Garantie en geld terug. Maar hoeveel?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vraag in het kort:
Heb ik op een grafische kaart (die kapot is gegaan bij normaal gebruik) na 1,5 jaar gebruik recht op het hele koop bedrag terug te ontvangen?

En het verhaal erachter:
Ik heb bij Alternate in november 2009 een Sapphire HD5970 OC(~600 euro) gekocht, deze is stuk en door Alternate naar de fabrikant terug gestuurd welk hem niet wou repareren en Alternate een bedrag van ~350 euro terug heeft gegeven. Alternate wil mij nu alleen nog maar die ~350 euro terug geven waarmee ik echter geen vergelijkbaar product meer mee kan kopen, het enige product wat er nog verkocht word en vergelijkbaar of beter is, is een HD6990, prijskaartje >580 euro.

De meneer die ik aan de lijn kreeg heeft meteen even met een collega overlegt en een GTX 580 van Asus (434 euro) aangeboden. Maar er zijn 2 redenen dat ik dat aanbod niet kan aannemen. Ik heb een 3 monitoren setup en zou eyefinity weer willen gebruiken. Ten tweede gebruikt die kaart 3 slot en zou dat niet passen. En ten laatste wil ik gewoon weer een ATI/AMD grafische kaart.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Nils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:37

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:36:
De vraag in het kort:
Heb ik op een grafische kaart (die kapot is gegaan bij normaal gebruik) na 1,5 jaar gebruik recht op het hele koop bedrag terug te ontvangen?

blaat

Maar er zijn 2 redenen dat ik dat aanbod niet kan aannemen. Ik heb een 3 monitoren setup en zou eyefinity weer willen gebruiken. Ten tweede gebruikt die kaart 3 slot en zou dat niet passen. En ten laatste wil ik gewoon weer een ATI/AMD grafische kaart.
Je hebt recht op een gelijkwaardig product. Dit garandeert niet dat je het complete aankoopbedrag terug ontvangt. Er is namelijk toch al 1,5 jaar gebruik gemaakt. Onderstaande alinea bevat info, die ik persoonlijk terug zou koppelen naar Alternate. Ga met ze in conclaaf en het komt wel goed..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BadpunK schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:18:
Je hebt recht op een gelijkwaardig product. Dit garandeert niet dat je het complete aankoopbedrag terug ontvangt. Er is namelijk toch al 1,5 jaar gebruik gemaakt. Onderstaande alinea bevat info, die ik persoonlijk terug zou koppelen naar Alternate. Ga met ze in conclaaf en het komt wel goed..
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb intussen al gebeld, mijn redenen door gegeven waarom ik die Asus niet kan nemen en ze hadden er begrip voor. Ze gaan nu opzoek naar een ander alternatief en willen tot uiterlijk maandag een nieuw aanbod doen.

Ik ben ook zelf even op zoek gegaan naar wat voor alternatieven er zijn en had ook nog iemand anders(#helpdesk IRC chat) gevraagd. Daaruit bleek dus een HD6990 het enig product te zijn die dus minimaal het zelfde kan dan de HD5970 en zelfs een stuk beter is.

Mijn vraag nu is dan hoe sterk is dat recht op een gelijkwaardig product? Zou Alternate mij een HD6990 als gelijkwaardig product moeten aanbieden of mag Alternate er ook voor kiezen dat niet te doen en het geldbedrag terug te storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Geld terug storen doen ze sowieso niet denk ik, aangezien je het product al hebt gebruikt. Ze moeten je minimaal een gelijkwaardig product leveren. Een beter product mag natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exception schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:56:
Geld terug storen doen ze sowieso niet denk ik, aangezien je het product al hebt gebruikt. Ze moeten je minimaal een gelijkwaardig product leveren. Een beter product mag natuurlijk ook.
Alternate zou mij een bedrag van 373,70 euro terug willen storen. Dat bedrag hebben zij namelijk van Sapphire terug gekregen, Alternate is dus is feite niet meer in bezit van de kaart, alleen nog maar van het geld.
Dit is natuurlijk alleen nog maar een deel van het bedrag(ong. 60%) dat ik toen had betaald. Voor dit bedrag kun je geen gelijkwaardig product kopen.

Dus is de vraag: moet ik die 373,30 euro accepteren als ze mij niet de HD6990 willen aanbieden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 10:54
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:52:
[...]

Ik heb intussen al gebeld, mijn redenen door gegeven waarom ik die Asus niet kan nemen en ze hadden er begrip voor. Ze gaan nu opzoek naar een ander alternatief en willen tot uiterlijk maandag een nieuw aanbod doen.
Gezien ze begrip voor je situatie hebben, nu hopen op een beter alternatief. Ik zou dus nog even wachten met jezelf druk maken, misschien kun je zelf nog wat alternatieven zoeken, ookal ben ik bang dat die er niet zijn..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zouden ze jou een zoveel betere videokaart weer geven? Valt me nog mee dat je er nog zoveel voor terug kunt krijgen aangezien hardware nogal een hoge afschrijving heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ikz ou proberen een dealtje te maken voor de HD6990 want een gratis HD6990 is natuurlijk een hele mooie situatie voor jou... Je krijgt dan een GPU die zo'n 30% beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Kan je niet voor deze kaart gaan ? http://www.alternate.nl/h...rten&l2=Alle+PCIe+kaarten

edit: Of wat Polster post :).

[ Voor 12% gewijzigd door atlantisx op 23-09-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat je er niet op achteruit wil gaan, maar na 1.5 jaar een kaart van ~dezelfde waarde verwachten is denk ik iets te optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mouzetec
Het gaat mij nu in principe eerst even om het juridisch aspect.

@dondersgoei, @Beatboxx, @Burlok
Het gaat mij hier niet om Alternate uit te buiten, maar net zo zeer wil ik zelf niet uitgebuit worden. Ik snap zelf dat de HD6990 een stuk beter is en dat er geen andere alternatieven zijn. Het gaat mij nu in principe eerst even om het juridisch aspect.

@Polster
De HD6970 bied rond 10-25% minder preformance, het is hiermee dus een minderwaardig product in mijn ogen.

@atlantisx
Nvidia bied mij geen Eyefinity. Ik weet nou niet of die kaart 3 monitoren aan kan of niet, maar in ieder geval bied het mij geen brezel correction welk ik soms hard nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:09:
Waarom zouden ze jou een zoveel betere videokaart weer geven?
Omdat hij garantie heeft hij recht op een gelijkwaardig of beter product.

Die 6990 is inderdaad overvragen, maar wellicht kun je met bijbetaling wat regelen en is iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Volgens Consuwijzer:
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-09-2011 18:21 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:17:
Ik snap dat je er niet op achteruit wil gaan, maar na 1.5 jaar een kaart van ~dezelfde waarde verwachten is denk ik iets te optimistisch.
Van een kaart van €600 mag je wel verwachten dat je er langer dan 1.5 jaar mee doet. De TS mag onder garantie dus een gelijkwaardige vervangende kaart verwachten. Dit betekent niet dat de vervangende kaart ook €600 moet kosten maar wel dat deze minstens dezelfde prestaties kan neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlaadjeBla schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:19:
[...]

Omdat hij garantie heeft hij recht op een gelijkwaardig of beter product.
Qua prestaties inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:29
Wil je nu zeggen dat je na 1.5 jaar voor 60% van het aankoopbedrag geen grafische kaart kan uitzoeken die de performance haalt van je oude? Dat lijkt mij namelijk heel erg sterk gezien de ontwikkeling van grafische kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:18:

@Polster
De HD6970 bied rond 10-25% minder preformance, het is hiermee dus een minderwaardig product in mijn ogen.
Ah ik zie het nu in de benchmarks. Meestal is de nieuwe generatie bij ATI sneller, maar in dit geval dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FireAge schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:23:
Wil je nu zeggen dat je na 1.5 jaar voor 60% van het aankoopbedrag geen grafische kaart kan uitzoeken die de performance haalt van je oude? Dat lijkt mij namelijk heel erg sterk gezien de ontwikkeling van grafische kaarten.
Ja, uit dergelijke testen blijkt dat de HD5970 nog steeds op plaats 2 staat als men naar AMD kaarten kijkt. De reden hiervoor is dat er de kaart 2 GPU's bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:18:

@atlantisx
Nvidia bied mij geen Eyefinity. Ik weet nou niet of die kaart 3 monitoren aan kan of niet, maar in ieder geval bied het mij geen brezel correction welk ik soms hard nodig heb.
Ik weet niet, maar de link die ik had neer gezet is toch echt een ATI AMD kaart. Art.-Nr.: JDXUW5 (AMD Radeon HD6870 X2 ) Ter illustratie van performance, In een benchmark thans. http://cdn5.tweaktown.com...ked_video_card_review.png (dit is wel een OC variant maar goed...)

[ Voor 21% gewijzigd door atlantisx op 23-09-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
atlantisx schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:26:
Ik weet niet, maar de link die ik had neer gezet is toch echt een ATI kaart. Art.-Nr.: JDXUW5 (AMD Radeon HD6870 X2 )
Oh sorry, was een beetje verwart door de naamgeving en dacht meteen dat het een nvidia was. Ik zal het eens gaan vergelijken, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
FireAge schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:23:
Hier ging ik dus ook de mist in. TS wil geen Nvidia vanwege de feature-set. Hij moet dus naar ATI kaarten opzoek gaan. Je zou verwachten dat de HD6970 minstens zo snel is maar dat is dus niet het geval. Blijft over de HD6990 welke rond de €600 kost.
Misschien is Atlantisx's suggestie nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik zou vragen of ze die 434 euro (van de 580 GTX) + bijbetaling van jouw kant een 6990 willen leveren. Dan denk ik dat je een mooie deal hebt.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
NeHoX schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:32:
Ik zou vragen of ze die 434 euro (van de 580 GTX) + bijbetaling van jouw kant een 6990 willen leveren. Dan denk ik dat je een mooie deal hebt.
+1

Wettelijk gezien heb je recht op een gelijkwaardig product alleen is dat in alle redelijkheid momenteel gewoon niet te verkrijgen aangezien de 6990 veel beter is en de 6970 weer wat minder. Daartussen zitten wat betreft prestaties wat Nvidia kaarten maar die zijn voor jou dan weer geen optie ivm met eyefinity. Bovenstaande deal lijkt mij dan ook een uitstekende, en voor beide partijen redelijke oplossing van de situatie. Soms moet je dingen niet juridisch op willen lossen maar moet je gewoon met elkaar tot een oplossing komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
atlantisx schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:26:
Ik weet niet, maar de link die ik had neer gezet is toch echt een ATI AMD kaart. Art.-Nr.: JDXUW5 (AMD Radeon HD6870 X2 ) Ter illustratie van performance, In een benchmark thans. http://cdn5.tweaktown.com...ked_video_card_review.png (dit is wel een OC variant maar goed...)
Ik heb deze review even gevonden: http://www.guru3d.com/art...-radeon-hd-6870-x2-review
Hij is een beetje slechter dan de 5970 en soms een stuk beter. Echter is dat alles op een monitor getest, ik zal kijken of ik een test vind waar ze het in eyefinity testen. Ik heb namelijk een setup van 3x 1920*1200.

Maar echt lijkt echt wel een alternatief te zijn, echt bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:43:
Wettelijk gezien heb je recht op een gelijkwaardig product alleen is dat in alle redelijkheid momenteel gewoon niet te verkrijgen aangezien de 6990 veel beter is en de 6970 weer wat minder. Daartussen zitten wat betreft prestaties wat Nvidia kaarten maar die zijn voor jou dan weer geen optie ivm met eyefinity. Bovenstaande deal lijkt mij dan ook een uitstekende, en voor beide partijen redelijke oplossing van de situatie. Soms moet je dingen niet juridisch op willen lossen maar moet je gewoon met elkaar tot een oplossing komen :)
Ben het daar ook mee eens, maar ik weet niet of ik wel een 6990 wil hebben. Ik ben al eens eerder met Alternate in strijd geweest en ook het eerste telefoontje begon met "nou sorry meneer, maar meer dan die 373,70 kunnen wij u niet geven.". Ik wil een beetje zekerheid voor mij zelf, weten wat de rechten van mij maar ook van Alternate zijn. Die HD6870x2 kaart lijkt een goed alternatief zijn en ik ben zelfs verbaasd hoe goed de kaart in de ene review scoort.

Nu is het nog even checken wat de prestatie bij het gebruik van meerdere monitoren is en dan kan ik een keuze maken. Ik hoop dat de kaart die prestatie haalt want ik denk dat Alternate daar wel mee akkoord zou gaan, ze hebben mij immers al een duurdere kaart aangeboden en deze zou alleen maar 14 euro die Alternate erbij zou moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net een mail van Alternate binnen gekregen waar ze mij die kaart ook daadwerkelijk aanbieden. Ik ga nog een beetje vergelijken maar ik ben er best positief dat het deze gaat worden.

[Edit]
Overigens sorry voor de triple post :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi. Dit lijkt een technische zaak te worden waarbij de wil van beide partijen is getoond om eruit te komen. Even de email van Alternate afwachten had je een hoop typen in dit topic kunnen besparen ;)

Aangezien dit een technische discussie is geworden doe ik hem voor je op slot. :)

Vanaf hieronder was het een nieuw topic dat ik later gemerged heb met bovenstaande berichten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De situatie: het product is 1,5 jaar in gebruik geweest en stuk gegaan binnen de garantie periode van 2 jaar. Het product is via de winkel terug naar de fabrikant gegaan die het product niet meer wou repareren. Inmiddels is het product niet meer te koop. Er bestaat voor het toepassingsgebied waarvoor het gebruikt werd en ook oorspronkelijk gekocht werd blijkbaar alleen nog maar een hand vol alternatieven te bestaan. Deze alternatieven kosten net zo veel als destijds het gekochte product maar zijn natuurlijk boven de economische waarde, waardoor het product nu alleen nog maar 60% van de prijs waard is. De winkel wil mij nu alleen nog maar de 60% aan geld geven en niet het "minimaal gelijkwaardig product".

Er is nog meer gebeurd, er werd naar alternatieven gekeken en ik werd ook nog via de telefoon over testresultaten van een product belogen welk dat product als een geldig alternatief liet voordoen. Hierdoor ben ik een beetje kwaad geworden en wil precies weten wat mijn consumentenrecht is.

Mijn vraag is nu: Wat staat er in de wetten over het gelijkwaardig product. Is dit een recht van de klant en/of de recht van de verkoper? Hoe sterk is dit recht en zijn er alternatieven die de verkoper of de consument mag kiezen?

A.u.b. alleen maar antwoorden als je het ook echt weet. Dit gaat niet over moraal of goede wil, het gaat over mijn consumentenrecht. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Hadden anderen en ik van de week al antwoord op gegeven. Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1473743 |:(

[ Voor 5% gewijzigd door BadpunK op 26-09-2011 19:24 ]

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was mij nog niet helemaal duidelijk. Is dat mijn recht, kan ik daar op door vechten, of kan Alternate voor andere alternatieven kiezen?
Heb je misschien een link naar de wet en/of misschien een link naar een uitspraak van een rechter die hierover al eens een besluit heeft genomen?

Ik wil het voor mij zelf helemaal afgebakend hebben, zodat ik naar Alternate kan zeggen: dit is mijn recht en jullie moeten dat gaan waar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Vooruit ik zal deze keer mijn goede wil tonen en een url geven: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Laatst online: 22:59
Waarom zou je alles afgebakend willen zien?
Je kan ze toch gewoon mailen dat je dat product niet accepteer en of ze iets anders willen aanbieden??
Probeer gewoon in contact te treden..en met de webshop naar een oplossing te zoeken waar jij blij mee bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

denuz schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:37:
Je kan ze toch gewoon mailen dat je dat product niet accepteer en of ze iets anders willen aanbieden??
Probeer gewoon in contact te treden..en met de webshop naar een oplossing te zoeken waar jij blij mee bent..
Dat advies ik hem ook al gegeven in z'n vorige topic, blijkbaar is het iemand die recht wil forceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
denuz schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:37:
Heb ik al geprobeerd, ik heb zelfs een compromis aangeboden. Maar hoe dan ook ze willen het niet. Plus intussen hebben ze mij al belogen dus mijn vertrouwen dat het nu nog goed gaat komen door alleen maar te praten ligt erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:09
BadpunK schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:39:
[...]

Dat advies ik hem ook al gegeven in z'n vorige topic, blijkbaar is het iemand die recht wil forceren...
gevalletje 'onderste uit de kan'?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:40:
Heb ik al geprobeerd, ik heb zelfs een compromis aangeboden. Maar hoe dan ook ze willen het niet.
En wat is dat compromis dan? Je maakt het nu erg vaag maar wilt specifiek advies.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou even stoppen. Ik heb het op een aardige manier geprobeerd en veel gekeken naar wat de mogelijkheden zijn. Ik heb door een leugen van de medewerker van Alternate een product gekozen dat zeker NIET dergelijk werkt met eyefinity. Volgens hem was in de test van Tomshardware gezegd dat het wel dergelijk goed werkt met eyefinity.

Ik ben het gewoon zat. Dit is niet het eerste keer dat ik ontevreden geweest hoe Alternate met mij om ging, maar toch heb ik mijn goede wil laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:44:
Nou even stoppen. Ik heb het op een aardige manier geprobeerd en veel gekeken naar wat de mogelijkheden zijn.
Ik snap jouw frustratie, maar ik zou het tactischer brengen op Tweakers. Je vroeg om een url, die heb je gekregen. Hiervoor vroeg ik geen waardering of dank, maar ondertussen reageer je zo. Als je verder hulp wilt hebben of zien, dan zou ik het persoonlijk aanpakken.

Dat is alles wat ik te melden heb. Succes met je probleem met Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Heb zo'n beetje hetzelfde meegemaakt. Ik had toen ter tijd een video kaart gekocht welke moest werken op een iMac 27". Ze hadden mij een model gegeven met displayport wat via een klein converter kabeltje moest werken. Nou mooi niet dus ;). En terugnemen homaar (termijn van 7 dagen was verstreken door vakantie). Ik kon 5% korting krijgen. Heel simpel; alternate is leuk qua verkoop, maar als het om service gaat zijn ze gewoon bar slecht. Geen alternate meer voor mij in ieder geval. Ik zou zeggen; probeer er zoveel mogelijk uit te halen maar verwacht er niet teveel van ;). Recht hebben en recht krijgen is heel wat anders in Nederland helaas.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Tens schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:40:
[...]

gevalletje 'onderste uit de kan'?
Ik zou jou willen vragen of je wel eens te maken hebt gehad met callcenters/klantenservice van medium-sized/grotere bedrijven. Ze schuiven je over het algemeen heel makkelijk opzij en zijn in staat je compleet te negeren. Om daar in dat geval iets tegen in te kunnen brengen moet je erg sterk in je schoenen en recht staan. Daarom is het volstrekt logisch dat hij dit op een zodanige wijze probeert te verwezenlijken.

Zoals hij zelf ook al aangeeft (al had je dat niet kunnen weten toen je je bericht poste) Heeft hij al meerdere ervaringen gehad met Alternate, dus ga alsjeblieft niet meteen op de zeik tour, aangezien hij gegronde redenen heeft om actie te ondernemen.

[ Voor 0% gewijzigd door Ircghost op 26-09-2011 19:49 . Reden: Alinea gecreeërd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Laatst online: 22:59
Ircghost schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:49:
[...]

Ik zou jou willen vragen of je wel eens te maken hebt gehad met callcenters/klantenservice van medium-sized/grotere bedrijven. Ze schuiven je over het algemeen heel makkelijk opzij en zijn in staat je compleet te negeren. Om daar in dat geval iets tegen in te kunnen brengen moet je erg sterk in je schoenen en recht staan. Daarom is het volstrekt logisch dat hij dit op een zodanige wijze probeert te verwezenlijken.

Zoals hij zelf ook al aangeeft (al had je dat niet kunnen weten toen je je bericht poste) Heeft hij al meerdere ervaringen gehad met Alternate, dus ga alsjeblieft niet meteen op de zeik tour, aangezien hij gegronde redenen heeft om actie te ondernemen.
Alsof het verwijzen naar wetboeken/rechtsartikelen wel zin heeft bij zulke medewerkers.. Neeuh. Die mensen volgen ook maar instructies op, zolang ze dat doen, doen zij hun werk gewoon goed. Je moet daar doorheen zien te komen, en bij iemand belanden die je wel kan helpen. Die persoon hoef je de links naar wetboeken ook niet te laten zien, die is daarvan op de hoogte, en biedt de service als het goed is wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd onderste uit de kan proberen te halen, dat doet de andere partij ook. Niets mis mee als ik het mag zeggen.
Aftersales is bij de meeste bedrijven een draak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:09
Ircghost schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:49:
[...]

in de vorige topic die hier over ging heeft hij gemeld dat hem een redelijk alternatief geboden is.
Dat vindt hij nu blijkbaar niet meer.........vandaar. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56
In het uiterste geval kan de koop ontbonden worden, maar omdat je wel gewoon 1½ jaar van het product gebruik hebt kunnen maken heb je geen recht op volledige teruggave van het aankoopbedrag. Die 60% lijkt me dus op zich wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BadpunK schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:48:
[...]

Ik snap jouw frustratie, maar ik zou het tactischer brengen op Tweakers. Je vroeg om een url, die heb je gekregen. Hiervoor vroeg ik geen waardering of dank, maar ondertussen reageer je zo. Als je verder hulp wilt hebben of zien, dan zou ik het persoonlijk aanpakken.

Dat is alles wat ik te melden heb. Succes met je probleem met Alternate.
Het spijt mij, deze boodschap was niet aan jouw gericht. Naast de stress op werk, de mails en telefoontje van Alternate vandaag en het feit dat ik ook nog tussen PC en keuken heen en weer rende alleen maar om "onderste uit de kan" heeft mij tot die post verleid.

Ik ben dankbaar voor je hulp, dankbaar voor de link. Ik zit ook te kijken of ik ICT waarborg zal inschakelen. Dit heb ik al eens gedaan en aan hand van het resultaat daarvan ben ik niet helemaal overtuigt of ze nou helemaal neutraal zijn. Ik zal de weten even doorlezen en ook een persoon die ik ken en rechten(wel ICT recht..) heeft gestudeerd.

[Edit] foute qoute :o

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Tens schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:59:
[...]

in de vorige topic die hier over ging heeft hij gemeld dat hem een redelijk alternatief geboden is.
Dat vindt hij nu blijkbaar niet meer.........vandaar. 8)
Ah dat wist ik niet, dat veranderd de zaak wat betreft mijn reactie jegens jou. :)

Echter ik blijf wel bij mijn standpunt dat je de servicedesks goed moet aanpakken! Voorbeeldje: mijn versie van BC2 werkte niet goed en na een tijdje gesproken te hebben met gewone medewerkers die mij niet konden helpen omdat ze alleen maar standaard reacties gaven, begon ik wat meer juridisch te worden en werd ik overgeheveld (geëscaleerd) naar een senior die mij wel daadkrachtig kon helpen en dat ook heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ircghost schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:14:
[...]

Ah dat wist ik niet, dat veranderd de zaak wat betreft mijn reactie jegens jou. :)

Echter ik blijf wel bij mijn standpunt dat je de servicedesks goed moet aanpakken! Voorbeeldje: mijn versie van BC2 werkte niet goed en na een tijdje gesproken te hebben met gewone medewerkers die mij niet konden helpen omdat ze alleen maar standaard reacties gaven, begon ik wat meer juridisch te worden en werd ik overgeheveld (geëscaleerd) naar een senior die mij wel daadkrachtig kon helpen en dat ook heeft gedaan.
Kun je mij hier meer over vertellen?

Over dat alternatief dat ze hadden aangeboden: Het leek een goed alternatief te zijn. De medewerker heeft mij via telefoon(ik heb dit opgenomen) verteld op tomshardware een test gelezen te hebben waar ook in staat dat de kaart geen problemen met eyefinity heeft. Ik heb de kaart woensdag opgehaald ingebouwd en wou nu eigenlijk naar 2 maanden weer een beetje Bad Company 2 gaan spelen. En vanaf daar merkte ik echt dat dit niet kan. Het beeld werd in 2 stappen geupdate. Ik heb al een met OpenGL gewerkt en weet hoe het renderen in elkaar zit waardoor ik al een vermoeden had. Naar een beetje zoekwerk vandaag heb ik in het rage3d ook gevonden waardoor het komt. Voor het renderen van een eyefinity frame(6080x1200 in mijn geval) is er meer dan 1GB geheugen nodig. De kaart heeft wel dergelijk 2GB geheugen totaal maar omdat het gesplitst is in 2x1GB moet er voor elke frame 2keer gerendert worden. Dit resulteert uiteindelijk in een zichtbare er zozeer irriterende updaten van eerst de bovenste 600 pixels en dan pas de onderste 600 pixels dat het spelen onmogelijk word.

Vandaar dat het dus wel een alternatief leek maar dan toch geen alternatief was.
gambieter schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:43:
[...]

En wat is dat compromis dan? Je maakt het nu erg vaag maar wilt specifiek advies.
Ik had bij dat telefoontje al een beetje gepraat met de helpdesk, ik had het er over dat de kaart die ik intussen thuis had getest niet goed werkt met eyefinity en heb ook nog duidelijk gemaakt dat de andere medewerken gelogen had over het testresultaat. De nieuwe medewerker vertelde mij dus dat er geen andere opties zijn waarop ik antwoordde dat dit niet waar is en de HD6990 wel dergelijk dit aan kan.
Vervolgens kreeg ik de volgende leugen te horen, namelijk dat zij die kaart voor 700 euro verkopen, maar ik kende de prijs, namelijk 580 euro. Dan maakte ik het voorstel een compromis te maken, ik begon te vertellen HD6990 en betaal er nog wat bij en werd daar al onderbroken met "nee meneer".

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit het andere topic zeg de topic starter:

Eerste topic post:

De vraag in het kort:

En het verhaal erachter:
Ik heb bij Alternate in november 2009 een Sapphire HD5970 OC(~600 euro) gekocht, deze is stuk en door Alternate naar de fabrikant terug gestuurd welk hem niet wou repareren en Alternate een bedrag van ~350 euro terug heeft gegeven. Alternate wil mij nu alleen nog maar die ~350 euro terug geven waarmee ik echter geen vergelijkbaar product meer mee kan kopen, het enige product wat er nog verkocht word en vergelijkbaar of beter is, is een HD6990, prijskaartje >580 euro.

De meneer die ik aan de lijn kreeg heeft meteen even met een collega overlegt en een GTX 580 van Asus (434 euro) aangeboden. Maar er zijn 2 redenen dat ik dat aanbod niet kan aannemen. Ik heb een 3 monitoren setup en zou eyefinity weer willen gebruiken. Ten tweede gebruikt die kaart 3 sloten en zou dat niet passen. En ten laatste wil ik gewoon weer een ATI/AMD grafische kaart.

Post 2

Ik ben ook zelf even op zoek gegaan naar wat voor alternatieven er zijn en had ook nog iemand anders(#helpdesk IRC chat) gevraagd. Daaruit bleek dus een HD6990 het enig product te zijn die dus minimaal het zelfde kan dan de HD5970 en zelfs een stuk beter is.

Mijn vraag nu is dan hoe sterk is dat recht op een gelijkwaardig product? Zou Alternate mij een HD6990 als gelijkwaardig product moeten aanbieden of mag Alternate er ook voor kiezen dat niet te doen en het geldbedrag terug te storten?

------------------------------------------------------
Kortom de HD6990 is beter dan de HD5970, en die kost ook nog eens €250 meer dan wat ze je willen geven.
De GTX580 daar kan jij niks mee, maar het is wel een gelijkwaardig product.., het is een rot situatie, maar hun staan zo te zien volledig in hun recht.

Zelfde is als mijn 46inch plasma tv kapot gaat, ik heb nog 1 jaar garantie over, fabriek weigert te repareren, maar wil mij wel een 42inch plasma aanbieden, en ik weiger omdat hij 4 inch te klein is.
Ze hebben mij een product aangeboden, dat "gelijkwaardig" is (qua prijs etc ), dus hun hebben gedaan wat ze moeten doen.

Als ik jou was zou ik die GTX580 nemen, verkopen voor 400 en dan of 2x HD6950 in crossfire, of 200 bijleggen en de HD6990 kopen.
Of je neemt gewoon die €350 aan en leg wat bij voor een HD6990.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@felixkillercat
Ik heb die grafische kaart samen met een heel systeem gekocht, oftewel alle onderdelen en daar laten assembleren. Mijn doel bij de setup van de PC was altijd om voor 3 monitoren te gaan. Het heeft echter nog bijna een jaar geduurd tot een goedkope actieve displayport->DVI werd aangeboden en ik dus werkelijk een derde monitor kon aansluiten.

Gewoon door het feit dat ik gekozen heb voor een compleet systeem met dat doeleinde zie ik mij in mijn recht om ook nog steeds deze mogelijkheid te hebben. Ik heb iets gekocht dat voor mij iets moet doen wat het nu dus niet meer kan, dat moet alternate mij dan ook vergoeden want ik heb recht op een een gelijkwaardig product het de zelfde mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:28:
Kortom de HD6990 is beter dan de HD5970, en die kost ook nog eens €250 meer dan wat ze je willen geven. De GTX580 daar kan jij niks mee, maar het is wel een gelijkwaardig product.., het is een rot situatie, maar hun staan zo te zien volledig in hun recht.
[..]
Als ik jou was zou ik die GTX580 nemen, verkopen voor 400 en dan of 2x HD6950 in crossfire, of 200 bijleggen en de HD6990 kopen. Of je neemt gewoon die €350 aan en leg wat bij voor een HD6990.
Als ik z'n laatst posts in dat topic lees hebben ze hem, omdat 'ie een ATI kaart wilde hebben en dus met de GTX580 niet akkoord ging, een nette HD6870x2 aangeboden. Snap dit dan ook niet zo goed:
Voor het renderen van een eyefinity frame(6080x1200 in mijn geval) is er meer dan 1GB geheugen nodig. De kaart heeft wel dergelijk 2GB geheugen totaal maar omdat het gesplitst is in 2x1GB moet er voor elke frame 2keer gerendert worden. Vandaar dat het dus wel een alternatief leek maar dan toch geen alternatief was.
Want dat geheugenverhaal was bij je 6990 hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:41:
Want dat geheugenverhaal was bij je 6990 hetzelfde.
Wat bedoel je? Ik heb nooit eerder een uitspraak gemaakt over het ram. Ik heb een hele tijd met de HD5970 kunnen spelen tot dat hij dusdanig stuk is gegaan. Ik wist voor vandaag niet eens dat je 2GB nodig hebt en je anders tegen dit probleem aan loopt. Nu snap ik ook waarom er eyfinity6 varianten zijn met meet geheugen.

Volgens mij moet in de HD5970 en de HD6990 gewoon 1x2GB zitten, anders zou ik niet snappen waarom mijn HD5970 geen problemen had en de HD6870x2 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:40:
@felixkillercat
Ik heb die grafische kaart samen met een heel systeem gekocht, oftewel alle onderdelen en daar laten assembleren. Mijn doel bij de setup van de PC was altijd om voor 3 monitoren te gaan. Het heeft echter nog bijna een jaar geduurd tot een goedkope actieve displayport->DVI werd aangeboden en ik dus werkelijk een derde monitor kon aansluiten.

Gewoon door het feit dat ik gekozen heb voor een compleet systeem met dat doeleinde zie ik mij in mijn recht om ook nog steeds deze mogelijkheid te hebben. Ik heb iets gekocht dat voor mij iets moet doen wat het nu dus niet meer kan, dat moet alternate mij dan ook vergoeden want ik heb recht op een een gelijkwaardig product het de zelfde mogelijkheden.
Ik snap wel hoe jij denkt maar wat jij vindt veranderd niks aan wat HUN moeten doen.

Ik neem aan dat je deze link uit het vorige topic heb gelezen? KLIK

Ook zegt degene die deze link plaatse dit :

Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.

--------------------------------------

Hier wat jij als consument moet doen:

Wat zijn mijn rechten en plichten?
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.

Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Let op
Ontbinding van de koopovereenkomst is een middel dat eigenlijk pas aan de orde komt als de verkoper niet kan repareren of vervangen. Of dat dit niet van hem gevraagd kan worden. Het uitgangspunt is dat u eerst recht hebt op kosteloos herstel of vervanging.

U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Bijvoorbeeld als u uw televisie al een aantal jaren hebt kunnen gebruiken, en u krijgt een nieuwe. Maar dat kunt u zelf beslissen, zoals hierboven is uitgelegd bent u niet verplicht om daarmee akkoord te gaan.

Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen was het eerste topic weer open. :) Even een wonderlijke merge gedaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@feliskillercat
Nouwja, het is iets moeilijker. zoals de titel daar zegt "Uw rechten bij een product dat niet goed (ondeugdelijk) is" gaat het niet om garantie. Het recht op een deugdelijk product is een recht dat je zelfs naar je garantie hebt.
De 60% terug is de economische restwaarde als ik er voor kies om het koopcontract te ontbinden.

Het gaat dus nu om de garantie. Daarom vind ik de consuwijzer ook niet volledig genoeg en wou ik ook weten welke rechten ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:54:
[mbr]En toen was het eerste topic weer open. :) Even een wonderlijke merge gedaan dus. [/]
Bedankt dit zorgt voor veel meer duidelijkheid!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:49:
Wat bedoel je? Ik heb nooit eerder een uitspraak gemaakt over het ram. Ik heb een hele tijd met de HD5970 kunnen spelen tot dat hij dusdanig stuk is gegaan.
Je geeft aan dat de HD6870x2 niet voldoet omdat deze met 2x1GB geheugen tekort komt, maar de HD5970 en HD6990 (2GB) hebben exact dezelfde opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:54:
@feliskillercat
Nouwja, het is iets moeilijker. zoals de titel daar zegt "Uw rechten bij een product dat niet goed (ondeugdelijk) is" gaat het niet om garantie. Het recht op een deugdelijk product is een recht dat je zelfs naar je garantie hebt.
De 60% terug is de economische restwaarde als ik er voor kies om het koopcontract te ontbinden.

Het gaat dus nu om de garantie. Daarom vind ik de consuwijzer ook niet volledig genoeg en wou ik ook weten welke rechten ik heb.
Wat jij als individu vind doet er niet toe, ook jouw persoonlijke referentie kader doet er niet toe.
Dat jij het niet volledig vindt, dat is het probleem hier, dit hele garantie gebeuren is wettelijk vast gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:55:
[...]
Je geeft aan dat de HD6870x2 niet voldoet omdat deze met 2x1GB geheugen tekort komt, maar de HD5970 en HD6990 hebben exact dezelfde opstelling.
Ik zal dat even onderzoeken. Mogelijk nog even een mailtje naar Club3D en/of Powercolor sturen die de HD6870x2 blijkbaar in samenwerken hebben ontwikkeld.

@felixkillercat
Zie deze voorbeeldbrief even: http://www.consuwijzer.nl...binnen_de_garantieperiode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TS: gezien jouw werkelijke ervaringen met eyefinity en de verhalen op rage3d (oid) kun je duidelijk onderbouwen dat de eyefinity opstelling an sich wel werkt, maar dat het voor jou niet werkt icm BC2. Pak je telefoon en neem een filmpje van BC2 zoals jij dat ziet en laat dit aan hun zien. Vervolgens geef je aan dat die kaart voor jou dus geen gelijkwaardig product is (waar je achter bent gekomen nadat je het advies van een medewerker hebt opgevolgd) en vraag je naar de mogelijkheden om een betere kaart te krijgen. Echter, hierbij mag je zelf ook wel wat water bij de wijn doen en gewoon een deel bijbetalen indien nodig. Vriendelijkheid is troef :)
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:55:

Bedankt dit zorgt voor veel meer duidelijkheid!!!
U vraagt, wij draaien ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:32
Een winkel kan wellicht nog wat met de BTW schuiven in zo'n garantie-situatie. Op die prijs zou de kaart BTW-vrij 487 euro komen. En dan is het met wat onderhandelen wellicht wat makkelijker om tot een akkoord te komen.

Ik zeg niet dat het zo werkt, maar je kunt het altijd proberen. In die 487 zit ook nog eens een (kleine) winstmarge opgenomen en met een insteek als "er hoeft toch niet nogmaals verdient te worden aan de problemen die ik ondervind?" kom je misschien ook voorruit.

Ik verwacht niet dat ze kostenloos die 580 euro kaart zullen leveren dus ook zelf een beetje water bij de wijn is mijn advies.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eerlijk zijn, ik begin nu een beetje moe te worden ( slaap + dit onderwerp ), maar probeer het eens vanuit het perspectief van Alternate te zien.
Ik snap dat het moeilijk is om buiten je eigen referentie kader te gaan denken, maar het maakt wel duidelijk waarom hun doen wat hun doen.

Als jij er als consument niet akkoord mee kan/wil gaan, dan is dat jouw probleem.
Als jij die brief aan Alternate stuurt en dan ook hopelijk enigszins volledig invult, moet je het niet gek vinden dat hun dit weigeren.

Oh en by the way, heb jij die HD5970 ooit eens qua instellingen veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:00:
@TS: gezien jouw werkelijke ervaringen met eyefinity en de verhalen op rage3d (oid) kun je duidelijk onderbouwen dat de eyefinity opstelling an sich wel werkt, maar dat het voor jou niet werkt icm BC2. Pak je telefoon en neem een filmpje van BC2 zoals jij dat ziet en laat dit aan hun zien. Vervolgens geef je aan dat die kaart voor jou dus geen gelijkwaardig product is (waar je achter bent gekomen nadat je het advies van een medewerker hebt opgevolgd) en vraag je naar de mogelijkheden om een betere kaart te krijgen. Echter, hierbij mag je zelf ook wel wat water bij de wijn doen en gewoon een deel bijbetalen indien nodig. Vriendelijkheid is troef :)
Ik weet niet of dat wel lukt het oog ziet anders dan een camera, maar ik zal het in ieder geval proberen, Zaterdag faalde mijn mobieltje nog om te starten met filmen(sgs2, fullhd@30fps dus als het te zijn is dan wel op dat filmje), ik moet even kijken waarom. Ik had zelfs de medewerker naar mij thuis uitgenodigd om het even live te zien en had het via de mail ook van de technische kant best makkelijk maar uitgebreid uitgelegd nadat ik het antwoord kreeg dat het waarschijnlijk een softwarefout is en ik Windows opnieuw moet installeren.

En ja, vriendelijkheid is de key, en daarmee heb ik het tot nu ook geprobeerd. Alleen mijn laatst gesprek kan een beetje ontevreden en iets boos overgekomen zijn. Ik had ook de hele tijd informele mails geschreven en was ook dankbaar dat de medewerker voor mij mogelijkheden had gezocht. Maar nu heb ik het even formeel gehouden, vooral want ik een duidelijk antwoord wou hebben, namelijk de link naar de review op tomshardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:10:
[...]

Ik weet niet of dat wel lukt het oog ziet anders dan een camera, maar ik zal het in ieder geval proberen, Zaterdag faalde mijn mobieltje nog om te starten met filmen(sgs2, fullhd@30fps dus als het te zijn is dan wel op dat filmje), ik moet even kijken waarom. Ik had zelfs de medewerker naar mij thuis uitgenodigd om het even live te zien en had het via de mail ook van de technische kant best makkelijk maar uitgebreid uitgelegd nadat ik het antwoord kreeg dat het waarschijnlijk een softwarefout is en ik Windows opnieuw moet installeren.

En ja, vriendelijkheid is de key, en daarmee heb ik het tot nu ook geprobeerd. Alleen mijn laatst gesprek kan een beetje ontevreden en iets boos overgekomen zijn. Ik had ook de hele tijd informele mails geschreven en was ook dankbaar dat de medewerker voor mij mogelijkheden had gezocht. Maar nu heb ik het even formeel gehouden, vooral want ik een duidelijk antwoord wou hebben, namelijk de link naar de review op tomshardware.
Gebruik het programma FRAPS, daarmee kan je 30 seconden clips opnemen en ook screenshots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:10:
Ik zal eerlijk zijn, ik begin nu een beetje moe te worden ( slaap + dit onderwerp ), maar probeer het eens vanuit het perspectief van Alternate te zien.
Ik snap dat het moeilijk is om buiten je eigen referentie kader te gaan denken, maar het maakt wel duidelijk waarom hun doen wat hun doen.

Als jij er als consument niet akkoord mee kan/wil gaan, dan is dat jouw probleem.
Als jij die brief aan Alternate stuurt en dan ook hopelijk enigszins volledig invult, moet je het niet gek vinden dat hun dit weigeren.

Oh en by the way, heb jij die HD5970 ooit eens qua instellingen veranderd?
Ik heb die brief nooit opgestuurd, het toont alleen maar aan dat garantie en recht op deugdelijk product iets anders is.

En wat bedoel je met instellingen verandert? Ik heb in catalyst dergelijk instellingen verandert, het stond eigenlijk bijna alles op kwaliteit en bij de HD6870x2 heb ik van alles geprobeerd, van preformance en kwaliteit tot het programma moet zelfs kiezen.
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:12:
[...]

Gebruik het programma FRAPS, daarmee kan je 30 seconden clips opnemen en ook screenshots maken.
Ik kan je nu al vertellen dat fraps zijn frames pas trekt nadat de 2 renderloops gemaakt zijn, hierdoor zou het frapsfilmpje er uit zien alsof er niets aan de hand is.
[Edit] hmmmm misschien is dit wel mogelijk, ook al heb ik erg weinig hoop. Screenshot werken niet dat zal er aan liggen dat windows probeerd het beeld te trekken uit het geheugen van de grafische kaart, maar hier alleen maar de helft aanwezig is en een fout optreed. Het zou dus mogelijk zijn dat als ik fraps ook alleen maar een lege video zal krijgen, ik zal het even testen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:18:
[...]

Ik heb die brief nooit opgestuurd, het toont alleen maar aan dat garantie en recht op deugdelijk product iets anders is.

En wat bedoel je met instellingen verandert? Ik heb in catalyst dergelijk instellingen verandert, het stond eigenlijk bijna alles op kwaliteit en bij de HD6870x2 heb ik van alles geprobeerd, van preformance en kwaliteit tot het programma moet zelfs kiezen.

[...]

Ik kan je nu al vertellen dat fraps zijn frames pas trekt nadat de 2 renderloops gemaakt zijn, hierdoor zou het frapsfilmpje er uit zien alsof er niets aan de hand is.
Lees nu eerst eens rustig wat er word geschreven, ik schreef : Als jij die brief aan Alternate stuurt en dan ook hopelijk enigszins volledig invult, moet je het niet gek vinden dat hun dit weigeren.

En over dat hele fraps gebeuren, download die meuk gewoon, check of je de settings kan veranderen, maak één testfilmpje.
Nu weet ik zo 123 niet hoe het probleem heet, maar als het "tearing" is dan moet je eens proberen of je VSYNC aan kan zetten, of verlaag de refresh rate ( 60>59 hz )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:23:
Nu weet ik zo 123 niet hoe het probleem heet, maar als het "tearing" is dan moet je eens proberen of je VSYNC aan kan zetten, of verlaag de refresh rate ( 60>59 hz )
Het draait makkelijk op 60 FPS, vsync aan of uit maakt geen verschil. Het is zeker geen tearing, den minsten geen FPS tearing, maar misschien kun je dit wel "no enough RAM tearing" noemen ;)
Ik zou een test programma kunnen schrijven die helemaal geen probleem met 'FPS' tearing zou hebben, die dan op verschillende resoluties laten runnen om te bewijzen dat het pas bij hogere resolutie tot dit probleem komt. Maar dat is wel werk en kost tijd die ik niet heb.

En je "als" zin kan ook zo opgevat worden zoals ik dat heb gedaan. Maar nu snap ik wat je bedoeld, neem het me a.u.b. niet kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:30:
[...]

Het draait makkelijk op 60 FPS, vsync aan of uit maakt geen verschil. Het is zeker geen tearing, den minsten geen FPS tearing, maar misschien kun je dit wel "no enough RAM tearing" noemen ;)
Ik zou een test programma kunnen schrijven die helemaal geen probleem met 'FPS' tearing zou hebben, die dan op verschillende resoluties laten runnen om te bewijzen dat het pas bij hogere resolutie tot dit probleem komt. Maar dat is wel werk en kost tijd die ik niet heb.

En je "als" zin kan ook zo opgevat worden zoals ik dat heb gedaan. Maar nu snap ik wat je bedoeld, neem het me a.u.b. niet kwalijk.
Dat was Auti mode die nog aanstond :P , maar kan je het probleem eens duidelijk beschrijven, en als mogelijk een screenshot van je BC2 settings laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik zal als het nodig is trachten je te helpen met het juridisch bespreken van de zaak, maar laten we eerst even kijken naar de technische aspecten van de zaak. Overigens de redenen dat ik problemen had met BC2 waren van geheel andere aard, namelijk het random crashen van de pc tijdens multiplayer.. dus kan dat niet echt gebruiken. Dat ligt ook nog eens aan het spel i.c.m. hardware versus hardware i.c.m. spel (wat jij hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ircghost schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:35:
Ik zal als het nodig is trachten je te helpen met het juridisch bespreken van de zaak, maar laten we eerst even kijken naar de technische aspecten van de zaak. Overigens de redenen dat ik problemen had met BC2 waren van geheel andere aard, namelijk het random crashen van de pc tijdens multiplayer.. dus kan dat niet echt gebruiken. Dat ligt ook nog eens aan het spel i.c.m. hardware versus hardware i.c.m. spel (wat jij hebt).
Die crashes zijn heel normaal en je kunt het voorkomen door je setting bestand op een bepaalde manier aan te passen. Lang geleden, maar volgens mij was het directx op dx9 of dx10 forcen en bloom uit te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb het probleem nu niet meer :) Het is al een tijdje geleden dat BC2 is uitgekomen he! ;) Maar goed laten we het hier niet over hebben aangezien het om Niroko zijn probleem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ircghost schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:45:
Ik heb het probleem nu niet meer :) Het is al een tijdje geleden dat BC2 is uitgekomen he! ;) Maar goed laten we het hier niet over hebben aangezien het om Niroko zijn probleem gaat.
Hartstikke bedankt dat je me wil gaan helpen, maar een lullig vraagje, wil je me niet met mij over mij in de 3e persoon praten? :P

[Edit] Even geen antwoorden voor mij, ik ga het eens proberen te filmen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat probleem van BC2 nu met de HD6870x2?

Zo ja, het is namelijk zo dat de Texture Fillrate van de HD5970 hoger is dan die van de HD6870x2, 58GTexels/s vs 50.4 GTexels/s

HD5970
Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1141/5970_gpuz.jpg

HD6870x2
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/graphics/powercolor-radeon-hd6870x2/16_pc687x2_gpu-z.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo net Bad Company 2 met fraps even gerund. Filmen kan niet, hij start wel maar slaat geen bestand op. Er is wel iets anders opmerkelijks: met vsync aan laat fraps 24 FPS zien en met vsync uit 29FPS. Alle settings staan op het laagst mogelijk, behalve de resolutie staat op het hoogst mogelijk. Dit heet dus dat de frame daadwerkelijk in 2 stappen gerendert word. Ik heb ook iets gefilmd waar je dus duidelijk kunt zien waar de frame gesplitst is.

Ik zal eens even dat filmpje knippen en online zetten.

Foto van de bc2 instellingen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Niroko.

Met welke videokaart is dit nu ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:15:
@ Niroko.

Met welke videokaart is dit nu ????
HD6870x2, de HD5970 is stuk volgens de fabrikant en heeft deze niet terug gestuurd naar Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:17:
[...]

HD6870x2, de HD5970 is stuk volgens de fabrikant en heeft deze niet terug gestuurd naar Alternate.
Heeft de fabrikant ook duidelijk aangegeven wat er nu precies niet goed werkt of kapot is?
Heeft Alternate jou gevraagd om aan te tonen dat het defect niet door jouw schuld tot stand is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:57:
[...]

Wat jij als individu vind doet er niet toe, ook jouw persoonlijke referentie kader doet er niet toe.
Dat jij het niet volledig vindt, dat is het probleem hier, dit hele garantie gebeuren is wettelijk vast gelegd.
De wet laat alleen ook ruimte voor nuances en goh percepties en opvattingen daarvan. Anders hadden we ook geen rechters nodig.

Ik heb je reeds per dm aangegeven dat je er nog al eens naast zit.

Wat gelijkwaardig is, is per situatie anders. Iemand die enkel meer fps wil op een single monitor is makkelijker op weg geholpen dan de TS in deze situatie. Dat doet er echter niets aan af dat ook de TS een passende oplossing moet worden geboden.

Je eerdere voorbeelden zijn niet echt steekhoudend en zeker niet iets wat wettelijk is zoals jij daar stelt.

Als TS aangeeft dat bepaalde mogelijkheden geen optie zijn voor hem (en naar het lijkt dit aan te kunnen gaan tonen), dan is het aan de winkel om daar iets op te verzinnen.

En met er naast zitten bedoel ik dit:
Kortom de HD6990 is beter dan de HD5970, en die kost ook nog eens €250 meer dan wat ze je willen geven.
De GTX580 daar kan jij niks mee, maar het is wel een gelijkwaardig product.., het is een rot situatie, maar hun staan zo te zien volledig in hun recht.

Zelfde is als mijn 46inch plasma tv kapot gaat, ik heb nog 1 jaar garantie over, fabriek weigert te repareren, maar wil mij wel een 42inch plasma aanbieden, en ik weiger omdat hij 4 inch te klein is.
Ze hebben mij een product aangeboden, dat "gelijkwaardig" is (qua prijs etc ), dus hun hebben gedaan wat ze moeten doen.
In voorbeeld 1 kijk je kennelijk puur naar de prijs en prestaties, terwijl het de ts om de aansluitingen en prestaties gaat waarom ie juist voor product x had gekozen. Dan is een snellere kaart an sich geen passende oplossing.

In voorbeeld 2 drijf je weer op de prijs. Misschien koopt iemand een tv wel vanwege het formaat, wat mij niet raar lijkt.

In beide gevallen hoeft iemand helemaal niet akkoord te gaan en valt prima te betwisten dat hetgeen wordt aangeboden niet gelijkwaardig is.

[ Voor 34% gewijzigd door Paulus0013 op 26-09-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:26:
[...]

Heeft de fabrikant ook duidelijk aangegeven wat er nu precies niet goed werkt of kapot is?
Heeft Alternate jou gevraagd om aan te tonen dat het defect niet door jouw schuld tot stand is gekomen?
Nee en er klopt nog iets niet.

Ik ben met de kaart naar Alternate gegaan om het te laten repareren. Al erg snel heb ik een mail binnen gehad dat zij de kaart getest hadden en dat hij niet goed werk en ze hem naar de fabrikant opsturen. Tot hier was nog alles in orde. Ik had ook meteen met de service medewerker dat ik hooguit 8 weken moest wachten en voor die tijd geen vervangend product krijg. Ik heb dan niet meer van Alternate gehoord en had het veel te druk. Vorige week vrijdag zijn de 8 weken afgelopen dus heb ik even gebeld om eens na te vragen.

*klantnummer doorgeven* "ik zal het even voor u navragen" *trendy muziekje* "Bedankt voor het wachten meneer, ik heb het even voor u na gevraagd. Wij hebben een krede(??) bedrag van de fabrikant gekregen van 373 euro en 70 cent. Die kunnen wij aan u overmaken of u kunt daarvoor een ander product uitkiezen."

Er werd mij dus helemaal niets over gemeld dat de status is verandert, maar blijkbaar heeft Alternate al het geld van de fabrikant incasseert zonder mij te vragen. Ik had dus geen mogelijkheid meer om het van derden te laten repareren en Alternate hiervoor de rekening te sturen. Over wie schuld is heeft geen medewerker van Alternate iets gezegd. Ook op mijn statements die ik aan de telefoon heb gemaakt over dat ik niet schuld ben kwam geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:41:
[...]

Nee en er klopt nog iets niet.

Ik ben met de kaart naar Alternate gegaan om het te laten repareren. Al erg snel heb ik een mail binnen gehad dat zij de kaart getest hadden en dat hij niet goed werk en ze hem naar de fabrikant opsturen. Tot hier was nog alles in orde. Ik had ook meteen met de service medewerker dat ik hooguit 8 weken moest wachten en voor die tijd geen vervangend product krijg. Ik heb dan niet meer van Alternate gehoord en had het veel te druk. Vorige week vrijdag zijn de 8 weken afgelopen dus heb ik even gebeld om eens na te vragen.

*klantnummer doorgeven* "ik zal het even voor u navragen" *trendy muziekje* "Bedankt voor het wachten meneer, ik heb het even voor u na gevraagd. Wij hebben een krede(??) bedrag van de fabrikant gekregen van 373 euro en 70 cent. Die kunnen wij aan u overmaken of u kunt daarvoor een ander product uitkiezen."

Er werd mij dus helemaal niets over gemeld dat de status is verandert, maar blijkbaar heeft Alternate al het geld van de fabrikant incasseert zonder mij te vragen. Ik had dus geen mogelijkheid meer om het van derden te laten repareren en Alternate hiervoor de rekening te sturen. Over wie schuld is heeft geen medewerker van Alternate iets gezegd. Ook op mijn statements die ik aan de telefoon heb gemaakt over dat ik niet schuld ben kwam geen antwoord.
Daar klopt inderdaad iets niet, dit is iets waarmee je dus naar een geschillencommissie zou kunnen gaan.

Dit is van de Alternate website: KLIK

Fabrieksgarantie

Gedurende de garantieperiode, en soms ook daarna nog, bieden sommige fabrikanten services aan die u meer te bieden hebben dan de wettelijke garantie en welke onafhankelijk van de wettelijke garantie worden geleverd.

In het bijzonder bij hoogwaardige producten is dit steeds vaker het geval. Monitoren, printers en digitale camera´s zijn voorbeelden van producten waarvan steeds meer fabrikanten direct aan de eindgebruiker service verlenen. De voorwaarden voor de toegang tot deze service zijn vaak gunstiger dan die bij het verkrijgen van alleen de wettelijke garantie.

Let u erop:
In de regel is de fabrikant, of een speciaal voor deze producten door de fabrikant aangewezen servicebedrijf, uw aanspreekpartner voor deze service en niet de verkoper. De afhandeling van garantie verloopt in deze gevallen dan ook direct via de fabrikant of het servicebedrijf. Meer informatie over fabrieksgarantie vindt u in onze aanwijzingen voor directe service van fabrikanten. Door de afhandeling van de garantieclaim direct via de fabrikant te laten verlopen verkort u de tijd dat u uw product moet missen vaak aanzienlijk.

Enkele fabrikanten bieden een fabrieksgarantie die langer is dan de wettelijke garantieperiode. Indien gewenst kunnen wij de afhandeling van een beroep op de fabrieksgarantie van u overnemen. Mocht u van deze mogelijkheid gebruik willen maken, neem dan contact op met onze klantenservice.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voordat je daarmee naar een geschillencommissie zoals de Consumentenbond gaat zou ik eerst even zorgen dat je de voorwaarden doorleest van Alternate. Probeer daarbij te zoeken naar vermeldingen dat zij, wanneer je een reperatie bij hen aanvraagt, bij onvermogen tot reparatie zij automatisch zullen overgaan op het overmaken van geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ircghost schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:48:
Voordat je daarmee naar een geschillencommissie zoals de Consumentenbond gaat zou ik eerst even zorgen dat je de voorwaarden doorleest van Alternate. Probeer daarbij te zoeken naar vermeldingen dat zij, wanneer je een reperatie bij hen aanvraagt, bij onvermogen tot reparatie zij automatisch zullen overgaan op het overmaken van geld.
ICT waarborg is toch de geschillencommissie van Alternate? Ook al ben ik niet meer van ICT waarborgs neutraliteit erg overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:51:
[...]

ICT waarborg is toch de geschillencommissie van Alternate? Ook al ben ik niet meer van ICT waarborgs neutraliteit erg overtuigd.
Persoonlijk zou ik een duidelijk overzicht maken, met de stappen die jij hebt ondernomen + die Alternate heeft ondernomen , bij die stappen de onduidelijkheden aankaarten, en vervolgens de gevolgen van die acties.

Of ze neutraal zijn dat weet je pas als je het hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
Ik weet niet hoor maar een kaart die Eyefinity support, en een kaart die dit niet doet lijkt me niet echt vergelijkbaar. Als mijn 50-inch TV kapot gaat, en zij komen met een top 32-inch model dan is dat echt niet vergelijkbaar. Een klant moet iets vergelijkbaars terug krijgen, wat dus dezelfde functies moet hebben, en dat hebben de aanbiedingen van Alternate simpel niet.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:54:
[...]

Persoonlijk zou ik een duidelijk overzicht maken, met de stappen die jij hebt ondernomen + die Alternate heeft ondernomen , bij die stappen de onduidelijkheden aankaarten, en vervolgens de gevolgen van die acties.

Of ze neutraal zijn dat weet je pas als je het hebt geprobeerd.
Ik had al eens een geschil met Alternate, toen had ik niets opgenomen en geen getuigen bij me gehad waardoor ik niets kon bewijzen. Het ging over een gewiste SSD na een reparatie, ik had de servicemedewerker bij het inleveren van de PC verteld dat ik geen backup meer kon maken maar toch snel mijn pc weer nodig had. De medewerker heeft mij verzekert dat niets kan gebeuren als hij het er maar bij zet. een paar dagen later, PC ophalen, SSD formated(SSD+trim valt niet te herstellen). Daarmee naar ICT waarborg gegaan die mij niet hebben kunnen helpen. Nou die verwezen mij net zo naar de algemene voorwaarde dat Alternate niet voor verloren data op magnetische opslag te verantwoorden is. En wie de techniek van de SSD's kent weet dat deze niet magnetisch werken.
Ik heb het er toen maar bij laten zitten.

@Ircghost: heb je daar iets aan?
8.
Eigendomsvoorbehoud

Wij behouden de eigendom voor zolang de koop niet volledig is betaald. Op onze reparatieopdrachten geven wij een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de door u ter reparatie aangeboden artikelen, zodat uw eigendomsrechten niet in het geding zijn wanneer het reparatiebedrijf waar uw artikelen net op dat moment staan, failliet zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate neemt wel vaker een loopje althans probeert een loopje te nemen met de rechten van de consumentkoper. Laatst hier ook een topic (Garantie MSI GTX570 geweigerd op basis van user abuse) waarin in ze iemand voor honderden euro's hebben geprobeerd te duperen door zich te verschuilen achter een niet onderbouwde verklaring van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:01:
[...]

Ik weet niet hoor maar een kaart die Eyefinity support, en een kaart die dit niet doet lijkt me niet echt vergelijkbaar. Als mijn 50-inch TV kapot gaat, en zij komen met een top 32-inch model dan is dat echt niet vergelijkbaar. Een klant moet iets vergelijkbaars terug krijgen, wat dus dezelfde functies moet hebben, en dat hebben de aanbiedingen van Alternate simpel niet.
Performance wijs zijn ze te vergelijken, maar qua aansluitingen niet, maar als dat aansluitingen probleem niet bekent is bij de medewerker die het aanbod doet, dan is niet meer dan een logisch aanbod.

In het geval dat ze jou geen geld willen geven en dat jouw 50inch niet meer leverbaar is, en dat bij de nieuwere modellen deze maat en groter ook niet meer voorkomt, wat moeten ze dan doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:06:
[...]

In het geval dat ze jou geen geld willen geven en dat jouw 50inch niet meer leverbaar is, en dat bij de nieuwere modellen deze maat ook niet meer voorkomt, wat moeten ze dan doen?
Een 52inch TV aanbieden, dat is minimaal een gelijkwaardig product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:09:
[...]

Een 52inch TV aanbieden, dat is minimaal een gelijkwaardig product.
En als die TV er zou zijn wat nu als deze 2 maal duurder is dan het defecte product ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:10:
[...]

En als die TV er zou zijn wat nu als deze 2 maal duurder is dan het defecte product ? :P
Precies die vraag had ik dus ook. En ja ook dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens dat papier gelezen voor de reparatie overeenkomst:
"Over de voortgang wordt u via e-mail op de hoogte gehouden"

Er staat verder niets over onvermogen of over geld vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:13:
[...]

Ik zou zeggen leg je vraag eens voor aan Arnoud Engelfriet: http://www.arnoud.engelfriet.net/contact-arnoudengelfriet/

Niet die vraag van de TV natuurlijk maar van jouw zaak ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:13:
[...]

Maar dan is de vraag beschouwen hun dit als een gelijkwaardig product, + de vraag was het langer of korter dan 6 maanden in gebruik zonder problemen.
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:16:
Ik heb nog eens dat papier gelezen voor de reparatie overeenkomst:
"Over de voortgang wordt u via e-mail op de hoogte gehouden"

Er staat verder niets over onvermogen of over geld vermeld.
En dit is dus ook iets wat je mee kan nemen als argument.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:17:
[...]

Ik zou zeggen leg je vraag eens voor aan Arnoud Engelfriet: http://www.arnoud.engelfriet.net/contact-arnoudengelfriet/

Niet die vraag van de TV natuurlijk maar van jouw zaak ;).
Ik weet niet of ICT recht nou echt van toepassing is, het toch meer om handel en het consumentenrecht.

Dat met de SSD gaat wel om ICT recht, maarja als je naar de geschillencommissie bent geweest kun je dat niet nog eens gaan oppakken. Bovendien is dat al over een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:27:
[...]

Ik weet niet of ICT recht nou echt van toepassing is, het toch meer om handel en het consumentenrecht.

Dat met de SSD gaat wel om ICT recht, maarja als je naar de geschillencommissie bent geweest kun je dat niet nog eens gaan oppakken. Bovendien is dat al over een jaar geleden.
Hij zit ook goed in het consumentenrecht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:02
Om maar even terug te komen op de TS:

1.
De vraag in het kort:

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij betreft het een 1 jarige garantie en moet je nu rekenen op coulance van Sapphire en Alternate. Op basis van de garantieregels kun je niks doen. Als het 2 jaar is is het natuurlijk een ander verhaal.

Hoe lullig het ook is, maar de core van de nieuwe serie is gewoon 15% sneller en daarbij is een 5970 een dubbele 5850, en geen dubbele 5870. Technologisch gewijs is dat dus een nadeel ten opzichte van jou aangezien de 5970 tweemaal een minder sterke core gebruikt (de 6990 gebruik 2x topmodel, de 5970 2x downgraded topmodel, namelijk 5850) wat uitkomt op een verschil van zo'n 25 procent prestatie per core, dus dat loopt x2 nog wel hoog op, tot 33%. Dus je staat gewoon 33% in het nadeel. En dan klinkt 373,70 nog best aantrekkelijk, want dat is ongeveer 66% van een 6990. Prestatiegewijs is het aangebode geld een redelijke tegemoetkoming, hoe lullig ik het ook voor je vind en hoe erg ik de teleurstelling in Alternate van jou kan begrijpen, ze staan volledig in hun recht en 373,70 is een gelijkwaardige prijs.

De meneer die ik aan de lijn kreeg heeft meteen even met een collega overlegt en een GTX 580 van Asus (434 euro) aangeboden. Maar er zijn 2 redenen dat ik dat aanbod niet kan aannemen. Ik heb een 3 monitoren setup en zou eyefinity weer willen gebruiken. Ten tweede gebruikt die kaart 3 slot en zou dat niet passen. En ten laatste wil ik gewoon weer een ATI/AMD grafische kaart.

1. http://www.nvidia.com/obj...-surround-technology.html
2. vraag dan of deze een optie is. kost evenveel.

Kortom, wat zij je aanbieden is niet in de strijd met de regels en je zult met ICT waarbord en een justitieel geschil niks opschieten; dit is wat ze je kunnen en moeten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naarden 4ever schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:31:
Om maar even terug te komen op de TS:
My point exactly, dit is dus wat ik ook zeg, bedankt voor het delen!

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:02
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:37:
[...]

My point exactly, dit is dus wat ik ook zeg, bedankt voor het delen!
Np, formuleren en concluderen is ook (g)een vak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@naarden 4ever
Nou het zijn 2 jaar garantie. De helpdesk medewerkers hebben vaak genoeg gezegd "maar meneer uw garantie zal in anderhalve maand aflopen", terwijl de kaart ook al 2 maanden buiten mijn bezit is..

Over surround, daar heb je blijkbaar 2 kaarten voor nodig.
http://www.nvidia.com/obj...-system-requirements.html

Ik lees ook steeds weer terug dat je aan een nvidia kaart alleen maar 2 monitoren kan aansluiten, behalve aan een aantal niet officiële kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:30:
[...]

Hij zit ook goed in het consumentenrecht ;).
Okey bedankt, ik zal mijn spullen wel even samenvatten en naar hem opsturen. Eens zien wat er van terug komt :)
Pagina: 1 2 Laatste