Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
Heeft iemand ervaring met het aanmaken van nieuwe teams? Ik wil met een maat beide een volledig team maken en deze in de jupiler league zetten. het is de bedoeling door te groeien (met de zelfde spelers ) naar championsleague niveau... Zou dit mogelijk zijn zonder dat je team leeg gekocht wordt? Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 17:46
Pfff blessures kunnen zo vervelend zijn!

Neymar was in mijn game zo goed als Messi, krijgt hij op 25jarige leeftijd een blessure van 5 maanden. Na de blessure was hij zo verslechterd dat hij vergelijkbaar was geworden met Nilmar.

Daarna zijn de statistieken ook niet meer verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 18:30
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:44:
Pfff blessures kunnen zo vervelend zijn!

Neymar was in mijn game zo goed als Messi, krijgt hij op 25jarige leeftijd een blessure van 5 maanden. Na de blessure was hij zo verslechterd dat hij vergelijkbaar was geworden met Nilmar.

Daarna zijn de statistieken ook niet meer verbeterd.
Gevalletje van Basten kan je zo maar zeggen.
Het is zeker zwaar kut dat zoiets je overkomt en al helemaal als het een demi-god is als Neymar rond zijn piek jaren. Maybe als je extreem traint op zijn tech/mental skills dat hij nog ergens improvement maar ik denk dat zijn physicals nooit meer goed worden, Physicals worden amper beter nadat een speler 21-23 is, dan kan je hooguit hem alleen nog bulken maar stuff zoals snelheid is dan gepiekt. (Daarom train ik al mijn 15-16jr kiddies in quickness ^^)

Anyways, Ik had ook zo'n van Basten gevalletje in een oude Man Utd game, Michael Carrick scheurt zijn kniebanden en hij kwam terug als een backup speler die kort daarna werd verkocht aan een middenmootje. Maarja, geluk dat het niet overkwam bij een Rooneytje.

Ik ben zelf bezig met Lower League Management met het slappe Wrexham. (één van de diverse Welsh clubs in de engelse leagues). En onderhand ben ik al goed aan het aanpoten, elk jaar heb ik nog de Welsh Cup gewonnen (niet dat dat lastig is aangezien Cardiff/Swansea niet meedoen en de Welsh league een drietzooi is. Stuur ik nu alleen nog maar youth/reserves naartoe.)

Ben begonnen in de Blue Square Premier en ik werd verwacht dat ik zou degraderen naar de Blue Square North/South voor het eerste seizoen. Ik ben nu een paar seizoenen verder en in elk jaar ben ik kampioen geworden en gepromoveerd, nu zit ik rond het eind van Seizoen Vier en ik ben goed op weg om volgend seizoen Wrexham de Premiership in te knallen.
Ik heb veel aanbod gekregen van big-boys zoals Arsenal en Chelsea, en ook een paar vanuit het buitenland maar vooralsnog heb ik nee gezegt omdat ik liever bij Wrexham blijf en glorie aan Wales breng.

Mijn Youth coaching is excellent en in mijn 2 vorige youth selections heb ik ook een crapload aan 4+ talentjes binnengekregen, en ze hebben allemaal Welsh-paspoort en de U19 van Wales is onderhand Wrexham-Lite geworden met een overvloed aan Wrexham youth.

Financieel plaatje is 3 seizoenen kut geweest omdat ik een smerige 150K p/j huur heb en 30% ticket sales op het stadion (Racecourse Ground, prachtig stadion btw.) en dus amper geld overhoud aan het eind van het seizoen.

Toen ik in de Championship kwam dit seizoen werd het stadion upgegrade naar eisen van de FA omdat alle stadions een full-seater moet zijn dus alle standplaatsen werden bestoelt. Sinds die upgrade is de attendance wel stukken beter van ong 9K naar gewoon 13-15K uitverkoop. (Helpt ook dat extreem succesvol ben en de fanbase mij op handen draagt, heb Icon status in Wrexham en veel kiddies en seniors vinden mij favorite personnel ook al ben ik een vuile klootzak in team-talks (het is nooit goed genoeg zelfs als ik voor sta).

In die 4 jaar heb ik 2 vaste waardes gehad die in de Blue Square en nu ook in de Championship een basisplaats kunnen genieten. De keeper Chris Maxwell die langzaam de nummer 2-3 van Wales is geworden en Adrian Cieslewicz een pools/faroe'se vleugel die met zijn snelheid alle verdedigers achter laat.

Het seizoen daarvoor heb ik ook een monsterbedrag (40K ^^) voor schotse spits John Baird die in L1 en Championship goed aanpoot met een crapload aan doelpunten.

Aangezien ik nog sterk in de rood sta (-900K) ga ik nu puur voor de promotie zodat ik die gigantische promotie bonus kan krijgen. (IIRC krijgen first-timers een mega bonus van 10+ miljoen, kan het mis hebben.) En dan kan ik misschien de club overhalen om het stadion te kopen en kan ik ook wat spelers halen met meer skill.

Anyways, ik heb al die seizoenen met 1 tactic gespeelt. Een 4-2-4 genaamd ''Might and Magic'' van iemand op het FMbase forum. Ik doe wel link hieronder, ik ben er zeker van dat ik het meeste van de succes door die taktiek te danken heb.
http://www.fm-base.co.uk/...t-magic%99-raikan007.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
@Deknegt
Je bent lekker bezig met Wrexham, stuk beter dan ik met FC United.

Jeugd heb ik wel maar de kwaliteit van deze is om te janken, aangezien het bestuur het nut niet inziet van de jeugd zijn de trainingsaccommodaties van het laagste niveau.

En ik zit nu in de League 2 met hetzelfde budget als vorig seizoen im Blue Square Premier terwijl ik het niet slecht doe moet ik zeggen.
Halverwege het seizoen is het gat naar de degradatie zone lekker groot en ik zit slechts enkele punten onder de play-off plekken.
Maar ik vraag me wel af of promotie wel goed zou zijn voor me.

Op dit moment heb ik het plan om in de League 1 te zitten wanneer het stadion af is en ik heb de hoop om dan meer geld te verdienen alhoewel ik dit betwijfel. Want het stadion dat ik nu huur is groter en heeft ook alleen maar zitplaatsen.

Heb denk ik wel een bug op het moment. De financiële positie van de club is insecure terwijl we toch meer dan 2mln op de bank hebben.
Elke maand stopt het bestuur tussen de 50 en 200k in het budget om tekorten op te vangen dus blijft de balans elke maand omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lol.. Net binnen 10 seconden 2 penalty's, en beiden mis (penaltynemer werd getackeld na missen 1e penalty). 't was niet eens Seedorf die ze nam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31
Deadsy schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:32:
@Deknegt
Je bent lekker bezig met Wrexham, stuk beter dan ik met FC United.

Jeugd heb ik wel maar de kwaliteit van deze is om te janken, aangezien het bestuur het nut niet inziet van de jeugd zijn de trainingsaccommodaties van het laagste niveau.

En ik zit nu in de League 2 met hetzelfde budget als vorig seizoen im Blue Square Premier terwijl ik het niet slecht doe moet ik zeggen.
Halverwege het seizoen is het gat naar de degradatie zone lekker groot en ik zit slechts enkele punten onder de play-off plekken.
Maar ik vraag me wel af of promotie wel goed zou zijn voor me.

Op dit moment heb ik het plan om in de League 1 te zitten wanneer het stadion af is en ik heb de hoop om dan meer geld te verdienen alhoewel ik dit betwijfel. Want het stadion dat ik nu huur is groter en heeft ook alleen maar zitplaatsen.
Dat hangt af van de huurconstructie die je hebt. Veel clubs hebben een huurconstructie dat ze maar ~40% van de inkomsten van de verkochte kaarten krijgen. Dan kan een kleiner eigen stadion toch al voor meer inkomsten zorgen.
Heb denk ik wel een bug op het moment. De financiële positie van de club is insecure terwijl we toch meer dan 2mln op de bank hebben.
Elke maand stopt het bestuur tussen de 50 en 200k in het budget om tekorten op te vangen dus blijft de balans elke maand omhoog gaan.
Daarom is het dus insecure. Als het secure is, hoeft je bestuur niet bij te springen, moet dat wel dan gooit FM je heel rap naar insecure :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:11:
[...]

Dat hangt af van de huurconstructie die je hebt. Veel clubs hebben een huurconstructie dat ze maar ~40% van de inkomsten van de verkochte kaarten krijgen. Dan kan een kleiner eigen stadion toch al voor meer inkomsten zorgen.
Het probleem is dat ik dit dus niet kan zien dus heb ik geen idee of het nieuwe stadion voor mij ook meer winst betekend.
Op dit moment is het nieuwe stadion puur nadelig aangezien het nog niet klaar is maar ik wel een dikke hypotheek mag betalen elke maand.
Maja het gat naar de play-off plekken word steeds kleiner dus kans is dat ik volgend seizoen League 1 speel.
Daarom is het dus insecure. Als het secure is, hoeft je bestuur niet bij te springen, moet dat wel dan gooit FM je heel rap naar insecure :P
Ja maar dat is het rare dus.
In principe hoeft het bestuur niet bij te springen.

Aan het begin van het seizoen hadden we dik 2mln op de balans. We geven op dit moment iets meer uit dan er inkomt. Ik denk dat we elke maand iets van 50k meer uitgeven dan er inkomt als je het prijzen geld enzo aan het einde van het seizoen erbij pakt zullen we over het hele jaar gezien gewoon dik winst draaien.

Dus alhoewel het in principe niet nodig (want er staat genoeg op de bank) is springt het bestuur elke maand bij waardoor we in plaats van 50k verlies vaak tussen de 50 en 150k winst maken per maand.
Niet dat ik klaag want het geld dat hun elke maand bijspringen zal over het hele jaar iets van 1mln zijn.

De voorgaande seizoenen hadden we flink minder op de bank (paar ton) en maakten we ook elke maand een beetje verlies (toen sprong het bestuur niet bij) en stonden we toch bekend als secure.

Dus ik vind het raar dat we nu toch insecure zijn.
Ik dacht even dat we nu Insecure zijn vanwege de 11mln hypotheek die we hebben van het nieuwe stadion. Maar met de hypotheek lasten hebben we geen probleem en andere clubs met een hypotheek staan bekend als Okay of Secure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:44

Vos

AFCA

Ik heb zo nu en dan dat spelers enorm veel rode pijlen hebben, op bijna alle vlakken op 2/3 na. Ineens alles 1 punt eraf...of meer, wie weet. Deze spelers komen daar ook bijna nooit meer bovenop. Er is geen sprake van blessures of ontevredenheid o.i.d.

Hebben meer dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 30-03-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:29:
Ik heb zo nu en dan dat spelers enorm veel rode pijlen hebben, op bijna alle vlakken op 2/3 na. Ineens alles 1 punt eraf...of meer, wie weet. Deze spelers komen daar ook bijna nooit meer bovenop. Er is geen sprake van blessures of ontevredenheid o.i.d.

Hebben meer dit?
Heb het soms wel eens maar dit heeft altijd een reden en ze komen er bijna altijd weer bovenop bij mij.
De enige spelers waarbij dit niet gebeurt zijn spelers die gewoon aftakelen vanwege hun leeftijd.

edit:
Misschien gewoon random vormverlies. In het echt heb je ook wel eens spelers die opeens uit het niets minder worden zonder een echte reden en nooit meer hun oude vorm hervinden.
Misschien heb jij gewoon de pech dat het te vaak bij jouw gebeurt?

[ Voor 17% gewijzigd door Deadsy op 30-03-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Jaar 2025 n. ik denk dat ik opnieuw ga beginnen. aangezien dit spel niks meer met de werkelijkheid te maken heeft.
De topspelers die wij kennen (van persie, robben ect) zijn allemaal al trainer of manager. de talenten die wij kennen zijn alweer rond de 30 en kunnen elk moment stoppen. dus worden er nu volop spelers verzonnen.

btw Nederland doet het bij mij ERG slecht op EK en WK. ek kwalificatie niet eens gehaald. ranglijst 15de ofzo.. tijd om bondscoach te worden (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
AlphaWierie schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:24:
Jaar 2025 n. ik denk dat ik opnieuw ga beginnen. aangezien dit spel niks meer met de werkelijkheid te maken heeft.
De topspelers die wij kennen (van persie, robben ect) zijn allemaal al trainer of manager. de talenten die wij kennen zijn alweer rond de 30 en kunnen elk moment stoppen. dus worden er nu volop spelers verzonnen.

btw Nederland doet het bij mij ERG slecht op EK en WK. ek kwalificatie niet eens gehaald. ranglijst 15de ofzo.. tijd om bondscoach te worden (A)
Dat vind ik soms best wel leuk omdat je dan toch zelf iets kunt opbouwen.

Zit nu zelf mijn eerste jaar in de League 1 en na 20 wedstrijden zit ik vlak boven de degradatie zone maar ik zit ook slechts een paar punten onder de play-off plekken.
Aan het begin dacht ik een goede kans op promotie te maken maar vanwege de vele blessures is degradatie ook een optie :/
Stadion heeft wel altijd minstens 4.5k bezoekers en bij de betere wedstrijden meer dan 6k dus we hebben nu in Januari extra geld gekregen voor spelers. Denk dat ik dit geld besteed en hoop op het beste.

Net met 3-4 verloren tegen de titel favoriet Kidderminster. Die gasten geven gewoon 9x zoveel uit aan salaris en we waren gewoon beter. Dus we hebben echt wel de potentie om te promoveren maar het komt er echt niet uit :/

Moet wel zeggen dat Kidderminster dan wel de sterkste ploeg in de League is maar dat vertaald zich bij hun niet echt in bezoekers aantallen. Waar ik toch 4.5 tot 6k heb mogen hun blij zijn als er 3.5k zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Aargh! Haal ik een talent voor 3,2 ml, word deze de volgende transfer periode verkocht aangezien de voorzitter het bod van 3,7 ml te goed vind om niet te accepteren... |:( Is dit te voorkomen op één of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Goed je nieuwsberichten in de gaten houden en zodra je zoiets voorbij ziet komen: Nieuw contract aanbieden. Wat voor mij goed heeft gewerkt is werken met minimum fee release clauses die gewoon heel hoog zijn :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ja ellende! Al geprobeerd door oude savegame te pakken, omdat hij net bij de club was wil hij nog geen nieuw contract. Sinds kort bouw ik inderdaad 60ml clausule in elk contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Een clausule zegt niets in dit geval hoor...als de voorzitter dat bod prima vind dan is dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
SharpEdgeOne schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:48:
Ja ellende! Al geprobeerd door oude savegame te pakken, omdat hij net bij de club was wil hij nog geen nieuw contract. Sinds kort bouw ik inderdaad 60ml clausule in elk contract.
Dat is wel vreemd, want normaliter willen ze dan überhaupt niet onderhandelen over een contract, met geen enkele partij.

@ Vos:
Dat zou je zeggen, maar de spelers die ik heb mét clausules wordt niet op ingegrepen door de voorzitter. Die zonder soms helaas wel.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
In mijn eerste jaar in de League 1 gepromoveerd :D.
Uiteindelijk had ik gewoon de mazzel dat zelf de top ploegen gewoon zeer veel punten lieten liggen.
Halverwege stond ik op 20 punten van promotie en heb het uiteindelijk toch weten goed te maken.

Elk seizoen is het hetzelfde, de eerste seizoens helft absurd veel blessures zodat ik veel punten laat liggen en de 2e seizoens helft is iedereen fit.
Nadeel van de vele blessures afgelopen seizoen was dat ik extra spelers moest halen zodat ik het seizoen afsloot met 8 aanvallers voor 3 posities :/.

En door promotie worden weer al die klote clausules geactiveerd waardoor sommige spelers veel te veel gaan verdienen voor hun kwaliteiten :/.
En de betere spelers zijn alleen te halen met een hele rits aan clausules.

Vind wel de regels betreffende in Engeland opgeleide spelers minder. Want ze maken er echt misbruik van want vergelijkbare buitenlanders vragen vaak maar de helft aan salaris.

Maja nu in de Championship en het nieuwe 8k stadion is af (en alweer te klein).
En het gaat zo goed dat we na 8 wedstrijden al 2 team meetings hadden (0 uit 8 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Oh ik doe eigenlijk nooit team meetings. Niet als het heel goed gaat, maar ook niet als het slecht gaat. Vind het teveel moeite. Wel gaaf dat je direct gepromoveerd bent. Dit seizoen dus maar hopen op niet degraderen? ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

In Engeland is het vaak zo dat het heel goed mogelijk is om zodra je begint met promoveren meteen tot League1 (en in goede gevallen meteen nPower) door te klappen back2back.
Nadeel is dat je op dat moment vaak ook meteen weer 1 (soms 2 back2back) degradaties te verwerken krijgt.

EDIT:
Als je begint in Blue Square North/South.

[ Voor 8% gewijzigd door MazeMouse op 05-04-2012 19:47 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:44:
Oh ik doe eigenlijk nooit team meetings. Niet als het heel goed gaat, maar ook niet als het slecht gaat. Vind het teveel moeite. Wel gaaf dat je direct gepromoveerd bent. Dit seizoen dus maar hopen op niet degraderen? ;)
Denk niet dat hoop alleen genoeg zal zijn.

Zoals Mazemouse al zegt is het in Engeland nog wel te doen om elk jaar te promoveren. Uiteraard wel elk jaar je goed en slim versterken (bv ik werk met kleinere selecties dan mijn concurrenten), mazzel hebben en toch bezig blijven met je team.

Heb nu jammer genoeg nog enkele spelers die ik in League 1 en 2 ook al had en deze schieten voor de Championship toch wel tekort.

Elke promotie is het uiteraard zo dat de clubs die je in de nieuwe divisie tegenkomt sterker zijn dan die in de vorige. Ze hebben meer geld te besteden etc. Maar dit verschil is eigenlijk nog niet eens zo groot (bv concurrenten geven het geld dat ze meer te besteden hebben vaak uit aan absurde salarissen voor 1 of 2 top spelers) en valt best wel te compenseren door bv een kleinere selectie te hebben en goed met je geld om te gaan.
Maar de stap van L1 naar Championship is toch wel zeer groot.

Van L2 naar L1 en van L1 naar de Championship heeft het bestuur beide keren mijn wage budget flink verhoogd en nu heb ik 6mln voor salarissen maar de top 10 geeft tussen de 15 en 30mln uit aan salarissen.

Ik doe het geeneens zo slecht als ik de meeste wedstrijden bekijk. Maar de laatste 30 minuten gaan we vaak onderuit en we missen een echte afmaker. Een echte killer zal ik dit seizoen niet meer binnenkrijgen en aan die laatste zwakke 30 min word gewerkt.
Ik zit nu na 18 wedstrijden 4 punten onder de streep. Ik hoop dit seizoen te overleven en dan deze komende zomer de zwakke spelers uit de L1 en L2 kwijt te raken en echte talentvolle spelers erbij te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Is het niet mogelijk om spelers te huren uit de reserveteams van Premier Division elftallen? Als ik zo laag begin en dan eindelijk bij Championship ben aangekomen doe ik dat vaak. Als het even kan gooi ik voor een paar spelers ook een future transfer fee erin, maar alleen voor de spelers die ook nog wel 1 seizoen PD aan zouden kunnen zonder dat ze meteen veel salaris vragen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:49:
Is het niet mogelijk om spelers te huren uit de reserveteams van Premier Division elftallen? Als ik zo laag begin en dan eindelijk bij Championship ben aangekomen doe ik dat vaak. Als het even kan gooi ik voor een paar spelers ook een future transfer fee erin, maar alleen voor de spelers die ook nog wel 1 seizoen PD aan zouden kunnen zonder dat ze meteen veel salaris vragen.
Elke zomer geprobeerd maar pas toen ik in League 1 kwam slaagde ik erin spelers te huren die iets toevoegden (dus dat ze niet veel slechter waren dan de spelers die ik al had) en geen absurd hoge salaris/huur kosten met zich meebrachten.

In de laagste 3 divisies kon ik echt alleen spelers huren die veel slechter waren dan wat ik al had of men wilde huur bedragen die ik gewoon niet kon betalen.
Vorig seizoen in l1 had ik 3 huur spelers welke alle 3 vaak speelden en cheap waren. Dit seizoen heb ik er 2 die ook regelmatig spelen.

Future transfer fee erin zetten is altijd leuk maar voor mij niet echt te doen vanwege de lage bedragen die ik te besteden heb. Elk seizoen zet ik mijn transfer geld om in wage budget, doe ik dat niet dan word het gewoon te moeilijk om een goed team op het veld te brengen.

Daarnaast zijn de spelers die ik nu elk seizoen huur het niet echt waard om te kopen. Echte ster spelers krijg ik niet gehuurd omdat ik het niet kan betalen.

Ik begin elk seizoen met iets van 15 of 16 spelers en haal dan als het seizoen al een maand of 2 bezig is nog 2 of 3 zeer goede gratis spelers en soms ook nog voor vrij weinig geld.
Nadeel van gratis spelers is dat er soms wel een reden is waarom ze gratis waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 17:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nog meer mensen die er last van hebben dat ze geen FM kunnen spelen?
Ik krijg vrijwel direct een steamfout die me vertelt het later nog eens te proberen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:18:
Ik krijg vrijwel direct een steamfout die me vertelt het later nog eens te proberen.
Net even gechecked en bij mij werkt het gewoon.
Nu even mijn 1e Championship seizoen afmaken. Het lijkt erop dat ik niet degradeer en heb in de winter er een absurd goede AMR bij gehaald :D.
Direct vanaf de eerste wedstrijd had hij een connectie met de MC en spits. Is geen wereld topper in wording ofzo maar voor de divisie is hij gewoon top en rechter rijtje PL zal hij ook zonder problemen kunnen.

Beste is nog dat hij geen hoog salaris wil en geen clausules wilde :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Net 4 uur lang FM12 zitten spelen zonder problemen.

Probeer dit eens: http://community.sigames....17&viewfull=1#post7184717

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Aangezien we dit seizoen nogal laag zitten in de rang lijst mag ik om de paar weken een team meeting doen.
Dit gaat altijd zeer goed en telkens schiet het moraal van de meeste spelers omhoog tot vandaag.

Ik ga voor: We've been defying the odds all season, keep it up for a few more games and we'll be safe for another season at this level.

Dit is gewoon de waarheid, we werden gezien als degradatiekandidaat, we zitten nu 2 punten boven de streep met 3 wedstrijden te gaan.
Maar toch is het hele team zwaar depressief na deze uitspraak en ik begrijp gewoon niet waarom.

Dus ik vraag om een reactie van het team en dan krijg ik: That's a bit premature, we've got much work to do just yet.

Ik begrijp hun reactie op mijn uitspraak gewoon niet. Heeft iemand een idee betreffende hun reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Deadsy schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:40:
Aangezien we dit seizoen nogal laag zitten in de rang lijst mag ik om de paar weken een team meeting doen.
Dit gaat altijd zeer goed en telkens schiet het moraal van de meeste spelers omhoog tot vandaag.

Ik ga voor: We've been defying the odds all season, keep it up for a few more games and we'll be safe for another season at this level.

Dit is gewoon de waarheid, we werden gezien als degradatiekandidaat, we zitten nu 2 punten boven de streep met 3 wedstrijden te gaan.
Maar toch is het hele team zwaar depressief na deze uitspraak en ik begrijp gewoon niet waarom.

Dus ik vraag om een reactie van het team en dan krijg ik: That's a bit premature, we've got much work to do just yet.

Ik begrijp hun reactie op mijn uitspraak gewoon niet. Heeft iemand een idee betreffende hun reactie?
Misschien wordt deze uitspraak meer als 'we zijn al veilig, speel het gewoon uit en het komt wel goed' geïnterpreteerd. Had je ook een 'denk niet dat je er al bent' of iets dergelijks optie? Dat zou, gezien de seizoensverwachtingen, meer realistisch zijn.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gundogan schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:00:
[...]

Misschien wordt deze uitspraak meer als 'we zijn al veilig, speel het gewoon uit en het komt wel goed' geïnterpreteerd. Had je ook een 'denk niet dat je er al bent' of iets dergelijks optie? Dat zou, gezien de seizoensverwachtingen, meer realistisch zijn.
Zou kunnen. Denk niet dat je er al bent zat er geloof ik niet bij, vond de optie die ik gekozen had eigenlijk het beste bij de situatie passen en ik wilde niet de optie gebruiken die ik altijd pak: Ja de laatste tijd zit het wat tegen maar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:22:
[...]

Net 4 uur lang FM12 zitten spelen zonder problemen.

Probeer dit eens: http://community.sigames....17&viewfull=1#post7184717
Het werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jammer... Het werkt maar ten dele. Na het wijzigen van wat bestanden (Susie Real Names Fix) loopt het spel steeds vast bij de startschermen (als ik erop klik tijdens WarChild, Sega, etc) en ook bij het maken van een nieuw spel.

Zal de door jou genoemde oplossing nog eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu 4 seizoenen bij Figueirense, en altijd nadat de staatskampioenschappen zijn geweest krijg ik dit bericht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WmhUtuOggeCPqMSaUkCzIEos/thumb.png

ik ben altijd top 4 geëindigd, en krijg daardoor altijd een Q voor mijn naam in de ranglijst.

Ik snap nog steeds niet waar ik mij niet voor kwalificeer.... Ik zit in de beker, mag gewoon meedoen in de eerste divisie gedurende het seizoen....weet iemand waar ik me eventueel voor kan kwalificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Die had ik van de week ook. Je moet even de integriteit van de bestanden laten controleren door Steam, daarna start het spel gewoon weer op. Heel irritante foutmelding is het :X

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 15:40:
Ik zit nu 4 seizoenen bij Figueirense, en altijd nadat de staatskampioenschappen zijn geweest krijg ik dit bericht:

[afbeelding]

ik ben altijd top 4 geëindigd, en krijg daardoor altijd een Q voor mijn naam in de ranglijst.

Ik snap nog steeds niet waar ik mij niet voor kwalificeer.... Ik zit in de beker, mag gewoon meedoen in de eerste divisie gedurende het seizoen....weet iemand waar ik me eventueel voor kan kwalificeren?
Niet helemaal zeker maar ik geloof het enige wat je krijgt door kampioen te worden is dat je het jaar erna mag meedoen aan de beker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik zal nu in mijn 2e seizoen in de Championship denk ik wel promoveren (na 26 wedstrijden sta ik 2 punten achter de nr1).

Vanaf toen ik in de L1 zat was ik al begonnen met voorbereidingen voor de PL.
Door elke transfer periode weer te proberen om jonge talentvolle spelers te halen. Deels om deze later met winst te verkopen maar ook om goede spelers in het team te hebben als basis, welke goed genoeg zouden zijn voor de PL.

De eis bij de spelers was simpelweg dat ze niet te duur mochten zijn, dat ze minimaal goed genoeg waren om in mijn huidige competitie mee te doen (op zijn minst reserve speler) en dat ze potentie hadden.
Vanwege mijn reputatie was dit uiteraard absurd moeilijk en van de vele spelers waar ik elk seizoen mee bezig was mocht ik blij zijn als er 1 of 2 kwamen.

Aan het begin van dit seizoen had ik 3 jonge talentvolle spelers. Alle 3 onder de 20 en basis spelers en talentvol.
Lipovanu zeer talentvolle DRC, Skjerve een zeer talentvolle AMC en Serb een snelle sterke AMR.
Lipovanu en Skjerve zijn van de 3 veruit het meest talentvol en beide heb ik op dezelfde manier gevonden. Door zelf de stats te bekijken van jeugd toernooien en erna ze te laten beoordelen door een scout.

Serb heb ik gevonden nadat Lipovanu begon te klagen over heimwee. Ik vroeg hem toen of hij spelers kende die een versterking zouden zijn. Hij kwam aan met Serb en hij had gelijk, hij voegde direct iets toe en Lipovanu's heimwee was ook weg. In de PL zal hij denk ik wel mee kunnen doen maar er zit denk ik niet zoveel rek in als in de andere 2.

Zoals gezegd was het idee hierachter dat ik een paar goede talentvolle spelers zou hebben die als basis konden dienen voor in de PL en die ik mocht het nodig zijn voor aardig wat kon verkopen. Maar jammer genoeg is van deze 3 nu alleen nog maar Serb over :/

De hele zomer zaten ze achter Lipovanu aan en ik weigerde elk bod tot de voorzitter ingreep en hem voor 3.4mln liet gaan :( (in potentie veel meer waard en zijn vervanger is minder en al 31).
Skjerve heb ik noodgedwongen zelf verkocht deze winter. Zijn contract zou in de zomer aflopen en ik probeerde al een heel jaar zijn contract te verlengen maar hij wilde niet. Ik had geen zin om hem aan het einde van het seizoen gratis te zien weg gaan dus is hij voor nog geen 2mln weg :/. Toen hij weg ging kwam die onzin van: o ik vind het zo jammer dat ik weg ga.

Ik wist wel 2 andere grote talenten te halen. Mathieu een AMC van 17 en Elvis een spits.
Mathieu gevonden door de jeugd teams van grote landen af te gaan en Elvis via Lipovanu.
Mathieu neemt het over van Skjerve (is iets minder maar ik denk dezelfde potentie) en Elvis was direct eerste spits.

|:( maar vanwege mijn voorzitter is er van deze 2 alweer eentje weg. Elvis liep 1 op 1 (eindelijk had ik een goede afmaker) maar mijn voorzitter kon een bod van 3.2mln (uiteraard flink gespreid) niet weigeren (hij was er pas een half seizoen en de helft van de doelpunten productie stond op zijn naam).

Je duwt zoveel tijd in het vinden van zulke spelers en van die 5 zijn er 3 weg. Voor Lipovanu en Elvis zijn een gemis. Absurd veel potentie en waren echt absurd belangrijk voor het team en hun vervangers zijn minder en hebben in de verste verte niet dezelfde potentie.
Voor lipovanu heb ik nu net een nieuwe DRC gevonden Gyarmati, leuke stats voor een speler van 19 en er is ook wel potentie en nu heb ik nog 18 dagen om een nieuwe afmaker te vinden want mijn huidige spitsen zijn om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Heb je vakantie? Je gaat zo hard! :o
Wel mooi om te lezen. Wel irritant zo'n voorzitter ja. Dat gebeurt vaak bij kleine clubs in FM, zal zo vast ingeregeld zijn. Heb je al geprobeerd om de waarde van een speler op bijv 20 miljoen te zetten? Dan krijg je meestal geen enkel bod, heeft de voorzitter ook niks te accepteren. Indien de voorzitter het eenmaal geaccepteerd heeft kan je enkel nog proberen om je speler een nieuw contract aan te bieden. Het is me echter nog nooit gelukt om een speler dan te behouden omdat de andere club 4x zoveel salaris biedt.

In mijn eigen game met FC Twente gaat het wisselend. 1e seizoen kampioen. 2e seizoen werd ik 3e, won wel de Euro League en de beker. Nu in het 3e seizoen is het helemaal niet meer leuk. Ajax is verschikkelijk goed. Ze hebben 10 wedstrijden gespeeld en 10 gewonnen. Heerenveen staat 2e met 23 punten, ik 4e met 21 punten.

Mijn laatste wedstrijd was thuis tegen Ajax. Ik heb 3 geblesseerden in de verdediging waardoor ik met een jeugdspeler naast Douglas moest starten. Helaas scoorde Ajax snel 1-0. Vlak voor rust viel Douglas uit met een blessure. Aangezien ik alleen maar brandhout op de bank heb zitten qua verdediging besloot ik maar om een aanvallende middenvelder extra te brengen. Toen speelde ik dus 3-1-2-3-1. Ajax scoorde na de rust nog 4 keer! :'(

Dit seizoen is qua competitie dus al verklooid, moet maar proberen 2e te worden. Europees doe ik het wel heel goed. Tot nu toe alle 3 de poulewedstrijden in de Euro League gewonnen. Het valt voor Twente niet mee om spelers te kopen die direct een versterking zijn voor de ploeg. Behalve als je de hoofdprijs betaalt, maar dat doe ik eigenlijk nooit, behalve bij echt uitzonderlijke spelers. Heb nu een aardige rechtsback gehaald: Brice Dja Djédjé. Alleen vanwege de naam al een topaankoop :P Was een gratis signing trouwens. Tevens een talent voor de linksback, maar die is pas 16. Op links moet ik het dus nog even doen met Bjelland en Tiendalli. Het lukt me trouwens wel telkens om Douglas en De Jong te behouden voor een relatief laag salaris van 1,3m per jaar.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik ben zo frigging lucky. Eerste seizoen in Wales meteen de treble weten mee te pakken met Afan Lido door bijna mijn complete salarisbudget op te maken aan goede verdediging en wingers die crosses kunnen maken. (en dan maar saai-countervoetbal spelen. Bijna italiaans :P)

Tweede seizoen het in de ECL tot de groepsfase weten te brengen door via datzelfde voetbal achtereenvolgens Zeljeznicar (1-0 aggregate), CSKA (2-2 aggregate away goals. LUCKY) en Young Boys (1-1 aggregate away goals) te verslaan.
7,2 miljoen euro voor gekregen, wat volgens mij meer is dan alle andere welsh clubs bij elkaar hebben :D

Groepsfase wordt nu wel mijn eindpunt want:
1: Al mijn spelers willen weg naar grotere clubs (en vinden mij niet reputable genoeg als manager...)
2: Olympique Lyon heeft besloten de groepsfase af te trappen door mijn team met 3-0 compleet van het veld te spelen (en eerlijk, het had 18-0 moeten zijn...)

Om die reden jeugdspelers wat speeltijd geven en verder weer intern op de treble richten en failing dat minimaal de landstitel want een goede loting en wat geluk betekend weer zo'n enorme cash-injectie.
Nou betekend geld voornamelijk dat je geld hebt in Wales. want geen enkele speler die de moeite waard is wil komen.

EDIT:
En goede verdediging in Wales is enorm relatief. Volgens mij zou ik daar zelf nog geloofwaardig het veld op kunnen lopen :P

[ Voor 5% gewijzigd door MazeMouse op 11-04-2012 11:41 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
elvis84 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:53:
[...]

Heb je vakantie? Je gaat zo hard! :o
Wel mooi om te lezen. Wel irritant zo'n voorzitter ja. Dat gebeurt vaak bij kleine clubs in FM, zal zo vast ingeregeld zijn. Heb je al geprobeerd om de waarde van een speler op bijv 20 miljoen te zetten? Dan krijg je meestal geen enkel bod, heeft de voorzitter ook niks te accepteren. Indien de voorzitter het eenmaal geaccepteerd heeft kan je enkel nog proberen om je speler een nieuw contract aan te bieden. Het is me echter nog nooit gelukt om een speler dan te behouden omdat de andere club 4x zoveel salaris biedt.
Neh, heb problemen met mijn rug waardoor ik absurd weinig slaap en FM spelen kun je altijd lekker koppelen aan andere bezigheden.

De waarde van zo een speler omhoog gooien heb ik al geprobeerd maar heeft niet veel nut aangezien ze allemaal een lage transfer clausule hebben (enige manier om een beetje leuke spelers te krijgen).

Omdat die idioot van een voorzitte Elvis verkocht hadden we in de 2e seizoens helft flink wat problemen en wisten met moeite de 3e plek te behouden (een playoff plek).

Deze playoffs waren absurd spannend.
De eerste ronde van deze playoffs gaat via een uit en thuis wedstrijd waarna een finale wedstrijd in Wembley volgt.
Mijn eerste wedstrijd was uit en deze wonnen we met 0-2 dus ik had een goed gevoel voor de thuiswedstrijd.
In deze thuis wedstrijd stonden we na 45 minuten met 2-0 voor en ik dacht dat we door waren aangezien we dusdanig goed speelden dat hun NOOIT 4 goals in een helft konden maken.
Na 10 minuten scoorden ze de 2-1 maar ik maakte me NOG geen zorgen. In de 83e minuut volgde de 2-2. Ik was toen een beetje bezorgd maar in die 10 minuten scoren ze geen 2 doelpunten.
En ja hoor in de 87e en 91e minuut volgen de 2-3 en 2-4 :( en nog erger in de 93e krijgen ze een penal die mijn keeper stopt _/-\o_

In deze verlenging maken we nog de 3-4 en komen met veel mazzel weg en mochten naar de finale.
Het stadion (Wembley) zag er ingame leeg uit (misschien 1/3 vol) maar volgens de stats zaten er toch echt 50k mensen. Maja over deze finale valt niet veel te zeggen, doodsaaie pot die we in de verlenging wonnen.

Maja promotie en een absurd grote zak tv geld.
Het bestuur besloot ook om het stadion uit te bouwen van 8k naar 12k (ja dat schiet veel op).
Het grappige is dat een maand ervoor besloten was de trainings faciliteiten te verbeteren maar toen men besloot het stadion uit te bouwen werd dit gecanceld.
Het leuke is nog dat deze uitbouw 8mln kost en dit werd dus direct betaald waardoor ik nu 4mln rood sta :D

Verder kreeg ik 180k p/w wage budget en 18mln transfer budget :D. Het transfer budget is leuk, ik had al mijn oog op 2 Nederlandse talenten en zoals het uitziet gaat dit bedrag grotendeels gebruikt worden om deze 2 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 08:53
iemand hier bekend met regels voor Braziliaanse 3e divisie? Ik heb een manager die een maand of wat geleden zijn contract t met (Palencia, 3e Spaanse niveau, kampioen geworden) niet heeft verlengd en nu dus werkeloos is. Via jobs zie ik dat 3 Braziliaanse teams uit de 3e divisie een manager zoeken, maar ik kan niet solliciteren op deze jobs. (3e divisie is wel speelbaar ingesteld). Ik kan wel bij VVV solliciteren, maar dus niet bij die andere 3 teams. Mag er wellicht in de 3e divisie geen buitenlandse manager zijn ofzo? (heb gekozen voor Nederlandse nationaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb perfecte tactiek bij ajax weet niet of het ook bij andere teams werkt maar bij mijn spelersmateriaal wat amper tot niet versterkt is in eerste seizoen is dus nog geen sterk elftal heb op stamford bridge over Chealsea heen gewalst was de eerste keer met deze tactiek en 2e keer was feyenoord uit 1-6 hoe kan ik een foto van de tactiek hier plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:18:
Ik heb perfecte tactiek bij ajax weet niet of het ook bij andere teams werkt maar bij mijn spelersmateriaal wat amper tot niet versterkt is in eerste seizoen is dus nog geen sterk elftal heb op stamford bridge over Chealsea heen gewalst was de eerste keer met deze tactiek en 2e keer was feyenoord uit 1-6 hoe kan ik een foto van de tactiek hier plaatsen
Ja maakt gewoon een screenshot, deze komt dan automatisch in je Steam account en dan kun je deze via de Steam cloud hier linken.

@marcodr25
Heb zelf nooit gewerkt in de 3e divisie in Brazilie maar kijk eens bij de 3e divisie naar rules. Mochten er regels zijn tegen buitenlanders dan zouden die hier moeten staan.

Zit nu zelf na 10 wedstrijden met 3 punten op de laatste plaats 4 punten onder de streep.
Kampioenschap kan ik dus vergeten, was wel grappig dat ik mijn eerste punt behaalde tegen Arsenal dus de spelers hebben echt wel potentie, maar als je het laat liggen tegen je directe concurrentie dan ziet het er niet goed uit.

Ik heb echt geen zin om te degraderen dus zal in de winter moeten ingrijpen ben ik bang en zal dan wel enkele spelers moeten verkopen die ik eigenlijk niet wil verkopen en dan voor deze wat oudere ervaren spelers moeten halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Als ik het zo lees heb je een overlevingsseizoen, dus waarom kijk je niet naar huurspelers van de grotere clubs? Ook clubs als Ajax, Feyenoord, Bayern e.d. hebben spelers die voor hen niet meer voldoen, maar prima voor jou kunnen werken.

Offff.... heb je die €18mln er doorheen gejaagd aan versterkingen? :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:10:
Als ik het zo lees heb je een overlevingsseizoen, dus waarom kijk je niet naar huurspelers van de grotere clubs? Ook clubs als Ajax, Feyenoord, Bayern e.d. hebben spelers die voor hen niet meer voldoen, maar prima voor jou kunnen werken.

Offff.... heb je die €18mln er doorheen gejaagd aan versterkingen? :P
Dat laatste uiteraard.

Ik heb aardig wat jonge talenten gehaald met dat geld. Ik wilde nog wat ervaren spelers huren om wat ervaring in de groep te krijgen en ook wat extra kwaliteit maar de spelers die ik wilde halen wilden niet komen of hun club wilde een dusdanig hoog percentage van hun salaris dat ik het gewoon niet kon betalen.
Uiteindelijk slechts een aardige DL en een leuke MC gehuurd.
Zat nog achter een erg goede spits en middenvelder van Ajax aan maar beide besloten voor een andere club te gaan.

Mijn hoop is het om dit seizoen te overleven, dan de mindere talenten te verkopen en met dat geld en uiteraard het nieuwe geld dat binnenkomt wat ervaren spelers van de banken van de topclubs weg te plukken.
Want ik ben me zeker dat als ik dit seizoen overleef degradatie in de komende seizoenen geen thema meer zal zijn.

Net mijn eerste wedstrijd gewonnen en sta nog 1 punt onder de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien heb ik in 34 pagina's discussie wat gemist, maar ik vraag me ook af of er mensen last hebben van de dip in tactiek-effectiviteit. in de eerste seizoenen slaagde ik er altijd in om santos en cruzeiro te verslaan of gelijk te spelen en alleen maar te verliezen als het echt nodig was (druk programma, blessures) maar in 2016 loopt iedereen mij gewoon te dollen, laatste wedstrijd tegen santos was 7-1 geworden. Ik wissel niet graag van tactiek mid-seizoen, maar misschien moet het maar. sta 14e, en moet eigenlijk 9e worden volgens de media.

En als er mensen last van hebben gehad, hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja dat had ik ook. Ik heb mijn tactiek een klein beetje aangepast op hoofdpunten (meer 'fluid' gemaakt). Bedenk ook dat je, doordat je reputatie groeit, tegen kleinere clubs anders moet gaan spelen en je gaat dus ook vaker kleinere clubs tegenkomen ;)
Je hoeft in ieder geval geen compleet nieuwe tactiek te verzinnen. Het tweaken van je huidige tactiek is goed genoeg.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 13:44
Ik heb een vraag, misschien dat jullie dit ook ervaren. In mijn teaminstellingen heb ik ingesteld dat IK de contractonderhandelingen doe. Ik zet al mijn spelers van het B- en C-team op de transferlijst. Na een paar speeldagen kijk ik toevallig weer in die twee teams en ik zie dat al deze spelers van de transferlijst zijn gehaald.
En dit is mij nu al 3 keer gebeurd...

In FM11 heb ik dit nooit gehad. Speelde dan wel altijd met Benfica en nu in FM12 met Real Madrid. Kan het wellicht een landinstelling zijn van de Spaanse competitie? Of is het een bug?

PS: spelers in mijn A-team blijven wel getransfered als ik ze transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:04:
misschien heb ik in 34 pagina's discussie wat gemist, maar ik vraag me ook af of er mensen last hebben van de dip in tactiek-effectiviteit. in de eerste seizoenen slaagde ik er altijd in om santos en cruzeiro te verslaan of gelijk te spelen en alleen maar te verliezen als het echt nodig was (druk programma, blessures) maar in 2016 loopt iedereen mij gewoon te dollen, laatste wedstrijd tegen santos was 7-1 geworden. Ik wissel niet graag van tactiek mid-seizoen, maar misschien moet het maar. sta 14e, en moet eigenlijk 9e worden volgens de media.

En als er mensen last van hebben gehad, hoe is dit op te lossen?
Ik heb zelf ook wel eens langere tijd dezelfde tactiek gebruikt maar dat ik continu weg gespeeld werd is me toen nooit gebeurd.
Alleen eigenlijk dipjes als er veel veranderingen in het team waren.

Sta nu 17e na 2 overwinningen achter elkaar tegen Newcastle en Peterborough :D
Sta nu 3 punten boven de streep en 4 punten onder de club boven me (Newcastle).

Het probleem dat ik heb is dat ik te vaak met hoge uitslagen onderuit ga. Als we vroeg een doelpunt tegen krijgen dan valt alles volledig in elkaar en kan ik de einduitslag alvast invullen.

In de lagere divisies stonden we ook regelmatig vroeg achter maar wisten we toch vaak terug te komen.
Uiteraard is er toch een groot klasse verschil tussen mijn club en de top ploegen uit de PL maar toch moet ik dit proberen te voorkomen want het is gewoon deprimerend aan het worden (47 tegen in 16 wedstrijden).

edit:
Net 4-2 gewonnen van ManU :X
ManU is in 2033 niet meer de club van vandaag, ze zijn al 8 jaar niet meer in de top 3 geëindigd maar halen wel elk jaar Europa.
Dat het tegen een grote rivaal was en het mijn eerste wedstrijd in mijn eigen stadion was van het seizoen zal wel meegespeeld hebben (hebben tot eind december alle thuis wedstrijden in het stadion van Wigan gespeeld vanwege uitbreiding).

[ Voor 11% gewijzigd door Deadsy op 13-04-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 20-09 21:39
Deadsy, updateje graag :-) Ben benieuwd wanneer je de CL gaat winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/dngg3c.png

:$

En dat voor een team dat het jaar ervoor nog de halve finale uefa cup haalde. Oke ik heb dan wel 5 geblesseerden maar dit is wel erg triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Vads schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:02:
Ik heb een vraag, misschien dat jullie dit ook ervaren. In mijn teaminstellingen heb ik ingesteld dat IK de contractonderhandelingen doe. Ik zet al mijn spelers van het B- en C-team op de transferlijst. Na een paar speeldagen kijk ik toevallig weer in die twee teams en ik zie dat al deze spelers van de transferlijst zijn gehaald.
En dit is mij nu al 3 keer gebeurd...

In FM11 heb ik dit nooit gehad. Speelde dan wel altijd met Benfica en nu in FM12 met Real Madrid. Kan het wellicht een landinstelling zijn van de Spaanse competitie? Of is het een bug?

PS: spelers in mijn A-team blijven wel getransfered als ik ze transfer.
In Spanje ziet FM de B- en C-elftallen volgens mij als aparte clubs, vandaar dus dat het problemen geeft.

Ik ben ondertussen in 2023 aanbeland en heb besloten om ook bondscoach van Oranje te worden (naast PSV). Wat een voordeel is het toch om een goede jeugdopleiding te hebben en daarnaast ook die van Ajax en Feyenoord te kunnen leegplukken voor Het Land :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Daar kun je bij Team Policy (of iets dergelijks) instellen of de manager van dat B of C elftal spelers mag verkopen of niet, wellicht dat die instelling verkeerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Malt007 schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:30:
Deadsy, updateje graag :-) Ben benieuwd wanneer je de CL gaat winnen...
Ach binnen 2 jaar moet dat wel te doen zijn :+
Het verschil in rep en geld is zo groot in de PL dat ik niet aan zulke voorspellingen kan doen. Ik kijk op het moment van jaar naar jaar (want heb nu na 1 seizoen PL alweer gezeik met spelers).
Ik heb wel het gevoel dat ik eerder de CL win dan de PL.

Gister mijn 1e PL seizoen afgesloten en 6 punten boven de streep geëindigd (15e plek) en slechts 16 punten onder de EL plekken.
Ik ben echt al zeer blij met het feit dat we niet gedegradeerd zijn (als je het verschil in geld bekijkt).
De eerste seizoens helft was gewoon om te janken, nadat ik in de winter er een paar spelers erbij haalde liep het al iets beter en pakte regelmatig punten.

Ons doelsaldo was 38-84. We hebben zo vaak wedstrijden met 4 of 5-0 verloren en dat was in de eerste seizoenshelft telkens weer een flinke tik voor de moraal van de spelers. In de 2e seizoens helft hielpen de spelers die ik erbij gehaald had toch het team weer op de been bij vroege tegendoelpunten.

Blijf toch het gevoel hebben dat er meer in gezeten had. Want in de winter zat ik achter een clubloze spits aan Jefferson, uiteindelijk ging hij naar Turkije, ik ben me zeker dat ik 1 of 2 plekken hoger geëindigd was als hij was gekomen.

Afgelopen seizoen 15, dit seizoen wil ik 9e-12e worden. Dit moet te doen zijn aangezien de nr9 van afgelopen seizoen slechts 9 punten meer had.

Maja aan het begin van dit seizoen kwam mijn bestuur weer met leuk nieuws. Het trainings complex welke net werd geupgrade kreeg nog een extra upgrade en het stadion dat afgelopen seizoen van 8k naar 12.5k werd uitgebreid krijgt dit seizoen weer een upgrade van 3.5k.
Daarnaast weer een flinke zak met geld voor salaris en transfers (240k salaris en 35mln voor transfers).

Begonnen met te bieden op een hele rits spelers en ik dacht dat alleen mijn reputatie een probleem zou kunnen vormen. Maar nee de work permits zijn het probleem :/ en dat telkens bij spelers die of een groot talent zijn of ze spelen reeds voor het nationale elftal maar toch krijgen ze geen work permit.
De club gevraagd voor een satelliet club welke zou kunnen helpen met de permits maar ze vonden er geen 8)7 .

Ik was daarnaast vooral bezig met Britse spelers maar we kennen denk ik allemaal wel het probleem dat er is als je als Engelse club een groot Engels talent wilt kopen |:( als je dan al bereid bent de idiote transfer bedragen te betalen dan komen ze opeens met salaris eisen waar ik geeneens in de buurt van kan komen.
Ben al met zoveel spelers bezig geweest en heb nog steeds 24mln.

In principe is mijn team klaar en hoef er niets meer bij zolang er niemand weg gaat, alhoewel ik nog steeds geen echt goede spits heb (te duur).
Maja op het moment zeik met mijn grootste talent. Vorig seizoen redelijk wat geld besteed aan Kuijt van Feyenoord. Diverse grote clubs zaten achter hem aan maar hij koos voor FC United (zal denk ik wel gelegen hebben aan het simpele feit dat ik hem een Key Player contract aanbood).
Maja nu na een redelijk seizoen zit Arsenal achter hem aan (dus dan moet hij echt wel leuke potentie hebben).
Hun laatste bod was 7.5mln (gehaald voor 4) ik weigerde dit waarop hij een beter contract wilde. De onderhandelingen liepen stuk op het feit dat hij een transfer clausule van 8mln wilde en ik wilde minimaal eentje van 15 (want als ik 8 accepteer dan betaal ik hem nu flink tekengeld en gaat hij over een week voor 8 weg).
Nu zit hij dus te zeuren en zeiken dus ik denk dat hij weg gaat :/ voor minder dan 10 en ik weet gewoon dat als hij nog 1 of 2 jaar blijft ik er 15 voor kan krijgen.

Moet wel wat betere scouts halen. De helft van de spelers van vorig seizoen zijn ruk. De potentie die er volgens de scouts in zat zit er echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik weet niet of je al zelf staellietclubs uit mag kiezen, maar iedere club uit België is geschikt om die regeling te omzeilen. Daarnaast moet een speler minimaal iets van 10 caps hebben om geen gedoe te hebben met werkvergunningen. Persoonlijk ga ik altijd in beroep tegen dat soort beslissingen als ik in Engeland speel trouwens. Vaak krijg je 'm dan wel en als het een groot talent is die al wat kan spelen, maar je krijgt de vergunning niet rond, kun je 'm ook altijd nog halen maar direct verhuren (of na 1 seizoen onder jouw hoede verhuren) naar bijv. een Nederlandse of Belgische club. Vaak kunnen ze daarna ineens wel een vergunning krijgen (moet je ze wel een nieuw contract aanbieden).

Oh en scouts haal ik altijd obscure lui voor met minstens 16/16 op pa en ca en 18 op tactical knowledge (dan krijg je betere info voor wat betreft de transfersommen e.d.)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:46:
Ik weet niet of je al zelf staellietclubs uit mag kiezen, maar iedere club uit België is geschikt om die regeling te omzeilen. Daarnaast moet een speler minimaal iets van 10 caps hebben om geen gedoe te hebben met werkvergunningen. Persoonlijk ga ik altijd in beroep tegen dat soort beslissingen als ik in Engeland speel trouwens. Vaak krijg je 'm dan wel en als het een groot talent is die al wat kan spelen, maar je krijgt de vergunning niet rond, kun je 'm ook altijd nog halen maar direct verhuren (of na 1 seizoen onder jouw hoede verhuren) naar bijv. een Nederlandse of Belgische club. Vaak kunnen ze daarna ineens wel een vergunning krijgen (moet je ze wel een nieuw contract aanbieden).

Oh en scouts haal ik altijd obscure lui voor met minstens 16/16 op pa en ca en 18 op tactical knowledge (dan krijg je betere info voor wat betreft de transfersommen e.d.)
Ja daarom ben ik juist zo verbaasd over het feit dat mijn bestuur geen satelliet club vond, Belgie is niet echt ver weg en de perfecte club voor een permit omdat je er maar 3 jaar hoeft te zitten (btw klopt het dat dit bij Kroatie slechts 2 jaar is?).
Ben uiteraard telkens in beroep gegaan maar verloren en dus telkens werd de transfer automatisch afgeblazen.
Ik denk dat mijn rep als club gewoon te laag is om een satelliet club in Belgie te krijgen.

En nu net 3 goede scouts erbij gehaald welke de juiste stats hebben (altijd handig zulke lijstjes te hebben voor coaches en spelers).
Voorheen uiteraard ook geprobeerd maar of ze wilden niet (vanwege mijn status) of ze willen een salaris wat ik nog niet kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:45

Christiano007

Ich bin der champion

Ik ben ook opnieuw begonnen, dit x met heerenveen maar het loopt van geen kant. Spelers geven geen dieptepass of een bal tussendoor vleugelspelers zoeken de achterlijn niet op voor een voorzet. En mijn spits staat noot waar hij moet staan. Ik speel een 4 1 2 2 1 opstelling , 2 vleugelspelers , 1 verdeverdedigende middenvelder en 1 spits. Maar krijg amper kansen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
@Deadsy:
Ik heb geen idee of het in Kroatië slechts 2 jaar is of niet. Ik zou ook niet weten waar ik dat zou kunnen nakijken.

Ondertussen ben ik met PSV in 2023 en eigenlijk heb ik er wel een beetje genoeg van. Toch maar eens kijken of ik geen oude Engelse club met veel traditie weer eens omhoog kan helpen. Iemand ideeën?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:59
PauseBreak schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:16:
@Deadsy:
Ik heb geen idee of het in Kroatië slechts 2 jaar is of niet. Ik zou ook niet weten waar ik dat zou kunnen nakijken.

Ondertussen ben ik met PSV in 2023 en eigenlijk heb ik er wel een beetje genoeg van. Toch maar eens kijken of ik geen oude Engelse club met veel traditie weer eens omhoog kan helpen. Iemand ideeën?
Ik heb hetzelfde, ik weet bij god niet wat een leuke club is om mee te spelen. Misschien is Swindon wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 20-09 21:39
Ik heb veel plezier gehad met Leeds terugbrengen naar de CL. Jammer dat ze nu nog maar 1x hoeven te promoveren.

Je kan ook met Wimbledon spelen. Zoek de recente geschiedenis van deze club maar even op en je bent verkocht :-)

In Italie zit volgens mij ook nog een club in de serie C die ooit landskampioen is geweest maar kom zo gauw niet op de naam.

Zo zijn er nog wel meer clubs te vinden die ooit grote prijzen hebben gewonnen die helemaal zijn afgezakt. Altijd leuk om dezelfde prijzen opnieuw te winnen.

Ook erg leuk is een 'journey game'. Heel veel competities laden en dan zonder ervaring, werkloos starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gister mijn 2e PL seizoen afgesloten en het ging flink minder dan ik verwacht had alhoewel ik niet ontevreden mag zijn.

Aan het einde van de transfer periode zat ik met een Kuijt die weg wilde maar omdat hij nog 3 jaar op zijn contract had en ik de geboden bedragen te laag vond heb ik hem gehouden en hij had een absurd sterk seizoen maar wil nog steeds niet verlengen.
Wel ben ik mijn grootste talent aan het begin van het seizoen kwijt geraakt :/

Dit talent was Turan Melih, na een bod van Barca kon ik hem gewoon niet meer behouden en ging hij uiteindelijk weg voor 14mln.
Het was best grappig hoe ik hem vond. Mijn scouts vonden Kuijt bij Feyenoord en ik was in onderhandeling met hun over hem.
Toen lekte het uit dat ManU achter Melih aanzat (ook een Feyenoord speler). Ik bekeek hem toen en vond hem qua stats best aardig en mijn scouts vonden het talent. Dus ik heb hem toen voor 7mln + 30% gehaald.
Dus als dat bericht niet in mijn inbox had gestaan had ik geeneens geweten dat hij bestond.

Maja het seizoen zelf ging best goed. We zijn uiteindelijk 11e geworden met 51 punten, jammer genoeg wel nog een negatief doelsaldo.
Jammer genoeg de laatste wedstrijd tegen Chelsea dik verloren, hadden we die gewonnen dan waren we 9e geworden (Chelsea is de nr8 btw).
Maar ik mag niet klagen, 2 punten minder en ik had 2 plekken lager gestaan.

Maja weer de 2 zelfde zwakke punten als vorig seizoen. Geen echte topscorer en geen speler die de verdediging draagt.
Kuijt mijn beste speler heeft nog een contract voor 2 jaar dus ik weet niet of ik hem nog 1 jaar moet houden.
Dit zodat hij nog een jaar iets kan toevoegen aan het team en zodat hij misschien zijn waarde verhoogd of dat ik hem nu moet verkopen. Een promovendus heeft al 10mln geboden.

De eisen van sommige spelers zijn wel idioot.
Skjerve een ex speler van mij welke ik verkocht omdat hij niet wilde verlengen verdient nu in de Championship 30k p/w. Ik wilde hem halen als vervanger voor Kuijt en kan hem overnemen voor 7mln. Ik kan hem max 60k p/w bieden maar hij wil minimaal 91k }:O

Wat ik wel gaar vind is dat we 26mln winst hebben gemaakt dit seizoen en er gaat 6mln naar de aandeelhouders. Zover ik weet heeft FC United geen aandeelhouders :/. De leden hebben wel weer 108k contributie overgemaakt. Maja budget voor komend seizoen is 450k wage budget en 44mln voor transfers.
Op dit moment geef ik 240k p/w uit aan salarissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Oh natuurlijk, Leeds United, wat een club was dat vroeger :) Daar ga ik eens mee beginnen als ik weer de tijd heb om flink achter elkaar door te spelen.

@Deadsy:
Waarom zet je je transferbudget niet lager en je salarisplafond hoger? Problem solved! Overigens net als dat spelers zoveel vragen. Gewoon stug blijven ownen en dan gaat je rep vanzelf omhoog, zowel van jou als trainer als van de club, waardoor je ook niet meer van die extreme eisen krijgt :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:03:
Oh natuurlijk, Leeds United, wat een club was dat vroeger :) Daar ga ik eens mee beginnen als ik weer de tijd heb om flink achter elkaar door te spelen.

@Deadsy:
Waarom zet je je transferbudget niet lager en je salarisplafond hoger? Problem solved! Overigens net als dat spelers zoveel vragen. Gewoon stug blijven ownen en dan gaat je rep vanzelf omhoog, zowel van jou als trainer als van de club, waardoor je ook niet meer van die extreme eisen krijgt :)
Als ik mijn budget aanpas dan kan ik het betalen.
Maar ik twijfel nog want alhoewel ik toch wel absurde bedragen tot mijn beschikking heb twijfel ik nog of ik zoveel geld aan 1 speler wil besteden elke week.
Op het moment kijk ik nog naar een andere optie die gelijk is maar goedkoper (liefst Engels) of beter en even duur.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 19-04-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nottingham Forest heeft ook een mooie historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Of Notts County, oudste club ter wereld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, van de nog bestaande professionele teams idd. Opgericht in 1862: Wikipedia: Notts County F.C..

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Deadsy schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:23:
[...]

Als ik mijn budget aanpas dan kan ik het betalen.
Maar ik twijfel nog want alhoewel ik toch wel absurde bedragen tot mijn beschikking heb twijfel ik nog of ik zoveel geld aan 1 speler wil besteden elke week.
Op het moment kijk ik nog naar een andere optie die gelijk is maar goedkoper (liefst Engels) of beter en even duur.
In dit schuitje kan huren een goede optie zijn. Vaak wel 1-jaarlijkse oplossingen, maar het kan je wel aardig wat salaris schelen. En je kan soms spelers 'halen' die je niet kan kopen, maar die best een jaar voor je willen spelen.

Ik speel atm alleen een multiplayer game, maar wel weer zin in een LLM game. Eens even op zoek naar een leuke Engelse club ook :)

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 20-04-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:41:
[...]

In dit schuitje kan huren een goede optie zijn. Vaak wel 1-jaarlijkse oplossingen, maar het kan je wel aardig wat salaris schelen. En je kan soms spelers 'halen' die je niet kan kopen, maar die best een jaar voor je willen spelen.

Ik speel atm alleen een multiplayer game, maar wel weer zin in een LLM game. Eens even op zoek naar een leuke Engelse club ook :)
Neh het punt waar ik nog spelers wil huren ben ik gepasseerd.
Uiteindelijk besloten er vanaf te zien voor dat salaris omdat ik nog 2 spelers heb met een clausule waardoor ik hun 2 ook dat bedrag zou moeten betalen. Ik blijf liever gezond dan dat ik zulke bedragen ga betalen.

Seizoen gister nog begonnen en de eerste 2 wedstrijden redelijk dik verloren :+ . Waren wel tegen 2 top clubs en ik heb bepaalde spelers in de voorbereiding moeten missen en uiteraard nog steeds geen echte topscorer.
Net als vorige zomer geprobeerd Dyer en Blackman te halen want beide zaten nog bij hun clupie.
Blackman wilde niet onderhandelen en Dyer is gewoon een eikel. Vorige zomer kon ik niet aan zijn salaris voldoen en deze zomer heb ik geen idee wat hij wil. Hij verdient nu 3.5k p/w bij de onderhandelingen komt hij niet met eisen dus ik bood 34k. Hij was boos en vond dat we te ver uitelkaar zaten en brak de onderhandelingen af. Toen probeerde ik het weer voor 54k en hetzelfde resultaat.
Toen ging ik voor de gein eens 91k proberen en yup hij vond het weer te weinig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:37
Vos schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:41:
[...]

Ik ben zelf al een aantal keer met Blyth Spartans begonnen. Alleen omdat de naam en het logo geweldig zijn. Inmiddels ben ik aan beland in de Football League One. Alleen heb ik niet goed naar mijn contracten gekeken en heb ik door de wage rises nu een budget probleem. Mijn doel is om het stadion naar mij vernoemd krijgen, zodat ik the king of Sparta ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie niet schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:46:
[...]

Ik ben zelf al een aantal keer met Blyth Spartans begonnen. Alleen omdat de naam en het logo geweldig zijn.
Dat dus.

Wat me opvalt is dat je onderaan, best wel makkelijk aan goede spelers kan komen. Ik had met Blyth al meteen een (released) jeugd speler van man city binnen. Natuurlijk helemaal niet goed genoeg voor man city of man city reserves, maar veel te goed voor amateur niveau...

Als ik een puntje van kritiek heb op het spel, dan is het dat wel. Al was het maar dat een jeugd speler van man city (hoe slecht ook) nooit 2 dagen nadat ie stopt voor man city zomaar tekent bij de amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:24:
[...]

Dat dus.

Wat me opvalt is dat je onderaan, best wel makkelijk aan goede spelers kan komen. Ik had met Blyth al meteen een (released) jeugd speler van man city binnen. Natuurlijk helemaal niet goed genoeg voor man city of man city reserves, maar veel te goed voor amateur niveau...

Als ik een puntje van kritiek heb op het spel, dan is het dat wel. Al was het maar dat een jeugd speler van man city (hoe slecht ook) nooit 2 dagen nadat ie stopt voor man city zomaar tekent bij de amateurs.
Toen ik in de lagere divisies speelde wilden de echt goede gratis spelers pas naar mij komen nadat ze een paar maanden zonder club zaten.

Vind zelf Oldham Athletic en de Bristol Rovers wel een mooi logo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:24:
[...]

Dat dus.

Ben ik het wel mee eens, en het is iets wat al langer speelt. In FM07 (of was het nu FM06?) speelde ik ook eens met een club (geen idee meer welke) uit de Blue Square Premier League, en toen haalde ik Alan Shearer op een free transfer binnen.

Ok, hij was flink afgetakeld (meer dan 60 minuten per wedstrijd redde hij echt niet meer, dan stond zijn condidatie op <50 procent), maar toch, erg realistisch is het niet om een speler die net bij Newcastle weg was te laten tekenen bij een club 4 divisies lager.... ik bood hem ook nog geen 2 procent van zijn vorige salaris (kon ook niet meer bieden), en toch accepteerde hij dat...

Overigens hoor je me over zijn prestaties niet klagen, want hij werd wel meteen mijn topscorer en die van de hele league: ondanks dat hij altijd max een uur speelde tikte hij er toch een ruime 30 in het doel. Hij was in zijn eentje ervoor verantwoordelijk dat ik de promotion playoffs haalde (die ik overigens wel verloor verder). Jammer dat hij er na 1 seizoen al mee stopte (ging met pensioen).

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 21-04-2012 07:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
ik speel al sinds cm93. Erg leuk met Van Basten en Donadoni bijvoorbeeld. Al was Van Basten toen erg lang geblesseerd vanaf de start.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Damn in mijn 3e PL seizoen had ik als doel om in het linker rijtje te eindigen (ergens onderaan) met mazzel misschien zelfs in de buurt van Europees voetbal.

Ik sta nu na 15 wedstrijden 15e met 16 punten :/ we hebben nog genoeg wedstrijden te gaan en ik sta slechts 4 tot 8 punten achter de regio waar ik eigenlijk wil staan toch is dit seizoen niet aan het gaan als dat ik gehoopt had.
In mijn 7e wedstrijd maakte ik mijn eerste goal en in mijn 8e haalde ik het eerste punt, met een beetje wiskunde zie je dat het sindsdien absurd goed gaat (sta zelf in de halve finale van de League Cup) maar nog steeds sta ik versteld van het begin van het seizoen.

De eerste 7 wedstrijden geen punt en de eerste 6 geen doelpunt terwijl we gewoon elke wedstrijd goed speelden. Een paar van die wedstrijden domineerden we zelf. Kansen zat zelf diverse 1 op 1 maar de bal ging er met geen mogelijkheid in.
De vorige 2 seizoenen was scoren ook een groot probleem, kansen zat maar teveel werd er gemist.
Er moet echt een goede spits komen die zich bewezen heeft, het liefst nu in januari al.

Ben nu bezig met een zeer groot talent van Brighton. Een Striker/AMRL welke om de een of andere reden niet speelt bij Brighton maar telkens uitgeleend word. Niet het type speler waar ik naar op zoek ben maar ziet er veelbelovend uit (alhoewel hij me alles gaat kosten wat ik nog heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Dit is wel een seizoen van uitersten. Na mijn moeizame overwinning op een amateur in de beker, nu het volgende in de Europa League.

Eerst krijgt mijn rechtsback rood vanwege een harde tackel. Daarna scoor ik met 10 man alsnog tegen Inter. Heel lang valt Inter aan maar krijgt het weinig echt grote kansen. Uiteindelijk moet ik Tiendalli inbrengen omdat mijn linksback half geblesseerd was getrapt. Binnen 1 minuut veroorzaakt hij een penalty :( . Hij krijgt geen kaart, maar Douglas en Fernando wel, wegens protesteren! Voor Fernando de tweede dus ik moest verder met 9 man. 5 minuten later raakt Tiendalli zelf ook nog eens geblesseerd, terwijl ik al door mijn wissels zit. 8 vs 11 dus. En dan nog gelijk spelen :*) . Domme trainer ook van Inter, zet Sneijder niet eens in de basis!

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/25yzvk1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:28
Ik vind de selectie van satellietclubs erg onduidelijk. Ik mag zelf kiezen, ik stel een club voor maar het wil niet lukken. Ik krijg alsnog een lijstje met bagger clubs, ook al mocht ik zelf een club voorstellen. Ik snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben met ajax nu z'n 2jaar bezig,en almerecity is gepromoveerd.
ik wil hier dus mijn talenten aan verhuren. alleen vraag ik me af of ze dat daadwerkelijk goed zal doen.in al die jaren tijd dat ik fm speel heb ik toch niet echt het gevoel dat verhuurde spelers beter worden.

iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
De trainingsfaciliteiten en coaches zijn erg belangrijk. Je kunt beter een jonge speler beschikbaar stellen voor de reserves en laten begeleiden door iemand bij je eigen club ipv hem te stallen bij een club met erg povere accomodaties. Alleen topjeugd moet je verhuren gezien die ook vaak aanbiedingen krijgen van wat grotere clubs.

Nu ik wat verder ben in het spel met Napoli worden de eisen van de newgens wel errug gek. Een 16-jarige die 40k per maand wil en 120 na 20 wedtrijden? Waar slaat dat nou op?

[ Voor 21% gewijzigd door mister_S op 22-04-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mister_S schreef op zondag 22 april 2012 @ 02:23:
Ik vind de selectie van satellietclubs erg onduidelijk. Ik mag zelf kiezen, ik stel een club voor maar het wil niet lukken. Ik krijg alsnog een lijstje met bagger clubs, ook al mocht ik zelf een club voorstellen. Ik snap er niets van.
Welke club zit je en wat stel je voor? Je kunt als Fortuna Sittard wel Bayern als sattelietclub willen, maar dat gaat je nooit lukken :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Derde jaar bij Napoli, één keer de titel en een keer de UEFA cup gewonnen. Ik ga meestal voor de wat betere clubs in de serie B om mijn spelers te stallen, maar het wil niet lukken. Het probleem is dat ik geen enkele bericht krijg over het waarom van het mislukken. Ik krijg gewoon doodleuk een lijstje van clubs, terwijl ik zelf een club heb voorgesteld. Wat heeft het dan voor zin om me te vragen een club voor te stellen?

[ Voor 8% gewijzigd door mister_S op 22-04-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
W00t we gaan volgend jaar Europa in :D.
Mijn 3e seizoen begon absurd slecht maar in de League Cup deden we het best goed met uiteindelijk winst in de finale :D.

Om eerlijk te zijn hadden we altijd mazzel in de loting, 1 ronde tegen een PL ploeg van mijn niveau (Burnsley) en de rest tegen Championship ploegen welke simpelweg minder waren.
Met nog 12 wedstrijden te gaan staan we 10e en ik zie kans om een paar plekken hoger te eindigen maar uiteraard is er ook nog de kans dat we lager eindigen.

Maja in de UEFA ranking staan we denk ik wel zo laag dat de EL wel grappig zal worden.

Maja de rest van het seizoen zal ik wel doorbrengen met het vinden van een scorende spits. Anders voorzie ik niet veel goeds voor volgend seizoen. Hopelijk komt Pernao een absurd groot braziliaans talent maar ik heb al in beroep moeten gaan voor de Work Permet en ik verwacht niet hem te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Deadsy op 22-04-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Ik heb FM12 net opgepikt op gamersgate voor €14,99, 70% korting! Hij staat ook op de .co.uk versie voor £5,99 maar ik heb geen idee of dat ook werkt voor Nederlandse klanten.

Goeie prijs in ieder geval, daar heb ik op gewacht en baalde ook als een stekker toen ik de Steam deal over het hoofd zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Deadsy schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:24:
Maja de rest van het seizoen zal ik wel doorbrengen met het vinden van een scorende spits. Anders voorzie ik niet veel goeds voor volgend seizoen. Hopelijk komt Pernao een absurd groot braziliaans talent maar ik heb al in beroep moeten gaan voor de Work Permet en ik verwacht niet hem te krijgen.
Hoe is dit afgelopen? :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Pernao is niet gekomen :(, work permit werd niet toegekend.
En ik zei een tijd geleden dat ik er vanuit ging eerst de CL te winnen voordat ik de PL zou winnen.
Dit statement trek ik terug :D

Omdat ik volgend seizoen weer een stap naar boven wilde en ook niet op mijn gezicht wilde gaan in de EL moesten er de nodige versterkingen komen. Daarnaast vertrokken er uiteraard ook de nodige spelers omdat ze niet wilden verlengen of omdat ik ze niet goed genoeg vond.

Kuijt was mijn beste speler maar wilde niet verlengen en hij had nog maar 1 jaar in zijn contract dus hij moest nu weg. Uiteindelijk voor 13,75mln (plus % bij doorverkoop) naar Albacete. De lijst van clubs die hem wilden was lang dus ik was echt verbaasd toen hij voor Albacete koos, het is een club die tegen degradatie vecht en dus ook aan het einde van zijn eerste seizoen degradeert :D.

Maja bijna elke speler die ik wilde halen wilde ook komen.
Ik ging direct voor Klaric een zeer talentvolle DC van Dortmund en was bereid er flink wat geld tegenaan te gooien. Maar Dortmund nam na flink wat onderhandelen genoeg met 5.75mln zonder clausules wat ik belachelijk laag vind aangezien hij echt al belachelijk goed is.

Daarna direct voor Wanderson van Real Madrid een jonge ST/AMRL. Aan hem kwam ik omdat ik het bericht kreeg dat hij niet blij was bij Real omdat hij zelden speelde. In zijn jaren bij Real scoorde hij altijd een 7 en ik mocht hem voor 6mln halen dus de keuze was niet moeilijk.

Daarnaast besloot ik ook Skjerve terug te halen als vervanger voor Kuijt.
Een paar jaar geleden was ik gedwongen hem te verkopen omdat hij niet wilde verlengen. Maar het idiote is dat ik hem vorig seizoen terug kon halen voor 7.5mln en dit niet deed vanwege het absurde salaris dat hij wilde. Dit seizoen haalde ik hem terug voor 15mln 8)7

De laatste grote aankoop die ik van plan was te halen was Musa een spits van Grasshoppers. Hij was jong en in zijn laatste seizoen bij Grasshoppers haalde hij 22 uit 26 en zijn stats zagen er super uit. Dus voor 9mln een koopje.
Achteraf gigantisch spijt dat ik de clausule van 18mln er niet uit kreeg (ja je raad het al hij gaat weg na 1 seizoen).

Naast deze spelers nog een sloot andere spelers waar ik me nog niet zeker ben of ze het gaan redden.

Het seizoen liep erg lekker.

De EL ging absurd goed maar tegen het einde gingen we toch nog op ons gezicht.
Omdat ik er elk seizoen flink wat spelers uitgooi heb ik een probleem met de 4+8 regel. Waardoor ik enkele spelers buiten de EL selectie moest laten en enkele slechte spelers uit het 2e erin moest zetten.

In de 2e voorrondes moesten we tegen Ventspils (wie?) en tegen Valerenga. Alle 4 de wedstrijden wonnen we zonder moeite.
We kwamen in een Poule met Mainz, Hajduk en Lazio.
Tegen Hajduk en Lazio wonnen we 4x alhoewel uit tegen Lazio absurd veel mazzel was.
Mainz bleek uiteindelijk de echte uitdaging te zijn. Uit gingen we met 3-1 onderuit en thuis speelden we 3-3 gelijk, hun maakten de 3-3 in de 94e minuut :( maja hun waren beter dus ik moet blij zijn.

In de 1e knockout ronde moesten we tegen Stade Rennais, we gingen na een 1-1 en 3-2 onverdiend verder.
De volgende knockout ronde mochten we tegen Benfica en hun hebben een zeer goed team dus toen we thuis met 4-1 wonnen was ik een beetje euforisch en dacht dat we de finale wel gingen halen :+ en toen gingen we met 4-0 onderuit in Lissabon |:( het was gewoon volledig eenrichtingsverkeer.
Maja ik zag dit verlies een beetje aankomen aangezien ik de wedstrijd begon met 3 echte reserve spelers waarvan 1 geblesseerd. Mijn AMR was linksbenig en niet geschikt voor die positie, mijn DL was eigenlijk een DRC en ook niet geschikt voor die pos. en een DC was eigenlijk een DM.
Er waren 2 spelers geschorst, 1 op traveling en een hele reeks spelers gelbesseerd dankzij de FA cup wedstrijd 4 dagen eerder en omdat ik zoals gezegd moeite had met de 8+4 regel waren bepaalde goede spelers niet speelgerechtigd.

De PL ging eigenlijk absurd goed.
We deden aan het begin goed mee en halverwege het seizoen had ik gevoel dat we in de top 8 konden eindigen.
Ik had vorig seizoen al het gevoel dat we een goed team hadden welke wel in de top 8 mee kon doen maar dat we gewoon scorend vermogen misten en daardoor veel punten lieten liggen en het bleek dat met de komst van Musa en Wanderson dit echt opgelost was.

Ik ging er eerst vanuit dat ik eerst de CL win voordat ik de Pl win. Dit was omdat de afgelopen 5 jaar ofzo Manchester City elk seizoen kampioen geworden was met een dikke voorsprong, gewoon onaantastbaar TOT nu.
We eindigden als derde 1 punt achter de kampioen Chelsea, de hele top 5 binnen 4 punten.

Omdat ik vorige zomer zoveel uitgegeven heb draaide de club die seizoen een verlies van 20mln waardoor we deze zomer maar 16mln krijgen voor transfers. Dit is geen probleem voor me aangezien ik maar voor 2 posities een speler wil hebben. Een goede DM en een linksback welke de concurrentie aan kan gaan met mijn 1e keus. Ik heb op het moment een backup voor hem maar deze is te zwak en te vaak geblesseerd.

Musa is zoals gezegd weg want hij had een clausule.
Het rare was dat Ajax de jacht opende met een bod van 23mln (13mln direct, een friendly game en flink wat clausules).
Omdat ik de minimum clausule vergeten was zei ik nee op dit bod waarna ik hieraan herinnerd werd en omdat Musa niet blij was bood ik hem bij clubs aan voor 18.5mln.
Hierop kwamen iets van 10 clubs welke dit boden en Ajax bood iets van 33mln (16 direct en de rest in clausules echt gaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Haha, wat een avontuur :D Voor hoeveel is die knakker nu daadwerkelijk vertrokken? Ik hoop toch die €33mln? :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben voor de verandering begonnen met sc Heerenveen en kreeg meteen een hartstikke mooie deal voorgeschoteld. Kennelijk had Christian Eriksen het aan de stok gekregen met Frank de Boer en dus bood Ajax hem mij aan.Voor ca. € 7 miljoen, verdeeld over 48 maanden, speelt hij bij mij in het team. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
Jorgen schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:44:
Ik ben voor de verandering begonnen met sc Heerenveen en kreeg meteen een hartstikke mooie deal voorgeschoteld. Kennelijk had Christian Eriksen het aan de stok gekregen met Frank de Boer en dus bood Ajax hem mij aan.Voor ca. € 7 miljoen, verdeeld over 48 maanden, speelt hij bij mij in het team. :)
nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

't Is wel heel erg moeilijk om aan versterkingen te komen bij Heerenveen. Goed, ik had natuurlijk enorm mazzel met Christian Eriksen, maar verder kan ik niemand kopen. Zelfs op huurbasis wil er eigenlijk niemand komen. En als clubs al akkoord gaan met het transferbedrag, dan vraagt de speler 10 x zoveel loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:45:
Haha, wat een avontuur :D Voor hoeveel is die knakker nu daadwerkelijk vertrokken? Ik hoop toch die €33mln? :P
I wish. Nee hij koos niet voor Ajax een van de sterkste clubs van Europa. Hij ging voor de Spaanse subtopper Sevilla :/ dus ik vang een flink stuk minder aan de transfer.
Maar ik begrijp echt niet waarom Ajax zo veel meer bood in clausules dan de transfer clausule.

Nadat Musa weg was werd Persico mijn beste spits. In het seizoen nadat ik hem haalde wilde ik nog van hem af omdat ik hem als flop zag, achteraf blij dat ik hem toen niet kon verkopen.
Maja Bayern klopte aan en wilde hem voor 23 mln hebben. Omdat de financiele situatie van de club vanwege mijn uitgaven niet al te mooi was ging ik akkoord met die prijs (vervanger halen en misschien een plaats of 2 lager in de ranking). Na 1 week krijg ik het bericht dat Bayern het geld niet had en de transfer afgeblazen werd, direct erna klopten ze aan voor Jefferson (een andere spits die ik heb). Ze wilden hem voor 17mln hebben :/.

Maja seizoen is al begonnen en op dit moment na 7 wedstrijden heb ik 8 punten :/. Scoren is het probleem niet maar verdedigend worden er veel fouten gemaakt waardoor we zeer veel tegen krijgen. Het rare is dat er aan de verdediging niets veranderd is. Het 1e team is eigenlijk behalve dat Musa weg is helemaal niet veranderd :/

Zit in een CL poule met Barcelona, Stuttgart en Inter. Ben nu al onderuit gegaan bij Barca en thuis tegen Inter. Zo slecht speelden we beide wedstrijden nog niet eens maar we krijgen gewoon teveel tegen.
Hopen dat we iets tegen Stuttgart kunnen doen anders is er na de winter geen Europa.

Skjerve is er net een jaar maar gaat deze winter alweer weg. Echt een beetje een jojo effect met hem. Hij komt, hij gaat en hij komt weer terug en nu gaat hij weer weg.
Maar hij speelt matig dit seizoen en zeurt erg veel en zegt continu in de media dat hij het wel gehad heeft bij United. Hij kwam voor 14.75mln en gaat nu voor 22mln naar PSV.
Probeer nu Kuijt terug te halen als vervanger maar Albacete wil 22mln en dat ga ik niet betalen aan de een club uit de Segunda Division.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 02-05-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn 4e seizoen bij de Spurs is ook vrij wisselvallig geweest. Grote reeksen overwinningen geboekt, met 93 doelpunten topscorer in de competitie, minste doelpunten tegen (31), maar in de 2e seizoenshelft wel van alle toppers verloren. Uiteindelijk als 4e geëindigd met 10 punten achterstand op ManU en in de CL-finale verloren van (koopclub!) Arsenal. Tegenvaller was wel dat in februari mijn topspits Damiao een gebroken voet opliep en dus tot na de start van het nieuwe seizoen uit de running is. Niang en Kadlec konden dat gemis nog niet helemaal goed opvangen, zeker niet in de grote wedstrijden,

Ik speel nog steeds in een 4-2-3-1 met de volgende spelers (R=regen):
GK: Jensen (R), Vorm (Als reserve gehaald na verkoop van Gomes aan Barca, Stekelenburg komt transfervrij over voor komend seizoen en zal dan eerste keeper worden)
VL: Cissokho, Assou-Ekotto
VC: Dawson, Papadopoulos, Bassong, Kaboul
VR: Walker, Corluka
MC: Moussa Sissoko, Emre Can (of Modric/VdV)
MC: Sandro, Parker (stopt ermee, dus Emre Can zal dit samen met een talent uit eigen jeugd gaan opvangen)
AML: Bale, Kadlec
AMC: Modric, Van der Vaart, Kranjcar
AMR: Lennon, Atay (R)
S: Damiao, Niang

Dit team staat al bijna 2 seizoenen zo, alleen Papadopoulos en Niang waren dit seizoen nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik probeer bij Napoli de jeugdopleiding te verbeteren (momenteel op "redelijk"), maar ik krijg die optie niet als ik het wil voorstellen aan het bestuur. De enige optie is "bezuinigen", maar dat is dus niet de bedoeling. Dit is al de derde jaar. Is dit niet mogelijk bij Napoli vanwege hidden parameters, of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
mister_S schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:05:
Ik probeer bij Napoli de jeugdopleiding te verbeteren (momenteel op "redelijk"), maar ik krijg die optie niet als ik het wil voorstellen aan het bestuur. De enige optie is "bezuinigen", maar dat is dus niet de bedoeling. Dit is al de derde jaar. Is dit niet mogelijk bij Napoli vanwege hidden parameters, of kijk ik niet goed?
Het is niet mogelijke vanwege hidden parameters.
Er zijn een paar dingen in FM die soms vanwege onbekende reden niet mogelijk zijn en ik heb over die dingen al diverse ideeën gehad.

Op dit moment is bij mij de aanvraag om de trainings-accommodaties te verbeteren ook grijs.
Had al het idee dat je er minimaal een X aantal geld voor moet hebben maar dat is het niet want ik heb nu aardig wat meer centen op de bank dan bij de vorige keer dat ik erom vroeg en het kreeg.

Een ander idee is dat je het slechts om de zoveel tijd kunt doen maar de vorige 2x dat ik het vroeg en kreeg was direct achter elkaar. Dus de 1e was net klaar toen vroeg ik al om de 2e.
En de vorige upgrade is al bijna een heel jaar geleden afgesloten.

Dus er is een hidden parameter maar ik heb geen idee wat het is.
Heb er nog nooit naar gegoogled maar mijn theorie is dat elke upgrade een lvl heeft en om bepaalde lvls te krijgen moeten bepaalde inkomsten boven een bepaald niveau liggen. Dit omdat hogere levels ook een hoger onderhoud met zich meebrengen.

Ander voorbeeld is sponsorinkomsten. Als je met een club uit een kleine competitie jaren lang het Europese voetbal domineert dan liggen je sponsor inkomsten vaak nog steeds lager dan de sponsor inkomsten van een subtopper uit een top competitie.
Bv ik doe het nu met FC United zeer goed (vind ik) maar toch zijn mijn totale sponsorinkomsten (totaal 5 of 6 sponsors) iets van 3mln.
Ik kreeg dit seizoen zelfs een nieuwe shirt/hoofdsponsor. Mijn oude betaalde 900k per jaar mijn nieuwe geeft 1.9mln per jaar, ik heb van alle PL clubs nog steeds de laagste sponsor inkomsten terwijl ons stadion altijd vol zit, we spelen voor het 2e jaar in Europa en zijn absoluut geen degradatie kandidaat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De sponsorinkomsten lopen vanzelf wel los. Dit zijn mijn inkomsten nu, na een paar seizoen het flink goed te doen in Europa (tot nu toe heb ik vanaf 2016 ieder jaar de finale van de CL gehaald). Bedenk ook dat ik dit soort bedragen haal in de Eredivisie, niet eens in een grote Europese competitie.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GMYyq.png

Overigens verkocht ik dat seizoen voor iets meer dan €50mln aan spelers, vandaar dat die lijn zo snel weer omhoog ging ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:09:
De sponsorinkomsten lopen vanzelf wel los. Dit zijn mijn inkomsten nu, na een paar seizoen het flink goed te doen in Europa (tot nu toe heb ik vanaf 2016 ieder jaar de finale van de CL gehaald). Bedenk ook dat ik dit soort bedragen haal in de Eredivisie, niet eens in een grote Europese competitie.
[afbeelding]

Overigens verkocht ik dat seizoen voor iets meer dan €50mln aan spelers, vandaar dat die lijn zo snel weer omhoog ging ;)
Ja maar het gare is dat een club uit een kleinere competitie veel meer moet bereiken wil hij zulke bedragen krijgen dan een club uit een iets grotere competitie.

In mijn game doet PSV het de laatste jaren ook erg goed maar ze geven bedragen uit waar ik me echt afvraag hoe ze hieraan komen.
De afgelopen 2 jaar gaven ze 120mln ofzo meer uit dan wat er in kwam. Maja Nederland is in mijn game een top competitie.

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 03-05-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

PauseBreak schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:09:
[afbeelding]

Deadsy schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:29:
[...]

Ja maar het gare is dat een club uit een kleinere competitie veel meer moet bereiken wil hij zulke bedragen krijgen dan een club uit een iets grotere competitie.

In mijn game doet PSV het de laatste jaren ook erg goed maar ze geven bedragen uit waar ik me echt afvraag hoe ze hieraan komen.
De afgelopen 2 jaar gaven ze 120mln ofzo meer uit dan wat er in kwam. Maja Nederland is in mijn game een top competitie.
De sponsorinkomsten van de eredivisie kloppen voor geen meter. Ik krijg elk jaar (vanaf de start al!) een berichtje dat PSV per jaar 20m krijgt, terwijl ze er in mijn game zowel landelijk als Europees er weinig van bakken. De andere 17 teams krijgen samen 25m! Daar klopt geen hout van. Jammer dat er zo weinig research gedaan wordt op de Nederlandse competitie. Zo moeilijk is de informatie niet te vinden namelijk.

PSV klopt wel aardig: 18m
Ajax klopt geen hout, FM zegt 5m, in werkelijkheid: 28,9m

Nog wat cijfers over het seizoen 2008/2009: link. Ik kan me voorstellen dat deze cijfers wat verouderd zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat de bedragen gehalveerd zijn.

Als de researcher(s) een beetje opletten wanneer dit soort persberichten naar buiten komen, dan kunnen ze daar ook de sponsoring naar aanpassen. FM is altijd supergericht op de Engelse competitie terwijl de andere competities een beetje afgeraffeld over komen. En het is ook altijd jammer dat Engeland het in FM altijd supergoed doet terwijl ze er in real life over het algemeen niet zoveel van bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010

Gundogan

Rip and tear, until it is done

elvis84 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:23:
Als de researcher(s) een beetje opletten wanneer dit soort persberichten naar buiten komen, dan kunnen ze daar ook de sponsoring naar aanpassen. FM is altijd supergericht op de Engelse competitie terwijl de andere competities een beetje afgeraffeld over komen. En het is ook altijd jammer dat Engeland het in FM altijd supergoed doet terwijl ze er in real life over het algemeen niet zoveel van bakken.
Een game waar Engeland niet snel Europees of wereldkampioen wordt ben ik volgens mij ook nog niet tegengekomen nu je het er over hebt. :p

Maar veel voetbalgames zijn inderdaad erg gericht op Engeland. Misschien omdat ze daar het meeste verkocht worden of omdat daar de statistieken die gebruikt kunnen worden in games het beste bijgehouden worden.

Maar kan je het sponsorgeld niet zelf editen in FM?

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De sponsorinkomsten van de eredivisie kloppen voor geen meter. Ik krijg elk jaar (vanaf de start al!) een berichtje dat PSV per jaar 20m krijgt, terwijl ze er in mijn game zowel landelijk als Europees er weinig van bakken. De andere 17 teams krijgen samen 25m! Daar klopt geen hout van. Jammer dat er zo weinig research gedaan wordt op de Nederlandse competitie. Zo moeilijk is de informatie niet te vinden namelijk.

Dat is iets dat ook wel zal afhangen van de game. Bij mij klopt het gewoon best aardig en Ajax was t/m 2015 de ploeg met de meeste sponsorinkomsten. Daarnaast zullen ze er denk ik vanuit gaan dat PSV meer profijt zal hebben van de band met Philips dan in de praktijk het geval is.
Zo gericht is het niet op Engeland anders. De tv-gelden kloppen voor geen meter, net als het prijzengeld van de FA - en League Cups. Ook het prijzengeld voor een top-4 klassering klopt niet, en er zijn in het begin van het spel niet heel veel talenten bij Engelse clubs, waar critici en clubvolgers er in de praktijk toch anders over denken.
Maar goed, ik denk dat het verstandiger is om het te scharen onder 'artistieke vrijheid' dan om je eraan te ergeren. Het is al jaren zo en denk niet dat het ooit zal veranderen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

[...]

Ben het volledig met je eens maar ik heb sowieso geen al te hoge mening over de persoon die verantwoordelijk is voor de Nederlandse competitie.

Een van de theorieën over het hoge sponsorbedrag van PSV (in vergelijking tot bv Ajax) is om de inkomsten die ze gehad hebben door de verkoop van land aan Eindhoven na te bootsen. Want in mijn game gingen de sponsor inkomsten van PSV flink naar beneden na een paar jaar.

@Gundogan
Bij mij doet Engeland het juist zeer slecht als land nog slechter dan in het echt.

En ik heb het zelf nog nooit geprobeerd om de sponsor inkomsten omhoog te gooien in de DB editor maar ik heb het gevoeld at als je dit doet ze flink omlaag gaan zodra de contracten aflopen.

@Pausebreak
Ik ben al eens de bedragen afgegaan in de Eredivisie en deze kloppen voor geen meter.
Qua ranking (dus wie het meest krijgt enzo) komt het wel grotendeels overeen alleen de echte bedragen zijn in het spel veel lager dan in de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Deadsy schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:52:
[...]

Ben het volledig met je eens maar ik heb sowieso geen al te hoge mening over de persoon die verantwoordelijk is voor de Nederlandse competitie.
Eens, de hoofdanalyticus laat zijn persoonlijke voorkeuren teveel meespelen. Kijk bijv. naar Ado, waar hij fan van schijnt te zijn. Daar lopen me toch een paar overgewaardeerde spelers rond zeg :|
@Pausebreak
Ik ben al eens de bedragen afgegaan in de Eredivisie en deze kloppen voor geen meter.
Qua ranking (dus wie het meest krijgt enzo) komt het wel grotendeels overeen alleen de echte bedragen zijn in het spel veel lager dan in de werkelijkheid.
Dat bedoelde ik ook met de voorbeelden voor de Engelse competitie. Wellicht dat het ook gedaan is omdat het anders wel erg onrealistisch zou worden allemaal. Je krijgt dan gewoon zoveel geld binnen dat je gewoon letterlijk een club van 48 spelers kunt hebben die allemaal 1,5mln per week verdienen. Na 1 seizoen al.
Voor Nederland ligt het wat anders natuurlijk, maar als je voor Engeland, Spanje, Duitsland en (in mindere mate) Frankrijk de inkomsten al naar beneden bijstelt, dan moet dat voor de andere landen natuurlijk ook anders klopt het niet meer :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:57:
[...]

Dat bedoelde ik ook met de voorbeelden voor de Engelse competitie. Wellicht dat het ook gedaan is omdat het anders wel erg onrealistisch zou worden allemaal. Je krijgt dan gewoon zoveel geld binnen dat je gewoon letterlijk een club van 48 spelers kunt hebben die allemaal 1,5mln per week verdienen. Na 1 seizoen al.
Voor Nederland ligt het wat anders natuurlijk, maar als je voor Engeland, Spanje, Duitsland en (in mindere mate) Frankrijk de inkomsten al naar beneden bijstelt, dan moet dat voor de andere landen natuurlijk ook anders klopt het niet meer :P
Mag geen probleem zijn dit te compenseren door hogere onkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:57:
[...]

Eens, de hoofdanalyticus laat zijn persoonlijke voorkeuren teveel meespelen. Kijk bijv. naar Ado, waar hij fan van schijnt te zijn. Daar lopen me toch een paar overgewaardeerde spelers rond zeg :|
De verantwoordelijke voor de Nederlandse competitie is idd een zeer groot ADO-fan ja. Nooit opgevallen dat ADO het altijd goed doet in FM? Ze doen zeer vaak mee voor de kampioensplekken.

Iemand die zich Geert den Ouden nog herinnert, een paar FM-versies geleden? Die stond qua kwaliteiten in FM zo ongeveer op hetzelfde niveau als Rooney en Messi enzo, was zeker goed voor 30+ goals élk seizoen..... zelfde voor een paar van zijn teamgenoten. Tsja...

Daarom is de Nederlandse competitie in FM ook redelijk prut. Iig de beginperiode, zodra er massaal regens in beginnen te stromen is het wel weer te doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is natuurlijk een kleine moeite om naar de forums van SI Games te gaan en aan te geven wat er naar jouw mening niet in orde is natuurlijk. Mijn ervaring is dat ze bij SI goed luisteren naar de fans. Het gaat dan vanzelfsprekend wel om onderbouwde kritieken en fatsoenlijk argumenten.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 04-05-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alsof dat helpt ;)

In het verleden (vele FM-versies terug) is die overwaardering van ADO al vaker gemeld. De onderzoeker die de input voor ADO leverde meldde dat de overwaardering van ADO "not true" was, en daarmee was de kous dan ook wel af. Verder werd er helemaal niets mee gedaan.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste