De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.383 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:44
SoaDmaggot schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:27:
[...]

Imho indeed, jammer dat de rest van de wereld het daar niet mee eens is :>
Nouja, de rest van de wereld
- Ik, jij en wat anderen
- Ongeveer heel Noorwegen (Zweden denk ik ook wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
marcop23 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:28:
[...]

Nouja, de rest van de wereld
- Ik, jij en wat anderen
- Ongeveer heel Noorwegen (Zweden denk ik ook wel)
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_HoDij8Z2tHY/TKYN6bXDelI/AAAAAAAAExs/RhbqdYuxW90/s1600/Sheldon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Opera was de snelste, lichtste browser en dat was in mijn ogen het enige voordeel ervan.
Nu heeft Chrome ze qua performance ingehaald.

Dat Opera nog steeds voldoet aan "one of the major browsers" vind ik toch best indrukwekkend, maar ik test er nooit mijn sites in. "Meestal" doet Opera wel wat andere browsers (als in, alle andere browsers behalve Internet Explorer) ook doen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:04
Gamebuster schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:35:
Opera was de snelste, lichtste browser en dat was in mijn ogen het enige voordeel ervan.
Nu heeft Chrome ze qua performance ingehaald.

Dat Opera nog steeds voldoet aan "one of the major browsers" vind ik toch best indrukwekkend, maar ik test er nooit mijn sites in. "Meestal" doet Opera wel wat andere browsers (als in, alle andere browsers behalve Internet Explorer) ook doen.
Ik vind Chrome nu net niet fijn werken. Ik heb het geprobeerd, maar ik vind het gewoon niet goed werken qua user interface / experience. Opera is overigens nog steeds erg snel, dus daar heb ik absoluut geen problemen mee.

Sterker nog: als je ontwikkelt in Opera (en je zorgt ervoor dat het daar werkt), werkt het al in Chrome/FF/... én ook in Internet Explorer (buiten dan bepaalde JS zaken). Natuurlijk is dat niet altijd het geval, soms doet Opera vervelend ten opzichte van de andere browsers, maar tegenwoordig heb ik daar toch niet echt problemen mee gehad.

En ik geloof ook dat het deels een visieuze cirkel is waarom Opera nog steeds een klein aandeel heeft. Omdat heel veel websites er geen rekening mee houden (en zelfs actief blokkeren, daarbij denk ik aan banken / overheidswebsites / telecomproviders / ...), zullen gewone gebruikers het ook niet gaan gebruiken. Zo heb ik het eens geprobeerd met mijn ouders, maar deel van de websites die zij gebruiken, worden dus actief geblokkeerd. Tja, dan grijpen ze terug naar het bekende "E"'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Met het bespreken van het test gebeuren lijkt Ayende's "Limit your abstractions" reeks te zijn afgerond / afronding nabij te zijn.

Wat is jullie gevoel bij zijn manier van programmeren? Eerst leer ik om "overal" Interfaces voor te bouwen en nu lees ik eigenlijk dat dat helemaal zo logisch niet hoeft te zijn.

Ik krijg dus eigenlijk de neiging om wat meer zijn kant op te gaan, en veel Interfaces achterwege te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Styxxy schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:42:
[...]
En ik geloof ook dat het deels een visieuze cirkel is waarom Opera nog steeds een klein aandeel heeft. Omdat heel veel websites er geen rekening mee houden (en zelfs actief blokkeren, daarbij denk ik aan banken / overheidswebsites / telecomproviders / ...), zullen gewone gebruikers het ook niet gaan gebruiken. Zo heb ik het eens geprobeerd met mijn ouders, maar deel van de websites die zij gebruiken, worden dus actief geblokkeerd. Tja, dan grijpen ze terug naar het bekende "E"'tje.
Wat een bullshit zeg. Chrome werd in het begin ook geblokkeerd door obscure en ranzige banksites, maar dat heeft de belachelijke groei van het marktaandeel niet tegengehouden. Chrome heeft gewoon bepaalde dingen die Opera niet heeft of doet ze beter. Ik zou ze niet allemaal kunnen noemen, maar één ding is marketing.

Elke browser heeft zo z'n eigen USP's, maar ik zou je echt niet kunnen vertellen wat die van Opera zijn. (Fyi, die van Chrome zijn, imo, lean & mean, 'it just works' en Chrome Sync.) Dát is de reden dat Opera geen* marktaandeel heeft.

* Minder dan 2%, wat minder dan een derde is van de 6% van Safari -- wat ik ook een irrelevante browser vind

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05

CodeIT

Code IT

Korben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:16:
[...]

Wat een bullshit zeg. Chrome werd in het begin ook geblokkeerd door obscure en ranzige banksites, maar dat heeft de belachelijke groei van het marktaandeel niet tegengehouden. Chrome heeft gewoon bepaalde dingen die Opera niet heeft of doet ze beter. Ik zou ze niet allemaal kunnen noemen, maar één ding is marketing.
Opera gebruiker meldt zich!
De betere marketing van Chrome komt waarschijnlijk omdat er een nogal groot bedrijf achter zit :)
Elke browser heeft zo z'n eigen USP's, maar ik zou je echt niet kunnen vertellen wat die van Opera zijn. (Fyi, die van Chrome zijn, imo, lean & mean, 'it just works' en Chrome Sync.) Dát is de reden dat Opera geen* marktaandeel heeft.
Die van Opera zijn:
- Opera Link (denk hetzelfde als chrome sync): http://www.opera.com/link/
- Opera Turbo (handig over 3G): http://www.opera.com/browser/turbo/
- Ingebouwde bittorrent client
- Zeer aanpasbare UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

CodeIT schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:26:
[...]
Die van Opera zijn:
- Zeer aanpasbare UI
En Opera werkt op meer platforms dan welke andere browser dan ook. Eigenlijk is Opera alleen op de desktopmarkt een kleine speler, daarbuiten is Opera verre van een kleine speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

CodeIT schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:26:
[...]
Die van Opera zijn:
Dat Turbo kan handig zijn, maar de meeste mensen surfen niet over 3G.
Aka bloatware. Een browser moet een browser zijn, meer niet.
- Zeer aanpasbare UI
Alleen handig voor power-users en mensen met OCD (die sets overlappen, I know).
dcm360 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:39:
[...]
Eigenlijk is Opera alleen op de desktopmarkt een kleine speler, daarbuiten is Opera verre van een kleine speler.
Zonder meer waar, alleen zal dat wellicht in de toekomst ook minder worden, aangezien (in ieder geval op telefoongebied) meer en meer mensen een smartphone gaan gebruiken i.p.v. een featurephone, en let's face it: Opera is op smartphones ook niet echt interessant; die hebben allemaal al een (uitstekende) browser.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Korben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:16:
[...]

* Minder dan 2%, wat minder dan een derde is van de 6% van Safari -- wat ik ook een irrelevante browser vind
Opera: it just works (heeft het altijd al gedaan). Opera heeft al heel lang syncing mogelijkheden, niet bepaald uniek van Chrome (die er veel later mee waren). Opera skins zijn ook goed, toch vanaf verise 8. Behalve de marketing heeft Chrome niets extra hoor. En ja, de marketing is ook niet te verwonderen met een groot bedrijf zoals Google, als je (niet ingelogd) op Google komt wordt Chrome al direct door je strot gedouwd...
Korben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:43:
[...]

[...]

[...]
Zonder meer waar, alleen zal dat wellicht in de toekomst ook minder worden, aangezien (in ieder geval op telefoongebied) meer en meer mensen een smartphone gaan gebruiken i.p.v. een featurephone, en let's face it: Opera is op smartphones ook niet echt interessant; die hebben allemaal al een (uitstekende) browser.
Bloatware? Ik gebruik het niet en ik merk er niets van. Het vertraagd de browser niet eens. Skins voor power users: oké true. Maar de standaard skin van Opera is ook zeer goed, no issue there.

Opera Mobile etc vind ik nog steeds beter dan de standaard browsers... (Ik gebruik een Android tablet.)

[ Voor 44% gewijzigd door Styxxy op 28-02-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Jij vindt het zeker ook een eigenschap van bloatware als Chrome een bestand van een FTP server voor je downloadt?
Andersom kan gezegd worden dat degenen die het niet willen nogal van de eenheidsworst zijn/geen eigen mening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
De features die Opera extra heeft, zijn absoluut niet opdringerig ofzo. Als je op een torrent file klikt, kan je kiezen uit openen en opslaan, zoals in alle andere browsers behalve chrome, wat trouwens extreem irritant is (een pdf'je wil je niet direct opslaan als je hem maar één keer nodig hebt!). Kies je voor opslaan, heb je een keuzemenu uit je torrentprogramma('s) en de ingebouwde. Meer dan dat zie je hem niet. IRC zit alleen maar als een knop in het menu, als je hem niet gebruikt.

Het grote voordeel is imho de enorme hoeveelheid dingen die in te stellen zijn, die standaard ingebouwd zijn, maar dan wel heerlijk snel. Op een Celeron D 352, 2GB RAM van mijn ouders, met W7, is Opera in ieder geval een stuk sneller dan IE, FF en Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
CodeIT schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:55:
[...]

Jij vindt het zeker ook een eigenschap van bloatware als Chrome een bestand van een FTP server voor je downloadt?
Nu kan het aan mij liggen, maar jij vergelijkt FTP met torrents? Volgens mij toch echt een compleet andere categorie als je het mij vraagt...

Hierin moet ik Korben wel een beetje gelijk geven: bloatware. Torrents downloaden via je browser hoort niet. Via een plugin nog enigzinds okay, maar standaard hoort dergelijke functionaliteit niet in een browser thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

SoaDmaggot schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:01:
[...]

Nu kan het aan mij liggen, maar jij vergelijkt FTP met torrents? Volgens mij toch echt een compleet andere categorie als je het mij vraagt...

Hierin moet ik Korben wel een beetje gelijk geven: bloatware. Torrents downloaden via je browser hoort niet. Via een plugin nog enigzinds okay, maar standaard hoort dergelijke functionaliteit niet in een browser thuis.
Nee, ik vind dat downloaden van bestanden via FTP in een browser hoort te zitten. Ik denk echter dat het geen kerntaak is van een browser.
Het downloaden van een bestand via bittorrent ziet er in Opera nagenoeg hetzelfde uit als het downloaden van een bestand over HTTP of FTP. Ik schaar het daarom niet onder bloatware omdat het voor de gebruiker amper zichtbaar is welk protocol er wordt gebruikt om het bestand te downloaden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o6tB3l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
On another note: ik heb mijn eerder probleem opgelost (Bing Maps AJAX Control 7.0 toont niet goed in Opera). Ik heb het kunnen herleiden tot het feit dat Bing Maps geen wrapper voorziet in zijn control, waardoor de positionering een beetje in de soep liep. Door zelf een wrapper div te voorzien rond de control, wordt het in Opera toch terug goed getoond. (Ik heb gezien dat Google Maps dit standaard al doet, vandaar dat het daar niet nodig is). 8)7 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

SoaDmaggot schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:01:
[...]

Waarom vind je dan dat het downloaden van data niet in een browser thuis hoort? Het enige argument dat je geeft is eigenlijk dat je gewend bent dat browsers het niet kunnen, maar dat vind ik een nogal zwak argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
dcm360 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:07:
[...]

Waarom vind je dan dat het downloaden van data niet in een browser thuis hoort? Het enige argument dat je geeft is eigenlijk dat je gewend bent dat browsers het niet kunnen, maar dat vind ik een nogal zwak argument.
Waar lees jij dat ik gewenning als argument aandraag? Daarbij vind ik het downloaden van data in een browser prima, ik richt me puur op het standaard downloaden van torrents binnen de browser.

Laat de browser lekker doen waar hij goed in is; HTTP en eventueel FTP verkeer afhandelen. Of wil je, zolang het binnen de UI van de browser er goed uit ziet, de browser standaard ook de mogelijkheid geven van nieuwsgroepen te downloaden en de boel te parren / uitpakken, het eMule/-Donkey protocol te ondersteunen, als POP / SMTP client te dienen, etc?

Is alleen maar handig, toch? :X

[ Voor 3% gewijzigd door PeterSelie op 28-02-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zolang het me niet lastigvalt als ik het niet gebruik: mij best. Wist je overigens dat Opera ook een ingebouwde mailclient heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daar had ik vorige week nog een recruiter van in mijn inbox ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

dcm360 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:15:
Zolang het me niet lastigvalt als ik het niet gebruik: mij best. Wist je overigens dat Opera ook een ingebouwde mailclient heeft? :P
En IRC client (met ingebouwde DCC file transfer) :)

[ Voor 6% gewijzigd door CodeIT op 28-02-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
:'(

[ Voor 20% gewijzigd door PeterSelie op 28-02-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

SoaDmaggot schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:19:
:'(

SoaDmaggot wijzigde dit bericht 28-02-2012 12:19 (20%)
SoaDmaggot veegt één traantje weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Haha, de server begeeft het door mijn berekening die ik heb lopen. Allemaal collega's klagen dat alles zo traag is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
alienfruit schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:26:
Haha, de server begeeft het door mijn berekening die ik heb lopen. Allemaal collega's klagen dat alles zo traag is :D
Altijd top he :P Wij waren bezig met een 220GB database voor performance testen en daar klaagde mensen ook over omdat ze de mail niet hadden gelezen en op server 2 moesten gaan testen :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Pfff.... Python perikelen van deze ochtend, they're killing me.... Eerst dat m'n windows registry geen python entries heeft, dus kan ik CherryPy niet installen. Daarna nog wat vage errors, consoles die van m'n scherm verdwijnen..... CherryPy die nog wat compatibility problemen heeft met Python 3, mag ik van hun subversion repo wat bestanden plukken om het maar werkend te krijgen, goed begin van nieuw projectje....

* afraca verlangt naar linux en python 2.7 (nouja, 3.2 is op flink wat vlakken dan wel verbeterd)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Waarom een product gebruiken dat nog niet goed werkt op het gebruikte platform? Is dat niet vragen om problemen later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 10:32

MBV

[...]

Waarbij sommige smartphones opera als standaardbrowser gebruiken. En opera mini is echt belachelijk veel sneller op zo ongeveer alle mobiele verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

MBV schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:04:
[...]

Waarbij sommige smartphones opera als standaardbrowser gebruiken. En opera mini is echt belachelijk veel sneller op zo ongeveer alle mobiele verbindingen.
Goed, ik had moeten zeggen: smartphones die in de laatste paar jaar zijn uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Rutix schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:36:
Altijd top he :P Wij waren bezig met een 220GB database voor performance testen en daar klaagde mensen ook over omdat ze de mail niet hadden gelezen en op server 2 moesten gaan testen :P
Ja, ik had zelf niet door dat het door mijn opdracht kwam. Maar goed een virtuele machine trok dus alles mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Styxxy schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:56:
Waarom een product gebruiken dat nog niet goed werkt op het gebruikte platform? Is dat niet vragen om problemen later?
Is een hobbyprojectje, en Python 2.x is redelijk EOL.
Short version: Python 2.x is the status quo, Python 3.x is the present and future of the language
http://wiki.python.org/moin/Python2orPython3

En m'n hobbels waren Windows en een library (CherryPy). Voor zover ik gezien heb zijn het vrij zeldzame hobbels ondertussen. Ik vind het overigens ook lekker gedurfd van Python, om gewoon een backwards incompatible major release te doen. Opruimen alle deprecated spul, consistentie fixen, en gewoon een goede overlap met de 2.x branch, dan komt het vanzelf goed :)

@TheNephilim, ctrl+h , replace all? ....

[ Voor 18% gewijzigd door afraca op 28-02-2012 14:24 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, ik mag de rommel opruimen van iemand die te pas en te onpas 'sjabloom' & 'sjabloon' door elkaar gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Find & Replace ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou er zijn teveel bestandsnamen die ook fout zijn, dus dat is me teveel werk. Ik moet het er maar mee doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gaat het om bestanden? Praat je over een applicatie? Ga je een applicatie schrijven om dat te fixen?

Gaat het om het eerste, dan zijn slim zoek, vervang, rename en copy zo gepiept natuurlijk ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet een twitter appje schrijven voor m'n stagebedrijf waardoor ze om de x aantal uur een random bericht uit een tekstbestand tweetten. Concept is niet moeilijk, maar probeer me een weg te banen door de imho onduidelijke API van twitter voor C#. Natuurlijk heb je daar de libraries voor, zoals Twitterizer. Maar die documententatie.. bagger. Ja fijn een manier om mee in te loggen met OAuth, zover was ik ook al, maar om een tweet te maken, nee daar is weer niks voor die het mij kan uitleggen. Maar afijn, het is me gelukt, nu nog het bestand inlezen en een random line pakken, en dat om het x aantal uur. Hmm, zit ik goed als ik aan een timer denk? Of is er toch iets dat ik nu fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:27:
Gaat het om bestanden? Praat je over een applicatie? Ga je een applicatie schrijven om dat te fixen?

Gaat het om het eerste, dan zijn slim zoek, vervang, rename en copy zo gepiept natuurlijk ;)
Het gaat over aanpassingen in een bestaand Wordpress Theme (custom). Deze heeft iemand ooit gemaakt voor een klant van een klant van ons (:+) en de klant wil nu aanpassingen en was het tijd dat er wat ernstige bugs werden opgelost.

Nu eerst even een kopje thee inschenken, ik denk Turkish Apple! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:49:
Hmm, zit ik goed als ik aan een timer denk? Of is er toch iets dat ik nu fout doe?
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken.
En ja, dat lijkt me de juiste denkrichting. Tenzij je een nog elegantere manier kent om 'herhalend na een interval <x> een bepaalde actie uit te voeren'. En nee, dit is niet OK:

C#:
1
2
3
4
5
6
while (true)
{
  DoSomething();

Thread.Sleep(120000); // sleep for two hours
}

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Korben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:54:
[...]

[...]

En ja, dat lijkt me de juiste denkrichting. Tenzij je een nog elegantere manier kent om 'herhalend na een interval <x> een bepaalde actie uit te voeren'. En nee, dit is niet OK:

C#:
1
2
3
4
5
6
while (true)
{
  DoSomething();

}

Dat is inderdaad niet OK: je sleep duurt maar 2 minuten ipv 2 uur! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:54:
[...]

[...]

C#:
1
2
3
4
5
6
while (true)
{
  DoSomething();

}

Nee dat threads aan het slapen gooien niet goed is weet ik ook wel haha.
zeker niet op een single core workstation waar ik op werk, kun je meteen niks meer. Maar ik wist niet zo goed waar ik de vraag moet stellen, om er een heel nieuw topic voor aan te maken lijkt me ook niet goed, voor een simpele ja/nee antwoord op mijn vraag.

En jeuj voor Visual C# Express 2010 die faalt met het initalizeren van het settings bestand, dan maar de consumer key/secret en acces token/secret hardcoden, de app eindigt toch op de server, dus deze zal ook maar 1x opgestart worden en blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:58:
[...]

zeker niet op een single core workstation waar ik op werk, kun je meteen niks meer. Maar ik wist niet zo goed waar ik de vraag moet stellen, om er een heel nieuw topic voor aan te maken lijkt me ook niet goed, voor een simpele ja/nee antwoord op mijn vraag.

En jeuj voor Visual C# Express 2010 die faalt met het initalizeren van het settings bestand, dan maar de consumer key/secret en acces token/secret hardcoden, de app eindigt toch op de server, dus deze zal ook maar 1x opgestart worden en blijven draaien.
Thread laten slapen <> volledige pc laten slapen he 8)7 zou nogal onhandig zijn :D

over threading gesproken: kan niet wachten op de volgende release van .NET... async, await :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:58:
[...]

Sleep kan op zich weinig kwaad, zeker bij hoge intervallen. Als je sleept wordt de thread in de wachtstand gezet, waardoor er geen processortijd aan besteed wordt. Dus ook voor een single core is het erg efficiënt. Daardoor zou het gebruik van zo'n loop makkelijker kunnen zijn dan het gebruik van een timer. Het onderbreken van de thread is wel wat lastiger, want dan moet je een thread interrupten.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoolGamer schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:06:
[...]

Sleep kan op zich weinig kwaad, zeker bij hoge intervallen. Als je sleept wordt de thread in de wachtstand gezet, waardoor er geen processortijd aan besteed wordt. Dus ook voor een single core is het erg efficiënt. Daardoor zou het gebruik van zo'n loop makkelijker kunnen zijn dan het gebruik van een timer. Het onderbreken van de thread is wel wat lastiger, want dan moet je een thread interrupten.
Ah dan had ik sleep verkeerd begrepen, dacht dat ie de thread in slaapstand gooit waardoor de thread helemaal niks meer kon, en aangezien dit systeem dus maar 1 core heeft(en ook maar 1 thread) gooit ie dus de pc ook "stil".

Nu begrijp ik het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Nog 1 dag... en dan weekend! :D Bierrrrrrrrrr

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:09:
aangezien dit systeem dus maar 1 core heeft(en ook maar 1 thread)
Dat is al een aantal jaren niet meer het geval. ;)

Hm, ik dacht dat "systray" of "system tray" niet goed was voor dat gebied bij de klok op een Windows-pc?
Why do some people call the taskbar the "tray"?
One of the most common errors is to refer to the Taskbar Notification Area as the "tray" or the "system tray". This has never been correct. If you find any documentation that refers to it as the "tray" then you found a bug.
En wat staat er in Windows 7 (en op de site)?
Wijzigen hoe pictogrammen worden weergegeven in het systeemvak
Niet erg consistent. :P

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 28-02-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

CoolGamer schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:06:
[...]

Thread.Sleep kan wel werken inderdaad, maar timers zijn vrij simpel om te doen, dus waarom zou je iets anders doen? Bovendien is Thread.Sleep weer niet aan te raden wanneer je meerdere threads hebt lopen die dat aan het doen zijn, want dan ben je gewoon resources aan het verspillen. Dát is het 'kwaad' van Thread.Sleep, en überhaupt van slapende/wachtende threads. Wat dat betreft inderdaad: yay for async/await!

[ Voor 6% gewijzigd door Korben op 28-02-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:11:
[...]

Dat is al een aantal jaren niet meer het geval. ;)
Dit systeem is ook al een aantal jaar oud(Nog de uber oude aansluitingen van muis/tobo) en het draait nog net windows xp. Iets anders zou ik er ook niet opgooien haha, zelfs xp werkt niet soepel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:12:
[...]
Dit systeem is ook al een aantal jaar oud(Nog de uber oude aansluitingen van muis/tobo)
Über-oud? COM1 voor de muis? :+ Overigens hebben ook vrij nieuwe systemen nog steeds die PS/2-aansluitingen, al zijn ze vaak wel gemerged in een enkele muis-of-toetsenbord-PS/2-aansluiting.

BTW: Iemand het Boot to Gecko-filmpje al gezien? 317 + 9 bonuspunten in HTML5Test, wat een paupers. :+ Chrome for Android haalt 343 + 10.

[ Voor 22% gewijzigd door Korben op 28-02-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:12:
[...]

Dit systeem is ook al een aantal jaar oud(Nog de uber oude aansluitingen van muis/tobo) en het draait nog net windows xp. Iets anders zou ik er ook niet opgooien haha, zelfs xp werkt niet soepel.
Deze bedoel je? Afbeeldingslocatie: http://www.colorprintingforum.com/attachments/direct-imaging-offset-press/1101d1317063410-access-dos-quickmaster-46di-din_keyboard_connector.jpg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan nog, als er C#-code op draait, draait er hoogstwaarschijnlijk een OS op met multitasking.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 28-02-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Hmm, zit ik goed als ik aan een timer denk? Of is er toch iets dat ik nu fout doe?
Waarom de 'om de paar uur' niet laten afhandelen door een applicatie die bedoeld is om te schedulen?
Iets à la 'scheduled tasks' onder windows of zo?
(onder het motto: liever 1 klein ding goed -random tekst tweeten-, dan heel veel niet-al-te-best -halfgare eigen scheduler er even bij schrijven)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is em, maar dan met voor de muis een groene en tobo een paarse.
roeleboel schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:22:
[...]

Waarom de 'om de paar uur' niet laten afhandelen door een applicatie die bedoeld is om te schedulen?
Iets à la 'scheduled tasks' onder windows of zo?
(onder het motto: liever 1 klein ding goed -random tekst tweeten-, dan heel veel niet-al-te-best -halfgare eigen scheduler er even bij schrijven)
Zelf nog niet aan gedacht, maar het moet ik ook variabel zijn, de ene dag moet ik om het uur, de ander om de x aantal uur, en weer een andere keer moet hem om de dag.

Zal zelf wel eens kijken naar scheduled tasks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Candan21 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:28:[/b]
[...]

Ja, dat is em, maar dan met voor de muis een groene en tobo een paarse.

[...]
Neujjj, dat is een DIN kabel, die jij bedoelt zijn PS/2 stekkertjes. Tssk, dat je dat verschil niet weet.

Wacht even, ik heb er nog wel 1 onder mijn bureau liggen geloof ik...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bNaJSl.jpg

Tadaaa, een toetsenbord met DIN aansluiting, inclusief verloopje naar ps/2.

Vraag me trouwens niet waarom ik dat geval hier onder mijn bureau thuis heb liggen...

[ Voor 30% gewijzigd door marcop23 op 28-02-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ja die is awesome he.

@ 21:00 ook :D

[ Voor 3% gewijzigd door Rutix op 28-02-2012 21:08 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat bedoelde ik ook, dat hele stukje tot aan die rage face :)

Maar Andrei is sowieso een ontzettende droogkloot. Kan erg om 'm lachen :)

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zit Bret Victor - Inventing on Principle te kijken. Heb pas 10:00 gehad, maar die is bookmarked! :D

[edit]
Jammer dat 'ie na een half uur ofzo wat evangelistisch wordt. Desalniettemin zeker de moeite van ('t eerste half uur) kijken waard!

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 29-02-2012 02:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 23:51

Hoogie2004

Whohooooo

Voor de mensen die tijd over hebben. De pluralsight trainingen zijn vandaag de gehele dag te bekijken (zonder account) omdat het schrikkeldag is :)

http://blog.pluralsight.c...ght-training-on-leap-day/

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 16:13
Hoogie2004 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 07:38:
Voor de mensen die tijd over hebben. De pluralsight trainingen zijn vandaag de gehele dag te bekijken (zonder account) omdat het schrikkeldag is :)

Met behulp van Firebug kan je ook de locaties van de streams kijken en deze opslaan ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hoogie2004 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 07:38:

Wacht, dus ik moet vanavond niet alleen Windows 8 met VS 2011 en TFS Express downloaden, maar ook nog eens heel Pluralsight? Gelukkig heb ik genoeg bandbreedte thuis. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

CodeCaster schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:14:
[...]

Wacht, dus ik moet vanavond niet alleen Windows 8 met VS 2011 en TFS Express downloaden, maar ook nog eens heel Pluralsight? Gelukkig heb ik genoeg bandbreedte thuis. >:)
Ik heb exact hetzelfde probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:28
denyos schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:03:
[...] Met behulp van Firebug kan je ook de locaties van de streams kijken en deze opslaan ;)
Toch jammer dat nog niemand (incl. mij) de moeite heeft gedaan om een downloader te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:20:
[...]

Toch jammer dat nog niemand (incl. mij) de moeite heeft gedaan om een downloader te schrijven...
De dag is nog niet voorbij ;) Ik kan toch pas vanavond beginnen met downloaden (en waarschijnlijk meer mensen hier), je hebt dus genoeg tijd om je collega tweakers van een handig tooltje te voorzien :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Caelorum schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:20:
[...]

Clicky

LMFGT linkjes kunnen wegblijven

[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 29-02-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:33
[...]

Hoe krijg je ze gedownload dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:42:
[...]

Hoe krijg je ze gedownload dan?
Door met firebug/chrome je netwerkverkeer te monitoren en zo de locatie van de file te achterhalen. Vervolgens download je gewoon de file. Het is een omweg (zeker ook omdat de trainingen zijn opgesplitst), maar zeker niet onmogelijk :P

Inmiddels een tooltje (GetFLV.net) gevonden welke schijnbaar via de geïntegreerde browser kan bepalen welke files worden getoond als film en je de optie biedt de gehele file te downloaden. Eens even kijken of ik in een VM-etje iets kan doen :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:46:
[...]

Door met firebug/chrome je netwerkverkeer te monitoren en zo de locatie van de file te achterhalen. Vervolgens download je gewoon de file. Het is een omweg (zeker ook omdat de trainingen zijn opgesplitst), maar zeker niet onmogelijk :P

Inmiddels een tooltje (GetFLV.net) gevonden welke schijnbaar via de geïntegreerde browser kan bepalen welke files worden getoond als film en je de optie biedt de gehele file te downloaden. Eens even kijken of ik in een VM-etje iets kan doen :P
Die getFlv werkte bij mij niet. Kreeg steeds failed e.d.
Maar dat was ten tijde van de week gratis, en toen moest je ingelogd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
Moet een twitter appje schrijven voor m'n stagebedrijf waardoor ze om de x aantal uur een random bericht uit een tekstbestand tweetten.
Random? Dus het wordt mogelijk dat je straks x aantal keer dezelfde tweet achter elkaar de wereld in stuurt? Waarom zouden mensen je volgen als de tweets herhaalt worden, of dat nu achter elkaar is of pas na een paar dagen/weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Rey schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:51:
[...]

Random? Dus het wordt mogelijk dat je straks x aantal keer dezelfde tweet achter elkaar de wereld in stuurt? Waarom zouden mensen je volgen als de tweets herhaalt worden, of dat nu achter elkaar is of pas na een paar dagen/weken?
Het gaat om een meubelzaak, en in dit tekst bestand komen acties te staan, en andere informatieve dingen. Ga er maar van uit dat het tekstbestand zo'n beetje een duizendtal verschillende tweets bevat. Natuurlijk heb ik ook wat functionaliteit er bij gebouwd die de laaste 15 tweets van het account leest, en deze vervolgens vergelijkt met de te tweeten bericht, als deze overeenkomt, wordt het bericht gecleared en word er een nieuw bericht geselecteerd om vervolgens het process opnieuw te doen.

En over die aansluiting, sorry hoor dat ik het niet weet, ben maar een simpele programmeur, niet echt een hardware kenner. Ken natuurlijk wel het een en ander, maar weet echt niet alle benamingen van de verschillende aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
:O Really? Een lmgtfy link... |:(

Quote dan ook niet en maak dan een TR aan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 29-02-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Dat is leuk maar werkt voor geen meter omdat het allemaal kleine streams zijn. Je wilt juist een bulk downloader hebben. En zowiezo is lmgtfy niet zo netjes >.> in veel gevallen is het zelfs op tweakers niet toegestaan om lmgtfy te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 29-02-2012 14:05 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

X-Rey schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:51:
[...]

Inderdaad, zorg dan voor een database waar je willekeurig een tweet uithaalt en die vervolgens verwijderd uit de database. Vervolgens kun je met een simpele interface dan ook makkelijk tweets toevoegen aan de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:05:
[...]

Inderdaad, zorg dan voor een database waar je willekeurig een tweet uithaalt en die vervolgens verwijderd uit de database. Vervolgens kun je met een simpele interface dan ook makkelijk tweets toevoegen aan de database.
Och, als je maar genoeg quotes hebt neemt de kans op een dubbele posting af ;) Random levert toch nooit dezelfde nummers op, dan is het niet random meer :+

Afbeeldingslocatie: http://www.random.org/analysis/dilbert.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Rutix schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:04:
[...]

Dat is leuk maar werkt voor geen meter omdat het allemaal kleine streams zijn. Je wilt juist een bulk downloader hebben. En zowiezo is lmgtfy niet zo netjes >.> in veel gevallen is het zelfs op tweakers niet toegestaan om lmgtfy te gebruiken.
LMGTFY is misschien niet netjes, maar het maakt het punt wel duidelijk: Google ff en er zijn meerdere tooltjes die het kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:07:
[...]

LMGTFY is misschien niet netjes, maar het maakt het punt wel duidelijk: Google ff en er zijn meerdere tooltjes die het kunnen doen.
Aan de andere kant is vragen naar een dergelijk tooltje ook wel een slimme vraag, er is wellicht iemand die een goede suggestie heeft ;)

Zoals je zegt: "er zijn meerdere tooltjes", waarom zou ik alle tootljes moeten aflopen als misschien een andere tweaker een goede suggestie heeft. Dus zo dom is zijn vraag niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
[...]

Ten eerste is het hier een uitlaatklep en dus mag hij dat best wel zeggen dat hij het jammer vind dat wij nog geen downloader hebben geschreven en ten tweede had hij over een specifieke downloader voor pluralsight. Dus je punt was niet helemaal gegrond.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Daarbij lijkt me dit ook wel een tooltje waar iedereen hier om zit te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rutix schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:15:
[...]Ten eerste is het hier een uitlaatklep en dus mag hij dat best wel zeggen dat hij het jammer vind dat wij nog geen downloader hebben geschreven en ten tweede had hij over een specifieke downloader voor pluralsight. Dus je punt was niet helemaal gegrond.
Dit dus. De afzonderlijke streams kan ik ook wel downloaden met de verschillende 'developer tools' van de browsers, maar dat is in het geval van pluralsight niet te doen omdat een training al snel uit een stuk of 40 streams bestaat. Een bulk downloader is dan veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
TheNephilim schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:05:
[...]
Of in de vorm van een playlist, vooraf de volgorde bepalen, en steeds de bovenste eruit halen en uit de playlist verwijderen.
[...]

Hier ben ik vorige week ook mee bezig geweest, toen er hier een coupon code via Scott Hanselman was gepost waarmee je een week gratis kon :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

LMGTFY is misschien niet netjes
Nuff said. Als ik hier een dergelijke vraag zou stellen dan ben ik benieuwd naar persoonlijke ervaringen. Daar kan google mij niet bij helpen.

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 29-02-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Guttegut, wat een tere zieltjes, zeg. Vroegah was LMGTFY slechts grappig, nu is het verheven tot politiek incorrect? Mijn excuses aan degenen op wiens tenen ik heb gestampt door te insinueren dat ze niet in staat zijn te Googlen.

Afbeeldingslocatie: http://iichan.ru/au/src/1297889391630.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Korben schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:34:
Guttegut, wat een tere zieltjes, zeg. Vroegah was LMGTFY slechts grappig, nu is het verheven tot politiek incorrect? Mijn excuses aan degenen op wiens tenen ik heb gestampt door te insinueren dat ze niet in staat zijn te Googlen.

[afbeelding]
Zegt degeen die er niet tegen kan wat kritiek te ontvangen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En dan nu in het Nederlands? ;)
.edit: hmmm, wellicht is het wel goed, hij parset iig lastig als je nog niet weet wat er moet staan :P

[ Voor 62% gewijzigd door .oisyn op 29-02-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

¿Qué?
SoaDmaggot schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:35:
[...]
Zegt degeen die er niet tegen kan wat kritiek te ontvangen :o
Did you not see the sarcasm sign?

[ Voor 42% gewijzigd door Korben op 29-02-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik had het over de zin van SoaDmaggot. Maar leuk dat je je aangesproken voelt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Guttegut, wat een tere zieltjes, zeg. Vroegah was LMGTFY slechts grappig, nu is het verheven tot politiek incorrect? Mijn excuses aan degenen op wiens tenen ik heb gestampt door te insinueren dat ze niet in staat zijn te Googlen. [afbeelding]
Politiek incorrect niet, maar netjes ook zeker niet. Als ik hier een vraag stel (of in dit geval een opmerking in de vorm van een vraag) dat zit ik niet te wachten op van die overduidelijke antwoorden die geen antwoorden zijn.
Zoals jezelf ook wel weet kan je er wel vanuit gaan dat iedereen in dit topic weet wat google is, waarvoor je het kan gebruiken en wanneer je het gebruikt. Deelnemers aan dit topic zijn geen onwetende digibeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.oisyn schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:37:
Ik had het over de zin van SoaDmaggot. Maar leuk dat je je aangesproken voelt :Y)
Was 't niet leesbaar genoeg? :>
Korben schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:36:

[...]

Did you not see the sarcasm sign?
Did you not see the redface smiley?

[ Voor 30% gewijzigd door PeterSelie op 29-02-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik denk waar heeft iedereen het over, ik googlen op 'LMGTFY' .... wat een ironie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Caelorum schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:39:
[...]

Politiek incorrect niet, maar netjes ook zeker niet. Als ik hier een vraag stel (of in dit geval een opmerking in de vorm van een vraag) dat zit ik niet te wachten op van die overduidelijke antwoorden die geen antwoorden zijn.
Zoals jezelf ook wel weet kan je er wel vanuit gaan dat iedereen in dit topic weet wat google is, waarvoor je het kan gebruiken en wanneer je het gebruikt. Deelnemers aan dit topic zijn geen onwetende digibeten.
Je stelt dat er geen tooltjes zijn om Smooth Streaming video's te downloaden. Ik vroeg me af of dat echt zo is, dus ik Google het, en uit de eerste paar links blijkt al dat dat niet zo is; ik ging er dus vanuit dat je wellicht (nog) niet had gezocht of dat wel zo was. Genoeg met de geslagen-hond-houding, zeg. Ik heb m'n excuses al aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:40:
Ik denk waar heeft iedereen het over, ik googlen op 'LMGTFY' .... wat een ironie :+
http://lmgtfy.com/?q=LMGTFY :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09

[afbeelding]
Wat hebben de tieten van Penny met je verhaal te maken?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Hydra schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:00:
[...]

Wat hebben de tieten van Penny met je verhaal te maken?
Iets met 2 punten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:43:
Ik heb m'n excuses al aangeboden.
Die lees ik nergens. Of heb je het over je post waarbij je zelf bij hebt gezet dat het sarcasme was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

/me biedt iedereen een kop koffie aan en stelt voor verder te gaan met Penny een nieuw onderwerp aan te snijden.

*edit, blijkbaar hebben wij een zelflerende proxy. Net deed de "Penny afbeelding" het nog, en nu wordt hij geblokkeerd onder de melding van: "Category: Adult/Mature Content"

[ Voor 43% gewijzigd door GateKeaper op 29-02-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GateKeaper schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:09:
/me biedt iedereen een kop koffie aan en stelt voor verder te gaan met Penny een nieuw onderwerp aan te snijden.
Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/onderwerpaansnijden.jpg

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Precies :D Ziet dat er niet smakelijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net eventjes een applicatie gemaakt die handig voor mezelf is, hoef ik niet als maar snelkoppelingen aan te maken voor me portable apps.

Gewoon usb aflezen naar folders, naam opslaan in een list array, path ophalen drive letter hieruit filteren, process starten van drive letter://foldernaam/foldernaam.exe op een picturebox click event. En voor de image location driveletter://foldernaam/App/AppInfo/appicon_128.png laden zodat je ze ook nog handig kan herkennen. Vooral handig aangezien ik hier op meerdere computers werk, en dus de heletijd moet switche van werkstation. De enekeer werk ik op een laptop, andere keer op een desktop, weer een andere keer zit in een ander kantoortje, enz. ( Het gaat hier om een redelijke library van portable apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Iemand anders aan het wachten op de windows 8 consumer preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
Langzaam aan begin ik steeds meer te wennen aan Python, maar zo nu en dan loop ik weer tegen iets aan dat ik het wel kan wurgen.

Leuk hoor dat Guido vind dat (concurrent) threads programma's alleen maar onnodig complex en ontzettend moeilijk om te debuggen maken, maar in een tijd dat elke budget pc al minimaal twee cores heeft is het toch van de pot gerukt dat ze daar geen support voor hebben in een programmeer taal?
Pagina: 1 ... 57 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.