Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje met betrekking tot mijn huidige abonnement.
Ik ben al 4 a 5 jaar een trouwe klant van Hi voor mijn mobiele telefoons en het mobiele netwerk.
Sinds kort zijn de nieuwe bundels geïntroduceerd, echter zijn deze voor mijn gebruik (qua bel/sms/data) verschikkelijk duur.

Ik beschik nu over een Hi 20 bundel (bel/sms) en onbeperkt internet voor €2,50 (actie prijs aan het begin van mijn contract). Ik betaal dus €22,50 euro per maand aan vaste lasten.

Maandelijks gebruik ik ongeveer tussen de 700mb en 1gb aan dataverkeer. Als ik echter kijk naar de kosten van een bundel met 1gb dataverkeer dan moet ik een idioot zijn, wil ik deze afsluiten.

Nu is mij vraag dus simpel: als ik mijn huidige abonnement stilzwijgend laat doorlopen (dus zonder uitzoeken nieuwe telefoon) behoud ik dan mijn oude belbundel (Hi 20) + internet (onbeperkt)?

Gr b00ster! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Waarschijnlijk hebben ze de internet voorwaarden al gewijzigd zodat ze waarschijnlijk ook voor jouw abo gaan gelden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tot ze het aanpassen, beter was geweest als je net vantevoren een simonly had genomen. Ik gok dat je belminuten nu redelijk duur zijn als je een nieuwe telefoon kreeg bij je abo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Marzman schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:41:
Tot ze het aanpassen, beter was geweest als je net vantevoren een simonly had genomen. Ik gok dat je belminuten nu redelijk duur zijn als je een nieuwe telefoon kreeg bij je abo.
Als ik op de site van Hi kijk kost een Internetbundel onder sim only (extra) €12,50 euro (1gb). Met een goedkope sim only bel+sms bundel ben ik dan klaar en zit ik op ongeveer hetzelfde bedrag als nu!?... Het is natuurlijk een optie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Maw, met door laten lopen schiet je ook niks op. Bij Simyo heb je volgens mij voor 12,50 nog steeds 250 belminuten en 1 GB internet. Dat is 10 euro minder, maar misschien dat je nu meer belminuten hebt?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze hebben reclame gemaakt met levenslang dus volgens mij zullen ze het abonnement niet beëindigen zolang jij het laat doorlopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tsurany schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:55:
Ze hebben reclame gemaakt met levenslang dus volgens mij zullen ze het abonnement niet beëindigen zolang jij het laat doorlopen.
Lijkt mij ook niet en als Hi / KPN dat wél doet, plegen zij contractbreuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
CptChaos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:00:
[...]
Lijkt mij ook niet en als Hi / KPN dat wél doet, plegen zij contractbreuk. :)
Volgens mij was het alleen bij KPN dat ze reclame maakte voor "onbeperkt internet je leven lang".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

b00ster schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:01:
Volgens mij was het alleen bij KPN dat ze reclame maakte voor "onbeperkt internet je leven lang".
Hi heeft dit ook, ik kan mij een TV reclame er namelijk over herinneren en een vriendin van mij heeft ook onbeperkt internet, voor €2,50. Ik was erbij toen ze het abonnement afsloot en ook in de Hi winkel (Zwolle) werd verteld dat het geldt zolang het contract duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
CptChaos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:05:
[...]
Hi heeft dit ook, ik kan mij een TV reclame er namelijk over herinneren en een vriendin van mij heeft ook onbeperkt internet, voor €2,50. Ik was erbij toen ze het abonnement afsloot en ook in de Hi winkel (Zwolle) werd verteld dat het geldt zolang het contract duurt.
Zolang het contract duurt; hiermee bedoelen ze dus;
1. Zolang het contract duurt volgens de afgesproken tijd (dus bijvoorbeeld 1 of 2 jaar)
of
2. Zolang het contract duurt, en ook bij het stilzwijgend door laten lopen van het huidige 1 of 2 jaar contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het stilzwijgend door laten lopen van een contract stopt als een van beide partijen niet meer stil zwijgt :p Dus 1 en 2.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat lijkt mij wel ja. Het contract kan pas beëindigd worden als jij als consument het daar mee eens bent.
Als KPN / Hi het zonder tussenkomst van jou als consument het contract aanpast, plegen zijn contractbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
CptChaos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:14:
Dat lijkt mij wel ja. Het contract kan pas beëindigd worden als jij als consument het daar mee eens bent.
Als KPN / Hi het zonder tussenkomst van jou als consument het contract aanpast, plegen zijn contractbreuk.
Dus na de verval datum van mijn abonnement blijft alles het zelfde... Een nieuwe telefoon uitzoeken is echter dus geen optie omdat je dan een nieuw contract tekent voor een bepaalde tijd? (1 of 2 jaar?). Correct me if i'm wrong!?

Is het dan wel zo dat ik mijn contract elke maand kan opzetten na de stilzwijgende verlenging!? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan elke maand opzeggen en verlengen sluit je gewoon een nieuw contract bij af dus met nieuwe voorwaarden.
Echter na de contractperiode is hij door beide partijen opzegbaar met in acht neming van de opzegtermijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CptChaos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:14:
En dan? Dan mag jij als consument het contract beëindigen :p Sowieso mag een aanbieder trouwens ook altijd een contract aanpassen, hij mag je alleen niet verplichten met die aanpassing akkoord te gaan dus dan kan je het contract ontbinden (en dat is net wat je in dit voorbeeld niet wilt)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Marzman schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:24:
[...]

En dan? Dan mag jij als consument het contract beëindigen :p Sowieso mag een aanbieder trouwens ook altijd een contract aanpassen, hij mag je alleen niet verplichten met die aanpassing akkoord te gaan dus dan kan je het contract ontbinden (en dat is net wat je in dit voorbeeld niet wilt)
Precies ik wil dat het hetzelfde blijft zoals het nu is, en als dat niet kan is het ;w Hi!
Het is als ik dit zo lees dus zo dat Hi na de vervaldatum van mijn contract mijn contract gaat aanpassen!? En dan mag ik bepalen of ik hiermee akkoord ga ja of nee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nou ja of ze dat doen moet je dus afwachten. Misschien ook niet, al worden alle contracten ooit aangepast (kwestie van tijd, als 2 klanten nog een bepaald contract hebben dan kost het alleen maar heel veel geld en zal een provider er vanaf willen.)

Zolang het meer oplevert dan het kost (en dat is nu wel het geval door dure belminuten) zal die noodzaak voor high niet zo hoog zijn het te veranderen.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 07-09-2011 23:48 ]

/▌

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De wijzigingen gelden alleen voor nieuw afgesloten contracten (dus ook verlengingen).

• b00ster
Marly schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:29:
De wijzigingen gelden alleen voor nieuw afgesloten contracten (dus ook verlengingen).
Maar stilzwijgend is toch niet een verlenging? Een verlenging is als je een nieuwe mobiel uitzoekt en opnieuw een contract tekent... ;)

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
b00ster schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:46:
[...]
Maar stilzwijgend is toch niet een verlenging? Een verlenging is als je een nieuwe mobiel uitzoekt en opnieuw een contract tekent... ;)
Wat hierboven al genoemd is: als je niets doet en KPN/Hi doet niets, kun je gewoon met de oude voorwaarden doorgaan. Echter zal de provider de voorwaarden gaan aanpassen (dus contractbreuk), jij mag dan je contract opzeggen. Omdat je toch wilt bellen/smsen/internetten ga je een nieuw contract aan, is het niet bij je huidige provider, dan wel bij een andere.

Hoe dan ook, zul je een nieuw contract aangaan.

• b00ster
CappieL schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:52:
[...]

Wat hierboven al genoemd is: als je niets doet en KPN/Hi doet niets, kun je gewoon met de oude voorwaarden doorgaan. Echter zal de provider de voorwaarden gaan aanpassen (dus contractbreuk), jij mag dan je contract opzeggen. Omdat je toch wilt bellen/smsen/internetten ga je een nieuw contract aan, is het niet bij je huidige provider, dan wel bij een andere.

Hoe dan ook, zul je een nieuw contract aangaan.
Oke, duidelijk, bedankt! :) Ik ga maar eens kijken naar een alternatief in de vorm van een sim only abonnement of een andere provider! ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is geen contractbreuk, het is gewoon de opzegging van het contract aan de kant van Hi. Pas als het in de periode van het contract zelf gebeurt kan je over contractbreuk praten. Na de contractperiode is het contract gewoon maandelijks opzegbaar door zowel de klant als de provider.

• b00ster
Hi heeft me zojuist gebeld, omdat ik al lang vaste klant ben kan ik mijn contract onder de huidige voorwaarden met 6 maanden verlengen. Hierna is dit tevens voor herhaling vatbaar. Het probleem is nu dus opgelost, want een nieuwe toestel heb ik niet nodig en ik behoud mijn huidige bundel + databundel... :)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:18

Sorcerer8472

Mens sana?

Krijg je dan wel een lager tarief (zoals bij sim-only)?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• b00ster
Sorcerer8472 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:14:
Krijg je dan wel een lager tarief (zoals bij sim-only)?
20% korting op m'n huidige bundels... met behoud van de voorwaarden zoals deze waren bij het afsluiten van dat abonnement... :)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
b00ster schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:46:
[...]

Juist ja, daarom moet je in zo'n geval (databundel levenslang voor 2,50) dus ook niets doen en gewoon laten doorlopen.
Mocht de provider na een aantal jaren nog slechts een paar klanten met dergelijke abo's hebben en dus deze abo's willen laten verdwijnen, krijg je daarvan bericht, zodat je tijdig een nieuw abo kunt uitzoeken.

• b00ster
Ik vindt het ook meer dan terecht dat ik deze aanbieding heb gekregen en dat ik hier gebruik van ga maken... ik behoud nu dus alles wat ik heb + de kosten gaan met 20% naar beneden... Lekker onbeperkt blijven internetten en geen dataverbruik in de gaten houden!! :D

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb al sinds 2008 een 1 jarig sim-only contract bij de Telfort. De prijs voor belminuten en SMS kan elders goedkoper maar zeker na alle wijzigingen mbt internetverbindingen zit ik nog best goed voor "oneindig met fair use policy"

Zolang zij niet klagen zal ik dat ook niet doen :z

[ Voor 7% gewijzigd door Joolee op 08-09-2011 11:41 ]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

b00ster schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:33:
Ik vindt het ook meer dan terecht dat ik deze aanbieding heb gekregen en dat ik hier gebruik van ga maken... ik behoud nu dus alles wat ik heb + de kosten gaan met 20% naar beneden... Lekker onbeperkt blijven internetten en geen dataverbruik in de gaten houden!! :D
Lol, heb je het telefonisch gedaan?

Als je er tevreden mee was had ik gewoon het laten doorlopen zoals het was en er vanaf gebleven. Door te "tekenen" voor deze verlengen met 6 maanden heb je wel getekend voor die nieuwe algemene voorwaarden en heb je dus hoogstwaarschijnlijk een "speciale aanbieding" met huidige prijsplannen.

Wie zegt dat je dat over 6 maanden nogmaals kan doen? Misschien is tegen die tijd de korting die jij nu hebt gekregen niet meer mogelijk...

Ik zou dit soort trucjes eerst exact op papier willen zien voordat ik het zou tekenen. In feite als je er niks mee had gedaan hadden ze dit nooit aangepast naar de nieuwe voorwaarden.

Wil je pret niet bederven, en misschien zitten er ook wel helemaal geen adertjes onder het gras, maar je weet maar nooit...

Hier staat wat

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Flappiewappie schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:47:
[...]

Lol, heb je het telefonisch gedaan?

Als je er tevreden mee was had ik gewoon het laten doorlopen zoals het was en er vanaf gebleven. Door te "tekenen" voor deze verlengen met 6 maanden heb je wel getekend voor die nieuwe algemene voorwaarden en heb je dus hoogstwaarschijnlijk een "speciale aanbieding" met huidige prijsplannen.
Dit. Ze doen je die "aanbieding" niet voor niets natuurlijk. Ik hoop dat je geluk hebt en je écht dezelfde voorwaarden hebt maar ik zou 't er even op nakijken.

In ieder geval: je kunt een dergelijk contract gewoon door laten lopen zo lang jij wilt en zolang zij niet van jouw abo afwillen. Ik heb al bijna 5 jaar hetzelfde Vodafone SIM-only abonnement. De contractduur waar ze het over hebben bij het afsluiten is de minimumcontractduur. Voor die tijd mag je niet opzeggen zonder het contract af te kopen. Na die tijd is je contract opzegbaar per de opzegtermijn (1 maand dus tegenwoordig.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
b00ster schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:12:
Hi heeft me zojuist gebeld, omdat ik al lang vaste klant ben kan ik mijn contract onder de huidige voorwaarden met 6 maanden verlengen. Hierna is dit tevens voor herhaling vatbaar. Het probleem is nu dus opgelost, want een nieuwe toestel heb ik niet nodig en ik behoud mijn huidige bundel + databundel... :)
Had niet gehoeven hoor en het verhaal van de klantenservice slaat ook eigenlijk nergens op vind ik.

Zolang jij, na je contract van 1 of 2 jaar, niets doet en je hoort van HI ook niets loopt alles gewoon door zoals het nu is.

Contract voorwaarden kunnen door HI wel gewijzigd worden maar dan moeten ze je daar wel van op de hoogte brengen. Dat zullen ze dan eerst toch proberen door middel van een "nieuwe aanbieding". Zeker als ze je ineens i.p.v een FUP een 500MB datalimiet geven. Dat mag echt niet zonder daar de klant van op de hoogte te brengen. Zo heeft het voor mij in het verleden bij KPN altijd gewerkt in ieder geval en ik verwacht niet dat dat opeens helemaal anders is nu.

In het algemeen: HI mag wel na de contracts periode jou contract stoppen zoals eerder ook al aangegeven was maar in de praktijk zal dat niet gauw gebeuren. Je zal eerst door Call centers benaderd gaan worden met hele mooie aanbiedingen. Als je nu tevreden ben dus niet op ingaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Sumuhtsop op 08-09-2011 12:10 . Reden: Typo ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CyBeR schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:52:
Dit. Ze doen je die "aanbieding" niet voor niets natuurlijk. Ik hoop dat je geluk hebt en je écht dezelfde voorwaarden hebt maar ik zou 't er even op nakijken.
Die aanbieding zullen ze doen omdat hij momenteel geen sim only abonnement heeft, op deze manier zal hij niet overstappen naar een goedkoper simonly abonnement of naar een abonnement van ongeveer dezelfde hoogte waarbij een nieuw toestel geleverd moet worden. Hij betaalt nu in feite voor een abonnement met toestel maar omdat Hi geen toestel hoeft te leveren hebben ze 20% van de prijs afgehaald als zogenaamde service. Door de hoge kosten van het abonnement verdienen ze alsnog meer dan genoeg aan hem.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het punt is (en dat heeft Vodafone iig al aangegeven) dat ze door de grote wijziging van onbeperkt naar nagenoeg nik nu ook actief mensen zullen gaan bellen voor het overschakelen naar een ander abonnement na verlopen van het contract. Ga je daar niet in mee dan kunnen ze eenzijdig het contract opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn (en staan daarmee ook volledig in hun recht).

Ik kijk het iig nog even aan, heb nog 1,5 jaar simonly voor 12,50 per maand 275 minuten/SMS + Onbeperkt internet, (ja allemaal voor 12,50) en heb een mail van de klantenservice waarin ze aangeven dat dit abonnement (en de prijzen) na verlopen contract ongewijzigd zullen blijven. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren...

[ Voor 29% gewijzigd door Sander op 08-09-2011 12:29 ]

• b00ster
Sander schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:26:
Het punt is (en dat heeft Vodafone iig al aangegeven) dat ze door de grote wijziging van onbeperkt naar nagenoeg nik nu ook actief mensen zullen gaan bellen voor het overschakelen naar een ander abonnement na verlopen van het contract. Ga je daar niet in mee dan kunnen ze eenzijdig het contract opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn (en staan daarmee ook volledig in hun recht).

Ik kijk het iig nog even aan, heb nog 1,5 jaar simonly voor 12,50 per maand 275 minuten/SMS + Onbeperkt internet, (ja allemaal voor 12,50) en heb een mail van de klantenservice waarin ze aangeven dat dit abonnement (en de prijzen) na verlopen contract ongewijzigd zullen blijven. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren...
Dat kan wel zo zijn, maar als ze mij een aanbod doen van 6 maanden verlenging (per telefoon) met dezelfde contract voorwaarden dan mogen ze niks veranderen aan mijn abonnement zoals hij nu is. Is dat wel zo dan breken ze alsnog contractbreuk! Daarnaast is het telfoongesprek opgenomen en daarin vraag ik dus duidelijk of mijn belbundel en databundel hetzelfde blijft. Dit was dus volgens KPN/Hi het geval, en hiermee ben ik akkoord gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 23:59
Ik vroeg/vraag met dit ook af.
Heb in december 2010 mijn contract laten verlengen, of eigenlijk omgezet naar Sim-Only (personal sim), en een iPhone meegenomen uit London. Ik heb nogsteeds een FUP contract, mijn belminuten kan ik per maand aanpassen. Ook kreeg ik 50 procent korting op mijn abbo omdat ik overschakelde naar sim only.
Sinds januari ben ik van 3000+ smsjes naar nagenoeg 0 smsjes gegaan, en aangezien ik elke maand mijn abbonement naar boven of naar beneden kan aanpassen heb ik dat ook gedaan, naar beneden uiteraard.

Nu doe ik het net iets slechter dan Sander, ik krijg namelijk voor 12,50 maar 100 belminuten/SMSjes en "onbeperkt" internet per maand.

Ik zie nogal wat tegenstrijdige berichten in dit topic.
Als ik geen actie onderneem, en KPN doet ook niks, loopt mijn contract dan stilzwijgend door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1