Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Speedy_J schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:25:
In FM mogen Jupiler clubs geen spelers van buiten de EU contracteren.
Belgie of Nederland?

In nederland wel, athans voorgaande jaren.

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 05-07-2012 12:49 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:43

Sherlock

No Shit

Speedy_J schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:25:
In FM mogen Jupiler clubs geen spelers van buiten de EU contracteren.
Ah, dat is ook vreemd! Die regel bestaat toch niet 'in real life'? Ik weet dat er een minimumloon aan verbonden zit wat voor veel eredivisieclubs nog te hoog is, maar in theorie is het gewoon mogelijk.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Hebben meer mensen het gevoel dat vooral de fysieke stats belangrijker zijn dan alle andere stats?
Ik merk het nu in de lower leagues enorm dat spelers met Pace/Stamina/Strength allen boven de 12 gewoon beter doen dan spelers die technisch enorm veel beter zijn maar net aan 10 halen op die stats(en vaak zelfs dat niet).
En niet een beetje maar echt een vol punt op de wedstrijdscores gemiddelden. Misschien beeld ik het me in omdat mijn team gewoon enorm lekker loopt maar ik heb al enkele "vedettes" naar de reserves verbannen omdat de neanderthalers veel betere resultaten behalen.

(overigens ben ik een enorme drillsergeant voor mijn team. Alles onder de 10 voor Determination/WorkRate/Teamwork komt mijn team niet eens in. Oost-Duitse slagers het veld in verdomme :P)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53

odan

The dark side is within all!

dat heb je in de lagere regionen. tot je op een gegeven moment wat hoger komt en je sterke spelers alle kanten van het veld te zien krijgen van "kleine messi's" ;)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Enkel de toppers houden het nu tegen (en dan ook meteen dramatisch... Newcastle met 2-1 en 1-1 eruit gooien en daarna tegen ManUre met 0-5 en 2-4 eruit gegooid worden)
Full-court-press kunnen volhouden is schijnbaar genoeg om de tegenstanders gewoon in een complete war-of-attrition eruit te werken.
Net in mijn Basingstoke testgame 2e seizoen pas in de League Cup Semi-Finals tegen Arsenal eruit. De FA Cup Quarter Finals tegen ManUre. Terwijl we onderweg in die cups de subtoppers als Aston Villa, Newcastle, Leeds en Blackburn eruit geknikkerd hebben. Blue-Square Premier staan we ongeslagen bovenaan. (Nadat we de Blue-Square North ook vrij dik gewonnen hadden)

Tot dusverre zeggen mijn testresultaten dat fysieke teams, statistisch gezien, sterkere teams kunnen zoeklopen door gewoon langer door te kunnen. (en dan tegen "mindere teams" helemaal gewoon de tegenstander in hun eigen doel drukken)
Needs more testing, het kan namelijk ook dat mijn tactiek lekker werkt in combinatie met deze hele fysieke methode van spelen.

EDIT:
Ok, Gaat goed tot nPower Championship. Vanaf dat moment begint het tegengas te komen. Dus zeg maar vanaf het punt dat de teams fysiek in de buurt beginnen te komen beginnen de technische statistieken echt naar voren te komen en daar blijven we nu op achter. Maar van Blue-Square Premier tot middenmoot nPower Championship met 1 bijna compleet basiselftal (4 spelers vervangen omdat ze voor leuke bedragen weg konden) is geen slechte score.

[ Voor 23% gewijzigd door MazeMouse op 06-07-2012 10:38 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
Net Marc-André ter Stegen en Carlos Tevez transvervrij opgepikt. Ze hadden ruzie met de manager begin 2014, en waren toen net transvervrij. Tevez heb ik uit eindelijk voor 40k in de week kunnen krijgen, dus dat is nog wel redelijk wat als ajax manager. maar heb er wel genoeg budget voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31
@MazeMouse: Welke tactiek gebruik je nu dan?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:20
Marc André ter Stegen heb ik voor weinig opgepikt met Feyenoord. Goede keeper.

Eerste 4 seizoenen Feyenoord gedaan, daarna bij Man Utd die toch wel een klein beetje afgegleden waren. 1e jaar weer netjes 1e geworden Premier league en FA Cup enzo ook allemaal binnengesleept. Alleen helaas geen Europees voetbal dat seizoen ivm slechte prestaties voor mij.

Nu wel Champions League gehaald. Het leuke was dat ik in de poule kwam bij Feyenoord, Palermo en Kobenhagen.

De wedstrijd tegen Feyenoord (Nog maar één tegen gespeeld) won ik nipt met 2-1. Potverdorie dat is een stugge ploeg geworden (Hopelijk ook dankzij mij)! Zijn zonder mij ook gewoon netjes 1e geëindigd in de Eredivisie. Blijft een leuke club Feyenoord om mee te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

PauseBreak schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:39:
@MazeMouse: Welke tactiek gebruik je nu dan?
Iets gebaseerd op de 4-2-3-1 Denmark die ik aangepast heb en 4-1-1-3-1 genoemd heb.

-4 op een lijn verdediging. Fullbacks als "automatic" en centraal als verdedigend.
-Verdedigende middenvelder. Support (naar defend zetten als je een zware tegenstander hebt)
-Centrale middenvelder. Support
-2 wijde wingers en aanvallende middenvelder (Attacking Midfielder) als "3" en dan 1 spits (Advanced Forward). Met 4en als "Attack". Dit is je scorende clubje.

Vrijheid: Fluid (teamwork zorgt er wel voor dat spelers goed voor elkaar zorgen)
Instelling: Control (naar counter zetten bij zware tegenstanders. Het idee is je tegenstander fysiek weg te werken door de wedstrijd te willen beheersen)
Passing: Short (naar direct zetten bij zware tegenstanders)
Pressing: More (en ook bij Opposition Instructions specifiek full press op de vijandelijke verdediging instellen)
Tackling: Hard (viel me nog reuze mee hoe weinig fouls er opgepakt worden)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Alvast een tip voor een leuke uitdaging in FM13 :P

Rangers komend seizoen actief op vierde niveau

HOOFDDORP - The Rangers FC zal volgend seizoen uitkomen in Division 3, het vierde niveau in Schotland.

Foto: ANP

Dat heeft de Scottish Football League (SFL) vrijdag gemeld.

Liefst 25 van de 30 profclubs in Schotland hebben tegen het voorstel gestemd Rangers in Division 1 toe te laten.

Eerder stemden ook de clubs uit de Schotse Premier League tegen het toelaten van de ‘nieuwe’ Rangers.

De recordkampioen van Schotland (54 titels) belandde afgelopen seizoen in grote financiële problemen. Toen duidelijk was dat Glasgow Rangers failliet zou worden verklaard, verlieten veel spelers de roemruchte club.

Sportieve eerlijkheid

''Het is een zeer, zeer belangrijke dag voor het Schotse voetbal", zei SFL-voorzitter David Longmuir. ''De enige aanvaardbare beslissing is om Rangers FC in de Third Division te laten starten in het seizoen 2012/13."

"Die beslissing is een van de moeilijkste voor alle betrokkenen, maar het is genomen in het belang van de sportieve eerlijkheid. Dat is het fundamentele beginsel van de SFL", aldus Longmuir

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Heeft niemand een filmpje met een walkthrough voor pre-season tot aan september ofzo?
Of gewoon een filmpje die een goede FM speler z'n gameplay volgt voor de eerste ingame maanden.
Ik wil het spel graag leren maar ik wordt overrompelt door al die features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Het enige wat je moet doen is op volgende klikken, maak je niet te druk over alles. Je weet topch niet wat het doet, rag door het voor seizoen heen lees een beetje doe wat nuttigs en ga naar je wedstrijdjes. Bij FM kan je het zo moeilijk maken als je zelf wilt en je hebt heel veel opties waardoor je wat overweldigt kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:24
Hier ook een nieuwe speler die maar gewoon begonnen is.

Wel ben ik op zoek naar een menu met tips over hoe spelers uit mijn eigen team zich zouden kunnen verbeteren. Ik dacht dat het op basis van de gespeelde wedstrijd was en dat het tips van coaches waren. In Backroom Advice kan ik het zo gauw niet terug vinden, iemand enig idee wat ik zoek? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Of ga de eerste turn meteen enorm stapsgewijs te werk. Veel dingen hoef je maar een keer in de diepte te doen en daarna enkel wanneer nodig.
Wat ik altijd doe ik:
1: Staff nalopen. Nuttelozen eruit kicken en beginnen met nieuwe aantrekken. (eenmalig, later enkel bijhouden en vervangen/verbeteren indien nodig/mogelijk)
2: Trainingsprogramma's opstellen en de coaches opdelen om zo hoog mogelijke kwaliteit training te hebben.
3: Mijn spelersmateriaal beoordelen en adh daarvan een tactiek opstellen.
4: Transfermarkt gaan bestormen
5: End turn1 :P

Daarna kun je gewoon de "day to day" dingen gaan afhandelen.

[ Voor 5% gewijzigd door MazeMouse op 15-07-2012 15:28 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, wat MazeMouse doet, doe ik ook ongeveer. Alleen punt 1 doe ik na het eerste seizoen omdat je dan vaak meer geld te besteden hebt en er meer staf te vinden is :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Doe het ook zo, alleen heb ik voor stappen 2 en 3 zelf wat standaardtactieken en trainingen op de plank liggen (4-1-2-1-2, 4-4-2 Diamond en 4-3-2-1 zijn mijn drie standaardtactieken), ik hoef dus alleen maar de meest bij de selectie passende training en tactiek te kiezen, en eventueel een beetje bij te tweaken, maar zeker niet meer helemaal opnieuw opzetten :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
MailMan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:21:
Hier ook een nieuwe speler die maar gewoon begonnen is.

Wel ben ik op zoek naar een menu met tips over hoe spelers uit mijn eigen team zich zouden kunnen verbeteren. Ik dacht dat het op basis van de gespeelde wedstrijd was en dat het tips van coaches waren. In Backroom Advice kan ik het zo gauw niet terug vinden, iemand enig idee wat ik zoek? :P
Iemand die me met bovenstaande nog kan helpen? Ik heb verder rondgekeken en de enige info die ik kon vinden was via http://www.guidetofootballmanager.com waar het volgende gezegd wordt:

Your assistant's feedback gives you vital information before and during a match. It can be viewed on the Advice tab on the Tactics Overview screen before or during a match...

Maar ik kan de Advice tab nog steeds niet vinden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
MailMan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:49:
[...]

Iemand die me met bovenstaande nog kan helpen? Ik heb verder rondgekeken en de enige info die ik kon vinden was via http://www.guidetofootballmanager.com waar het volgende gezegd wordt:

Your assistant's feedback gives you vital information before and during a match. It can be viewed on the Advice tab on the Tactics Overview screen before or during a match...

Maar ik kan de Advice tab nog steeds niet vinden...?
Ik speel in het engels (geen idee wat het in het nederlands is)
Pre-match en tijdens de match naar de tab van je club/land gaan en dan bij Overview kijken (daar waar je je opstelling maakt en spelers wisselt). Je hebt daar ook een tab met squad en advice. Onder advice zie je die info/feedback van je assistent manager.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Pff minitabje die ik nu ineens zie. Thanks voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
WTF!

Mijn game blijft nu vastlopen op maandag 4 december 2028. Als ik dan verder wil krijg ik zo'n draaiend rondje, en gebeurt er verder niks meer, ook niet na een kwartiertje wachten. Is reproduceerbaar (paar keer game opgeslagen op 1 december, en reloaded)....

Da's lekker dan, einde van mijn savegame op deze manier... :X

Iemand ook al tegen dit issue opgelopen? Of is nog niemand tot december 2028 gekomen?

Zou wel jammer zijn als ik een nieuwe save moet starten, want was net gepromoveerd naar de Braziliaanse First Division :(

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
wildhagen schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:18:
WTF!

Mijn game blijft nu vastlopen op maandag 4 december 2028. Als ik dan verder wil krijg ik zo'n draaiend rondje, en gebeurt er verder niks meer, ook niet na een kwartiertje wachten. Is reproduceerbaar (paar keer game opgeslagen op 1 december, en reloaded)....

Iemand ook al tegen dit issue opgelopen? Of is nog niemand tot december 2028 gekomen?

Zou wel jammer zijn als ik een nieuwe save moet starten, want was net gepromoveerd naar de Braziliaanse First Division :(
Als je de andere save gebruikt van een maand ervoor en daarop verder speelt?

(moet ie niet gewoon ontzettend lang laden die 386 van je? :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 16-07-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Heb idd al een wat oudere save van die game gebruikt, maar die doet precies hetzelfde: tot 3-12-28 geen enkel probleem, daarna blijft hij hangen.

Lang laden denk ik niet, Core i7-940 op 2.93 Ghz met 6 GB RAM hier ;)

Heb inmiddels ook een topic op het forum van SI aangemaakt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:01

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik zit nu in Juli 2028, ben benieuwd als hij bij mij wel gewoon doorgaat, zou jammer zijn om tegen een error aan te lopen...

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

wildhagen schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:49:
Heb idd al een wat oudere save van die game gebruikt, maar die doet precies hetzelfde: tot 3-12-28 geen enkel probleem, daarna blijft hij hangen.

Lang laden denk ik niet, Core i7-940 op 2.93 Ghz met 6 GB RAM hier ;)

Heb inmiddels ook een topic op het forum van SI aangemaakt...
en even een paar dagen op vakantie gaan helpt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hmm, daar had ik nog niet eens aan gedacht.

Net ff geprobeerd, maar helaas, ook dan blijft hij hangen op dezelfde datum.

Edit: jaaaah, SI heeft de save kunnen fixen, ze hebben de date op 5 december gezet, heb net de gefixede save kunnen downloaden, en nu gaat hij weer door (zit inmiddels alweer op 9 december) :P

[ Voor 44% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2012 12:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:54
wildhagen schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:08:

Edit: jaaaah, SI heeft de save kunnen fixen, ze hebben de date op 5 december gezet, heb net de gefixede save kunnen downloaden, en nu gaat hij weer door (zit inmiddels alweer op 9 december) :P
Netjes :) Goede customer support zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Idd, erg netjes. Het was "Neil Brock" die het had gefixed, ken hem verder niet (kom eigenlijk zelden op het SI-forum), maar hij krijgt van mij een pluim :P

Nu hopen dat het goed blijft gaan in de toekomst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Hmm ik kom er net achter dat ik geen coaches heb die goed zijn in Shooting (dus Technical Ability en daarna Attack Ability) en Tactical Ability. Wilde er twee bijhalen, maar de board interrupte... In principe zou ik er staff uit kunnen gooien en een nieuwe poging wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Ik heb nog genoeg salaris over om per week te spenderen maar ik kan geen duurdere staf aantrekken.
Ze vragen 400 per week en ik kan maar 225 per week aanbieden. Het bestuur verhinderd mij om boven de 225 te gaan.
Ik heb ook 0 transfer budget en alles op salaris gezet en er is nog genoeg ruimte over voor salaris, maar nog pakt die het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MailMan schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:10:
Hmm ik kom er net achter dat ik geen coaches heb die goed zijn in Shooting (dus Technical Ability en daarna Attack Ability) en Tactical Ability. Wilde er twee bijhalen, maar de board interrupte... In principe zou ik er staff uit kunnen gooien en een nieuwe poging wagen?
Dat kan inderdaad, je kan ze eerst om een Mutual Termination vragen, en als ze dat niet willen kun je ze ontslaan. Houdt er wel rekening mee dat dat wel een afkoopsom kost!

Je kan je board ook vragen of je meer coaches mag aannemen (kan via Interact with Board) en dan bij Staff.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
wildhagen schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:35:
[...]

Dat kan inderdaad, je kan ze eerst om een Mutual Termination vragen, en als ze dat niet willen kun je ze ontslaan. Houdt er wel rekening mee dat dat wel een afkoopsom kost!

Je kan je board ook vragen of je meer coaches mag aannemen (kan via Interact with Board) en dan bij Staff.
Thanks! De staff van de Tukkers is alleen niet echt meewerkend... Eikels :+

Wordt dus inderdaad wat staff eruit gooien. Ik zie alleen dat ik nog wel ruimte heb om 1st Team coaches toe te voegen, alleen zijn die maar heel zeldzaam volgens mij scouts (3 uit 800+). Daarnaast heb ik iemand eruit gegooid en zou er in principe ruimte moeten zijn voor een extra coach, maar alsnog wordt die niet aangenomen... Kan dat komen omdat er van andere coaches teveel zijn?

Iets anders. Het effect van het aantal competities dat je in het begin selecteert begrijp ik niet helemaal. Ik heb nu de belangrijkste Europese landen geselecteerd (stuk of 6), maar betekent dat dat ik geen spelers kan scouten of tegenkomen in het spel die niet in die competities spelen? Het lijkt me dat het te maken heeft met het aantal landen dat gesimuleerd wordt. Maar ik lees wel over Shaktar in het nieuws, dus die spelen wel mee.

Oftewel, wat is het feitelijke gevolg?

En hoppa, nog een vraag:

Op Steam zag ik het spel te koop voor 12 pond terwijl hij in NL (met ook 40% korting) 30 euro is op Steam. Daarnaast kan je hem via goedkope webshops in NL voor 17 euro kopen.

Vanwaar het hoge prijsverschil tussen Engeland en NL?

[ Voor 59% gewijzigd door MailMan op 16-07-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 14:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:18:
Idd, erg netjes. Het was "Neil Brock" die het had gefixed, ken hem verder niet (kom eigenlijk zelden op het SI-forum), maar hij krijgt van mij een pluim :P

Nu hopen dat het goed blijft gaan in de toekomst.
De mensen bij SI zijn top. Maar dat is mijn mening.
Fijn dat ze het voor jou hebben kunnen oplossen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MailMan schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:40:
[...]

Iets anders. Het effect van het aantal competities dat je in het begin selecteert begrijp ik niet helemaal. Ik heb nu de belangrijkste Europese landen geselecteerd (stuk of 6), maar betekent dat dat ik geen spelers kan scouten of tegenkomen in het spel die niet in die competities spelen? Het lijkt me dat het te maken heeft met het aantal landen dat gesimuleerd wordt. Maar ik lees wel over Shaktar in het nieuws, dus die spelen wel mee.

Oftewel, wat is het feitelijke gevolg?
De landen en divisies die je laadt, zorgen voor het feitelijke aantal beschikbare spelers in je savegame.
Dat heb ik hier al eens uitgelegd: :)
Jorgen schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:44:
Nee. Hiermee geef je aan welke spelers er standaard worden geladen. Bij het toevoegen van competities worden er spelers geladen of verwijderd die nodig zijn om die specifieke competities te kunnen spelen.

Bijv.

Je laadt Nederland, België en Frankrijk, met een normale database, inclusief alle spelers uit Duitsland.
Je spel wordt nu gemaakt en bestaat uit alle voetballers die nodig zijn om NL, BE en FR te spelen, aangevuld met de belangrijkste spelers om je normale database te vullen. Daarbovenop krijg je nog eens alle spelers uit Duitsland.

Stel dat je nu na een paar seizoenen de volgende setup wilt hebben: Nederland, België en Engeland. Het spel past tijdens de seizoensupdate jouw database aan. Je krijgt wederom alle spelers die nodig zijn om in NL en BE te spelen. Nu worden echter de spelers van Frankrijk verwijderd en vervangen voor gesimuleerde spelers in Engeland. Verder wordt natuurlijk wel gekeken welke FR spelers nodig zijn voor jouw normale databasegrootte. En wederom krijg je nog steeds alle Duitse spelers.

Samengevat:

(spelers noodzakelijk voor competie; spelers voor database; aanpassingen)
1e setup: NL + BE + FR; normaal; alle DE
2e setup: NL + BE - FR + ENG; normaal (incl FR voor normale db); alle DE

Je krijgt dus enkel nieuwe / andere spelers die horen bij je competities. Sommige spelers had je al (en behoud je) vanwege je databasegrootte, of vanwege de keuzes in het menu van de aangepaste database. Sommige spelers verlies je omdat ze niet meer nodig zijn in jouw database als je een competitie verwijderd.
Misschien een idee om dit toe te voegen aan de topic start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:37
Ik ook net een bugje tegengekomen. Mijn keeper kreeg een rode kaart en had al 3 wissels toegepast, maar ik kon geen veldspeler in het goal zetten, dan gaf hij de foutmelding dat ik geen keeper geselecteerd had. Maar ik had ook geen keeper op de bank zitten, omdat ik in mijn vorige game waar ik tot 2024 gespeeld heb nog nooit een keeper gehad heb die een rode kaart kreeg of geblesseerd raakte.

De Portugese competitie is best leuk om in te spelen btw, toch vier teams die kans maken op de titel en na 24 wedstrijden is het verschil tussen de nummer 1 en 5, 6 punten.

[ Voor 18% gewijzigd door S401 op 17-07-2012 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Hmmz :P

Net de beker gewonnen tegen Ajax met Twente (0 - 5) en de eerste competitiewedstrijd een week later ook tegen Ajax met 4 - 0 verloren (was uit bij Ajax). Heb zo goed als zelfde opstelling gebruikt maar werden totaal overrompeld, zelfs met 10 man bij Ajax (el Ham rood). Misschien dat er in de bekerfinale andere spelers bij Ajax zaten, maar toch wel een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
WTF!

Zelfde gehad. Gamecache opnieuw valideren en je kunt weer 10 jaar verder. Daarna ga je 'm ongetwijfeld weer tegenkomen :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, nee, da's lekker!

Sta nu voor een zeer belangrijke wedstrijd, en mijn 3 keepers zijn allemaal opgeroepen voor interlands, en mijn 4e keeper is nog niet speelgerechtigd.

Kan nu dus alleen zo'n lompe grijze keeper opstellen. Daar wordt ik vrolijk van zo....

Edit: ah, wacht, mijn beste DC is ook opgeroepen. Lijkt wel of ik deze wedstrijd MOET verliezen ofzo...

Edit2: en so it happened, verloren 5-1 (en dat was een own goal...). Van mijn zwaarste rivalen, de fans staan nu met hakbijltjes buiten de poort van het stadion....

[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 20-07-2012 09:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Die international call-ups gaan soms inderdaad helemaal nergens over. Ik had laatst in mijn Virtus game (San Marino) 31 call-ups. (dus mijn 1e elftal. Mijn 2e elftal. En een deel van mijn jeugd... (bijna complete jeugd))
Ik kon net 11 man opstellen waarvan de helft buiten hun eigen positie omdat de rest voor de managers van San Marino, San Marino U21 en San Marino U19 opgeroepen waren.
En wee je gebeente als je zelfs maar 11 man terugroept. Volledige spelersopstand...

Gelukkig slechts competitiewedstrijden door verloren en nooit iets belangrijks, maar het slaat inderdaad compleet nergens op.
Ook als je bijvoorbeeld niet in top-flight zit en je "pareltjes" van verre haalt. Internationals van landen zoals Tahiti en Madagascar zijn namelijk sterspelers in de "net niet" categorie. Zit je regelmatig een maand zonder ze omdat in die gebieden de regio-cups op andere momenten zijn dan in Europa.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Iemand tips voor hoe ik wat meer voorzetten goed aan kan laten komen? Speel met Twente en over het algemeen komen Verhoek, Bajrami, Ola John en Rosales best langs de LB en RB van de tegenstander, maar de voorzet komt bijna nooit aan bij mij spits (Janke/de Jong/Welbeck of Diouf). Vaak staan ze niet vrij voor het doel maar meestal is de voorzet gewoon niet op maat.

Pff speel ik net twee potjes en beide een man verloren met gebroken been. Chadli en een gekochte ervaren zweedse die het erg goed deed (Hansson volgens mij).

[ Voor 18% gewijzigd door MailMan op 20-07-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Aansluitend op m'n vorige post:

Ik zit nu al met 8 9 (2e in 1 wedstrijd :( ) geblesseerden... Ik heb in het begin wel een paar fysio's ontslagen maar dat kwam ook omdat we er volgens de boardroom teveel hadden. En er zitten er nog steeds meer dan mag van de board.

Iets wat ik hier aan kan doen of is het gewoon pech?

edit: WTF? Vraag ik de boardroom om meer fysio's, zeggen ze ja. Huur ik iemand, zegt de boardroom dat we niet meer coaches nodig hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door MailMan op 22-07-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MailMan schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:56:
Aansluitend op m'n vorige post:

Ik zit nu al met 8 9 (2e in 1 wedstrijd :( ) geblesseerden... Ik heb in het begin wel een paar fysio's ontslagen maar dat kwam ook omdat we er volgens de boardroom teveel hadden. En er zitten er nog steeds meer dan mag van de board.

Iets wat ik hier aan kan doen of is het gewoon pech?

edit: WTF? Vraag ik de boardroom om meer fysio's, zeggen ze ja. Huur ik iemand, zegt de boardroom dat we niet meer coaches nodig hebben?
Heb je bij het aanbieden van het contract ook het contract gezet op physio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
MailMan schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:40:
[...]
Wordt dus inderdaad wat staff eruit gooien. Ik zie alleen dat ik nog wel ruimte heb om 1st Team coaches toe te voegen, alleen zijn die maar heel zeldzaam volgens mij scouts (3 uit 800+).
[...]
Je kunt 'gewone' coaches ook als First Team coach aannemen. Dat hoeven ze niet specifiek in hun profiel te hebben staan. Daarnaast heb je bij je boardroom een mooi overzicht hoeveel je van welke coaches hebt en hoeveel je er mag hebben. Wellicht schept dat wat licht in de duisternis.

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Blessures in wedstrijden is trouwens "random chance", fitness niveaus en blessuregevoeligheid dus gewoon een slechte run van de RNG en zelfs je meest fitte en minst blessuregevoelige spelers liggen er maanden uit.
Blessures buiten wedstrijden is afhankelijk van hoe hard je trainingen zijn, hoe goed je aanwezige physios en de spelers eigen blessuregevoeligheid. Ik heb een tijdje enorm veel trainingsblessures gehad toen mijn trainingen schijnbaar toch te hard waren.

En zelfs met alles netjes in te gaten houden is er altijd wel ergens een keer een periode waar je met een veredeld jeugdelftal het veld op moet...

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Precies wat MazeMouse zegt. Of je wel of niet blessures krijgt is echt volledig willekeurig. Ik heb nog nooit enige invloed gemerkt van het aantal fysio's en hoe goed die zijn (mijn fysio's zijn allemaal top of the bill, 20 fysio/20motivating/20 man management en minstens 14 op Level of Discipline, Determination en Adaptibility). Da's niet goedkoop, maar ik heb toch echt geen afname van blessures gezien de laatste paar seizoenen die ik heb gespeeld.
Sterker nog, mijn topspits is nu 6 maanden eruit met een gebroken been (puur toeval), 3 dc's zijn geblesseerd, mijn beste amr is 3-4 maanden weg en mijn 3e keeper ligt er ook 2 maanden uit. Soms heb je geluk, soms valt het tegen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Thanks voor alle tips. Ik heb nu 2 goede Fysio's gekocht en de training wat naar beneden bijgesteld.

Weer wat anders. Net een First Team Coach aangenomen met 18 Tactical Coaching en 20 Tactical Knowledge en daarmee m'n beste coach op dat gebied, maar bij opposition instructions is hij grijs wanneer ik om advies wil vragen omdat hij te weinig Tactical skills heeft...? Is er nog een andere attribuut die belangrijk is voor opposition instruction?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik heb geen idee, daar kijk ik nooit naar :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik laat dat soort dingen standaard over aan mijn assistent, werkt prima in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Gadverdamme wat een irritant seizoen tot nu toe zeg. Echt álles wat er vorig seizoen wel in ging, gaat nu op de paal, lat, keeper of naast. Nu helpt het ook niet dat mijn topspits midden vorig seizoen een beenbreuk opliep en daardoor 5 maanden ernaast stond (de rest van het seizoen :') ), maar ook toen liep de productie met mijn '2e' spits best aardig. (Topspits won trouwens nog steeds de prijs voor topscoorder in Nederland en Europa; 45 doelpunten in 28 wedstrijden (ED/CL/Beker).)
Tot nu toe gewoon verloren van OM. Dat is in de Champions League gewoon mijn eerste verliespot in 3 seizoenen! Ook die heb ik niet verloren omdat OM beter was, maar gewoon puur omdat alles naast/over/paal/lat ging, ipv in het doel :') Dit seizoen zou wel eens lastig kunnen worden. Misschien zelfs wel het eerste seizoen in 10 gamejaren tijd dat ik niet eens door de poulefase van de CL kom :X

Ook in de Eredivisie (ik speel met PSV, zit nu in 2025) is de start niet meer zo geweldig als voorgaande seizoenen. Er wordt minder goed gespeeld. Ik heb minder balbezit en er worden minder kansen gecreëerd. Wat er gecreëerd wordt gaat er in <20% van de gevallen ook in. Dat is nogal een flinke terugval van voorgaande seizoenen toen zo'n 35% van de kansen in ging en ik dus ook regelmatig met mooie cijfers won.
Nu ben ik dus maar even mijn tactiek licht aan het aanpassen om zo te kijken of ik daar nog ergens winst uit kan halen, maar ik denk dat het wel eens tijd zou kunnen zijn om een geheel nieuwe tactiek te ontwikkelen na dit seizoen want de rek lijkt eruit te zijn. Dat is wel jammer, want ik heb nu juist heel wat spelers gekocht speciaal met dit systeem en deze tactiek in gedachten :')

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 27-07-2012 13:15 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Timmehhh-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
MailMan schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:27:
Iemand tips voor hoe ik wat meer voorzetten goed aan kan laten komen? Speel met Twente en over het algemeen komen Verhoek, Bajrami, Ola John en Rosales best langs de LB en RB van de tegenstander, maar de voorzet komt bijna nooit aan bij mij spits (Janke/de Jong/Welbeck of Diouf). Vaak staan ze niet vrij voor het doel maar meestal is de voorzet gewoon niet op maat.
Wat ik er van begrijp is dat voorzetten geven in Fm2012 een zeer laag rendement heeft. SI heeft dit nog niet realistisch kunnen verwerken in het spel. Hoge voorzetten komen namelijk zelden/nooit aan.

Om deze reden spelen heel veel mensen met hangende vleugelspelers. Die dribbels en steekballen zijn veel effectiever namelijk.

Als je met vleugelspelers (wingers) speelt kan je de volgende instellingen beter vermijden:

Hug touchline, cross from byline, float crosses.

Ipv float crosses moet je drill crosses selecteren, dat zorgt voor lage voorzetten die de spits binnen tikt.

Ik heb wel eens winger versie gemaakt van Raikan's Awesome AMC, werkte vrij aardig.

Normale vleugels ipv hangende
Vrije ruimte zoeken ipv veld breed houden
voorzetten gevarieerd
mikken gevarieerd

Hierdoor geef je de spelers de keuze om buitenom of binnendoor aan te vallen. Snelle, creatieve vleugelspelers met een steekbal werken het beste hiervoor denk ik.

Kijk anders bij de vleugelspelerinstellingen van deze tactiek

Dat is een 424 met twee spitsen, die werkt aardig dacht ik. Ik speel zelf het liefst 451 of 4231.

Hier nog wat advies:

"Getting the wingers to cross more:
set their freedom to 0 so they will follow exactly what you have told them to do in their instructions, run with ball often, run from deep sometimes, no long shots, no through balls, cross often from byline! hug touchline.

Cross aim: (near post if the player's crossing stat is less than 12 or so, centre if 13-16 and far post if higher) floating and drilling depend on your wingers crossing stat as well (and the size of your strikers) short - drill, float - tall

use shouts like play wider, exploit flanks, pump ball into box and get ball forward, pass into space"

[ Voor 14% gewijzigd door -Timmehhh- op 27-07-2012 14:06 ]

PSN: Timmehhh84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

PauseBreak schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:10:
Gadverdamme wat een irritant seizoen tot nu toe zeg. Echt álles wat er vorig seizoen wel in ging, gaat nu op de paal, lat, keeper of naast. Nu helpt het ook niet dat mijn topspits midden vorig seizoen een beenbreuk opliep en daardoor 5 maanden ernaast stond (de rest van het seizoen :') ), maar ook toen liep de productie met mijn '2e' spits best aardig. (Topspits won trouwens nog steeds de prijs voor topscoorder in Nederland en Europa; 45 doelpunten in 28 wedstrijden (ED/CL/Beker).)
Tot nu toe gewoon verloren van OM. Dat is in de Champions League gewoon mijn eerste verliespot in 3 seizoenen! Ook die heb ik niet verloren omdat OM beter was, maar gewoon puur omdat alles naast/over/paal/lat ging, ipv in het doel :') Dit seizoen zou wel eens lastig kunnen worden. Misschien zelfs wel het eerste seizoen in 10 gamejaren tijd dat ik niet eens door de poulefase van de CL kom :X

Ook in de Eredivisie (ik speel met PSV, zit nu in 2025) is de start niet meer zo geweldig als voorgaande seizoenen. Er wordt minder goed gespeeld. Ik heb minder balbezit en er worden minder kansen gecreëerd. Wat er gecreëerd wordt gaat er in <20% van de gevallen ook in. Dat is nogal een flinke terugval van voorgaande seizoenen toen zo'n 35% van de kansen in ging en ik dus ook regelmatig met mooie cijfers won.
Nu ben ik dus maar even mijn tactiek licht aan het aanpassen om zo te kijken of ik daar nog ergens winst uit kan halen, maar ik denk dat het wel eens tijd zou kunnen zijn om een geheel nieuwe tactiek te ontwikkelen na dit seizoen want de rek lijkt eruit te zijn. Dat is wel jammer, want ik heb nu juist heel wat spelers gekocht speciaal met dit systeem en deze tactiek in gedachten :')
Tijd voor een teamspeech!

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Timmehhh-
Gebruik je altijd dezelfde tactiek? Ik heb vaak het idee dat de computer zich na een tijdje aanpast.

Door nu een beetje te switchen word ik nu opeens een 'tactisch genie' genoemd door de pers hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Net Tadic gekocht voor 14M, alles wordt in 48 maandelijke termijnen betaald. Nu is m'n transferbudget dus totaal niet omlaag gegaan, is dit altijd zo geweest? Zo ja, dan zal dit de komende jaren wel een lager transferbudget tot gevolg hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
-Timmehhh- schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:44:
Gebruik je altijd dezelfde tactiek? Ik heb vaak het idee dat de computer zich na een tijdje aanpast.

Door nu een beetje te switchen word ik nu opeens een 'tactisch genie' genoemd door de pers hehe.
De laatste tijd inderdaad wel. Doordat mijn reputatie echt verreweg het hoogst is van alle clubs, ben ik altijd de favoriet en flink ook. Daardoor moet ik wel spelen met mijn 'thuis'-tactiek waarin ik het spel maak. Mijn 'uit'-tactiek, die leunt op de counter en de tegenstander grotendeels het spel laat maken, kan ik eigenlijk nooit meer gebruiken. De tegenstanders spelen echt allemaal (zelfs Barça/Juve/Inter etc) extreem defensief tegen me vanwege dat verschil in reputatie.

Ik heb nu dus maar mijn 'thuis'-tactiek aangepast door de breedte en snelheid van rondspelen aan te passen en door wat individuele instellingen te veranderen (drill crosses ipv float crosses, meer steekpassjes vanaf de flanken, meer 'roaming',dat soort zaken).

Teamspeech heb ik trouwens al gedaan. Ging goed, maar direct erna ging ik op m'n bek tegen Ajax. Nou ja, 1-1, maar dat is de eerste keer in 8 gamejaar tijd dat ik níet van Ajax win én gezien het spelbeeld en de statistieken post-match werd ik weggespeeld. De impact ervan is dus niet heel geweldig geweest tot nu toe :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 17:46
toolkist schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:35:
Net Tadic gekocht voor 14M, alles wordt in 48 maandelijke termijnen betaald. Nu is m'n transferbudget dus totaal niet omlaag gegaan, is dit altijd zo geweest? Zo ja, dan zal dit de komende jaren wel een lager transferbudget tot gevolg hebben?
Er wordt wel degelijk een klein bedrag direct afgeschreven. Maar het heeft nauwelijks invloed op het transferbudget verder. Op die manier kan je soms met een transferbudget van 10 miljoen voor 60 miljoen of meer aan spelers kopen. Afhankelijk van het succes kan je echter wel in de financiele problemen komen.

Als je spelers zoals Tadic haalt zou je ook eens een kijkje moeten nemen naar Montillo:

http://cl.ly/image/3K1u1q110H3h

Filmpje van hem in het echt: YouTube: Montillo, best of Latin America 2011

Op te halen bij Cruzeiro voor zon 12 miljoen, zou makkelijk mee kunnen bij een club als Inter en wil voor veel Eredivisie clubs spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 28-07-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ken em, Man City kent em helaas ook ;) Idem met Dedé.
Tadic was meer een kwestie van 'eens kijken of dat werkt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
toolkist schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:15:
Ik ken em, Man City kent em helaas ook ;) Idem met Dedé.
Tadic was meer een kwestie van 'eens kijken of dat werkt'.
Dat is balen :( Meestal kan je dit soort spelers het eerste en tweede seizoen nog wel halen.

Volgens mij staat Tadic voor elke club wel open die meer salaris kan bieden dan FC Groningen. In mijn game wilde hij absoluut niet verlengen waardoor ik hem voor 11 miljoen gedwongen heb verkocht aan Napoli.

Weet iemand nog een leuke challenge?

[ Voor 38% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 28-07-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Begin het spel een beetje onder de knie te krijgen maar moet nog wel een paar dingen uitzoeken qua invloed op de tactiek.

Bijvoorbeeld: ik veel veel over de vleugels aan en kom daar ook redelijk makkelijk door. Maar meestal staan mijn spelers helemaal niet goed voor het doel. Wat heb je hier b.v. aan :P

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2njgigz.jpg

Hoe zorg ik ervoor dat ze elkaar minder in de weg lopen en wat meer verspreiden rond/in de 16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:25:
[...]

Dat is balen :( Meestal kan je dit soort spelers het eerste en tweede seizoen nog wel halen.

Volgens mij staat Tadic voor elke club wel open die meer salaris kan bieden dan FC Groningen. In mijn game wilde hij absoluut niet verlengen waardoor ik hem voor 11 miljoen gedwongen heb verkocht aan Napoli.

Ben nu bezig met Leeds United, 5e seizoen en ik sta in de top 3 van Engeland nu met kans op de titel, erg spannend. Boavista of RC Lens wordt mijn volgende uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Timmehhh-
MailMan schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:42:
Begin het spel een beetje onder de knie te krijgen maar moet nog wel een paar dingen uitzoeken qua invloed op de tactiek.

Bijvoorbeeld: ik veel veel over de vleugels aan en kom daar ook redelijk makkelijk door. Maar meestal staan mijn spelers helemaal niet goed voor het doel. Wat heb je hier b.v. aan :P

Hoe zorg ik ervoor dat ze elkaar minder in de weg lopen en wat meer verspreiden rond/in de 16?
Dit ziet er uit als een ingooi? Met slechte ingooi-instellingen gaat iedereen naar voren en op en kluitje staan.

Wat voor formatie speel je precies?

Als je tijdens een wedstrijd -> show: extended of full match doet kan je goed kijken hoe je spelers lopen.

Door dan bijvoorbeeld instellingen als: mentality en forward runs aan te passen kan je de positie en het gedrag van de speler aanpassen.

Als de mentality van je AMC bijvoorbeeld TE aanvallend is loopt hij soms voor of naast je spits. Dan staat hij te hoog en zal hij moeilijk bereikbaar zijn een weinig steekballen kunnen geven.

Vleugelspelers met tight marking + man mark lopen bijvoorbeeld de hele tijd met hun fullback mee. Tijdens een counter staan ze wel mooi aan de zijlijn maar te ver terug. Tight marking uit staan ze wat verder omhoog.

Wat ik vaak doe is een tactiek gebruiken van iemand anders, en dan gaan kijken hoe de instellingen per positie ingesteld staan. Als je dan met een extended/full match gaat kijken zie je precies wat die instellingen nou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:25:
[...]

Ik ben een game begonnen waarbij ik de Noord-Amerikaanse, Afrikaanse, Aziatische, Europese en Zuid-Amerikaanse (Copa Libertadores) Champions League wil winnen.
http://sortitoutsi.net/fo...entagon-challenge-thread/

De 1e is binnen, nog 4 te gaan.
Afbeeldingslocatie: http://i863.photobucket.com/albums/ab198/SteveBudin/NACL1.jpg
Zit nu te wachten op een leuke club in Azië (Zuid-Korea/Australië) of Zuid-Afrika voordat ik naar Zuid-Amerika ga. Ik wil graag eindigen in Europa en dat zal dan Schotland, Rusland of Griekenland worden (grote competitie's zijn view-only). Schotland omdat ik daar goede FM-herinneringen aan heb (Engeland ook maar Engeland is te makkelijk), Rusland (Lokomotiv Moskou _/-\o_) en Griekenland omdat ik daar nog nooit heb gezeten en clubs als Panathinaikos of Olympiakos zijn best aansprekend.

Het is niet iets wat je binnen 5 seizoenen doet en het is een leuke verandering van speelstijl. Normaal haal je toch veel spelers voor de toekomst, nu ben ik vooral bezig met win now waardoor het soms slimmer is om een 30-jarige speler te halen die er direct staat ipv een jongeling die nog 2 jaar moet rijpen
Vind het ook wel leuk om "nieuwe" competitie's te ontdekken. MLS is me erg goed bevallen, wel makkelijk omdat je als human manager veel beter om kan gaan met de salary cap, de regels zijn even wennen maar het is niet streng. Ik had verwacht dat het lastig zou zijn met al die regels maar eigenlijk heb je er niet heel veel last van. Je moet alleen je salary cap in de gaten houden en je krijgt maar een percentage van transfersommen (33-50% gaat naar de MLS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
PirE schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:21:
[...]

Ik ben een game begonnen waarbij ik de Noord-Amerikaanse, Afrikaanse, Aziatische, Europese en Zuid-Amerikaanse (Copa Libertadores) Champions League wil winnen.
http://sortitoutsi.net/fo...entagon-challenge-thread/

De 1e is binnen, nog 4 te gaan.
[afbeelding]
Zit nu te wachten op een leuke club in Azië (Zuid-Korea/Australië) of Zuid-Afrika voordat ik naar Zuid-Amerika ga. Ik wil graag eindigen in Europa en dat zal dan Schotland, Rusland of Griekenland worden (grote competitie's zijn view-only). Schotland omdat ik daar goede FM-herinneringen aan heb (Engeland ook maar Engeland is te makkelijk), Rusland (Lokomotiv Moskou _/-\o_) en Griekenland omdat ik daar nog nooit heb gezeten en clubs als Panathinaikos of Olympiakos zijn best aansprekend.

Het is niet iets wat je binnen 5 seizoenen doet en het is een leuke verandering van speelstijl. Normaal haal je toch veel spelers voor de toekomst, nu ben ik vooral bezig met win now waardoor het soms slimmer is om een 30-jarige speler te halen die er direct staat ipv een jongeling die nog 2 jaar moet rijpen
Vind het ook wel leuk om "nieuwe" competitie's te ontdekken. MLS is me erg goed bevallen, wel makkelijk omdat je als human manager veel beter om kan gaan met de salary cap, de regels zijn even wennen maar het is niet streng. Ik had verwacht dat het lastig zou zijn met al die regels maar eigenlijk heb je er niet heel veel last van. Je moet alleen je salary cap in de gaten houden en je krijgt maar een percentage van transfersommen (33-50% gaat naar de MLS).
Dat is inderdaad een toffe challenge, deze ga ik naar mijn Feyenoord game denk ik doen. In mijn Feyenoord game mag ik geen spelers kopen, en mogen spelers maximaal 975.000 per jaar verdienen. Daardoor draait de hele game om de jeugdopleiding. Elk jaar krijg ik wel spelers met 4 tot 5 sterren potentie waardoor er een aardig team staat. Het doel is om hiermee de CL te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ander vraagje. Ik zie soms spelers met redelijk hoge attributen, maar maar 2.5 sterren waardering van mijn assistant coach. Ligt dit eraan dat mijn assistant coach niet zo goed is het schatten van de waardes of kijkt hij naar meer dan alleen die attributen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

MailMan schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:15:
Ander vraagje. Ik zie soms spelers met redelijk hoge attributen, maar maar 2.5 sterren waardering van mijn assistant coach. Ligt dit eraan dat mijn assistant coach niet zo goed is het schatten van de waardes of kijkt hij naar meer dan alleen die attributen?
Hoge attributen zeggen niet alles. Zijn het wel de juiste attributen? Daarnaast verschilt het ook per club, bij de ene club zal een speler 5 sterren krijgen, bij de ander 2,5. Ik noem maar wat, bijv. Huntelaar krijgt bij ADO Den Haag 5 sterren, maar bij Real Madrid maar 3. Dus die speler is dan misschien wel goed, maar gezien het niveau van je huidige club niet goed genoeg.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:07

Vos

AFCA

Dat is inderdaad de reputatie van de speler in verhouding met je club. Heeft je club een super hoge reputatie dan vind je bijna geen 'sign at all costs' speler. Maar bij de Blue Square club die ik nu manage zie ik ze vaak genoeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Thx voor de info :)

Gisteren met FC Twente als eerste geeindigd in de Eredivisie met nog 2 wedstrijden te gaan. Helaas wel op onderling resultaat de Europa League uitgevlogen :( Doelpunt in de laatste minuten tegen gekregen waardoor ik met 2-1 verloor van Sevilla die uiteindelijk als 2e eindigde in mijn groep met evenveel punten als ik.
Wel zo fair om dan niet de savegame opnieuw te laden :P

Vrees wel voor aankomend seizoen waar ik Diouf en Welbeck van ManU waarschijnlijk moet missen. Vooral Welbeck rende graag de laatste 2 man voorbij om hem erin te leggen.

Kijken of ik met het opgeleverde geld een andere leuke spits kan binnenhalen.

[ Voor 27% gewijzigd door MailMan op 31-07-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heb met mijn club een Wonderkid uit mijn onder-18 team nu al spelend in het eerste elftal, alleen zijn Determination gaat echt zienderogen achteruit nadat ik hem heb laten tutoren door mijn "star-striker".

Snel de tutoring verbroken, heb via Google wel gelezen dat dit een probleem kan zijn. Hij bakt er ook weinig meer van dit seizoen, makkelijke kansen missen dit seizoen etc.

Herkenbaar?

[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 31-07-2012 13:42 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Slasher schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:36:
Heb met mijn club een Wonderkid uit mijn onder-18 team nu al spelend in het eerste elftal, alleen zijn Determination gaat echt zienderogen achteruit nadat ik hem heb laten tutoren door mijn "star-striker".

Snel de tutoring verbroken, heb via Google wel gelezen dat dit een probleem kan zijn. Hij bakt er ook weinig meer van dit seizoen, makkelijke kansen missen dit seizoen etc.

Herkenbaar?
Ik heb dit ook wel eens gehad. Vreemd genoeg ging de determination na een tijdje weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Slasher schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:36:

Herkenbaar?
Je moet hem ook niet door Bendtner laten tutoren, dan gaat z'n determination uiteraard naar beneden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister seizoen 43/44 afgesloten en alhoewel we de CL wonnen hebben we de PL titel niet kunnen verdedigen en zijn we kansloos 3e geworden.
Aan het begin van het seizoen had ik wel verwacht dat we geen kampioen zouden worden aangezien ik een paar van mijn belangrijkste spelers verkocht had maar ik had niet verwacht dat we geeneens in de buurt zouden komen.

Met de verkoop van mijn toppers heb ik pakweg 120mln binnen gehaald waardoor onze bankrekening op net boven de 100mln zat maar de optie op een nieuw stadion was nog steeds niet beschikbaar.

Net seizoen 44/45 begonnen en weer een paar van mijn toppers verkocht waardoor de club nu 180mln op de bank heeft maar nog steeds is die ruk optie voor een nieuw stadion niet beschikbaar.
Nu na 8 wedstrijden staan we al 8 punten achter op de nr1 dus het kampioenschap zal er dit seizoen wel weer niet inzitten.

Het leuke is dat ik de afgelopen 3 jaar zoveel toppers verkocht heb dat ik nu nog maar 2 spelers heb waarvan ik echt kan zeggen dat ze tot de top behoren en eentje ervan is woedend op me omdat ik hem niet weg liet gaan dus hij zal in de winter weg gaan. De rest van het team is echt slecht vergeleken met wat ik 1 of 2 jaar geleden op die positie had.

Om het maandelijkse verlies te beperken heb ik vooral toppers met een hoog salaris verkocht en probeer onder de 100k p/w te blijven.
Jammer genoeg mag ik omdat we zo winstgevend zijn elk seizoen 20mln afdragen aan de aandeelhouders die de club in werkelijkheid geloof ik helemaal niet heeft.

Stadion is altijd uitverkocht en qua rep zitten we op 4.5 sterren dus daar kan het niet aan liggen.
Het moet dus het geld op de bank zijn waardoor de optie niet beschikbaar is ;/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53

odan

The dark side is within all!

Deadsy schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:34:
Stadion is altijd uitverkocht en qua rep zitten we op 4.5 sterren dus daar kan het niet aan liggen.
Het moet dus het geld op de bank zijn waardoor de optie niet beschikbaar is ;/ .
misschien is het wel hardcoded dat de club geen nieuw stadion mag/kan krijgen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
odan schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:12:
[...]

misschien is het wel hardcoded dat de club geen nieuw stadion mag/kan krijgen.
Dat kan het niet zijn aangezien het stadion waar we nu inzitten 13 jaar geleden gebouwd is (toen zat ik ook al bij de club).
Ik geloof dat het stadion sinds het gebouwd is 1x is uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat is eigenlijk wel een optie. Van vrij veel clubs - zeker in Engeland - staat hardcoded in de database wat hun maximale fanbase is. Voor PSV is dat iets van 80k volgens mij, dus ik verwacht ook niet dat ik nog een nieuw stadion krijg (zit nu op 71250 toeschouwers).
Het kan best zijn dat voor jou zoiets ook het geval is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Deadsy schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:20:
[...]

Dat kan het niet zijn aangezien het stadion waar we nu inzitten 13 jaar geleden gebouwd is (toen zat ik ook al bij de club).
Ik geloof dat het stadion sinds het gebouwd is 1x is uitgebreid.
Volgens mij moet er 20 jaar verstrijken tussen elk nieuw stadion, je moet dus nog 7 jaar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Na het winnen van de CONCACAF Champion's League ga ik aan een nieuw avontuur beginnen in Afrika bij

Afbeeldingslocatie: http://i863.photobucket.com/albums/ab198/SteveBudin/bloemceltic.jpg

Nog 4 Champion's Leagues te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
http://en.wikipedia.org/wiki/Bloemfontein_Celtic_F.C.

Haha, daar heb ik in een vorige FM-versie (dacht FM08 of FM07 ofzo) ook eens mee gespeeld, nog best een leuke club en leuke competitie is het daar.

Jammer dat er niet meer Afrikaanse competities in FM zitten, volgens mij moet er met Marokko, Egypte, Nigeria, Tunesië en Kameroen toch wel iets te doen zijn....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

PirE schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:01:
Na het winnen van de CONCACAF Champion's League ga ik aan een nieuw avontuur beginnen in Afrika bij

[afbeelding]

Je hebt geen extra bestanden ingeladen begrijp ik? Als je de Nieuw-Zeelandse competitie download, dan zou je ook nog de O-League kunnen winnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Jorgen schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:16:
[...]

Je hebt geen extra bestanden ingeladen begrijp ik? Als je de Nieuw-Zeelandse competitie download, dan zou je ook nog de O-League kunnen winnen. :)
Nee, ik beperk me tot de competitie's die bij het spel zitten met een standaard DB van SI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:20:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bloemfontein_Celtic_F.C.

Haha, daar heb ik in een vorige FM-versie (dacht FM08 of FM07 ofzo) ook eens mee gespeeld, nog best een leuke club en leuke competitie is het daar.

Jammer dat er niet meer Afrikaanse competities in FM zitten, volgens mij moet er met Marokko, Egypte, Nigeria, Tunesië en Kameroen toch wel iets te doen zijn....
Ik zou zeggen: bezoek de community forums van SI zelf of van de vele fansites. Daar zijn die competities wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
PirE schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:01:

[afbeelding]

Heb al eens eerder in Zuid-Afrika gespeeld, ik hoop dat je een degelijke club kan vinden want het kan er erg lastig zijn.

Ik ben nu ook met the Pentagon challenge bezig.

Huidige prijzenkast:

New England:
2x MLS
1x CONCACAF CL

Santos Laguna:
1x Mexican First Division - Opening Stage (wat recht geeft op groupstage Copa Libertadores)

Ik vind het tot nu toe erg gemakkelijk gaan eigenlijk. Ik had niet verwacht dat New England meteen kon meedraaien met de grote MLS teams zoals Los Angeles en New York. Mijn tweede club Santos Laguna beschikt over een geweldige spits wat het leven ook een stuk makkelijker maakt:

Darwin Quintero:
Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/2709/schermafbeelding2012080.png

De kampioenswedstrijd(return), 4-0 aggregate win tegen het machtige Chivas :+ :
http://cl.ly/image/1E1f1D20023B

[ Voor 5% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 02-08-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
.
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 00:11:
[...]

Heb al eens eerder in Zuid-Afrika gespeeld, ik hoop dat je een degelijke club kan vinden want het kan er erg lastig zijn.

Ik ben nu ook met the Pentagon challenge bezig.

Huidige prijzenkast:

New England:
2x MLS
1x CONCACAF CL

Santos Laguna:
1x Mexican First Division - Opening Stage (wat recht geeft op groupstage Copa Libertadores)

Ik vind het tot nu toe erg gemakkelijk gaan eigenlijk. Ik had niet verwacht dat New England meteen kon meedraaien met de grote MLS teams zoals Los Angeles en New York. Mijn tweede club Santos Laguna beschikt over een geweldige spits wat het leven ook een stuk makkelijker maakt:
Mijn 1e keus was Orlando Pirates maar die job ging naar mijn voorganger bij Bloem Celtic. Bloem Celtic zit qua reputatie / fanbase in de top 5 van Zuid-Afrika maar de top (Pirates / Chiefs) heeft 2x zoveel te besteden. Ik zie wel mogelijkheden. Het niveau van de spelers valt me wel tegen. De betere spelers zijn bijna allemaal ver in de 30. Er lopen wel een paar jonge talenten rond, maar de meeste spelers zijn gewoon matig / slecht.
Ik was er vooraf ook al vanuit gegaan dat Afrika en Azië het moeilijkst word omdat ik totaal niet bekend ben met de competitie's daar. Volgende etappe is Azië en dan hoop ik via Zuid-Amerika (Argentinië of Mexico) direct bij een grotere europese club te komen.

MLS vond ik ook vrij simpel, Galaxy & New York hebben wel veel meer geld maar je hebt er niet heel veel aan. Ze kunnen 3 hele dure/goede spelers aantrekken maar voor de rest moeten ze zich houden aan dezelfde salary cap en daar pak je als human manager het meeste voordeel Het helpt ook dat New England de beste trainings faciliteiten in de MLS heeft.

Succes met Santos Languna in de Copa Libertadores d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ergeren jullie je ook zo aan bondscoaches? Belangrijkste speler geblesseerd maar moet voor nationaal elftal gewoon spelen.

Resultaat: Weer een paar maanden out, na el aan paar maanden out geweest te zijn.

Kut interlands :r :P

Dit geloof je niet, voor de 4e keer achter elkaar dat ze m'n sterspeler geblesseerd inzetten. Weer geblesseerd. OMG, waarom doen ze dat toch steeds? Kan ik een speler niet 'ontzeggen' van een interland, dit slaat nergens op.

Paar uur later, voor de 5e keer :') Wel in mijn eigen wedstrijd. Was weer topfit, 100% conditie. Na 5 minuten er weer uit, 6 maanden deze keer :'(

Fysio's zijn allemaal goed, goede staff, goede training. Potverdikkie :P

[ Voor 52% gewijzigd door RedHat op 02-08-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:07

Vos

AFCA

Dat kan, als het een vriendschappelijke wedstrijd betreft.

[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 02-08-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je dat ook wel eens?

Heb je een speler op het oog, die uiteindelijk op de transferlijst komt. Is 2M GBP waard, maar ze vragen 4,1M GBP. Okay, dat wil ik nog wel betalen dan.

Rejecten ze ook dat bod -O-

Zal wel door zijn 'minimum fee release clause' komen van 20 miljoen.

Iemand nog een tip?

edit: ze willen idd 21 miljoen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 03-08-2012 12:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Gunner schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:07:
Heb je dat ook wel eens?

Heb je een speler op het oog, die uiteindelijk op de transferlijst komt. Is 2M GBP waard, maar ze vragen 4,1M GBP. Okay, dat wil ik nog wel betalen dan.

Rejecten ze ook dat bod -O-

Zal wel door zijn 'minimum fee release clause' komen van 20 miljoen.

Iemand nog een tip?

edit: ze willen idd 21 miljoen.
Jep, had ik vorig seizoen. Die speler was ontevreden geworden omdat ze al mijn boden (rond de 20mln) hadden afgewezen. Hij was dus transferlisted by request. Vraagprijs: €8mln. Ik bied €8mln, weigeren ze dat. Gaat een half jaar zo door (ik wou die speler graag hebben :+ ) en ineens uit het niets gaat de vraagprijs naar €35mln. Nu heb ik een budget van 200mln, maar €35mln voor 1 speler gaat me toch iets te ver </Hollander> :P

Edit: Overigens had deze speler geen minimum fee release clause.

[ Voor 3% gewijzigd door PauseBreak op 03-08-2012 17:24 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb een beetje vals gespeeld door manager van die club te worden en hem voor 2 miljoen aan mezelf te verkopen. O-)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit in april in het laatste jaar van mijn contract. Ik ga om een nieuw contract vragen en krijg de reactie dat ik nog niet heb laten zien dat ik een nieuw contract verdien.
We staan 1 punt achter de nr1 (waarvan ik best verrast ben), FA Cup finale, net de eerste wedstrijd van de kwart finale CL dik gewonnen en we staan dit seizoen op 85mln winst.

Maja ik krijg bijna altijd nee als reactie als ik om iets vraag en mijn standaard reactie is altijd: Als je maar weet dat de supporters aan mijn kant staan. En uiteindelijk krijg ik altijd wat ik wil :D.

Maja aangezien we nog 7 jaar ofzo moeten voordat we een nieuw stadion kunnen krijgen heb ik besloten maar weer een goed team op te bouwen in plaats van een dikke bankrekening.
Ik ga gewoon proberen continu meer dan 200mln op de bank te hebben en geen speler krijgt meer dan 100k p/w,

En terwijl ik dit tik verlies ik met 1-2 van Man United gatverdamme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Hmmm, financieel een flinke stap vooruit, sportief is het een stap achteruit.
Afbeeldingslocatie: http://i863.photobucket.com/albums/ab198/SteveBudin/sundowns.jpg

Pro:
- Groter transferbudget
- Wagebudget is 4,5 hoger dus meer mogelijkheden om goede spelers aan te trekken, de betere zuid-afrikaanse spelers kan ik nu niet betalen.

Tegen:
- Ik sta 2e met Bloem Celtic, Sundowns staat 13e (15 punten achterstand) waardoor het waarschijnlijk een jaar langer gaat duren voordat ik in de Champion's League kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Door een rekenfoutje zit ik nu zonder trasfer/salary budget en zelfs te weinig om m'n huidige salaries te betalen :P

Wat voor opties heb ik nu om dit recht te trekken?

- Met de board praten kan niet.Misschien doordat ik al eens eerder meer geld heb gekregen?
- Staff/Players ontstaan?
- Verhuren/Verkopen? Zit alleen buiten transfer periode.
-.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Even een vraagje:

Sommige spelers worden pas bij 100+ M verkocht (En dan heb ik het over jonge spelers). Soms zit er wel een leuke tussen, maar ze willen nooit naar mijn club toe (Nu even Barca) en de prijzen zijn ook waanzinnig. Hoe kun je dat drukken?

Wat ik probeer om via de media bewondering+interesse uit te spreken. Maar dat werkt eigenlijk nooit (Vraagprijs wordt niet lager en helpt niet om een regen bij mijn club te signen, zijn gewoonweg niet geintresseerd).

Barca is wel een leuke club nu, 2019 ofzo. Degradatiecondidaat spaanse competitie. Training was allemaal nog geen 1 ster of 1 ster, allemaal gasten die niet kunnen voetballen met torenhoge salarissen. Al met al de grootste klus tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
RedHat schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:48:
Even een vraagje:

Sommige spelers worden pas bij 100+ M verkocht (En dan heb ik het over jonge spelers). Soms zit er wel een leuke tussen, maar ze willen nooit naar mijn club toe (Nu even Barca) en de prijzen zijn ook waanzinnig. Hoe kun je dat drukken?

Wat ik probeer om via de media bewondering+interesse uit te spreken. Maar dat werkt eigenlijk nooit (Vraagprijs wordt niet lager en helpt niet om een regen bij mijn club te signen, zijn gewoonweg niet geintresseerd).

Barca is wel een leuke club nu, 2019 ofzo. Degradatiecondidaat spaanse competitie. Training was allemaal nog geen 1 ster of 1 ster, allemaal gasten die niet kunnen voetballen met torenhoge salarissen. Al met al de grootste klus tot nu toe.
Je salarisbudget verhogen door het transferbudget op zijn laagst te zetten tijdens de onderhandelingen. Daarna moet je proberen de speler"unsettled" te krijgen door via de media te zeggen dat je hem graag wilt vastleggen. Maar dat werkt meestal alleen als je club echt een verbetering is. Verder zorgen dat je faciliteiten en trainers top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gare zooi. In April moest ik gaan dreigen om 1 jaar verlenging op mijn contract te krijgen. Nu een paar maanden later in de voorbereiding op het nieuwe seizoen bieden ze me een nieuw contract voor 2 jaar met salaris verhoging.

Naja heb wel weer de CL gewonnen en voor het eerst in 2 jaar weer de PL en de finale van de FA cup verloren (om eerlijk te zijn saboteerde ik mijn eigen team door grotendeels bankzitters op te stellen).
Aan het begin van het seizoen zag het ernaar uit dat ik met moeite in de top 4 zou eindigen maar na 10 slechte wedstrijden ging het opeens super.
Verschillende spelers die ik de zomer wilde dumpen omdat ik ze afgeschreven had begonnen opeens super te spelen.
De CL hetzelfde, waar we in de groepsfase nog twee keer flink over de knie gingen tegen PSV speelden we na de winter opeens wereld klasse.

Viel me dit seizoen wel 1 ding op. Ajax welke het nog steeds goed doet en een stadion heeft waar 100.000 man in passen en tevens geen schulden heeft heeft slechts een waarde van 96mln :/

Maja nu in de zomer weer een paar spelers moeten verkopen omdat ze bij een verlenging salarissen wilden die ik op het moment niet wil betalen. In de laatste 2 weken van de transfer periode wilde ik nog een DC halen welke ook als rechtsbuiten kon spelen.
Ik was aan het onderhandelen met 2 spelers en beide zouden komen en woep ze raakten geblesseerd waardoor de transfer afketste 2 dagen voor sluiting waardoor ik nu voor mijn gevoel te weinig opties heb achterin :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dit heb ik in jaren FM nog nooit gehad:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/f4pwmb.jpg

2 zuivere hattricks door 2 spelers, verdeeld over 2 helften :P

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 07-08-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Nou ik ben eindelijk in 2021 en mijn stadion is af. Helaas heet het toch echt FC Twente stadion ipv het Bavaria-stadion :(. Mijn challenge is dus mislukt, of ik moet nog een jaar of 13 doorspelen. Dat is voor mij echt onwerkbaar, volgens mij ben ik zelfs nog nooit tot 2021 gekomen in één van m'n FM-games. Wel meteen een uitbreiding aangevraagd en die is geaccepteerd: van 44K naar 50K zitplaatsen.

Het gaat nu overigens wel goed. Sinds een paar jaar word ik eigenlijk altijd kampioen. Twee jaar geleden CL gewonnen en dik gefaald bij de wereldkampioenschappen voor clubs. Vorig jaar in de halve finale CL uitgeschakeld door Barcelona. Nu zit ik in de winter van seizoen 20/21 en tegen wie mag ik in de 2e ronde CL... jawel opnieuw Barcelona :( .

En mijn spits gaat dit seizoen eindelijk dat vervelende record van Coen Dillen uit de boeken schieten. Vorig seizoen had hij 39 goals in 31 competitie wedstrijden. Nu mag hij van mij ook de penalties nemen en heeft hij er al 40 inliggen (waarvan 2 penalties) na 21 wedstrijden! Als ie zo doorgaat komen we dus uit op 60!

Maar dat zal wel niet, want hij wil een nieuw contract en ik wil em niet meer aanbieden dan 1,8m, maar hij wil 3,5 (krijgt nu 1,1m). En dan raakt ie dus ontevreden en zal ie wel geen pepernoot meer raken. Dat heb ik al zo vaak meegemaakt in FM :/.

Het is me trouwens nog niet gelukt om C. Ronaldo of Messi vast te leggen. Ganso kon wel, maar die is zwaar afgetakeld nu, terwijl hij pas 31 is. Uiteindelijk dus maar vanaf gezien. Mijn enige (voormalige) wereldtoppers, niet zijnde re-gens, blijven dus Sneijder en in mindere mate Nigel de Jong. Die zijn nu beiden 36 en ik stel alleen de Jong af en toe op als 2e backup als rechtsback. Na dit seizoen neem ik dus afscheid van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elvis84 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:01:
Nou ik ben eindelijk in 2021 en mijn stadion is af. Helaas heet het toch echt FC Twente stadion ipv het Bavaria-stadion :(. Mijn challenge is dus mislukt, of ik moet nog een jaar of 13 doorspelen. Dat is voor mij echt onwerkbaar, volgens mij ben ik zelfs nog nooit tot 2021 gekomen in één van m'n FM-games. Wel meteen een uitbreiding aangevraagd en die is geaccepteerd: van 44K naar 50K zitplaatsen.

Het gaat nu overigens wel goed. Sinds een paar jaar word ik eigenlijk altijd kampioen. Twee jaar geleden CL gewonnen en dik gefaald bij de wereldkampioenschappen voor clubs. Vorig jaar in de halve finale CL uitgeschakeld door Barcelona. Nu zit ik in de winter van seizoen 20/21 en tegen wie mag ik in de 2e ronde CL... jawel opnieuw Barcelona :( .

En mijn spits gaat dit seizoen eindelijk dat vervelende record van Coen Dillen uit de boeken schieten. Vorig seizoen had hij 39 goals in 31 competitie wedstrijden. Nu mag hij van mij ook de penalties nemen en heeft hij er al 40 inliggen (waarvan 2 penalties) na 21 wedstrijden! Als ie zo doorgaat komen we dus uit op 60!

Maar dat zal wel niet, want hij wil een nieuw contract en ik wil em niet meer aanbieden dan 1,8m, maar hij wil 3,5 (krijgt nu 1,1m). En dan raakt ie dus ontevreden en zal ie wel geen pepernoot meer raken. Dat heb ik al zo vaak meegemaakt in FM :/.

Het is me trouwens nog niet gelukt om C. Ronaldo of Messi vast te leggen. Ganso kon wel, maar die is zwaar afgetakeld nu, terwijl hij pas 31 is. Uiteindelijk dus maar vanaf gezien. Mijn enige (voormalige) wereldtoppers, niet zijnde re-gens, blijven dus Sneijder en in mindere mate Nigel de Jong. Die zijn nu beiden 36 en ik stel alleen de Jong af en toe op als 2e backup als rechtsback. Na dit seizoen neem ik dus afscheid van beiden.
Jammer dat hij mislukt is. Heb het zelf ook al vaker meegemaakt (ik ga er namelijk ook altijd voor).
Je kunt ook gewoon kappen bij Twente en ergens anders heengaan en dan over x aantal jaar terug komen.
Op het moment is het mijn uitdaging om 2 Bad Muts stadions te hebben. Alhoewel me dit in principe al gelukt is.
Ik begon bij Ajax en na een paar jaar bouwden hun een nieuw stadion welke naar mij vernieuwd was. Ik ben nu al pakweg 20 jaar weg bij Ajax en 5 jaar geleden ofzo hebben ze een volledig nieuw stadion gebouwd (100k) welke ze ook naar mij vernoemd hebben Bad Muts Arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Deadsy schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 01:28:
[...]

Jammer dat hij mislukt is. Heb het zelf ook al vaker meegemaakt (ik ga er namelijk ook altijd voor).
Je kunt ook gewoon kappen bij Twente en ergens anders heengaan en dan over x aantal jaar terug komen.
Op het moment is het mijn uitdaging om 2 Bad Muts stadions te hebben. Alhoewel me dit in principe al gelukt is.
Ik begon bij Ajax en na een paar jaar bouwden hun een nieuw stadion welke naar mij vernieuwd was. Ik ben nu al pakweg 20 jaar weg bij Ajax en 5 jaar geleden ofzo hebben ze een volledig nieuw stadion gebouwd (100k) welke ze ook naar mij vernoemd hebben Bad Muts Arena.
Hoe krijg je het ooit voor elkaar dat ze een stadion van 100.000 gaan bouwen? Het grootste wat ik ooit heb gekregen was 75.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:29:
[...]

Hoe krijg je het ooit voor elkaar dat ze een stadion van 100.000 gaan bouwen? Het grootste wat ik ooit heb gekregen was 75.000.
Alles blijven winnen en ervoor zorgen dat je wereldsterren hebt rondlopen. Dat kunnen ook spelers zijn die je zelf hebt opgeleid, maar het duurt dan doorgaans iets langer voordat die dezelfde status hebben bereikt.

Edit:
Al zijn er ook clubs die beperkt zijn (hardcoded in het spel). PSV heeft een hardcoded max op 80k volgens mij, dus een stadion van 100k zul je daar niet snel mee krijgen (net als met 95% van de rest van de NL en BE clubs).

[ Voor 19% gewijzigd door PauseBreak op 13-08-2012 23:39 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:29:
[...]

Tja mijn opvolger heeft dit voor elkaar gekregen. Toen ik bij Ajax zat hadden we een stadion van ik geloof 80k.
We wonnen toen elk jaar het kampioenschap en met hoge regelmaat de CL en toen ben ik weg gegaan en liet Ajax achter met een top team, een top opleiding en flink wat centen op de bank.

Mijn opvolgers deden het niet zo goed als ik maar nog steeds goed genoeg om in de top van de wereld mee te doen qua rep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Bedankt voor de info, dan snap ik wel waarom het mij nooit lukt. Ik speel eigenlijk altijd met gezond beleid waardoor ik de echte wereldspelers bijna nooit kan aantrekken. Misschien toch eens een "Rik van den Boog" beleid gaan voeren ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:33:
Bedankt voor de info, dan snap ik wel waarom het mij nooit lukt. Ik speel eigenlijk altijd met gezond beleid waardoor ik de echte wereldspelers bijna nooit kan aantrekken. Misschien toch eens een "Rik van den Boog" beleid gaan voeren ;p
met clubs als heerenveen lukt het ook hoor. Ik draai steeds mee op plaats 1 en 2, soms 3 en in 2023 heb je allemaal regens gekocht en verkocht en dan heb je gewoon miljoenen over. ik heb nu een transferbudget van 90 miljoen. Aanbieding van Ajax, en denk wel dat ik het doe.

Je moet juist leuk kunnen voetballen, en niet bang zijn talent te verkopen. ik heb ook een salariscap in gedachte en dat werkt heerlijk, geen stress, gewoon verkopen als ze "te goed" worden voor heerenveen, en dan verdien je 6-7 miljoen aan regens die je voor 3 ton tot een miljoen binnen gehaald hebt. Dat speelt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Zo doe ik het ook inderdaad.

Ik heb geen harde salariscap. Tot nu toe verdient mijn topspeler 1,9m (in 2021). 2,1m wil ook nog wel geven, maar als ze al beginnen met 4 of 5 miljoen per jaar te eisen, dan verkoop ik ze wel. Mijn totale salarispost is 21m, na PSV, Ajax en Vitesse. Die geven allemaal rond de 35m uit, nogal een verschil.

Ik probeer af en toe dus wel een voormalige wereldtopper te halen, maar alleen als het salaris onder de 2m is. Echte toppers lukt nooit, die vragen meteen rond de 6m per jaar. Daarom moet ik zo'n spelers kopen als het nog talenten zijn. Soms heb je wat miskopen, soms koop je een speler niet en blijkt het later een wereldspeler te zijn. Maarja dat hoort er bij he :)

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste