Gedupeerden van verkoper HardwareFreaky

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat betreft het opwerpen van drempels in Vraag & Aanbod: het is ons streven om met deze site een integraal platform te bieden waar consumenten met een interesse in technologie terecht kunnen voor al hun behoeften met betrekking tot de oriëntatie op een product en de aankoop, het gebruik en de uiteindelijke verkoop van het product aan een andere partij. Voor dat laatste is Vraag & Aanbod bedoeld. Ons platform is niet compleet als er in Vraag & Aanbod hoge drempels worden opgeworpen waardoor een deel van de bezoekers er niet van kan gebruikmaken. Een drempel zoals een maximum aantal advertenties per dag is nogal irritant als je op een goede dag besluit een zolderopruiming te doen en in één keer tien advertenties op de site wil zetten. Niemand wil dit dit over tien dagen spreiden.

In het afgelopen jaar hebben we ruim 92.000 advertenties van 17.000 unieke gebruikers in Vraag & Aanbod gehad. Op deze aantallen zijn het aantal gevallen van oplichting volgens mij nog steeds erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik denk dat je best een filter kunt verzinnen voor de advertenties van hardwarefreaky. Veel producten die populair zijn en een grote waarde vertegenwoordigen, korte registratieduur. Deze advertenties zijn jaarlijks op 1 hand te tellen. Marktplaats vraag geld voor het plaatsen van bepaalde advertenties met een hoge vraagprijs.

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit meen je niet, toen ik dit bericht zag zakte ik door de grond. Ik heb dus idd 2 ssd's besteld (althans dat dacht ik) dus 150,- weg GVD :( :( :( ! Ik ben meestal voorzichtig maar ik vertrouwde het account vanwege de "goede" recensies en karma, daarnaast kon je de ssd's ophalen. Natuurlijk heb ik sindsdien niet meer gehoord van hem.. Dit is de mail van hem :

Hoi Michel,

er zijn er nog 5 over, op het moment!

Indien je hem op wilt halen, laat even weten wanneer het je uitkomt (wel graag tijdens kantooruren ma/vrij 9tot5)
Voor versturen zou het geld overgemaakt mogen worden naar: xxxxxxxxx tnv yyyyyyyyyyy. Stuur me dan ook even je adres, en laat bij overschrijving je postcode achter, zodat ik de overschrijvingen nog enigzins uit elkaar kan houden!

Gr M

-------------------------------------------------------------------------
Ik zal er persoonlijk achter aan gaan of ik hem te pakken kan krijgen op welke manier dan ook (liefst fysiek) 8)
Ik hoop dat men hier in de toekomst wat tegen kan doen op tweakers.

EDIT: Mochten er nog andere gedupeerden zijn (waar ik vanuit ga) mail me aub voor verdere informatie (zoals het melden / opzetten van een aangifte bij de politie) : michelv1979@hotmail.com

Modbreak:Wat begrijp je niet aan "geen NAW gegevens vermelden"?

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 30-09-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Doe maar gewoon aangifte. Ik ken mensen die 4 schijven hebben besteld.
www.mijnpolitie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter123 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:04:
Doe maar gewoon aangifte. Ik ken mensen die 4 schijven hebben besteld.
www.mijnpolitie.nl
Zal ik zeker doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ik heb in ieder geval aangifte gedaan. Jammer, had rekeningnummer etc nog gecheckt *snip*

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Microkid schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:03:
[...]

Vanzelfsprekend bekijken wij dergelijke advertenties erg goed als er veel meldingen binnen komen. Wij kunnen echter op basis van de advertentie niet bepalen of het om oplichting gaat of niet. Ook bij deze advertentie niet. Zowel de informatie van de advertentie als van de verkoper gaven bij ons geen redenen om actie te ondernemen. Als iemand op basis van een advertentie van te voren wel kan bepalen dat het om oplichting gaat nodig ik hem van harte uit om bij ons te komen werken. Wellicht kan hij dan ook de lotto getallen voorspellen ;). Meestal blijkt pas achteraf of het wel of niet om oplichting gaat. Zoals al vaker vermeld: als je het niet vertrouwd haal dan de goederen op bij de verkoper, of laat onder rembours versturen. Dan ben je altijd zeker van je zaak.
Als je meldingen krijgt en dan tevens ziet dat iemand compleet nieuw is en geen enkele reactie heeft op tweakers moeten er toch belletjes gaan rinkelen lijkt mij. In hoeverre nemen jullie dan contact op met deze verkoper? Of is het echt eigen risico voor verkoper/koper? Ik vind het persoonlijk een erg slap excuus om de verantwoordelijkheid af te schuiven. Wel de lusten maar niet de lasten. Met lusten bedoel ik: bekend ICT verkoopplatform proberen te worden en daarmee je site promoten. Lasten: geen personeel er op zetten dat de zaak monitort op betrouwbaarheid en dan vooral na meldingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 16:12

bonzz.netninja

Niente baffi

Femme schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:52:
Wat betreft het opwerpen van drempels in Vraag & Aanbod: het is ons streven om met deze site een integraal platform te bieden waar consumenten met een interesse in technologie terecht kunnen voor al hun behoeften met betrekking tot de oriëntatie op een product en de aankoop, het gebruik en de uiteindelijke verkoop van het product aan een andere partij. Voor dat laatste is Vraag & Aanbod bedoeld. Ons platform is niet compleet als er in Vraag & Aanbod hoge drempels worden opgeworpen waardoor een deel van de bezoekers er niet van kan gebruikmaken. Een drempel zoals een maximum aantal advertenties per dag is nogal irritant als je op een goede dag besluit een zolderopruiming te doen en in één keer tien advertenties op de site wil zetten. Niemand wil dit dit over tien dagen spreiden.

In het afgelopen jaar hebben we ruim 92.000 advertenties van 17.000 unieke gebruikers in Vraag & Aanbod gehad. Op deze aantallen zijn het aantal gevallen van oplichting volgens mij nog steeds erg beperkt.
^^ met Femme. De nadelen van de drempels wegen niet op tegen de, tamelijk onzekere, winst die het kan opleveren. Maw ik geloof persoonlijk niet zo zeer in drempels

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
ManiacsHouse schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:00:
[...]

Als je meldingen krijgt en dan teven ziet dat iemand compleet nieuw is en totaal geen enkele reactie heeft op tweakers moeten er toch belletjes gaan rinkelen lijkt mij. In hoeverre nemen jullie dan contact op met deze verkoper? Of is het echt eigen risico voor verkoper/koper? Ik vind het persoonlijk een erg slap excuus om de verantwoordelijkheid af te schuiven. Wel de lusten maar niet de lasten. Met lusten bedoel ik :bekend ICT verkoopplatform proberen te worden en daarmee je site promoten. Lasten: geen personeel er op zetten dat de zaak monitort op betrouwbaarheid en dan vooral na meldingen...
Dat is wel zo, maar daar ga je mee akkoord met de voorwaarden en ik snap je het er niet mee eens ben of kan zijn.
Maar dat is gewoon zoals het is, ze kunnen ook heel V&A schrappen.
2e hands artikelen gaan altijd via Verkoper / Koper, eigenlijk vind ik het meer dan logisch Tweakers.net geen Politie agent speelt.
Ze bieden een mogelijkheid om als Tweakers samen te komen, dat er een rotte peer tussen zit hier en daar is natuurlijk vervelend en zou misschien bellen moeten gaan rinkelen.
Maar omdat iemand zelf de fout ingaat door iets te kopen bij een net geregistreerde gebruiker die XXX aanbied voor XXX met het idee het is 50euro goedkoper dan normaal voor een artikel die "nieuw is en over" klinkt al natuurlijk te mooi om waar te zijn.
Daar heeft Tweakers weinig mee te maken imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een drempel zoals een maximum aantal advertenties per dag is nogal irritant als je op een goede dag besluit een zolderopruiming te doen en in één keer tien advertenties op de site wil zetten. Niemand wil dit dit over tien dagen spreiden.

En hoevaak komt zo'n grote zonderopruiming nu echt voor? Raar dat je de uitzonderingen van oplichting wel aangeeft, maar dezelfde uitzondering gebruikt voor maximaal aantal advertenties argument.

Het hoeft niet links of rechts te zijn, net zoals het forum met aanvraag HK en (oude?) SG 50 posts, kan dit principe toch ook worden toegepast op V&A? In begin max 1 per dag, dan via karma of whatever kan je dit uitbreiden (face it, karma op dit moment is nutteloos buiten een pimpfactor).

Ik ben het zeker eens met Mektheb, je bent zelf de persoon die erin stinkt, maar een goed opgezette actie (zie de oude grote inkoopactie waar het afaik over 10k+ ging) is nog moeilijk tegen te gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Je spreekt hier over consumenten en verwacht (en hoopt) neem ik aan dat het groter gaat worden. Dan kun je er niet omheen om te gaan monitoren. De site is populairder aan het worden (zie o.a. verwijzingen in reclames) en daarmee creëer je ook meer mogelijkheden voor mensen met minder goede bedoelingen. Je hebt het over een beperkt aantal gevallen van oplichting. Als dat zo meevalt dan zie ik graag ook een getal. ;)
In 1 keer 10 advertenties plaatsen is best mogelijk en daar kun je best (vooral bij compleet nieuwe gebruikers) een check of on hold op zetten van 1 dag.
Mektheb schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:04:
[...]

Dat is wel zo, maar daar ga je mee akkoord met de voorwaarden en ik snap je het er niet mee eens ben of kan zijn.
Maar dat is gewoon zoals het is, ze kunnen ook heel V&A schrappen.
2e hands artikelen gaan altijd via Verkoper / Koper, eigenlijk vind ik het meer dan logisch Tweakers.net geen Politie agent speelt.
Ze bieden een mogelijkheid om als Tweakers samen te komen, dat er een rotte peer tussen zit hier en daar is natuurlijk vervelend en zou misschien bellen moeten gaan rinkelen.
Maar omdat iemand zelf de fout ingaat door iets te kopen bij een net geregistreerde gebruiker die XXX aanbied voor XXX met het idee het is 50euro goedkoper dan normaal voor een artikel die "nieuw is en over" klinkt al natuurlijk te mooi om waar te zijn.
Daar heeft Tweakers weinig mee te maken imho
Tuurlijk heb je eigenlijk verantwoordelijkheid. Maar als aanbieder van een site heb je ook je site te beschermen. Wat ik hierboven al aangeef, als je populariteit stijgt krijg je ook meer rotte appels. Als aanbieder van zo'n site zul je toch zeker wel toezicht moeten houden. De uiteindelijke oplichting heeft tweakers niet zo veel mee te maken. Maar voorkomen is beter dan genezen en je bouwt vertrouwen op naar je gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is hij weer terug?

V&A aangeboden: Logitech g510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
50 euro is hem te weinig
Verder is de prijs niet echt aantrekkelijk en de ad zal denk ik niet vlug verkocht zijn.
Haal maar vlug weg.

[ Voor 69% gewijzigd door peter123 op 30-09-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Apparte manier ja.
- Alleen vooraf betalen
- Alleen afhalen

Als je afhaalt of lansbrengt, kan je prima cash betalen toch. Hier zou eventueel een filter op kunnen met een melding: De gekozen opties van de aanbieder zijn twijfelachtig. Weet wat je doet.

Het zou denk ik ook niet geheel misstaan als er ook het aantal FP reacties bij komt, en het aantal forumposts (linkend naar de posthistory).

Als je toch niet aan drempels wil doen, maak het voor een potentieel slachtoffer dan ook zo makkelijk en informatief mogelijk om dingen te checken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je dan wat rond gaat zoeken, kom je wel veel 'eendagvliegjes' tegen, 1 reactie, 1 V&A, geen feedback.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 21:58
Je kunt ook voor jezelf de 'drempel' hoger leggen :) Dat je bijvoorbeeld niets koopt van iemand die vandaag pas is geregistreerd en helemaal geen post's heeft. Of een minimaal aantal positieve feedback. Mits je het gewoon af kan halen en contant betaald, want dan is er natuurlijk niets aan de hand.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Precies, je moet eerst weer een handeling doen. Terwijl het net zo eenvoudig op die advertentie-pagina te zetten.

Femme zegt geen drempels te willen leggen. Haal dan deze drempel weg.

Het is dan misschien info die op meerdere plekken staat. Maar het is gewoon handiger om alle relevante info waarop je je keuze gaat maken of je wel of niet tot koop overgaat, op 1 pagina kan zien. Dat is nu niet het geval.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Vraag gewoon of je het kunt afhalen en vraag het adres en tel nummer.
Als je het adres hebt en telefoonnummer, zeg dan dat je bij nader inzien het toch liever toegestuurd krijgt.
Dat ga ik bij twijfel maar eens doen.
Iemand kan zichzelf ook een positieve referentie geven, door aan te melden met andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Logitech 510 is niet Intel 510, waarmee jij het waarschijnlijk verward.
SinergyX schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:12:
[...]
En hoevaak komt zo'n grote zonderopruiming nu echt voor? Raar dat je de uitzonderingen van oplichting wel aangeeft, maar dezelfde uitzondering gebruikt voor maximaal aantal advertenties argument.
Ik heb er 2 maanden geleden een gehad. Ik denk dat ik wel aan 10+ advertenties zat in één dag.

Maar goed, ik had de ad van de Crucials ook gezien, en ik dacht direct; too good to be true. Daarom niet eens gereageerd. Altijd checken op registratiedatum en lange historie bij verzenden. Bij ophalen en ter plekke betalen kan je wellicht de gok wagen.

Misschien in een rood kader onder elke ad de zin; "if it looks too good to be true it probably is" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bartjuh schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:02:
Misschien in een rood kader onder elke ad de zin; "if it looks too good to be true it probably is" ?
Volgens mij is de algemene gedachte van de gebruikers in dit topic meer:
In een rood kader onder elke ad van mensen die net geregistreerd zijn / < x karma hebben de zin "Waarschuwing: Deze gebruiker lijkt geen actieve Tweakers gebruiker te zijn! Klik hier voor meer informatie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Joolee schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:12:
[...]
In een rood kader onder elke ad van mensen die net geregistreerd zijn / < x karma hebben de zin "Waarschuwing: Deze gebruiker lijkt geen actieve Tweakers gebruiker te zijn! Klik hier voor meer informatie."
Ja, dat is inderdaad een goed idee, en implementeerbaar! Voorkomt Marktplaats praktijken.

Eigenlijk koop ik ook zelden iets op Marktplaats met verzenden, alleen als het om kleine bedragen gaat, of met Paypal betaald kan worden. Ik haal het altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Joolee schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:12:
[...]

Dat klinkt als een goed idee.

Wat je echter niet moet vergeten is dat mensen die zich als een stel bloedhonden op een dergelijke advertentie storten ook even bij zichzelf mogen nagaan waar ze mee bezig zijn. Vier stukken hardware van twee maanden oud voor de helft van de nieuwprijs? Wat denk je dan? :')

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

peter123 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:43:
Vraag gewoon of je het kunt afhalen en vraag het adres en tel nummer.
Als je het adres hebt en telefoonnummer, zeg dan dat je bij nader inzien het toch liever toegestuurd krijgt.
Dat ga ik bij twijfel maar eens doen.
Iemand kan zichzelf ook een positieve referentie geven, door aan te melden met andere naam.
Vroeger kon je op T.net niet eens registreren als je een email-adres opgaf van een gratis provider, hotmail e.d. werden allemaal geweigerd. Dat is nu niet meer zo.

Nu kan je in een zeer korte tijd 50 user-accounts aanmaken, ads plaatsen, beoordelingen geven. etc..etc..

Maatjes van me heeft stuk of 5-6 email account en 5-6 marktplaats accounts. Hij overbied anderen, om te zorgen dat hun daar weer overheen gaan. Maar hij zoekt ook op z'n eigen adsvertenties, en komt concurenten tegen. Vervolgens bied ie met 2-3 accounts zijn hoogste bod voorbij, zodat het interessant wordt dat ze op zijn ad gaan bieden, en alsnog onder de cocurentie prijs zit.

Het kost wat tijd, maar je kan je winst er wel mee omhoog werken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Tweakers.net kan dus veel meer doen, maar misschien is het inderdaad een kwestie van willen.
Er moet toch iets te programmeren zijn waardoor tweakers.net een alert geeft? Neem de adv van oplichters, bekijk de systematiek en zet een filter. Deze hardwarefreaky heeft 1000 tot 20.000 euro gehad en dat is veel. Zijn bankrekening zal nu wel leeg zijn. Nog een eigenschap: vlak voor het weekend geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:35

Fiber

Beaches are for storming.

RaZ schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:36:
[...]
Maatjes van me heeft stuk of 5-6 email account en 5-6 marktplaats accounts. [...] Het kost wat tijd, maar je kan je winst er wel mee omhoog werken.
Fijne vrienden heb jij... ;)

Het zal allemaal nog wel net binnen de regels zijn, maar ik vind dit fraude. Maar goed, je bent er altijd zelf nog bij als je iets koopt of verkoopt. Iedereen kan zelf bepalen wat een redelijke prijs voor iets is en wat niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:44:
[...]

Fijne vrienden heb jij... ;)

Het zal allemaal nog wel net binnen de regels zijn, maar ik vind dit fraude. Maar goed, je bent er altijd zelf nog bij als je iets koopt of verkoopt. Iedereen kan zelf bepalen wat een redelijke prijs voor iets is en wat niet.
Dat klopt, maar je alertheid verslapt, vooral als je het nog nooit heb meegemaakt en alleen over gelezen. Ik zet ook wel eens een advertentie van iets waar ik snel van af wil tegen een lage prijs. Zo'n afgesloten dataproject klinkt best geloofwaardig. Er zijn genoeg bedrijven die na een maand de stekker uit iets trekken en een werknemer de spullen voor weinig geld aanbied. Heb dit zelf ook meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

peter123 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:43:
Tweakers.net kan dus veel meer doen, maar misschien is het inderdaad een kwestie van willen.
Er moet toch iets te programmeren zijn waardoor tweakers.net een alert geeft? Neem de adv van oplichters, bekijk de systematiek en zet een filter. Deze hardwarefreaky heeft 1000 tot 20.000 euro gehad en dat is veel. Zijn bankrekening zal nu wel leeg zijn. Nog een eigenschap: vlak voor het weekend geplaatst.
Wie zegt dat het zijn rekening is?

Kijkend naar wat ie aan had geboden, zou het me niets verbazen als hiervoor geldezels zijn gebruikt. Dat houd in dat de oplichters nagenoeg niet te achterhalen valt. De pakkans is vrij klein, en de geldezel zit met een probleem.

En als het platform dan niet adequaat en snel genoeg kan handelen, kan het heel snel gaan. Probeer maar eens 120km/uur te rijden in een 50km zone met drempels. Lukt niet. Zonder drempels, peanuts :P

@Fiber:
Tjah. Ik ken die gast al jaren (oud collega van me), en ik kwam er ook pas achter toen ik 1 maand geleden z'n laptop een verse installatie gaf. Toen vertelde die waarom die zoveel email-accounts had.

Goed, ik denk dat iedereen wel iemand kent die de boel ergens loopt te flashen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Vlak voor het weekend, zelfde tactiek.

Dit was de advertentie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kkmzr7WCvyFVRduQU6I7D1cC/medium.jpg

Het gaat dus vaak om meerdere schijven van dezelfde soort.

[ Voor 82% gewijzigd door peter123 op 30-09-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Puch-Maxi schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:54:
Er is al meerdere malen gepraat (al reeds vanaf 2008) over het verhogen van de 'V&A drempel' hier is op zich niets mis mee. Maar het druist volgens de modjes een beetje in tegen het concept van V&A.

[...]
Maar ook Verwijderd in "Oplichter".

Wel grappig dat het idee van het werken met een minimum aantal posts of karmapunten steeds weer terugkomt.
Maar Tweakers.net en de modjes zien het dus duidelijk niet zitten, omdat ze juist de drempel laag willen houden. Dat is natuurlijk hun goed recht. Overigens gaan we nu een beetje offtopic, het gaat hier immers om HardwareFreaky.
Dan koppel ik 30 producten aan topics, of post 50 nietszeggende posts en dan? Weet je nog niets over mij en mijn gedrag als verkoper. Wat je ook doet, je zal nooit zekerheid hebben of krijgen. Bij elke barrière jagen we ook goedwillende starters weg en dat maakt V&A een stuk minder interessant. Ik zou bovendien niet weten hoe ik online iemand zou moeten identificeren? Ik bedoel, met een rekening en ID van een money mule heb ik een sluitende identificatie maar ben je als slachtoffer nog steeds je geld kwijt.

Ik geloof in een open en transparante markt op V&A. Daarbij moeten ook de kopers een stukje verantwoordelijkheid nemen en een te mooie aanbieding ook met de nodige argwaan bezien. Het allerbelangrijkste bij dit soort zaken is : Blijf op je hoede! Als het te mooi is om waar te zijn dan is het vaak ook niet waar.

[ Voor 84% gewijzigd door zeef op 30-09-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Dit was niet echt te mooi om waar te zijn, maar een vrij normale advertentie. De prijs vond ik zelfs te hoog.
Waarschijnlijk bij een bod voor 1 schijf was hij vrij snel akkoord gegaan.
Je kunt zijn IP blokkeren. Je kunt het doorgeven aan andere sites. Je kunt voor het weekend een timer instellen voor nieuwkomers boven de 100 euro en meerdere producten van 1 soort.
Je kunt van alles doen zonder dat dit ten koste gaat van nieuwkomers.

Ik weet zeker dat hij zijn advertenties nu zo aanpast, dat ik het niet meer zal zien.
Het IP adres blokkeren en actie naar de politie toe vanuit tweakers.net zou fijn zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door peter123 op 30-09-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Reken maar dat de IP's geblokkeerd zijn en dat als de politie naar aanleiding van jullie meldingen en aangiften informatie opvraagt er een mooi gedocumenteerd pakket hun richting op gaat. Dat is namelijke de enige informatiestroom die ze willen : op aanvraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Hoe weet je dan dat het dezelfde verkoper was?
Of de vorige keer was nog niet geblokt?
Dit was zijn vorige IP maar misschien is het dynamisch bij ziggo?
http://whois.domaintools.com/84.105.149.60

Groet Peter

[ Voor 61% gewijzigd door peter123 op 30-09-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Jongens, waar zijn we mee bezig?
http://tweakers.net/aanbo...cht-actief-op-v-en-a.html

Volgens mij is dit niet de bedoeling?

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:59
We zijn bezig om een oplichter op te pakken die onze zuurverdiende centjes met leugens en valse beloften heeft afgetroggeld. Is daar iets mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Andros schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:57:
We zijn bezig om een oplichter op te pakken die onze zuurverdiende centjes met leugens en valse beloften heeft afgetroggeld. Is daar iets mis mee?
En die oplichter hopen jullie (je spreekt immers via ´we´), te pakken via dit soort advertenties?

Ik zou jullie richten op http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl, zoals jullie al gedaan hebben, en daar verzamelen. Ik kan me niet voorstellen dat GoT een verzamel plaats is voor gedupeerden van oplichting via V&A.

Straks staat V&A vol met advertenties met ´oplichters´ omdat die het product vanwege persoonlijke omstandigheden (overlijden?) een paar dagen te laat hebben verzonden. Nee bedankt.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik ben zelf een keer bijna opgelicht via V&A door een gebruiker die zich Acerman noemde:
Verkoper V&A lijkt niet te leveren. Welke procedure volgen?
Ik vermoed dat dit een andere oplichter is maar mogelijk is er een verband.

Acerman bleek een bekende van de politie te zijn:
http://www.facebookoplichters.nl/?content=detail&id=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Beta schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:55:
Jongens, waar zijn we mee bezig?
http://tweakers.net/aanbo...cht-actief-op-v-en-a.html

Volgens mij is dit niet de bedoeling?
Aangemeld via meldpunt.

@ TS, is dit nou de manier ?
zeef schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:10:
Reken maar dat de IP's geblokkeerd zijn en dat als de politie naar aanleiding van jullie meldingen en aangiften informatie opvraagt er een mooi gedocumenteerd pakket hun richting op gaat. Dat is namelijke de enige informatiestroom die ze willen : op aanvraag. :)
Denk je dit, of schrijf je dit als insider als een feit ? Daarmee doel ik dan op de IP blokkade.

[ Voor 41% gewijzigd door Yippie op 30-09-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Ik wilde alleen maar wat meer aandacht en hoop dat tweakes.net hier wat meer aan gaat doen. Ik ben het oneens met hun toch wat passieve houding. Maar dat is mijn mening.
Oplichters worden steeds sluwer en hij zal het zeker weer proberen en slagen.
Als tweakers.net niets doet zal ook dit hun V&A negatief beïnvloeden, dus het is ook in hun eigen belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chr1st14n
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 20:23
--Maybe beetje offtopic--

Misschien is het iets om een knop bij advertenties te zetten die men kan gebruiken als zij denken dat het om oplichting gaat. En dat als dit boven een bepaalde waarde komt dat er bij tweakers een belletje gaat rinkelen en dat er ietswat meer aandacht aan de advertentie word gegeven (of in de gaten gehouden word).
De waardes niet aan "gewone" gebruikers laten zien, zo blijft het onafhankelijk ("gewone" gebruikers kunnen niet zien hoe vaak er al geklikt is)

Dit verhoogt de drempel niet, maar vormt wel een soort van check.

en volgens mij is dit niet al te moeilijk om te realiseren.

[ Voor 22% gewijzigd door chr1st14n op 30-09-2011 22:16 ]

[Core i7-8700K] [Scythe Mugen 5 Black RGB] [ASUS Z-370-GAMING] [4x8gb DDR4-3000] [INNO3D RTX2070 Super] [250GB Samsung 960 EVO] [3x512TB Crucial MX500 (R0)] [Corsair 350D]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
peter123 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:59:
Ik wilde alleen maar wat meer aandacht en hoop dat tweakes.net hier wat meer aan gaat doen. Ik ben het oneens met hun toch wat passieve houding. Maar dat is mijn mening.
Als tweakers.net niets doet zal ook dit hun V&A negatief beïnvloeden, dus het is ook in hun eigen belang.
Je wilde meer aandacht, en besluit ook maar de regels te overtreden omdat jij zegt opgelicht te zijn.
Hoef je denk ik niet uit te leggen, dat als iemand fout is, dat niet betekent dat jij dat ook moet/kunt zijn.
Los van dat feit overtreed je de V&A regels.

Dat je het niet eens bent met het T.net beleid in deze, begrijp ik, beter dan je denkt.
Toch moet je het proberen ook uit hun oogpunt te bekijken. De beste manier is dan ook aangifte doen.

Als de officiele instellingen info van deze gebruiker opvragen, dan is daar reden voor, en zal, sterker nog, moet T.net meewerken. Probeer je emotie's niet te laten leiden in je gedrag en reactie's.

Op die manier zal men, en zeker ik, trachten je bij te staan met tips etc waar mogelijk.
Neemt niet weg, dat nog niet bewezen is dat de betreffende verkoper een oplichter is.
Dat die niet netjes handelt lijkt me wel duidelijk, en wellicht hebben jullie (gedupeerden) ook gelijk.

Verder nog een kleine ervaring van mijn zijde, n.a.v. mijn aangifte destijds (en van medegedupeerden) is de persoon wel degelijk aangepakt en voor het gerecht gebracht. Zure is nog wel, dat ik inmiddels 2 jaar na data geen cent terug heb gezien. Zat een heel persoonlijk drama achter, waar meneer wel helemaal zelf verantwoordelijk voor was. Hij had willens en wetens alles en iedereen inclusief partner opgelicht en geruineerd achter gelaten nadat het net zich om hem heen sloot.

Ik weet het, helaas geen positief verhaal, en zeker ook niet negatief bedoeld.
Helaas de werkelijkheid voor mij. Een hele dure les geweest, wat me niet weerhouden heeft om te handelen via V&A, maar wel stuk verstandiger/voorzichtiger. Dat programma's als opgelicht bijv. genoeg materiaal hebben om elke keer uitzendingen te maken zegt al genoeg. En dan behandelen zij alleen de voor hun interesante gevallen. Kan je nagaan hoe vaak het voorkomt, helaas ook dat is de maatschappij waar jij en ik inleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

chr1st14n schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:07:
--Maybe beetje offtopic--

Misschien is het iets om een knop bij advertenties te zetten die men kan gebruiken als zij denken dat het om oplichting gaat. En dat als dit boven een bepaalde waarde komt dat er bij tweakers een belletje gaat rinkelen en dat er ietswat meer aandacht aan de advertentie word gegeven (of in de gaten gehouden word).
De waardes niet aan "gewone" gebruikers laten zien, zo blijft het onafhankelijk ("gewone" gebruikers kunnen niet zien hoe vaak er al geklikt is)

Dit verhoogt de drempel niet, maar vormt wel een soort van check.

en volgens mij is dit niet al te moeilijk om te realiseren.
Die knop zit er al: de meldpunt knop. En nee, we gaan geen advertenties weghalen omdat men denkt dat het om oplichting gaat. Zonder concreet bewijs staan wij nergens. Wij handelen niet op basis van vermoedens. Pas als we steekhoudende argumenten en bewijs hebben zullen we ingrijpen. In principe gaan we altijd uit van de goeder trouw van alle gebruikers en hun advertenties.
Sowieso kijken we altijd naar de meldpunt entries, ongeacht hoeveel dit er zijn. Soms kunnen we direct ingrijpen, soms niet. Such is life.

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 30-09-2011 22:53 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Yippie schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:21:
[...]

Aangemeld via meldpunt.

@ TS, is dit nou de manier ?

[...]

Denk je dit, of schrijf je dit als insider als een feit ? Daarmee doel ik dan op de IP blokkade.
Feit.
peter123 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:59:
Wat we ook doen, je krijgt bij dit soort dingen nooit de 100% zekerheid die je wil. Toen we nog een minimum registratieperiode hadden was er echt niet minder gedoe in V&A. Want je maakt een account aan, doet een paar postjes of reacties op de FP en je gaat aan de slag in V&A. Verder terug in dit topic hebben Femme en Bonzz.ninja al uitgelegd waarom we V&A graag als open platform aanbieden.

Daarbij hoort wel alertheid van ons. Achter de schermen zijn we druk in de weer met fraudepreventie. Na marktplaats waren we de 2e in de proef bij het meldpunt internetoplichting. Ik vraag ook iedereen die benadeeld is om daar melding te doen van deze zaak. Het gaat er om dat we zoveel mogelijk klachten verzamelen opdat er zo snel mogelijk wordt opgetreden.

We zijn continu bezig met het monitoren van verdachte advertenties en handelaren. Hoe we dat doen ga ik natuurlijk niet hier vertellen, ik wil ze niet helpen met hun praktijken. We treden ook actief op. Als we iemand in de smiezen hebben dan wordt er vaker dan je denkt ingegrepen. Een tijdje geleden hebben we bijvoorbeeld honderden DM's verzonden naar potentiële slachtoffers van buitenlandse fraudeurs. Een hele hoop ellende is daarmee voorkomen. Dat doen we wel vaker maar dat hoor of merk je niet.

Natuurlijk geeft jullie en onze alertheid niet een complete bescherming. Het kan altijd misgaan ondanks de inzet van een ieder. Dat is spijtig en buitengewoon frustrerend maar helaas wel de realiteit. Wij blijven bezig met verbeteren van V&A, met de aanpak en preventie van fraude. Van jullie vraag ik om mee te helpen en verdachte advertenties te blijven signaleren voor ons. Ook dan blijft nog een probleem dat de fraude (of het sterkte vermoeden daarvan) wel onderbouwd zal moeten worden. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand ons mailt met FRAUDE OPLICHTING om een paar dagen later mailen dat het allemaal toch nog voor elkaar is en of we alsjeblieft de negatieve review willen weghalen.

Blijf opmerkzaam, blijf melden. Samen maken we V&A. :)

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 30-09-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.net kan een drempel opwerpen om oplichting tegen te gaan, een actieve rol hierin spelen, want dat over die minimale duur van registratie en/of posts/karmapunten is al regelmatig geopperd. Waarschijnlijk is het iets wat ook telkens weer terugkomt maar aan het einde van het liedje doet T.net er toch niets mee. De koper is zijn geld kwijt, de oplichter het geld rijker en T.net is juridisch toch ingedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Bedankt Zeef voor je reactie en toelichting.
Uiteraard is het te begrijpen dat jullie niet uit de doeken gaan doen hoe en wat.
Ik vind het al heel wat eerlijk gezegd, dat jullie dit topic open laten (tendentieuze titel) hoewel er mogelijk een goede reden voor is.

Jullie inspanningen om fraude/oplichting tegen te gaan worden zeker gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:57:
T.net kan een drempel opwerpen om oplichting tegen te gaan, een actieve rol hierin spelen, want dat over die minimale duur van registratie en/of posts/karmapunten is al regelmatig geopperd. Waarschijnlijk is het iets wat ook telkens weer terugkomt maar aan het einde van het liedje doet T.net er toch niets mee. De koper is zijn geld kwijt, de oplichter het geld rijker en T.net is juridisch toch ingedekt.
Ook met een registratieduur en karma grens heb je maar schijnveiligheid. Dat stelt niets voor bij het identificeren van een oplichter. Zoals ik al eerder zei : maak een account aan, ga wat producten koppelen en reviews invullen en je hebt in no time een bak karma zonder enige vorm van interactie. Dan kun je vrolijk aan de slag met je slechte praktijken. Het is een belemmering van goedwillenden en kwaadwillenden en andere frauduleuze figuren rem je hier allerminst mee af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chr1st14n
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 20:23
Microkid schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:49:
[...]

Die knop zit er al: de meldpunt knop. En nee, we gaan geen advertenties weghalen omdat men denkt dat het om oplichting gaat. Zonder concreet bewijs staan wij nergens. Wij handelen niet op basis van vermoedens. Pas als we steekhoudende argumenten en bewijs hebben zullen we ingrijpen. In principe gaan we altijd uit van de goeder trouw van alle gebruikers en hun advertenties.
Sowieso kijken we altijd naar de meldpunt entries, ongeacht hoeveel dit er zijn. Soms kunnen we direct ingrijpen, soms niet. Such is life.
OW damn, nooit echt op gelet... :P (oeps).

Maar was meer bedoelt als een soort van "to good to be true" knop.

[Core i7-8700K] [Scythe Mugen 5 Black RGB] [ASUS Z-370-GAMING] [4x8gb DDR4-3000] [INNO3D RTX2070 Super] [250GB Samsung 960 EVO] [3x512TB Crucial MX500 (R0)] [Corsair 350D]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:01:
[...]

Ook met een registratieduur en karma grens heb je maar schijnveiligheid. Dat stelt niets voor bij het identificeren van een oplichter. Zoals ik al eerder zei : maak een account aan, ga wat producten koppelen en reviews invullen en je hebt in no time een bak karma zonder enige vorm van interactie. Dan kun je vrolijk aan de slag met je slechte praktijken. Het is een belemmering van goedwillenden en kwaadwillenden en andere frauduleuze figuren rem je hier allerminst mee af.
Zoals ik zeg je kunt ook een FP/GoT post grens maken. Je kunt eigenlijk allerlei combinaties bedenken maar dat wordt onder het mom van 'het helpt toch niet' en we willen V&A een open platform houden van tafel geschoven.

Het is nog gelukkig dat die OCZ advertentie nu is onderschept. Ik vraag me af of dat zonder melding hier wel zou zijn gebeurd. Ik mag toch hopen dat zijn IP adressen geflagged staan bij T.net.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:16:
[...]

Zoals ik zeg je kunt ook een FP/GoT post grens maken. Je kunt eigenlijk allerlei combinaties bedenken maar dat wordt onder het mom van 'het helpt toch niet' en we willen V&A een open platform houden van tafel geschoven.

Het is nog gelukkig dat die OCZ advertentie nu is onderschept. Ik vraag me af of dat zonder melding hier wel zou zijn gebeurd. Ik mag toch hopen dat zijn IP adressen geflagged staan bij T.net.
We maken geen onderscheid in wat je doet bij karma. En ook een posteis, stel dat ik de 50 voor SG zou aanhouden dan is dat toch een piece of cake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:20:
[...]

We maken geen onderscheid in wat je doet bij karma. En ook een posteis, stel dat ik de 50 voor SG zou aanhouden dan is dat toch een piece of cake?
Waarom zou je überhaupt SG aanhouden als graadmeter? Even ter aanvulling het is toch een techsite, het lijkt me dan ook logisch om in die betreffende fora je posts te plaatsen :).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Laatst online: 20-09 13:16
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:16:
[...]
Ik zeg eerst €100.- doneren aan de personeelspot van T.net voordat je een advertentie kunt aanmaken 8)7

Kom op zeg. T.net legt keurig uit waarom ze er voor kiezen het zo te doen, en geven ook keurig aan dat ze monitoren en zelfs ingrijpen.

Als je dat niet aanstaat, wellicht zou je dan de dienst V&A niet moeten gebruiken. Niet vergeten dat je zelf ingestemd hebt met de plaatselijke huisregels. En als die je niet bevallen, niets of niemand weerhoudt je ervan om een oplichtersvrije marktplaats / V&A / EBay te gaan bouwen / faciliteren / bedenken.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:25:
[...]

Waarom zou je überhaupt SG aanhouden als graadmeter? Even ter aanvulling het is toch een techsite, het lijkt me dan ook logisch om in die betreffende fora je posts te plaatsen :).
Dus? 100 reacties in V&A?*

*= de grens voor SG toegang is 50 posts. Dat was vroeger ook de grens voor V&A voorzover ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aZuL2001 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:25:
[...]

(knip onzin)

Kom op zeg. T.net legt keurig uit waarom ze er voor kiezen het zo te doen, en geven ook keurig aan dat ze monitoren en zelfs ingrijpen.

Als je dat niet aanstaat, wellicht zou je dan de dienst V&A niet moeten gebruiken. Niet vergeten dat je zelf ingestemd hebt met de plaatselijke huisregels. En als die je niet bevallen, niets of niemand weerhoudt je ervan om een oplichtersvrije marktplaats / V&A / EBay te gaan bouwen / faciliteren / bedenken.
Let wel het gaat niet om mij hier. Ik vind het belangrijk dat V&A geen tweede MP wordt waar bedrog en oplichting schering en inslag is. Een volgens mij prima werkend feedback systeem is er reeds, nu nog een drempel zodat de meeste oplichters T.net V&A links laten liggen.

Ingrijpen komt erop neer dat het veelal nadat het kwaad is geschied plaatsvindt omdat zoals Microkid hieronder schrijft ze niet ingrijpen zonder steekhoudende argumenten. Met andere woorden de advertenties waar het hier om gaat konden van te voren helemaal niet worden verwijderd omdat de gebruiker toen nog niemand had opgelicht en er dus geen steekhoudende argumenten aanwezig waren om kopers te behoeden. Dit ondanks dat de advertenties riekte naar oplichting. Deze is ook niet voor niets door CLB gemeld bij het meldpunt.
Microkid schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:49:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:36:
[...]

Dus? 100 reacties in V&A?*

*= de grens voor SG toegang is 50 posts. Dat was vroeger ook de grens voor V&A voorzover ik me kan herinneren.
Laat ik dan eens wat opperen :P :
- 3 maanden registratie
- 100 tech gerelateerde posts (ex Spielerij) of 100 FP posts
- minimaal karma

wilde eigenlijk editten :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Laatst online: 20-09 13:16
Check, het was ook niet persoonlijk bedoeld.
Ik vind het belangrijk dat V&A geen tweede MP wordt waar bedrog en oplichting schering en inslag is. Een volgens mij prima werkend feedback systeem is er reeds, nu nog een drempel zodat de meeste oplichters T.net V&A links laten liggen.
Snap ik, ben ik met je eens.
Het is alleen lastig om een toegankelijk systeem te verzinnen met drempels.
Trek die lijn maar eens door naar de steeds terugkerende discussie over afbeeldingen in posts, en rode kadertjes. Je kunt niet alles met technische oplossingen tackelen.

In the end is het aan Tweakers.net zelf om hier een keuze in te maken.
Het is hun reputatie, en imho zijn ze daar echt wel zuinig op ;)

Welke grens je ook wil trekken, garanties krijg je toch niet.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aZuL2001 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:56:
Welke grens je ook wil trekken, garanties krijg je toch niet.
Klopt als een bus, ik ben zelf een keer belazerd via V&A door iemand met 10K posts, hoge V&A feedback score en iets van >30K karma. Uiteindelijk heb ik mijn geld teruggekregen en hij heeft het product teruggenomen.

Wat ook al een vooruitgang zou zijn is dat mensen direct in de advertentie worden geconfronteerd met het feit dat een betreffende gebruiker pas kort is geregistreerd en geen of weinig posts heeft. Dit schrikt een potentiële koper mogelijk gelijk weer wakker.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Tweakers.net wil geen eisen stellen aan duur van de registratie of positieve feedback. Helemaal goed.

Nogmaals analyseer de systematiek van de oplichters en blokkeer het sturen van DM, mail of ander contact met de adverteerder als deze verdacht is. Je hoeft niet alle advertenties handmatig te screenen.

Het is mooi dat tweakers.net achter de schermen druk is met deze zaken en dat geloof ik ook graag. De meldpunt knop kan ook worden misbruikt als je iemand op het forum niet mag bijv.

Overigens vind ik het nog steeds vreemd dat dezelfde oplichter een week later weer een advertentie kan plaatsen. Het IP was toch geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:46:
[...]

Let wel het gaat niet om mij hier. Ik vind het belangrijk dat V&A geen tweede MP wordt waar bedrog en oplichting schering en inslag is. Een volgens mij prima werkend feedback systeem is er reeds, nu nog een drempel zodat de meeste oplichters T.net V&A links laten liggen.

Ingrijpen komt erop neer dat het veelal nadat het kwaad is geschied plaatsvindt omdat zoals Microkid hieronder schrijft ze niet ingrijpen zonder steekhoudende argumenten. Met andere woorden de advertenties waar het hier om gaat konden van te voren helemaal niet worden verwijderd omdat de gebruiker toen nog niemand had opgelicht en er dus geen steekhoudende argumenten aanwezig waren om kopers te behoeden. Dit ondanks dat de advertenties riekte naar oplichting. Deze is ook niet voor niets door CLB gemeld bij het meldpunt.

[...]
Als je zo strak erop gaat zitten dan kan elke starter het wel vergeten. Vergis je niet voor elke foute advertentie zijn er honderden goed. Het middel dat je voorstelt is erger dan de kwal. Enige remedie is ophouden met V&A. Dan gaat alles achter de schermen per mail of DM en heb je helemaal geen houvast. Ook komt het vaak genoeg voor dat iemand aanvankelijk roept "OPGELICHT" maar dat het een paar dagen later toch nog rond komt. Ondertussen heb ik in jouw systeem de verkoper tenminste al geIPbanned. Ik vraag me af hoe jij het zou vinden als je opeens de site niet meer opkomt omdat het pakje dat je verzonden hebt vertraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter123 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:19:
Overigens vind ik het nog steeds vreemd dat dezelfde oplichter een week later weer een advertentie kan plaatsen. Het IP was toch geblokkeerd?
Ander IP. Er zijn zat mensen die klonen registeren nadat het orginele IP geband is. Een bepaalde V&A oplichter heeft al meer dan 10 accounts versleten...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
peter123 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:19:
Tweakers.net wil geen eisen stellen aan duur van de registratie of positieve feedback. Helemaal goed.

Nogmaals analyseer de systematiek van de oplichters en blokkeer het sturen van DM, mail of ander contact met de adverteerder als deze verdacht is. Je hoeft niet alle advertenties handmatig te screenen.

Het is mooi dat tweakers.net achter de schermen druk is met deze zaken en dat geloof ik ook graag. De meldpunt knop kan ook worden misbruikt als je iemand op het forum niet mag bijv.
Dat valt wel mee hoor, we hebben dat zo in de smiezen. We hebben meer dingen om te checken dan IP alleen.
Je gaf zelf al het antwoord :
peter123 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:31:
Hoe weet je dan dat het dezelfde verkoper was?
Of de vorige keer was nog niet geblokt?
Dit was zijn vorige IP maar misschien is het dynamisch bij ziggo?
http://whois.domaintools.com/84.105.149.60

Groet Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Dank voor je antwoord.
Ik zal de gegevens bij www.opgelichtopinternet.nl achterlaten. Meer kan ik denk ik niet doen.
Gelukkig ging het bij mij maar om een klein bedrag. (93 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:20:
[...]

Als je zo strak erop gaat zitten dan kan elke starter het wel vergeten.
Dat is natuurlijk onzin. Een starter moet zich eerst bewijzen binnen de community voordat hij gebruik kan maken van een feature van die community. Wil je even snel wat verkopen dan zijn er genoeg alternatieven zoals MP en speurders.
Vergis je niet voor elke foute advertentie zijn er honderden goed.
Elke foute advertentie is er een te veel en zeker als het een advertentie is die direct verschillende Tweakers dupeert zoals onderhavige. En deze oplichter is nog niet klaar want hij probeerde het vandaag opnieuw en misschien in de komende tijd ook weer.
Het middel dat je voorstelt is erger dan de kwaal. Enige remedie is ophouden met V&A. Dan gaat alles achter de schermen per mail of DM en heb je helemaal geen houvast.
Waarom is het middel precies erger dan de kwaal? Op deze manier maak je het voor oplichters een stuk moeilijker om hun praktijken toe te passen in V&A. Door te stellen dat V&A dan maar dicht moet is de situatie onnodig in het extreme trekken. Op die manier discussiëren is weinig zinvol.
Ook komt het vaak genoeg voor dat iemand aanvankelijk roept "OPGELICHT" maar dat het een paar dagen later toch nog rond komt. Ondertussen heb ik in jouw systeem de verkoper tenminste al geIPbanned. Ik vraag me af hoe jij het zou vinden als je opeens de site niet meer opkomt omdat het pakje dat je verzonden hebt vertraagd is.
Ik snap niet waar je heen wilt met deze tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10
zeef schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:20:
[...]

Niet echt, ik kan alle vijftig posts namelijk zo opzoeken en nagaan of het gaat om "ons soort mensen". Want dat is namelijk de meerwaarde van V&A boven marktplaats, de gedachte dat ik niet door vijfhonderd mails met gebrekkig nederlands en moeilijke marrokanen hoef heen te waden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 01:02:
[...]
Ik snap niet waar je heen wilt met deze tekst.
Dat er vaak moord en brand geschreeuwd wordt maar dat er achteraf niets aan de hand was .Daarmee wil ik deze zaak niet mee vergelijken maar in de dagelijkse praktijk van V&A komt het heel vaak voor.

Alle beperkingen die jullie noemen gaan me echt te ver. Tweakers moet er voor iedereen zijn. Niet een 'ons soort mensen' clubje worden. Maar wat let je om deze regels voor jezelf aan te houden? Doe geen zaken met een verkoper die minder dan drie maanden actief is en weinig posts heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:47
zeef schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 02:09:
[...]

Dat er vaak moord en brand geschreeuwd wordt maar dat er achteraf niets aan de hand was .Daarmee wil ik deze zaak niet mee vergelijken maar in de dagelijkse praktijk van V&A komt het heel vaak voor.

Alle beperkingen die jullie noemen gaan me echt te ver.
Juist! Ik dacht dat T.net een community was en dat dergelijke dingen niet door één persoon worden beslist. Een polletje op de FP doet wonderen denk ik dan.... :o
Tweakers moet er voor iedereen zijn. Niet een 'ons soort mensen' clubje worden.
Volgens mij is T.net gewoon standaard al een "ons soort clubje". Kijk maar eens voor de gein naar de V&A. Als ik daar een koelkast (en nee, geen walking fridge) ga aanbieden dan mag dat niet, want het valt niet in "ons straatje". Dus het is bij voorbaat al een site voor de wat specifiekere dingen (V&A, nieuws, forum), waar "ons soort mensen" kunnen vertoeven.

Ik begrijp volkomen dat hoge drempels onwenselijk zijn en ik weet ook dat hier al over meerdere topics woorden zijn gezegd, maar mij lijkt dat er toch ergens iets in mogelijk moet zijn. Enige vrijheid is niet verkeerd, maar persoonlijk vind ik wat er nu wordt gezegd een verslechtering, gezien ik het laatste halfjaar vaak het gevoel heb dat ik op Marktplaats zit. De echte diehards, die ook wat bijdragen op T.net, hebben strakke ads, niets op aan te merken, maar beginnelingen... zelfs op MP maak ik nog niet zulke ads van baggerkwaliteit. :+ :'( (dit is dan nog buitenom het oplichtingenverhaal, maar ik dacht dit past hier ook wel bij)

Ik denk dat als je een serieuze beginneling bent, je best de regels en drempels respecteert en dat je wel wilt werken om bijv. ads te mogen plaatsen. In principe is dit hele verhaal toch precies hetzelfde als de extra's die je kunt "kopen" met karma, voordat je eigen fotoalbum kunt opengooien moet je ook nuttig zijn, waarom dan niet bij het plaatsen van ads? Nou heeft het fotoalbum een hoge drempel, totaal niet vergelijkbaar en lang niet voor iedereen interessant, dus dat is misschien niet een goede vergelijking qua investering/drempelhoogte.

Zolang de drempel reëel is, verwacht ik dat iedere serieuze persoon (=goed Tweakervolk) dit respecteert. De precieze invulling en definitie van "drempel" en "nuttig zijn" zijn natuurlijk vaag om daar nu invulling aan te geven, omdat dit voor iedereen anders is. Wellicht dat een poll wonderen doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10
zeef schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 02:09:
[...]
Alle beperkingen die jullie noemen gaan me echt te ver. Tweakers moet er voor iedereen zijn. Niet een 'ons soort mensen' clubje worden. Maar wat let je om deze regels voor jezelf aan te houden? Doe geen zaken met een verkoper die minder dan drie maanden actief is en weinig posts heeft. :)
Huh? Huh? Wat snap je nou niet dat juist de meerwaarde van een community is? Dat is juist de homogeniteit waar elke groep homo sapiens naar op zoek is. Oplichters horen daar niet tussen, vandaar de felle reacties hier en de historisch vaak gebruikte manier om drempels op te werpen en je homogeniteit aan te tonen via toegangsrituelen. Als je dat niet niet beaamt dan heb je er of niet diep genoeg over nagedacht of je hebt de kortzichtige commerciële pet op, waardoor je de waarde van groei van een community boven die van intrinsieke waarde van de huidige community zet.

Ik snap dat je termen als "ons soort mensen" associeert met dikke VVDérs die Marie-Clair naar de hockeyclub rijden, maar ik bedoel het puur in de context van een homogene community waar je dus geen hardwarefreakies in wilt die geld ontrekken aan die community op illegale wijze. net als dat je geen helpdesk topics wilt en mensen die geen moeite doen.
Natuurlijk moet je vervolgens geen drempels opwerpen die de gebruiksvriendelijkheid van je service te hard naar beneden halen, maar het is toch niet teveel gevraagd dat iemand een maandje is geregd en een op waarde te schatten postje op het forum heeft gedaan?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Modbreak:Mag het weer on-topic aub? Het gaat hier over de gedupeerden van HardwareFreaky, niet over hoe we V&A kunnen verbeteren. Als je daar over wilt discussieren start je maar een nieuw topic.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een poging gedaan om een SSD bij hem te kopen. Hij zou uit winsum komen en daar werken en de schijven op kantoor hebben liggen. Wel kreeg ik een mailtje terug dat ik langs kon komen, echter toen ik een tijd wou afspreken niets meer gehoord. Dus geen typish aandringen op opsturen verhaal.

Helaas daarna echter niets meer van gehoord. Nu krijg ik net een DM van zeef dat mensen zijn opgelicht. Hopelijk kunnen die iets aanvangen met deze info, al frees ik van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net aangifte gedaan, ik hoop dat Tweakers ook zo vriendelijk wil zijn om mij hiervan een bevestiging te sturen van ontvangst (dit zou volgende de politie moeten gebeuren) maar daar heb ik wel vertrouwen in ;) .

Ik hoop alleen op een ding en dat is dat het NIET zijn echte naam is (xxxxx). Wat houdt dit namelijk in, dat de bank dit van te voren had moeten verifiëren, komt dit niet overeen dan moeten ze namelijk je geld direct terug storten.
Even af wachten dan maar en hopen op het beste!

Modbreak:Geen NAW gegevens!

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 01-10-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hebben jullie al gegoogled op zijn bank rekening nummer? dat wil nog wel eens resultaten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:16:
Ik hoop alleen op een ding en dat is dat het NIET zijn echte naam is (xxxxx). Wat houdt dit namelijk in, dat de bank dit van te voren had moeten verifiëren, komt dit niet overeen dan moeten ze namelijk je geld direct terug storten.
Dat doen banken slechts steekproefsgewijs, voor zover ik weet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Philflow schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:32:
Hebben jullie al gegoogled op zijn bank rekening nummer? dat wil nog wel eens resultaten opleveren.
Ja, daar kwam niets uit. Zijn rekeningnummer was ook niet geregistreerd bij het Meldpunt Internetoplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:16:
Zo net aangifte gedaan, ik hoop dat Tweakers ook zo vriendelijk wil zijn om mij hiervan een bevestiging te sturen van ontvangst (dit zou volgende de politie moeten gebeuren) maar daar heb ik wel vertrouwen in ;) .

Even af wachten dan maar en hopen op het beste!

Modbreak:Geen NAW gegevens!
Ik kan je aangifte niet bevestigen want dat loopt echt buiten ons om. Elk verzoek voor informatie vanuit de politie zal ik per omgaande beantwoorden. Daar kun je op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie al een topic gemaakt op opgelichtopinternet.nl? Hier is het namelijk wel toegestaan om alle mogelijke gegevens over deze persoon te plaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman321
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 17:20
Naar welke rekening hebben jullie geld overgemaakt?, ik heb hier een ING rekening van hem. (Niet gedupeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:47
Blijkbaar loopt die HardwareFreaky aka *snip* nu ook op Marktplaats. Nu 17x m4 (64GB) voor 55 euro. Ongelofelijk zo'n gast, echter gelukkig buiten de deur voor T.net.

WTF, blijkbaar heeft hij ook nog 17x een GTX295, 17x een Acer Aspire en 17x Intel Q9550. :X

Modbreak:Welk gedeelte van "geen persoonsgegevens" had je niet begrepen? Dit is dan ook de laatste keer. Per heden is dit topic zero tolerance. Verdere persoonsgegevens leiden direct tot een ban. Me dunkt dat het nu wel vaak genoeg gemodbreakt was. Ook al is het elders te zien, we weten niet of het om echte namen gaat. Mensen zouden zelfs iemand kunnen proberen zwart te maken door misbruik van de naam.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel87 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:38:
Blijkbaar loopt die HardwareFreaky aka *snip* nu ook op Marktplaats. Nu 17x m4 (64GB) voor 55 euro. Ongelofelijk zo'n gast, echter gelukkig buiten de deur voor T.net.

WTF, blijkbaar heeft hij ook nog 17x een GTX295, 17x een Acer Aspire en 17x Intel Q9550. :X
Die gaat weer flink cashen :(.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

marcel87 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:38:
Gelijk gemeld bij Martkplaats. Kunnen jullie ook doen door de knop "In strijd met de regels" te gebruiken rechts onder aan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Philflow schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:04:
Ik ben zelf een keer bijna opgelicht via V&A door een gebruiker die zich Acerman noemde:
Verkoper V&A lijkt niet te leveren. Welke procedure volgen?
Ik vermoed dat dit een andere oplichter is maar mogelijk is er een verband.

Acerman bleek een bekende van de politie te zijn:
http://www.facebookoplichters.nl/?content=detail&id=1
wtf, van hem heb ik ooit een moto droid gekocht :X

en oplichting kan je het best tegengaan door reacties op advertenties toe te staan waardoor men elkaar kan waarschuwen? bv met pas geregistreerde gebruikers

moet wel zeggen dat ik reacties op mijn advertenties altijd uitschakel, mede door het vele offtopic gelul van enkele die niet eens de intentie hebben om iets te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dan meld je zulke opmerkingen en dan wordt 't netjes weggehaald.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:57:
[...]

Ik kan je aangifte niet bevestigen want dat loopt echt buiten ons om. Elk verzoek voor informatie vanuit de politie zal ik per omgaande beantwoorden. Daar kun je op rekenen.
Sorry voor het vermelden van de gegevens, alhoewel ik dit in dit geval niet zo snap maar dat ter zijde.

Wat betreft de aangifte, de politie informeerde mij per mail dat het werd nagetrokken bij jullie, Ik zou dan per mail een bevestiging van de politie en jullie moeten krijgen dat dit gebeurd was. Gelieve dit even goed in de gaten houden a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:10:
[...]

Sorry voor het vermelden van de gegevens, alhoewel ik dit in dit geval niet zo snap maar dat ter zijde.
Omdat het toch veel gebeurt, en blijkbaar niet duidelijk is waarom niet, wat uitleg:

Het publiceren van persoonsgegevens is iets wat zonder zwaarwegende en dringende reden niet mogen doen. En dan moet je denken in de richting van mensenlevens of grootschalige recidive. Net zoals je niet zelf posters mag gaan rondhangen dat Henkie op nummer 33 volgens jou een dief is omdat keer een appel heeft gejat bij de groenteman. Heb je vermoedens of bewijs, dan meld je dat bij politie, net zoals de gedupeerde.

Iemand is namelijk onschuldig tot het tegendeel bewezen is; en of het bewezen is zal een rechter moeten bepalen. En niet voor niets. Het internet mag een heel handige plek zijn om informatie te vinden en uit te wisselen, maar iets wat op internet beland is niet zomaar meer weg. Ook als plaatser van gegevens ben je niet zonder risico, en niet eens alleen als iemand die je als persoon aan iets koppelt onschuldig is. Simpel gezegd ligt dat aan de mate waarin een heksenjacht gevoerd wordt tegenover de aard van hoe het publieke belang gediend wordt.
Artikel 261 Wetboek van Strafrecht
  1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
  2. Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
  3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Het te goeder trouw kunnen aannemen wil dus zeggen dat je bewijzen in handen hebt waarvan je zeker weet dat de rechter die overtuigend vindt. En dan nog: zoals gezegd moet er ook een algemeen belang zijn, waarbij je erop moet rekenen dat dat zwaarwegend moet zijn. Vandaar.

Internetoplichting begeeft zich daarmee al op een grens, en naar mijn inschatting vaak al daar overheen. Een soortgelijke site is al eens via de rechter neergehaald. Nu hebben ze daar wellicht nog wat luxe dat ze enigszins onder de radar zitten, maar gezien de gegevens die verzameld worden, kan ik me een scenario indenken dat als ik kwaad wil, ik daar een onschuldig iemand aan de schandpaal kan nagelen. Doe je dat bij de verkeerde dan is die site ook goed aan de beurt.

We werken samen met mijnpolitie.nl, we verlenen op aanvragen ook volledige medewerking tot zelfs suggesties aangaande methodes en alvast verzameld onderzoek. Dus: altijd aangifte doen. Één aangifte maakt weinig prioriteit, dus denk niet dat een ander dat al wel gedaan heeft. Hoe meer, hoe meer kans op effect en mogelijk geld terug.
En dát is de weg. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12
Edit: never mind.. ik word een beetje achterdochting van al die "beëindigde projectjes" met bulkaanbiedingen van dure spullen.

[ Voor 55% gewijzigd door CopyCatz op 02-10-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

Meer mensen waar mijnpolitie.nl struikelt op een Diginotar (...) certificaat?

Als in: de links die de mijnpolitie.nl error page geeft hebben een Diginotar cert.

NL
Er is een fout opgetreden

Er is iets fout gegaan bij het verwerken van het formulier.
Mogelijk heeft u te lang gewacht voordat u voor "verder" koos.
Onze excuses voor het ongemak.
Misschien kunnen de volgende suggesties u helpen.
Wilt u een melding internetoplichting doen?
Wilt u een andere melding doen?
Of wilt u naar Mijnpolitie.nl gaan?
© 2011 · YourRequest

[ Voor 46% gewijzigd door wkb op 03-10-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
wkb schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:04:
[...]

Meer mensen waar mijnpolitie.nl struikelt op een Diginotar (...) certificaat?

Als in: de links die de mijnpolitie.nl error page geeft hebben een Diginotar cert.
De site https://www.mijnpolitiebureau.nl/ maakt inderdaad gebruik van diginotar certificaten. En niet alleen dat, het vertificaat is ook al enkele maanden verlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kees op 03-10-2011 11:20 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

Kees, bedankt voor de snelle response.

Hebben we dus een nieuw probleem: gaan we wel of niet aangifte doen via een kennelijk incompetent beheerd stukje overheids IT?

[ Voor 63% gewijzigd door wkb op 03-10-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet welke site dat is waar jullie naar linken :?.

Deze https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml heeft een certificaat van Getronics.

Via hier kun je aangifte doen: https://www.mijnpolitie.nl/meldingio.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Floppus bedankt voor je reactie, i.i.g. zeer verhelderend en ook enigzins begrijpbaar nu!

Wat betreft de getroffen mensen, gelieve allemaal te mailen naar michelv1979@hotmail.com.

Tot nu toe hebben 2 mensen gemaild met alle informatie die ze hadden. We proberen dit te bundelen en dit te overhandigen aan de de politie. Het is belangrijk dat IEDEREEN zich meldt. Des te meer mensen zich melden des te sneller wordt overgegaan tot aangifte bij de politie en zal men er sneller tot actie over gaan.

Dit is ook belangrijk voor Tweakers, pas als genoeg mensen zich melden zal dit leiden, vanuit de Politie, tot het vragen van informatie naar Tweakers toe!
Ik hoop dat iedereen zich snel meldt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgezien van wat mensen bundelen, zou ik aanraden dat iedereen individueel aangifte doet via mijnpolitie.nl. Dan komt ook alles gelijk in hetzelfde systeem, en zal eerder een patroon zichtbaar zijn of duidelijk worden dat het geen incident is.

Ter illustratie krijgen ook wij met grote regelmaat meldingen over oplichting die dan na een paar dagen alsnog opgelost zijn. Nu is dat hier niet van toepassing, maar het is standaard wel de eerste gedachte omdat het bij het overgrote merendeel onnodige paniek blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03 10:23
Zo, ik zag die ssd al staan, niet op gereageerd. Nou blijkt ie gewoon geen 8km van me vandaan te wonen!
(ten minste daar kunnen ze gehaald worden volgens zijn ad.)
jammer dat zulke mensen nog rondlopen...

Succes met de politie jongens!

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Modbreak:Laatste waarschuwing: hou het on-topic, anders gaat dit topic direct dicht. Er is nu voldoende gewaarschuwd. Replies over hoe we V&A beter kunnen maken of hoe je je kan weren tegen malafide verkopers horen elders thuis. Het gaat hier over Hardwarefreaky, niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337LutZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 20:13
Ik ben ook opgelicht door HardwareFreaky. Ik moet echter bij de aangiftesite de email van hem aangeven, is die bekend? anders zou ik onbekend@onbekend.nl moeten invoeren.

Is er ook een IP adres bekend?

[ Voor 9% gewijzigd door 1337LutZ op 03-10-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1337LutZ schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:20:
Ik ben ook opgelicht door HardwareFreaky. Ik moet echter bij de aangiftesite de email van hem aangeven, is die bekend? anders zou ik onbekend@onbekend.nl moeten invoeren.

Is er ook een IP adres bekend?
Ik begrijp hieruit dat je enkel per DM contact hebt gehad? Dan zou ik gewoon een streepje invullen of zoals je zelf zegt onbekend. Bij toelichting kun je dan schrijven dat je enkel per Tweakers.net Direct Message hebt gehandeld met de oplichter.

Zij zullen vast de aangiftes toch wel aan elkaar linken op basis van bankrekeningnummer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337LutZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 20:13
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:40:
[...]

Ik begrijp hieruit dat je enkel per DM contact hebt gehad? Dan zou ik gewoon een streepje invullen of zoals je zelf zegt onbekend. Bij toelichting kun je dan schrijven dat je enkel per Tweakers.net Direct Message hebt gehandeld met de oplichter.

Zij zullen vast de aangiftes toch wel aan elkaar linken op basis van bankrekeningnummer.
heb alleen contact gehad via de direct mail functie van tweakers.net dus geen email gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Zijn e-mailadres is *snip*

Modbreak:http://www.iusmentis.com/...privacy/persoonsgegevens/
Persoonsgegevens zijn alle gegevens waarmee een bepaald individu geïdentificeerd kan worden. Het bekendste voorbeeld zijn naam- en adresgegevens. Ook e-mailadressen en bijvoorbeeld MSN-accounts worden gezien als persoonsgegevens.
U mag zich over 3 dagen melden voor een unban.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien dit topic behoorlijk van het onderwerp begint af te dwalen en ik tweakers hier niet meer mee wil belasten (voor lopig althans, totdat de politie zich hopelijk meldt) kunnen gedupeerden die deze zaak verder willen doorzetten zich melden bij mij michelv1979@hotmail.com.

Er is een speciaal topic aangemaakt op OpgelichtOpInternet. De directe link geef ik niet i.v.m. de regels van tweakers. Mocht dit wel mogen (modjes ik hoor het graag!) :) dan plaatsen we deze alsnog. Misschien wel handig zodat het topic eventueel gesloten kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Mooi initatief.
Heeft iemand al iets van de politie vernomen?
Ik nog niets.
Heeft tweakers als iets gehoord van de politie?
Is al weer enige tijd geleden en deze gast kan gewoon doorgaan op marktplaats...jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

En bij deze de link naar OpgelichtOpInternet : http://www.opgelichtopint.../YaBB.pl?num=1317805138/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:35:
Aangezien dit topic behoorlijk van het onderwerp begint af te dwalen en ik tweakers hier niet meer mee wil belasten (voor lopig althans, totdat de politie zich hopelijk meldt) kunnen gedupeerden die deze zaak verder willen doorzetten zich melden bij mij michelv1979@hotmail.com.

Er is een speciaal topic aangemaakt op OpgelichtOpInternet. De directe link geef ik niet i.v.m. de regels van tweakers. Mocht dit wel mogen (modjes ik hoor het graag!) :) dan plaatsen we deze alsnog. Misschien wel handig zodat het topic eventueel gesloten kan worden!
Mag. Zie ^^ :)
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Per 2 oktober: zero tolerance wat betreft het plaatsen van persoonsgegevens.

Topic over deze zaak bij opgelicht op internet : klik