Iemand enig idee hoe ik die wedstrijd kan reschedulen?
Ik heb die optie nog nooit gezien eigenlijk. Stom dat die fouten er jaar op jaar gewoon in blijven zitten in de Nederlandse competitie.
Over die biedingen op Ramsteijn. Heb je de vraagprijs niet ingesteld staan op 200K ofzo? Transferlisted of niet, clubs gaan dan gewoon die waarde bieden. Kan je instellen bij de speler Transfers & contracts en dan Set Transfer Status. Zet die waarde op unspecified of 30M en dan blijven die aanbiedingen wel weg.
Over die biedingen op Ramsteijn. Heb je de vraagprijs niet ingesteld staan op 200K ofzo? Transferlisted of niet, clubs gaan dan gewoon die waarde bieden. Kan je instellen bij de speler Transfers & contracts en dan Set Transfer Status. Zet die waarde op unspecified of 30M en dan blijven die aanbiedingen wel weg.
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Ah thanks, het bestuur zal deze wel ingesteld hebben ofzo.elvis84 schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:28:
Ik heb die optie nog nooit gezien eigenlijk. Stom dat die fouten er jaar op jaar gewoon in blijven zitten in de Nederlandse competitie.
Nu zit ik nog steeds met een wedstrijd in mijn maag die ik op moet geven denk ik. Ik heb wel wat spelers in de jeugd rondlopen maar ik mis behoorlijk wat posities (AML/AMR, VL,VR) waar ik géén enkele speler voor heb. Zwaar vervelend als je niet een hele brede selectie hebt. Wat moet ik nu in godsnaam doen? Maar spelers van 16 op posities gaan zetten waar ze nog nooit gestaan hebben
Ik zit met het volgende, ik speel met een club in de Blue Square Bet North.
Nou is het dat de club een semi-prof status heeft, omdat we meedoen om promotie heb ik het bij het bestuur aangegeven naar een prof status te willen gaan. nou wil het bestuur dit op dit moment niet.
En als ik nu kijk bij het gesprek met het bestuur kan ik dit niet nogmaals vragen. Weet iemand wanneer dit wel weer kan?
Nou is het dat de club een semi-prof status heeft, omdat we meedoen om promotie heb ik het bij het bestuur aangegeven naar een prof status te willen gaan. nou wil het bestuur dit op dit moment niet.
En als ik nu kijk bij het gesprek met het bestuur kan ik dit niet nogmaals vragen. Weet iemand wanneer dit wel weer kan?
De meeste verzoeken bij een bestuur worden na het verzoek tijdelijk uitgeschakeld. Waarchijnlijk kun je het over een aantal maanden nogmaals proberen.Thommmyy schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:49:
Ik zit met het volgende, ik speel met een club in de Blue Square Bet North.
Ik heb vandaag een CD-Key gekocht via steam, russisch.
Kan hem met geen mogelijkheid omzetten naar Engels of Nederlands.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Wesside
Steam support mailen?HaWkY61 schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:52:
Ik heb vandaag een CD-Key gekocht via steam, russisch.
Iemand enig idee?
Maakt niet uit waar je je CD-key koopt, als je die via Steam gewoon activeert download die FM zoals bij iedereen met alle talen die ervoor beschikbaar zijn, dit klinkt meer als een gevalletje illegale download. Steam zal geen onderscheid maken waar je je key gekocht hebt.
Nouja, ik heb de wedstrijd maar gestart van Ajax - Feyenoord voor de Beker. Heb één wisselspeler (keeper) en 2 keepers in het veld 
Slaat helemaal nergens op maarja, jammer dat de fout er nog in zit. Erg kut dat ik hem in de bekerfinale krijg ipv competitiewedstrijd.
Feyenoord naar huis in de Beker dus
Ze hielden het nog lang vol. Ajax scoorde pas in de 68e minuut. 
Darley scoorde een 6.6 gemiddeld voor de wedstrijd
(Keeper als veldspeler).
Ik heb mijn team gecomplimenteerd met de 1-0 nederlaag en dit in de pers gezegd. Dit vonden ze maar raar
Ook waren de supporters boos dat ik verloor. Het bestuur had een klein beetje begrip.
Slaat helemaal nergens op maarja, jammer dat de fout er nog in zit. Erg kut dat ik hem in de bekerfinale krijg ipv competitiewedstrijd.
Feyenoord naar huis in de Beker dus
Darley scoorde een 6.6 gemiddeld voor de wedstrijd
Ik heb mijn team gecomplimenteerd met de 1-0 nederlaag en dit in de pers gezegd. Dit vonden ze maar raar
[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 20-12-2011 19:22 ]
En na iets meer als 4 en half seizoen Olympiakos overgestapt naar Ajax dat 7de stond in de eredivisie. Redelijk wat successen geboekt in Griekenland, namelijk 5x kampioenschap, 4x de beker gewonnen en 2x de uefa cup. En bij Ajax gaat het ook best lekker nu. Er zijn al 2 wedstrijden geweest waar er 10 doelpunten zijn gevallen (7-3 gewonnen van AZ en 6-4 van Chelsea). Sta nu halve finalen van de CL, heb net over 2 wedstrijden met 2-1 gewonnen van Man Utd.
De directie ( Ten Have, Slop en Blind) bij Ajax heeft er wel een zooitje van gemaakt. Want er zijn vele te dure buitenlandse spelers gehaald en er is gewoon niemand van de jeugd doorgebroken na vier jaar.
De directie ( Ten Have, Slop en Blind) bij Ajax heeft er wel een zooitje van gemaakt. Want er zijn vele te dure buitenlandse spelers gehaald en er is gewoon niemand van de jeugd doorgebroken na vier jaar.
Dat is echt een slechte bug ja. Melding van gemaakt? Mistte Ajax geen spelers?RedHat schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:15:
Nouja, ik heb de wedstrijd maar gestart van Ajax - Feyenoord voor de Beker. Heb één wisselspeler (keeper) en 2 keepers in het veld
Feyenoord naar huis in de Beker dusZe hielden het nog lang vol. Ajax scoorde pas in de 68e minuut.
Darley scoorde een 6.6 gemiddeld voor de wedstrijd(Keeper als veldspeler).
Ik heb mijn team gecomplimenteerd met de 1-0 nederlaag en dit in de pers gezegd. Dit vonden ze maar raarOok waren de supporters boos dat ik verloor. Het bestuur had een klein beetje begrip.
Die bug zit er in de vorige Fm versies ook al in dus ik ga er niet vanuit dat hij gefixed gaat worden.Vos schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:39:
[...]
Dat is echt een slechte bug ja. Melding van gemaakt? Mistte Ajax geen spelers?
Ik neem aan dat zijn beker finale gezet was op een dag waar ook interlands gespeeld werden.
Dit probleem is er vaak met de beker. Bij de EL, Cl en competitie wedstrijden heb ik hem nog niet gezien.
Ja ik weet het. Maar als er geen melding van gedaan wordt door iemand gaat het nooit gefixed wordenDeadsy schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:50:
[...]
Die bug zit er in de vorige Fm versies ook al in dus ik ga er niet vanuit dat hij gefixed gaat worden.
Ik neem aan dat zijn beker finale gezet was op een dag waar ook interlands gespeeld werden.
Dit probleem is er vaak met de beker. Bij de EL, Cl en competitie wedstrijden heb ik hem nog niet gezien.
Ik had een CL wedstrijd tijdens een kwalificatie voor het WK (of EK) en daardoor miste ik ook bijna alle spelers, gelukkig een zeer zwakke tegenstander en daardoor toch gewonnen, maar zeer irritant dat de bug er door alle versies heen nog steeds inzit.Deadsy schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:50:
[...]
Die bug zit er in de vorige Fm versies ook al in dus ik ga er niet vanuit dat hij gefixed gaat worden.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb het de vorige 2 versies zelf gemeld op de SI fora. Een keer werd er überhaupt niet op gereageerd en 1x waren er diverse andere mensen die hetzelfde probleem melden. Maar uiteindelijk geen reactie van SI zelf.Vos schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:02:
[...]
Ja ik weet het. Maar als er geen melding van gedaan wordt door iemand gaat het nooit gefixed worden.
Er is een tijd geweest dat ik redelijk actief was met het melden van bugs en fouten op de SI fora maar je krijgt er vaak geen feedback op en je ziet uiteindelijk dat er in een patch of zelf in de volgende game niets aan gedaan is. Dan heb je het na een tijdje wel gehad met de tijd en moeite erin te steken om telkens weer iets op de SI fora te melden.
@MeNTaL_TO
Was het een kwalificatie wedstrijd voor de CL of was het een groeps wedstrijd of knock out ronde?
Zojuist downloadde steam _weer_ een update van Football Manager 2012. En ik had de laatste update al. Ik kan er niets over vinden in steam. Iemand een idee wat deze update dan voor gevolgen heeft?
Versie is nu 12.1.1 244099 (m.e v993)
Ah heb het gevonden:
Versie is nu 12.1.1 244099 (m.e v993)
Ah heb het gevonden:
This is what it includes;
- Fixed a biography related crash which caused the game to crash for some users when clicking on newgens profile page
- Fixed rare issue allowing Belgian clubs to enter two divisions
That is all.
[ Voor 45% gewijzigd door elvis84 op 21-12-2011 21:13 ]
Groepsronde, hoefde geen kwalificatie te spelen omdat ik kampioen werd (en bovendien ook nog eens met veel mazzel de CL had gewonnen).Deadsy schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:17:
[...]
Ik heb het de vorige 2 versies zelf gemeld op de SI fora. Een keer werd er überhaupt niet op gereageerd en 1x waren er diverse andere mensen die hetzelfde probleem melden. Maar uiteindelijk geen reactie van SI zelf.
Er is een tijd geweest dat ik redelijk actief was met het melden van bugs en fouten op de SI fora maar je krijgt er vaak geen feedback op en je ziet uiteindelijk dat er in een patch of zelf in de volgende game niets aan gedaan is. Dan heb je het na een tijdje wel gehad met de tijd en moeite erin te steken om telkens weer iets op de SI fora te melden.
@MeNTaL_TO
Was het een kwalificatie wedstrijd voor de CL of was het een groeps wedstrijd of knock out ronde?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Bij een CL wedstrijd heb ik het zelf nog nooit meegemaakt.MeNTaL_TO schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:42:
[...]
Groepsronde, hoefde geen kwalificatie te spelen omdat ik kampioen werd (en bovendien ook nog eens met veel mazzel de CL had gewonnen).
Speelde net tegen ADO. Stond met 2-1 voor en in de 80e minuut ofzo loste ADO een schot op doel. De keeper moest springen en bokste de bal tegen binnenkant paal. De bal lag toen op de lijn en de keeper ernaast op de grond, als hij gewoon zijn armen had uitgestrekt dan had hij die bal gehad.
Maar nee hij staat eerst op en kijkt dan naar de bal en op dat moment komt een speler van ADO aan en schopt hem er in.

hallo
ik heb een klein vraagje ivm het overzichtsscherm van de managers (eregalerij)
Ik speel met dezelfde savegame zowel op vaste pc als laptop
maar op beide geeft em een ander resultaat
ik heb al 3x landstitel en 2x Beker van België (zo staat ook in het overzicht van de club)
in de eregalerij: op vaste pc is dit enkel 1 landstitel, op laptop 2x landstitel en 2x Beker van België
Is er een manier om dit in orde te krijgen?
Heb al geprobeerd om de volledige map "Sports Interactive" van laptop naar vaste pc te zetten maar het resultaat blijft hetzelfde.
mvg
ik heb een klein vraagje ivm het overzichtsscherm van de managers (eregalerij)
Ik speel met dezelfde savegame zowel op vaste pc als laptop
maar op beide geeft em een ander resultaat
ik heb al 3x landstitel en 2x Beker van België (zo staat ook in het overzicht van de club)
in de eregalerij: op vaste pc is dit enkel 1 landstitel, op laptop 2x landstitel en 2x Beker van België
Is er een manier om dit in orde te krijgen?
Heb al geprobeerd om de volledige map "Sports Interactive" van laptop naar vaste pc te zetten maar het resultaat blijft hetzelfde.
mvg
Heb ik eindelijk transferbudget, lukt het me niet om een spits binnen te halen. Heb een talent, alleen die moet ik rustig brengen.
Saviola wil niet, Sonogo onhaalbaar, Kadlec onhaalbaar, Sightersson onhaalbaar, Luuk de jong onhaalbaar. Ik weet het niet meer
Saviola wil niet, Sonogo onhaalbaar, Kadlec onhaalbaar, Sightersson onhaalbaar, Luuk de jong onhaalbaar. Ik weet het niet meer
Whehe win ik de CL met Ajax en 4 jaar op rij kampioen vraag ik om een nieuw contract, zijn ze nog niet zeker want ze zijn niet helemaal tevreden met mijn prestaties
Bij welke bloedgroep hoor je, en het bestuur?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
zojuist het seizoen als vierde af gesloten. Als ik kijk naar de ranglijst dan klopt er maar weinig van, maar ben blij dat ik ondanks de verwachting te vechten tegen degradatie, mee kan doen aan de copa libertadores, voorrondes weliswaar maar toch een internationale competitie met een dwerg uit Brazilië, zin aan 

Vind het erg jammer dat spelers die de ploeg veel goeds hebben kunnen brengen veel te veel salaris vroegen bij onderhandelingen, contracten liepen af, en lopen helaas gratis de deur uit. Gelukkig aardig wat talentjes mogen terug ontvangen.

Pareltje van het seizoen is Elias, die het verlies van Maicon prima heeft opgevangen

In de laatste wedstrijd (5-0 tegen Vasco) schoppen ze de topscorer er nog even uit, die 3 weken mist, en daardoor het begin van het staatskampioenschap. Beetje jammer, want die tijd om warm te draaien had ie dit seizoen ook nodig. Overzichtje van de spelersstatistieken:

Terugkijkend op het seizoen, moet ik zeggen dat de competitie leuk is. Eerst verklootte ik een aantal wedstrijden maar daarna werd het leuker en werd de taktiek (tanks op het middenveld en alle ballen op Heber bij balbezit) steeds beter gesnapt door de spelers. Dipje aan het einde van het seizoen, anders was ik zeker 3e geworden. Op eens wilde iedereen spelen en werd iedereen boos. Er staan er nu ook 4 op de transferlijst, inclusief reservekeeper, een full back die gratis kwam en een 35 jarige DM (stamina 1, strength 2 en 6K per week <-- = te hoog) - en helaas een spits die heel goed gaat zijn, maar het nu nog niet is. En ik heb Heber (topscorer - voor de club nu al recordhouder goals in een seizoen) en Itamar, een 30 jarige speedy gonzales. Dus hij zal ff moeten wachten.
Santos laag, Internacional met de topscorer van de divisie (Leandro Damiao) bijna gedegradeerd. Vorige kampioen Fluminense 11e, met Fred, Rafael Sobis en Moura in de spits.... Raar spul hoor. Op naar volgend seizoen!

Vind het erg jammer dat spelers die de ploeg veel goeds hebben kunnen brengen veel te veel salaris vroegen bij onderhandelingen, contracten liepen af, en lopen helaas gratis de deur uit. Gelukkig aardig wat talentjes mogen terug ontvangen.

Pareltje van het seizoen is Elias, die het verlies van Maicon prima heeft opgevangen

In de laatste wedstrijd (5-0 tegen Vasco) schoppen ze de topscorer er nog even uit, die 3 weken mist, en daardoor het begin van het staatskampioenschap. Beetje jammer, want die tijd om warm te draaien had ie dit seizoen ook nodig. Overzichtje van de spelersstatistieken:

Terugkijkend op het seizoen, moet ik zeggen dat de competitie leuk is. Eerst verklootte ik een aantal wedstrijden maar daarna werd het leuker en werd de taktiek (tanks op het middenveld en alle ballen op Heber bij balbezit) steeds beter gesnapt door de spelers. Dipje aan het einde van het seizoen, anders was ik zeker 3e geworden. Op eens wilde iedereen spelen en werd iedereen boos. Er staan er nu ook 4 op de transferlijst, inclusief reservekeeper, een full back die gratis kwam en een 35 jarige DM (stamina 1, strength 2 en 6K per week <-- = te hoog) - en helaas een spits die heel goed gaat zijn, maar het nu nog niet is. En ik heb Heber (topscorer - voor de club nu al recordhouder goals in een seizoen) en Itamar, een 30 jarige speedy gonzales. Dus hij zal ff moeten wachten.
Santos laag, Internacional met de topscorer van de divisie (Leandro Damiao) bijna gedegradeerd. Vorige kampioen Fluminense 11e, met Fred, Rafael Sobis en Moura in de spits.... Raar spul hoor. Op naar volgend seizoen!
Leuk!
Ajax koopt bij mij als een gek. Die betaald ook salarissen waar je U tegen zegt. Ik zit met Feyenoord nog steeds tegen een krap budget aan te kijken, dat is niet het grootste probleem. Ik ben in de kwartfinale CL eruit gegooid door Barcelona die uiteindelijk de CL won. Wat een bazenteam heeft Barcelona zeg! Níet normaal.
In het echt is Barcelona ook een bazenteam maar ik vind het in FM net íets te overrated (Winnen van elke club met 10-0+).
Ajax blijft ook echt alleen maar kopen, kopen, kopen en nog eens kopen. Niet normaal. Luuk de Jong speelt bij AC Milaan, Vertonghen naar Man United dacht ik. De Ajax spelers zijn erg in trek.
Nu zit ik nog steeds begin 3e seizoen in transferperiode. Heb Marco Reus aangetrokken (AMR, een baas). Daar ben ik erg blij mee. Mijn defensie is best aardig maar als Vlaar geblesseerd is is het problematisch. Meestal speel ik in de defensie met Nelom - Vlaar - Ramsteijn - De Vrij/Leerdam/Dani Fernandez.
Linksback positie blijft een probleem. Drenthe vroegen ze 6.75M voor, vond ik te veel voor een middelmatige speler. Die ging ook meteen naar Napoli ofzo. Sonogo heb ik gehuurd, daarna wou ik hem overnemen. Hij was helemaal Feyenoord gek geworden zij hij in de media en toen hij weg ging ging hij met pijn in het hart want hij wou graag bij Feyenoord blijven. Biedt ik op hem, wordt geaccepteerd, contract aanbieden, zegt ie nee, ik blijf lekker waar ik zit
Ik speel 4-2-2-2 en de opstelling ziet er vooralsnog een beetje zo uit:
(Dit was voordat ik Reus aantrok, die speelt nu op AMR, schaken soms AML en Fernandez ipv Reis).
Soms speel ik ook met een AMC en één spits (4-5-1 soort van); dan is Verratti de AMC (Daar is hij best wel baas vind ik) en gaat Leerdam naar het middenveld.
Clasie heb ik verkocht, Mulder, Cabral, Nyondo ( Heb ik gehaald maar werd niet heel snel beter), Achabar en nog wat.
Als reserves heb ik Praet achter de hand en dan nog een beetje de std Feyenoord spelers.
Ik vind Andy Polo een moeilijke speler; eigenlijk is het een volledige spits maar weet nooit of ik hem als Spits of AML/R moet inzetten.
Ik probeer er iig geen vreemdelingenlegioen van te maken, maar om Nederlanders aan te trekken heb je veel geld en veel salaris nodig. De Nederlanders gaan ook allemaal naar de topclubs.
Ajax koopt bij mij als een gek. Die betaald ook salarissen waar je U tegen zegt. Ik zit met Feyenoord nog steeds tegen een krap budget aan te kijken, dat is niet het grootste probleem. Ik ben in de kwartfinale CL eruit gegooid door Barcelona die uiteindelijk de CL won. Wat een bazenteam heeft Barcelona zeg! Níet normaal.
In het echt is Barcelona ook een bazenteam maar ik vind het in FM net íets te overrated (Winnen van elke club met 10-0+).
Ajax blijft ook echt alleen maar kopen, kopen, kopen en nog eens kopen. Niet normaal. Luuk de Jong speelt bij AC Milaan, Vertonghen naar Man United dacht ik. De Ajax spelers zijn erg in trek.
Nu zit ik nog steeds begin 3e seizoen in transferperiode. Heb Marco Reus aangetrokken (AMR, een baas). Daar ben ik erg blij mee. Mijn defensie is best aardig maar als Vlaar geblesseerd is is het problematisch. Meestal speel ik in de defensie met Nelom - Vlaar - Ramsteijn - De Vrij/Leerdam/Dani Fernandez.
Linksback positie blijft een probleem. Drenthe vroegen ze 6.75M voor, vond ik te veel voor een middelmatige speler. Die ging ook meteen naar Napoli ofzo. Sonogo heb ik gehuurd, daarna wou ik hem overnemen. Hij was helemaal Feyenoord gek geworden zij hij in de media en toen hij weg ging ging hij met pijn in het hart want hij wou graag bij Feyenoord blijven. Biedt ik op hem, wordt geaccepteerd, contract aanbieden, zegt ie nee, ik blijf lekker waar ik zit
Ik speel 4-2-2-2 en de opstelling ziet er vooralsnog een beetje zo uit:
(Dit was voordat ik Reus aantrok, die speelt nu op AMR, schaken soms AML en Fernandez ipv Reis).
code:
1
2
3
4
| ---------- Reis - Talentje ---------------- Guyon Fernandez --------- Schaken / Polo -------- Veratti - Mokotje ------- Nelom - Vlaar - Ramstijn - De Vrij / Leerdam |
Soms speel ik ook met een AMC en één spits (4-5-1 soort van); dan is Verratti de AMC (Daar is hij best wel baas vind ik) en gaat Leerdam naar het middenveld.
Clasie heb ik verkocht, Mulder, Cabral, Nyondo ( Heb ik gehaald maar werd niet heel snel beter), Achabar en nog wat.
Als reserves heb ik Praet achter de hand en dan nog een beetje de std Feyenoord spelers.
Ik vind Andy Polo een moeilijke speler; eigenlijk is het een volledige spits maar weet nooit of ik hem als Spits of AML/R moet inzetten.
Ik probeer er iig geen vreemdelingenlegioen van te maken, maar om Nederlanders aan te trekken heb je veel geld en veel salaris nodig. De Nederlanders gaan ook allemaal naar de topclubs.
[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 26-12-2011 10:14 ]
Ik had het net weer, CL groepswedstrijd tegen Wolfsburg, 2 belangrijke middenvelders op Africacup aanwezig.Deadsy schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:30:
[...]
Bij een CL wedstrijd heb ik het zelf nog nooit meegemaakt.
Speelde net tegen ADO. Stond met 2-1 voor en in de 80e minuut ofzo loste ADO een schot op doel. De keeper moest springen en bokste de bal tegen binnenkant paal. De bal lag toen op de lijn en de keeper ernaast op de grond, als hij gewoon zijn armen had uitgestrekt dan had hij die bal gehad.
Maar nee hij staat eerst op en kijkt dan naar de bal en op dat moment komt een speler van ADO aan en schopt hem er in.
En ja dat is de keeper waar ik zo veel geld betaald heb.
Verwijderd
2 spelers op een afrikacup is geen bug, das incalculeren 
Jan vertonghen is bij mij een gunner
speelt niet lang meer, want Mertesacker is 27 miljoen waard en ze hebben net Bochetti gekocht voor hetzelfde bedrag
Jan vertonghen is bij mij een gunner
Hebben jullie de speciale FM Christmas Achievement al? Hij is alleen te halen tijdens de kerst.
spoiler:
Je moet een friendly regelen met FC Santa Claus uit Finland. Let op, het moet wel een uitwedstrijd zijn.
Heb je geen andere savegame met een rijk team? Om nou speciaal een game te starten met man city om die achievement te halen gaat ook wel erg ver
Nu waren het 2 spelers, de vorige keer 16 man vanwege internlands, plan dat maar eens in.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:20:
2 spelers op een afrikacup is geen bug, das incalculeren
Jan vertonghen is bij mij een gunnerspeelt niet lang meer, want Mertesacker is 27 miljoen waard en ze hebben net Bochetti gekocht voor hetzelfde bedrag
Verwijderd
16 man ok, bugje, maar je ziet nu ook IRL dat de afrika cup gewoon tussendoor word gespeeld 
Nee, geen rijk team
begonnen met figueirense en niks anders gestart. Nu pas echt op stoom vanwege vakantie. Zal eens kijken of ik een rijker team ga opstarten. Aston Villa of West Ham lijkt me ook wel. Iets minder ver reizen denk ik
Nee, geen rijk team
Thanks. Bij mij deden ze niet zo moeilijkelvis84 schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:13:
Hebben jullie de speciale FM Christmas Achievement al? Hij is alleen te halen tijdens de kerst.
spoiler:Je moet een friendly regelen met FC Santa Claus uit Finland. Let op, het moet wel een uitwedstrijd zijn.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Waarom zo moeilijk, maak gewoon een extra manager aan in finland voor een weekje
Haha, das wel een iets handigere oplossing ja
Zoals EnzoMatrix al aangeeft, de Afrika Cup is de uitzondering.MeNTaL_TO schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:15:
[...]
Ik had het net weer, CL groepswedstrijd tegen Wolfsburg, 2 belangrijke middenvelders op Africacup aanwezig.
De FIFA/Uefa geeft aan in welke periodes de interlands gespeeld worden. En in de regel zal een nationale bond dan geen competitie/beker wedstrijden op de kalender zetten voor die betreffende periodes. Uitzondering is uiteraard 2e divisie enzo.
Maar de Afrika Cup word buiten die periode gehouden. Over een paar jaar willen ze de Afrika Cup datum aanpassen zodat deze binnen de interland kalender valt zodat clubs geen spelers hoeven te missen.
Dit is waarom ik altijd probeer niet teveel Afrikanen te hebben.
Heb overigens net voor de 3e keer op rijd de CL gewonnen met Ajax
De vorige 2x ging het erg eenvoudig omdat ik besloot om de echte toppers bij Ajax te behouden inplaats van te kopen. Dit omdat ik vanwege nieuwe sponsor deals en de verkoop van 2e keus spelers toch nog winst maakte. Maar deze 3e keer ging iets moeilijker. Vaak uit verloren en dan thuis de zooi gefixed.
Omdat ik weer kampioen werd was er tussen mijn laatste competitie wedstrijd en de CL finale iets van 3 weken vrij. Dus 2 oefen potjes gezet tegen het u19 en 2e van Ajax.
Ik hield een paar goede 2e en 3e keus spelers buiten de selectie zodat ze voor het 2e konden spelen en dit merkte ik door met 1-1 gelijk te spelen

Vanwege een paar dingend die ik zag in de oefenpotjes besloot ik voor de finale vs Real Madrid enkele aanpassingen te doen in het team. De grootste was Roorda (AML) en Pisano (ST) van positie te wisselen.
Dit zette zich na 30 minuten al betaald doordat Pisani 2x wist te scoren (4-1 uiteindelijk).
In de halve finale vs City had ik het probleem dat Roorda op de vleugel aangepakt werd en dus onzichtbaar was en alles via rechts gaat en Fabre (de AMR) blijft continu naar binnen trekken waardoor het veld niet breed gehouden werd. In de Eredivisie is het geen probleem dat Fabre continu naar binnen trekt maar tegen goede verdedigers loopt hij dan vlug tegen de muur.
Pisani hield zich goed tegen de verdedigers van Real en heeft een betere timing betreffende het naar binnen trekken in vergelijking tot Roorda en Fabre.
Ook werden details bekend betreffende het stadion dat al 4 jaar in aanbouw is (en volgend jaar af zou zijn).
rond de 69k zit plaatsen (aardig). Begrijp alleen niet waarom er geld geleend is om de zooi te betalen terwijl er meer dan genoeg geld op de bank is. Nu moet ik elke maand die klote lening afbetalen. Die zooi zal invloed hebben op mijn salaris budget -.-.
Philips stadion zit btw op 52k zitplaatsen nu. Dit zie ik in het echt niet gebeuren. Maar de bezettingsgraad is ook erg slecht. Gemiddeld iets van 42k bezoekers per pot.
ManU doet het nog leuker. laatst weer Old Trafford uitgebreid naar 99k en yup de tent zit bijna altijd vol. In de EL haalden ze laatst 4.2mln per wedstrijd binnen.
Moet nu alleen nog een beslissing maken betreffende mijn top verdediger Carlao. hij is 21 en sinds hij op zijn 18e voor 9mln kwam was hij altijd eerste keus en speelde 50+ wedstrijden per jaar. Afgelopen seizoen in totaal slechts 15 wedstrijden. 1 zware blessure waardoor hij 4 maanden weg was en daarna flink wat kleine blessures die hem telkens 2 tot 6 weken aan de kant hielden.
Moet nu de keuze maken hem te behouden of voor 25+ te verpatsen. Liefst behoud ik hem maar als hij nu plots extreem blessure gevoelig is dan is het zinloos hem te behouden.
Verwijderd
25+ sowieso doen. Moet je wel wat voor terug kunnen halen wat de moeite waard is. Is het een regen trouwens? kan geen carlao vinden die retegoed is en jong erbij.
yup is een regen. Op het moment zal hij denk ik 11 jaar oud zijnVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:40:
25+ sowieso doen. Moet je wel wat voor terug kunnen halen wat de moeite waard is. Is het een regen trouwens? kan geen carlao vinden die retegoed is en jong erbij.
Hij is bizar goed, toen ik hem voor zo veel geld haalde twijfelde ik nog een beetje maar direct toen hij kwam was hij 1e reserve voor de DCs en het 2e seizoen was hij 1e keus als DC. Maja nu de ene naar de andere blessure.
Ik behoud hem liever aangezien hij echt een zekerheidje samen met de DWBL. De andere DC en DWBR zijn te wisselvallig.
Ik denk dat ik nu op 1 of 2 spelers na alles regens in mijn 1e heb.
Net Sahin verkocht en Uchida en met hun dus de laatste 2 bekende spelers weg.
Bizar goede regen is Fabre mijn AMR. Hij is nu 21 en ik kocht hem toen hij 17 was van AS Monaco voor slechts 1.4mln. Hij viel me op toen hij verhuurd was aan RKC, deels omdat hij met 16 jaar basis speler was. Ik stuurde er mijn scouts op af en die vonden hem top, en toen ik Monaco vroeg hoeveel ze wilden was ik bang dat er iets niet met hem kon kloppen ofzo maar direct vanaf zijn 1e jaar was hij basis speler dus een echt koopje want nu zitten ze 20+ voor hem te bieden en als hij nog 1 of 2 jaar blijft kan hij voor 40 weg ofzo.
Verwijderd
die prijzen sowieso, daar is iets mee. had ook eens een enquiry bod gedaan op een speler van 1.1 miljoen, mocht m hebben voor 475K. En nu ie dan een half seizoen speelt word ie gewoon gevolgd door de top (reken er mezelf niet bij ondanks dat ik 4e ben geëindigd). Weet niet of het een bug is, ik dacht altijd dat alleen spelers die op de transferlijst stonden echt voor serieus minder geld weggingen.
hmm bugje in spel? ik zit nu in 2016/2017 met ajax en heb voor de zoveelste keer gevraagd om een stadion uitbreiding...
en ja hoor ze gaan akkoord met de uitbreiding, nice!
krijg weer een mail dat ze de stadion gaan uitbreiden met 0 zitplaatsen...... uhmmmm volgens mij klopt hier iets niet.
iemand dit probleem ook eens voorbij zien komen, de kosten bedragen echter ook 0 euro en het duurt een half jaar om deze "uitbreiding" af te krijgen
en ja hoor ze gaan akkoord met de uitbreiding, nice!
krijg weer een mail dat ze de stadion gaan uitbreiden met 0 zitplaatsen...... uhmmmm volgens mij klopt hier iets niet.
iemand dit probleem ook eens voorbij zien komen, de kosten bedragen echter ook 0 euro en het duurt een half jaar om deze "uitbreiding" af te krijgen
misschien krijg je nu altijd de 60k plaatsen die het stadion als max heeft maar je er maar normaal 52k van kan verkopen
Verwijderd
Zit nu in mijn tweede seizoen bij PSV en wil nu wél graag kampioen worden, heb dus twee talentjes gekocht met het oog op de toekomst, namelijk Alvaro Vadillo en Adnan Januzaj. Beiden bedoeld voor op de vleugel. Heb ze gevonden via onderstaand artikel, en ben zeer benieuwd of het echt zulke sterspelers zullen worden als op het internet beweerd word... Kent iemand ze misschien?
http://electronica.infonu...anager-2012-talenten.html
http://electronica.infonu...anager-2012-talenten.html
Verwijderd
Wat ik lees van die Vadillo is dat het wel meevalt, hij is jong al goed, maar word geen superster. Helaas zie ik niet veel screens van hoe die is na verloop van jaren, valt sowieso nog al tegen met die screens van spelers in de toekomst
die vadillo is in 2017 maar een middelmatige voetballer
Er is maar 1 speler die je gelijk moet kopen als het kan. Marc Andre Ter Stegen
Ventje is fucking goed
Hé dat is grappig, die ben ik nu aan het scouten!HamburgerHenk schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:27:
Er is maar 1 speler die je gelijk moet kopen als het kan. Marc Andre Ter StegenVentje is fucking goed
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
die is idd erg goed, is al jaren mijn vaste keeper, meteen kopen zeg ik je
andere erg goede speler is carlos fierro, heeft niet de beste stats maar wel een topscorer. is dit seizoen topscoorder geworden in ere divisie, in de beker competitie en in de champions league... toppertje
andere erg goede speler is carlos fierro, heeft niet de beste stats maar wel een topscorer. is dit seizoen topscoorder geworden in ere divisie, in de beker competitie en in de champions league... toppertje
Ook leuk, Manucharyan halen. Kost geen reet en lijkt in deze FM zijn belofte wel waar te maken waar hij in het echt geen kans heeft gehad
Verwijderd
beide spelers (ter stegen en manucharyan) kosten gewoon 4.9 miljoen bij mij, niet echt kosteloos. Fierro inderdaad al gezien, maar bij een waarde van 1.4 willen ze m verkopen voor 6, en dat heb ik niet. Wellington Nem heb ik nog op de leen-lijst staan, en dat is een wonderkid die ik mag kopen voor 2.7 dus ik hoop dat ik nog iemand kan verkopen zodat ik geld heb.
Die copa libertadores levert ook niks op, terwijl ik tot de kwartfinale ben gekomen (4-3 verloren over 2 wedstrijden tegen de kampioen van Brazilië). Snap er weinig van. Waar haal ik dan mijn geld vandaan?
Die copa libertadores levert ook niks op, terwijl ik tot de kwartfinale ben gekomen (4-3 verloren over 2 wedstrijden tegen de kampioen van Brazilië). Snap er weinig van. Waar haal ik dan mijn geld vandaan?
Iemand ook last van excessen? Ik sta 2-0 bij AZ voor in de rust; vervolgens worden er 5 gele kaarten aan AZ gegeven (Niet heel erg), het enige jammere is dat ze er 5 van het veld getrapt hebben waardoor ik met 8 man kom te staan. (1 Wissel al gedaan).
Het werd uiteindelijk 2-2
5 blessures in één game met training op gemiddeld is iets wat ik nog nóóit in het echt heb gezien. Zo af en toe heb je echt vreemde excessen. Ik was uiteindelijk wel blij met de 2-2, maar toch erg jammer dat ik ook 5 basisspelers langer dan 4 maanden kwijt ben.
5 blessures in één game met training op gemiddeld is iets wat ik nog nóóit in het echt heb gezien. Zo af en toe heb je echt vreemde excessen. Ik was uiteindelijk wel blij met de 2-2, maar toch erg jammer dat ik ook 5 basisspelers langer dan 4 maanden kwijt ben.
Hmm, opvallend, ook me Ajax toevallig? Want stel tegen AZ maar wisselspelers op omdat die dat iedere wedstrijd flikken.RedHat schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:22:
Iemand ook last van excessen? Ik sta 2-0 bij AZ voor in de rust; vervolgens worden er 5 gele kaarten aan AZ gegeven (Niet heel erg), het enige jammere is dat ze er 5 van het veld getrapt hebben waardoor ik met 8 man kom te staan. (1 Wissel al gedaan).
Nee met Feyenoord. Afgelopen seizoen had ik ook opvallend veel blessures in de wedstrijd tegen AZ. Spelen die zo bikkelhard?MeNTaL_TO schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:38:
[...]
Hmm, opvallend, ook me Ajax toevallig? Want stel tegen AZ maar wisselspelers op omdat die dat iedere wedstrijd flikken.
Was vooral de keeper zeker?RedHat schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:36:
[...]
Nee met Feyenoord. Afgelopen seizoen had ik ook opvallend veel blessures in de wedstrijd tegen AZ. Spelen die zo bikkelhard?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Zag net de uitslagen van de competitie en zag dat FC Zwolle gewonnen had met 3-0. Met eronder de namen van de 2 gasten die de 3 doelpunten gemaakt hadden en naast alle 3 de doelpunten stond o.g.
Bel Chinezen in de Ere Divisie?
Bel Chinezen in de Ere Divisie?
Ik heb nog een vraag.
Ik heb Reis transfervrij gehaald 1e seizoen. Nu in het 3e seizoen is hij geblesseerd voor 4 maanden. Opeens begint hij te zeuren dat hij vaker in de basis wil starten (Meestal startte hij in de basis, maar wordt lastig als iemand geblesseerd is). Daarna was hij fit en heeft hij 3x in de basis gestaan van de 4 wedstrijden (één bekerduel tegen amateurploeg waardoor ik de jeugd liet spelen). Hierna raakte hij weer geblesseerd.
Nu begint hij tijdens zijn blessure te zeiken dat hij weg wilt gaan omdat ik mijn belofte niet nakom. Erg irritant.
Ik heb Reis transfervrij gehaald 1e seizoen. Nu in het 3e seizoen is hij geblesseerd voor 4 maanden. Opeens begint hij te zeuren dat hij vaker in de basis wil starten (Meestal startte hij in de basis, maar wordt lastig als iemand geblesseerd is). Daarna was hij fit en heeft hij 3x in de basis gestaan van de 4 wedstrijden (één bekerduel tegen amateurploeg waardoor ik de jeugd liet spelen). Hierna raakte hij weer geblesseerd.
Nu begint hij tijdens zijn blessure te zeiken dat hij weg wilt gaan omdat ik mijn belofte niet nakom. Erg irritant.
Ik wil graag Ricardo Moniz toevoegen als assistent Manager maar ik kan hem geen contract aanbieden en krijg deze melding:
"You cannot make a contract offer for this person, until a team accepts a offer all you can do i s wat"
Waarom kan dit niet?
"You cannot make a contract offer for this person, until a team accepts a offer all you can do i s wat"
Waarom kan dit niet?
Elect a clown, expect a circus.
Je hebt niet toevallig al een assistant manager?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dan heeft iemand anders hem al een contract aangeboden (En de transfer afgerond). Alleen duurt het een paar dagen voordat het definitief is. Dus je hebt een klein kansje als ze hem niet kunnen betalen, maar in een ander geval gaat hij gewoon naar de club die hem een contract aangeboden heeft.
Weer een paar geblesseerden. Mijn belangrijkste spelers ook echt: Mokotjo, Vlaar, Praet, Reus, Braafheid, Parker.
Training is gemiddeld; gewoon weer botte pech dat ik weer gele kaart overtredingen krijg waar ze een speler een paar maanden het veld uit trappen. Heb zo'n beetje alles gehad, gebroken enkels, gebroken benen. Worden écht letterlijk overmidden getrapt.
Weer een paar geblesseerden. Mijn belangrijkste spelers ook echt: Mokotjo, Vlaar, Praet, Reus, Braafheid, Parker.
Training is gemiddeld; gewoon weer botte pech dat ik weer gele kaart overtredingen krijg waar ze een speler een paar maanden het veld uit trappen. Heb zo'n beetje alles gehad, gebroken enkels, gebroken benen. Worden écht letterlijk overmidden getrapt.
[ Voor 38% gewijzigd door RedHat op 01-01-2012 15:15 ]
Lekker dan... ik was, na gestart te zijn bij NAC, overgestapt naar RKC, overgegaan naar Terek Grozny in de Russische Premier League. Altijd gezellig, daar in Tsjetsjenië....
Kreeg meteen een Mission Impossible: zorg dat we niet degraderen. Mooi, maar als ik 9 punten uit de 3 resterende wedstrijden moet halen om niet te degraderen, en 2 van die wedstrijden zijn tegen de nr's 1 en 3 uit de competitie, is dat niet echt realistisch.
In het kort: ik degradeerde dus. Echter, ik bouncede meteen back door de First Division te winnen met slechts 2 gelijke spelen en 1 verliespartij, verder alleen winst.
Het jaar erop vrij anoniem meegedraaid in de Premier League, en als 10e (maar wel vrij safe) geëindigd.
Het jaar erop ging werkelijk alles super, en werd ik (zei het net, 1 punt verschil met CSKA Moskou) kampioen, Het bestuur blij.... ik geloot in de Champions League, in een groep met Arsenal, Fiorentina en VfB Stuttgart.... slik.... 1 keer gewonnen van Fiorentina, en 1 keer gelijkspel tegen VfB Stuttgart, en ik was dus uitgeschakeld.
In de competitie ging het dat jaar ook ruk, op de een of andere manier konden mijn spelers, met toch superieure stats, geen deuk meer in een pakje boter spelen. Het leek FC Knudde wel, maar dan nog erger. Tikkie terug Jaap.... HE SCORES AN OWN GOAL!!!!
Nou ja, na bijna een halve competitie (12 wedstrijden) werd ik met pek en veren ontslagen, ik kreeg nog net de Tsjetsjeense Maffia niet achter me aan...
Kon gelukkig vrij snel weer aan de slag, dit keer bij Crystal Palace. Toch een club met een redelijke naam. Maar los van die naam was er weinig meer van over, want ze waren inmiddels afgezaakt tot League Two (vierde speelniveau dus), en vochten daar wanhopig tegen degradatie, met nog een stuk of 18 wedstrijden te gaan. Gelukkig heb ik ze in League Two kunnen houden op de onderste veilige plaats. Vier punten minder en ze waren gedegradeerd. Elftal is 3x niks, ze hebben 2 goede spelers (MR en DR), een paar redelijke (2 DC's, 1 MC en een ST) en de rest weet het verschil tussen een voetbal en een fles bier nog niet...
Na de competitie dan ook ruim 1/3e van het elftal de deur uitgestuurd, en nieuwe spelers gehaald die tenminste over 2 normale benen beschikken, ipv over 2 houten. Nu lijkt het tenminste nog een beetje ergens op.... missie is nu een veilige plaats in L2 bereiken, moet denk ik haalbaar zijn.
Inmiddels word ik overigens ook gelinkt aan Heerenveen, Feyenoord en Vitesse, die inmiddels alledrie in in de Jupiler League uitkomen (en Heerenveen staat op het punt om naar de Topklasse te degraderen, Vitesse doet juist weer mee voor promotie naar Eredivisie, Feyenoord is middenmoot in de Jupiler League). Denk niet dat ik dat ga doen.
Inmiddels zit ik zo rond de wintererstop in het seizoen 2024/2025.
Tot zover een korte update...
Kreeg meteen een Mission Impossible: zorg dat we niet degraderen. Mooi, maar als ik 9 punten uit de 3 resterende wedstrijden moet halen om niet te degraderen, en 2 van die wedstrijden zijn tegen de nr's 1 en 3 uit de competitie, is dat niet echt realistisch.
In het kort: ik degradeerde dus. Echter, ik bouncede meteen back door de First Division te winnen met slechts 2 gelijke spelen en 1 verliespartij, verder alleen winst.
Het jaar erop vrij anoniem meegedraaid in de Premier League, en als 10e (maar wel vrij safe) geëindigd.
Het jaar erop ging werkelijk alles super, en werd ik (zei het net, 1 punt verschil met CSKA Moskou) kampioen, Het bestuur blij.... ik geloot in de Champions League, in een groep met Arsenal, Fiorentina en VfB Stuttgart.... slik.... 1 keer gewonnen van Fiorentina, en 1 keer gelijkspel tegen VfB Stuttgart, en ik was dus uitgeschakeld.
In de competitie ging het dat jaar ook ruk, op de een of andere manier konden mijn spelers, met toch superieure stats, geen deuk meer in een pakje boter spelen. Het leek FC Knudde wel, maar dan nog erger. Tikkie terug Jaap.... HE SCORES AN OWN GOAL!!!!
Nou ja, na bijna een halve competitie (12 wedstrijden) werd ik met pek en veren ontslagen, ik kreeg nog net de Tsjetsjeense Maffia niet achter me aan...
Kon gelukkig vrij snel weer aan de slag, dit keer bij Crystal Palace. Toch een club met een redelijke naam. Maar los van die naam was er weinig meer van over, want ze waren inmiddels afgezaakt tot League Two (vierde speelniveau dus), en vochten daar wanhopig tegen degradatie, met nog een stuk of 18 wedstrijden te gaan. Gelukkig heb ik ze in League Two kunnen houden op de onderste veilige plaats. Vier punten minder en ze waren gedegradeerd. Elftal is 3x niks, ze hebben 2 goede spelers (MR en DR), een paar redelijke (2 DC's, 1 MC en een ST) en de rest weet het verschil tussen een voetbal en een fles bier nog niet...
Na de competitie dan ook ruim 1/3e van het elftal de deur uitgestuurd, en nieuwe spelers gehaald die tenminste over 2 normale benen beschikken, ipv over 2 houten. Nu lijkt het tenminste nog een beetje ergens op.... missie is nu een veilige plaats in L2 bereiken, moet denk ik haalbaar zijn.
Inmiddels word ik overigens ook gelinkt aan Heerenveen, Feyenoord en Vitesse, die inmiddels alledrie in in de Jupiler League uitkomen (en Heerenveen staat op het punt om naar de Topklasse te degraderen, Vitesse doet juist weer mee voor promotie naar Eredivisie, Feyenoord is middenmoot in de Jupiler League). Denk niet dat ik dat ga doen.
Inmiddels zit ik zo rond de wintererstop in het seizoen 2024/2025.
Tot zover een korte update...
Virussen? Scan ze hier!
Champions League is echt een kutleague voor mij. Wordt elke keer geloot tegen Barca of Real 1e ronde uitschakeling.
Wordt er helemaal knotjegeil van. 80% zijn iets mindere clubs maar van de 4x dat ik CL heb mogen spelen 3x barca en nu real.
Wordt er helemaal knotjegeil van. 80% zijn iets mindere clubs maar van de 4x dat ik CL heb mogen spelen 3x barca en nu real.
Met Olypiakos ook of ik zat in de poule des doods of ik kwam Real of Barca tegen in ronde er na.RedHat schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:09:
Champions League is echt een kutleague voor mij. Wordt elke keer geloot tegen Barca of Real 1e ronde uitschakeling.
En weer Kampioen geworden, ging vrij gemakkelijk (32 wedstrijden gewonnen de rest gelijk. 119 doelpunten voor en 22 tegen), heb ook 3 topspitsen, namelijk Niang

Sta nu in de halve finale CL tegen Liverpool, de eerste wedstrijd wel met 2-1 verloren, maar heb er wel vertrouwen in om door te gaan naar de finale, want de return wedstrijd van de kwart finale tegen Inter gingen we ook met een achter stand in en wonnen we uit eindelijk nog met 2-7.
[ Voor 34% gewijzigd door S401 op 03-01-2012 02:18 ]
Hier is zo ver ik weet geen oplossing voor, deze bug zat ook al in vorige FM versies.RedHat schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:03:
Ik heb nog een vraag.
Had hem laatst nog bij een speler met een blessure die begon te zeuren. Ik ging met hem in discussie en hij vond zich de beste speler voor de positie etc.
Naast dat hij een zware blessure was was hij ook nog zwaar ruk (een talentje dat ik gekocht had welke zich niet ontwikkelde). Dus ik denk dat sommige spelers gewoon illusies hebben.
Ben even aan het testen geslagen met de loting van de Champions League na de poulefase.
Savegame was met nog 2 CL-poule wedstrijden te gaan waar ik 1e of 2e in de poule kon eindigen (In de echte game ben ik 2e geëindigd).
Na 5 runs waarvan ik 5x 2e in de poule ben geëindigd, ben ik 5x (100%) geloot tegen R. Madrid.
Hier lijkt dus weinig loten aan te zitten; ik snap alleen niet wanneer al bepaald wordt tegen wie je geloot wordt aangezien dit dus is met nog 2 wedstrijden te gaan (R. Madrid wel al poulewinnaar). 5x lijkt mij ietwat te veel om van toeval te spreken.
Voor de rest wel heerlijke game. Alleen wat ik wel jammer vind is dat in mijn jeugd nu 1 speler 5 sterren PA heeft en een stuk of 4 spelers 4.5 PA. Is dat niet wat veel? December 2013 overigens.
Savegame was met nog 2 CL-poule wedstrijden te gaan waar ik 1e of 2e in de poule kon eindigen (In de echte game ben ik 2e geëindigd).
Na 5 runs waarvan ik 5x 2e in de poule ben geëindigd, ben ik 5x (100%) geloot tegen R. Madrid.
Hier lijkt dus weinig loten aan te zitten; ik snap alleen niet wanneer al bepaald wordt tegen wie je geloot wordt aangezien dit dus is met nog 2 wedstrijden te gaan (R. Madrid wel al poulewinnaar). 5x lijkt mij ietwat te veel om van toeval te spreken.
Voor de rest wel heerlijke game. Alleen wat ik wel jammer vind is dat in mijn jeugd nu 1 speler 5 sterren PA heeft en een stuk of 4 spelers 4.5 PA. Is dat niet wat veel? December 2013 overigens.
[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 03-01-2012 16:32 ]
Heb er ook weleens mee geexperimenteerd en ik werd ook minimaal 5x achter elkaar tegen real madrid geloot. Daarnaast kom ik ze ook ieder seizoen tegen in de CL. Denk dat het een bug is en geen toeval.
Ik kan je vertellen dat die sterren niks betekenen aangezien ik ook weleens met geniescout werk. Zo kreeg een speler met een PA van 199/200 maar 3,5 ster van mijn 20/20 scout. aan de andere kantkrijgt zo'n speler natuurlijk niet voor niks 5 sterren. Probleem van het sterrensysteem is alleen dat deze worden vastgesteld dmv een vergelijking met je eigen beste speler op zijn bepaalde positie. Als je dus alleen ruk spelers hebt voor een bepaalde positie dan zal een talentje (onterecht) veel sterren krijgen. Conclusie: de sterren zeggen niks over de werkelijke potentie, je moet meer info verzamelen dus.
Ik kan je vertellen dat die sterren niks betekenen aangezien ik ook weleens met geniescout werk. Zo kreeg een speler met een PA van 199/200 maar 3,5 ster van mijn 20/20 scout. aan de andere kantkrijgt zo'n speler natuurlijk niet voor niks 5 sterren. Probleem van het sterrensysteem is alleen dat deze worden vastgesteld dmv een vergelijking met je eigen beste speler op zijn bepaalde positie. Als je dus alleen ruk spelers hebt voor een bepaalde positie dan zal een talentje (onterecht) veel sterren krijgen. Conclusie: de sterren zeggen niks over de werkelijke potentie, je moet meer info verzamelen dus.
Dat snap ik. Alleen zo 'upgrade' je je team wel steeds. Dus wat dan 5 sterren is wordt na aankoop bijvoorbeeld 3 waardoor iemand die dan 5 sterren gescout wordt weer een stuk beter is dan de vorige 5 sterren. Ik vind het een prima middel om te upgraden.Malt007 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:06:
Heb er ook weleens mee geexperimenteerd en ik werd ook minimaal 5x achter elkaar tegen real madrid geloot. Daarnaast kom ik ze ook ieder seizoen tegen in de CL. Denk dat het een bug is en geen toeval.
Meer info verzamelen doe je door? Ik laat altijd uitgebreid scouten en lees rapporten en bekijk dan of een speler wel of niet bij het team past.
Dit blijft wel een heerlijk spel hoor

Braafheid begint het eindelijk een beetje te doen bij mijn Feyenoord
Ik kan alleen al 3 jaar niet het aantal trainers uitbreiden (6/6); komt dit omdat ik op andere plekken niet alles bedeeld heb (Trainer eerste elftal enzo?) Dit komt puur omdat ik geen geschikte kandidaten kan vinden voor die plekken.
Met mijn wünderkeeper ga ik Real Madrid thuis ff poepie laten ruiken en uit alle zeilen bijzetten om vervolgens op doelpuntensaldo door te gaan
Hoop ik
Mokotjo bij mij weggekocht voor 6.75 mil
Nu op zoek naar een vervanger. Denk dat ik Ruud Vormer ga halen.
Als ik zoek op verdedigende middenvelders, onrealistische transfers uitschakelen komen er niet bijzondere naar voren. Gekke is dat er een paar 4,5 sterren aanbevolen worden maar die een laag cijfer voor tackelen hebben. Je zou toch zeggen dat iemand die net voor de verdediging speelt een goed cijfer voor tackelen moet hebben?
[ Voor 30% gewijzigd door RedHat op 03-01-2012 18:06 ]
Deze is een beetje moeilijk uit te leggen.RedHat schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:13:
[...]
Ik kan alleen al 3 jaar niet het aantal trainers uitbreiden (6/6); komt dit omdat ik op andere plekken niet alles bedeeld heb (Trainer eerste elftal enzo?) Dit komt puur omdat ik geen geschikte kandidaten kan vinden voor die plekken.
Ik geloof dat het aantal trainers etc afhankelijk is van je inkomen/begroting. Afhankelijk hiervan bepaald het bestuur hoeveel trainers, scouts physio etc je maximaal mag hebben.
Het zou logischer zijn als ze afhankelijk van je begroting een bepaald geld bedrag toedelen aan je staff en dat jij dan zelf dit geld mag verdelen onder de staf (dus een paar dure trainers of een hele groep goedkope etc).
Mja. Dat is inderdaad een beetje vaag dan, want ik heb de club van -10m naaar +40m gebracht. Zou in die 50 miljoen geen keeperstrainer passen? (Ik mag er maar één).Deadsy schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:17:
[...]
Deze is een beetje moeilijk uit te leggen.
Ik geloof dat het aantal trainers etc afhankelijk is van je inkomen/begroting. Afhankelijk hiervan bepaald het bestuur hoeveel trainers, scouts physio etc je maximaal mag hebben.
Het zou logischer zijn als ze afhankelijk van je begroting een bepaald geld bedrag toedelen aan je staff en dat jij dan zelf dit geld mag verdelen onder de staf (dus een paar dure trainers of een hele groep goedkope etc).
Verwijderd
Nog steeds? Ik heb in fm11 vaak zat gezien dat zolang het totaal aantal maar gerespecteerd werd, ik kon halen wat ik wilde.
Ik heb nooit jeugdtrainers en first team trainers. ik heb trainers die beide doen. scheelt in het aantal coachplekken dat open blijft. zo kan ik meer fitness trainers en keepers trainers aannemen. Heb het in fm12 nog niet zo geprobeerd (want geen geld over) maar wat ik nu al wel heb is 3 fitness trainers (maar ze raden er 2 aan) en ik val nog binnen het maximum totaal aantal coaches.
Ik heb nooit jeugdtrainers en first team trainers. ik heb trainers die beide doen. scheelt in het aantal coachplekken dat open blijft. zo kan ik meer fitness trainers en keepers trainers aannemen. Heb het in fm12 nog niet zo geprobeerd (want geen geld over) maar wat ik nu al wel heb is 3 fitness trainers (maar ze raden er 2 aan) en ik val nog binnen het maximum totaal aantal coaches.
Is er een manier om van te voren te zien of een club jouw satelliet wil zijn of een samenwerkingsverband met je wil aangaan?
Als ik het bestuur vraag er een aantal te zoeken komen ze vaak terug met de mededeling dat ze er geen hebben kunnen vinden en als ik er zelf 1 selecteer weigert de club in kwestie. In beide situaties moet je dan dus weer een half seizoen wachten tot je weer een nieuwe keuze kan maken...
Als ik het bestuur vraag er een aantal te zoeken komen ze vaak terug met de mededeling dat ze er geen hebben kunnen vinden en als ik er zelf 1 selecteer weigert de club in kwestie. In beide situaties moet je dan dus weer een half seizoen wachten tot je weer een nieuwe keuze kan maken...
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Verwijderd
op een gegeven moment mag je volgens mij wel zelf kiezen, hangt er vanaf wanneer het bestuur je dat vertrouwen geeft. Volgens mij niet meteen na 1 of 2 seizoenen, hoe succesvol je ook bent. Tot die tijd zou je het bestuur moeten blijven vragen.
Misschien selecteer je wel de verkeerde opties? als jij geld wilt vangen van een aziatische of in ieder geval buitenlandse clubs, vaak amerika of china ofzo, en het het bestuur wil liever spelers uitlenen. Tja dan is er een mismatch.
Misschien selecteer je wel de verkeerde opties? als jij geld wilt vangen van een aziatische of in ieder geval buitenlandse clubs, vaak amerika of china ofzo, en het het bestuur wil liever spelers uitlenen. Tja dan is er een mismatch.
Het lijkt alsof dit deel de minst realistische is.
Einde van 1ste seizoen
Mijn team ADO.
Vrijwel basis (aankopen vennegoor of hesselink, olequer en Reis)
Speelstijl: grote teams, counter. Kleine teams aanvallend.
Resultaten:
Eredevisie: 5de plaats
Beker: winnaar (finale tegen almere city... Echt waar hun hebben ajax twente ect uitgeschakeld)
Uefa: halve finalist (tenonder gegaan door shaktar, teams als dinamo, hotspur, zagreb SLOOPTE ik gewoon. Echt uitslagen als 4/5-0..
Beetje rare zaak dit.
Einde van 1ste seizoen
Mijn team ADO.
Resultaten:
Beker: winnaar (finale tegen almere city... Echt waar hun hebben ajax twente ect uitgeschakeld)
Uefa: halve finalist (tenonder gegaan door shaktar, teams als dinamo, hotspur, zagreb SLOOPTE ik gewoon. Echt uitslagen als 4/5-0..
Beetje rare zaak dit.
Nou ik mag zal 2 seizoenen lang zelf een club uitkiezen. Maar hoe weet ik nou van te voren of de club die ik uitkies ook accepteert? Weigert deze dan kun je weer een half seizoen niks... In reallife zou je dus eerst gesprekken achter de schermen hebben met een club voordat je uberhaupt een keuze maakt...Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:20:
op een gegeven moment mag je volgens mij wel zelf kiezen, hangt er vanaf wanneer het bestuur je dat vertrouwen geeft. Volgens mij niet meteen na 1 of 2 seizoenen, hoe succesvol je ook bent. Tot die tijd zou je het bestuur moeten blijven vragen.
Dus het gaat er niet om wat het bestuur van mijn club denkt maar juist de andere club die ik uit wil kiezen.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
In mijn ervaring is het vooral de Nederlandse competitie waar weinig van klopt deze versie.AlphaWierie schreef op zondag 08 januari 2012 @ 01:06:
Het lijkt alsof dit deel de minst realistische is.
Einde van 1ste seizoen
Mijn team ADO.
Resultaten:
Beetje rare zaak dit.
Nederlandse teams zijn zwaar overgewaardeerd tov teams uit het buitenland.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Verwijderd
Vind dinamo of zagreb nou niet echt top, en met een beetje doordachte tactiek voetbalt ADO ook wel lekker. Zeg dan ook even hoe je speelt en hoeveel corner doelpunten er vallen
Als je meer trainers wilt aan trekken kan je gaan zeuren in de boardroom. Zeker als je ruim bij kas zit.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Na één seizoen komt het spel hier behoorlijk goed overeen met de realiteit. Van de UEFA league moet je ook niet veel verwachten, ADO zou best wel eens in de halve kunnen komen met de spelers die ze vorig jaar hadden.
Wel vallen me wat vreemde dingen op. Wat is de jeugd enorm irritant in deze versie zeg. Een 14-jarige die 38k p/m eist en 150k na 20 wedstrijden? Waar slaat dat op? Dit gebeurt me heel vaak. Mijn scout beoordeelt ze erg goed, maar de huidige potentie is heel laag, dus zulke salarissen zijn absurd. Er zijn een paar andere rare streken, maar die zijn niet storend (het blijft een spelletje).
Er zijn ook een paar dingen die me erg goed hebben verrast. De transfers lopen nu veel vlotter en de AI reageert normaler. In de vorige versies was het enorm makkelijk om een superspeler voor een goed prijsje te kopen (in FM10 kon je bijna iedereen kopen met maandelijkse afbetalingen). Doe je nu een aanbieding op een spits die er 40 heeft inliggen in één seizoen? Hup, wij willen dan wel 60 miljoen! Veel realistischer dit.
Ook reageert het bestuur veel sneller positief op uitbreidingen van accommodaties. Je succes wordt nu echt beloond, terwijl je in de vorige delen meestal beter tegen een muur kon lullen.
PS. wat heeft Spurs toch een prachtig elftal.
Wel vallen me wat vreemde dingen op. Wat is de jeugd enorm irritant in deze versie zeg. Een 14-jarige die 38k p/m eist en 150k na 20 wedstrijden? Waar slaat dat op? Dit gebeurt me heel vaak. Mijn scout beoordeelt ze erg goed, maar de huidige potentie is heel laag, dus zulke salarissen zijn absurd. Er zijn een paar andere rare streken, maar die zijn niet storend (het blijft een spelletje).
Er zijn ook een paar dingen die me erg goed hebben verrast. De transfers lopen nu veel vlotter en de AI reageert normaler. In de vorige versies was het enorm makkelijk om een superspeler voor een goed prijsje te kopen (in FM10 kon je bijna iedereen kopen met maandelijkse afbetalingen). Doe je nu een aanbieding op een spits die er 40 heeft inliggen in één seizoen? Hup, wij willen dan wel 60 miljoen! Veel realistischer dit.
Ook reageert het bestuur veel sneller positief op uitbreidingen van accommodaties. Je succes wordt nu echt beloond, terwijl je in de vorige delen meestal beter tegen een muur kon lullen.
Inderdaad, dat van die jeugdspelers die 40K per maand willen hebben is redelijk irritant.
Trouwens nog een vraag daarover: als ik een 14-jarig ventje uit Frankrijk haal en hem zodra mogelijk bij mijn satelietclub stal, bijvoorbeeld tot zijn 19e, is hij dan 'Homegrown at club' of alleen 'Homegrown at nation'?
Satellietclub zit in hetzelfde land uiteraard.
Trouwens nog een vraag daarover: als ik een 14-jarig ventje uit Frankrijk haal en hem zodra mogelijk bij mijn satelietclub stal, bijvoorbeeld tot zijn 19e, is hij dan 'Homegrown at club' of alleen 'Homegrown at nation'?
Satellietclub zit in hetzelfde land uiteraard.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Als het goed is wel ja.
Ik heb overigens geen last van jeugdspelers die veel vragen. 5k meestal en als ze wat meer spelen max 20k.
Ik heb overigens geen last van jeugdspelers die veel vragen. 5k meestal en als ze wat meer spelen max 20k.
Verwijderd
Ondertussen zit ik ruim 2 jaar bij Figueirense, staan Sao Paulo en Santos redelijk onderaan (lager als ik en momenteel sta ik 8e). Managers komen en gaan, Neymar en Ganso zijn er nog. Ik heb records gebracht bij Figueirense, en ook wel een contract getekend tot en met 2014, maar als Santos een manager zoekt, mag ik toch wel ongestraft mijn interesse kenbaar maken?
Ik ben al een favoriet van de club, maar toch komt er iedere keer een ultimatum als ik interesse heb in een andere baan. Dat heb ik nu 3x gedaan, voor verschillende clubs, Fluminense kwam als eerste daarna dan Sao Paulo en nu als laatste Santos.
Hoelang duurt het voordat ze je wat anders gunnen? een beetje AI zou toch moeten kunnen zien dat een club met 3x de waarde van Figueirense gewoon een stapje omhoog is?
Als ik straks word gevraagd dan pak ik wel mijn koffers, want zo veel gunnen ze je niet.
Ik ben al een favoriet van de club, maar toch komt er iedere keer een ultimatum als ik interesse heb in een andere baan. Dat heb ik nu 3x gedaan, voor verschillende clubs, Fluminense kwam als eerste daarna dan Sao Paulo en nu als laatste Santos.
Hoelang duurt het voordat ze je wat anders gunnen? een beetje AI zou toch moeten kunnen zien dat een club met 3x de waarde van Figueirense gewoon een stapje omhoog is?
Als ik straks word gevraagd dan pak ik wel mijn koffers, want zo veel gunnen ze je niet.
Want 14 en 15 jarigen laten zich gelukkig helemaal niet gek maken dat zijn de meest uigebalanceerde persoonlijkheden, 14 of 15 16 jaar is de leeftijd dat je volwassen wordt en niet gierig gaat doen....MMMM NEE. Overigens boeie wat ze eisen ik laat dat soort spelers ook nog altijd een lag contract tekenen. Ik vind het juist wel aardig realistisch hoe ze dat gedaan hebben, stuk verbeterd ten opzichte van de vorige FM;s. VOoral die Afrikanen kunnen me een partij gierig zijn, maar die hoef ik over het algemeen toch niet.mister_S schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:31:
Na één seizoen komt het spel hier behoorlijk goed overeen met de realiteit. Van de UEFA league moet je ook niet veel verwachten, ADO zou best wel eens in de halve kunnen komen met de spelers die ze vorig jaar hadden.
Ik meld me hier ook maar weer. Ben nu begonnen met PSV en ben daarmee 3 seizoenen op rij kampioen geworden, heb 2x de beker gewonnen en 2x de JC. Europees blijft een drama, al heb ik dit seizoen wel voor het eerst 3-3 gespeeld tegen Barça, ipv afgedroogd te worden 
Edit:
Mijn huidige elftal is trouwens als volgt:
Gekocht en nu in eerste elftal:
Verkocht:
Zoals je ziet, niet heel schokkend hoge bedragen en dat valt me wel op - Als ik spelers koop, dan betaal ik makkelijk 10x de waarde van die spelers, terwijl ik mijn spelers maximaal voor 3,5x van hun waarde verkocht krijg. Wat doe ik hier fout, iemand met tips hiervoor?
Er komen nog wat nieuwe spelers bij, allemaal regens, dus die zullen niet in jullie games zitten
J. Morín (cd) - wordt een beer van een centrale verdediger (heeft met 18 jaar al 15 tackling, 15 marking, 19 heading, 16 jumping, 13 acc/speed, 15 stamina en zijn mental stats zijn ook goed (daar was Bouma nog goed voor, die is inmiddels mijn coach die verdediging doet.
)
Lapa (gk) - Is nu al beter dan Tyton. Komt in de winterstop van 2015/2016 over voor 18,75mln. Was meteen mijn transferbudget voor dat jaar
Was wel noodzakelijk, want de rest van het elftal kan Europees gezien goed meekomen, maar iedere losse flodder op doel hangt er in zo ongeveer en dat is erg irritant.
Niz (fc) - Spits die nu al beter is dan mijn huidige (zie spoiler) die ik voor iets van €5mln heb overgenomen. Is nog maar 18, maar ramt ze er bij zijn huidige club al ziek veel in (vorig seizoen 32 wedstrijden / 34 doelpunten, dit seizoen liep hij 7 uit 7).
Nou ja, nog wel meer, maar die weet ik even niet uit mijn hoofd meer. Zit nu bij de schoonouders even te editen tijdens het wachten op SPSS
Oh, misschien ook wel leuk, de erelijst tot nu toe:
Dat vind ik niet zo irritant eigenlijk. Veel irritanter vind ik de zaakwaarnemers die niet bereid zijn om water bij de wijn te doen. Ik kreeg bijv. Adebayor aangeboden terwijl hij al 6 maanden zonder club zat en in de onderhandelingen vroeg die zaakwaarnemer gewoon even 2,5mln per jaar. Nu kan ik dat wel betalen (heb PSV winstgevend gemaakt door 3 affiliates te hebben die financiële voordelen geven), maar dat ga ik dus niet doen, gewoon uit principe
Onderhandelen is niet gewoon maar je poot stijf houden, het moet van 2 kanten komen en dat mis ik toch wel een beetje in FM12.
Overigens is het in mijn game makkelijker om een fatsoenlijk contract getekend te krijgen (fatsoenlijk voor mij als club dus
) wanneer spelers geen zaakwaarnemer hebben. Zo heb ik nu verschillende toptalenten voor 5 jaar vastgelegd met contracten van max €75k per jaar
Edit:
Mijn huidige elftal is trouwens als volgt:
spoiler:
Tyton
Luscero (dl) - Marcelo (lcd) - Mário Fernandes (bpd) - Fusca (regen) (dr)
Bocinovic (van Palermo) (bbm) - Zargo Touré (bwm)
Mertens (aml) - Toivonen/Matias Fernandes (amc) - Labyad (amr)
Destro (af)
Luscero (dl) - Marcelo (lcd) - Mário Fernandes (bpd) - Fusca (regen) (dr)
Bocinovic (van Palermo) (bbm) - Zargo Touré (bwm)
Mertens (aml) - Toivonen/Matias Fernandes (amc) - Labyad (amr)
Destro (af)
Gekocht en nu in eerste elftal:
spoiler:
Destro (transfervrij - AS Roma)
Matias Fernandes (transfervrij - Sevilla volgens mij)
Mário Fernandes (€3,5mln - geen idee meer welke club)
Bocinovic (€11mln - Palermo)
Luscero (€1,5mln - AS Roma)
Butland (€3,5mln - Engelse club, geen idee meer welke)
Matias Fernandes (transfervrij - Sevilla volgens mij)
Mário Fernandes (€3,5mln - geen idee meer welke club)
Bocinovic (€11mln - Palermo)
Luscero (€1,5mln - AS Roma)
Butland (€3,5mln - Engelse club, geen idee meer welke)
Verkocht:
spoiler:
Strootman - €7,75mln + 20% van volgende verkoop
Wijnaldum - €7,5mln + 20% van volgende verkoop (verkocht omdat hij zijn contract niet wou verlengen)
Manolev - €5mln + 20% van volgende verkoop
Ojo - €3,5mln + 15% van volgende verkoop
Borysiuk - €4mln + 20% van volgende verkoop
Deryck - €6,5mln + 20% van volgende verkoop
Isaksson - €2,5mln
Wijnaldum - €7,5mln + 20% van volgende verkoop (verkocht omdat hij zijn contract niet wou verlengen)
Manolev - €5mln + 20% van volgende verkoop
Ojo - €3,5mln + 15% van volgende verkoop
Borysiuk - €4mln + 20% van volgende verkoop
Deryck - €6,5mln + 20% van volgende verkoop
Isaksson - €2,5mln
Zoals je ziet, niet heel schokkend hoge bedragen en dat valt me wel op - Als ik spelers koop, dan betaal ik makkelijk 10x de waarde van die spelers, terwijl ik mijn spelers maximaal voor 3,5x van hun waarde verkocht krijg. Wat doe ik hier fout, iemand met tips hiervoor?
Er komen nog wat nieuwe spelers bij, allemaal regens, dus die zullen niet in jullie games zitten
J. Morín (cd) - wordt een beer van een centrale verdediger (heeft met 18 jaar al 15 tackling, 15 marking, 19 heading, 16 jumping, 13 acc/speed, 15 stamina en zijn mental stats zijn ook goed (daar was Bouma nog goed voor, die is inmiddels mijn coach die verdediging doet.
Lapa (gk) - Is nu al beter dan Tyton. Komt in de winterstop van 2015/2016 over voor 18,75mln. Was meteen mijn transferbudget voor dat jaar
Niz (fc) - Spits die nu al beter is dan mijn huidige (zie spoiler) die ik voor iets van €5mln heb overgenomen. Is nog maar 18, maar ramt ze er bij zijn huidige club al ziek veel in (vorig seizoen 32 wedstrijden / 34 doelpunten, dit seizoen liep hij 7 uit 7).
Nou ja, nog wel meer, maar die weet ik even niet uit mijn hoofd meer. Zit nu bij de schoonouders even te editen tijdens het wachten op SPSS
Oh, misschien ook wel leuk, de erelijst tot nu toe:
@Mister_S:Nationaal:
3x op rij kampioen geworden
2x de beker gewonnen
2x de JC schaal gewonnen (al heet die Supercup om de een of andere reden)
Europees:
1e seizoen 2e knockout ronde EL
2e seizoen uitgeschakeld in poulefase CL (4e geworden op doelsaldo, dus geen Europees verder)
3e seizoen 3e geworden in poulefase CL (#2 had 1 doelpunt meer dan ik had, dus ik werd 3e), daarna 2e knockout ronde EL tegen PSG kansloos verloren.
Clubdingen:
Stadion uitgebreid naar 55.000 plaatsen (en altijd 100% uitverkocht!)
Jeugdfaciliteiten opgewaardeerd naar 20/20
Jeugdopleiding verbeterd naar 20/20
Club winstgevend gemaakt dmv 3 affiliate clubs met financiële voordelen
Overname overleefd
Dat vind ik niet zo irritant eigenlijk. Veel irritanter vind ik de zaakwaarnemers die niet bereid zijn om water bij de wijn te doen. Ik kreeg bijv. Adebayor aangeboden terwijl hij al 6 maanden zonder club zat en in de onderhandelingen vroeg die zaakwaarnemer gewoon even 2,5mln per jaar. Nu kan ik dat wel betalen (heb PSV winstgevend gemaakt door 3 affiliates te hebben die financiële voordelen geven), maar dat ga ik dus niet doen, gewoon uit principe
Overigens is het in mijn game makkelijker om een fatsoenlijk contract getekend te krijgen (fatsoenlijk voor mij als club dus
[ Voor 88% gewijzigd door PauseBreak op 14-01-2012 17:28 ]
Nee, merp!
Vlak voor de winterstop was eindelijk het nieuwe stadion van Ajax klaar de Muts Arena, vernoemd naar mij Bad Muts
en het ding zat gewoon van de eerste tot de laatste wedstrijd vol met 69k.
Dit is toch een leuke boost voor de beurs en mijn sponsor inkomsten zijn nu ook flink gestegen. Van in totaal ongeveer 30mln naar 40mln. 5 mln voor het stadion en voor de rest een nieuwe iets hogere sponsor contracten.
Ik kocht in de zomer een engelse DC voor 12mln en deze gast werd al vlug 1e keus naast mijn topper Carlao. Deze 2 samen zijn gewoon top dus werd de oude 1e keus Lopez bankzitter. Aangezien er een andere jonge DC uit de jeugd doorkwam besloot ik Lopez dus maar te verkopen voor 15mln.
Er melden zich 2 clubs voor hem en 1 dag later bood ook Barca zich aan voor 18mln
.
Dus op dag een bied ik hem bij alle clubs aan voor 15 en Barca besluit er niet op in te gaan om dan 1 dag later meer te bieden? Maja gelukkig koos Lopez voor Barca is toch weer 3mln extra in de kas.
ook even De Gea opgehaald gratis en hij is nog steeds een topper.
Ik probeer ook meer Nederlanders in het team te krijgen, waar dit een paar seizoenen geleden max 2 waren zijn het er nu toch al 5.
En op de reputatie ranking stond Ajax vorig seizoen nog 3e maar nu zijn we Real en Barca voorbij gegaan en staan we 1e als club met de beste reputatie
. Het gare is dat we ongeveer alles winnen maar het hoogste salaris staat op 78k p/w excl bonussen.
Dit is toch een leuke boost voor de beurs en mijn sponsor inkomsten zijn nu ook flink gestegen. Van in totaal ongeveer 30mln naar 40mln. 5 mln voor het stadion en voor de rest een nieuwe iets hogere sponsor contracten.
Ik kocht in de zomer een engelse DC voor 12mln en deze gast werd al vlug 1e keus naast mijn topper Carlao. Deze 2 samen zijn gewoon top dus werd de oude 1e keus Lopez bankzitter. Aangezien er een andere jonge DC uit de jeugd doorkwam besloot ik Lopez dus maar te verkopen voor 15mln.
Er melden zich 2 clubs voor hem en 1 dag later bood ook Barca zich aan voor 18mln

Dus op dag een bied ik hem bij alle clubs aan voor 15 en Barca besluit er niet op in te gaan om dan 1 dag later meer te bieden? Maja gelukkig koos Lopez voor Barca is toch weer 3mln extra in de kas.
ook even De Gea opgehaald gratis en hij is nog steeds een topper.
Ik probeer ook meer Nederlanders in het team te krijgen, waar dit een paar seizoenen geleden max 2 waren zijn het er nu toch al 5.
En op de reputatie ranking stond Ajax vorig seizoen nog 3e maar nu zijn we Real en Barca voorbij gegaan en staan we 1e als club met de beste reputatie
Daar heb ik wel een vraag over eigenlijk. Hoe krijg je die reputatie hoger? Ik ben dus PSV en de erelijst tot nu toe is als volgt:
4x op rij landskampioen
2x knockoutronde CL
3x Beker
4x JC Schaal
En tóch gaat mijn reputatie ieder jaar naar beneden. Qua organisatie zit het ook gewoon goed (stadion is nu 55k, zit altijd afgeladen), jeugdfaciliteiten zijn beste van het beste, net als Junior coaching en mijn eigen trainingsfaciliteiten.
Ik snap dus echt niet waarom die reputatie omlaag gaat en wat ik er dan aan kan doen om die omhoog te krijgen.
4x op rij landskampioen
2x knockoutronde CL
3x Beker
4x JC Schaal
En tóch gaat mijn reputatie ieder jaar naar beneden. Qua organisatie zit het ook gewoon goed (stadion is nu 55k, zit altijd afgeladen), jeugdfaciliteiten zijn beste van het beste, net als Junior coaching en mijn eigen trainingsfaciliteiten.
Ik snap dus echt niet waarom die reputatie omlaag gaat en wat ik er dan aan kan doen om die omhoog te krijgen.
Nee, merp!
De eerste paar jaren ging hij bij mij ook nauwelijks omhoog. Pas toen ik voor het eerst de CL won zat er echt beweging in. Ik zit nu al in 2023 en pas vorig seizoen gingen we van 4 naar 4.5 sterren en stegen naar de 3e plaats (en nu dus 1e).
Aan het begin stonden er ook clubs hoger dan mij in de ranking terwijl ik het in de CL elk jaar beter deed dan hun. Dus je prestaties op zich is geloof ik niet het enige wat van belang is voor de ranking.
Misschien dat het ook meetelt als je spelers met een bepaalde reputatie hebt of tegen wie je wint in de CL.
Aan het begin stonden er ook clubs hoger dan mij in de ranking terwijl ik het in de CL elk jaar beter deed dan hun. Dus je prestaties op zich is geloof ik niet het enige wat van belang is voor de ranking.
Misschien dat het ook meetelt als je spelers met een bepaalde reputatie hebt of tegen wie je wint in de CL.
Hmm, nou ja dan maar hopen dat ik snel de CL eens win. Zal wel even duren want PSV is van de top 3 (Ajax/Feyenoord/PSV) echt zwaar ondergewaardeerd, dus ik heb zo ongeveer het hele eerste elftal moeten vervangen. Heb nu wel toptalenten rondlopen, maar die hebben nog wel 2 seizoenen nodig denk ik.
Ik bedenk me net dat dat vast ook invloed heeft gehad op de reputatie, het verkopen van spelers als Tyton, Pieters, Marcelo, Manolev ... en in de plaats alleen maar talenten halen
In de CL gaat het tot nu toe goed dit seizoen. Zit in een poule met Real Madrid, AC Milan en Rosenborg. Ik had dus realistisch gedacht dat een 3e plek toch wel het hoogst haalbare was, maar tot nu toe heb ik alles gewonnen (uit bij Milan, púúr geluk), maar we zien wel hoe ver we komen. Ik denk dat ik erg blij mag zijn met een 3e plek, alsnog. Ik moet nu thuis tegen Milan, dan thuis tegen Rosenborg en dan uit tegen Real. Het zal mij benieuwen
Ik bedenk me net dat dat vast ook invloed heeft gehad op de reputatie, het verkopen van spelers als Tyton, Pieters, Marcelo, Manolev ... en in de plaats alleen maar talenten halen
In de CL gaat het tot nu toe goed dit seizoen. Zit in een poule met Real Madrid, AC Milan en Rosenborg. Ik had dus realistisch gedacht dat een 3e plek toch wel het hoogst haalbare was, maar tot nu toe heb ik alles gewonnen (uit bij Milan, púúr geluk), maar we zien wel hoe ver we komen. Ik denk dat ik erg blij mag zijn met een 3e plek, alsnog. Ik moet nu thuis tegen Milan, dan thuis tegen Rosenborg en dan uit tegen Real. Het zal mij benieuwen
Nee, merp!
Je bent ook afhankelijk van je competitie, dus niet eens of jij het zo goed doet maar of je het ook goed doet tegen goede tegenstanders.
HOI.
Heeft het nut om een 5 sterren training te hebben? Beïnvloed dat de ontwikkeling van de spelers? Ik heb het niet over de training faciliteiten maar over de trainers.
Zal wel mee tellen voor het uiterste halen uit het potentieel van spelers en het weer opbouwen of vertragen van afbouwen van spelerstats.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
Ik ben in 't 3e seizoen met Ajax, CL gewonnen vorig seizoen, helaas al 2x voor de beker uitgeschakeld maar die vind ik ook niet zo belangrijk.
Heb na m'n eerste seizoen een paar goeie regens gekregen, 1 zou de nieuwe Huntelaar worden maar ontwikkelt zich niet zo goed, 't seizoen daarna kreeg ik een regen die "de beste van zijn generatie" was. Kwa skills meteen 3e achter Sigtorsson en de Jong, maar ik wacht nog een seizoen met 'm. Wil hem niet te vroeg brengen
Die ter Stegen heb ik gehaald voor 22.5 miljoen, 4-jarig contract voor 125k per week, nu wilt ie alleen verlengen met een gelimiteerde transfersom voor buitenlandse clubs voor 14 miljoen... Lekker krom. Er zit ook een minimale ontsnappingsclausule bij van 120 miljoen, maar die wordt opgeheven door die gelimiteerde transfersom neem ik aan?
Heb na m'n eerste seizoen een paar goeie regens gekregen, 1 zou de nieuwe Huntelaar worden maar ontwikkelt zich niet zo goed, 't seizoen daarna kreeg ik een regen die "de beste van zijn generatie" was. Kwa skills meteen 3e achter Sigtorsson en de Jong, maar ik wacht nog een seizoen met 'm. Wil hem niet te vroeg brengen
Die ter Stegen heb ik gehaald voor 22.5 miljoen, 4-jarig contract voor 125k per week, nu wilt ie alleen verlengen met een gelimiteerde transfersom voor buitenlandse clubs voor 14 miljoen... Lekker krom. Er zit ook een minimale ontsnappingsclausule bij van 120 miljoen, maar die wordt opgeheven door die gelimiteerde transfersom neem ik aan?
Ja, die gelimiteerde transfersom moet je eraf zien te lullen. Daar heb ik nu ook last van. Labyad, Mertens en wat regens willen alleen verlengen met zo'n clausule erin (van rond de 12 - 16mln) en dat terwijl ze gewoon nog 3 jaar onder contract staan. Tsja, dat gaat dan niet gebeuren, dat snapt iedereen wel
Nee, merp!
Verwijderd
Ondertussen in het derde seizoen met figueirense, Santos gedegradeerd (met Ganso en Neymar nog in de ploeg) Ganso is nu weg, maar Neymar zit er nog. Ik heb er wel schik mee, blijf denk ik wel een tijdje zitten, 1 aanbieding van mijn feederclub naast me neer gelegd, wil niet naar spanje. Ik wacht op West Ham
Als je je reputatie wilt verhogen moet je spelers halen met grote reputatie (naast obvious prijzen pakken). In FM 2011 deed ik deed met heerenveen door van bommel, Drogba, Van Nistelrooy en Guti gratis op te halen aan het einde van hun contracten bij chelsea/milan/Real. Er zijn zat oude spelers met nog een enorme reputatie. Ze kosten veel aan salaris maar je merchandising inkomsten stijgen wel (merkbaar genoeg). Nu had ik de meeste van de spelers 1 a 2 seizoenen(nistelrooy en drogba werden snel oud terwijl Guti en vanbommel erg lang bruikbaar bleven). Daarnaast is na 1 a 2 seizoenen de reputatie van oudere spelers wel weg (het gaat vrij hard). Maar toch het is de beste tip die ik je kan geven, grote namen halen. EN als je dat dus niet kan betalen zorgen dat je VEEL salaris budget overheid en wat oudere wereldtoppers gratis afhalen (dit is vaak vrij makkelijk al moet je wel iets gewonnen hebben anders komen ze niet, of je moet als manager een hele goede reputatie hebben).
Mijn Malaga:
2011/2012: 2e in Competitie, Beker finale verloren(Real Madrid)
2012/2013: 1e in Competitie, Beker finale verloren(Real Madrid), Kwart finale CL verloren(Lyon), Spaanse Super Cup gewonnen(Real Madrid)
2013/2014: 1e in Competitie, Kwart finale beker verloren((Real Madrid), Kwart finale CL verloren(Juventus), Spaanse Super Cup gewonnen(Real Madrid)
2014/2015: 1e in Competitie, Beker finale verloren, Uit CL groepsfase(3e), UC finale verloren(Manchester United), Spaanse Super Cup gewonnen(Real Madrid)
2015/2016: 1e in Competitie, Kwart finale beker verloren(Valencia), CL finale gewonnen(Real Madrid)
Als iemand nog weetjes wilt over mijn selectie hoor ik het graag!
2011/2012: 2e in Competitie, Beker finale verloren(Real Madrid)
2012/2013: 1e in Competitie, Beker finale verloren(Real Madrid), Kwart finale CL verloren(Lyon), Spaanse Super Cup gewonnen(Real Madrid)
2013/2014: 1e in Competitie, Kwart finale beker verloren((Real Madrid), Kwart finale CL verloren(Juventus), Spaanse Super Cup gewonnen(Real Madrid)
2014/2015: 1e in Competitie, Beker finale verloren, Uit CL groepsfase(3e), UC finale verloren(Manchester United), Spaanse Super Cup gewonnen(Real Madrid)
2015/2016: 1e in Competitie, Kwart finale beker verloren(Valencia), CL finale gewonnen(Real Madrid)
Als iemand nog weetjes wilt over mijn selectie hoor ik het graag!
@Postius:
Op zich hoeft het geen probleem te zijn om wat euro's uit te delen. Ik heb nog een transferbudget van €52mln en een salarisruimte van ruim €15mln per jaar. Alleen, hoe weet je nu welke speler een grote reputatie heeft? Waar kun je dat zien?
Wel jammer dat het blijkbaar toch niet anders kan, want ik heb echt héél erg goede talenten, maar ik moet natuurlijk ook om de reputatie van de club denken anders kan ik straks helemaal niemand meer contracteren
Op zich hoeft het geen probleem te zijn om wat euro's uit te delen. Ik heb nog een transferbudget van €52mln en een salarisruimte van ruim €15mln per jaar. Alleen, hoe weet je nu welke speler een grote reputatie heeft? Waar kun je dat zien?
Wel jammer dat het blijkbaar toch niet anders kan, want ik heb echt héél erg goede talenten, maar ik moet natuurlijk ook om de reputatie van de club denken anders kan ik straks helemaal niemand meer contracteren
Nee, merp!
Euhm, eigelijk niet. Onofficieel geniescout uiteraard. Maar reputatie is een verborgen stat. Maar meestal is het logisch nadenken en gewoon de oude wereldtoppers halen.PauseBreak schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:12:
@Postius:
Reputatie kun je gewoon vinden in het profiel van een speler. Zelfde pagina waar zijn volledige naam, talen, favoriete club etc staan.
Ik zie het. Jammer dat dat zoveel leeswerk is
Nee, merp!
Verwijderd
Ik zit met een probleempje. Net een nieuwe spelletje begonnen (met Man City). Als manager heb ik de reputatie van zondagsamateur. Nu, bij mijn teamtalks zijn de spelers altijd "oogde ongeinteresseerd. Dit begint zo mijn tol te eisen op de moraal. Ik heb het even nagekeken en er zijn spelers die vinden dat de manager een gebrek aan ervaring heeft. Er is een manier om dit te omzeilen buiten m'n assist manager de teamtalks te laten doen?
Wat wel absurd is zijn de transfers. Ik ga Hamsik halen. Moet een transfersom betalen van 38mil euro + 6 mil tekenbonus en 4.6 mil voor de zaakwaarnemer. Dat is in totaal 48mil voor 1 speler. Die dan nog eens verdubbeling van z'n salaris wil wat niet onderhandelbaar is . En dat voor een kerel die maar 16 mil waard is ...
Wat wel absurd is zijn de transfers. Ik ga Hamsik halen. Moet een transfersom betalen van 38mil euro + 6 mil tekenbonus en 4.6 mil voor de zaakwaarnemer. Dat is in totaal 48mil voor 1 speler. Die dan nog eens verdubbeling van z'n salaris wil wat niet onderhandelbaar is . En dat voor een kerel die maar 16 mil waard is ...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 01:04 ]
Als je als amateur bij Man City gaat coachen/trainen dan klopt er iets niet. Dus óf je reputatie omhoog gooien of een kleinere club coachen.
Afgelopen seizoen (Feyenoord, 14/15) kreeg ik een baan aangeboden bij Chelsea, meer dan 100M transferbudget. Afgewezen, maar nu spijt. Ik heb namelijk bij Feyenoord weinig versterking kunnen halen en op het moment dat ik versterking heb kunnen halen was de inschrijving voorronde CL in alweer de poule des doods.
Van de 3 CL seizoenen heb ik 2x in de poule gezeten bij Barca, 2x Inter, 2x Man City, 1x Real Madrid, en gelukkig steeds één kleine ploeg in de poule (Genoa bijvoorbeeld).
Wat ik bijzonder vervelend vind is dat ik als ik bij Barca in de poule zit altijd Barca in de 2e ronde na poulefase krijg en anders de 1e ronde. Nog nooit anders geweest.
Volgens mij gaat dat loten via een vast systeem ofzo.
Afgelopen seizoen (Feyenoord, 14/15) kreeg ik een baan aangeboden bij Chelsea, meer dan 100M transferbudget. Afgewezen, maar nu spijt. Ik heb namelijk bij Feyenoord weinig versterking kunnen halen en op het moment dat ik versterking heb kunnen halen was de inschrijving voorronde CL in alweer de poule des doods.
Van de 3 CL seizoenen heb ik 2x in de poule gezeten bij Barca, 2x Inter, 2x Man City, 1x Real Madrid, en gelukkig steeds één kleine ploeg in de poule (Genoa bijvoorbeeld).
Wat ik bijzonder vervelend vind is dat ik als ik bij Barca in de poule zit altijd Barca in de 2e ronde na poulefase krijg en anders de 1e ronde. Nog nooit anders geweest.
Volgens mij gaat dat loten via een vast systeem ofzo.
[ Voor 72% gewijzigd door RedHat op 29-01-2012 09:38 ]
Verwijderd
ik heb nog een andere game lopen waar ik wel iets mee aan het opbouwen ben van reputatie. Achja ik wou gewoon een topclub eens runnen waar nog werk aan de winkel was.RedHat schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:34:
Als je als amateur bij Man City gaat coachen/trainen dan klopt er iets niet. Dus óf je reputatie omhoog gooien of een kleinere club coachen.