Toon posts:

Windows Phone Mango update

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:50:
[...]

Dat is onjuist.
In de Zune client software staan bij gesyncte muzieknummer erachter device symbooltjes in de kolom met de synchronisatiestatus als de muziek gesynced is.
[afbeelding]
Oké, er is wel enige feedback idd, dat had ik niet gezien. Alsnog is het nog wel enig klikwerk.

• MarcoC
  • Nu online
Ramon schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:22:
[...]
Wat betreft die notificaties. Ik vind dat MS het heel goed doet. Het is aan de geluidjes al duidelijk wat een sms/msn/facebook bericht is of een e-mail. Er zijn godzijdank geen geluidjes of lichtjes die continu af blijven gaan, dan wordt ik echt helemaal gek. Mijn Palm Pre had dat, die heb ik op gegeven moment in de gracht gegooid.... Wat wel mooi zou zijn is als (sommige) third-party apps op het lockscreen ook een plekje konden krijgen.
Ik vind het totaal niet goed omdat je op je lockscreen geen overzicht hebt van de notificaties van apps. Enkel van mail, telefoon en sms. Nou, dat vind ik wat karig.
Die van Flickr is ook wel mooi.
Wel mooi. Gimmick dus.
Met de volume-knop ga je niet naar de Zune-app, maar naar een system-wide "mini player" met next-prev-pause. Dit kan ook door andere muziek-programma's gebruikt worden. Ik weet verder niet hoe de iPod app werkt, maar ik heb vanaf het homescreen in 2 taps een lijst met artists voor me neus. Swipen naar rechts geeft albums. Ik zou niet weten wat je nog meer wil?
Als je vanuit de volumeknop op het nummer klikt wat afgespeeld wordt kom je in de Zune-app terecht, en in die app zit je dan weer "vast", net zoals dat je vast komt te zitten in apps bij gebruik van het multitasking panel.
Je hebt toch gewoon alles in de cloud staan? :P
Instellingen, app data, smsjes, en ga zo maar door, staat allemaal niet in de cloud. Bij de iPhone is het "Reservekopie terugzetten" en je iPhone is gewoon een 1:1-kopie van hoe je iPhone eerst was. Dat is zeer krachtige functionaliteit die ontbreekt bij WP7.
Ga nou niet stoer lopen doen met je iPhone :D Modal notificaties? :z
[afbeelding]
Ik vergelijk iOS 5 toch ook niet met WP7.0? Vergelijk dan WP7.5 ook niet iOS 4 of lager.
Prima, dan ga je toch lekker in het iPhone topic je schatje ophemelen? :+
Onrespectvolle reactie.

• Qurius
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:15
- Gast wat ben je nou aan het lullen met je "Gimmick". Die hele smartphone is een grote Gimmick... Twitter is een gimmick, facebook is een gimmick... je bent zelf een gimmick.

- "Ik vind ... blabla"
Ik vind dat Roda JC wereldkampioen moet worden, nou goed? Ik ben blij dat mijn lockscreen niet vervuild wordt door die oeverloze berichtjes van gimmicks als twitter, facetube en weet ik veel wat

En nee die backup zit er niet in, jammer dan. Dikke neus.

Als je per se je gelijk wilt hebben, ga je toch lekker op je 650€ telefoon spelen, koop je meteen een 50€ hoesje zodat je er ook mee kan bellen.

[Voor 13% gewijzigd door Qurius op 23-10-2011 03:56]

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 04-12 02:20

Matthijs Hoekstra

Ik werk aan Azure Identity

MarcoC schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:12:
[...]
Het is wel een gimmick (vooralsnog), daar er nauwelijks apps zijn die er goed gebruik van maken. Veel meer dan wat notificaties weergeven (een getalletje) of het weer heb ik nog niet gevonden. Noem eens écht een goede live tile?

[...]
Het verkeer, Foursquare, Buienradar, wheaterchannel, Regenvoorspeller. People Hub tile, Group tile, HTC Hub, RTL-Z, NFL Scores, Weahterbug, Tile Notes, Fanliga 2011/2012, Change your Oil, Urban Dictionary 7, Currency Converter Pro, Gold Price, Flixster, BBC News Mobile, AU Weather Pro, TinyText, Rowi, StockAlert Live!, Currency Tile, My Prayer, Week Number, Countdown, Citycam New York, CleverToDo, Flickr, Beez, Tile It, Facebook Birthday Tile, MS NL Parking,

Dus...... Ik ben van mening dat het geen Gimmick is, het is 1 van de onderscheidende features van Windows Phone 7, goed gebruik van tiles (en notifications) verbeterd het gebruik van je app dus steeds meer ontwikkelaars maken hier gebruik van. Dat jij ze niet tegen bent gekomen maar het niet automatisch een gimmick :)

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08-12 19:28

Martinspire

Awesomeness

Vind het ook een beetje raar dat er nu ineens zoveel iPhone fanboys in dit topic posten, maar goed.

Applicaties die bij mij een live-tile gebruiken:
  • Accuweather - Temperatuur, achtergrondplaatje (switched bovendien tussen huidige temp en de dag/nacht temp)
  • Whatsapp - Geeft de ongelezen berichten weer
  • Calendar - Geeft je afspraken weer
  • Wonder Reader - Geeft headlines uit nieuwsberichten weer
  • Het Weer - Geeft een buienradar weer. Kan ook een kaartje met temperaturen/windrichting weergeven
  • Het Verkeer - Geeft aan of er files/flitsers in mijn geselecteerde snelwegen zitten (erg handig)
  • Navigon - Geeft bij mijn gepinde locaties (Thuis, Werk) een kaartje met de locatie weer (leuke gimmic)
  • Network Dashboard - Geeft bij mijn verbindingen (wifi, bluetooth, mobile) aan of ze aan staan. Al werkt deze nog niet 100% correct
Verder zijn er nog apps te vinden die todo-lijstjes, tvgids, tweets, nieuws, quotes van de dag, treininfo en dergelijke zaken kunnen laten zien.

Omdat de mogelijkheid voor dynamische live-tiles nog maar net is toegevoegd is de toegevoegde waarde bij de meeste apps nog erg karig, maar vergeet niet dat de marketplace gewoon minder lang bestaat. De huidige marketplace moet je vergelijken met die van iTunes van 3 jaar geleden. Toen was het ook allemaal maar mwoah mwoah. Vooralsnog valt de kwaliteit van een hoop apps me nog erg mee en heb ik maar weinig dingen die me storen.

Daarnaast zie ik veel commentaar op Whatsapp of notificaties. Die app is pas 1 maand uit, dus wat wil je nou? Dat ie uberhaupt werkt op WP7 of dat ie meteen perfect werkt. Die iPhone versie is ook niet heilig en notificaties is wel iets wat nog gaat veranderen gok ik. Op dit moment duurt opstarten al erg lang en duurt het soms even voordat je berichtjes ook in de applicatie te lezen zijn. Dat ligt gewoon 100% aan whatsapp, daar kan MS niets aan doen. Er zijn andere messaging-applicaties die dat al wel beter voor elkaar hebben, dus ik zie in de komende updates nog wel verbetering mogelijk. Het werkt, ben daar alvast blij om.

Ik zie zoiezo geen probleem met gemiste notificaties als ze toch op de live-tiles komen te staan. Tuurlijk, ik zie graag ook een notificatie-centrum worden toegevoegd maar die staat niet voor niets in de top 10 (als het al niet nummer 1 is) bij de gewenste features voor WP7.

Volgens mij heeft het feit dat sommige mensen al lang met een Android of iPhone werken te maken met het feit dat ze zich storen aan kleine zaken. Omdat men iets gewend is, is een andere aanpak meteen storend, slecht of een "groot" gemis.

Ik kom zelf over van WM6.5.5 dus voor mij is dit OS al een grote verbetering. Echter iOS is ook geen walhalla. Op mijn werk moet ik een multi-platform website/app maken, welke voor het prototype op een iPad (1) moet draaien. Daarbij stoor ik me al heel snel aan de implementatie die Apple heeft op browsergebied (sommige dingen missen of worden bewust anders gedaan). Nou zijn we op dit moment bezig om de applicatie dus op de webkit engine te laten draaien, maar als ik enkele IE (9) tags toevoeg dan ben ik al veel sneller klaar. En zo zijn er nog wel wat zaken waar ik me tijdens het gebruik aan stoor. Al is dit misschien iets voor een andere discussie.

Elk OS heeft zijn eigenaardigheden. Bij het normaal werken met het OS werkt alles naar behoren en stoor ik me nergens aan. Ik verbaas me eerder en dat zegt wat (aangezien ik met mijn studie en interesses al aardig wat UI's, mobile OSsen heb gezien). Nu Mango uit is zijn een hoop wensen vervult, maar blijft er nog genoeg voor verbetering vatbaar. Echter heb ik op dit moment geen punten die mij doen overstappen op een ander OS. Ik hoop dat we vanaf nu ook weer wat minder een WP7 vs iOS of WP7 vs Android discussie gaan houden, want dat mag van mij wel in een los topic.

Martinspire - PC, PS4, X1

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Heftige discussies moet wat mij betreft kunnen, maar we houden het wel netjes he?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• MarcoC
  • Nu online
Qurius schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 03:55:
- Gast wat ben je nou aan het lullen met je "Gimmick". Die hele smartphone is een grote Gimmick... Twitter is een gimmick, facebook is een gimmick... je bent zelf een gimmick.

- "Ik vind ... blabla"
Ik vind dat Roda JC wereldkampioen moet worden, nou goed? Ik ben blij dat mijn lockscreen niet vervuild wordt door die oeverloze berichtjes van gimmicks als twitter, facetube en weet ik veel wat

Als je per se je gelijk wilt hebben, ga je toch lekker op je 650€ telefoon spelen, koop je meteen een 50€ hoesje zodat je er ook mee kan bellen.
:S? Doe even normaal zeg.

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 05-12 23:54
Als je vanuit de volumeknop op het nummer klikt wat afgespeeld wordt kom je in de Zune-app terecht, en in die app zit je dan weer "vast", net zoals dat je vast komt te zitten in apps bij gebruik van het multitasking panel.
Ik zei dus dat we het netjes moesten houden hier....

[Voor 25% gewijzigd door PaT op 23-10-2011 20:49]

#vote

• StrongArmLance
Qurius schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 03:55:

- "Ik vind ... blabla"

knip

[Voor 67% gewijzigd door PaT op 23-10-2011 20:50]

#vote

• Anoniem: 80466
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Ik denk ook dat er iemand zijn hele dure telefoon wilde rechtvaardigen met veel argumenten die gewoon niet correct blijken te zijn. Er is inderdaad wel een verschil in notificaties maar de rest van de argumenten was onterecht of gezocht.
Maar hij mag lekker doorpielen met zijn 'superieure' itunes software op de PC en wij hebben daar gelukkig geen last van.

• StrongArmLance
Anoniem: 80466 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:50:
Ik denk ook dat er iemand zijn hele dure telefoon wilde rechtvaardigen met veel argumenten die gewoon niet correct blijken te zijn. Er is inderdaad wel een verschil in notificaties maar de rest van de argumenten was onterecht of gezocht.
Maar hij mag lekker doorpielen met zijn 'superieure' itunes software op de PC en wij hebben daar gelukkig geen last van.
knip

[Voor 17% gewijzigd door PaT op 23-10-2011 20:50]

#vote

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Ook al hoeven we het niet altijd eens te zijn met elkaars standpunten, we houden het hier wel netjes en we spelen NIET op de man/vrouw. Reacties die dat toch doen zullen worden verwijderd.

• MarcoC
  • Nu online
Anoniem: 80466 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:50:
Nee, ik heb zowel een WP7-toestel als een iPhone en ik leg uit waarom ik iOS vooralsnog beter vind.

• StrongArmLance
MarcoC schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:25:
[...]
Nee, ik heb zowel een WP7-toestel als een iPhone en ik leg uit waarom ik iOS vooralsnog beter vind.
Tuurlijk heb je bij de notifications enigszins gelijk, maar wp7 is ook nog maar net begonnen.
Als dat wordt geregeld heb ik eigenlijk niets meer te klagen!

Overigens mis ik dan van jou de positieve kanten van wp7!
Want die heb je wel toch?

Mag ik overigens vragen of de iPhone - WP discussie kan stoppen, het komt erop neer dat wp nog heel wat mist, maar dat early adopters er een heerlijk leven mee kunnen leden en dat het os blijft groeien in zowel volwassebheid en functies.
Vanaf nu alleen nog nuttige meldingen over nieuwe updates (zoals de nieuwe aangekondigde)
Maar af en toe een gezonde discussie lijkt me leuk, sorry dat ik hiervoor te ver ging :$

[Voor 41% gewijzigd door StrongArmLance op 23-10-2011 23:07]

#vote

• marcel23456
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
kristan schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:29:
[...]

Overigens mis ik dan van jou de positieve kanten van wp7!
Want die heb je wel toch?
Ik iniedergeval wel. Mijn samsung is de eerste windows phone die ik heb, daarvoor natuurlijk talloze htc's (vrijwel de hele lijn) in bezit gehad.

Ik vind het wel wat hebben, natuurlijk zijn er nog dingen die ik graag opgelost zou willen zien, zoals het overzetten van eigen apps. het feit dat je alleen uit de market kan downloaden vind ik absoluut en minpunt. Verder vind ik de interface verfrissend en welkom!

De whatsapp functie kan ook bepaalde fronten nog beter, dit heb ik in en ander topic ook al aangegeven. helaas kan je ook nog weinig benelux versie van bv navigon downloaden, want aan heel europa heb ik niets gezien ik het land vrijwel nooit uitga :/

Kortom, het is zeker de moeite waard om over te stappen, met nog een aantal verbeteringen, die er zéker wel zullen komen, kan dit vast en zeker dé tegenhanger kunnen zijn voor android en iphone. het laatste genoemde heb ik ook in bezit gehad en ná 1 dag gauw weer verkocht. Afijn, mijn spreekt iphone zéker niet aan, té stijlloos en te saai. Sorry maar zo denk ik over de iphone.

Gr marcel.

• StrongArmLance
@marcel mee eens...
Ik ben overigens al een paar maanden over gestapt...(van een Nokia dan, eentje die ik elke dag tegen de muur gooide, gewoon omdat het kon, de voorganger Samsung monte kon dat niet en is gesneuveld in de wasmachine)
Ikzelf heb geen problemen met whatsapp, ja het is langzaam maar ik mis geen functionaliteit en het werkt gewoon heel goed.

Ik vind een wp7 phone zeker stijl hebben, dat ding heeft niemand ik vind het juist nu prachtig :) je moet die gezichten is zien als je zegt dat zo'n telefoon nog geen 300 euro kost...
Geweldig!

iPhones vind ik idd ook uitgerangeerd al denkt de massa daar helaas anders over...
Tuurlijk op iPhone zijn de functies beter maar de groei stagneert...

Zoals bij skydrive dat iCloud natuurlijk 4dubbel overtreft.
Ook veel andere dingen, eigenlijk alles wat wp doet doet het beter dan de concurrentie.
Nu is het alleen zaak om neer te doen.

Maar met de huidige mobiele focus van MS heb ik daar wel vertrouwen in...
Ze luisteren naar de consument en verbetern écht.

Ik zie tango vol vertrouwen tegemoet

[Voor 74% gewijzigd door StrongArmLance op 23-10-2011 23:00]

#vote

• ozzynator
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:33
hier ook, paar maandjes geleden overgestapt en zeer tevreden, telefoon doet wattie moet doen en dat doet hij goed, nog nooit een bug of vastloper gehad oid, gewoon aangezet en nooit meer uitgezet.

Over de functionatiteit van de i-phone: ik denk dat 3/4 van de Henken en Ingridden die er eentje hebben maar beperkt van de functies gebruik maken en er vooral 1 hebben vanwege de "ophemeling" in de media en de uitgekiende marketing van Appel. Lopen de ganse dag te piepen tot het zo moeilijk is, maar lopen dan wel met een handy van een 100 of 6, warvoor ze elke maand (24x) een euro of 50 betalen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

kristan schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:52:
Ik zie tango vol vertrouwen tegemoet
Tango wordt waarschijnlijk een totaal niet interessante update waarbij "mindere" schermen ondersteund gaan worden.

Volgens mij is Apollo de echt interessante update. Daarbij vraag ik mij wel af of Apollo dan nog WP7 of al WP8 zal zijn. WP7 heeft dan 2 jaar gedraaid en dat is toch wel "het matje" tegenwoordig. Microsoft heeft ook al aangegeven dat rond die tijd Windows 8 en WP8 er moeten zijn.

Ik ben benieuwd! Voorlopig is iedere update alleen maar een verbetering geweest!

• StrongArmLance
Tango wordt waarschijnlijk een totaal niet interessante update waarbij "mindere" schermen ondersteund gaan worden.
Maar de update hoeft toch ook niet interessant te zijn... Zo lang er maar een paar verbeter puntjes in zitten waardoor mijn toestel weer iets makkelijker te gebruiken is ben ik al blij! En dan doel ik natuurlijk op notifications, want zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Wanneer komt tango ongeveer en Apollo is waarschijnlijk niet weggelegd voor de oude wp7 toestellen...
Of ligt dit aan hoeveel toestellen er dan op de markt zijn?

#vote

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08-12 19:18

Koeitje

Back-up tiems now?

Qurius schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:59:
[...]

- Live tiles zijn geen gimmick, ze geven rudimentaire informatie waardoor je de Apps zelf eventueel niet hoeft op te starten. Zo kan een weather-App je laten zien hoeveel graden het is..
De buienrader app is in dat opzicht echt cool qua livetile. Jammer dat ze geen temperatuur laten zien, maar een radarkaartje is zo cool :P

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

kristan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:02:
[...]

Maar de update hoeft toch ook niet interessant te zijn... Zo lang er maar een paar verbeter puntjes in zitten waardoor mijn toestel weer iets makkelijker te gebruiken is ben ik al blij! En dan doel ik natuurlijk op notifications, want zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Wanneer komt tango ongeveer en Apollo is waarschijnlijk niet weggelegd voor de oude wp7 toestellen...
Of ligt dit aan hoeveel toestellen er dan op de markt zijn?
Wat "logisch" zou zijn is Tango begin volgend jaar (febr/maart) en Apollo dan rond september/oktober. Of Microsoft zich echter wat aan gaat trekken van deze logica staat uiteraard nog helemaal niet vast.

• StrongArmLance
PaT schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:04:
[...]

Wat "logisch" zou zijn is Tango begin volgend jaar (febr/maart) en Apollo dan rond september/oktober. Of Microsoft zich echter wat aan gaat trekken van deze logica staat uiteraard nog helemaal niet vast.
Danku! Voor welke toestellen zou deze logica gelden?

#vote

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08-12 10:49
Alle toestellen.

De logica is een schema van twee updates per jaar, waarvan de eerste (feb/mrt) klein is en de tweede (herfst/oktober) massive.

• StrongArmLance
cPT.cAPSLOCK schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:48:
Alle toestellen.

De logica is een schema van twee updates per jaar, waarvan de eerste (feb/mrt) klein is en de tweede (herfst/oktober) massive.
Dankje! Het schema had ik door, maar dat van alle toestellen ben ik blij mee! :$
Wel even anders dan de gemiddelde android toestel die na 2, 1 of zelfs 0 updates in de steek wordt gelaten...
Krijg je hier niet het iPhone 3g scenario dat dat ding onhandelbaar sloom wordt? Kan me het bij wp niet voorstellen:)

Maar alle toestellen is mooi nieuws voor mij!

#vote

• Laatikzozeggen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 28-12-2011
.

[Voor 99% gewijzigd door Laatikzozeggen op 24-10-2011 23:15]

• 614
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
kristan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:32:
[...]

Dankje! Het schema had ik door, maar dat van alle toestellen ben ik blij mee! :$
Wel even anders dan de gemiddelde android toestel die na 2, 1 of zelfs 0 updates in de steek wordt gelaten...
Krijg je hier niet het iPhone 3g scenario dat dat ding onhandelbaar sloom wordt? Kan me het bij wp niet voorstellen:)

Maar alle toestellen is mooi nieuws voor mij!
Windows Phone (7) is met de updates juist eerder alleen maar sneller geworden :)

• Anoniem: 80466
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 80466 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:47:
[...]

De mobile NOS site gebruikt geen Silverlight. Die gebruikt uit de source te zien streaming video links zoals
rtsp://mp4streams.omroep....b01/2011/10/22/116174.3gp
Die link werkt zelfs in mijn desktop IE9 browser niet.
Ik weet dus niet precies wat de NOS aan het doen is met hun mobiele site maar dit is niet al te slim.
Ik heb nog even bij de NOS nagevraagd:
Wij zijn bekend met deze problemen en zijn bezig om de video’s zo snel mogelijk aan te passen voor deze toestellen

• marcel23456
Sake schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:18:
[...]

Windows Phone (7) is met de updates juist eerder alleen maar sneller geworden :)
En dat is de kracht, mensen willen graag vooruitgang zien, en idd niet na 1 luttele update al in de kou worden gezet.

• StrongArmLance
Sake schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:18:
[...]

Ja dat is waar, maar als je de nieuwe specs van de wp7 telefoons ziet zou je denken dat MS zich geneigd zou moeten voelen om de snelheid verder op te voeren voor zover dat mogelijk is...
En dan zou er evt een hardware gap kunnen ontstaan tussen eeelrste en tweede generatie al zou die met de minimale 1ghz moeten meevallen aangezien heel wat android telefoons 2.3 lopen op 800 mhz.
Maar de titan zit al weer op 1,4 ghz...

Dus ik maakte me zorgen :)

#vote

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
dat Mango maakt gebruik van live tegeltjes, dus altijd de laatste info in die tegels.
Maar kun je wel instellen hoevaak het kijkt naar updates? Dit ivm met batterij gebruik enzo?

• StrongArmLance
hjs schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:08:
dat Mango maakt gebruik van live tegeltjes, dus altijd de laatste info in die tegels.
Maar kun je wel instellen hoevaak het kijkt naar updates? Dit ivm met batterij gebruik enzo?
Deels, de live tile gebruikt informatie van de app en apps als mail, twitter enz. hebben allemaal een optie waarmee je kan instellen hoevaak hij update

#vote

• RuudBurger
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Iemand een idee hoe je Visual Voicemail werkend krijgt?
Zag een video dat het in mango zit: YouTube: Visual Voicemail in Windows Phone Mango Preview

Heb een tmobile sim, en op mijn iPhone werkt het, maar moet ik nog iets instellen ofzo?

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08-12 19:25
hjs schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:08:
Ik zou me daar niet zoveel zorgen om maken. Mijn htc trophy gaat gerust 24 uur mee en dat is met continu 5 e-mail accounts synchroniseren via push (zwaarste batterij verbruik) en dan nog gamen, internetten en wat muziek luisteren.
Continu updaten kost me ongeveer 12 uur. Als ik namelijk battery saving mode aanzet gaat de telefoon bij normaal gebruik ongeveer 32 uur mee.

• StrongArmLance
Caelorum schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:21:
[...]

Ik zou me daar niet zoveel zorgen om maken. Mijn htc trophy gaat gerust 24 uur mee en dat is met continu 5 e-mail accounts synchroniseren via push (zwaarste batterij verbruik) en dan nog gamen, internetten en wat muziek luisteren.
Continu updaten kost me ongeveer 12 uur. Als ik namelijk battery saving mode aanzet gaat de telefoon bij normaal gebruik ongeveer 32 uur mee.
Is push zo slopend? ik haal nu gemiddeld 9 uur met 2 mail accounts, whatsapp, words by post en kik messenger...
Mijn battery saver maakt m 10 uur:)

Tja omnia 7... ach wordt hopelijk gefixt in de update...
Iemand die inmiddels al ontvangen?

#vote

• Caelorum
kristan schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:56:
[...]
Is push zo slopend? ik haal nu gemiddeld 9 uur met 2 mail accounts, whatsapp, words by post en kik messenger...
Ligt eraan. Je moet je voorstellen dat om push mogelijk te maken er eigenlijk altijd verbinding moet zijn, zodat de server waar de telefoon zich bij aanmeld berichten kan doorsturen naar de telefoon. Bij een poll mechanisme van elke 5 min betekent dat eigenlijk dat de telefoon alleen elke 5 min even online hoeft te gaan. Daarbij moet wel rekening worden gehouden dat dat elke 5 min ook echt daadwerkelijk een bericht moet worden verzonden naar de server en de server een bericht terug. Waar dat bij het pushen eigenlijk alleen eenmalig hoeft te worden gedaan.
Push kan om die laatste reden ook energie zuiniger zijn dan pollen, maar ik vermoed dat je dan wel elke minuut ofzo moet gaan zitten pollen.

Hoe het een en ander precies zit qua energiezuinigheid bij WP7 zou ik niet weten gezien de telefoon in principe voor de pushberichten ook altijd online moet zijn. (maar ook die schakelt, volgens mij, over op een poll mechanisme onder het lockscreen).
Mijn ervaringen met Android en S60 hebben mij iig geleerd dat push wel degelijk meer energie vergt dan pollen, als de telefoon bij het pollen niet al te vaak online moet gaan (en uit een soort van slaapstand moet komen).

[Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 28-10-2011 19:54]

• Matthijs Hoekstra

Matthijs Hoekstra

Caelorum schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:52:
[...]

Ligt eraan. Je moet je voorstellen dat om push mogelijk te maken er eigenlijk altijd verbinding moet zijn, zodat de server waar de telefoon zich bij aanmeld berichten kan doorsturen naar de telefoon. Bij een poll mechanisme van elke 5 min betekent dat eigenlijk dat de telefoon alleen elke 5 min even online hoeft te gaan. Daarbij moet wel rekening worden gehouden dat dat elke 5 min ook echt daadwerkelijk een bericht moet worden verzonden naar de server en de server een bericht terug. Waar dat bij het pushen eigenlijk alleen eenmalig hoeft te worden gedaan.
Push kan om die laatste reden ook energie zuiniger zijn dan pollen, maar ik vermoed dat je dan wel elke minuut ofzo moet gaan zitten pollen.

Hoe het een en ander precies zit qua energiezuinigheid bij WP7 zou ik niet weten gezien de telefoon in principe voor de pushberichten ook altijd online moet zijn. (maar ook die schakelt, volgens mij, over op een poll mechanisme onder het lockscreen).
Mijn ervaringen met Android en S60 hebben mij iig geleerd dat push wel degelijk meer energie vergt dan pollen, als de telefoon bij het pollen niet al te vaak online moet gaan (en uit een soort van slaapstand moet komen).
Ik snap niet dat men denkt dat push slopend is, push is efficienter dan polling!

Heb een test gedaan met mijn LG Optimus. Geconfigureerd. 2 exchange accounts met push, 1 daarvan is werk en ik krijg VEEL werkmail. BT stond aan, Wifi stond aan. opgeladen en toen losgekoppeld. Niet mee gebeld en verder niet mee gespeeld (dus scherm niet gebruikt).
Duurde 6 dagen voordat de batterij op was!

Stroom verbruik is vooral scherm en bellen, internetten dat soort zaken.

• Caelorum
Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:50:
[...]
Ik snap niet dat men denkt dat push slopend is, push is efficienter dan polling!
[..]
Zoals ik al zei het ligt aan de situatie. Push is wel degelijk energieslurpender als het betekent dat de telefoon nooit in slaapstand kan gaan. Zoals ik ook al zei weet ik niet hoe het een en ander precies is geregeld op WP7, maar op elk ander platform merk je het verschil wel degelijk als je 1 account hebt op/via push of op polling.

Daarnaast heb je uiteraard gelijk dat de grootste energieslurper in een telefoon het scherm is. Een goede tweede daarna zal de grafische chipset zijn (welke in het geval van WP7 meteen actief wordt als het scherm aanstaat)

• Matthijs Hoekstra

Matthijs Hoekstra

Caelorum schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:11:
[...]

Zoals ik al zei het ligt aan de situatie. Push is wel degelijk energieslurpender als het betekent dat de telefoon nooit in slaapstand kan gaan. Zoals ik ook al zei weet ik niet hoe het een en ander precies is geregeld op WP7, maar op elk ander platform merk je het verschil wel degelijk als je 1 account hebt op/via push of op polling.

Daarnaast heb je uiteraard gelijk dat de grootste energieslurper in een telefoon het scherm is. Een goede tweede daarna zal de grafische chipset zijn (welke in het geval van WP7 meteen actief wordt als het scherm aanstaat)
Nee, omdat push tot op het bot is geoptimaliseerd door het phone team. Je telefoon gaat dus wel in slaapstand en de radio wordt minimaal gebruikt. Daarom is push notifcations ook zo ideaal om te gebruiken.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ga geloof ik even wat accounts op "as item arrives" zetten :D

• StrongArmLance
Omnia 7: 45 %, 3 uur resterend... Op nodo was dat beter

#vote

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:13
Dat vind ik echt heel apart. Mijn omnia 7 doet het dus vele malen beter. 2 accounts non stop via push. Scherm op automatisch en regelmatig bellen smsen en muziek luisteren. Makkelijk 1 dag.

Dammmm ik kom er net achter dat ik fietssleutel thuis heb laten liggen.

• StrongArmLance
Ik haal meestal wel de 10 uur soms zelfs de 12 als ik heel weinig doe...
Ik zal m'n accu maar is gaan vervangen door een lekkende chinese import batterij met 3000 MaH

Wat is er met je sleutel?

[Voor 7% gewijzigd door StrongArmLance op 30-10-2011 22:05]

#vote

• MarcoC
  • Nu online
Opzich had Facebook MS wel mogen informeren over FB Messenger. De FB-integratie in de Threads-hub is inferieur t.o.v. FB Messenger; je hebt er nu eigenlijk net niks aan.

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:45

BM

Moderator Spielerij
Ook vreemd, ik haal zelf 1,5 à 2 dagen battery life, met 1 mail account (poll 1x per uur), en verder niks bijzonders. Weinig bellen/sms, alleen 's avonds in bed even paar comics of het nieuws lezen. Max 15 minuutjes.
Collega van me haalt een week... die belt er af en toe mee, en checkt er zijn mail af en toe mee (handmatig). We hebben er nog niet achter kunnen komen waar dat verschil in zit.

Beiden Omnia 7 trouwens :)

Xbox | iRacing
Even the dark has a silver lining

• StrongArmLance
Ik zal m'n mail even van as items arrive halen...
Kijken of dat helpt...
Ik speel nauwelijks spelletjes maar Twitter redelijk vaag...

Mijn integratie bij de threads werkt vlekkeloos... Echt heerlijk.

[Voor 20% gewijzigd door StrongArmLance op 31-10-2011 21:16]

#vote

• marcel23456
BM schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:03:
Ook vreemd, ik haal zelf 1,5 à 2 dagen battery life, met 1 mail account (poll 1x per uur), en verder niks bijzonders. Weinig bellen/sms, alleen 's avonds in bed even paar comics of het nieuws lezen. Max 15 minuutjes.
Collega van me haalt een week... die belt er af en toe mee, en checkt er zijn mail af en toe mee (handmatig). We hebben er nog niet achter kunnen komen waar dat verschil in zit.

Beiden Omnia 7 trouwens :)
Ik haal dat ook zo ongeveer. Beetje nieuws kijken, beetje bellen én smsén en bij het naar bed gaan even wat youtube filmpjes. prima apparaat deze omnia. Als de orginele twitter app komt en de nederlandse systeem taal dan ga ik volledig houden van mijn omnia :Y

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07:13
Ik zit steeds meer en meer over WP 7 te denken. Android bevalt me goed maar vanwege een probleem in mijn huidige Desire wat zich niet telkens voordoet zit ik te denken over te gaan naar de Lumia 710 (al is het tijdelijk). Ik hoop echt dat dit op geen enkele wijze te vergelijken is met WM 6.5 wat op mijn HD2 stond. Dat was zo verschrikkelijk dat ik toen eigenlijk het hele platform wilde afzweren voor de rest of my life.

Ik merk echter dat ik geen overdreven grote interesse heb in Apps (sommige zijn leuk maar be honest de eerste 2 weken dat je ze hebt dan doe je er niks meer mee) en de mainstream apps zijn volgens mij overal wel beschikbaar op elk platform.

Ik wil vooral beschikken over een hardwarematig 'in orde zijnd' toestel, makkelijk kunnen SMS'en, makkelijk verbinding kunnen maken met exchange server(s), en goed kunnen mailen en bellen. Facebook is een pré.

Vertel mij Windows 7 guru's, hoe groot gaat de stap zijn van de HTC Desire (die softwarematig perfect is voor mij) naar WP 7? Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de responsiveness van WP 7. Dat oogt wat ik zie goed, maar dat oogde ook al goed op de HD2 en dat bleek achteraf de grootste crap uit mijn leven te zijn.

Ik kan nog steeds niet geloven dat er mensen dat toestel met WM6.5 met plezier gebruikt hebben. Na 100+ smsjes in de inbox was de traagheid er al en deze was niet te fixen. Meerdere updates vanuit HTC deden helemaal niks. Ik had heel erg het gevoel dat de hardware top was (nooit trouble mee gehad) maar de software was dermate irritant dat ik met angst en beven uitkijk naar WP 7. Stel je toch eens voor dat deze dezelfde problemen weer gaat vertonen qua traagheid en responsiveness.

Ik ben verder niet heel sceptisch maar vooral benieuwd naar de ervaringen van gebruikers die wellicht ook het WP6.5 platform kenden en deze problemen kunnen beamen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als ik het zo lees is het WP7 platform perfect voor jou. Geen ander platform gaat zo'n goede ervaring en stabiliteit bieden als WP7 voor de punten die jij noemt.

WP7 lijkt in geen velden of wegen op WM6.5, dus dat zou je gerust moeten stellen.
Wat je ook zou kunnen doen is WP7 op je HD2 te installeren. Ik lees bij meerdere mensen dat ze er nooit meer wat anders op gaan zetten.

De Lumia 710 komt overigens pas begin volgend jaar op de markt. Daar zal je dus even geduld voor moeten hebben.

• StrongArmLance
Wp7 is compleet anders...
Ik heb nu ongeveer 2000 smsjes in m'nn inbox en hij wordt niet slomer...
Sommige mensen uit m'n buurt hadden problemen met een iPod die sloom werd doordat er veel apps opstonden...
op wp7 niet het geval, nog nooit vastgelopen terwijl mijn eerste android de eerste dag vastliep;)
Maar okee ik ben er super blij mee en ik zeg doen.
Op internet staan genoeg filmpjes van meer dan 10 minuten die elk wp7 ding zoals e mail individueel behandeld.

Het is het snelst voelende os, en super responsive!
//
Batterij duur nieuw dieptepunt:
Na 2 uur 50% over
50 min muziek en 2 uur op high brightness en 50 minuten twitteren...

#vote

• MarcoC
  • Nu online
WP7 is ongelofelijk stabiel en de responsiviteit is te allen tijde gewaarborgd.

• Typhone
Deze reacties zijn hopelijk zo objectief mogelijk. Ik heb nogal wat systemen gehad (behalve iOS). Ik moet zeggen dat Android perfect is/was natuurlijk maar dat ik het soms ook een beetje 'groggy' vind aanvoelen. ICS ziet er heel goed uit maar WP7.5 vind ik er persoonlijk NOG beter uitzien.

@ PaT, ik heb de HD2 inmiddels niet meer in mijn bezit. Hier verkocht op Tweakers :). Het gaat mij er vooral om een telefoon te hebben die excelleert in Outlook achtige functies m.b.t. Exchange, feilloos grote hoeveelheden SMS kan afhandelen, en niet hapert. Apps zijn leuk en aardig maar 95% van alle apps zijn niet meer dan leuke gimmicks waar de lol binnen no time van af is. Enkele spelletjes zijn leuk.

WM 7.5 ziet er echter zo veelbelovend en vooral snel uit dat het mijn nieuwsgierigheid weer gewekt heeft. Gezien de goede kritieken hier wordt dat gevoel niet minder. Tuurlijk er zitten vooral fans maar WM6.5 heeft mij een dusdanig trauma opgeleverd dat ik (wellicht ten onrechte zoals jullie aangeven) nog wel huiverig ben. Zou het wederom een WM 6.5 feeling zijn dan zal dat het eerste toestel worden wat ik met brute kracht kapot gooi tegen de muur want dat punt heb ik meerdere malen bijna bereikt met de HD2.

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:50

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

@Typhone, ik gebruik WP7 al een jaar (zakelijk en sinds het begin dus) en ben vooral heel tevreden met de Exchange en mail functionaliteit. Sinds Mango is dat met de "threaded-mail" nog fijner geworden...

Heb ook nog een HTC TD2 (prive) met WM6.5 en dat is afzien als ik die moet gebruiken!

• Qurius
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:15
Ik heb een Xperia X1 hier nog liggen met WM 6.5... wat een drama is dat zeg.
Ik vind (persoonlijk) WP7 nog het best vergelijkbaar met iOS, niet qua concept, maar eerder qua smooth-heid. iOS heeft, net als WP7, dat gevoel over zich van "het werkt gewoon". Geen gekloot, geen gedoe met registry-editors, custom roms en weet-ik-veel wat nog allemaal. Gewoon opstarten, instellen en go.

Ik had hiervoor een iphone 3G en nu een Omnia 7 met WP7, ben super tevreden en ik mis eigenlijk niks (nou, alleen installous dan :p)

Ideaal.

• 614
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:29:
Zou het wederom een WM 6.5 feeling zijn
100% zekerheid dat dat niet het geval zal zijn. Wees bereid heel blij verrast te zijn :)

• Typhone
Sake schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:16:
[...]

100% zekerheid dat dat niet het geval zal zijn. Wees bereid heel blij verrast te zijn :)
Daar ga ik wel vanuit :). Meerdere Android fanboys beginnen al te schreeuwen en te roepen dat ik gek ben.

Ik ben niet gebonden aan een systeem. Huidige HTC wordt vandaag opgehaald en gerepareerd dus ben heel benieuwd naar het resultaat van de reparatie. Is dat afdoende dan wacht ik nog even met WP 7 tot abbo afgelopen is in maart. Blijft het toestel echter manco's vertonen dan zit ik binnenkort op WP 7.

Ben heel erg benieuwd :)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ziet er al een beetje hoopvol uit:

Hopelijk wordt het binnenkort nog 2 keer zoveel voor WP7

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

PaT schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:24:
Ziet er al een beetje hoopvol uit:

[afbeelding]

Hopelijk wordt het binnenkort nog 2 keer zoveel voor WP7
Inderdaad interessante uitslag. Al hebben een hoop niet doorgehad dat het over hun volgende toestel gaat, waardoor er daardoor mogelijk meer voor iOS of Android zijn. Maar goed, ik merk dat (mede dankzij Nokia) WP7 toch weer wat aan populariteit en acceptatie wint.

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Hoe groot is de kans dat Nokia met een toestel a la E6/E72 komt waarop WP7 draait, gelet op de hardware eisen van Microsoft (schermresolutie)?

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:37
dreester schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:42:
Hoe groot is de kans dat Nokia met een toestel a la E6/E72 komt waarop WP7 draait, gelet op de hardware eisen van Microsoft (schermresolutie)?
Of Nokia er mee gaat komen weet ik niet, maar zulke toestellen zullen zeker uitkomen, als ik me niet vergis met de volgende update.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08-12 16:48

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Volgens mij heb ik een bug ontdekt die al bekend was tijdens de beta maar die nog niet opgelost is:

Het viel me vandaag op dat een persoon die ik sinds vandaag volg op Twitter niet aan een andere contact te koppelen was. Sterker nog, deze persoon was geheel niet te vinden in de contactpersonenlijst van Twitter.

Als fix heb ik de twitter account verwijderd, geherstart en opnieuw toegevoegd. Nu komen de Twitter contactpersonen helemaal niet meer binnen. :(

Het gaat om een HTC Titan met mango, dus geen beta's gehad.

Links:
http://forums.techarena.in/portable-devices/1437811.htm
http://www.addictivetips....em-in-windows-phone-mango

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One

• Caelorum
Had je niet makkelijker de twitter account kunnen synchroniseren?
Wat er volgens mij gebeurt tijdens het aanmaken van een twitter account op je WP7 is volgens mij dat deze wordt gekoppeld aan je live account. Dit live account synchroniseert dan eens in de zoveel tijd alles.
Iig dat is dat ik dacht dat er gebeurde. Kan er ook gigantisch naast zitten hoor :P

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08-12 16:48

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ja dat synchroniseren werkte wel ja, maar nu dus niet meer. En nu dus helemaal niet meer..

[edit]
Volgens deze site kan het wel 24 uur duren voor je Twitter contacts weer gesynchroniseerd worden.

We wachten het even een dagje af ;)

Wachten hielp niet dus maar ff wat anders geprobeerd:
- deleten Twitter account van telefoon
- Via Twitter site de toegang voor Windows Live ingetrokken
- Account opnieuw toegevoegd aan de telefoon, contactpersonen worden nu wel gesynchroniseerd :)

[Voor 87% gewijzigd door CAP-Team op 07-11-2011 23:38]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One

• MarcoC
  • Nu online
Zo jammer dat de Facebook-integratie in de Threads-hub in één klap waardeloos is geworden door Facebook Messenger. Met Facebook Messenger kan je berichten naar elkaar sturen ook als je niet online bent. Met Facebook Chat op Mango moet de ander wel degelijk online zijn. Nu krijg ik dus berichten waar ik niet op kan reageren omdat de ander niet online is. Het is een waardeloze feature geworden nu ;( . Fix it please MS.

[Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 12-11-2011 15:40]

• CyberMonkey
  • Laatst online: 26-11 16:36
Is er een mogelijkheid in Mango om met meerdere "profielen" te werken, meer bepaald een "werk" en "prive" profiel?
Ik wil bijvoorbeeld in het ene profiel mijn gmail, hotmail, facebook en twitter van vrienden en kennissen zien maar wil daar niet continu op mijn werk mee gestoord worden. Op mijn werk wil ik dan weer mijn exchange mailbox en linkedin te zien krijgen.
Ik wil ook kunnen een zakelijk contact e-mail en bellen zonder door al mijn privécontacten heen te moeten ploegen.

De integratie van sociale netwerken is leuk, maar soms móet je ze gescheiden kunnen houden :)

• NeoCracer
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-02-2018
Email-inboxen kan je perfect gescheiden houden. Maar bij je contacten zal je wel alles bij elkaar hebben. Maar in WP7.5 kan je wel groepen aanmaken waar je zelf contacten in kan zetten, heel handig in jouw situatie denk ik.

• CyberMonkey
  • Laatst online: 26-11 16:36
Klinkt goed, dank je wel.

• StrongArmLance
Windows is back! Why does nobody like Steve ballmer?
Volgens mij is wp7 op de goede weg! http://www.wpcentral.com/...ringing-windows-back-yeah

#vote

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Gebruikt iemand hier ook de manual update functie in het mail programma?

Ik moet eigenlijk altijd 2 keer op sync drukken in het wp7 mail programma (gmail acount) wil deze mijn nieuwe mail laten zien.

Sowieso zou het wel een toffe feature zijn als de app mail zou checken als je hem opent ala IOS mail app..

specs

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

maratropa schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:28:
Gebruikt iemand hier ook de manual update functie in het mail programma?

Ik moet eigenlijk altijd 2 keer op sync drukken in het wp7 mail programma (gmail acount) wil deze mijn nieuwe mail laten zien.

Sowieso zou het wel een toffe feature zijn als de app mail zou checken als je hem opent ala IOS mail app..
Eigenlijk nooit echt problemen mee. Maar je kunt overigens ook gewoon onderin op synchronise drukken als je dat graag hebt (bij het openen). Ik heb overigens niet het idee dat het zo superveel batterij vreet, dus zou als ik jou was gewoon een interval instellen dat ie automatisch mail binnenhaalt.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Volgens Matthijs Hoekstra van Microsoft is het zelfs nog energie efficiënter om hem in te stellen op "as items arrive". Dat is nog beter dan een bepaalde tijd in te stellen.

• MarcoC
  • Nu online
E-mail handmatig ophalen is zó 2005.

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Nja ik vind de hele tijd mailtjes binnen eigenlijk best onrustig, maar ik heb push, om het uur en handmatig geprobeerd. Push scheelt niet veel van -om het uur- idd, maar op manual gaat je battie echt nog steeds een stuk langer mee, maar dat lijkt me logisch. En ik gebruik idd de sync knop nu, maar die moet ik dus vaak 2 keer gebruiken. De eerste keer synced ie wel, maar zie je geen nieuwe mails.. ?

Wat ik ook wel zou willen is een soort scheduler, ik wil best om de 3 uur mijn mail auto ophalen, en in de nacht helemaal niet. Idem een scheduler voor trillen en ringtones..

specs

• mknoppert
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 01-12 13:55
Synchroniseren van kalenders.
Ik ben al even op zoek, maar wat ik tot nu toe heb gevonden is weinig hoopvol. Ik probeer een agenda die met mij in exchange 2010 gedeeld is ook te synchroniseren met mijn toestel. Ik lees overal dat alleen je primary kalender wordt gepakt om te synchroniseren. Is er dan niet op enige manier nog een mogelijkheid om ook een agenda die met je gedeeld is te synchroniseren?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Outlook account toevoegen en dan is je kalender/agenda toch ook gesynchroniseerd?

• mknoppert
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 01-12 13:55
PaT schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:08:
Outlook account toevoegen en dan is je kalender/agenda toch ook gesynchroniseerd?
Outlook is al toegevoegd en mijn primaire kalender wordt netjes gesynchroniseerd. Ik probeer nu een algemene kalender voor mijn school te maken die ik deel met al mijn collega's. De gegevens in deze kalender wil ik dan ook gesynchroniseerd zien.

• StrongArmLance
Ik wil graag mijn live account opnieuw instellen, maar ik wil mijn contacten niet kwijtraken...
Dus de contacten die nu op x@hotmail.com staan, staan niet op y@hotmail.com... hoe verplaats ik die? Ik mis de back up optie echt... :(

[Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 18-11-2011 15:47]

#vote

• Ramon
kristan schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:47:
Ik wil graag mijn live account opnieuw instellen, maar ik wil mijn contacten niet kwijtraken...
Dus de contacten die nu op x@hotmail.com staan, staan niet op y@hotmail.com... hoe verplaats ik die? Ik mis de back up optie echt... :(
Inloggen op live.com, naar Contacts gaan en dan:

Of je gaat naar je nieuwe live-account en je drukt hier op:
http://i.imgur.com/77qA1.png
:>

[Voor 15% gewijzigd door Ramon op 18-11-2011 15:53]

• StrongArmLance
Ramon schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:51:
[...]

Inloggen op live.com, naar Contacts gaan en dan:
[afbeelding]

:>
Dankje... ik heb alleen altijd problemen met die cvs zooi... ik zal even kijken of het werkt! Bedankt!

#vote

• Ramon
kristan schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:53:
[...]

Dankje... ik heb alleen altijd problemen met die cvs zooi... ik zal even kijken of het werkt! Bedankt!
Dat hoeft dus niet, ik vind het ook nu net allemaal maar uit door gewoon wat rond te klikken, maar je kan dus op je nieuwe account naar Import gaan en dan op From another Windows Live account klikken.

• StrongArmLance
Ramon schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:55:
[...]

Dat hoeft dus niet, ik vind het ook nu net allemaal maar uit door gewoon wat rond te klikken, maar je kan dus op je nieuwe account naar Import gaan en dan op From another Windows Live account klikken.
Het is na wat gek*t gelukt dankje.

En mijn vorige xboxlive acc had ik gemaakt op mn X@hotmail.com... die kan ik zeker niet overzetten op Y@hotmail.com?

[Voor 59% gewijzigd door StrongArmLance op 18-11-2011 16:42]

#vote

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee