Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
maratropa schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:41:
[...]

Ja die optie (het plusje) staat er bij mij dus niet bij. En ik heb dat ook al ergens anders op internet gelezen
Op mijn Omnia wel..vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

maratropa schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:41:
Ja die optie (het plusje) staat er bij mij dus niet bij. En ik heb dat ook al ergens anders op internet gelezen
Je hebt ook de laatste Samsung update gekrijgen bij je update naar Mango? Ik draaide namelijk al een poosje Mango RTM, maar ik kreeg het plusje pas na de Samsung update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb die optie ook niet.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik heb ergens gelezen dat sommige branded toestellen de hidden wifi optie niet hebben (keuze provider)
Op mijn hd7 had ik het eerst ook niet,maar na een herstart en in de buurt van een hidden netwerk opeens wel....

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn omnia7 is iig niet branded :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
Bij de tekstsuggesties krijg ik bij het typen van "OK" een dikgedrukte suggestie voor "ik". Rete-irritant, want dit betekent dat hij altijd OK zal vervangen door ik. Is hier iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Elimination schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:33:
Bij de tekstsuggesties krijg ik bij het typen van "OK" een dikgedrukte suggestie voor "ik". Rete-irritant, want dit betekent dat hij altijd OK zal vervangen door ik. Is hier iets tegen te doen?
Ik werd zo chaggie van al die correcties dat ik t heb uitgezet. Nu bevalt het typen echt veel beter. En als ik een woord verkeerd typ hoef ik het alleen maar te selecteren en in de lijst de goede spelling aan te tikken. Werkt veel fijner vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:32
.oisyn schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:13:
Mijn omnia7 is iig niet branded :)
Mijn Omnia 7 ook niet, maar ik zie het plusje wel staan.. raar hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42
Elimination schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:33:
Vervelender is dat hij het niet consistent doet. Bij mij wordt alleen "ok" vervangen door "ik" als het het allereerste woord in een tekstvak is. Op een willekeurig andere plek blijft gewoon "ok" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:36:
[...]

Wazig dat het gebeurde, maar mooi dat een reset het opgelost heeft. Bedankt voor de update.
En het is weer terug :{ . Erg irritant. Ook zie ik geen updates van apps in de Marketplace :{ .

Het lijkt aan de lichtsensor te liggen. Als ik de brightness op automatisch zet heb ik nergens last van, als ik hem op high zet doet het probleem zich voor.

[ Voor 20% gewijzigd door MarcoC op 05-10-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem al sinds de Mango Beta-versies,
maar werkt bij jullie voice commands goed via het mobiele netwerk (3G/EDGE)?

*edit* Via WiFi werkt alles wel goed. Niets mis met internetconnectie van mobiele provider...
Geeft de foutmelding 'Can't access the network at the moment'.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmm ik neem aan van wel, ik kreeg de updates binnen met de "truuk", en het waren er volgens mij 3 achter elkaar.. Of 2?. hmmm... Kun je zien of je de samsung update hebt?
ImpaileR schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:18:
[...]
Je hebt ook de laatste Samsung update gekrijgen bij je update naar Mango? Ik draaide namelijk al een poosje Mango RTM, maar ik kreeg het plusje pas na de Samsung update.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:29
nog steeds mooi geen update gehad, heb al met 3 verschillende Windows versies geprobeerd met het bekende truukje, beraad, via wifi, gewoon nul resultaat. Nog maar ff wachten dus, en anders zal ik eens een poging doen om ene Bill te mailen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45
ozzynator schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:50:
nog steeds mooi geen update gehad, heb al met 3 verschillende Windows versies geprobeerd met het bekende truukje, beraad, via wifi, gewoon nul resultaat. Nog maar ff wachten dus, en anders zal ik eens een poging doen om ene Bill te mailen.
Meteen als je op update klikt internet eruit he? niet even wachten meteen...
En zezijn nog bezig met uitrollen; could take several weeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Als je geen plusje ziet bij de wifi, dan is het misschien toch wel slim de update nog een keer uit te voeren. Dat wijst er misschien op dat de geupdate drivers niet mee geïnstalleerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt hopeloos......alles inmiddels geprobeerd, de Zune handeling al zo'n 60x denk ik.....
Maar mijn LG E900 Optimus7 wil echt niet updaten!!!!!!!!! HELP!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:54:
echt hopeloos......alles inmiddels geprobeerd, de Zune handeling al zo'n 60x denk ik.....
Is bekend, MS is er mee bezig geloof ik.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ramon
Bedankt voor deze info, dus ik ben niet de enige met dit probleem???
Want hoe langer ik op mijn probleem google, hoe meer "spookverhalen" ik lees over
de LG E900 Optimus 7...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:15:
@Ramon
Want hoe langer ik op mijn probleem google, hoe meer "spookverhalen" ik lees over
Google spookt altijd, niet blijven zoeken, gewoon ekspedisie robinson gaan kijken, wat mislukte rappers uitlachen en rustig wachten op je update! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitramuse
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 15:41
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:15:
@Ramon
En om je gerust te stellen, nee. Je bent niet de enige met dit probleem. Ikzelf heb het ook en baal er toch wel lichtelijk van. Maar het is denk ik maar niet anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitramuse schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:33:
[...]

En om je gerust te stellen, nee. Je bent niet de enige met dit probleem. Ikzelf heb het ook en baal er toch wel lichtelijk van. Maar het is denk ik maar niet anders....
Je kan ook gewoon een stock rom flashen en vanaf daar updaten, het ligt namelijk aan de firmware die op je LG staat.
Hier staat het een en ander uitgelegd: http://answers.microsoft....ab62-4ca26b3fbbe7?page=29
Ik heb het zelf ook gedaan op 2 LG's en ze draaien allebei nu fijn mango :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Ik had geen enkel probleem met het updaten van m'n LG optimus. Heb verder (behalve de bekende verbreek-verbinding-truuk) niets bijzonders gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:54:
Als dit over de error code gaat, is er nu maar 1 oplossing en dat is handmatig de firmware upgraden (op XDA staat hoe, google op LG optimus firmware update(geheel op eigen risco)). Als je dat gedaan hebt kun je mango installen (let wel je bent al je data van je telefoon kwijt). Dit heb ik ook gedaan ging bij mij perfect, het probleem is dat heel veel unbranded LG telefoons geen firmware update hebben gehad en om de een of andere manier werkt het daar niet goed mee.

MS en LG zijn er mee bezig (zie ms WP7 forums) hebben alleen nog geen officele oplossing.

EDIT: Huh net stonden al die antwoorden er nog niet 8)7 het is weer vrijdag.

Ik heb zelf trouwens het probleem dat ik elke ochtend mijn telefoon moet restarten anders kan ik niet meer op internet. Als ik sochtends IE open zegt ie dat er geen verbinding is, dan restart en alles werkt weer.

Bij nodo had ik dit ook wel eens maar lang niet elke dag. Iemand nog meer bekend met deze bug ?

[ Voor 19% gewijzigd door Cyrus The Virus op 07-10-2011 08:22 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is het bij jullie ook zo dat hashes niet werken in IE sinds mango? Ik vind het echt strontvervelend, hier op got moet ik steeds op zoek naar de laatst gelezen post ipv dat ie daar zelf naartoe scrollt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:03:
Is het bij jullie ook zo dat hashes niet werken in IE sinds mango? Ik vind het echt strontvervelend, hier op got moet ik steeds op zoek naar de laatst gelezen post ipv dat ie daar zelf naartoe scrollt.
jup, maar bij mij was het voor die tijd ook al dacht ik. Kan mij er in vergissen aangezien ik al een aantal maanden mango heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Gebruik momenteel de UK marketplace. Is er al een Nederlandse marketplace? En zo ja, hoe zet mijn huidige UK-versie om naar NL market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Sinds de mango update is er al een marketplace, je regio kan veilig naar nl. Alleen sommige apps zijn hier nog niet beschikbaar maar dat wordt opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
mijn hasj :) epic auto correct doet het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:31:
[...]

jup, maar bij mij was het voor die tijd ook al dacht ik. Kan mij er in vergissen aangezien ik al een aantal maanden mango heb draaien.
Nee voorheen werkte dat gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Hoi allemaal, heb sinds gisteren een LG Optimus 7 e900.
Het is voor het eerst dat ik met een smartphone werk, moet zeggen dat ik Windows Phone 7 erg prettig vind.
Ik wil graag naar Mango updaten om ook de Windows Marketplace te kunnen bezoeken, heb al gelezen dat er blijkbaar problemen zijn met het updaten van de e900.

Heb geprobeerd via de netwerkkabel-ontkoppeling-truc, heeft niet geholpen. Mijn software versie blijft hangen op 7.0 (7008).

Durft iemand te schatten hoe lang het duurt voordat LG en Microsoft dit probleem hebben opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Phone Team Blog
In fact, the update success rates we’re seeing look so good we’ve decided to open the spigot ahead of schedule, and make Windows Phone 7.5 available to 50 percent of eligible customers starting right now.
Wel raar dat je niet naar NoDo kan updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren hier ben ik weer even, met mijn, nog steeds niet upgedate LG E900....
Ik heb alle stappen gevolgd en gedaan die hier te vinden waren.(http://answers.microsoft....ab62-4ca26b3fbbe7?page=29)
Nou is het geval bij stap 11 t/m 13 iets mis gaat, krijg steeds de melding PATH_BIN : NULL kan iemand me helpen....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Dat probleem is bekend, lg moet dat oplossen! Google maar op lg e900 optimus mango en dan zie dat er wel wat meer met error en dan vind je dit http://wp7lab.com/news/lg-e900-optimus-7-mango-update-error/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kristan
Bedankt voor je reactie, baal behoorlijk.......maar we wachten af!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
Ik vroeg me af is er eigenlijk ook iets als unified search aanwezig in mango? Het enige wat ik vreemd vind is dat er een hardware button aanwezig moet zijn om te zoeken. Enkel gebruik ik die nooit. Stel dat die ingesteld kon worden voor een soort van unified search dan zou ik daar veel blijer mee zijn.

Edit: Stel als je een telefoon nummer op wilt zoeken hoe zouden jullie dat dan doen. (Telefoon nummer is onbekend en je wilt kijken of iemand in nou contactenlijst dus dat telefoon nummer heeft)

[ Voor 24% gewijzigd door walletje-w op 09-10-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

walletje-w schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:07:
Ik vroeg me af is er eigenlijk ook iets als unified search aanwezig in mango? Het enige wat ik vreemd vind is dat er een hardware button aanwezig moet zijn om te zoeken. Enkel gebruik ik die nooit. Stel dat die ingesteld kon worden voor een soort van unified search dan zou ik daar veel blijer mee zijn.

Edit: Stel als je een telefoon nummer op wilt zoeken hoe zouden jullie dat dan doen. (Telefoon nummer is onbekend en je wilt kijken of iemand in nou contactenlijst dus dat telefoon nummer heeft)
simpel, dat nummer intoetsen en op "bellen" drukken. Staat ie in je contactenlijst, dan zal dat gelijk naar voren komen. Misschien dat het ook kan door op de search knop (niet de hardwarematige) te drukken in je people hub en daar het nummer in te toetsen. Geen idee of dat werkt

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ah dat is slim inderdaad. Was ik nog niet op gekomen. Wel tegengekomen maar niet gerealiseerd. Je kunt niet in de contactenlijst zoeken op nummer. Dat is jammer.

Maar voor zover ik dus weet is er geen unified search. Het voordeel van WP is wel dat alles zeer overzichtelijk is ingedeeld dus als je weet dat je een mailtje zoekt dan open je je mail, zoek je muzieknummer zoek je daar. Maar toch lijkt me een unified search op die hardware button handiger dan altijd gelijk het internet op via bing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, mede strijders....
Na veel wikken en wegen, zweetdruppels, angstmomenten en nagels bijten, is het mij eindelijk gelukt, via alle tips en trucs op dit forum, om mijn LGE900 te Updaten naar Mango.....
Duizend maal dank hier voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:23:
Heren, mede strijders....
Na veel wikken en wegen, zweetdruppels, angstmomenten en nagels bijten, is het mij eindelijk gelukt, via alle tips en trucs op dit forum, om mijn LGE900 te Updaten naar Mango.....
Duizend maal dank hier voor
gefeliciteerd en een fijne Columbus dag...
Die wij vieren voor een man die een dichtbevolkt land ontdekte en daarna de oorspronkelijke bewoners uitroeide... Hoezee een grote dag voor ons alle. Dus -.- nee maar gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Wat ik niet zo goed begrijp is het gebrek aan klachten over het notificatiesysteem van WP7. Dat is echt wel heel slecht, nog kaler dan iOS 4 en consorten. Als je een notificatie mist en geen live tile hebt, dan ben je hem voor altijd kwijt. Ik zou heel blij worden van een notificatiescherm naast je main screen die met een simpele veegbeweging naar rechts tevoorschijn gehaald kan worden. Hoe het nu werkt kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Er zijn op WMPowerUser al meerdere concepten voorbij gevlogen over hoe dit aangepakt kan worden.
Het zou wel handig zijn, maar zelf kan ik er niet wakker om liggen.

De toasts die ik krijg zijn voor msn/whatsapp/sms/.... die allemaal een livetile hebben. Eigenlijk niets dat toast zonder tile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ook vind ik het irritant dat het multitaskingpanel vaak niet handig is door middel van de opzet van de back-knop. Stel ik ga naar de Zune-app via het multitaskingpanel, dan kan ik niet een ander artiest/album/liedje kiezen omdat ik daar gewoon niet heen kan navigeren. De back-knop werkt op OS niveau dus brengt je niet terug in de app zelf. Erg frustrerend soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitramuse
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 15:41
nodog schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 01:31:
Ik had geen enkel probleem met het updaten van m'n LG optimus. Heb verder (behalve de bekende verbreek-verbinding-truuk) niets bijzonders gedaan.
Maar deze "fix" is echt voor de error code die mensen krijgen. Ik krijg deze code niet, bij mij zegt hij simpel weg dat hij up-to-date is. WP versie nu is de NoDo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

Nitramuse schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:48:
[...]

Maar deze "fix" is echt voor de error code die mensen krijgen. Ik krijg deze code niet, bij mij zegt hij simpel weg dat hij up-to-date is. WP versie nu is de NoDo...
Ohw, maar dat is nog voor 50% van de gebruikers. Ik geloof dat de update op IMEI nummer uitgerold wordt, gefaseerd dus. Ik heb ook zo'n LG ding, en met NoDo er op, is alles ook nog steeds helemaal actueel volgens de Zune software. Nog ff wachten dus ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon op de check for update knop klikken in zune en daarna direct je internet verbinding verbreken en wachten tot er staat dat je kan updaten (dan uiteraard weer met internet verbinden).
Heeft bij mij met 2 LG's gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:26:
Gewoon op de check for update knop klikken in zune en daarna direct je internet verbinding verbreken en wachten tot er staat dat je kan updaten (dan uiteraard weer met internet verbinden).
Heeft bij mij met 2 LG's gewerkt.
Van 't weekend 20x geprobeerd... no luck. Moment van eruit trekken gewisselt... ik krijg of de melding dat er geen update is, of de melding dat ik geen internet verbinding heb. Ook een LG. Lees ook op diverse fora dat het bij sommige mensen in 1x werkt, andere het wel 50x moeten proberen. Ik behoor volgens mij tot die tweede groep... -O-

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Kan ook gewoon zijn dat ze bij MS de kraan weer ff dicht hebben gedraaid omdat er al 50% Mango hebben binnengekregen. Gewoon ff geduld hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:46:
Gebruik momenteel de UK marketplace. Is er al een Nederlandse marketplace? En zo ja, hoe zet mijn huidige UK-versie om naar NL market?
Er is al een nederlandse market place maar deze is nog niet beschikbaar voor geupdate telefoons.
Ik heb mijn lg e900 opgestuurd naar lg wegens geluids problemen, heb hem sinds vandaag terug en lg heeft er de volledig nederlandse windows phone 7.5 op geinstaleerd. En heb nu wel de nederlandse market place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
na een keertje of 200 proberen, gisteren om een uurtje of 11 de telefoon terug gezet naar pre-NoDo. Lekker nachtje geslapen, zonet de omnia weer aan de pc gehangen, kabeltrucje toegepast, lukte eerst niet natuurlijk, hierna toestel in flight mode gezet en na de 3e keer: update naar NoDo. Ging allemaal goed, weer naar update gezocht en voila, na de eerste keer: er is een update voor uw telefoon. Is nu dus bezig met de 2e ronde voor Mango. Gelukkig hoef ik niet meer te wachten, is op zich niet erg om te moeten wachten, maar ben wel blij tottie er is, kan ik eindelijk Teletekst installeren, en alle ringtone's die ik zelf wil.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:46:
[...]

Er is al een nederlandse market place maar deze is nog niet beschikbaar voor geupdate telefoons.
Ik heb mijn lg e900 opgestuurd naar lg wegens geluids problemen, heb hem sinds vandaag terug en lg heeft er de volledig nederlandse windows phone 7.5 op geinstaleerd. En heb nu wel de nederlandse market place.
De NL Marketplace is juist WEL beschikbaar voor toestellen met Mango!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:46:
[...]

Hoe kom je er bij dat de NL marketplace niet beschikbaar is voor geupdate telefoons? Je hebt juist de update nodig naar Mango om erbij te kunnen. Dus ALLE toestellen met Mango kunnen bij de NL marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Deze al gecheckt? http://www.detelefoonvanbritt.nl/

Ok hier is mijn probleem als ik bv 5% gereserveerde ruimte zet komt er zo'n 3 gb te staan, op een 8 gb apparaat... dit was eerst niet zo

http://www.flickr.com/photos/68190136@N04/6252856449/

http://www.flickr.com/photos/68190136@N04/6253385994/

Iemand een oplossing want die meldingen van low storage zijn bloed irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Medetweakers,

Ik heb mijn nieuwe mobiel nu ongeveer 2 weken, en tot grote frustratie kreeg ik mango niet geïnstalleerd op mijn mobiel. Verschillende dingen en trucjes geprobeerd, maar helaas niets werkte (firmware update ook niet).

Vanochtend plugde ik mijn LG Optimus 7 weer eens in mijn computer, wanneer plots:
Afbeeldingslocatie: http://i444.photobucket.com/albums/qq162/JuniorJoost/th_1-3.png
Daarna vond Zune nóg een update, YESSSS, MANGO HERE I COME.
Afbeeldingslocatie: http://i444.photobucket.com/albums/qq162/JuniorJoost/th_2-3.png
En nog 1 :D
Afbeeldingslocatie: http://i444.photobucket.com/albums/qq162/JuniorJoost/th_3-2.png

Dus, degene die de mango update nog niet binnen hebben. Geduldig wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs, ik had nog een vraag je voor jou.
Zal het in de toekomst mogelijk zijn om bepaalde apps (Vooral IM apps zoals WhatsApp, Kik en IM+) altijd te laten draaien in de achtergrond? In feite deze vast te pinnen in het multitask schermpje.
Het is irritant als je nu bijvoorbeeld WhatsApp weer helemaal moet opstarten voordat je iets kan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:41:
Matthijs, ik had nog een vraag je voor jou.
Zal het in de toekomst mogelijk zijn om bepaalde apps (Vooral IM apps zoals WhatsApp, Kik en IM+) altijd te laten draaien in de achtergrond? In feite deze vast te pinnen in het multitask schermpje.
Het is irritant als je nu bijvoorbeeld WhatsApp weer helemaal moet opstarten voordat je iets kan versturen.
Niets draait op de achtergrond. Alle apps worden gesuspend. Verder zijn apps vaak niet geoptimaliseerd voor multi-tasking. Whatsapp heeft met 1 update al de helft aan opstarttijden kunnen wegnemen. Ik zie het ook niet gebeuren in de toekomst, omdat apps die op de achtergrond draaien je accu sneller leegvreten. Wie weten kan MS iets bedenken om de ervaring te verbeteren, maar snelle hardware kan al heel veel oplossen.

Iets anders:

Volgende week telefoonspecifieke updates welke performance van telefoons moet opkrikken en afhankelijk van land, provider en telefoon nieuwe features toevoegt.

"One last thing. Next week we’ll start delivering some model-specific “firmware” from handset makers, so don’t be alarmed if you receive an additional update notification on your phone. These updates are designed to activate new Windows Phone 7.5 features or improve your phone’s performance. Not everybody will receive or require one: It all depends on your country, carrier, and phone model."

http://windowsteamblog.co...ailable-more-broadly.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 19-10-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Relief2009 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:34:
[...]

Niets draait op de achtergrond. Alle apps worden gesuspend. Verder zijn apps vaak niet geoptimaliseerd voor multi-tasking. Whatsapp heeft met 1 update al de helft aan opstarttijden kunnen wegnemen. Ik zie het ook niet gebeuren in de toekomst, omdat apps die op de achtergrond draaien je accu sneller leegvreten. Wie weten kan MS iets bedenken om de ervaring te verbeteren, maar snelle hardware kan al heel veel oplossen.

Iets anders:

Volgende week telefoonspecifieke updates welke performance van telefoons moet opkrikken en afhankelijk van land, provider en telefoon nieuwe features toevoegt.

"One last thing. Next week we’ll start delivering some model-specific “firmware” from handset makers, so don’t be alarmed if you receive an additional update notification on your phone. These updates are designed to activate new Windows Phone 7.5 features or improve your phone’s performance. Not everybody will receive or require one: It all depends on your country, carrier, and phone model."

http://windowsteamblog.co...ailable-more-broadly.aspx
Whatsapp heeft volgens mij echter geen fast-resume aan staan, want sommige applicaties zijn zoiezo al sneller met hervatten.

Verder kun je met het unlocken van je toestel wel een registersleutel aanpassen die ervoor zorgt dat applicaties meteen verder kunnen gaan. Vreet wel wat meer batterijen (en is ook de reden dat het eigenlijk uit staat), maar het is dus wel mogelijk. Al werkt het bij Whatsapp nog niet echt lekker, maar bij Angry Birds kan ik nu bijvoorbeeld uit de app switchen om bijvoorbeeld een sms te gaan lezen en daarna weer direct verdergaan met een level waar ik mee bezig was. Enige wat ie doet is de game pauzeren, maar dat is op zich prima. Is wat anders dan dat ie de game weer op moet starten, zoals het normaal gaat.

Om te unlocken met een Mango telefoon, moet je echter wel een developeraccount hebben. Dat is iets van 99 euro per jaar óf gratis als je toevallig student bent. Via Surfspot.nl kun je dat dan aanvragen, maar het is wel een proces wat je niet zo 1 2 3 doet. Maar bijkomend voordeel is dus dat je enkele dingen in het OS aan kunt passen of native-applicaties kunt installeren. Al heb ik daar nog niet echt veel boeiends van ontdekt.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 19-10-2011 23:55 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
Ben ik ff blij dat ik bij de eerste 10% zat, en kon updaten zonder problemen met mijn LG optimus e900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Martinspire schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:54:
[...]

Whatsapp heeft volgens mij echter geen fast-resume aan staan, want sommige applicaties zijn zoiezo al sneller met hervatten.

Verder kun je met het unlocken van je toestel wel een registersleutel aanpassen die ervoor zorgt dat applicaties meteen verder kunnen gaan. Vreet wel wat meer batterijen (en is ook de reden dat het eigenlijk uit staat), maar het is dus wel mogelijk. Al werkt het bij Whatsapp nog niet echt lekker, maar bij Angry Birds kan ik nu bijvoorbeeld uit de app switchen om bijvoorbeeld een sms te gaan lezen en daarna weer direct verdergaan met een level waar ik mee bezig was. Enige wat ie doet is de game pauzeren, maar dat is op zich prima. Is wat anders dan dat ie de game weer op moet starten, zoals het normaal gaat.

Om te unlocken met een Mango telefoon, moet je echter wel een developeraccount hebben. Dat is iets van 99 euro per jaar óf gratis als je toevallig student bent. Via Surfspot.nl kun je dat dan aanvragen, maar het is wel een proces wat je niet zo 1 2 3 doet. Maar bijkomend voordeel is dus dat je enkele dingen in het OS aan kunt passen of native-applicaties kunt installeren. Al heb ik daar nog niet echt veel boeiends van ontdekt.
Ik hoef geen truukjes uit te halen om snel een app of game in te gaan. Fast resume gaat altijd instant inclusief Whatsapp. Als ik op de back knop druk of ik ga naar het multitaskingoverzicht en op een app klik, dan ben ik er meteen in. Whatsapp doet niet aan fast-resume als je op een push-message drukt wat dus wel jammer is.

Je moet je app altijd via de home knop verlaten voor multi-tasking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
@relief

Hehe ik gooi het op de late avond

[ Voor 67% gewijzigd door StrongArmLance op 21-10-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Het was meer een opmerking dan een vraag :P

Maar wat ik me dus wel afvraag is waarom Windows Phone bij het openen van een app via de normale manier of via de audio control niet eerst checkt of een app al in de fast-resume stand staat. Nu start de app helemaal opnieuw op wat natuurlijk veel minder snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
@relief

*Geëdit, ik vond het al een vreemde vraag aangezien je je posts daarboven de boel aan het uitleggen was hehe

andere:
Batterij... Ik ben ook niet zo te spreken over het'multitasken' en de weinig toegestane apps dir push mogen gebruiken... Wat een bullshit, een android telefoon gaat gemiddeld langer mee dan die omnia van mij... En in die tijd dat die rottige batterij niet op is wil ik wat kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:06
Relief2009 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:26:
Het was meer een opmerking dan een vraag :P

Maar wat ik me dus wel afvraag is waarom Windows Phone bij het openen van een app via de normale manier of via de audio control niet eerst checkt of een app al in de fast-resume stand staat. Nu start de app helemaal opnieuw op wat natuurlijk veel minder snel gaat.
Dat is express. Als je een app start wordt er altijd een nieuwe instantie opgestart. Stel dat je app 'hangt' dan wil je via start, app opstarten altijd weer verder kunnen, Dat was volgens mij de achterliggende gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
kristan schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:49:
[...]
andere:
Batterij... Ik ben ook niet zo te spreken over het'multitasken' en de weinig toegestane apps dir push mogen gebruiken... Wat een bullshit, een android telefoon gaat gemiddeld langer mee dan die omnia van mij... En in die tijd dat die rottige batterij niet op is wil ik wat kunnen doen...
Ik moet zeggen dat ik in die maanden eigenlijk alleen klachten hoor over de batterijverbruik bij mensen die de Omnia 7 hebben. Misschien is dit gewoon toeval maar het lijkt wel alsof er een firmware probleem is.
Zelf heb ik een HTC 7 Trophy en 1 een paar maanden via werk gehad. Allebij gingen ze bij normaal gebruik een volle dag mee (24uur). Onder normaal gebruik zie ik: 45min internetten in trein via 3g/g, half uur spel spelen, hele dag door 6 accounts synchroniseren dmv push, location services aan en find my phone dinges op hoogste stand (geen bluetooth aan btw.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:28:
[...]

Ik moet zeggen dat ik in die maanden eigenlijk alleen klachten hoor over de batterijverbruik bij mensen die de Omnia 7 hebben. Misschien is dit gewoon toeval maar het lijkt wel alsof er een firmware probleem is.
Zelf heb ik een HTC 7 Trophy en 1 een paar maanden via werk gehad. Allebij gingen ze bij normaal gebruik een volle dag mee (24uur). Onder normaal gebruik zie ik: 45min internetten in trein via 3g/g, half uur spel spelen, hele dag door 6 accounts synchroniseren dmv push, location services aan en find my phone dinges op hoogste stand (geen bluetooth aan btw.).
Ik red met de omnia 7 ook makkelijk 24 uur met dat e nwifi aan en gebruik deze toch redelijk voor bijvoorbeeld spelletjes of video in de dagelijkse treinreizen en de 800-900MB per maand die ik van het internet haal. (geen whatsapp)

Met battery saver haal ik wel 36 uur maar dan is de laatste 12 uur wel meer gewoon als een telefoon ipv een smartphone.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Gebruik omnia 7:

3G of wifi alleen aan als ik wat opzoek. Ik heb het een keer de hele dag aangezet en toen haalde dir de 8 uur niet eens...

Spelletjes doe ik nu een half uurtje want per minuut spelletje gaat er ongeveer een half procent af

Helderheid op het laagst

Bluetooth uit

En yes ik haal net de 8/9 uur, toen ik naar Berlijn ging heb ik halverwege moeten opladen op een tankstation.
gelukkig heeft MS een firmware update aangekondigd voor sommige telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardige review van mango op een oude telefoon tegenover de nieuwe iPhone 4S.
YouTube: iOS5 vs WP7 Mango - Thorough Overview

Verbazingwekkend hoe goed een oude type telefoon van 250$ presteert tegenover een nieuwe telefoon van 650$ of meer met de nieuwste snelle hardware.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Hier ook een omnia 7 maar met mango lijkt mijn batterijduur niet echt veranderd. Haal nog steeds makkelijk 1 dag met e-mail op direct binnen laten komen, wifi non stop aan en helderheid op automatisch. Merk wel dat door whatsapp de batterijduur wat verkort wordt. Maar dat is niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:26:
Aardige review van mango op een oude telefoon tegenover de nieuwe iPhone 4S.
YouTube: iOS5 vs WP7 Mango - Thorough Overview

Verbazingwekkend hoe goed een oude type telefoon van 250$ presteert tegenover een nieuwe telefoon van 650$ of meer met de nieuwste snelle hardware.
Leuk hoor, maar iOS is echt nog wel een stuk beter dan WP7.

Live tiles zijn (vooralsnog) niets meer dan een gimmick, de Zune-app op de telefoon is infereur aan de iPod-app op de iPhone, Zune zelf is ook inferieur (het werkt wel snappy en vloeiend, dat mag gezegd worden) omdat je heel lastig kan zien welke muziek je nou precies al gesynct hebt, en een backup-functionaliteit ontbreekt volkomen, ook kan je geen apps vanaf de computer downloaden.

Daarnaast werkt multitasking matig; als ik via het multitasking panel naar een app ga levert dat niet hetzelfde resultaat op als dat ik de app via een live tile of de app list open. Ook kan je door het multitasking panel "vast" komen te zitten in een app; als ik via het multitasking panel naar Whatsapp ga, dan kan ik alleen precies dat gesprek bekijken. Als ik vervolgens een berichtje naar iemand anders wil sturen moet ik eerst naar het homescreen en dan Whatsapp opnieuw launchen, ongelofelijk onlogisch en omslachtig.

Notificaties zijn een rommeltje; het is er nauwelijks en het werkt nog slechter dan in iOS 4 en lager. Als je geen live tile van een app hebt is je notificatie binnen 5 seconden gewoon volledig verdwnenen, poef, nowhere to be found. Sowieso moet je redelijk veel scrollen voor notificaties omdat je maar 6 live tiles in je scherm in één keer kan zien.

Goede punten zijn er natuurlijk ook, de People-hub is heerlijk, de e-mail app werkt fantastisch, de performance is uitstekend, de stabiliteit is ongeëvenaard, etc. Maar de punten die ik hierboven noem, zijn gewoon punten die mij in een weekje WP7 enorm zijn tegengevallen en zijn precies de redenen waarom ik weer enorm blij met mijn iPhone (die terug is van reparatie).

[ Voor 62% gewijzigd door MarcoC op 22-10-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
MarcoC schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:54:
[...]

Leuk hoor, maar iOS is echt nog wel een stuk beter dan WP7.

Live tiles zijn (vooralsnog) niets meer dan een gimmick, de Zune-app op de telefoon is infereur aan de iPod-app op de iPhone, Zune zelf is ook inferieur (het werkt wel snappy en vloeiend, dat mag gezegd worden) omdat je heel lastig kan zien welke muziek je nou precies al gesynct hebt, en een backup-functionaliteit ontbreekt volkomen, ook kan je geen apps vanaf de computer downloaden.
- Live tiles zijn geen gimmick, ze geven rudimentaire informatie waardoor je de Apps zelf eventueel niet hoeft op te starten. Zo kan een weather-App je laten zien hoeveel graden het is..
- De Zune App werkt prima, de functionaliteit is zo goed als gelijk aan de iPod App, het is alleen net eventjes anders, maar daarom niet 'inferieur'. Zune werkt juist als een droom. iTunes is zo traag als stront door een trechter, Zune werkt snappy (zoals je zelf ook zegt). Je kunt inderdaad niet perfect zien of iets er al op staat of niet, maar als je duplicate zaken op je telefoon wilt zetten ziet hij dat meteen, dus dat maakt dan in principe niet zoveel uit, al zou je dat als verbeterpuntje kunnen aanmerken.
Een backup functionaliteit ontbreekt helemaal niet... Je kunt bij de Update-tab in je instellingen je telefoon gewoon terugzetten naar een backup. Je kunt ook gewoon Apps vanaf je computer downloaden, je moet dan via de PC marketplace de App downloaden en je telefoon aan de USB-kabel hangen, dan gaat het vanzelf.
Daarnaast werkt multitasking matig; als ik via het multitasking panel naar een app ga levert dat niet hetzelfde resultaat op als dat ik de app via een live tile of de app list open. Ook kan je door het multitasking panel "vast" komen te zitten in een app; als ik via het multitasking panel naar Whatsapp ga, dan kan ik alleen precies dat gesprek bekijken. Als ik vervolgens een berichtje naar iemand anders wil sturen moet ik eerst naar het homescreen en dan Whatsapp opnieuw launchen, ongelofelijk onlogisch en omslachtig.
Dat is een feit, het werkt niet helemaal zoals het zou moeten, maar mij stoort het niet zo, ik werk niet veel met multi-tasking.
Notificaties zijn een rommeltje; het is er nauwelijks en het werkt nog slechter dan in iOS 4 en lager. Als je geen live tile van een app hebt is je notificatie binnen 5 seconden gewoon volledig verdwnenen, poef, nowhere to be found. Sowieso moet je redelijk veel scrollen voor notificaties omdat je maar 6 live tiles in je scherm in één keer kan zien.
Bij mij blijven de notificaties juist heel lang staan... Maar 6 live tiles ? Hoeveel messaging en bel-applicaties heb je dan wel niet? Ik heb WhatsApp, email, SMS en de Telefoon, meer heb je toch niet nodig?
Goede punten zijn er natuurlijk ook, de People-hub is heerlijk, de e-mail app werkt fantastisch, de performance is uitstekend, de stabiliteit is ongeëvenaard, etc. Maar de punten die ik hierboven noem, zijn gewoon punten die mij in een weekje WP7 enorm zijn tegengevallen en zijn precies de redenen waarom ik weer enorm blij met mijn iPhone (die terug is van reparatie).
Leuk dat je blij bent met je iPhone, maar iedereen lijkt constant wel te vergeten hoe er 300€ WP7 telefoons vergeleken worden met 600€ iPhones. Bij mij groeit het geld niet op de rug, dus als ik een telefoon kan krijgen die gewoon fantastisch, snappy werkt en in mijn ogen zelfs beter als een iPhone, voor de helft van het geld... Dan weet ik het wel.
Ik snap ook niet dat mensen het normaal vinden om zulke belachelijke bedragen voor een telefoon neer te tellen, 200-300€ vind ik echt een maximum, 600€ voor een gadget waarmee je voornamelijk belt en SMS'd vind ik echt belachelijk.

[ Voor 198% gewijzigd door Qurius op 22-10-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Qurius schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:59:
[...]

Dat vind jij. Ik ben blij dat ik mijn iPhone heb ingeruild voor een WP7 toestel.
Je citeert de verkeerde persoon ;). Ik heb overigens besloten mijn post maar wat argumenten te geven, ben benieuwd wat je er van vindt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15
Zune zelf is ook inferieur (het werkt wel snappy en vloeiend, dat mag gezegd worden) omdat je heel lastig kan zien welke muziek je nou precies al gesynct hebt, en een backup-functionaliteit ontbreekt volkomen, ook kan je geen apps vanaf de computer downloaden.

Zune werkt voor mij prima, geen onduidelijkheden met welke muziek, foto's en films ik reeds heb gesynct, dit is dus eerder een persoonlijke kwestie dan een feitelijke. Het enige waar ik mij bij Zune aan erger is dat ik geen muziek, wat niet in de bibliotheek staat, kan syncen zonder het eerst te verplaatsen of de locatie toe te voegen.

Het is sinds het begin al mogelijk om via de computer een app te installeren op je telefoon, gewoon via Zune (Marketplace => App => Free, Buy). Later is er ook nog een webportal bijgekomen waarmee je apps kunt installeren zonder dat je telefoon aan de computer is gekoppeld. Dus dit argument slaat kant nog wal.

Over de notificaties ben ik het ook niet eens aangezien ik nergens problemen mee heb ondervonden. Notificaties komen vaak 10 - 30s later aan dan dat de applicatie het bericht heeft ontvangen. Ik vind het nog aardig snel, de Windows Phone push server heeft namelijk met meerdere clienten dan alleen jij te maken, voor elk bericht moet er een connectie worden geopent naar het apparaat en dat kan soms even duren. Als je de berichten direct wilt hebben kun je net zo goed een Android telefoon halen en die om de 1s laten pollen, met als enige gevolg een shitload aan dataverkeer.

Als je trouwens in je lockscreen vast zit kun je alvast op de notificatie drukken en rustig unlocken, na het lockscreen stuurt hij je dan gewoon naar de applicatie waarvan jij de notificatie hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Notificaties ben ik eigenlijk wel met MarcoC eens. Als ik voor whatsapp berichten krijg dan moet ik de app opstarten om te zien of ik daar berichten voor heb. Nu heb ik hem op het startscherm gepint en moet ik dus daar kijken of er een nieuw bericht is. Dat is opzich geen probleem maar ik kan me voorstellen als er meer dingen zijn waar je wat van verwacht dan wordt dat irritant. Als whatsapp nou in de messaging hub verwerkt kan worden is het al niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Live tiles zijn (vooralsnog) niets meer dan een gimmick,
Ik vind het super handig. Ik kan bijvoorbeeld voor ik de buienrader app open al zien of dat zinvol is.
de Zune-app op de telefoon is infereur aan de iPod-app op de iPhone, Zune zelf is ook inferieur (het werkt wel snappy en vloeiend, dat mag gezegd worden) omdat je heel lastig kan zien welke muziek je nou precies al gesynct hebt, en een backup-functionaliteit ontbreekt volkomen, ook kan je geen apps vanaf de computer downloaden.
Je kunt in Zune gewoon onder het kopje "Telefoon" "muziek" precies zien welke muziek er op je telefoon staat. Hoe is dat lastig?
En backup zit er wel op en apps kun je wel vanaf je computer aanschaffen en downloaden (zou ik voor bijvoorbeeld de gigantische Navigon navigatie app zelfs aanraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WP7 heeft inderdaad nood aan een beter notificatie-systeem.
Ik verwacht ergens wel dat ze dit geen verbeteren in volgende versies, bij Apple duurde het ook héél lang voordat uiteindelijk het hele notificatiesysteem goed werkt (iOS5).

Voorheen vond ik de notificaties in WP7 nog steeds veel beter dan bij iOS (pre-iOS5), waarbij de melding in het groot midden op je scherm kwam en je moest duwen, terwijl het wij WP7 altijd al subtiel bovenaan is geweest.

Maar als je inderdaad een notificatie hebt gemist, dan weet je eigenlijk écht niet voor wat programma de notificatie was. Dit is soms hinderlijk als je van meerdere apps gebruik maakt die toast-notificaties ondersteunen. Je kan inderdaad kijken naar je live-tiles, maar ergens kan dit beter uitgewerkt worden.

Ook zou ik graag hebben dat applicaties kunnen gebruik maken van het lockscreen, als je bijvoorbeeld in Whatsapp een bericht krijgt, dat je dan een klein icoontje hebt van whatsapp op je lockscreen met het aantal berichten naast (zoals bij email of berichten).

Verder zou ik graag ingebouwde notificaties krijgen voor twitter-mentions en facebook notificaties, deze zijn eigenlijk geïntegreerd in de Me-tile, maar een notificatie zou handig zijn...

Ik hoop echt dat ze dit verbeteren in de toekomst, misschien in een kleine update voor Mango, misschien in Tango. Wie weet. Maar als ze dit niet snel verbeteren, gaat WP7 weer hopeloos achterop geraken ivm de andere mobiele OS'en. Ze hadden net even een kleine voorsprong met Mango...

Ik heb iOS5 en WP7.5 en gebruik beiden dagelijks (iPad en Omnia7), ik hou van beide systemen. Ze zijn beiden heel goed gemaakt. Maar iOS5 voelt toch nog iets uitgebreider en 'goedgemaakter' aan.
Ik ben overgestapt van een iPhone naar een Windows Phone, en ik beklaag de overstap totaal niet, maar er zijn nog steeds enkele 'tekortkomingen' aan WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat ze heel veel zullen veranderen aan de notificaties.
Meer notificaties is vooral handig voor mensen die hun leven laten leiden door hun telefoonnotificaties.
Veel mensen zullen daar juist geen behoefte aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
wat betreft die notificaties: die missen volgens mij ook wel wat. Bij mijn vroegere Samsung f480 bleef hij gewoon piepen als er een berichtje was, totdat het gelezen was, hier maar 1x. Of je moet telkens als je ff naar de wc oid bent geweest het scherm unlocken en de tegels nakijken. Op mijne Nokia N97 had ik een app-je geinstalleerd, remind me free, die kon je instellen, dat hij na bijvoorbeeld een minuut of 5 nogmaals ging piepen, totdat het bericht gelzen was.

Mss weet iemand zo een app, dat zou voor sommigen onder ons ook al een en ander oplossen, of kan iemand hem maken _/-\o_ voor ons behoeftigen .

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Ik ben het er op het gebied van notificaties mee eens, al ben ik van mening dat ozzynator er te veel op doorgaat en niet weet waar hij het over heeft.

Naar de wc geweest? Op je lockscreen staan de hoeveelheid gemist telefoontjes, smsjes en emails van alle accounts.
Twitter check je waarschijnlijk toch altijd, Facebook werkt overal als een drol en whatsapp staat waarschijnlijk als livetil op je homescreen...

Een oplossing kan een lijst met notifications zijn die je kan openen door een tap bovenin het scherm, dam komen wifi, batterij enzo tevoorschijn en dan ook een icoontje die een lijst opent wanneer je erop tapt met de laatste notifications.

[ Voor 26% gewijzigd door StrongArmLance op 22-10-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
@ kristan: ik denk idd dat we elkaar niet goed begrijpen. Waar het mij om gaat, dat de telefoon bijvoorbeeld na het missen van een oproep/sms/mail of whatever, om de zoveel tijd even een tringeltje of iets laat horen, zodat je niet telkens hoeft te unlocken en op je lockscreen hoeft te kijken als je ff je telefoon hebt "verlaten".

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
@ozzynator ja daar ben ik het mee eens, maar als je telefoon trilt en je weet het mis je sws niets ook niet als je te laat bent, ik kan je probleem van het verlaten begrijpen alleen gebruik ik m'n telefoon sowieso elk halfuur wel een keer en vaak vaker dus heb ik nooit last van het niet door hebben... Maar idd een reminder of tja als het er was geweest een led lampje kan het oplossen.
herhalende tingeltjes zijn trouwens wel irritant tijdens bv het slapen of in een chagrijne bui:)

Maar de iPhone en android hebben het (fresh) niet anders
m'n excuses voor m'n voorbarige reactie :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
ozzynator schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:37:
@ kristan: ik denk idd dat we elkaar niet goed begrijpen. Waar het mij om gaat, dat de telefoon bijvoorbeeld na het missen van een oproep/sms/mail of whatever, om de zoveel tijd even een tringeltje of iets laat horen, zodat je niet telkens hoeft te unlocken en op je lockscreen hoeft te kijken als je ff je telefoon hebt "verlaten".
Ik denk dat het een beter gebaar is dat het LEDje boven op je toestel dan gaat knipperen zoals het ook doet als je een gemiste oproep hebt. Dit mag wat mij betreft ook wel worden doorgevoerd bij niet gelezen SMS-berichten en e-mails. (Bij mijn werkgever zijn HTC Wildfire is het bijvoorbeeld zo indien hij een nieuwe e-mail heeft dat dan het LEDje gaat branden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
@manuel

Mee eens helaas heeft de omnia 7 idd, evenals velen andere wp7 phones, geen led
en veel lowbudget androidphones wel

paar dingen van wp voelen ondoordacht aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
kristan schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:52:
@ozzynator ja daar ben ik het mee eens, maar als je telefoon trilt en je weet het mis je sws niets ook niet als je te laat bent, ik kan je probleem van het verlaten begrijpen alleen gebruik ik m'n telefoon sowieso elk halfuur wel een keer en vaak vaker dus heb ik nooit last van het niet door hebben... Maar idd een reminder of tja als het er was geweest een led lampje kan het oplossen.
herhalende tingeltjes zijn trouwens wel irritant tijdens bv het slapen of in een chagrijne bui:)

Maar de iPhone en android hebben het (fresh) niet anders
m'n excuses voor m'n voorbarige reactie :$
no hard feelings d:)b , maar inderdaad, midden in de nacht ineens rechtop in bed is ook niet handig.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

H.Boss

Hugo Boss

Ben nu aan het updaten op mijn HTC 7 Trophy? Ik neem aan dat dit de Officiele Mango Update is?

Edit: Ik heb net een update laten installeren? Dat was met succes voltooid.

Daarna ging die weer opzoek naar updates en vond er nog een?

[ Voor 43% gewijzigd door H.Boss op 22-10-2011 22:15 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
waarschijnlijk wel, maar dat komt vanzelf in beeld.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
MrJoker1985 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:09:
Ben nu aan het updaten op mijn HTC 7 Trophy? Ik neem aan dat dit de Officiele Mango Update is?

Edit: Ik heb net een update laten installeren? Dat was met succes voltooid.

Daarna ging die weer opzoek naar updates en vond er nog een?
ja staat ook in ts, eerste is voorbereidend...
gefeliciteerd je hebt mango

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
ozzynator schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:07:
[...]

no hard feelings d:)b , maar inderdaad, midden in de nacht ineens rechtop in bed is ook niet handig.
dat wordt dan even kijken hoe flexibel MS is, nu de grote ergernissen als marketplace, copy paste zijn opgelost kunnen ze misschien snel kleine verbeteringen updaten.
En niet alleen langzaam grote...
Er komen al wat updates aan maar telefoon gericht dus dat word m niet

Iemand een idee of MS al van plan is kleine updates door te voeren en of ze hier al aan hebben gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

kristan schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:20:
[...]

ja staat ook in ts, eerste is voorbereidend...
gefeliciteerd je hebt mango
Ah oke! Duidelijk. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Qurius schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:59:
[...]

- Live tiles zijn geen gimmick, ze geven rudimentaire informatie waardoor je de Apps zelf eventueel niet hoeft op te starten. Zo kan een weather-App je laten zien hoeveel graden het is..
Het is wel een gimmick (vooralsnog), daar er nauwelijks apps zijn die er goed gebruik van maken. Veel meer dan wat notificaties weergeven (een getalletje) of het weer heb ik nog niet gevonden. Noem eens écht een goede live tile?
- De Zune App werkt prima, de functionaliteit is zo goed als gelijk aan de iPod App, het is alleen net eventjes anders, maar daarom niet 'inferieur'. Zune werkt juist als een droom. iTunes is zo traag als stront door een trechter, Zune werkt snappy (zoals je zelf ook zegt). Je kunt inderdaad niet perfect zien of iets er al op staat of niet, maar als je duplicate zaken op je telefoon wilt zetten ziet hij dat meteen, dus dat maakt dan in principe niet zoveel uit, al zou je dat als verbeterpuntje kunnen aanmerken.
Een voorbeeld: ik ga via de volume-knop naar de Zune-app, en ik wil een andere playlist/artiest afspelen: kan niet. Ik moet dan eerst naar het homescreen en vervolgens de Zune-app op deze manier openen. Erg omslachtig. Ook is de album art beperkt en is de artist art helemaal niet beschikbaar in Nederland. Ik navigeer in de iPod-app gewoon veel sneller van artiest naar artiest, nummer naar nummer of album naar album.
Een backup functionaliteit ontbreekt helemaal niet... Je kunt bij de Update-tab in je instellingen je telefoon gewoon terugzetten naar een backup. Je kunt ook gewoon Apps vanaf je computer downloaden, je moet dan via de PC marketplace de App downloaden en je telefoon aan de USB-kabel hangen, dan gaat het vanzelf.
Jawel, je kunt niet op elk moment een backup maken van je telefoon en deze terugzetten wanneer je dat wilt. Hij maakt alleen een backup als je gaat updaten, nou joepie. Als je een ander toestel koopt ben je alles kwijt! Bizar hoor.
Dat is een feit, het werkt niet helemaal zoals het zou moeten, maar mij stoort het niet zo, ik werk niet veel met multi-tasking.
Misschien juist omdat het niet zo werkt als het zou moeten ;).
Bij mij blijven de notificaties juist heel lang staan... Maar 6 live tiles ? Hoeveel messaging en bel-applicaties heb je dan wel niet? Ik heb WhatsApp, email, SMS en de Telefoon, meer heb je toch niet nodig?
Op mijn iPhone heb ik heel veel apps met push notifications naast de reguliere bel/sms-applicaties; WordFeud, Facebook, Nu.nl, Songkick (wanneer er concerten in de buurt zijn), Whatsapp, Twitter, Futbol24 (als er gescoord is bij een voetbalwedstrijd), noem het maar op. Daarnaast zie ik deze in één oogopslag bij mijn iPhone, je WP7-device moet je eerst unlocken... Dat is echt niet een ideale situatie hoor, verre van.
Leuk dat je blij bent met je iPhone, maar iedereen lijkt constant wel te vergeten hoe er 300€ WP7 telefoons vergeleken worden met 600€ iPhones. Bij mij groeit het geld niet op de rug, dus als ik een telefoon kan krijgen die gewoon fantastisch, snappy werkt en in mijn ogen zelfs beter als een iPhone, voor de helft van het geld... Dan weet ik het wel.
Ik snap ook niet dat mensen het normaal vinden om zulke belachelijke bedragen voor een telefoon neer te tellen, 200-300€ vind ik echt een maximum, 600€ voor een gadget waarmee je voornamelijk belt en SMS'd vind ik echt belachelijk.
Goed argument. Maar dat neemt niet weg dat iOS gewoon beter werkt vooralsnog, gebaseerd op de feiten die ik hierboven noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Manuel schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:17:
[...]

Zune werkt voor mij prima, geen onduidelijkheden met welke muziek, foto's en films ik reeds heb gesynct, dit is dus eerder een persoonlijke kwestie dan een feitelijke. Het enige waar ik mij bij Zune aan erger is dat ik geen muziek, wat niet in de bibliotheek staat, kan syncen zonder het eerst te verplaatsen of de locatie toe te voegen.
Is geen persoonlijke kwestie, als je in de library van de computer zit is er 0,0 feedback over welke muziek je al gesynct hebt, als je wilt vergelijken welke muziek je op je telefoon hebt en welke je op je computer hebt moet je dus constant heen en weer klikken tussen je telefoon en je computer; feitelijk gezien ontbreekt de feedback dus.
Het is sinds het begin al mogelijk om via de computer een app te installeren op je telefoon, gewoon via Zune (Marketplace => App => Free, Buy). Later is er ook nog een webportal bijgekomen waarmee je apps kunt installeren zonder dat je telefoon aan de computer is gekoppeld. Dus dit argument slaat kant nog wal.
Dat wist ik niet, ik dacht dat er alleen een mogelijkheid was om je telefoon apps te laden downloaden via een SMS-bericht.
Over de notificaties ben ik het ook niet eens aangezien ik nergens problemen mee heb ondervonden. Notificaties komen vaak 10 - 30s later aan dan dat de applicatie het bericht heeft ontvangen. Ik vind het nog aardig snel, de Windows Phone push server heeft namelijk met meerdere clienten dan alleen jij te maken, voor elk bericht moet er een connectie worden geopent naar het apparaat en dat kan soms even duren. Als je de berichten direct wilt hebben kun je net zo goed een Android telefoon halen en die om de 1s laten pollen, met als enige gevolg een shitload aan dataverkeer.
Dit is totaal niet wat ik bedoel. Als jij een push notificatie krijgt van Whatsapp en je pakt je telefoon niet binnen een bepaalde tijdseenheid, dan zie je geen notificatie op je scherm. Weg. Gone. Je ziet het pas weer als je het gelukt hebt dat je een live tile van deze app hebt. Echt niet gebruiskvriendelijk.
Als je trouwens in je lockscreen vast zit kun je alvast op de notificatie drukken en rustig unlocken, na het lockscreen stuurt hij je dan gewoon naar de applicatie waarvan jij de notificatie hebt ontvangen.
Ik zit niet in mijn lockscreen vast. Lees nogmaals wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je in de library van de computer zit is er 0,0 feedback over welke muziek je al gesynct hebt
Dat is onjuist.
In de Zune client software staan bij gesyncte muzieknummer erachter device symbooltjes in de kolom met de synchronisatiestatus als de muziek gesynced is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xXYxuVTUzX33flbsMuJWz4R0/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Supervet die Mango! En whatsapp werkt als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
MarcoC schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:12:
[...]
Het is wel een gimmick (vooralsnog), daar er nauwelijks apps zijn die er goed gebruik van maken. Veel meer dan wat notificaties weergeven (een getalletje) of het weer heb ik nog niet gevonden. Noem eens écht goede livetile?
aJe zegt het zelf al, bv de buienradar tile, veel handiger dan het moeten opstarten.
Dit alleen al(zoals je ook zegt) laat zien hoeveel meer er mogelijk is met tiles dan een soort plasticbutton! Ontwikkelaars moeten daar alleen achterkomen, denk aan korte headlines van het laatste nieuws, seen paar scores van voetbalwedstrijden en nog veel meer. Voor games misschien niet maar het is fijn te weten waarom je klikt en niet eerst starten, refreshen en hee! Kijk iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik erg jammer vind aan WP7 mango is dat er van de daken is geschreeuwd dat Silverlight support is toegevoegd, maar er in de browser geen plugin voor is.

Wat heb je als gebruiker nou aan silverlight als het niet in de browser zit. Ik keek er naar uit om de video's op NOS.nl via mijn telefoon te kunnen bekijken, maar die pret gaat niet op.

Het ergste is nog, hij herkent de bestanden nu wel als ik de video's aanklik, opent de video app, en vertelt me vervolgens dat ik hem niet kan afspelen. Dat is volgens mij gewoon klinklare onzin, en er is een of ander duistere reden waarom Microsoft dit (en flash) niet wil toevoegen en de boel gewoon blokkeert :( Silverlight is nota bene hun eigen product, en het werkt niet eens zo goed als Google's youtube aangezien die video's wel naar de video app kunnen worden doorgestuurd :S

Leuk OS dit, maar zo schiet je jezelf wel in de voet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
MarcoC schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:15:
[...]
Is geen persoonlijke kwestie, als je in de library van de computer zit is er 0,0 feedback over welke muziek je al gesynct hebt, als je wilt vergelijken welke muziek je op je telefoon hebt en welke je op je computer hebt moet je dus constant heen en weer klikken tussen je telefoon en je computer; feitelijk gezien ontbreekt de feedback dus.
Is wel een persoonlijke kwestie omdat je alweer zit te schreeuwen zonder dat je goed in het programma hebt zitten te kijken. Je kunt Microsoft daar gerust de schuld van geven dat het niet overzichtelijk is, maar een feit blijft dat je niet goed genoeg hebt gekeken want deze optie zit er toch echt in.
MarcoC schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:15:
[...]
Ik zit niet in mijn lockscreen vast. Lees nogmaals wat ik zeg.
Het was ook bedoeld als tip en niet als 'kijk, dit lost je probleem op!'.
[...]
Het is wel een gimmick (vooralsnog), daar er nauwelijks apps zijn die er goed gebruik van maken. Veel meer dan wat notificaties weergeven (een getalletje) of het weer heb ik nog niet gevonden. Noem eens écht een goede live tile?
Wat dacht je van WeatherLive?
[...]
Jawel, je kunt niet op elk moment een backup maken van je telefoon en deze terugzetten wanneer je dat wilt. Hij maakt alleen een backup als je gaat updaten, nou joepie. Als je een ander toestel koopt ben je alles kwijt! Bizar hoor.
Alles is geässocieerd met je account waarmee jij je Windows Phone gebruikt. Alle contacten en app-geschiedenis worden gewoon opgeslagen zodat als je weer een Windows Phone hebt dat account weer kunt gebruiken en alles terugzetten zoals je zelf wilt. Het is geen gehele back-up maar het is beter als niets.
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:18:
Wat ik erg jammer vind aan WP7 mango is dat er van de daken is geschreeuwd dat Silverlight support is toegevoegd, maar er in de browser geen plugin voor is.

Wat heb je als gebruiker nou aan silverlight als het niet in de browser zit. Ik keek er naar uit om de video's op NOS.nl via mijn telefoon te kunnen bekijken, maar die pret gaat niet op.

Het ergste is nog, hij herkent de bestanden nu wel als ik de video's aanklik, opent de video app, en vertelt me vervolgens dat ik hem niet kan afspelen. Dat is volgens mij gewoon klinklare onzin, en er is een of ander duistere reden waarom Microsoft dit (en flash) niet wil toevoegen :(
Er zit een groot verschil tussen dat de telefoon gebruik maakt van Silverlight en dat de browser er gebruik van maakt. Ik weet trouwens ook niet waarom Microsoft de Silverlight plugin nog niet heeft toegevoegd, misschien is het wel ingebakken bij de Tango-release.

Waar je ondertussen wel naar kunt kijken is een app die hetzelfde doet. (Kijk eens naar deze twee apps Digitale TV kanalen en TV programma gemist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dat is van de daken geschreeuwd omdat de apps die men maakt voor Windows Phone 7 gemaakt worden in Silverlight. Dat heeft dus niets te maken met Silverlight-de-browser-plugin en kan me ook niet voorstellen dat MS dat heeft gezegd ooit.
Wat je eraan hebt is dat je applicaties kan downloaden die gemaakt zijn met Silverlight.
Het ergste is nog, hij herkent de bestanden nu wel als ik de video's aanklik, opent de video app, en vertelt me vervolgens dat ik hem niet kan afspelen. Dat is volgens mij gewoon klinklare onzin, en er is een of ander duistere reden waarom Microsoft dit (en flash) niet wil toevoegen en de boel gewoon blokkeert :( Silverlight is nota bene hun eigen product, en het werkt niet eens zo goed als Google's youtube aangezien die video's wel naar de video app kunnen worden doorgestuurd :S

Leuk OS dit, maar zo schiet je jezelf wel in de voet.
Zal wel een DRM reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt het voor mij nog niet duidelijk. Het hele software patent wereldje is zo complex. Maar als je logisch nadenkt waarom kan MS dan niet in hun eigen besturingssysteem support ontwikkelen voor hun eigen framework?

Een directe in-browser videoplugin hoeft het niet eens te zijn laat dat maar aan HTML5 over, maar vergelijkbare integratie met de video-app zoals dat met youtube gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ergste is nog, hij herkent de bestanden nu wel als ik de video's aanklik, opent de video app, en vertelt me vervolgens dat ik hem niet kan afspelen. Dat is volgens mij gewoon klinklare onzin, en er is een of ander duistere reden waarom Microsoft dit (en flash) niet wil toevoegen en de boel gewoon blokkeert
De mobile NOS site gebruikt geen Silverlight. Die gebruikt uit de source te zien streaming video links zoals
rtsp://mp4streams.omroep....b01/2011/10/22/116174.3gp
Die link werkt zelfs in mijn desktop IE9 browser niet.
Ik weet dus niet precies wat de NOS aan het doen is met hun mobiele site maar dit is niet al te slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:39:
Dat maakt het voor mij nog niet duidelijk. Het hele software patent wereldje is zo complex. Maar als je logisch nadenkt waarom kan MS dan niet in hun eigen besturingssysteem support ontwikkelen voor hun eigen framework?
:? Er IS support voor hun eigen framework in het besturingssysteem. Developers maken er nota bene apps mee! Er is alleen geen support voor de Silverlight plugin in de browser. Net zoals er geen support is voor Flash of ActiveX.
Een directe in-browser videoplugin hoeft het niet eens te zijn laat dat maar aan HTML5 over, maar vergelijkbare integratie met de video-app zoals dat met youtube gebeurd.
YouTube werkt omdat ze gewoon het videobestand naar je mobiel sturen als je er op klikt, dus niet met Flash. Overigens werken ook niet alle youtube-video's, bijvoorbeeld degene die zijn beveiligd kan je niet op je telefoon bekijken.
En ik denk dat dat laatste het probleem voor jou is. De video's die jij wilt bekijken zijn beveiligd met DRM, daarom start de video-player wel maar kan hij ze niet afspelen. DRM heeft overigens niets met softwarepatenten te maken maar met het beveiligd afspelen van audio/video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:47:
[...]
YouTube werkt omdat ze gewoon het videobestand naar je mobiel sturen als je er op klikt, dus niet met Flash.
Youtube werkt omdat de mobile site via de HTML5 video tag een h.264 video doorgeeft aan Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:54:
[...]

Youtube werkt omdat de mobile site via de HTML5 video tag een h.264 video doorgeeft aan Windows Phone.
Dat bedoel ik, in tegenstelling tot een Flash container waarbinnen een video wordt ingeladen.

Wat betreft die notificaties. Ik vind dat MS het heel goed doet. Het is aan de geluidjes al duidelijk wat een sms/msn/facebook bericht is of een e-mail. Er zijn godzijdank geen geluidjes of lichtjes die continu af blijven gaan, dan wordt ik echt helemaal gek. Mijn Palm Pre had dat, die heb ik op gegeven moment in de gracht gegooid.... Wat wel mooi zou zijn is als (sommige) third-party apps op het lockscreen ook een plekje konden krijgen.
[...]
Die van Flickr is ook wel mooi.
[...]
Een voorbeeld: ik ga via de volume-knop naar de Zune-app, en ik wil een andere playlist/artiest afspelen: kan niet. Ik moet dan eerst naar het homescreen en vervolgens de Zune-app op deze manier openen. Erg omslachtig. Ook is de album art beperkt en is de artist art helemaal niet beschikbaar in Nederland. Ik navigeer in de iPod-app gewoon veel sneller van artiest naar artiest, nummer naar nummer of album naar album.
Met de volume-knop ga je niet naar de Zune-app, maar naar een system-wide "mini player" met next-prev-pause. Dit kan ook door andere muziek-programma's gebruikt worden. Ik weet verder niet hoe de iPod app werkt, maar ik heb vanaf het homescreen in 2 taps een lijst met artists voor me neus. Swipen naar rechts geeft albums. Ik zou niet weten wat je nog meer wil?
[...]
Je hebt toch gewoon alles in de cloud staan? :P
[...]
Op mijn iPhone heb ik heel veel apps met push notifications naast de reguliere bel/sms-applicaties; WordFeud, Facebook, Nu.nl, Songkick (wanneer er concerten in de buurt zijn), Whatsapp, Twitter, Futbol24 (als er gescoord is bij een voetbalwedstrijd), noem het maar op. Daarnaast zie ik deze in één oogopslag bij mijn iPhone, je WP7-device moet je eerst unlocken... Dat is echt niet een ideale situatie hoor, verre van.
Ga nou niet stoer lopen doen met je iPhone :D Modal notificaties? :z
Afbeeldingslocatie: http://www.peterbe.com/plog/iphone-push-notifications-for-twitter-with-prowl/photo.jpg
[...]
Goed argument. Maar dat neemt niet weg dat iOS gewoon beter werkt vooralsnog, gebaseerd op de feiten die ik hierboven noem.
Prima, dan ga je toch lekker in het iPhone topic je schatje ophemelen? :+

Pagina: 1 2 3 4 Laatste