blijf het jammer vinden dat je maar weinig trainers in dienst kan hebben. ben met willem II begonnen. Daar heb je slechte trainers. nu wat leuke nieuwe, maar meer dan 6 in totaal mag je niet hebben. is dus doelmannen, jeugd en eerst... das altijd minder
Is aan het begin altijd zo vooral als je een club hebt die het financieel niet zo breed heeft.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:56:
blijf het jammer vinden dat je maar weinig trainers in dienst kan hebben. ben met willem II begonnen. Daar heb je slechte trainers. nu wat leuke nieuwe, maar meer dan 6 in totaal mag je niet hebben. is dus doelmannen, jeugd en eerst... das altijd minder
Ik mag met Ajax nu bv 26 staf leden ofzo hebben. Toen ik begon was dit een flink stuk minder.
Het probleem voor een club zoals Willem II is dat ze als financieel zeer zwak beginnen en om een voorbij ganger direct een flink grote staf in dienst te laten nemen met contracten voor meerdere jaren is niet het slimste wat je als bestuur kunt doen als de inkomsten elk seizoen flink kunnen verschillen.
Hebben afgelopen seizoen een verlies van 25mln gehad (nog bijna 60mln op de bank dus geen probleem) terwijl we kampioen geworden zijn en de kwart finale van de CL gehaald hebben en er voor voor een paar miljoen meer spelers verkocht zijn dan dat er gekocht zijn.
Mijn staf is niet absurd duur en de spelers drukken ook niet absurd zwaar op mijn begroting.
Ik heb Adebayor en Robinho welke beide 80 en 100k per week vingen maar die 2 alleen kunnen geen verlies van 25mln verklaren.
Maar heb beide een nieuw goedkoper contract aangeboden en na flink onderhandelen zijn ze nu een flink stuk goedkoper.
Omdat ik toch een groeiende bankrekening wil (om in de toekomst een groter stadion te bouwen en meer inkomsten te hebben) heb ik besloten flink wat spelers af te stoten.
Diverse goede bank spelers uit het 1e waarvoor ik al een goede vervanger heb mogen deze zomer weg. Tevens enkele goede reserves die het net niet zijn mogen weg voor leuk geld. Deze wil ik dan gaan vervangen met goedkope talenten. Ik denk dit seizoen zo minimaal een transfer overschot van 20mln te halen. Oudere ervaren spelers zoals Adebayor, Robinho en Pjanic mogen de aanval dan op sleep touw nemen en in de verdediging probleem ik ook 2 goede spelers te behouden.
Heb overigens in de winter Kaka voor 1mln overgenomen van Real. Zijn salaris was pitting (100k p/w) maar na een paar maanden bood ik hem een coach/speler contract aan van 6k p/w en zijn coaching stats zijn al best goed. In vorige Fm versies werd hij ook een leuke coach daarom wilde ik hem dus nu al halen. Want als je wacht tot ze bij hun club coach worden zijn ze vaak erg moelijk om te halen.
ps.
Sinds mijn 3e seizoen krijg ik elk seizoen er een paar kleine sponsor contracten bij (paar 100k per jaar), Dit was in de vorige FM veel minder maar ik vind het wel leuk omdat je zo toch beloond word voor je succes.
Het rare is wel dat na 4 jaar elk seizoen de ere divisie te winnen 1x de El en 1x de CL PSV nog steeds bijna 2x zoveel geld vangt terwijl hun geen succes hebben

Iets anders wat vaag is (en altijd al in FM zat) is dat ik elk seizoen een nieuw TV contract krijg voor hetzelfde bedrag. Het maakt niets uit hoe groot mijn succes is. Al win ik 8x op rij de CL ik krijg elk jaar evenveel TV geld.
Als een club in status groeit over de wereld is het dan niet te verwachten dat de club haar exclusieve TV geld hoger word?.
Het andere rare is het dat ik elk jaar een nieuw contract krijg voor 8.25mln en elk jaar word gezegd dat het vorige contract 8.2mln was.
[ Voor 21% gewijzigd door Deadsy op 07-11-2011 11:37 ]
Hangt zoals deadsy al zegt van je financiele situatie af. Ik ben nu met RKC bezig, en ik mag een staff van 9 man hebben.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:56:
Als je te weinig coach-posities hebt, zou je ook kunnen overwegen geen dedicated youth coach te nemen, maar alleen 'gewone' coaches. Die doen namelijk zowel first als youth team, terwijl een youth coach zich alleen met youth bezig houd, en een first team coach, alleen met het first team.
Is natuurlijk niet ideaal, want youth krijgt dan minder aandacht, maar het kan wel een compromis zijn, tot je situatie verbeterd, en je meer coaches mag aannemen.
Daarnaast slechte coaches gewoon ontslaan, en desnoods die paar duizend euro boete maar betalen. Dan kan je daarna iig betere coaches aannemen.
Je kan ook de board vragen om meer coaches te mogen aannemen, maar ik weet niet hoe groot de kans is dat ze met je meegaan.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik heb een vraag over de gezichten in FM 2012.
Ik heb alle gezichten gedownload door middel van de mega facepacks van sortitoutsi.net nu heb ik 1 probleem en dat is dat het gezicht van Bert van marwijk niet verschijnt.
Ik heb in de map waarin ik de gezichten heb gezet gekeken en daar staat hij gewoon met de juiste id en in de config staat hij ook goed.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Bedankt.
Ik heb alle gezichten gedownload door middel van de mega facepacks van sortitoutsi.net nu heb ik 1 probleem en dat is dat het gezicht van Bert van marwijk niet verschijnt.
Ik heb in de map waarin ik de gezichten heb gezet gekeken en daar staat hij gewoon met de juiste id en in de config staat hij ook goed.
Bedankt.
TV geld gaat altijd verspreidt over alle clubs. Denk dat Ajax al het meeste vangt en dus je niet snel veel meer zal krijgen tenzij de competitie in z'n geheel beter wordt (neem ik aan). Wat is de reputatie van je competitie nu?Deadsy schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:24:
Iets anders wat vaag is (en altijd al in FM zat) is dat ik elk seizoen een nieuw TV contract krijg voor hetzelfde bedrag. Het maakt niets uit hoe groot mijn succes is. Al win ik 8x op rij de CL ik krijg elk jaar evenveel TV geld.
Als een club in status groeit over de wereld is het dan niet te verwachten dat de club haar exclusieve TV geld hoger word?.
Het andere rare is het dat ik elk jaar een nieuw contract krijg voor 8.25mln en elk jaar word gezegd dat het vorige contract 8.2mln was.
Verder zit mijn eerste seizoen in FM2012 er nu eindelijk op. Ook maar even makkelijk met Ajax begonnen en spelers als Eriksen en Serero zijn echt (belachelijk) goed. Eriksen heeft iets van 30+ assists afgeleverd en Serero scoorde iets van 20 keer in 35 wedstrijden als niet eens zo heel erg aanvallende rechter middenvelder. Verder weer in Massimo Volta een corner abuser gevonden. Iets van 25 doelpunten in 45 wedstrijden als centrale verdediger, allemaal uit corners en indirecte vrije trappen uiteraard. En met Kleber (Kleeeeeberrrrrrr gooooool
Jammer dat me resultaten als club nog niet zo top zijn. Wel makkelijk kampioen geworden, maar Europees gezien niks kunnen klaarmaken behalve dan 2x winnen van Chelsea en ook in de beker onderuit.
[ Voor 10% gewijzigd door Gundogan op 07-11-2011 21:35 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
Heeft niemand hier iets over te zeggen?Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:05:
Wat vinden jullie van de moelijkheidsgraad eigenlijk? Een issue in de demo, wellicht om het spel te promoten zodat veel mensen denken 'goed' te zijn en hem aanschaffen.
Heb nu 31 wedstrijden met Palermo in de competitie gespeeld en doe mee om de CL plaatsen in de Serie A. Met nog 7 wedstrijden te gaan zit er zelfs een titel in, al is die kans wel klein.
Europa Leaque groepsronde doorgekomen, eerste KO-fase uitgeschakeld. Speelde de gehele Europese campagne met mijn b-opstelling omdat ik, zeker in het eerste seizoen, de voorkeur gaf aan de competitie en de nationale beker. Laatstgenoemde heb ik overigens de finale gehaald, moet nog gespeeld worden.
Niet dat het onmogelijk is wat ik presteer, heb een prima team, doe geen gekke dingen, iedereen de kans gegeven en alleen peperdure spelers die ik niet regelmatig ging gebruiken laten vertrekken en pas in de winterstop 'de balans' opgemaakt en mijn selectie tot 22 man en aankomende jeugdspelers opgeschoond.
Maar ik ben toch benieuwd wat jullie ervaringen zijn, juist omdat het in de demo meerder malen is geopperd?
En nog een vraag:
spelhervattingen, niet directe, maar indirecte (kopballen) en dan aanvallend gezien; ik scoor behoorlijk veel, jullie ook?
Bijvoorbeeld Brons hieronder die binnen no-time manager in de PL kan worden? Of in het tweede jaar de CL winnen met Ajax? Of loop ik gewoon te zeiken?
Moeilijkheidsgraad is niet overdreven makkelijk lijkt mij. Met NEC een paar spelers voor een goed bedrag kunnen verkopen (Goossens en Schone voor ca. 4-5 miljoen) en daarvoor in de plaats bijna alleen transfervrije spelers (Vennegoor of Hesselink als belangrijkste spits en Materazzi als leuke verdediger) gehaald. Helaas draaide het voor geen meter. Wel heel veel gelijke spelen, maar scorend vermogen was minimaal, dus begin december stond ik veertiende ofzo. Toen ik van Roda verloor werd ik ontslagen, dus net de kerst niet gehaald. Op zich wel zuur, want in de winterstop kwamen er de broodnodige goede rechtsback en middenvelder bij.
Als je een goed team kiest is het inderdaad makkelijk en ook als je in LLM als status professional of international kiest kom je wel op je pootjes terecht, maar als je een redelijk lastig team hebt (lees: hoge verwachtingen en een brak team) dan moet je echt wel goed je best doen om er een succes van te maken.
Als je een goed team kiest is het inderdaad makkelijk en ook als je in LLM als status professional of international kiest kom je wel op je pootjes terecht, maar als je een redelijk lastig team hebt (lees: hoge verwachtingen en een brak team) dan moet je echt wel goed je best doen om er een succes van te maken.
Snap niet dat iedereen het zo goed doet. Toegegeven, ik heb sinds 2001 geen voetbal manager meer gespeeld tot deze versie. Maar na 20 uur prutsen met FC Groningen, nog versterkt met paar 'goede aankopen' ben ik ontslagen omdat ik ook werkelijk geen deuk in een pakje boter sloeg. Ik won alle friendlies, maar na 11 competitie wedstrijden: 1 gewonnen, 5 gelijk, 5 verloren, is niet heel goed
6-1 van heracles verloren, ieder schot van hun is raak. Ik produceer 15 schoten op doel maar daarvan zijn 3 maar die die aankomen en 1 die erin gaat. Andere 12 schoten zijn van die kansloze lang afstands schoten.
Ik heb taktieken gelezen, alles tot in de puntjes uitgewerkt en ingesteld, trainingen aangepast, nieuwe coaches gehuurd, spelers gekocht, na 5 kansloze wedstrijden een hele nieuwe tactiek (gedownload en aangepast hoe ik dacht dat mijn spelers het beste tot hun recht kwamen), ging wel meer scoren maar kreeg er ook meer tegen.
Het is niet dat ik gewoon maar op continue klik zonder er het beste van te maken. Maar op het eerste oogpunt snap ik niet waarom iedereen het zo'n makkelijke game vind. Ik zal wel niet zo goed zijn
6-1 van heracles verloren, ieder schot van hun is raak. Ik produceer 15 schoten op doel maar daarvan zijn 3 maar die die aankomen en 1 die erin gaat. Andere 12 schoten zijn van die kansloze lang afstands schoten.
Ik heb taktieken gelezen, alles tot in de puntjes uitgewerkt en ingesteld, trainingen aangepast, nieuwe coaches gehuurd, spelers gekocht, na 5 kansloze wedstrijden een hele nieuwe tactiek (gedownload en aangepast hoe ik dacht dat mijn spelers het beste tot hun recht kwamen), ging wel meer scoren maar kreeg er ook meer tegen.
Het is niet dat ik gewoon maar op continue klik zonder er het beste van te maken. Maar op het eerste oogpunt snap ik niet waarom iedereen het zo'n makkelijke game vind. Ik zal wel niet zo goed zijn

Geen inspiratie
Verwijderd
Materazzi is wel een faal van FM12 hoor, die tekent bij iedere club ter wereld volgens mij
C. Seedorf ook (en nog voor een stuk minder dan dat ie bij AC verdiende), 2 oudjes voor 1 positie (centraal op het middenveld, de andere is Janssen, welke wel een wedstrijd uit kan spelen i.t.t. Seedorf, maar zo'n goede speler qua ervaring en inzicht ga ik niet laten schieten. Wat me wel opvalt is dat een hoop geen talentjes met stats die niet goed zijn (bijv Lukoki) eisen in het eerste te mogen spelen en niet verhuurd willen worden. Probleem is dat niemand hem ook niet over wil nemen (of huren).Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:00:
Materazzi is wel een faal van FM12 hoor, die tekent bij iedere club ter wereld volgens mij
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Het probleem is dat SI niet de de volledige rechten van het Nederlands elftal heeft; ze missen de portretrechten.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:47:
Ik heb een vraag over de gezichten in FM 2012.
Bedankt.
In vorige versies van FM en ook van bv Pro Evo is Oranje om die reden een paar maal zelfs gevuld met 'fake players'. Dit geldt nu nog steeds voor het Duits Elftal; die bestaan ook dit jaar nog geheel uit 'fake players'.
Je hebt dit alleen al die jaren (in FM tenminste) makkelijk kunnen omzeilen.
Ik heb even gegoogled, want ik wist niet meer uit mijn hoofd hoe het precies moet: Linkje naar FM-Base
Op het officiële SI-games Forum ga/kun je deze info niet vinden, want SI mag door die licentie problemen niet haar gebruikers vertellen hoe je dit weer 'rechtzet'.
Butt-kicking! For goodness!
Moet je ook echt een nieuwe game beginnen aangezien je nu ook leagues toe kan voegen aan je spel? Pas het wel aan en ga gewoon verder met mijn spel, werkt het is het meegenomen, anders pech.Garion schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:19:
[...]
Het probleem is dat SI niet de de volledige rechten van het Nederlands elftal heeft; ze missen de portretrechten.
In vorige versies van FM en ook van bv Pro Evo is Oranje om die reden een paar maal zelfs gevuld met 'fake players'. Dit geldt nu nog steeds voor het Duits Elftal; die bestaan ook dit jaar nog geheel uit 'fake players'.
Je hebt dit alleen al die jaren (in FM tenminste) makkelijk kunnen omzeilen.
Ik heb even gegoogled, want ik wist niet meer uit mijn hoofd hoe het precies moet: Linkje naar FM-Base
Op het officiële SI-games Forum ga/kun je deze info niet vinden, want SI mag door die licentie problemen niet haar gebruikers vertellen hoe je dit weer 'rechtzet'.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Weet je wat het is, en dit is geen verwijt naar niemand niet, maar het valt me wel op. Tactieken plaatsen die werken op websites, omdat het getest is met Barca, is natuurlijk geen tactiek die je wilt hebben. Je mag best eerst een game verkloten, en daar je tactiek uitdenken en dan een game opnieuw starten.martijn12345 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 04:32:
Eerste leaguegame was 3-1 verlies. Die wedstrijd heb ik 90 minuten lang bekeken. Kun je zien wat al je spelers doen (met de instructies die je geeft).
Ik zelf heb alle shouts etc. gewoon uit staan, heb het idee dat dat nog steeds (net als in fm11) voor de vorm is gedaan. Team talks ok, mara de rest niet echt nodig gehad nog. (paar keer gezegd Pump ball in box, maar werkte nooit, dus weer uit)
Elke tactiek werkt bij Barca zolang je ze de vrije loop laat. Die tactiek werkt 10 jaar, daarna zijn de spelers op en moet je het zelf doen. Tenzij je met de miljoenen die er liggen alle flair opkoopt van andere clubs
Ook wel weer veel corner goaltjes gezien online. Is het vals spelen? of profiteren van een minpuntje van de tegenstander? Zodra één verdediger 25 doelpunten maakt mag je van mij wel spreken van een bugje. Leuk als je wint, maar Vertonghen doet in een goed seizoen ook niet meer als 6 erin koppen.
Echter heb ik bijvoorbeeld (zonder veel tweaken) ook een CB die goaltjes scoort. Maar dat is wel tegen de mindere teams.
En de echte tactieken die onverslaanbaar waren bij fm11 kwamen ook pas na een aantal maanden (en dus proberen en tweaken) op het internet.
edit:
En als je echt denkt dat je wat hulp kan gebruiken
Dat weet ik niet helemaal zeker, maar volgens mij moet je helaas wel een nieuwe save startenMeNTaL_TO schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:30:
[...]
Moet je ook echt een nieuwe game beginnen aangezien je nu ook leagues toe kan voegen aan je spel? Pas het wel aan en ga gewoon verder met mijn spel, werkt het is het meegenomen, anders pech.
En wat ook handig is om te weten is dat je deze truc bij elke nieuwe officiële database van SI (vaak in januari sowieso een grote data-update) moet herhalen. De bestanden die je aanpast horen namelijk bij een bepaalde database - in dit geval de originele 12.0 versie - en zijn niet 'hardcoded' en van het spel zelf.
Butt-kicking! For goodness!
Ik heb de tactiek van 11 gebruikt het eerste seizoen en ben kampioen geworden, met PSV. Wel een beetje gekloot, maarja. Doe ik altijd mijn eerste game (meestal speel ik dan 3 seizoenen ofzo), daarna lekker serieuzer en (veel) meer seizoenen spelen. Bij 11 zat ik in m'n 10e seizoen (speel niet super veel) bij dezelfde club en daar heb ik echt een wereldteam.
Ik ben niet iemand die standaard talenten koopt, dan is er werkelijk niets meer aan.
Ik ben niet iemand die standaard talenten koopt, dan is er werkelijk niets meer aan.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
hoe zit het eigenlijk met de jaarlijkste talenten die binnenstromen, speel bij ajax en ok deze hebben een prima jeugdopleiding maar bij de nieuwe talenten zaten in totaal 2 x 4 sterren spelers in en 4 3,5 sterren talenten.
(allemaal centrale verdedigers
) hebben jullie dit ook bij nieuwe regens?
(allemaal centrale verdedigers
hahaha ja ik heb het idee dat de talenten daar met het jaar beter worden!Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:32:
Ik speel in brazilie, allemaal Jazainho's en Ronaldo's en Maicon's in wording
Verwijderd
wel vervelend want ze willen allen al in het eerste voetballen bij 16 jaar. Kan niet. Trouwens moet ik altijd wel lachen, want ik heb zelf ook een Maicon in het eerste. Maar die zullen ze wel niet bedoelen 
John Lennon voetbalt ook trouwens
en ik wil m.
John Lennon voetbalt ook trouwens
Yup, alleen dan andere posities.RoricNormannum schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:24:
hoe zit het eigenlijk met de jaarlijkste talenten die binnenstromen, speel bij ajax en ok deze hebben een prima jeugdopleiding maar bij de nieuwe talenten zaten in totaal 2 x 4 sterren spelers in en 4 3,5 sterren talenten.
(allemaal centrale verdedigers) hebben jullie dit ook bij nieuwe regens?
Maar de kwaliteit van de jeugd regens is in 2012 dus flink verbeterd. In de vorige Fm versies was het zeer zelden dat ik een jeugd regen kreeg die genoeg potentie had voor de top.
Btw is er hier bij iemand Neymar en Ganso al weg gegaan bij Santos?
edit.
Kuyt is vorig seizoen terug gegaan naar Utrecht en damn wat een topper. Hij neemt dat totale team op sleeptouw en is nog bizar gevaarlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 08-11-2011 16:06 ]
Verwijderd
Ik heb ze wel zien staan, en uit mijn hoofd zeg ik even dat ze boven de 30 miljoen dollar gewaardeerd waren. Als er iemand is die ze koopt en dus 40 miljoen uitgeeft ofzo.
De clubs die het kunnen betalen hebben al top spelers. Dus duurt denk ik wel een seizoentje of twee, verwacht ik.
Ganso (Paulo Henrique) is in fm11 bij mij altijd naar chelsea gegaan. Wat ik vreemd vond. Lijkt me er een voor spanje.
De clubs die het kunnen betalen hebben al top spelers. Dus duurt denk ik wel een seizoentje of twee, verwacht ik.
Ganso (Paulo Henrique) is in fm11 bij mij altijd naar chelsea gegaan. Wat ik vreemd vond. Lijkt me er een voor spanje.
Ik heb beide geprobeerd te halen (niet tegelijk uiteraard) en voor 30-35mln kon ik ze hebben maar in mijn game willen ze absoluut niet naar Ajax.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:23:
Ik heb ze wel zien staan, en uit mijn hoofd zeg ik even dat ze boven de 30 miljoen dollar gewaardeerd waren. Als er iemand is die ze koopt en dus 40 miljoen uitgeeft ofzo.
Ik vraag me dus af of de status van Ajax voor hun te laag is of dat ze gewoon niet weg willen bij Santos.
Verwijderd
Santos doet het goed bij mij, zolang ze nog winnen en goed verdienen (wat ze nu wel doen volgens mij, itt tot fm11) wachten ze denk ik liever op Real of Barca. Maar dat is een gokje, ben pas een half seizoen onderweg.
Verwijderd
In mijn eerste seizoen als manager van Arsenal heb ik Hamsik van Napoli gekocht, voor £ 26m. Toch zuur hoe de prijzen van spelers zo enorm gestegen zijn, helemaal binnen de Premier League. Vanaf nu vooral focussen op jonge talenten.
In mijn game is Ganso direct in het 1e seizoen gekocht door Man City. En dat heb ik geweten, 1e seizoen moest ik in de knock-out fase meteen tegen Man City, ruim afgelegd. 2e seizoen zat ik met Man City in de poule, wederom ruim afgelegd. Al was ik de uitwedstrijd wel beter, maar Man City counterde mij gewoon wegVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:23:
Ik blijf het achterlijk vinden dat NL zo slecht is in het spel, en dat Bertje (aka Jan Jansen) gewoon mag blijven. Bij mij wonnen ze 1 poulewedstrijd op het EK. Dat is nu al heel veel FM's achter elkaar zo, terwijl Engeland altijd veel te goed is. Die winnen nooit wat, komen niet eens ooit in de halve finale... nepspel!

Vind die sponsoring van PSV ook dom. PSV heeft juist minder sponsoring, volgens mij kwam een tijdje terug in het nieuws dat Philips PSV juist zit te knijpen qua sponsoring. Daarentegen heeft Ajax met Aegon en Adidas beiden een contract voor 10 miljoen per jaar! Ajax zou dus minstens 20 miljoen moeten krijgen, maar je krijgt maar een habbekrats. Denk dat de Nederlandse scout een PSV-er is ofzo.
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Ook hier wordt Ganso standaard weggekocht door Man City voor €26 miljoen en in die ene game die ik tot het eind van het seizoen gespeeld heb werd Nederland 2e op het EK door met 3-1 te verliezen van Frankrijk. In de halve finale wel Spanje eruit geknald met 3-1
Voor degenen die vinden dat er "fouten" of irreële zaken in het spel zitten: geef het dan door aan SI Games. Er worden niet voor niets patches en database updates door hen uitgebracht. Als er enkel hier op Tweakers.net over gediscusseerd en / of gemopperd wordt, is dat vanzelfsprekend in orde, maar dat levert geen directe verbeteringen op. Constructieve kritiek die wordt gepost op de SI forums kan daar wel voor zorgen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Dat psv meer/teveel geld heeft is toch geen bug?
want irl hebben ze nu ook ff meer geld. Dat komt omdat gemeente en philips ff bijspringen met rare constructies. Dat kan je als SI games zijnde toch niet implementeren in game die 20-30 seizoenen door kan gaan? Dan zou je dus ajax ook random moeten programmeren dat ie bij een faillissement ook hulp krijgen van buitenaf....en hoe vaak daarna? waar ligt de drempel, voor welke clubs mag het gelden? (want er zitten er inmiddels honderden zo niet duizenden in)
Dat begrijp ik. Waar ik meer op doelde, is dat er een aantal mensen wat "ontevreden" klinkt over bepaalde spelfacetten. (Database gerelateerd, match engine, enz.) Voor wie ergens "vraagtekens" bij heeft, is het SI forum een goede plaats om de opbouwende kritiek te uiten natuurlijk.Dat psv meer/teveel geld heeft is toch geen bug? want irl hebben ze nu ook ff meer geld. Dat komt omdat gemeente en philips ff bijspringen met rare constructies. Dat kan je als SI games zijnde toch niet implementeren in game die 20-30 seizoenen door kan gaan? Dan zou je dus ajax ook random moeten programmeren dat ie bij een faillissement ook hulp krijgen van buitenaf....en hoe vaak daarna? waar ligt de drempel, voor welke clubs mag het gelden? (want er zitten er inmiddels honderden zo niet duizenden in)
De sponsor inkomsten van de Nederlandse clubs hebben nog nooit geklopt in FM, ze zijna ltijd al veels te laag geweest, bij bv Ajax was het vaak zelfs iets van 1/5e van wat het werkelijk was.Jorgen schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:14:
[...]
Dat begrijp ik. Waar ik meer op doelde, is dat er een aantal mensen wat "ontevreden" klinkt over bepaalde spelfacetten. (Database gerelateerd, match engine, enz.) Voor wie ergens "vraagtekens" bij heeft, is het SI forum een goede plaats om de opbouwende kritiek te uiten natuurlijk.
Ik heb dit zelf al diverse keren gemeld op de SI fora bij verschillende FM versies maar er word nooit iets mee gedaan.
Veel van zulke info die op de SI fora gemeld word laten de scouts gewoon links liggen.
En na een tijdje hebben de mensen die het melden het ook wel gezien.
Bv in vorige Fm versies kreeg Ajax als totale sponsor inkomsten altijd iets van 3.5mln geloof ik.
Het meest lachwekkende was nog dat de sponsor inkomsten in de Ere Divisie een cap hadden.
Ik hoop dat ze eindelijk daarmee gestopt zijn alhoewel ik op dit moment 7e op de UEFA ranking ben en van mijn 5 sponsors in totaal iets van 9mln vang

En dat PSV zo absurd veel geld vangt elk seizoen was in de vorige FM versie geloof ik ook al.
Sinds begin dit seizoen (of vorig seizoen) zijn de sponsor inkomsten van PSV wel ingezakt. Dus die sponsor die zoveel in PSV pompte is weg.
Ik ga er vanuit dat dit een fix van FM is om ervoor te zorgen dat iemand die met PSV speelt niet direct te kampen heeft met flinke tekorten. Maar er zijn betere manieren om dit te fixen.
Maar dat de Scout voor Nederland een PSV fan is klinkt wel realistisch.
Was er niet ooit eens bv een FM versie waarin ik geloof een spits van ADO wereld klasse was?
Ja, Geert den Ouden was dat... die scoorde elk seizoen wel 20+ goals, 30 kwam ook wel voor. De FM-scout voor de Nederlandse competitie was, en is nog steeds, een ADO-fan, geen PSV-fan. Heel ADO is namelijk overgewaardeerd, en ze doen de eerste paar seizoenen ook ALTIJD mee om de bovenste plekken. Weinig realistisch.Was er niet ooit eens bv een FM versie waarin ik geloof een spits van ADO wereld klasse was?
Een andere speler die regelmatig overrated is is Jack Tuyp van Volendam, die legt er ook altijd absurd veel in.
Virussen? Scan ze hier!
De financiële situatie bij Feyenoord is ook verre van realistisch. De 30M van Blokland is al een half jaar bekend, de schuld die het heeft in FM2012 is bijna 2x zo hoog incl de transfers van afgelopen seizoen, in werkelijkheid is dat bijna de helft zonder de transfers van afgelopen seizoen omdat ze die in het boekjaar 2012 pas bijschrijven
Bij as roma halverwegen het seizoen gratis Reis, Luuk de jong en labayad gehaald!??!!? onrealistisch?
Ik had discussie met maat, ik ben AS Roma. Hij beweerd dat ze veel te slecht zijn voor roma. Wat denken jullie? Gezien de financiele status heb ik de club flink moeten omgooien (deel van selectie verkopen)
Ik had discussie met maat, ik ben AS Roma. Hij beweerd dat ze veel te slecht zijn voor roma. Wat denken jullie? Gezien de financiele status heb ik de club flink moeten omgooien (deel van selectie verkopen)
[ Voor 50% gewijzigd door Xenophoben op 09-11-2011 12:19 ]
vreemd uitslagje gister, kwart finale UEFA cup met ajax, uit met 2-1 verloren, zat wel meer in voor me maar de bal had geen zin om erin te gaan
volgende wedstrijd thuis, 7-3 gewonnen, UCK! dat zie ik 123 in het echt toch echt niet gebeuren. verder geen spelers gekocht , el-hamdaoui scoort wel heel makkelijk in het spel, zit nu op 34 goals dit seizoen (alle competities bij elkaar)
Johan cruijf schaal, competitie gewonnen, finalist beker en nu halve finale tegen tottenham hotspur...
volgende wedstrijd thuis, 7-3 gewonnen, UCK! dat zie ik 123 in het echt toch echt niet gebeuren. verder geen spelers gekocht , el-hamdaoui scoort wel heel makkelijk in het spel, zit nu op 34 goals dit seizoen (alle competities bij elkaar)
Johan cruijf schaal, competitie gewonnen, finalist beker en nu halve finale tegen tottenham hotspur...
Verwijderd
Spelen Taddei enzo nog? (ken AS roma niet zo goed) what heb je dan aan luuk de jong en reis? Je kan volgens mij beter wat talentjes opstellen uit eigen selectie of europese landen want zo goed was Reis (qua stats) toch ook niet? Zie Krkic ertussen staan op WikiXenophoben schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:18:
Bij as roma halverwegen het seizoen gratis Reis, Luuk de jong en labayad gehaald!??!!? onrealistisch?
Toen ik hier las dat ie transfervrij was wel ff Reis geprobeerd, maar hij wilde niet eens in discussie.
Waarom zou 7-3 onrealistisch zijn als er dit weekend met 6-4 is verloren van Utrecht?
Als je niet wekelijks dit soort uitslagen hebt, is er niks mis mee.
Als je niet wekelijks dit soort uitslagen hebt, is er niks mis mee.
Ik zal binnenkort is screenshot maken... Het zijn allemaal jonge spelers he, handig om als reserves te hebben...Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:30:
[...]
Spelen Taddei enzo nog? (ken AS roma niet zo goed) what heb je dan aan luuk de jong en reis? Je kan volgens mij beter wat talentjes opstellen uit eigen selectie of europese landen want zo goed was Reis (qua stats) toch ook niet? Zie Krkic ertussen staan op Wikidan wil ik wel eens weten wat je allemaal verkocht hebt
Toen ik hier las dat ie transfervrij was wel ff Reis geprobeerd, maar hij wilde niet eens in discussie.
Screenshot volgt nog! Volgens mij is taddei verkocht. De meeste goede mannen van roma vroegen absurt veel salaris. Enige top verdiener nog is totti met 9 mil per jaar?!?!?!?
[ Voor 9% gewijzigd door Xenophoben op 09-11-2011 14:47 ]
Ik heb eerst wat aangekloot om de nieuwigheden te leren kennen, maar ben nu opnieuw begonnen.
Met PSV. Heb tactiek van FM11 gekopieerd (lekker lame) en die gaat in de voorbereiding goed. Win alles met ruime cijfers. Ik stel altijd iets andere doelen dan alleen maar kampioen worden. Zo wil ik proberen om een Nederlandse selectie te kweken en de jeugd goed mee te laten doen.
Met PSV. Heb tactiek van FM11 gekopieerd (lekker lame) en die gaat in de voorbereiding goed. Win alles met ruime cijfers. Ik stel altijd iets andere doelen dan alleen maar kampioen worden. Zo wil ik proberen om een Nederlandse selectie te kweken en de jeugd goed mee te laten doen.
Verwijderd
en totti verkoop je denk ik niet meer. Maar het zal ook wel een legende ofzo zijn bij de club, en die verkoop je nooit natuurlijk 
Is ie nog goed in Fm12?
Is ie nog goed in Fm12?
heeft AS Roma tegenwoordig niet een suikeroom die ervoor gezorgd heeft dat veel van de nieuwe spelers gehaald konden worden en ook ervoor zorgt dat er geen financiele problemen komen qua salarissen?Xenophoben schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:18:
Nee idd , hij is een legende en wil zijn carriere afmaken bij me.... heb het geprobeerd. Zijn stats zijn uber hoog (vergelijkbaar met del piero vorig jaar). Het is ook wel mijn belangrijkste speler, maar met zijn 35 jaar is hij natuurlijk vaak geblesseerd.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:38:
en totti verkoop je denk ik niet meer. Maar het zal ook wel een legende ofzo zijn bij de club, en die verkoop je nooit natuurlijk
Is ie nog goed in Fm12?
Nou ik denk in fm zowiezo niet.... ik begon met 3 mil in de plus en voor ik 3 wedstrijden gespeeld had stond ik -12,5 miljoen... ik ben er nu mee bezig om het terug te schroeven, dat gaat best hard. Sta nu op -8Deadsy schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:39:
[...]
heeft AS Roma tegenwoordig niet een suikeroom die ervoor gezorgd heeft dat veel van de nieuwe spelers gehaald konden worden en ook ervoor zorgt dat er geen financiele problemen komen qua salarissen?
[ Voor 33% gewijzigd door Xenophoben op 09-11-2011 19:31 ]
De afgelopen jaren heb ik met de verschillende CM- en FM-versies al een heleboel clubs onder mijn hoede gehad. Momenteel twijfel ik nu waarmee ik FM12 zal starten. Dit is wat ik al gedaan heb:
Nederland: Ajax, Feyenoord, PSV, Zwolle; België: Anderlecht; Duitsland: Bayern München, 1860 München; Werder Bremen en Borussia Dortmund; Frankrijk: PSG, Olympique Marseille; Portugal: FC Porto; Schotland: Glasgow Rangers; Spanje: Real Madrid; Italië: Juventus; Engeland: Chelsea, Manchester United; Argentinië: Boca Juniors, Independiente; Brazilië: Sao Paolo, Corinthians, Internacional; Colombia: Once Caldas, Millonarios, America de Cali, Deportivo Cali; VS: DC United; Noorwegen: Rosenborg; Rusland: Zenit Sint-Petersburg; Wit-Rusland: Partizan Minsk; Roemenië: Steaua Boekarest; Oekraïne: Shakhtar Donetsk; Griekenland: Olympiakos; Zwitserland: Grasshopper Club, FC Basel; Oostenrijk: Rapid Wien en vast nog een aantal clubs. Verder heb ik leiding gegeven aan het Nederlands Elftal, Duitsland, België, Turkije, en Spanje.
Het meeste succes heb ik gehad in Spanje met Real Madrid, met 1860 München in Duitsland en in de Colombiaanse competitie met Once Caldas en Millonarios.
Wat ik zoek is een bijzondere club in een spannende competitie met daarin voldoende tegenstand. Een gave continentale competitie zoals de Uefa Champions League of de Copa Libertadores is mooi meegenomen. Het liefst begin ik met een club die ik nog niet eerder heb gehad. Als het ook een competitie is die ik nog niet ken, is dat nog leuker. Het hoeft helemaal niet per se een topclub te zijn, maar in elk geval wel een mooie club. Als er iemand suggesties heeft, dan hoor ik die graag.
Nederland: Ajax, Feyenoord, PSV, Zwolle; België: Anderlecht; Duitsland: Bayern München, 1860 München; Werder Bremen en Borussia Dortmund; Frankrijk: PSG, Olympique Marseille; Portugal: FC Porto; Schotland: Glasgow Rangers; Spanje: Real Madrid; Italië: Juventus; Engeland: Chelsea, Manchester United; Argentinië: Boca Juniors, Independiente; Brazilië: Sao Paolo, Corinthians, Internacional; Colombia: Once Caldas, Millonarios, America de Cali, Deportivo Cali; VS: DC United; Noorwegen: Rosenborg; Rusland: Zenit Sint-Petersburg; Wit-Rusland: Partizan Minsk; Roemenië: Steaua Boekarest; Oekraïne: Shakhtar Donetsk; Griekenland: Olympiakos; Zwitserland: Grasshopper Club, FC Basel; Oostenrijk: Rapid Wien en vast nog een aantal clubs. Verder heb ik leiding gegeven aan het Nederlands Elftal, Duitsland, België, Turkije, en Spanje.
Het meeste succes heb ik gehad in Spanje met Real Madrid, met 1860 München in Duitsland en in de Colombiaanse competitie met Once Caldas en Millonarios.
Wat ik zoek is een bijzondere club in een spannende competitie met daarin voldoende tegenstand. Een gave continentale competitie zoals de Uefa Champions League of de Copa Libertadores is mooi meegenomen. Het liefst begin ik met een club die ik nog niet eerder heb gehad. Als het ook een competitie is die ik nog niet ken, is dat nog leuker. Het hoeft helemaal niet per se een topclub te zijn, maar in elk geval wel een mooie club. Als er iemand suggesties heeft, dan hoor ik die graag.
Ben mijn 1ste seizoen begonnen bij Anderlecht: we staan voorlopig 1ste (57ptn), 7ptn meer dan RC Genk na 25 matchen. Worden er in deze versie play-offs gespeeld?
In de Euro-cup 2de geëindigd in een poule met Athletico Madrid, Lazio en Zurich. Moet nu tegen Bayern Leverkusen. Tzal lekker spannend worden, hopelijk........
In de beker van België ondertussen in de halve finale tegen Club Brugge. Heenwedstrijd is geëindigd in 2-2. Brugge moet nu bij mij komen spelen, ga afwachtend spelen, ik heb genoeg aan een 0-0, mss proberen te scoren op de counter.
Beste speler bij Anderlecht is Mbokani, vindt gemakkelijk het doel, heeft de gouden schoen gewonnen.
Mazuch (verdediger) heb ik wel moeten verkopen, kreeg een veel te mooi bod van Besiktas (€ 3,6 mil).
Waar ik wel nog een probleem mee heb is dat het vrijwel altijd dezelfde spelers zijn die geblesseerd zijn. Soms tot 4-5 weken. Hoe kan ik dit oplossen?
Op het einde van dit seizoen mijn staf es grondig doorlichten en hopelijk wat goeie trainers aantrekken.
In de Euro-cup 2de geëindigd in een poule met Athletico Madrid, Lazio en Zurich. Moet nu tegen Bayern Leverkusen. Tzal lekker spannend worden, hopelijk........
In de beker van België ondertussen in de halve finale tegen Club Brugge. Heenwedstrijd is geëindigd in 2-2. Brugge moet nu bij mij komen spelen, ga afwachtend spelen, ik heb genoeg aan een 0-0, mss proberen te scoren op de counter.
Beste speler bij Anderlecht is Mbokani, vindt gemakkelijk het doel, heeft de gouden schoen gewonnen.
Mazuch (verdediger) heb ik wel moeten verkopen, kreeg een veel te mooi bod van Besiktas (€ 3,6 mil).
Waar ik wel nog een probleem mee heb is dat het vrijwel altijd dezelfde spelers zijn die geblesseerd zijn. Soms tot 4-5 weken. Hoe kan ik dit oplossen?
Op het einde van dit seizoen mijn staf es grondig doorlichten en hopelijk wat goeie trainers aantrekken.
Regels van competitie staan onder 'Rules'.
Wat er bij mij maar niet ingaat is het aantal afzwaaiers dat m'n spelers produceren, ongeacht welke club, welke tactiek, en de skill van de speler voor afwerken/afstandschoten.
Net ook weer, tot 4x toe een speler alleen op goal af die besluit dat de cornervlag raken belangrijker is dan een doelpunt te maken. In de hele wedstrijd 15 schoten waarvan welgeteld 1 op goal
Net ook weer, tot 4x toe een speler alleen op goal af die besluit dat de cornervlag raken belangrijker is dan een doelpunt te maken. In de hele wedstrijd 15 schoten waarvan welgeteld 1 op goal
Australie iets voor je?Jorgen schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:48:
De afgelopen jaren heb ik met de verschillende CM- en FM-versies al een heleboel clubs onder mijn hoede gehad. Momenteel twijfel ik nu waarmee ik FM12 zal starten. Dit is wat ik al gedaan heb:
dan heb je eerst alleen de competitie, en daarna kun je uitkomen in de Asian Champions League
vooral als je begin met Brisbane Roar of Central Coast Mariners, want die zijn afgelopen seizoen 1ste en 2e geworden en dan geplaatst voor de aankomende cup
Verwijderd
Hoe zijn de lange afstandschoten van die spelers? Als ze het niet kunnen dan kunnen ze het niet hetoolkist schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:01:
Wat er bij mij maar niet ingaat is het aantal afzwaaiers dat m'n spelers produceren, ongeacht welke club, welke tactiek, en de skill van de speler voor afwerken/afstandschoten.
en 1op1 van heel dichtbij is geloof ik van belang hoe goed de keeper is 1op1 en hoe goed jou composure en bravery is
Wellicht is AS Roma iets voor je? Financieel zwak, mooie club om terug te brengen naar de topRubeo38 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 07:56:
[...]
Australie iets voor je?
dan heb je eerst alleen de competitie, en daarna kun je uitkomen in de Asian Champions League
vooral als je begin met Brisbane Roar of Central Coast Mariners, want die zijn afgelopen seizoen 1ste en 2e geworden en dan geplaatst voor de aankomende cup
Of Willem II, hoge verwachtingen (promoveren), en absoluut niet makkelijk te bereiken.
Zeg maar bijna onmogelijkEro-Sensei schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:41:
Of Willem II, hoge verwachtingen (promoveren), en absoluut niet makkelijk te bereiken.
Verwijderd
River Plate terug brengen naar het hoogste plan?Jorgen schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:48:
Zuid-Afrika is misschien wel iets voor je. Redelijk gelijkwaardige competitie, twee cups en de African Champions League liggen op je te wachten! Plus, de meest briljante spelersnamen komen voorbij!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 15:26 ]
Verwijderd
Ook maar weer eens aan de slag gegaan met FM2012. Vorig jaar snel afgehaakt omdat ik geen enkele taktiek aan het werk kreeg... Dit jaar wat meer tijd en moeie in steken. Vind de mogelijkheid om ieder jaar landen toe te voegen en weg te doen wel top. Zou wel eens een mooi avontuur kunnen worden over de verschillende continenten.
First Stop: Northern Ireland, Portstewart. 2de divisie, twee keer promoveren en op naar de CL is het doel.
First Stop: Northern Ireland, Portstewart. 2de divisie, twee keer promoveren en op naar de CL is het doel.
Verwijderd
Sao Paulo, Corinthians of Internacional zijn niet direcht uitdagingenVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:07:
[...]
River Plate terug brengen naar het hoogste plan?
Zuid-Afrika is misschien wel iets voor je. Redelijk gelijkwaardige competitie, twee cups en de African Champions League liggen op je te wachten! Plus, de meest briljante spelersnamen komen voorbij!
edit
dus een reactie op Jorgen
Zuid-Afrika is ook wel leuk qua competitie ja, de teams zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd. Heb in een eerdere FM-versie (FM07 ofzo) wel eens met Bloemfontein gespeeld. Was best leuk.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:07:
[...]
River Plate terug brengen naar het hoogste plan?
Nog een aanrader: neem een willekeurige club uit India of China ofzo. Kan je ook meedingen voor de Asian Champions Cup, en toch een uitdaging, omdat je (vrijwel) geen enkele speler kent.
Vroeger was Zuid-Korea ook leuk, maar daar kan je niet meer degraderen of promoveren, het zijn gesloten competities. Of is dat al weer veranderd? Want zonder kans op degradatie/promotie is er imho minder aan...
Virussen? Scan ze hier!
Real was mijn allereerste ervaring met CM / FM. Dus toen zeker wel een uitdaging.
Ik zal de aanbevolen clubs en competities eens bekijken. Bedankt!
Ik zal de aanbevolen clubs en competities eens bekijken. Bedankt!
Ik ben lekker aan het spelen met Heracles, best een aardig elftal. Ondertussen in de winterstop en ik sta nu 2e met 2 punten (zelf 37 punten, dacht ik) achterstand op Twente. Ineens een hele blessuregolf, waardoor er 4 spitsen geblesseerd zijn, waardoor ik er nog één over heb. Gelukkig is dat wel m'n topscorer.
Ondertussen is Verbeek bij AZ ontslagen en vervangen door Ruud Gullit.
Daarnaast is PSV overgenomen door een consortium dat Rijkaard wil aanstellen ipv Rutten.
Overigens wel bizar dat ik tijdens de beker met tegenstanders als Willem II en Volendam verlenging en 1x penalties nodig had om door te gaan, terwijl ik daarna in de competitie weinig moeite heb met bijv. PSV en Vitesse.

Overigens wel bizar dat ik tijdens de beker met tegenstanders als Willem II en Volendam verlenging en 1x penalties nodig had om door te gaan, terwijl ik daarna in de competitie weinig moeite heb met bijv. PSV en Vitesse.
De Mexicaanse competitie heeft volgens mij ook zo zijn charmes, nu ik er nog eens over nadenk. Als ik het goed heb, dan kunnen Mexicaanse clubs zich zelfs voor meerdere continentale competities kwalificeren, verspreid over Noord- en Zuid-Amerika! Ik heb geprobeerd hier iets over te vinden, maar wordt er nog niet veel wijzer van. Zo ver ik weet, gaan er 2 clubs naar de CONCACAF Champions League en 2 naar de Copa Libertadores. Wellicht zijn er ook nog andere continentale competities die mogelijk zijn. Het equivalent van de Europa League bijvoorbeeld?
Zuid-Afrika heb ik ook eens geprobeerd (maar was het in de enorme lijst van clubs vergeten te vermelden). Afrika is best een leuk continent om in te spelen, maar dan wel met een update waarbij er veel spelers zijn toegevoegd.
Zuid-Afrika heb ik ook eens geprobeerd (maar was het in de enorme lijst van clubs vergeten te vermelden). Afrika is best een leuk continent om in te spelen, maar dan wel met een update waarbij er veel spelers zijn toegevoegd.
Het eerste seizoen tweede geworden met de huidige selectie van FC Groningen. Ik speel 4-5-1 deep waarin met name de wingers goed renderen, hoge cijfers halen. Tadic is de 1e twee seizoenen speler van het jaar geworden en speelt nu bij Juve in de basis.
Punt van kritiek is dat je wel heel makkelijk talentvolle newgens kan verkrijgen. Na mijn eerste seizoen met de plaatselijke FC een dozijn 15-18 jarige potentiele 4-5 sterren talentjes gratis (!!) gecontracteerd, voornamelijk uit Engeland, Duitsland en Italie. Ook in Argentinie en Brazilie heb je megatalenten (gastjes van 15 die alle stats boven de 10 hebben) die je voor een prikkie kan overnemen en maar wat graag voor FC Groningen willen voetballen. Nu heb ik inmiddels (seizoen 3) een heel elftal vol gastjes van 18-20 jaar met minimaal 3,5 ster ability. Niet echt een uitdaging.
Een ander irritant punt is dat sommige spelers constant janken over de high training workload, en wat ik ook verander, ze blijven piepen. Wel jammer als je toptalent alsmaar unhappy is vanwege de training en zich daardoor niet doorontwikkelt.
Punt van kritiek is dat je wel heel makkelijk talentvolle newgens kan verkrijgen. Na mijn eerste seizoen met de plaatselijke FC een dozijn 15-18 jarige potentiele 4-5 sterren talentjes gratis (!!) gecontracteerd, voornamelijk uit Engeland, Duitsland en Italie. Ook in Argentinie en Brazilie heb je megatalenten (gastjes van 15 die alle stats boven de 10 hebben) die je voor een prikkie kan overnemen en maar wat graag voor FC Groningen willen voetballen. Nu heb ik inmiddels (seizoen 3) een heel elftal vol gastjes van 18-20 jaar met minimaal 3,5 ster ability. Niet echt een uitdaging.
Een ander irritant punt is dat sommige spelers constant janken over de high training workload, en wat ik ook verander, ze blijven piepen. Wel jammer als je toptalent alsmaar unhappy is vanwege de training en zich daardoor niet doorontwikkelt.
Ik geef regelmatig 3 dagen rust met training voor de gehele selectie. Misschien dat dat iets helpt.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik heb een aantal extra updates gedownload (Afrikaanse en Aziatische competities) en ben klaar om mijn 1e grote game te gaan starten. Bedankt voor de tips vwb leuke clubs en competities. Ik heb toch gekozen voor de Mexicaanse en wil daar gaan beginnen met Pachuca. Dit team is de laatste jaren 5 x kampioen geworden, maar moet de echt grote clubs - in elk geval qua historie - nog voor laten gaan. Het lijkt mij in elk geval erg leuk om me voor competities op verschillende continenten te kunnen kwalificeren. (CONMEBOL Copa Libertadores / CONMEBOL Copa Sudamericana / CONCACAF Champions League.)
Net weer een seizoen afgesloten met Ajax (2015/16) en gelukkig verliep dit seizoen een flink stuk beter dan het vorige.
Vorig seizoen stond ik erg lang buiten de top 3 en wist pas 2 wedstrijden voor het einde de 1e plaats te maken. Daarnast vloog ik vroeg uit de beker en werd ik in de kwart finale van de CL afgemaakt door Bayern leverkusen.
De oorzaak waarom vorig seizoen zo slecht ging was simpel weg omdat er geen klik was tussen de spelers. Dit seizoen was deze klik er wel waardoor het hele team super speelde.
Vooral Adebayor deed het super. 45 wedstrijden en 54 goals
We werden met gemak kampioen (alhoewel Heerenveen heel lang vlak achter me bleef en het gat pas tegen het einde groot werd). Verder wonnen we met gemak te beker en verloren we de CL tegen Barca.
Dus sportief ging het super maar financieel ging het zeer slecht. Alhoewel het vorig seizoen in principe geen ramp was (overwinteren in de CL en kampioenschap) draaiden we toch 20mln verlies omdat de sponsor contracten zo laag zijn.
Dit verlies zal er dit seizoen weer zijn tenzij ik de salarissen omlaag gooi tot een onrealistisch laag punt of ik moet elk seizoen een flinke winst draaien qua transfers. Gelukkig is dat 2e geen probleem
Paar basis spelers weg:
-Pjanic gaat naar Chelsea voor 27mln. Zijn vervanger Tol (eigen jeugd) is minder maar goed genoeg voor de CL.
-Boerrigter voor 8mln naar Everton. Hij was al die jaren top voor me maar werd voor zijn kunnen uiteindelijk zeer duur qua salaris en hij had zo zijn beperkingen die zijn vervanger niet heeft.
-Vermeer ging vlak voor het begin van het seizoen weg voor 7.5 naar Aston.
Naast hun nog een rits reserves en spelers uit het 2e. In total goed voor 72mln. De spelers die ik haalde (vooral jeugd) waren goed voor 21mln. Ik hoop dus dit seizoen zwarte cijfers te draaien.
3 van de leukste transfers waren 3 gratis gasten die ik na 1 seizoen voor in totaal 9mln verkocht. Ze werden me aangeboden toen ze geen club hadden en de stats die ik kon zien zagen er leuk uit dus liet ik ze op trial komen. Ze deden het aardig en besloot ze te behouden als reserve. Alle 3 een laag salaris (5k max p/w) en nu dus voor in het totaal voor 9mln weg
Ik liet ze gewoon invallen in wedstrijden die ik al gewonnen had. Hierin deden ze het vaak erg goed maar uiteindelijk vond ik ze niet goed genoeg om te behouden.
Vorig seizoen stond ik erg lang buiten de top 3 en wist pas 2 wedstrijden voor het einde de 1e plaats te maken. Daarnast vloog ik vroeg uit de beker en werd ik in de kwart finale van de CL afgemaakt door Bayern leverkusen.
De oorzaak waarom vorig seizoen zo slecht ging was simpel weg omdat er geen klik was tussen de spelers. Dit seizoen was deze klik er wel waardoor het hele team super speelde.
Vooral Adebayor deed het super. 45 wedstrijden en 54 goals
We werden met gemak kampioen (alhoewel Heerenveen heel lang vlak achter me bleef en het gat pas tegen het einde groot werd). Verder wonnen we met gemak te beker en verloren we de CL tegen Barca.
Dus sportief ging het super maar financieel ging het zeer slecht. Alhoewel het vorig seizoen in principe geen ramp was (overwinteren in de CL en kampioenschap) draaiden we toch 20mln verlies omdat de sponsor contracten zo laag zijn.
Dit verlies zal er dit seizoen weer zijn tenzij ik de salarissen omlaag gooi tot een onrealistisch laag punt of ik moet elk seizoen een flinke winst draaien qua transfers. Gelukkig is dat 2e geen probleem
Paar basis spelers weg:
-Pjanic gaat naar Chelsea voor 27mln. Zijn vervanger Tol (eigen jeugd) is minder maar goed genoeg voor de CL.
-Boerrigter voor 8mln naar Everton. Hij was al die jaren top voor me maar werd voor zijn kunnen uiteindelijk zeer duur qua salaris en hij had zo zijn beperkingen die zijn vervanger niet heeft.
-Vermeer ging vlak voor het begin van het seizoen weg voor 7.5 naar Aston.
Naast hun nog een rits reserves en spelers uit het 2e. In total goed voor 72mln. De spelers die ik haalde (vooral jeugd) waren goed voor 21mln. Ik hoop dus dit seizoen zwarte cijfers te draaien.
3 van de leukste transfers waren 3 gratis gasten die ik na 1 seizoen voor in totaal 9mln verkocht. Ze werden me aangeboden toen ze geen club hadden en de stats die ik kon zien zagen er leuk uit dus liet ik ze op trial komen. Ze deden het aardig en besloot ze te behouden als reserve. Alle 3 een laag salaris (5k max p/w) en nu dus voor in het totaal voor 9mln weg
Ik liet ze gewoon invallen in wedstrijden die ik al gewonnen had. Hierin deden ze het vaak erg goed maar uiteindelijk vond ik ze niet goed genoeg om te behouden.
Verwijderd
Zojuist ook wat geld verdient, 4,2 miljoen voor Maicon, waar de fans niet blij mee waren. Maar hij wilde een nieuw contract voor veel te veel centjes. met een waarde van 2,7 vond ik 4,2 wel een nette som geld. Helaas ook Coutinho voor 900K laten gaan. Hij wilde spelen, maar is totaal geen basis speler op dit moment. Kon hem goed gebruiken voor de wissel, maar hij werd te lastig. was 1,2 miljoen waard, maar dat kreeg ik er niet voor.
Net 2-2 gespeeld tegen Corinthians, met 2 goals van Rhayner, het talentje. Hij moet ook wel want Heber heeft een blessure. Nu 10e in de competitie. Avai, Sao Paulo en Athletic Mineiro staan onderaan, maar ik sta er maar 4 punten los van, dus het is nog spannend genoeg
Net 2-2 gespeeld tegen Corinthians, met 2 goals van Rhayner, het talentje. Hij moet ook wel want Heber heeft een blessure. Nu 10e in de competitie. Avai, Sao Paulo en Athletic Mineiro staan onderaan, maar ik sta er maar 4 punten los van, dus het is nog spannend genoeg
Vitesse wordt bij mij in het 1e seizoen tweede achter mij, maar het gekke is dat ze helemaal geen bijzondere selectie hebben. Stukken minder dan die van AZ of PSV en Twente. Voor het 2e seizoen zijn ze zelfs titelfavoriet. Wederom, geen boeiende aankopen ofzo.
Ben al 2 seizoenen bezig geweest om Marco Verratti aan te trekken. Steeds ligt één club waar hij speelt dwars.
Transferwaarde 1,5 Miljoen, echter moet ik 2x 1,5 miljoen betalen. Alleen de een gaat dan akkoord en de andere wil dan niet verkopen en weigert gewoon alles
Frustrerend.
Edit: Wat een soap, maar ik heb hem
3 Miljoen gekost.
Mijn opstelling:
Volgende klus: Sonogo contracteren en een goede Linksback zoeken
Transferwaarde 1,5 Miljoen, echter moet ik 2x 1,5 miljoen betalen. Alleen de een gaat dan akkoord en de andere wil dan niet verkopen en weigert gewoon alles
Frustrerend.
Edit: Wat een soap, maar ik heb hem
Mijn opstelling:
-- Sonogo (huur) / Guyon Fernandez Cabral ---------------------Schaken Verratti - Mokotjo Nelom - Vlaar - Ramstein/De Vrij - Fernandez / Leerdam
Volgende klus: Sonogo contracteren en een goede Linksback zoeken
[ Voor 36% gewijzigd door RedHat op 13-11-2011 19:16 ]
Bij 20 is hij zeer blessuregevoelig (noem een Robben, de man van glas) en bij 1 is hij onkwetsbaarVerwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:41:
Klein vraagje:
Is een speler vaak geblesseerd bij injury proneness 1 of 20?
Verwijderd
Okay, thx 
Ik had een fantasy team gemaakt en allemaal op injury proneness op 1 gezet en 2 speeldagen later lag de helft er al uit, daarom twijfelde ik even
Ik had een fantasy team gemaakt en allemaal op injury proneness op 1 gezet en 2 speeldagen later lag de helft er al uit, daarom twijfelde ik even
Binnenkort ook maar eens met FM2012 beginnen, altijd FM gespeeld maar 2010 en 2011 overgeslagen. Nu wachten tot ik me pakketje van Amazon binnen krijg 
Is het nog zo als bij eerdere FM's dat sommige teams, ik dacht bijvoorbeeld het Duitse elftal unlicenced zijn en je bepaalde bestanden moest verwijderen om de goede namen te krijgen? Of is dit bij 2012 niet meer het geval?
Is het nog zo als bij eerdere FM's dat sommige teams, ik dacht bijvoorbeeld het Duitse elftal unlicenced zijn en je bepaalde bestanden moest verwijderen om de goede namen te krijgen? Of is dit bij 2012 niet meer het geval?
Is nog steeds het geval ja. Je zal dan uit \Steam\SteamApps\common\football manager 2012\data\db\1200\lnc de bestanden moeten verwijderen. Eventueel kan je dit in die map plaatsen om te zorgen dat alle competities de juiste namen hebben. Dus UEFA Champions League in plaats van Champions Cup om maar een voorbeeld te geven.
FM liep vast tijdens het saven, nog een paar minuutjes gewacht in de hoop dat er nog wat ging gebeuren maar helaas. Dus via taakbeheer afgesloten en herstart en nu is mijn savegame niet meer speelbaar! Na 5 seizoenen had ik mijn team helemaal op orde, kende alle ins en out, alle trainingen eindelijk op 5 sterren, geen overbodige spelers meer, allemaal mooie talentjes opgeleid en kan weer opnieuw beginnen 
Klopt het dat FM dit jaar (veel)zwaarder is geworden? Mijn laptop heeft er nogal moeite mee terwijl ik niet veel landen heb geselecteerd. Ik heb een HP 8440P volgens mij dus inclusief I5 processor en daar zelf een SSD (vertex2) bijgezet. Voorheen leek het soepeler te lopen op een veel eenvoudigere laptop.
Klopt het dat FM dit jaar (veel)zwaarder is geworden? Mijn laptop heeft er nogal moeite mee terwijl ik niet veel landen heb geselecteerd. Ik heb een HP 8440P volgens mij dus inclusief I5 processor en daar zelf een SSD (vertex2) bijgezet. Voorheen leek het soepeler te lopen op een veel eenvoudigere laptop.
Zonde dat je geen autosave gebruikt met meerdere backup saves.Malt007 schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:29:
FM liep vast tijdens het saven, nog een paar minuutjes gewacht in de hoop dat er nog wat ging gebeuren maar helaas. Dus via taakbeheer afgesloten en herstart en nu is mijn savegame niet meer speelbaar! Na 5 seizoenen had ik mijn team helemaal op orde, kende alle ins en out, alle trainingen eindelijk op 5 sterren, geen overbodige spelers meer, allemaal mooie talentjes opgeleid en kan weer opnieuw beginnen
En ik heb op mijn relatief oude laptop ook geen enkel probleem met het spel. Draait eigenlijk hetzelfde als FM11. Zitten nog wel enkele rare dingen in het spel, maar goed. Bugs zijn gesubmit
.
In het begin had ik ook totaal geen problemen met het spel. De speeldagen gaan snel voorbij dus het lijkt niet aan de processor te liggen. Ik heb het idee dat het geheugen vol loopt als ik te lang speel (speel rustig de hele avond door tijdens het kijken van een filmpje :-) Misschien af en toe de laptop herstarten of misschien ff 64bit installeren en er 16gb intern ingooien ofzo.
Nu je het zegt zit zijn er wel autosaves gemaakt. Alleen geen idee wanneer voor het laatst. Ik load altijd last game en heb er daardoor niet aan gedacht. Ik zie hem alleen nooit autosaves maken, gebeurd dat ook met een balkje of gebeurd dat op de achtergrond?
Nu je het zegt zit zijn er wel autosaves gemaakt. Alleen geen idee wanneer voor het laatst. Ik load altijd last game en heb er daardoor niet aan gedacht. Ik zie hem alleen nooit autosaves maken, gebeurd dat ook met een balkje of gebeurd dat op de achtergrond?
Dat gebeurd op de achtergrond. Heb het met fm 2011 ook wel 3x mee gemaakt dat me game vastliep tijdens het saven echt super frustrerend.
Sta ik in de halve finale van de beker valt die wedstrijd samen met interland wedstrijden, waardoor 15 spelers van mijn selectie weg moesten en ik van me basis spelers alleen maar mijn keeper over had. Ben in de kwart finale van de Champions League uitgeschakeld door Olympique Lyon, waar ik me uitwedstrijd verloor met 2-0 en de thuis wedstrijd won met 3-1. Wel weer redelijk makkelijk kampioen geworden met Olympiakos.
Qua aankoopbeleid probeer ik zoveel mogelijk Grieken te halen. Mijn verdediging bestaat helemaal uit Grieken. Top aankopen zijn toch Rasmus Elm(Een aanrader), Bony en Kostas Manolas en Ninis.
Miskopen zijn Narsingh (9,5 miljoen voor betaald
) ,maar breekt totaal geen potten en Peter Crouch scoort veels te weinig en zit nu lekker op de bank gelukkig maar 1 jarig contract dus die mag gratis vertrekken.
Sta ik in de halve finale van de beker valt die wedstrijd samen met interland wedstrijden, waardoor 15 spelers van mijn selectie weg moesten en ik van me basis spelers alleen maar mijn keeper over had. Ben in de kwart finale van de Champions League uitgeschakeld door Olympique Lyon, waar ik me uitwedstrijd verloor met 2-0 en de thuis wedstrijd won met 3-1. Wel weer redelijk makkelijk kampioen geworden met Olympiakos.
Qua aankoopbeleid probeer ik zoveel mogelijk Grieken te halen. Mijn verdediging bestaat helemaal uit Grieken. Top aankopen zijn toch Rasmus Elm(Een aanrader), Bony en Kostas Manolas en Ninis.
Miskopen zijn Narsingh (9,5 miljoen voor betaald

[ Voor 26% gewijzigd door S401 op 14-11-2011 14:05 ]
Wat me ook erg opvalt is hoe makkelijk ik verder kom in de champions league. De uitwedstrijden vanaf de 8e finale win ik altijd ondanks dat de tegenstander veel en veel beter is en sterker speelt. Speel met ajax en op deze manier al man utd, barca, real en chelsea uitgeschakeld (over verschillende seizoen verspreid). Moet wel bekennen dat ik een echte counter tacktiek speel en dat deze fabuleus werkt.
Klopt won met 3-1 van Real Madrid die op volle oorlog sterkte speelde en van AC Milan ook met redelijk gemak gewonnen.
En in de Return van de beker loop ik over mijn tegenstander heen met 6-0, waaronder hattrick van Bony + een schitterende vrije trap van Elm.
En in de Return van de beker loop ik over mijn tegenstander heen met 6-0, waaronder hattrick van Bony + een schitterende vrije trap van Elm.
Achtergrond. De filenames krijgen een (2), (3) etc erachter, afhankelijk van hoeveel autosaves je gebruikt.Malt007 schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:53:
Zelf gebruik ik een 5-save rolling autosave, kan ik altijd terug indien nodig, zonder al te veel verlies.
Virussen? Scan ze hier!
3 lijkt me voldoende?wildhagen schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:20:
[...]
Achtergrond. De filenames krijgen een (2), (3) etc erachter, afhankelijk van hoeveel autosaves je gebruikt.
Zelf gebruik ik een 5-save rolling autosave, kan ik altijd terug indien nodig, zonder al te veel verlies.
Ik kreeg ook net nog een hoop gezeik van een paar spelers en de supporters over me heen.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:32:
Zojuist ook wat geld verdient, 4,2 miljoen voor Maicon, waar de fans niet blij mee waren. Maar hij wilde een nieuw contract voor veel te veel centjes. met een waarde van 2,7 vond ik 4,2 wel een nette som geld. Helaas ook Coutinho voor 900K laten gaan. Hij wilde spelen, maar is totaal geen basis speler op dit moment. Kon hem goed gebruiken voor de wissel, maar hij werd te lastig. was 1,2 miljoen waard, maar dat kreeg ik er niet voor.
Aan het begin van de zomer verkocht ik 1 van mijn 2 basis DCs voor iets van 20mln. Begonnen een paar spelers te zeuren dat ik niet vooruit wil met het team etc en dat ze een waardig vervanger willen.
Redenen voor verkoop waren zeer simpel. Hij wilde een flinke salaris verhoging, een club bood 20mln en de backup is nu klaar voor de basis. Maja de storm waaide snel over tot ik Strootman verkocht, krijg ik het halve team over mee heen ;/.
Ik kocht hem 2 jaar geleden van Inter voor 3.4mln en verpats hem nu aan Chelsea voor 7mln. Reden voor verkoop was omdat hij vaak zeurde en niet echt iets toevoegde. Hij deed het niet slecht maar echt goed vond ik hem ook niet. Meulenberg (regen) deed het vorig seizoen als backup erg goed en neemt nu gewoon zijn plaats in. Wel nog even Anderson gehaald als nr10, ManU wilde 8mln maar accepteerde mijn bod van 4mln.
Verwijderd
Dit is irritant, speel in Noord-Ierland Second Divison, En dat gaat best aardig al zeg ik het zelf. Eerste halverwege de competitie en in de beker(s) goede resultaten gehaald.
Alleen zit ik met allemaal part-time contracten en die krijg ik met geen mogelijkheid verlengd. Iemand een oplossing hiervoor? Mijn beste spelers worden nu weggekaapt, en ik krijg geen kans om een nieuw contract aan te bieden. Ik loop vast bij het kiezen van de lengte van het contract; daar komt geen datum te staan. Super irritant...
Alleen zit ik met allemaal part-time contracten en die krijg ik met geen mogelijkheid verlengd. Iemand een oplossing hiervoor? Mijn beste spelers worden nu weggekaapt, en ik krijg geen kans om een nieuw contract aan te bieden. Ik loop vast bij het kiezen van de lengte van het contract; daar komt geen datum te staan. Super irritant...
Je moet tegenwordig ook even bij de spelers kijken wie hun een belangijk iemand in het team vinden, bij mij is dat vd Wiel, dus die gewoon niet verkopen.Deadsy schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:32:
[...]
Ik kreeg ook net nog een hoop gezeik van een paar spelers en de supporters over me heen.
Aan het begin van de zomer verkocht ik 1 van mijn 2 basis DCs voor iets van 20mln. Begonnen een paar spelers te zeuren dat ik niet vooruit wil met het team etc en dat ze een waardig vervanger willen.
Redenen voor verkoop waren zeer simpel. Hij wilde een flinke salaris verhoging, een club bood 20mln en de backup is nu klaar voor de basis. Maja de storm waaide snel over tot ik Strootman verkocht, krijg ik het halve team over mee heen ;/.
Ik kocht hem 2 jaar geleden van Inter voor 3.4mln en verpats hem nu aan Chelsea voor 7mln. Reden voor verkoop was omdat hij vaak zeurde en niet echt iets toevoegde. Hij deed het niet slecht maar echt goed vond ik hem ook niet. Meulenberg (regen) deed het vorig seizoen als backup erg goed en neemt nu gewoon zijn plaats in. Wel nog even Anderson gehaald als nr10, ManU wilde 8mln maar accepteerde mijn bod van 4mln.
Verwijderd
Vind het sowieso lastig. Als een speler een contract wil met een salaris wat te hoog is voor categorie Key player, dan ligt het niet meer aan ons, maar aan het bestuur. En daar doet het spel (supporters stemming, vertrouwen enzo) niks mee. Ik wil best, genoeg salaris budget over, maar Maicon wilde gewoon eventjes teveel en het bestuur stelt die regels op niet ikzelf. Dat kun je nog niet bespreken of beïnvloeden. Erg jammer. Ging trouwens naar Metalist D ofzo, wat ik ook niet snap, die kerel is 24-25 (dacht ik) en speelt goed. Als ie 1 seizoen had gewacht dan was een leuke spaanse middenmoter langs gekomen.
En die spelers die ze leuk vinden
tja, als je de teamfavoriet verkoopt, dan moet er idd wel een goede voor terug komen, maar zoals gezegd, als de teamfavoriet te veel gaat eisen.... in real life zie je ook dat v Persie bijvoorbeeld word beinvloed door vanalles en nogwat
waarom mogen wij de spelers niet bespelen.
En die spelers die ze leuk vinden
Thanks voor de tip. Ik was maar 1 speeldag kwijt :-)
Zit ondertussen in 2016-2017 met ajax. Daar doe ik altijd mijn eerste game mee zodat ik niet eerst mijn team hoef leren kennen en dergelijke. Wat me opvalt aan deze editie is de hoeveelheid regens. Ik ben pas 5 seizoenen onderweg en 90% van mijn team bestaat uit regens. Ik speel dan ook niet met speciale regeltjes ofzo (alleen nederlanders etc) dus nog 3 seizoenen en mijn team bestaat uit braziliaanse regens <24 jaar, waarmee ik met gemak de CL win.
Ik heb de beste scouts in dienst (judging ability/potential >19) maar ze vinden nooit een speler met 5 sterren potential. Aangezien ik het super leuk vind om dat soort spelers te zien groeien vind ik dat jammer en hoop ik dat iemand een tip heeft.
Zit ondertussen in 2016-2017 met ajax. Daar doe ik altijd mijn eerste game mee zodat ik niet eerst mijn team hoef leren kennen en dergelijke. Wat me opvalt aan deze editie is de hoeveelheid regens. Ik ben pas 5 seizoenen onderweg en 90% van mijn team bestaat uit regens. Ik speel dan ook niet met speciale regeltjes ofzo (alleen nederlanders etc) dus nog 3 seizoenen en mijn team bestaat uit braziliaanse regens <24 jaar, waarmee ik met gemak de CL win.
Ik heb de beste scouts in dienst (judging ability/potential >19) maar ze vinden nooit een speler met 5 sterren potential. Aangezien ik het super leuk vind om dat soort spelers te zien groeien vind ik dat jammer en hoop ik dat iemand een tip heeft.
Van Marwijk is na 4 seizoenen nog steeds de bondscoach, ondanks dat ze 24e op de ranglijst staan
Dat is toch wel een bug neem ik aan.
Volgens mij was dit ook in de vorige versie zo. Hij blijft wel erg lang zitten ondanks dat NL het, zoals gebruikelijk in FM, slecht doet, maar misschien zijn er geen hoge verwachtingenChristiano007 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:03:
Van Marwijk is na 4 seizoenen nog steeds de bondscoach, ondanks dat ze 24e op de ranglijst staanDat is toch wel een bug neem ik aan.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Tjah , maar als je zo afzakt van plek 1 dan is het toch wel einde verhaal voor iedereen 
Wat mij ook tegenvalt is dat ik nog steeds geen trainer van het jaar ben geworden, ondanks dat ik alles nationaal win elk seizoen.
Wat mij ook tegenvalt is dat ik nog steeds geen trainer van het jaar ben geworden, ondanks dat ik alles nationaal win elk seizoen.
Doe ik ook maar als een club met een zeer interessant bod komt voor een speler en ik heb reeds een waardige vervanger dan is deze persoon gewoon weg.MeNTaL_TO schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:51:
[...]
Je moet tegenwordig ook even bij de spelers kijken wie hun een belangijk iemand in het team vinden, bij mij is dat vd Wiel, dus die gewoon niet verkopen.
Ik ben met mijn Ajax dan wel zeer succesvol maar om een sluitende begroting te krijgen zal ik elk jaar toch minimaal 1 speler voor leuk geld moeten verpatsen (en dat is als ik geen cent uitgeef).
En daarnaast snap ik sowieso niet waarom zoveel spelers Strootman belangrijk vonden.
Hij miste aardig wat wedstrijden vanwege kleine blessures (kan aan mijn training liggen maar andere spelers hebben die problemen niet). Daarnaast vond ik hem kwalitatief niets toevoegen.
Na wat aanpassingen in mijn tactiek besloot ik toch nog een nieuwe MC te kopen. Real wilde van Sahin af dus kocht ik hem en na slechts een paar wedstrijden vind ik hem al meer toevoegen dan Strootman.
@malt007
Ik heb ook nog geen speler gevonden met 5 sterren. Mijn top is tot nu 4.5, maar de sterren rating kan na verloop van tijd veranderen. Ik heb een speler die van mijn scouts 4 sterren kreeg en na bijna 2 jaar bij de club opeens 4.5 sterren had.
edit:
Lekker, ik stuurde een speler weg omdat hij last had van heimwee. Nu komt hij terug en zegt hij tegen de fans dat zijn heimwee weg is en dat het niet meer zal gebeuren. Diezelfde dag verteld de ast. manager me dat dezelfde speler last heeft van heimwee

[ Voor 18% gewijzigd door Deadsy op 16-11-2011 23:33 ]
Zooooo, eerste paar seizoenen zitten erop. speel op dit moment 3 games.
Solo met twente, as roma met een vriend en vanavond start ik een game met een andere vriend ( Tottenham )
Het valt me op dat de tactieken toch erg lastig te tweaken zijn.... met twente was dit vrij gemakkelijk maar, met as roma werkt echt niets wat ik ook probeer:P. Of het werkt voor 3-4 wedstrijden en daarna verlies je van de slechtste clubs... Echter ben ik met twente tot de finale van CL gekomen dus ik zal het niet helemaal fout doen lijkt me?
Solo met twente, as roma met een vriend en vanavond start ik een game met een andere vriend ( Tottenham )
Het valt me op dat de tactieken toch erg lastig te tweaken zijn.... met twente was dit vrij gemakkelijk maar, met as roma werkt echt niets wat ik ook probeer:P. Of het werkt voor 3-4 wedstrijden en daarna verlies je van de slechtste clubs... Echter ben ik met twente tot de finale van CL gekomen dus ik zal het niet helemaal fout doen lijkt me?
Ik baal van me ajax game. Het financiele systeem is echt heel slecht. Waarom moet ik in godsnaam 25m dividend betalen terwijl ik maar 10m winst had aan het eind van het seizoen? En vervolgens krijg ik een waarschuwing dat ik fors verlies heb gemaakt. Tov het seizoen ervoor niks veranderd in het salarishuis maar wel voor meer dan 30m spelers verkocht. Daardoor stond ik aan het begin op 35 tot 40m winst en een balans van 120m. Maar ineens maak ik 4m verlies per maand waardoor ik op ongeveer 10m winst uitkwam. Nu staat mijn balans dus op 70m??? ineens, maar krijg wel 35m transferbudget...
Het gaat voor mij in fm juist om het goedkoop kopen van jonge spelers, ze opleiden, ze voor veel geld verkopen en daarmee ajax groot maken. Had gehoopt dat ik binnen 10 seizoen de arena zou kopen en uitbreiden naar 70.000 man.
Misschien maar weer eens met fortuna dusseldorf de CL winnen en het stadion van 50.000 volkrijgen :-)
Het gaat voor mij in fm juist om het goedkoop kopen van jonge spelers, ze opleiden, ze voor veel geld verkopen en daarmee ajax groot maken. Had gehoopt dat ik binnen 10 seizoen de arena zou kopen en uitbreiden naar 70.000 man.
Misschien maar weer eens met fortuna dusseldorf de CL winnen en het stadion van 50.000 volkrijgen :-)
Ik mis ook nog steeds de aanvraag om het bestuur te vragen MINDER transfergeld vrij te geven na een verkoop
Heb je veel spelers met jaarlijkse salarisverhoging?Malt007 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:02:
Ik baal van me ajax game. Het financiele systeem is echt heel slecht. Waarom moet ik in godsnaam 25m dividend betalen terwijl ik maar 10m winst had aan het eind van het seizoen? En vervolgens krijg ik een waarschuwing dat ik fors verlies heb gemaakt. Tov het seizoen ervoor niks veranderd in het salarishuis maar wel voor meer dan 30m spelers verkocht. Daardoor stond ik aan het begin op 35 tot 40m winst en een balans van 120m. Maar ineens maak ik 4m verlies per maand waardoor ik op ongeveer 10m winst uitkwam. Nu staat mijn balans dus op 70m??? ineens, maar krijg wel 35m transferbudget...
[ Voor 83% gewijzigd door Xenophoben op 17-11-2011 11:18 ]
Verwijderd
Dividend betaal je op de relatieve winst per aandeel. Dus als je aandeel op de beurs hard omhoog gaat (door inkomsten of zelfs door uitslagen) dan zal je raad van bestuur dus meer dividend uitbetalen. Wil je minder dividend uitbetalen? Dan moet je verliezenMalt007 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:02:
Volgens mij kan het dividend nooit hoger zijn dan de winst en daarnaast is slechts 30% van de aandelen van ajax verkocht op de beurs. Dus over 30% van de winst hoeft slechts dividend UITbetaald te worden.
Mijn salarissen zijn wel enkele procenten vooruit gegaan maar niet schrikbarend. Dus ik heb geen idee waar de kostenstijging vandaan komt. Zal vanavond nog eens gedetailleerd kijken. Maar vind het gewoon ruk, geef al 4 seizoen geen ruk uit en maak forse winsten en ineens staat mijn balanstotaal weer op hetzelfde niveau als toen ik begon.
Mijn salarissen zijn wel enkele procenten vooruit gegaan maar niet schrikbarend. Dus ik heb geen idee waar de kostenstijging vandaan komt. Zal vanavond nog eens gedetailleerd kijken. Maar vind het gewoon ruk, geef al 4 seizoen geen ruk uit en maak forse winsten en ineens staat mijn balanstotaal weer op hetzelfde niveau als toen ik begon.
Verwijderd
Je raad van bestuur of zelfs de algemene vergadering kan gerust beslissen om meer dividend uit te betalen dan je winst maakt.Malt007 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:18:
Volgens mij kan het dividend nooit hoger zijn dan de winst en daarnaast is slechts 30% van de aandelen van ajax verkocht op de beurs. Dus over 30% van de winst hoeft slechts dividend UITbetaald te worden.
Maar zo is het dus hoe het in FM altijd gewerkt heeft, draai maar eens een sportief minder seizoen maar met meer winst, dan zal je ook je dividend zien dalen.
En dat van die 30% klopt niet, de andere 70% van de aandelen zijn ook verhandeld, zij het niet via de beurs. Deze zijn waarschijnlijk in handen van bestuursleden ofzo? Daarop moet ook gewoon dividend betaald worden, dit is een van de redenen waarom een bedrijf op de beurs gaat, poen scheppen voor de eigenaars, het bedrijf zelf wordt er niet altijd beter van
Maar terug ontopic, je kan ook ff in de editor aanpassen dat ajax geen PLC meer is, dan moet je dus ook geen dividend uitbetalen, het wordt dan wel iets minder realistisch.
En wie is die eigenaar? Juist, Ajax 
Ajax heeft op zeker niet het gehele aandelenkapitaal uitgegeven.
Ik snap zelf de vormwisselingen niet zo. Ene wedstrijd schieten ze 10 van de 15 ballen op goal en vliegen er 7 in, de wedstrijd erop proberen ze weer massaal de cornervlag te raken en mag je blij zijn als je van de 25 schoten er 5 op goal krijgt die uiteraard geen van allen raak zijn, tegen een mindere keeper dan de wedstrijd ervoor.
Ajax heeft op zeker niet het gehele aandelenkapitaal uitgegeven.
Ik snap zelf de vormwisselingen niet zo. Ene wedstrijd schieten ze 10 van de 15 ballen op goal en vliegen er 7 in, de wedstrijd erop proberen ze weer massaal de cornervlag te raken en mag je blij zijn als je van de 25 schoten er 5 op goal krijgt die uiteraard geen van allen raak zijn, tegen een mindere keeper dan de wedstrijd ervoor.
Ik vind ook dat er absurd veel dividend uitbetaald word.
Elk seizoen minimaal 20mln, als ik niet elk seizoen voor een hoog bedrag spelers zou verkopen dan zat ik nu al lang in de financiele problemen.
Op de lange termijn zou het goedkoper zijn om gewoon de uitstaande aandelen terug te kopen. Jammer dat die optie er niet in zit.
Elk seizoen minimaal 20mln, als ik niet elk seizoen voor een hoog bedrag spelers zou verkopen dan zat ik nu al lang in de financiele problemen.
Op de lange termijn zou het goedkoper zijn om gewoon de uitstaande aandelen terug te kopen. Jammer dat die optie er niet in zit.