Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bale doet hier vanaf AML lekker mee hoor. Assists en doelpunten. Modric doet het ook goed als playmaker op MC. Scoort regelmatig rond de 8 en levert assists bij het leven. Daarnaast scoort en assist Rafael er vanaf AMC ook lustig op los.
Ik krijg tegen gelijkwaardige tegenstanders nog wel wat doelpunten tegen, maar scoor er in de meeste gevallen ook wel 1 meer, dus dan win je, maar dat is logisch.

In de LC al met 3-1 gewonnen van Chelsea en in de competitie met 1-1 uit bij City met een ten onrechte afgekeurd doelpunt. Dat valt nog niet tegen nu!

Ik probeerde Ter Stegen binnen te halen, maar daar moet ik 22,5 mil voor neerleggen. Uiteindelijk toegezegd, maar hij wil ook nog eens 47k/week gaan verdienen. Leuk voor een goede keeper, maar erg veel voor een talent van 21. Ik twijfel nog, het bod is gedaan, maar ik weet nog niet of ik het echt door laat gaan. Misschien eerst maar eens proberen 2 van het trio Gomes/Friedel/Cudicini te verkopen en daarmee een overtal aan keepers te voorkomen en wat te besparen op de loonkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
PauseBreak schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:08:
Waarom nu juist die clubs? Omdat ze allebei ongeveer even slecht zijn? :P
Ik zei kies maar uit: RKC, VVV, De Graafschap of Excelsior. Alle 4 redelijk bagger ja:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
RKC ben ik mijn huidige game (zit nu in 2029/2030) ook even mee bezig geweest. Natuurlijk geen topteam, maar bagger wil ik ze ook niet direct noemen.

Gezien hun krappe budget hebben ze zo'n gekke selectie nog niet. Kon er redelijk wat mee uitrichten eigenlijk.

De overige 3 weet ik niet verder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:17
Muse schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:32:
Bale doet hier vanaf AML lekker mee hoor. Assists en doelpunten. Modric doet het ook goed als playmaker op MC. Scoort regelmatig rond de 8 en levert assists bij het leven. Daarnaast scoort en assist Rafael er vanaf AMC ook lustig op los.
Ik krijg tegen gelijkwaardige tegenstanders nog wel wat doelpunten tegen, maar scoor er in de meeste gevallen ook wel 1 meer, dus dan win je, maar dat is logisch.

In de LC al met 3-1 gewonnen van Chelsea en in de competitie met 1-1 uit bij City met een ten onrechte afgekeurd doelpunt. Dat valt nog niet tegen nu!
Dat is het verschil tussen de gebruikte tactieken. Mijn AMC heeft afgelopen seizoen in 46 wedstrijden 24 doelpunten gemaakt en 36 assists gegeven. Ik denk dat het hoge aantal doelpunten komt doordat ik hem als Trequartista speel, met veel vrijheid om te doen en laten wat hij wil. Mijn AMR en -L's lopen ook zoiets, maar mijn team scoort dan ook ziek veel (vorig jaar 116 voor, 15 tegen in de competitie). Ik denk dat het grootste verschil 'm zit in dat ik mijn teams altijd wil laten voetballen. Afstandsschoten heb ik echt een hekel aan en als het kon, zou ik iedere speler een verbod daartoe geven :+ Dat leidt er dus toe dat er heel veel steekpassjes en voorzetten worden gegeven (soms ook iets teveel :P ) en daardoor scoor je dus ook veel.

Gebruik jij ook 4-2-3-1 of iets anders?
Ik probeerde Ter Stegen binnen te halen, maar daar moet ik 22,5 mil voor neerleggen. Uiteindelijk toegezegd, maar hij wil ook nog eens 47k/week gaan verdienen. Leuk voor een goede keeper, maar erg veel voor een talent van 21. Ik twijfel nog, het bod is gedaan, maar ik weet nog niet of ik het echt door laat gaan. Misschien eerst maar eens proberen 2 van het trio Gomes/Friedel/Cudicini te verkopen en daarmee een overtal aan keepers te voorkomen en wat te besparen op de loonkosten.
Wat een gek, dat is serieus geld. Ik hoop dat je 'm dan in ieder geval op een 4 of 5-jarig contract hebt? Zelf zou ik Gomes of Cudicini verkopen. Friedel speelt - in mijn game althans - irritant goed als ik tegen Spurs moet in de CL.
Footstepz schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:26:
[...]

Ik zei kies maar uit: RKC, VVV, De Graafschap of Excelsior. Alle 4 redelijk bagger ja:D
Excelsior is de enige die echt bagger is imo. In mijn game speelt De Graafschap al 5 seizoenen mee in de middenmoot, voor de playoffs voor Europees voetbal.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Ik heb al 2 seizoenen een supertalent die niet speelgerechtigd is voor de Champions league. Hoe ga ik daar verandering in brengen? Heb hem voor 12.5 M aangetrokken bij Feyenoord om juist iets uit te kunnen richten in de CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hem inschrijven voor de CL al geprobeerd, of doet je assistent dat? Ik druk altijd op autoselect, want anders heb ik te weinig spelers die homegrown zijn (wat raar is, want volgens het statusoverzicht zou ik er 14 moeten hebben, maar blijkbaar klopt dat niet ofzo, wat dan weer wel klopt want ik speel met PSV :+ ), maar dan selecteert hij te weinig AMR's bijv., en dat is niet relaxt. Dat pas ik dus handmatig aan naderhand.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
PauseBreak schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:06:
Hem inschrijven voor de CL al geprobeerd, of doet je assistent dat? Ik druk altijd op autoselect, want anders heb ik te weinig spelers die homegrown zijn (wat raar is, want volgens het statusoverzicht zou ik er 14 moeten hebben, maar blijkbaar klopt dat niet ofzo, wat dan weer wel klopt want ik speel met PSV :+ ), maar dan selecteert hij te weinig AMR's bijv., en dat is niet relaxt. Dat pas ik dus handmatig aan naderhand.
Bij inschrijven stond hij op 'In' maar nog steeds niet speelgerechtigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh hier dus ook een draad over FM :D (ik ben van fok ja :P)

Ik zit nu in mijn 4e seizoen van Ajax en heb de Eredivisie 3 keer gewonnen en de JC schaal 2 keer. Maar ik heb een contract aangeboden gekregen als headcoach van Spanje. Uiteraard getekend, maar ik kan gewoon niet winnen :( Gelijkgespeeld tegen Slovenie, Malta, en zelfs verloren van Turkije! _O-

Maar heeft iemand een idee waarom ik met het beste team ter wereld niet winnen van veel slechtere landen? 7(8)7 Ik heb de formatie nog niet veranderd. Of misschien is dat juist het probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:27:

Ik zit nu in mijn 4e seizoen van Ajax en heb de Eredivisie 3 keer gewonnen en de JC schaal 2 keer. Maar ik heb een contract aangeboden gekregen als headcoach van Spanje. Uiteraard getekend, maar ik kan gewoon niet winnen :( Gelijkgespeeld tegen Slovenie, Malta, en zelfs verloren van Turkije! _O-

Maar heeft iemand een idee waarom ik met het beste team ter wereld niet winnen van veel slechtere landen? 7(8)7 Ik heb de formatie nog niet veranderd. Of misschien is dat juist het probleem :P
Gebruik maken van snelheid van de buitenspelers, of als je langzame spelers opstelt juist door het midden. Mja, tactiek moet je maken op de selectie en dan laten wennen (Ik doe altijd intensieve training op teamwork in de voorbereiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021

Zet er is een zooi reserve spelers in, werken harder!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
RedHat schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:07:
[...]

Bij inschrijven stond hij op 'In' maar nog steeds niet speelgerechtigd.
Hm, ik zou even een bugreport doen op het forum van Sports Interactive.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Welke speler is het? Ook niet onbelangerijk. Kan zijn dat ie een auto-ongeluk heeft gehad oid (diego buaonotte in fm11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Postius schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:28:
Welke speler is het? Ook niet onbelangerijk. Kan zijn dat ie een auto-ongeluk heeft gehad oid (diego buaonotte in fm11)
Dan zou je 'm toch geblesseerd moeten zien, niet als niet-speelgerechtigd?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27

Na een paar jaar Ajax kon ik ook trainer van Spanje worden.
Heb er toen alles mee gewonnen wat te winnen viel en ben opgestapt. Zelfs op latere leeftijd waren gasten zoals Fabregas nog absurd goed.

Edit:
In de vorige FM (of die ervoor, ben me niet meer zeker) had ik ook een speler die om de een of andere reden niet speelgerechtigd was.
Niet 100% zeker maar heb het uiteindelijk opgelost door hem te verkopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Deadsy op 25-02-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Overigens voor multiplayer zou ik LLM zeer sterk afraden. Dan moet je gewoon met 2 europese topclubs of subtoppers spelen. Anders ben je veels te lang bezig met op elkaar wachten om een leger aan redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik kom het alweer tegen. Volgens mij tel ik hier toch echt 15 spelers die 'home-grown' zijn. Kan iemand me uitleggen waarom ik dan toch niet genoeg spelers kan registeren? :?
Afbeeldingslocatie: http://www.tumblr.com/photo/1280/derpamerp/18493496676/1/tumblr_m05qslvaoY1ro49gl

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik tel er 7 die van 15-21 homegrown zijn..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja en nog eens 8 die van 0-21 homegrown zijn. Oftewel: Die komen rechtstreeks uit mijn jeugdopleiding. Waarom zouden die dus niet meetellen? Dat was bij voorgaande versies van FM namelijk wel altijd zo, dus vandaar dat ik me hierover verbaas.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb je ze niet tussen hun 15e en 21e telkens verhuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hmm, dat zou kunnen. Ik gooi altijd wel spelers naar mijn feederclubs, maar dat waren alleen Verhoef, Bijl en Fabbri. De rest heeft eigenlijk altijd bij mij rondgelopen.Ik vind 't apart :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Angeloonie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:43:
Verhuren maakt daarvoor niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Deadsy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:19:
[...]

Verhuren maakt daarvoor niets uit.
Ehm, wel dus.
Als jij een speler telkens (=meer dan de 3 jaar voordat ze homegrown zijn) verhuurt in de periode dat ze homegrown moeten worden, dan worden ze niet meer homegrown. Ook als je een speler telkens naar het buitenland verhuurd kunnen ze niet "trained in nation" meer worden.

Het kan prima als je hem 1 seizoen verhuurt ofzo, maar als je hem ieder seizoen verhuurd kunnen ze die statussen niet meer krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door Angeloonie op 01-03-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat een mechanisme van het spel is, moet dat te linken zijn :)

als dat een vermoeden is, wat ik vermoed omdat je "1seizoen ofzo" vermeld, tja, dan blijven we hier maar van alles beweren zonder de waarheid te kennen.

Met mijn google skills kan ik alleen maar vinden dat het 3 seizoenen moet zijn. Maar echt een regel afkomstig van SI games, nee dat vind ik niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Angeloonie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:43:
Ik heb het even nagekeken. Van de lijst spelers die van 0-21 homegrown zijn, zijn de volgende spelers meer dan 1 seizoen achter elkaar verhuurd:
Nijs
Fabbri
Verhoef

Máár, van de lijst spelers die van 15-21 homegrown zijn, heb ik de volgende spelers voor >1 seizoen achter elkaar verhuurd:
Ilari
Bijl
van Lingen
Hansen

Ik snap de logica dus echt niet in hoe FM nu laat meetellen wie er wel of niet HG is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:58:
Als dat een mechanisme van het spel is, moet dat te linken zijn :)

als dat een vermoeden is, wat ik vermoed omdat je "1seizoen ofzo" vermeld, tja, dan blijven we hier maar van alles beweren zonder de waarheid te kennen.
Kan zo snel geen link vinden, maar het is in de praktijk wel zo (gewoon UEFA regelementen). Als ik een speler elk seizoen verhuur krijgt hij geen homegrown status. Een andere speler die tegelijk gekomen is maar gewoon blijft zitten krijgt het wel.
Met mijn google skills kan ik alleen maar vinden dat het 3 seizoenen moet zijn. Maar echt een regel afkomstig van SI games, nee dat vind ik niet zo snel.
Het moet totaal 3 seizoenen zijn, dus als homegrown 0-21 is kun je ze van 15-17 prima verhuren en alsnog de homegrown status krijgen als ze daarna 3 seizoenen bij je club blijven. Gaat er om dat je die 3 seizoenen totaal haalt (mag ook verhuren-blijven-verhuren-blijven-verhuren-blijven zijn).

Dus:
15-21 3 seizoenen bij jouw club = homegrown at club + nation
15-21 totaal 2 seizoenen bij jouw club en meerdere seizoenen bij een andere club (zelfde land) = NIET homegrown at club, WEL at nation
15-21 totaal 2 seizoenen bij jouw club en meerdere seizoenen bij een andere club (ander land) = NIET homegrown at club en NIET at nation

[ Voor 37% gewijzigd door Angeloonie op 01-03-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:48
-21 spelers zijn nog niet automatisch homegrown player.
Volgens mij heb jij het idee dat dat wel zo is. (zo niet, dan heb ik je verkeerd begrepen :D )
als het ventje net 2 jaar bij je club zit, is hij dus nog niet homegrown omdat hij nog niet 3 jaar in nederland heeft gevoetbald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tophof schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:18:
-21 spelers zijn nog niet automatisch homegrown player.
Volgens mij heb jij het idee dat dat wel zo is. (zo niet, dan heb ik je verkeerd begrepen :D )
als het ventje net 2 jaar bij je club zit, is hij dus nog niet homegrown omdat hij nog niet 3 jaar in nederland heeft gevoetbald.
Was dat een reactie op mijn post? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Altijd als ik een zware wedstrijd heb bereid ik me op deze voor.
Nu doe ik dit voor het eerst in een aantal seizoenen niet en ik vlieg uit de CL :/

Naja het was dan wel tegen Fiorentina (absurd sterk team). Maja de afgelopen jaren won ik elk seizoen de CL dus die serie komt ten einde :'( .

Uit verloor ik met 2-0 deels omdat enkele spelers in een dip zitten maar grotendeels omdat ik mijn tactiek en opstelling niet aangepast had aan de tegenstander :/ (ik speelde zeer aanvallend tegen een team met een erg sterke aanval).
Uit geprobeerd er nog wat van te maken maar 3-3 is niet genoeg.

Maja kwart finale CL zou genoeg moeten zijn. Nederland staat nu 6e op de ranking met maar nog 5 punten achter de nr5 Duitsland. Als we komend seizoen evenveel punten halen als Duitsland dan gaan we ze voorbij.

Aangezien we al kampioen zijn mag ik me nu de rest van het seizoen gaan vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Patch 12.2.0 is net uitgekomen. FAQ en release notes op http://community.sigames....e-12.2.0-*RELEASED-TODAY*

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
@Deadsy
Wat bedoel je eigenlijk met voorbereiden op een zware wedstrijd? Ik ga vrijwel nooit verder dan het roteren van spelers (tegen bijv. Heracles of De Graafschap zal ik 2 of 3 talenten laten spelen om ze te helpen in hun ontwikkeling) en of ik favoriet ben of niet. De opstelling blijft altijd hetzelfde (4-2-3-1), alleen de tactiek pas ik aan (ik heb een aanvallende die ik altijd gebruik als ik thuis speel en bij uitwedstrijden als ik favoriet ben, en een minder aanvallende tactiek die ik gebruik bij uitwedstrijden als ik geen favoriet ben). Verder dan dat ga ik niet.

Ik merk trouwens wel dat de laatste 2 seizoenen tegenstanders steeds meer gaan schoppen. Het aantal overtredingen dat ik tegen krijg is echt behoorlijk gestegen, en navenant het aantal blessures ook. Iemand enig idee hoe ik dat een beetje kan opvangen? Het elftal is breed genoeg, dat is het probleem niet, maar ik zou wel graag willen dat die ernstige blessures (mijn AML (zal ik hier niet noemen want is een irl talent) is nu 6mnd geblesseerd bijv) minder vaak voorkomen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:51:
@Deadsy
Wat bedoel je eigenlijk met voorbereiden op een zware wedstrijd? Ik ga vrijwel nooit verder dan het roteren van spelers (tegen bijv. Heracles of De Graafschap zal ik 2 of 3 talenten laten spelen om ze te helpen in hun ontwikkeling) en of ik favoriet ben of niet. De opstelling blijft altijd hetzelfde (4-2-3-1), alleen de tactiek pas ik aan (ik heb een aanvallende die ik altijd gebruik als ik thuis speel en bij uitwedstrijden als ik favoriet ben, en een minder aanvallende tactiek die ik gebruik bij uitwedstrijden als ik geen favoriet ben). Verder dan dat ga ik niet.

Ik merk trouwens wel dat de laatste 2 seizoenen tegenstanders steeds meer gaan schoppen. Het aantal overtredingen dat ik tegen krijg is echt behoorlijk gestegen, en navenant het aantal blessures ook. Iemand enig idee hoe ik dat een beetje kan opvangen? Het elftal is breed genoeg, dat is het probleem niet, maar ik zou wel graag willen dat die ernstige blessures (mijn AML (zal ik hier niet noemen want is een irl talent) is nu 6mnd geblesseerd bijv) minder vaak voorkomen.
Met zware wedstrijd bedoel ik wedstrijden tegen top ploegen.
Met voorbereiden bedoel ik dan dat ik naar de tegenstander kijk, hun tactiek, hun prestaties en hun top spelers. Mocht dit van een bepaald niveau zijn zal ik mijn tactiek en spelers keuze aanpassen. Ik kijk dan ook naar mijn eigen spelers. Bv als een zeer belangrijke speler niet in vorm is en dus niet speelt pas ik daar soms ook mijn tactiek op aan.
bv Fiorentina heeft 2 van de beste spitsen ter wereld in hun team rondlopen en een van mijn 2 basis DCs valt zwaar door de mand de laatste tijd. Als je je daar niet op aanpast dan krijg je een probleem

De tactiek waarmee ik uiteindelijk tegen Fiorentina speelde was mijn standaard tactiek voor de Eredivisie.
4-2-3-1. De 2 middenvelders zijn dan een A/MC en een MC welke een lekker afstandsschot heeft maar ook een beetje kan controleren. Beide backs zijn ook aanvallend ingesteld.

Als ik mijn ploeg op Fiorentina had aangepast dan had ik denk ik mijn tactiek omgezet naar 4-1-2-2-1. De 2 middenvelders zouden beide verdedigend/controlerend zijn. In het geval van Fiorentina (ze scoren erg eenvoudig) zou ik beide backs op verdedigen gezet hebben en de rechtsback zou ik vervangen hebben door eentje die beter in mandekking is.

De tactiek ziet er zoals ik hem beschrijf erg verdedigend uit maar met de juiste spelers kun je er toch nog mooi mee voetballen. Je houd uiteindelijk gewoon wat meer spelers achter de bal en je laat bepaalde spelers wat beter dekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 07-03-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heerlijke speler :9 en wat een stats O+

Weet niet hoe lang ik hem vast kan houden. Real Madrid heeft al 40M GBP geboden..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jrrG2lOlnWaBPmKN37dWUsxi/full.png

[ Voor 48% gewijzigd door Gunner op 08-03-2012 08:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wat een beest van een speler zeg. Eigen opleiding? :)

@Deadsy:
Dat is best radicaal ja. Ik verander alleen op een paar belangrijke posities de instellingen. Dit is eigenlijk het enige verschil tussen de tactieken (muv de positie-specifieke instellingen die je hier niet ziet):
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_m0k3phl4fS1ro49glo1_1280.png

En dat pas ik verder ook niet echt aan. De enige aanpassing die ik nog wel eens wil maken is om 2 DMC's op te stellen, waarvan 1 als BWM en de ander als BBM om zo wat meer overwicht te krijgen op het middenveld. Met name tegen Italiaanse clubs en FC Bayern is dat wel handig.

[ Voor 5% gewijzigd door PauseBreak op 08-03-2012 09:06 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PauseBreak schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:05:
Wat een beest van een speler zeg. Eigen opleiding? :)
Nee, ik moest er wel voor betalen. Geloof 8M GBP. Maar dat ga ik dubbel en dwars terugverdienen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b8EZWegqumXtll1xhDutWszH/full.png

Deze is ook bijna net zo goed, op een Free Transfer opgepikt :o
Barca wil hem al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Doe eens de radar-optie aanzetten :P (Dat rondje met de 8 punten (Defending, Aerial, Mental, Attacking, Physical etc.) Vind ik veel handiger om in 1 opslag te zien hoe goed hij nou is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Angeloonie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:46:
Doe eens de radar-optie aanzetten :P (Dat rondje met de 8 punten (Defending, Aerial, Mental, Attacking, Physical etc.) Vind ik veel handiger om in 1 opslag te zien hoe goed hij nou is :P
Die gebruik ik ook ja, ook heel handig om spelers te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2024
Met rkc in 2029 nog steeds geen top team?

Spelen jullie trouwens met player aatribute masking aan of uit.. Ik heb altijd met masking gespeeld, doe ik nog steeds..

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Angeloonie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:46:
Die optie ken ik niet. Zal dat eens uitzoeken vanavond !

Wil binnenkort ook snel manager van Engeland worden. Heb een Spaans wonderkind die nog niet gecapped is. Even kijken of hij een Engels paspoort gaat vragen :o

Wat een geweldig verslavend spel is het ook. Heb me voorgenomen om FM2013 niet te kopen maar ik denk niet dat ik het kan laten liggen :o

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 08-03-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 10:49
Ik zie dat Steam een forse kortingsactie heeft voor FM2012, namelijk 60% van de normale prijs (van 50 euro naar 20 euro dus), maar mensen die het spel al hebben kunnen zelfs 75% korting krijgen als ze het spel nog eens kopen als gift voor iemand anders.

Nu wil ik het spel graag kopen, maar als ik weet dat het spel ook voor 12.50 gekocht kan worden wil ik dat natuurlijk liever. Dus iemand die interesse heeft om dit als gift voor mij te kopen? Als er iemand inderdaad interesse heeft benader mij dan gerust via PM. Vinpower misschien? De kortingsactie is nog ongeveer een dag geldig. Uiteraard zal ik het bedrag dan naar jou terug overmaken.

Dit is overigens natuurlijk ook een tip voor anderen als zij het spel nog niet gekocht hebben :+

Edit: Is geregeld met dank aan een van de members hier :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stef.NL op 09-03-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martao
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 14:23
Ja, dat lijkt mij ook wel aantrekkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik ben gisteren maar opgestapt bij Ajax.
Vlak erna haalden ze al mijn opvolger Mancini bij Man City vandaan waarop City mij natuurlijk een baan aanbood welke ik weigerde.
Mancini ging toen zoals altijd in FM voor absurde bedragen bankzitters halen :/ 20mln voor een speler waar ik nog geen 10 voor zou betalen omdat we al een jeugdig talent hebben voor de bank welke bijna net zo goed is en zulke onzinnige transfers.

Ik solliciteerde uiteindelijk bij FC United of Manchester.
De redenen daarvoor zijn de naam :D maar ook omdat het stadion dat ze hebben 11.000 plaatsen heeft dus er is potentie.
Nadeel is dat er geen budget is, er is geen staff en ze zijn net gepromoveerd en het kwaliteitsverschil tussen hun en de rest van de divisie is gigantisch. Mijn beste spelers zouden bij de top 10 van de divisie misschien op de bank zitten.
De voorspelling is dus dat we tegen degradatie moeten vechten. Ik werd pas na 4 gespeelde wedstrijden aangenomen en ik zelf heb nu 3 wedstrijden gespeeld en we hebben uit die 7 wedstrijden 0 punten en 3 goals voor en heel veel tegen.

Het team speelt geeneens zo slecht maar het kwalitatieve verschil tussen FC United en de rest is gewoon zeer groot. Vooral het feit dat de club al zo lang zonder staff zit is een probleem. Er is geen voorbereiding geweest en conditioneel doet het team flink onder voor de andere teams in de divisie. We doen het vaak de eerste 60 min goed en komen gelijk op maar in het laatste half uur worden we volledig afgemaakt.
De rep van de ploeg is zo laag dat ik geeneens 2e elftal spelers van een divisie hoger kan krijgen en de grootste moeite heb met nieuwe staff vinden.

Mijn plannen zijn om dit seizoen niet te degraderen en om een staff bij elkaar te krijgen en dan volgend jaar in de middenmoot te eindigen.
Het succes van dit seizoen zal sterk ervan afhankelijk zijn of ik een feeder club vind om spelers van te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Het bestuur zag geen nut in een parent club :/ ze zijn liever niet afhankelijk van gehuurde spelers |:(
Alle top clubs in de divisie hebben er een paar welke de kwaliteit van het elftal een flinke injectie geeft maar nee ons ruk team heeft dit niet nodig.

Wel nog een paar leuke spelers gratis weten te halen. Ze zijn allemaal een klein beetje beter dan wat ik had. Ik heb ook een GK weten te vinden welke echt een stuk beter is dan de gast die ik had maar deze wil dan weer wel 400 p/w hebben wat de helft van mijn resterende budget is.

Met de nieuwe spelers denk ik dat mijn team zich qua kwaliteit wel kan meten met de onderste 6 ploegen. Maar conditioneel lopen de meeste spelers nog steeds achter wat ons in het laatste half uur nog te vaak opbreekt. We hebben wel alle kwalificatie wedstrijden voor de FA cup weten te winnen (extra inkomsten).
En we hebben nu na de eerste 10 wedstrijden te verliezen eindelijk een punt :D 1-1 thuis tegen een van de titel favorieten Corby.
Nog maar 9 punten minder dan de nr 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik snap dat wel, zeker als je weet dat FC United of Manchester bestaat uit fans van Manchester United die ontevreden/boos waren over de extreem hoge kaartprijzen voor Man Utd en daarom maar hun eigen club hebben opgericht. Tot dusverre gaan ze in het echt best als een speer omhoog voor zover dat kan :P

Hebben alle spelers die je gebruikt wel een voltijdscontract? Bij dat soort kleine clubs zie je vaak dat ze parttime contracten hebben, waardoor o.a. de fitness behoorlijk ondermaats blijft.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PauseBreak schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:49:
Ik snap dat wel, zeker als je weet dat FC United of Manchester bestaat uit fans van Manchester United die ontevreden/boos waren over de extreem hoge kaartprijzen voor Man Utd en daarom maar hun eigen club hebben opgericht. Tot dusverre gaan ze in het echt best als een speer omhoog voor zover dat kan :P

Hebben alle spelers die je gebruikt wel een voltijdscontract? Bij dat soort kleine clubs zie je vaak dat ze parttime contracten hebben, waardoor o.a. de fitness behoorlijk ondermaats blijft.
Yup iedereen is of PT, jeugd of no contract.
Is in de hele divisie zo behalve dan de top clubs welke een paar aardige jeugd spelers hebben van clubs die in de Championship spelen.

Maar ik heb het gevoel dat de club al langere tijd zonder trainer en coaches gezeten heeft. Ik neem aan dat dit komt omdat ik de onderste 2 Engelse divisies gisteren pas aan mijn game heb toegevoegd.

Maar alhoewel ik 9 punten onder de streep sta heb ik er wel vertrouwen in.
De slechte start is denk ik echt grotendeels te danken aan de conditionele achterstand. Want toen ik kwam vergeleek ik de eerste paar wedstrijden de conditie met de rest van de teams en het verschil was groot.

Maar zit uiteraard ook nog steeds te kloten met de tactiek etc. Ik begon met een 4-1-2-2-1. Want ik dacht dat ik de extra DM wel kon gebruiken omdat het team zo zwak was. Maar we kwamen nauwelijks over de middenlijn. Als we dat al deden stond deze speler vaak alleen en was de bal vlug kwijt.

Toen de DM ingewisseld voor een AMC en nu komen we vaker over de middenlijn, we hebben meer schoten op doel etc zelfs als we verloren scoorden we tenminste nog. Enige nadeel is dat mijn AMR N/C is en dus zwaar zuigt zelfs vergeleken met de rest van het team. Geld voor een betere AMR heb ik jammer genoeg niet :/

Maar net mijn eerste wedstrijd tegen Boston United gewonnen met 4-0. nog 8 punten te gaan om boven de streep te komen.

Kijken of ik nog een paar spelers kan dumpen om zo genoeg geld vrij te maken voor een AMR en een extra trainer.

edit:
moet wel zeggen dat ik al vaker clubs uit L1 of L2 gehad heb uit Engeland. Voor het laatst in Fm10 maar zo laag als nu ben ik nog nooit geweest qua club.
Dat deze club als verse promovendus een flink lagere rep heeft dan de andere clubs in de divisie en geen staff had maakt het toch weer flink wat extra werk.

Van een Europese topploeg naar een L2 ploeg is een flinke stap maar daar had je tenminste al een netwerk, wat aardige spelers en staff om mee te kloten. Mijn rep als trainer daar heb ik bij deze club echt niks aan. Behalve dat ik misschien iets minder vlug ontslagen word.

edit:
Eerste ronde FA cup tegen een ploeg uit de L2 (Bradford) Ik ging er vanuit er vierkant uit te vliegen maar nee 1-1 gelijk :D Kijken of we thuis iets kunnen fixen.

[ Voor 15% gewijzigd door Deadsy op 09-03-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zojuist in mijn eerste seizoen met Benfica heb ik Real Madrid alle hoeken van het veld laten zien in de CL. 4-0. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:01

kevin33

Welkom in Utopia.

In mijn 10e jaar bij Fortuna Sittard eindelijk de Treble gewonnen!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net mijn eerste seizoen met FC united afgesloten en ben een paar punten boven de streep geëindigd.

In de divisie is het normaal dat contracten slechts 1 jaar lopen waardoor dus iedereen club een zeer groot deel van zijn selectie ziet vertrekken.
Bij mijn beste spelers heb ik het contract verlengd waardoor ik 3 of 4 spelers zal behouden en dus pakweg 12-14 spelers moet halen.
Het voordeel hiervan is dat alle clubs min of meer een gelijke kans hebben. Nadeel is dat de top ploegen bijna 2x zoveel geld uitgaven aan salarissen dit afgelopen seizoen.
Dus ik moet mijn geld iets efficiënter uitgeven.

Een van mijn beste spelers :D
http://steamcommunity.com...38043674265740?tab=public

Blij dat hij weg gaat. Hij is best goed maar te duur en hij wil alleen verlengen voor meer salaris.
Voor dat geld kan ik minimaal 2 spelers halen die even goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:04
magnifor schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:51:
Zojuist in mijn eerste seizoen met Benfica heb ik Real Madrid alle hoeken van het veld laten zien in de CL. 4-0. :P
"Vind ik leuk" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders er ook last van dat na Patch 12.2 ik een paar seconde lag als ik een speler in de tactiek omwissel.

Ik sleep X speler in de basis elf en dan blijft het spel een seconde of 5 compleet stil hangen.
Ook staat er dan heel even "reageert niet" links boven.

Iemand een idee wat dit veroorzaakt? ik had het normaal gesproken alleen als ik met heel veel landen tegelijk speelde.
Maar ik heb nu alleen een grote database met alleen Nederlandse competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Napoli uit met 0-5 verslagen en in de competitie tot nu toe alle 10 wedstrijden gewonnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:57:
Iemand anders er ook last van dat na Patch 12.2 ik een paar seconde lag als ik een speler in de tactiek omwissel.

Ik sleep X speler in de basis elf en dan blijft het spel een seconde of 5 compleet stil hangen.
Ook staat er dan heel even "reageert niet" links boven.

Iemand een idee wat dit veroorzaakt? ik had het normaal gesproken alleen als ik met heel veel landen tegelijk speelde.
Maar ik heb nu alleen een grote database met alleen Nederlandse competitie.
Ik ben er inmiddels achter dat Kaspersky de veroorzaker is.
Zet ik kaspersky uit dan is het probleem opgelost.
Waarom vertraagt kaspersky FM12? ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah, ik had ooit ook een probleem tussen Kaspersky en FM05 (dacht ik, kan ook FM06 zijn geweest). Oplossing: zet de Football Manager-folder in de exclusions van de scanner. Denk ook aan de Sports Interactive-folders in je My Documents.

Daarna was dat probleem ook weer opgelost. Met andere virusscanners nooit problemen gehad i.c.m. FM.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Altijd weer leuk als een talent uit FM ook in reallife goed blijkt te zijn.

"Victor Valdés gaat nog wel even mee en José Pinto verlengde onlangs zijn contract, maar toch is Barcelona bezig met een nieuwe keeper. De Spanjaarden zien wel wat in Marc-André ter Stegen, de negentienjarige keeper van Borussia Mönchengladbach. 'Ik heb dat ook gehoord en ik zou liegen als ik zou zeggen dat het me niets deed. Barcelona is de grootste club ter wereld", zei de Duitse sluitpost"

Bron: wandelgangen voetbalzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Nu net mijn 12e wedstrijd van mijn 2e seizoen bij FC United gespeeld en ik sta nu 3e met 4 punten achter de nr1 maar deze heeft wel een wedstrijd minder gespeeld.

Qua salaris uitgaven zal ik over het seizoen op ongeveer 250k zitten waar de top richting de 4 tot 5 ton heeft voor salarissen.
Hoe ik toch kan concurreren met hun is door een kleiner team te hebben. Hierdoor kan ik meer salaris betalen aan goede spelers maar loop ik wel tegen problemen aan met blessures, dus ik zal denk ik wel nog een paar spelers erbij halen. Vorig seizoen mocht ik over het salaris budget gaan hopelijk dit seizoen ook.

De huidige nr1 heeft gewoon een absurd goed team.
De ranking bij avg player rating is op dit moment gewoon vol met spelers van Harrogate.

Enkele top spelers die hun hebben wilde ik zelf ook halen maar met mij wilden ze geeneens over een contract praten en nu spelen ze daar voor 200e per week.
Rep is dus gewoon een zeer groot issue.

De top scorer heeft er 16 in liggen na 12 wedstrijden en ik vraag me echt af waarom hij niet een divisie of 2 hoger speelt want zijn stats zijn echt absurd goed voor deze competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Patch 12.2.1 is zojuist uitgekomen, die fixed wat bugs die in 12.2.0 zaten: http://community.sigames....-12.2.1-Update-*RELEASED*

Changelist:
General
=======
- Fixed issue where the game would create too many scout reports, sometimes resulting in missing reports, runtime errors or a crash
- Fixed issue where Reminder Date was not being saved when confirming notes
- Fixed postponed fixtures issue that resulted in warnings being displayed and a possible crash

Competitions
============
- Fixed issue in pre-12.2.0 saves where some players in Greek & Hungarian leagues are incorrectly regarded as Foreign
- Fixed issue where winning the Turkish Premier League is not credited
- Prevented new Russian foreign player rules applying to pre-12.2.0 saves

Database
========
- Corrected Nottingham Forest chairman's retirement date so he is now available for board interaction
- Corrected Sam Hutchinson retirement date so he now appears in-game

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb sinds gisteren last van crashes, en dus maar een bug gemeld op het forum. Elke keer als de datum voorbij 3 juli wil, crasht mijn game... (incl. laatste update ook nog..)

Hopelijk is de save niet corrupt, want ik ben bezig met Tottenham, was 2e in seizoen 1, ze bouwen een nieuw stadion, en ik had wat talentjes gehaald....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een potje te beginnen met Schalke 04. Het probleem is alleen dat geen 1 duitse ploeg in europa voetbalt en dat ik geen transferbudget heb en ook geen spelers kan kopen... Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat bedoel je precies? Begrijp je niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Bij mij spelen de Duitse clubs gewoon CL en EL, ook in het eerste seizoen. Ik weet nog wel dat ik het eerste seizoen genadeloos afgemaakt ben door Bayern :X
Als ze bij jou niet Europees spelen zou ik even opnieuw beginnen, want dan is er duidelijk iets fout gegaan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Volgens mij is dat een instelling "allow transfer budgets in first season".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Angeloonie schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:09:
Volgens mij is dat een instelling "allow transfer budgets in first season".
Die moet je inderdaad wel even goed zetten ja. Al zou dat geen invloed moeten hebben op het Europese voetbal-gedeelte.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
Schalke heeft volgens mij ook 0 euro transferbudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Woei met mijn 2e seizoen bij FC United of Manchester gepromoveerd :D.
Hoop dat ik nu wat extra rep binnen heb zodat ik ook een gooi kan doen naar de iets betere spelers.

Nadeel is uiteraard dat ze mijn wage budget minimaal verhoogd hebben van 8k p/w naar 9k.
Ik heb de bedragen in de nieuwe divisie gechecked en met mijn wage budget doe ik gewoon weer mee voor degradatie. De middenmoot heeft 2 tot 3x zoveel geld te besteden en de top gewoon 4 tot 5x zoveel.

Maja, jaartje tegen degradatie vechten en het jaar erna kijken hoe hoog we kunnen eindigen. Met goede scouting denk ik toch dat ik in 3 jaar max kan promoveren. En met goede scouting bedoel ik dan de hele nacht lang spelers bekijken :'( en dan een paar maanden na begin van het seizoen dit nog eens doen :|

Gelukkig mijn betere spelers kunnen verleiden tot een verlenging.

edit:
Iemand nog tips over hoe je een club kunt overhalen eindelijk eens een verbinding aan te gaan met een andere club?
Ik heb al pakweg 5x gevraagd voor een parent club maar telkens zien ze er het nut niet van in :/.

Kreeg btw een contract aangeboden door Real Madrid, 207mln transfer budget en 9mln p/w wage budget 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 17-03-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Hebben jullie ook het idee dat het redelijk eenvoudig is, FM 2012?

Ik vermaak me zeker, maar ik werd in mijn 1e jaar met Napoli meteen kampioen. Simpele 4-4-2, geen tactiek gemaakt, spelers hooguit een standaardinstructie gegeven als 'diepe spits' en verder niks ingesteld, alles op standaard....en hop ik wordt met 10-15 punten voorsprong kampioen van Italië.

Nu ben ik met Gladbach bezig, kampioen zal ik zeker niet worden, maar ook nu weer: een variant op 4-4-2, de 2 centrale middenvelders staan op de positie van VM, en het gaat boven verwachting goed. Ik sta begin december in het 1e seizoen op een keurige 7e plaats. Bayern staat 14e. Villas Boas is coach geworden van Wolfsburg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34

StrongArmLance

Endless flow

bear87 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:57:

Ik vermaak me zeker, maar ik werd in mijn 1e jaar met Napoli meteen kampioen. Simpele 4-4-2, geen tactiek gemaakt, spelers hooguit een standaardinstructie gegeven als 'diepe spits' en verder niks ingesteld, alles op standaard....en hop ik wordt met 10-15 punten voorsprong kampioen van Italië.

Nu ben ik met Gladbach bezig, kampioen zal ik zeker niet worden, maar ook nu weer: een variant op 4-4-2, de 2 centrale middenvelders staan op de positie van VM, en het gaat boven verwachting goed. Ik sta begin december in het 1e seizoen op een keurige 7e plaats. Bayern staat 14e. Villas Boas is coach geworden van Wolfsburg...
Ligt eraan hoe je speelt, als je het spel uitflikkert als je verliest kan je puntenaantal aardig oplopen.

Ik ben zelf begonnen met Sampdoria, ben nu bezig met bescheiden talenten kopen. Promoveren en uitgroeien tot de kampioen van de serie A, gaat even duren, maar als dat lukt voel je je goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb Manchester City ervan kunnen overtuigen om deze speler aan mij te verkopen voor 30M GBP.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NBn0zf5jeqyL1pzPupj1T1n1/medium.png

Heb zoveel geld (transfer budget van 200M GBP), aangezien ik alleen maar talenten koop en ik wil wat meer Engels bloed in m'n team.

Best aardige speler.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hcfpH6HUcnSNTdoAkPOk9zyV/full.png

Dit lijkt me echt een topper. Wil hem graag hebben maar ze willen niet verkopen. Denk dat ik de buidel maar moet trekken :P

edit: Ze willen 81M GBP hebben :X

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 17-03-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
bear87 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:57:

Napoli is ook gewoon een absurd goed team.

Maar in het algemeen is het spel ook niet echt moeilijk, tenzij je bv echt met nul rep ergens onderaan begint. Dan kan het best moeilijk zijn aangezien je wat vlugger ontslagen word etc.

Bepaalde dingen die in de werkelijkheid gebeuren zitten ook niet in het spel wat het ook weer iets eenvoudiger maakt. Zoals de politieke spelletjes bij sommige clubs waar trainers de dupe van kunnen worden. Of trainers die 2e worden en het absurd goed doen en dan ontslagen worden :s.
In het echt heb je spelers die transfers forceren, in FM is dit iets minder.
En geen groepje eikels die de training verstoren en de trainer bedreigen etc :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

kristan schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:05:
[...]

Ligt eraan hoe je speelt, als je het spel uitflikkert als je verliest kan je puntenaantal aardig oplopen.

Ik ben zelf begonnen met Sampdoria, ben nu bezig met bescheiden talenten kopen. Promoveren en uitgroeien tot de kampioen van de serie A, gaat even duren, maar als dat lukt voel je je goed _/-\o_
Dat zijn idd wel de leuke uitdagingen. In mijn game met Cadiz ging ik redelijk snel door de lagere divisies heen. Maar in de primera division eindigde ik in 4 seizoenen telkens 1 of 2 plaatsen hoger. Uiteindelijk ben ik de motivatie bij die game verloren. Het duurde me te lang voordat ik de concurrentie met Barca en vooral Real aan kon gaan.

Ben nu een nieuwe game begonnen met FC Twente. Coachnaam is Jan Bavaria, doel is om zo lang te spelen dat het bestuur besluit een Bavaria-stadion te openen :D In het 1e seizoen kampioen geworden. JC schaal met 5-1 verloren van Ajax en de bekerfinale verloren van Vitesse :/ Europees kwam ik tot de 8e finale van de Europa League. De voorronde CL kon ik niet op tegen Bayern, de poulefase EL redelijk eenvoudig doorgekomen. In de 8e finale kwam ik Villareal tegen. Thuis 3-1 gewonnen, uit 4-1 verloren :( . Zo zuur, vooral omdat dat tegendoelpunt in de thuiswedstrijd erg onnodig was. Ook nog eens in de laatste minuut. Nou ja, that's life.

Ik ben er wel achter gekomen dat Twente een hele sterke selectie heeft! Ik heb vooral moeite met kiezen tussen de buitenspelers. Ola John, Wesley Verhoek, Nacer Chadli zijn allemaal geweldig. 'Gelukkig' is er nogal eens iemand geblesseerd of geschorst :P Ik heb pas 1 aankoop gedaan, een DM. Eigenlijk zoek ik een goede linksback, maarja die zoeken we allemaal he!

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

elvis84 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:19:
[...]

Dat zijn idd wel de leuke uitdagingen. In mijn game met Cadiz ging ik redelijk snel door de lagere divisies heen. Maar in de primera division eindigde ik in 4 seizoenen telkens 1 of 2 plaatsen hoger. Uiteindelijk ben ik de motivatie bij die game verloren. Het duurde me te lang voordat ik de concurrentie met Barca en vooral Real aan kon gaan.

Ben nu een nieuwe game begonnen met FC Twente. Coachnaam is Jan Bavaria, doel is om zo lang te spelen dat het bestuur besluit een Bavaria-stadion te openen :D In het 1e seizoen kampioen geworden. JC schaal met 5-1 verloren van Ajax en de bekerfinale verloren van Vitesse :/ Europees kwam ik tot de 8e finale van de Europa League. De voorronde CL kon ik niet op tegen Bayern, de poulefase EL redelijk eenvoudig doorgekomen. In de 8e finale kwam ik Villareal tegen. Thuis 3-1 gewonnen, uit 4-1 verloren :( . Zo zuur, vooral omdat dat tegendoelpunt in de thuiswedstrijd erg onnodig was. Ook nog eens in de laatste minuut. Nou ja, that's life.

Ik ben er wel achter gekomen dat Twente een hele sterke selectie heeft! Ik heb vooral moeite met kiezen tussen de buitenspelers. Ola John, Wesley Verhoek, Nacer Chadli zijn allemaal geweldig. 'Gelukkig' is er nogal eens iemand geblesseerd of geschorst :P Ik heb pas 1 aankoop gedaan, een DM. Eigenlijk zoek ik een goede linksback, maarja die zoeken we allemaal he!
Ik heb wel wat suggesties voor linksback ;)
Ik had ooit: Varane, op een van de a's hoort een umlaut.
Lucas Digne, is behoorlijk goed
Criscito en Balzaretti alleen zijn die al wat ouder.
Hoezo heb je eigenlijk een nieuwe DM gekocht? Michailov is toch goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
elvis84 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:19:
[...]

Ben nu een nieuwe game begonnen met FC Twente. Coachnaam is Jan Bavaria, doel is om zo lang te spelen dat het bestuur besluit een Bavaria-stadion te openen :D
Bij mij is het de Bad Muts Arena :D. Elk jaar weer de uitdaging over hoe lang het duurt voor Ajax een nieuw stadion bouwt met die naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Deadsy schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:54:
[...]

Bij mij is het de Bad Muts Arena :D. Elk jaar weer de uitdaging over hoe lang het duurt voor Ajax een nieuw stadion bouwt met die naam.
:$ Ik ben een echte clubhopper, ik houd het net 3 seizoenen uit. Behalve bij Feijenoord, Roma, Arsenal, Sampdoria en ADO. Maar een club als PSG oid is niet leuk voor langere tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
kristan schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:00:
[...]

:$ Ik ben een echte clubhopper, ik houd het net 3 seizoenen uit. Behalve bij Feijenoord, Roma, Arsenal, Sampdoria en ADO. Maar een club als PSG oid is niet leuk voor langere tijd...
Dat heb ik eigenlijk ook wel maar ik blijf uiteindelijk toch altijd weer 5+ jaar bij een club en vaak zelf 10+.
In deze Fm zat ik iets van 13 of 14 jaar bij Ajax en nu bij FC United zal dat ook wel zoiets worden.

Als je een paar jaar bij een club zit met mogelijkheden en je doet je werk een beetje goed dan gaat het na een paar seizoenen gewoon zo goed dat het saai word. Elk seizoen kampioen met 2 vingers in de neus, elk seizoen minimaal halve finale CL en met hoge regelmaat winnen. Klinkt leuk maar is doodsaai.
Ik stel me zelf dan altijd uitdagingen zoals een stadion met mijn naam (welke niet echt moeilijk is) of zoveel mogelijk spelers van het eigen land in het 1e (welke best pittig kan zijn in sommige competities).

Nu met FC United is de uitdaging van de laagste divisie naar de PL promoveren en deze uiteindelijk winnen en boven de andere 2 Manchesters staan in de Europeese ranking.
Dat laatste zal denk ik wel zeer moeilijk worden, dat promoveren naar de PL zal uiteindelijk gewoon tijd nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Uber hardcore challenge. ECL winnen met een Welsh team bestaande uit alleen Welsh spelers.

Ik moet zeggen dat Wales wel een coole competitie is om te managen. Vergelijkbaar met de lagere regionen van de Engelse competitie maar dan met nog minder rep en nog minder geld :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

kristan schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:46:
[...]

Ik heb wel wat suggesties voor linksback ;)
Ik had ooit: Varane, op een van de a's hoort een umlaut.
Lucas Digne, is behoorlijk goed
Criscito en Balzaretti alleen zijn die al wat ouder.
Hoezo heb je eigenlijk een nieuwe DM gekocht? Michailov is toch goed genoeg?
Al die spelers zitten in mijn game al bij grote clubs met salarissen boven de 1,6m. Ik probeer altijd de salarissen zo laag mogelijk te houden, al is een speler nog zo goed :P. Bovendien speel ik liever alleen met spelers die scouts aandragen of die me aangeboden worden door makelaars.
Het probleem heeft zich trouwens vanzelf opgelost. Blijkbaar heeft Twente Andreas Bjelland al gekocht voor het seizoen 2012/2013 en die kan ook linksback spelen. Best een aardige speler.

Met DM bedoel ik Defensive Midfielder, ik speel in het Engels. Jaar of 5 geleden kon ik maar niet wennen aan die vreemde zinsbouw in de Nederlandse versie, sindsdien speel ik in het Engels. Ik vond Woutje Brama het maar net niet hebben. En dit talent was gewoon veel beter.
Deadsy schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:54:
[...]

Helaas heeft Twente net een nieuw stadion gebouwd, ben bang dat het nog wel even kan duren voordat ik een nieuw stadion kan realiseren. Met mijn tempo is de nieuwe FM dan al weer uit :P .
MazeMouse schreef op zondag 18 maart 2012 @ 02:11:
Uber hardcore challenge. ECL winnen met een Welsh team bestaande uit alleen Welsh spelers.

Ik moet zeggen dat Wales wel een coole competitie is om te managen. Vergelijkbaar met de lagere regionen van de Engelse competitie maar dan met nog minder rep en nog minder geld :P
Dat is toch haast niet te doen joh? Gaat 30 seizoenen overheen ofzo! Wel respect als het je lukt natuurlijk. Zo is een bekende challenge toch ook om met de club San Marino zo groot te worden dat het land San Marino wereldkampioen wordt, en dan ook nog eens met een coach die jij niet zelf bent. Als je dat lukt ben je wel het baasje 8)

Ik heb in de zomer wel wat grappige transfers kunnen doen met Twente:
Macheda (huur Manu)
Bjelland (3m, zit standaard ingebouwd in de game)
Babos (free) - als 2e keeper, boschker wilde niet meer
Seedorf (free) - zn stats worden minder (hij is 36) maar hij blinkt tot nu toe elke wedstrijd uit! En dat voor 550K per jaar!
Ekdal (4,1m) ik heb gewoon een goede playmaker nodig als Seedorf er niet is en Willem Janssen kon dat niet genoeg brengen, is ook meer een loper.
van Bommel (free) - uiteraard ook een baas, ik zet em DM. M'n talent moet dus nog 1 of 2 jaar geduld hebben en Woutje Brama zal helemaal niet veel meer aan spelen toekomen. Bommel wilde ook maar 750K per jaar, valt mee toch!

Ik vind die free transfers sowieso vreemd. Ik probeerde Bommel al eerder te signen, toen wilde hij 5m per jaar! Uiteindelijk deed Milan hem een nieuw aanbod, daarmee ging hij niet akkoord. Toen hij 3 weken clubloos was hoefde Mark maar 750K per jaar meer. Nou ja, je hoort mij niet klagen :D

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

elvis84 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:12:

Dat is toch haast niet te doen joh? Gaat 30 seizoenen overheen ofzo! Wel respect als het je lukt natuurlijk. Zo is een bekende challenge toch ook om met de club San Marino zo groot te worden dat het land San Marino wereldkampioen wordt, en dan ook nog eens met een coach die jij niet zelf bent. Als je dat lukt ben je wel het baasje 8)
Ik had 5 seizoenen nodig om de eerste keer groepsfase ECL te bereiken met Afan Lido en daar consequent bij te komen maar daarna liep ik grandioos tegen een plafond aan. Als ik een keer een seizoen had waarbij alles goed liep was het seizoen erna prut omdat alle superspelers vertrokken naar competities met betere reputatie. In Wales zelf was alles na 10 seizoenen appeltje eitje. Mijn reserves wonnen zelfs hun friendlies van mijn directe league concurrenten maar europees blijft het middelmaat want je kunt de spelers die goed genoeg zijn gewoon niet behouden. (Challenge Failed)

De club San Marino groot genoeg krijgen moet nog wel lukken aangezien het italiaanse competitie is en dus een mooie LLM is. Dus in tegenstelling tot Wales kun je promoveren naar hogere regionen waardoor je de goede spelers kunt behouden. Bij de welsh premier league willen spelers uiteindelijk gewoon weg omdat de competitie te lage reputatie heeft.
WK zie ik niet gebeuren maar het land San Marino een geduchte tegenstander maken moet zeker te doen zijn.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Begonnen met Sampdoria, slimme aankopen gedaan en nu met 20 punten voorsprong 1e van de serie B. Winpercentage van bijna 80 procent :) Is ook niet zo moeilijk met een team dat het in de serie A normaliter best goed doet. Ik sta in de finale tegen Palermo nadat ik Udinese (zelf met Sergio Romero op doel) en Lazio heb uitgeschakeld.

Ja ik ben begonnen in het Nederlands en doe het nog steeds. De fouten neem ik voor lief, het gaat me om het voetbal :)

Ik probeer nu Fabio Borini binnen te hengelen, maar de financien staan het nog niet toe. Misschien moet ik wat van mijn selectie wegdoen ;(

[ Voor 13% gewijzigd door StrongArmLance op 18-03-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MazeMouse schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:05:
[...]

Ik had 5 seizoenen nodig om de eerste keer groepsfase ECL te bereiken met Afan Lido en daar consequent bij te komen maar daarna liep ik grandioos tegen een plafond aan. Als ik een keer een seizoen had waarbij alles goed liep was het seizoen erna prut omdat alle superspelers vertrokken naar competities met betere reputatie. In Wales zelf was alles na 10 seizoenen appeltje eitje. Mijn reserves wonnen zelfs hun friendlies van mijn directe league concurrenten maar europees blijft het middelmaat want je kunt de spelers die goed genoeg zijn gewoon niet behouden. (Challenge Failed)

De club San Marino groot genoeg krijgen moet nog wel lukken aangezien het italiaanse competitie is en dus een mooie LLM is. Dus in tegenstelling tot Wales kun je promoveren naar hogere regionen waardoor je de goede spelers kunt behouden. Bij de welsh premier league willen spelers uiteindelijk gewoon weg omdat de competitie te lage reputatie heeft.
WK zie ik niet gebeuren maar het land San Marino een geduchte tegenstander maken moet zeker te doen zijn.
WK winnen met San Marino zie ik wel gebeuren mits je zelf ook de bondscoach bent van San Marino (jong scouten en hopen dat ze voor San Marino kiezen).

Met Wales is denk ik wel te doen maar gaat dan denk ik absurd veel tijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Deadsy schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:56:
[...]

WK winnen met San Marino zie ik wel gebeuren mits je zelf ook de bondscoach bent van San Marino (jong scouten en hopen dat ze voor San Marino kiezen).

Met Wales is denk ik wel te doen maar gaat dan denk ik absurd veel tijd in zitten.
Ik denk dat de grote zwakte van deze challenge in de diepte van een eventuele San Marino (land) selectie zit. Dat de eerste 11 super zijn (want daar ben je met de club ook al jaren de ECL mee aan het rocken) maar zodra er een paar spelers uitvallen dat de vervanging "meh" is at best.
Maar het is al beter mogelijk omdat je in de Serie A uiteindelijk je beste spelers kunt behouden ipv dat ze zelf steeds weg willen.

En het probleem van die Wales challenge zit hem niet in of het mogelijk is. Het is heel goed mogelijk als je vrij mag spenderen. Maar de moeilijkheid zit in "alleen welsh spelers" ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MazeMouse op 19-03-2012 09:53 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 15:20
Hoelang duurt het ongeveer voordat je je stadion mag gaan uitbreiden of een nieuwe kunt bouwen?
Ik begon met fc den bosch en werd gelijk kampioen in de jupiler league.
Speel nu 3 seizoenen als subtopper in de eredivisie en iedere wedstrijd zit het stadion vol (8500 man).
Heb al paar keer gevraagd om uit te breiden maar steeds als antwoord dat het aantal supporters niet voldoende is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Daar had ik in mijn fm11 game met FC Sochaux ook veel last van. Stadion van 20000 man was steeds uitverkocht, maar men mocht niet uitbreiden. Een nieuw stadion was ook niet aan de orde, want het oude had voldoende sfeer...
Hierdoor groeiden de inkomsten niet mee met de status en prestaties van de club. Toen ik mijn game al had verlaten heb ik nog eens gerommeld met een editor, stadion 80.000 zitplaatsen gegeven en toen bleek dat er wekelijks bijna 60.000 man naar mijn club wilde komen kijken! Kun je nagaan als ik daarvan ook de inkomsten had kunnen gebruiken! Dan was ik wel vaker dan 2x in 10 seizoenen kampioen geworden. Nu verloor ik het doordat Lyon en Marseille miljoenen uitgaven aan de beste spelers ter wereld en ik niet verder kwam dan subtoppers vanwege mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MazeMouse schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:53:
[...]

En het probleem van die Wales challenge zit hem niet in of het mogelijk is. Het is heel goed mogelijk als je vrij mag spenderen. Maar de moeilijkheid zit in "alleen welsh spelers" ;)
Dat begrijp ik.
Het is mogelijk er gaat alleen zoals ik al zei heel veel tijd inzitten.
Je zegt het zelf al, de goede spelers willen op een gegeven moment weg omdat de league van een te laag niveau is (ranking van de league, status van de clubs etc).

Je zou dus de league naar een hogere ranking moeten tillen en om dit te doen moeten de clubs beter presteren en dus ook naar een hoger niveau getild moeten worden.
Het is denk ik te doen als je van de ene naar de volgende club in de league gaat en deze dan telkens sterker maakt, maar je zou bij elke club weer bijna vanaf de bodem moeten beginnen en zolang de competitie onder een bepaald niveau blijft is er de kans dat je vorige clubs langzaam inzakken zodra jij weg gaat.
Maar zoals gezegd er zou absurd veel tijd in gaan zitten omdat de stappen die je maakt zo klein zijn.

Ik zou het zelf niet willen proberen omdat je denk ik tegen de tijd dat je zover bent alweer een paar Fm versies verder bent.

Zit nu zelf met een paar kleine tegenslagen met FC United.
De eerste paar wedstrijden ging het goed en ik dacht mee te kunnen doen om de play-off plekken in mijn eerste seizoen maar nu na 14 wedstrijden begint het meer op degradatie te lijken.
De top 10 ploegen heeft iets van 1 tot 1.5mln aan salarissen te besteden en mijn FC United heeft 5 ton (een ploeg heeft zelf 3.1mln voor salarissen en net van hun weet ik weer te winnen).
Ik vind zelf dat ik grotendeels een zeer goede ploeg heb maar omdat mijn selectie kleiner is dan die van de top komen de problemen van zelf.
De eerste 5 wedstrijden gingen super en toen kwamen de blessures :/ grotendeels langdurig. Binnenkort komen ze terug en ik hoop dat het dan beter gaat.
Ik heb al 2 versterkingen erbij gehaald nadat 2 van mijn 3 spitsen geblesseerd waren en een van mijn overgebleven DCs 2 rode kaarten pakte in 4 wedstrijden. Gelukkig maakt het de Board niet veel uit als ik over mijn wage budget ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
XNL073 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:25:
Hoelang duurt het ongeveer voordat je je stadion mag gaan uitbreiden of een nieuwe kunt bouwen?
Ik begon met fc den bosch en werd gelijk kampioen in de jupiler league.
Speel nu 3 seizoenen als subtopper in de eredivisie en iedere wedstrijd zit het stadion vol (8500 man).
Heb al paar keer gevraagd om uit te breiden maar steeds als antwoord dat het aantal supporters niet voldoende is :(
Bij mij (PSV) was er na 4 seizoenen de eerste uitbreiding, seizoen daarop de laatste uitbreiding en na 11 seizoenen een nieuw stadion. Het hangt ook af van het potentieel dat je club heeft als achterban. Bij veel Nederlandse clubs onderschat SI dit en krijg je dus wel eens dat je met een kleine club ook nooit een groot stadion zult kunnen bouwen, ondanks dat je al jaren achtereen om de titel meespeelt en goed in Europa meekomt.

Mijn competitie begint wat spannender te worden. Ik heb nu 3 jaar eigenlijk geen aankopen gedaan zodat de rest van de Eredivisie zich kon versterken en dat werpt z'n vruchten af. Ajax (nr2 x3) is vorig seizoen op doelsaldo 3e geworden in de CL en dit seizoen staan ze in hun poule 1e na 2 wedstrijden - beide gewonnen.
De Eredivisie zelf is dan eigenlijk alleen maar makkelijker geworden omdat mijn spelers nu zo ongeveer op de toppen van hun kunnen spelen. Vorig seizoen heb ik gewonnen zonder een wedstrijd gelijk te spelen óf te verliezen, iets dat me nog nooit eerder gelukt is. Al moet ik bekennen dat ik ook nog nooit eerder zoveel tijd in mijn tactieken had gestoken :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net mijn eerste seizoen met FC United in the Blue Square bet Premier afgesloten en maar net boven de streep geëindigd vanwege een beter doelsaldo.

Alhoewel we dit seizoen degradatie maar net ontlopen zijn denk ik dat we volgend seizoen mee kunnen doen voor promotie.
Offensief hebben we het zeer goed gedaan ondanks dat mijn beste spits een groot deel van het seizoen geblesseerd was hebben er slecht 4 teams vaker gescoord dan United.

Defensief is het een ramp want er zijn slechts 3 teams die meer tegen kregen :/
Ik ben nu bezig mijn beste DC te verkopen omdat een Championship team 210k voor hem over heeft en dat is een vermogen voor FC United.
Maar de wedstrijd nadat ik het bod op de DC geaccepteerd had blesseerde hij zich en is 2 maanden uit de roulatie :/ dus ik hoop dat de deal nog doorgaat.

Mijn beste spelers heb ik al weten te verlengen voor een redelijk laag salaris. Als ik er 2 goede verdedigers bij haal dan is promotie een optie :D zolang die DC tenminste voor 210k weg gaat en het bestuur mij een deel ervan laat besteden aan salarissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Als hij nog steeds geblesseerd is op het moment dat hij zou transfereren dan wordt de deal geannuleerd omdat hij zijn mediical niet haalt. Heb het al een paar keer meegemaakt :X
Het hoeft niet per se negatief te zijn natuurlijk, als je DC wil blijven tenminste ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Net met Sampdoria Inter 3-0 ingemaakt, hatrick van Pozzi.
Kopje van het bericht: Kwaliteit balbezit belangrijker dan kwantiteit oid.

Ook gewonnen tegen Juventus met 2-1, heel lucky in de 90e minuut. Ook nog met 3-0 gewonnen over 2 wedstrijden van FC Oss :)

Jammer voor FC Oss, was de laatste wedstrijd voor de groepsronde :Y)
In de Europa groep zit ik met Steaua Boekarest, Latix en Rubin :D

[ Voor 53% gewijzigd door StrongArmLance op 20-03-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Oe mijn seizoen was nog niet over toen ik dacht dat deze het was.

Omdat het de 42e (in mijn vorige competitie speelde men 42 wedstrijden) wedstrijd was en vanwege de media drukte rond de betreffende ronde dacht ik dat het de laatste wedstrijd van het seizoen was.

Maar toen zag ik dat het pas april was en wist weer dat er in deze divisie een paar extra clubs zijn.
Uiteindelijk is er aan mijn positie net niets veranderd ik degradeerde net niet.

Heb nu alweer een paar wedstrijden gedaan in het nieuwe seizoen en zit na 8 wedstrijden op 16 punten en doe dus lekker mee voor promotie alhoewel het uiteraard wat vroeg is om daar wat over te zeggen.

Omdat het pas april was herstelde mijn DC zich net op tijd om door de keuring te komen en ving ik dus lekker 210k voor hem. Van dit geld kreeg ik uiteraard geen cent :/ maar voor de club is het wel weer leuk omdat 210k gewoon absurd veel geld is voor de club (we geven 5 ton uit aan salarissen over een seizoen). Naast die DC nog 2 andere spelers weg gedaan welke wel goed waren maar ik vond dat ze net iets teveel verdienden voor hun kwaliteiten.

Mijn budget was uiteindelijk 1k per week hoger dan vorig seizoen en dit was alleen omdat ik mijn doel iets verhoogd had van degradatie ontlopen naar eindigen in het linker rijtje. Maja met die transfers zullen we dit seizoen tenminste niet in de min eindigen.

edit:
Heb daarnaast maar 17 spelers gehaald en heb nog 3k wage budget over. 17 spelers is uiteraard te weinig maar ik wil wachten tot de blessures komen en dan er nog wat spelers bijhalen afhankelijk van wie langdurig uitgeschakeld is en welke spelers blessure gevoelig zijn. Op die manier heb ik nog genoeg budget over om goede spelers te halen.
Vorig seizoen toen ik versterkingen moest halen had ik niet veel geld over en kon alleen slechte spelers halen.
Wat ik wel raar vond is dat de spelers die ik haalde allemaal redelijk lage salarissen vroegen (400 tot 500p/w). Vorig seizoen wilden spelers van hetzelfde niveau 700 tot 1200 p/w.

[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 21-03-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Deadsy schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:49:
edit:
Heb daarnaast maar 17 spelers gehaald en heb nog 3k wage budget over. 17 spelers is uiteraard te weinig maar ik wil wachten tot de blessures komen en dan er nog wat spelers bijhalen afhankelijk van wie langdurig uitgeschakeld is en welke spelers blessure gevoelig zijn. Op die manier heb ik nog genoeg budget over om goede spelers te halen.
Vorig seizoen toen ik versterkingen moest halen had ik niet veel geld over en kon alleen slechte spelers halen.
Wat ik wel raar vond is dat de spelers die ik haalde allemaal redelijk lage salarissen vroegen (400 tot 500p/w). Vorig seizoen wilden spelers van hetzelfde niveau 700 tot 1200 p/w.
Hebben die spelers toevallig niet gewoon het hele jaar clubloos of bijna clubloos doorgebracht? Dan zijn ze al snel bereid iets in te schikken.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Zit nu in het jaar 2020. Ado Denhaag (al 18jaar trainer daar) ondertussen het nieuwe ajax van Nederland. stadion van 75k butget waar je u tegen zegt. en speelt championsleague finale.

Een ECHT nadeel van het spel vind ik. als je het begin bijvoorbeeld alleen de NL competitie kiest. dan draait het spel ook echt om de NL competitie.
Dus talenten die in potentie 5 sterren zijn komen naar eredevisie naar ajax ect. maar ook naar teams als Heracles.. VVV.. enz.
Klopt dus niks meer van. dit soort spelers worden dan later voor prijzen als 20-30 miljoen doorverkocht naar teams als barcelona enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Dat klopt, daarom kun je ook beter sowieso de grote Europese competities laden.
Ik laad minstens:
- Engeland
- Spanje
- Italië
- Frankrijk
- Duitsland
- Nederland
- België
Daarna ga ik kijken welke competities ik er eventueel bij wil hebben, maar meestal is dit ruim voldoende om een redelijk realistisch spel op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
België is toch niet echt een grote Europese competitie? Ik laad bijna dezelfde competities, maar België is bij mij vervangen door Rusland, en vaak laad ik Portugal ook, maar dan alleen de hoogste divisie.

Dat zijn namelijk ook 2 sterke divisies.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mooie is natuurlijk dat je nu in FM2012 ook achteraf competities kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb geloof ik 57 competities oid :P

Europees bijna alle landen. Volgens mij alleen Finland, IJsland, Ierland, Luxemburg en Estland/Letland/Litouwen niet. In principe kies ik nagenoeg alle landen die Champions League spelen. (bijv. ook Israël.)
Wereldwijd kies ik meestal alleen USA, Mexico, Brazilië, Argentinië, Australië en Japan.

Afhankelijk van de competitie doe ik dan 1 niveau of meerdere. Hongarije, Bulgarije, Polen e.d. doe ik gewoon 1 niveau, maar Engeland (PL, CS, L1, L2), Spanje, Italië, Nederland, Duitsland, Frankrijk e.d. doe ik gewoon veel meer niveaus. Daar heb je in ieder geval op het 2e niveau nog clubs die iets kunnen uitrichten in Europa.

[ Voor 32% gewijzigd door Angeloonie op 23-03-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Gunner schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:53:
LOL, dit wist ik niet eens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MazeMouse schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:27:
[...]

Hebben die spelers toevallig niet gewoon het hele jaar clubloos of bijna clubloos doorgebracht? Dan zijn ze al snel bereid iets in te schikken.
Dat dacht ik eerst ook maar het zijn allemaal spelers die pas sinds de zomer transfer vrij zijn (dus enkele weken). Sommigen hebben bij hun vorige club niet of weinig gespeeld dat dan weer wel.
Vind het raar maar ben uiteraard wel blij ermee want het valt niet mee om met 13k wage budget p/w te concurreren met clubs die 25-35k p/w te besteden hebben.

Moet dan wel zeggen dat die rijke clubs soms salarissen betalen die gewoon absurd hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
wildhagen schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:52:
België is toch niet echt een grote Europese competitie? Ik laad bijna dezelfde competities, maar België is bij mij vervangen door Rusland, en vaak laad ik Portugal ook, maar dan alleen de hoogste divisie.

België is wel een ideaal land om een feederclub te hebben. Non-EU spelers kun je daar gewoon laten spelen als ze nog niet goed genoeg zijn voor je eerste elftal. JL-clubs hebben een regel dat ze geen non-EU spelers mogen aantrekken (huur of koop) en dat is niet altijd even handig :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:52:

Alsof de Nederlandse competitie zo groot is? Ik laadt België puur omdat het ons buurland is en er in het begin vaak leuke spelers vandaan komen. Al is dat wel een stuk minder nu spelers als Lukaku en Defour al bij grote clubs zitten.

edit: en natuurlijk als club voor non-EU spelers. Zeker als je in Engeland speelt
Gunner schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:53:
Maar als je dit pas veel later doet, zijn de transfers natuurlijk al wel aardig verziekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Muse op 23-03-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 11:37
Ik zit rond de 60 competities. Zit nu in het jaar 2020 dus het laden duurt nu wel wat langer. Ik heb zonet de wedstrijd met de meeste goals uit mijn geschiedenis gespeeld. Er vielen wel 12 doelpunten.

Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/7361/knipselp.jpg/

Mijn held die echt begint te scoren dit seizoen is een Regen die ik al sinds het begin van mijn game heb.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/546/knipselm.jpg/

En het is mijn langlopende FM game ooit heb al 250 uur er in zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door S401 op 23-03-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

In bijna 2000 uur Football Manager games heb ik het nu voor het eerst ooit voor elkaar gekregen om meer transferbudget te krijgen _O- Goed, kreeg er 2 miljoen bij, maar was precies genoeg om een talent (4,4M) van Ajax weg te kapen met ADO :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik had in mijn 2e seizoen in de 5e divisie echt een absurd lekker jaar.
We zijn kampioen (na een absurd rare inhaal race) en we wonnen de FA Cup. O nee wacht de FA Trophy :+

Halverwege het seizoen stonden we iets van 14 punten achter op Salisbury. Hun wonnen gewoon elke wedstrijd terwijl ze geeneens een echt goed team hadden. Maar in de 2e helft liep ik en de rest van de top beetje bij beetje op hun in terwijl we zelf ook redelijk veel punten lieten liggen.
Telkens als ik gelijk speelde (en dat deed ik vaak) verloor Salisbury. Uiteindelijk eindigde Salisbury 3e.

We wonnen ook de FA Trophy, dit is een beker toernooi voor de 5e divisie en lager. Dus de concurrentie viel flink mee en het prijzen geld is voor het niveau behoorlijk hoog.
In de FA Cup zijn we ook bizar ver gekomen. We stroomden in in de 3e voorronde geloof ik en zijn uiteindelijk in de 3e ronde van het hoofd toernooi uitgeschakeld door Watford (5-1).
We hadden uiteindelijk gewoon de mazzel dat we altijd tegen andere lagere ploegen mochten (hoogste was L2).

Waar we de vorige jaren elk seizoen geëindigd waren met -50k ofzo hebben we dit seizoen het seizoen met 1.3mln in de plus afgesloten. Grotendeels vanwege het prijzen geld van de FA Cup maar ook omdat er diverse spelers verkocht zijn.

Bv op 3 februari kwam een ploeg uit IJsland om mijn DL te kopen voor 230k. Absurd veel geld voor mij dus ik accepteerde dit met het idee dat deze transfer pas in de zomer zou zijn (was te lui om het te checken).
Maar de transfer periode loopt daar blijkbaar iets anders en dus was hij direct weg :/.
Ook wat bankzitters verkocht voor idiote bedragen aan Queen of the Sth (nee dit staat blijkbaar niet voor Queen of the Sith).

Mijn beste spelers hebben gelukkig zonder absurde eisen een verlenging geaccepteerd en deze zullen er dus in de League 2 bij zijn. Maar mijn allerbeste speler wil absoluut niet verlengen :/.

Daarnaast begon men aan het begin van het seizoen met de planning van een nieuw stadion dit gebeurde zonder aankondiging, ik merkte het pas toen ik naar de board ging en het metertje zag.
In de winter werd de planning gecancelled.
Nu is het seizoen voorbij en krijg ik opeens de melding dat we een nieuw eigen stadion krijgen ter waarde van 16mln waarvan we 10mln lenen.
Ik zelf vind dit geen goed idee omdat we nu een stadion huren (is van een andere ploeg). Dit stadion heeft meer dan 10.000 plaatsen en we betalen slechts 75k huur per jaar. Ik ben mij redelijk zeker dat we in het nieuwe stadion flink meer per jaar mogen betalen aan hypotheek aflossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Sommige suikerooms gaan denk ik een beetje te ver.

Ik checkte net het jaarlijkse wage budget van alle clubs. Ik sta onderaan met 900k en de rest van de clubs heeft tussen de 1 en 2.5mln (na 8 potjes doe ik redelijk mee dus ik ben wel blij).
Behalve Kidderminster, hun hebben een jaarlijks wage budget van 11mln :|

Ik checkte de club even uit en bij nieuws zag ik dat de club 3 of 4 jaar geleden door een persoon gekocht was met daarachter tussen haakjes Tycoon.
2 jaar geleden zaten hun samen met mij in de 5e divisie en toen hadden ze ook 4x zoveel te besteden als de nr2.

Vraag me wel af hoe het de trainer gelukt is om vorig jaar niet uit de League 2 te promoveren :/.
Bv hun best betaalde speler krijgt 20k p/w, het is een leuke speler maar dat bedrag is gewoon idioot.

En de hypotheek van mijn nieuwe stadion gaat me bijna 900k per jaar kosten :+
In het kort ik heb dit seizoen hetzelfde wage budget als vorig jaar 1 divisie lager.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste