[Intertoys] Qware 7" Pro 2 & 3 Tablet

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 107.576 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Mijn USB-verloopkabeltje miste enkele doorverbindingen (data en ID). Dat werkt dus niet.

2) Mijn tablet liep opeens in 10 uur helemaal leeg door "mobiel stand-by". Wat is dat nu weer? En er is geen 'vliegmodus' om 'mobiel' uit te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om van een fotocamere de foto's over te zetten op de tablet via een usb kabeltje of moet ik het sdkaartje in een usb-stick doen. Hoe zet ik het dan evt. op het interne geheugen van de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
Testje gedaan voor de accu-duur: wi-fi uit en de Aldiko e-reader aan op minst heldere scherm, dat is zeker
s-avonds prima te doen. Accu ging zó lang mee dat ik het over twee dagen heb moeten uitsmeren!
Meer dan 4 1/2 uur, dat is toch prima!

Tablet toonde dialoog dat adapter moest worden aangesloten en toen kon ik naar energiebeheer (?) waar precies getoond werd hoe lang de accu het uithield en waar het verbruik aan 'op' was gegaan.
Zeer informatief, maar vreemd genoeg kan ik die info nergens meer vinden nu ik er nog eens naar wil kijken. Weet iemand die te vinden?

Vreemd ook dat na een herstart die Aldiko app nergens te vinden was, ook zoeken leverde niets op.
Tablet herstart en toen was de app weer terug, dat moet niet te vaak gebeuren, programma's die spontaan verdwijnen.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik ben momenteel in het bezit van twee 7" Pro3 ben er tot nog toe redelijk tevreden over, ervaar zo af en toe wel wat bugs met het touchscreen, klik je in het midden en kiest hij iets ergens anders op het scherm, soms erg storend. Ik draai momenteel nog de meegeleverde firmware.

Ik heb heb gisteren een van de 2 tablets terug moeten brengen omdat die constant in alle apps uit zichzelf terug ging naar het home scherm, erg vreemd.

Verder ervaar ik hier en daar nogal eens wat freezes en loopt het geluid vaak out of sync in avi bestanden, terwijl 720p mkv's dan weer wel prima lopen. In Rockplayer crasht hij dan ook nogal eens wanneer ik software decoding gebruik om het out of sync geluid te voorkomen..

Verder nog een vraagje,
Wat zijn de verschillen tussen de standaard firmware en de nieuwste versie op de QWare website?

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:15:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om van een fotocamere de foto's over te zetten op de tablet via een usb kabeltje of moet ik het sdkaartje in een usb-stick doen. Hoe zet ik het dan evt. op het interne geheugen van de tablet.
Dat gaat redelijk gemakkelijk: SD kaart van camera in SD-Card Reader, die aansluiten via het usb verloopkabeltje op de miniUSB aansluiting van de tablet. Volume wordt gemount op /mnt/usbhost1 en te zien via allerlei file managers. Ik gebruik zelf File Expert omdat je daar naast een 'select all' optie ook de mogelijkheid hebt individueel bestanden aan/uit te zetten. Je kopieert dan de bestanden in de DCIM map en plakt ze ergens op interne geheugen. Er zijn ongetwijfeld vele andere file managers die dat kunnen.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7004/6545176359_66b57fa809.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:45
Vandaag zijn de cover keyboard binnen gekomen die compatabel zijn voor de Pro 2 en zowel de Pro 3! voor de 7INCH!

Vanaf volgende week 7 en 10 inch PRO 3 op voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:16:
De Muziek player bij mij doet het gewoon zoals ie het hoort te doen.
Ik denk dat ik toch al een andere versie heb als de rest hier , want ik heb nog helemaal geen last gehad van irritante reboots en/of Wifi problemen.
Prima apparaatje !
Nou vreemd, ik wil eigenlijk wel proberen om via adb debugging kijken of ik wat meer informatie kan krijgen. Alleen kan ik geen goede driver vinden. Als ik de tablet inplug dan kan hij geen driver vinden. Ik heb de driver van de update geprobeerd, maar die geeft een melding dat het apparaat niet start en de Google driver werkt ook niet. Iemand nog andere drivers die ik zou kunnen proberen?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Google driver werkt prima, alleen moet je hem geforceerd installeren.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 08:06
Gisteren ook een 7' PRO3 gehaald. Wilde eerst eigenlijk voor een Ainol novo7 basic met Android 3.2 gaan maar na hier gelezen te hebben dat dit bijna dezelfde is als de novo7 Advanced naar de Intertoys gegaan. (Bij de Intertoys in Winschoten trouwens nog voldoen PRO3's op voorraad)
Tot nu toe bevalt hij prima. Doet alles wat ik ervan verwachtte (internet, email, facebook, Youtube enz.)
Met ES File explorer icm MX video player streamt hij zelfs (HD) video's vanaf m'n Ubuntu server.
Ik heb nog wel een paar vraagjes.
Ten eerste (en hier zal ik niet de enige mee zijn :-) ) is hier al meer over bekend?
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:06:
Voorlopig laat ik deze draaien en kijk ik uit naar custom roms of ics voor de momo9.
Ten tweede heeft iemand Skype werkend gekregen MET video bellen? (hij werkt bij mij wel alleen zonder video)
Verder: Op mijn android telefoon (ZTE Blade) maak ik gebruik van MPDroid om mp3's te streamen naar de telefoon. Op het tablet kan ik wel de MPD server bedienen maar als ik wil streamen blijft hij bufferen. Iemand hier ervaring mee?
Verder nog tips qua must-have apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
krullenbol schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:21:
Tablet toonde dialoog dat adapter moest worden aangesloten en toen kon ik naar energiebeheer (?) waar precies getoond werd hoe lang de accu het uithield en waar het verbruik aan 'op' was gegaan.
Zeer informatief, maar vreemd genoeg kan ik die info nergens meer vinden nu ik er nog eens naar wil kijken. Weet iemand die te vinden?
Gevonden!
Shortcut aanmaken op startscherm, kiezen voor 'settings', dan krijg je een lijstje van allerlei settings met o.a. 'battery usage' (en meer settings die je nergens anders kunt vinden).

Weer iets geleerd van Android... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

The big J schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:06:
Ten tweede heeft iemand Skype werkend gekregen MET video bellen? (hij werkt bij mij wel alleen zonder video)
Same here
Had het even geprobeerd in samenwerking met een telefoon (Android 2.2).
Ik krijg wel beeld van de telefoon op de Pro 3 maar niet andersom.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleX
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-07 09:00
ik heb een raar probleem met het bekijken van uitzending gemist
het streamen gaat ca. 1,5 minuut goed en stopt
geprobeerd met diverse playes (bsplayer, mx player) maar steeds het zelfde probleem
iemand een idee?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Sinds de nieuwe firmware heb ik at random reboots als ik wifi gebruik, na de reboot staat wifi ook op "fout".
Ik zou graag terug willen naar de stock firmware of anders een nieuwere....
Waar vind ik de originele fw die er standaard opstond bij de intertoys?
En is er al bekend of en wanneer er een update komt naar een nieuwere android?

atm heb ik 2.3.4 erop staan.... ?

Verder mis ik gewoon kei veel info in de TS, kan er niet iemand die het meeste hiermee doet (bradpitt of Petervanakeijlen bijv?) niet een nieuw topic maken?
Waarin de relevante info ook gewoon in de TS staat?
Dit is zo niet te doen voor nieuwe mensen om relevante informatie te vinden.

edit :
ARGH ding reboot gvd gewoon meteen weer zodra ik nu wifi aanzet......

Iemand die mij een link kan geven naar de originele firmware? ik kan het echt niet terug vinden in dit topic

[ Voor 60% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-12-2011 10:50 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
CrankyGamerOG schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:23:
Verder mis ik gewoon kei veel info in de TS, kan er niet iemand die het meeste hiermee doet (bradpitt of Petervanakeijlen bijv?) niet een nieuw topic maken?
Waarin de relevante info ook gewoon in de TS staat?
Dit is zo niet te doen voor nieuwe mensen om relevante informatie te vinden.
Hier sluit ik me erg graag bij aan, het is een hele bak werk om ALLE pagina's door te werken om relevante informatie te vinden tussen de "hij is nog beschikbaar in xxxx" meldingen.

Ik ben een Android newbie en dus afhankelijk van de (kwaliteit van) informatie die er te vinden is. Dat is prima in dit topic, maar erg gefragmenteerd. Begrijp me niet verkeerd, ik spit echt het hele topic wel door want ik ben niet te lui, maar gemak dient de mens toch? Anders zou je ook geen tablet kopen ;)

• The big J
CrankyGamerOG schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:23:
Ik zou graag terug willen naar de stock firmware of anders een nieuwere....
Waar vind ik de originele fw die er standaard opstond bij de intertoys?
Zie hieronder :-)
Mastermind schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:24:
De directe link (met een werkende ROM) die hier gegeven wordt, staat niet op de Qware site. Op de QWare site zelf staat dus nog een corrupte firmware rom ter download aangeboden.

Een werkende PC Pro 3 ROM voor degenen die hun tablet gebricked hebben met de corrupte ROM van de Qware site:
http://www.megaupload.com/?d=CEZYWB6N (40 seconden wachten voor je de file kunt downloaden...)
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:04:
[...]

Voordat de flash-ellende begon werd de tablet uitgegeven met erop adroid 2.3.4 kernel 2.6.36

Vorige week werd een corrupte file ter beschikking gesteld:
01F1-D1-H1-H01-1358.20111124.img 275.296 kB.

Gisteravond heb ik rechtstreeks van de server een werkende versie gedownload:
97F1_D1_H1_H01_1303.20111123.img 231.008 kB. Dit exemplaar is door Mastermind voor de zekerheid gebackupt op een server. Dit is geen verbeterde versie, maar "de oude"uit de winkel Intertoys.

Nu kan je rechtstreeks van de site downloaden:
97F1_D1_H1_H01_1303.20111123.img 231.008 kB
of dit exemplaar werkt weet ik niet.
Nu wel duidelijk?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Stock firmware heeft nooit online gestaan. Enkel een brick-versie en degene die er nú ook nog steeds op staat.

Nickname does not reflect reality

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

roel17 schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:32:
Beste,

Ik werk bij de Intertoys en we krijgen over 1 week de nieuwe Pro 3 binnen in de 7"versie maar ook een nieuwe Pro 3 in de 10" versie!!

Voor de zelfde prijs als de Pro 2!

Roel C
Heb je al wat meer info? Ik neig naar de 10 inch omdat die voor mijn gevoel beter zal zijn dan de tomtec

Heb inmiddels een mail gestuurd naar Qware met de vraag of ze wat meer info kunnen sturen.

[ Voor 20% gewijzigd door Frostbite op 22-12-2011 12:25 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• The big J
Brad Pitt schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:11:
[...]

Stock firmware heeft nooit online gestaan. Enkel een brick-versie en degene die er nú ook nog steeds op staat.
Dan heb ik dat waarschijnlijk verkeerd begrepen. Ik dacht dat ergens van de site van Qware (niet de officiele downloadlink) de 'oude' fw gehaald was en dat er later een iets aangepaste versie wel volgens de officiele link (die er dus nu nog op staat) beschikbaar werd.

[ Voor 1% gewijzigd door The big J op 22-12-2011 15:08 . Reden: typo ]

• UncleX
  • Laatst online: 05-07 09:00
UncleX schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:52:
ik heb een raar probleem met het bekijken van uitzending gemist
het streamen gaat ca. 1,5 minuut goed en stopt
geprobeerd met diverse playes (bsplayer, mx player) maar steeds het zelfde probleem
iemand een idee?
heb inmiddels zelf het probleem opgelost. Met moboplayer gaat het wel goed. Maar waarom??

Verwijderd

Hmm, heb de tab nu een week ofzo en hij bevalt zeer voor de cheape prijs.
Maar is diot geen clone van de Dropad A8/Hero tab? Want daar zijn genoeg custom fw's voor :-)

• krullenbol
Ik weet dat je van QWare een sd-kaart kunt aanvragen met de laatste firmware, maar hoe installeer je die dan? Staat daar dan een imagebestand op met de juiste naam die automatisch wordt gezien bij opstarten?

Wat me al wel opviel is dat als je opstart met de menu-toets, er even een icoontje verschijnt dat het tablet lijkt te zoeken naar iets. Daarna wordt het een uitroepteken.

Of is dit allang 'common knowledge'... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-NUZ_32
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik lees dit topic vanaf het begin, maar heb me stil gehouden.
Vraag me al vanaf het gein af waarom niemand de tablet heeft opengemaakt
om hardware en identiteit te bevestigen.
Maarja afvragen en wachten is natuurlijk niet GoT.
Dus hierbij uitgebreide foto's van het binnenwerk van de Pro 2

CPU: Telechips TCC8902 OBX
Lan: Realtek

31 Reasonable Res pica's op Mijnalbum

Keep this thread alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 22:03
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:15:
Of je gebruikt DropBox! Kabeltjes zijn zoooo 2006 ;)

Foto's wel eerst op je computer zetten. Ander voordeel van DropBox; je kunt overal je foto's bekijken op elk apparaat met dropbox.

Grtz Mike

[ Voor 13% gewijzigd door MikeTheBike op 23-12-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb nu toch 3 verschillende USB-kabeltjes gebruikt op zowel mijn onupgedatetete Pro2 als onupgedatete Pro3, en in tegenstelling tot anderen kan ik geen toetsenbord of muis gebruiken op mijn tablet.

Ook niet via een USB-hub, maar het power-lampje van de hub gaat dan wel gewoon branden.

Bij deze graag even uitleg van een omnipotent persoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Sando op 23-12-2011 11:15 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
T-NUZ_32 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 02:12:
Ik lees dit topic vanaf het begin, maar heb me stil gehouden.
Vraag me al vanaf het gein af waarom niemand de tablet heeft opengemaakt
om hardware en identiteit te bevestigen.
Maarja afvragen en wachten is natuurlijk niet GoT.
Dus hierbij uitgebreide foto's van het binnenwerk van de Pro 2

CPU: Telechips TCC8902 OBX
Lan: Realtek

31 Reasonable Res pica's op Mijnalbum

Keep this thread alive!
Vet!
Onder dat zwarte plastic op die printplaat he, zit daar niet een SD-kaartje verstopt? Op de achterkant zie je namelijk de solderingen van de connector zitten. Als daar inderdaad een SD-kaartje zit zou je deze kunnen vervangen door een grotere! :D
Ik heb nu toch 3 verschillende USB-kabeltjes gebruikt op zowel mijn onupgedatetete Pro2 als onupgedatete Pro3, en in tegenstelling tot anderen kan ik geen toetsenbord of muis gebruiken op mijn tablet.
Vermoedelijk heb je verkeerde verloopstekkertjes gebruikt. Gebruik eens een originele van een andere Pro3.

[ Voor 16% gewijzigd door Mastermind op 23-12-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-NUZ_32
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Onder dat zwarte plastic zitten allerlei test contacten en printbanen verstopt. Waarschijnlijk de JTAG punten enzo. Ik heb het plastic er ook afgehaald voor de latere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ok, dus nergens in de tablet is een micro-SD kaartje te vinden? Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee week heb ik een pro 3.Dit is mijn eerste kennismaking met android en nu heb ik een probleem.
In het weekend heb ik een paswoord ingevoerd en nu ben ik het vergeten.
Een aantal dagen ben ik bezig geweest om het paswoord te achterhalen maar dat is niet gelukt.
Is er een mogelijkheid van een hoger paswoord dat mijn paswoord vervangt? Ik dacht iets gelezen te hebben in de pdf files die op de pro3 staan ,maar daar kan ik nu ook niet bij.
Wie o wie helpt mij weer op weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeTheBike
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:44:
Sinds twee week heb ik een pro 3.Dit is mijn eerste kennismaking met android en nu heb ik een probleem.
In het weekend heb ik een paswoord ingevoerd en nu ben ik het vergeten.
Een aantal dagen ben ik bezig geweest om het paswoord te achterhalen maar dat is niet gelukt.
Is er een mogelijkheid van een hoger paswoord dat mijn paswoord vervangt? Ik dacht iets gelezen te hebben in de pdf files die op de pro3 staan ,maar daar kan ik nu ook niet bij.
Wie o wie helpt mij weer op weg?
Waar moet je dat Password invoeren? In je aanmelding op google of in een app?

Grtz Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Direct in het opstartscherm.

Emelsu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mastermind schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:21:
[...]

Vermoedelijk heb je verkeerde verloopstekkertjes gebruikt. Gebruik eens een originele van een andere Pro3.
Wut? Universal Serial Bus is niet Universal?

Vier aders maar. Kan weinig mis gaan. Het lijkt me sterk. Maar ik zal eens hard zoeken waar ik ookalweer de verpakkingen en toebehoren heb verstopt want ik heb inderdaad niet de originele kabel gebruikt. Maar dat hebben de overige mensen die zo'n case met toetsenbord en bijhorend mini-usb kabeltje hebben aangeschaft ook niet.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 02:13
** Breaking News ** :P

Met dank aan de geweldige kennis van Peter ben ik nu een Nandroid backup aan t maken van de Pro 3 :) . Jawel, ClockWorkMod is geïnstalleerd, en de hardware buttons werken perfect.

Afhankelijk van hoe snel ik de rest van de stappen doorloop hebben we wellicht binnenkort een custom ROM voor de Pro 3. Ik leen hiervoor kennis en onderdelen van de custom ROM van Peter :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Gusev op 23-12-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeTheBike
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:54:
Direct in het opstartscherm.

Emelsu
Reset? Zie onderkant Tab.

grtz Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Et voila: hier is de nandroid backup van een kale officiele Pro3 installatie:

http://dl.dropbox.com/u/16819565/2011-12-23.20.08.22.zip

Voor de mensen die niet weten wat dit is. Vanaf nu kunnen we eindelijk pas echt gaan rommelen en customizen :) .

Hieronder volgt een zeer duidelijke uitleg van Petervanakelyen:
Om een custom ROM te maken (in update.zip formaat), moet je eerst opstarten in ClockworkMod en een nandroid backup maken (menu 'backup and restore'). De backup wordt gemaakt op de microSD kaart en niet op de interne SD-kaart en bevat een stuk of vijf *.tar bestanden. De enige twee bestanden die je nodig hebt zijn system.ext4.tar en boot.ext4.tar. Die eerste pak je uit (met 7zip bijvoorbeeld) naar de system folder in de root van je update.zip. Vergeet niet de symbolic links te verwijderen (allemaal 7 bytes groot en bevatten enkel tekst). De boot file (boot.cpio) is vanwege het formaat iets ingewikkelder om te maken (en moet sowieso onder Linux).
Het voordeel is echter dat je die maar één keer moet maken en daarna in alle volgende custom ROMs kan gebruiken. Als je je boot.ext4.tar even doorstuurt wil ik het wel voor jou doen. Het laatste gedeelte van de custom ROM bestaat uit het updater-script, wat de bestanden uit de system-folder kopieert naar /system, de symbolic links aanmaakt en boot.cpio overschrijft naar /boot. Die laatste zit in een map META-INF en kan je normaal ook prima gebruiken van mijn ROM.
Hier staat uitleg hoe je ClockWorkMod werkend kan krijgen op de Pro3: Petervanakelyen in "Aldi Minipad"

Alle credits vwb uitleg gaan naar Peter, ik probeer de boel alleen een beetje te samenvatten en wat progress hier te melden voor de mensen die de Minipad topic niet in de gaten houden.

@Peter:

1. Hoe verwijder ik de symbolic links? Geen idee waar die dingen staan of voor dienen...
2. De boot.ext4.tar is dus te vinden in de zip file van moi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie
Als ik de reset gebruik gaat de instelling terug naar de fabrieksinstellingen.
Maakt dat veel verschil met de instellingen zoals de tablet is afgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Super nieuws dus, nog eventjes en de mods komen eraan. Waarschijnlijk zal het wel niet met kerst zijn, maar hopelijk in de week erna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
lordloeder schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:31:
Super nieuws dus, nog eventjes en de mods komen eraan. Waarschijnlijk zal het wel niet met kerst zijn, maar hopelijk in de week erna!
Voor de kerst heb ik zeer zeker een eerste versie af ;) . Nog even geduld, ben er bijna :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeTheBike
Gusev schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 10:02:
[...]

Voor de kerst heb ik zeer zeker een eerste versie af ;) . Nog even geduld, ben er bijna :) .
:Y

Grtz Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ook in het bezit van een pro3, alleen nog niet in mn handen gehad...was in Amsterdam bij de intertoys en ze hadden de qware pro nog, sta ik buiten kijk ik op de doos staat er pro 2 op, dus ik zeggen dat ik de pro3 wil hebben...hun meteen nee die is uitverkocht en wordt verlopig niet meer verkocht, maja op de site staat hij nog wel...zeggen ze dat indd het bestelnummer van de pro 2 en 3 hetzelfde is (ik zie alleen de pro3 op de site staan en niet de pro2, dus heel raar als je de pro3 besteld en de pro2 krijgt echt belachelijk)...maja gelukkig kon ik hem inleveren en mn geld terugkrijgen...deden ze nog al moeilijk over, want dan mag dus niet met hardware...heb dat ding amper 2 minuten in mn handen gehad....Ik meteen mijn vader gebelt, want die heeft hem woensdag gehaald op Texel...en ja hoor daar hadden ze hem nog. Man van de intertoys zei dat ze de pro 2 niet kwijtraken dus filialen zeggen daarom dat ze de pro 3 niet meer in voorraad hebben, om zo de pro2 te verkopen. Maja logisch dat ze die niet meer verkopen als je voor dezelfde prijs de pro 3 kunt krijgen!!

Maja gelukkig heb ik de pro 3 en kan ik hem vanavond uittesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Bij deze een eerste versie van een custom ROM voor de Pro3:

http://dl.dropbox.com/u/1...e_pro3_custom_rom_v01.zip

Zie de uitstekende post van Peter in het Minipad topic voor de installatieinstructies:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37349035

Ik heb vrijwel alle zaken die hij in zijn custom ROM heeft toegepast ook in deze doorgevoerd.

P.s. Wifi doet het bij mij nog niet helemaal, hij blijft hangen op Obtaining IP-Address, ik moet een bestandje weggooien in de /etc/wifi map, dat ga ik nu testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gusev op 24-12-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dat 'obtaining ip -adress' krijg je ook als je symlinks niet in orde zijn ;-)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Hoe kom ik aan/in adb shell?

Ik mis toch een aantal essentiele stappen in de beschrijvingen en tevens is het niet handig dat ik het in 2 topics moet zoeken om een compleet verhaal te krijgen......

[ Voor 75% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-12-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Android SDK downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Die heb ik al haha :)
Echter heb ik er geen adb shell staan? :/
Ik heb alleen AVD Manager en SDK Manager

[ Voor 19% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-12-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Thnx, nu ben ik idd een stuk verder, echter krijg ik die verrekte USB driver niet geinstalleerd, tips?

(Windows7 x86)

Gewoon zelf hardware toevoegen en de drivers forceren helpt.
Dat werkte dus ook niet, want nu staat er idd een ADV Devices -- Android met een uitroep teken, koppel ik het tablet aan komt hij nog een keer erbij maar dan onder "Other Devices"

[ Voor 62% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-12-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb onlangs ook een Qware tablet gekocht. Nu wil ik deze tablet verbinden met mijn pc (windows vista), maar mijn pc herkent het apparaat niet. Ik heb geprobeerd een geschikte driver te vinden, maar dit is mij tot nu toe niet gelukt. Weten jullie wat ik moet doen?

Dit is wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
Op verschillende websites stond dat ik de android sdk manager moest downloaden en van hieruit de google usb driver installeren. Dit heb ik gedaan. Als ik mijn tablet met een usb-kabel aansluit op mijn pc, ga ik dan via het "nieuwe hardware"-scherm naar "op mijn computer naar een stuurprogramma zoeken" en dan naar de map C:\Program Files\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver . Als ik dit doe, krijg ik echter een foutmelding "uw TCC8900 kan niet door windows worden geinstalleerd.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Als je alleen bij de tab wilt voor foto's e.d. erop te zetten heb je dat allemaal niet nodig.
Je moet zodra je de tab aankoppelt even op de tab de berichten bekijken, daar kun je dan USB mode aanzetten, en dan herkent windows hem gewoon.

Ik zit meer met het probleem dan ik de usb debugging wil gebruiken ,maar ik hem niet als ADB Device herkend krijg, de driver daarvoor weigert hij te installeren (google driver uit sdk).

[ Voor 28% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-12-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, haha. Geen idee dat het zo eenvoudig was. Al die frustratie voor niks :P.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:29:
Hoe kom ik aan/in adb shell?

Ik mis toch een aantal essentiele stappen in de beschrijvingen en tevens is het niet handig dat ik het in 2 topics moet zoeken om een compleet verhaal te krijgen......
Kijk, ik/we willen je best helpen, alleen ik ga niet de stappen die al eens door een persoon perfect zijn opgesteld, hier herhalen, dan lijkt een verwijzing me beter op z'n plaats toch :)

Maar leest er nou serieus geen modje mee? Ik wil graag TS worden, om dit soort zaken daarin te knallen. Moet ik anders een modje DM-en oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:46:
Als je alleen bij de tab wilt voor foto's e.d. erop te zetten heb je dat allemaal niet nodig.
Je moet zodra je de tab aankoppelt even op de tab de berichten bekijken, daar kun je dan USB mode aanzetten, en dan herkent windows hem gewoon.

Ik zit meer met het probleem dan ik de usb debugging wil gebruiken ,maar ik hem niet als ADB Device herkend krijg, de driver daarvoor weigert hij te installeren (google driver uit sdk).
Sorry voor de dubbel post, maar anders gaat het onduidelijk worden, maar ik had hetzelfde probleem.

1. GEBRUIK DE MEEGELEVERDE USB KABEL EN GEEN ANDERE! (sorry voor de capslock, maar seriously ik heb daar ook zo lang mee lopen kutten gisteravond, ik gebruikte me PS3 controller usb kabel :P )
2. Installeer eens PDANet (android usb drivers), ipv de driver uit de sdk :) . Work's flawlessly

Hoor t wel of je adb aan de praat hebt gekregen.

edit: Yesss, heb WiFi werkende gekregen met de hulp van Peter 8) !!

http://dl.dropbox.com/u/1...e_pro3_custom_rom_v02.zip

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Changes:
========
v01 - 23/12/2011
- UI changes by rakaz
- bootanimation.zip ICS stock by Gusev
- system apps updated + preinstall flash player 
- localization and regional settings to NL

========
v02 - 24/12/2011
- animations/transitions ICS stock by Gusev

========
To Do
- ICS stock wallpapers
- Nexus S screen turn off
- GoT splash

[ Voor 20% gewijzigd door Gusev op 24-12-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:46:
Mijn zwager had succes met het programma USBdeView, die wist de geschiedenis van de USB-poort.
Windows vindt dat er namelijk al een driver is geïnstalleerd voor het device en weigert daarom deze andere te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door krullenbol op 24-12-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Gusev schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:45:
[...]

Kijk, ik/we willen je best helpen, alleen ik ga niet de stappen die al eens door een persoon perfect zijn opgesteld, hier herhalen, dan lijkt een verwijzing me beter op z'n plaats toch :)

Maar leest er nou serieus geen modje mee? Ik wil graag TS worden, om dit soort zaken daarin te knallen. Moet ik anders een modje DM-en oid?
Gusev, het is amper terug te vinden in dit topic omdat die search gewoon niet goed werkt, was het nou echt zoveel moeite geweest om het dan nogmaals te typen of gewoon te copy/pasten.

Ook de PDAnet driver installeerd niet, hij blijft steeds hetzelfde doen.....(Dus onder "Other Devices")

EINDELIJK !
code:
1
2
3
4
5
6
C:\>adb devices
List of devices attached
20080411        device

C:\>

Gelukt, mijn eigen eerste backup is gemaakt :)

uhmm, lol hoe reboot ik nu weer in mijn tab?
Laat maar haha :D

[ Voor 35% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-12-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
^ Gefeliciteerd :) En hoe heb je het uiteindelijk werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Gusev schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:57:
^ Gefeliciteerd :) En hoe heb je het uiteindelijk werkend gekregen?
goddamn man, als ik dat nog wist haha .....
Een combinatie van deinstall reboot, force reinstall, force deinstall , reboot en in veilige modus preinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een hdd aansluit op de tablet raakt het touchscreen van slag: als ik het aanraak openen er veel te snel verkeerde apps. Hebben jullie dat ook?
Met een cardreader heb ik dat niet.
Met 'n hdd en 'n muis op 'n USB-hub, kan ik wel alles bedienen, met die muis, dus.

Apropos: mini-USB heeft 5 contactjes. Eén van die contactjes (ID) wordt bij kabels voor host-apparaten met de min/nul/aarde doorverbonden - binnen in de plug zelf. Met een kabel zonder die doorverbinding schakelt de tablet over naar slave. Android let dus op dat ID-contactje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:59
Ik heb CWM vlgs de korte handleiding van Peter van Akeleyen op de Pro3 gekregen.
Alles zag er goed uit, na reboot kreeg ik CWM v5.0.2.7.
Echter, ik kom met geen enkele button zover dat hij reboot naar Android.
Vanuit elk menupunt kom ik bij reboot en blijf daar hangen.

Wat nu te doen? (Uitgezonderd terug naar stock rom)

Zelfs Power off --> on zet me weer in het CWM menu

Opgelost!!!

De Power button werkt als <OK> button. Nu kan ik dus weer Android opstarten.

[ Voor 18% gewijzigd door josvl_52 op 24-12-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 09:26
Zelf heb ik de Qware pro2 kunnen testen en deze vond ik vrij traag met name met browsen van internet. Mijn vraag is of de pro3 aanmerkelijk sneller is en geen irritatie opwekt?

Bij voorbaat dank voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:48:
Apropos: mini-USB heeft 5 contactjes. Eén van die contactjes (ID) wordt bij kabels voor host-apparaten met de min/nul/aarde doorverbonden - binnen in de plug zelf. Met een kabel zonder die doorverbinding schakelt de tablet over naar slave. Android let dus op dat ID-contactje.
Ik weet niet op wie je reageert, maar bedankt voor de uitleg! Ik heb VIER (!!!!!11) &^%$#@!kabels gekocht van ebay en ze deden het allemaal niet, totdat ik dat damn kabeltje uit de veroakking weer terugvondt in de kelder.

Het gekke is dat de case met keyboard, speciaal voor android tablets, nog we'll met een mini-usb-kabeltje kwam die het dus ook niet doet. Nog gekker is dat ik nu dus met een gewone en dus 4-aderige usb-kabel in die 5-aderige verloopkabel van qware zit, wat de hele uitleg een beetje in de war schopt?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppienl
  • Laatst online: 11-09 22:27
Is een keer zo snel. Werkt perfect.
Geen 2 kopen !!! Bij mij thuis zijn ze dik tevreden.
tedkroon schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:48:
Zelf heb ik de Qware pro2 kunnen testen en deze vond ik vrij traag met name met browsen van internet. Mijn vraag is of de pro3 aanmerkelijk sneller is en geen irritatie opwekt?

Bij voorbaat dank voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janook
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2022
Pro 3 een week gehad , alle handelingen alhier beschreven uitgevoerd , tablet bleef herstarten , het 0900-1113222 1 keer gebeld , daarna een paar keer de helpdesk onder nummer 020-2040102 gebeld , kreeg toen die procedure eerder besproken in dit draadje , met geen mogelijkheid de usb driver te installeren , dus de firmware-update kreeg ik er niet op .
Intertoys nam zonder problemen de tablet retour en ik mocht kiezen , geld terug of een nieuwe , gekozen voor een nieuwe en deze werk naar behoren , mijn vrouw is er blij mee , ikzelf hou het bij mijn ipad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Voor degenen die een custom ROM aan het bouwen zijn: Zou je eens willen kijken of je de CPU ook op 1200MHz krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:45
Beste lezer,

Bij intertoys nijmegen weer GENOEG tablet pro 3's op voorraad! Volgende week ook de tablet 10" als pro 3!

- Roel C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week twee Qware Pro 3 in Amersfoort gekocht (genoeg op voorraad) voor de kids. Overdag spelen de kids er mee en als ze 's avonds naar bed zijn, spelen wij er mee.
Ik had hiervoor een Asus Transformer en die heb ik weg gedaan om straks de Prime aan te schaffen. Maar ik begin nu te twijfelen ... :)
De twee devices werken uitermate goed. Eigenlijk wist ik dat al omdat jullie dit ook regelmatig in dit topic meldden. Mede hierdoor overgegaan tot aanschaf. Dank aan jullie, mede-tweakers.

Even een 10" overwogen, maar die zijn voor de kinderen (3 jr en 7jr) te groot. En dan vind ik een uitgave van 2*199 een flink bedrag.

(Voor zo ver mijn (niet) nuttige bijdrage ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Mastermind schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:13:
Voor degenen die een custom ROM aan het bouwen zijn: Zou je eens willen kijken of je de CPU ook op 1200MHz krijgt?
Met geen mogelijkheid op 1200MHz (althans door mij :P ). Had hier al naar gekeken.

De enige optie die als maximum ingesteld kan worden is 1080MHz...

Wellicht met ICS dat het wel kan in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Gusev schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:55:
[...]

Met geen mogelijkheid op 1200MHz (althans door mij :P ). Had hier al naar gekeken.

De enige optie die als maximum ingesteld kan worden is 1080MHz...

Wellicht met ICS dat het wel kan in de toekomst...
Jammer. Mijn vrouw heeft de Pro3 nog en het zou leuk zijn als die op 1200MHz zou draaien. Ik weet wel dat Android 2.3.1 op de Tomtec 9,7" wel de 1200MHz haalt met de Cortex A8.
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:21:
Van de week twee Qware Pro 3 in Amersfoort gekocht (genoeg op voorraad) voor de kids. Overdag spelen de kids er Even een 10" overwogen, maar die zijn voor de kinderen (3 jr en 7jr) te groot. En dan vind ik een uitgave van 2*199 een flink bedrag.
Een tablet geven aan een kind van 3 :? Flinke bescherming omheen doen dan maar he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 09:26
Bedankt voor je reactie!!! Dinsdag ga ik een poging wagen om hem te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Heren (en enkele dames).
Vanaf nu gaarne verder in dit Topic.

Bedankt.
Dit is met toestemming van moderators