We are shaping the future
Unlike an NTFS junction point (available since Windows 2000), a symbolic link can also point to a file or remote SMB network path. While NTFS junction points support only absolute paths on local drives, the NTFS symbolic links allow linking using relative paths. Additionally, the NTFS symbolic link implementation provides full support for cross-filesystem links. However, the functionality enabling cross-host symbolic links requires that the remote system also support them, which effectively limits their support to Windows Vista and later Windows operating systems.Caelorum schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:30:
[...]
Symbolic of junction point? Dropbox wilde vroeger ook niet over weg met symbolic link, maar een junction wilde die dan wel weer vreten
Ik weet niet wat precies het verschil is tussen die twee, maar het effect is iig voor de gebruiker hetzelfde.
Bron
Dat had ik ook al gevonden, maar dat is niet meer dan een extra set limitaties. Blijkbaar is er vanuit de diverse programma's ook een verschil, omdat het ene soms wel werkt terwijl het andere niet benaderbaar is ofzo.
Blijkbaar heb ik een andere LaTeX gebruikt dan jij. Dat, en LaTeX + SVN = track changes like a bossValHallASW schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:29:
[...]
Ja, als je geen tabellen wilt, alleen het standaardfont wilt, geen unicode gebruikt, alleen de standaardlayouts wilt gebruiken en geen track changes wilt.
EensHet werkt best aardig hoor, maar om het nou een goed alternatief te noemen...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik vind het ge-ni-aal. Is dit van Man bijt hond? Ze kan in ieder geval heel erg zelfverzekerd vertellen.Serpie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:28:
Ik denk dat veel gebruikers wel wat hebben aan de uitleg van Charlene:
YouTube: Tiswat - Charlene's computertips Escape
Voor uitleg over de f11 toets op het einde:
YouTube: Tiswat - computertips van Charlene F11
En dat vind ik nou juist niet. Liever overzichtelijke menu's en sneltoetsen dan eindeloze rijen met grafische knoppen verdeeld over eindeloze rijen met tabs. Ow.. en daar past niet alles op natuurlijk, dus vaak zul je alsnog ergens in een verstopt menuutje iets moeten zoeken.ValHallASW schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:29:
[...]
Overigens lijkt te schrijver van dat artikel Office 2007 compleet niet meegekregen te hebben: "the layers of menus and toolbars it might be." zijn nou juist door MS aangepakt zodat er een veel intuitievere interface is ontstaan.
Ja, misschien is het nu iets eenvoudiger voor de beginnende Word-gebruiker, die nu mooie grafische knoppen heeft voor veelgebruikte functies, maar voor de meer ervaren gebruiker is het alleen maar bloated geworden en die loopt zich suf te zoeken naar die niet-veelgebruikte functies.
Ehm, track changes? Dat hoeft zo'n ding toch helemaal niet te kunnen?ValHallASW schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:29:
[...]
Ja, als je geen tabellen wilt, alleen het standaardfont wilt, geen unicode gebruikt, alleen de standaardlayouts wilt gebruiken en geen track changes wilt.
Geen tabellen? Sinds wanneer * Firesphere kijkt met enige verbazing naar de prachtige tabellen met verschillende fonts voor code, uitleg etc.
Ik denk dat jij je niet hebt verdiept in LaTeX, da's iets anders dan dat het niet kan
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Iemand die nog nooit LaTeX of MS Word gebruikt heeft zal eerder laatstgenoemde gebruiken. LaTeX heeft redelijk steile leercurve voor iemand die snel resultaat wil. LaTeX is in mijn ogen prima geschikt voor wetenschappelijke verslagen.ValHallASW schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:29:
[...]
Ohja, of als je een fetisj voor C++-achtige foutmeldingen hebt.
.........
Bovendien wanneer, zoniet als, MS Word een foutmelding geeft is deze toch een stuk cryptischer dan die LaTeX foutmeldingen. Zo erg vind ik die LaTeX meldingen niet, ik vind ze eerder logischer.
Voor zover ik weet zo goed als alles: programma's, emails, bookmarks en browser history, externe HDD's, naam files/folders, tekst in je files. De inhoud van gemounte discs dan weer niet. Ook is het instant op het niveau dat je de resultaten ziet verspringen terwijl je typt, uitzondering: als één van je externe hdd's is gaan slapen, dan moet je daar even op wachten..Gertjan. schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:25:
[...]
Indexeert OSX alles? Kan me namelijk voorstellen dat die alleen je userfolder scant. Bij een OSX app is het namelijk niet de bedoeling dat je overal bestanden neer gooit. Bij windows kun je overal je bestanden kwijt. Dus moet eigenlijk je hele schijf geindexeerd worden.
Tuurlijk pakt Mac er nog wat extra dingen bij zoals je programma namen, maar grotendeels daarvan staat volgens mij in een DB achtige structuur en zweeft niet rond op je schijf.
Ik gebruik trouwens al jaren geen Word meer, meeste gaat in TextEdit, heb ik net wat meer nodig dan Pages*, gaat het echt om pdf/print-opmaak dan de tekst schrijven in TextEdit en opmaak in InDesign.
*ik vind Pages persoonlijk prettiger dan Word, maar ook deze heeft een aantal (vergelijkbare) tekortkomingen.
Overigens heb ik niet zo'n probleem met Word (Outlook daarentegen...), het is alleen jammer dat: heel veel mensen niet snappen dat doc(x) geen presentatie formaat is, en dat Word niet in een simpeler/toegankelijker formaat opslaat wanneer mogelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Dipsausje op 20-04-2012 17:02 ]
Ik zat te denken al, of hij misschien iets anders bedoelde met "Track changes".kenneth schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:43:
[...]
Blijkbaar heb ik een andere LaTeX gebruikt dan jij. Dat, en LaTeX + SVN = track changes like a boss
Alleen in mijn geval dan een Git-repro (heb iets tegen SVN).
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik werk vaak samen met meerdere auteurs aan een artikel (ik schrijf, zij reviewen), die geen LaTeX gebruiken, en dan is de track changes van Word erg handig. Je kan iemand niet eenvoudig je artikel laten reviewen met LaTeX+SVN. Ze kunnen de gecompileerde PDF annoteren, maar dat is lang niet zo goed als wat Word kan met je document.kenneth schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:43:
[...]
Blijkbaar heb ik een andere LaTeX gebruikt dan jij. Dat, en LaTeX + SVN = track changes like a boss
Ik denk dat ik om te hobbyen, een eigen versie hiervan ga proberen te schrijven. Hij moet dan zoieso c++ gaan ondersteunen en cross-platform zijn (GCC, MinGW, etc). Ik denk alleen dat ik een beetje teveel hooi op mijn vork neem om dit in mijn eentje te gaan maken. Is natuurlijk wel leerzaam (zelfs als het nooit af komt).
Eerst maar eens gaan kijken op welke manier ik het programma cross-platform ga maken

(Tweakers.net doet ook aan lichtgrijze achtergronden, maar de tekst zelf is tenminste 100% zwart, wat toch nog een zinnig contrast garandeert.)
[ Voor 4% gewijzigd door Soultaker op 20-04-2012 19:08 ]
Ik genereer m'n tabellen.
(Meestal d.m.v. een of andere perverse combinatie bestaande uit Excel, Notepad en Python
Tsk... font is niet belangrijk. Je moet gewoon de proceedings template gebruiken die vereist wordt.alleen het standaardfont wilt,
If you need unicode, you're doing it wrong.geen unicode gebruikt,
Natuurlijk moet je de standaardlayouts gebruiken, anders wordt je werk niet gewaardeerd en geaccepteerd.alleen de standaardlayouts wilt gebruiken
"Track changes" hoort in een version control system.en geen track changes wilt.
Jij heiden! Die foutmeldingen zijn noodzakelijk om ons stervelingen op onze plek te wijzen en het goddelijke bestaan van LaTeX te waarderen!Ohja, of als je een fetisj voor C++-achtige foutmeldingen hebt.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik wou dat ik kon maar ik moet ook SA documenten, installatie documenten enzo bij houden en dat kan niet echt in markdown.YopY schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:09:
Heb al tijden geen fatsoenlijke word processor gebruikt,. Ik schrijf alles gewoon in plaintext of markdown, meer is voor mij en mijn baan niet echt nodig. Latex nooit geleerd, lijkt me wat overkill als je geen fancy documenten hoeft te schrijven. Ik heb genoeg aan headers, emphasis en soms een codeblok.
Nothing to see here!
Heb even wat doorgelezen. Junction Points kunnen alleen verwijzen naar mappen op een transparante manier en is een eerdere (/oudere) versie (mount a la *nix). Symbolic links kwamen later zodat je ook files kan linken en is minder transparant.Caelorum schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:35:
[...]
Dat had ik ook al gevonden, maar dat is niet meer dan een extra set limitaties. Blijkbaar is er vanuit de diverse programma's ook een verschil, omdat het ene soms wel werkt terwijl het andere niet benaderbaar is ofzo.
Even lopen kloten..
20-04-2012 22:00 <SYMLINK> serrie [d:\file.txt] 20-04-2012 22:01 <SYMLINKD> serrrie [d:\] 20-04-2012 22:01 <KOPPELING> serrrrie [d:\]
Door een 'dir /aL' commando uit te voeren kan je de links zien.
1e is een symbolic link naar een bestand. Als het toch zou verwijzen naar een map dan is de default behaviour een "file not found"-melding volgens wikipedia)
2e is een symbolic directory link. Als je naar deze bladert via explorer, zie je het pad ook echt veranderen in D:\. Het niet 'transparante' waar ik het over had.
3e is een directory junction point. Dit lijkt meer te werken als mount onder linux. Het pad blijft wel gewoon hetzelfde.
Dit betekent als het goed is ook het volgende:
- symbolic link op een remote server verwijst dus eigenlijk naar een pad op je eigen pc (wordt op de 'client' geresolved)
- junction point op een remote server verwijst naar een pad op de remote server zelf (wordt op de remote server geresolved)
Gezien junction points transparant zijn, zullen die denk ik wel werken met het eerder genoemd probleem, terwijl symbolic links eerder alleen met verkenner en dergelijke werken.
Site uitgezet, mails worden nog steeds voluit verzonden
[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 20-04-2012 23:31 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
je hebt wel pech vandaag heGamebuster schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:30:
Feest op site, 4000 error mails en oplopend. Allerlei vage submits met ../.../.../../etc/passwd e.d. erin
Site uitgezet, mails worden nog steeds voluit verzonden
Nothing to see here!
Ja, het zit me niet mee xD
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| SomeCustomInjectedHeader:injected_by_wvs ) !(()&&!|*|*| http://some-inexistent-website.acu/some_inexistent_file_with_long_name ^(#$!@#$)(()))****** 1some_inexistent_file_with_long_name 13658 <!-- &cat /etc/passwd& cat /etc/passwd `cat /etc/passwd` ;cat /etc/passwd; /etc/passwd ..\..\..\..\..\..\..\..\windows\win.ini /.\\./.\\./.\\./.\\./.\\./.\\./windows/win.ini ../..//../..//../..//../..//../..//../..//../..//../..//windows/win.ini ../.../.././../.../.././../.../.././../.../.././../.../.././../.../.././windows/win.ini unexisting/../../../../../../../../../../windows/win.ini.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ) '"'");|]*{%0d%0a<%00> ${@print(md5(acunetix_wvs_security_test))} ${@print(md5(acunetix_wvs_security_test))}\ print(md5(acunetix_wvs_security_test));die();/* ${@print(md5(acunetix_wvs_security_test))} 1 1 and sleep(4) 1; waitfor delay '0:0:4' -- 1'; waitfor delay '0:0:4' -- 6-5 1' and '3'='3 |
Die middelste leidt me naar http://www.acunetix.com/
Gelukkig lijkt het -in tegenstelling tot eerdere pechjes- allemaal van 1 ip adres te komen en is die inmiddels geblokkeerd
edit:
Ook even wat updates in de code gezet. Morgen wat meer anti-spam maatregelen nemen + inschakelbare tijdelijke captcha voor noodgevallen.
[ Voor 122% gewijzigd door Gamebuster op 21-04-2012 01:05 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
I don't always (randomly) don't work,
but when I do,
it is the evening before a presentation.
Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt... Niet overdreven leukStyxxy schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:44:
Mijn project heeft volgens mij volgende gedachte:
[...]
![]()
![]()
Kan een lange nacht worden, met wat koffie misschien?

Ik heb het genoeg gepatcht om de demo te kunnen geven. Ik zal gewoon zwijgen over het kleine stukje dat nog niet werktwsitedesign schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:50:
[...]
Kan een lange nacht worden, met wat koffie misschien?(zit al op 3 koppen in het laatste uur)
En het leuke is: dezelfde code in een test console app, werkt dan wel. Ach ja, zodra ik op kantoor ben (dinsdag), ga ik een revert all changes doen.
[ Voor 44% gewijzigd door Styxxy op 23-04-2012 00:11 ]
Veel succes dan morgen met de presentatie ^^Styxxy schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:10:
[...]
Ik heb het genoeg gepatcht om de demo te kunnen geven. Ik zal gewoon zwijgen over het kleine stukje dat nog niet werkt.
En het leuke is: dezelfde code in een test console app, werkt dan wel. Ach ja, zodra ik op kantoor ben (dinsdag), ga ik een revert all changes doen.
En gelukkige verjaardag voor jou Alex) !
Idem hier! Gelukkige verjaardag!Styxxy schreef op maandag 23 april 2012 @ 01:19:
En gelukkige verjaardag voor jou Alex) !
Dus voorlopig maar even de planning opzetten in Excel

[ Voor 10% gewijzigd door TheNephilim op 23-04-2012 10:31 ]
En hoe is 't gegaan?Styxxy schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:10:
[...]
Ik heb het genoeg gepatcht om de demo te kunnen geven. Ik zal gewoon zwijgen over het kleine stukje dat nog niet werkt.
Goed goed, ik was als eerste en heb dan super lang voor de rest gezeten voor de andere presentaties
1
| Application.TryFindResource |
Returns the requested resource object. If the requested resource is not found, a null reference is returned
Lekker consistent ook met TryGetValue en TryParse die gewoon een bool teruggeven en een out parameter accepteren
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Misschien niet consistent, maar hoe moet je hem dan noemen? FindResourceButDontThrowABitchFitIfItWasNotFound? FindResource kan immers niet, want die bestaat al, en het verschil is dat wanneer de resource niet bestaat, geeft TryFindResource null terug, maar FindResource gooit een exceptie.Down schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:38:
Lekker bezig met WPF..
C#:
1 Application.TryFindResource
Returns the requested resource object. If the requested resource is not found, a null reference is returned
Misschien dat ze overloads hadden moeten maken voor bijvoorbeeld int.TryParse:
1
2
| bool TryParse(string s, out int result); int? TryParse(string s); |
Voor TryGetValue is dat helaas geen optie.
[ Voor 15% gewijzigd door Korben op 24-04-2012 09:52 ]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

[ Voor 7% gewijzigd door Steffannnn op 24-04-2012 09:55 ]
Iedereen is koffie halen
Maar je hebt wel gelijk, niks te beleven. Heeft iedereen vakantie? (misschien zijn ze de koffiebonen halen op de plantage
1 die standaard leeg is en 1 met standaard een `1` erin. Als de post op de server binnenkomt met niet die waardes, krijg ik een melding in mijn mail.
Afgelopen nacht inderdaad een paar mailtjes gehad en dus weer wat IPs aan de banlijst toegevoegd. Ik blij, want ik heb hele weekend anoniem posten uit moeten zetten door die spamtroep. Op dat forum kan je normaal nl. zonder login (bijna) overal posten.
Mocht meneer spambot weer terugkomen, dan weet ik vrijwel zeker dat het 1tje is die speciaal voor onze site is ingesteld en niet 1tje is die random websites doorloopt. Ik ga dan wel nog meer trucjes tegen spam proberen; kijken hoever we kunnen komen om spam te weren zonder dat gebruikers er last van hebben en zonder dat ze irritante captcha's moeten overnemen.
Die methode gebruik ik ook, een veld met een 'user_' nogwat naam die leeg is. Word hij ingevuld teruggegeven, dan is het spam.Gamebuster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:01:
Gisteren anti-spam op m'n forum toegevoegd d.m.v. het plaatsen van 2 tekstvelden bij de reactie-formulier.
1 die standaard leeg is en 1 met standaard een `1` erin. Als de post op de server binnenkomt met niet die waardes, krijg ik een melding in mijn mail.
Afgelopen nacht inderdaad een paar mailtjes gehad en dus weer wat IPs aan de banlijst toegevoegd. Ik blij, want ik heb hele weekend anoniem posten uit moeten zetten door die spamtroep. Op dat forum kan je normaal nl. zonder login (bijna) overal posten.
Mocht meneer spambot weer terugkomen, dan weet ik vrijwel zeker dat het 1tje is die speciaal voor onze site is ingesteld en niet 1tje is die random websites doorloopt. Ik ga dan wel nog meer trucjes tegen spam proberen; kijken hoever we kunnen komen om spam te weren zonder dat gebruikers er last van hebben en zonder dat ze irritante captcha's moeten overnemen.
Werkt vaak een stuk gebruiksvriendelijker dan captcha's waarvan de helft van de gebruikers nog niet snapt wat de bedoeling is.
Op enkele van onze spellen heb je dan wel weer echte captcha's nodig, om te voorkomen dat ze met bots aan de gang kunnen. In plaats van een overtyp captcha hebben we er nu 1 met enkele cijfers waar je dan op de juiste moet klikken, werkt best leuk. Helemaal dicht is het volgens mij niet, maar goed genoeg is het dan weer wel XD
'Want to play in the next beta? Pre-Purchase Guild Wars 2 now!' dat ga ik dus echt niet doen
Ik neem aan dat je die via CSS dan van het scherm gooit (left: -5000px bijv.) zodat echte gebruikers die velden niet eens zien of iets dergelijks?Gamebuster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:01:
Gisteren anti-spam op m'n forum toegevoegd d.m.v. het plaatsen van 2 tekstvelden bij de reactie-formulier.
Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.
of in een div verborgen met css "display: none" zou ook moeten werken.dotorion schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:24:
[...]
Ik neem aan dat je die via CSS dan van het scherm gooit (left: -5000px bijv.) zodat echte gebruikers die velden niet eens zien of iets dergelijks?
Verwijderd
dotorion schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:24:
[...]
Ik neem aan dat je die via CSS dan van het scherm gooit (left: -5000px bijv.) zodat echte gebruikers die velden niet eens zien of iets dergelijks?
1
| <input type="hidden" ... /> |
cyberjack77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:34:
[...]of in een div verborgen met css "display: none" zou ook moeten werken.
*facepalm* natuurlijk

'tis ochtend hé
Anyway, los daarvan ... heb eens zitten rondneuzen uit interesse op Google's Python Class.
De videos zijn nog best interessant ook
[ Voor 17% gewijzigd door dotorion op 24-04-2012 10:43 ]
Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.
Wat in mijn ogen veel makkelijker door een spambot te controleren is.
Nu weet ik niet in hoeverre een spambot hier rekening mee houd maar ik kan me voorstellen dat ze alleen zichtbare velden vullen.
Ja: ik. Dit weekend alTheNephilim schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:08:
Nog meer mensen die GW2 gaan spelen?
Hmm, ik zit van het weekend helaas aan een verhuizing vast. Appartement wordt woensdag eindelijk opgeleverd

Klopt, je kunt beter een class toevoegen die { display: none; } heeft.cyberjack77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:43:
[...]
Nu weet ik niet in hoeverre een spambot hier rekening mee houd maar ik kan me voorstellen dat ze alleen zichtbare velden vullen.
@Styxxy: Ah, een mede GW'er! Ook Guild Wars (1) gespeeld? Ik ben zeer benieuwd wat GW2 ons brengt XD Hopelijk kan ik een beetje mee komen, ondanks dat ik niet zoveel tijd heb.
Inderdaad; gewoon <input type="text"... en met CSS hiden (display: none ofzo). En even voorzien van een labeltje met "Niet invullen!" voor de paar uitzonderingen die geen CSS ondersteunen.cyberjack77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:43:
[...]
Bij een aantal websites waar ik dit gebruik heb ik uiteindelijk gewoon een auto-ban ingebouwd; ingevuld == instant IP ban. Dit werkt dusdanig goed dat ik er, tot op heden althans, nog geen problemen mee heb gehad. De banned IP's krijgen allemaal een 403 (meen ik) met content-type text/plain en iets van "This IP has been banned; if you do not agree... contact blablabla..." zoiets.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Das wel een goede voor de volgende keer inderdaad! Mocht ik het ooit nog voor elkaar krijgen een nieuw project uit te rollen (in Symfony2), dan ga ik dat zeker meenemen.RobIII schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:00:
Bij een aantal websites waar ik dit gebruik heb ik uiteindelijk gewoon een auto-ban ingebouwd; ingevuld == ban.
Helaas worden bots steeds slimmer, het blijft kat-en-muis spel denk ik. Vooral voor 'normale' websites voor klanten, met een contactformulier word het nog wel eens lastig. Zeker als de klant niet bijster slim is en het er mooi uit moet zien.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Als extra genereer ik meestal nog een random md5 hash die ik in de sessie zet en in een hidden input veld mee stuur. De hash uit de post moet overeen komen met die uit de sessie, en na 1 request wordt deze weer uit de sessie gehaald.RobIII schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:00:
[...]
Inderdaad; gewoon <input type="text"... en met CSS hiden (display: none ofzo). En even voorzien van een labeltje met "Niet invullen!" voor de paar uitzonderingen die geen CSS ondersteunen.
Bij een aantal websites waar ik dit gebruik heb ik uiteindelijk gewoon een auto-ban ingebouwd; ingevuld == ban. Dit werkt dusdanig goed dat ik er, tot op heden althans, nog geen problemen mee heb gehad. De banned IP's krijgen allemaal een 403 (meen ik) met content-type text/plain en iets van "This IP has been banned; if you do not agree... contact blablabla..." zoiets.
Hiermee zorg je ervoor dat het formulier gebruikt moet worden en dat het flooden van de pagina geen zin meer heeft (want niet iedere spambot zal altijd het formulier blijven gebruiken, ze kunnen ook rechtreeks een post faken)
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Dat boeit, in mijn geval, ook helemaal niet. (Waar mogelijk) krijgen ze namelijk bij de eerste-de-beste spam-poging een IP-ban en daarna flooden ze maar wat ze willen; haalt toch niets uitcyberjack77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:05:
(want niet iedere spambot zal altijd het formulier blijven gebruiken, ze kunnen ook rechtreeks een post faken)
Over mij
En hoe ban je dan? firewall, host.deny of in de code?RobIII schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:07:
[...]
Dat boeit, in mijn geval, ook helemaal niet. (Waar mogelijk) krijgen ze namelijk bij de eerste-de-beste spam-poging een IP-ban en daarna flooden ze maar wat ze willen; haalt toch niets uit
Ook dat is afhankelijk van 't project; in sommige gevallen in de code (bijna letterlijk de eerste regel code die uitgevoerd wordt is dan de IP-ban check) en in andere gevallen met de firewall/host.deny (weet niet precies wat er achter de schermen gebeurt, dat zou ik aan systeembeheer moeten vragen of de code in duikencyberjack77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:08:
En hoe ban je dan? firewall, host.deny of in de code?
Er zijn ook projecten geweest waar X posts in Y tijdspanne voldoende waren voor een IP ban en zo zijn er nog wel wat maatregelen her-en-der geïmplementeerd in diverse projecten die ik ooit gedaan heb. Ik heb iig nog nooit een goede reden gevonden voor een (erg gebruikersonvriendelijke) captcha. Ik heb zelfs ooit, in een ver verleden, waar ik 't me kon permitteren aan te nemen dat JS ondersteund werd gewoon een check middels JS gedaan; die wordt (vaak, niet altijd) toch niet door bots uitgevoerd
[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 24-04-2012 11:14 ]
Over mij
Een oplossing met "Vul het woord Appel in" of "Wat is 2+2?", is ook al een stuk makkelijker voor gebruikers dan 12 rare tekens invullen, die ik zelf amper kan lezen. (Maar zo'n verborgen divje is natuurlijk nog makkelijker, of een verborgen veld juist automatisch laten invullen door javascript, maar dan heb je dus wel javascript nodig)
Dat kan ik beamen. Vroeger werkte een hidden-veld, tegenwoordig niet meer. Dat is dan ook enorm eenvoudig te omzeilen voor een spambotcyberjack77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:43:
[...]
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
GW1 heb ik kort gespeeld, erm, "gratis"; maar heb het nooit veel gespeeld aangezien ik andere games veel speelde. Maar ik ben al lange tijd aan het uitkijken naar GW2TheNephilim schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:59:
[...]
@Styxxy: Ah, een mede GW'er! Ook Guild Wars (1) gespeeld? Ik ben zeer benieuwd wat GW2 ons brengt XD Hopelijk kan ik een beetje mee komen, ondanks dat ik niet zoveel tijd heb.
Dat is wel een nadeel, dat je meteen al verbinding met de database moet maken om te checken of er een ban op REMOTE_ADDR staat. Al kun je natuurlijk die db ook exporteren naar een bestandje of iets dergelijks en die inlezen, maar toch, vaak gebeurt er al zoveel voor je kunt checken op bans.RobIII schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:10:
[...]
Ook dat is afhankelijk van 't project; in sommige gevallen in de code (bijna letterlijk de eerste regel code die uitgevoerd wordt is dan de IP-ban check) en in andere gevallen met de firewall/host.deny (weet niet precies wat er achter de schermen gebeurt, dat zou ik aan systeembeheer moeten vragen of de code in duiken)
Verwijderd
Naar een bestandje exporteren en die inlezen? Ik denk toch dat de DB dan sneller is, aangezien die caching, etc. in het RAM geheugen heeft. Alhoewel afhankelijk van het besturingssysteem bestanden ook ingeladen kunnen blijven voor een tijdje.TheNephilim schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:26:
[...]
Dat is wel een nadeel, dat je meteen al verbinding met de database moet maken om te checken of er een ban op REMOTE_ADDR staat. Al kun je natuurlijk die db ook exporteren naar een bestandje of iets dergelijks en die inlezen, maar toch, vaak gebeurt er al zoveel voor je kunt checken op bans.
Jahwel, maar bij grote hoeveelheden spam maak je redelijk wat verbindingen met de database. Dat is nooit gunstig. Een bestand is inderdaad ook niet echt gunstig, al is dat misschien makkelijk met caching te regelen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:30:
[...]
Naar een bestandje exporteren en die inlezen? Ik denk toch dat de DB dan sneller is, aangezien die caching, etc. in het RAM geheugen heeft. Alhoewel afhankelijk van het besturingssysteem bestanden ook ingeladen kunnen blijven voor een tijdje.
Het mooiste is een hardware firewall/loadbalancer die af en toe even een xml/json bestandje uitleest (vanuit je DB) waarin de IP's staan die een ban hebben. Dan gooi je ze bij de eerste halte al direct eruit.
Verwijderd
Ja inderdaad, dat zou nog het beste zijn. Beetje het nadeel met PHP dat alles elke request opnieuw moet initialiseren.TheNephilim schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:35:
[...]
Jahwel, maar bij grote hoeveelheden spam maak je redelijk wat verbindingen met de database. Dat is nooit gunstig. Een bestand is inderdaad ook niet echt gunstig, al is dat misschien makkelijk met caching te regelen.
Het mooiste is een hardware firewall/loadbalancer die af en toe even een xml/json bestandje uitleest (vanuit je DB) waarin de IP's staan die een ban hebben. Dan gooi je ze bij de eerste halte al direct eruit.
Ik heb inderdaad in een div eromheen display: none; gebruikt, wat in 1 van de stylesheets staat. type: hidden; heb ik niet gebruikt, omdat dit makkelijker is voor spambots om te herkennen.cyberjack77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:34:
[...]
of in een div verborgen met css "display: none" zou ook moeten werken.
Wat nou als iemand meerdere tabs gebruikt?cyberjack77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:05:
[...]
Als extra genereer ik meestal nog een random md5 hash die ik in de sessie zet en in een hidden input veld mee stuur. De hash uit de post moet overeen komen met die uit de sessie, en na 1 request wordt deze weer uit de sessie gehaald.
Hiermee zorg je ervoor dat het formulier gebruikt moet worden en dat het flooden van de pagina geen zin meer heeft (want niet iedere spambot zal altijd het formulier blijven gebruiken, ze kunnen ook rechtreeks een post faken)
Verwijderd
Oplossing zou kunnen zijn een lijstje van geldige hashes bijhouden, en verwijderen zodra ze gesubmit worden.Gamebuster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:41:
[...]
Wat nou als iemand meerdere tabs gebruikt?
Ah, meerdere van de zelfde formulieren tegelijk open door 1 gebruiker... goeie vraag.Gamebuster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:41:
[...]
Wat nou als iemand meerdere tabs gebruikt?
Meestal gebruik ik dit soort dingen voor contact formulieren e.d. en de kans dat je die vaker open hebt is heel klein. Voor een forum zal dit inderdaad in de huidige vorm niet werken.
Maarja, om op een forum te posten, moet je bijna altijd ingelogd zijn. Het probleem is juist openbare formulieren zoals een contactformulier inderdaad.cyberjack77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:48:
[...]
Ah, meerdere van de zelfde formulieren tegelijk open door 1 gebruiker... goeie vraag.
Meestal gebruik ik dit soort dingen voor contact formulieren e.d. en de kans dat je die vaker open hebt is heel klein. Voor een forum zal dit inderdaad in de huidige vorm niet werken.
Wel grappig, zojuist kom ik er achter dat een bot door de captcha heen komt. Ineens dubbel zoveel registraties per dag
Even alle fonts in de captcha veranderd, de letters groter gemaakt en de grootte van de captcha aangepast. Een extra veld in het formulier zelf en dan maar op hoop van zege. Allemaal verschillende IP-addressen in ieder geval, een greep uit de collectie:
Uit dezelfde IP range (bijv. 175.44.x)crypersarcash vnx.vnxvnds4345ssfs@gmail.com 175.44.31.219
wwmsdnmqxdgz he.a.rd.k.ave.r.i@gmail.com 91.217.178.204
nebxnuqv da.h.lesh.upert@gmail.com 27.159.194.76
FEFTEMIGN sfedfwrfe23w.dswadsf@gmail.com 175.44.28.93
Mymnapajona jisfhisdyfi.usd54@gmail.com 175.44.28.20
nnrongsf b.a.koss.a.rn.ac@gmail.com 91.217.178.210
Mwa; dat kost navenant geen drol; zeker als 't IP de (clustered) Primary Key is. Ik hou naast 't IP nog de "bandate", useragent en nog wat zaken vast, maar over 't algemeen is zo'n tabel relatief klein en past 'ie in de meeste gevallen volledig in 't geheugen. Zo'n bandate is dan weer handig om een IP-ban na verloop van tijd te laten vervallen (zou je dat mochten willen, ik heb 't vziw nog nooit daadwerkelijk gedaan).TheNephilim schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:26:
Dat is wel een nadeel, dat je meteen al verbinding met de database moet maken om te checken of er een ban op REMOTE_ADDR staat. Al kun je natuurlijk die db ook exporteren naar een bestandje of iets dergelijks en die inlezen, maar toch, vaak gebeurt er al zoveel voor je kunt checken op bans.
Over mij
Verwijderd
Argument was waarschijnlijk dat het meer resources kost dan gewoon packets droppen op firewall level of deny op HTTPd level.RobIII schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:00:
[...]
Mwa; dat kost navenant geen drol; zeker als 't IP de (clustered) Primary Key is. Ik hou naast 't IP nog de "bandate", useragent en nog wat zaken vast, maar over 't algemeen is zo'n tabel relatief klein en past 'ie in de meeste gevallen volledig in 't geheugen. Zo'n bandate is dan weer handig om een IP-ban na verloop van tijd te laten vervallen (zou je dat mochten willen, ik heb 't vziw nog nooit daadwerkelijk gedaan).
In MVC 2/3 is daar een feature voor die dit voor je doet. Ben alleen even de naam kwijt.cyberjack77 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:05:
[...]
Als extra genereer ik meestal nog een random md5 hash die ik in de sessie zet en in een hidden input veld mee stuur. De hash uit de post moet overeen komen met die uit de sessie, en na 1 request wordt deze weer uit de sessie gehaald.
Da's waar, maar dat scheelt alleen "aanzienlijk" bij flinke sites met hoge load. In de meeste gevallen kun je dat prima voor lief nemen zonder afhankelijk te zijn van specifieke omstandigheden i.v.m. firewalls en weet-ik-wats.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:04:
[...]
Argument was waarschijnlijk dat het meer resources kost dan gewoon packets droppen op firewall level of deny op HTTPd level.
Doel je niet op 't AntiForgeryToken?D-Raven schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:06:
[...]
In MVC 2/3 is daar een feature voor die dit voor je doet. Ben alleen even de naam kwijt.
[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 24-04-2012 12:10 ]
Over mij
AntiForgeryTokenD-Raven schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:06:
[...]
In MVC 2/3 is daar een feature voor die dit voor je doet. Ben alleen even de naam kwijt.

Akismet has protected your site from 999 spam comments already.Hipska schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:16:
Niemand die ooit Akismet als antispam gebruikt heeft? Ik heb het al een ruime tijd in gebruik en het werkt fantastisch. Het is transparant aan de user kant en ik heb af en toe een false negative gezien en nog geen false positives. Dus geen echte comments die aanzien werden als spam. Je kan ook nadien een false negeative als spam aanduiden zodat hun systeem slimmer wordt.
EDIT: sinds november 2011 is dat.
Kom aan, nog ééntje
Tja, in het geval mijn forum kunnen gebruikers (bijna) overal posten. Gebruikers hebben bovendien vaak meerdere tabs van dezelfde site open. Typen verhaal in tab A en zoeken info in tab B of gaan zelfs tussendoor reageren in tab C terwijl ze een verhaal in A typen.TheNephilim schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:55:
[...]
Maarja, om op een forum te posten, moet je bijna altijd ingelogd zijn. Het probleem is juist openbare formulieren zoals een contactformulier inderdaad.
Wat doet het precies? Ik zit te graven op hun site, maar ik lees niet hoe het werkt.Hipska schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:16:
Niemand die ooit Akismet als antispam gebruikt heeft? Ik heb het al een ruime tijd in gebruik en het werkt fantastisch. Het is transparant aan de user kant en ik heb af en toe een false negative gezien en nog geen false positives. Dus geen echte comments die aanzien werden als spam. Je kan ook nadien een false negeative als spam aanduiden zodat hun systeem slimmer wordt.
edit: Gevonden, ik ben blind
http://akismet.com/how/
[ Voor 37% gewijzigd door Gamebuster op 24-04-2012 12:58 ]
Hoezo? Ik lees in een overzicht de onderwerpen, en beslis welke ik wil lezen d.m.v. "open in new tab". Vervolgens begin ik te lezen bij het eerste tab, richting de laatste tab
Wat gebeurde er nu? Reactie typen in de eerste tab.. posten, en niet te voorschijn komen! Pagina gerefeshed en nog een keer getypt & geplaatst. Later bleek dat mijn verhaal op een of andere vage manier op de laatste tab terecht is gekomen.

Het komt er op neer dat je bij de POST naar je site, de (author), title, e-mail en content even doorzet naar de Akismet API.Gamebuster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:29:
[...]
Wat doet het precies? Ik zit te graven op hun site, maar ik lees niet hoe het werkt.
Die goochelt wat met een database vol spam-signatures etc. en roept dan terug "ja dit is spam" of "hardstikke prima"
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Precies; Als ik soms zie hoe sommige gebruikers met t forum omgaan...GateKeaper schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:33:
Oef.. dat heb ik een keer gehad. Weet niet meer op welke site, maar inderdaad ook meerdere tabs open.
De ene opent ruim 10 tabs om alles 1 voor 1 door te lezen. De volgende gebruikt een auto-refresher van 3 seconden met de zoek-resultaat pagina waarin alleen topics uit bepaalde boards worden weergegeven (stille hint: geef gebruiker mogelijkheid om boards uit hun index te filteren). Weer een andere gebruikt een of andere vage crap-browser die geen AJAX ondersteunt.
Je moet echt met van alles rekening houden om zo'n forum soepel te laten werken voor iedereen. Daarom vind ik het ook wel een erg leuk project. Heb t forum namelijk volledig van scratch met Ruby on Rails geschreven.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
In Ruby nog wel! Dat is wel vet, wat voor database heb je erachter hangen?Gamebuster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:41:
[...]
Je moet echt met van alles rekening houden om zo'n forum soepel te laten werken voor iedereen. Daarom vind ik het ook wel een erg leuk project. Heb t forum namelijk volledig van scratch met Ruby on Rails geschreven.
MySQL.TheNephilim schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:03:
[...]
In Ruby nog wel! Dat is wel vet, wat voor database heb je erachter hangen?
Ik voel een verwijzing naar de Waarschuwing onder aan deze pagina aankomen...Moi_in_actie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:01:
Even een vraag tussendoor: [...]
*edit* OH crap ^^
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 24-04-2012 13:08 ]
Zit wat in, vond het alleen redelijk overkill om er een compleet nieuw topic voor aan te makenCaelorum schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:08:
[...]
Ik voel een verwijzing naar de Waarschuwing onder aan deze pagina aankomen...
*edit* OH crap ^^
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik dacht, misschien wel een exotische database, maar dat valt mee
Omg, altijd hetzelfde, als een template eenmaal klaar is, komen er nog aanpassingen. Waarom word dat van te voren nooit bedacht?
HeheTheNephilim schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:14:
[...]
Ik dacht, misschien wel een exotische database, maar dat valt mee
Wat is dan zo'n beetje een "exotische database"? Ik heb genoeg speelruimte op die site, dus ik wil wel eens iets nieuws proberen.
Ik ga binnenkort alles via AJAX laten laden; Er wordt nu heel veel muziek op gepost: De muziek-board was 3 weken terug de meest bezochte board van de hele site, zelfs hoger dan de *kuch*porn*kuch* boards (en die staan vrijwel altijd met z'n allen bovenaan) Ik wil dat muziek in zo'n topic blijft spelen terwijl je andere topics bezoekt.
Muziek die gepost wordt bestaan voornamelijk uit youtube video's en MP3's, soms een FLV of MP4. Ik ga youtube video's voortaan embedden via youtube API en ik wil dan alle spelers hetzelfde eruit laten zien en laten werken. Verder wil ik dat alle spelers stoppen als je een andere start, ongeacht het onderliggende media-type. Tot slot wil ik dat een speler door blijft spelen bij het bezoeken van andere topics. In de header of footer zal daarbij een mini-spelertje komen waarmee je de media kan bedienen, ook wanneer je een andere pagina van de site bezoekt.
Hoeven gebruikers (waaronder ik) niet telkens meer een tabje open te laten om muziek van de site te luisteren terwijl je andere topics bezoekt.
Met behulp van wat nieuwe HTML5 features kan je dit feilloos laten werken; je kan history-records toevoegen en de URL wijzigen zonder de pagina te refreshen of fragment-hacks in je URL. Voor gebruikers met browsers die dit allemaal niet ondersteunen zal de site normaal werken.
Tot slot wil ik dat dit alles ook feilloos werkt op de standaard iOS en Android browser, want er zijn best veel mobiele en tablet gebruikers, waaronder ik zelf. De android browser (ook die van ICS...) ondersteund namelijk niet het afspelen van een video of mp3 in een andere browser tab... Je moet de tab open houden. Android was misschien eerder met multitasking dan iOS, maar iOS kan iets als een mp3/video afspelen uit een andere tab tenminste wel zonder problemen.
[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 24-04-2012 13:35 ]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Mocht hij er nou niet zijn zit je in de Devschuur. Gewoon gaan programmeren zou ik zeggen.Moi_in_actie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:01:
Even een vraag tussendoor:
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Volgens mij zit hij ook in de Devschuur als die Android MSN widget er wel is.MueR schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:40:
[...]
Mocht hij er nou niet zijn zit je in de Devschuur. Gewoon gaan programmeren zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Devilly op 24-04-2012 13:47 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.