Anoniem: 426307

toolkist schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:35:
En wie is die eigenaar? Juist, Ajax :p
Ajax heeft op zeker niet het gehele aandelenkapitaal uitgegeven.

Ik snap zelf de vormwisselingen niet zo. Ene wedstrijd schieten ze 10 van de 15 ballen op goal en vliegen er 7 in, de wedstrijd erop proberen ze weer massaal de cornervlag te raken en mag je blij zijn als je van de 25 schoten er 5 op goal krijgt die uiteraard geen van allen raak zijn, tegen een mindere keeper dan de wedstrijd ervoor.
Nee kijk, als je 100% aandelen hebt, en je geeft er 30% uit en die 70% hou je in eigen beheer dan is die 30% meteen 100% van de uitgegeven aandelen en dient het dividend over die 100%, dus de 30% die uitgegeven is, uitbetaald te worden. M.a.w. je betaald alles aan die 30%.

Maar dit is zwaar offtopic ;)

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:04
hahaha nogal!

Iemand tips voor talenten voor tottenham? rond 7 mil

Anoniem: 295814

abel taarabt? :)

• Xenophoben
wat moet die ongeveer koste?

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 12:47

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Xenophoben schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:05:
[...]

hahaha nogal!

Iemand tips voor talenten voor tottenham? rond 7 mil
Kara , volgens mij ergens in Noorwegen op te halen voor 2.5 miljoen. Een DMC.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47
Tijd geleden poste ik dit ook al maar nu gebeurde het weer :( Halve finale beker tijdens een interland week en weer tegen Vittesse. Waar ik de vorige keer nog won werd er deze keer verloren met 1-0.
van mijn eerste team (25 spelers) waren er 2 geblesseerd en 12 afwezig dus ik had precies 11 spelers. Uit het 2e viel ook niet veel te halen vanwege interland verplichtingen.

In het echt zou zoiets niet gebeuren en al zou het wel gebeuren dan zou je gewoon de optie hebben om een verandering van speel datum aan te vragen.

Het leuke is dat ik de dag erna lekker met Spanje uit tegen Armenia mag.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 17-11-2011 22:59 ]

waarde is geloof ik 6M euro in fm12 maar dat zijn dollars, dus hij zou moeten passen in je budget. Ik geloof dat ie soms weg mag, is een balotelli 2 dacht ik. Beetje een ego.

Hij komt ook van spurs dus misschien heb je geluk en wil die wel weer terug op het oude nest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Anoniem: 295814 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:22:
[...]

waarde is geloof ik 6M euro in fm12 maar dat zijn dollars, dus hij zou moeten passen in je budget. Ik geloof dat ie soms weg mag, is een balotelli 2 dacht ik. Beetje een ego.

Hij komt ook van spurs dus misschien heb je geluk en wil die wel weer terug op het oude nest
Bedankt ik zal vanavond eens kijken!
Gisteren heb ik kadlec gekocht, wat een talent!! eerste 5 wedstrijden staat hij al 15 goals!?!?!??!!
waarvan 5 in uefa... en dat voor 4 mil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:32:
Dit is irritant, speel in Noord-Ierland Second Divison, En dat gaat best aardig al zeg ik het zelf. Eerste halverwege de competitie en in de beker(s) goede resultaten gehaald.

Alleen zit ik met allemaal part-time contracten en die krijg ik met geen mogelijkheid verlengd. Iemand een oplossing hiervoor? Mijn beste spelers worden nu weggekaapt, en ik krijg geen kans om een nieuw contract aan te bieden. Ik loop vast bij het kiezen van de lengte van het contract; daar komt geen datum te staan. Super irritant...
Opgelost hoor. Blijkbaar kan je alleen verlengen als je de status bij het aanbod op key-player zet. Dat betekent wel dat mijn U18 nu compleet bestaat uit Key Players, maar dat mag de pret niet drukken.

In de competitie met hakken over de sloot gepromoveerd. 8 wedstrijden voor het eind 12 punten voor, maar met 8 verliespartijen, 2 gelijkspelen en 2 overwinningen kom je niet ver. Uiteindelijk met 2 punten achterstand tweede geworden en gepromoveerd naar de Noord-Ierse First division.

Sloeg echt helemaal nergens op, eerste 18 wedstrijden 15 gewonnen, 2 gelijk en 1 verloren... Mijn verdedigers hadden massaal o-benen, de oogsterkte van mijn spitsen spontaan naar -8 en de rest deelde mee in de vreugde die wij vormdip noemen... Hopen dat dat in de competitie volgend jaar beter gaat, anders maken we gelijk weer de sprong terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:59

Vos

AFCA

In mijn multiplayer spel (kameraad is Porto) ben ik met Schalke nipt kampioen geworden, 1 puntje voor Bayern. Met in totaal 32 verliespunten (6 verlies 7 gelijk).

Was een seizoen met ups en down, met een teammeeting na 5 verliesduels op rij welke goed uitpakte. Stond ± 8 duels voor einde 8 punten achter op Bayern op de 3e plaats. Doordat ze ook thuis punten gingen verspelen en ik nog maar 2 gelijk speelde kon ik op de laatste dag de titel pakken door thuis te winnen van Nurnberg. Dit ging vrij gemakkelijk met 3-0 ofzo.

- Beker halve finale raus gegen Bayern.
- EURO league poule fase 1e geworden, 1e KO ronde Ajax verslagen, maar daarna eruit tegen Sevilla (2x met 1-0).

Nu op naar seizoen 2 :).

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 18-11-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Black
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kampioen (2 punten voorsprong op Twente en Ajax) en de beker gewonnen met Heracles. Met Plet als topscoorder met 21 goals in de competitie, met als gevolg dat hij zijn contract (nog 12 maanden) alleen wil verlengen als hij 4x zoveel salaris (van 3.2k naar 11k, op een salarisbegroting van 80k) krijgt. Daarnaast een nieuwe topspeler aangetrokken met bijbehorend salaris met als gevolg dat Everton ook gelijk dat salaris krijgt, omdat hij de grootverdiener moet evenaren. Vervelende clausule. :(

Nadat ik kampioen was geworden vroeg ik om contractverlenging en uitbereiding van het stadion (16 van de 17 keer uitverkocht tijdens de competitie). Beide werden geweigerd. Vervolgens krijg ik 2 weken later te horen dat beide gaat gebeuren. Typisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou dat dan een bug zijn? Of is dit gebeurd na 1 seizoen? Dan kan er sprake zijn geweest van een overgang ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Anoniem: 295814 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:09:
Zou dat dan een bug zijn? Of is dit gebeurd na 1 seizoen? Dan kan er sprake zijn geweest van een overgang ofzo
Ik denk dat je het wel een bug mag noemen en deze heeft er altijd al in gezeten.
Het heeft denk ik inderdaad te maken met de overgang naar het nieuwe seizoen (dus dat het bestuur elk seizoen apart bekijkt) en het feit dat daardoor het bestuur AI in het spel niet echt aan de lange termijn planning denkt.

Sluit binnenkort seizoen 2016/17 af met Ajax en zal denk ik wel kampioen worden en zit nu in de halve finale CL. De laatste 3 seizoenen bekijk ik altijd tegen het einde van het seizoen naar het toeschouwers gemiddelde van de Arena en deze zit de laatste 3 jaar elk seizoen boven de 52,000. Dus je mag er wel van spreken dat we al minimaal 3 jaar lang elke thuis wedstrijd uitverkocht zijn.

Elk jaar vraag ik het bestuur om een nieuw stadion en elk seizoen krijg ik het zelfde antwoord, dat de aanhang niet groot genoeg is om een groter stadion vol te krijgen.

We zijn altijd uitverkocht en onze reputatie is 4 sterren, we zitten vlak onder Schalke qua rep en vlak boven Dortmund dus een groter stadion krijgen we denk ik echt wel vol.
En een groter stadion heb ik echt wel nodig wil ik een budget krijgen waarmee ik elk seizoen kan meedoen om de CL en de grote namen contracteren. Alhoewel dat laatste wel moeilijk gaat worden aangezien ik er nog steeds vanuit ga dat er een sponsoring cap is op de Ere Divisie clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Raar, in FM2011 had ik in 2014 (of 15) Defour, Pastore, Albiol, Van Persie (miskoop), Sneijder (als invaller) Motta, Khedira enz rondlopen, Was grotendeels wel mogenlijk gemaakt door de wereldtalent (Okyere Issah) die iedere verdediging zoek speelde en schoot en daardoor makkelijk alles maar won wat er te winnen viel, helaas hebben mijn scouts in 2012 nog geen vergelijkbaar talent gevonden, al zijn de verdedigers dit jaar wel makkelijker te vinden (als talenten dan).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Turbosjaak schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:03:
[...]

Kara , volgens mij ergens in Noorwegen op te halen voor 2.5 miljoen. Een DMC.
Die gast heb ik begin dit seizoen gehaald.
Hij zat bij AC Milan, Milan had hem 3 jaar ervoor voor 11.5mln gehaald maar hij speelde nooit (33 wedstrijden in 3 jaar tijd) en ik mocht hem overnemen voor 4,2mln.

Ik gebruik hem zelf als DC want voor die positie heeft hij de perfecte stats en hij doet het gewoon super. 1 groot nadeel, hij komt uit Senegal en speelt dus voor het nationale team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:48

On_E

Housemusic

En kampioen met Utrecht, in seizoen 2. :o

Het lijkt er ook voor mij op dat deze versie makkelijker is dan voorgaande FM's, want zo snel kampioen worden was me nog niet eerder gelukt met Utrecht.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/htfmlx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/so5s.jpg

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ken ik fc utrecht niet zo, maar ook wel een beetje een switch in spelers toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Anoniem: 295814 schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:12:
Nu ken ik fc utrecht niet zo, maar ook wel een beetje een switch in spelers toch?
Meestgebruikte basis was :

Fernandez
Bovenberg-Nilsson-Wuytens-Brock/Burnet
Martensson-Wilik/Ayoub
Sestu-Bruins-Oar
Gerndt

Van de 11 spelers dus 7 uit de originele basis, en de 4 aankopen zijn goed maar niet zo supergoed dat ik er gelijk kampioen mee zou worden, dacht ik. :P

[ Voor 3% gewijzigd door On_E op 21-11-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411619

Weet iemand of er ergens op internet een overzicht is met de vertalingen per rol die je een speler kan geven? Ik gebruik namelijk een trainingsschema van internet met benamingen als 'full back', 'wide mid sup', 'sweeper cb'. Ik speel FM alleen in het nederlands, en niet alle vertalingen zijn me dus duidelijk waardoor ik niet alle spelers op een juist trainingsschema heb zitten.

Een lijst met vertalingen zou dus erg handig zijn, ik heb alleen al tijden zitten zoeken maar niks kunnen vinden, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wide mid is gewoon een vleugelspeler al Heb je een punt als je zegt dat dat vaag is. Sup Weet ik niet. En sweeper is laatste man. Cb is center back. Full back is aanvallende back of verdediger R/L

@on_e, dan valt het nog wel mee ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Anoniem: 295814 schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:11:
Wide mid is gewoon een vleugelspeler al Heb je een punt als je zegt dat dat vaag is. Sup Weet ik niet. En sweeper is laatste man. Cb is center back. Full back is aanvallende back of verdediger R/L

@on_e, dan valt het nog wel mee ja :)
Sup = Support Duty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag me af wat die dan mee moet krijgen wat een dm of aanvallende mid dan niet zou gaan trainen.

Ik houd nooit zo van die enorme hoeveelheden profielen. Heb er maar 5 ofzo. Een mid die wat vaker moet schieten laat ik wel trainen bij de spitsen zo ook de dm, lekker bij de cb training gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411619

@ EnzoMatrix: Die voorbeelden kan ik ook nog wel op komen, maar ik bedoelde eigenlijk een volledige lijst van alle rollen :P, je zou toch zeggen dat iets dergelijks wel ergens te vinden moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan snap ik je vraag niet. Want alle termen zijn toch al vrij duidelijk? Lijstjes zijn idd wel handig ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
google translate :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Briljant. Net met 5-2 verloren in de beker, van Ajax 2. Met Ajax 1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik en een vriend spelen de Nederlandse competitie, echter ik had Ajax en hij PSV.
Nadat hij 3x op een rij verloor (van utrecht, nac & groningen.) had hij er totaal geen zin meer in en begin hij te piepen dat ik 10x zoveel transfergeld had en dat het daaraan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Black
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Weer iets bizars. Plet (Heracles) wilde na mijn eerste jaar (kampioen + beker) eerst alleen z'n contract verlengen als deze van 3,2k p/w naar zo'n 12k zou gaan. Nu probeerde ik het nog eens na 3 oefenwedstrijden, vraagt hij ineens nog maar 5,5k. Uiteindelijk is het me gelukt voor 4,6k. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:23:
Ik en een vriend spelen de Nederlandse competitie, echter ik had Ajax en hij PSV.
Nadat hij 3x op een rij verloor (van utrecht, nac & groningen.) had hij er totaal geen zin meer in en begin hij te piepen dat ik 10x zoveel transfergeld had en dat het daaraan lag.
zo een maat heb ik ook. Hij speelt met bv Chelsea en zeurt er dan over dat hij 10x op doel schiet en niet scoort over dat hij tegen de nr15 ofzo verliest terwijl hij beter was.

Daarnaast heeft PSV gewoon een zeer sterk team aan het begin van FM, en dat ze geen echt transfer budget meer hebben aan het begin is nogal logisch als je bekijkt dat er in diezelfde zomer al voor veel gehaald is.

@On_E
Utrecht heeft in FM een erg sterk team (voor de eredivisie). Ze deden bij mij de eerste jaren gewoon mee in de top en hebben bij mij geloof ik in het 2e en 3e seizoen erg lang mee gedaan om de titel.
Heb zelf het gevoel dat een paar Utrecht spelers iets overgewaardeerd zijn in FM. Vooral Gerndt schoot er bij mij de eerste paar seizoenen de ene na de andere bal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:38
Ik weet dat ik bij de oude FM altijd nog wat extra spelers in de database deed laden bijv uit Nigeria, Kamaroen e.d. Ik zie deze optie in FM 2012 niet meer. Is deze er uit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Razer schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:52:
Ik weet dat ik bij de oude FM altijd nog wat extra spelers in de database deed laden bijv uit Nigeria, Kamaroen e.d. Ik zie deze optie in FM 2012 niet meer. Is deze er uit gehaald?
Dat idee heb ik wel, ik miste de optie ook .... extra brazilianen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die optie is er nog steeds. Bij de setup van je spel kies je eerst welke database je laadt, evt. i.c.m. extra bestanden. Daarna kies je het gewenste aantal competities. Vervolgens kan je aangeven hoe groot je database is. Daarbij kan je ook voor aangepast kiezen. In dat menu kan je alle spelers laden die je wilt. Per nationaliteit of competitie bijv. Mocht je echt per club willen laden, dan zul je het via zelfgemaakte ddt bestanden moeten doen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Deadsy schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:38:
@On_E
Utrecht heeft in FM een erg sterk team (voor de eredivisie). Ze deden bij mij de eerste jaren gewoon mee in de top en hebben bij mij geloof ik in het 2e en 3e seizoen erg lang mee gedaan om de titel.
Heb zelf het gevoel dat een paar Utrecht spelers iets overgewaardeerd zijn in FM. Vooral Gerndt schoot er bij mij de eerste paar seizoenen de ene na de andere bal in.
Dat idee had ik ook al wel een beetje idd. ;)

Gerndt schiet ze er idd vanuit alle hoeken en standen in, Tommy Oar geeft continu perfecte voorzetten, en Marcus Nilsson is een 4,5 ster verdediger, terwijl ie in het echt (nog) totaal niet overtuigt.

Ach ja, maar eens kijken hoe ik 't in de CL doe, en na komend seizoen waarschijnlijk een nieuwe echte LLM game starten, dat vind ik toch altijd het leukste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 25-07 15:57
Iemand hier ook performance problemen met fm2012? Ik heb totaal al 10 seizoenen gespeeld in 3 verschillende games maar nu ineens wil fm niet meer lopen. De processor staat constant op 100% waardoor het niet meer speelbaar is. Dit is vanuit het niets gekomen en zodra fm afgesloten is doet de laptop weer normaal.

Is dit een bekende issue of moet ik gewoon even kijken of er een update beschikbaar is?

Voor wie het wil weten. Het is een HP 8440P met 120gb SSD er later in gezet. Windows 7 32bit.

UPDATE: Na installeren van de update werkt het weer 8)7 Toch vreemd...

[ Voor 17% gewijzigd door Malt007 op 22-11-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:38
Jorgen schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:48:
Die optie is er nog steeds. Bij de setup van je spel kies je eerst welke database je laadt, evt. i.c.m. extra bestanden. Daarna kies je het gewenste aantal competities. Vervolgens kan je aangeven hoe groot je database is. Daarbij kan je ook voor aangepast kiezen. In dat menu kan je alle spelers laden die je wilt. Per nationaliteit of competitie bijv. Mocht je echt per club willen laden, dan zul je het via zelfgemaakte ddt bestanden moeten doen.
Dankjewel, vanavond eens uitzoeken en anders maar even nieuwe game starten.
Of kun je deze hetzelfde als competities nog later toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 20:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nee. Hiermee geef je aan welke spelers er standaard worden geladen. Bij het toevoegen van competities worden er spelers geladen of verwijderd die nodig zijn om die specifieke competities te kunnen spelen.

Bijv.

Je laadt Nederland, België en Frankrijk, met een normale database, inclusief alle spelers uit Duitsland.
Je spel wordt nu gemaakt en bestaat uit alle voetballers die nodig zijn om NL, BE en FR te spelen, aangevuld met de belangrijkste spelers om je normale database te vullen. Daarbovenop krijg je nog eens alle spelers uit Duitsland.

Stel dat je nu na een paar seizoenen de volgende setup wilt hebben: Nederland, België en Engeland. Het spel past tijdens de seizoensupdate jouw database aan. Je krijgt wederom alle spelers die nodig zijn om in NL en BE te spelen. Nu worden echter de spelers van Frankrijk verwijderd en vervangen voor gesimuleerde spelers in Engeland. Verder wordt natuurlijk wel gekeken welke FR spelers nodig zijn voor jouw normale databasegrootte. En wederom krijg je nog steeds alle Duitse spelers.

Samengevat:

(spelers noodzakelijk voor competie; spelers voor database; aanpassingen)
1e setup: NL + BE + FR; normaal; alle DE
2e setup: NL + BE - FR + ENG; normaal (incl FR voor normale db); alle DE

Je krijgt dus enkel nieuwe / andere spelers die horen bij je competities. Sommige spelers had je al (en behoud je) vanwege je databasegrootte, of vanwege de keuzes in het menu van de aangepaste database. Sommige spelers verlies je omdat ze niet meer nodig zijn in jouw database als je een competitie verwijderd.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vast al een keer eerder gevraagd, maar omdat de vraag kort te beantwoorden is:

Kan het eigenlijk kwaad om veel staf uit het buitenland te hebben? Met spelers krijg je namelijk regelmatig communicatieproblemen etc. Ongeveer drie kwart van mijn staf is weg gekocht door grotere clubs na een succesvol eerste jaar bij PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:24
Wat blijft football manager verslavend, ik heb bf3, skyrim, L.A. Noire en Saints Row 3 op de plank staan, maar speel nog het meeste FM. Ik weet niet hoe het komt.
En wat een held is Kevin Mirallas geworden in het 3de seizoen, hij heeft dit seizoen 6 competitie wedstrijden gespeeld en er nu al 12 in liggen. Bony is weer eens 3 maanden geblesseerd en heeft zijn rol van doelpunten maker prima overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
Idd een erg verslavend spel, de afgelopen weken regelmatig wat later naar bed vanwege FB2012 :)

zit in seizoen 2013/2014 en topscorer van mij (speel als ajax) is Vertonghen :S, die kopt elke wedstrijd er wel 1 in....

Ik rouleer wel regelmatig mijn spitsen aangezien ik een aantal interessante talenten heb (transfervrije amerikaan en een congolees die ik uit guatemala geplukt heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Laatst online: 26-06 11:35

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Mijn god wat is de Welsh League zwaar.
Geen geld en niemand wil ooit signen :D

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Heb meer dan een week geen FM kunnen spelen en toen ik gisteren weer begon stond ik aan het begin van een nieuw seizoen en kon me niet meer echt herinneren wat ik van plan was.

Begon maar ermee spelers die het niveau niet aankonden te verkopen en weer 2 basis spelers voor veel geld weg te doen. Na veel nadenken ook besloten mijn AMR Diop weg te doen. Top speler maar heeft nog nooit een heel seizoen gespeeld.
Telkens als hij op dreef komt en het team bijna draagt raakt hij geblesseerd. De potentie die in de gast zit is enorm maar in de competitie is zijn max voor 2 seizoen 21 wedstrijden en dit is gewoon niet genoeg. Voor 4.5mln en 20% weg. Als hij een heel seizoen fit was geweest en gewoon zijn niveau had gehaald in deze wedstrijd dan was het gewoon een top speler die 20mln waard was.

Maja ik begon het seizoen met een sterk team, paar sterke spelers uit de jeugd en wat ervaren spelers zoals Sahin. Ik dacht kans te maken op de CL met dit team maar zoals het nu uitziet is de kans best groot dat ik na de winter in de EL speel.

Ik kwam in een groep met Inter, Spartak Moscow en Anderlecht. Ik had verwacht deze groep als groepswinnaar af te sluiten maar nu na 4 wedstrijden zit ik op 3 punten -.-
De eerste pot uit tegen Anderlecht was ik de betere ploeg maar toch eindigde het met 1-1 en toen sloeg het noodlot toe.
De volgende 2 (zeer belangrijke) wedstrijden (thuis tegen Spartak en Inter) moest ik mijn halve team missen. Spits, beide wingers, beide MCs, keeper en 1 DC kwijt aan blessures. Allemaal weg voor 6 tot 10 weken.

Tegen Spartak en Inter werd het dus 0-3 (kansloos onderuit) en 5-5.
De 5-5 tegen Inter moest ik doen met een 16 jarige keeper omdat de andere 3 opties een blessure hadden. We stonden op een gegeven moment zelfs met 1-3 achter dus de 5-5 vond ik nog best goed.
Uit tegen Inter ook nog even 2-2 dus nu sta ik 3e met 3 punten minder dan Inter.

ps: Ik vroeg deze zomer zoals gebruikelijk om een nieuw stadion bij het bestuur en deze keer reageerden ze met: We zullen erover nadenken en zullen ons besluit snel mee delen.
Paar weken ingame later viel me op dat ik nog geen reactie van het bestuur gehad had dus keek ik maar bij boardroom en zag daar dat het stadion reeds in aanbouw was :/.
Aantal zitplaatsen etc weet ik dus niet maar ik hoop dat het een stuk groter is dan de Arena. Dus minimaal 15 tot 20k meer zitplaatsen en ruimte om uit te breiden.

[ Voor 11% gewijzigd door Deadsy op 28-11-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:33:
Het is vast al een keer eerder gevraagd, maar omdat de vraag kort te beantwoorden is:

Kan het eigenlijk kwaad om veel staf uit het buitenland te hebben? Met spelers krijg je namelijk regelmatig communicatieproblemen etc. Ongeveer drie kwart van mijn staf is weg gekocht door grotere clubs na een succesvol eerste jaar bij PSV.
*kick*

Geen idee wat betreft je vraag. Wel een tip om het wegkopen van je staff tegen te gaan:
Zodra je bericht krijgt, dat één van je staff-leden benaderd wordt door een andere club, direct een nieuw contract aanbieden aan diezelfde trainer/scout/whatever. 9 Van de 10 keer kiest hij dan voor jou en kan je 'm behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

Sherlock

No Shit

Na een tijdje wikken en wegen toch maar weer de nieuwe versie van FM gekocht, ik ga weer een makkelijk beginnen (met Ajax) en als ik het een beetje door heb ga ik eens in de eerste divisie of in het buitenland kijken. Ik kijk er al naar uit :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 20:02
Ben maandag begonnen met Offenbach Kickers in de 3. Bundesliga. Zitten aardige spelers daar verder :o Eerste game met Ajax gedaan, was vrij eenvoudig allemaal. Kampioen met overmacht, beker zonder problemen, alleen in de CL 3de geworden in een poule met Zenit Arsenal en een matig clubje uit het oosten van Europa. Wel zuur in de CL, want stond na 5 wedstrijden nog eerste ook. 1-0 verlies van Zenit en Arsenal won natuurlijk van dat andere team waardoor het Europa League werd voor mij. Daar na twee rondes eruit gevlogen tegen Valencia op uitdoelpunten :X

Maar goed, dat was om even weer in FM te komen, nu begonnen in Duitsland dus, zit pas in de voorbereiding, maar die begon aardig. Thuis tegen Maccabi Tel Aviv met 0-0 gelijk gespeeld. Dat is een team dat Europees speelt terwijl wij daar toch heel ver van verwijderd zijn :P Eens zien of het in de competitie ook goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
WTF! Mijn chairman zit aan de coke ofzo...

Ik speel met Terek Grozny, in de Russische First Divison.

Komt er een bod van 1.2 miljoen voor mijn 3e beste speler, een DC. Een kaal bod, met geen enkele clausule voor de toekomst. Mijn chairman accepteert deze buiten mij om, omdat hij "too good to turn down" zou zijn. Dit terwijl de speler rated is op 950K, en ik al boden van andere clubs had lopen van 2+ miljoen, inclusief toekomstige clausules zoals "percentage of next sale"....

Maar het kan nog gekker: zodra hij dan verkocht is, krijg ik de melding van het bestuur dat ze 'very disappointed' zijn dat hij maar voor 1.2 miljoen weggaat... hierdoor is mijn positie nu veranderd van "Stable" naar "Insecure".... ondanks de promotie!

En het kan nóg erger: ze verkopen hem aan mijn grootste concurrent voor de titel... dat bod van 2M waar ik zelf al mee bezig was, ging naar een club uit een compleet ander land...

Nee, da's pas lekker! WTF! Driedubbel genaaid worden door je chairman...

Enneh...:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Tr9mzWBVFxZy9LmnuxDNsEzD/full.jpg

Je zou maar coach van dat onderste team zijn, met zo'n doelsaldo. Ze hebben 3 coaches versleten dit seizoen :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:29
Beste FMers,

Ik heb even een vraagje over regens.
Ik lees her en der dat er over het algemeen meer goede regens bij komen, maar in mijn game stroomt er maar barre weinig redelijk tot goede spelers door.
Niet alleen bij mij, maar de nederlandse competitie in het algemeen.
Speel nu voor het 5e seizoen bij PSV, heb sinds het 2e of 3e seizoen mijn faciliteiten en jeugdscoutings netwerk op het hoogst.
Nu voor het eerst in mijn game komt er 1 speler die 4 sterren krijg en 1 die 3 sterren krijgt, de rest is tot nu toe gewoon niet bruikbaar, sommige hooguit jupiler niveau.
Nou ben ik benieuwd of dit normaal is, en of er meer mensen zijn die dit probleem hebben, aangezien ik toch wel erg graag met mijn eigen jeugd aan de slag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 23:31

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tsja, hoeveel spelers bij topclubs komen uit de eigen jeugd? Je zult een keer in de zoveel seizoenen een speler er bij krijgen die je eerste kan halen, en wereldwijd komt er af en toe een speler bij van het niveau Messi/Villa/Fabregas/Pique zeg maar. Verwacht niet dat je ooit een volledig team uit je eigen jeugd kan hebben.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hangt ook af van hoe je traint. Als je ze traint en wacht totdat ze 4 sterren zijn voordat ze mogen spelen, tja dan duurt het langer. als je ze geen mentor geeft duurt het ook langer. het is geen hocus pocus, als er een potentie is van 4 sterren wil dat alleen maar zeggen dat ie het misschien haalt. Zo ook bij een 2 ster speler, als je die er vaker inzet word ie ook beter. met de goede training en het juiste spel halen die ook wel 3 ster tot 3,5 ster.

Ik heb bij mijn braziliaanse game ook een speler in mijn team die 'useful' zou zijn. Na verkoop van een andere speler staat ie er gewoon vast in, en is het inmiddels een quality player. hangt dus ook af van wat je een speler gunt.

Volgens mij gaan cijfers nog steeds voor stats. Dus beter een Dost met een 8, dan Suarez met een 6. en die cijfers krijg je gewoon in een wedstrijd. Je moet ze er dus wel inzetten willen ze groeien. van alleen maar wedstrijden in het 2e worden ze natuurlijk geen topklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ben nu met mijn eerste seizoen Arsenal bezig, op 1 puntje het kampioenschap misgelopen maar wel de FA cup gewonnen, 58m voor Neymar betaald maar wel een pareltje :)

Alleen mijn coaches worden weggeplukt en kan geen goede nieuwe vinden. Iemand tips voor goede Engelse coaches of buitenlandse met een hoge "adaptability"?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of de database for FM 2012 voor de iPad dezelfde is als de database voor de PC-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Tophof schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:20:
Beste FMers,

Ik heb even een vraagje over regens.
Ik lees her en der dat er over het algemeen meer goede regens bij komen, maar in mijn game stroomt er maar barre weinig redelijk tot goede spelers door.
Niet alleen bij mij, maar de nederlandse competitie in het algemeen.
Speel nu voor het 5e seizoen bij PSV, heb sinds het 2e of 3e seizoen mijn faciliteiten en jeugdscoutings netwerk op het hoogst.
Nu voor het eerst in mijn game komt er 1 speler die 4 sterren krijg en 1 die 3 sterren krijgt, de rest is tot nu toe gewoon niet bruikbaar, sommige hooguit jupiler niveau.
Nou ben ik benieuwd of dit normaal is, en of er meer mensen zijn die dit probleem hebben, aangezien ik toch wel erg graag met mijn eigen jeugd aan de slag wil.
Ik scout veel met scouts die oog hebben voor talentjes, en die haal ik vervolgens op hun 16/17 de binnen, stoom ik (is tenminste de bedoeling) in 2 jaar klaar voor het eerste. Heb nu een 17 jarige spits die zo in het eerste mee kan, maar lekker zijn wedstrijden pakt in -19, daar beter wordt en lekker veel zelfvertrouwen) en dan volgend jaar het eerste in en dat doe ik alle linies, in eigen doorstroom maar 1 of 2 echte talentjes, alles wat in de middelmaat zit is of bankzitter of in de verkoop zodat de oorlogskas ook een beetje gevuld blijft. Je moet alleen soms hopen dat je niet een rellende talent pakt, al heb ik daar Tenerif als satelietclub voor.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
En de vierde keer op rij kampioen geworden met Olympiakos. De gemiddelde leeftijd van mijn elftal is 22 jaar. Als begin had ik het doel gesteld om zoveel mogelijk Griekse spelers aan te trekken, maar er zijn bar weinig goede talenten en ik heb al de best mogelijke Griekse spelers aangetrokken. Ik heb Bony al een tijdje geleden verkocht voor 10 miljoen aan Milan en heb daarvoor een echt best terug gekocht voor 10 miljoen, namelijk Mbaye Niang is in 2015 20 jaar en scoort er oplos. Is een Fransman, dus ben hem niet de helft van de tijd kwijt aan de Afrika cup en is niet zo blessure gevoelig als Bony. Voor de rest beginnen mijn talenten de basisspelers van de afgelopen jaren er uit te spelen dit seizoen.

Dit seizoen helaas uitgeschakeld voor de CL in de groepsfase, terwijl die zo goed begon, namelijk uit winnen van Bayern met 5-0. Doel van dit seizoen is de Uefa Cup winnen en nog meer de talenten de kans geven in mijn elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ik ben een nieuwe game begonnen met Cádiz, Second Division B4 in Spanje. Bedoeling is om Barca (en Real) van de troon te stoten maar dat zal nog wel vele jaren duren.

Meteen in het begin een vervelend voorvalletje. Ik bleek 8 huurspelers van Granada te hebben. Maar 2 dagen voor de competitie begon werden deze allemaal beeindigd en geen van de spelers hadden zin in een nieuwe verhuur. Ik kon nog net 2 spelers signen voor de deadline. Mijn bekendste speler is Marcel Seip (spoiler niet nodig, is toch te slecht voor bijna alle teams :)). Nu heb ik dus maar 17 spelers in het 1e, geen enkele jeugdspeler en mijn B-team is nog slechter dan het 10e elftal van FC Bal op het dak. Ik heb geregeld geblesseerden en dan komen er van die 'grijze' spelers bij. Dat zijn ook vaak draken maarja ik heb niets anders.

In de competitie gaat het wel aardig. Ik draai mee in de top 3, de eerste 4 teams strijden voor promotie begreep ik uit de rules. Dus dat gaat goed. Ik media blijkt mij als favoriet te zien voor het winnen van de titel maar dat moet ik nog maar zien. Persoonlijk vind ik top 4 al prima.

Ik moet trouwens terug komen op het feit dat Bertje het altijd ontzettend slecht doet met Nederland. Ik zit nu in November 2011 en Bertje aka Jan Janssen heeft alles gewonnen, zelfs Zweden en Duitsland uit. Duitsland uit zelfs met 3-0 gewonnen. Ik ben benieuwd naar dat EK :9~

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Dank voor de reactie, zo leer je nog es wat, ik wist niet dat potentie ook nog kon stijgen :)
quote Enzomatrix * Je moet ze er dus wel inzetten willen ze groeien. van alleen maar wedstrijden in het 2e worden ze natuurlijk geen topklasse*
Dat doe ik inderdaad wel, de redelijke tot goede talenten haal ik vaak zo rond hun 19e bij de selectie, of zou dat nog eerder moeten zodat ze hun potentie ook echt halen?..

Dan heb ik nog een vraagje, wat kan ik er aan doen dat mijn trainers niet omlaag gaan qua stats, ik had namelijk de training goed voor elkaar, alleen nu zijn er 2 trainers die van 4,5 naar 4 ster gegaan zijn.
Kan ik daar wat aan doen?...of moet ik die eruit gooien en 2 nieuwe trainers zoeken?

Zou dat trouwens met leeftijd te maken kunnen hebben?...ze zijn beide al wat ouder ( 60 en 61 )

[ Voor 6% gewijzigd door Tophof op 14-12-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
elvis84 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:43:
Ik moet trouwens terug komen op het feit dat Bertje het altijd ontzettend slecht doet met Nederland. Ik zit nu in November 2011 en Bertje aka Jan Janssen heeft alles gewonnen, zelfs Zweden en Duitsland uit. Duitsland uit zelfs met 3-0 gewonnen. Ik ben benieuwd naar dat EK :9~
Ik zit in mijn dortmund game in 2018 en Nederland staat ondertussen 25e op de wereldranglijst. Beloofd niet veel goeds dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-07 14:04
Malt007 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:01:
[...]

Ik zit in mijn dortmund game in 2018 en Nederland staat ondertussen 25e op de wereldranglijst. Beloofd niet veel goeds dus :'(
Gaat hier dezelfde kant op. Na een gewonnen Copa America met Argentinie het roer overgenomen in 2016. Moet zeggen dat behalve wat regens uit mijn eigen Ajax jeugd de doorstroom ronduit rampzalig is en de spelers die irl de dienst uit maken over hun top heen zijn. Gaat nog lastig genoeg worden te kwalificeren voor het WK in een poule met een sterk Wit-Rusland en Servie alsmede Litouwen en Finland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 22:09

FlotterPower

Boxy Brown

Carlos Tevez werd (net als in 't echt) in mijn game totaal niet gebruikt door Man City en was diep ongelukkig daar. Ik scoutte 'm al jaren maar hij wilde telkens niet komen naar een clubje als Malaga. Totdat hij transfervrij werd. >:)

Voor 105k per week wilde hij wel een potje ballen, maar hij had blessure na blessure en schopte geen deuk in een pakje boter. Normaal heb ik wel wat geduld met spelers, ze moeten immers wennen aan een nieuwe competitie en club, maar in dit geval heb ik twee grote talenten die niet aan spelen toekomen en een eerste spits die 1 op 1 loopt. Dus na een halfjaar besloten Tevez maar weg te doen.

Wat leek als een miskoop is toch nog een grote financiële klapper geworden. :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gFoNr.jpg

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:15
Dat is wel >:)

Ik speel met Feyenoord, Seizoen 2 in de CL. Ik moest tegen Inter 1e wedstrijd, kwam 1-0 achter maar maakte vrij snel 1-1 en 1-2. Geweldig. 3 minuten blessuretijd en in de 4e minuut crasht FM :( God wat was ik pissig. Savegame laden; wedstrijd ervoor laatste save :(

Nu heb ik hem 20x gereload maar nog steeds niet de 1-2. Ik móet een 1-2 omdat dat zonder crash ook zo geweest zou zijn. Wat baal ik hier van. Vanavond nog maar eens proberen, ik wil verder!

[ Voor 105% gewijzigd door RedHat op 14-12-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-07 16:36
Lekker verdient aan Teves. Ik heb met Ajax in 2015 Balotelli transfer vrij overgenomen van City. Hij verdient 78k per week maar hopelijk kan ik hem uiteindelijk ook voor zoveel verkopen.

Hopelijk zet hij zijn badkamer in Amsterdam niet in de fik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:03
na een tijd niet meer gespeeld te hebben ben ik een nieuwe game begonnen in Amerika. Hier werken zij met een transfersysteem waarbij er spelers voorgesteld worden die je mag kiezen na mate hoe je gepresteerd hebt en nog meer factoren.

Helaas snap ik de werking in FM niet. Als de draftpicks er zijn snap ik niet hoe ik een speler kan kiezen? Weet iemand mij dit uit te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

BoB_HenK schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:27:
[...]

Gaat hier dezelfde kant op. Na een gewonnen Copa America met Argentinie het roer overgenomen in 2016. Moet zeggen dat behalve wat regens uit mijn eigen Ajax jeugd de doorstroom ronduit rampzalig is en de spelers die irl de dienst uit maken over hun top heen zijn. Gaat nog lastig genoeg worden te kwalificeren voor het WK in een poule met een sterk Wit-Rusland en Servie alsmede Litouwen en Finland.
Maar hoe ging het bij jullie dan in de eerste paar seizoenen? In mijn vorige game presteerde Bertje al meteen dramatisch en won geen enkele wedstrijd op San Marino na. Op het EK speelde hij 2x gelijk en verloor 1x (uit mijn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

RedHat schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:34:
Nu heb ik hem 20x gereload maar nog steeds niet de 1-2. Ik móet een 1-2 omdat dat zonder crash ook zo geweest zou zijn. Wat baal ik hier van. Vanavond nog maar eens proberen, ik wil verder!
Ik ben dus niet de enige die af en toe een wedstrijdje overdoet >:)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Slasher schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:12:
[...]

Ik ben dus niet de enige die af en toe een wedstrijdje overdoet >:)
Nouja, maar bij één wedstrijd gedaan door een crash. Heb hem nu gesaved met 2-2. Erg balen omdat de uitslag echt 1-2 had moeten zijn :( (3 punten 1e wedstrijd CL is toch wel écht nodig, met Inter,Man City en Olympiacos in de poule).

Nu maar verder. Ik baal toch wel eigenlijk :'(

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

elvis84 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:04:
[...]

Maar hoe ging het bij jullie dan in de eerste paar seizoenen? In mijn vorige game presteerde Bertje al meteen dramatisch en won geen enkele wedstrijd op San Marino na. Op het EK speelde hij 2x gelijk en verloor 1x (uit mijn hoofd).
Ok nu moet ik tóch weer terug komen van mijn eerdere uitspraak. Op het EK wederom in de 1e ronde uitgeschakeld. Maar ik weet niet precies waarom. Wordt Nederland hier nou op alfabet uitgeschakeld? De rules zeggen: Results between teams, goals difference, goals scored. Maar dit is allemaal exact hetzelfde en meer rules staan er niet in FM.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/3515zl4.png

• RedHat
OMG, dat is wel zuur zeg. Het lijkt er inderdaad op dat je op 'Alfabet' uitgeschakeld bent.

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 13:50

Bananenspin

Omdat het kan

Het zou ook onderling resultaat zijn, dat geldt in het echte voetbal tenminste wel zo..!

HOI.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

Sherlock

No Shit

Bananenspin schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:41:
Het zou ook onderling resultaat zijn, dat geldt in het echte voetbal tenminste wel zo..!
Je bedoelt die 1-1? ;)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:29
Volgens mij komt het dan aan op loting ;w

Is er iemand anders toevallig ook bezig met een pot van River Plate (Arg)? Ik doe het goed, maar door leningen gaan we langzaam failliet. Ben benieuwd of iemand dat al eens meegemaakt heeft en wat er dan gebeurd. Er is wel wat vage interesse in mijn spelers, maar niemand is nog weg.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

• Vos

Vos

AFCA

RedHat schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:48:
[...]

Nouja, maar bij één wedstrijd gedaan door een crash. Heb hem nu gesaved met 2-2. Erg balen omdat de uitslag echt 1-2 had moeten zijn :( (3 punten 1e wedstrijd CL is toch wel écht nodig, met Inter,Man City en Olympiacos in de poule).

Nu maar verder. Ik baal toch wel eigenlijk :'(
Speelde je thuis of uit? Maakt ook niet heel veel uit...maar winnen zou niet heel realistisch zijn ;). Of je moet in 1 jaar ineens een super elftal hebben staan...

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

RedHat schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:13:
OMG, dat is wel zuur zeg. Het lijkt er inderdaad op dat je op 'Alfabet' uitgeschakeld bent.
Gelukkig was het Bertje en niet ik zelf :)

Blijf erbij dat NL in FM al jaren underrated is. Ze komen nooit in de halve finale van een toernooi terwijl NL al 15 jaar aantoont bij de beste 5 van de wereld te horen. Telkens komen er nieuwe talenten naar voren terwijl niemand het had gedacht.

In tegenstelling tot Engeland die zijn altijd overrated. Ze bakken er nooit iets van op een toernooi maar in FM krijgen ze altijd een overload aan nieuwe talenten. Het leven is zo oneerlijk ;(

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

BjornE schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:39:
Volgens mij komt het dan aan op loting ;w

Is er iemand anders toevallig ook bezig met een pot van River Plate (Arg)? Ik doe het goed, maar door leningen gaan we langzaam failliet. Ben benieuwd of iemand dat al eens meegemaakt heeft en wat er dan gebeurd. Er is wel wat vage interesse in mijn spelers, maar niemand is nog weg.
Ik maak het met mijn huidige club (Cadiz) ook mee. Ik moet nog ongeveer 8m schulden afbetalen voor 300K per maand maar dat heb ik niet. Saldo is nu ongeveer 0. Maar het wordt telkens aangevuld door 'het bestuur'. Ik zag wel dat een concurrent van me haar trainingscomplex verkocht aan de gemeente. Da's wel realistisch al kan ik daarvoor geen aanvraag vinden bij mijn eigen bestuur. Misschien dat mijn bestuur dat besluit straks wel voor mij neemt. Het stadion is in ieder geval al niet van mij, ik kan een aanvraag doen om een nieuw stadion te bouwen of het huidige stadion te kopen!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:29
Ik heb dat ook. Per maand 5-800K aflossen ivm twee leningen. Tot nu toe loopt het rustig op. Sta nu ca. 7 mln rood. Ik mag nog staf aannemen, en heb zelfs wat budget doordat ik twee "fringe" spelers verkocht heb.

Op zich heb ik geen geld nodig en ik wil blijven proberen om door te gaan met deze groep zonder aankopen. River is te goed voor divisie 2 en ik denk dat ik ook zo mee kan doen weer in divisie 1 om de prijzen. Als het bestuur ingrijpt of er een nieuw bestuur komt, wordt dat anders...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

• Vos

Vos

AFCA

Vriend van mij had in MP game met Chelsea schuld van 70M (wel veel transfer fee, lage balans). Aan het einde van het seizoen kwam Abramovich met een grote zak geld (110M).

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Vos schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:02:
Vriend van mij had in MP game met Chelsea schuld van 70M (wel veel transfer fee, lage balans). Aan het einde van het seizoen kwam Abramovich met een grote zak geld (110M).
Dat is omdat Abramovich als sugar daddy is ingesteld. De meeste clubs zullen deze luxe niet hebben.

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Met Malaga heb ik hetzelfde gehad, ook een club met een puissant rijke voorzitter. Na een seizoen met grote aankopen en minder grote resultaten toch een flink verlies gedraaid, aan het eind van het seizoen injecteerde de voorzitter 20M in de club. :)

Het voelde wel redelijk goedkoop maar sindsdien loopt het hier financieel als een trein. Een beetje a la Udinese spelen en een handelshuis uithangen werpt zijn vruchten goed af.

[ Voor 26% gewijzigd door FlotterPower op 15-12-2011 16:24 ]

• S401
Probeerde een paar 4 sterren talenten van Barcelona over te nemen, maar die wilden allemaal minimaal 35.000 euro per week... en daar zaten een een paar van 15 jaar tussen. Dan heb ik toch veel liever Portugeese of Franse talenten. Er komen nu gelukkig ook een paar goede Griekse jongens uit de eigen kweek.

• RedHat
Vos schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:54:
[...]

Speelde je thuis of uit? Maakt ook niet heel veel uit...maar winnen zou niet heel realistisch zijn ;). Of je moet in 1 jaar ineens een super elftal hebben staan...
Uit.

Winnen was misschien niet realistisch maar als je alle games één keer speelt dan was 1-2 de eindstand geweest (Of er moest nog een tegendoelpunt komen maar het was 4e minuut blessuretijd van de 3 minuten, dus het kan maar érg waarschijnlijk zou het niet geweest zijn).

Dit had ik in mijn wildste dromen niet durven dromen maar het gebeurde. Dit was dé kans om bij de 1e 2 in de poule te eindigen (Voor Feyenoord érg veel geld). Van Man City is het niet likely dat ik ga winnen (Ze doen het wel slecht bij mij dit seizoen, dus het kán wel) en Olympiakos moet ik proberen 4 punten te halen (3 thuis 1 uit). Tegen Inter winnen uit is dan echt mega. Gelijkspel ook, dus heb hem maar naar tevredenheid gesaved en wil nu gewoon weer verder.

Team zoals hij nu ongeveer staat:
code:
1
2
3
4
Yaya Sonogo - Guyon Fernandez / Jonathas Reis
Cabral - ----------------------------------- Schaken
                  Verratti - Mokotjo
Nelom - Vlaar - Ramstein - Fernandez / Leerdam

Nelom, Vlaar en Ramstein doen het érg goed. Verratti er bijgehaald, maar eigenlijk ben ik bang dat Praet moet aanstellen als vaste middenvelder ipv Mokotjo. Maar moet zeggen dat ik niet te veel 'gekke' namen er in wil hebben.

Reis was overigens transfervrij, Sonogo gehuurd, Verratti is écht van mij (maar speelt tot nu toe niet érg goed bij mij).

Grootste talenten zijn toch wel Schaken, Ramstein en Nelom. Cabral doet het goed en Vlaar is een held bij mij.

Ik spel ook 4-2-5 verdedigend. 8)7 Maar werkt tot dusver erg goed.

Ik had eigenlijk Douglas willen kopen alleen die ging al vrij snel weg bij Twente. Kwa aankopen (Heb nu ook geen budget) zoek ik toch nog wel wat versterking. Maar ik vind dat ik mijzelf op dit moment moeizaam kan versterken dus doe ik dat maar niet. Maar de backposities blijven een probleem. Fernandez is nu een half jaar out dus daar speelt Leerdam, waardoor Mokotjo op het middenveld speelt. Nelom is ook af en toe geblesseerd.

Wat ik niet snap, overall is het board tevreden met mij als coach maar ze zijn na anderhalf jaar toch nog érg boos dat ik Swerts voor 2.5 miljoen heb verkocht 8)7 .

[ Voor 23% gewijzigd door RedHat op 15-12-2011 16:32 ]

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

RedHat schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:28:

(...)Verratti is écht van mij (maar speelt tot nu toe niet érg goed bij mij).

Grootste talenten zijn toch wel Schaken, Ramstein en Nelom. Cabral doet het goed en Vlaar is een held bij mij.

Ik spel ook 4-2-5 verdedigend. 8)7 Maar werkt tot dusver erg goed.
Verratti heb ik gekocht in FM9, FM10 en FM11. In FM12 is het er niet van gekomen omdat hij maar niet bij mijn club wilde komen, wat ik wel jammer vond. :P Toch één van mijn favoriete spelers uit het spel. Het leuke aan Verratti is dat 'ie overal op het middenveld uit de voeten kan; DM, CM en AMC. Heerlijk om zo'n speler op DM te hebben staan als je een aanvallende ploeg hebt!

[ Voor 3% gewijzigd door FlotterPower op 15-12-2011 16:35 ]

• RedHat
FlotterPower schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:33:
[...]

Verratti heb ik gekocht in FM9, FM10 en FM11. In FM12 is het er niet van gekomen omdat hij maar niet bij mijn club wilde komen, wat ik wel jammer vond. :P Toch één van mijn favoriete spelers uit het spel. Het leuke aan Verratti is dat 'ie overal op het middenveld uit de voeten kan; DM, CM en AMC. Heerlijk om zo'n speler op DM te hebben staan als je een aanvallende ploeg hebt!
Hij staat bij mij ook als DM. Ik heb hem voor het eerst nu, ik vind hem tot nu toe nog wat tegenvallen. Maar goed, misschien komt dat nog. Kostte me 2.2 miljoen (1.1 M voor beide clubs). Ik wil ook wel weten of jullie Praet (ook DM) hebben ? Ik heb hem voor weinig gehaald dacht ik of transfervrij.

Steam + FM2012 is echt sucky af en toe. Steeds "STEAM is too busy to handle you request blabla". Je kan pvd geen eens spelen wanneer jij dat wilt.

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

RedHat schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:09:
[...]

Hij staat bij mij ook als DM. Ik heb hem voor het eerst nu, ik vind hem tot nu toe nog wat tegenvallen. Maar goed, misschien komt dat nog. Kostte me 2.2 miljoen (1.1 M voor beide clubs). Ik wil ook wel weten of jullie Praet (ook DM) hebben ? Ik heb hem voor weinig gehaald dacht ik of transfervrij.

Steam + FM2012 is echt sucky af en toe. Steeds "STEAM is too busy to handle you request blabla". Je kan pvd geen eens spelen wanneer jij dat wilt.
Vergeet niet dat het zwaartepunt van zijn kwaliteiten niet in het verdedigende liggen, als je hem het tempo laat bepalen en het spel laat bepalen van achteruit heb je veel meer plezier van hem dan wanneer hij telkens verdedigende taken moet uitvoeren. Met je 4-2-5 (wtf? 8)7 bedoel je geen 4-2-4?) opstelling komt er natuurlijk wel een boel verdedigende verantwoordelijkheid op 'm.

Die andere speler van je ken ik niet (kan ik trouwens ook niet vinden, heb toch een grote database).

• RedHat
Ik heb het verkeerd gezegd. Het is eigenlijk een 4-2-2-2. Met de opstelling ongeveer zoals hierboven geschetst.

Die Dennis Praet is een Belg en bij mij 18 jaar (17 dus in een nieuwe game). Hij speelde bij mij bij Anderlecht nieuwe game.

Jezus, moet zowat heel mijn reserveteam op 1e elftal zetten omdat m'n hele team internationale verplichtingen heeft. Waarom doen ze een eredivisie wedstrijd als heel het team ergens anders is. :? Is in het echt toch ook niet zo.

[ Voor 32% gewijzigd door RedHat op 15-12-2011 20:15 ]

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Steam liet nergens de patchnotes zien dus heb ik ze maar even opgezocht:
General

=======

- Fixed crash in situation where an edited game had an inactive league with one team in it.

- Fixed issue where user could not submit a valid squad for an U19 match.

- Fixed crash in national scouting update news item caused by retiring scout not having had his assignments cleared.

- Fixed crash on hall of fame screen when changing to a different section.

- Fixed crash where user edited cup competition had no host nation set.

Newgens, Player Progression and Retirements

===========================================

- Fixed cases of a player deciding to retire due to injury at the end of the season but still coming back and playing rest of the season after recovering from injury

- Adjusted the injury related retirements to make high earning players more likely to fight back from serious injuries

- Adjusted the impact of very long injuries on abilities of older players so they won't decline too much

Competitions

============

USA

===

- Fixed an issue in the MLS where if the user was renewing a contract that can potentially break the squad registration rules, he wasn't forced to register again his roster as it should happen.

-

Football Manager 2012 v12.0.4

-

Competitions

============

Australia

-

- Fixed a bug where the game gets stuck when the user is forced to register a youth player who turned into a pro in the Australian A-League.

Finland

-

- Fixed issue with player bans not working correctly in the First Division.

General

=======

- Fixed crash when using the "Pick Team For Me" button when all manageable clubs have been taken over by human managers.

- Fixed crash when activating a new division level which has promotion/relegation playoffs with the division above and is made up of regional divisions. (E.g. Third level in Sweden)

- Fixed crash on game startup if a club's loyalty and passion supporter profiles are set to 0 using the editor.

- Game now doesn't allow nations to be deactivated in 2011 before its competitions have finished. This was causing a few problems later in the game.

- Fixed bug where Spanish outfield player could not be given a valid squad number before match if a goalkeeper already had number 25 and number 13 was the only number free.

Match

=====

- Some colour clash fixes.

International

=============

- Fixed bug where players currently selected in an U19 team are then deemed to old when the U19 European Championship qualifiers are scheduled.

- Fixed bug where a replacement player could not be called up to a national team that doesn't have a full squad selected.

- The overage players in the squad can now play for U23 team friendlies before the Olympic Games.

Editor

======

- Adding B teams in 2 separate editor files now works correctly.

UI

==

- Twitter and Youtube login now works on Mac OS X 10.5 Leopard.

-

Football Manager 2012 v12.0.3

-

Competition

===========

USA

===

- Fixed a crash on season turnover when adding MLS into the game without having it loaded at game start.

- Fixed Vancouver, Portland and Philadelphia not having Academy players properly generated.

- Fixed a crash when playing with two human managers and one of them was claiming a player waived by the other human manager.

General

=======

- Fixed an issue where adding a league was causing more people then needed to be loaded into the game.

Editor

======

- Fixed a bug with adding lower leagues to Belgium.

- Fixed an issue with international competitions sometimes getting the wrong number of teams from a continent.

- Can now add lower divisions in Turkey.

Match

=====

- Fixed scaling of distance run stat in match stats.

Newgens

=======

- Prevented manually signing a youth candidate before using "Sign Recommended" in the evaluation news from duplicating the player on the squad list

Training

========

- Included positioning training to goalkeeper shot stopping training

-

Football Manager 2012 v12.0.2

-

General

=======

- Adjusted the randomisation of players when starting the game without real players.

- Added birth cities to all players when starting the game without real players.

- Top clubs won't arrange friendlies for the same day as international friendlies.

- Improved friendly match income and fee calculations.

- Ensured when players sack their agent due to a breakdown in talks, they actually sack their agent.

- Fixed international manager's join date being wrongly reported in Match Analysis ticker bar and some news items.

- Fixed bug where Nottingham Forest's league fixtures were moved to a different stadium in 2013/14.

Backroom Advice

===============

- Improved changing squad status suggestions.

- Improved recommendations to remove players from the transfer and loan list.

Board Requests

==============

- The transfer budget is now restored if the chairman purchase transfer is cancelled due to the player failing a medical.

Match

=====

- No confetti used for semi-final victories now.

Competitions

============

Brazil

- The Third Division now updates its history correctly.

Denmark

-

- Fixed bug where non EU players under 21 were not automatically eligible to play in Denmark.

- Fixed the check date for Danish U19 teams.

Europe

- Fixed missing draw date for the Euro Cup group stage.

Contracts

==========

- Fixed an issue were players could have started the game on Junior Marquee contract even if over 23 (wrong game start date used before).

- Fixed pro clubs not changing contract types on promotion.

- Ensured staff members demand full-time/part time deals at non-contract clubs

- Fixed user contract offer button disappearing when the user has a successful contract negotiation with his own player just before

Finances

========

- Adjusted default youth wages for English clubs

- Fixed future transfer sell-on fee being deducted from transfer budget.

- Fixed transfer involving very large monthly payments increasing instead of decreasing transfer budget.

International Management

========================

- Fixed 23-man World Cup Squad news item stating that the user needs to cut an incorrect number of players.

Newgens and Retirements

=======================

- Adjusted the ratio of Welsh newgens appearing at English clubs

- Adjusted common names of newgens so less similar common names appear at same club

News

====

- Fixed a MLS news item string which wasn't displaying correctly how many years a contract has been renewed for.

Player Happiness

================

- Reduced the number of back-up keepers requesting to leave for first team football.

- Improved the length of time players remain unhappy for.

- Fixed incorrect check stopping user been able to chat to players about their unhappiness.

- Stopped players whose previous club was extinct from getting problems settling in the area inappropriately.

- Stopped players requesting to be transfer listed when the reason they are unhappy isn't suitable for them to request to be listed.

Player Interaction

==================

- Players who are on loan with a view to a future move now see this as the manager keeping their promise to sell them.

- Respond to comment button is no longer present if the news item isn't directed at the user.

Team Meeting

============

- Captains are more likely to express an opinion in the team meeting.

- Players away from the club no longer appear in the team meeting.

- Made sure the meetings that the captain feels happen too soon after the last meeting aren't counted as actual meetings meaning the user could potentially not be able to hold a team meeting for months.

- Fixed issue with best and worst reactions not matching the overall morale change bar.

Team Talks

==========

- Adjusted the player reactions to "warn against complacency" themed talks when winning big

- Fixed the team talk feedback panel in the assistant manager profile to show up properly for the last match

- Stopped team talk effects from refreshing when selecting the default "No individual talk" option in positional/individual menus

- Sweepers included in defensive positional team talks

Training

========

- Excluded injured players from possible players noted on the training report

- Adjusted the decline in tactical training familiarity levels in the offseason

- Excluded positive progression news items from assistant manager appearing on players currently injured

Transfers

=========

- Stopped high profile non-european based players from being interested in joining lower end leading division european clubs

- Fixed issues with players who aren't allowed to go on loan by their club to users club, still being listed after the unrealistic loan filter is used on player search

- When small DB is used ensured non-active sugar daddy teams don't have big shortlists when they only have a handful of real players loaded in

- When small DB is used ensured non-active teams shortlists are actually more reflective of their squad size at the start of the game

- Fixed loan rejection news item from stating that they want the wages paid in full, when in fact they just wanted a bigger contribution to the wage

UI

========

- Fixed issue with some tables not sorting correctly by default

- Fixed the National Pool stats views not updating correctly

- Fixed the MLS draft and waiver list menu links on the client.

- Fixed User is unable to use position of a sent off substitute

- Fixed a bug with the Transfer Tutorial

- Fixed "Can break any tutorial step by click, hold and release left-click on a drop-down"

- Fixed layout issue that caused the training workload slider to disappear

- Fixed bug that allowed non-nationals to be called up to a national side as part of a group call-up

- Fixed Crash in the How To System

- Fixed a bug with the transfer tutorial

- Fixed an issue with the team talk panel when selecting No Individual Comments.

- Fixed confirm dialog not appearing on the add/remove leagues panel when continue is clicked

- Fixed Days to fixture no longer displayed in brackets

- Fixed table headings flashing during text commentary on stats panels.

- User can now schedule a friendly on the same date as one that he has just proposed then cancelled.

- Fixed respond to comment interaction options reappear after user has already responded.

- Home countries players can now be called up to the GB under 23s squad

- Include 30 million as an option in any cash selection dropdowns

HOI.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die lijst lijkt niet echt compleet? Als ik http://community.sigames....95&viewfull=1#post7405295 zie, is er veel meer gechanged namelijk....?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Hmm dan hebben ze gister nog meer toegevoegd, mijn lijst kam van de homepage van SIgames: http://www.sigames.com/news/5503?newsid=5503

Op het forum stond nog niets destijds..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-07 14:04
Na de update van 15/12 kan ik als Ajax zijnde (2016 in game) opeens een Parent Club aanvragen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Ik heb momenteel een probleem, tot en met gister deed FM het nog dikke prima, nooit een crash oid gehad.
Sinds vandaag is dat ff veranderd.
Zodra ik 1 bepaalde speler aanklik, krijg ik de melding " Toepassingfout, Fatale fout de toepassing zal worden afgesloten" dan druk ik op ok, krijg ik een ander scherrumpie waar ik fm moet afsluiten, ok gedaan, krijg ik een Steam fout dat de servers te druk zijn op dit moment, fout code 41, nu kan ik nergens vinden wat die foutcode is.
Ik denk dat het probleem is dat hij FM nog niet heeft ge update,( terwijl automatische update wel aanstaat) speel nl nog met versie 12.1
Iemand die hier toevallig meer van weet?

Ik zie ook net dat zodra hij fm heeft afgesloten begint met installatie afmaken, maar das tot 1% en dan krijg ik de melding van steam die hier boven staat.
kheb al van alles geprobeerd maar krijg het nog niet voormekaar :(

Ik heb het voormekaar gekregen, ff de integriteit van spelcache valideren gedaan, en toen begon die te downloade...
Alleen nu is wel mijn save game naar de klote :-(

[ Voor 22% gewijzigd door Tophof op 16-12-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
BoB_HenK schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:56:
Na de update van 15/12 kan ik als Ajax zijnde (2016 in game) opeens een Parent Club aanvragen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Dat je het kunt vragen is een bug. Het bestuur zal er echter toch niet akkoord mee gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ach, besturen zijn zo dom als wat in fm. Ik speel met dortmund in het seizoen 2019-2020, een van de rijkste clubs op aarde ondertussen maar ze weigeren iedere request die ik doe. Feeder clubs, upgraden jeugdcomplex, upgraden jeugdscouting, het maakt niet uit wat ik vraag ze weigeren toch. Overigens hebben ze zonder mij te vragen wel het stadion uitgebreid naar 96.000 plaatsen alleen die krijg ik zelfs 3 seizoenen later nog niet op 100% bezetting.

Ter illustratie dat het niet aan de financieen ligt, per jaar zo'n 60m transfergeld, 3,5m weekbudget, tussen de 50 en 100m winst per jaar en de balans staat volgens mij richting de 400m.

Erg leuke game overigens, wel simpel natuurlijk maar het is de moeite waard ze uit de financiele zorgen te halen. Je hoeft namelijk seizoenen lang bijna geen speler te halen zoveel talent loopt daar rond. Als de game begint wel gelijk het contract van kagawa verlengen want anders tekent hij niet bijj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

RedHat schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:09:
[...]

Verratti doet het bij de laatste paar FM edities altijd wel goed. Ontwikkelt zich inderdaad tot een prima allround middenvelder die het goed doet naast een echte beuker als Cambiasso of Nigel De Jong bijvoorbeeld in een 4-2-3-1 systeem. Goede tijden met m'n bijna all-italian Internazionale team :)

Praet heb ik met Ajax gehaald, maar er is nooit echt wat uitgekomen. Beetje overschaduwt door Lucas Andersen (gehaald van AaB) die zich wel heeft ontwikkelt als stand-in achter Eriksen (hoewel zeker niet zo goed).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
3-0 verloren van Ado.

Had 5 spelers tot mijn beschikking.Dat waren ook nog eens spelers die niet één wedstrijd hebben gespeeld. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ik een wedstrijd moet spelen terwijl héél mijn team weg is. :S

Maarja, eerste verlies dit seizoen. Alleen Ajax heeft me nu wel ingehaald :P Wel een wedstrijd meer gespeeld :)

Woaw! 2-0 gewonnen van Man City. Wat een wedstrijd. 2 goed opgezette goals. Pareltjes. De eerste 60 minuten was ik de betere alleen wel minder kansen. De laatste 30 minuten stond ik echt onder grote druk. Ben wel blij dat ik nu eindelijk scoor als ik onder druk sta. Dat ging in het verleden altijd fout!

[ Voor 36% gewijzigd door RedHat op 16-12-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6Tgke.jpg

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mis ik iets? Zie weinig raars...

[ Voor 45% gewijzigd door Vos op 16-12-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Mwah, aan het eind van een seizoen wil een speler wel eens een handjevol rode pijltjes hebben, maar om midden in het seizoen (nouja, maart) in praktisch alle trainingscategorieën achteruit te gaan is bij geen enkele van mijn games OOIT eerder voorgekomen. :/ Dit is bij jou de standaard? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Heb ik wel aantal keer gehad...hoe het kan geen idee. Spelers komen er dan ook niet echt meer bovenop.. Wel irritant, al paar x leuk talent die zodoende niks meer werd.

En datum kan ik lastig raden als die niet in beeld is ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 16-12-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

De datum was wel een stukje vitale informatie ja. :+

Maar je zegt dat ze er niet meer bovenop komen? Ik was die jongen júist wat speeltijd aan het geven omdat hij nog lang niet aan z'n potentieel zit en al wel de leeftijd begint te krijgen dat 'ie er moet staan. Dat is dus vanaf nu een kansloze missie? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
FlotterPower schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:34:

Maar je zegt dat ze er niet meer bovenop komen? Ik was die jongen júist wat speeltijd aan het geven omdat hij nog lang niet aan z'n potentieel zit en al wel de leeftijd begint te krijgen dat 'ie er moet staan. Dat is dus vanaf nu een kansloze missie? :X
Spelers groeien snel als je ze speeltijd geeft in het eerste elftal. Maar vaak is het een dubbeltje op zijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

FlotterPower schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:34:

Naja ik heb het gehad dat ik nagenoeg op alles rode pijlen had, maanden later nog geen herstel te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Iemand enig idee hoe ik mijn staff aantallen tevoorschijn kan halen? Ik ben van skin licht -> donker gegaan en nu zie ik niet meer staan hoeveel fysiologen ik heb en wat mag van het bestuur. (Of ik doe wat verkeerd). Nu van donker naar licht gegaan maar hetzelfde; het is ineens weg.

Normaal stond dat altijd links in het scherm onder 'Bestuurskamer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

edit:
nvm, ik begreep je vraag verkeerd.

[ Voor 102% gewijzigd door FlotterPower op 17-12-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
FlotterPower schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:00:
edit:
nvm, ik begreep je vraag verkeerd.
Ah, resolutiebugje in FM dus. Als ik het scherm maximaliseer verdwijnt er het één en ander (Waaronder die staff rollen dus). Bij trainingen is het ook bugged, als ik scherm maximaliseer dan kan ik niet meer die vinkjes bij aanvallen ed zetten (Of iig: een heel deel valt weg omdat de scrollbalk verdwijnt).

Hebben ze in al die jaren nog steeds niets aan gedaan ;(

CL is echt raar.

Die wedstrijd tegen inter die ik 1-2 eigenlijk gewonnen had maar door crash opnieuw gedaan heb werd 2-2. Ik won thuis van Inter met 3-1, Man City heb ik uit en thuis verslagen (Hun hadden steeds veel meer balbezit, ik stond continu onder dreiging, maar één kansje en Sonogo prikt hem erin! Prachtige huurling).

Ben uiteindelijk groepswinnaar geworden. Beetje onrealistisch maarja. Komt ook omdat Schaken, Cabral, Clasie, Ramsteijn, Vlaar, Sonogo en Guyon Fernandez ook écht goed in mijn game zijn. Scoren ook altijd 7.5+

Het leuke is dat ik eigenlijk best realistisch speel. Sonogo misschien niet maar aan de andere kant, Feyenoord huurt wel vaker spitsen (Miyachi, Guidetti). Dus waarom Sonogo niet huren? Na winst Eredivisie Verratti gekocht en El Ahmadi verkocht. Ook niet zo heel gek / onrealistisch.

Enige onrealistische was natuurlijk Reis transfervrij opgehaald.

LoL: Fm is echt af en toe van de extremen. Zo een wedstrijd gehad met 16 gele en 4 rode kaarten. Een wedstrijd met 9 blessures in mijn team (Tegenstander was aan het schoppen, maar in de hele wedstrijd niet één gele kaart gegeven). Soms volg ik FM echt niet :)

Laat de jeugd maar weer doorstromen zeg. 6 verdedigers de tyfus in geschopt, 4 een half jaar kwijt en de andere 2 8 tot 10 weken 8)7

Forza Extrema.

Praet weg (1M + 50% doorverkoop). Netjes dus, goede winst
Mulder 550k + 50% doorverkoop

Ramsteijn is een buffel, wordt nu steeds 200k op geboden door 100 clubs, terwijl de waarde 4 mil is en ik hem niet onder de 7.5 kwijt wil. Wat een lutsers.

Hmm zie het al, staat 'Feyenoord vraagt 120k voor Ramsteijn'. Bullshit, hij staat niet op de transferlijst en voor dat geld doe ik hem nooit weg. Voor 10x dat geld ook niet.

Nu weer iets raars in de Champions League: Real Madrid speelt tegen Manchester United 2-2. Returnwedstrijd precies hetzelfde, 2-2. Bij Manchester United staat 'Won op uitdoelpunten'. :? De M komt gewoon eerder in het alfabet voor dan de R. Kansloos dit.

Nu halve finale tegen Ajax voor de Nederlandse Beker. Ik heb 3 spelers tot mijn beschikking (Ook nog eens reserveteam spelers) omdat de rest internationale verplichtingen heeft. Dit terwijl Ajax (Nu al over de 2M salarissen waar ik onder de 700k zit) een enkele heeft met internationale verplichtingen.

Dit is toch vervalsing op en top? :F Hoe kun je een wedstrijd laten reschedulen. Dit slaat echt noch kant noch wal.

[ Voor 103% gewijzigd door RedHat op 18-12-2011 13:44 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste