Gedupeerden van verkoper HardwareFreaky

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net aangifte gedaan, ik hoop dat Tweakers ook zo vriendelijk wil zijn om mij hiervan een bevestiging te sturen van ontvangst (dit zou volgende de politie moeten gebeuren) maar daar heb ik wel vertrouwen in ;) .

Ik hoop alleen op een ding en dat is dat het NIET zijn echte naam is (xxxxx). Wat houdt dit namelijk in, dat de bank dit van te voren had moeten verifiëren, komt dit niet overeen dan moeten ze namelijk je geld direct terug storten.
Even af wachten dan maar en hopen op het beste!

Modbreak:Geen NAW gegevens!

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 01-10-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Hebben jullie al gegoogled op zijn bank rekening nummer? dat wil nog wel eens resultaten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:16:
Ik hoop alleen op een ding en dat is dat het NIET zijn echte naam is (xxxxx). Wat houdt dit namelijk in, dat de bank dit van te voren had moeten verifiëren, komt dit niet overeen dan moeten ze namelijk je geld direct terug storten.
Dat doen banken slechts steekproefsgewijs, voor zover ik weet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Philflow schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:32:
Hebben jullie al gegoogled op zijn bank rekening nummer? dat wil nog wel eens resultaten opleveren.
Ja, daar kwam niets uit. Zijn rekeningnummer was ook niet geregistreerd bij het Meldpunt Internetoplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 07:15
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:16:
Zo net aangifte gedaan, ik hoop dat Tweakers ook zo vriendelijk wil zijn om mij hiervan een bevestiging te sturen van ontvangst (dit zou volgende de politie moeten gebeuren) maar daar heb ik wel vertrouwen in ;) .

Even af wachten dan maar en hopen op het beste!

Modbreak:Geen NAW gegevens!
Ik kan je aangifte niet bevestigen want dat loopt echt buiten ons om. Elk verzoek voor informatie vanuit de politie zal ik per omgaande beantwoorden. Daar kun je op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie al een topic gemaakt op opgelichtopinternet.nl? Hier is het namelijk wel toegestaan om alle mogelijke gegevens over deze persoon te plaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman321
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 17:20
Naar welke rekening hebben jullie geld overgemaakt?, ik heb hier een ING rekening van hem. (Niet gedupeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:52
Blijkbaar loopt die HardwareFreaky aka *snip* nu ook op Marktplaats. Nu 17x m4 (64GB) voor 55 euro. Ongelofelijk zo'n gast, echter gelukkig buiten de deur voor T.net.

WTF, blijkbaar heeft hij ook nog 17x een GTX295, 17x een Acer Aspire en 17x Intel Q9550. :X

Modbreak:Welk gedeelte van "geen persoonsgegevens" had je niet begrepen? Dit is dan ook de laatste keer. Per heden is dit topic zero tolerance. Verdere persoonsgegevens leiden direct tot een ban. Me dunkt dat het nu wel vaak genoeg gemodbreakt was. Ook al is het elders te zien, we weten niet of het om echte namen gaat. Mensen zouden zelfs iemand kunnen proberen zwart te maken door misbruik van de naam.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel87 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:38:
Blijkbaar loopt die HardwareFreaky aka *snip* nu ook op Marktplaats. Nu 17x m4 (64GB) voor 55 euro. Ongelofelijk zo'n gast, echter gelukkig buiten de deur voor T.net.

WTF, blijkbaar heeft hij ook nog 17x een GTX295, 17x een Acer Aspire en 17x Intel Q9550. :X
Die gaat weer flink cashen :(.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

marcel87 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:38:
Gelijk gemeld bij Martkplaats. Kunnen jullie ook doen door de knop "In strijd met de regels" te gebruiken rechts onder aan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Philflow schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:04:
Ik ben zelf een keer bijna opgelicht via V&A door een gebruiker die zich Acerman noemde:
Verkoper V&A lijkt niet te leveren. Welke procedure volgen?
Ik vermoed dat dit een andere oplichter is maar mogelijk is er een verband.

Acerman bleek een bekende van de politie te zijn:
http://www.facebookoplichters.nl/?content=detail&id=1
wtf, van hem heb ik ooit een moto droid gekocht :X

en oplichting kan je het best tegengaan door reacties op advertenties toe te staan waardoor men elkaar kan waarschuwen? bv met pas geregistreerde gebruikers

moet wel zeggen dat ik reacties op mijn advertenties altijd uitschakel, mede door het vele offtopic gelul van enkele die niet eens de intentie hebben om iets te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dan meld je zulke opmerkingen en dan wordt 't netjes weggehaald.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:57:
[...]

Ik kan je aangifte niet bevestigen want dat loopt echt buiten ons om. Elk verzoek voor informatie vanuit de politie zal ik per omgaande beantwoorden. Daar kun je op rekenen.
Sorry voor het vermelden van de gegevens, alhoewel ik dit in dit geval niet zo snap maar dat ter zijde.

Wat betreft de aangifte, de politie informeerde mij per mail dat het werd nagetrokken bij jullie, Ik zou dan per mail een bevestiging van de politie en jullie moeten krijgen dat dit gebeurd was. Gelieve dit even goed in de gaten houden a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:10:
[...]

Sorry voor het vermelden van de gegevens, alhoewel ik dit in dit geval niet zo snap maar dat ter zijde.
Omdat het toch veel gebeurt, en blijkbaar niet duidelijk is waarom niet, wat uitleg:

Het publiceren van persoonsgegevens is iets wat zonder zwaarwegende en dringende reden niet mogen doen. En dan moet je denken in de richting van mensenlevens of grootschalige recidive. Net zoals je niet zelf posters mag gaan rondhangen dat Henkie op nummer 33 volgens jou een dief is omdat keer een appel heeft gejat bij de groenteman. Heb je vermoedens of bewijs, dan meld je dat bij politie, net zoals de gedupeerde.

Iemand is namelijk onschuldig tot het tegendeel bewezen is; en of het bewezen is zal een rechter moeten bepalen. En niet voor niets. Het internet mag een heel handige plek zijn om informatie te vinden en uit te wisselen, maar iets wat op internet beland is niet zomaar meer weg. Ook als plaatser van gegevens ben je niet zonder risico, en niet eens alleen als iemand die je als persoon aan iets koppelt onschuldig is. Simpel gezegd ligt dat aan de mate waarin een heksenjacht gevoerd wordt tegenover de aard van hoe het publieke belang gediend wordt.
Artikel 261 Wetboek van Strafrecht
  1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
  2. Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
  3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Het te goeder trouw kunnen aannemen wil dus zeggen dat je bewijzen in handen hebt waarvan je zeker weet dat de rechter die overtuigend vindt. En dan nog: zoals gezegd moet er ook een algemeen belang zijn, waarbij je erop moet rekenen dat dat zwaarwegend moet zijn. Vandaar.

Internetoplichting begeeft zich daarmee al op een grens, en naar mijn inschatting vaak al daar overheen. Een soortgelijke site is al eens via de rechter neergehaald. Nu hebben ze daar wellicht nog wat luxe dat ze enigszins onder de radar zitten, maar gezien de gegevens die verzameld worden, kan ik me een scenario indenken dat als ik kwaad wil, ik daar een onschuldig iemand aan de schandpaal kan nagelen. Doe je dat bij de verkeerde dan is die site ook goed aan de beurt.

We werken samen met mijnpolitie.nl, we verlenen op aanvragen ook volledige medewerking tot zelfs suggesties aangaande methodes en alvast verzameld onderzoek. Dus: altijd aangifte doen. Één aangifte maakt weinig prioriteit, dus denk niet dat een ander dat al wel gedaan heeft. Hoe meer, hoe meer kans op effect en mogelijk geld terug.
En dát is de weg. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26
Edit: never mind.. ik word een beetje achterdochting van al die "beëindigde projectjes" met bulkaanbiedingen van dure spullen.

[ Voor 55% gewijzigd door CopyCatz op 02-10-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

Meer mensen waar mijnpolitie.nl struikelt op een Diginotar (...) certificaat?

Als in: de links die de mijnpolitie.nl error page geeft hebben een Diginotar cert.

NL
Er is een fout opgetreden

Er is iets fout gegaan bij het verwerken van het formulier.
Mogelijk heeft u te lang gewacht voordat u voor "verder" koos.
Onze excuses voor het ongemak.
Misschien kunnen de volgende suggesties u helpen.
Wilt u een melding internetoplichting doen?
Wilt u een andere melding doen?
Of wilt u naar Mijnpolitie.nl gaan?
© 2011 · YourRequest

[ Voor 46% gewijzigd door wkb op 03-10-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
wkb schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:04:
[...]

Meer mensen waar mijnpolitie.nl struikelt op een Diginotar (...) certificaat?

Als in: de links die de mijnpolitie.nl error page geeft hebben een Diginotar cert.
De site https://www.mijnpolitiebureau.nl/ maakt inderdaad gebruik van diginotar certificaten. En niet alleen dat, het vertificaat is ook al enkele maanden verlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kees op 03-10-2011 11:20 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

Kees, bedankt voor de snelle response.

Hebben we dus een nieuw probleem: gaan we wel of niet aangifte doen via een kennelijk incompetent beheerd stukje overheids IT?

[ Voor 63% gewijzigd door wkb op 03-10-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet welke site dat is waar jullie naar linken :?.

Deze https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml heeft een certificaat van Getronics.

Via hier kun je aangifte doen: https://www.mijnpolitie.nl/meldingio.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Floppus bedankt voor je reactie, i.i.g. zeer verhelderend en ook enigzins begrijpbaar nu!

Wat betreft de getroffen mensen, gelieve allemaal te mailen naar michelv1979@hotmail.com.

Tot nu toe hebben 2 mensen gemaild met alle informatie die ze hadden. We proberen dit te bundelen en dit te overhandigen aan de de politie. Het is belangrijk dat IEDEREEN zich meldt. Des te meer mensen zich melden des te sneller wordt overgegaan tot aangifte bij de politie en zal men er sneller tot actie over gaan.

Dit is ook belangrijk voor Tweakers, pas als genoeg mensen zich melden zal dit leiden, vanuit de Politie, tot het vragen van informatie naar Tweakers toe!
Ik hoop dat iedereen zich snel meldt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgezien van wat mensen bundelen, zou ik aanraden dat iedereen individueel aangifte doet via mijnpolitie.nl. Dan komt ook alles gelijk in hetzelfde systeem, en zal eerder een patroon zichtbaar zijn of duidelijk worden dat het geen incident is.

Ter illustratie krijgen ook wij met grote regelmaat meldingen over oplichting die dan na een paar dagen alsnog opgelost zijn. Nu is dat hier niet van toepassing, maar het is standaard wel de eerste gedachte omdat het bij het overgrote merendeel onnodige paniek blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03 10:23
Zo, ik zag die ssd al staan, niet op gereageerd. Nou blijkt ie gewoon geen 8km van me vandaan te wonen!
(ten minste daar kunnen ze gehaald worden volgens zijn ad.)
jammer dat zulke mensen nog rondlopen...

Succes met de politie jongens!

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Laatste waarschuwing: hou het on-topic, anders gaat dit topic direct dicht. Er is nu voldoende gewaarschuwd. Replies over hoe we V&A beter kunnen maken of hoe je je kan weren tegen malafide verkopers horen elders thuis. Het gaat hier over Hardwarefreaky, niets anders.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337LutZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 20:13
Ik ben ook opgelicht door HardwareFreaky. Ik moet echter bij de aangiftesite de email van hem aangeven, is die bekend? anders zou ik onbekend@onbekend.nl moeten invoeren.

Is er ook een IP adres bekend?

[ Voor 9% gewijzigd door 1337LutZ op 03-10-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1337LutZ schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:20:
Ik ben ook opgelicht door HardwareFreaky. Ik moet echter bij de aangiftesite de email van hem aangeven, is die bekend? anders zou ik onbekend@onbekend.nl moeten invoeren.

Is er ook een IP adres bekend?
Ik begrijp hieruit dat je enkel per DM contact hebt gehad? Dan zou ik gewoon een streepje invullen of zoals je zelf zegt onbekend. Bij toelichting kun je dan schrijven dat je enkel per Tweakers.net Direct Message hebt gehandeld met de oplichter.

Zij zullen vast de aangiftes toch wel aan elkaar linken op basis van bankrekeningnummer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337LutZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 20:13
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:40:
[...]

Ik begrijp hieruit dat je enkel per DM contact hebt gehad? Dan zou ik gewoon een streepje invullen of zoals je zelf zegt onbekend. Bij toelichting kun je dan schrijven dat je enkel per Tweakers.net Direct Message hebt gehandeld met de oplichter.

Zij zullen vast de aangiftes toch wel aan elkaar linken op basis van bankrekeningnummer.
heb alleen contact gehad via de direct mail functie van tweakers.net dus geen email gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Zijn e-mailadres is *snip*

Modbreak:http://www.iusmentis.com/...privacy/persoonsgegevens/
Persoonsgegevens zijn alle gegevens waarmee een bepaald individu geïdentificeerd kan worden. Het bekendste voorbeeld zijn naam- en adresgegevens. Ook e-mailadressen en bijvoorbeeld MSN-accounts worden gezien als persoonsgegevens.
U mag zich over 3 dagen melden voor een unban.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien dit topic behoorlijk van het onderwerp begint af te dwalen en ik tweakers hier niet meer mee wil belasten (voor lopig althans, totdat de politie zich hopelijk meldt) kunnen gedupeerden die deze zaak verder willen doorzetten zich melden bij mij michelv1979@hotmail.com.

Er is een speciaal topic aangemaakt op OpgelichtOpInternet. De directe link geef ik niet i.v.m. de regels van tweakers. Mocht dit wel mogen (modjes ik hoor het graag!) :) dan plaatsen we deze alsnog. Misschien wel handig zodat het topic eventueel gesloten kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mooi initatief.
Heeft iemand al iets van de politie vernomen?
Ik nog niets.
Heeft tweakers als iets gehoord van de politie?
Is al weer enige tijd geleden en deze gast kan gewoon doorgaan op marktplaats...jammer.

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En bij deze de link naar OpgelichtOpInternet : http://www.opgelichtopint.../YaBB.pl?num=1317805138/0

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 07:15
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:35:
Aangezien dit topic behoorlijk van het onderwerp begint af te dwalen en ik tweakers hier niet meer mee wil belasten (voor lopig althans, totdat de politie zich hopelijk meldt) kunnen gedupeerden die deze zaak verder willen doorzetten zich melden bij mij michelv1979@hotmail.com.

Er is een speciaal topic aangemaakt op OpgelichtOpInternet. De directe link geef ik niet i.v.m. de regels van tweakers. Mocht dit wel mogen (modjes ik hoor het graag!) :) dan plaatsen we deze alsnog. Misschien wel handig zodat het topic eventueel gesloten kan worden!
Mag. Zie ^^ :)
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Per 2 oktober: zero tolerance wat betreft het plaatsen van persoonsgegevens.

Topic over deze zaak bij opgelicht op internet : klik