Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vraag mij af welke talenten in FM 2012 gevonden gaan worden die in het echte voetbal gaan doorbreken. Is imo een van de leukste aspecten van FM. Een talentje (geen regen) ontdekken en na aantal jaar diezelfde speler zien schitteren bij Barcelona ofzo. Daar is de CM en later FM reeks erg goed in geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:41
Garion schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:43:
[...]

Is dat ook als je 'm in windowed mode speelt? (optie zit ergens bij de instellingen in het spel zelf)

Ik speel FM namelijk vrijwel standaard windowed omdat het voor mij de ideale 'multitask-game' is: beetje mail checken, uitzending gemist wat dingen terug kijken en kijken en posten op forums als deze...

Zou een tegenvaller zijn als dat niet meer kan... (denk en hoop dat het windowed nog gewoon 'als vanouds' is...)
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Zal ik zometeen eens proberen. Voor mij is het ook de ideale multitask-game, beetje scouten, mailtje checken, weer fm. Die wedstrijden geloof ik altijd wel vind het managen erom heen vele malen leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
vinpower schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:04:
[...]

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Zal ik zometeen eens proberen. Voor mij is het ook de ideale multitask-game, beetje scouten, mailtje checken, weer fm. Die wedstrijden geloof ik altijd wel vind het managen erom heen vele malen leuker!
Helemaal mee eens, ik vind het vooral leuk om een club op te bouwen, de juiste talenten te halen, te tutoren en zo mijn eigen superteam vanuit de eigen jeugd op te bouwen.
Ik doe tijdens de wedstrijden (qua tactiek) nog wel het één en ander tweaken, zeker als het niet goed gaat en ik aan het verliezen ben.

Mijn huidige pc is vrij oud en als ik, in FM11, een een beetje fatsoenlijk aantal competities geladen had voor een lange careergame, had ik vooral tijd tussen de matches door, als de andere matches worden verwerkt, genoeg tijd om van alles en nog wat naast FM te doen.

Misschien is mijn gemulti-task nu niet meer nodig, omdat je met FM12 later weer speelbare leagues kunt toevoegen en verwijderen uit je save :*) !
Xenophoben schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:52:
[...]

hahahahah jij zou een goede assistent wel kunnen gebruiken dus >:)
Ben ik helemaal voor! ;)

Probleem is vooral dat ik helemaal niet zo goed ben in al dat multi-tasken tijdens FM....

Soms zie ik door mijn falende team (is nooooit mijn eigen schuld als manager natuurlijk...) een deel van een programma niet echt goed. Want dan moet er te veel worden aangepast tijdens een match.
Dan moet ik weer helemaal een stuk 'opnieuw kijken'. 8)7

Echt handig is het dus niet, maar 't is zo enorm relaxed op bijvoorbeeld een brakke zondagmiddag.

[ Voor 44% gewijzigd door Garion op 21-10-2011 16:45 . Reden: Meeeeeeer tekst! ]

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand die CM01/02 werkend krijgt op een Win7 64bit laptop, zonder windowed mode te moeten gebruiken?
De game start bij mij gewoon op, maar zodra ik even via de Windows-toets of Alt-Tab wil schakelen, blijft de game geheel zwart en komen er daarna lelijke vakken in beeld waarin je deels zwarte vakken en deels mijn bureaubladachtergrond ziet. Erg ongewenst dus. Ideeën?

Een optie die werkt is om te spelen in fullscreen en voordat ik ga wisselen te schakelen naar windowed mode. Leuk, maar eigenlijk onhandig. Nou ja... voorlopig ga ik me toch vooral richten op de nieuwe game denk ik - totdat ik eventueel een echt handige oplossing heb voor CM01/02.

Maak de volgende keer je eigen topic want dit is het Football Manager 2012 topic en niet het CM topic.

[ Voor 34% gewijzigd door psychoclown op 23-10-2011 11:24 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

magnifor schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:11:
[...]

Dat zeg ik dus, laat de munteenheid op ponden staan. :)
En de site verandert dat niet geheel automatisch terug naar Euro wanneer je afrekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:12:
[...]

En de site verandert dat niet geheel automatisch terug naar Euro wanneer je afrekent?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Bedankt voor de link, hikte een beetje tegen het bedrag van 50 euro aan, dan vind ik 30 een stuk leuker (kende dlgamer ook totaal niet). Kijken of ze ook een actie gaan doen met mw3.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Inmiddels mijn key ook geactiveerd in Steam, dlgamer is betrouwbaar dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:06
Ik heb helaas geen credit card, waardoor ik de game niet kan bestellen bij dlgamer voor 28 euro. Iemand die me kan helpen?
PM me dan aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Waar kan je het gewicht en lengte zien van een speler? En als ik naar attributen ga kan ik geen waarde en beste been zien? Ik speel op de mac.

Edit:

ah, nu opeen wel. Maar het lijkt op een bug. Heb geen opties aangepast.

[ Voor 22% gewijzigd door magnifor op 22-10-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb de demo al geactiveerd via Steam. Als ik nu een steamkey aanschaf via dlgamer, moet ik dan altijd verbonden zijn met het internet om te kunnen gamen? Of is dat iets eenmaligs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
Die heb ik, maar gekoppeld aan mijn bankrekening en dat wordt niet ondersteund.
Heb er voor de rest geen geld op staan. Meestal werkt het gewoon om op deze manier te betalen.
Maar dat wordt niet geaccepteerd.
En het duurt me te lang om geld over te zetten en daarna de aanschaf te doen.
Misschien is de actie tegen die tijd wel verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
sjtienuh schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:49:
[...]

Die heb ik, maar gekoppeld aan mijn bankrekening en dat wordt niet ondersteund.
Heb er voor de rest geen geld op staan. Meestal werkt het gewoon om op deze manier te betalen.
Maar dat wordt niet geaccepteerd.
En het duurt me te lang om geld over te zetten en daarna de aanschaf te doen.
Misschien is de actie tegen die tijd wel verlopen
Ik heb mijn bankrekening ook aan paypal gekoppeld, werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
BoB_HenK schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:15:
[...]

Ik heb mijn bankrekening ook aan paypal gekoppeld, werkte prima.
Had je tegoed staan op je pp rekening?
Bij mij werd die namelijk geweigerd om de rede dat het niet gelijk gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:48:
Ik heb de demo al geactiveerd via Steam. Als ik nu een steamkey aanschaf via dlgamer, moet ik dan altijd verbonden zijn met het internet om te kunnen gamen? Of is dat iets eenmaligs?
In Steam heb je een Offline mode. Dus je kan prima offline gamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
sjtienuh schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:16:
[...]

Had je tegoed staan op je pp rekening?
Bij mij werd die namelijk geweigerd om de rede dat het niet gelijk gebeurde.
Heb er geen tegoed opstaan, echt direct aan mijn bankrekening gekoppeld. Heb je de support bekeken? Daar hebben ze het over het feit dat het sneller gaat wanneer je papyal e-mail adres hetzelfde is als het adres dat gekoppeld is aan je DLGamer account en en daarnaast spreken ze ook specifiek Paypal Verified account.. Wellicht dat je account verified is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:36
Vraagje.

Hoe gaat deze FM om met de CPu cores?

Krijg je op een quad/hexa core CPu een leuke load op alle cores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Deadsy schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:48:
Vraagje.

Bij game status geeft hij weer dat er 2 cpu's zijn. In de grafiek er naast zijn 2 lijnen en in me taskmanager gebruikt ook hij 2 cores.

Edit: heb dualcore.

[ Voor 3% gewijzigd door s0k op 22-10-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
BoB_HenK schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:41:
[...]

Heb er geen tegoed opstaan, echt direct aan mijn bankrekening gekoppeld. Heb je de support bekeken? Daar hebben ze het over het feit dat het sneller gaat wanneer je papyal e-mail adres hetzelfde is als het adres dat gekoppeld is aan je DLGamer account en en daarnaast spreken ze ook specifiek Paypal Verified account.. Wellicht dat je account verified is?
Alle dingen wat jij zegt kloppen bij mij.
Zelfde e-mailadressen en verified paypal adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Het lijkt dat er helemaal geen regens in mijn spel zitten? Klopt dit? Ben net aan een seizoen begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
magnifor schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:27:
Het lijkt dat er helemaal geen regens in mijn spel zitten? Klopt dit? Ben net aan een seizoen begonnen.
Dit kan aan je instellingen liggen. Kijk ff onder instellingen en dan weerseffecten inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
sjtienuh schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:29:
[...]

Dit kan aan je instellingen liggen. Kijk ff onder instellingen en dan weerseffecten inschakelen.
Wat hebben weereffecten te maken met regens? Ik heb het niet over regen maar over neppe spelers. In FM 11 had ik altijd nep spelers in mijn jeugdelftallen, zelfs in mijn eerste seizoen. Een regen kon je herkennen aan een computer gegenereerde afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
magnifor schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:30:
[...]

Wat hebben weereffecten te maken met regens? Ik heb het niet over regen maar over neppe spelers. In FM 11 had ik altijd nep spelers in mijn jeugdelftallen, zelfs in mijn eerste seizoen. Een regen kon je herkennen aan een computer gegenereerde afbeelding.
Mijn excuses dan weet ik het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

magnifor schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:30:
[...]

Met welk team speel je? Ik speel met Ajax en daarvan zijn de jeugdspelers natuurlijk wel bekend. Als je met een 5e divisieclub in Engeland speelt kan ik me niet voorstellen dat daar geen regens in de jeugd zitten.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
Is er iemand die de game voor mij kan aanschaffen bij dlgamer. hiervoor wil ik dan 30 euro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Deadsy schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:48:
Vraagje.

Ik heb een quadcore met 8 threads (http://ark.intel.com/prod...6-GHz-4_80-GTs-Intel-QPI) en daarvan worden 4 threads gebruikt. Het lijkt er dus wel op dat hij alle 4 de cores gebruikt. Hoe dat precies werkt met die threads weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
elvis84 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:45:
[...]

Met welk team speel je? Ik speel met Ajax en daarvan zijn de jeugdspelers natuurlijk wel bekend. Als je met een 5e divisieclub in Engeland speelt kan ik me niet voorstellen dat daar geen regens in de jeugd zitten.
Ik speel met Galatasaray, in de voorgaande delen waren altijd wel regens te vinden in het jeugdelftal (u18). Nu geen enkeling. Ook bij andere clubs geen regens in de under-18 elftallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Wat zijn jullie eerste ervaringen met de game?

Ik vind het voordelig dat er in ieder geval weinig laadtijd is, dat lijken ze elk jaar toch een tikkeltje te verbeteren. Ik heb nog niet gespeeld met het aan en uitzetten van leagues, maar dat ga ik misschien na het seizoen eens proberen.

Wat ik 'vervelend' vind is het aantal keuzes dat je hebt bij de teamtalk. Man o man, ik kan echt niet kiezen daarom laat ik het mijn assistent maar doen. Het is natuurlijk leuk dat het er in zit, maar ik zit daar niet zo op te wachten. Wel goed dat je spelers die je tijdens de wedstrijd inbrengt ook een boodschap mee kan geven. Voorheen kon dat alleen als je wisselde tijdens de rust.

Wat me trouwens ook altijd opvalt is dat het Nederlands Elftal altijd zo slecht is in FM. We staan fokkin 1e (of was het 2e) op de fifa ranking! Zojuist speelde NL een oefenpot tegen Engeland die ze met 4-1 verloren! Net of dat ook maar bijna kan gebeuren.

Ik moet nog wel even wennen aan het scherm waarin je terecht komt als je op een speler klikt. Volgens mij zag ik ergens de optie om deze standaard naar de attributes te laten gaan, maar ik laat het met opzet staan zodat ik er aan kan wennen. Tot nu draai ik redelijk met Ajax, verloren tegen twente, ruim gewonnen van de laagvliegers. Ik kan dus nog niet echt een oordeel vellen over de moeilijkheidsgraad. Ik heb wel zelf mijn tactiek gecreeerd en ik verander geen trainingsschema's, dat vind ik een soort van 'cheaten'. Ik koop ook geen spelers die niet via de scout bij me terecht zijn gekomen. Dat maak het spel toch een stuk uitdagender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

magnifor schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:57:
[...]

Ik speel met Galatasaray, in de voorgaande delen waren altijd wel regens te vinden in het jeugdelftal (u18). Nu geen enkeling. Ook bij andere clubs geen regens in de under-18 elftallen.
Het valt me nu ook op. Volgens mij is dat het gevolg van dat knopje wat je aan het begin van het spel aan kon vinken. Iets in de trant van dat elk team in een speelbare league spelers moet hebben (en dus geen 'grijze' spelers). Als ik nu het jeugdteam van een lager team bekijk dan staan er inderdaad een paar echte namen tussen en een hoop onkoopbare spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
sjtienuh schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:48:
Is er iemand die de game voor mij kan aanschaffen bij dlgamer. hiervoor wil ik dan 30 euro betalen.
http://www.budgetgaming.n...ball+manager+2012_PC.html Staat ie ook voor rond de 30 euro en gewoon via iDeal te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
JanW schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:07:
[...]

http://www.budgetgaming.n...ball+manager+2012_PC.html Staat ie ook voor rond de 30 euro en gewoon via iDeal te betalen ;)
Maar ik wil hem eigenlijk vandaag al spelen. Gaat denk ik niet meer lukken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
elvis84 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:05:
[...]

Het valt me nu ook op. Volgens mij is dat het gevolg van dat knopje wat je aan het begin van het spel aan kon vinken. Iets in de trant van dat elk team in een speelbare league spelers moet hebben (en dus geen 'grijze' spelers). Als ik nu het jeugdteam van een lager team bekijk dan staan er inderdaad een paar echte namen tussen en een hoop onkoopbare spelers.
Ik kwam zojuist zelf achter dat je idd de knop spelers aan speelbare teams moet vinken. Potver, moet ik een nieuwe game starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Damn heb dus net FM gekocht en nadat de ik de demo van mijn PC gedelete had dacht ik eraan dat ik vergeten was een lijstje over te nemen van de Demo.
Ik had een paar leuke spelers gevonden welke misschien wel handig zouden kunnen zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

magnifor schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:10:
[...]

Ik kwam zojuist zelf achter dat je idd de knop spelers aan speelbare teams moet vinken. Potver, moet ik een nieuwe game starten.
Maar komen er na één seizoen dan ook geen regens? Dat zou betekenen dat je op een gegeven moment geen spelers meer kan kopen 8)7 . Ik ga er vanuit dat het alleen gevolgen heeft voor het eerste seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

elvis84 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:37:
[...]

Maar komen er na één seizoen dan ook geen regens? Dat zou betekenen dat je op een gegeven moment geen spelers meer kan kopen 8)7 . Ik ga er vanuit dat het alleen gevolgen heeft voor het eerste seizoen.
Daar ga ik ook van uit. Anders heb ik over 10 seizoenen een probleem :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Je kan ook nog competities toevoegen, tenminste, dit heb ik net gedaan, komen er wel pas in 2012 bij, neem aan dat dan ook de regens beschikbaar komen want dat kan ik weer net niet selecteren. Dacht slim te zijn om de savegame van de demo over te zetten naar de full version.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heeft iemand anders ook het probleem dat er geen logo's in het spel zitten? Ik heb zelfs niet de simpele logo's (gewoon wit/rood voor Arsenal), en ik zie wel bij lage engelse competities dat er logo's zijn. Ook mijn logopack pakt hij niet zoals in FM11 :?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Angeloonie schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:03:
Heeft iemand anders ook het probleem dat er geen logo's in het spel zitten? Ik heb zelfs niet de simpele logo's (gewoon wit/rood voor Arsenal), en ik zie wel bij lage engelse competities dat er logo's zijn. Ook mijn logopack pakt hij niet zoals in FM11 :?
Geen last van. Skin packs zou hij wel moeten pakken. je hebt wel "use skin cache" uit staan en "Always reload skin" op aan?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Phydomir schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:06:
[...]

Geen last van. Skin packs zou hij wel moeten pakken. je hebt wel "use skin cache" uit staan en "Always reload skin" op aan?
Lol ja de "Use skin cache" uitvinken was ik vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Ik zit nu de demo te spelen en ik heb een aantal spelers met een non-contract. Een handige nieuwe feature voor kleine clubs waarmee je spelers kan werven zonder ze een salaris te geven. Je hoeft ze alleen bonussen te betalen wat natuurlijk heel handig is voor de clubs die geen geld hebben om dikke salarissen te betalen.

Ik heb nu een goede keeper met een non-contract maar ik wil niet dat hij plotseling vertrekt en wil hem dus een echt contract aanbieden. Ik kan hem echter geen contract aanbieden omdat ik geen lengte voor het contract kan instellen. Zie ook de screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h4Y0RmBZLH3bXV8LvEHnsrCs/thumb.png

Eerder probeerde ik hetzelfde met een andere speler en toen stond er een contract length tot 1900 (8)7). Weet iemand hoe dit kan? Het spel zegt dat het een board restriction is maar ik heb eerder in het seizoen gewoon spelers een part-time contract aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:14

Christiano007

Ich bin der champion

Staat op part/time contract, moet naar fulltime

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Ik kan full time niet selecteren. En volgens mij is een part time contract hetzelfde als full time met als enige verschil dat ze minder trainen.

Ik heb een aantal spelers met een part time contract gewoon in dienst. Zie bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MjYkIYLuIn0LBXeIZPvCl7S6/medium.png

Als ik hem een nieuw part time contract wil geven dan werkt dat gewoon:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vhanuspq9JQsKtoO4gB9m0U6/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:41
Weet iemand hier toevallig waar ik FM2012 kan kopen doormiddel van een steam key en via iDeal te betalen?
Ik vind 50 euro best wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazzghoul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-12-2023
iDeal wordt lastig, na de tip over dlgamer ben ik ook eens gaan kijken.
Je kan hem daar bestellen voor €30,- als je spaanse euro aanklikt, dan in winkelwagentje en weer terug op nederlands klikken, dan kan je gewoon afrekenen in het nederlands voor maar 30 euro.

Wel moet je betalen met creditcard of met PayPal. Voor paypal moet je 1-2 werkdagen wachten tot geld is overgemaakt van bankrekening. Ik moet dus nog even wachten met FM2012 spelen, zeker nu de andere (*lees gratis) manier nog niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53

odan

The dark side is within all!

nazzghoul schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:59:
iDeal wordt lastig, na de tip over dlgamer ben ik ook eens gaan kijken.
Je kan hem daar bestellen voor €30,- als je spaanse euro aanklikt, dan in winkelwagentje en weer terug op nederlands klikken, dan kan je gewoon afrekenen in het nederlands voor maar 30 euro.

Wel moet je betalen met creditcard of met PayPal. Voor paypal moet je 1-2 werkdagen wachten tot geld is overgemaakt van bankrekening. Ik moet dus nog even wachten met FM2012 spelen, zeker nu de andere (*lees gratis) manier nog niet beschikbaar is.
ik heb hem ook via dlgamer besteld. duurde nog geen 10 minuten toen was mijn betaling via paypal goedgekeurd (gekoppeld aan bank).

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:09

Vos

AFCA

Hier ook via dlgamer. Paypal gekoppeld aan bank en na 10/15 min had ik de key binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand die de juiste link naar de steamkey van dlgamer heeft?
Bij mij gaat hij steeds naar FM11. (En anders kan ik hem altijd nog bestellen incl. doosje en boekje bij zavvi voor € 32.)

Nog een steamvraagje: als ik m'n laptop opnieuw installeer, of een andere pc koop, wat gebeurt er dan met mijn steamgames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Steam games zijn gekoppeld aan je accout, niet aan je PC, dus die zal je gewoon opnieuw kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk, dat is prettig om te weten. :)
Nu enkel nog die link vinden, dan kan ik aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 23:43

FlotterPower

Boxy Brown

Ik heb 'm zelf hier vandaan. Héél veel betaalopties, waaronder iDeal en zelfs een ING bank optie.Key binnen een aantal minuten binnen. :)

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:35
Vos schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:11:
Hier ook via dlgamer. Paypal gekoppeld aan bank en na 10/15 min had ik de key binnen.
Hier ook :)

Twee dingen die mij al zijn opgevallen:

De 3d weergave is echt veel verbeterd tov 2011 :)
Het is veel moeilijker om goed personeel aan te trekken(als Ajax zijnde), kwam daarachter toen ik bijna al mijn personeel op straat had gezet omdat het gewoon te matig was. O-)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Rooke schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:42:
[...]

Hier ook :)

Twee dingen die mij al zijn opgevallen:

De 3d weergave is echt veel verbeterd tov 2011 :)
Het is veel moeilijker om goed personeel aan te trekken(als Ajax zijnde), kwam daarachter toen ik bijna al mijn personeel op straat had gezet omdat het gewoon te matig was. O-)
Ik kwam zo als gewoonlijk weer uit op vreemde Braziliaanse trainers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het jullie ook opgevallen dat de meeste teams te veel coaches in dienst hebben?!

Ben nu net met Plymouth Argyle begonnen en die hebben 4 youth coaches terwijl ik er van de Board geen mag hebben. Totaal mag ik 6 staf leden hebben (zonder scouts) en heb er nu 10, lekker is dat als je eigen staf wilt samen stellen. Met totaal -3 miljoen tot mijn "beschikking" is het afkopen van de lopende contracten ook niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:37
Ik ben in Duitsland begonnen met Schalke 04. 1e seizoen 2e geworden achter Bayern. Alleen heeft die wel een achterlijk goed team, totaal niet in balans.
Dit seizoen gaat het al een stuk beter, 1e 6 wedstrijden gewonnen waaronder Bayern. Cavani heeft er al 12 in liggen in de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Brons schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:41:
Ik zit nu de demo te spelen en ik heb een aantal spelers met een non-contract. Een handige nieuwe feature voor kleine clubs waarmee je spelers kan werven zonder ze een salaris te geven. Je hoeft ze alleen bonussen te betalen wat natuurlijk heel handig is voor de clubs die geen geld hebben om dikke salarissen te betalen.

Ik heb nu een goede keeper met een non-contract maar ik wil niet dat hij plotseling vertrekt en wil hem dus een echt contract aanbieden. Ik kan hem echter geen contract aanbieden omdat ik geen lengte voor het contract kan instellen. Zie ook de screenshot:

[afbeelding]

Eerder probeerde ik hetzelfde met een andere speler en toen stond er een contract length tot 1900 (8)7). Weet iemand hoe dit kan? Het spel zegt dat het een board restriction is maar ik heb eerder in het seizoen gewoon spelers een part-time contract aangeboden.
En als je op het pijltje dat naar rechts wijst klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Jorgen schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:51:
Iemand die de juiste link naar de steamkey van dlgamer heeft?
Bij mij gaat hij steeds naar FM11. (En anders kan ik hem altijd nog bestellen incl. doosje en boekje bij zavvi voor € 32.)

Nog een steamvraagje: als ik m'n laptop opnieuw installeer, of een andere pc koop, wat gebeurt er dan met mijn steamgames?
Heb je wel de key toegevoegd aan steam (zoals omschreven in de email), je kan daarna fm 2012 binnen lepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
wie niet schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:47:
Ik ben in Duitsland begonnen met Schalke 04. 1e seizoen 2e geworden achter Bayern. Alleen heeft die wel een achterlijk goed team, totaal niet in balans.
Dit seizoen gaat het al een stuk beter, 1e 6 wedstrijden gewonnen waaronder Bayern. Cavani heeft er al 12 in liggen in de competitie.
Je hebt Cavani kunnen halen met Schalke?

En dat Bayern het sterkste team van de Bundesliga heeft dat is gewoon zo. Hebben ook met afstand het meeste geld. De meeste andere clubs met een grote aanhang in de Bundesliga hebben of absurd veel schulden of geen geen geld in de kas (tenminste niet in de hoeveelheid waarin Bayern het heeft).

[ Voor 25% gewijzigd door Deadsy op 24-10-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlotterPower schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:45:
Ik heb 'm zelf hier vandaan. Héél veel betaalopties, waaronder iDeal en zelfs een ING bank optie.Key binnen een aantal minuten binnen. :)
Kan jij (of iemand anders) mij vertellen waarom de game bij bovenstaande store €28 kost, en bij b.v. dlgamer €49? Dat scheelt even bijna de helft.

Zitten er geen addertjes onder het gras? Kan ik gewoon met een Steamaccount die key kopen, en vervolgens downloaden en gamen? Mocht het allemaal goed zijn, dan ga ik hem vanavond direct bestellen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:01

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik vind trouwens dat er echt zeer veel transfers plaatsvinden, de laatste transferperiode is er in mijn game in Nederland 209 miljoen euro doorheen gedraaid.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:33
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:30:
[...]

Kan jij (of iemand anders) mij vertellen waarom de game bij bovenstaande store €28 kost, en bij b.v. dlgamer €49? Dat scheelt even bijna de helft.

Zitten er geen addertjes onder het gras? Kan ik gewoon met een Steamaccount die key kopen, en vervolgens downloaden en gamen? Mocht het allemaal goed zijn, dan ga ik hem vanavond direct bestellen :) .
Ik wil hier geen webshop thread van maken, maar toch maar even reageren. Ik heb hier vanavond besteld (een uur geleden), status van de bestelling is veranderd naar preoder, maar nog geen key binnen. Net een ticket aangemaakt, nog geen reactie, maar de ticket is ook pas 5 minuten geleden aangemaakt. Het gaat dus niet zo snel als bij FlotterPower en baal er van dat de key niet direct wordt verzonden.

Update 25-10-2011 8:38
Kreeg gisteren avond laat nog een mail:

Hi,

apologizes but this item is currently out of stock.
You'll recieve your key with the next batch, which shouldn't take longer than 24hrs.
Please be a bit more patient.
Thanks.

Cheers
Herzkollaps

Update 25-10-2011 12:08
Code gekregen, maar als ik hem in Steam invul zegt die dat deze duplicated is. 8)7

Update 26-10-2011 11:40
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/259izcx.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door SirDarkAngel op 26-10-2011 11:40 ]

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik snap er geen zak van.. Ik heb een logopack met honderden, zoniet duizenden logo's, maar toch pakt hij niet overal logo's? :?
De hele Premier League pakt hij wel, maar de Championship bijv. weer helemaal niets m.u.v. 1 club?? In de Eredivisie krijg ik alleen Vitesse en VVV te zien..

Italië/Spanje/Duitsland doen het wel weer helemaal perfect :?

Voor zover ik kan zien staat de config file gewoon goed ingesteld, maar toch pakt hij de logo's niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:30:
[...]

Moet je hem in ponden afrekenen en niet in euro's.
Op de nog niet leveren, komt denk ik doordat er 's avonds niemand zit, bij fm 2012 had ik binnen 10 min de key, bij bf3 staat dat de pre-order nog verwerkt moet worden (net besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirDarkAngel schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:05:
[...]
Ik wil hier geen webshop thread van maken, maar toch maar even reageren. Ik heb hier vanavond besteld (een uur geleden), status van de bestelling is veranderd naar preoder, maar nog geen key binnen. Net een ticket aangemaakt, nog geen reactie, maar de ticket is ook pas 5 minuten geleden aangemaakt. Het gaat dus niet zo snel als bij FlotterPower en baal er van dat de key niet direct wordt verzonden.
Heb hem ook maar besteld. Duurt bij mij nu ook al bijna een uur, maar ik vind het niet zo erg. Als ik die key maar krijg voor dit geld, dan is het prima. Wil ik best een paar uurtjes voor wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Zit nu halverwege mijn eerste seizoen met Ajax.
Ben in de CL 3e in mijn groep geworden (Chelsea, AC Milan en Hapoel TA).
Achteraf was de 2e plek best haalbaar geweest, uit en thuis verloren tegen Chelsea (2-1 beide keren). Beide keren was een gelijkspel realistisch geweest.

De laatste wedstrijd waar bij mij diverse spelers ontbraken heb ik wel nog AC weg getikt met 4-0.
Dus ik ga er vanuit dat ik wel ver kom in de EL.

Net wel nog even Serero verkocht aan AC Milan voor 9.5mln. Achteraf beetje spijt van want nu moet ik een vervanger vinden die in bijna de hele aanval terecht kan.

Ik vind het onderhandelen in FM2012 wel eenvoudig.
Wolfsburg bood 7mln voor vd Wiel en ik vraag 12 en kreeg die ook. Idem met Serero, Milan bood 4.5mln en ik vroeg direct 9.5 en ze accepteerden direct.
naja nadeel is wel dat beide keren de helft van het geld over 2 jaar verspreid betaald word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

1e jaar kampioen met Ajax :)
Helaas snel uitgeschakeld in Europa (4e in de poule :( )

Verder handig dat je geen trainers kan aantrekken die beter zijn, want ik wou die contracten net laten verlopen, dat wordt dus rondje contractaanbiedingen doen volgende keer dat ik speel. (gelukkig nog net op tijd, zit nu bij laatste competitiewedstrijd.

Overigens won Barcelona de 2e halve finale Ch.L. met 8-0 van Inter (5x Villa).... Over 2 wedstrijden was het zelfs 12-1 8)7

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch weer een heerlijk spel om af en toe een uurtje te spelen.
Ben uiteraad weer begonnen met AGOVV.
Bijna heel de selectie verkocht dus had ik zo'n salaris budget van 1.3 Miljoen.
Nu mijn basiselftal.
GK:Kevin Begois
LB:Ferne Snoyl
CB:Guus Joppen
CB:Mees siems JR.
RB:Tyrone Loran
MCL:Leon Kantelberg
MC:Luigi Bruins
MCR:Adnan Barakat
AML:Nourdin Boukhari
ST:Collins John(Beest met 5 Goals in 3 wedstrijden)
STR:Michel Hemmen.

Toch heerlijk al die transfervrije spelers , denk dat ik hiermee wel met gemak moet promoveren.
alleen sta wel kwa salarisbudget 75k in het rood. (luigi bruins had ik nogal een goed contract gegeven 190.000 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirDarkAngel schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:05:
[...]

Update 25-10-2011 12:08
Code gekregen, maar als ik hem in Steam invul zegt die dat deze duplicated is. 8)7
GVD, dit heb ik ook. Zijn we mooi klaar mee. Dalijk contact opnemen met de support, maar ik denk dat ik kan fluiten naar m'n €30.

Edit: support is blijkbaar niet online. De laatste message van het 'supportboard' dateert ergens uit juli dit jaar. Ik denk dat we screwed zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet terug vinden welken webshop jullie hem hebben gehaald, maar dlgamer is bij mij gewoon goed gekomen, binnen een kwartier was er een code en inmiddels geactiveerd via steam zonder problemen. Ik heb hem gister ongeveer rond 19:00 besteld, dus als jij m ook via dlgamer hebt gehad vind ik het vreemd.

Inmiddels begonnen met Figueirense, brasil. Dat was me in fm11 ook goed bevallen. Even wennen aan het spel en tactieken bedenken. Dan als ik er een beetje inzit beginnen met arsenal, tottenham of ik doe lekker gek en pak Anzhi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ze hebben hem bij een andere webshop gehaald (onlinekeystore) kan zijn dat ze lekker aan het slapen zijn daar in de USA, wacht het nog even af.. Maar ik zou hebben gekeken waar mensen al ervaring hadden en dan zeg je inderdaad dlgamer voorbij komen!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenspin schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:29:
Ze hebben hem bij een andere webshop gehaald (onlinekeystore) kan zijn dat ze lekker aan het slapen zijn daar in de USA, wacht het nog even af.. Maar ik zou hebben gekeken waar mensen al ervaring hadden en dan zeg je inderdaad dlgamer voorbij komen!
Dat heb ik ook gedaan, alleen niet zo uitgebreid. Ik heb meerdere positieve reacties over onlinekeystore gelezen, zelfs hier in dit topic. En ik ben dan goed van vertrouwen en ga zelf ook maar bestellen. Maar het blijkt een grote grap, die site. Adverteren met 'Instant play' en 'Within minutes after purchase..blabla'. Nee, je krijgt je key 14 uur na je order, en vervolgens is hij al in gebruik. Als klap op de vuurpijl is support (mailen en bellen) niet bereikbaar. Lekkere boel. Volgende keer dlgamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb het spel bij Dlgamer besteld, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de key heb

En hij is binnen na een paar minuten, je krijgt de serial/mail in het spaans, maar voor de rest is het wel Engels. Hij is geactiveerd en is nu bezig met downloaden. _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Christiano007 op 25-10-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Christiano007 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:53:
Heb het spel bij Dlgamer besteld, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de key heb

En hij is binnen na een paar minuten, je krijgt de serial/mail in het spaans, maar voor de rest is het wel Engels. Hij is geactiveerd en is nu bezig met downloaden. _/-\o_
Spaans? Was hier in het Nederlands, ook al heb ik in het Engels een account aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat Christiano007 de tip opgevolgd heeft om hem op spaans te zetten op de website? Dan zal communicatie daarna wel in het spaans verlopen ja :)

ik heb hem engels laten staan, scheelt niks in de prijs, heb ik het idee. Of het moet centenwerk zijn. Dat vind ik nog wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ja klopt, wist ik zeker wat de prijs was :) Ben het spel aan het spelen. Helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bijna een half etmaal verder, en heb mijn hele vrije dag opgeofferd om het 'onlinekeystore'-probleem op te lossen. Zonder resultaat. Het lijkt me handig om deze shop af te raden in dit topic, voordat meerdere mensen in de problemen raken geraken. Verder zal ik jullie niet meer lastig vallen met mijn problemen ;). Morgen voor de laatste zekerheid nog even afwachten, anders maar een nieuwe €30 investeren op dlgamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

En bij mij is hij nu ook binnen na een paar dagen wachten op de bezorging. Ik heb hem zelf gekocht op 365 games for £22.49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Mag ik met steam niet zelf bepalen waar het spel geïnstalleerd wordt?

[ Voor 22% gewijzigd door el-jorge op 25-10-2011 23:48 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
Volgens mij worden alle Steam games geïnstalleerd in de Steam directory's. Dus volgens mij heb je geen keuze waar je games geïnstalleerd worden tenzij je Steam ergens anders installeert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Ansjo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:14:
Volgens mij worden alle Steam games geïnstalleerd in de Steam directory's. Dus volgens mij heb je geen keuze waar je games geïnstalleerd worden tenzij je Steam ergens anders installeert ;)
Dit klopt. Je kunt helaas niet per game instellen waar steam hem installeert. Je kan volgens mij wel steam verplaatsen zodat hij al je geinstalleerde games mee neemt.

[ Voor 10% gewijzigd door Phydomir op 26-10-2011 12:34 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net mijn eerste seizoen afgesloten met Ajax, Kampioen en beker winnaar.

Twente op 14 punten 2e en PSV 3e op 24 punten.
Ik werd 3e in mijn CL groep (2e plaats was zoals gezegd mogelijk geweest). In de EL direct eruit tegen Fulham.

Uit verloor ik met 4-2 (Fulham was beter) maar thuis was het volledig 1 richtings verkeer. Fulham kwam geen enkele keer bij mij doel en bijna de hele wedstrijd speelde zich op hun helft af. 20 schoten op hun doel en er ging maar eentje in :F dus ik lag eruit.

In de winter enkele gratis spelers gehaald voor dit seizoen waaronder Drinkwater van ManU. Hij geld in het echt als een groot talent. Zijn stats zijn er niet naar (is al 22) maar speelt nu in de voorbereiding super.
Naast Drinkwater nog enkele jonge spelers waar ik (en mijn scouts) wel wat in zien. Ze zijn nu in de zomer bij de groep gekomen en ze zitten allemaal (behalve 1) bij de selectie van het 1e.

Naast de gratis spelers ook nog een paar spelers gekocht voor dit seizoen. Een paar jonge talenten die in het 2e of in de jeugd gaan spelen en een paar voor het 1e waarondr G. Dos Santos.
Hij werd me aangeboden voor 3.6mln en heb hem grotendeels gehaald omdat hij op zoveel plekken terecht kan (dit was waarom ik Serero zo mis).

Diverse spelers zijn vertrokken waaronder Vertonghen, El Hamdaoui en De Jong als grootste namen.
De Jong wilde ik echt graag behouden want hij deed het super. Hij en Erikson waren het hele seizoen in vorm waardoor De Jong een nieuw contract wilde. Ik zei dat ik dit aan het einde van het seizoen zou doen maar vergat het waardoor hij richting mij ontplofte en we niet meer samen konden werken.
Hij is nu weg voor 7.75mln (zijn vervanger op de bank is jong en gratis).

El Ham deed het super en wilde een stap hogerop. Een lange lijst van clubs wilden hem hebben waaronder Arsenal. Hij koos voor Wolverhampton voor 13mln (Hoogerop qua salaris dus).

Vertonghen werd nogal woedend nadat ik hem de aanvoedersband afnam waardoor hij continu zeurde en dus liet ik hem naar AC Milan gaan voor 14.5mln.

AZ Bood me Elm aan voor 4.3mln en ik wilde hem echt graag hebben de deal was bijna rond tot Wigan zich melde en hij voor hun koos -.-
Luuk de Jong werd me ook aangeboden maar hij wil niet naar Ajax.
Zat ook een tijdje achter Strootman aan (echt goed in FM) maar tegen Inter verlies je het gewoon.

Ps. EK 2012:
Nederland laatste in de groepsfase met 0 punten (Denemarken, Zweden en Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:17
Deadsy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:37:

Ps. EK 2012:
Nederland laatste in de groepsfase met 0 punten (Denemarken, Zweden en Duitsland).
Altijd leuk ook om die EK's en WK's bij te houden in FM! Alleen in dit geval trek je wel de haren uit je hoofd als oranjewelp.

AZ Bood me Elm aan voor 4.3mln en ik wilde hem echt graag hebben de deal was bijna rond tot Wigan zich melde en hij voor hun koos -.-
Elm en L. de Jong zijn ook heerlijke spelers, jammer dat 'Lukinho' niet over kwam. Dat had wel mooi geweest met de gebroerders de Jong erin.

Zat ook een tijdje achter Strootman aan (echt goed in FM) maar tegen Inter verlies je het gewoon.
Moet je hier eens kijken. Blijkt maar weer dat FM zeker wat realisme in huis heeft ;) .

Zelf ben ik begonnen met VVV om The Good Old in de Eredivisie te houden. Zelf heb ik stiekem het linkerrijtje in gedachten. Voorbereiding erg wisselvallen met o.a. 2-1 winst van Saint-etienne, maar ook een paar wedstrijden tegen amateurs die eindigen in de brilstand.. :F

Ik heb het spel trouwens gewoon via Steam gekocht (€49,95). Dan heb ik ook geen gedoe met keys binnenkrijgen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door opposite op 26-10-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
opposite schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:22:
[...]

Altijd leuk ook om die EK's en WK's bij te houden in FM! Alleen in dit geval trek je wel de haren uit je hoofd als oranjewelp.

[...]

Elm en L. de Jong zijn ook heerlijke spelers, jammer dat 'Lukinho' niet over kwam. Dat had wel mooi geweest met de gebroerders de Jong erin.

[...]

Moet je hier eens kijken. Blijkt maar weer dat FM zeker wat realisme in huis heeft ;) .

Zelf ben ik begonnen met VVV om The Good Old in de Eredivisie te houden. Zelf heb ik stiekem het linkerrijtje in gedachten. Voorbereiding erg wisselvallen met o.a. 2-1 winst van Saint-etienne, maar ook een paar wedstrijden tegen amateurs die eindigen in de brilstand.. :F

Ik heb het spel trouwens gewoon via Steam gekocht (€49,95). Dan heb ik ook geen gedoe met keys binnenkrijgen etc.
Qua realisme ja en nee. Er zijn spelers die dit seizoen echt goed bezig zijn waar aan het begin van het seizoen niemand dit gedacht had (zoals Strootman) en deze zijn dan ook nog eens goed in FM. Dus van die kant is het realistisch,
Maar aan de andere kant is in FM De Jong bij Twente geen basis speler. Hij pakt wel zijn wedstrijden maar is vanwege diverse huurlingen van Manu slechts 2e keus. Dat vind ik dan weer onrealistisch. En dan is een van die huurlingen ook nog Welbeck die het op dit moment in het echt bij ManU best goed doet.

Heb daarnaast net Pjanic gehaald (ja DE Pjanic van AS Roma). 10.7mln en 50k p/w aan salaris. Hoop dat het wat gaat worden.

Matavz net naar FC Bayern gegaan voor 4.6mln (kan oplopen tot 5.5). In FM staat het transfer bedrag van Roda naar PSV als undisclosed maar dit was geloof ik iets van 7.5mln.

Maja bij PSV is het op dit moment een grote leegloop.
Strootman weg voor 9.5mln, Wijnaldum naar napoli voor 11mln en nu ook nog Matavz.
De Jong is bij Twente (in mijn FM) geen eerste keus

ps. Waar Man City hun dure spelers in de vorige FM versies vaak voor idioot hoge salarissen in het 2e liet zitten proberen ze nu echt die spelers kwijt te raken. Kolarov en Toure worden voor idiot lage bedragen aangeboden. Alleen de salarissen zijn een probleem.

edit:
Weet iemand of het mogelijk is om een speler te kopen en met de club waarvan je hem koopt te onderhandelen dat hun een deel van zijn salaris door betalen?

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 26-10-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:33
Deadsy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:38:
[...]

edit:
Weet iemand of het mogelijk is om een speler te kopen en met de club waarvan je hem koopt te onderhandelen dat hun een deel van zijn salaris door betalen?
Dit gebeurde in FM11 vanuit de speler. Die kwam dan naar je toe alleen weg te willen als je een X bedrag wil betalen ivm een lager salaris bij de nieuwe club. Daar kon je naar mijn weten dit niet meenemen in de onderhandelingen.

Misschien kan het wel in FM12, weet ik niet, nog steeds geen key.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seizoen 1 met PSV zit erop. Na een spannende competitierace in een direct duel afgerekend met AZ 1 wedstrijd voor het eind, waar ik kampioen werd op 1 punt (altijd lekker).

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/xcnq75.png

De beker dan, waar afgerekend werd met Barendrecht (5-0), Sparta (1-0), FC Twente (2-1), Nac (5-0). De halve finale tegen Roda eindige in een 1-1 gelijkspel, echter bleek ik meer te scoren en eindige dit ook in 3-2. De finale dan tegen hoe verassend....AZ. Deze werd uiteindelijk na Penalty's in het voordeel van PSV beslist.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5ug0fa.png

Op de transfermarkt heb ik me heel rustig gehouden, Erik Pieters werd verhuurd aan LOSC Lille, met optie tot koop van 6,5 miljoen. + 1mil loan fee. Voor zijn plek heb ik van Genk de Zuid Afrikaanse "Anele" gekocht voor 2,9 miljoen. Het buget van PSV is heel erg krap wanneer je begint, je hebt ongeveer 2 miljoen tot je beschikking.

In de winterstop vertrok dan ook eindelijk Engelaar voor 600K naar Norwich, en haalde ik een extra spits in de vorm van Bashkim Kadrii, welke ik gescout had, dit zorgde voor een backup voor Matavz welke alles speelde, en geen stand-in had. Nu kon ik op zijn tijd rouleren. Het voordeel van Kadrii was ook dat hij kan spelen als ST, AMR, AMC, AML. Wat meteen voor backup zorgt op die posities.

Mijn speelstijl al die tijd + variant was een 4-1-2-2-1. Ofwel de 5-4-1. Hieronder mijn standaardopstelling met 2 standaardwijzigingen (geen idee hoe dat berekend is)
Op de plek van Isaksson speelde Tyton, en op de plek van Ojo speelde Strootman.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2pshu2u.png

In Europees verband deed ik ook goede zaken, de kwalificatie kwam ik eigenlijk zonder kleerscheuren door met tegenstanders als Dnipro, Stade Rannais FC en Steaua. Hierna werd in de 1e knockout Udinese verslagen, en in de 2de knockout Rangers, met een zieke uitslag:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/10gznso.png

In de kwartfinale werd gewonnen van Athletic Bilbao met extreme counter instellingen, de halve finale was met Palermo eigenlijk niet eens heel lastig. De finale zelf was tegen Tottenham, welke in 2 minute tijd beslist werd. Bij een stand van 1-1 maakte Adebayor in de 54e en 56 minuut de 2 en daarna de 3-1. Runner up werd het dus.

Rustig naar het nieuwe seizoen toewerkend heb ik wat meer ruimte voor transfers vanwege saneren, dus hopelijk wat meer versterkingen naar PSV, we spelen immers nu Champions League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:17
Deadsy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:38:
[...]

Qua realisme ja en nee. Er zijn spelers die dit seizoen echt goed bezig zijn waar aan het begin van het seizoen niemand dit gedacht had (zoals Strootman) en deze zijn dan ook nog eens goed in FM. Dus van die kant is het realistisch,
Maar aan de andere kant is in FM De Jong bij Twente geen basis speler. Hij pakt wel zijn wedstrijden maar is vanwege diverse huurlingen van Manu slechts 2e keus. Dat vind ik dan weer onrealistisch. En dan is een van die huurlingen ook nog Welbeck die het op dit moment in het echt bij ManU best goed doet.

Heb daarnaast net Pjanic gehaald (ja DE Pjanic van AS Roma). 10.7mln en 50k p/w aan salaris. Hoop dat het wat gaat worden.

Matavz net naar FC Bayern gegaan voor 4.6mln (kan oplopen tot 5.5). In FM staat het transfer bedrag van Roda naar PSV als undisclosed maar dit was geloof ik iets van 7.5mln.

Maja bij PSV is het op dit moment een grote leegloop.
Strootman weg voor 9.5mln, Wijnaldum naar napoli voor 11mln en nu ook nog Matavz.
De Jong is bij Twente (in mijn FM) geen eerste keus

ps. Waar Man City hun dure spelers in de vorige FM versies vaak voor idioot hoge salarissen in het 2e liet zitten proberen ze nu echt die spelers kwijt te raken. Kolarov en Toure worden voor idiot lage bedragen aangeboden. Alleen de salarissen zijn een probleem.

edit:
Aan de ene kant heb je zeker gelijk hoor wat betreft Matavz, de Mancunians en de Jong. Maar aan de andere kant is het natuurlijk een sim. En als het lijkt dat er in het spel gekke dingen gebeuren, gebeuren in het echt nog veel verbazingwekkendere (is dat nog wel een woord :P ?) dingen. Kijk bijvoorbeeld (sorry het vorige voorbeeld was ook al van sport1) naar de wedstrijd van Atl. bilbao - Valencia waar 2 spelers hun kruisbanden scheuren. Hoe houd je het voor mogelijk?! Als ik FM aan het spelen was en dat mij gebeurde had ik spontaan m'n laptop naar de overburen toegesmeten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Net mijn eerste seizoen afgesloten met Ajax, Kampioen en beker winnaar.

Twente op 14 punten 2e en PSV 3e op 24 punten.
Ik werd 3e in mijn CL groep (2e plaats was zoals gezegd mogelijk geweest). In de EL direct eruit tegen Fulham.

Uit verloor ik met 4-2 (Fulham was beter) maar thuis was het volledig 1 richtings verkeer. Fulham kwam geen enkele keer bij mij doel en bijna de hele wedstrijd speelde zich op hun helft af. 20 schoten op hun doel en er ging maar eentje in :F dus ik lag eruit.

In de winter enkele gratis spelers gehaald voor dit seizoen waaronder Drinkwater van ManU. Hij geld in het echt als een groot talent. Zijn stats zijn er niet naar (is al 22) maar speelt nu in de voorbereiding super.
Naast Drinkwater nog enkele jonge spelers waar ik (en mijn scouts) wel wat in zien. Ze zijn nu in de zomer bij de groep gekomen en ze zitten allemaal (behalve 1) bij de selectie van het 1e.

Naast de gratis spelers ook nog een paar spelers gekocht voor dit seizoen. Een paar jonge talenten die in het 2e of in de jeugd gaan spelen en een paar voor het 1e waarondr G. Dos Santos.
Hij werd me aangeboden voor 3.6mln en heb hem grotendeels gehaald omdat hij op zoveel plekken terecht kan (dit was waarom ik Serero zo mis).

Diverse spelers zijn vertrokken waaronder Vertonghen, El Hamdaoui en De Jong als grootste namen.
De Jong wilde ik echt graag behouden want hij deed het super. Hij en Erikson waren het hele seizoen in vorm waardoor De Jong een nieuw contract wilde. Ik zei dat ik dit aan het einde van het seizoen zou doen maar vergat het waardoor hij richting mij ontplofte en we niet meer samen konden werken.
Hij is nu weg voor 7.75mln (zijn vervanger op de bank is jong en gratis).

El Ham deed het super en wilde een stap hogerop. Een lange lijst van clubs wilden hem hebben waaronder Arsenal. Hij koos voor Wolverhampton voor 13mln (Hoogerop qua salaris dus).

Vertonghen werd nogal woedend nadat ik hem de aanvoedersband afnam waardoor hij continu zeurde en dus liet ik hem naar AC Milan gaan voor 14.5mln.

Ps. EK 2012:
Raar dat Ham het zo goed doet bij jou, bij mij scoort ie amper en schiet ie eigenlijk alleen maar mis, waar Sig ze wel er lekker inlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb hem net besteld bij 365games, nadat iemand anders de site hier al noemde. Nog goedkoper dan bij dlgamer en nu inclusief doosje en boekje. :-) Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:09

Vos

AFCA

MeNTaL_TO schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:03:
[...]

Raar dat Ham het zo goed doet bij jou, bij mij scoort ie amper en schiet ie eigenlijk alleen maar mis, waar Sig ze wel er lekker inlegt.
Hamdaoui speelt hier als een trein, uit het hoofd 18 apps, 19 goals en 12 assists (in alle competities). Zijn waarde loopt al aardig op, kan ik in de zomer cashen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
Gisteren een game met een maat begonnen, ik AS Roma en hij juventus....
Jezus wat een slechte start.... eerste ronde eurocup meteen eruit.... :S
Iemand goede tips met AS Roma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Een tip heb ik wel. Roma heeft vrij slechte financiën, een flinke lening staat open en als je niet op past sta je binnen een half jaar in het rood. Voorzichtig met transfers dus. Dit was tenminste in de demo zo, dus vermoedelijk nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirDarkAngel schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:57:
[...]

Misschien kan het wel in FM12, weet ik niet, nog steeds geen key.
Ik reageer even, aangezien we hem bij dezelfde webshop hebben besteld.

Ik ben gisteren in contact gekomen met mensen van OKS via dat ticketsysteem. Ze boden me gelijk een 'refund' aan. Ik heb nog aangedrongen voor een nieuwe key, maar die konden ze me op de een of andere manier niet geven. Ik vertrouw die site dan ook niet meer. Ik bedoel, een keystore die geen geldige keys kan leveren. Als ik jou was zou ik vragen om een refund, en hem elders bestellen. Heb ik gisterenavond ook gedaan, bij dlgamer.com. Binnen 10 minuten zat ik te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
Ik ben sinds deze week dan ook maar eens begonnen met een nieuwe game FM12. Dit keer gekozen voor een iets andere begin ploeg als anders (SC Heerenveen) dit keer maar als Tottenham begonnen. En ik moet zeggen je hebt meteen al een goede selectie om mee te starten met oa. Adebayor, Modric, van de Vaart.

Wat mij opvalt is dat ik zeeeer veel moeite heb met het scoren, ondanks de goede spelers die daar voorin lopen. Ik ben elke wedstrijd weer heer en meester maar het scoren blijft toch een vervelend punt waarbij de wet van Murphy elke keer weer hard aan komt.

Ervaren jullie dat ook? Dat het scoren een stuk lastiger is en dat bij een willekeurige uitbraak van de tegenstander het vaak in 1x raak is? Zelfs als ik als tottenham tegen een satelietclub speel waar de tegenstander op elke positie de mindere spelers heeft kan ik maar moeilijk scoren. De paal/lat zit inmiddels vol met deukjes :P :(

Voor de rest moet ik zeggen speelt het weer erg fijn, qua snelheid gaat het spel er ook elk jaar weer op vooruit en dan nog niet eens over de feature om tijdens het spel landen toe te voegen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
JanW schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:41:
Een tip heb ik wel. Roma heeft vrij slechte financiën, een flinke lening staat open en als je niet op past sta je binnen een half jaar in het rood. Voorzichtig met transfers dus. Dit was tenminste in de demo zo, dus vermoedelijk nu ook.
Je begint met 2 mil in de plus.... naja voor je seizoen begint (zonder transfers) sta je al rood.,...
Echt absurd... snap er niets van, mijn spelers kosten is lager dan men budget en toch stond ik in 4 wedstrijden al -7.5 mil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Dat is pure realiteit. Met goed beleid er iets van maken is trouwens best goed te doen, kost alleen tijd.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel iets dat ik geleerd heb van mijn vorige versie dat ik FM speelde: uit het rood blijven.

Alle overbodige spelers ofwel verhuren, transfer of vrije transfer en ook spelers met een onevenredig hoog salaris voor hun spelerstatus zien te slijten, kost je bakken met geld die je dan uiteindelijk weer tekort komt als je net dat ene toptalent wilt aanschaffen, maar je half miljoen te weinig hebt of als je je beste speler een nieuw contract wilt geven maar je 10k te weinig aan salaris kunt bieden..

En jezelf bedwingen enkel spelers te kopen die je ook echt nodig hebt (nu of over enkele jaren) en niet uiteindelijk 10 talentvolle AMC's in de jeugd hebt rondlopen.

Rust in de kas geeft rust op de club en rust op de club geeft rust binnen de selectie en rust binnen de selectie is goed voor de prestaties en goede prestaties .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begonnen met figueirense, en ik moet zeggen dat ik verrast ben.....door mijn eigen tactische inzicht (of hoe makkelijk het spel is).

Ik heb een tactiek gemaakt (4-2-3-1 asymetrisch dacht ik) en ondanks dat ik 19e moet worden volgens de media, en Sao Paulo een beter elftal opstelde (nog steeds niet de top, maar wel beter) 3-0 gewonnen in een friendly. Colo Colo zou ook moeten winnen van mij (was de voorspelling) 2-0 gewonnen. begonnen aan het kampioenschap in de staat, en zoals verwacht gaat dat lekker makkelijk. 4-0 en 2-0 gewonnen. Ik laat mijn assistent de team talks doen, en probeer dat bij te sturen als er motivatie problemen uit voort komen door een individuele talk te geven. Lukt niet altijd. Eerste team meeting was een ramp btw.... Ik probeerde (of wilde dat in ieder geval) uitleggen dat we echt geen 19e gaan worden. Captain word aggressive en ik krijg terug dat ie verwacht dat het een gevecht gaat worden om erin te blijven. Demotivatie was er bij practisch iedereen.

Snap er nog weinig van, van dat aspect van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Kreeg net een update binnen.
Changelog
Updates to Football Manager 2012 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The major changes include:

Training
========
- Included positioning training to goalkeeper shot stopping training

Competitions
===========
USA
===
- Fixed a crash on season turnover when adding MLS into the game without having it loaded at game start.
- Fixed Vancouver, Portland and Philadelphia not having Academy players properly generated.
- Fixed a crash when playing with two human managers and one of them was claiming a player waived by the other human manager.

General
=======
- Fixed an issue where adding a league was causing more people then needed to be loaded into the game.

Editor
======
- Fixed an issue with international competitions sometimes getting the wrong number of teams from a continent.

Match
=====
- Fixed scaling of distance run stat in match stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Is er nou echt veel veranderd met FM2011? Koop het elk jaar maar twijfel dit jaar erg.. misschien eerst even de demo binnen halen, of merk je het daar niet aan?

[ Voor 76% gewijzigd door Bananenspin op 27-10-2011 19:39 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MeNTaL_TO schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:03:
[...]

BIj mij juist andersom.
Ik begon met Sig als nr9 maar die stelde flink teleur waarna ik ElHam een kans gaf en hij greep die met 2 handen. BIj zwakke ploegen en de beker gaf ik Ham vaak rust en kreeg Sig speeltijd maar hij deed het zo zwak dat ik De Jong op de nr9 zette. En de combo De Jong/Eriksen was echt bruut soms.

Ik wilde Sig in het 2e seizoen een nieuwe kans geven als 1e keus maar een speler die ik voor de bank gehaald had speelde zo goed dat ik Sig maar verkocht heb.

Even 3 spelers die ik goedkoop gehaald heb en het absurd goed doen. Spoiler tags voor de mensen die zoiets niet willen weten:
Deze gast heb ik in de winterstop van het eerste seizoen gratis kunnen halen (uiteraard pas in de zomer gekomen).
Hij was ontdekt door mijn scouts en is pas 20 jaar. Ik haalde hem als 2e/3e keuze maar heeft zich in de voorbereiding ontwikkelt tot mijn eerste keus. Hij speelt graag op randje buitenspel en loopt zich erg goed vrij. Hij is een beetje het type Makaay. Daarmee bedoel ik dat hij 89 minuten onzichtbaar kan zijn en er dan uit het niets 2 inschiet. Zijn stats zijn niet super maar hij heeft er bij nu al 8 inliggen na 9 wedstrijden.
spoiler:
lennart Thy, hij zit in het 2e van Werder Bremen.

Deze speler haal ik elke FM wel. Hij is in mijn games nooit een superster geworden en zal dit nu ook wel niet worden maar omdat hij als links en rechts buiten kan spelen is het een handige speler voor de bank.
Alhoewel zijn stats er niet naar zijn doet hij het op het veld met zijn loop acties altijd erg goed.
spoiler:
Henri Saivet 1.7mln

Deze gast haalde ik als vervanger voor VD Wiel (nadat andere opties voor een andere club gingen).
Zijn stats zijn als je hem haalt niet super maar de fans zijn gek op hem en hij haalde een 7.2 in het eerste seizoen. Zijn stats zijn in het eerste jaar aardig omhoog gegaan. Hij zal geen superster worden maar is voor Ajax een top speler.
spoiler:
Raul van Atletico Paranaense voor 1.5mln

Ik dacht problemen te krijgen met Pjanic en Eriksen maar het probleem heeft zich opgelost -.- Pjanic ligt er 2 maanden uit.
Ik ging er ook een tijdje vanuit dat Alderweireld weg zou gaan en dan zou ik geen ervaring in mijn verdediging hebben huurde dus goedkoop Toure van Man City. En ja hoor Alderweireld ging niet weg dus heb ik een luxe probleem. Ik heb tevens nog Seedorf gehaald (hij zat zonder club). Ik probeerde hem de hele 2e seizoens helft van mijn eerste seizoen te halen maar telkens wilde hij 100k per week. Nu heb ik hem voor 9k per week.

Had hem niet echt nodig maar hij kan op veel plekken spelen.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste