Marc Rademaker schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:03:
[...]
Ik zie behalve ns-logo ook kl g137, vluchtnummer van klm? Niet bestaand volgens mij.
[...]
Niet helemaal mee eens, tegenstanders proberen je wel degelijk te flanken. Soms weten ze echter ook niet waar je zit en dan zoeken ze naar je(op redelijke domme wijze) en kun je ze vrij eenvoudig van achteren omleggen. Later in het spel neem je het op tegen meer diverse vijanden, waarbij je regelmatig molotov-cocktails kunt koppen, raketwerpers moet omleggen of snipers, laat staan die heavy gun-lui.
Daarbovenop ben ik al een paar keer verrast door een roofdier, die mij van achteren/opzij aanviel. Vind de sfeer ook wel erg goed. Zodra het donker wordt komen er ook meer roofdieren tevoorschijn en hoor je ze ergens grommen of ritselen.
Een AI die on-par is met FC1 is gewoon niet goed te noemen.
Verrast door een roofdier? Waarschijnlijk omdat je hem niet zag aankomen, ik verwacht anno 2012 AI van wildlife wat zicht terug trekt en om je heen cirkelt tot je afgeleid bent of stil wacht in de bosjes en een sprint inzet. Een tijger die 1 vol magazijn nodigt is gewoon anno 2005 en betekend voor mij een uitermate gebrekkig AI, ze kunnen hem alleen gevaarlijk maken door hem veel HP te geven en falen zijn natuurlijk instinct naar boven te brengen.
Ik ben idd nog niet aangekomen bij molotov gooiende mannetjes, echter vind ik het interessant om tegen een goed georganiseerde vijand te spelen. Bij FC1 had ik dit zeer zeker, misschien dat in FC3 nog wel een militaire eenheid langs komt. De AI zo ver doet elke keer hetzelfde, ze kunnen totaal niet anticiperen waar je heen bent, je rent zuid, vervolgens zijn ze je kwijt en gaan er 2 noord, 1 oost en 1 zuid. Ik herinner mij in FC1 en Crysis dat ze echt een zoek grid hadden met je laatste positie, dit gaf stress en spanning iets wat ik in FC3 niet heb.
Ik ben niet eens zo heel erg negatief over deze game maar probeer maar wat tegengas te geven, ik las de review op fok.nl waar de game een 10 krijgt. Dat kan ik totaal niet serieus nemen als FC1 fan van het eerste uur, ook Crysis 1 en in mindere mate 2 (geen jungle). Het speelt nog steeds als FC2 maar met betere gfx en een veel beter gebied.
Ik vraag me ook af hoe interessant zon jungle roamer blijft, redelijk goede gfx (crysis 3 gaat hier dik overeen vermoed ik ). Fc1 en crysis hadden fixed entries vanaf daar moest je naar locatie a met alle vrijheid, dit is dan wellicht scripted maar de uitwerking was geniaal (elite team wat ineens opduikt om je zoeken ect). Nu is het misschien minder scripted maar in dit geval hoeft dat niet beter te zijn, als je een map ziet kies je wat je gaat doen: sneaken of schieten. Ik heb liever scripted event dan elke keer dezelfde gameplay maar dat je kan bepalen van welke kant je komt.
Goede vermakelijk game overigens, voor mij totaal geen GOTY editie, beter nog als het de GOTY wordt vind ik dat bijzonder onterecht. Ik moet zeggen dat ik sandbox shooter ook nooit goed heb gevonden maar me met deze wel een paar avondjes vermaakt