude stadion :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Stom vraagje, maar ik heb 0 conditietrainers, ik mag er 2 hebben. Elke keer als ik een conditietrainer contracteer dan wordt het afgeblazen door het bestuur omdat ze vinden dat ik eral genoeg heb |:(

Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen?

hmm, nvm, hij sprong op fysioloog :) Hij accepteert ook geen baan als fitness coach :)

[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 01-07-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Normaliter kan je je board vragen om meer coaches aan te mogen nemen.

Accepteren ze dat niet, kan je eventueel één van je andere coaches terminaten (kost uiteraard wel geld). Wil je dat ook niet, kun je er verder niet zoveel meer aan doen, als je coach-quota al gehaald is :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg zojuist foutcode 41 als ik FM wil opstarten via Steam, iemand enig idee? Heb het spel origineel en ik las via Google dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar nergens vind ik een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

validate game cache gedaan? (of hoe heet dat precies?) dan checkt ie de installatie. Dat is altijd stap 1 bij mij als ik een error krijg. 9/10 keer werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:04

Sherlock

No Shit

Ik kan geen spelers uit Argentinië of Brazilië uitlenen aan Almere City, is daar een speciale reden voor? Als ik dat via het menu doe dan gebeurt er helemaal niks, terwijl ik bij andere spelers de vraag krijg of ik het zeker weet.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Misschien gedoe met de werkvergunning?

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

In FM mogen Jupiler clubs geen spelers van buiten de EU contracteren.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste