Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind em de moeite waard (maar dat vind ik elk jaar). Zeker voor een game die ik 100+ uur per jaar speel (incl. tijd dat de game aanstaat en ik andere dingen aan het doen ben.

Overigens bij Ajax lekker bezig, halve elftal omgebouwd, en het loopt nu wel prima, ik mis alleen een superspits (nadat El Hamlap faalde en Sigtorson weg werd gekocht).

Heb voor aanvallend middenveld Sigurdson gehaald (of siguroson, zit zo'n raar teken in de naam). En die speelt alsof ie messi is als nr10. Belachelijk veel goals, superspelertje :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:28

Vos

AFCA

'This game is currently unavailable' krijg ik op Steam. Wtf :?
1. open steam
2. right click fm12
3. click properties
4. click "local files" tab
5. click "verify integrity of game cache..."

wait for it to complete verifying, then downloading.
exit steam.
restart steam,
REPEAT STEPS 1-5 AGAIN
Dit gedaan en doet het weer...

[ Voor 69% gewijzigd door Vos op 27-10-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24

Christiano007

Ich bin der champion

Ja had ik ook, zelfde gedaan en hij deed het weer.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
Vos schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:03:
'This game is currently unavailable' krijg ik op Steam. Wtf :?

[...]

Dit gedaan en doet het weer...
Lijkt wel een steam issue, heb vergelijkbare problemen gehad in het verleden met TF2 (in het heden overigens ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 17:21
Overigens weet ik niet of sommigen van jullie het al opgemerkt is, of dat jullie het al aangepast hebben. Maar om met het normale Duitse elftal (en volgens mij ook Nederlandse) te spelen moet je een bestandje verwijderen in
*INSTALLATIEMAPSTEAM\steamapps\common\football manager 2012\data\db\1200\lnc\all

Er staan daar drie bestanden. Fake is voor de nationale elftallen. Die kan je dus weggooien. Nleague is voor de Japanse competitie, kan dus ook weg, dan kan je in de Japanse competitie spelen met normale namen etc.
Het derde bestand is volgens mij voor de namen van topscorers o.i.d. Ik heb van dat bestand totaal geen weet en heb die ook maar laten staan. Maar voor de rest is het natuurlijk wel leuk als je met de normale nationale teams kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me helemaal niet nodig. Nederlands elftal doet het gewoon bij mij. Robben Sneijder van der wiel en strootmans zitten er gewoon bij. Bij duitsland zonder aanpassingen schweinsteiger, ozil en mertesacker zien staan.

Je hebt denk ik wat vinkjes verkeerd laten staan of gezet bij de start van het spel. Ik zou doorgaans niet aanraden om met installatiemappen te gaan rotzooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die files die opposite noemt kan je wel degelijk gewoon verwijderen, zorgen voor fake namen enzo. Dit is al bij alle FM-versies zo geweest, en heeft te maken met licenties etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat iedereen natuurlijk vrij om met de installatiefiles te stoeien.

ff gegoogled. Het probleem is dus dat ie Jan jansen heet? Tja, dan zou ik ook meteen wat files deleten :)
Ik zou denken dat het belangrijker is dat de spelers speelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:27:
Het staat iedereen natuurlijk vrij om met de installatiefiles te stoeien.

ff gegoogled. Het probleem is dus dat ie Jan jansen heet? Tja, dan zou ik ook meteen wat files deleten :)
Ik zou denken dat het belangrijker is dat de spelers speelbaar zijn.
Ik gooi die files standaard allemaal weg, maar Bertje heet nog steeds Jan Jansen. Dat zit dan weer ergens anders in verwerkt denk ik.

Vroegah, in oudere FM versies, was het wel zo dat het Nederlands elftal alleen maar fake spelers bevatte wanneer je die bestanden niet verwijderde.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
elvis84 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:21:
[...]

Ik gooi die files standaard allemaal weg, maar Bertje heet nog steeds Jan Jansen. Dat zit dan weer ergens anders in verwerkt denk ik.
fake.edt. Kun je in preference uitvinken. Moet je alleen wel een nieuwe game voor starten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 15:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Voor de juiste competitienamen en Bert van Marwijk: www.vidifocus.net/lnc.zip

Uitpakken in: X:\Steam\steamapps\common\football manager 2012\data\db\1200\lnc\all

En dan wordt je op doelsaldo kampioen!
De laatste wedstrijd 2-1 voor, speel je nog 2-2 gelijk :( Gelukkig was er nog genoeg doelsaldo over :P
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/s3km6h.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Angeloonie op 29-10-2011 15:53 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Zelf gemaakt die namen? :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nee, ooit eens gedownload. Gebruik ze al sinds FM07, en update ze waar nodig (competitienamen veranderen nog wel eens).

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 29-10-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Aah nice! Zitten hier ook naam fixes in van bv portugal? Gebruik nu een ander waarbij alles dan wel in het Engels is maar so be it.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KAK! Daar zie je dus wat het gevolg is als je twee versies overslaat.

Mooi half seizoen bezig met Palermo, blijk ik dus inderdaad Bert Jansen als bondscoach voor NL te hebben en geen echte spelers in het Duitse nationale elftal :(

Dat is tijdens de game niet meer op te lossen denk ik? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Duits elftal wel. Kwestie van fake.lnc weggooien. Eerste volgende keer dat er interlands zijn, worden de echte Duitsers weer opgeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:53:
KAK! Daar zie je dus wat het gevolg is als je twee versies overslaat.

Mooi half seizoen bezig met Palermo, blijk ik dus inderdaad Bert Jansen als bondscoach voor NL te hebben en geen echte spelers in het Duitse nationale elftal :(

Dat is tijdens de game niet meer op te lossen denk ik? :X
Volgens mij wel, ik heb de lnc volgens mij pas na mijn opgestarte game aangepast. Download mijn files en probeer het. Je moet sowieso opnieuw opstarten voordat die werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Lekker, heb ik de halve finale van de beker tegen VVV mogen spelen op precies dezelfde dag als waarop de WK kwalificatie wedstrijden gespeeld werden.

Het elftal bestond grotendeels uit spelers uit het 2e en heb dan wel met 3-0 gewonnen maar de uitslag was echt geflateerd.

Vind niet dat zo een fout nog mag gebeuren na zoveel FM versies.

de KNVB gaat niet tijdens een officiele interland periode competitie of beker wedstrijden organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Echt? Dat zou wel heel vervelend zijn als dat er nog steeds inzit ja..
Zet het op het officiële FM forum en blijf het bumpen totdat een medewerker reageert! Vorig jaar ook gedaan met een bug en die werd opgelost in de patch erna!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 22:17

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Deadsy schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 03:35:
Lekker, heb ik de halve finale van de beker tegen VVV mogen spelen op precies dezelfde dag als waarop de WK kwalificatie wedstrijden gespeeld werden.

Het elftal bestond grotendeels uit spelers uit het 2e en heb dan wel met 3-0 gewonnen maar de uitslag was echt geflateerd.

Vind niet dat zo een fout nog mag gebeuren na zoveel FM versies.

de KNVB gaat niet tijdens een officiele interland periode competitie of beker wedstrijden organiseren.
Inderdaad zeer irritant, heb verschillende keren meegemaakt dat ik bij Fortuna spelers voor Jong Oranje en Jong Zweden had, die gewoon basisspelers bij mij zijn worden opgeroepen en vervolgens mis ik bijvoorbeeld mijn complete middenveld enz.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 15:59
Ik speel FM altijd op mijn laptop. Maar waarom dezelfde bug er al die jaren al inzit is mij een raadsel. Ik moet de taakbalk op automatisch verbergen zetten anders kan ik de knopjes onderin niet gebruiken. Of op full-screen. Maar windowed kan blijkbaar niet.

Ben begonnen met Feyenoord, echter is de situatie daar een beetje onrealistisch. Maar wel weer een uitdaging natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 30-10-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

RedHat schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:05:
Ik speel FM altijd op mijn laptop. Maar waarom dezelfde bug er al die jaren al inzit is mij een raadsel. Ik moet de taakbalk op automatisch verbergen zetten anders kan ik de knopjes onderin niet gebruiken. Of op full-screen. Maar windowed kan blijkbaar niet.

Ben begonnen met Feyenoord, echter is de situatie daar een beetje onrealistisch. Maar wel weer een uitdaging natuurlijk.
Misschien komt een netbookskin je goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog ongeslagen met Figueirense, record aantal wedstrijden zonder verlies stapelt zich dus op, maar toch is het bestuur teleurgesteld dat de eerste halve finale van het staats kampioenschap met penalties verloren is. Ik ben gewoon eerste geworden in de league in de eerste periode. Vind dat soort dingen nog steeds erg vreemd.

Als je eenmaal records aan het breken bent, zou ik denken dat er tevredenheid heerst, echter is het vertrouwen achteruit gegaan in boardroom overview.

Vraag me af wat SI games soms wijzigt in de game engine, want na al die jaren van knutselen zou er toch een soort van intelligentie mogen worden ingebouwd, dat resultaat, doelsaldo, cijfers van de spelers enzo meerekent in de rating van het vertrouwen? topscorer en meeste MoM, zijn van mij team afkomstig. Hoezo ontevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Transfervrije speler!

spoiler:
Jonathan Reis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mijn 2e seizoen met Ajax is afgelopen.

Heb uiteindelijk weer het kampioenschap en de beker gewonnen en ook nog de EL.

Ik werd 3e in mijn CL groep omdat ik hele seizoen nogal veel blessures had (waarvan 3 spelers die iets gebroken hadden).

Maar in de EL ging het zeer eenvoudig. De eerste knock out ronde nog wat moeite gehad tegen Rubin Kazan maar daarna met grote uitslagen Panathinaikos, Ol. Marseille en Kiev weg gezet.

In de finalle met 1-0 van Tottenham gewonnen in een zeer saaie wedstrijd.

Nu aan het begin van de zomer flink wat gezeur van spelers die een stap hogerop willen. SOmmigen ervan heb ik kunnen overtuigen te verlengen maar een deel wilde weg.
Anita voor 6mln naar Twente
Alderweireld voor 12.5mln naar Liverpool (toen hij tekende noemden de supporters het geld verspilling)
Boilesen voor 8mln naar Wigan (tja wat je een stap hogerop noemt)
Eriksen voor 15mln naar Tottenham. Als ik nog een seizoen of 2 gewacht had dan was dit misschien 20 geweest maar nu hij weg is gaan andere spelers meer speeltijd krijgen en ik heb Pjanic nog.

Alles wat weg is kan ik intern opvangen dus heb nog geen spelers gehaald.
Heb denk ik wel nog een jonge DC nodig voor op de bank en misschien nog een speler die links en rechts achter kan spelen want de enige 2 spelers die ik links achter heb zijn nogal zwak en het is de vraag of ze het aan kunnen.

Ik moet trouwens zeggen dat Boerrigter geen problemen met het niveau heeft en dat Janssen gewoon top is in FM.

Een jong talent (Golasa) had ruzie met de trainer bij Dortmund dus werd hij bij mij aangeboden voor 900k. De scouts vonden het een talent dus had ik er geen problemen mee hem voor dat bedrag te halen.
Ik haalde hem voor de bank (3e keus) maar toen hij binnen kwam begon hij direct te zeggen dat hij er vanuit ging dat ik het team rond hem heen zou bouwen want hij was zonder twijfel de beste speler in de groep :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Aan mijn 3e seizoen begonnen met Ajax en kwam in een CL groep met Bayern, Zenit en BATE.

Een groep waar ik 2e moet kunnen worden. 2x winnen tegen BATE. Meer punten halen dan Zenit in de onderlinge wedstrijden en dan zou een 2e plaats erin moeten zitten.

Ik begon met een thuis wedstrijd tegen Zenit. Als je door wilt in de CL dan moet je deze winnen. Bepalende spelers speelden als een dweil en het werd dus 2-2. Dan moet ik dus uit tegen Zenit minimaal ook gelijk spelen en hopen dat Bayern zijn plicht doet tegen Zenit en ik misschien thuis een punt pak tegen ze.

De volgende wedstrijd was Bayern uit. De competitie wedstrijd ervoor speelden een paar belangrijke spelers weer zeer zwak waarna een prive gesprek met ze aanging. Dit werd in de wedstrijd beloond met absurd goede prestaties.

5 Minuten na het begin van Bayern - Ajax kreeg ik een inworp op de helft van Bayern. Kleine combinatie tussen Boerrigter en Pjanic en een steek pas richting Saivet en de 0-1 :D.

Volgens de stats (bal bezit en schoten op doel) waren we gelijk maar de schoten van Bayern waren slecht en waren nooit gevaarlijk. Vermeer heeft 2 of 3 keer de bal moeten aanraken waarvan slechts 1 schot gevaarlijk was.
Dit hele seizoen speelde mijn verdediging nogal zwak maar tegen Gomez, Robben en Ribery speelden ze een super wedstrijd. Bij elke aanval werd er goed gedekt waardoor ze altijd van afstand moesten schieten en nooit een echt goed uitgespeelde kans hadden.
Uiteindelijk 0-3 voor Ajax en dan heeft mijn spits ook nog 2 schoten voor open doel ernaast gekregen.

:9 Kan niet wachten tot Bayern naar Amsterdam komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 12:49

Brons

Fail!

Is het jobhoppen makkelijker geworden in FM12? Ik ben begonnen bij Chelmsford (spelen in Blue Square South). Na 10 maanden was het duidelijk dat ik de competitie zou winnen en ik stond in de finale van de FA Trophy. Ik heb nu gesolliciteerd bij 3 clubs: QPR, Hull en West Brom. Alle drie hebben mij een contract aangeboden. Ik kan na 10 maanden in de laagste competitie dus van een salarisbudget van €20k/maand en een transferbudget van €10k naar een salarisbudget €3.3 miljoen per maand transferbudget van €8 miljoen in de hoogste competitie.

Dat gaat toch wel erg snel?

Ik zit nog te twijfelen of ik het ga doen. Misschien blijf ik bij de club. Al willen ze mijn contract niet alvast verlengen, ondanks dat ze zeggen dat ze me graag willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Laatst online: 05-10 22:17

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik ben Anzhi maar begonnen .....

Leuke uitdaging om de clubs uit Moskou en Zenit van de troon proberen te stoten :)

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Brons schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:11:
Is het jobhoppen makkelijker geworden in FM12? Ik ben begonnen bij Chelmsford (spelen in Blue Square South). Na 10 maanden was het duidelijk dat ik de competitie zou winnen en ik stond in de finale van de FA Trophy. Ik heb nu gesolliciteerd bij 3 clubs: QPR, Hull en West Brom. Alle drie hebben mij een contract aangeboden. Ik kan na 10 maanden in de laagste competitie dus van een salarisbudget van €20k/maand en een transferbudget van €10k naar een salarisbudget €3.3 miljoen per maand transferbudget van €8 miljoen in de hoogste competitie.

Ik zit nog te twijfelen of ik het ga doen. Misschien blijf ik bij de club. Al willen ze mijn contract niet alvast verlengen, ondanks dat ze zeggen dat ze me graag willen houden.
Ondanks dat ze in Engeland erg onder de indruk zijn als je met Chelmsford zo'n goede prestatie kan neerzetten, vind ik Premier league wel erg hoog! Niet erg realistisch nee..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022

Op het officiele forum lees ik meer dat het tegenovergestelde geldt voor de meeste mensen. Die krijgen vrij weinig banen aangeboden als ze relatief succesvol zijn met Lower League Management (LLM noemen ze dat daaro).

Het is wel zo dat je reputatie een grote invloed heeft op wat voor aanbiedingen je krijgt.

Met andere woorden: wat voor starting reputation heb je gekozen?

Als je bijvoorbeeld een 'international' bent geweest krijg je veel sneller meer aanbiedingen dan als je 'sunday-league footballer' hebt gekozen toen je je manager aanmaakte.

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik heb Professional Footballer gekozen (nouja, niet bewust, normaal start ik met de laagste reputatie). Is dat voldoende om manager te worden in de hoogste Engelse competitie met maar 1 succesvol jaar in de laagste competitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik zat net naar Carlos Tevez te kijken in seizoen 2013/2014
En hij heeft dus gewoon sinds 2011/12 geen wedstrijd meer gespeeld voor het 1e van Man City.
Zijn contract loopt nu af en voor de winterse transfer periode was zijn transfer prijs 3mln.

Jammer genoeg wil hij 275k per week en kan ik niet verder dan 80 gaan.
Toen ik checkte merkte ik op dat Ballotelli in 12/13 en 13/14 nog geen wedstrijd voor City gespeeld heeft.

Beetje geld verspilling.

Valt me ook op dat Vitesse absurd hoge salarissen heeft. Het totaal van hun team zit maar iets onder het totaal van mijn Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Beetje onrealistisch dat die spelers dan zolang bij die club blijven. Al kan het natuurlijk irl wel om te zieken :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Deadsy schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:31:
Valt me ook op dat Vitesse absurd hoge salarissen heeft. Het totaal van hun team zit maar iets onder het totaal van mijn Ajax.
Vitesse heeft nu toch die serviër ofzo als geldschieter... Zijn doel was in 2015 kampioen geloof ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 21:55
afgelopen jaren fm altijd gedownload maar omdat het nu zo lang duurt en ik gewoon eens normaal de updates
wil installeren toch het spel gisteren maar besteld

als het goed is komt deze vandaag binnen dus kan ik vanavond lekker spelen met de wedstrijd van ajax op de achtergrond.
en vrijdag een dagje vrij dus dat word de hele dag fmen! :*)

nu nog even bedenken met wie we gaan beginnen O-)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:56
sjorremans schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:32:
nu nog even bedenken met wie we gaan beginnen O-)
Boavista in Portugal lijkt me een leuke uitdaging. Tot enkele jaren geleden landskampioen geworden, Europees gespeeld, etc. maar nu ergens in de lagere regionen van het Portugese voetbal te vinden. Breng ze terug naar hun tijdelijke glorie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:37
Hoogie2004 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 06:49:
[...]

Vitesse heeft nu toch die serviër ofzo als geldschieter... Zijn doel was in 2015 kampioen geloof ik....
In mijn game is Vitesse kampioen geworden in 2015 (speel zelf met Schalke). Groningen wil ook kampioen worden binnen een aantal jaar. Alleen denk ik dat ik daar zelf maar even een handje mee moet helpen.

Overigens speelde ik de kwart finale CL tegen Barca. Zwaar kansloos natuurlijk, win ik ineens met 4-1. Op naar de halve finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 18:14
Dat laatste had ik met Ajax(1e seizoen) tegen Rmadrid. Ik had me enorm ingegraven met een 4-1-2-3-0, win ik de eerste wedstrijd(thuis) met 2-0 en verlies ik vervolgens de uitwedstrijd met 4-2 :+ Daarna CSKA met 7-3 naar huis gestuurd en in de halve finale gestrand tegen Barca 4-1.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Laatst online: 30-09 14:37
Over jobhoppen: Ik vindt het helemaal niet onrealistisch wanneer je een laag team ruim boven haar kunde laat presteren, dan ben je gewoon een goede trainer. Kijk IRL naar een vd Brom, hoe makkelijk dat hij stappen heeft gezet.

In 2011 had ik er veel meer moeite mee: was ik een game begonnen met Shahktar, in mijn derde seizoen pakte ik de 'triple' (CL, Kampioen, Beker). Toen had ik niets meer om voor te spelen, dus ik nam ontslag. Dag erop klopte Roma aan. Daar heb ik hetzelfde kunstje nog eens gedaan: de 'Triple' ; ditmaal in Italië, dus dat is wat lastiger.

Toen maar weer ontslag genomen - een halfjaar werkloos geweest, omdat de juiste club niet langskwam. Toen vroeg Arsenal me, daar heb ik, doordat ze al erg veel talenten rond hadden lopen (wat ik leuk vind), het 3x het kampioenschap mogen vieren, en twee keer CL gewonnen in 4 seizoenen bij Arsenal (1e seizoen kwam ik halverwege binnen, en stonden ze 13e ofso)

Dus na 4 seizoenen Arsenal ontslag genomen. Dan heb je dus een trainer van 35 jaar die 9 Kamioenschappen, waarvan 3 in Italië en 3 in de Premiership, 4 keer winst CL op de palmares... en wat denk je? Duurde twee! seizoenen voordat een beetje respectabele club me benaderde, ondertussen had ik wel ploegen in de top van de Eredivisie, en subtoppers/middenmoters in de wat sterkere (lees rijkere) cometities. Maar pas na twee seizoenen werkloosheid kwam er een nieuwe topper langs: Chelsea.

Toen ben ik die game gestopt, want dat kon ik natuurlijk niet maken naar de Arsenal fans, die na mijn afscheid geen kampioenschap meer mochten vieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 17:21
De uitdaging is dan toch juist leuk om dat kunstje na 3/4 seizoenen te flikken met een middenmoter? (Arsenal is ondanks hun 13e plek geen middenmoter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een seizoen of 10 is het realisme sowieso altijd wel weg. zo was dat bij mij in fm11 in ieder geval. Ik geloof best dat een man utd in 2020 een keer geen kampioen word, maar met Phelan aan het roer 10e worden vind ik toch wel een beetje raar. Standaard De Melo en Menez kopen, en dat die dan na hun 32ste niet meer spelen. terwijl giggs tot zijn 39ste speelde, en scholes en Ferdinand net zo. Vind dat dat ook wel beetje mee mag spelen. Fitheid, en de kunde van een club. En met een Meulensteen in je staff moet dat toch goed zitten :)

Ondertussen nog steeds aan het stoeien met Figueirense, het winnen word wat lastiger, maar 19e zal ik denk ik niet worden :) dus hopelijk mag ik blijven. Leuke club. en in brazilie is het sowieso makkelijker je transfer budget te sparen omdat er zoveel goede jeugd bij komt. Genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 14:43
Barcelona heeft in mijn real betis game inmiddels 7x achter elkaar de CL gewonnen wat uiteraard ook wel kan met die selectie maar het blijft een grappig gezicht. ze hebben Neymar en Bale inmiddels toegevoegd aan de selectie 8)7

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had als SI programmeur ook ff erin gecode dat Cahill zou komen in juni 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ero-Sensei schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:18:
Over jobhoppen: Ik vindt het helemaal niet onrealistisch wanneer je een laag team ruim boven haar kunde laat presteren, dan ben je gewoon een goede trainer. Kijk IRL naar een vd Brom, hoe makkelijk dat hij stappen heeft gezet.
vd Brom is van Agovv (waar hij heel goed presteerde) naar ADO gegaan wat tot dat moment geen hoogvlieger was. De stap naar Vitesse was natuurlijk omdat het een Vitesse man is en hij het goed heeft gedaan met ADO. Het is een stap maar niet van het vijfde niveau in Engeland naar Premier league stap!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tsja, reputatie ex-profvoetballer... Je ziet wel vaker dat die als trainer direct naar een grote club kunnen. Ik vind het dus niet echt vreemd.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet er altijd neer amateur voetballer of automatisch. Maar (in fm11 dan) nu was het zo dat als je kiest voor automatisch, dat dat er altijd in bleef staan. Dat vond ik niet mooi staan, laat dan de computer ook echt iets kiezen en zet dat er ook neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gisteravond m'n 1e seizoen Ajax afgerond. Rond de winterstop 8 punten los, wat gedurende januari-februari terugliep naar 2 punten door een hele bak gelijkspellen. Uiteindelijk de 1 na laatste wedstrijd, tegen Twente (de nr 2), kampioen te worden door ze met 6-0 van t veld te blazen, terwijl ik de 4 wedstrijden ervoor moeite had om uberhaupt 1 goal te scoren.

In de EL in de halve finale gestrand. Liet Tottenham in de heenwedstrijd alle hoeken van 't veld zien, maar doordat Friedel de meest briljante reddingen maakt wordt het maar 2-0.
In de return minder overwicht, maar wel een stuk of 10 schoten tussen de palen die wederom (op 1 na) door Friedel gepakt worden. Je raadt het al, Tottenham schiet 5x op goal en scoort 5 doelpunten waardoor ik er dus hard uitvlieg. Deed wel even 'pijn' ;-)

Twijfel nou of ik zin heb in nog een seizoen Ajax (nou ja, nederlandse competitie). Een grotere competitie met meer tegenstand trekt me toch meer, naast het feit dat er dan ook meer knaken uit te geven zijn aan transfers en dat is toch wel 1 van de leukere dingen imho. Vanavond dus maar eens op zoek naar een club in een grotere competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Hoogie2004 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 06:49:
[...]

BIj mij zitten ze nog geeneens in de top 3. EL gaat dit seizoen al een probleem worden.
EN als ik dan bij hun kijk welke spelers het salaris gemiddelde zo omhoog duwen dan zijn dit spelers die ik geeneens voor de helft van het salaris wil hebben.

Bv Enoh mocht bij mij weg omdat ik betere alternatieven had. Bij Vitesse vangt hij bijna 50k per week.

En zolang ik met Ajax speel zal Vitesse ook geen kampioen worden. Na mij is het altijd PSV, Utrecht en Twente. Feyenoord is vorig seizoen bijna gedegradeerd. Ze zaten een hele tijd op de 16e plek en dankzij een rush in de laatste 10 wedstrijden zijn ze uiteindelijk een paar plekken boven de streep geeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn irl zat voorbeelden van coaches die amper ervaring hadden als trainer en slechts teerde op hun naam als voetballer.

Ikzelf heb geloof ik profvoetballer, omdat het je gesprekken met spelers gewoon wat meer kracht geeft. Als je amateur bent word je minder serieus genomen volgens mij (heb ik eens ergens gelezen). Topvoetballer is dan weer een ander uiterste, dat kun je doen als je bv met barca wilt beginnen. Maar als ik onderin engeland zou beginnen, zou ik ook echt amateur kiezen, want als je ook maar iets als voetballer heb gepresteerd, dan kun je irl ook ergens wel aan de bak komen op een respectabel niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Haha wat een spel! Ben in het 1e seizoen met Ajax bezig. Kwam de CL poulefase door als 2e en moest 1e KO ronde tegen City. Kansloze zaak dacht ik, echter won ik erg lucky met 2-0 thuis en uit verloor ik met 2-1. City was vele malen sterker.

Speel ik de kwartfinale tegen AC Milan. Thuis was ik sterker, echter door Zlatan (min 1) en Pato (min 89) verlies ik met 2-1. En ik mis een penal.

Speel net uit...kansloze missie dacht ik. Gewoon de aanvallende tactic laten staan...gezegd dat we de underdog zijn en het beste er maar van moeten maken. Spelers waren allemaal relaxed....Kom op 1-0 na 6 minuten door Hamdaoui...penal in 27e minuut...Janssen mist :(. Maar de spelers gaan los en ik win 4-1 in San Siro :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Dit seizoen voor het eerst ook na de winter actief in de CL door als eerste te eindigen in mijn Poule.
Heb in de 1/8e finale de best mogelijke ploeg geloot, CSKA Moscow.

Uit besloot ik bepaalde aanvallers rust te geven en bakte ik er niet veel van maar CSKA wist ook niet te scoren dus eindigde het met 0-0.

Daarna de zaak even recht gezet door 4x te scoren met als eind uitslag 3-1 (Foutje Vermeer).

Daarna mocht ik tegen Man City. Ik ging er vanuit dat ik kansloos over de knie gelegd zou worden want City is dit seizoen erg lekker bezig. Ik begon uit en kreeg daadwerkelijk kansen en alhoewel mijn 2 backs veel weg gaven waren mijn 2 DCs erg sterk bezig en werd het uiteindelijk slechts 2-0 voor City.

Ik vond de 2-0 meevallen en wist dat ik dit thuis recht kon zetten mits iedereen top speelde.
In diezelfde periode speelden bepaalde spelers zeer zwak en vloog ik uit de beker tegen Feyenoord (dit viel zeer goed bij de fans uiteraard), en haalde 1 punt uit 3 wedstrijden.
Ik ging het gesprek aan met diverse spelers (waar ze zeer positief op reageerden) en besloot Vermeer voor de return tegen City op de bank te zetten omdat hij diverse fouten gemaakt had recentelijk.

Ik zette toen Kuszczak (had hem gehaald als concurrent voor Vermeer maar deed het zo slecht dat hij 2e keus werd) op doel.
Verder besloot ik mijn spits (Griffith) en nr 10 (Pjanic) op de bank te zetten en 2 snelle spelers in hun plaats te laten starten.
Griffith en Pjanic deden het zeer goed maar het idee achter deze wissel was dat in de vorige wedstrijd ik mijn meeste kansen tegen het einde. Dus het idee was dat de 2 snelle spelers de verdediging van City moe zouden maken en dan in de laatste 30 min Griff en Pjanic erin zouden komen en het dan af konde maken.

Plan liep iets anders nadat mijn nr10 Golasa eruit geschopt werd na 20 minuten en Pjanic toen al erin moest en pakweg 40 minuten lang onzichtbaar was.

Maar vlak na deze gedwongen wissel zat het geluk eindelijk aan mijn kant. Sulejmani brak door en werd net binnen de 16 omver getrokken door Criscito. Geel voor hem en een penal voor mij welke erin ging 8)

Daarna was het een slechte pingpong wedstrijd waarin beide kanten kansen hadden maar waar niet gescoord werd. Tot in de 70e minuut Pjanic eindelijk los kwam en een steekbal richting Sulejmani gaf welke dan weer omver getrapt werd door Criscito. Met als resultaat dat City met 10 man verder mocht.

Toen begon City hun eigen graf te graven met een paar wissels die zeer slecht uitpakten.

Eerst ging er een middenvelder uit en kwam er een verdediger in om Criscito te vervangen. Dit resulteerde erin dat City de bal niet meer over de middenlijn kreeg en ik diverse grote kansen kreeg en uiteindelijk de 2-0 scoorde.
City reageerde hierop door nog een middenvelder eruit te halen en nog een spits erin te gooien 8)7 .
Hierdoor werd de situatie voor City nog slechter en maakte ik de 3-0 8)

Nu mag ik in de halve finale tegen Real Madrid. Ik hoop dat ik hetzelfde kunstje weer kan flikken maar betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Patch 12.0.4 is vannacht uitgekomen:
-----------------------------
Football Manager 2012 v12.0.4 Changelist
-----------------------------
Competitions
============
Australia
---------
- Fixed a bug where the game gets stuck when the user is forced to register a youth player who turned into a pro in the Australian A-League.

Finland
-------
- Fixed issue with player bans not working correctly in the First Division.

General
=======
- Fixed crash when using the "Pick Team For Me" button when all manageable clubs have been taken over by human managers.
- Fixed crash when activating a new division level which has promotion/relegation playoffs with the division above and is made up of regional divisions. (e.g. Third level in Sweden)
- Fixed crash on game startup if a club's loyalty and passion supporter profiles are set to 0 using the editor.
- Game now doesn't allow nations to be deactivated in 2011 before its competitions have finished. This was causing a few problems later in the game.
- Fixed bug where Spanish outfield player could not be given a valid squad number before match if a goalkeeper already had number 25 and number 13 was the only number free.
- Fixed an issue which was affecting AMD/ATI Radeon Cards causing intermittent crashes

Match
=====
- Some colour clash fixes.

International
=============
- Fixed bug where players currently selected in an U19 team are then deemed to old when the U19 European Championship qualifiers are scheduled.
- Fixed bug where a replacement player could not be called up to a national team that doesn't have a full squad selected.
- The overage players in the squad can now play for U23 team friendlies before the Olympic Games.

UI
==
- Twitter and Youtube login now works on Mac OS X 10.5 Leopard.
Met name van het crashen van de game op AMD Radeon-kaarten schijnen nogal wat mensen last gehad van te hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Voor de liefhebber: de T.net review: reviews: Football Manager 2012 :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik vind de review nogal kort door de bocht... word totaal niet over de flink verbeterde scouting-mogelijkheden/rapportages gesproken.

Ook de 3d-verbeteringen komen niet ter sprake, evenmin als de tone in de team talks, wat ook is aangepakt.

Krijg het idee dat de reviewer maar heel even gespeeld heeft, en deze mogelijkheden niet eens gezien heeft... tikje jammer imho, doet toch wel wat af aan de review!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Zijn er al nieuwe facepacks eigenlijk? Had een update gedownload, maar dan waren transfers niet goed veranderd. Fabregas met Arsenal tenue bij Barca enzo...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 10:14

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik probeer FM op te starten, krijg ik de melding van steam u kunt dit spel op dit moment niet spelen, zonder verdere toelichting?? iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:12
Probeer even de integriteit van je spelcache te controleren bij de eigenschappen van het spel in Steam. Dan checkt hij alle bestanden even en download/repareert bestanden als je er iets mis is.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

wildhagen schreef op donderdag 03 november 2011 @ 06:49:
Patch 12.0.4 is vannacht uitgekomen:

[...]

Met name van het crashen van de game op AMD Radeon-kaarten schijnen nogal wat mensen last gehad van te hebben.
AMD crashes had ik zeker last van. Jammer dat er niets staat bij general over het oproepen van spelers midweeks wanneer je ook normaal wedstrijden moet spelen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de bug van die spanish outfield player niet echt :) heb m nu al 3x gelezen maar kan er niks van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de moelijkheidsgraad eigenlijk? Een issue in de demo, wellicht om het spel te promoten zodat veel mensen denken 'goed' te zijn en hem aanschaffen.

Heb nu 31 wedstrijden met Palermo in de competitie gespeeld en doe mee om de CL plaatsen in de Serie A. Met nog 7 wedstrijden te gaan zit er zelfs een titel in, al is die kans wel klein.

Europa Leaque groepsronde doorgekomen, eerste KO-fase uitgeschakeld. Speelde de gehele Europese campagne met mijn b-opstelling omdat ik, zeker in het eerste seizoen, de voorkeur gaf aan de competitie en de nationale beker. Laatstgenoemde heb ik overigens de finale gehaald, moet nog gespeeld worden.

Niet dat het onmogelijk is wat ik presteer, heb een prima team, doe geen gekke dingen, iedereen de kans gegeven en alleen peperdure spelers die ik niet regelmatig ging gebruiken laten vertrekken en pas in de winterstop 'de balans' opgemaakt en mijn selectie tot 22 man en aankomende jeugdspelers opgeschoond.

Maar ik ben toch benieuwd wat jullie ervaringen zijn, juist omdat het in de demo meerder malen is geopperd?

En nog een vraag:
spelhervattingen, niet directe, maar indirecte (kopballen) en dan aanvallend gezien; ik scoor behoorlijk veel, jullie ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 10:14

el-jorge

turn around and feel the vibe

Joost1991 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:52:
Probeer even de integriteit van je spelcache te controleren bij de eigenschappen van het spel in Steam. Dan checkt hij alle bestanden even en download/repareert bestanden als je er iets mis is.
Na zoeken op de sigames forums had ik dit ook gevonden, en het heeft geholpen. Wel vervelend dit soort bugs, jammer dat dit prachtige spel van steam gebruik is gaan maken.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

el-jorge schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:51:
[...]

Na zoeken op de sigames forums had ik dit ook gevonden, en het heeft geholpen. Wel vervelend dit soort bugs, jammer dat dit prachtige spel van steam gebruik is gaan maken.
Speel al 4 FM games via Steam en heb nog nooit een probleem gehad..(Samen goed voor 1400+ uur)

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 03-11-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Heb net in mijn 3e seizoen met Ajax de CL gewonnen :/

Nadat ik in de kwart finales won van Man City mocht ik in de halve finale tegen Real Madrid. Toen ik de opstelling van Real zag wist ik dat het moeilijk zou worden (zeer aanvallend).

Ik had de fixtures iets verkeerd gelezen en dacht eerst uit te spelen (dit heb ik het liefst) maar ik mocht eerst thuis spelen.
Veel van mijn spelers waren nogal moe waardoor ik niet de beste elf kon opstellen. Aanvallend stelde ik mijn beste spelers op (alhoewel deze nogal moe waren) maar op het middenveld stelde ik de 2e keus op en mijn backs wisselde ik in voor backs die beter zijn in de man dekking.

Tot mijn verrassing domineerde ik de wedstrijd vanaf het begin welke resulteerde in een vroeg doelpunt (7e min) en ik wist de eerste helft te eindigen met 2-0 door een doelpunt vlak voor rust.

In de rust durfde ik niet te wisselen omdat iedereen het zo goed deed. De 2e helft begonnen we direct goed door in de 46e min de 3-0 te maken. Daarna zette Real alles op alles en kreeg een paar goede kansen. Maar hierdoor gaven ze teveel ruimte weg waardoor ik de wedstrijd afsloot met een mooie 4-0.

Thuis spelen we altijd zeer sterk dus ik wist dat het uit een volledig andere wedstrijd zou worden en ik wist dat het zeer goed was dat we de 0 gehouden hebben en zolang we uit 1x zouden scoren zouden we een goede kans hebben te winnen.

In de 11e minuut scoorde Real de 1-0 en ik wist dat het moeilijk zou worden maar toen ik in de 18e minuut de 1-1 maakte wist ik dat het te doen was. Uiteindelijk wisten mijn goede DCs het aantal schoten op mijn doel te beperken en werd het slechts 3-1 en mocht ik in de finale tegen ManU.

De finale tegen ManU werd gewoon 1 grote grap. ManU domineerde de eerste helft maar wist niet te scoren en ik had eigenlijk geen enkele goede kans tot ik in de extra tijd een penal kreeg en Sulejmani deze verzilverde.
De 2e helft werd gewoon 1 grote afslachting. ManU kwam niet meer aan spelen toe en mijn aanvallers losten het ene na het andere schot op hun doel met als resultaat 4-0 en winst van de CL.

Niet echt realistisch maar ik denk dat het meespeelde dat we de finale speelden in de Arena :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt ook als te makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat is dit met penalties in de CL? Krijg 3 wedstrijden op rij een penalty per pot...alle 3 mis :(

Thuis gewoon beter dan Barca, maar 2-2....ik 9 schoten op doel en hun 4.

Uit met 4-2 aan de broek, Janssen vond het leuk om na 6 minuten rood te pakken... Toch zeer tevreden met het resultaat.

[ Voor 69% gewijzigd door Vos op 03-11-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Naast dat Ten Have irl op moet rotten bij Ajax, moet ie dat nu in m'n FM game ook.. Krijg in m'n 2e seizoen echt een briljante jeugdspeler erbij die ik dus pertinent niet wil verkopen. Weiger dan ook een stuk of 10 boden van Man Utd, Man City, Arsenal en Besluit meneer dat 3.7m een niet te weigeren bod is terwijl er ruim voldoende cash op de bank staat.
Kan nergens klagen dat ik t er niet mee eens ben, dus maar ontslag genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Zit dat er nog steeds in...beetje jammer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maar 't is wel realistisch.. Nou stelt ie Van Basten aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Joost1991 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:52:
Ik krijg deze melding na updates van de game. En steam helemaal afsluiten (dus in je taskbar) en dan opnieuw starten en inloggen is tot nu toe altijd voldoende geweest.
toolkist schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:37:
Naast dat Ten Have irl op moet rotten bij Ajax, moet ie dat nu in m'n FM game ook.. Krijg in m'n 2e seizoen echt een briljante jeugdspeler erbij die ik dus pertinent niet wil verkopen. Weiger dan ook een stuk of 10 boden van Man Utd, Man City, Arsenal en Besluit meneer dat 3.7m een niet te weigeren bod is terwijl er ruim voldoende cash op de bank staat.
Ik bied zo'n speler dan altijd een nieuw contract aan, wat flink beter is. Vaak blijven ze dan wel.

[ Voor 40% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-11-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dat ging alleen niet, al kan dat misschien komen doordat ik m'n assistent de contractverlengingen voor <19 laat doen. Heb uiteindelijk een seizoen lang werkloos doorgeklikt, kwam geen enkele interessante baan voorbij. Heb dus maar niet gesaved en kijk vanavond wel eens of ik em toch een contract aan kan bieden, of dat z'n teamstatus naar onmisbaar veranderen effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik bied toptalentjes uit de Trial gelijk een fulltime contract aan voor 5/6 jaar met een clausule van 40 miljoen erin ofzo. Misschien dat dat clubs ook afschrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Christiano007 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:22:
Ik bied toptalentjes uit de Trial gelijk een fulltime contract aan voor 5/6 jaar met een clausule van 40 miljoen erin ofzo. Misschien dat dat clubs ook afschrikt.
Eensch, sowieso zo lang mogelijk vastleggen
Volgens mij trainen ze ook meer/beter als ze full time spelen dan als ze nog een jeugdcontractje hebben. Het contract gaat trouwens wel pas in als ze 17 jaar worden, dacht ik...
Hoogie2004 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:39:
Ik bied zo'n speler dan altijd een nieuw contract aan, wat flink beter is. Vaak blijven ze dan wel.
Doe ik ook - net als met coaches die worden benaderd door andere clubs. Vaak werkt dit wel, zeker bij mijn coaches en kan ik die gewoon behouden.

Toch gebeurt het me ook regelmatig dat bij echt grote clubs zoals bv Milan, de speler niet meer wil onderhandelen over een nieuw contract. En moet ik in principe machteloos toekijken hoe een speler vertrekt.
toolkist schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:37:
Ik heb dezelfde irritatie met onze vriend Ten Have, hij accepteert bij mij ook dergelijke aanbiedingen voor juist mijn supertalenten. Soms zelfs lagere biedingen dan ik zelf een maand daarvoor heb betaald |:(

Talenten uitgezonderd, die volgens mij door de AI van de board niet op waarde worden geschat, behoud ik wel met gemak huidige sterren in de selectie. In het begin van seizoen 4 heb ik nog steeds de beschikking over Vertonghen, vd Wiel, Eriksen; m.a.w. 'key players' worden wel op waarde geschat door de chairman AI.

Ik heb toch aanbiedingen van rond en boven de 20 miljoen eurootjes voor bv Eriksen kunnen weigeren, zonder inmenging van Ten Have... :?

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Misschien dat het dan toch te maken heeft met de squad status van de spelers. Vanavond eens kijken of dat effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik vaak merkte is dat als je de teamstatus veranderde, dat dan de zakenwaarnemer een salarisverhoging vraagt. Maargoed, dat hoeft niet perse slecht te zijn. Kun je er meteen een leuke release clause inzetten. standaard op 40 miljoen, en af en toe is er een club zo gek om daardoor flink hoog in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net dat FM12 nu versie 12.0.4 is? wat is er veranderd iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Even een update: na een jaar in de middenmoot in de premier league met QPR gesolliciteerd bij Aston Villa en een contract aangeboden gekregen van €155k/maand (ik probeer altijd zo'n goed mogelijk contract voor mezelf te krijgen ondanks dat dit het spel moeilijker maakt). Na onderhandelingen kwam ik boven de €200k/maand. Ook QPR wil mij na het eerste jaar een vergelijkbaar salaris geven met nog 5 jaar te gaan.

Ik heb dus 1 jaar voor €1750/maand gewerkt, toen ben ik naar €65k/maand gegaan en nu krijg ik dus aan het einde van mijn tweede (!!) seizoen €200k/maand. Dat gaat mij iets te snel om eerlijk te zijn. Als professional footballer kom je volgens mij gewoon overal aan de bak zonder iets op te bouwen. Ik begin daarom ook maar opnieuw als werkloze zondagsamateur. De helft van de lol voor mij is het opbouwen van je eigen carriere, als je overal aan de bak komt interesseert het mij niet zoveel meer.

Anyway, hopen dat het wat moeilijker is als werkloze zondagsamateur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 00:00:
Zie net dat FM12 nu versie 12.0.4 is? wat is er veranderd iemand die het weet?
Lees anders het topic even....? wildhagen in "[PC] Football Manager 2012"

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aah stom van mij, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1750 in de maand voor eentje in laagste klasse is ook wel een topbaan trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Iemand enig idee waarom er zoveel doelpunten gemaakt worden in blessuretijd?

Over het hele seizoen, 34 wedstrijden is er door de tegenpartij in 31 wedstrijden in de 90e minuut nog gescoord. Dat is wel een beetje veel niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

RedHat schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:46:
Iemand enig idee waarom er zoveel doelpunten gemaakt worden in blessuretijd?

Over het hele seizoen, 34 wedstrijden is er door de tegenpartij in 31 wedstrijden in de 90e minuut nog gescoord. Dat is wel een beetje veel niet :?
Dan heb je waarschijnlijk een te zware tactiek en je spelers houden het niet vol. Probeer eens om het tempo van de bal wat lager te krijgen, of meer fysieke training in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Hoogie2004 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:53:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een te zware tactiek en je spelers houden het niet vol. Probeer eens om het tempo van de bal wat lager te krijgen, of meer fysieke training in te stellen.
Hmmm.

Moraal is bij alle basisspelers uitstekend en bij alle bankzitters ook op enkele na die erg goed hebben. Baltempo ligt redelijk hoog maar met 80% conditie na het einde van de wedstrijd mag dit imho niet gebeuren. Als ze 50-60 hebben is het een ander verhaal.

Ook de trainingen zijn redelijk. Het lijkt wel een foutje in het spel want als ik barcelona pak in een nieuwe game en alles even snel doorklik dan vallen er ook alleen maar doelpunten in blessuretijd.

Voor de rest wel een vermakelijke game. Soms wat onrealistisch (7 blessuregevallen en 2 rood, wel de wedstrijd gewonnen :P ), maar over het algemeen heb ik eigenlijk helemaal geen blessuregevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 10:56
Wat is football manager toch enorm verslavend. Ben begonnen met Olympiakos, redelijk makkelijk kampioen geworden het eerste seizoen (na 26 wedstrijden van de 30) Sta nu in de Europa Cup in de halve finale tegen Stoke City. Kwart finale wel loei spannend, want had de uit wedstrijd tegen Dortmund redelijk kansloos met 3-0 verloren en in de thuis wedstrijd walste mijn team gewoon over Dortmund heen met onder andere een hatrick van Bony.
Wat een heerlijke speler is, maar helaas te vaak geblesseerd is en ook nog naar de Afrika cup. Maar heb gelukkig naast Bony nog een speler die aardig kan scoren en dat is Kevin Mirallas.

Maar ik vind de Griekse competitie niet zo heel erg interessant dus hopelijk krijg ik een goede aanbieding van een andere club.

[ Voor 9% gewijzigd door S401 op 05-11-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Laatst online: 07-10 18:24
Jefrim schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:22:
Wat is football manager toch enorm verslavend. Ben begonnen met Olympiakos, redelijk makkelijk kampioen geworden het eerste seizoen (na 26 wedstrijden van de 30) Sta nu in de Europa Cup in de halve finale tegen Stoke City. Kwart finale wel loei spannend, want had de uit wedstrijd tegen Dortmund redelijk kansloos met 3-0 verloren en in de thuis wedstrijd walste mijn team gewoon over Dortmund heen met onder andere een hatrick van Bony.
Wat een heerlijke speler is, maar helaas te vaak geblesseerd is en ook nog naar de Afrika cup. Maar heb gelukkig naast Bony nog een speler die aardig kan scoren en dat is Kevin Mirallas.

Maar ik vind de Griekse competitie niet zo heel erg interessant dus hopelijk krijg ik een goede aanbieding van een andere club.
Bony is hier amper geblesseerd. Die Afrika Cup is met Ajax (Enoh, Serero, Bony, Aissati) wel erg irritant inderdaad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Hij is hij 5 x geblesseerd geraakt en ben hem daardoor 14 weken kwijt geweest en daarnaast is hij nog naar de Afrika cup geweest. Heeft hij toch in 26 (waarvan 6 invalbeurten) wedstrijden 18 x gescoord. Wat redelijk aardig is voor een nieuwe spits. Ik had Jonathan Reis ook transfer vrij gekocht, maar die is echt van glas, gelukkig vraagt hij maar 200 euro per week.

[ Voor 28% gewijzigd door S401 op 05-11-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Chanturia van Vitesse is ook wel een goede buitenspeler na 1 of 2 seizoenen. Ook Roberto Pereyra. Na een seizoen of 2. Voor de mensen die graag met Wingers spelen zoals moi.

En voor in de spits Francesco Grandolfo , niet gelijk een topper, maar kan erg goed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Iemand enig idee hoe ik juist meer geld kan losweken om staff aan te trekken?

Ik speel met Feyenoord en de staff is om te huilen. Enige wat redelijk is zijn de conditietrainingen en de keeperstrainingen. Echter kan ik weinig/geen goede staff aantrekken omdat ze meer vragen dan ik mag geven van het bestuur.

Ik heb nog salaris en transferbudget over die ik toch niet ga gebruiken omdat ik mijn selectie okay vind (Heb bij Feyenoord alleen de transfervrije speler Reis aangetrokken en Dennis Praet voor 475k).

Ik moet betere training/staff aantrekken, dat is mijn topprioriteit! Hoe kan ik dit tegen het bestuur zeggen?

Ik zoek overigens nog een goede assistent, Roy Makaay is wel heel middelmatig. Iemand nog een tip? :)

Als ik het complete budget verschuif naar 'salaris' dan kan ik mijn staff maar een 'beetje' meer aanbieden. Het slaat noch kant noch wal.

Ik heb ook geen één scout omdat salarisbudget een paar honderd per scout is. Echt te triest voor woorden. Ik vind het echt kut dat je je salarisbudget niet zelf kan indelen. Ik ben een trainer die van achteruit wil werken en dat werkt prima tot nu toe. Alleen daar zit het spel me echt in tegen. Of ik nou wat spelers erbij neem met salaris of staff, waarom mag dat maar zo fucking weinig zijn terwijl ik nog bijna een ton salarisbudget over heb |:(

[ Voor 35% gewijzigd door RedHat op 06-11-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mrMpHIAoZ8OeUorR2Cf38Mdh/thumb.png

Inmiddels beland in de strijd om de eerste divisie titel. Niet dat ik mee ga doen om de titel, maar toch botofago op een gelijk spel gehouden. Die moeten 13de worden, ikzelf 20ste, dus ik heb ze maar even verteld dat ik trots op ze ben.

Dat gaat schijnbaar mee naar de volgende wedstrijd. Want ik had geen teamtalk gehouden. Na 491 minuten zonder doelpunt mag Heber weer eens een (en daarna zijn tweede van de wedstrijd) doelpuntje bijschrijven en daarmee is ie gelijk recordhouder van Figueirense. 17 doelpunten in een seizoen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XTpfFJqcgS7V105khJ0Ja45t/thumb.png
Ik heb dit pareltje nog vastliggen tot 2015, maar denk dat ie niet te houden is. Met een transfersom van 2.700.000 dollars zou mijn budget worden vertienvoudigd, dus ik neem even aan dat een voorzitter zoiets niet zou weigeren, en met 3,1K per week toch een van de top verdieners (al heb ik een geleende speler met 10,5K als salaris, ben te bang om hem te laten gaan, mis ik wat diepte in het team voor)

Ik heb enorme pech met de set pieces, dus maar besloten dat terug te zetten naar standaarden, want bij mij werden alle ballen naar de man gepasst die buiten de 16 stond (om ballen op te vangen, toch niet om hem rechtstreeks te krijgen) die hem daarna altijd (altijd) over het doel schoot.

Mijn talentje (could be the next Ronaldo) Rhayner gaat al 13 wedstrijden zonder doelpunt, dus zet ik de oude rotten Julio Ceasar, Fernandes en een jeugdspeler (Aliosio ofzoiets) vaker naast Heber. Julio Ceasar wil altijd schieten ookal staat ie op support. Dus vaker boos op hem geweest. Werkt niet. Zet ik hem op complete forward scoort ie 5.7
Ondanks de goede start vermoed ik een moeizaam seizoen, als Heber toch eens geblesseerd zou raken ;w
De rest wil alleen maar voorzetten, wat voor rol ik ze ook geef.

Wel blij om te zien dat als je binnen de limieten blijft (transfer en salaris) dat je dan ook echt winst maakt. Daar had ik in FM11 wel eens moeite mee.

Opstelling doorgaans:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3E2Z8VO2JvhFxwR12v2q0Xds/thumb.png

pareltjes van deze ondergewaarde club zijn toch wel Edson Silva, Heber en Elias. Wilson is een klasse keeper, in het staatskampioenschap toch al de achievement gehaald van 10 wedstrijden ongeslagen. Juninho helaas geblesseerd voor lange tijd.

Wellington Nem gaat ook goed, maar is onbetaalbaar voor mij, dus die is na dit seizoen ook exit.

Leuke van Brazilië is trouwens dat je in 2010 kan beginnen :)

Edit:

En dan ook nog eens winnen van Sao Paulo (die ik getipt had voor de titel, en nu onderaan de middenmoot hangen)

(videootje was ook een achievement, niet dat ik overal een videootje van maak)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weet iemand van jullie hoe je de vallende ziekte kunt genezen? Al mijn spelers hebben er last van, ze vallen bij bosjes om. Bij voorkeur op momenten dat het het slechtse uitkomt....

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 06-11-2011 15:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Iemand enig idee hoe ik het bestuur kan overtuigen om een transfer af te ronden? Ik heb El Ahmadi voor 5 miljoen verkocht maar kan niemand kopen :( Marco Verratti kost me 2 miljoen, netto winst dus 3 miljoen. Maar ik heb geen geld en moet dus het bestuur overtuigen dat we hem MOETEN halen. Hoe is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij iedere transfer die ik zou willen doen altijd een 'interact with board' rechtsboven staan.
Maar goed, kan volgens mij alleen als de transfer 'belangrijk' word gevonden.

Maar ik snap het sowieso niet. Als je iemand verkoopt heb je toch budget? of is de deal nog niet rond?

edit:
In probleem oplos-modus zou ik zeggen: probeer het met eigen spelers? huur eens wat voor het seizoen. Of moet er in seizoen 1 gewonnen worden van alles en iedereen?

Als ik zijn profiel bekijk is het gewoon een talentje dat direct bij Juve zou kunnen starten ofzo, in de basis. Gaat toch niet zomaar naar Feyenoord? Of weet je al zeker dat ie wil komen?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Volgens mij werkt die Transfer amper, want heb hem paar keer geprobeerd te gebruiken, maar kreeg altijd een nee als antwoord en dat was bij verschillende soorten spelers.
Net wel de Uefa cup gewonnen met Olympiakos met 4-0 van Villarreal en wordt het dus tijd voor een ander elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het niet weten. Ik heb 30 spelers rondlopen die allemaal goed tot klasse spelers zouden kunnen worden en een budget van maar 30K, wat ik direct bij mijn salariscap heb gegooid :) Koop met deze club ff niks denk ik.

Ik lees op internet wel wat spookverhalen, van geld dat kwijt gemaakt word, als je vraagt om board interactie, en het geld dus weg gehaald word van je rekening, maar dat de speler dan alsnog kiest voor een andere club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dat is minder :(

Nah, El ahmadi voor 2 M direct verkocht en 3.5 mil in termijnen. Nog niet slecht.

Maar ik kom gewoon te kort om vervanging te regelen. Erg jammer.

Mijn tactiek werkt echt lekker, sta bovenaan in de eredivisie en heb net PSV in de verlenging uit de beker gespeeld.

Ik speel overigens met feyenoord een 4-3-3 maar eigenlijk 4-5-1 tactiek:

code:
1
2
3
4
5
------ G Fernandez ----
Cabral ------------- Schaken
------ Bakkal - El Ahmadi - Clasie -----------
Nelom - Vlaar - Ramstijn - Fernandez
---------------- Mulder/Darley -------------

El ahmadi nu dus weg.

Praet als talent aangetrokken, maar te vroeg om El Ahmadi te vervangen. Heb dus die Verratti écht nodig. Nu gaat het om 10.000 euro. Ik kan nergens een knop vinden. Jezus wat frustrerend. 10.000 euro om een talent die ook nog eens 5 sterren krijgt van mij 19/19 scout, die MOET ik hebbben. Kut bestuur :(

Transferdeadline voorbij. Om 10.000 euro een toptalent laten liggen. Het bestuur, of de persoon, is echt de grootste mongool van Nederland. We staan 9 punten los van de nummer 2, staan in de halve finale van de beker. Niet te begrijpen dit. Als ik IRL trainer was geweest had ik byebye gezegd, dit slaat nergens op |:(

Maarja, we doen het er maar mee. Erg jammer dat een talent nu meteen in het vuur gegooid wordt en daardoor geen of weinig tijd heeft om te ontwikkelen. Ik schat het netto verlies op 15 Miljoen. Goed gedaan bestuur :W

[ Voor 98% gewijzigd door RedHat op 06-11-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Laatst online: 05-02 22:41
Wat worden er veel trainers ontslagen zeg. Ik ben nog niet bij de winterstop in seizoen 1 of Verbeek, van Veldhoven, van de Brom en Pastoor liggen er al uit. De trainer van NAC staat ook al op de schop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
bear87 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:19:
Wat worden er veel trainers ontslagen zeg. Ik ben nog niet bij de winterstop in seizoen 1 of Verbeek, van Veldhoven, van de Brom en Pastoor liggen er al uit. De trainer van NAC staat ook al op de schop.
Dit was bij mij ook het geval :)

Ik sta nu in februari eerste seizoen met 7 punten los van de nummer 2 (ajax) en het bestuur is niet echt positief. Dit bemoeilijkt echt alles maar is ook nog eens raar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
bear87 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:19:
Hier ook.
Zelfs SAF stond lang op het punt om ontslagen te worden.

Net met 6-1 verloren tegen Groningen. Had flink was blessures maar uiteindelijk stond er toch een goed team maar na 6 minuten stond ik al met 2-0 achter. Daarna viel het hele team uit elkaar en niets wat ik deed werkte. Na de 1e helft stonden we met 5-0 achter en probeerde ik in de rust iedereen aan te moedigen maar het hielp niet echt.

Ook nog tegen PSV verloren en het kampioenschap winnen zal moeilijk worden vanwege een extreem slechte 1e seizoens helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Het Nederlands elftal behoudt zijn trainer anders wel ondanks dat ze gezakt zijn naar een 13e plaats op de ranglijst bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dat is dan weer goed nieuws :)

Bij mij heeft het Nederlands elftal veel last van blessures. Ik trouwens ook, het aantal valt wel mee (1 per wedstrijd gemiddeld) alleen 1 op de 4 is een half jaar geblesseerd. Dan gaat het op een gegeven moment wel hard.

Overigens sta ik nog steeds bovenaan in de eredivisie met Feyenoord, echter loopt Ajax wel hard in. Ik heb ineens ontelbare gelijk spelletjes waardoor Ajax hard inloopt. Ik verwacht eigenlijk geen kampioen meer te worden. Ik mis El Ahmadi ook echt hard, daar moet ik als eerste een goede vervanger voor regelen, maar dat wordt na het seizoen pas.

Bij mij zijn toppertjes: Schaken, Ramsteijn, Bakkal (1e seizoenshelft) en El Ahmadi. Anachbar, El Ahmadi en Biseswar heb ik verkocht.

Ook heb ik mijn trainers iets anders in kunnen vullen waardoor dit ook beter gaat. Maar staff blijft lastig omdat het bestuur de salarissen laag wilt houden.

Ook heb ik twee jeugdspelers door laten stromen naar het eerste, Kevin Nieto ofzo en nog een gast met een lange naam (de Villhanogwat). De 2e heb ik weinig aan omdat ik zonder AMC speel, maar die andere is nu al een prima stand-in als VC voor Vlaar.

Reis transfervrij gehaald maar die is niet echt goed. Ik blijf wel bij Guyon Fernandez en Guidetti als stand in.

[ Voor 25% gewijzigd door RedHat op 07-11-2011 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Reis kan je heel makkelijk verkopen, ik had hem ook transfer vrij gehaald en omdat mijn andere spitsen wel scoorde en Reis bij een klein tikje al geblesseerd was heb ik hem toen voor 1,2 miljoen verkocht plus nog 50% op de volgende transfer som bedwongen.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste