“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ja zo heb ik het nu als ik het goed begrijpOkkE schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:28:
[...]
Ik was misschien onduidelijk / zei het verkeerd... Dit is het idee: http://jsfiddle.net/Ykvuj/2/show/
Edit: De theetijd is een beetje voorbij, zo met het mooie weer!
Ik ga weer aan de vitamine water (neppert) denk ik, lekker neutral smaakje, fris, geen koolzuur, geen cafeïne
[ Voor 24% gewijzigd door TheNephilim op 27-03-2012 15:47 ]
Koffie, net als in de winter.TheNephilim schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:36:
Wat drinken jullie zoal opt kantoor in de zomer?
Kan je dat watermerk dan niet als background oid zetten met bottom right en fixed position?TheNephilim schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:59:
[...]watermerk verhaal
[ Voor 3% gewijzigd door delyver op 27-03-2012 16:34 ]
Audi A8 W12 6.0
Nee hij staat eigenlijk in de footer, dus zou ik em als achtergrond willen gebruiken moet dat in de body. Alleen is de content zelf 980 pixels breed en hij staat op de rand. Bij een breedbeeld monitor staat hij dan helemaal rechts en dat is niet de bedoeling.Styxxy schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:22:
[...]
Kan je dat watermerk dan niet als background oid zetten met bottom right en fixed position?
Hopelijk snap je wat ik bedoel
http://css3pie.com/ bedoel je? Behoorlijk ugly inderdaad.delyver schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:26:
CSSPie is ugly.
Gewoon niet gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door OkkE op 27-03-2012 16:32 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
We are shaping the future
Audi A8 W12 6.0
't is misschien niet de properste oplossing, maar heb je een alternatief voor IE 7+ (met grote nadruk op de '7')?delyver schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:26:
CSS3Pie is ugly.
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Mwah, dan ziet het er wel anders uit, gezien de gradients enzo niet gaan werken in IE8 en lager.OkkE schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:48:
Alternatief? Met de klant en de ontwerper afspreken dat je gewoon CSS3 gebruikt.
Gisteren nog weer een mailtje van een klant, dat de website het niet goed deed op z'n laptop. Even navragen en toen bleek het om IE6 (!!!) te gaan... dan houd het op hoor. Zolang de content nog leesbaar is vind ik het prima. Of ze moeten extra gaan betalen omdat ze persé ondersteuning voor IE6 willen.
I know, ik werk al een tijdje als front-end webdeveloper.TheNephilim schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:56:
Mwah, dan ziet het er wel anders uit, gezien de gradients enzo niet gaan werken in IE8 en lager.
Maar het is zwart/wit gezegd wel hoe wij voor de meeste van onze (MKB) klanten werken op dit moment.
Moeten ze maar geen antieke IE gebruiken.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Border-radius ed. dan weer niet, maar dat is meestal ook niet zo'n ramp.
[ Voor 10% gewijzigd door Barryvdh op 27-03-2012 17:37 ]
We geven het niet eens aan en horen er ook nooit iets over. Klant vergelijkt toch niet over het algemeen. Daarnaast, als ze zeggen "dit heeft geen ronde hoekjes", is het antwoord simpel: Dat ondersteunt IE7/8 niet.OkkE schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:03:
[...]
I know, ik werk al een tijdje als front-end webdeveloper.
Maar het is zwart/wit gezegd wel hoe wij voor de meeste van onze (MKB) klanten werken op dit moment.
Nog nooit problemen gehad met klanten en progressive enhancement, als je maar duidelijk bent.
Inderdaad, zo gaat het hier ook. Als je maar vanaf 't begin duidelijk bent is het eigenlijk nooit een probleem.Bosmonster schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:57:
[...]
We geven het niet eens aan en horen er ook nooit iets over. Klant vergelijkt toch niet over het algemeen. Daarnaast, als ze zeggen "dit heeft geen ronde hoekjes", is het antwoord simpel: Dat ondersteunt IE7/8 niet.
Nog nooit problemen gehad met klanten en progressive enhancement, als je maar duidelijk bent.
IE ondersteunt ronde borders wel, het is onzin om te zeggen van niet. De klant kan dit zelf aantonen, bijvoorbeeld elk dialoog in Facebook heeft ze en het werkt prima in IE8."Sorry meneer, normaal kunnen ronde randen wel, maar omdat wij CSS3 gebruiken kan dat niet op uw site".
[ Voor 30% gewijzigd door TJHeuvel op 28-03-2012 09:40 ]
TJHeuvel schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:31:
Dat kan je toch niet maken? Hoe leg je dat uit aan je (niet technische!) klant.
[...]
IE ondersteunt ronde borders wel, het is onzin om te zeggen van niet. De klant kan dit zelf aantonen, bijvoorbeeld elk dialoog in Facebook heeft ze en het werkt prima in IE8.
Maargoed... voor veel dingen zijn er ook standaard oplossingen die wel in elke browser werken. Dus als je die van het begin af aan gebruikt en niet per se CSS3 wilt gebruiken, dan is dat wel makkelijker naar de klant toe.Het maken van ronde hoeken in oudere browsers vereist, in vergelijking tot moderne browsers, onevenredig veel tijd en kosten. Indien u die wenst te maken, zullen wij u uiteraard niet tegenhouden.
In mijn eigen vriendenkring raad ik ook iedereen Chrome aan... maar je houd altijd mensen die niks snappen en dus maar 'gewoon' IE blijven gebruiken.
Hmmmmz, ik heb vorige week m'n bril opgehaald, maar wennen doet het niet. Ik heb al een hele tijd lenzen, maar heb nu een bril nodig voor de vakantie, dan kan ik ook auto rijden. We zijn met meer mensen namelijk en rijden dus om de beurt. Ik kan alleen niet steeds lenzen in en uit doen, dus maar een nieuwe bril gehaald. Er zitten alleen van die ronde glazen in en na een hele dag lenzen nog eens de bril opzetten werkt niet. Dan is het net of ik 3 flessen beerenburg gedronken heb
Nu vanochtend de bril maar opgelaten, misschien went het dan makkelijker.
Nu is het niet uit deze zin af te lijden, maar ik vind het altijd mooi dat mensen denken dat als je IE gebruikt je dan niets van ontwikkelen voor het web snapt...TheNephilim schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:27:
[...]In mijn eigen vriendenkring raad ik ook iedereen Chrome aan... maar je houd altijd mensen die niks snappen en dus maar 'gewoon' IE blijven gebruiken.[...]
Ik gebruik persoonlijk altijd IE voor website-ontwikkeling, omdat ik Firefox troep vind (en veel te langzaam), en omdat Chrome vrolijk een nieuw tabje start, in plaats van een nieuw venster. IE is de enige die zich in dat opzicht netjes gedraagt.Caelorum schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:51:
[...]
Nu is het niet uit deze zin af te lijden, maar ik vind het altijd mooi dat mensen denken dat als je IE gebruikt je dan niets van ontwikkelen voor het web snapt...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ontwikkelen doe ik in Chrome omdat 'Element inspecteren' zo makkelijk is af en toe
Mja, Firefox is idd wel langzaam maar zonder Firebug zou ik echt niet uit de voeten kunnen. Natuurlijk hebben IE en Chrome ook developer tools, maar deze zijn imho nog niet zo compleet als Firebug. Browsen doe ik vrolijk met ChromeKorben schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:54:
[...]
Ik gebruik persoonlijk altijd IE voor website-ontwikkeling, omdat ik Firefox troep vind (en veel te langzaam), en omdat Chrome vrolijk een nieuw tabje start, in plaats van een nieuw venster. IE is de enige die zich in dat opzicht netjes gedraagt.
Wanneer is de laatste keer dat je naar de dev tools van Chrome keek dan? Imo is die completer dan Firebug. Onder andere profiling, audits, enzovoorts.TJHeuvel schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:17:
[...]
Mja, Firefox is idd wel langzaam maar zonder Firebug zou ik echt niet uit de voeten kunnen. Natuurlijk hebben IE en Chrome ook developer tools, maar deze zijn imho nog niet zo compleet als Firebug. Browsen doe ik vrolijk met Chrome
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Die update-cyclus die Firefox van Chrome heeft afgekeken bevalt mij wel
Wil jij graag de hele dag het gevoel hebben dat je dronken bent, zonder ook maar één druppel alchohol in je bloed te hebben? Of hallucineren zonder paddo's te eten? Dat kan!
Met de 'Nieuwe Bril 3000 ™' is het allemaal mogelijk, de glazen op sterkte zijn namelijk bol gevormd waardoor alles wat in je ooghoeken je zicht passeert, extreem vervormd.
Maar dit is niet alles, nog een reden om deze bril te kopen is het gepatenteerde 'Hallucineer Flowerpower ™' effect.
Bij het bekijken van een wit A4'tje is de onderste rand geel! Daarvoor moet je het A4'tje wel van dichtbij bekijken, het liefst in de hand houden. Ook het bekijken van een toetsenbord zonder je hoofd te buigen (gewoon naar je monitor kijken), levert een blauw/paars schouwspel op rond de veelal witte letters op het toetsenbord.
Neem contact op met een van onze medewerkers voor een passend advies.
Firefox doet redelijk z'n best inderdaad, maar Chrome is in veel benchmarks nog steeds veruit de snelste. Bij Peacekeeper haalt Chrome (19) bij mij 4783 punten, Firefox (11) slechts 2576 punten. Nog steeds wel een voordeel van Firefox is het feit dat het DirectWrite gebruikt.Sh4wn schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:40:
Ik vind Firefox de laatste tijd echt grote stappen vooruit heeft gezet qua snelheid, doet IMO echt niet onder voor Chrome.
Die update-cyclus die Firefox van Chrome heeft afgekeken bevalt mij wel
Chrome mist nog veel te veel basisfunctionaliteit. Iets simpels als javascript disablen kan al niet eenvoudig via de web developer toolbar. Verder neemt alles veel te veel plek in.Korben schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:36:
[...]
Wanneer is de laatste keer dat je naar de dev tools van Chrome keek dan? Imo is die completer dan Firebug. Onder andere profiling, audits, enzovoorts.
Heb het een paar keer geprobeerd, maar kom met Chrome echt niet uit de voeten qua developer tools. Daarin is Firefox echt heer en meester.
Profiling, audits en welke moeilijke woorden je nog meer kan bedenken, zijn leuk, maar heb je als front-end developer meestal niet zoveel aan in je dagelijkse bezigheden. Audit kun je altijd later een keertje Chrome voor opstarten, mocht je dat echt nodig hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 28-03-2012 13:11 ]
Werk er de hele dag mee en crasht nooitalienfruit schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:11:
Ik vind de developer tools van Chrome prima werken. Het is een stuk stabieler dan Firefox die crasht of loopt vast om de haverklap. Bagger.
(wel op een Mac, als dat uitmaakt, zou niet anders meer willen)
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 28-03-2012 13:14 ]
Mjah, dan heb je een brakke installatie. Dat zegt weinig over Firefox.alienfruit schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:18:
Nou ja, elke keer als ik Firefox opstart om Firebug heb ik het volgende probleem: updates en de browser slaat vast als ik de site open. Rete irritant.
Gebruik Chrome voor mn dagelijkse browsen hoor, dat niet. Blijft een wat eenvoudigere en meer lichtgewicht browser dan Firefox. Gaat even alleen om front-end dev.
Net gekocht & geinstalleerd, werkt toch wel heel handig! Maakt het tussendoor testen van een responsive website een stuk makkelijker.
[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 28-03-2012 13:22 ]
Het is dat ik geen iMac heb, maar is het puur om verschillende 'devices' en/of resoluties te testen? Of kun je er meer mee?OkkE schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:21:
Kennen jullie Aptus al?
Net gekocht & geinstalleerd, werkt toch wel heel handig! Maakt het tussendoor testen van een responsive website een stuk makkelijker.
Echt wijzer van de beschrijving word ik niet, geen feature list ofzo. Vaker op knopjes/linkjes klikken
[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 28-03-2012 13:24 ]
Maar wel met een extension. Overigens is JavaScript disablen nou niet echt iets 'simpels'. Laten we niet vergeten dat zonder extensions je bij Firefox onder hand blij mag zijn dát er een pagina verschijnt.Bosmonster schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:58:
[...]
Chrome mist nog veel te veel basisfunctionaliteit. Iets simpels als javascript disablen kan al niet eenvoudig via de web developer toolbar.
Dus eerst zeg je dat je bij Chrome daar maar weer een extra extensie voor moet installeren, en vervolgens dat Firefox niks is zonder extensionsKorben schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:24:
[...]
Maar wel met een extension. Overigens is JavaScript disablen nou niet echt iets 'simpels'. Laten we niet vergeten dat zonder extensions je bij Firefox onder hand blij mag zijn dát er een pagina verschijnt.
Interessant. Ff kopenOkkE schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:21:
Kennen jullie Aptus al?
Je kan verschillende "devices" aanmaken (als tabs binnen de App), die bevatten eigenschappen als resolutie en User Agent. Daarna kun je in de adresbalk een URL typen en per device/tab browsen, eenvoudig een screenshot posten & Inspect Element doen.TheNephilim schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:23:
[...]
Het is dat ik geen iMac heb, maar is het puur om verschillende 'devices' en/of resoluties te testen? Of kun je er meer mee?
Echt wijzer van de beschrijving word ik niet, geen feature list ofzo. Vaker op knopjes/linkjes klikken
Moet je dat allemaal zelf aanmaken, of zit er ook al een fatsoenlijke database in? Niet zo'n zin om dat allemaal nog te doen..OkkE schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:31:
[...]
Je kan verschillende "devices" aanmaken (als tabs binnen de App), die bevatten eigenschappen als resolutie en User Agent. Daarna kun je in de adresbalk een URL typen en per device/tab browsen, eenvoudig een screenshot posten & Inspect Element doen.
Adobe Shadow is ook wel nice overigens, als je de devices bij de hand hebt, wat toch uiteindelijk wel nodig is.
Dit is dan weer heerlijk op te lossen in Opera doordat je vrijwel alle knoppen e.d. overal kan in je UI kan plaatsen. De rechterkant van mijn statusbalk ziet er bijvoorbeeld zo uit:Bosmonster schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:58:
Chrome mist nog veel te veel basisfunctionaliteit. Iets simpels als javascript disablen kan al niet eenvoudig via de web developer toolbar.

Hiermee kan ik altijd snel JS aan/uit zitten, switchen tussen author/user mode en Dragonfly (de tegenhanger van Firebug) opstarten. Dragonfly zelf is overigens ook een flínk stuk volwassener geworden en doet nu niet meer onder voor zijn concurrenten.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Ik resize gewoon mn vensteralienfruit schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:37:
Ik gebruik daar gewoon http://responsivepx.com/ voor werkt prima!
[ Voor 58% gewijzigd door Bosmonster op 28-03-2012 13:41 ]
Devices moet je met de hand aanmaken... Zie hier wat screenshots:Bosmonster schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:33:
[...]
Moet je dat allemaal zelf aanmaken, of zit er ook al een fatsoenlijke database in? Niet zo'n zin om dat allemaal nog te doen..
Adobe Shadow is ook wel nice overigens, als je de devices bij de hand hebt, wat toch uiteindelijk wel nodig is.

Het is (voor die 2 euro) een leuk extra tooltje voor het even snel tussendoor checken. Uiteindelijk zal je toch met de echte devices aan de gang moeten.
Een bepaalde URL uit m'n bookmarks, die niet met https werkt en die ook géén https-gedeelte heeft (ook niet voor de login) wordt door Chrome alleen nog maar als https benaderd. De site meldt doodleuk dat Chrome niet zo moet zeuren en naar http moet gaan (302 redirect), waarna de browser wéér een request naar de https-site doet. Na een keer of tien wordt dat een "Deze webpagina bevat een omleidingslus".

Cookies gewist, maar dat mocht niet baten. Ik heb ook altijd ruzie met software hè.
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 28-03-2012 13:47 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Die heb ik ook een tijdje gebruikt (net als gewoon mijn browser resizen), maar ik vind eigenlijk tabs waarbij de browser met 1 klik het juiste formaat heeft en ik eenvoudig tussen een paar kan switchen heel handig!alienfruit schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:37:
Ik gebruik daar gewoon http://responsivepx.com/ voor werkt prima!
Daarnaast vind ik de toevoeging van User Agent (gekoppeld aan resolutie) ook een mooi extra-tje.
What is BrowserQuest?
BrowserQuest is a multiplayer game inviting you to explore a world of adventure from your Web browser.
This demo is powered by HTML5 and WebSockets, which allow for real-time gaming and apps on the Web.
In dit geval was het ELMA om unhandled exceptions af te vangen (of om eigen zaken te loggen, maar is enkel in speciale gevallen waarbij een network fault optreedt naar de service, wat een Exception geeft, maar dat niet automagisch gelogd wordt aangezien ik die afvang om een mooie melding te geven).
Dat is erg spijtig. Trouwens, ik heb gemerkt wanneer ik develop in Opera, dat het erg vaak ineens ook goed gaat in alle andere browsers (met "lt IE9" fixes enzo hier en daar). Oké, zodra je met expirementele zaken bezig bent, wordt het al lastiger (HTML5 features die nog niet breed geïmplementeerd zijn).Bosmonster schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:40:
Maar developen in Opera is een beetje zinloos, aangezien we die niet eens officieel ondersteunen.
[ Voor 33% gewijzigd door Styxxy op 28-03-2012 13:57 ]
Grappig! Even kijken... het laden duurt wel lang XDD-rez schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:52:
iemand http://browserquest.mozilla.org/ al gespeeld?
[...]
Dat is ook mijn ervaring. Er zijn vaak geen (of kleine) aanpassingen nodig voor Firefox, Safari en Chrome wanneer je iets in eerste instantie vanuit Opera hebt ontwikkeld. IE is een ander verhaal, maar daar weet je als ervaren ontwikkelaar automatisch al rekening mee te houden (en het probleem is hetzelfde bij ontwikkelen in de andere browsers).Styxxy schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:55:
[...]
Dat is erg spijtig. Trouwens, ik heb gemerkt wanneer ik develop in Opera, dat het erg vaak ineens ook goed gaat in alle andere browsers (met "lt IE9" fixes enzo hier en daar). Oké, zodra je met expirementele zaken bezig bent, wordt het al lastiger (HTML5 features die nog niet breed geïmplementeerd zijn).
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
verder best grappig gedaan.
ik moet alleen nog 5000 dmg total halen (geen idee hover ik zit) en 5 x sterven
[ Voor 46% gewijzigd door D-rez op 28-03-2012 14:05 ]
[ Voor 67% gewijzigd door Haan op 28-03-2012 14:29 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Foutmelding gaf dat de inhoud niet geldig was, blijkt uiteindelijk dat ik maxOccurs="unbounded" moest toevoegen -_-
Ja kom op hé... een beetje devver weet dat toch.wsitedesign schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:40:
blijkt uiteindelijk dat ik maxOccurs="unbounded" moest toevoegen -_-

Kan allerlei moois, maar zelf de (elevated) SPWeb meegeven waar ik CRUD-operaties mee wil doen... nee hoor. Dat zit er niet in.
[ Voor 59% gewijzigd door Alex) op 28-03-2012 15:52 ]
Vorig jaar heel kort XML schema's gezien aan unief, dit jaar officieel nog niets, dus niet lopen klagenGateKeaper schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:44:
[...]
Ja kom op hé... een beetje devver weet dat toch.
Al doende leert men trouwens
Pfff... keuzes keuzes... Highcharts, Flot, of jqPlot
Highcharts kost geld, maar heeft wel weer een leuke (thirdparty) .net lib en ziet er gewoon erg netjes uit! En flot en jqPlot moet ik maar even nader inspecteren. Die lijken op 't eerste gezicht wel erg veel op elkaar.
Heel soms, zou je gewoon willen dat er minder keuze is.
Chill! Die kende ik nog niet
Omdat dit gezien wordt als SaaS, ben ik dan genoodzaakt om over te gaan tot een "Highcharts Single Developer License".
Een portal waar klanten toegang tot hebben?GateKeaper schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:37:
Ik moet ook eerlijk erkennen dat hij er erg gaaf uit ziet. Enkel de kosten van $ 360.00 voor een licentie schrikken mij nogal af. Als extraatje wil ik grafiekjes tonen op een website waar klanten toegang tot hebben.
Ik weet niet hoeveel klanten je hebt, maar 360dollar is toch niet zo heel veel dan?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Het is op dit moment echter enkel iets extra's voor (een paar) bestaande klanten. Een ongevraagd extraatje dus
En wees nu eerlijk.. zo lelijk is dit toch niet?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ziet er heel behoorlijk uit. Ik zou in jouw casus ook niet voor Highcharts gaan, het zal de klant toch niet uitmaken of je lijntje een schaduw en reflectie heeft of niet (bij wijze van spreken)GateKeaper schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:47:
Nee, op zich niet zo heel veel.. en als ik daarmee klanten zou binnen halen praat het zich ook wel snel goed.
Het is op dit moment echter enkel iets extra's voor (een paar) bestaande klanten. Een ongevraagd extraatje dus. Een klant betaald zo'n 100 euro per kwartaal voor toegang tot die portal. Dus tjah, op dit moment vind ik dan 360 dollar nog wel een aardige investering, en zie ik een gratis (maar minder fraaie) variant, toch wel als een acceptabel alternatief.
En wees nu eerlijk.. zo lelijk is dit toch niet?
Verwijderd
Ik ben dus sneller uit om het ergens zelf te downloaden en dan de key te gebruikten...
Ik ken het, is erg irritant. Daarom moet je ook nooit via MSDNAA downloaden, enkel de keys opvragen. Downloaden zelf doe je best via DreamSparkGleighton schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:08:
Leuk zo'n secure downloadmanager (SDM) van Microsoft om software van MSDNAA te downloaden... Als ie het doet! Het ding blijft dus mooi hangen op 0%...
Ik ben dus sneller uit om het ergens zelf te downloaden en dan de key te gebruikten...

Volgens PHP's strcmp is string 1 niet gelijk aan string 2 (en nee, er staan geen spaties voor of achter). Okee...
Edit: ah, onder water bleken bij de tweede string de ampersands geconverteerd te worden naar HTML entities. Creatief.
[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 28-03-2012 20:17 ]
Haal 'm eens door unpack('H*', $string) heen. Vergelijk dan de twee arrays maar eens. Grote kans dat je ergens een onzichtbaar karakter ergens hebt staan.Avalaxy schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:06:
Wait what PHP?
[afbeelding]
Volgens PHP's strcmp is string 1 niet gelijk aan string 2 (en nee, er staan geen spaties voor of achter). Okee...
Edit: ah, al gevonden.
Kon dat niet in een [code][/code]-blok?
Heb ik weer hoor. Ik ben een beetje aan het hobbyen met een MVC 4-site en wil debuggen met IE, zodat ik dan Chrome op de achtergrond open kan houden om wat te surfen. Anders opent VS de site in een nieuwe tab in Chrome, en ziet het niet wanneer ik die tab sluit. Moet ik weer op Shift+F5 drukken om te stoppen met debuggen en zo.
Enfin, site in IE geopend, en als ik nu op een bepaalde pagina op de terug-knop druk, werken alle links op de homepagina ineens niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 28-03-2012 20:25 ]
Je kon sowieso door de default browser in vs10 op firefox te zetten al run via firefox laten gaan maar dit was natuurlijk een beetje verstoptHoogie2004 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 06:51:
Bij VS11 kan je de browser kiezen bij de Run button. Een super toevoeging! (misschien zijn er plugins die dit doen in eerdere versies...)
Nothing to see here!
Niet dat ik loop te helpdesken, ik wilde het gewoon even melden.
[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 29-03-2012 09:12 ]
Dat hebben we hier ook wel eens gehad... Echter geen flauw idee wat het probleem was, sorry.CodeCaster schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:07:
Ik gebruik de Default Browser Switcher, maar het punt was dus dat de links op m'n pagina in IE niet meer werken als ik op Vorige klik.
Eindelijk weer eens tijd om wat projectjes op te pakken.
Moet je ook niet doenAlex) schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:50:
Overengineered datalayers voor SharePoint ftl.
Kan allerlei moois, maar zelf de (elevated) SPWeb meegeven waar ik CRUD-operaties mee wil doen... nee hoor. Dat zit er niet in.
Waarom wil je die dingen uberhaubt elevated doen?
Omdat 't kanLaurens-R schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:16:
[...]
Alhoewel.. in dit geval dus eigenlijk niet.
Omdat de gebruikers aan het handje door een wizard heen worden genomen (met validaties en allerlei andere logica) en het niet de bedoeling is dat ze zelf items gaan toevoegen aan de doellijst.Laurens-R schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:16:
[...]
m.a.w. dan zou je datalayer vanuit daar aanroepen toch voldoende moeten zijn... (of tussenliggende business layer etc).
Misschien dat ik iets te eenvoudig denk, maar als je het gaat hebben over het doorgeven van Elevated SPWeb objecten, dan bekruipt mij meestal het gevoel dat je iets niet handig aan het doen bent
[ Voor 63% gewijzigd door Laurens-R op 29-03-2012 11:09 ]
De context waarin die datalayer z'n werk doet is dus niet meer elevated

SharePoint, Y U NO LOGISCH??
Omdat het SharePoint isAlex) schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:21:
Wat overigens ook een moeilijke opgave lijkt te zijn, is het mogelijk maken dat een gebruiker één bepaalde pagina mag aanpassen in een PublishingWeb. De desbetreffende user heeft Contribute-rechten op de page, maar de publishing console ontbreekt vrolijk. Ik zit nu met wat custom controls te proberen, maar werken? Ho maar...
SharePoint, Y U NO LOGISCH??

Nothing to see here!
- Application pools die ineens uitvallen.
- Random exceptions die los staan van mijn eigen code...
Eerst nog even verder met een website en ondertussen blikje Blue Bastard.
Handig trouwens: http://placehold.it/
Steak&Cheese met extra pepperjack en bacon
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Lol, ik kwam er eerst meerdere keren per week, we hebben ooit eens het aantal meters berekend aan de hand van die spaar bonnetjes die je krijgt. Met de bonnetjes alleen zat ik al op 120 meter Subway broodjes
De fijnste placeholder site die ik tot nu toe ben tegengekomen inderdaad.
Ik haal eens per week een footlong. Vind 't wel een vrij prijzige lunch.TheNephilim schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:32:
Lol, ik kwam er eerst meerdere keren per week, we hebben ooit eens het aantal meters berekend aan de hand van die spaar bonnetjes die je krijgt. Met de bonnetjes alleen zat ik al op 120 meter Subway broodjes
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hahaha, die is geniaal! ^^ Hmmmm, zo zijn er natuurlijk nog veel meer leuke dingen te verzinnen.
Al moet ik zeggen dat je zakelijk gezien niet met kittens aan kunt komen bij een klant
Klopt, dat waren nog gouden tijden voor mij.oisyn schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:33:
[...]
Ik haal eens per week een footlong. Vind 't wel een vrij prijzige lunch.
Ik at altijd 3 halve broodjes. Als je echt gek wil doen moet je de BBQ Bacon Rib nemen met extra bacon XD Helaas hebben ze die niet meer
[ Voor 40% gewijzigd door TheNephilim op 29-03-2012 11:35 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.