Nog steeds beleid om alles in grote topics te beuken?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat jouw topics gesloten worden maakt het nog geen trend. Als een vraag écht vaak voorbij is gekomen dan hoef je vaak maar de titel van het topic in de search te gooien en je hebt je antwoord al. Niemand zit op zo'n topics te wachten behalve de topicstarter, en die topicstarter mag dan echt gewoon wat meer moeite doen.

Dat we het forum dan maar meteen kunnen sluiten is weer zo'n mooie dooddoener. Er zijn honderden mensen die elke dag weer duizenden posts plaatsen. Als ons beleid zó slecht zou werken dan was het forum al lang dood geweest. We zijn hier voornamelijk om zo veel mogelijk mensen een discussieplatform te bieden, niet om gratis helpdesk te spelen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
NMe schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:12:
Dat jouw topics gesloten worden maakt het nog geen trend. Als een vraag écht vaak voorbij is gekomen dan hoef je vaak maar de titel van het topic in de search te gooien en je hebt je antwoord al. Niemand zit op zo'n topics te wachten behalve de topicstarter, en die topicstarter mag dan echt gewoon wat meer moeite doen.

Dat we het forum dan maar meteen kunnen sluiten is weer zo'n mooie dooddoener. Er zijn honderden mensen die elke dag weer duizenden posts plaatsen. Als ons beleid zó slecht zou werken dan was het forum al lang dood geweest. We zijn hier voornamelijk om zo veel mogelijk mensen een discussieplatform te bieden, niet om gratis helpdesk te spelen.
Je weet dat ik hier ook al jaar of 11 rondloop, kijk voor grap eens in DEV, en zie hoe weinig daar gepost word in vergelijking met laten we zeggen 2001-2003, toen was ook iedereen gewoon behulpzaam, en was het beleid dat zolang het geen script verzoek, of wel heel erg makkelijk was dat het topic gewoon open bleef. Meestal was er dan wel zo iemand zo vriendelijk om iemand op weg te helpen, maar zelfs dat kan tegenwoordig niet meer. Laat duidelijk zijn, het gaat niet alleen om mijn topic, maar om de algemene trend.

Edit: kijk in prog, 7 nieuwe topics in 48 uur, nee dat loopt echt goed |:( |:( |:( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door raptorix op 25-09-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:46
gambieter schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:06:
[...]

Je kunt gewoon in dat grote topic zoeken, een stuk makkelijker. Maar zoals gezegd: het slotje van de TS heeft niets te maken met grote topics.
Das natuurlijk niet waar. Een topic van 50+ paginas doorspitten naar het antwoord op je vraag is veel tijdrovender dan een topic met 2 pagina's waar een specifieke vraag wordt gesteld over een bepaald onderwerp.

Ben het overigens eens met de TS en ik had het al eens eerder verwoord. Vroegah gebruikte ik tweakers.net om antwoord te krijgen op specifieke soft- en hardware vragen. Zelf poste ik niet veel omdat je veel te bang was iets doms te vragen, maar het kon toen wel (domme vragen). Tegenwoordig post ik bijna niet meer omdat het toch afgeschoten word op een of andere manier (hetzij door een mod, hetzij door de usual suspects).

Tegenwoordig moet je alles moet je verantwoorden, onderbouwen en/of voorbeelden geven. Het uitgangspunt om het netjes te houden is natuurlijk prima, maar je kan ook doorschieten. Niet iedereen is bij machte om de perfecte posts keer op keer te maken.

Goed voorbeeld is overigens om even te kijken bij het oude draadje van de modbot en hoe er op kritiek werd gereageerd in deze.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dan vind ik ook het compromis van sanderev66 een erg mooie.

Je biedt dan de TS nog een keer in de gelegenheid om op een degelijke manier te reageren.
Uit die reactie valt vervolgens wel op te maken of de TS inderdaad lui is en nog nauwelijks gezocht heeft, niet weet waar hij/zij moet zoeken of dat de vraag gewoon ongelukkig geformuleerd was.

Best out of three (of wetenschappelijk gezien vijf 8) :+ ) zou eigenlijk nog wat netter zijn.

Ik vind namelijk dat raptorix wel degelijk een punt heeft.

Daarnaast is de grens tussen helpdesk en discussie soms erg vaag.

Dus ja, inderdaad je mag verwachten van een topicstarter dat hij/zij moeite heeft gedaan, maar het vooroordeel dat iemand niet genoeg gezocht heeft wordt soms wel heel snel gemaakt.
Voordat iemand überhaupt dingen wat kan ophelderen is het topic vaak al dicht.

edit:
Zo heeft Koenoe een goed punt.
Er zijn topics van inderdaad 50+ pagina's, waarvan je maar moet hopen dat jou antwoord daar ergens tussen staat.
Gezien het aantal users hier, is het veel handiger en efficiënter om dan die vraag even te deponeren.
Er is altijd wel iemand die precies weet waar het antwoord staat.
Dat heeft niks met luiheid te maken.
Je kunt gewoon niet van iemand verwachten dat hij/zij "eventjes" 50 pagina's door gaat lezen.

[ Voor 21% gewijzigd door B_FORCE op 25-09-2011 18:37 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Koenoe schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:29:
Das natuurlijk niet waar. Een topic van 50+ paginas doorspitten naar het antwoord op je vraag is veel tijdrovender dan een topic met 2 pagina's waar een specifieke vraag wordt gesteld over een bepaald onderwerp.
B_FORCE schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:33:
Je kunt gewoon niet van iemand verwachten dat hij/zij "eventjes" 50 pagina's door gaat lezen.
Je kunt gewoon in een topic zoeken hoor, krijg je alleen de posts met je zoekterm. De kunst is de goede zoektermen te vinden. Echter, met de zoekfunctie voor topics krijg je ook het snel afgesloten puin te zien, maar dat kan je weer weg filteren. Het is net als met Google; proberen je zoektermen te verbeteren en je komt een end. Maar dan moet je dat wel doen :) .
Dus ja, inderdaad je mag verwachten van een topicstarter dat hij/zij moeite heeft gedaan, maar het vooroordeel dat iemand niet genoeg gezocht heeft wordt soms wel heel snel gemaakt.
Voordat iemand überhaupt dingen wat kan ophelderen is het topic vaak al dicht.
Probleem is dat het ook weer niet de bedoeling moet zijn om een slecht topic of gebrek aan voorarbeid te belonen. Dat zag je in CSL, waar er toch altijd een paar mensen boodschappenlijstjes gingen beoordelen, en daarmee mensen het verkeerde beeld kregen dat dat goed was, en nog meer van die lijstjes dumpten.

En hoe moeilijk is het nu om aan te geven wat je zelf al gedaan hebt? :)

[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 25-09-2011 18:40 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:34:
[...]

[...]

Je kunt gewoon in een topic zoeken hoor, krijg je alleen de posts met je zoekterm. De kunst is de goede zoektermen te vinden. Echter, met de zoekfunctie voor topics krijg je ook het snel afgesloten puin te zien, maar dat kan je weer weg filteren. Het is net als met Google; proberen je zoektermen te verbeteren en je komt een end. Maar dan moet je dat wel doen :) .
Je geeft zelf al aan dat het inderdaad een kunst is.
Dus iemand moet dat leren en ook kunnen.

Daarnaast zijn er onderwerpen waar soms wel 10 delen (of meer) van zijn.
Dan ben je dus wel eventjes bezig met zoeken, moet je maar hopen het te vinden en moet het ook nog op zo'n manier beschreven zijn dat het te begrijpen valt.
Inmiddels is de database van het aantal topics zo groot dat het soms bijna niet meer te doen is.

Wat al flink zal helpen is FAQ's en stickies wat beter up-to-date houden en uitgebreider. maken.
Er zitten er bij die inmiddels al behoorlijk gedateerd zijn en niet echt meer bruikbaar.
(denk dan aan de laatste veranderingen/technieken ed)

Soms kun je trouwens bewust niet vertellen wat je zelf al hebt gedaan om zo te toetsen of jou aanpak overeenkomt met anderen (om een voorbeeld te noemen).

[ Voor 6% gewijzigd door B_FORCE op 25-09-2011 18:50 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

B_FORCE schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:49:
Je geeft zelf al aan dat het inderdaad een kunst is.
Dus iemand moet dat leren en ook kunnen.
Maar een slotje betekent toch niet dat je niet kunt leren? Blijkbaar zien mensen het als een straf, ik zou zeggen, oh, heb ik nog niet gezocht, goed, blijkbaar is het toch vrij standaard. Boos worden gaat je dan zeker niet helpen ;) .
Wat al flink zal helpen is FAQ's en stickies wat beter up-to-date houden en uitgebreider. maken.
Er zitten er bij die inmiddels al behoorlijk gedateerd zijn en niet echt meer bruikbaar.
(denk dan aan de laatste veranderingen/technieken ed)
Dat kost echter veel tijd en energie, wie gaat dat dan doen? :)
Soms kun je trouwens bewust niet vertellen wat je zelf al hebt gedaan om zo te toetsen of jou aanpak overeenkomt met anderen (om een voorbeeld te noemen).
Dat is een heel slap excuus ;) . Net zo erg als "je kunt er toch vanuit gaan dat ik al gezocht heb" of "ik heb gegoogled". Maar goed, dan zeg je dat toch? Alleen, dan moet dat wel relevant zijn. Het aantal topics waar dat niet voor opgaat is een stuk groter ;)

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 25-09-2011 18:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:46
gambieter schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:34:Je kunt gewoon in een topic zoeken hoor, krijg je alleen de posts met je zoekterm. De kunst is de goede zoektermen te vinden. Echter, met de zoekfunctie voor topics krijg je ook het snel afgesloten puin te zien, maar dat kan je weer weg filteren. Het is net als met Google; proberen je zoektermen te verbeteren en je komt een end. Maar dan moet je dat wel doen :) .
Aangezien je niet het antwoord op je vraag weet, is het zoeken nogal een kunst. Zelfs dan heeft de doorgewinterde googler er nog moeite mee om een antwoord op zijn vraag te vinden. Anyways, zoals je zelf al aangeeft is het een stuk omslachtiger dan een topic over het specifieke probleem. Waarin dan ook nog meer informatie te vinden zal zijn, omdat je meer dingen tegenkomt dan die je als zoekterm opgegeven had. :)

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Koenoe schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:57:
Aangezien je niet het antwoord op je vraag weet, is het zoeken nogal een kunst. Zelfs dan heeft de doorgewinterde googler er nog moeite mee om een antwoord op zijn vraag te vinden. Anyways, zoals je zelf al aangeeft is het een stuk omslachtiger dan een topic over het specifieke probleem. Waarin dan ook nog meer informatie te vinden zal zijn, omdat je meer dingen tegenkomt dan die je als zoekterm opgegeven had. :)
Maar als je niet eerst zoekt, hoe weet je dan dat er nog geen topic over het onderwerp is? Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht. En dan nog: als je als TS eerst zelf zoekt en aangeeft waarop je gezocht hebt (tonen eigen inzet en informatief zijn), dan wordt een topic eigenlijk nooit dichtgegooid. Het zijn eigenlijk alleen de topics waar de TS niet die voorarbeid heeft verricht, of geen zin heeft om te laten zien dat er voorarbeid is verricht. Ik zie het probleem dan ook niet.

En je zoekterm gaat niet om het antwoord, maar om de vraag ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een verandering in je mindset zal je zeker ook al verder helpen: ga er gewoon vanuit dat je de info kunt vinden en pas als je dat niet lukt kun je er een vraag over stellen. Als deze vraag een klein dingetje is plaats hem in een groot topic. Als je van mening bent dat het een nuttig stukje informatie voor anderen oplevert, dan maak je een nieuw topic aan (graag met een goede titel en relevante tags ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:23:
[...]

Je weet dat ik hier ook al jaar of 11 rondloop, kijk voor grap eens in DEV, en zie hoe weinig daar gepost word in vergelijking met laten we zeggen 2001-2003, toen was ook iedereen gewoon behulpzaam, en was het beleid dat zolang het geen script verzoek, of wel heel erg makkelijk was dat het topic gewoon open bleef. Meestal was er dan wel zo iemand zo vriendelijk om iemand op weg te helpen, maar zelfs dat kan tegenwoordig niet meer. Laat duidelijk zijn, het gaat niet alleen om mijn topic, maar om de algemene trend.
Nee, dat gaat om jouw beleving. Ik weet met zekerheid te zeggen dat áls de Devschuur inderdaad posts heeft dan in 2001-2003 (want dat geloof ik niet) dat dat dan komt door het feit dat Programming & Webscripting toen nog bij elkaar zaten, en Webdesign & Graphics ook. Daarnaast is ons beleid in de Devschuur juist soepeler geworden, niet strenger. Het enige dat ik uit oude topics haal is meer geblaat en offtopic gelul dan nu.
Edit: kijk in prog, 7 nieuwe topics in 48 uur, nee dat loopt echt goed |:( |:( |:( |:(
Weekend en mooi weer, kijk op woensdag nog een keer 2 dagen terug. :/
Dan vind ik ook het compromis van sanderev66 een erg mooie.

Je biedt dan de TS nog een keer in de gelegenheid om op een degelijke manier te reageren.
Die kans krijgen nieuwe gebruikers ook, mits 1) het topic een toekomst heeft als er meer inzet getoond wordt en 2) de user niet al meerdere keren gewaarschuwd is. Een topic dat niet aan de eerste voorwaarde voldoet zou een topic kunnen zijn over een onderwerp dat al elke week voorbij komt of dat toevallig pas geleden nog beantwoord is, of een topic dat domweg niet toegestaan is op GoT wegens warez, etc. En de tweede voorwaarde lijkt me duidelijk, we blijven natuurlijk niet bezig. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door NMe op 25-09-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik snap je punten gambieter en ben het daar ook grotendeels ook mee eens.
Ik probeer alleen even de andere kant aan te geven en te bekijken.

Het gaat er volgens mij niet om of iemand boos is.
Het gaat er om dat iemand met een probleem zit, dit probleem deelt en vervolgens direct wordt afgewezen al voordat hij überhaupt een degelijke reactie heeft kunnen geven om dingen te verduidelijken.

Hoe je het wendt of keert, we blijven mensen (ja echt! :P) en hebben allemaal een andere kijk op dingen.
Soms duurt het gewoon een paar posts om iemands probleem goed helder te krijgen.
Dat betekent nog niet dat de TS lui of dom is, maar gewoon een andere manier van communiceren heeft (omdat bv de juiste jargon nog niet bekent is, ik noem maar even een zijsprong).
Resultaat is dus wel dat een TS zich onbegrepen voelt, dat uit zich meestal in frustratie en vaak boosheid.

Goede FAQ's en stickies maken kost inderdaad tijd, maar dat is eenmalig.
Daarna levert het je gigantisch veel tijd en topics die je niet steeds meer hoeft dicht te gooien op.

Dat laatste is geen excuus.
Er zijn heel wat bedrijven die op een soort gelijke manier werken.
Hetgeen wat jij nu zegt valt namelijk ook om te draaien.
Je gaat er nu namelijk van uit dat iemand dat niet heeft gedaan.
In feite is dat een vooroordeel.
Het is een kleine moeite om er vanuit te gaan dat het niet zo is. (dus iemand heeft wel wat gedaan)
Zo kan je bv ook bewust dingen niet vertellen omdat de kans heel groot is dat mensen op minder relevante dingen gaan reageren.

Of soms vraagt het heeeeeeel veel uitleg om een probleem uit te leggen, terwijl "insiders" direct weten waar het om gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 25-09-2011 19:10 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

SkyStreaker

Move on up!

Dus, als ik iets zoek op GoT, wil je dat ik 200 hits krijg met een grote relevantie i.p.v. dat ik gericht naar relevante oplossingen (e.d.) kan vinden in 1 groot topic of een serie-topic? Ik ben het gewoon absoluut niet met je eens Raptor.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

B_FORCE schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:07:
Goede FAQ's en stickies maken kost inderdaad tijd, maar dat is eenmalig.
Daarna levert het je gigantisch veel tijd en topics die je niet steeds meer hoeft dicht te gooien op.
Door nieuwe ontwikkelingen is dat helaas niet correct.
Hetgeen wat jij nu zegt valt namelijk ook om te draaien. Je gaat er nu namelijk van uit dat iemand dat niet heeft gedaan. In feite is dat een vooroordeel. Het is een kleine moeite om er vanuit te gaan dat het niet zo is. (dus iemand heeft wel wat gedaan)
Dan had die dat toch kunnen zeggen in de openingspost? Ik durf wel de weddenschap aan te gaan dat de overgrote meerderheid dat voorwerk niet heeft gedaan als het er niet staat. In de FAQs en policies en de algemene FAQ staat waaraan een topic moet voldoen, dus als men van goede wil is, kan het echt :) .
Zo kan je bv ook bewust dingen niet vertellen omdat de kans heel groot is dat mensen op minder relevante dingen gaan reageren.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, maar ook dat kun je aangeven :) .
Of soms vraagt het heeeeeeel veel uitleg om een probleem uit te leggen, terwijl "insiders" direct weten waar het om gaat.
Ook daar gaat toch gewoon op: probeer het eerst een keer? Met een vaag topic gaan ook insiders aannames maken die verkeerd kunnen zijn. Je verzint nu allerlei uitzonderingen die echter geen regel gaan worden. Als een TS echt moeite heeft gedaan, kan deze contact opnemen met de moderator of in een feedbacktopic uitleg geven/vragen, en dan kan een topic best wel weer geopend worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 25-09-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Die kans krijgen nieuwe gebruikers ook, mits 1) het topic een toekomst heeft als er meer inzet getoond wordt en 2) de user niet al meerdere keren gewaarschuwd is. Een topic dat niet aan de eerste voorwaarde voldoet zou een topic kunnen zijn over een onderwerp dat al elke week voorbij komt of dat toevallig pas geleden nog beantwoord is, of een topic dat domweg niet toegestaan is op GoT wegens warez, etc. En de tweede voorwaarde lijkt me duidelijk, we blijven natuurlijk niet bezig. ;)
Dan kom ik toch weer terug op het punt dat iets voor jou en mij (inmiddels) duidelijk is, voor een ander minder duidelijk is of hoeft te zijn.

Het mag denk ik duidelijk zijn dat we het hier over grens gevallen hebben.
Topics als "help! hij doet het niet" lijkt me duidelijk.
Het topic van raptorix vind ik een grens geval.
Het is niet heel duidelijk wat hij al heeft onderzocht, maar het is ook weer niet helemaal niks.

Geef zulke topics een paar berichten de tijd om te kijken hoe het zich ontwikkelt.
Blijft het dan alsnog vaag, kun je alsnog beslissen het op slot te gooien.
Voor het aantal slotjes maakt het namelijk niks uit, het "kost" je enkel wat extra berichten.

@gambieter
Als je eenmaal een degelijke stickie/FAQ hebt, is het enkel nog een kwestie van bijhouden.

Waar het om gaat is dat je bepaalde aannames nu hebt waarvan je niet weet of het ze waar zijn.
Ik ken onderwerpen waarbij zulke dingen zeker geen uitzondering zijn.

Nogmaals, ik zie niet in wat er nu fout is om bij dergelijke grens gevallen een TS een paar posts te geven om zijn probleem helder te krijgen.
Daarnaast vind ik GOT nu een behoorlijk streng imago hebben op deze manier.
Ik ken veel mensen die maar elders posten omdat ze het iets te streng vinden en niet weten hoe ze het allemaal moeten verduidelijken/omschrijven.
Deze mensen zijn alles behalve dom en lui.
Persoonlijk vind ik het gewoon zonde.

[ Voor 23% gewijzigd door B_FORCE op 25-09-2011 19:25 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
B_FORCE schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:16:
[...]

Dan kom ik toch weer terug op het punt dat iets voor jou en mij (inmiddels) duidelijk is, voor een ander minder duidelijk is of hoeft te zijn.

Het mag denk ik duidelijk zijn dat we het hier over grens gevallen hebben.
Topics als "help! hij doet het niet" lijkt me duidelijk.
Het topic van raptorix vind ik een grens geval.
Het is niet heel duidelijk wat hij al heeft onderzocht, maar het is ook weer niet helemaal niks.

Geef zulke topics een paar berichten de tijd om te kijken hoe het zich ontwikkelt.
Blijft het dan alsnog vaag, kun je alsnog beslissen het op slot te gooien.
Voor het aantal slotjes maakt het namelijk niks uit, het "kost" je enkel wat extra berichten.

@gambieter
Als je eenmaal een degelijke stickie/FAQ hebt, is het enkel nog een kwestie van bijhouden.

Waar het om gaat is dat je bepaalde aannames nu hebt waarvan je niet weet of het ze waar zijn.
Ik ken onderwerpen waarbij zulke dingen zeker geen uitzondering zijn.

Nogmaals, ik zie niet in wat er nu fout is om bij dergelijke grens gevallen een TS een paar posts te geven om zijn probleem helder te krijgen.
Nee, dit is een heel simpel geval van zelf zoeken. :) Wat er gebeurt na de contractsperiode van je telefoonabonnement is al zo vaak besproken, dat er weinig overblijft om het topic voor open te laten. Verder laten we topics best nog wel eens open om te kijken hoe het zich ontwikkelt, maar in dit geval had de topicstarter gewoon even de moeite moeten nemen om zelf te zoeken. En we hebben het hier ook niet bepaalt over een nieuwe gebruiker die de regels van GoT nog niet heeft gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
RoD schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:24:
[...]

Nee, dit is een heel simpel geval van zelf zoeken. :) Wat er gebeurt na de contractsperiode van je telefoonabonnement is al zo vaak besproken, dat er weinig overblijft om het topic voor open te laten. Verder laten we topics best nog wel eens open om te kijken hoe het zich ontwikkelt, maar in dit geval had de topicstarter gewoon even de moeite moeten nemen om zelf te zoeken. En we hebben het hier ook niet bepaalt over een nieuwe gebruiker die de regels van GoT nog niet heeft gevonden ;)
Ik moet bekennen dat ik niet echt in die onderwerpen thuis ben, maar wat is dan het probleem om een verwijzing te plaatsen voor de TS?
Als het zo simpel te vinden is, kost jou dat hooguit een paar seconden.

Iets wat voor jou en mij zo vanzelfsprekend is, kan soms voor een ander een complete studie zijn.
Dan gaat het "even zoeken en googlen" bijna niet meer op.

[ Voor 3% gewijzigd door B_FORCE op 25-09-2011 19:32 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor nieuwe gebruikers bieden we vaak een helpende hand met linkjes :) Van ervaren gebruikers verwacht ik persoonlijk toch dat ze zelf Google aanslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
B_FORCE schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:30:
[...]

Iets wat voor jou en mij zo vanzelfsprekend is, kan soms voor een ander een complete studie zijn.
Dan gaat het "even zoeken en googlen" bijna niet meer op.
Kijk eens naar het topic waar het om gaat: daar wordt in het slotje ook nog de hint gegeven om contact op te nemen met de klantenservice. Wie tot 10 kan tellen kan de hele wereld bellen. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
NMe schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:04:
[...]

Nee, dat gaat om jouw beleving. Ik weet met zekerheid te zeggen dat áls de Devschuur inderdaad posts heeft dan in 2001-2003 (want dat geloof ik niet) dat dat dan komt door het feit dat Programming & Webscripting toen nog bij elkaar zaten, en Webdesign & Graphics ook. Daarnaast is ons beleid in de Devschuur juist soepeler geworden, niet strenger. Het enige dat ik uit oude topics haal is meer geblaat en offtopic gelul dan nu.
Onzin, toen ook al was er scheiding in Programming en ClientScripting en HTML (volgens mij is design later losgetrokken). Maar ik ben heel heel zeker dat er toen veel meer gepost werd, moet ook toegeven dat er toen minder goede webbronnen waren als StackOverflow en je dus vaker op zoek moest naar een gericht antwoord.

Maar dat is idd offtopic, mijn standpunt is dat algemene zaken in de topic reeksen kunnen, en specifieke vragen in aparte (mits relevant en voldoende specifiek). Overigens is het niet voor eerst dat ik dit aanstip, en veel van mijn tech collega's laten GOT om die reden ook liggen.

Welliswaar is het nu voordeel dat je binnen een topic kunt zoeken, maar ook dat is nog steeds niet ideaal (zeker niet voor een leek!)

Edit: raptorix in "Kennisniveau GOT gedaald?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 21-09 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Uiteindelijk zijn het ook de eigenaren van het forum die de regels bepalen en heb je je daar maar aan te houden.

Op deze manier een TS starten is in mijn ogen bijna respectloos te noemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Falcon op 25-09-2011 20:11 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:56:
[...]
Maar dat is idd offtopic, mijn standpunt is dat algemene zaken in de topic reeksen kunnen, en specifieke vragen in aparte (mits relevant en voldoende specifiek). Overigens is het niet voor eerst dat ik dit aanstip, en veel van mijn tech collega's laten GOT om die reden ook liggen.
Maar dat is afaik simpelweg ook zo.

Enkel moet de specifieke vraag niet al 300x behandeld zijn in het grote topic / andere topics...

Je draait de situatie een beetje om. Er wordt afaik niets naar het grote topic "gebeukt", enkel als het al in een groot topic staat dan had je beter vooronderzoek moeten doen.

Een nieuwe vraag heb ik nog nooit naar een groot topic "gebeukt" zien worden, enkel de vragen die in een groot topic al beantwoord zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:56:
[...]

Onzin, toen ook al was er scheiding in Programming en ClientScripting en HTML (volgens mij is design later losgetrokken). Maar ik ben heel heel zeker dat er toen veel meer gepost werd, moet ook toegeven dat er toen minder goede webbronnen waren als StackOverflow en je dus vaker op zoek moest naar een gericht antwoord.
Deels, misschien. Maar juist de Devschuur heeft een reputatie opgebouwd als elitair stukje forum waar je om het minste of geringste een slotje of een sneer kreeg, en dat is nu toch echt wel een stuk beter, al zeg ik het zelf.
Het is op het grootste deel van het forum al een tijdje beleid om zo veel mogelijk vragen en problemen uit de grote topics te halen en juist in kleinere topics te doen. Volgens mij wijkt alleen Mobile daarin af van de rest van de fora. Waar we hier voornamelijk mee te maken hebben is dat mensen dénken dat het ons beleid is, terwijl het de regulars zijn die het vragen stellen in grote topics in stand houden. We zijn dan ook al een tijdje bezig om het "bijsturen" door regulars een beetje af te remmen.
Falcon schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:03:
Uiteindelijk zijn het ook de eigenaren van het forum die de regels bepalen en heb je je daar maar aan te houden.
Niet helemaal waar natuurlijk. Aan de ene kant heeft de vrijwillige forumcrew bijna absolute vrijheid wat betreft beleidsvorming: het bedrijf Tweakers laat dat graag aan ons over. En de vrijwillige forumcrew is natuurlijk zonder uitzondering ook gewoon als gebruiker begonnen. :) Daarnaast kan ik talloze topics in LA aanwijzen die direct effect hebben gehad op het gevoerde beleid. We luisteren wel, alleen zijn er sommige dingen die gewoon in het verleden bewezen hebben niet goed te werken, en daar zullen we veel minder snel iets mee doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Volgens mij is het grote probleem gewoon dat ontzettend veel mensen niet goed kunnen werken met zoekmachines. Als mod zou ik daar aardig ziek van worden en misschien de topics van mensen die wél gezocht hebben toch gewoon sluiten, al dan niet uit irritatie: 'heb je er weer zo een'. Daarom ben ik ook een voorstander van LMGTFY. Je geeft daarmee gewoon aan dat je met de juiste termen het antwoord zeer eenvoudig kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Datzelfde geef je ook met een normale Google-link aan zonder betweterig over te komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Falcon schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:03:

Op deze manier een TS starten is in mijn ogen bijna respectloos te noemen.
Uiteraard, maar niet om arrogant te klinken, ik heb iets van 12K posts op Tweakers/GOT, meerendeels uit een tijd dat het bepaald niet commercieel aan toe ging, kortom enig recht van mee praten mag denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:44:
[...]

Uiteraard, maar niet om arrogant te klinken, ik heb iets van 12K posts op Tweakers/GOT, merendeels uit een tijd dat het bepaald niet commercieel aan toe ging, kortom enig recht van mee praten mag denk ik wel.
Uiteraard mag je gewoon de discussie starten ;). En ookal had je niet 12K posts dan nog mag je rustig de discussie starten. Zoals NMe al zei is de forum crew vrijwillig en luistert de crew wel naar LA topics en als het gegrond is doen ze er natuurlijk ook wat aan ;).

On topic: Ik ben het een klein beetje met raptorix eens. Soms word er op GoT een beetje te snel met de "Je had beter moeten zoeken" zin gegooid. Soms is het gegrond en soms niet. Deze situaties hou je toch en ik kan ook veel topics aanwijzen waar de topic toch wel open werd gehouden terwijl ik dacht: "Dat had je ook zo met google kunnen vinden". Daarnaast vind ik grote topics voor vragen wel bijzonder irritant maar dit is meer een persoonlijke mening ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[...]

Uiteraard, maar niet om arrogant te klinken, ik heb iets van 12K posts op Tweakers/GOT, meerendeels uit een tijd dat het bepaald niet commercieel aan toe ging, kortom enig recht van mee praten mag denk ik wel.
Ik heb iets meer posts dan die 12k 10,5k van je. :+ Ook ik wil niet arrogant klinken, maar 'vroeger' werden dit soort topics ook gesloten. Er is altijd al een simpele eis geweest op dit forum: toon inzet. Bij nieuwe users willen we het wel eens aankijken of het gaat lukken, maar users die 12k aan berichten hebben die moeten ondertussen toch wel weten dat we eigen inzet willen zien. Commerie heeft hier helemaal niets mee te maken, ik begrijp ook niet goed welke link je hier nou probeert te leggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rutix schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:52:
[...]

On topic: Ik ben het een klein beetje met raptorix eens. Soms word er op GoT een beetje te snel met de "Je had beter moeten zoeken" zin gegooid. Soms is het gegrond en soms niet. Deze situaties hou je toch en ik kan ook veel topics aanwijzen waar de topic toch wel open werd gehouden terwijl ik dacht: "Dat had je ook zo met google kunnen vinden".
Bij twijfel houden we een topic open en vragen we om meer info over wat de gebruiker zelf al geprobeerd heeft, mits de gebruiker niet eerder al gewezen is op onze quickstart. Pas als een gebruiker vaker totaal niet gezocht heeft of weigert te vermelden waarop hij heeft gezocht zal een topic dicht gaan voordat we om meer info vragen.
pven schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:52:
[...]

Commerie heeft hier helemaal niets mee te maken, ik begrijp ook niet goed welke link je hier nou probeert te leggen? :?
Vooral ook gezien mijn vorige post waarin ik zelfs nog zei dat we compleet vrij gelaten worden in hoe we het forum willen runnen. De randvoorwaarden daarvoor (geen illegaal spul, geen porno, etc.) zijn nu niet anders dan 10 jaar geleden.

[ Voor 23% gewijzigd door NMe op 25-09-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Je noemt nu het dumpen van vragen in grote topics, het aantal posts in de devschuur, het aantal posts dat je zelf hebt gemaakt en commercie.. terwijl de enige reden voor het slotje was dat je niet afdoende zelf hebt gezocht, iets wat al sinds jaar en dag in het beleid staat. Ga je er nog meer niet-relevante zaken bij halen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
pven schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:52:
[...]

Ik heb iets meer posts dan die 12k 10,5k van je. :+ Ook ik wil niet arrogant klinken, maar 'vroeger' werden dit soort topics ook gesloten. Er is altijd al een simpele eis geweest op dit forum: toon inzet. Bij nieuwe users willen we het wel eens aankijken of het gaat lukken, maar users die 12k aan berichten hebben die moeten ondertussen toch wel weten dat we eigen inzet willen zien. Commerie heeft hier helemaal niets mee te maken, ik begrijp ook niet goed welke link je hier nou probeert te leggen? :?
Nogal wat posts kwijt geraakt in BC2 / BC3 :+
Mjah ik durf er vrij zeker van te zijn dat dit soort posts echt niet gesloten werden hoor, en dan heb ik het over periode 2000-2003, pas daarna werd het veel strenger. Nu ben ik ook paar jaar gebant geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
RoD schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:04:
[...]

Je noemt nu het dumpen van vragen in grote topics, het aantal posts in de devschuur, het aantal posts dat je zelf hebt gemaakt en commercie.. terwijl de enige reden voor het slotje was dat je niet afdoende zelf hebt gezocht, iets wat al sinds jaar en dag in het beleid staat. Ga je er nog meer niet-relevante zaken bij halen? ;)
Het ging mij niet zozeer om het antwoord, maar of er mensen waren met concrete ervaringen.
Maar dan nog, zelfs als het al in een topic stond, en zelfs al was het te googlen, je zit hier toch op een discussie forum? Zelf een ogenschijnlijk simpele vraag kan vaak weer leiden tot nuttige tips en ervaringen.

[ Voor 16% gewijzigd door raptorix op 25-09-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:18:
[...]

Het ging mij niet zozeer om het antwoord, maar of er mensen waren met concrete ervaringen.
Maar dan nog, zelfs als het al in een topic stond, en zelfs al was het te googlen, je zit hier toch op een discussie forum? Zelf een ogenschijnlijk simpele vraag kan vaak weer leiden tot nuttige tips en ervaringen.
Met dat soort redeneringen kunnen we elk topic wel openhouden. Zo werkt het niet. Eerst Googlen, dan pas een topic openen is het beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]

Ach, aan de andere kant kan het sluiten van een topic ook weer leiden tot nuttige tips en ervaringen (als iemand ze tenminste eens oppikte ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Een drol kan via bemesting ook planten voeden die vervolgens vruchten afwerpen, maar dan ben je nog steeds met een drol begonnen. Als je zelf niet de moeite in een topic wil steken om een gezonde voedingsbodem (kunstmest, als je in de analogie wil blijven) te zijn voor een discussie dan houdt het al gauw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
RoD schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:20:
[...]

Met dat soort redeneringen kunnen we elk topic wel openhouden. Zo werkt het niet. Eerst Googlen, dan pas een topic openen is het beleid.
En jij dacht dat ik dat niet gedaan had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:24:
[...]

Zie mijn eerder bericht: toon initiatief. We hebben niet allemaal een glazen bol in huis die aangeeft wat je precies hebt onderzocht, als je dat niet aangeeft dan kunnen we het niet weten.

Feit blijft overigens dat de vraag in je topic na 1 telefoontje met de klantenservice beantwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:24:
[...]

Inderdaad, want het is niet aan je topic af te zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
pven schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:26:
Feit blijft overigens dat de vraag in je topic na 1 telefoontje met de klantenservice beantwoord is.
8)7 8)7 8)7 Ja joh, doe het hele telecom forum maar dicht dan, want je kunt gewoon voor elke vraag naar de helpdesk bellen |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:32:
[...]

8)7 8)7 8)7 Ja joh, doe het hele telecom forum maar dicht dan, want je kunt gewoon voor elke vraag naar de helpdesk bellen |:( |:( |:(
Snap je het nou echt niet of doe je maar alsof? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
pven schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:35:
[...]

Snap je het nou echt niet of doe je maar alsof? :?
Laat maar zitten, ben hier weer tijdje weg, moet zeggen dat het steeds gekker word, modjes die je adviseren naar een helpdesk te bellen ipv iets te bespreken op een forum . :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:39:
[...]

Laat maar zitten, ben hier weer tijdje weg, moet zeggen dat het steeds gekker word, modjes die je adviseren naar een helpdesk te bellen ipv iets te bespreken op een forum . :/ :/
Laat ik voorop stellen dat we niemand weg jagen. Iedereen hier meldt je wat er verwacht wordt en wat er niet in orde was met je topicstart. Jij wil dat echter allemaal niet horen en je dramt je mening maar door, en uiteindelijk ligt het zelfs aan ons omdat jij maar niet in wil zien wat er niet goed was aan je topic. Daarbij sleep je er van alles bij wat niet relevant is (kijk bv eens naar de titel van dit topic).

Wat verwacht je nou van ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 21-09 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is er trouwens niet een mogelijkheid om alle een verzamel topics een bepaalde tag te geven en dat je in de zoekfunctie van het forum deze tag kan uit of juist insluiten in je zoekresultaten?

Helpt misschien om het nog enigszins overzichtelijker te maken. Just a idea.

@Raptor: Jammer van de uiting van frustratie en onmacht... deze las ik al in je TS ..vandaar mijn opmerkingen eerder.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
pven schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:42:
[...]

Laat ik voorop stellen dat we niemand weg jagen. Iedereen hier meldt je wat er verwacht wordt en wat er niet in orde was met je topicstart. Jij wil dat echter allemaal niet horen en je dramt je mening maar door, en uiteindelijk ligt het zelfs aan ons omdat jij maar niet in wil zien wat er niet goed was aan je topic. Daarbij sleep je er van alles bij wat niet relevant is (kijk bv eens naar de titel van dit topic).

Wat verwacht je nou van ons?
Het ging niet alleen om mijn/dit topic, maar ook van posts in het verleden waar exact zelfde werd gereageerd, ik snap best dat GOT een relatief strenge policy erop houd, maar besef dat dit hoop mensen nog weerhoud interessante zaken te posten. Overigens heb ik nogmaals naar mijn vraag gegoogled, maar zelfs dat levert mjij geen bevredigend antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:52:
[...]

Het ging niet alleen om mijn/dit topic, maar ook van posts in het verleden waar exact zelfde werd gereageerd, ik snap best dat GOT een relatief strenge policy erop houd, maar besef dat dit hoop mensen nog weerhoud interessante zaken te posten.
Jouw topic was niet interessant, dat was gewoon luiheid ten top. Met alleen zoeken op het woord "stilzwijgend" in het forum waar je je topic opende was dit de tweede hit. Dat kostte mij 1 minuut moeite, die jij blijkbaar niet eens genomen hebt. Dat je dat niet wil inzien en het projecteert op ons algemene beleid is jouw probleem, niet het onze.

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 25-09-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het ging niet alleen om mijn/dit topic, maar ook van posts in het verleden waar exact zelfde werd gereageerd, ik snap best dat GOT een relatief strenge policy erop houd, maar besef dat dit hoop mensen nog weerhoud interessante zaken te posten. Overigens heb ik nogmaals naar mijn vraag gegoogled, maar zelfs dat levert mjij geen bevredigend antwoord op.
Wat doet je denken dat je topic interessant was? Wat er gebeurt met een telefooncontract na aflopen van de contractperiode is heel veel besproken toen KPN en de andere providers hun aanbod veranderden, met telkens dezelfde vraag. Juist het sluiten van oninteressante topics zorgt er voor dat de aandacht op interessante topics kan worden gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Vertel dan eens waar je op zoekt, en wat je gevonden hebt, want ik kan me niet voorstellen dat je met een paar simpele keywords niet vindt wat je zoekt.

En hey, wat ik hierboven zeg is eigenlijk precies wat we in een topicstart verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik had hetzelfde toen ik het topic las. Het is een vraag die al vaker is besproken en beantwoord, dus niet gezocht, dus topic op slot. Ook omdat 1 belletje naar de klantenservice het hele topic overbodig maakt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
janvanduschoten schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:05:
Ik had hetzelfde toen ik het topic las. Het is een vraag die al vaker is besproken en beantwoord, dus niet gezocht, dus topic op slot. Ook omdat 1 belletje naar de klantenservice het hele topic overbodig maakt.
Dus dat is het beleid 8)7 8)7 8)7
Dan kan je elke topic in PRG ook dicht gooien dat je je support contract van MS/Oracle/Redhat kunt gebruiken om je vraag beantwoord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
RoD schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:02:
[...]

Vertel dan eens waar je op zoekt, en wat je gevonden hebt, want ik kan me niet voorstellen dat je met een paar simpele keywords niet vindt wat je zoekt.

En hey, wat ik hierboven zeg is eigenlijk precies wat we in een topicstart verwachten ;)
Zoek op vodafone doorlopend abonnement datalimiet
Punt is dat je dan met name in onderwerpen terecht komt, die betrekking hebben op de HUIDIGE doorlopende contracten, en ja duh die blijven gewoon van toepassing, het gaat mij er specifiek om als je geen verdere actie onderneemt, en of je dan gewoon je oude contract blijft houden, of dat je een nieuwe vorm opgedrongen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:15:
Dus dat is het beleid 8)7 8)7 8)7
Dan kan je elke topic in PRG ook dicht gooien dat je je support contract van MS/Oracle/Redhat kunt gebruiken om je vraag beantwoord te krijgen.
Zie je nu echt niet het verschil tussen een topic waar met een klein beetje inzet je het antwoord zelf kunt vinden, het laten zien dat je inzet hebt getoond door aan te geven hoe je gezocht hebt, en een topic over programmeren waarbij het verder gaat dan de technische support? Het komt er op neer dat je echt niet ziet wat je eigen rol hier is, en dat je zelf fout zou kunnen zitten? :)
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:17:
Zoek op vodafone doorlopend abonnement datalimiet
Punt is dat je dan met name in onderwerpen terecht komt, die betrekking hebben op de HUIDIGE doorlopende contracten, en ja duh die blijven gewoon van toepassing, het gaat mij er specifiek om als je geen verdere actie onderneemt, en of je dan gewoon je oude contract blijft houden, of dat je een nieuwe vorm opgedrongen krijgt.
Ze kunnen je nooit een contractvorm opdwingen, je hebt dan altijd de mogelijkheid te ontbinden.

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 25-09-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
gambieter schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:18:
[...]

Zie je nu echt niet het verschil tussen een topic waar met een klein beetje inzet je het antwoord zelf kunt vinden, het laten zien dat je inzet hebt getoond door aan te geven hoe je gezocht hebt, en een topic over programmeren waarbij het verder gaat dan de technische support? Het komt er op neer dat je echt niet ziet wat je eigen rol hier is, en dat je zelf fout zou kunnen zitten? :)

[...]

Ze kunnen je nooit een contractvorm opdwingen, je hebt dan altijd de mogelijkheid te ontbinden.
Ik denk eerder dat de MODS mijn vraagstelling/probleem niet snappen omdat ze waarschijnlijk het topic te snel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:21:
Ik denk eerder dat de MODS mijn vraagstelling/probleem niet snappen omdat ze waarschijnlijk het topic te snel lezen.
Nee hoor. Als ik moderator zou zijn geweest zou ik hetzelfde hebben gedaan ;) .

(en nee, geen verkapte sollicitatie :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
gambieter schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:18:
Dat snap ik, het gaat er dus om dat ik best graag me huidige 2 jarige contract onder zelfde voorwaarden zou willen laten doorlopen, punt is nu net wat er gebeurd als ik niets onderneem, belt vodafone me dan op met een nieuwe aanbieding, of laten ze het ook doorlopen onder de huidige voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:21:
[...]

Dan stuur je de desbetreffende mod een DM, en dan gooit hij het topic weer open als hij het echt met je eens is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:22:
[...]
Dan stuur je de desbetreffende mod een DM, en dan gooit hij het topic weer open als hij het echt met je eens is...
Dat snap ik ook wel, maar dit is LA en wou de discussie wat breder trekken, daar is dit subforum toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als een mod (of om het even wat voor lezer) je topic niet snapt, heeft hij niet te snel gelezen, maar heb jij te kort geschreven.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 25-09-2011 22:26 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:22:
Dat snap ik, het gaat er dus om dat ik best graag me huidige 2 jarige contract onder zelfde voorwaarden zou willen laten doorlopen, punt is nu net wat er gebeurd als ik niets onderneem, belt vodafone me dan op met een nieuwe aanbieding, of laten ze het ook doorlopen onder de huidige voorwaarden?
En toen werd de kristallen bol erbij gehaald. Het loopt automagisch door, en waarschijnlijk gaan ze je bellen voor een nieuwe aanbieding. En weet je wie je dat het beste kan vertellen: je provider. Daar zit die klantenservice namelijk voor.
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:24:
Dat snap ik ook wel, maar dit is LA en wou de discussie wat breder trekken, daar is dit subforum toch voor?
Maar je punt is uiteindelijk dat het forum interessanter zou worden als zwakke topics zonder inzet toch open mogen blijven? Maar voor wie is het dan interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Raptorix het lijkt er meer op dat volgens mij jij mensen je mening door de strot probeert te drukken ipv zelf constructief bezig te zijn. Ik denk zelf als je al linkjes en eventueel keywords waarna je hebt gezocht het topic opzich wel open was gebleven. Maar zoals je je nu gedraagd sorry hoor maar iedereen moet zich maar aanpassen aan jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
gambieter schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:26:
[...]

En toen werd de kristallen bol erbij gehaald. Het loopt automagisch door, en waarschijnlijk gaan ze je bellen voor een nieuwe aanbieding. En weet je wie je dat het beste kan vertellen: je provider. Daar zit die klantenservice namelijk voor.

[...]

Maar je punt is uiteindelijk dat het forum interessanter zou worden als zwakke topics zonder inzet toch open mogen blijven? Maar voor wie is het dan interessant?
Ah, en wat denk je dat ze bij Vodafone gaan zeggen wanneer ik daarvoor bel? Natuurlijk zeggen ze dat ik nieuw abo moet afsluiten, dat is namelijk het gunstigste voor hen. Mij gaat het juist om ERVARINGEN van andere mensen, daar is een forum nogal handig voor lijkt me.

En nu begin je met typische drogreden door al te stellen dat mijn topic zwak is, voorlopig heeft niemand een fatsoenlijke link kunnen geven, terwijl mods wel stellen dat het al heel vaak beantwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
bobsqaud schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:27:
Raptorix het lijkt er meer op dat volgens mij jij mensen je mening door de strot probeert te drukken ipv zelf constructief bezig te zijn. Ik denk zelf als je al linkjes en eventueel keywords waarna je hebt gezocht het topic opzich wel open was gebleven. Maar zoals je je nu gedraagd sorry hoor maar iedereen moet zich maar aanpassen aan jou?
Ah, dus ik moet eerst me hele geschiedenis van zoekacties laten zien? Nee, dat maakt het er interessanter op, dat is alleen constructief wanneer het relevant is, bijvoorbeeld in geval van PRG, waar je bijvoorbeeld op een sample bent gestuit wat je wel iets verder heeft geholpen, maar welke niet bevredigend voor de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:30:
Ah, en wat denk je dat ze bij Vodafone gaan zeggen wanneer ik daarvoor bel? Natuurlijk zeggen ze dat ik nieuw abo moet afsluiten, dat is namelijk het gunstigste voor hen.
Hilarisch. Lees gewoon je contract en bijbehorende voorwaarden. Je hoeft niet eens de klantenservice te bellen, laat staan een oninteressant topic te openen.
Voor iemand met duizenden posts ben je wel erg slecht op de hoogte. Of post je alleen maar zonder te lezen? Gevalletje veel geblaat gepost weinig wol?

[ Voor 16% gewijzigd door 8088 op 25-09-2011 22:37 . Reden: knipknip ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ah, en wat denk je dat ze bij Vodafone gaan zeggen wanneer ik daarvoor bel? Natuurlijk zeggen ze dat ik nieuw abo moet afsluiten, dat is namelijk het gunstigste voor hen. Mij gaat het juist om ERVARINGEN van andere mensen, daar is een forum nogal handig voor lijkt me.
Als jij vraagt of je een nieuw abo moet afsluiten, dan verwacht je dat ze gaan liegen? Tja.
En nu begin je met typische drogreden door al te stellen dat mijn topic zwak is, voorlopig heeft niemand een fatsoenlijke link kunnen geven, terwijl mods wel stellen dat het al heel vaak beantwoord is.
Heb je de link in NMe in "Nog steeds beleid om alles in grote topics te beuken?" al bekeken? Tik eens "stilzwijgend vodafone" in in de zoekfunctie en je krijgt meerdere relevante topics (76 totaal).
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:32:
Ah, dus ik moet eerst me hele geschiedenis van zoekacties laten zien? Nee, dat maakt het er interessanter op, dat is alleen constructief wanneer het relevant is, bijvoorbeeld in geval van PRG, waar je bijvoorbeeld op een sample bent gestuit wat je wel iets verder heeft geholpen, maar welke niet bevredigend voor de oplossing was.
Je blijft jouw mening als een waarheid zien, en je hakken in het zand zetten. Weinig constructief. Er wordt gezegd dat het wel nodig is, jij vind van niet, en dan is het niet nodig? Interessante visie, maar jij wilt dat anderen je helpen, maar op jouw voorwaarden.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 25-09-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
[...]

link 1

link 2

En dit binnen 1 minuut gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
LOL, het fenomeen wannabee modje bestaat hier kennelijk nog steeds, maar goed, voor antwoorden hoef je hier kennelijk niet meer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Zoals ik al zei je wilt alleen je eigen dingen als gelijk zien zoiets noemen ze tunnel visie en zoals ik heb gepost is er meer als genoeg te vinden op het internet en zelfs op GoT zijn er zoveel topics hieraan gewijd dat ik me niet kan voorstellen dat je gezocht hebt ofwel je toont totaal geen inzet.

Zoals alles in het leven wordt het je niet op een presenteer blaadje gebracht hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Dank, dat helpt al een stuk, zoals eerder aangegeven kwam ik vooral op informatie waarin het dus om lopende contracten ging, en geloof me ik heb echt wel zelf actief gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:38:
LOL, het fenomeen wannabee modje bestaat hier kennelijk nog steeds, maar goed, voor antwoorden hoef je hier kennelijk niet meer te zijn.
Is het echt zo moeilijk om je voor te stellen dat het absolute gelijk niet aan jouw kant staat? Als je 10% van de moeite die je hier had gedaan in je zoektocht/topic had gestopt...

Maar goed, laat maar. Erg zinvol is het zo niet.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 25-09-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Mooi, het verschil tussen een discussieforum en een helpdesk begint langzaamaan tot je door te dringen. We boeken progressie.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
bobsqaud schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:40:
Zoals ik al zei je wilt alleen je eigen dingen als gelijk zien zoiets noemen ze tunnel visie en zoals ik heb gepost is er meer als genoeg te vinden op het internet en zelfs op GoT zijn er zoveel topics hieraan gewijd dat ik me niet kan voorstellen dat je gezocht hebt ofwel je toont totaal geen inzet.

Zoals alles in het leven wordt het je niet op een presenteer blaadje gebracht hoor ;)
Soms zoek je je rot, en kom je gewoon niet op wat je wilt, kijk anders mijn history even door, dan zie je echt wel dat ik niet voor elk wissewasje ga posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Als je nu gewoon toegeeft dat je "fout" was geweest omdat je niet had aangegeven waar je naar gezocht had is er toch geen probleem en de volgende keer geef je gewoon aan waar je naar gezocht hebt zodat mensen wel bereid zijn om hier tijd en energie in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:50
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:42:
[...]

Soms zoek je je rot, en kom je gewoon niet op wat je wilt, kijk anders mijn history even door, dan zie je echt wel dat ik niet voor elk wissewasje ga posten.
Zoeken op Google is een gave :P met de juiste woorden kom je er. Dat dit soms even wat langer duurt dan dat je wilt moet je maar voorlief nemen. Ook het zoeken op een forum neemt soms wat avondjes in beslag maar zoals je ziet zijn er toch al wat tropics over dit soort problemen.

Neem de tijd en alles komt goed

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:32:
[...]

Dan geef je in PRG de link die je hebt gevonden, en de reden waarom het niet bevredigend is voor je. Dan laat je namelijk inzet zien en laat je ook meteen beter weten wat je wilt en waarom een bepaalde oplossing niet de oplossing voor jou is.

Doe je dat niet en we zouden het topic open laten, gaat iemand zoeken voor je, en dan stuit hij op een sample wat je misschien verder kan helpen.. en dan is hij zo aardig om die link te geven en dan kom jij terug dat je die link al had gevonden maar niet passend voor je was. DAT is tijdsverspilling voor de mensen die andere mensen willen helpen.

Je voorbeeld slaat als een tang op een spuit, en ik begin het idee te krijgen dat jij gewoon zit te klagen om te klagen. Maar dat is omdat je willekeurig reageert op de mensen die op jou reageren, maar als ze bijvoorbeeld de link geven naar je antwoord daar gewoon overheen slaat en dat niet beantwoord waarom het voor jou dan zo moeilijk was om het te vinden. Iemand die hier al meer dan 10 jaar lang rondloopt hoort gewoon beter te weten vooral als ze al meer dan 5k posts hebben.

Of is in die tijd jouw kennisniveau gedaald?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
bobsqaud schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:45:
Als je nu gewoon toegeeft dat je "fout" was geweest omdat je niet had aangegeven waar je naar gezocht had is er toch geen probleem en de volgende keer geef je gewoon aan waar je naar gezocht hebt zodat mensen wel bereid zijn om hier tijd en energie in te steken.
Het is geen goed/fout questie, ik kon het niet vinden, dat gebeurt wel eens, het ging er mij omdat topics die op zich waardevol kunnen zijn, wel erg makkelijk gesloten worden, en dat men er gemakshalve van uitgaat dat iemand geen moeite doet, dat is het, volgens mij is alles wel besproken, en kan deze wel op slot (of is dat ook tegen het beleid om op je zelf een slotje aan te vragen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
dusty schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:50:
[...]

Dan geef je in PRG de link die je hebt gevonden, en de reden waarom het niet bevredigend is voor je. Dan laat je namelijk inzet zien en laat je ook meteen beter weten wat je wilt en waarom een bepaalde oplossing niet de oplossing voor jou is.

Doe je dat niet en we zouden het topic open laten, gaat iemand zoeken voor je, en dan stuit hij op een sample wat je misschien verder kan helpen.. en dan is hij zo aardig om die link te geven en dan kom jij terug dat je die link al had gevonden maar niet passend voor je was. DAT is tijdsverspilling voor de mensen die andere mensen willen helpen.

Je voorbeeld slaat als een tang op een spuit, en ik begin het idee te krijgen dat jij gewoon zit te klagen om te klagen. Maar dat is omdat je willekeurig reageert op de mensen die op jou reageren, maar als ze bijvoorbeeld de link geven naar je antwoord daar gewoon overheen slaat en dat niet beantwoord waarom het voor jou dan zo moeilijk was om het te vinden. Iemand die hier al meer dan 10 jaar lang rondloopt hoort gewoon beter te weten vooral als ze al meer dan 5k posts hebben.

Of is in die tijd jouw kennisniveau gedaald?
Als je op de man wilt spelen kan ik er ook nog wel een paar bij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
LOL, het fenomeen wannabee always right bestaat kennelijk ook nog steeds.

Maar even serieus, er word netjes aangegeven waar je topic niet aan voldeed. Jij zegt daarna dat het niet zo is. Meerdere laten zien dat ze in 1 minuut relevante dingen hebben gevonden en je blijkbaar niet goed had gezocht of verkeerd had gezocht en dan nog wil je je gelijk halen. Sorry hoor maar dit heeft geen nut meer om over te discussiëren als je alleen maar met je hakken in het zand blijft staan.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:06

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:53:
[...]

Wat wil je nou eigenlijk? Als iemand inhoudelijk reageert is het niet goed en spring je door tachtig hoepels om je gelijk te kunnen halen. Je bent hopeloos gefrustreerd aan het reageren over een gesloten topic. Waar maak je je zo druk om?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Rutix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:54:
[...]

LOL, het fenomeen wannabee always right bestaat kennelijk ook nog steeds.

Maar even serieus, er word netjes aangegeven waar je topic niet aan voldeed. Jij zegt daarna dat het niet zo is. Meerdere laten zien dat ze in 1 minuut relevante dingen hebben gevonden en je blijkbaar niet goed had gezocht of verkeerd had gezocht en dan nog wil je je gelijk halen. Sorry hoor maar dit heeft geen nut meer om over te discussiëren als je alleen maar met je hakken in het zand blijft staan.
Lees anders even wat ik hierboven schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:53:
[...]

Mooi dat je prima illustreert dat je alleen op het laatste regel let, en de rest van het verhaal compleet negeert.

Reactie op de PRG commentaar?

Reactie op de commentaar dat je niet op bepaalde commentaren reageert?

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:56:
[...]

Lees anders even wat ik hierboven schrijf.
Jij probeert je gelijk te halen terwijl die niet te halen valt. Er is nu vaak genoeg aangegeven hoe het probleem opgelost kan worden. En waarom je post opslot is gegaan

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
downloader91 schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:59:
[...]

Jij probeert je gelijk te halen terwijl die niet te halen valt. Er is nu vaak genoeg aangegeven hoe het probleem opgelost kan worden. En waarom je post opslot is gegaan
Ik denk dat hij dit bedoelde:
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:51:
Het is geen goed/fout questie, ik kon het niet vinden, dat gebeurt wel eens, het ging er mij omdat topics die op zich waardevol kunnen zijn, wel erg makkelijk gesloten worden, en dat men er gemakshalve van uitgaat dat iemand geen moeite doet, dat is het, volgens mij is alles wel besproken, en kan deze wel op slot (of is dat ook tegen het beleid om op je zelf een slotje aan te vragen 8) )

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
dusty schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:58:
[...]

Mooi dat je prima illustreert dat je alleen op het laatste regel let, en de rest van het verhaal compleet negeert.

Reactie op de PRG commentaar?

Reactie op de commentaar dat je niet op bepaalde commentaren reageert?
Welke commentaren precies? Je post blinkt nou niet echt uit van helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
downloader91 schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:59:
[...]

Zoals Rutix hierboven schrijft, ik geef toch zelf ook al aan dat ik in dit geval het juiste antwoord niet kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:03:
[...]

Zoals Rutix hierboven schrijft, ik geef toch zelf ook al aan dat ik in dit geval het juiste antwoord niet kan vinden?
Zoals ik eerder al zij. Google is een gave :P de juiste steekwords zoeken is soms moeilijk en een forum doorzoeken kan soms wat avondjes in beslag nemen. Dat je dan een post omdat je het niet kan vinden kan en zal best mogen maar doe het dan goed. Zoals je eerder aanhebt gegeven loop je hier al even rond en zal je best weten hoe het moet.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:02:
[...]

Welke commentaren precies? Je post blinkt nou niet echt uit van helderheid.
laat ik mijn post uitsplitten in twee verschillende quotes...

Quote 1:
[...]
[...]
Quote 2:
[...]
je willekeurig reageert op de mensen die op jou reageren, maar als ze bijvoorbeeld de link geven naar je antwoord daar gewoon overheen slaat en dat niet beantwoord waarom het voor jou dan zo moeilijk was om het te vinden.
[...]
Quote 1 is aangaande de PRG commentaar, vindt jij het sociaal om andere mensen het werk te laten doen, en dezelfde link te laten vinden en die dan als reactie te laten geven? Of is het misschien meer sociaal om meteen zelf die link te plaatsen, waardoor mensen meteen kunnen zien dat je inzet hebt gedaan EN waarom dat "sample" niet voldoet aan jouw eisen?

Quote 2 is aangaande het commentaar dat je verschillende mensen niet beantwoord wanneer ze je een link geven dat juist aantoont dat je niet hebt gezocht?

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Q1: Je leest me post of verkeerd of ik ben niet duidelijk, maar dat is toch precies wat ik schrijf???? Natuurlijk toon je bij de vraag wat je tot nu toe gevonden hebt, dan kan een link naar een sample zijn, wat nou net niet voldeed.

Q2: Dat schrijf ik in andere reacties toch ook al dat ik kennelijk niet goed gezocht had? Het gaat hier niet om gelijk/ongelijk, maar om de discussie of het dan relevant is om toch een antwoord te geven, of maar het topic te sluiten, en dan in bredere zin of dit soort vragen weer in grote topics moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:13:
Q1: Je leest me post of verkeerd of ik ben niet duidelijk, maar dat is toch precies wat ik schrijf???? Natuurlijk toon je bij de vraag wat je tot nu toe gevonden hebt, dan kan een link naar een sample zijn, wat nou net niet voldeed.
Waar is/zijn dan de link(s) in dit topic om te laten zien wat je hebt geprobeerd om het te vinden?
Q2: Dat schrijf ik in andere reacties toch ook al dat ik kennelijk niet goed gezocht had?
Nadat er verschillende mensen het hadden aangestipt ja.
Het gaat hier niet om gelijk/ongelijk, maar om de discussie of het dan relevant is om toch een antwoord te geven, of maar het topic te sluiten, en dan in bredere zin of dit soort vragen weer in grote topics moeten...
En dat antwoord is al gegeven.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
dusty schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:29:
[...]

Waar is/zijn dan de link(s) in dit topic om te laten zien wat je hebt geprobeerd om het te vinden?

[...]
Nadat er verschillende mensen het hadden aangestipt ja.

[...]

En dat antwoord is al gegeven.
-Het heeft weinig zin om links te posten naar zaken die niet relevant zijn voor het antwoord, hoop toch wel dat dat duidelijk is.

-Jij bent het die er een welles nietes spelletje van wilt maken. Maar goed, dat PRG modjes nog steeds de zeik op me hebben is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:31:
[...]
-Het heeft weinig zin om links te posten naar zaken die niet relevant zijn voor het antwoord, hoop toch wel dat dat duidelijk is.
Het laat zien dat je gezocht hebt, en hoe je gezocht hebt, dus zijn die links juist wel relevant, kunnen mensen je namelijk vertellen waarop je wel had moeten zoeken.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
dusty schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:34:
[...]

Het laat zien dat je gezocht hebt, en hoe je gezocht hebt, dus zijn die links juist wel relevant, kunnen mensen je namelijk vertellen waarop je wel had moeten zoeken.
Goh, dus je moet als een kleuter als je google zoektacties gaan plaatsen welke geen resultaat opgeleverd hebben? Goede nuttige bijdrage is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sorry, maar dat je het niet kan vinden ligt helemaal aan jezelf. Dit is een zin die ik uit je gesloten topic haal:
Maar hij beweerde dat als het abonnement afloopt, en je niets onderneemt, dat het dan wel onder zelfde voorwaarden stilzwijgend word verlengt.
Als je hier het antwoord op wilt had je alleen maar de keywords in deze zin in de zoekmachine hoeven gooien (abonnement, voorwaarden, stilzwijgend), en dan had je het antwoord gevonden. Als je dat niet doet, krijg je simpelweg een slotje om je oren.

Dat vind je door:
1. dit in Google in te typen.
2. dit in de zoekmachine te gooien.
3. het discussietopic te checken waarbij de nieuwe abonnementen van Vodafone worden besproken, waar iedereen met dezelfde vragen zit (vind je ook gewoon met die keywords).
4. je de voorwaarden van je contract bekijkt.
5. je met de helpdesk belt.

Ik geloof er geen bal van dat je gezocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:35:
[...]

Goh, dus je moet als een kleuter als je google zoektacties gaan plaatsen welke geen resultaat opgeleverd hebben? Goede nuttige bijdrage is dat zeg.
Topics openlaten die al 300x beantwoord zijn, enkel en alleen omdat de TS het vertikt om te zoeken... Nee, dat is zinnig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

[...]

Nuttig voor mensen die iets willen leren en ook willen leren hoe ze zelf iets kunden vinden, iemand die alleen het antwoord wilt krijgen zal het inderdaad niet boeien.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
RoD schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:35:
Sorry, maar dat je het niet kan vinden ligt helemaal aan jezelf. Dit is een zin die ik uit je gesloten topic haal:

[...]

Als je hier het antwoord op wilt had je alleen maar de keywords in deze zin in de zoekmachine hoeven gooien (abonnement, voorwaarden, stilzwijgend), en dan had je het antwoord gevonden. Als je dat niet doet, krijg je simpelweg een slotje om je oren.

Dat vind je door:
1. dit in Google in te typen.
2. dit in de zoekmachine te gooien.
3. het discussietopic te checken waarbij de nieuwe abonnementen van Vodafone worden besproken, waar iedereen met dezelfde vragen zit (vind je ook gewoon met die keywords).
4. je de voorwaarden van je contract bekijkt.
5. je met de helpdesk belt.

Ik geloof er geen bal van dat je gezocht hebt.
Ben je autistisch ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, want dan kunnen mensen aangeven hoe je beter kunt zoeken. Alhoewel ik mijn twijfels hebt of je er voor open staat, want echt open lijk je niet voor suggesties te staan hier. Zoals gezegd: met "vodafone stilzwijgend" in de GoT zoekfunctie zie ik al zat topics waar je je informatie uit had kunnen halen. Je hebt dat zelf niet gevonden, dus dat in je topic zetten betekent dat mensen je kunnen wijzen op hoe je beter kunt zoeken. Maar jij vind dat dus niet nodig...
Denk je echt dat anderen beledigen je gaat helpen?

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 25-09-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
gambieter schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:43:
[...]

Ja, want dan kunnen mensen aangeven hoe je beter kunt zoeken. Alhoewel ik mijn twijfels hebt of je er voor open staat, want echt open lijk je niet voor suggesties te staan hier. Zoals gezegd: met "vodafone stilzwijgend" in de GoT zoekfunctie zie ik al zat topics waar je je informatie uit had kunnen halen. Je hebt dat zelf niet gevonden, dus dat in je topic zetten betekent dat mensen je kunnen wijzen op hoe je beter kunt zoeken. Maar jij vind dat dus niet nodig...
Het meest waarschijnlijke is dat ik niet de juiste keywords heb ingetoetst, maar die discussie waren we al lang voorbij. Maar dat is kennelijk voor sommige mods al genoeg om je voor leugenaar uit te maken. Dit bedoel ik ook een beetje dat GOT een trieste bedoening aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

raptorix schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:46:
Het meest waarschijnlijke is dat ik niet de juiste keywords heb ingetoetst, maar die discussie waren we al lang voorbij. Maar dat is kennelijk voor sommige mods al genoeg om je voor leugenaar uit te maken. Dit bedoel ik ook een beetje dat GOT een trieste bedoening aan het worden is.
Nee, want jij vind het niet nodig dat anderen kunnen beoordelen of je slecht gezocht hebt. Hoe moeilijk is het om te accepteren dat je topic gewoon bagger was, en je dat zelf had kunnen voorkomen door gewoon een goede startpost te maken waarin je aangeeft wat je al gedaan hebt? Het komt nu erg calimero over, het ligt aan alles en iedereen behalve jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Dat zijn geen grappen.
2. Zo gaan we hier niet met elkaar om.
3. Je bent sinds al die jaren nog steeds niet de basiskennis van het discussiëren machtig?
4. Dit zal je standpunt niet versterken, enkel jou zelf als aandrager van dit standpunt verzwakken.
5. Grote topics zoals die voorkomen in Harde waren kan ik me prima in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:50:
[...]

1. Dat zijn geen grappen.
2. Zo gaan we hier niet met elkaar om.
3. Je bent sinds al die jaren nog steeds niet de basiskennis van het discussiëren machtig?
4. Dit zal je standpunt niet versterken, enkel jou zelf als aandrager van dit standpunt verzwakken.
5. Grote topics zoals die voorkomen in Harde waren kan ik me prima in vinden.
Dat belerende toontje dat ie aanslaat doet ie maar tegenover 1 of andere newbie, daarnaast wens ik niet voor leugenaar uitgemaakt te worden.

Overigens je pseudo modjes gedrag is niet alleen lachwekkend, maar ook nog eens intriest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.