Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Toch vind ik dat ze de content spreiding iets anders hadden moeten aanpakken.

Zo heb ik meteen de beste duurste AR unlocked, alle zooi erop gegooid, met als resultaat dat ik het ding nu al een beetje zat ben. Zelfde een beetje met de bolt sniper. Silencer, high power scope en gaan maar.
Maar daar loop je dan ook (tot je de signature versie unlockt?) echt de hele game mee rond.

De boog is gewoon leuk voor medium range, die gaat niet meer weg en ook het opblazen van langsrijdende auto's met launchers is geweldig, maar dat betekend wel dat je permanent met dezelfde gear rondloopt. Een SMG meepakken ipv een AR is leuk voor de afwisseling, net als een LMG, maar daar heb je dan opeens veel minder ammo voor, mede omdat (terecht) iedere piraat een AK draagt.

Ze hebben een beetje rare mix tussen realistisch / fictief - fun gekozen. Tijdens de main mission quests is het de hele tijd "oh shit, ik heb iemand geweld aangedaan" en gesprekken met een geweten enzo. Maar free roaming blaas je perongeluk als een echte butcher zo maar even een civiele auto op en geen enkele F is given...

Zelfde met de jacht elementen, een half hoog hertje / zwijntje heeft meer hits nodig dan een volwassen kerel in body armor. Een pijl in het hart of linker achterpoot doet even veel schade en de helft van de missies is realistisch, de andere helft later in het spel opeens helemaal niet meer. Ik snap dat ze er geen bowhunter sim van hebben willen maken, maar goed.

Dan het andere puntje, ik kwam dus tijd lang geen zwijnen en panters tegen. Toen opeens wel, blam in één keer tot de rare hunt items kunnen upgraden daarna. Ze hadden daar ook best een wat mooiere balans in kunnen brengen.

Trouwens echt hatelijk hoe vaak ik een kamp netjes heb schoongemaakt, om vervolgens op te korte afstand opeens te missen en door de laatste piraat gespot te worden... Argh, 950 XP verspeeld, terugladen geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Eerste helft van het spel was mijn loadout:

- M700 (sniper)
- MS16 (assault rifle)
- Bow
- Bull (shotgun)

Ergens op 50% is het dit geworden:
- Z93 (sniper)
- Shredder (smg)
- RPG
- P416 (assault rifle)

En vanaf 2/3 oid:
- Z93 (sniper)
- ACE (assault rifle)
- RPG
- Random, maar meestal de Flamethrower of Bushman

Alles wat silenced kon silenced gedaan, maar de loadout is redelijk gelijk. Altijd een sniper, altijd een assault rifle, en nadat ik zowat alle upgrades al had gehunt heb ik de boog gedumped, vond hem vooral handig omdat je ammo terug krijgt.

[ Voor 33% gewijzigd door Angeloonie op 07-12-2012 14:25 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

rffnsqued schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:05:
[...]

Lekker doen misschien ook naar het FC1 topic verhuizen met niets toevoegende comments, veel plezier daar.
;w ;w ;w
Inderdaad helemaal met rffnsqued eens. Volgens mij is iedereen ontzettend enthousiast. Als je het dus niets vindt, ligt dat niet aan de game, maar aan de verwachtingen die jij hebt van de game. Zoals het nu is, is precies zoals FC zou moeten zijn! Hulde aan de ontwikkelaars!

Hey maestro, ik zie je vanavond! Wordt weer gezellig, met dit weer kan ik wel een cola rum gebruiken!

[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 07-12-2012 14:26 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, het hele verken wat je wilt, doe het zoals je wilt werkt inderdaad prettig. De storyline en de missies tot nu toe van wat ik gezien heb is ook allemaal prima en vermakelijk.

GotY? Ik denk het eigenlijk wel. Ik vind het alleen zo jammer dat ze het niet tot een "perfect" hebben kunnen brengen door aan de éné kant voor (semi) realistisch te kiezen en soms "Saints Rows" of "Just Cause" te willen zijn in side quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

djunicron schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:31:
Mja, het hele verken wat je wilt, doe het zoals je wilt werkt inderdaad prettig. De storyline en de missies tot nu toe van wat ik gezien heb is ook allemaal prima en vermakelijk.

GotY? Ik denk het eigenlijk wel. Ik vind het alleen zo jammer dat ze het niet tot een "perfect" hebben kunnen brengen door aan de éné kant voor (semi) realistisch te kiezen en soms "Saints Rows" of "Just Cause" te willen zijn in side quests.
Ik denk dat ik Dishonoured eerder een GOTY zou geven. Al is het alleen maar om de helaas wat te geringe moeilijkheidsgraad van FC3 die ervoor zorgt dat het zelfs op de hoogste moeilijkheid eigenlijk niet écht moeilijk is. Én dat ik in Dishonoured veel meer meevoelde met het personage. Het is wel een krappe tweede, dat wel.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Schnoop schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:30:
Als ik me niet vergis zet je post fx zo uit:

%userprofile%\Documents\My Games\Far Cry 3\GamerProfile.xml

PostFxQuality="false" (ipv low, medium, high, veryhigh of ultrahigh".

Wellicht dat je de file nog als read-only moet markeren.

Deze tweak is wellicht enkel interessant voor mensen welke een hekel hebben aan motion blur (zoals ik) en depth of field.
Ik zet de resolutie op 1920x1080, maar zie jij in de gamerprofile ook staan:
<quality ResolutionX="1280" ResolutionY="720"

??
@Bullus, ben jij van plan om het stap voor stap te beschrijven hoe je dat SweetFX aan de gang hebt gekregen en welke settings?
Ik lees trouwens dat het niet werkt op dx11....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
farcry 3 voor en na sweetfx
voornavoor
navoorna
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QMXvb22yZXGbo1KD4dl7BvCX/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wnkAXqPSERWOyHhPf9Cq3Eva/thumb.jpgvoor
na

Eigenlijk maar minimale verschil.

#Deatchant
Anders plaats ik het wel bij het andere topic over sweetfx ;)
[Multi] Far Cry 3 - Problemen, specs, etc.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Bullus schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:47:
farcry 3 voor en na sweetfx
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Eigenlijk maar minimale verschil.

#Deatchant
Anders plaats ik het wel bij het andere topic over sweetfx ;)
Ik geloof dat ik liever 'voor' heb in alle gevallen. Ik krijg nu al pijn aan mijn ogen tijdens het spelen van FC3 dankzij alle felle kleuren en het super heldere beeld, wordt het daarmee nóg erger 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
MicScott schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:50:
[...]

Ik geloof dat ik liever 'voor' heb in alle gevallen. Ik krijg nu al pijn aan mijn ogen tijdens het spelen van FC3 dankzij alle felle kleuren en het super heldere beeld, wordt het daarmee nóg erger 8)7
Eens. Als je trouwens in settings de gamma omlaag gooit en de rest omhoog, is het een stuk prettiger voor je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

MicScott schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:38:
[...]
Ik denk dat ik Dishonoured eerder een GOTY zou geven. Al is het alleen maar om de helaas wat te geringe moeilijkheidsgraad van FC3 die ervoor zorgt dat het zelfs op de hoogste moeilijkheid eigenlijk niet écht moeilijk is. Én dat ik in Dishonoured veel meer meevoelde met het personage. Het is wel een krappe tweede, dat wel.
Ook gespeeld, maar het feit dat het personage uit Dishonoured gewoon niet comminuceerd, terwijl mensen wel op je reageren stond me wel een beetje tegen.
Spel in een zucht uitgespeeld, maar een aantal rare bugs en level design foutjes maakten het toch minder immersive dan b.v. Thief 3 voor mij.

Het gevoel van vrijheid in handelen was er uiteindelijk toch minder in DH dan in FC3 denk ik. FC3 levert gewoon meer content. DH had best langer mogen duren. Tel daar de geweldige graphics bij op voor FC3 en ik kies toch de laatste voor GOTY momenteel.

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat DH met de savegame opties veel minder lastig was dan FC3. Ja, de gameplay werd daar 1/3e gerekt door herhaaldelijke pogingen en het feit dat je het op 2 manieren kunt spelen. Maar FC3 is toch ook weer niet zo makkelijk dat je werkelijk nooit dood gaat?

Daarnaast je hebt het bij FC3 net zo goed zelf in de hand. Wie zegt dat je de Skills moet gebruiken? DH had er achievements voor als je niets upgrade, maar niemand zegt dat je in FC3 het jezelf niet moeilijker zou mogen maken door enkel met gevonden wapens te mogen spelen en naast de verplichte skills ze zou kunnen negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb net die aanpssing gedaan van de postFX in %userprofile%\Documents\My Games\Far Cry 3\GamerProfile.xml

Ik zie dat postfx ingame op low gezet wordt en ik haal dan makkelijk 58fps. Wanneer ik deze op medium zet ingame, gaat het naar 42fps. Dus hij overschrijft het bestand wel degelijk ondanks ik em op readonly gezet heb.

Die motionblur weg haalt toch wat weg van de ervaring moet ik zeggen, vooral bij het rijden en glijden.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:57:
Ik heb net die aanpssing gedaan van de postFX in %userprofile%\Documents\My Games\Far Cry 3\GamerProfile.xml

Ik zie dat postfx ingame op low gezet wordt en ik haal dan makkelijk 58fps. Wanneer ik deze op medium zet ingame, gaat het naar 42fps. Dus hij overschrijft het bestand wel degelijk ondanks ik em op readonly gezet heb.

Die motionblur weg haalt toch wat weg van de ervaring moet ik zeggen, vooral bij het rijden en glijden.
Nee hij overschrijft het niet :) maar hij past het wel toe als je al in game zit dat klopt :) log maar uit en kijk maar naar je profiel daar is niks aan verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

NLxAROSA schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:54:
[...]

Eens. Als je trouwens in settings de gamma omlaag gooit en de rest omhoog, is het een stuk prettiger voor je ogen.
Oeh, dat zal ik proberen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nee klopt :) Hmmm ik zie nog geen toegevoegde waarde van de POSTFX op ultra of veryhigh, ik zie geen verschil. Wat moet ik dan zien?

En Bullus....het voegt meer contrast en diepte toe, maar het zorgt ook voor white en black clipping....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Als ik me niet vergis dan voegt PostFX op hogere levels ook FXAA toe, en dat zet je daar ook mee uit namelijk :) maar goed, ik heb alles gewoon op ultrastaan en vind het wel best, er zitten gewoon wat bugs in het spel ook wat betreft dx11 maar dat zal verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Deathchant schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:57:

560Ti hier,
alles zo'n beetje op high met HBAO -> 30-43fps.
alles op high, "false" postFX, 2x AA -> 37-58 fps.
alles op high / very high, AA weer uit, SBAO -> 35-60fps.

Dat laatste ziet er naar mening het beste uit... Ja, een beetje irritante Motion Blur, maar niet zo erg als op Ultra post-processing (gatverdamme, die DoV ook). DoV zorgt er wel voor dat je zeker met HBOA eigenlijk geen AA meer nodig hebt. Ja de belichting en schaduwen worden minder mooi met SBAO versus HBAO, maar de winst in performance liegt er niet om. Een wat minder bedeelde kaart kwa shaders heeft er wel baat bij dat detail te laten varen naar mijn mening.

Post-processing uit en je speelt weer Farcry 1 en 2 grafisch gezien naar mijn mening. Nou ben ik wel blij dat ze niet Cry Engine 3 hebben gebruikt voor deze titel, gatverdamme was is de post-processing en Blur uitvoering ranzig daar. En man wat een GPU core killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hoe kun jij nou zo'n hoge fps halen met de 560ti. Ik heb een core i7 2600K en een MSI GTX570 Power Edition

1920x1080, en dan alles op het allerhoogste, behalve postFX=medium. MSAA uit, HBAO. En ik haal rond de 38-45fps. Zet ik postFX op low, dan is het 58fps en vaak hoger.

En hoe zit dat met die <quality ResolutionX="1280" ResolutionY="720"....waarom staat dit niet op 1920x1080?

[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 07-12-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:23:
En vanaf 2/3 oid:
- Z93 (sniper)
- ACE (assault rifle)
- RPG
- Random, maar meestal de Flamethrower of Bushman
Twee assault rifles (bijv. ACE en Bushman) vond ik zelf niet zo handig omdat je dan allebei uit dezelfde ammo pool hapt.. Je kan dan niet 2x zo veel ammo mee nemen.

Daarom neem ik meestal een Assault + goede longrange SMG (bijv. MP5) zodat ik 4 slots aan ammo heb. Al is het met Assault rifles wel het makkelijkst qua ammo omdat die het meeste droppen van vijanden.

Ik heb ook sinds het begin al altijd een LMG bij me gehad, voor de reusachtige ammo hoeveelheid (niks mis met een beetje sprayen :)

Ik heb alleen nooit aan die bow kunnen wennen. Ik mis steeds of het is geen one shot kill. Zodra ik een silenced sniper kon krijgen heb ik die genomen.
b00ster schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:05:
Spel nu één keer uitgespeeld (verhaal) ben nu opnieuw begonnen en ga eerst het hele eerste eiland vrijspelen voordat ik begin aan het verhaal! :D Vindt de verhaallijn top, maar vond het eerste gedeelte (eiland 1) beter dan het tweede gedeelte (eiland 2)... :)
Ja ik vind hetzelfde, vond het eerste eiland geweldig, en ook heel verrassend.

Ik ga ook opnieuw beginnen denk ik, en dan op de hoogste moeilijkheidsgraad.

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 07-12-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb zelf gigantisch veel plezier met het spel, alleen vind dat jason brody wel een beetje pussy is.
Ik ga nu naar het 2e eiland en ben erg benieuwd wat er op mij staat de wachten :D

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 05-09 14:32
MicScott schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:50:
[...]

Inderdaad. Far cry 3 heeft al enorm veel contrast / saturatie, sweetfx met deze instellingen is dan net te. Grootste nadeel van sweetfx vind ik altijd dat de luchten altijd compleet uitgebeten zijn. Zo ook in deze afbeeldingen te zien. De wolken worden een groot wit vlak...

Ik zou sweetfx dan ook meer gebruiken voor SMAA en sharpening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxxFxx
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 02:59
Shodan schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:13:
[...]

Inderdaad. Far cry 3 heeft al enorm veel contrast / saturatie, sweetfx met deze instellingen is dan net te. Grootste nadeel van sweetfx vind ik altijd dat de luchten altijd compleet uitgebeten zijn. Zo ook in deze afbeeldingen te zien. De wolken worden een groot wit vlak...

Ik zou sweetfx dan ook meer gebruiken voor SMAA en sharpening!
Ik sluit me hierbij aan, het contrast lijkt me uiteindelijk een stukje te hoog. Je mist een pak detail in bvb de wolken, maar ook op andere oppervlaktes zoals die stofweg in foto 4 bijvoorbeeld.
Toch bedankt om het even te illustreren, Bullus. Had er nog niet van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik kan geen map editor vinden op de pc versie.
Ik kan allen mp maps spelen van anderen.
Zit ie er eigenlijk wel in?

Gamet (haast) niet meer en heeft geen GTX660TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
GTX660TIGamer schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:39:
Ik kan geen map editor vinden op de pc versie.
Ik kan allen mp maps spelen van anderen.
Zit ie er eigenlijk wel in?
Ja staat in map Far Cry 3/bin/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:54
bedankt!

Gamet (haast) niet meer en heeft geen GTX660TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ja klopt nu ik terugkijkt, ik had perongeluk de gamerprofile niet op alleen gelezen gezet, zodat ie dus wat settings kwijt is. |:(

Net weer teug gezet en ziet er weer gedetaileerder uit.
Met sweetfx is het gewoon veel dingen uitproberen en daar ben je gewoon ff zoet mee.

edit
farcry 3 voor en na
voorna

[ Voor 48% gewijzigd door Bullus op 07-12-2012 16:11 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 08:44
Ben nu volgens me handboek op 52%
Blijf het echt een tof spel vinden, heb nu alle zend masten en nu en buiten de missie veel dingen doen.
Echt veel dingen die je daarbuiten ook kan doen en zoeken.

Mijn load out is meestal:
- ace (assault rifle)
- desert eagle (pistool, super sterk)
- Z93 (sniper)
- boog

hier mee kan ik elke situatie makkelijk aan en kan ik ook een beetje kijken waar ik zin in heb ;)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Iemand enig idee hoe je al die filmpjes en bullshit kunt skippen?
Wil opnieuw beginnen maar geen zin in al dat gewacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:09

BeyondThunder

Lost Lightning

Heb ik ook al naar gekeken, maar heb het niet kunnen skippen. Verhaal boeit me geen zier, wil knallen.
Ik zou het dus ook wel willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Bullus schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:41:
Ja klopt nu ik terugkijkt, ik had perongeluk de gamerprofile niet op alleen gelezen gezet, zodat ie dus wat settings kwijt is. |:(

Net weer teug gezet en ziet er weer gedetaileerder uit.
Met sweetfx is het gewoon veel dingen uitproberen en daar ben je gewoon ff zoet mee.

edit
farcry 3 voor en na
[afbeelding][afbeelding]
Stukken beter! Kan je je instellingen posten? Op directx 9 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Deathchant schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:06:
hoe kun jij nou zo'n hoge fps halen met de 560ti. Ik heb een core i7 2600K en een MSI GTX570 Power Edition

1920x1080, en dan alles op het allerhoogste, behalve postFX=medium. MSAA uit, HBAO. En ik haal rond de 38-45fps. Zet ik postFX op low, dan is het 58fps en vaak hoger.

En hoe zit dat met die <quality ResolutionX="1280" ResolutionY="720"....waarom staat dit niet op 1920x1080?
Geen idee, 560Ti, 3570K (3.8 UV op het moment) 8GB 1600. GPU loopt ook maar 830, stock snelheid geheugen.

Shadows op high geloof ik, of medium. Very high en het zakt in, plus HBAO uit en naar SBAO scheelt dus echt veel op het gevoel (veel soepeler).

Ik heb me ook op quality resolution gelijk staan, maakt geen zier uit als je het verhoogd overigens. Ik geloof dat het iets te maken had met de texture reso die je postFX gebruikt. Het zou ook met ingame Textures instelling mee moeten schalen.

MaxFPS 120 toevoegen levert mij trouwens geen 334 fps in het menu meer op (maar 60?) en iets meer fps gemiddeld ingame. Het menu wilde eerst namelijk niet naar vsync=1 luisteren bij mij, mét max fps dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:23:
[...]

Geen idee, 560Ti, 3570K (3.8 UV op het moment) 8GB 1600. GPU loopt ook maar 830, stock snelheid geheugen.

Shadows op high geloof ik, of medium. Very high en het zakt in, plus HBAO uit en naar SBAO scheelt dus echt veel op het gevoel (veel soepeler).

Ik heb me ook op quality resolution gelijk staan, maakt geen zier uit als je het verhoogd overigens. Ik geloof dat het iets te maken had met de texture reso die je postFX gebruikt. Het zou ook met ingame Textures instelling mee moeten schalen.

MaxFPS 120 toevoegen levert mij trouwens geen 334 fps in het menu meer op (maar 60?) en iets meer fps gemiddeld ingame. Het menu wilde eerst namelijk niet naar vsync=1 luisteren bij mij, mét max fps dus wel.
op 1024x768 zeker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Shodan schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:00:
[...]

Heb ff met deze settings
gespeeld, maar vind het toch net te donker.
Missie van Citra zag je eigelijk te weinig, te donker.
Ff kijken hoe ik hem wat lichter kan maken in sweetfx.

Ik draai op dx11. Kan men aanpassen in de gamerprofile voor dx9.

Zal vanavond instelling posten nadat ik het aangepast hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 07-12-2012 17:42 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Shodan schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:00:
[...]

Ik zie eigenlijk enkel een verschil qua helderheid/gamma? Dat kan toch net zogoed in het spel zelf geregeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 09:50
Ik ervaar rare dingen op grafisch gebied. Als ik door het vizier kijk van mijn sniper, verdwijnen soms objecten, zoals bomen en worden ze opnieuw gerendeerd of worden ze meer gedetailleerd. Zoom ik terug uit, gebeurt dit soms ook, enkele bomen verdwijnen en komen terug. Dit is niet smooth maar eerder in pixels. Dit gebeurt ook wel eens als ik het spel opstart, ik een kamer/safehouse ben en dat de kamer wordt gevormd. In dergelijke situatie stoort me dit niet. Maar als je wilt inzoomen op een kamp, en bomen verdwijnen en komen terug, is dit vrij storend.

Iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt, en wat kan je er aan doen?

edit: als iemand me uitlegt hoe ik afbeelding kan toevoegen, doe ik dit graag om te verduidelijken.

[ Voor 7% gewijzigd door HannesB op 07-12-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

HannesB schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:48:
Ik ervaar rare dingen op grafisch gebied. Als ik door het vizier kijk van mijn sniper, verdwijnen soms objecten, zoals bomen en worden ze opnieuw gerendeerd of worden ze meer gedetailleerd. Zoom ik terug uit, gebeurt dit soms ook, enkele bomen verdwijnen en komen terug. Dit is niet smooth maar eerder in pixels. Dit gebeurt ook wel eens als ik het spel opstart, ik een kamer/safehouse ben en dat de kamer wordt gevormd. In dergelijke situatie stoort me dit niet. Maar als je wilt inzoomen op een kamp, en bomen verdwijnen en komen terug, is dit vrij storend.

Ik heb het eigenlijk alleen bij het fast travellen of als ik aan een game begin, dan zie je soms dingen in je safehouse op een soort gekke pixelige manier gerenderd worden. Ook als ik een radiotoren aanzet en de camera zwiept rond, dan zie je dat de game nog even snel shadows en wat andere dingen over het plaatje gooit, maar verder heb ik zulke dingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik had natuurlijk wel gelezen dat de game goed was maar ik had niet verwacht dat de game ZO goed was.

Inmiddels denk ik pak en beet 5 uurtjes op zitten. Meeste ben ik eigenlijk nog aan het jagen om m'n hele equipment uit te breiden. Ben net voorbij het eerste verhaal met de dokter, dat je de grot in moet voor een paddestoeltje (dit zegt toch geen kloot over het verhaal -> geen spoiler?). Bijna alle equipment nu op groot, grootste moet je die missies doen maar die doe ik later.

Grafisch ziet het er super uit zeg! Blauw is blauw en groen is groen, vind ik ook erg fijn (BF3 gewent, allemaal wat grauw!). Guns klinken lekker (Magnum ftw!), schiet lekker weg. Die spuiten is eerst ff puzzelen maar als je dat door hebt gaat dat ook prima. Jagen en dat jacht instinct is bijvoorbeeld erg prettig. Scheelt je veel zoeken, en ze rennen niet weg. Shotgun d'r op pompen en klaar is weer een velletje. Die planten vind je toch in overvloed dus prima.

Overnemen van kampen is ook wel leuk. Eerst alles spotten, kijken wat er te vinden is en dan je assault plannen. Natuurlijk ongezien, dan krijg je weer een zooi XP er bij. Al leuke dingen gebeurd. Zo kwam er een tijger om de hoek kijken, die vervolgens 3 mannen voor mij vermoordde (van de 5). Ik had tijd om t alarm te disablen en de overige twee mensen waren makkelijk te eliminaten. De volgende keer kwam er een auto langs van mijn mensen en begonnen ze op elkaar te knallen, zo had ik ook weer wat mensen minder om zelf af te knallen maar vind 't prima. Die random dingen maken het wel leuk!

Straks heb ik eigenlijk alles bij elkaar gehunt wat ik wilde en heb ik in de omgeving genoeg beacons en posten bevrijd en dan gaan we verder met het verhaal. Moet me nu melden bij een schip, iemand bekend? De Medusa. Klinkt wel stoer (beetje pirates of the carribean). Volgens mij word dat leuk knalwerk.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unable to login to Uplay o_O
Iemand zelfde probleem atm? (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:01:
Bij mij werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:01:
Geregeld. Probeer het nog een keer en lukt het vaak direct..

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay thanks, dan ligt het aan mij.

^ Ty tho!

Edit: Reboot fix'te het, Uplay moest blijkbaar updaten en failde dit zelf te doen ofso geen idee :9

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is er al een tweakguide uit voor FC3 ofzo?

De settings zijn een beetje nietszeggend..
Wat is ambient lighting, wat valt onder PostFX? Motion blur en FXAA hoef ik liever niet, maar mocht PostFX nog iets anders betekenen, dan juist weer wel...

DX9 draait trouwens soepeler dan DX11, en je verliest volgens mij nauwelijks details (behalve soft shadows)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen....proberen en kijken wat je het beste vindt, houd je fps in de gaten voor je performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 12:25
Jeroenneman schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:09:
Is er al een tweakguide uit voor FC3 ofzo?

De settings zijn een beetje nietszeggend..
Wat is ambient lighting, wat valt onder PostFX? Motion blur en FXAA hoef ik liever niet, maar mocht PostFX nog iets anders betekenen, dan juist weer wel...

DX9 draait trouwens soepeler dan DX11, en je verliest volgens mij nauwelijks details (behalve soft shadows)
Hoe kies ik voor DX9??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik heb het menu in in fc3 in nederlands staan wat betekend postFX precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Het begint langzaam aan helaas weer een beetje een hardware / videokaarten topic te worden.

Ik stem nog steeds voor een FC hardware topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
HannesB schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:48:

edit: als iemand me uitlegt hoe ik afbeelding kan toevoegen, doe ik dit graag om te verduidelijken.
Hieronder 2 afbeelding die verduidelijken wat ik bedoel (klik voor 1920*1080):
Al mijn settings staan op 'optimal'
In onderstaande afbeelding zie je net boven het geweer dat er bomen worden gevormd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JXb28.png

In onderstaande afbeelding zie je dat de steiger wordt gevormd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J0zRs.png%5D

[ Voor 7% gewijzigd door HannesB op 07-12-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

HannesB schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:59:
[...]

Hieronder 2 afbeelding die verduidelijken wat ik bedoel (klik voor 1920*1080):
[afbeelding]

[afbeelding]
Misschien staat environment/geometry niet hoog genoeg?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Jeroenneman schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 19:00:
[...]

Misschien staat environment/geometry niet hoog genoeg?
Mijn instellingen staan allemaal op hoogste mogelijk. Van driver gebruik ik de nieuwste van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:41
Goofy1978 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:50:
Ik heb het menu in in fc3 in nederlands staan wat betekend postFX precies?
In het 'beeldkwaliteit' menu: Nabewerkingseffecten.

PostFX: Post - achteraf en FX - effects

Deze instelling past allerlei effecten toe aan het complete plaatje, zoals wazigheid en lens-effecten.
bram1984 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:53:
Het begint langzaam aan helaas weer een beetje een hardware / videokaarten topic te worden.

Ik stem nog steeds voor een FC hardware topic.
Als er hier geen hardware posts waren, dan bleef er weinig activiteit over. Misschien moeten de console spelers wat meer verhalen komen vertellen?

[ Voor 7% gewijzigd door Playa del C. op 07-12-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HannesB schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 19:04:
[...]

Mijn instellingen staan allemaal op hoogste mogelijk. Van driver gebruik ik de nieuwste van Nvidia.
de betaversie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
310.70, ik dacht dat deze ondertussen al 'veilig' was, omdat ik via Nvidia zelf bericht kreeg om te updaten. Zal eens proberen om terug te gaan naar de 306.97 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
Wat is nu de volgorde in Far Cry 3 van licht naar zwaar in: SSAO - HBAO - HDAO?

Ik heb wel deze brn, maar echt eruit kom ik niet: http://gaming.stackexchan...whats-the-real-difference.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDAO is het zwaarst maar hoe ik het begrepen heb is HBAO het beste voor de Nvidiakaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb even met post fx gespeeld en hier de verschillen :
BEWEGEND
Postfx op high :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OHIM2.png

Post fx op ultra:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xTbOO.png

STILSTAAND
Ultra :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pz1rH.png

HIGH:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZdyBI.png

[ Voor 33% gewijzigd door v8power67 op 07-12-2012 19:46 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Bullus schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:41:
[...]

Heb ff met deze settings
gespeeld, maar vind het toch net te donker.
Missie van Citra zag je eigelijk te weinig, te donker.
Ff kijken hoe ik hem wat lichter kan maken in sweetfx.

Ik draai op dx11. Kan men aanpassen in de gamerprofile voor dx9.

Zal vanavond instelling posten nadat ik het aangepast hebt.
Maar op directx11 crasht far cry 3 icm sweetfx... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik ben ook even aan het testen geweest met PostFX:

Ik heb zelf een HD6970 Crossfire setup, maar het is duidelijk dat (in DX11) crossfire niet goed werkt. Als ik loop of rijd, dan schokt het beeld heel erg elke drie seconden. Ik had dus al besloten dat ik het spel maar op één videokaart moet gaan draaien.

Ik heb daarbij alle instellingen op het laagst gezet en daarna één voor één omhoog gezet, waarbij ik elke keer op de 'micro-stuttering' lette door zijwaarts te lopen. Ik merkte dat de engine gewoon begint te stotteren als je videokaart het iets 'te zwaar' krijgt, met andere woorden, als je onder de 60 fps komt als je VSync aan hebt. Bij mij is stand 2 60Hz, maar misschien komt dat door mijn 120 Hz scherm. Dat is ook de reden dat de MaxFPS="45" zorgt voor een vloeiender beeld, maar die truc gebruik ik verder zelf niet.

Als de PostFX setting op hoog of hoger stond, ging het beeld voor het eerst licht schokken. Als de Shadow setting op zeer hoog of ultra staat, gebeurt dit ook. Voor de rest heb ik alles op de hoogste stand, behalve de MSAA, want naar mijn mening zie ik vrijwel geen kartelrandjes. Heb liever een degelijke fps. Op deze setting schokt het beeld vrijwel niet.

Vervolgens zag ik dat de schaduw instelling alleen zorgt voor scherpere schaduwen en een hogere verversing van de schaduwen. Niet iets wat nou de kwaliteit van het beeld echt beïnvloedt, tenzij je er op gaat letten. Op hoog zien de schaduwen er in ieder geval prima uit.

Zoals hierboven te zien is, zorgt de PostFX instelling ook alleen maar voor blur, lens-effect en fxaa. Ik denk dat zoiets via drivers nog wel te verbeteren is, maar het kost mij teveel frames en daarom die op medium gezet.

Voor het eerst dat het spel bij mij nu normaal draait, zonder micro-stutter of rare schokken. Als ik zelf game-maker was, zou ik trouwens gewoon die ultra stand van PostFX weg laten, want nu zie je dat veel high-end gamers daar tegen aanlopen. Het voegt verder weinig toe, en zeker als je het weg laat, weet niemand het. De meeste pc gamers hebben liever dat het spel op de hoogste instelling soepel draait, dan dat er vrij nutteloze hogere instellingen zijn die de fps enorm laten kelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
voor
voor
na
na

Graag jullie mening.
Heb de scherpte verhoogt,misschien teveel.
SSAO=3

Als je de dx11.exe gebruikt dan krijg je een zwarte scherm, maar wel geluid.
Als je de normale exe pak en in de gamerprofile op dx11 zet doet ie het wel, maar weet niet of het zelfde is als je de dx11.exe gebruikt.

Gamerprofile.xml --> deze is niet goed!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<GamerProfile> 
<SoundProfile MusicEnabled="1" MasterVolume="100" MicEnabled="0" IncomingVoiceEnabled="0" Language="English" /> <RenderProfile MSAALevel="0" AlphaToCoverage="0" SSAOLevel="0" SDSM="0" ResolutionX="3840" ResolutionY="2400" Quality="custom" QualityEditor="editor_ps3" Fullscreen="1" Borderless="0" UseD3D11="1" D3D11MultithreadedRendering="0" WidescreenLetterbox="0" UseWidescreenFOV="1" FOVScaleFactor="1.0" EnableSubResolution="0" SubResolutionX="960" SubResolutionY="540" VSync="0" RefreshRate="0" DisableMip0Loading="0" GPUMaxBufferedFrames="1" ShowFPS="1" Brightness="1" Contrast="1" GammaRamp="1" AllowAsynchShaderLoading="1" Bloom="1" MaxFPS="120"> 
              <CustomQuality>
<quality ResolutionX="3840" ResolutionY="2160" EnvironmentQuality="high" AntiPortalQuality="default" PortalQuality="medium" PostFxQuality="ultrahigh" TextureQuality="high" TextureResolutionQuality="high" WaterQuality="veryhigh" DepthPassQuality="high" VegetationQuality="veryhigh" TerrainQuality="high" GeometryQuality="ultrahigh" AmbientQuality="high" DeferredAmbientQuality="high" ShadowQuality="ultrahigh" EditorQuality="" Hdr="1" HdrFP32="0" ReflectionHdr="1" EnableVertexBinding="1" id="custom" /> 
             </CustomQuality>
               <Environment>
 <quality RainNumSplashesPerSecond="60" id="high" />
 </Environment>
 <Post> 
<quality id="ultrahigh" PostFXLevel="2" FXAALevel="2" SSAO="3" SSAOMaxDistance="0" GameDepthOfField="1" CinematicDepthOfField="1" MotionBlur="0" DepthDownsample="0" CloudShadows="1"/> 
</Post>
                <Vegetation>
<quality UseRealTreeHD="1" UsePixelLeafNormals="1" id="veryhigh" /> 
</Vegetation> 
                <Terrain>
<quality TerrainLodScale="0.5" TerrainDetailViewDistance="1024" TerrainDetailBlendViewDistance="128" id="high" /> 
</Terrain> 
<Geometry> 
<quality KillLodScale="0.5" LodScale="0.5" RealTreesLodScale="0.5" RealTreesVistaMinViewDistanceScale="0.5" ClustersLodScale="0.5" TerrainLodScale="0.5" MaxDecalCount="200" MaxDecalCountPerType="50" id="ultrahigh" RealTreeLeafMinSize="0.02" /> </Geometry>
                <Ambient>
 <quality ShadowMapSize="512" SectorTextureSize="128" id="high" /> 
</Ambient> 
<Shadow> 
<quality ShadowMapSize="2048" CascadedShadowMapSize="2048" RainShadowMapSize="1024" SoftShadows="1" EnablePCSS="1" DisableShadow="0" DisableShadowGeneration="0" DisableShadowGenTerrain="0" SpotsCastShadows="1" id="ultrahigh" /> 
</Shadow> 
<DeferredShadows> <quality EnableDeferredShadows="1" id="pc" /> 
</DeferredShadows> 
            </RenderProfile>
    <NetworkProfile VoiceChatEnabled="1" CustomMapMaxUploadRateInBitsOnline="10240000" OnlineEnginePort="9000" OnlineServicePort="9001" FileTransferHostPort="9002" FileTransferClientPort="9003" LanHostBroadcastPort="9004" LanClientBroadcastPort="9005" ScanFreePorts="1" ScanPortRange="1000" ScanPortStart="9000" SessionProvider="" MaxUploadInbpsOnline="10240000">
        <Accounts />
    </NetworkProfile>
    <GameProfile />
    <ProfileSpecificGameProfile Sensitivity="1" Invert_x="0" Invert_y="0" DefaultFlickFireDirection_y="0" UseMouseSmooth="1" Smoothness="0.2" Smoothness_Ironsight="0.2" HelpCrosshair="1" Gamepad_vibration="1" UseRoadSignHilight="1" UseSubtitles="1" TaggingEnabled="1" UseAmbx="0" UseGamePad="0" GamepadAnswered="0" Autosave="1" Machete="0" IronsightToggleMode="0">
        <FireConfig QualitySetting="VeryHigh" />
    </ProfileSpecificGameProfile>
    <RealTreeProfile Quality="VeryHigh" />
    <EngineProfile>
        <PhysicConfig QualitySetting="VeryHigh" />
        <QcConfig GatherFPS="1" GatherAICnt="1" GatherDialogs="0" IsQcTester="0" />
        <InputConfig />
        <ZoneConfig />
    </EngineProfile>
    <UplayProfile LockString="********************" />
</GamerProfile>

Sweetfx settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
   /*-----------------------------------------------------------.
  /                      Choose effects                         /
  '-----------------------------------------------------------*/

// Set to 1 for ON or 0 for OFF
#define USE_SMAA_ANTIALIASING 1 //[0 or 1] SMAA Anti-aliasing : Smoothens jagged lines.
#define USE_LUMASHARPEN   1 //[0 or 1] LumaSharpen : Also sharpens the antialiased edges which makes them less smooth - I'm working on fixing that.
#define USE_BLOOM         1 //[0 or 1] Bloom : Makes bright lights bleed their light into their surroundings (relatively high performance cost)
#define USE_HDR           1 //[0 or 1] HDR : Not actual HDR - It just tries to mimic an HDR look (relatively high performance cost)
#define USE_TECHNICOLOR   0 //[0 or 1] TECHNICOLOR : Attempts to mimic the look of an old movie using the Technicolor three-strip color process (Techicolor Process 4)
#define USE_DPX           0 //[0 or 1] Cineon DPX : Should make the image look like it's been converted to DXP Cineon - basically it's another movie-like look similar to technicolor.
#define USE_LIFTGAMMAGAIN 1 //[0 or 1] Lift Gamma Gain : Adjust brightness and color of shadows, midtones and highlights (avoids clipping)
#define USE_TONEMAP       0 //[0 or 1] Tonemap : Adjust gamma, exposure, saturation, bleach and defog. (may cause clipping)
#define USE_VIBRANCE      0 //[0 or 1] Vibrance : Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation.
#define USE_CURVES        0 //[0 or 1] Curves : Contrast adjustments using S-curves.
#define USE_SEPIA         0 //[0 or 1] Sepia : Sepia tones the image.
#define USE_VIGNETTE      0 //[0 or 1] Vignette : Darkens the edges of the image to make it look more like it was shot with a camera lens. May cause banding artifacts.
#define USE_DITHER        0 //[0 or 1] Dither : Applies dithering to simulate more colors than your monitor can display. This lessens banding artifacts (mostly caused by Vignette)
#define USE_SPLITSCREEN   0 //[0 or 1] Splitscreen : Enables the before-and-after splitscreen comparison mode.

/                  SMAA Anti-aliasing settings                /

#define SMAA_THRESHOLD 0.005           // [0.05 to 0.20] Edge detection threshold
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS 25      // [0 to 98] Determines the radius SMAA will search for aliased edges
#define SMAA_MAX_SEARCH_STEPS_DIAG 16 // [0 to 16] Determines the radius SMAA will search for diagonal aliased edges
#define SMAA_CORNER_ROUNDING 40       // [0 to 100] Determines the percent of antialiasing to apply to corners.

// -- Advanced SMAA settings --
#define COLOR_EDGE_DETECTION 1        // [0 or 1] 1 Enables color edge detection (slower but slightly more acurate) - 0 uses luma edge detection (faster)
#define SMAA_DIRECTX9_LINEAR_BLEND 0  // [0 or 1] Using DX9 HARDWARE? (software version doesn't matter) if so this needs to be 1 - If not, leave it at 0.

/                       LumaSharpen settings                  /
// -- Sharpening --
#define sharp_strength 1.535   // [0.10 to 3.00] Strength of the sharpening 0.535
#define sharp_clamp    0.530  // [0.000 to 1.000] Limits maximum amount of sharpening a pixel recieves - Default is 0.035 0.030

// -- Advanced sharpening settings --
#define pattern 2        // [1|2|3|4] Choose a sample pattern. 1 = Fast, 2 = Normal, 3 = Wider, 4 = Pyramid shaped.
#define offset_bias 1.0  // [0.0 to 6.0] Offset bias adjusts the radius of the sampling pattern.
                         // I designed the pattern for offset_bias 1.0, but feel free to experiment.

// -- Debug sharpening settings --
#define show_sharpen 0   // [0 or 1] Visualize the strength of the sharpen (multiplied by 4 to see it better)

/                       Bloom settings                        /
#define BloomThreshold 24.25 //[0.00 to 50.00] Threshold for what is a bright light (that causes bloom) and what isn't.
#define BloomPower 1.446     //[0.0000 to 8.0000] Strength of the bloom
#define BloomWidth 0.0142    //[0.0000 to 1.0000] Width of the bloom

/                        HDR settings                         /
#define HDRPower 1.13  //[0.0 to 8.0] Strangely lowering this makes the image brighter
#define radius2  0.80  //[0.0 to 8.0] Raising this seems to make the effect stronger and also brighter

/                      TECHNICOLOR settings                   /
#define TechniAmount 0.11        //[0.0 to 1.0]
#define TechniPower  2.8         //[0.0 to 8.0]
#define redNegativeAmount   0.88 //[0.0 to 1.0]
#define greenNegativeAmount 0.88 //[0.0 to 1.0]
#define blueNegativeAmount  0.88 //[0.0 to 1.0]

/                      Cineon DPX settings                    /
#define Red   8.0  //[1.0 to 15.0]
#define Green 8.0  //[1.0 to 15.0]
#define Blue  8.0  //[1.0 to 15.0]

#define ColorGamma    2.50  //[0.1 to 2.5] Adjusts the colorfulness of the effect in a manner similar to Vibrance. 1.0 is neutral.
#define DPXSaturation 3.00  //[0.0 to 8.0] Adjust saturation of the effect. 1.0 is neutral.

#define RedC   0.36  //[0.6 to 0.2]
#define GreenC 0.36  //[0.6 to 0.2]
#define BlueC  0.34  //[0.6 to 0.2]

#define Blend 0.2    //[0.0 to 0.1] How strong the effect should be.

/                      Lift Gamma Gain settings               /
#define RGB_Lift  float3(0.970, 0.950, 0.960)  //[0.000 to 2.000] Adjust shadows for Red, Green and Blue
#define RGB_Gamma float3(0.970, 0.935, 0.970)  //[0.000 to 2.000] Adjust midtones for Red, Green and Blue
#define RGB_Gain  float3(1.060, 1.050, 1.060)  //[0.000 to 2.000] Adjust highlights for Red, Green and Blue

/                        Tonemap settings                     /
#define Gamma 1.0        //[0.00 to 2.00] Adjust midtones

#define Exposure 0.00    //[-1.00 to 1.00] Adjust exposure

#define Saturation 0.00 //[-1.00 to 1.00] Adjust saturation

#define Bleach 0.00     //[0.00 to 1.00] Brightens the shadows and fades the colors

#define Defog 0.00  //[0.00 to 1.00] How much of the color tint to remove
#define FogColor float3(0.00, 0.00, 2.55) //[0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00] What color to remove - default is blue

/                       Vibrance settings                     /
#define Vibrance 0.15 //[-1.0 to 1.0] Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation.

/                        Curves settings                      /
#define Curves_contrast 0.20  //[-1.0 to 1.0] The amount of contrast you want

// -- Advanced curve settings --
#define Curves_formula 7      //[1|2|3|4|5|6|7] The constrast s-curve you want to use. 

/                         Sepia settings                      /
#define ColorTone float3(1.40, 1.10, 0.90) //[0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00, 0.00 to 1.00] What color to tint the image
#define GreyPower  0.11                    //[0.0 to 1.0] How much desaturate the image before tinting it
#define SepiaPower 0.58                    //[0.0 to 1.0] How much to tint the image

/                       Vignette settings                     /
#define VignetteRadius 1.00   //[-1.00 to 3.00] lower values = stronger radial effect from center
#define VignetteAmount -1.00  //[-2.00 to 1.00] Strength of black. -2.00 = Max Black, 1.00 = Max White.
#define VignetteSlope 8       //[1 to 16] How far away from the center the change should start to really grow strong (odd numbers cause a larger fps drop than even numbers)
#define VignetteCenter float2(0.500, 0.500)  //[0.00 to 1.00] Center of effect.

/                        Dither settings                      /
//No settings yet, beyond switching it on or off in the top section.

//Note that the checkerboard pattern used by Dither, makes an image harder to compress.
//This can make your screenshots and video recordings take up more space.

/                     Splitscreen settings                    /
#define splitscreen_mode 3  //[1|2|3|4|5]  1 = Vertical 50/50 split, 2 = Vertical 25/50/25 split, 3 = Vertical 50/50 angled split, 4 = Horizontal 50/50 split, 5 = Horizontal 25/50/25 split

Hoe kun je die lap tekst in een kader maken?

[ Voor 244% gewijzigd door Bullus op 09-12-2012 14:27 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Bullus schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:33:
Graag jullie mening.
Ziet er goed uit hoor, ik hou wel van scherpte. Zelf zou ik hiervoor niet in dx9 mode of met allerlei tools aan de slag gaan. Het gaat uiteindelijk gewoon om gameplay. Alsnog moet ik eerlijk zeggen dat het met 'mod' er in dit geval wel duidelijk beter uitziet. Aan de andere kant zou je dit misschien ook kunnen bereiken door de blur van PostFX uit te schakelen en de gamma te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb nu een paar keer crashes gehad, steeds als ik iets wilde verkopen aan zo'n autmoaat. Ik klik op OK om te bevestigen, en dan net voordat dat schermpje helemaal verdwenen is krijg ik een freeze, en na een seconde of 30 sta ik op de desktop...
Heb nu al zeker 6 uur probleemloos gespeeld, tot dit. Maar even de settings chccken. Die heb ik juist van Ultra naar High gezet...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net de missie gedaan dat de wietvelden in de brand moet steken.

Wat geniaal gedaan met die muziek er onder. Dat geeft toch een stuk extra sfeer waardoor ik een glimlach om mijn gezicht kreeg toen ik er mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Laatst online: 22:44
Hebben jullie een idee hoe dat geflikker van textures in de verte komt? Vooral als je met een sniper in de verte kijkt is dat storend. Hoe krijg je dat weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Pazienza schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:03:
Hebben jullie een idee hoe dat geflikker van textures in de verte komt? Vooral als je met een sniper in de verte kijkt is dat storend. Hoe krijg je dat weg?
Bedoel je iets als dit?
Ik heb het voor dat als ik inzoom met sniper en camera, dat beelden nog precies moeten renderen, dit gebeurt nogal in pixelvorm ipv smooth. Bomen die even vorm lijken te krijgen en plots weer verdwijnen omdat er blijkbaar toch geen boom moet gevormd worden, ...
In onderstaande afbeelding zie je net boven het geweer dat er bomen worden gevormd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JXb28.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J0zRs.png%5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
HannesB schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:06:
[...]

Bedoel je iets als dit?
Ik heb het voor dat als ik inzoom met sniper en camera, dat beelden nog precies moeten renderen, dit gebeurt nogal in pixelvorm ipv smooth. Bomen die even vorm lijken te krijgen en plots weer verdwijnen omdat er blijkbaar toch geen boom moet gevormd worden.
[afbeelding]

[afbeelding]
Nee ik bedoel meer dat als je bijvoorbeeld naar gras in de verte kijkt dat dan een beetje flikkert aan de zijkanten bij schaduwen en ook bij bomen enzo..

Heeft dat soms met AA te maken? (dat heb ik uit staan om wille van FPS...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Pazienza schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:07:
[...]

Nee ik bedoel meer dat als je bijvoorbeeld naar gras in de verte kijkt dat dan een beetje flikkert aan de zijkanten bij schaduwen en ook bij bomen enzo..

Dat heeft te maken met de LOD op een afstandje, je ziet het ook bij stenen soms, voor stenen op het strand enzo is er wel fix voor, staat in andere topic moet je maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Pazienza schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:07:
[...]

Heeft niks met AA te maken, zeker niet als je het uit hebt staan. Het is iets wat vaak door drivers komt. Ik zou me er niet te veel aan storen en zeker niet met de Far Cry 3 engine, die ondertussen bekend staat als stotterend met pixel-achtige pop-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
HannesB schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:06:
[...]

Ik heb het voor dat als ik inzoom met sniper en camera, dat beelden nog precies moeten renderen, dit gebeurt nogal in pixelvorm ipv smooth. Bomen die even vorm lijken te krijgen en plots weer verdwijnen omdat er blijkbaar toch geen boom moet gevormd worden, ...
[afbeelding]

[afbeelding]
Iemand die iets als dit ervaart? Ik lijk het vooral te hebben bij bomen op eilandjes. Ik vind het best wel storend. Ondertussen al vanalles geprobeerd, maar zonder enig resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Playa del C. schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 19:05:
[...]

In het 'beeldkwaliteit' menu: Nabewerkingseffecten.

PostFX: Post - achteraf en FX - effects

Deze instelling past allerlei effecten toe aan het complete plaatje, zoals wazigheid en lens-effecten.
bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor
[afbeelding]
na
[afbeelding]

Graag jullie mening.
SSAO=3

Als je de dx11.exe gebruikt dan krijg je een zwarte scherm, maar wel geluid.
Als je de normale exe pak en in de gamerprofile op dx11 zet doet ie het wel, maar weet niet of het zelfde is als je de dx11.exe gebruikt.

Gamerprofile.xml

[...]

Sweetfx settings

[...]

Na vind ik beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyPlox
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:27

KennyPlox

feest vierende banaan

Ik ga hem waarschijnlijk morgen kopen, iemand nog wat tips voor mensen die nog nooit een open-roaming(?) spel hebben gespeeld? En misschien nog wat dingen die je MOET weten?

denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Net nabewerkingseffecten op medium gezet verder alles ultra, draait nu zelfs vloeiend op 2560x1440 resolutie geen aa uiteraard.
40-45fps die ik eerst op full hd resolutie had met postFX nog op ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Playa del C. schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:15:
[...]

Heeft niks met AA te maken, zeker niet als je het uit hebt staan. Het is iets wat vaak door drivers komt. Ik zou me er niet te veel aan storen en zeker niet met de Far Cry 3 engine, die ondertussen bekend staat als stotterend met pixel-achtige pop-ups.
Ah oke dankjewel!

Ach ik ben tevreden, verder ziet het er allemaal mooi uit dus zal er gewoon niet teveel opletten. :)

Heerlijk spel. :)

Wat is trouwens beter, SSAO, HBAO of HDAO? Want het heeft geen invloed op de FPS bij mij...

[ Voor 8% gewijzigd door Pazienza op 07-12-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KennyPlox schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:40:
Ik ga hem waarschijnlijk morgen kopen, iemand nog wat tips voor mensen die nog nooit een open-roaming(?) spel hebben gespeeld? En misschien nog wat dingen die je MOET weten?
heb jij nooit een gta reeks gespeeld? die vind je niet vaak.

Uhm in jouw geval vooral genieten en doe wat je wilt...ga eerst exploreren voor 2 uur, neem paar huiden mee ondertussen en ga alvast 2 radiotowers vrijspelen....even duik nemen in de zee, pak een paar voertuigen en equip je alvast met een gun voor wat je onderweg tegenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Pazienza schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:42:
[...]

Ah oke dankjewel!

Ach ik ben tevreden, verder ziet het er allemaal mooi uit dus zal er gewoon niet teveel opletten. :)

Heerlijk spel. :)

Wat is trouwens beter, SSAO, HBAO of HDAO? Want het heeft geen invloed op de FPS bij mij...
Nvidea schijnt het beste te werken met HBAO en amd met HDAO.
heb ik gelezen in een review op tweakers over welke gpu je nodig hebt voor fc3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Klopt HDAO is voor AMD geoptimaliseerd HBAO voor NVIDIA en SSAO is de performance variant er van, maar als je die kiest krijg je waarschijnlijk soort zwarte gloed om dingen heen, het valt mij althans heel erg op.

Er staan in die gamerprofile van hier boven dingen die je FPS echt drastisch verminderen en die op moment niet aan horen te staan :) SDSM bijvoorbeeld die moet op 0 en d3dmultirendering moet ook uit, das een nvidia iets en is experimenteel word niet gebruikt op moment :)

[ Voor 39% gewijzigd door WeAreLegion op 07-12-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Goofy1978 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:40:
Net nabewerkingseffecten op medium gezet verder alles ultra, draait nu zelfs vloeiend op 2560x1440 resolutie geen aa uiteraard.
40-45fps die ik eerst op full hd resolutie had met postFX nog op ultra.
Wat voor setup heb je dan?
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:44:
[...]

heb jij nooit een gta reeks gespeeld? die vind je niet vaak.
Een GTA reeks? Daar is maar één van en inderdaad je ziet wel meer mensen die niet de hele reeks hebben gespeeld. Snap wel wat je bedoeld hoor, maar kon het niet laten.

"Heb jij nooit een spel uit de GTA reeks gespeeld? Die vind je niet vaak!"

[ Voor 28% gewijzigd door Playa del C. op 07-12-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playa del C. schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:09:
[...]

[...]

Een GTA reeks? Daar is maar één van en inderdaad je ziet wel meer mensen die niet de hele reeks hebben gespeeld. Snap wel wat je bedoeld hoor, maar kon het niet laten.

"Heb jij nooit een spel uit de GTA reeks gespeeld? Die vind je niet vaak!"
;) dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Playa del C. schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:09:
[...]

[...]
i7 860@3.5ghz 8gb gtx570 met 1280mb met een dell 2713HM monitor. :)
en nog een crucial M4 128gb als bootschijf waar fc3 ook vanaf laad.
gebruik ik steammover voor handig programma wat games van een trage hardisk naar een SSD kan zetten. door snelkoppelingen toe te voegen en de game te kopieren.
De games op steam gaan niet passen op een SSD met 128gb :P

[ Voor 38% gewijzigd door Goofy1978 op 07-12-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik krijg dat sweetFX trouwens niet aan de praat, blijft Far Cry 3 crashen, had al wel gelezen dan Uplay inoffline modes zou meoten werken maar dan start ie wel op maar sluit hem ook gelijk weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:40
omg? heb zojuist Post-processing gedisabled via deze tweak :

http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1806130&mpage=1

En wat een verschil. het spel draait zò veel beter nu. En het ziet er ook nog eens VEEL beter uit in mijn ogen.

Met dingen als dit snap je ècht niet waar Ubi mee bezig is geweest. Iets wat zo'n dramatisch effect heeft op de framerate en vrijwel niets (moois!) toevoegd , moet gewoon uit de code gelaten worden ! ineens is de game met 4x MSAA prima te spelen. geen kartelrandje meer te zien.

Btw, voor de mensen die graag een toggle aim down sight willen ipv hold-aim down sight, deze tweak doet wonderen :

http://forums.ubi.com/sho...63-Ironsight-Toggle-Tweak

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gamespot.com/s..._3_review_special20121207

Dit is toch wel grappig gedaan...Special review met feedback op de comments van de vorige review van fc3.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

# heb dit bericht even geplaatst in het problemen topic van farcry 3 houden we deze schoon #
8)

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verveel me, iemand zin in 1v1, 2v2 etc? ligt eraan hoeveel mensen reageren? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 02:08:
YouTube: farcry3 SHADOW BUG

dit probleem heb ik ook met de schaduw...het flikkert als een gek..overal bij gras, onder bomen....
Iemand een idee hoe dit kan? of wat ik kan doen.
Dit is zowel op normaal FOV als inzoomen met sniper.

alles optimale setting met 2xsmaa
HBSO
Jaa daar had ik net ook over gepost!

Schijnt dat het gewoon aan de game/engine ligt en er niks aan te doen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pazienza schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 02:13:
[...]

Jaa daar had ik net ook over gepost!

Schijnt dat het gewoon aan de game/engine ligt en er niks aan te doen is..
He bedankt voor je reactie. Ik heb het bericht net even in het juiste topic geplaatst maar maakt niet uit.
Dus ben niet de enige idd....hoop wel op verbetering want als je van afstandje op de weilanden kijkt is dit geen gezicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 02:16:
[...]

He bedankt voor je reactie. Ik heb het bericht net even in het juiste topic geplaatst maar maakt niet uit.
Dus ben niet de enige idd....hoop wel op verbetering want als je van afstandje op de weilanden kijkt is dit geen gezicht
Mwa bij mij is het ook weer niet zo erg, in ieder geval niet zoals in die video. Kan er aan liggen dat ik een AMD kaart heb.

Maar in een verder zo beeldschone game valt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Laatst online: 12-09 18:57
... of gebruik gewoon pastebin om die code in te zetten en link ernaar!

thnx, ik neem je code over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Foute topic.

[ Voor 96% gewijzigd door Pandemic op 08-12-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Laatst online: 12-09 18:57
^ neem je vraag ff mee hiernaartoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
LiquidT_NL schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:30:
Ik vind dat een game gewoon moeilijk moet zijn en jouw daarom uitdaagt om out-of-the-box te denken, DAT is goed game design. Nu moeten wij maar out-of-the-box denken om onszelf geboeid te houden.
Off topic: je bedoelt outside the box. Out-of-the-box betekent juist kant-en-klaar, zoals bedacht door de maker. Een product dat out-of-the-box ingezet kan worden. Outside the box = buiten de kaders.
Moest het even kwijt, veel mensen gebruiken dit verkeerd, vooral managers die hip willen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 16:29
Right, iemand al bezig toevallig met een goeie coop mod voor FC3?
Klinkt stom, i know, want er zit "coop" in.

Hier enkele punten van frustratie
- De detection indicator, zit er in (is een skill) maar dies zo zwaar irritant afwijkend van de SP, zodra ie knippert benje al f*(ked ipv dat je nog tijd heb om met je ass in een prikkelstruik te kruipen
- De missies, niets is fatsoenlijk te sneaken, zodra je een kill maakt door een takedown of met een boog heeft het hele kamp door dat je exact op die coordinaten rond huppeld.
- Takedowns? Waarom staat het niet aangegeven zodat je het goed kan timen? nee nu is het op goed geluk hopen dat ie een takedown doet, of dat ie gewoon knifed met als gevolg dat de enemy eerst nog ff t hele kamp bij elkaar brult!
- Waarom zijn die mensen van UBI zo dom om de SP en COOP niet EXACT hetzelfde te maken, ze hadden er van mij totaal geen moeite in hoeven stoppen. gewoon net als in BL1 en BL2 een perfecte coop campaign.
- Die "wedstrijd" stukjes, good grief wat zijn die slecht, beetje dom rond racen of met de Z93 "ultra crap" sniper schieten. dramatisch.

Het enige wat van mij hoeft in coop is de SP (freeroam, hoef geen eens missies) met nog iemand, dorpjes overnemen, hunten, path of the hunter quests, wanted:dead quests.

Dus, beter fixt iemand daar een mod voor (net zoiets als JC2-MP) ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hoe weten jullie welke plant je voor welk recept nodig hebt? De namen van de planten in je handboek komen namelijk niet overeen met de namen die bij je recepten staan?

Daarnaast wil ik mijn ammo capaciteit uitbreiden en daar heb ik nog 1 boar skin voor nodig. Het boar icoon is echter nergens op mijn map te vinden. Ik heb wel pas 2 radiotorens unlocked (die ene vlakbij Earnhardt). Weet iemand waar ik deze kan vinden?

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 08-12-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
game ook sinds deze week aan het spelen, en wat is het vet. Ik was heel terughoudend na de deceptie die Far Cry 2 was, maar dit deel is echt een toppertje. Het open wereld/shooter/eiland idee is echt perfect uitgewerkt. De voldoening die het geeft om zon camp volledig silent over te nemen is ook echt heerlijk. Vaas is echt een heel vet uitgewerkt character en het idee van lekker op vakantie en alles stort in komt echt goed over.

@bram1984 Ik heb hetzelfde probleem. In het begin vind je wel boars als Dennis je gaat leren jagen, maar nu ben ik weer op zoek en kank ze nergens vinden. Icoon wat er op lijkt bleken varkens te zijn, die waren ook nuttig, maar nu moet ik echt boars hebben...

Recepten gaan puur op kleur. bv 1x Groen is health. 1x Geel hunters instinct.

http://www.gamerevolution...inge-crafting-guide-75209

[ Voor 20% gewijzigd door KingKoning op 08-12-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:00:
Hoe weten jullie welke plant je voor welk recept nodig hebt? De namen van de planten in je handboek komen namelijk niet overeen met de namen die bij je recepten staan?

Daarnaast wil ik mijn ammo capaciteit uitbreiden en daar heb ik nog 1 boar skin voor nodig. Het boar icoon is echter nergens op mijn map te vinden. Ik heb wel pas 2 radiotorens unlocked (die ene vlakbij Earnhardt). Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Het gaat om de kleur van de bladeren, niet om de namen, zoals ook onder in beeld te zien is bij het craften.
Bijv: Health syringe is 2 green leaves.

Sommige bags hebben ook die sidemissions nodig om gecraft te kunnen worden.
Alleen door deze missions spawnen speciale mobs, en daar kan je de krachtigste crafts van maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
KingKoning schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:10:
game ook sinds deze week aan het spelen, en wat is het vet. Ik was heel terughoudend na de deceptie die Far Cry 2 was, maar dit deel is echt een toppertje. Het open wereld/shooter/eiland idee is echt perfect uitgewerkt. De voldoening die het geeft om zon camp volledig silent over te nemen is ook echt heerlijk. Vaas is echt een heel vet uitgewerkt character en het idee van lekker op vakantie en alles stort in komt echt goed over.

@bram1984 Ik heb hetzelfde probleem. In het begin vind je wel boars als Dennis je gaat leren jagen, maar nu ben ik weer op zoek en kank ze nergens vinden. Icoon wat er op lijkt bleken varkens te zijn, die waren ook nuttig, maar nu moet ik echt boars hebben...

Recepten gaan puur op kleur. bv 1x Groen is health. 1x Geel hunters instinct.

http://www.gamerevolution...inge-crafting-guide-75209
Boar icoon is een varken met slagtanden, staat ook op plaatje bij je upgrade.
Dan zal je meer torens moeten overnemen kom je vanzelf plaatjes tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zen!th schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:22:
Right, iemand al bezig toevallig met een goeie coop mod voor FC3?
Klinkt stom, i know, want er zit "coop" in.

Hier enkele punten van frustratie
- De detection indicator, zit er in (is een skill) maar dies zo zwaar irritant afwijkend van de SP, zodra ie knippert benje al f*(ked ipv dat je nog tijd heb om met je ass in een prikkelstruik te kruipen
- De missies, niets is fatsoenlijk te sneaken, zodra je een kill maakt door een takedown of met een boog heeft het hele kamp door dat je exact op die coordinaten rond huppeld.
- Takedowns? Waarom staat het niet aangegeven zodat je het goed kan timen? nee nu is het op goed geluk hopen dat ie een takedown doet, of dat ie gewoon knifed met als gevolg dat de enemy eerst nog ff t hele kamp bij elkaar brult!
- Waarom zijn die mensen van UBI zo dom om de SP en COOP niet EXACT hetzelfde te maken, ze hadden er van mij totaal geen moeite in hoeven stoppen. gewoon net als in BL1 en BL2 een perfecte coop campaign.
- Die "wedstrijd" stukjes, good grief wat zijn die slecht, beetje dom rond racen of met de Z93 "ultra crap" sniper schieten. dramatisch.

Het enige wat van mij hoeft in coop is de SP (freeroam, hoef geen eens missies) met nog iemand, dorpjes overnemen, hunten, path of the hunter quests, wanted:dead quests.

Dus, beter fixt iemand daar een mod voor (net zoiets als JC2-MP) ^^
- ik ben al zooveel keer niet detected geworden dankzij die detection indicator.. -> gewoon random rondlopen, zal je natuurlijk detected worden..
- funny, want ik heb al zoveel camps zonder detection gedaan?
- er komt op het scherm welke knop je binded hebt, wanneer je een takedown kan doen (sneaky mode) en anders is het gewoon rushen en op het goede moment knifen.. en bij mij hebben ze nog nooit geroepen bij een takedown zodat heel het camp het hoort?
- Die Co-op is net leuk omdat het NIET hetzelfde is als de SP.. Ik was aardig verrast dat het zulke lange missies waren in de Co-op
- Z93 ultra crap weapon? Het is niet abnormaal dat ik met zowat elke kogel iemand raak (met die Z93)..
-> sta dan ook al elke keer nr 1 als het die competition is

conclusie: de game is goed, jij bent slecht en je kan er niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 16:29
SmokingCrop schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:23:
[...]

- ik ben al zooveel keer niet detected geworden dankzij die detection indicator.. -> gewoon random rondlopen, zal je natuurlijk detected worden..
- funny, want ik heb al zoveel camps zonder detection gedaan?
- er komt op het scherm welke knop je binded hebt, wanneer je een takedown kan doen (sneaky mode) en anders is het gewoon rushen en op het goede moment knifen.. en bij mij hebben ze nog nooit geroepen bij een takedown zodat heel het camp het hoort?
- Die Co-op is net leuk omdat het NIET hetzelfde is als de SP.. Ik was aardig verrast dat het zulke lange missies waren in de Co-op
- Z93 ultra crap weapon? Het is niet abnormaal dat ik met zowat elke kogel iemand raak (met die Z93)..
-> sta dan ook al elke keer nr 1 als het die competition is

conclusie: de game is goed, jij bent slecht en je kan er niet tegen.
- Rondrennen werkt niet nee, maar die detection indicator is een vet dun klein rotbalkje die totaal niet chill zichtbaar is (lijkt niet op die van de SP)
- K heb t nog noooit zien staan takedown in de coop, en sneak altijd achter ze.
- Missie zijn idd wel aardig lang, maar t voelt voor mij aan als cod, doelloos raggen want ze detecten je echt te snel (speel op insane ofc)
- Niet alleen de Z93, maar in de coop hoor (ik) niet of ie zen adem in houd, geen heartbeat of diepe zucht, wat dus echt godse irritant is met snipen.

Conclusie: de SP is erg goed, en enigsinds simpel. de coop vind k gewoon matig je moet gewoon zoals in de SP zelf kunnen kiezen waar je heen wil, niet een pad volgen en persee van 1 kant het kamp moet insneaken.

Sowieso als je iemand tagd blijft ie niet getagt, max 5-10 seconds ofzo, erg irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Laatst online: 07-06 14:17
Iemand die eens z'n save game wil uploaden zodat ik kan proberen of ik die kan spelen? Ik zat net op het tweede eiland maar jammer genoeg na het kopen van de game (eerst had ik die op 'niet zo legale' manier) kon ik die save niet terug plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
wat een *** missie is dat zeg met die resovoirs opblazen.
leuk joh... ja sam is dood. ja houd Q ingedrukt om brand te stoppen.
en elke keer als missie failt alt F4 doen omdat die checkpoints niet werken in die missie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Laatst online: 06-07 11:54
rayhvh schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:56:
wat een *** missie is dat zeg met die resovoirs opblazen.
leuk joh... ja sam is dood. ja houd Q ingedrukt om brand te stoppen.
en elke keer als missie failt alt F4 doen omdat die checkpoints niet werken in die missie
Rot missie inderdaad... vooral met die timer en de tijd dat je nodig hebt om in de auto te stappen en te rijden.

Gisteren was ik gestopt met spelen omdat ik moest gaan, vandaag speelde ik weer even bleek dat ik al met de laatste missie bezig was lol.

In mijn ogen is het 2e eiland een beetje snel snel gedaan... op het eerste eiland waren meer missies?

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
wsLy schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:08:
[...]

Rot missie inderdaad... vooral met die timer en de tijd dat je nodig hebt om in de auto te stappen en te rijden.

Gisteren was ik gestopt met spelen omdat ik moest gaan, vandaag speelde ik weer even bleek dat ik al met de laatste missie bezig was lol.

In mijn ogen is het 2e eiland een beetje snel snel gedaan... op het eerste eiland waren meer missies?
fk frustrerend heel het spel op normaal gespeelt deze missie haal ik niet op makkelijk
SAM DOOD SAM DOOD SAM DOOD.
ja wat moet ik eraan doen?! bugs cheats? :(
Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste

Let op:
We praten hier over de game, niet over vragen/problemen met het draaien er van (hop daarvoor naar SPV) en ook niet of je game wel/niet binnen hebt gekregen.

Dus NIET: posts a la "is mijn videokaart wel snel genoeg?", "gisteren kwam de postbode langs", e.d.

Oh en als je het al uitgespeeld hebt: ga niet hier het verhaal van de game uit de doeken doen.
Of zet het op zijn minst tussen de spoiler-tags. Anderen zijn de game nog aan het spelen en ervaren het graag zelf.