And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
De truc is denk ik niet paniekeren als je eens verliest. Je wilt altijd winnen, maar gewoon stabiel beter worden (volgens mij de eerste 5 seizoenen op plek 4 tot 10-12 geeindigd) is ook wat waard. En het geeft een enorme kick als je zo eens een keer van de nummer 1 wint

North American Champions League: New England
CAF Champions League: Sundowns
AFC Champions League: ?
Copa Libertadores: ?
UEFA Champions League: ?
Nu maar eens kijken of ik een leuke nieuwe ploeg kan vinden. Heb nog geen haast wil eerst nog de Club World Cup spelen met Sundowns (volgende maand), daarna stap ik hoogstwaarschijnlijk zodat ik me vol kan concentreren op de Afrika Cup (ben ook manager van Nigeria).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pohang Steelers

Want halverwege het seizoen ging het super in de CL maar stonden we 9e in de Premier League met een straatlengte achter de nr1.
De 2e seizoens helft ging absurd goed en we klommen al vlug naar de 5e plek met een gat naar de nr4 welke te doen was.
De halve finale van de League cup tegen Chelsea ging ik 2x onderuit. Nadat ik de 1e pot verloor besloot ik de return te laten lopen om me meer te concentreren op de PL en CL.
Uiteindelijk stonden we ook in de halve finale van de FA cup en deze besloot ik ook te laten lopen maar op de een of andere reden lukte het Arsenal niet om in 120min een bal in het net te schoppen waardoor mijn reserves 120min lang mochten spelen wat mij niet echt goed uit kwam. Uiteindelijk in penals verloren nadat wij de eerste 3 naast schoten.
Ik zat toen 12 wedstrijden voor het einde 1 punt achter de nr4 West Ham met nog een pot tegen hun te goed en aangezien ik net uit tegen Juventus verloren had besloot ik alles op de PL te zetten en de CL te laten lopen. Maar toen begon de ellende, waar we de 2e seizoens helft begonnen waren met goede dikke overwinningen begon het opeens erg moeilijk te lopen. We wonnen wel maar de manier waarop was gewoon niet goed en mijn hoop op de 4e plek was redelijk ver weg aangezien ik betwijfelde dat we de overwinningen vol zouden houden tot het einde.
Verrassend wonnen we de return thuis tegen Juve met 5-0 (Juve speelde echt absurd slecht en ik had geeneens mijn beste 11 in het veld).
Toen stonden we in de halve finale tegen Porto en moest ik de keus maken om voor de Pl of CL te gaan en aangezien we de 2 wedstrijden erna punten lieten liggen was de keuze snel gemaakt en gingen we voor de CL.
Uiteindelijk met veel moeite 5e geworden met 11 punten achter de nr4

En ik ben net begonnen aan mijn nieuwe seizoen en achteraf ben ik deze zomer weer iets te enthousiast geweest met het verkopen van spelers.
Op diverse spelers werd geboden en ik heb telkens een absurd tegenbod gedaan en telkens werd dit geaccepteerd.
Achteraf toen ik keek wie er weg waren kreeg ik pas door wat ik gedaan had.
Voordeel is dat we 214mln binnen geharkt hebben op de transfer markt (en slechts voor 3mln gekocht hebben). Nadeel is dat 8 basis spelers weg zijn.
Het vertrouwen van het bestuur is wel een stuk gezakt dus ik moet dit jaar echt weer CL halen.
Jammer genoeg is Ricardinho er nog.
Het contract dat ik met deze gast heb afgesloten is de domste actie die ik ooit gemaakt heb.
Zijn stats zijn super maar in het veld presteert hij niets. Ik heb hem al op diverse posities geprobeerd en diverse tactieken en zelf al uitgeleend maar het is gewoon niet goed.
En elk jaar gaat zijn salaris met 15% omhoog

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 23-08-2012 00:23 ]
Verwijderd
met 214mln op de bank moet je dan niet zeuren en actie ondernemen tochDeadsy schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:19:
Jammer genoeg is Ricardinho er nog.
Het contract dat ik met deze gast heb afgesloten is de domste actie die ik ooit gemaakt heb.
Zijn stats zijn super maar in het veld presteert hij niets. Ik heb hem al op diverse posities geprobeerd en diverse tactieken en zelf al uitgeleend maar het is gewoon niet goed.
En elk jaar gaat zijn salaris met 15% omhooghij zit nu al op 110k p/w
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 11:14 ]
Niet per se om Özil zelf - hij is wel even geblesseerd geweest, maar speelt nu lekker mee - maar wel omdat ik na de aankoop nog maar 20 miljoen transfergeld had. Dit zorgde ervoor dat de chairman mijn linksbuiten voor de toekomst voor 14 miljoen van de hand deed.
Ik probeer altijd 3 spelers per positie te hebben: 1. hele goede (speelt de meeste wedstrijden en zeker de belangrijke), 2. een jongere speler die tegen het niveau van 1 aanzit (zit meestal op de bank en valt regelmatig in, speelt de meeste bekerwedstrijden) en 3. een nog jongere speler die het nog moet leren (speelt in het tweede en zit bij bekerwedstrijden op de bank).
Nu is 2. dus verkocht en heb ik 3. al door moeten schuiven. Hij pakt het eigenlijk heel goed op, maar degene die als 2. had wordt gewoon beter
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Dat is behoorlijk wat haha. Is voor de moraal van de rest van de selectie ook niet best.Deadsy schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:19:
...
Achteraf toen ik keek wie er weg waren kreeg ik pas door wat ik gedaan had.
Voordeel is dat we 214mln binnen geharkt hebben op de transfer markt (en slechts voor 3mln gekocht hebben). Nadeel is dat 8 basis spelers weg zijn.
...
Willen ze dan zelf echt weg of verkoop je ze 'gewoon'?
Ik houd altijd een lijst bij in Excel met mijn spelers en hun positie, leeftijd. De 1e selectie, 2e en U18/19. Dan heb ik altijd in 1 overzicht mijn gehele selectie. Daar noteer ik dan ook als een speler weg gaat of weg moet...en future transfers in/out.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 23-08-2012 12:06 ]
Ik doe precies hetzelfdeVos schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:05:
[...]
Dat is behoorlijk wat haha. Is voor de moraal van de rest van de selectie ook niet best.
Ik houd altijd een lijst bij in Excel met mijn spelers en hun positie, leeftijd. De 1e selectie, 2e en U18/19. Dan heb ik altijd in 1 overzicht mijn gehele selectie. Daar noteer ik dan ook als een speler weg gaat of weg moet...en future transfers in/out.
Zou ik misschien mogen vragen hoe zoon excel bestand er bij jou uitziet? Met andere woorden, zou ik dat als beginnende manager eens mogen inzien? Ik zal je even een pm sturen
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Nee, merp!
Heb je daar de ingame filters en verschillende views niet voor?Vos schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:05:
[...]
Dat is behoorlijk wat haha. Is voor de moraal van de rest van de selectie ook niet best.
Is 3 spelers voor 1 positie niet een beetje overkill? Ik heb er max 2 per positie, misschien nog wat multi-functioneel spul. 3 per positie, lijkt me maar lastig en hiernaast gaat je kwaliteit er dan ook op achteruit. Of je moet bij een topclub zitten dan hoef je je financieel geen zorgen te maken, maar fm met een topclub is ook niet echt leuk of wel? (beetje makkelijk om alles te winnen)Enkele posts geleden meldde ik nog trots dat ik Özil heb kunnen vastleggen, nu ben ik er iets minder blij mee
Niet per se om Özil zelf - hij is wel even geblesseerd geweest, maar speelt nu lekker mee - maar wel omdat ik na de aankoop nog maar 20 miljoen transfergeld had. Dit zorgde ervoor dat de chairman mijn linksbuiten voor de toekomst voor 14 miljoen van de hand deed.
Ik probeer altijd 3 spelers per positie te hebben: 1. hele goede (speelt de meeste wedstrijden en zeker de belangrijke), 2. een jongere speler die tegen het niveau van 1 aanzit (zit meestal op de bank en valt regelmatig in, speelt de meeste bekerwedstrijden) en 3. een nog jongere speler die het nog moet leren (speelt in het tweede en zit bij bekerwedstrijden op de bank).
Nu is 2. dus verkocht en heb ik 3. al door moeten schuiven. Hij pakt het eigenlijk heel goed op, maar degene die als 2. had wordt gewoon beter
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Dit zet ik dan in een Excel-sheetje, bijhouden welke spelers ik heb gekocht en voor welk bedrag ik spelers heb verkocht. Ook om zo met matige talenten dikke winst te halen, dat maakt het spel echt makkelijk. Soms kun je matige spelers voor 3-5 miljoen verkopen, wat voor sommige clubs echt enorm veel is (bijv. in mijn ADO Den Haag game heb ik zo in de eerste 3 seizoenen iets van 60 miljoen binnengehaald.)
Niets is heerlijker om een bekende speler transfervrij binnen te halen en hem een lang contract te geven, 1 seizoen goed te laten voetballen en vervolgens voor 10-15 miljoen ofzo te verkopen

Alleen heb je dan op een gegeven moment een transferbudget waar je U tegen zegt, alleen kun je er niet veel mee zonder jezelf in de nesten te werken in de Eredivisie. Je hebt daar amper inkomsten namelijk, en bent volledig afhankelijk van de CL om geld binnen te halen. Kampioenschap in Engeland levert iets van 30-40 miljoen op, de Eredivisie geloof ik 7 miljoen oid

Maar goed, ik heb niets te klagen in 2016 waar ik met ADO elk team nu van de mat speel met een paar fantatische talentjes, en het Nederlands Elftal misbruikt om mijn Nederlandse supertalenten speeltijd te geven
Eigenlijk voelt dat laatste een beetje als cheaten aan, doe het elke game namelijk: eerst kijken van welk land ik de meeste talenten/jonge spelers heb, en dan bondscoach proberen te worden van dat land, om ze zo meer wedstrijden te laten spelen.
[ Voor 40% gewijzigd door Angeloonie op 23-08-2012 17:49 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
Ik vind het erg lastig om buiten brazilie op te vallen als coach. Stoke City vond mij interesse in de baan ook om te lachen. En Stoke gaat echt niet goed. Mijn bekendheid is Continental, maar ik heb tot nu toe bij einde contract alleen maar braziliaanse aanbiedingen gehad.
Dat maakt het spel wel erg makkelijk. Bewust in spelers handelen doe ik niet, als ik een speler haal moet hij of wat toevoegen of een talent zijn voor de toekomst.Angeloonie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:46:
Ik zie FM meestal meer als economische game dan voetbalgame.Dikke winst maken met transfers enzo.
Dit zet ik dan in een Excel-sheetje, bijhouden welke spelers ik heb gekocht en voor welk bedrag ik spelers heb verkocht. Ook om zo met matige talenten dikke winst te halen, dat maakt het spel echt makkelijk. Soms kun je matige spelers voor 3-5 miljoen verkopen, wat voor sommige clubs echt enorm veel is (bijv. in mijn ADO Den Haag game heb ik zo in de eerste 3 seizoenen iets van 60 miljoen binnengehaald.)
Niets is heerlijker om een bekende speler transfervrij binnen te halen en hem een lang contract te geven, 1 seizoen goed te laten voetballen en vervolgens voor 10-15 miljoen ofzo te verkopen
...
Dat kan ook, maar in Excel zie ik het in 1 scherm. En kan ik met kleurtjes e.d. werkenPostius schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:27:
[...]
Heb je daar de ingame filters en verschillende views niet voor?
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 24-08-2012 10:16 ]
Verwijderd
Mij valt op dat een talent (dus echt een 15-18jarige die de basis 11 haalt) vaak te goed word, dus daarmee bedoel ik dat ie dan echt te duur word (zo heb ik een DL die 19 is nu en 4.2 miljoen is, waar mijn topscorer met 32 goals uit 26 wedstrijden maar 2.3 miljoen is (26 jaar). Dan valt ie (vanzelf) in de buitencategorie. want hij wil meteen het salaris dat gelijk is aan die van de topspits. En dan vind ik dat voor die leeftijd teveel, dus over een half jaar is zijn contract nog 2 jaar geldig, en dan bied ik m toch echt aan in de verkoopVos schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:16:
[...]
Dat maakt het spel wel erg makkelijk. Bewust in spelers handelen doe ik niet, als ik een speler haal moet hij of wat toevoegen of een talent zijn voor de toekomst.
Echte talentjes (dus wat anders als 25 jarige spelers die constant spelen op 3,5 of 4 ster) die houd ik nooit bij mijn club. Die talentjes (veel brazo's) gaan naar Barcelona, Real en gek genoeg Dnipro. of anders naar de top in brazilie. Maar echt houden doe je ze niet, omdat ze anders binnen no time je salarisbudget opvreten.
Wat ik bedoel te zeggen = na een aantal jaar, ben je gewoon een handelaar geworden, met hier of daar een 26 jarige in je basis die je gewoon leuk kan houden de rest talentjes die je klaarstoomt voor de topclubs. Zo heb ik een keeper met 540 apps voor de club inmiddels, dat is leuk, zo eentje die blijft en ook wil blijven. Pas 2x een nieuw contract gehad en het salarisverschil met zijn start contract is misschien 3K per week.
Ach dat is het probleem, ik wil niets uitgeven.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:14:
[...]
met 214mln op de bank moet je dan niet zeuren en actie ondernemen toch- vervang die Ricardinho, Hij word ontevreden als ie niet speelt en wel een keyplayer is, en als ie ontevreden is ie geneigd eerder weg te willen. teamspirit is tochal laag als er 8 spelers bij moeten komen, dus dat deukje extra doet t hem niet. en met 214mln, en een CL op je naam moet iedereen toch willen tekenen?
Ik wil dat zodra we een nieuw stadion kunnen bouwen we dit kunnen doen met geld dat op de bank staat.
Daarnaast zijn de bedragen die ze vragen voor de spelers die ik echt wil soms absurd.
Ik zit nu namelijk in de fase dat ik specifiek voor Britse spelers ga maar daarvoor word uiteraard altijd de hoofdprijs gevraagd (20+ voor 19 jarige spelers die bizar weinig hebben laten zien).
En Ricardinho is al 2 jaar 3e keus ofzo en het stoort hem raar genoeg niet. Hij heeft nog nooit zijn onvrede geuit over het feit dat hij niet speelt. Ik heb hem al aan een hele reeks clubs aangeboden maar hij weigert ze altijd vanwege het salaris, ik heb hem deze zomer zelf geprobeerd gratis te verkopen en zelf toen kreeg ik hem niet kwijt.
De teamspirit is raar genoeg geen probleem. Het team is er eigenlijk ook niet zwakker op geworden want op elke plek waar ik een topper verloor had ik een jonge speler die niet veel minder was.
Ik heb nu 386mln op de bank en waar ik vorig seizoen in de meeste maanden iets van 3mln verlies draaide draai ik nu nog maar een paar ton verlies.
@Vos
Ik wilde ze eigenlijk niet kwijt maar alhoewel we 5e in de Pl werden draaiden een paar spelers een absurd goed seizoen waardoor elke club met geld achter ze aanzat. Toen ik na een tijdje de biedingen zat was begon ik absurde bedragen te vragen en deze werden geaccepteerd.
Bijvoorbeeld ik kreeg biedingen van 15mln op een AML en ik vroeg als reactie iets van 25mln. Een DC kreeg biedingen van 20mln en ik vroeg 40.
Ik kan dan wel na het accepteren de transfer cancellen maar daar worden spelers ook niet echt blij van.
En diverse van hun hadden nog maar een contract voor 1 of 2 jaar en wilden of niet verlengen of wilden meer salaris dan dat ik wil betalen (ik heb de cap op 80k gezet en hun willen dat 150k bv).
De lijst met spelers die weg moeten onthoud ik altijd wel idem met spelers die meer speeltijd moeten krijgen enzo.
Blijf me nog altijd irriteren aan Ricardinho, zijn contract is echt een van die domme acties waar je gewoon click click click gaat zonder echt te beseffen wat je gedaan hebt. Maja de stats heeft hij maar in het veld is hij gewoon zwaar matig.
Sta nu na 11 wedstrijden weer 5e in de PL en ben net vies onderuit gegaan tegen Mainz in de CL.
Raar genoeg bied West Ham nu een Engelse DM bij me aan voor 8.5mln terwijl ze in de zomer nog 20 wilden
[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 24-08-2012 20:28 ]
Gewoon lekker uitgeven en zorgen dat je financiële situatie op 'rich' blijft staan zou ik zeggen.
Nee, merp!
Ik weet maar ik heb het al diverse keren meegemaakt dat binnen 1 of 2 jaar nadat de lening geopend werd deze in een keer afbetaald werd met het geld dat in kas was.PauseBreak schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:41:
Deadsy, voor dat stadion hoef je het geld niet te sparen. Dat gaat toch volautomatisch via lening. Ik had meer dan genoeg geld op de bank destijds (350mln) en toch kwam er een lening van 250mln aan te pas (totale kosten waren 450mln, daar ging 200mln vanaf aan verkoop oude stadion, bleef dus over 250mln en dat werd volledig geleend).
Gewoon lekker uitgeven en zorgen dat je financiële situatie op 'rich' blijft staan zou ik zeggen.
Dan krijg je zo een bericht dat het bestuur vanwege de goede financiële status besloten heeft de openstaande schuld af te betalen.
Daarnaast wil ik proberen de club financieel onafhankelijk te maken, alhoewel ik moet toegeven dat dit meestal redelijk nutteloos is aangezien je opvolger dit als excuus ziet om voor veel geld matige voetballers te halen.
Ik heb er uiteraard al aan gedacht om gewoon het geld uit te geven en een sterren team te bouwen maar met de beperkte inkomsten van de club is dit gewoon niet te doen. Dan ben ik namenlijk vrij snel door het geld heen.
Mijn huidige salarissen zijn vrij laag (vooral als je bekijkt wat ik 3/4 jaar geleden aan salarissen kwijt was).
Met deze salarissen zal ik als ik top 4 eindig (en dus volgend jaar CL speel) en overwinter in de CL aan het einde van het seizoen een kleine winst maken.
Dit is zonder spelers te kopen of verkopen.
Dus als ik nu grote namen zou halen met hoge salarissen etc dan zou ik elk jaar gewoon een dik verlies draaien tenzij ik voor flink wat geld aan spelers verkoop elk jaar.
Maja top 4 proberen te eindigen is wel een leuke uitdaging met mijn salary cap.
Bedenk me zelfs dat ik het me niet kan herinneren dat ik het ooit een takeover heb gehad
Ik heb ooit gehad in 09 of 08 (of ouder) dat FC utrecht (net voordat van seumeren erkwam irl) ze wereden overgenomen door een suikeroom. En ineens iedere transfer periode 30+milj uitgaven. Lol.PirE schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 01:40:
1e keer in FM12 dat ik bij een club zit die waarschijnlijk aan de vooravond van een takeover staat. Vorig seizoen was mijn Chairman nog happy to stay en nu staat hij op will listen to offers. Dat zal dus wel een transferembargo worden tijdens een transferwindow.
Bedenk me zelfs dat ik het me niet kan herinneren dat ik het ooit een takeover heb gehad.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Die mazzel heb ik dus nog nooit gehad en ik speel best veel FM.Postius schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:34:
[...]
Ik heb ooit gehad in 09 of 08 (of ouder) dat FC utrecht (net voordat van seumeren erkwam irl) ze wereden overgenomen door een suikeroom. En ineens iedere transfer periode 30+milj uitgaven. Lol.
Telkens als mijn club overgenomen word heb ik er financieel geen voordeel van. Een keer kreeg ik direct na de overname te horen dat mijn eigen toekomst niet zeker was en na een tijdje kreeg ik te horen dat men besloten had mij bij de club te behouden.
Volgens mij heeft FM12 echt veel meer takeovers dan eerdere versies. Bij deze versie heb ik ook al een takeover overleefd, waar ik in eerdere versies nog nooit een takeover heb meegemaakt. De halve Eredivisie is al overgenomen en nu is het spel bezig in de JLPirE schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 01:40:
1e keer in FM12 dat ik bij een club zit die waarschijnlijk aan de vooravond van een takeover staat. Vorig seizoen was mijn Chairman nog happy to stay en nu staat hij op will listen to offers. Dat zal dus wel een transferembargo worden tijdens een transferwindow.
Bedenk me zelfs dat ik het me niet kan herinneren dat ik het ooit een takeover heb gehad.
Nee, merp!
Merge wuurd 't beter
Verwijderd
Gisteravond mijn linksback aan olympique marseille verkocht voor 9,25 miljoen engelse ponden. Gekocht voor 40.000 ponden. 41 apps voor brazilie onder 20. acceleratie en snelheid 19, stamina 18, 19 jaar
Held!
ook alle AMC verkocht - ik speel nu zonder amc en had best een handjevol goede. 4 ton tot 1,9 miljoen
Kassa.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Your Friendly Neighborhood Moderator
Hij wilde na het eerste seizoen weg en ik heb dat tegen gehouden. Daar was hij niet zo blij mee, dus ik heb beloofd dat er genoeg perspectief bij Twente zou zijn. Zijn morale is gewoon goed en hij geeft ook aan harder te willen trainen en beter te presteren, maar echt effectief is het niet.
Daarbij is de aanvoer van mijn wingers (Bajrami/Verhoek) ook niet echt geweldig. Als winger spelend komt er bijna geen voorzet aan, of rennen ze naar de achterlijn om daar te wachten tot ze getackeld worden.... Ik laat Bajrami nu maar als Inside Forward spelen en dat resultaat af en toe in een leuke steekpass of een goal, maar ik zou graag wat effectiever gebruik willen maken van hun vaardigheden.
Ideeën?
Ik krijg ze niet aan de praat, zet de bestanden op de plek waar ze moeten (c:\Users\user\enz.\editor data) maar kan niets selecteren bij het kiezen van editor bestanden. Heb de map editor data zelf moeten maken want die stond er niet.Jorgen schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:59:
Ik zou voor de FM Weegie update gaan op Sortitoutsi.net. Ook de updates van Pr0 en Nik (beiden op de officiele SI forums) krijgen veel positieve reacties.
Heb het al gevonden, ik had een totaal andere locatie voor de data editor toen ik eens met de editor iets ging bekijken.
[ Voor 10% gewijzigd door Christiano007 op 02-09-2012 20:43 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
http://www.mycom.nl/Produ...6G50as2nd-i32367M/1364009
Zie het in ieder geval als een mooie mogelijkheid om m'n jonge nederlandse talentjes wat internationale ervaring op te laten doen, uiteraard in het A-elftal
Hier de screenshots voor de liefhebbers:
https://www.dropbox.com/sh/609a8nh9w1v7c53/CR0BPsni0U
Vooral Christian Eriksen en Viktor Fischer zijn het bekijken waard. Ik heb ze nog nooit zo goed gekregen in het spel.
Een leuke challenge met het Nederlands elftal is het "naturaliseren" van zoveel mogelijk talenten. Soms hebben spelers doordat ze lang in Nederland spelen de mogelijkheid om voor Nederland uit te komen. Zeker Braziliaanse en Argentijnse talenten worden af en toe vergeten door hun eigen land.toolkist schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:12:
Gisteren dan toch maar bondscoach van Nederland geworden, ookal heb ik eigenlijk helemaal geen zin om dat er allemaal bij te doen. Bertje werd echter ontslagen na in de groepsfase van het WK eruit geknikkerd te worden door Canada en Ecuador en ze kwamen daarna meteen bij mij aankloppen. Heb 't merendeel van m'n staff bij Spurs maar aangesteld bij Oranje, alleen wil er echt niemand de <19 en <20 jobs accepteren.
Zie het in ieder geval als een mooie mogelijkheid om m'n jonge nederlandse talentjes wat internationale ervaring op te laten doen, uiteraard in het A-elftal
Voor de <19 en <20 jobs zou je eens kunnen kijken naar trainers met een mindere reputatie(maar wel goede attributen).
Ik denk het wel. Maar een i3 processor is geen beest waardoor het simuleren waarschijnlijk 2x zo lang zal duren als met een i5 of i7.Agadir schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:30:
Zou ik fm2012 kunnen draaien op deze notebook:
http://www.mycom.nl/Produ...6G50as2nd-i32367M/1364009
De beste betaalde speler krijgt 600.000 per jaar. Komt neer 11.500 p/w, toen ik nog in de Engelse League 1 speelde wilden spelers dat al hebben. Helemaal omdat je al in 2018 ziet.q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:27:
Ik heb het voor elkaar gekregen het salarisbudget van mijn Ajax terug te dringen tot 5.12miljoen per jaar met alleen maar spelers van de huidige selectie + jeugd. Hierdoor ben ik nu de club die het minst aan salarissen betaald per jaar in de Eredivisie. Ondanks de lage salarispost win ik toch elk jaar de competitie en heb ik ook al de CL finale gewonnen en verloren!
Hier de screenshots voor de liefhebbers:
https://www.dropbox.com/sh/609a8nh9w1v7c53/CR0BPsni0U
Vooral Christian Eriksen en Viktor Fischer zijn het bekijken waard. Ik heb ze nog nooit zo goed gekregen in het spel.
En 1B waard. Is stadion uitgebreid? Complex? Je team is 'niks' waard...
Niks ge-edit?
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 06-09-2012 13:09 ]
Er kunnen zon 75.000 man in het stadion en de andere faciliteiten zijn ook de best haalbare.Vos schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:07:
[...]
De beste betaalde speler krijgt 600.000 per jaar. Komt neer 11.500 p/w, toen ik nog in de Engelse League 1 speelde wilden spelers dat al hebben. Helemaal omdat je al in 2018 ziet.
En 1B waard. Is stadion uitgebreid? Complex? Je team is 'niks' waard...
Niks ge-edit?
Ik speel met de MU-data update(maar daarin worden stats van spelers niet aangepast).
Doordat er nooit spelers worden gekocht en de salarispost zo laag is neemt het vermogen van de club per jaar aardig toe. Elk jaar wordt er tenslotte een winst geboekt van zon 50miljoen.
Er is niks ge-edit. Wel zijn er een aantal spelers verkocht die geen genoegen wilden nemen met een minder salaris(Alderweireld, Sulejmani).
Inmiddels verdient Eriksen overigens 650.000 omdat hij begon te zeuren om een nieuw contract en ik op geen manier zijn salaris gelijk kon houden. Maar hij ligt nu wel tot 2023 vast
Nee, merp!
Er is niks geedit, maar ik heb inderdaad erg veel sponsors. Maar als je naar de bedragen kijkt dan zie je dat het bij de meeste sponsors om een hele kleine bijdrage gaat.PauseBreak schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:50:
Niks geëdit? Je hebt duisent sponsorcontracten. Ik heb er 5 en dat is inclusief de 'stadium sponsorship deal', en daarbij zit ik nu in 2026. Heeft wel even geduurd voordat ik überhaupt meer dan 2 sponsors had
Wellicht dat de MU-data update hier effect op heeft.
De salarissen kan ik trouwens wel verklaren, ik heb hier een tactiek voor;
Elke keer dat ik een contract ga aanbieden verschuif ik het salarisbudget naar het minimale zodat spelers geen ultrahoog salaris kunnen vragen. Meestal vragen ze dan alsnog een salaris wat eigenlijk te hoog is. Maar dit kan je dan verlagen door bonussen per doelpunt of per wedstrijd te geven(en nog een aantal opties). De smaakmakers van je elftal willen altijd grootverdiener zijn dus je moet er voor zorgen dat alle grootverdieners ongeveer hetzelfde salaris verdienen.
[ Voor 33% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 06-09-2012 18:06 ]
Maar liefst 900 (!) nieuwe features.
Virussen? Scan ze hier!
The brand new Network Play is fully integrated with Steam’s network functionality which means that players should be able to set up and enjoy games against their friends far more easily than before. The Network Mode also allows people to set-up special one-off leagues and cups and to import their team from their career mode, so you can now end any debate about whose FM team is better.
The deeper integration with Steam will also allow us to manage worldwide leaderboards, so, for the first time you’ll really know how good a manager you are.
[ Voor 73% gewijzigd door Vos op 06-09-2012 18:49 ]
De Challenge-modus had van mij dan weer niet zo gehoeven, maargoed, je hoeft hem niet te kiezen, dus dat vind ik allemaal wel best.
Vanaf FM13 komt er ook een compleet herschreven nieuwe match-engine, werd imho wel tijd, de huidige match engine gaat volgens mij al mee sinds FM05 ofzo? Had toch wel de nodige flaws imho (in FM12 de 'defender scores from corner', in FM10 (?) de 'keeper scores an own goal' o.a.). Ben benieuwd hoe die gaat uitpakken...
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 06-09-2012 19:07 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dan zal het inderdaad wel de MU data update zijn. Normaliter heeft Ajax (of PSV/Feyenoord etc) niet zoveel sponsors. Het heeft trouwens een groter effect dan je denkt, want FM12 laat contracten niet 'verlopen'. Dat wil zeggen: De hoeveelheid contracten wordt normaal gesproken niet minder. Daardoor zul je dus na verloop van tijd heel erg veel sponsorinkomsten hebben.q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:00:
Er is niks geedit, maar ik heb inderdaad erg veel sponsors. Maar als je naar de bedragen kijkt dan zie je dat het bij de meeste sponsors om een hele kleine bijdrage gaat.
Wellicht dat de MU-data update hier effect op heeft.
De salarissen kan ik trouwens wel verklaren, ik heb hier een tactiek voor;
Elke keer dat ik een contract ga aanbieden verschuif ik het salarisbudget naar het minimale zodat spelers geen ultrahoog salaris kunnen vragen. Meestal vragen ze dan alsnog een salaris wat eigenlijk te hoog is. Maar dit kan je dan verlagen door bonussen per doelpunt of per wedstrijd te geven(en nog een aantal opties). De smaakmakers van je elftal willen altijd grootverdiener zijn dus je moet er voor zorgen dat alle grootverdieners ongeveer hetzelfde salaris verdienen.
Salarissen vind ik ook wel geinig om te bekijken trouwens, maar zoals jij het doet zou ik het niet kunnen. Daar heb ik het geduld niet voor
Ik ben zeer geïnteresseerd! Zeker nu ze ook hebben aangekondigd dat de match engine een overhaul krijgt en er een Director of Football geïntroduceerd wordt en meer specialistische trainers ... Zeer benieuwd weer! Gelukkig heb ik in december en januari even de tijd om hiermee aan de slag te gaanwildhagen schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:40:
FM2013 is vandaag overigens aangekondigd: http://community.sigames....ll-Manager-2013-Announced!
Maar liefst 900 (!) nieuwe features.
Nee, merp!
Verwijderd
Het schuiven met je salarisbudget is natuurlijk compleet nutteloosq-enf0rcer.1 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:00:
[...]
Verwijderd
Dit laatste seizoen ben ik kampioen geworden en mijn topspits (Eilandro - volgens mij van Santos gekocht aan het begin van het spel) scoort er 71 in 58 wedstrijden. Dan ben ik blij dat ie maar 500 bonus kreeg per doelpunt. Als ik hem 2K per doelpunt had gegeven was ik 100K meer kwijt geweest. En dat was een seizoen geleden nog mijn transfer budget
Release before Christmas stond er volgens mij in de aankondiging, dus december lijkt me dan wel kloppenVerwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:53:
Ik las op facebook iets met "This december" maar misschien fout gelezen want dat lijkt me vrij lang.
Ik heb een aantal malen wel een verschil gemerkt in wat spelers dan vragen.Voorbeeld: Mijn salarisbudget is 200k p/w, ik bied speler een contract aan en hij vraagt 12k p/w. Verschuif ik mijn salarisbudget naar 250k p/w, dan vraagt deze speler opeens 16k p/w. Net of hij weet dat er meer te halen isAngeloonie schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:26:
[...]
Het schuiven met je salarisbudget is natuurlijk compleet nutteloosOf je deze nou op 0 of 100.000.000 staat, het heeft geen invloed op wat de speler vraagt. Zoals je al aangeeft: ze vragen gewoon een hoog salaris dat ze zouden willen hebben, ongeacht wat jij met je budget doet.
Probeer voor de gein eens een groter verschil. Je zal merken dat het gevraagde salaris 3x zo hoog kan zijn.Vos schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:43:
[...]
Ik heb een aantal malen wel een verschil gemerkt in wat spelers dan vragen.Voorbeeld: Mijn salarisbudget is 200k p/w, ik bied speler een contract aan en hij vraagt 12k p/w. Verschuif ik mijn salarisbudget naar 250k p/w, dan vraagt deze speler opeens 16k p/w. Net of hij weet dat er meer te halen is.
@Bovenstaande, ik ben natuurlijk ook niet gek. Een grote doelpuntenbonus ken ik alleen toe aan weinig scorende spelers
Ik heb trouwens een handige tip gevonden voor mensen die met een custom database ook in het nieuwe seizoen(2012-2013) willen beginnen. Dit valt namelijk niet aan te passen in de database zelf.
Hierdoor kan je dus in juli 2012 je spel beginnen zonder dat er transfers hebben plaatsgevonden. Volgens mij kan je naast Brazilie ook een aantal andere landen kiezen die in januari 2012 starten, maar ik weet niet uit mijn hoofd welke.1) When you start a new game select the Brazil nation (also select nation you wish to compete in, just select starting date)
2) This will allow you to start in January 2012
3) Select no transfers in first window or something like that
4) Then create manager who is unemployed
5) Holiday to July 1st
6) Retire
Then Create New Manager and your ready to go :-D
[ Voor 38% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 07-09-2012 17:42 ]
Ik zou eigenlijk terug willen naar spellen als CM01-02 (zoals ik mij dat herinnerwildhagen schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:04:
Ik vind die nieuwe Classic-mode ook wel interessant, sommige dingen wil ik gewoon meer kunnen delegeren, bijvoorbeeld het media-circus, dat vind ik toch één van de mindere zaken in het spel.
De Challenge-modus had van mij dan weer niet zo gehoeven, maargoed, je hoeft hem niet te kiezen, dus dat vind ik allemaal wel best.
Vanaf FM13 komt er ook een compleet herschreven nieuwe match-engine, werd imho wel tijd, de huidige match engine gaat volgens mij al mee sinds FM05 ofzo? Had toch wel de nodige flaws imho (in FM12 de 'defender scores from corner', in FM10 (?) de 'keeper scores an own goal' o.a.). Ben benieuwd hoe die gaat uitpakken...
Rest vond ik altijd bijzaak (TT, gesprekken etc., trainen). Ik kan uit wat ze nu zeggen over Classic mode niet goed achterhalen of dat kan. Ik krijg het beeld dat je niet zelf kan kiezen (wat ik wel snap) en dat ik sommige zaken toch niet kan of juist wel moet.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
Kan nu toch ook prima? De rest laat je gewoon doen door je assistent, doe ik ook.BjornE schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:32:
[...]
Ik zou eigenlijk terug willen naar spellen als CM01-02 (zoals ik mij dat herinner): vooral richten op spelers kopen, scouten, tactieken in elkaar flansen en wedstrijden spelen.
Rest vond ik altijd bijzaak (TT, gesprekken etc., trainen). Ik kan uit wat ze nu zeggen over Classic mode niet goed achterhalen of dat kan. Ik krijg het beeld dat je niet zelf kan kiezen (wat ik wel snap) en dat ik sommige zaken toch niet kan of juist wel moet.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
Dat hoeft niet, gewoon een goede assistent-manager contracteren zoals bijvoorbeeld Jair Ventura. Vraagt weinig salaris een heeft superb stats.BjornE schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 22:17:
Ja, maar dan voelde het altijd alsof je meer dan de helft liet liggen en gewoon niet optimaal presteert
Wel heb ik in de laatste wedstrijd waarmee ik in die formatie speelde, een attacking midfielder naar linksachter moeten verplaatsen omdat m'n linksback rood kreeg. Kan dat de formatie na 1 wedstrijd overhoop gooien?
Owja, ook heb ik 3 spelers op vakantie gestuurd voor een week.
Verwijderd
Dus de drie spelers snappen de tactiek misschien goed en die zijn nu weg. Maar 3 tactieken trainen lijkt me wat zwaar. Als je er wat spelers bij hebt gekocht, helpt dat ook mee met het verwateren van de tactiek, met trainings arbeid die de trainers moeten doen. Die moeten meer mensen trainen is minder tijd per speler.
Ik heb als assistent manager bij brazilie trouwens mijn eigen assistent manager neergezet, en ik vind het best irritant dat elk talent van mijn team, direct 2x opvalt bij hem, in mijn U20 vind ie dat ze een kans in het eerste verdienen en hij vind in het volgende bericht dat we ze in het oog moeten houden voor brazilie. Beetje irritant zo, want ik neem zijn suggestie altijd over voor het nationale elftal, dus als hij ze nou eens selecteert.....Maar dat doet ie dan nooit
Na 2 jaar:
- 2 maal Landstitel
- 2 maal Johan Cruijfschaal of hoe dat ding ook heet (begin seizoen)
- 2 maal Beker
- 1 maal Champions League
Afgelopen jaar ongeslagen in Eredivisie
Financiën:
40 miljoen winst over 2 jaar
Spelers:
2011/2012
5 Miljoen gekocht
5.5 Miljoen verkocht
2012/2013
24 miljoen gekocht
44 miljoen verkocht
Heb weinig spelers meer over van de originele, omdat iedereen voor absurde bedragen wordt weggekocht.
Spelers die ik nog heb:
Vermeer, Blind, Boilesen, Anita, Lodeiro en Aissati
Veel binnen gehaald op einde contract of free transfer
Komende seizoenen probeer ik wat meer te gaan investeren in NL spelers.... Dat is wel lastig, want er zijn weinig goede talenten.
[ Voor 42% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-09-2012 14:34 ]
Nee, merp!
Verwijderd
Ik had al eens geweigerd, dat was PSG, nu kwam chelsea (AVB zit er trouwens weer, leuk om te zien) en Eilandro was een beetje boos dat ie niet mocht praten met chelsea. Soms is het spel een beetje raadselachtig.
Dat kan echt beter. Ik hoop ook dat ze eraan hebben gewerkt in 2013.
Nee, merp!
Dat probleem had ik ook altijd, heel irritant hoop idd ook dat het in 2013 beter is.PauseBreak schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:38:
Transferdingen zijn in het spel sowieso bizar. Ik krijg mijn spits (die 1,5 doelpunt per wedstrijd maakt, gemiddeld over 12 seizoenen) ook aan de straatstenen niet kwijt terwijl hij pas 28 is. Ben je zelf in de markt voor zo'n spits, dan mag je even minimaal €40mln neerleggen
Dat kan echt beter. Ik hoop ook dat ze eraan hebben gewerkt in 2013.
Kan niet wachten......
jezusislief
Je kan al twee weken vantevoren een beta-versie spelen die vrijwel identiek is aan de final, alleen zonder netwerkmodus. Maar wel met full database, unrestricted tijdsduur en savegame-compatible met de final. Moet je alleen wel bij een authorized reseller je FM13 pre-orderen. In NL en BE is dat overigens Bol.com.
Zie http://community.sigames....e-amp-Pre-Order-Incentive
Virussen? Scan ze hier!
of gewoon via steamwildhagen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 05:00:
Releasedatum FM13 is nu bekend gemaakt: vrijdag 2 november. Mooi op mijn verjaardag, leuk cadeautje van SI!
Je kan al twee weken vantevoren een beta-versie spelen die vrijwel identiek is aan de final, alleen zonder netwerkmodus. Maar wel met full database, unrestricted tijdsduur en savegame-compatible met de final. Moet je alleen wel bij een authorized reseller je FM13 pre-orderen. In NL en BE is dat overigens Bol.com.
Zie http://community.sigames....e-amp-Pre-Order-Incentive
Via Green Man Gaming kost hij nu EUR 32,50 met voucher GMGFM-C7BEY-U0PMY.
Verwijderd
Ik denk dat ik hem dan toch via GMG ga bestellen dit weekend, is toch bijna 2 tientjes goedkoper
Virussen? Scan ze hier!
Jij in ieder geval niet?
Ik heb het al een keer gedaan
F*ck ook maar, ik maak hem nu wel aan
Tada...
[Multi] Football manager 2013
[ Voor 54% gewijzigd door Vos op 28-09-2012 17:01 ]
Ik heb 2 wingers en 2 spitsen. 1 van de wingers heb ik op Inside Forward gezet om me niet helemaal vleugellam te maken. Verder heb ik als shout Exploit the Middle en Run at Defense geactiveerd. Ook heb ik Short Passes als speeltype en bij de wingers ook aangegeven dat ze korte passes moeten geven en minder moeten crossen.
Verwijderd
Wat ik gedaan heb is meerdere dingen aanvinken zoals playmaker en targetman, maar er dan niemand opzetten. Op de een of andere manier werkt dat, dan vinden ze gewoon de spits, en word de bal rondgespeeld.