Hoe zijn jullie het stotteren tegengegaan? Ik heb nu maar een maxFPS in de configfile gegooid. Rare is dat FC3 op mijn desktop met een core i7920 en een radeon 6950 1GB op zich beter draait dan op mijn Sony Vaio s13 met een geforce 640 le, maar wel meer stottert (rond de 50-70 fps tegenover rond de 30).
bij mij heeft het spel nooit gestotterd , ik heb ook een i7 920 maar dan met een 2gb 6950 en hij loopt als een zonnetje
ik zou gewoon wat met de instellingen spelen , dingen 1 voor 1 uitzetten en kijken hoe hij dan draait .
ik heb het spel niet op ultra gezet maar very high geloof ik
ik zou gewoon wat met de instellingen spelen , dingen 1 voor 1 uitzetten en kijken hoe hij dan draait .
[ Voor 42% gewijzigd door Freakiebeakie op 15-01-2013 09:04 ]
YO! fucknuts! It's Probing time!
Aanvulling:mcsluis schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 19:50:
Tip voor iedereen die het verschrikkelijk vindt om dit spel te spelen met de 'Nederlandse taal' . Dit is is in het register te wijzigen:
1) Regedit
2) [HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Wow6432Node \ Ubisoft \ Far Cry 3]
3) Wijzig ' Language' naar de gewenste taal. Bijvoorbeeld ' English'
Dit vind ik een stuk prettiger spelen.
Wanneer je deze game via Steam speelt, dan helpt het niet dat je de regkeys aanpast met regedit. Uplay past deze op zijn beurt weer aan. Oplossing: open je steam scherm, klick rechts op: "Far Cry 3" en kies eigenschappen. Ga naar het tabblad "Taal" en zet deze op "English". Je taalinstellingen in je besturingssysteem hoef je niet aan te passen.
[ Voor 42% gewijzigd door shadowrune op 15-01-2013 12:30 . Reden: Gevonden oplossing ]
Als het goed is kan je in Steam kiezen bij opstarteigenschappen welke taal hij moet gebruiken. Dat werkt zelfs voor Sims4 die ik tijdens de Steamsale heb gekocht. Tenenkrommend Nederlands zit ik nooit op te wachten en de grappen gaan vaak ook geheel verloren.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Kan je de wapens die je in singleplayer mode koopt of verdient, niet gebruiken in multiplayer ?
Dat vind ik op zich wel vreemd dan.
Je begint in multiplayer (of co-op) op level 1 en je moet je wapens vrijspelen. Ook wapens hebben levels en door vaak een bepaald wapen te gebruiken kun je daar weer upgrades vrij spelen.Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:18:
Kan je de wapens die je in singleplayer mode koopt of verdient, niet gebruiken in multiplayer ?
We do what we must because we can.
Ja dat klopt. ik heb een aantal wapens vrijgespeeld en ook een wapen gekocht in singleplayer, de ripper.ResuCigam schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:21:
[...]
Je begint in multiplayer (of co-op) op level 1 en je moet je wapens vrijspelen. Ook wapens hebben levels en door vaak een bepaald wapen te gebruiken kun je daar weer upgrades vrij spelen.
Maar nu kan ik die ripper niet selecteren als ik in multiplayer wil spelen.
Zou dat wel moeten kunnen dan ?
Nee want de wapens van singleplayer kan je niet in multiplayer gebruiken. Je moet de wapens vrijspelen door te levelen in multiplay/co-op.
Ah oke, duidelijk.ResuCigam schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:39:
Nee want de wapens van singleplayer kan je niet in multiplayer gebruiken. Je moet de wapens vrijspelen door te levelen in multiplay/co-op.
Alhoewel, ik heb in multiplayer lvl 75 bereikt en vlgs mij gaat het niet hoger dan dat.
Toch zie ik de ripper niet, of moet ik weer bepaalde skills enzo vrijspelen in multiplayer.
Hij stottert volgens mij als de fps onder de 60 fps komt, terwijl het spel verder niet heel traag wordt...Freakiebeakie schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:59:
bij mij heeft het spel nooit gestotterd , ik heb ook een i7 920 maar dan met een 2gb 6950 en hij loopt als een zonnetje
De Ripper is een single player signature wapen, die zal je zelf moeten namaken met een mods en upgrades.Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:42:
[...]
Ah oke, duidelijk.
Alhoewel, ik heb in multiplayer lvl 75 bereikt en vlgs mij gaat het niet hoger dan dat.
Toch zie ik de ripper niet, of moet ik weer bepaalde skills enzo vrijspelen in multiplayer.
De bow mag dan het "beste" wapen in de game zijn.
Het is me werkelijk nog nooit gelukt om ook maar iets te raken.
Ik heb bijna alle missies etc maar met dit kl$!$ wapen raak je dus helemaal geen zak.
Wat een bagger
Ik heb bijna alle missies etc maar met dit kl$!$ wapen raak je dus helemaal geen zak.
Wat een bagger
Haha inderdaad he. Ik verbaasde me over de flamethrower, 1 keer sprayen op die heavys en ze gaan keihard in vlammen op.MatMich schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:55:
Wat een bagger
Leuk speeltje.
Ligt aan jou, je kunt er niet mee omgaan. Heb je er wel een richter op? Ideal stealth wapen is het.MatMich schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:55:
Wat een bagger
Ik speel dit spel ook al een tijdje, bevalt erg goed. Ik ga maar niet teveel in dit topic lezen, want ik zie nu al teveel spoilers 
Exclusief voor de PS3 bezitters is er nu gratis DLC beschikbaar: http://blog.eu.playstatio...exclusively-on-ps3-today/
Exclusief voor de PS3 bezitters is er nu gratis DLC beschikbaar: http://blog.eu.playstatio...exclusively-on-ps3-today/
[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 16-01-2013 20:56 ]
PSN id: NL_SToRM
Ik heb alle uitbreidingen maar dat ding schiet gewoonweg nooit raak.chevchelios schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:02:
[...]
Ligt aan jou, je kunt er niet mee omgaan. Heb je er wel een richter op? Ideal stealth wapen is het.
Ik heb geoefend en geprobeerd maar het is een no go weapon.
Nee alleen op de gameboy.Evertt schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:50:
Komt deze ook voor de pc uit?
Ik krijg ook niks geraakt met pijl en boog (explosive arrows ftw), maar die pijlen mag je weer niet bij de speciale hunts gebruiken. ROF is laag en meters inschatten in een spelletje is wel erg lastig. De sight geeft het verval aan van de pijl, maar het is voor mij niet in te schatten of een poppetje nou op 40 of op 100 meter staat.
Ik denk dat hij op de PS3-DLC doelt. Ik weet het niet met de DLC. De lost expeditons en de Uplay missies vond ik nou niet echt de moeite waard. De monkey business missies zijn wel een stuk leuker.
[ Voor 34% gewijzigd door Señor Sjon op 17-01-2013 09:00 ]
Je weet dat je moet blijven duwen op je 'fire weapon' knop om de boog op te spannen?MatMich schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 02:11:
[...]
Ik heb alle uitbreidingen maar dat ding schiet gewoonweg nooit raak.
Ik heb geoefend en geprobeerd maar het is een no go weapon.
En dat de pijl 'valt' tijdens het vliegen, dus hoe verder het doelwit, hoe meer je moet compenseren door er wat boven te mikken.
Had voor de achievement een afstand van meer dan 70m nodig met een kill van de boog. vervolgens een marker op de map gezet waar het poppetje ongeveer stond. toen kon ik de afstand zien. 70m is nog best ver voor een boog. De explosive arrows kon ik, bleek uiteindelijk, ook gebruiken voor de achievementSenor Sjon schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:59:
Ik krijg ook niks geraakt met pijl en boog (explosive arrows ftw), maar die pijlen mag je weer niet bij de speciale hunts gebruiken. ROF is laag en meters inschatten in een spelletje is wel erg lastig. De sight geeft het verval aan van de pijl, maar het is voor mij niet in te schatten of een poppetje nou op 40 of op 100 meter staat.
Ik vind die pijl en boog echt een geweldig wapen. Die gebruik ik altijd om een vijandelijke basis te besluipen en wat stealth-kills te maken 
Voor op afstand mik ik altijd zo dat het hoofd ongeveer tussen de bovenste rode horizontale lijn en de 50M marker zit. Op die manier heb je nog speling als de pijl hoger uitkomt en als die lager uitkomt raak je m in het lichaam wat ook een directe kill is. Zolang de afstand niet te groot is kun je eigenlijk bijna niet missen.
Je moet er inderdaad wel voor zorgen dat de boog goed gespannen is voordat je schiet.
Voor op afstand mik ik altijd zo dat het hoofd ongeveer tussen de bovenste rode horizontale lijn en de 50M marker zit. Op die manier heb je nog speling als de pijl hoger uitkomt en als die lager uitkomt raak je m in het lichaam wat ook een directe kill is. Zolang de afstand niet te groot is kun je eigenlijk bijna niet missen.
Je moet er inderdaad wel voor zorgen dat de boog goed gespannen is voordat je schiet.
[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 17-01-2013 11:16 ]
Ik ben ook geen fan van de boog maar een M-700 met een geluidsdemper werkt net zo goed voor het ongezien kampen uitmoorden
alleen minder stoer
[ Voor 4% gewijzigd door Schway op 17-01-2013 15:21 ]
Ah..kijk...nee dat wist ik dus niet.DieterVDW schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:12:
[...]
Je weet dat je moet blijven duwen op je 'fire weapon' knop om de boog op te spannen?
En dat de pijl 'valt' tijdens het vliegen, dus hoe verder het doelwit, hoe meer je moet compenseren door er wat boven te mikken.
Mijn grenzeloze onkunde is hierbij stevig naar boven gekomen.
Dank, ik ga het proberen.
Daarom gingen die pijlen dus als slappe was ervandoor
Lol
Ik had gisteren een headshot op (blijkbaar) 69 meter met de boog.
Ik wou voor de 70 meter achievement gaan, had een bootje geselecteerd om de afstand te bepalen (was ver genoeg), maar blijkbaar was het systeem het er niet mee eens. Wat dat betreft blijft de boog wel een takkeding vind ik.
Bewust speel ik de story missies nog niet verder, eerst alles verzamelen zolang er nog weerstand is.
Gisteren ook een aanvaring met twee beren op een wachttoren. Die krengen kunnen dus traplopen.... Ik hoorde ze wel, maar dacht dat ze nog op de grond eronder stonden, totdat ik een mep kreeg terwijl ik door de camera aan het loeren was.
Meer mensen die voor de verschillend eilanden voor verschillende wapensets gaan? Op het noordeiland boeit het me niet meer zoveel dat ze me horen en kies ik de Ace. Maar op het zuideiland gebruik ik de Bushman als AR. Die kogels 'spawnen' het meeste. En anders een auto lenen met boordkanon en op een kruising gaan staan.
Ik had gisteren een headshot op (blijkbaar) 69 meter met de boog.
Bewust speel ik de story missies nog niet verder, eerst alles verzamelen zolang er nog weerstand is.
Gisteren ook een aanvaring met twee beren op een wachttoren. Die krengen kunnen dus traplopen.... Ik hoorde ze wel, maar dacht dat ze nog op de grond eronder stonden, totdat ik een mep kreeg terwijl ik door de camera aan het loeren was.
Meer mensen die voor de verschillend eilanden voor verschillende wapensets gaan? Op het noordeiland boeit het me niet meer zoveel dat ze me horen en kies ik de Ace. Maar op het zuideiland gebruik ik de Bushman als AR. Die kogels 'spawnen' het meeste. En anders een auto lenen met boordkanon en op een kruising gaan staan.
Ik ben nu dus ook weer op het eerste eiland op Warrior bezig en ben eerst alles aan het verzamelen. Eerst dikke wapens en dan er vol gas tegenaan gaan!Senor Sjon schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:56:
Lol
Ik had gisteren een headshot op (blijkbaar) 69 meter met de boog.Ik wou voor de 70 meter achievement gaan, had een bootje geselecteerd om de afstand te bepalen (was ver genoeg), maar blijkbaar was het systeem het er niet mee eens. Wat dat betreft blijft de boog wel een takkeding vind ik.
Het is eigenlijk nu wel leuk! Een pirate-infested eiland waar je soms op de meest random plekken ineens in zware gevechten met ze terecht komt.
W00tSenor Sjon schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:56:
Die krengen kunnen dus traplopen....
Let wel, het was geen steile trap zoals in de radiotorens. Op het zuidelijke eiland heb je ook uitkijkposten met wat flauwere trappen. Ik was gewend dat het ongedierte beneden bleef, ook al hoorde je ze wel.
Ik ben nu op het tweede eiland en ik ben bang dat ik al met de laatste missie bezig ben terwijl ik nog geen kamp heb overgenomen. Kan iemand aangeven of ik al met de laatste missie ga beginnen of niet. Want als dat zo is ga ik eerst kampen overnemen. Ik ben nu bij:
spoiler:
De missie All In, ik heb zojuist een foto genomen van de meeting en heb de lijst met namen van verraders gepakt. Ik moet nu naar Hoyt om de lijst te laten zien. Is dit al de laatste missie of heb ik hierna nog genoeg tijd om het eiland te verkennen? Tweede vraag: raak ik dat privateerpak nog kwijt of kan ik altijd vrij blijven rondlopen op het tweede eiland?
Je hebt nog kans om de rest te doen. Je zit wel op 85% denk ik qua verhaallijn. En als je het verhaal hebt uitgespeeld kun je nog steeds opdrachten doen en kampen veroveren enz. Als je dat nog niet hebt gedaan.The Fox NL schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:44:
Ik ben nu op het tweede eiland en ik ben bang dat ik al met de laatste missie bezig ben terwijl ik nog geen kamp heb overgenomen. Kan iemand aangeven of ik al met de laatste missie ga beginnen of niet. Want als dat zo is ga ik eerst kampen overnemen. Ik ben nu bij:spoiler:De missie All In, ik heb zojuist een foto genomen van de meeting en heb de lijst met namen van verraders gepakt. Ik moet nu naar Hoyt om de lijst te laten zien. Is dit al de laatste missie of heb ik hierna nog genoeg tijd om het eiland te verkennen? Tweede vraag: raak ik dat privateerpak nog kwijt of kan ik altijd vrij blijven rondlopen op het tweede eiland?
Op je tweede vraag; die houd je volgens mij.
Ik heb aantal weken geleden de outpost en de towers gereset zodat ik weer alle zendmasten en outpost weer kon doen.
Na aantal te hebben over gedaan wou ik het weer terug zetten zodat ik weer alle outpost en zendmasten had. Ik heb van deze bestand een backup gemaakt zodat ik weer eenvoudig terug kon.
Nu heb ik de backup bestanden terug gezet. Na dat ik weer de game opnieuw heb opgestart moet ik weer alle outpost en zendmasten activeren. Terug gaan naar de voirge bestand waar een aantal outpost en zendmasten zijn geativeerd help ook niet ik moet bij alle 2 helemaal over nieuwe beginnen met de outspot en de towers.
Het gaat om de steam versie.
Weet iemand wat ik fout doen??
Na aantal te hebben over gedaan wou ik het weer terug zetten zodat ik weer alle outpost en zendmasten had. Ik heb van deze bestand een backup gemaakt zodat ik weer eenvoudig terug kon.
Nu heb ik de backup bestanden terug gezet. Na dat ik weer de game opnieuw heb opgestart moet ik weer alle outpost en zendmasten activeren. Terug gaan naar de voirge bestand waar een aantal outpost en zendmasten zijn geativeerd help ook niet ik moet bij alle 2 helemaal over nieuwe beginnen met de outspot en de towers.
Het gaat om de steam versie.
Weet iemand wat ik fout doen??
Ik denk dat je in het topic moet zijn van degene die de mod gemaakt heeft. Anders is het knallen en innemen.
Anoniem: 84457
Ik heb een hekel aan om stealth te moeten gaan binnen Medusa.
Dan vooral het knifen zie ik niet zitten, heb daarom met de sniper geprobeerd, zonder succes.
Piraten met steentjes afleiden, achter ze aanlopen en het mes erin.
Hebben jullie nog meer tips?
Dan vooral het knifen zie ik niet zitten, heb daarom met de sniper geprobeerd, zonder succes.
[ Voor 190% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 20-01-2013 18:30 ]
Blijft een vet spel, ben nu net een tijdje bezig op het zuidelijke eiland, af en toe nog even terug naar het noorden om de dingen te halen die ik nog niet had gehaald. Wanneer ik eenmaal de story heb uitgespeeld weet ik toch dat ik de singleplayer niet meer zal aanraken. Ga altijd eerst een paar sidequest dingen doen en daarna weer een missie, leuk voor de afwisseling.
Wilde vandaag voor de eerste keer in een tijdje weer eens MP doen (PS3) maar hij bleef steeds hangen op het laadscherm (dus nadat je al een lobby gejoined hebt). Daarna een keer geprobeerd en hetzelfde gebeurde weer. Heb ook al de patch gedelete, opnieuw geinstalleerd maar zelfs dat hielp niet.
Hebben meer mensen op de PS3 hier last van?
Wilde vandaag voor de eerste keer in een tijdje weer eens MP doen (PS3) maar hij bleef steeds hangen op het laadscherm (dus nadat je al een lobby gejoined hebt). Daarna een keer geprobeerd en hetzelfde gebeurde weer. Heb ook al de patch gedelete, opnieuw geinstalleerd maar zelfs dat hielp niet.
Hebben meer mensen op de PS3 hier last van?
Gun met silencer, zoals de MP5Anoniem: 84457 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:37:
Ik heb een hekel aan om stealth te moeten gaan binnen Medusa.
Ik heb eerst even mijn gun collectie goed uit gebreid en toen begonnen. Dan wandel je zo door die missie heen!
Anoniem: 84457
Bedankt voor de bevesting, inmiddels door de missie heen.Snow_King schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:34:
[...]
Gun met silencer, zoals de MP5
Ik heb eerst even mijn gun collectie goed uit gebreid en toen begonnen. Dan wandel je zo door die missie heen!
Ik heb ondertussen ook een link aantal wapens, helaas nog geen signature wapens...
Welk richtmiddel heb jij er dan opgezet?SToRM666 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:12:
Voor op afstand mik ik altijd zo dat het hoofd ongeveer tussen de bovenste rode horizontale lijn en de 50M marker zit.
Hoe klap je die wingsuit ook alweer uit op de PS3? Kom er via Google gek genoeg niet achter.
Je kan er maar twee kiezen. Een reddot (vrij nutteloos met de boog) en degene met vervallijnen voor de afstand. Alleen de pest is dat je via een waypoint de afstand in moet schatten. Want vaak sta je dichterbij dan je denkt. Voor grotere afstanden geef ik de voorkeur voor granaatpijlen, maar liefst gebruik ik de boog helemaal niet.
Voor grotere afstanden pak je toch gewoon een silenced sniper?
Ik heb alleen voor de 70m achievement de boog gebruikt. Als stront+fan=ellende dan is de boog waardeloos.
Op het tweede eiland wonen wel een hoop arendsoogjes. Ze kunnen vrij nauwkeurig schieten op lange afstand en ze blijven je lang zien, ook al kruip je rond in de buurt van struikgewas. Ik heb bewust dat pak niet gehaald en ben nu alle relics e.d. aan het verzamelen. Alleen een basis overnemen als er een memory card ligt. Zo gebeurt er ook nog eens wat onderweg.
Als ik een nieuwe playthrough zou doen, dan zou ik de volgende volgorde aanhouden:
1. torens
2. crafting
3. supply runs
4. brieven/relics
5. memory card outposts + side missions
6. main story missions
7. rest van de outposts
Op die manier verdien je bakken met XP voor je skills.
Ik ben om van mijn geld af te komen alle kleurtjes voor de wapens aan het bijkopen.
Op het tweede eiland wonen wel een hoop arendsoogjes. Ze kunnen vrij nauwkeurig schieten op lange afstand en ze blijven je lang zien, ook al kruip je rond in de buurt van struikgewas. Ik heb bewust dat pak niet gehaald en ben nu alle relics e.d. aan het verzamelen. Alleen een basis overnemen als er een memory card ligt. Zo gebeurt er ook nog eens wat onderweg.
Als ik een nieuwe playthrough zou doen, dan zou ik de volgende volgorde aanhouden:
1. torens
2. crafting
3. supply runs
4. brieven/relics
6. main story missions
7. rest van de outposts
Ik ben om van mijn geld af te komen alle kleurtjes voor de wapens aan het bijkopen.
L3bram1984 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:12:
Hoe klap je die wingsuit ook alweer uit op de PS3? Kom er via Google gek genoeg niet achter.
Inderdaad erg jammer dat er op de consoles geen optie is om de outposts weer te resetten met behoud van je gear en alle torens. Hoop dat dit nog in een patch beschikbaar komt.
Ik heb nu zelf alle outposts veroverd en kom nergens meer bad guys tegen helaas, was toch leuk om overal piraten tegen te komen, heb heel wat auto's met mijnen opgeblazen op die wegen.
Had pas ook nog iets moois, ik was met een sniper even de alarmen aan het uitschakelen en schoot één poppetje neer, helaas hadden ze me in de gaten dus er springen 3 personen in een jeep om mij aan te vallen, dus ik wil me net gaan verstoppen, zie ik dat ze doodleuk een ravijn in storten met hun jeep.
Ik heb nu zelf alle outposts veroverd en kom nergens meer bad guys tegen helaas, was toch leuk om overal piraten tegen te komen, heb heel wat auto's met mijnen opgeblazen op die wegen.
Had pas ook nog iets moois, ik was met een sniper even de alarmen aan het uitschakelen en schoot één poppetje neer, helaas hadden ze me in de gaten dus er springen 3 personen in een jeep om mij aan te vallen, dus ik wil me net gaan verstoppen, zie ik dat ze doodleuk een ravijn in storten met hun jeep.

Ik vermaak me nu op de PC prima. Ben opnieuw begonnen, heb geen enkele outpost ingenomen en doe nu een beetje alle missies die er zijn (ook sides) en vermaak me tussendoor heerlijk met piraten omleggen op de meest absurde manieren.gise schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:36:
Inderdaad erg jammer dat er op de consoles geen optie is om de outposts weer te resetten met behoud van je gear en alle torens. Hoop dat dit nog in een patch beschikbaar komt.
Ook is het leuk een outpost aan te vallen, maar nooit iedereen omleggen. Wegrennen dus en de versterkingen achter je aan laten komen.
Soms neem je dan alsnog de boel over, vooral als een stray animal de laatste afmaakt in de basis zelf. Vooral varanen kunnen ze maar moeilijk dood krijgen.
Leuk spel, jammer dat de zeikerds van Farcry 2 hun zin hebben gekregen en de outposts niet meer repopulaten. Dit vind ik toch wel een gemis, ik deed bij mn eerste run:
Hele eiland alle outposts + towers, daarna missies. En weg was de uitdaging.
Nu een game met de outposts negeren, en ook geen uitdaging. Blijf je van de weg? Dan gebeurt je niks behalve wat dieren.
Misschien een leuke (PS3) patch die de outposts repopulate en ervoor zorgt dat de enemy ook wat meer rondkijkt dan op de weg?
Nu een game met de outposts negeren, en ook geen uitdaging. Blijf je van de weg? Dan gebeurt je niks behalve wat dieren.
Misschien een leuke (PS3) patch die de outposts repopulate en ervoor zorgt dat de enemy ook wat meer rondkijkt dan op de weg?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Anoniem: 450206
Zeker met Tijgers hebben piraten moeite, ook was ik gisteren bezig met het aanvallen van een outpost en kreeg toen even bijval van een zwarte beer die 5 piraten afmaakte.
Je blijft toch spontaan gave dingen in deze game tegenkomen, zoals tijgers die op herten jagen.
Ik had ook gehad dat tijdens een vuurgevecht bij de kust een piraat van de steiger af viel, die werd dus mooi door een bullshark afgemaakt
Ik moet wel zeggen dat ik dieren meestal met rust laat behalve als ik nog wat nodig heb om te craften, zeker tijgers laat ik met rust.
Je blijft toch spontaan gave dingen in deze game tegenkomen, zoals tijgers die op herten jagen.
Ik had ook gehad dat tijdens een vuurgevecht bij de kust een piraat van de steiger af viel, die werd dus mooi door een bullshark afgemaakt
Ik moet wel zeggen dat ik dieren meestal met rust laat behalve als ik nog wat nodig heb om te craften, zeker tijgers laat ik met rust.
Dat heb ik ook geleerd inderdaad, bepaalde animals moet je niet boos maken. Alleen snap ik niet wat de issue is met varanen, die zijn erg makkelijkAnoniem: 450206 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:42:
Zeker met Tijgers hebben piraten moeite, ook was ik gisteren bezig met het aanvallen van een outpost en kreeg toen even bijval van een zwarte beer die 5 piraten afmaakte.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ze hadden kunnen doen dat ze de outposts weer terug veroveren ofzo maar Far Cry 2 was gewoon niet leuk. Moord je een outpost uit, 5 minuten later weer helemaal bemand.lanerios schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:41:
Leuk spel, jammer dat de zeikerds van Farcry 2 hun zin hebben gekregen en de outposts niet meer repopulaten. Dit vind ik toch wel een gemis, ik deed bij mn eerste run:
Ben sinds gister bezig. Beter dan FC2 maar ben er verder nog niet helemaal uit wat ik er van moet vinden.
Het healen gaat soms te langzaam waardoor je jezelf niet op tijd kunt healen. Ook moet ik rap gaan zorgen dat ik meer kogels mee kan nemen en beter ga mikken.
bij 1 missie kwam ik gigantisch zonder kogels te zitten...... Werd flink zweten om het te overleven......
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Twee snipers? Neem altijd één wapen per 'wapengroep' mee zodat je altijd de meeste ammo kan gebruiken.lanerios schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:55:
[...]
Dat heb ik ook geleerd inderdaad, bepaalde animals moet je niet boos maken. Alleen snap ik niet wat de issue is met varanen, die zijn erg makkelijkTigers en bears daarentegen? Heb geen shotgun oid (run 2x sniper, bow en Rocketlauncher), dus geen goede wapens daartegen
Varanen zijn klote in hoog gras, dan hoor je ze alleen constant, maar weet je niet waar ze vandaan komen.
Healen is een eitje, die groene blaadjes vind je overal en kan je voorraden aanleggen. Healen zonder naald duurt wel een stuk langer. Alleen jammer dat je die latere endorfine boost (+4 temp health) niet kan binden aan Q. Veel makkelijker.
Ik heb FarCry 2 na een aantal uren spelen destijds ook verkocht. Oké, dat er nu niemand meer spawned in de outposts is misschien ook niet helemaal perfect maar er waren voor mij bij FC2 gewoon teveel ergenissen:
- Je moest erg ver rijden voordat je ergens kwam, onderweg gebeurde er niks in de omgeving behalve inderdaad de outposts en checkpoints die op de terugweg dan ook weer vrolijk volop bemand waren.
- Enemies zagen je al van een kilometer afstand aankomen en schoten veelste accuraat voor zo'n afstand.
- Je wapens liepen constant 'vast' hierdoor moest je na een stuk reizen alweer een nieuw wapen kopen of telkens wisselen met wapens als je weer wat mensen had gedood.
- Malaria, telkens weer op zoek naar die pillen.
Hierdoor was je teveel bezig met randzaken in plaats van het spel te spelen (vooral die vastlopende wapens waren mijn nr 1 ergenis)
- Je moest erg ver rijden voordat je ergens kwam, onderweg gebeurde er niks in de omgeving behalve inderdaad de outposts en checkpoints die op de terugweg dan ook weer vrolijk volop bemand waren.
- Enemies zagen je al van een kilometer afstand aankomen en schoten veelste accuraat voor zo'n afstand.
- Je wapens liepen constant 'vast' hierdoor moest je na een stuk reizen alweer een nieuw wapen kopen of telkens wisselen met wapens als je weer wat mensen had gedood.
Hierdoor was je teveel bezig met randzaken in plaats van het spel te spelen (vooral die vastlopende wapens waren mijn nr 1 ergenis)
Ik vond het juist wel lache met die malariagise schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:58:
Ik heb FarCry 2 na een aantal uren spelen destijds ook verkocht. Oké, dat er nu niemand meer spawned in de outposts is misschien ook niet helemaal perfect maar er waren voor mij bij FC2 gewoon teveel ergenissen:
Ze hadden gewoon de spawn tijd van die outposts iets moeten verhogen dan had het ook prima geweest.
Die wapens waren echt irritant idd, vooral omdat het ze zo snel in dura achteruit gingen -_-
En je miste nog dat als je met je auto crashed in the middle of no where dat je een pokke eind moet lopen, om 1 bij een weg te komen en 2 weer een auto te vinden.
Anoniem: 450206
Explosive bows doen ook wonderen wat dat betreft, en even wat animal repellant aanmaken, dan kun je zelfs op tijgers en beren schieten zonder problemen. Ze rennen dan alleen op je af zonder je aan te vallen. (werkt alleen niet met haaien.)lanerios schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:55:
[...]
Dat heb ik ook geleerd inderdaad, bepaalde animals moet je niet boos maken. Alleen snap ik niet wat de issue is met varanen, die zijn erg makkelijkTigers en bears daarentegen? Heb geen shotgun oid (run 2x sniper, bow en Rocketlauncher), dus geen goede wapens daartegen
Ook wel vet dat je onder water ook nog wel eens manta's tegenkomt.
Weet iemand een manier om in de missie "kill Vaas" er doorheen te komen.
Ik krijg het echt niet voor elkaar.
Reload,heal, je bent nooit op tijd.
Moet je doorlopen of blijven staan?
Ik word er moedeloos van.
Tip: niet op dak blijven staan. Na veel pogingen ook moeten ervaren ...MatMich schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:36:
Okay en dat was Farcry 3
uitgespeeld in 18 uur en 56 minuten precies... Wat een thrill ik zei laatst dat ik geen singleplayer games meer kon spelen.. Maar WTF Farcry heeft het tegendeel bewezen. 7.1 Audio alles op MAX settings en die game zuigt je dwars door het verhaal heen. En DAMN het is voorbijgevlogen

ETH Maxi
Kijk hier maar eensMatMich schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:36:
http://www.ign.com/wikis/far-cry-3/Payback
Flamethrowerlanerios schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:55:
[...]
edit: die is ook overpowered btw. Killt alles bijna instant.
[ Voor 7% gewijzigd door Cobiwan op 21-01-2013 19:49 ]
Dak? Ik kan me alleen een pad rechtdoor herinneren waarbij er steeds een nieuwe Vaas op je af komt rennen. Gewoon een kwestie van tijdig reloaden en healen. Ik heb 'm op het moeilijkste na een paar keer gehaald.DieterVDW schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:16:
[...]
Tip: niet op dak blijven staan. Na veel pogingen ook moeten ervaren ...
Ik ben gestopt met ze keer op keer opnieuw dood proberen te schieten. Gewoon langs rennen. Ik dacht dat dat ook de bedoeling was eigenlijk. Did I ever tell you the definition of insanity? [...] doing the exact same fucking thing... over and over and over and over again thinking 'this time is gonna be different'. Nu lees ik dat je er ook langs kan komen door ze wel dood te blijven schieten, jammer, ik vond dat juist zo'n mooie referentie aan Vaas's verhaal.MatMich schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:36:
Kijk dat is een bruikbare tip. Ben net pas bij Citra aangekomen dus ik heb nog wel ff te gaan. Eerst de torens dusSenor Sjon schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:30:
1. torens
2. crafting
3. supply runs
4. brieven/relics
6. main story missions
7. rest van de outposts
Ah ja daar.bram1984 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:30:
[...]
Dak? Ik kan me alleen een pad rechtdoor herinneren waarbij er steeds een nieuwe Vaas op je af komt rennen. Gewoon een kwestie van tijdig reloaden en healen. Ik heb 'm op het moeilijkste na een paar keer gehaald.
Irritant inderdaad, ben daar ook even geflipt.
Maar gewoon keihard doorrennen deed het ook voor mij uiteindelijk...
Anoniem: 337891
Mijn tip is gewoon doen waar je zin in hebt. Het spel is even moeilijk als chillen op een tropisch eiland immers. ;-)livor schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:22:
[...]
Kijk dat is een bruikbare tip. Ben net pas bij Citra aangekomen dus ik heb nog wel ff te gaan. Eerst de torens dus
Ik heb alle achievements gehaald zknder ook maar een guide of walkthrough te zien. Hoe je ook speelt kun je t regelen.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 22-01-2013 01:47 ]
Die laatste paar missies met Sam zijn echt geweldig 
Ben volgens mij bijna bij het einde maar wat een gaaf spel is dit toch
spoiler:
Vooral die missie met die outpost boven de waterval, super mooi om jezelf dan van die brug te gooien en met je wingsuit weg te komen
Ben volgens mij bijna bij het einde maar wat een gaaf spel is dit toch
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Ik ben ondertussen op het laatste eiland, heb alle outposts, alle relics.. moet nog één brief (zie hem nergens op de map
) en was gister even terug op het tweede eiland.
Toen vroeg ik mij af; ik kom talloze natives tegen, waarom vallen ze mij niet aan?
Dit schoot mij te binnen toen ik twee piraten nog tegenkwam in een auto, hun spotten mij, stappen uit, ik maai hun neer met m'n shredder en ééntje roept met z'n laatste adem: Jason Brodyyy.......

Toen vroeg ik mij af; ik kom talloze natives tegen, waarom vallen ze mij niet aan?
spoiler:
ik loop toch met zo'n geel Hoyt pak over dat eiland dus ze zouden mij er niet in moeten herkennen
Dit schoot mij te binnen toen ik twee piraten nog tegenkwam in een auto, hun spotten mij, stappen uit, ik maai hun neer met m'n shredder en ééntje roept met z'n laatste adem: Jason Brodyyy.......
Ow... jij laat ze uitstappen. 
Leuker is de bestuurder neermaaien en de auto ergens een ravijn in zien storten.
Leuker is de bestuurder neermaaien en de auto ergens een ravijn in zien storten.
Gisteren deze game ook aangeschaft via Gamesync, kreeg een key dus ik kon vrij snel spelen en hoefde niet op een DVD-tje te wachten.
De game draait op mijn sterk verouderde pc nog redelijk op een resolutie van 1366 x 768 en low.
( E6600, 3gb intern, en een HD 5750 )
Merk nu al dat ik me heel lang ga vermaken met deze game, heb Far Cry en alle Crysis versies al gespeeld en dit stelt me zeker niet teleur. Ik vond Far Cry 2 alleen wat tegenvallen, kwam misschien omdat ik hem op de PS3 speelde in plaats van op mijn pc. Daarom nu bewust voor de pc versie gekozen, collega van me was er ook zeer over te spreken
De game draait op mijn sterk verouderde pc nog redelijk op een resolutie van 1366 x 768 en low.
( E6600, 3gb intern, en een HD 5750 )
Merk nu al dat ik me heel lang ga vermaken met deze game, heb Far Cry en alle Crysis versies al gespeeld en dit stelt me zeker niet teleur. Ik vond Far Cry 2 alleen wat tegenvallen, kwam misschien omdat ik hem op de PS3 speelde in plaats van op mijn pc. Daarom nu bewust voor de pc versie gekozen, collega van me was er ook zeer over te spreken
Weet iemand of er ook DLC gepland staat die in de SP nog wat toevoegd? Gewoon wat extra missies. Want die "Testing grounds" missie is echt ruk die je via UPlay kan kopen.
Ik heb niet zo'n zin in MP/CO-OP, wil gewoon lekker ravotten op dat eiland, maar dan moet er wel wat te doen zijn!
Ik heb niet zo'n zin in MP/CO-OP, wil gewoon lekker ravotten op dat eiland, maar dan moet er wel wat te doen zijn!
De Deluxe missies (o.a. Lost Expeditions) zijn ook niet echt wat, alleen de monkey missies met Hurk zijn wel leuk en voegen wel wat toe.
nvm...
[ Voor 96% gewijzigd door Cobiwan op 22-01-2013 16:42 ]
gisteren eens de multiplayer getest, en moet zeggen, was aardig verrast 
speelt nog leuk weg.
ik kreeg wel de indruk dat de mp nog redelijk simpel is.
speelt nog leuk weg.
ik kreeg wel de indruk dat de mp nog redelijk simpel is.
PSN - ps4 : sir_kowlier
Spel is erg vermakelijk, was gisteren door een riviertje aan het zwemmen hing er opeens een dikke krokodil aan mijn been
Kon hem gelukkig nog afmaken met mijn mes.
Heb nu die goedkoopste sniper rifle vrijgespeeld door een radiotoren aan te zetten. Maar als ik door die scope kijk zie ik geen crosshair? Is dat normaal of niet?
Heb nu die goedkoopste sniper rifle vrijgespeeld door een radiotoren aan te zetten. Maar als ik door die scope kijk zie ik geen crosshair? Is dat normaal of niet?
Ja, want de scope moet je zelf kopen.
Het gaat om de Dragunov SVD:
Volgens mij kan je daar geen upgrades voor kopen?
Ik heb die nooit gehad, ik had de Deluxe versie waarbij je gratis de M700 Predator krijgt (demper, nightscope en groter magazijn). Maar als je alle torens speelt, dan heb je ook de M700 die je kan upgraden. Gewoon langs de torens rushen en je hebt alle wapens die je in het eerste deel kan krijgen (m.u.v. de signature wapens, die moet je altijd kopen).
Ik heb gisteren pas ontdekt dat je signature wapens kan kopen. Mijn portemonnee begon vol te raken, dus ging ik eens kijken wat ik kon kopen. Ik heb maar direct de 'Shredder' gekocht
[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2013 18:34 ]
En dan heb je gelijk een van de beste wapens te pakken! Zeker mijn favoriet, zelfs tot aan het eind van het spel. Samen met de AMR, die is ook super. En de bushman (voor de gratis ammo), eigenlijk had ik aan het eind alleen nog maar signature wapens mee.SToRM666 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:30:
Ik heb gisteren pas ontdekt dat je signature wapens kan kopen. Mijn portemonnee begon vol te raken, dus ging ik eens kijken wat ik kon kopen. Ik heb maar direct de 'Shredder' gekocht
Hmm die heb ik nou net weer niet, wel de lost exp. maar niet de monkey missies. Ik wou dat je die er later bij kon kopen maar ik zie ze niet als DLC staanSenor Sjon schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:07:
De Deluxe missies (o.a. Lost Expeditions) zijn ook niet echt wat, alleen de monkey missies met Hurk zijn wel leuk en voegen wel wat toe.
[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 24-01-2013 18:51 ]
De Shredder is inderdaad een erg goed wapen. De AMR moet ik nog even unlocken.
[ Voor 14% gewijzigd door SToRM666 op 25-01-2013 09:59 ]
Aangezien ik een Uplay account heb lijkt het me ook mogelijk om Uplay op een 2e pc te installeren en daar mijn online savegame te laden, vervolgens verder te spelen, saven en vanavond op mijn hoofd pc weer verder te knallen?
Ik speel vooral coop, maar ik heb het idee dat mijn level niet omhoog gaat.
Waar kan je je level zien in coop ?
Waar kan je je level zien in coop ?
Zelf dat wapen samenstellen geeft -1 damage, maar wel +1 range. Net als de signature sniper geen silencer heeft, maar wel een leuk geluid als je schiet. Alleen jammer dat het hele eiland gelijk je positie weet.SToRM666 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:58:
De Shredder is inderdaad een erg goed wapen. De AMR moet ik nog even unlocken.
Dat laatste is juist leuk!Senor Sjon schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:28:
[...]
Zelf dat wapen samenstellen geeft -1 damage, maar wel +1 range. Net als de signature sniper geen silencer heeft, maar wel een leuk geluid als je schiet. Alleen jammer dat het hele eiland gelijk je positie weet.
Ik schiet een mannetje af met de sniper en ga daarna alles wat op me af komt met de boog omleggen. Heerlijk!
Als je die boog eenmaal onder controle hebt is het leuk. Ik neem expres geen outposts in om nog wat gevechten tegen te komen.
Ben er inmiddels achter dat ik last had van de scope bug.
Ik zag door zowel de laser sight als de sniper scope geen crosshair of rode dot. Vervolgens de Directx instelling aangepast van DX9 naar DX11 en nu werkt het wel.
Ik zag door zowel de laser sight als de sniper scope geen crosshair of rode dot. Vervolgens de Directx instelling aangepast van DX9 naar DX11 en nu werkt het wel.
Wat trouwens ook een leuke manier is om heavy's snel te doden: Flaregun!
Lekker zo'n flashy gouden flaregun, 1 kogel in een heavy is vaak al genoeg om hem te ontsteken
Ik loop lekker rond met 3 Silenced wapens (Snipe, Assault en pistol) en dan de Flare.
Van wilde dieren meestal geen last, de meeste heb je zo dood, en lukt het niet ff hunter syringe aan en dan vallen ze je niet meer lastig.
Wel heb ik veel last dat een skin niet oppakt word, beetje om en om helaas...dan kill je een dier, skin je hem en dan heb je de skin niet gekregen, best wel hinderlijk als dat gebeurt..vooral bij path of the hunter quests..
Zoals die met pijl en boog die man eating shark..heb hem 6x overnieuw moeten doen...
Lekker zo'n flashy gouden flaregun, 1 kogel in een heavy is vaak al genoeg om hem te ontsteken
Ik loop lekker rond met 3 Silenced wapens (Snipe, Assault en pistol) en dan de Flare.
Van wilde dieren meestal geen last, de meeste heb je zo dood, en lukt het niet ff hunter syringe aan en dan vallen ze je niet meer lastig.
Wel heb ik veel last dat een skin niet oppakt word, beetje om en om helaas...dan kill je een dier, skin je hem en dan heb je de skin niet gekregen, best wel hinderlijk als dat gebeurt..vooral bij path of the hunter quests..
Zoals die met pijl en boog die man eating shark..heb hem 6x overnieuw moeten doen...
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Zijn er nog meer mensen bij wie de multiplayer op de PS3 iedere keer vast loopt op het laadscherm? Singleplayer gaat prima maar zodra ik in een game ga (hij vind dus wel een lobby etc.) blijft ie eeuwig doorladen.
Erg irritant aangezien ik bijna klaar ben met de SP en me nu op MP wilde storten aangezien ik hem best leuk vond. Ik heb het spel al eens van HD verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen..
Erg irritant aangezien ik bijna klaar ben met de SP en me nu op MP wilde storten aangezien ik hem best leuk vond. Ik heb het spel al eens van HD verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen..
Ik heb het gehad met de pc-versie. Toen heb ik in U-Play automatic proxy oid en overlay uitgeschakeld, en toen ging het wel. Maar weet niet of dat de echte oorzaak was, want nu heb ik ze weer aangezet en mp 'doet' het weer. Dat doet heb ik tussen aanhalingstekens gezet, want ik heb werkelijk nog nooit één multiplayer sessie gespeeld zonder vast te lopen of te crashen. Het is echt huilen met de pet op, wat een buggy zooi is die multiplayer.
Dat zal je zelf moeten oordelen, op de afgelopen pagina's is uitgebreid besproken hoe een ieder erover denkt.
Gisteren missie 32 volgens mij gespeeld, iig heb ik hem 10x opnieuw gedaan, eindelijk klaar, blijft die haken bij het laadscherm, heel de ps3 was traag ook het laadscherm wat normaal snel moet gedaan ging traag, uitgedaan, hoppa, mag weer helemaal opnieuw beginnen met de missie. Mooie ervan was, dat ik gister nog een patch van 90mb heb gedownload, waar ik dan nog vanuit ga dat alle bugs gefixed zijn.
Goed nieuws voor de PC spelers onder ons: De DLC High Tides is nu ook voor ons gratis beschikbaar via de Uplay launcher. 2 Nieuwe co-op missies
Mooi spel alleen heb ik hem helemaal uitgespeeld alle outposts,hunter missies etc gedaan maar alle skills zijn nooit vrijgekomen

Ik zeg respect!MatMich schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:55:
Mooi spel alleen heb ik hem helemaal uitgespeeld alle outposts,hunter missies etc gedaan maar alle skills zijn nooit vrijgekomen
Verhaal inmiddels uitgespeeld maar moet nog een paar torens aangooien en kampementen innemen op het Zuider Eiland, daarnaast ook nog veel side-quests. Moet nog maar even kijken of ik alles wil gaan halen of me op een andere game ga storten.
[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-02-2013 16:07 ]
Welke mis je dan? Als je alles doet, dan kom je makkelijk aan genoeg XP. Of heb je nog niet het verhaal zelf uitgespeeld?MatMich schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:55:
Aangepastbram1984 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:46:
En wat is precies de spoiler?
Ik dacht dat ik te veel zou verklappen maar als dit niet onder spoilers valt pas ik het wel even aan.
Let op:
We praten hier over de game, niet over vragen/problemen met het draaien er van (hop daarvoor naar SPV) en ook niet of je game wel/niet binnen hebt gekregen.
Dus NIET: posts a la "is mijn videokaart wel snel genoeg?", "gisteren kwam de postbode langs", e.d.
Oh en als je het al uitgespeeld hebt: ga niet hier het verhaal van de game uit de doeken doen.
Of zet het op zijn minst tussen de spoiler-tags. Anderen zijn de game nog aan het spelen en ervaren het graag zelf.
We praten hier over de game, niet over vragen/problemen met het draaien er van (hop daarvoor naar SPV) en ook niet of je game wel/niet binnen hebt gekregen.
Dus NIET: posts a la "is mijn videokaart wel snel genoeg?", "gisteren kwam de postbode langs", e.d.
Oh en als je het al uitgespeeld hebt: ga niet hier het verhaal van de game uit de doeken doen.
Of zet het op zijn minst tussen de spoiler-tags. Anderen zijn de game nog aan het spelen en ervaren het graag zelf.