Inmiddels beland in de strijd om de eerste divisie titel. Niet dat ik mee ga doen om de titel, maar toch botofago op een gelijk spel gehouden. Die moeten 13de worden, ikzelf 20ste, dus ik heb ze maar even verteld dat ik trots op ze ben.
Dat gaat schijnbaar mee naar de volgende wedstrijd. Want ik had geen teamtalk gehouden. Na 491 minuten zonder doelpunt mag Heber weer eens een (en daarna zijn tweede van de wedstrijd) doelpuntje bijschrijven en daarmee is ie gelijk recordhouder van Figueirense. 17 doelpunten in een seizoen.

Ik heb dit pareltje nog vastliggen tot 2015, maar denk dat ie niet te houden is. Met een transfersom van 2.700.000 dollars zou mijn budget worden vertienvoudigd, dus ik neem even aan dat een voorzitter zoiets niet zou weigeren, en met 3,1K per week toch een van de top verdieners (al heb ik een geleende speler met 10,5K als salaris, ben te bang om hem te laten gaan, mis ik wat diepte in het team voor)
Ik heb enorme pech met de set pieces, dus maar besloten dat terug te zetten naar standaarden, want bij mij werden alle ballen naar de man gepasst die buiten de 16 stond (om ballen op te vangen, toch niet om hem rechtstreeks te krijgen) die hem daarna altijd (altijd) over het doel schoot.
Mijn talentje (could be the next Ronaldo) Rhayner gaat al 13 wedstrijden zonder doelpunt, dus zet ik de oude rotten Julio Ceasar, Fernandes en een jeugdspeler (Aliosio ofzoiets) vaker naast Heber. Julio Ceasar wil altijd schieten ookal staat ie op support. Dus vaker boos op hem geweest. Werkt niet. Zet ik hem op complete forward scoort ie 5.7
Ondanks de goede start vermoed ik een moeizaam seizoen, als Heber toch eens geblesseerd zou raken
De rest wil alleen maar voorzetten, wat voor rol ik ze ook geef.
Wel blij om te zien dat als je binnen de limieten blijft (transfer en salaris) dat je dan ook echt winst maakt. Daar had ik in FM11 wel eens moeite mee.
Opstelling doorgaans:
pareltjes van deze ondergewaarde club zijn toch wel Edson Silva, Heber en Elias. Wilson is een klasse keeper, in het staatskampioenschap toch al de achievement gehaald van 10 wedstrijden ongeslagen. Juninho helaas geblesseerd voor lange tijd.
Wellington Nem gaat ook goed, maar is onbetaalbaar voor mij, dus die is na dit seizoen ook exit.
Leuke van Brazilië is trouwens dat je in 2010 kan beginnen
Edit:
En dan ook nog eens winnen van Sao Paulo (die ik getipt had voor de titel, en nu onderaan de middenmoot hangen)
(videootje was ook een achievement, niet dat ik overal een videootje van maak)
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 06-11-2011 13:41
]