Nouja, de rest van de wereldSoaDmaggot schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:27:
[...]
Imho indeed, jammer dat de rest van de wereld het daar niet mee eens is
- Ik, jij en wat anderen
- Ongeveer heel Noorwegen (Zweden denk ik ook wel)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nouja, de rest van de wereldSoaDmaggot schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:27:
[...]
Imho indeed, jammer dat de rest van de wereld het daar niet mee eens is
marcop23 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:28:
[...]
Nouja, de rest van de wereld
- Ik, jij en wat anderen
- Ongeveer heel Noorwegen (Zweden denk ik ook wel)
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik vind Chrome nu net niet fijn werken. Ik heb het geprobeerd, maar ik vind het gewoon niet goed werken qua user interface / experience. Opera is overigens nog steeds erg snel, dus daar heb ik absoluut geen problemen mee.Gamebuster schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:35:
Opera was de snelste, lichtste browser en dat was in mijn ogen het enige voordeel ervan.
Nu heeft Chrome ze qua performance ingehaald.
Dat Opera nog steeds voldoet aan "one of the major browsers" vind ik toch best indrukwekkend, maar ik test er nooit mijn sites in. "Meestal" doet Opera wel wat andere browsers (als in, alle andere browsers behalve Internet Explorer) ook doen.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Wat een bullshit zeg. Chrome werd in het begin ook geblokkeerd door obscure en ranzige banksites, maar dat heeft de belachelijke groei van het marktaandeel niet tegengehouden. Chrome heeft gewoon bepaalde dingen die Opera niet heeft of doet ze beter. Ik zou ze niet allemaal kunnen noemen, maar één ding is marketing.Styxxy schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:42:
[...]
En ik geloof ook dat het deels een visieuze cirkel is waarom Opera nog steeds een klein aandeel heeft. Omdat heel veel websites er geen rekening mee houden (en zelfs actief blokkeren, daarbij denk ik aan banken / overheidswebsites / telecomproviders / ...), zullen gewone gebruikers het ook niet gaan gebruiken. Zo heb ik het eens geprobeerd met mijn ouders, maar deel van de websites die zij gebruiken, worden dus actief geblokkeerd. Tja, dan grijpen ze terug naar het bekende "E"'tje.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Opera gebruiker meldt zich!Korben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:16:
[...]
Wat een bullshit zeg. Chrome werd in het begin ook geblokkeerd door obscure en ranzige banksites, maar dat heeft de belachelijke groei van het marktaandeel niet tegengehouden. Chrome heeft gewoon bepaalde dingen die Opera niet heeft of doet ze beter. Ik zou ze niet allemaal kunnen noemen, maar één ding is marketing.
Die van Opera zijn:Elke browser heeft zo z'n eigen USP's, maar ik zou je echt niet kunnen vertellen wat die van Opera zijn. (Fyi, die van Chrome zijn, imo, lean & mean, 'it just works' en Chrome Sync.) Dát is de reden dat Opera geen* marktaandeel heeft.
En Opera werkt op meer platforms dan welke andere browser dan ook. Eigenlijk is Opera alleen op de desktopmarkt een kleine speler, daarbuiten is Opera verre van een kleine speler.CodeIT schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:26:
[...]
Die van Opera zijn:
- Opera Link (denk hetzelfde als chrome sync): http://www.opera.com/link/
- Opera Turbo (handig over 3G): http://www.opera.com/browser/turbo/
- Ingebouwde bittorrent client
- Zeer aanpasbare UI
Dat Turbo kan handig zijn, maar de meeste mensen surfen niet over 3G.CodeIT schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:26:
[...]
Die van Opera zijn:
- Opera Link (denk hetzelfde als chrome sync): http://www.opera.com/link/
- Opera Turbo (handig over 3G): http://www.opera.com/browser/turbo/
Aka bloatware. Een browser moet een browser zijn, meer niet.- Ingebouwde bittorrent client
Alleen handig voor power-users en mensen met OCD (die sets overlappen, I know).- Zeer aanpasbare UI
Zonder meer waar, alleen zal dat wellicht in de toekomst ook minder worden, aangezien (in ieder geval op telefoongebied) meer en meer mensen een smartphone gaan gebruiken i.p.v. een featurephone, en let's face it: Opera is op smartphones ook niet echt interessant; die hebben allemaal al een (uitstekende) browser.dcm360 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:39:
[...]
Eigenlijk is Opera alleen op de desktopmarkt een kleine speler, daarbuiten is Opera verre van een kleine speler.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Opera: it just works (heeft het altijd al gedaan). Opera heeft al heel lang syncing mogelijkheden, niet bepaald uniek van Chrome (die er veel later mee waren). Opera skins zijn ook goed, toch vanaf verise 8. Behalve de marketing heeft Chrome niets extra hoor. En ja, de marketing is ook niet te verwonderen met een groot bedrijf zoals Google, als je (niet ingelogd) op Google komt wordt Chrome al direct door je strot gedouwd...Korben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:16:
[...]
Wat een bullshit zeg. Chrome werd in het begin ook geblokkeerd door obscure en ranzige banksites, maar dat heeft de belachelijke groei van het marktaandeel niet tegengehouden. Chrome heeft gewoon bepaalde dingen die Opera niet heeft of doet ze beter. Ik zou ze niet allemaal kunnen noemen, maar één ding is marketing.
Elke browser heeft zo z'n eigen USP's, maar ik zou je echt niet kunnen vertellen wat die van Opera zijn. (Fyi, die van Chrome zijn, imo, lean & mean, 'it just works' en Chrome Sync.) Dát is de reden dat Opera geen* marktaandeel heeft.
* Minder dan 2%, wat minder dan een derde is van de 6% van Safari -- wat ik ook een irrelevante browser vind
Bloatware? Ik gebruik het niet en ik merk er niets van. Het vertraagd de browser niet eens. Skins voor power users: oké true. Maar de standaard skin van Opera is ook zeer goed, no issue there.Korben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:43:
[...]
Aka bloatware. Een browser moet een browser zijn, meer niet.
[...]
Alleen handig voor power-users en mensen met OCD (die sets overlappen, I know).
[...]
Zonder meer waar, alleen zal dat wellicht in de toekomst ook minder worden, aangezien (in ieder geval op telefoongebied) meer en meer mensen een smartphone gaan gebruiken i.p.v. een featurephone, en let's face it: Opera is op smartphones ook niet echt interessant; die hebben allemaal al een (uitstekende) browser.
[ Voor 44% gewijzigd door Styxxy op 28-02-2012 12:06 ]
Jij vindt het zeker ook een eigenschap van bloatware als Chrome een bestand van een FTP server voor je downloadt?Korben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:43:
Aka bloatware. Een browser moet een browser zijn, meer niet.
Andersom kan gezegd worden dat degenen die het niet willen nogal van de eenheidsworst zijn/geen eigen mening hebben.Alleen handig voor power-users en mensen met OCD (die sets overlappen, I know).
Nu kan het aan mij liggen, maar jij vergelijkt FTP met torrents? Volgens mij toch echt een compleet andere categorie als je het mij vraagt...CodeIT schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:55:
[...]
Jij vindt het zeker ook een eigenschap van bloatware als Chrome een bestand van een FTP server voor je downloadt?
Nee, ik vind dat downloaden van bestanden via FTP in een browser hoort te zitten. Ik denk echter dat het geen kerntaak is van een browser.SoaDmaggot schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:01:
[...]
Nu kan het aan mij liggen, maar jij vergelijkt FTP met torrents? Volgens mij toch echt een compleet andere categorie als je het mij vraagt...
Hierin moet ik Korben wel een beetje gelijk geven: bloatware. Torrents downloaden via je browser hoort niet. Via een plugin nog enigzinds okay, maar standaard hoort dergelijke functionaliteit niet in een browser thuis.
Waarom vind je dan dat het downloaden van data niet in een browser thuis hoort? Het enige argument dat je geeft is eigenlijk dat je gewend bent dat browsers het niet kunnen, maar dat vind ik een nogal zwak argument.SoaDmaggot schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:01:
[...]
Nu kan het aan mij liggen, maar jij vergelijkt FTP met torrents? Volgens mij toch echt een compleet andere categorie als je het mij vraagt...
Hierin moet ik Korben wel een beetje gelijk geven: bloatware. Torrents downloaden via je browser hoort niet. Via een plugin nog enigzinds okay, maar standaard hoort dergelijke functionaliteit niet in een browser thuis.
Waar lees jij dat ik gewenning als argument aandraag? Daarbij vind ik het downloaden van data in een browser prima, ik richt me puur op het standaard downloaden van torrents binnen de browser.dcm360 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:07:
[...]
Waarom vind je dan dat het downloaden van data niet in een browser thuis hoort? Het enige argument dat je geeft is eigenlijk dat je gewend bent dat browsers het niet kunnen, maar dat vind ik een nogal zwak argument.
[ Voor 3% gewijzigd door PeterSelie op 28-02-2012 12:12 ]
Daar had ik vorige week nog een recruiter van in mijn inboxCodeCaster schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:14:
Hey .oisyn, op zoek naar nieuw werk?nieuws: Lionhead zoekt engine-programmeur voor nieuw project
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En IRC client (met ingebouwde DCC file transfer)dcm360 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:15:
Zolang het me niet lastigvalt als ik het niet gebruik: mij best. Wist je overigens dat Opera ook een ingebouwde mailclient heeft?
[ Voor 6% gewijzigd door CodeIT op 28-02-2012 12:18 ]
[ Voor 20% gewijzigd door PeterSelie op 28-02-2012 12:19 ]
SoaDmaggot veegt één traantje weg?SoaDmaggot schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:19:
SoaDmaggot wijzigde dit bericht 28-02-2012 12:19 (20%)
Altijd top healienfruit schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:26:
Haha, de server begeeft het door mijn berekening die ik heb lopen. Allemaal collega's klagen dat alles zo traag is
Nothing to see here!
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Waarbij sommige smartphones opera als standaardbrowser gebruiken. En opera mini is echt belachelijk veel sneller op zo ongeveer alle mobiele verbindingen.Korben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:43:
[...]
Zonder meer waar, alleen zal dat wellicht in de toekomst ook minder worden, aangezien (in ieder geval op telefoongebied) meer en meer mensen een smartphone gaan gebruiken i.p.v. een featurephone, en let's face it: Opera is op smartphones ook niet echt interessant; die hebben allemaal al een (uitstekende) browser.
Goed, ik had moeten zeggen: smartphones die in de laatste paar jaar zijn uitgekomen.MBV schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:04:
[...]
Waarbij sommige smartphones opera als standaardbrowser gebruiken. En opera mini is echt belachelijk veel sneller op zo ongeveer alle mobiele verbindingen.
Ja, ik had zelf niet door dat het door mijn opdracht kwam. Maar goed een virtuele machine trok dus alles meeRutix schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:36:
Altijd top heWij waren bezig met een 220GB database voor performance testen en daar klaagde mensen ook over omdat ze de mail niet hadden gelezen en op server 2 moesten gaan testen
Is een hobbyprojectje, en Python 2.x is redelijk EOL.Styxxy schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:56:
Waarom een product gebruiken dat nog niet goed werkt op het gebruikte platform? Is dat niet vragen om problemen later?
http://wiki.python.org/moin/Python2orPython3Short version: Python 2.x is the status quo, Python 3.x is the present and future of the language
[ Voor 18% gewijzigd door afraca op 28-02-2012 14:24 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Nou er zijn teveel bestandsnamen die ook fout zijn, dus dat is me teveel werk. Ik moet het er maar mee doenD-Raven schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:45:
Find & Replace ?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Het gaat over aanpassingen in een bestaand Wordpress Theme (custom). Deze heeft iemand ooit gemaakt voor een klant van een klant van ons (BtM909 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:27:
Gaat het om bestanden? Praat je over een applicatie? Ga je een applicatie schrijven om dat te fixen?
Gaat het om het eerste, dan zijn slim zoek, vervang, rename en copy zo gepiept natuurlijk
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:49:
Hmm, zit ik goed als ik aan een timer denk? Of is er toch iets dat ik nu fout doe?
En ja, dat lijkt me de juiste denkrichting. Tenzij je een nog elegantere manier kent om 'herhalend na een interval <x> een bepaalde actie uit te voeren'. En nee, dit is niet OK:Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken.
1
2
3
4
5
6
| while (true) { DoSomething(); Thread.Sleep(120000); // sleep for two hours } |
Dat is inderdaad niet OK: je sleep duurt maar 2 minuten ipv 2 uur!Korben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:54:
[...]
[...]
En ja, dat lijkt me de juiste denkrichting. Tenzij je een nog elegantere manier kent om 'herhalend na een interval <x> een bepaalde actie uit te voeren'. En nee, dit is niet OK:
C#:
1 2 3 4 5 6 while (true) { DoSomething(); Thread.Sleep(120000); // sleep for two hours }
Verwijderd
Nee dat threads aan het slapen gooien niet goed is weet ik ook wel haha.Korben schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:54:
[...]
[...]
En ja, dat lijkt me de juiste denkrichting. Tenzij je een nog elegantere manier kent om 'herhalend na een interval <x> een bepaalde actie uit te voeren'. En nee, dit is niet OK:
C#:
1 2 3 4 5 6 while (true) { DoSomething(); Thread.Sleep(120000); // sleep for two hours }
Verwijderd
Thread laten slapen <> volledige pc laten slapen heVerwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:58:
[...]
Nee dat threads aan het slapen gooien niet goed is weet ik ook wel haha.
zeker niet op een single core workstation waar ik op werk, kun je meteen niks meer. Maar ik wist niet zo goed waar ik de vraag moet stellen, om er een heel nieuw topic voor aan te maken lijkt me ook niet goed, voor een simpele ja/nee antwoord op mijn vraag.
En jeuj voor Visual C# Express 2010 die faalt met het initalizeren van het settings bestand, dan maar de consumer key/secret en acces token/secret hardcoden, de app eindigt toch op de server, dus deze zal ook maar 1x opgestart worden en blijven draaien.
Sleep kan op zich weinig kwaad, zeker bij hoge intervallen. Als je sleept wordt de thread in de wachtstand gezet, waardoor er geen processortijd aan besteed wordt. Dus ook voor een single core is het erg efficiënt. Daardoor zou het gebruik van zo'n loop makkelijker kunnen zijn dan het gebruik van een timer. Het onderbreken van de thread is wel wat lastiger, want dan moet je een thread interrupten.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:58:
[...]
Nee dat threads aan het slapen gooien niet goed is weet ik ook wel haha.
zeker niet op een single core workstation waar ik op werk, kun je meteen niks meer. Maar ik wist niet zo goed waar ik de vraag moet stellen, om er een heel nieuw topic voor aan te maken lijkt me ook niet goed, voor een simpele ja/nee antwoord op mijn vraag.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Verwijderd
Ah dan had ik sleep verkeerd begrepen, dacht dat ie de thread in slaapstand gooit waardoor de thread helemaal niks meer kon, en aangezien dit systeem dus maar 1 core heeft(en ook maar 1 thread) gooit ie dus de pc ook "stil".CoolGamer schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:06:
[...]
Sleep kan op zich weinig kwaad, zeker bij hoge intervallen. Als je sleept wordt de thread in de wachtstand gezet, waardoor er geen processortijd aan besteed wordt. Dus ook voor een single core is het erg efficiënt. Daardoor zou het gebruik van zo'n loop makkelijker kunnen zijn dan het gebruik van een timer. Het onderbreken van de thread is wel wat lastiger, want dan moet je een thread interrupten.
Professioneel Heftruck Syndroom
Dat is al een aantal jaren niet meer het geval.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:09:
aangezien dit systeem dus maar 1 core heeft(en ook maar 1 thread)
En wat staat er in Windows 7 (en op de site)?Why do some people call the taskbar the "tray"?
One of the most common errors is to refer to the Taskbar Notification Area as the "tray" or the "system tray". This has never been correct. If you find any documentation that refers to it as the "tray" then you found a bug.
Niet erg consistent.Wijzigen hoe pictogrammen worden weergegeven in het systeemvak
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 28-02-2012 16:18 ]
Thread.Sleep kan wel werken inderdaad, maar timers zijn vrij simpel om te doen, dus waarom zou je iets anders doen? Bovendien is Thread.Sleep weer niet aan te raden wanneer je meerdere threads hebt lopen die dat aan het doen zijn, want dan ben je gewoon resources aan het verspillen. Dát is het 'kwaad' van Thread.Sleep, en überhaupt van slapende/wachtende threads. Wat dat betreft inderdaad: yay for async/await!CoolGamer schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:06:
[...]
Sleep kan op zich weinig kwaad, zeker bij hoge intervallen. Als je sleept wordt de thread in de wachtstand gezet, waardoor er geen processortijd aan besteed wordt. Dus ook voor een single core is het erg efficiënt. Daardoor zou het gebruik van zo'n loop makkelijker kunnen zijn dan het gebruik van een timer. Het onderbreken van de thread is wel wat lastiger, want dan moet je een thread interrupten.
[ Voor 6% gewijzigd door Korben op 28-02-2012 16:13 ]
Verwijderd
Dit systeem is ook al een aantal jaar oud(Nog de uber oude aansluitingen van muis/tobo) en het draait nog net windows xp. Iets anders zou ik er ook niet opgooien haha, zelfs xp werkt niet soepel.CodeCaster schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:11:
[...]
Dat is al een aantal jaren niet meer het geval.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 16:14 ]
Über-oud? COM1 voor de muis?Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:12:
[...]
Dit systeem is ook al een aantal jaar oud(Nog de uber oude aansluitingen van muis/tobo)
[ Voor 22% gewijzigd door Korben op 28-02-2012 16:17 ]
Deze bedoel je?Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:12:
[...]
Dit systeem is ook al een aantal jaar oud(Nog de uber oude aansluitingen van muis/tobo) en het draait nog net windows xp. Iets anders zou ik er ook niet opgooien haha, zelfs xp werkt niet soepel.
[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 28-02-2012 16:16 ]
Waarom de 'om de paar uur' niet laten afhandelen door een applicatie die bedoeld is om te schedulen?Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:49:
Hmm, zit ik goed als ik aan een timer denk? Of is er toch iets dat ik nu fout doe?
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Verwijderd
Ja, dat is em, maar dan met voor de muis een groene en tobo een paarse.
Zelf nog niet aan gedacht, maar het moet ik ook variabel zijn, de ene dag moet ik om het uur, de ander om de x aantal uur, en weer een andere keer moet hem om de dag.roeleboel schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:22:
[...]
Waarom de 'om de paar uur' niet laten afhandelen door een applicatie die bedoeld is om te schedulen?
Iets à la 'scheduled tasks' onder windows of zo?
(onder het motto: liever 1 klein ding goed -random tekst tweeten-, dan heel veel niet-al-te-best -halfgare eigen scheduler er even bij schrijven)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Neujjj, dat is een DIN kabel, die jij bedoelt zijn PS/2 stekkertjes. Tssk, dat je dat verschil niet weet.Candan21 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:28:[/b]
[...]
Ja, dat is em, maar dan met voor de muis een groene en tobo een paarse.
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door marcop23 op 28-02-2012 19:11 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nothing to see here!
[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2012 21:43 ]
[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 29-02-2012 02:03 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Met behulp van Firebug kan je ook de locaties van de streams kijken en deze opslaanHoogie2004 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 07:38:
Voor de mensen die tijd over hebben. De pluralsight trainingen zijn vandaag de gehele dag te bekijken (zonder account) omdat het schrikkeldag is![]()
http://blog.pluralsight.c...ght-training-on-leap-day/
Wacht, dus ik moet vanavond niet alleen Windows 8 met VS 2011 en TFS Express downloaden, maar ook nog eens heel Pluralsight? Gelukkig heb ik genoeg bandbreedte thuis.Hoogie2004 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 07:38:
Voor de mensen die tijd over hebben. De pluralsight trainingen zijn vandaag de gehele dag te bekijken (zonder account) omdat het schrikkeldag is![]()
http://blog.pluralsight.c...ght-training-on-leap-day/
Ik heb exact hetzelfde probleemCodeCaster schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:14:
[...]
Wacht, dus ik moet vanavond niet alleen Windows 8 met VS 2011 en TFS Express downloaden, maar ook nog eens heel Pluralsight? Gelukkig heb ik genoeg bandbreedte thuis.
Toch jammer dat nog niemand (incl. mij) de moeite heeft gedaan om een downloader te schrijven...denyos schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:03:
[...] Met behulp van Firebug kan je ook de locaties van de streams kijken en deze opslaan
De dag is nog niet voorbijCaelorum schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:20:
[...]
Toch jammer dat nog niemand (incl. mij) de moeite heeft gedaan om een downloader te schrijven...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
ClickyCaelorum schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:20:
[...]
Toch jammer dat nog niemand (incl. mij) de moeite heeft gedaan om een downloader te schrijven...
[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 29-02-2012 14:02 ]
Hoe krijg je ze gedownload dan?CodeCaster schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:14:
[...]
Wacht, dus ik moet vanavond niet alleen Windows 8 met VS 2011 en TFS Express downloaden, maar ook nog eens heel Pluralsight? Gelukkig heb ik genoeg bandbreedte thuis.
Door met firebug/chrome je netwerkverkeer te monitoren en zo de locatie van de file te achterhalen. Vervolgens download je gewoon de file. Het is een omweg (zeker ook omdat de trainingen zijn opgesplitst), maar zeker niet onmogelijk
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Die getFlv werkte bij mij niet. Kreeg steeds failed e.d..Gertjan. schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:46:
[...]
Door met firebug/chrome je netwerkverkeer te monitoren en zo de locatie van de file te achterhalen. Vervolgens download je gewoon de file. Het is een omweg (zeker ook omdat de trainingen zijn opgesplitst), maar zeker niet onmogelijk
Inmiddels een tooltje (GetFLV.net) gevonden welke schijnbaar via de geïntegreerde browser kan bepalen welke files worden getoond als film en je de optie biedt de gehele file te downloaden. Eens even kijken of ik in een VM-etje iets kan doen
Random? Dus het wordt mogelijk dat je straks x aantal keer dezelfde tweet achter elkaar de wereld in stuurt? Waarom zouden mensen je volgen als de tweets herhaalt worden, of dat nu achter elkaar is of pas na een paar dagen/weken?Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:49:
Moet een twitter appje schrijven voor m'n stagebedrijf waardoor ze om de x aantal uur een random bericht uit een tekstbestand tweetten.
Verwijderd
Het gaat om een meubelzaak, en in dit tekst bestand komen acties te staan, en andere informatieve dingen. Ga er maar van uit dat het tekstbestand zo'n beetje een duizendtal verschillende tweets bevat. Natuurlijk heb ik ook wat functionaliteit er bij gebouwd die de laaste 15 tweets van het account leest, en deze vervolgens vergelijkt met de te tweeten bericht, als deze overeenkomt, wordt het bericht gecleared en word er een nieuw bericht geselecteerd om vervolgens het process opnieuw te doen.X-Rey schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:51:
[...]
Random? Dus het wordt mogelijk dat je straks x aantal keer dezelfde tweet achter elkaar de wereld in stuurt? Waarom zouden mensen je volgen als de tweets herhaalt worden, of dat nu achter elkaar is of pas na een paar dagen/weken?
[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 29-02-2012 14:04 ]
Dat is leuk maar werkt voor geen meter omdat het allemaal kleine streams zijn. Je wilt juist een bulk downloader hebben. En zowiezo is lmgtfy niet zo netjes >.> in veel gevallen is het zelfs op tweakers niet toegestaan om lmgtfy te gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 29-02-2012 14:05 ]
Nothing to see here!
Inderdaad, zorg dan voor een database waar je willekeurig een tweet uithaalt en die vervolgens verwijderd uit de database. Vervolgens kun je met een simpele interface dan ook makkelijk tweets toevoegen aan de database.X-Rey schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:51:
[...]
Random? Dus het wordt mogelijk dat je straks x aantal keer dezelfde tweet achter elkaar de wereld in stuurt? Waarom zouden mensen je volgen als de tweets herhaalt worden, of dat nu achter elkaar is of pas na een paar dagen/weken?
Och, als je maar genoeg quotes hebt neemt de kans op een dubbele posting afTheNephilim schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:05:
[...]
Inderdaad, zorg dan voor een database waar je willekeurig een tweet uithaalt en die vervolgens verwijderd uit de database. Vervolgens kun je met een simpele interface dan ook makkelijk tweets toevoegen aan de database.
LMGTFY is misschien niet netjes, maar het maakt het punt wel duidelijk: Google ff en er zijn meerdere tooltjes die het kunnen doen.Rutix schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:04:
[...]
Dat is leuk maar werkt voor geen meter omdat het allemaal kleine streams zijn. Je wilt juist een bulk downloader hebben. En zowiezo is lmgtfy niet zo netjes >.> in veel gevallen is het zelfs op tweakers niet toegestaan om lmgtfy te gebruiken.
Aan de andere kant is vragen naar een dergelijk tooltje ook wel een slimme vraag, er is wellicht iemand die een goede suggestie heeftKorben schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:07:
[...]
LMGTFY is misschien niet netjes, maar het maakt het punt wel duidelijk: Google ff en er zijn meerdere tooltjes die het kunnen doen.
Ten eerste is het hier een uitlaatklep en dus mag hij dat best wel zeggen dat hij het jammer vind dat wij nog geen downloader hebben geschreven en ten tweede had hij over een specifieke downloader voor pluralsight. Dus je punt was niet helemaal gegrond.Korben schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:07:
[...]
LMGTFY is misschien niet netjes, maar het maakt het punt wel duidelijk: Google ff en er zijn meerdere tooltjes die het kunnen doen.
Nothing to see here!
Dit dus. De afzonderlijke streams kan ik ook wel downloaden met de verschillende 'developer tools' van de browsers, maar dat is in het geval van pluralsight niet te doen omdat een training al snel uit een stuk of 40 streams bestaat. Een bulk downloader is dan veel mooier.Rutix schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:15:
[...]Ten eerste is het hier een uitlaatklep en dus mag hij dat best wel zeggen dat hij het jammer vind dat wij nog geen downloader hebben geschreven en ten tweede had hij over een specifieke downloader voor pluralsight. Dus je punt was niet helemaal gegrond.
Of in de vorm van een playlist, vooraf de volgorde bepalen, en steeds de bovenste eruit halen en uit de playlist verwijderen.TheNephilim schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:05:
[...]
Inderdaad, zorg dan voor een database waar je willekeurig een tweet uithaalt en die vervolgens verwijderd uit de database. Vervolgens kun je met een simpele interface dan ook makkelijk tweets toevoegen aan de database.
Hier ben ik vorige week ook mee bezig geweest, toen er hier een coupon code via Scott Hanselman was gepost waarmee je een week gratis konCodeCaster schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:14:
[...]
Nuff said. Als ik hier een dergelijke vraag zou stellen dan ben ik benieuwd naar persoonlijke ervaringen. Daar kan google mij niet bij helpen.
[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 29-02-2012 11:34 ]
Zegt degeen die er niet tegen kan wat kritiek te ontvangenKorben schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:34:
Guttegut, wat een tere zieltjes, zeg. Vroegah was LMGTFY slechts grappig, nu is het verheven tot politiek incorrect? Mijn excuses aan degenen op wiens tenen ik heb gestampt door te insinueren dat ze niet in staat zijn te Googlen.
[afbeelding]
[ Voor 62% gewijzigd door .oisyn op 29-02-2012 11:36 ]
¿Qué?
Did you not see the sarcasm sign?SoaDmaggot schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:35:
[...]
Zegt degeen die er niet tegen kan wat kritiek te ontvangen
[ Voor 42% gewijzigd door Korben op 29-02-2012 11:38 ]
Politiek incorrect niet, maar netjes ook zeker niet. Als ik hier een vraag stel (of in dit geval een opmerking in de vorm van een vraag) dat zit ik niet te wachten op van die overduidelijke antwoorden die geen antwoorden zijn.Korben schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:34:
Guttegut, wat een tere zieltjes, zeg. Vroegah was LMGTFY slechts grappig, nu is het verheven tot politiek incorrect? Mijn excuses aan degenen op wiens tenen ik heb gestampt door te insinueren dat ze niet in staat zijn te Googlen. [afbeelding]
Was 't niet leesbaar genoeg?.oisyn schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:37:
Ik had het over de zin van SoaDmaggot. Maar leuk dat je je aangesproken voelt
Did you not see the redface smiley?
[ Voor 30% gewijzigd door PeterSelie op 29-02-2012 11:41 ]
Je stelt dat er geen tooltjes zijn om Smooth Streaming video's te downloaden. Ik vroeg me af of dat echt zo is, dus ik Google het, en uit de eerste paar links blijkt al dat dat niet zo is; ik ging er dus vanuit dat je wellicht (nog) niet had gezocht of dat wel zo was. Genoeg met de geslagen-hond-houding, zeg. Ik heb m'n excuses al aangeboden.Caelorum schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:39:
[...]
Politiek incorrect niet, maar netjes ook zeker niet. Als ik hier een vraag stel (of in dit geval een opmerking in de vorm van een vraag) dat zit ik niet te wachten op van die overduidelijke antwoorden die geen antwoorden zijn.
Zoals jezelf ook wel weet kan je er wel vanuit gaan dat iedereen in dit topic weet wat google is, waarvoor je het kan gebruiken en wanneer je het gebruikt. Deelnemers aan dit topic zijn geen onwetende digibeten.
http://lmgtfy.com/?q=LMGTFYTheNephilim schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:40:
Ik denk waar heeft iedereen het over, ik googlen op 'LMGTFY' .... wat een ironie
Wat hebben de tieten van Penny met je verhaal te maken?Korben schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:34:
Guttegut, wat een tere zieltjes, zeg. Vroegah was LMGTFY slechts grappig, nu is het verheven tot politiek incorrect? Mijn excuses aan degenen op wiens tenen ik heb gestampt door te insinueren dat ze niet in staat zijn te Googlen.
[afbeelding]
https://niels.nu
Iets met 2 punten?Hydra schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:00:
[...]
Wat hebben de tieten van Penny met je verhaal te maken?
Die lees ik nergens. Of heb je het over je post waarbij je zelf bij hebt gezet dat het sarcasme was?Korben schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:43:
Ik heb m'n excuses al aangeboden.
[ Voor 43% gewijzigd door GateKeaper op 29-02-2012 12:11 ]
GateKeaper schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:09:
/me biedt iedereen een kop koffie aan en stelt voor verder te gaan met Penny een nieuw onderwerp aan te snijden.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq