Ola medetweakers,
Gisteren ook vollop genoten van Far Cry 3. Verbaasde me eerst over de low fps die ik had terwijl tweakers met een PC met soortgelijke specs betere resultaten haalden, toen bedacht ik me echter dat ik de nieuwe nvidia beta drivers had gedownload met een clean install waardoor hij mijn SLI had uitgeschakeld

.
Systeem
i7 2600K @ 3.4 Ghz (niet OC'd pas als het nodig is), MSI GTX580 Lightning Extreme SLI (niet OC'd - 6GB video memory FTW!), 16GB DDR3, 4TB (Raid 0 - WD Black @ 7200 RPM) en 2 SSD (120 en 60GB).
Instellingen in Far Cry 3
Res: 1920x1080
MSAA: 2x
SSAO: HBAO
Alpha to Coverage: Enhanced
Overige opties: Alles Maxed
Resultaten
Heb zowel getest in DX9 modus en DX11 (ik zie alleen niet heel veel verschil behalve in de lucht... maar goed misschien kan iemand hier 2 screenshots plaatsen die duidelijk het verschil laten zien).
Als testjes heb ik wat dingen opgeblazen, chaos veroorzaakt en gewoon als een gek rondgereden in een auto en hoogste punten van het eiland bezocht.
Gemiddeld FPS Fraps met DX9: 100 - 110
Gemiddeld FPS Fraps met DX11: 70 - 80
Hogere MSAA (4x, 8x) heb ik nog niet geprobeerd, zit momenteel op werk maar dat ga ik van het weekend maar is proberen, alhoewel ik het verschil bij die hogere settings toch niet meer zie

. Al met al ben ik nog altijd zeer trots op mijn PC-tje

.