Het is wel een gimmick (vooralsnog), daar er nauwelijks apps zijn die er goed gebruik van maken. Veel meer dan wat notificaties weergeven (een getalletje) of het weer heb ik nog niet gevonden. Noem eens écht een goede live tile?
- De Zune App werkt prima, de functionaliteit is zo goed als gelijk aan de iPod App, het is alleen net eventjes anders, maar daarom niet 'inferieur'. Zune werkt juist als een droom. iTunes is zo traag als stront door een trechter, Zune werkt snappy (zoals je zelf ook zegt). Je kunt inderdaad niet perfect zien of iets er al op staat of niet, maar als je duplicate zaken op je telefoon wilt zetten ziet hij dat meteen, dus dat maakt dan in principe niet zoveel uit, al zou je dat als verbeterpuntje kunnen aanmerken.
Een voorbeeld: ik ga via de volume-knop naar de Zune-app, en ik wil een andere playlist/artiest afspelen: kan niet. Ik moet dan eerst naar het homescreen en vervolgens de Zune-app op deze manier openen. Erg omslachtig. Ook is de album art beperkt en is de artist art helemaal niet beschikbaar in Nederland. Ik navigeer in de iPod-app gewoon veel sneller van artiest naar artiest, nummer naar nummer of album naar album.
Een backup functionaliteit ontbreekt helemaal niet... Je kunt bij de Update-tab in je instellingen je telefoon gewoon terugzetten naar een backup. Je kunt ook gewoon Apps vanaf je computer downloaden, je moet dan via de PC marketplace de App downloaden en je telefoon aan de USB-kabel hangen, dan gaat het vanzelf.
Jawel, je kunt niet op elk moment een backup maken van je telefoon en deze terugzetten wanneer je dat wilt. Hij maakt alleen een backup als je gaat updaten, nou joepie. Als je een ander toestel koopt ben je alles kwijt! Bizar hoor.
Dat is een feit, het werkt niet helemaal zoals het zou moeten, maar mij stoort het niet zo, ik werk niet veel met multi-tasking.
Misschien juist omdat het niet zo werkt als het zou moeten

.
Bij mij blijven de notificaties juist heel lang staan... Maar 6 live tiles ? Hoeveel messaging en bel-applicaties heb je dan wel niet? Ik heb WhatsApp, email, SMS en de Telefoon, meer heb je toch niet nodig?
Op mijn iPhone heb ik heel veel apps met push notifications naast de reguliere bel/sms-applicaties; WordFeud, Facebook, Nu.nl, Songkick (wanneer er concerten in de buurt zijn), Whatsapp, Twitter, Futbol24 (als er gescoord is bij een voetbalwedstrijd), noem het maar op. Daarnaast zie ik deze in één oogopslag bij mijn iPhone, je WP7-device moet je eerst unlocken... Dat is echt niet een ideale situatie hoor, verre van.
Leuk dat je blij bent met je iPhone, maar iedereen lijkt constant wel te vergeten hoe er 300€ WP7 telefoons vergeleken worden met 600€ iPhones. Bij mij groeit het geld niet op de rug, dus als ik een telefoon kan krijgen die gewoon fantastisch, snappy werkt en in mijn ogen zelfs beter als een iPhone, voor de helft van het geld... Dan weet ik het wel.
Ik snap ook niet dat mensen het normaal vinden om zulke belachelijke bedragen voor een telefoon neer te tellen, 200-300€ vind ik echt een maximum, 600€ voor een gadget waarmee je voornamelijk belt en SMS'd vind ik echt belachelijk.
Goed argument. Maar dat neemt niet weg dat iOS gewoon beter werkt vooralsnog, gebaseerd op de feiten die ik hierboven noem.