Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:10:
[...]

ik heb nog een andere game lopen waar ik wel iets mee aan het opbouwen ben van reputatie. Achja ik wou gewoon een topclub eens runnen waar nog werk aan de winkel was.
Je kan best instappen bij een top club, zeker als je nieuw bent in FM is een topclub FM easy mode. Beetje rustig inkomen, maar je moet dan wel de hoogste reputatie hebben. Overigens is bij team talks: oogde ongeïnteresseerd vrij normaal en standaard. Verwacht jij iedere teamtalk een braveheart speech of iets voor je manschappen? :+.

Overigens als je nieuw bent altijd hoogste reputatie nemen als coach.

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 30-01-2012 16:33 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 11:37
In de finale van de beker sta ik tegen mijn 2de elftal. Waar ze onder andere Feyenoord en PSV uit de beker hebben geknikkerd. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als mijn 2de elftal wint gaat die dan door naar de Uefa cup? Ben zelf al kampioen geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:43
Jefrim schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:02:
In de finale van de beker sta ik tegen mijn 2de elftal. Waar ze onder andere Feyenoord en PSV uit de beker hebben geknikkerd. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als mijn 2de elftal wint gaat die dan door naar de Uefa cup? Ben zelf al kampioen geworden.
Helaas gaat je 2e elftal dan niet europa in :( Ook geprobeerd vorig seizoen, ik kreeg gewoon de bekerwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
HamburgerHenk schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:36:
[...]

Helaas gaat je 2e elftal dan niet europa in :( Ook geprobeerd vorig seizoen, ik kreeg gewoon de bekerwinst.
Dat is jammer :'( Want wou wel zien hoe mijn talenten het doen in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:43
Jefrim schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:39:
[...]

Dat is jammer :'( Want wou wel zien hoe mijn talenten het doen in Europa.
Van mij weet ik het al, ze hebben feyenoord, psv, az en twente uitgeschakeld in de beker :P Al hadden ze soms ook wel het geluk dat er een sterspeler van blessure terug kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Wat me opvalt dat er enorm veel clubs worden overgenomen. Mijn abonnementen zijn een beetje verstrooid dus ik krijg al die berichten van overnames en dat zijn er echt enorm veel. Laatst heeft Bogarde een meerderheids aandeel genomen in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
Ik zit nu in seizoen 2018/2019 met ajax en het begint nu wel lichtelijk makkelijk te worden.

De grote europese ploegen beginnen langzaam hun sterspelers te verliezen (vooral real, barca en Manchester City) en deze beginnen nu een beetje weg te zakken. Hierdoor al 3 x achter elkaar champions league gewonnen. Idem met de World Championship en Super Cup. Competitie al 7 x achter elkaar gewonnen.

elk jaar weet ik wel de nodige talenten voor een goedkope prijs te strikken en heb nu genoeg spelers om 3 elftallen te laten spelen. Een groot aantal talenten die niet goed genoeg zijn stuur ik dan door naar Almere City om daar te kunnen voetballen.

Almere City is ondertussen na 4 jaar met mijn talenten te voetballen doorgestoomd naar de eredivisie en vorig jaar als 6e geindigd in competitie, op dit moment in dit seizoen staan ze 7e. Stadion nog steeds 3000 man vol maar ze upgraden wel steeds hun jeugdafdeling.

Sinds dit seizoen nu in het nieuwe stadion van 69000 man, benieuwd of dit binnenkort nog een beetje geupgrade kan worden.

in 2015 ook begonnen als manager van Mexico die een paar uitermate goede regens kreeg, vorig jaar meegedaan aan WK en deze ook gewonnen (meer geluk dan wijsheid) in finale werd ik namelijk weggetikt door Belgie maar Lukaku kreeg al in 7e minuut een rode kaart en kon toch dat verschil merken in de laatste 10 min in de wedstrijd waardoor ik de finale won.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ben na 10 jaar een ultieme bouwer te zijn geweest in FM, ben ik werkeloos begonnen. Met als achtergrond zondags-amateur. De eerste baan die ik kreeg aangeboden was bij de nummer laatst van de Koreaanse N-league(niet de K-league). Haha geniaal. Ben nu net begonnen heb 9 kims in mijn elftal! Ik ben benieuwd waar mijn carriere gaat eindigen!

Update: Na het eerste half jaar (had maar een halfjaar contract) verlenging gekregen. De resultaten worden ietsjes beter maar zijn dramatisch. Spelers trouwens ook. Wel eindelijk nu een beetje ingespeeld team gekregen en de nieuwe competitie gaat van start. Dus kijken waar we dit seizoen eindigen!

[ Voor 31% gewijzigd door Postius op 31-01-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een netwerkspel aangemaakt en een vriend wil joinen, maar zodra hij alles invult zoals password etcetera dan blijft zijn FM12 continu op verwerken staan, hij kan dus niet joinen en een club kiezen.

Hamachi staat goed en beide de nieuwste FM patch. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:13:
Hoi,

Ik heb een netwerkspel aangemaakt en een vriend wil joinen, maar zodra hij alles invult zoals password etcetera dan blijft zijn FM12 continu op verwerken staan, hij kan dus niet joinen en een club kiezen.

Hamachi staat goed en beide de nieuwste FM patch. Iemand enig idee?
Zet alle firewalls is uit en probeer het nog een keer. (dus ook die van je vriend!)
Laat je vriend is hosten om te kijken of dat het wel doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij host werkt het wel maar retetraag. Mijn firewall staat uit, eventuele poort router openzetten ofzo? Het probleem ligt bij hem denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn router heeft trouwens ook een firewall, kan ik die gewoon uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb Neymar gekocht, maar hij is niet zo blij met mijn teambesprekingen. Iemand advies?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gunner schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:57:
Ik heb Neymar gekocht, maar hij is niet zo blij met mijn teambesprekingen. Iemand advies?
Opnieuw beginnen en Neymar niet halen. Zal je leren! :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat dan? Hoort dat temperament bij dat ventje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
Gunner schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:00:
Wat dan? Hoort dat temperament bij dat ventje?
Heb je al wat prijzen gewonnen? Misschien heeft hij geen hoge pet van je op. Ik heb hem namelijk ook.

Ik win net de Spaanse Super Cup van Real Madrid, crashed me FM...ugh.

[ Voor 12% gewijzigd door Footstepz op 04-02-2012 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Net begonnen Inderdaad. Nog niets gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neymar in 2015 nog steeds bij Santos, Ganso in Rusland of Oekraine de beste speler van de champions league (de prijs die daarbij hoort dan), en volgens mij was hij een koopje met 18 miljoen.

Volgens mij vind niemand Neymar goed in het spel. Er worden (bij mij althans) grote bedragen neergeteld voor wat oudere spelers, 24-27 vooral. Manchester United en City leggen zomaar 30 miljoen neer voor Witsel en dat soort spelers, maar Hazard en Neymar worden gewoon niet opgepikt. Vind ik gek. Witsel is nu 32,5 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:32:
Neymar in 2015 nog steeds bij Santos, Ganso in Rusland of Oekraine de beste speler van de champions league (de prijs die daarbij hoort dan), en volgens mij was hij een koopje met 18 miljoen.

Volgens mij vind niemand Neymar goed in het spel. Er worden (bij mij althans) grote bedragen neergeteld voor wat oudere spelers, 24-27 vooral. Manchester United en City leggen zomaar 30 miljoen neer voor Witsel en dat soort spelers, maar Hazard en Neymar worden gewoon niet opgepikt. Vind ik gek. Witsel is nu 32,5 waard.
Neymar kan je volgens mij alleen voor een belachelijk hoog bedrag kopen, als in ~60 miljoen of meer. Neymar, Ganso en Lucas Moura zijn gewoon erg moeilijk om te kopen ten opzichte van FM11, wat eigenlijk wel realistisch is (in FM11 kon ik ze altijd wel kopen voor 10-15 miljoen met clubs als Ajax). In ieder geval in mijn games blijven ze heel lang in Brazilië en worden ze meestal verkocht voor 40-60 miljoen.

Verder is de AI soms inderdaad wel raadselachtig. Niet zo heel erg bijzondere spelers kopen voor ~40 miljoen of spelers die elk jaar voor 20-40 miljoen van club verruilen en nooit basisspeler zijn. :S

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

In mijn MP game:

- Neymar in 12/13 voor 39.5m naar Real Madrid
- Ganso in 11/12 voor 26m naar City

Nu in april 2017 zitten ze er nog steeds.

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 04-02-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Neymar is al een beetje bijgedraaid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Jefrim schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 01:05:
Wat me opvalt dat er enorm veel clubs worden overgenomen. Mijn abonnementen zijn een beetje verstrooid dus ik krijg al die berichten van overnames en dat zijn er echt enorm veel. Laatst heeft Bogarde een meerderheids aandeel genomen in Groningen.
Ik denk dat je overname niet zo letterlijk moet nemen in dit geval. Volgens mij wordt er eerder mee bedoeld dat er een nieuwe voorzitter/directeur komt. Anders zou je de laatste tijd vaak in het nieuws horen dat bijv Cruijff Ajax wil overnemen. Of dat Tiny Sanders PSV heeft overgenomen. Dat klopt uiteraard niet. Het lijkt meer op Spaanse, Italiaanse en Engelse tafarelen, waar een voorzitter een berg geld belooft voor nieuwe spelers zoals Abramhovic, La Porta en de sjeiks bij Man City en Malaga. De Nederlandse clubs zijn wat dat betreft niet goed uitgewerkt in FM.

Over Ganso en Neymar: ik heb tot nu 2 games gespeeld waarin Ganso altijd naar Man City gaat. Neymar zit nu in Chelsea in mijn 2e game.

Wat betreft mijn game met Cadiz. Ik zit nu in dec 2015 en dit is het 2e seizoen waarin ik mee doe op het hoogste niveau. Het eerste seizoen werd ik derde en promoveerde ik direct. In 2012/2013 liep ik de promotie duels naar het hoogste niveau van Spanje net mis. In 2013/2014 werd ik 3e in de Liga Adelante, net niet genoeg voor directe promotie. Gelukkig was ik wel de betere in de play offs. Afgelopen seizoen maakt Cadiz dus zijn rentree in de Primera Division. Ik bleef met 29 punten de degradatieplaatsen 4 punten voor, mede dankzij een thuisoverwinning op Barca. Die bakken er in mijn game overigens niet zo veel van, Madrid wordt elk jaar kampioen.

Ik heb trouwens wel een probleem in mijn game. Ik heb maar 6 coaches en ik wil graag uitbreiden. Er staat ook max staff permitted 17, current 6. Maar als ik dan een coach een contract aanbiedt dan wordt het vlak voor het bevestigen altijd gecanceld door het bestuur omdat zij vinden dat ik voldoende coaches heb. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik kan bij het bestuur dus geen aanvraag doen voor meer coaches omdat ik al 17 mag hebben en maar 6 heb. :-(

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 10:49
elvis84 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:54:
[...]
Ik heb trouwens wel een probleem in mijn game. Ik heb maar 6 coaches en ik wil graag uitbreiden. Er staat ook max staff permitted 17, current 6. Maar als ik dan een coach een contract aanbiedt dan wordt het vlak voor het bevestigen altijd gecanceld door het bestuur omdat zij vinden dat ik voldoende coaches heb. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik kan bij het bestuur dus geen aanvraag doen voor meer coaches omdat ik al 17 mag hebben en maar 6 heb. :-(
Waarschijnlijk is 17 het totaal aan staff dat je mag hebben en is het maximum van full time coaches daarvan 6. De precieze aantallen van max. medewerkers met een bepaalde functie staan aangegeven in de boardroom. Dit is op te lossen door coaches van het jeugdteam te ontslaan/te upgraden naar fulltime coaches of first team coaches aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
Ik kreeg Neymar pas in 2016. Hij had 2x zijn contract verlengd dus werd praktisch onmogelijk om hem te halen telkens of hij verlengde or hij was te duur. Uiteindelijk 43 miljoen voor hem neer gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Stef.NL schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:58:
[...]

Waarschijnlijk is 17 het totaal aan staff dat je mag hebben en is het maximum van full time coaches daarvan 6. De precieze aantallen van max. medewerkers met een bepaalde functie staan aangegeven in de boardroom. Dit is op te lossen door coaches van het jeugdteam te ontslaan/te upgraden naar fulltime coaches of first team coaches aan te nemen.
Thanks!

Ik zie daar staan dat ik max 5 coaches mag hebben. Ik heb geen jeugdcoaches of first team coaches. Ik ga een aantal coaches maar goalkeeping coach en fitness coach maken. Dan kan ik weer een nieuwe coach signen, want dat is nodig!

Edit: Dat werkt dus niet. Eenmaal coach, willen ze geen fitness of goalkeeping coach meer worden :-( Dan maar kijken of ik een aantal 1st team coaches kan signen.

[ Voor 10% gewijzigd door elvis84 op 04-02-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Haha wat ik net meemaak!

Kom 4-1 achter...en toen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0yshSZ7Z1ROl6yVe2hmbVSfj/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Trainings-vraagje;

een LB, moet je die als defender trainen of als Full back?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Vos schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:39:
Haha wat ik net meemaak!

Kom 4-1 achter...en toen...

[afbeelding]
Zo das wel erg extreem! Ik win zelf bijna nooit meer een wedstrijd als ik met 2 goals verschil achtersta. Gelijkspelen is dan wel de max en dan gebeurt zeer zelden. Terwijl ik er wel een extra spits in knal en dan vol op de aanval ga spelen, maarja de kans op een counter is dan natuurlijk ook zéér groot.
Gunner schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:55:
Trainings-vraagje;

Ligt dat niet aan welke rol je hem wil geven? Volgens mij is een defender een back die altijd achterin blijft en een full back ééntje die graag mee op komt. Ik zelf speel altijd met opkomende backs, al is dat niet altijd even effectief. Vooral niet wanneer de tegenstander veel beter is, dan laten ze grote ruimtes achter. Bovendien zijn mijn backs altijd het eerste vermoeid. Mijn ideale backs moeten dan ook een goede conditie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:04
Gunner schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:55:
Trainings-vraagje;

FB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 18:30
elvis84 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:11:
[...]
[...]

Ligt dat niet aan welke rol je hem wil geven? Volgens mij is een defender een back die altijd achterin blijft en een full back ééntje die graag mee op komt. Ik zelf speel altijd met opkomende backs, al is dat niet altijd even effectief. Vooral niet wanneer de tegenstander veel beter is, dan laten ze grote ruimtes achter. Bovendien zijn mijn backs altijd het eerste vermoeid. Mijn ideale backs moeten dan ook een goede conditie hebben.
Neen, een Full Back is juist een links/rechts verdediger die zich focused op het verdedigen en zo min mogelijk aan aanvallen doet.

Jij verwart het met een Wing Back, dat is een vleugel verdediger die juist weer wel de aanval opzoekt en zich profileert als een extra vleugelspeler.

Dus het hangt puur af van hoe je speelt, als je opkomende backs gebruikt die ver het veld op spelen dan moet je ze als Wing Back (WB) trainen. Als je juist meer verdedigende backs wilt dan ben je beter af door ze als Full Back (FB) te trainen.

Natuurlijk heb je volkomen gelijk met het conditie probleem. Meeste backs en vooral de opkomende Wing Backs hebben veel Stamina nodig om 90 minuten vol te houden. Voor de hoogste divs (Premiership) is 14-15 een must voor zulke spelers. En opkomende backs hebben dan ook nog goede snelheid nodig 14-15 om counters te starten en mee te helpen in de aanval en dan ook nog als een malle terug te rennen als het mis gaat.

Full Backs kunnen wat langzamer zijn 10-12 maar daar zoek ik persoonlijk altijd voor iig 1 goede physical (Snelheid of Kracht) en ook de verdedigende skills zoals Marking, Tackling, Concentration en vooral Positioning.

Maar ik ratel door.
Om het op te sommen...
Full Backs = Verdedigende Backs (e.g. Pieters, Sergio Ramos)
Wing Backs = Aanvallende Backs (e.g. van der Wiel, Maxwell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:09

Sherlock

No Shit

deknegt schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:03:
[...]
Full Backs = Verdedigende Backs (e.g. Pieters, Dani Alves)
Meen je nu echt dat Dani Alves een verdedigende back is?

Voor verdedigende backs neem je gewoon een willekeurige Italiaan: problem solved ;)

Overigens denk ik dat full backs ook prima aanvallend kunnen spelen, alleen starten ze wat meer naar achter dan wing backs. Tegenwoordig zijn backs meer een combinatie van die twee (zoals dat voor elke positie op het veld wel geldt eigenlijk). Creatieve middenvelders moeten nu ook loopvermogen hebben en positioneel verdedigen, daar hoefde je 'vroeger' niet mee aan te komen bij je creatieve nummer 10!

[ Voor 46% gewijzigd door Sherlock op 09-02-2012 11:40 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Haha inderdaad! Dani Alves is bijna aanvallende middenvelder joh :p

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
Ik heb nu het spel niet voorhanden dus ik heb maar iets uit mijn hoofd geplukt van mijn ervaringen.

Persoonlijk gebruik ik Dani Alves altijd als FB (Ja ik weet, verdedigende backs met Barca is idioot)

Als jullie een beter voorbeeld van een ''groot'' speler die een verdigende back is, noem hem maar. Dan edit mijn post wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

deknegt schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:03:
[...]

Neen, een Full Back is juist een links/rechts verdediger die zich focused op het verdedigen en zo min mogelijk aan aanvallen doet.

Jij verwart het met een Wing Back, dat is een vleugel verdediger die juist weer wel de aanval opzoekt en zich profileert als een extra vleugelspeler.

Dus het hangt puur af van hoe je speelt, als je opkomende backs gebruikt die ver het veld op spelen dan moet je ze als Wing Back (WB) trainen. Als je juist meer verdedigende backs wilt dan ben je beter af door ze als Full Back (FB) te trainen.

Natuurlijk heb je volkomen gelijk met het conditie probleem. Meeste backs en vooral de opkomende Wing Backs hebben veel Stamina nodig om 90 minuten vol te houden. Voor de hoogste divs (Premiership) is 14-15 een must voor zulke spelers. En opkomende backs hebben dan ook nog goede snelheid nodig 14-15 om counters te starten en mee te helpen in de aanval en dan ook nog als een malle terug te rennen als het mis gaat.

Full Backs kunnen wat langzamer zijn 10-12 maar daar zoek ik persoonlijk altijd voor iig 1 goede physical (Snelheid of Kracht) en ook de verdedigende skills zoals Marking, Tackling, Concentration en vooral Positioning.

Maar ik ratel door.
Om het op te sommen...
Full Backs = Verdedigende Backs (e.g. Pieters, Sergio Ramos)
Ik verwar helemaal niets. De vraag was of je een linksback moest trainen als defender of als full back, waarop ik het antwoord full back gaf omdat dat aanvallender is dan defender.

Natuurlijk is wing back aanvallender dan full back, maar een full back lijkt mij ook aanvallender dan een defender. Mijn links- en rechtsback zijn namelijk full backs, maar hebben wel een iets aanvallendere rol. Als je ze als pure defender traint en opstelt dan komen ze helemaal nooit mee op. Het is dus de gulden middenweg tussen een pure verdediger en super aanvallende back.

Over je voorbeeld, insert een random Italiaanse back, die komen amper mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:24
.
****EDIT******

[ Voor 96% gewijzigd door Chris89 op 10-02-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik kijk altijd naar de kwaliteiten van de desbetreffende back. Ik neem aan dat we het gewoon over de Links en rechtsachter hebben en dus niet de vleugelverdediger positie (1tje verder naar voor), bijna niemand speelt sowieso met echte vleugel verdedigers (zelfmoord ook).

Snelheid en uithoudingsvermogen zijn het belangerijkst (IMO, echt de basis). hierna hangt het echt vaak van de speler af. De meeste backs hebben een knudde voorzet dus ik laat mijn backs bijna altijd naar achter hangen. Je krijgt ook zo reteveel goals tegen als je backs opkomen (of je moet met ajax of psv in nederland spelen maar dan win je altijd). Heb je een back met aanvallende stats dan is het vaak een meerwaarde, maar omdat er zoveel stats zijn die voor een back wel gunstig kunnen zijn dan voor een centrale verdediger. Je kan met vrij weinig stats al een heel erg goede centrale verdediger hebben om een echt goede full back te hebben (eentje die een beetje mee opbouwt en ook een voorzet kan geven) heb je al veel meer stats nodig. En in dat geval geef ik altijd de voorkeur aan zijn verdedigende taken. Simpelweg omdat mijn aanvallers altijd beter aanvallen. Het is vaak wel nuttig om het veld breed te houden, zo stel ik ze wel in. Maar geen rushes naar voor omdat nogmaals de meeste backs er gewoon niet goed genoeg voor zijn. Het moet echt een rete goede speler zijn (hele hoge Current Ability) om een goede back te vormen.

En of ze wel of niet mee opkomen hangt 0,0 van je training af. Dat is je tactiek en speler instellingen dus wat een italiaanse back er mee te maken heeft? Niet die dingen door elkaar gaan halen. Of een speler mee opkomt wordt voornamelijk door je tactiek bepaald naast de persoonlijke eigenschap die spelers kunnen hebben (gaat graag naar voor/blijft altijd achter hangen). Je kan je full back een spitsentraining laten volgen als je wilt, heeft geen invloed op je tactiek (afgezien dat de speler zich niet goed zal ontwikkelen)
Chris89 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:06:
Heb de volgende probleem:

[afbeelding]
Zegt genoeg denk... Kan niks meer wijzigen en blijf op 26 spelers staan...
En die 4 die ik moet hebben heb ik der nu 2??? Hoe kan ik dit oplossen?
Minder spelers meenemen, stel je mag maximaal 25 spelers meenemen en je komt 2 jeugdspelers te kort. Dan selecteer je maar 23 spelers.
Daarnaast altijd eerst ff op auto-selectie rammen en kijken of je het haalt. De CPU selecteert weliswaar niet de spelers die je echt wilt maar wel altijd die je moet hebben (in dit geval dus eigen opleiding) dan weet je in elk geval of je selectie aan de voorwaarden voldoet of dat je plaatsen open moet laten.

Mijn verhaal:"Bezig aan met 2de seizoen in korea. Ben begonnen in de N-league (onder de K-league) met gangneung. Werkeloos begonnen met als achtergrond zondagsamateur. Had een half jaar contract (had startdatum Nederland). Eerste half jaar was vrij troosteloos niet heel bijzonder. Wel 9 kim's in mijn team. 2de seizoen tegen verwachting in de playoffs om promotie gehaald, was 5de van de 6 plaatsen. En het was echt tot op de laatste speel retespannend! We streden met 5 ploegen om 2 tickets! Hierna In de play-offs over iedereen heen gewalst (don't ask, don't know). Met Kim Tae-Jin als absolute vedette (afstandsschoten 12, wat een machine). Finale gewonnen over 2 wedstrijden. Thuis 2-1 gewonnen. Uit 4-2! (teh f*ck). Dus promotie naar de K-league!

Overigens is het wel geniaal. Er was 0,0 jeugdopleiding. De veldkwaliteit is dramatisch. Zo erg dat andere coaches na iedere wedstrijd erover zeuren (mn blessures zijn ook door het dak). Maar wel een stadion van 33.000 man. De meest N-league clubs delen hun stadion met K-league clubs! En 1200 man per wedstrijd op de tribune, met als hoogtepunt de 8000 man in de finale waarvan 6000 gangneung fans! (hilarisch in de wedstrijd view, 1 enkele support in de bocht). Is toch beter dan die 82 toeschouwers in de BLue Square SOuth! Nu na promotie 2 wedstrijden gespeeld, 1 gelijk 1 verloren. Het wordt een vervelend seizoen maar heb wel mijn contract verlengd voor 2 jaar. 1 jaar was het afbreuk risico te groot. Maar eigenlijk aas ik op een australische club op de zweedse/deense 2de divisie. Mijn reputatie zuigt nog behoorlijk maar ik spreek op mijn 26de wel vloeiend koreaans :+

[ Voor 38% gewijzigd door Postius op 10-02-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een heleboel regens die nooit ergens op slaan :P een ST met tackling 17 of een GK met een pace van 20.

ben nu een DMC aan het trainen als een ST (finishing 17 flair 16 en techniek 14 - passing is 11) is pas 16 dus de lichamelijke stats zijn wat slecht, hopen dat die bijtrekken en dan kan het nog wel wat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:17
De meeste 16-jarige talentjes die qua fysiek achterlopen zet ik op een speciaal 'conditioning' schema. Niet de standaard, maar eentje die ik zelf in elkaar heb geknutseld. Dat werkt prima. Even een jaartje daarop laten trainen zodat de fysieke stats fatsoenlijk zijn (met name voor DC's en (D)MC's vind ik dit belangrijk) en daarna gaan ze een jaar of 2 naar Fortuna waar ze wedstrijden spelen op semi-fatsoenlijk niveau (Jupiler League :P ), waarna ik ze of al gebruik, of nog een jaar uitleen maar dan tegen betaling. Werkt tot nu toe erg goed in deze versie van 't spel.
Ik zal straks eens mijn tot nu toe beste regens laten zien, dat is ook wel leuk denk ik.

Edit: Bij deze :9

Charlie Ashworth - Gebruik ik als DMC, dus op de positie van een MC, als Ball Winning Midfielder. Alternatief gebruik ik hem als Deep Lying Playmaker.
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_lzbipeWHTU1ro49glo1_1280.png

Lapa - Goalkeeper, met een 'defend' rol omdat hij niet zo snel is. Dat is dan ook meteen zijn enige minpunt :P
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_lzbipeWHTU1ro49glo2_1280.png

Daniel Lucero - Gebruik ik doorgaans als DL met een automatische rol waarbij hij veel op kan komen om mijn AML te ondersteunen. Ook erg geschikt voor DC.
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_lzbipeWHTU1ro49glo3_1280.png

Rob Nijs - Gebruik ik als Trequartista op de AMC positie. Deze kwam rechtstreeks uit de jeugdopleiding gerold.
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_lzbipeWHTU1ro49glo4_1280.png

Alejandro Niz - Gebruik ik als Advanced Forward op de spitspositie. Werkt erg prima (wissel hem af met Mattia Destro).
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_lzbipeWHTU1ro49glo5_1280.png

Nou ja, er zijn nog meer, maar deze spelen al wekelijks in mijn eerste elftal.

[ Voor 48% gewijzigd door PauseBreak op 13-02-2012 07:25 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Genie scout en regens is zo leuke combinatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
En als je zonder geniescout speelt gewoon ff zoeken naar een regen die lapa heet. Die naam zie ik zo vaak langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb m'n savegame van een andere computer overgzet maar nu zie ik in m'n tactics niet meer de shirtkleuren zeg maar.

Afbeeldingslocatie: http://gunner.dyndns.org/fm2012.png

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Malt007 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:16:
En als je zonder geniescout speelt gewoon ff zoeken naar een regen die lapa heet. Die naam zie ik zo vaak langs komen.
Met geniescout spelen is zo lame. Beetje hetzelfde als een film kijken waarvan je het einde al weet. Ik zie de lol er niet van in.

Ik heb eens even gezocht op die Lapa, er zijn wel 20 Lapa's inderdaad. Is het niet gewoon een soort Jansen van Brazilie ofzo? In mijn game zijn ze trouwens allemaal niet uitzonderlijk, voor zover ik kan zien zonder te scouten.

• PauseBreak
elvis84 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:21:
[...]

Met geniescout spelen is zo lame. Beetje hetzelfde als een film kijken waarvan je het einde al weet. Ik zie de lol er niet van in.

Ik heb eens even gezocht op die Lapa, er zijn wel 20 Lapa's inderdaad. Is het niet gewoon een soort Jansen van Brazilie ofzo? In mijn game zijn ze trouwens allemaal niet uitzonderlijk, voor zover ik kan zien zonder te scouten.
Hangt er vanaf natuurlijk. Genie Scout geeft je alleen informatie over hoe goed iemand zou kúnnen worden, niet ook hoe groot de kans is dat diegene dat niveau ook haalt. Het werkt vrijwel hetzelfde als met je in-game scouts, alleen krijg je dan wat meer info :P Ik gebruik Genie Scout overigens alleen om mijn scouts te dubbel checken. Na 3 seizoenen heb je wel door dat de scouts (en ik heb góede scouts gehaald) niet altijd even fijne inschattingen maken. Heeft me al €30mln gekost, dus dan maar even dubbel checken ;)

Zou kunnen. Ik heb er ook al een paar voorbij zien komen in mijn game. Iedere keer weer schrikken als er voorbij komt "Lapa signs for Inter" :+

@Gunner:
FM opnieuw starten werkt ook niet? Mijn broertje neemt zijn games overal mee naar toe en die heeft dit probleem echt nog nooit gehad. Ben wel benieuwd naar je tactiek, hoe werkt die? Het is me tot op heden nog niet gelukt om een tactiek met 2 spitsen goed werkend te krijgen namelijk. Ik speel nu zo:
Afbeeldingslocatie: http://29.media.tumblr.com/tumblr_lzh8gldyh01ro49glo1_400.png

[ Voor 14% gewijzigd door PauseBreak op 16-02-2012 09:20 ]

Nee, merp!

• deknegt
PauseBreak schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:12:
[...]

Hangt er vanaf natuurlijk. Genie Scout geeft je alleen informatie over hoe goed iemand zou kúnnen worden, niet ook hoe groot de kans is dat diegene dat niveau ook haalt. Het werkt vrijwel hetzelfde als met je in-game scouts, alleen krijg je dan wat meer info :P Ik gebruik Genie Scout overigens alleen om mijn scouts te dubbel checken. Na 3 seizoenen heb je wel door dat de scouts (en ik heb góede scouts gehaald) niet altijd even fijne inschattingen maken. Heeft me al €30mln gekost, dus dan maar even dubbel checken ;)

Zou kunnen. Ik heb er ook al een paar voorbij zien komen in mijn game. Iedere keer weer schrikken als er voorbij komt "Lapa signs for Inter" :+

@Gunner:
FM opnieuw starten werkt ook niet? Mijn broertje neemt zijn games overal mee naar toe en die heeft dit probleem echt nog nooit gehad. Ben wel benieuwd naar je tactiek, hoe werkt die? Het is me tot op heden nog niet gelukt om een tactiek met 2 spitsen goed werkend te krijgen namelijk. Ik speel nu zo:
Ik gebruik zelf Genie in mijn Wrexham game vooral om te kijken welke vrije spelers er voor mij willen signen. Het is gewoon irritant om de vrije markt af te zoeken voor fatsoenlijk L1 spelers als de computer op dag 1 al weten wie goed/slecht zijn en ook altijd je sneller afzijn. (Ik heb geen tijd en geduld om 3 uur van mijn dag te besteden aan het individueel afspeuren.)

En net zoals PB zegt, het garandeerd geen success het vergroot de kans alleen dat je goed schiet. Sommige noemen het cheaten maar laatste keer dat ik keek is het een single player game, en ik zie mensen ook niet moeilijk doen als ze Skyrim op godmode spelen.

Maar ik moet wel zeggen van Genie Scout, als je eenmaal een beetje de werking weet van hoe het spel in elkaar zit kan je heel snel een goddelijk jeugd elftal kweken.
Een beetje filteren op Determination/Ambition/Sportsmanship/Professionalism/Consistency en zo voort kan je spelers vinden die bijna zeker zijn van een sterke carriere.
Vooral Prof / Det en Ambition zijn hele sterke noemers in hoe goed een speler zijn best doet om beter te worden.

Als ik u17's zoek ga ik net zoals PB niet op Physicals af, die kan je nml heel goed uppen door ze een seizoentje op een intense cross training te smijten.

Maarja Genie Scout, love it or hate it. Het is gewoon een utility die je mag gebruiken.
Je doet er niemand anders pijn mee zeg ik maar zo. Altijd nog beter dan wallhacken in COD.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PauseBreak schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:12:
@Gunner:
FM opnieuw starten werkt ook niet?
Heb savegame overgezet van Mac naar PC, wellicht dat het daar wat mee te maken heeft. Een andere tactiek selecteren werkt ook niet echt. Heb ook niet zoveel zin om opnieuw te beginnen (al zal ik wel ff kijken of het in een nieuwe game ook zo is, want wellicht heeft het wat met m'n skin cache te maken) want ik heb nog wat interessante spelers in de jeugd zitten.
Ben wel benieuwd naar je tactiek, hoe werkt die? Het is me tot op heden nog niet gelukt om een tactiek met 2 spitsen goed werkend te krijgen namelijk. Ik speel nu zo:
[afbeelding]
Mwoh wel redelijk, ben nog wat aan het experimenteren. Ik moet zeggen dat jouw tactiek me ook wel aanspreekt trouwens....

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 16-02-2012 12:54 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gunner schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:52:
[...]
Heb savegame overgezet van Mac naar PC, wellicht dat het daar wat mee te maken heeft. Een andere tactiek selecteren werkt ook niet echt. Heb ook niet zoveel zin om opnieuw te beginnen (al zal ik wel ff kijken of het in een nieuwe game ook zo is, want wellicht heeft het wat met m'n skin cache te maken) want ik heb nog wat interessante spelers in de jeugd zitten.
Heeft volgens mij met je graphics packs te maken als je die hebt. Had dit zelf ook, en heb toen de custom kits verwijderd en toen werkte het weer.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Angeloonie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:01:
[...]

Heeft volgens mij met je graphics packs te maken als je die hebt. Had dit zelf ook, en heb toen de custom kits verwijderd en toen werkte het weer.
In welke map staan die precies? Ik gebruik idd een graphic pack.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gunner schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:08:
[...]

In welke map staan die precies? Ik gebruik idd een graphic pack.
volgens mij heet die map gewoon "kits"

• PauseBreak
deknegt schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:50:
[...]

Ik gebruik zelf Genie in mijn Wrexham game vooral om te kijken welke vrije spelers er voor mij willen signen. Het is gewoon irritant om de vrije markt af te zoeken voor fatsoenlijk L1 spelers als de computer op dag 1 al weten wie goed/slecht zijn en ook altijd je sneller afzijn. (Ik heb geen tijd en geduld om 3 uur van mijn dag te besteden aan het individueel afspeuren.)
Zo doe ik dat ook ja, al gebruik ik mijn scouts om te kijken of die spelers wel willen komen. Dat haal ik niet uit Genie. Ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten zien :P
Als ik u17's zoek ga ik net zoals PB niet op Physicals af, die kan je nml heel goed uppen door ze een seizoentje op een intense cross training te smijten.
Ik moet bekennen dat ik daar wel naar kijk. Wanneer ik een winger zoek moet die wel al enigszins snel zijn, want anders worden ze nooit écht snel. Strength kijk ik alleen naar bij DM's/DC's, verder niet. Agility vind ik belangrijker, want dan hoeven ze ook niet veel strength te hebben :P

@Gunner:
Ik gebruik deze tactiek alleen als ik favoriet ben in de odds. Als ik dat niet ben, gebruik ik een defensievere strategie (wel nog steeds dezelfde 4-2-3-1, maar dan met een Box-to-boxmidfieler, ipv een DLP en defensive wingers ipv wingers).
Als je 'm wilt hebben kan ik 'm wel even DM'en want er zitten wel wat aanpassingen in.

Nee, merp!

• Malt007
Spelen met geniescout wordt door vele gezien als 'lame', maar naast mijn eerlijke games | voordat geniescout uit is voor een nieuwe versie :-) | vind ik het gewoon leuker om met te spelen. Het leukste onderdeel van het spel vind ik namelijk het ontwikkelen van spelers, het goedkoop inkopen, duur verkopen als ze perse wegwillen en daarmee de club rijk maken. Na een seizoen of 10 heb ik alle spelers in het spel met PA >190 en dan heb ik er wel zo'n beetje genoeg van :-)
De wedstrijden zelf speel ik in dat soort games dan ook nooit trouwens, ik ga altijd die dag op vakantie. Dat is trouwens ook een tip voor mensen die hun selectie niet rond krijgen met het aantal benodigde homegrown spelers, gewoon een dagje op vakantie dan wordt het voor je geregeld.

@ deknegt: hoe kan je zien of ze willen signen?

• Postius
De meerderheid van de FMers speelt met genie scout, die regens hierboven ook lekker boeiend lol. Er is geen betere manier of slechtere manier van spelen. Mooi ook van die argumenten: Ik gebruik het alleen om te double checken, tuurlijk tuurlijk.

Met of zonder spelen is niet beter of slechter, wel meer respect voor mensen die zonder spelen :9

Edit: Ik ben nog nooit online een discussie tegengekomen waarin genie als niet lame wordt bestempeld. Zelfs door mensen die het altijd hardcore gebruiken. Het is nog steeds not done blijkbaar en mensen moeten het voor zichzelf goedpraten. Ik zeg alleen maar mijn ervaringis dat 80% van alle FMers met genie scout speelt maar het nooit durft toe te geven dus ach....

Tja je hebt toevallig met PSV alle top regens gevonden! De allerbeste van alle landen uit de hele wereld. Kerel mij is het best hoor ik zeg alleen maar dat het een beetje sneu is om te pronken met regens die je via geniescout scout. Leuk dat je super regens hebt maar zoals je zelf al aangeeeft niet moeilijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Postius op 16-02-2012 18:44 ]

• PauseBreak
Postius schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:54:
De meerderheid van de FMers speelt met genie scout, die regens hierboven ook lekker boeiend lol. Er is geen betere manier of slechtere manier van spelen. Mooi ook van die argumenten: Ik gebruik het alleen om te double checken, tuurlijk tuurlijk.

Met of zonder spelen is niet beter of slechter, wel meer respect voor mensen die zonder spelen :9
Ja, ik heb niet voor niets 15 scouts als PSV zijnde. Ik vind Genie op zich een handig systeem hoor, maar om het alle scouts te laten vervangen vind ik ook weer wat lame. Er moet wel een béétje een uitdaging in blijven zitten.

Wat je edit betreft:
Ik heb niet "alle topregens" gevonden. De hier geposte zijn inderdaad wel (erg) goed, maar de rest blijkt eigenlijk best tegen te vallen tot nu toe. Er zijn er veel meer in het spel en er zijn er ook veel betere, maar aangezien die niet op de shortlists van mijn scouts staan, koop ik ze niet.
Daarnaast ga je voorbij aan het feit dat het spelen met een kleine club, in een kleine divisie ervoor zorgt dat veel spelers ook simpelweg niet willen komen, ongeacht het salaris dat je ze biedt. Daar zit voor mij ook een deel van de uitdaging in - zowel de club als de divisie een betere reputatie geven, en dat is niet makkelijk :P

[ Voor 32% gewijzigd door PauseBreak op 16-02-2012 19:36 ]

Nee, merp!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Angeloonie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:09:
[...]

volgens mij heet die map gewoon "kits"
Ik heb vanalles geprobeerd. Zelfs FM opnieuw geinstalleerd via Steam, maar niets helpt. Ook in een nieuwe game zie ik die kits niet.

Volgens mij is er op m'n pc wat aan de hand ofzo.
PauseBreak schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:43:
Als je 'm wilt hebben kan ik 'm wel even DM'en want er zitten wel wat aanpassingen in.
Thanks, ik hou het even in m'n achterhoofd.

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 16-02-2012 19:10 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Haal je hele map met custom graphics eens weg. En dan via de settings (use skin cache uit), opnieuw de instellingen toepassen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Angeloonie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:10:
Haal je hele map met custom graphics eens weg. En dan via de settings (use skin cache uit), opnieuw de instellingen toepassen.
Heb ik al gedaan. Maar eigenlijk is het niet belangrijk, ik ga binnenkort toch FM spelen op een verse PC. Maar het irriteert me gewoon dat het niet werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu in 2015 met Gimnasia (J) in de Argentijnse 1ste divisie.
Probleem is echter dat mijn team heel moeilijk tot scoren komt. Ik krijg vaak het commentaar van de supporters over onaantrekkelijk voetbal. Toch heb ik er soms wedstrijden tussen zitten waarin ik toch geregeld op doel schiet, maar de meeste schoten zijn van grote afstand.
Zo heb ik in 164 wedstrijden slecht 206 goals gescoord en 192 tegen.

Iemand enige tips om het aanvallende spel van mijn team te verbeteren?

Tuurlijk niet even mijn taktiek vergeten te melden...
Ik heb al verschillende taktieken geprobeerd. Standaard 4-4-2, 3-5-2, 4-3-3, maar mijn aanvallers komen maar niet tot scoren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
Laat ze meer "voetballen" om zo maar te zeggen. Zet het afstand schieten volledig uit per speler. Laat ze meer doorsteek ballen geven. Hier hoe ik mijn buitenspelers en spits laat spelen:

Spits: Niang
http://i.imgur.com/G58eT.jpg

Vleugelspeler: Reekers (regen- THANK YOU Pablo Longoria <3)
http://i.imgur.com/qh2XS.jpg

Team instructies
http://i.imgur.com/q0QIm.jpg

Ik speel 4-2-3-1 maar ga overstappen op 4-2-2-2

Als je meer informatie wilt hoor ik t graag, hoop dat ik je kan helpen!

[ Voor 11% gewijzigd door Footstepz op 19-02-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34

StrongArmLance

Endless flow

Als ik begin zijn de eerste spelers die ik koop:
Yaya Sanogo, Belfodil, Srna, Criscito, Astori en Poli.
Allemaal zeer fijne spelers :)

[ Voor 14% gewijzigd door StrongArmLance op 19-02-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ligt natuurlijk wel aan welke club je managed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Angeloonie schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:34:
Ligt natuurlijk wel aan welke club je managed :P
Ik manage meestal Arsenal, Roma, PSG (erg leuke (6)), al vind ik het ook leuk om met ado aan te gaan kloten. Feyenoord was in 2011 zeker niet mis met wijnaldum, fer en castaignos en dan nog in mindere mate cabral etc.

Ach als je nu roma kiest heb je al zulke belachelijk goede spelers met onmetelijk veel talent:

Pjanic(!!!!!!), Lamela, Angèl en je hebt wat oudere spelers. En je budget is niet laag ;)

Ik kan niet tegen mijn verlies dus als mijn verlies percentage onder de 85% is gekomen, pak ik een oude save erbij en kijk wat er mis ging :

Mijn team op het moment bij Roma:

Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i368/kristanoost/fm2012-02-1921-10-03-66-1.jpg

Links onderaan staat nog Chevalier, mocht je geïnteresseerd zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i368/kristanoost/fm2012-02-1921-16-26-10.jpg

^Mijn held

Team wat ik in hetzelfde spel, voor roma managede:

Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i368/kristanoost/fm2012-02-1921-18-41-39.jpg
Links onderaan staat nog Chevalier

[ Voor 37% gewijzigd door StrongArmLance op 19-02-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na 5 jaar zit mijn percentage bij figueirense op 57, ben nog niet in het rechter rijtje geeindigd, vind 85% behoorlijk hoor. Af en toe verliezen mag best, en gelijk spelen hoort er ook bij. Alhoewel denk ik dat je met arsenal ook wel makkelijk boven de 60-70% kan blijven. Als je al manager van de maand kan worden met 3 winstpartijen en 1 verlies (=75%) blijf ik 85% wat hoog vinden over een heel seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Hehehe, ik moet echt wat aan mezelf laten doen. Ook als ik FIFA speel bij vrienden speel word ik bijna aggressief als ik verlies :)

Ik wilde weg bij PSG, dus ik ging naar ManU om naar Roma te gaan en ik had geluk, er kwam al snel een baantje vrij!
Hier mijn manager history:

Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i368/kristanoost/fm2012-02-1921-27-02-57.jpg

Ik koop en koop en koop trouwens, en dan allemaal over 48 maanden betalen... :$

Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i368/kristanoost/fm2012-02-1921-31-08-38.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door StrongArmLance op 19-02-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XRLii.jpg

Meeste verlies partijen zijn tegen Real Madrid en Barcelona..ach wat doe je eraan?

[ Voor 162% gewijzigd door Footstepz op 19-02-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Met mijn ADO game:
Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/522653610641044329/1F9C3E836A3040B922D113389904A66D1CECEF84/

62% winnen en dan nog prijzen winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Angeloonie schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:53:
Met mijn ADO game:
[afbeelding]

62% winnen en dan nog prijzen winnen :P
Je bent zo dom dat je niet snapt dat 62% veel is of wil je gewoon even horen van iedereen hoe goed je bent? (1 van de 2, ik denk het eerste)

@kristian: Voor hoe weinig doe jij je spelers weg? 21 verkocht voor slechts 60 miljoen? Bij een club als heereenveen kom ik boven 21 verkochte spelers al ruim boven de 100milj uit.

@Pausebreak: Reputatie verbeteren met geniescout is zo simpel. Het maakt mij allemaal geen drol uit, maar allemaal van die zwakke excessen van iedereen altijd. Het is zo duidelijk dat mensen met geniescout spelen. Geef het gewoon toe en doe er niet zo moeilijk over (niet alleen tegen jou dus he). Iedereen hier zit in meer of mindere mate aan de geniescout alleen de meeste hebben er te weinig ballen voor om het te zeggen. Een uitstekend voorbeeld is dus zo'n post van die regens, en dan net doen alsof ie ze zelf vindt. Maar goed zoals gezegd, bijna iedere FMer gebruikt geniescout ze hebben alleen te weinig ballen om het te zeggen.

Overigens bij LLM is geniescout nog 100x zo nuttig als bij de topclubs. Bij LLM is geniescout helemaal OP en is alle uitdaging weg, hoe lager je komt hoe sterker geniescout wordt. Dus dat je het nodig hebt voor LLM is ook een drog argument. Maar iedereen mag spelen hoe hij/zij wilt.
Alleen ik ga voor het gemak van de discussie en internet vanuit, dat gebaseerd op mijn ervaringen bijna alle FM'ers geniescout gebruiken en zeker mensen hier op tweakers. En zeker hier op tweakers durft men het vooral niet te zeggen wat sneu is

Overigens speel ik met geniescout als ik er zin in heb, en zonder als ik er geen zin in heb. Maar kunnen we ophouden met alle lulexcuusjes alsjeblieft?

[ Voor 78% gewijzigd door Postius op 20-02-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Postius schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:41:
[...]

Je bent zo dom dat je niet snapt dat 62% veel is of wil je gewoon even horen van iedereen hoe goed je bent? (1 van de 2, ik denk het eerste)
Ik vind 62% winnen en dan kampioen worden niet echt veel nee. Zeker niet als je ziet dat (in het echt) de afgelopen jaren de kampioenen in de Eredivisie telkens 70%+ van hun wedstrijden gewonnen hebben (Twente 2 jaar terug 79%, Ajax vorig jaar 65%). Zegt misschien ook meer over de nederlandse topclubs in FM12, waar Twente en AZ bijna tegen degradatie moeten strijden 8)7

Heb in mijn andere ADO games in FM10 of 11 meestal de 70%+ gehaald. Maar goed, dit is pas na 3 seizoenen, en nu begint mijn eigen elftal pas vorm te krijgen, dus gaat het win% alweer omhoog.

Met Arsenal zit mijn win% meestal veel hoger (80%+), de paar wedstrijden die ik dan gelijkspeel/verlies zijn telkens tegen de Engelse topclubs of Real Madrid/Barcelona.

En Genie Scout gebruik ik voor ADO om te kijken welke spelers ik sowieso niet op hoef te gaan zoeken (club reputation moet redelijk gelijk zijn aan de speler zijn world reputation), en om beter aan te kunnen geven welke positie een speler ik zoek (ipv dat je een AMR zoekt en een pure AMC/ST krijgt die ook een beetje op AMR kan spelen).

Zoeken op CA/PA zegt toch niets, aangezien een hoge CA niets zegt over hoe goed een speler nou is op zijn positie (met huidige spelers misschien wel, maar niet met regens). Heb in de vorige versies zat spelertjes met een CA/PA van 180+ gehaald die helemaal niet goed waren. Dan had bijv een ST allemaal hoge waarden met finishing en technique, maar composure, strength e.d. waren dan maar 4 ofzo.. Schiet je er nog niets mee op. Als je eenmaal weet welke attributen belangrijk zijn ga je daar gewoon op zoeken. Vind je talentjes met hoge stats en ook fysiek al aardige stats (minimaal gemiddeld 11 tot 16 jaar is mijn streven), dan kan het wel eens een hele goede worden.

Dus, regens zoeken zonder Genie scout: zoek op de waarde van een speler (als een speler van 14-16 een paar miljoen kost zit je al in de richting), en kijk dan naar zijn huidige stats. Zijn die voor zijn positie belangrijke stats al hoog (bijv. een 15-jarige ST met finishing en composure al op 12), dan ben je er al bijna. Kijk dan alle andere iets minder belangrijke stats, en als die ook al hoog zijn dan is het meestal raak.
Je haalt ze er echt zo uit, zeker als je regelmatig kijkt naar jonge spelers. Tip: scout ALLE spelers van 14-16 met een waarde van >1M (of 14-15 met >500K), dan kun je heel makkelijk de nieuw aangemaakte spelers vinden (die hebben namelijk geen "scout rating", en kun je dus makkelijk sorteren op die kolom). Als je dit met regelmaat doet, dan kun je constant alle nieuwe spelers in de gaten houden, en gaat er geen regen aan je neus voorbij.

Bij Arsenal gebruik ik hem niet meer, ken inmiddels alle goede spelers wel (veranderd niet heel veel tussen de FM versies door), en de regens haal je er zo uit, daar heb je geen Genie Scout voor nodig.

[ Voor 54% gewijzigd door Angeloonie op 20-02-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
[...]

Joh, vind je het nu echt nodig om iemand voor dom uit te maken op basis van 1 post? ;(
@kristian: Voor hoe weinig doe jij je spelers weg? 21 verkocht voor slechts 60 miljoen? Bij een club als heereenveen kom ik boven 21 verkochte spelers al ruim boven de 100milj uit.
Dit hangt ook wel af van wat voor spelers je weg doet. Niet iedereen verkoopt z'n basisspelers en wat ik ook heb gemerkt is dat veel clubs niet bereid zijn om "grote" bedragen neer te tellen voor spelers die bij een Nederlandse club spelen.
@Pausebreak: Reputatie verbeteren met geniescout is zo simpel.
Van je eigen club, misschien. Van de competitie, echt niet hoor. Je managet namelijk maar 1 club en voor je competitie om hoger ingedeeld te worden moeten er 3 - 4 goede clubs spelen die ook Europees kunnen spelen. Daar doe je zelf erg weinig aan.
Het maakt mij allemaal geen drol uit, maar allemaal van die zwakke excessen van iedereen altijd. Het is zo duidelijk dat mensen met geniescout spelen. Geef het gewoon toe en doe er niet zo moeilijk over (niet alleen tegen jou dus he). Iedereen hier zit in meer of mindere mate aan de geniescout alleen de meeste hebben er te weinig ballen voor om het te zeggen. Een uitstekend voorbeeld is dus zo'n post van die regens, en dan net doen alsof ie ze zelf vindt. Maar goed zoals gezegd, bijna iedere FMer gebruikt geniescout ze hebben alleen te weinig ballen om het te zeggen.

Overigens bij LLM is geniescout nog 100x zo nuttig als bij de topclubs. Bij LLM is geniescout helemaal OP en is alle uitdaging weg, hoe lager je komt hoe sterker geniescout wordt. Dus dat je het nodig hebt voor LLM is ook een drog argument. Maar iedereen mag spelen hoe hij/zij wilt.
Alleen ik ga voor het gemak van de discussie en internet vanuit, dat gebaseerd op mijn ervaringen bijna alle FM'ers geniescout gebruiken en zeker mensen hier op tweakers. En zeker hier op tweakers durft men het vooral niet te zeggen wat sneu is

Overigens speel ik met geniescout als ik er zin in heb, en zonder als ik er geen zin in heb. Maar kunnen we ophouden met alle lulexcuusjes alsjeblieft?
Joh, relax, het is maar een spel ;) Volgens mij was ik vrij duidelijk met dat ik GS gebruik en ook hóe ik het gebruik. Dat jij dat "lulexcuusjes" vindt, moet je helemaal zelf weten :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Footstepz schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:53:
Laat ze meer "voetballen" om zo maar te zeggen. Zet het afstand schieten volledig uit per speler. Laat ze meer doorsteek ballen geven. Hier hoe ik mijn buitenspelers en spits laat spelen:

Spits: Niang
http://i.imgur.com/G58eT.jpg

Vleugelspeler: Reekers (regen- THANK YOU Pablo Longoria <3)
http://i.imgur.com/qh2XS.jpg

Team instructies
http://i.imgur.com/q0QIm.jpg

Ik speel 4-2-3-1 maar ga overstappen op 4-2-2-2

Als je meer informatie wilt hoor ik t graag, hoop dat ik je kan helpen!
Ik zal het eens proberen.
Ik laat het je weten wat er is veranderd.

Ik ben ondertussen na 4 jaar Gimnasia (J) overgestapt naar NEC wat ondertussen gedegradeerd is. Eens kijken of ik hen wel aan het voetballen krijg. Zou toch moeten lukken met Vennegoor of Hesselink in de Jupiler League :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
Of mensen geniescout of whatever gebruiken is hun eigen zaak. Onzin om je daar over op te winden.

Maar vind het gaar dat iemand anderen ervan beschuldigt het te gebruiken zonder het te weten. En dat de beschuldiging (zover ik kan zien) er volledig op gebaseerd is op het feit dat deze mensen snel een top team opgebouwd hebben of snel prijzen winnen etc).

Ik zelf gebruik geen geniescout maar het lukt me elke FM weer om binnen 5 jaar een zeer sterk team op te bouwen.
Het is niet alsof dit moeilijk is, het kost gewoon tijd en je moet weten wat je doet.
Kan zijn dat bijna iedereen hier scout software gebruikt maar kan ook zijn dat aardig wat mensen hier weten wat ze doen.

Bijvoorbeeld ik zelf heb het hier ook al vaker gehad over de jonge talenten die ik voor weinig gehaald heb en hoe deze zich tot wereld spelers ontwikkelt hebben. Maar het is niet zo alsof elke speler die ik haal zich zo ontwikkelt.
Ik denk dat van alle jonge spelers die ik haal zal de helft niet verder komen dan het 2e. 1/3e of minder zal doorstoten tot de basis.

Dan heb je ook nog de afweging stats vs av rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Wat is een geniescout? Ik gebruik altijd de eigen scouts van de club en als ze slecht zijn naar mijn mening dan ga ik browsen op reputatie...
Ik heb al wel een paar keer een 20/20 scout gehad, maar meestal willen ze niet komen :(

@Postius

Overigens verkoop ik inderdaad nooit basisspelers (of topspelers op bank) en houd mijn basis breed, ik heb een keer goede spelers verkocht en daar was een blessure golf.
En van die 21 spelers gingen er zo'n 15 transfervrij weg... ik had een verouderde selectie en wilde ze weghebben.

p.s. Hoe moeilijk is het om een naam te lezen?

[ Voor 14% gewijzigd door StrongArmLance op 20-02-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
FM Genie Scout (or Genie Scout in short) is world's most popular scouting tool for Football Manager, created to extend the possibilities of finding, sorting and shortlisting players and staff, controlling their progress, making "first 11" and tactics choice easier and observing attributes invisible in FM.
http://www.fmscout.com/a-fm-genie-scout-12.html

Overigens vind ik het vrij hypocriet dat er ook een aantal mensen zijn die Genie Scout afbranden maar vervolgens wel hier kijken: http://forum.manutd.nl/forumdisplay.php?490-Arbeidsmarkt met name http://forum.manutd.nl/sh...p?43065-Future-screenshot

Maar dat gezeik over Genie Scout moet je maar links laten liggen, jij hebt het spel gekocht en jij bepaald hoe je het speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Footstepz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 04:54:
[...]

http://www.fmscout.com/a-fm-genie-scout-12.html

Overigens vind ik het vrij hypocriet dat er ook een aantal mensen zijn die Genie Scout afbranden maar vervolgens wel hier kijken: http://forum.manutd.nl/forumdisplay.php?490-Arbeidsmarkt met name http://forum.manutd.nl/sh...p?43065-Future-screenshot

Maar dat gezeik over Genie Scout moet je maar links laten liggen, jij hebt het spel gekocht en jij bepaald hoe je het speelt.
Oh! Een hulpmiddel, wat maakt dat uit dan? Dan is het enige wat je weet of je een speler echt wil toch? En misschien, als je er toch niets van bakt, haal je de potentie er toch niet uit. Heeft het laten scouten door 3 verschillende scouts niet precies hetzelfde effect?

Waar zijn jullie begonnen met FM? Ik bij deel 2007, daarna heb ik met dat deel tot 2010 gedaan (<3) en tot nu toe heb ik 2011 en 2012 gehaald. (die wel erg veel op elkaar lijken, al zijn sommige tweaks heer-lijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik speel sinds fm2006 elke versie. Daarvoor af en toe weleens een championship manager gedaan. Het spel wordt ieder jaar weer op heel veel punten verbetert waardoor je nooit terug wil naar een oudere versie maar ik vind fm2006 nog steeds de leukste versie.
Ik vind mezelf aardig pro maar dat zorgt er wel voor dat ik moeilijk in een game kom. Ik wil zoveel onderdelen perfectioneren dat ik al snel 2 a 3 seizoenen onderweg ben voordat ik het leuk begin te vinden. Dit zorgt ervoor dat ik maar 1 a 2 leuke potjes per versie heb. Ik ben dus ook niet geschikt voor journey games aangezien ik liever nooit van club wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Malt007 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:10:
Ik speel sinds fm2006 elke versie. Daarvoor af en toe weleens een championship manager gedaan. Het spel wordt ieder jaar weer op heel veel punten verbetert waardoor je nooit terug wil naar een oudere versie maar ik vind fm2006 nog steeds de leukste versie.
Ik vind mezelf aardig pro maar dat zorgt er wel voor dat ik moeilijk in een game kom. Ik wil zoveel onderdelen perfectioneren dat ik al snel 2 a 3 seizoenen onderweg ben voordat ik het leuk begin te vinden. Dit zorgt ervoor dat ik maar 1 a 2 leuke potjes per versie heb. Ik ben dus ook niet geschikt voor journey games aangezien ik liever nooit van club wissel.
Ik vind het meestal wel genoeg na 3 seizoen, behalve bij clubs waar ik écht wat mee heb, zoals Roma en Arsenal.
Ik probeer altijd zo veel mogelijk talenten te kopen in combinatie met een paar routiniers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
1998, toen het nog geen FM heette. Lang lang geleden! TOen heette het ook nog championship manager!

@Kristan: VInd ik het nog steeds erg weinig, dat is het enige. Ik verkoop natuurlijk ook nooit mn beste spelers (of je moet geen keus hebben maar dan nog) maar je kan echt veel spelers transfervrij halen en na een half jaar voor 4 a 5 miljoen wegdoen. Hou dit 4 a 5 jaar vol en je hebt voldoende budget om een nederlandse topclub uit de grond te stampen. Je kan vrij veel verdienen ook aan simpele transfers van poepers en ook spelers die je weg wilt hebben kan je nog geld voor vangen. En 15 van 21 spelers transfervrij de deur uit laten lopen lijkt me ook dat daar wat mis ging :+) (al heb ik ook altijd wel bij mn jeugd uiteraard een ontzettende uitloop).

En voor de mensen die het niet schijnen te snappen, genie scout is zoveel beter dan ingame scouten. De nuance die angeloonie daarboven geeft geeft alleen aan dat hij al heel veel genie scout heeft gebruikt. Het is een leuk verhaal van hoge CA is niet noodzakkelijk een goede speler, nee inderdaad in 5 tot 10% van de gevallen niet. In alle andere gevallen is een hoge CA wel gewoon goed en PA ook om nog maar te zwijgen van de Hidden Attributes. Er zit dus wel een kleine kern van waarheid in, maar in 90% van de gevallen hoge PA = uitstekende spelers die je altijd verkocht krijgt.

[ Voor 27% gewijzigd door Postius op 21-02-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Postius schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:59:
1998, toen het nog geen FM heette. Lang lang geleden! TOen heette het ook nog championship manager!

@Kristan: VInd ik het nog steeds erg weinig, dat is het enige. Ik verkoop natuurlijk ook nooit mn beste spelers (of je moet geen keus hebben maar dan nog) maar je kan echt veel spelers transfervrij halen en na een half jaar voor 4 a 5 miljoen wegdoen. Hou dit 4 a 5 jaar vol en je hebt voldoende budget om een nederlandse topclub uit de grond te stampen. Je kan vrij veel verdienen ook aan simpele transfers van poepers en ook spelers die je weg wilt hebben kan je nog geld voor vangen. En 15 van 21 spelers transfervrij de deur uit laten lopen lijkt me ook dat daar wat mis ging :+) (al heb ik ook altijd wel bij mn jeugd uiteraard een ontzettende uitloop).

En voor de mensen die het niet schijnen te snappen, genie scout is zoveel beter dan ingame scouten. De nuance die angeloonie daarboven geeft geeft alleen aan dat hij al heel veel genie scout heeft gebruikt. Het is een leuk verhaal van hoge CA is niet noodzakkelijk een goede speler, nee inderdaad in 5 tot 10% van de gevallen niet. In alle andere gevallen is een hoge CA wel gewoon goed en PA ook om nog maar te zwijgen van de Hidden Attributes. Er zit dus wel een kleine kern van waarheid in, maar in 90% van de gevallen hoge PA = uitstekende spelers die je altijd verkocht krijgt.
Ik zat bij AS Roma en mijn spelers waren rond de 34 - 35 en ik raakte aan de straatstenen niet kwijt. Al die routiniers in Italië willen ook nog allemaal een flink salaris.
Ik had alleen al: Perrotta, Pizarro, Viviani, Lobont, Heinze etc. Allemaal oude losers die ik gewoon niet meer wilde elke andere club was het met me eens. :(

Overigens zit ik echt wel met 35 spelers in m'n selectie, waarmee ik dan schuif. 15-20 topspelers, en de rest selectie vullen. 10 vallen er buiten en gaan naar de B, of -21. Seizoen er na opnieuw bestuderen.

Maar ja, in real life is Pizarro nu uitgehuurd aan man city, ze konden hem niet verkopen omdat niemand dat wilde ;P

[ Voor 6% gewijzigd door StrongArmLance op 21-02-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Oudere spelers met een hoog salaris die nergens heen willen/gaan: releasen die hap.
Je kunt een speler beter voor een paar ton afkoop laten gaan dan dat hij nog voor enkele miljoenen op de begroting drukt. Dan kun je wel per se geld willen vangen, maar als je hem niet verkoopt kost hij je veel meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Angeloonie schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:20:
Oudere spelers met een hoog salaris die nergens heen willen/gaan: releasen die hap.
Je kunt een speler beter voor een paar ton afkoop laten gaan dan dat hij nog voor enkele miljoenen op de begroting drukt. Dan kun je wel per se geld willen vangen, maar als je hem niet verkoopt kost hij je veel meer geld.
Half jaartje opstellen, bidden dat hij niet geblesseerd raakt en verkopen voor een miljoentje! Lukt niet altijd maar wel vaak, maar oude topspelers zijn een probleem ja maar ik begin nooit bij een top of semitopclub(europees gezien) dus dat probleem heb ik vaak niet. Meestal pak ik juist met mn clubje (heerenveen vorige keer) de oude routineers op van die italiaanse club. Dikke reputatie als je mark van bommel, drogba en guti bij heerenveen voor een jaartje hebt :9 . Maar oude spelers met een te dik contract die er al zitten is irritant inderdaad. Ik laat ze altijd zoveel mogelijk spelen, meestal raak je ze dan nog wel kwijt voor een minimaal bedrag (maar minimaal is meer dan niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Het probleem is alleen dat je jonge spelers, die ik altijd speeltijd gun, dan niet spelen.
Ik zet er voor de lol altijd jongetjes van 17 in :) als ze scoren ga ik uit mn dak. Meestal komt dat ze ten goede.
Maar die oude spelers zijn vaak niet goed genoeg, al vinden ze dat zelf wel en gaan ze zeuren als ze op de bank zitten:

"Ik wil weg"
"Ja! Alsjeblieft"
*Niemand geïnteresseerd*
*Awkward*

9 v/d 10 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Postius schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:00:
[...]

Half jaartje opstellen, bidden dat hij niet geblesseerd raakt en verkopen voor een miljoentje!
Als een speler bijv. 75.000 per week verdiend is dat dus niet effectief :P Je geeft dan 2 miljoen uit aan loonkosten en haalt maar 1 miljoen op ;) Kun je hem beter dumpen zonder dat je er iets voor krijgt (je krijgt dan 2 miljoen lucht op je begroting :P)
Ik laat ze altijd zoveel mogelijk spelen, meestal raak je ze dan nog wel kwijt voor een minimaal bedrag (maar minimaal is meer dan niks).
Ik doe dit wel met spelers die ik eigenlijk meteen al kwijt wil, die laat ik een half jaar of een jaar spelen en dan verkopen voor 2x hun waarde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
Ja oude spelers die niets toevoegen en die je kwijt wilt omdat ze teveel vangen stel ik altijd op tegen de zwakke tegenstanders of in duels die er niet toe doen. Dan presteren ze lekker en kom je ze met wat geluk wel kwijt. Soms krijg je dan de onzin dat ze willen dat je een deel van het salaris doorbetaald :/

In het echt heb je dan nog Griekse, Chinese, Japanse of clubs in het Midden-Oosten waar men nog geld wil betalen voor zulke oude gast.

Vaak bied ik deze gasten gewoon gratis aan en raak ze zo wel kwijt. Je verdient er niets mee maar de salarispost is wel weg.
Probeerde zelf een paar jaar lang elke transfer periode grote namen binnen te halen die de 32 gepasseerd waren (C. Ronaldo, Messi, Rooney etc). Alhoewel Ajax toen al een top ploeg was kreeg ik ze gewoon niet gehaald :/.

De afgelopen paar seizoenen heb ik mijn kern altijd behouden voor het team maar dit seizoen toch afscheid genomen van mijn beste DC, Carlao.
Afgelopen seizoen begon hij vaker te zeuren over dat hij weg wilde en ik vond dat hij de afgelopen 2 jaar vanwege blessures en kaarten toch al te veel wedstrijden miste dus is hij nu voor 30mln weg naar Real.
Heb hem ooit op erg jonge leeftijd gehaald voor 9mln en hij stond direct in de basis. Was de clausules een beetje vergeten dus 2mln ging naar zijn oude club en 3mln ging naar hem zelf :/
Zijn vervanger staat al klaar alhoewel deze qua stats en ervaring uiteraard iets minder is. Maar met De Gea in het doel zal dat denk ik wel gecompenseerd worden.

Het vertrek van Carlao betekend wel dat mijn andere top DC en backs niet meer weg mogen (terwijl ik voor 2 ervan biedingen binnen krijg van 30mln en meer). Jammer genoeg mijn DLR al gratis de deur uit zien gaan.
Hij was geen wereld top maar was wel dol op hem (wie is er niet dol op een speler die top speelt als links en rechtsback).
18 maanden lang geprobeerd om het contract te verlengen maar zijn zaakwaarnemer wilde gewoon geeneens onderhandelen :/. Hij is dus nu gratis naar Union Berlin gegaan voor 22k p/w. Ik had hem het dubbele betaald als hij gebleven was.

Nu nog de keus maken of ik Hoffman bij het 1e haal of niet. Hij is 16 (over 2 maanden 17) en zijn stats zijn top, heb hem op zijn 15e gehaald bij Frankfurt, elke top ploeg zat achter die gast aan en ikke won :D.

Heb tevens de laatste jaren een probleem met mijn Assistent. Hij regelt de oefen wedstrijden en elk jaar regelt hij er minder. Dit seizoen had hij slechts 1 oefen wedstrijd geregeld :/ gelukkig kon ik nog net op tijd een paar extra wedstrijden regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

@Pausebreak: Reputatie verbeteren met geniescout is zo simpel. Het maakt mij allemaal geen drol uit, maar allemaal van die zwakke excessen van iedereen altijd. Het is zo duidelijk dat mensen met geniescout spelen. Geef het gewoon toe en doe er niet zo moeilijk over (niet alleen tegen jou dus he). Iedereen hier zit in meer of mindere mate aan de geniescout alleen de meeste hebben er te weinig ballen voor om het te zeggen. Een uitstekend voorbeeld is dus zo'n post van die regens, en dan net doen alsof ie ze zelf vindt. Maar goed zoals gezegd, bijna iedere FMer gebruikt geniescout ze hebben alleen te weinig ballen om het te zeggen.

Ben ik denk ik echt een uitzondering, ik wist tot gisteren er hier iemand over begon niet eens wat geniescout is (weet nu wel wat het doet, maar niet hoe en wat het precies is of werkt), maar ik ga dus af op mijn ervaring met vorige spellen (helaas is Breno nu wel bekend, maar Romario en Zongo en Saya heb ik toch echt zelf gescout en gekocht), Romario had ik al in 2011 en haalde ik nu meteen weer. Helaas heb ik nog geen nieuwe wereldspits (regen) gevonden als in 2011, maar het valt me wel op dat ik in 2011 alle talentjes uit Africa haalde en nu de goede aanvallende spelers uit Frankrijk komen, verdedigende talentjes uit Italie en mijn middenvelders over het algemeen uit Zuid Amerika en Spanje komen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Deadsy schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:09:
Ja oude spelers die niets toevoegen en die je kwijt wilt omdat ze teveel vangen stel ik altijd op tegen de zwakke tegenstanders of in duels die er niet toe doen. Dan presteren ze lekker en kom je ze met wat geluk wel kwijt. Soms krijg je dan de onzin dat ze willen dat je een deel van het salaris doorbetaald :/

In het echt heb je dan nog Griekse, Chinese, Japanse of clubs in het Midden-Oosten waar men nog geld wil betalen voor zulke oude gast.

Vaak bied ik deze gasten gewoon gratis aan en raak ze zo wel kwijt. Je verdient er niets mee maar de salarispost is wel weg.
Dat is wat ik ook vaak deed. Wat ik in FM12 doe is die oudere spelers gebruiken als tutors voor mijn talenten. Dat maakt toch dat ze veel sneller veel beter worden, en dat is wel weer fijn :)
Nu nog de keus maken of ik Hoffman bij het 1e haal of niet. Hij is 16 (over 2 maanden 17) en zijn stats zijn top, heb hem op zijn 15e gehaald bij Frankfurt, elke top ploeg zat achter die gast aan en ikke won :D.
Goed gevoel he? Ik vind 't ook altijd mooi als zo'n talent dan bij jouw club tekent omdat hij er naar uit kijkt om met jou samen te werken 8) Wat je talent betreft: Ik zou 'm gewoon erbij halen en opstellen in de wedstrijden die je toch wel wint. Daardoor wordt hij snel beter.
Heb tevens de laatste jaren een probleem met mijn Assistent. Hij regelt de oefen wedstrijden en elk jaar regelt hij er minder. Dit seizoen had hij slechts 1 oefen wedstrijd geregeld :/ gelukkig kon ik nog net op tijd een paar extra wedstrijden regelen.
Ik heb het omgekeerde probleem: Mijn AM (Cocu, want het is Cocu) regelt teveel oefenwedstrijden. Daardoor kan ik de helft weer af gaan zeggen :')

Wat het spelen betreft: Ik speel regelmatig sinds FM06, daarvoor heb ik wel eens CM gespeeld (mijn eerste versie was CM96), maar toen speelde ik veel meer Fifa en daardoor kwam ik dan niet meer aan CM toe :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben toch ook maar eens aan FM12 begonnen. In het eerste potje in een nieuwe versie begin ik altijd met een redelijk goede club om lekker te kunnen wennen aan de nieuwste versie. Zodoende nu maar eens een pot met Tottenham Hotspur. Leuk team, degelijke bankrekening en voldoende potentie. Doelstelling is europees voetbal te halen. Lekker laagdrempelig en ik krijg €15 mil transferbudget. Genoeg om een aantal talenten van binnen te halen.

Wel vervelend dat ik bij het begin van de competitie al 8 blessuregevallen heb van 1-3 maanden. Waaronder dus ook Corluka en Van de Vaart en de twee verdedigers Gallas en King. Verder is Adebayor zo wisselvallig als de pest, loopt er regelmatig de kantjes vanaf om vervolgens in een kwalificatiewedstrijd voor de EL tegen een klein oostblokclubje er 6(!) in te leggen.

Keepers kunnen wel een upgrade gebruiken, want Gomes is een knuppel en Friedel en Cudicini zijn ruim over hun top heen. Daar wil ik of een goede voor in de plaats, of een talent dat het binnen 2 jaar van Gomes overneemt.

Verdediging staat redelijk, linksback zou beter kunnen, maar er zijn er weinig te vinden voor een redelijk bedrag die ook significant beter zijn dan Assou-Ekotto. Een echt fatsoenlijke backup heb ik hiervoor ook niet, maar Bassong kan daar in noodgevallen ook wel spelen in een verdedigende rol.

Middenveld is goed bezet met mannen als Modric, Van der Vaart, Bale, Huddlestone en Parker. Niets te klagen hier. Het grote talent uit voorgaande edities Dos Santos kan het nog niet waarmaken en is verhuurd aan Valencia met een optie tot koop van zo'n 10 mil.

Spits is wel een probleempunt. Zoals gezegd, Adebayor is naast heel duur ook nog eens wisselvallig. Pavlyuchenko is niet beter hierin en Defoe is ook niet van topniveau.ik heb wel direct twee talenten voor deze plaats kunnen strikken. Vaclav Kadlec kende ik nog uit fm11 en heb ik voor 5 mil opgepikt. Daarna werd ook Belfodil nog aangeboden door zijn zaakwaarnemer! Die kon ik vervolgens ook voor 5 mil afhalen, een mooie meevaller voor zo'n talent. Mijn scouts geven hem 4 sterren potentie.

Ik speel nu in een 4-2-3-1:
---------------------Gomes
Corluka - Dawson - Kaboul - Assou-Ekotto
-------------Modric - Huddlestone
------Lennon - Van der Vaart - Bale
---------------------Adebayor

Eens zien hoever we hiermee kunnen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

MeNTaL_TO schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:55:
[...]

Ben ik denk ik echt een uitzondering, ik wist tot gisteren er hier iemand over begon niet eens wat geniescout is (weet nu wel wat het doet, maar niet hoe en wat het precies is of werkt), maar ik ga dus af op mijn ervaring met vorige spellen (helaas is Breno nu wel bekend, maar Romario en Zongo en Saya heb ik toch echt zelf gescout en gekocht), Romario had ik al in 2011 en haalde ik nu meteen weer. Helaas heb ik nog geen nieuwe wereldspits (regen) gevonden als in 2011, maar het valt me wel op dat ik in 2011 alle talentjes uit Africa haalde en nu de goede aanvallende spelers uit Frankrijk komen, verdedigende talentjes uit Italie en mijn middenvelders over het algemeen uit Zuid Amerika en Spanje komen.
Ik wist het ook niet :$
Ik dacht dat het gewoon een 20 uit 20 scout was... Het resultaat is hetzelfde.
Met die franse aanvallers heb je idd gelijk, Sanogo en Belfodil zijn de beste van het spel (Neymar en Lukaku zijn niet talenterig meer ;)) Belfodil heeft misschien iets meer potentie, maar daar moet je het er echt uitpersen, sanogo redt het altijd.

@Hierboven Belfodil!? Nice voor 5 miljoen mag je wel blij zijn, ik heb hem nu in elke fm (va 10) gekocht, nooit spijt ;) Dan speel ik meestal met sanogo en belfodil samen, scoren scoren scoren.

Als keeper, moet je eerst even bij alfopende contracten en transfer vrije kijken, lopen vaak goede keepers tussen. Anders Akinfeev, die is behoorlijk goed.

Links achter heb je nog Bale... Anders moet je Criscito of Balzaretti halen, allebei vrij oud maar erg goed.
En anders Digne, ook een goede linksback.

[ Voor 17% gewijzigd door StrongArmLance op 22-02-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Bale moet je echt niet als linksback gebruiken, die is veel beter als AML. Gebruik die achterlijke snelheid van die kerel en je staat keer op keer vrij voor de keeper :9
In het begin van het spel kun je trouwens vaak Neymar ook wel halen voor ongeveer €10mln, en spelers als Mattia Destro en Matías Fernades zijn transfervrij. Ook erg interessant als je problemen hebt op die posities ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
De transfermarkt is ondertussen gesloten, dus ik heb nog tijd om te zoeken naar versterkingen. Sanogo is al gekocht door City helaas. En ik wil ook een beetje vermijden dat ik altijd maar dezelfde talenten aan het kopen ben. Ik speel namelijk al regelmatig sinds fm08. Tot nu toe heb ik iedere versie sindsdien gespeeld.
Qua keepers is Akinfeev natuurlijk de meest logische keuze als je kijkt naar prijs/kwaliteitverhouding. Adler is veel te duur, De Gea en Neuer recentelijk verhuisd en daardoor praktisch onhaalbaar en Lloris is duur en zit rotsvast aan Lyon. Daarom wordt het zeer waarschijnlijk een talentvol keepertje die binnen redelijke tijd al wat kan invallen en uiteindelijk Gomes kan doen vergeten.

edit:
En Bale op linksachter? Dat kan wel, maar dan mis ik slagkracht voorin, dus liever niet. Digne is een bekende naam, maar heb ik nooit gehad. Eerst maar eens zien waar mijn scouts mee aan komen zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Muse op 22-02-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Voor keepers kun je ook nog prima kijken naar Guillermo Ochoa (weet niet zeker of de naam klopt, in mijn spel is hij al met pensioen). Goede keeper die niet duur is en er direct kan staan. Ook Vermeer en Cilessen zijn in mijn game erg goed.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ochoa, die speelt nog steeds in Mexico toch? Staat ook al jaren bekend als een talent, maar wordt volgens mij ieder jaar minder hoog gewaardeerd door SI. Maar goed, wat ik al zei, ik wil niet teveel usual suspects binnenhalen, anders gaat iedere game op elkaar lijken en is alleen de naam van de club anders.

Als mijn scouts niets fatsoenlijks opduiken, kan ik altijd nog één van de gebruikelijke namen oppikken. Vermeer en Cilessen had ik ook nog niet bij stil gestaan, al doet Vermeer voor mij al grotendeels af omdat hij IRL zo loopt te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:37
Je moet even kijken bij Marc-André ter Stegen van Borussia Mönchengladbach. Hij is een groot talent, 20 jaar en nog niet al te prijzig. Bovendien is gladbach ook niet de grootste club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Bale op links achter kan prima met de juiste persoonlijke instellingen. Hij heeft het uithoudingsvermogen voor een aanvallende vleugelback. Moet je geen 4-4-2 systeem spelen maar een systeem met veel CM/DM/AM (in de as van het veld) dan werken vleugel backs vrij goed. Maar ik zou niet aarzelen om bale als aanvallende linksback te gebruiken mits je LDC een beetje snelheid heeft om het gat op te vangen. En ik zou dan wel met minimaal 1 DM spelen(ongeacht instellingen). Overigens is Assou-rikotto(?) ook erg sterk maar ik weet zo uit mijn hoofd niet of die er nog zit. Bale voorin werkt ook prima, maar spelers met stamina zet ik altijd liever op het middenveld/links-rechts achter omdat deze plekken véél moeten rennen. Voorin is stamina minder relevant, bale kan met zijn fysieke stats de gehele linkerflank pakken.

Mischien uiteindelijke de beste plek voor bale is gewoon linkermiddenvelder in juist een 4-4-2 systeem, een wat meer verdedigende back erachter. Aanvallend is ie redelijk maar niet sterk genoeg om hem zo ver naar voor te zetten op de AML positie, hij heeft alle middevelder stats plus hij is snel genoeg om zijn man eruit te lopen en genoeg stamina om weer mee te verdedigen. Als ik het zo bekijk is het de ideale LM.

Overigens talentvolle keeper, die van PSG. Areola Alphonse. Maar ik neem aan dat die wel op elk wonderkid lijstje staat. Ik zit in zuid -korea dus verder weet ik niet echt wat de talenten zijn in FM12. Maar als je die binnentrekt is je keepers probleem binnen 3 jaar opgelost (mischien sneller)

Oh en ik had in FM11 Luis GUilherme op goal staan, erg erg sterke keeper. Werd uiteindelijk keeper van het eerste (brasil) en een echte clubman. Want na heerenveen geen andere club meer gehad! _/-\o_ . Ik weet niet of die al weggekocht is, want in FM11 was hij al populair. Maar als hij nog in Brazilië zit zou ik hem kopen.

Echter voor de premier league, moet je ze mischien allebei 1 of 2 jaar laten rijpen. Al is guilherme wel al ouder en dus verder dan Areola.

[ Voor 22% gewijzigd door Postius op 22-02-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
God wat haat ik dit soort wedstrijden:

Ik speel standaard 4 - 2 - 3 - 1, en ik heb daarbij altijd mijn bank als volgt:
GK / DLC / DRC / MC / AMRLC / AMRLC / FC
Nu speel ik tegen Feyenoord (#2) en binnen 10 minuten is mijn eerste DC geblesseerd, 4,5 minuut later is zijn vervanger geblesseerd, dus ik gooi de volgende DC erin. Die was 5 minuten later geblesseerd :') Dat kwam er dus op neer dat ik 3 - 2 - 3 - 2 ben gaan spelen met als gevolg dat ik 6-3 heb gewonnen, maar vraag niet hoe want Feyenoord had er minstens 10 kunnen maken ...

Nee, merp!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Nou, ik heb hier flink wat stof doen opwaaien met mijn opmerking over genie scout.

Natuurlijk, ieder mag voor zich weten hoe hij/zij speelt. Ik vind alleen niet dat je dan op internet moet gaan lopen pronken met je schitterende resultaten als je wel heel makkelijk goeie spelers op kan pikken. Of zet er dan even bij hoe je aan al die geweldige spelers komt, dat voorkomt een hoop discussie.

Ikzelf probeer het spel zo realistisch mogelijk te spelen. Al is ook maar de vraag hoe realistisch het is dat je kan zien hoe goed je scout is en hoe goed spelers zijn, uitgedrukt in getallen. Wat potentieel betreft zitten scouts er nog wel eens naast, maar dat is ook gewoon realistisch. Soms koop ik ook gewoon een speler die mijn scout niet zo ziet zitten (ook dat gebeurt wel eens IRL). Ik zoek zelf nooit op spelers, ik laat alleen de scouts spelers aandragen. Op die manier zijn alle bekendere transfervrije spelers/goedkope talenten allemaal verkocht aan een andere club voordat je ze uberhaupt ontdekt. Soms frustrerend maar het maakt het wel een grote uitdaging. Aan de andere kant kan ik me best voorstellen dat mensen het leuk vinden een club zo snel mogelijk zo groot mogelijk te maken. Het is ook leuk om zelf een speler te ontdekken die later heel goed blijkt te worden. Zoals in vorige versies Ronaldinho, Tevez, Neymar en Paulo Henrique (Ganso).

Over mijn huidige game met Cadiz. Ik bungel al een seizoen of 3 onderaan de middenmoot in de Primera Division. Ik heb veel transfergeld, maar ik kan maar geen spelers kopen/signen die de club naar een hoger niveau kunnen tillen. Mijn bekendste speler is Riverola die ik gratis vanuit Barca B op heb kunnen pikken.

Ondertussen werd ik gevraagd om bondscoach van Nigeria te worden. Het plaatsen voor de Afrika Cup ging niet helemaal van een leien dakje omdat de spelersgroep moest wennen aan mijn systeem. Uiteindelijk plaatste ik me als 1 van de beste nrs 2. Op het eindtoernooi zelf ging ik de eerste wedstrijd hard onderuit tegen Kameroen met 4-0. De andere wedstrijden heb ik wel gewonnen, maar helaas ben ik 3e geeindigd op doelsaldo (3 teams met 6 punten). Meteen na de Afrika Cup ben ik ook ontslagen. Nou ja, ik ben er niet echt rouwig om, zo'n goede selectie heeft Nigeria ook niet.

• Footstepz
Zullen we die hele Geniescout discussie maar links laten liggen? Het doet het topic weinig goed.

Ik ben van plan met een vriend online te gaan spelen, alleen weten we nog niet welke competitie en club. Hebben jullie nog leuke suggesties?

• PauseBreak
Nou ja, wat wil je doen? LLM is toch wel leuker in Engeland vind ik, omdat daar de lagere divisies ook goed zijn uitgewerkt, waar dat in Nederland gewoon niet zo is helaas. Maar landen als Argentinië en Brazilië, maar ook Rusland zijn ook best uitdagend om te managen :)

Nee, merp!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

PauseBreak schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:32:
Nou ja, wat wil je doen? LLM is toch wel leuker in Engeland vind ik, omdat daar de lagere divisies ook goed zijn uitgewerkt, waar dat in Nederland gewoon niet zo is helaas. Maar landen als Argentinië en Brazilië, maar ook Rusland zijn ook best uitdagend om te managen :)
Het nadeel bij multiplayer games in LLM is dat je op een gegeven moment niet meer bij elkaar in de competitie zit. Mij lijkt het meest leuke dat je gewoon met je multiplayer maatjes in ieder geval in dezelfde league speelt. Er is niets leukers dan een reallife manager tactisch verslaan :*) Paar middenmoters uit elke willekeurige competitie is mij het best bevallen tot nu toe, al heb ik niet bijzonder veel multiplayer games gespeeld.

[ Voor 0% gewijzigd door elvis84 op 23-02-2012 22:03 . Reden: grammatica ]

• Footstepz
Keuze is uiteindelijk gevallen op de Nederlandse competitie. Hij met VVV en ik met RKC! Ik zal jullie op de hoogte houden :D

• PauseBreak
Waarom nu juist die clubs? Omdat ze allebei ongeveer even slecht zijn? :P

Nee, merp!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Dan zit je met VVV het beste, als je Musa nog hebt en Yoshida... ;)
Ach voor jou nog een grotere uitdaging ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Heb ook een tijdje met de Spurs gespeeld, maar kreeg heel erg de neiging om zowel Modric als Bale te verkopen. Helaas wilde Man City niet hoger dan 25miljoen bieden ;)

Bale speelde veel op linksbuiten in een 4-2-3-1 met wingers, maar presteerde precies niks. Volgens mij iets van 3 assists in driekwart seizoen, met spel over de flanken. Uiteindelijk maar op linksback gezet aangezien de andere LB ook niks presteerde. Modric was niet veel beter, zowel als playmaker op MC als aanvallende AMC. 2 doelpunten en 3 assists was naar mijn mening te mager.
Adebayor daarintegen liep 1 op 1 en Defoe deed het ook erg lekker als backup van Adebayor, daar kwamen zowat alle doelpunten vandaan. Gaitan is wel een aanrader qua AMR, Vargas deed het als AML een stuk beter dan Bale.
In het 2e seizoen Ter Stegen gehaald, maar die maakte me een partij fouten niet te zuinig. Redelijk snel ruzie met em gekregen toen ik hem na weer een 5 een boete gaf, vervolgens dus maar snel verkocht.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste