Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeluh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06-2018
Er is bij de Intertoys een opvolger van de populaire Protablet (die van €150,=) nl de
Qware 7 inch Pro2 tablet.

Bevalt heel goed, Youtube, Angry Birds doen het prima. Wifi snel, Android Market. 1 (helaas) Camera.
En dat alles voor 99,=

Enige wat ik niet voor elkaar krijg (misschien zegt t iemand wat ..) dat ik ter test mijn gmail-account gesynchroniseerd heb (tablet is echter voor mijn dochter) en deze krijg je niet zomaar verwijderd via het accountbeheer.

Er wordt dan verwezen dat je terugmoet naar de fabriekinstellingen. Als je daar bent staat er o.a. een onvolledige zin over dat je ook iets moet doen (?) met de aan/uit knop wanneer je kiest voor fabrieksinstellingen terugzetten.

Als je 'm dan terugzet, sluit de tablet af maar na herstart is er niets veranderd en krijg ik mijn account er niet af. Misschien weet iemand daar een oplossing voor?

Verder voor dat geld een toppertje!

Specificaties:
7" (inch) capacitief touch screen
1 GHz processor, 256 MB RAM geheugen
Google Android 2.3 Besturingssysteem
Toegang to Android Market
WiFi verbindings mogelijkheden
Camera
USB aansluitng
Mini HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagermvd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-08 20:46
Kan jij er toevallig ook achter komen wat voor een processor er in de tablet zit?
Ik ben op zoek naar een tablet waar de kinderen gebruik van kunnen maken.
De minimale functies:
- Angry Birds e.a. simpelere spelletjes
- Video bekijken (hardware acceleration aanwezig?)

Waar heb jij hem vandaan? De webshop of uit de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans-d
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2023
Om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen zou je de procedure kunnen volgen zoals beschreven in de handleiding van de Yarvik TAB250.
De handleidig is in het nederlands te downloaden.
Ik vind namelijk dat deze tablet verdacht veel lijkt op de Qware (welke ik zelf dus ook heb gekocht).

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben sinds 2 weken deze ook in gebruik.
Nadat ik eerst er 1 bij de dixons had gehaald voor 99 euro (maar de market kon er niet op en wat er op zat was waardeloos) toen 1 bij de bart smit voor 99 euro maar die starte niet op en daar bleken zoveel problemen mee te zijn dat ik me geld terug kreeg belsoot ik eerst deze uit te proberen omdat hij al hier lag voor onze dochter der verjaardag en aangezien ik met 2 al zulke problemen had gehad dacht ik eerst proberen.

Ik ben er zeer tevreden over, market valt alles vanaf te halen, je kunt er goed mee op internet en spelletjes kunnen er goed op gespeeld worden.

Nadeel vidn ik wel dat de batterij snel leeg is.Ben er nog niet achter wat of welke app ik daarvoor kan gebruiken. Sluit hem daarom vaak maar gewoon af, binnen 3 minuten is de tablet geheel opgestart.

Prijs kwaliteit verhouding vind ik hem goed. Ben niet zo gevoelig voor de details van snelheden enzo, als het maar gewoon goed werkt. Tis geen ipad dus verwacht dat dan ook niet zeg ik altijd maar zo.

Ondertussen ligt er hier al een nieuwe klaar voor onze dochter der verjaardag.

Voor de 3 verschillende tablets onder de 100 euro vind ik deze de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 11:47
Is het mogelijk deze tablet te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze tablet gisteren ook gehaald bij de Intertoys. Het is een fijn apparaat alleen vind ik de browser er traag reageren. Ik zal vanavond eens een andere browser proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35

JK

Ik heb er vandaag ook eentje gekocht. Dan kan m'n vriendin mooi Wordfeud daar op spelen ipv elke keer mijn Ipod Touch 4G in te moeten pikken. Daarnaast wil ik 'm gebruiken om HD720 MP4's van mijn vakantie te kunnen tonen aan belangstellenden. Ook leer ik zo wat meer omgaan met AndroidOS, wat toch wel ietsje anders werkt dan iOS. Voor 99,99 euro kon ik 'm niet laten liggen. Was van plan om een iPad2 te kopen, maar alleen voor wordfeud is dat een beetje overkill.

Ik hoop alleen op de Market een app te kunnen vinden waarbij je films kan streamen vanaf je NAS.
Die zullen er vast wel zijn. Ik ga er een paar weken mee spelen en dan zal ik eens kijken of ik een review hier op de site kan plaatsen.

Ik ben al een nadeel tegengekomen; Als je de tablet wilt opladen, zie je geen indicatie-ledje. Hij geeft alleen in het standby-scherm (zo noem ik het maar even) aan dat hij aan het opladen is.
Ook mooi is de Chinees-Nederlandse handleiding, met een screenshot over audiotracks.. 'James Blunt - You are beatifull'. Ik wist niet dat ze daar hielden van het slaan van vrouwen, en natuurlijk die extra 'l' die er niet achteraan hoort. :+ Doet me echt weer denken aan het vuurwerk 'Niet in de hond houden'. :)

edit; In de handleding wordt gerept over een firmware upgrade van het apparaat zelf. DIe zou je kunnen downloaden op www.qware.info . Misschien kan je het al raden: niets te vinden. :+ Zal vast nog wel komen.. of ze moeten doelen op een Android upgrade?

Edit2: Streamen vanaf NAS? Vergeet het maar. Zelfs kleine video's van zeg 300MB komen al niet lekker binnen. Moet ze dus op het interne geheugen zetten en dan gaat het prima. Dat is een beetje een domper, had toch wel verwacht dat deze dat aan moest kunnen. Op de Ipod Touch 4G gaat dit prima, en die draait ook op 1GHz en 256MB ram. Al is dat natuurlijk wel een andere CPU.

[ Voor 19% gewijzigd door JK op 17-10-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Heeft één van jullie al Uitzending Gemist of RTL Gemist voor elkaar gekregen?
Hij zegt dat het niet geinstalleerd is. Zal wel komen vanwege Android 2.x op een tablet ipv een telefoon.
RTL Gemist lukt me wel prima op een andere manier (via een website), maar had het toch graag via de app gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik breng 'm morgen terug. De accu is totaal niet goed, trekt alles leeg.
Eens zien of ze 'm terugnemen, ik ga toch voor een duurdere tablet van 7" of 8". Ik kon 'm niet testen in de winkel, dus op goed geluk gekocht en dan betaal ik liever wat meer, voor meer functionaliteit en langere accuduur. Hij trekt 'm zelfs leeg als ie helemaal uit staat en ik heb al veel maatregelen genomen om dit tegen te gaan (in standby bijv. WiFi + roaming uit, helderheid tijdens gebruik op 25%). Jammer, want het is best een aardig dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die meer ervaring hebben met de tablet van Qware? deze zijn zaterdag in de aanbieding bij Intertoys. Is de geinstalleerde Android OS 2.2 evt. up to graden naar een nieuwere versie of moet ik hier niet te veel van verwachten. Ik heb de site van Qware al bezocht maar hier kom ik niets tegen van updates enz. ook Google levert niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter info, de aanbieding van a.s. zaterdag de "dagaanbieding" bij Intertoys van de Qware tablet 10" heeft een ander specificatie dan de tablet die in de folder staat, als "normale" aanbieding. Het betreft een uigeklede versie het geheugen is maar 256mb i.p.v. 512mb en de opslag capaciteit is 2 Gig.i.p.v. 4Gig. Verdere verschillen heb ik nog niet kunnen ontdekken, wellicht dat het scherm ook niet capacitief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Op de Qware site kan je inderdaad niets vinden.
Belcompany had tot gisteravond nog de Archos 101 16GB Internet Tablet voor 149,98 te koop. Dat is die 20 euro meer zeker waard dan de aanbieding van Intertoys. Ik was bij de Qware tablet teleurgesteld in de accuduur of er zat een drastisch 'lek' in de accu, waardoor deze 'm leeg bleef trekken. Ook gaf hij soms bij het opstarten aan dat de accu bijna leeg was, herstartte ik 'm, was de accu ineens 40% vol. Daarnaast werken diverse applicaties niet zoals Uitzending Gemist, RTL Gemist etc. maar dat is misschien wel normaal voor een Android 2.x tablet zonder GSM netwerk. De week dat ik 'm had, had ik al de hele tijd een gevoel om 'm wel of niet te houden, waarbij ik 'm dus wel wilde houden, maar het accuprobleem mij over de streep trok om 'm toch weer terug te brengen. Ik laat de onbekendere merken toch maar voor wat ze zijn.

Ik zou zelf dus eerder voor een wat bekender merk gaan, o.a. ook voor de support. Archos heeft nog met enige regelmaat een update online gezet, morgen komt mijn 101 binnen, maar besluit ik dat ie toch te groot is, dan koop ik een Archos 70 internet, want 7" is wel een heel fijn maatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ondersteunt deze tab ook Accessory Development Kit (ADK)?
The Android 3.1 platform (also backported to Android 2.3.4) introduces Android Open Accessory support, which allows external USB hardware (an Android USB accessory) to interact with an Android-powered device in a special "accessory" mode. When an Android-powered powered device is in accessory mode, the connected accessory acts as the USB host (powers the bus and enumerates devices) and the Android-powered device acts as the USB device. Android USB accessories are specifically designed to attach to Android-powered devices and adhere to a simple protocol (Android accessory protocol) that allows them to detect Android-powered devices that support accessory mode.
Ik zoek een goedkope tab om wat op te testen en experimenteren, maar ik kan weinig over deze tab vinden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:53

OcGuru

Giulietta Qv

Heb deze tablet vandaag gekocht en hij bevalt mij prima. Touchscreen werk beter dan verwacht. Een lichte aanraking registeert hij al. Voor 99,- absoluut geen miskoop :) Screen rotation werkt alleen slecht/niet bij mij. Hopelijk komt hiervoor nog een firmware update... Batterij duur moet ik nog even aankijken.

Zit trouwens een telechips TCC8902 720mhz draaiend op 1Ghz volgens android sys info. Angry birds draait trouwens bij mij niet 100% vlekkenloos, Komt waarschijnlijk door maar 256mb ram.

Het is trouwens gewoon een gpad G15 klik
en ze staan nu op de qware website

[ Voor 21% gewijzigd door OcGuru op 05-11-2011 19:47 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Even de calibratie opnieuw instellen? Dan moet die rotation wel werken.
Bij mij was de batterijduur echt belabberd, maar het kan een maandagmorgen-modelletje zijn geweest.
HIj trok 'm zelfs leeg als het apparaat helemaal uit stond.

Bij Angry Birds moet je de achtergrond uitzetten, dan is het al ietsje beter speelbaar, maar nog steeds niet helemaal vloeiend op bepaalde momenten.
Wel blij dat ik die van mij heb teruggebracht en voor 50 euro extra een Archos 101 Internet Tablet 16GB heb aangeschaft, al heb je voor 99 euro inderdaad best een leuk apparaat, mits de batterij mee wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 20:58
nvm.

[ Voor 97% gewijzigd door Mektheb op 06-11-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

OcGuru schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:35:
Angry birds draait trouwens bij mij niet 100% vlekkenloos
Het viel mij op dat Angry Birds best prima draait, totdat er een advertentie getoond moet gaan worden. Ik hoop dat dat ding snel geroot kan gaan worden zodat we daar een metaforisch stokje voor kunnen steken door bepaalde urls te blokkeren.

Ik kocht 'm voornamelijk om een beetje Android te testen (onbekend met Android) en verder:

- Skype - maar die sluit na aanmelden meteen weer af
- Pidgin - bestaat niet voor Android en ik kan geen alternatief vinden waar je gewoon een contact list hebt waar je kan chatten zonder na te denken over het protocool
- Films vanaf NAS kijken - gaat voor geen meter omdat hij elke 4 seconden 2 seconden stil staat.

Dingen crashen vaak out of the box en andere zaken reageren vaak niet meer, waarna je kan kiezen om te wachten of het proces te killen.

De batterij gaat snel leeg, en ik merk dat mijn N900 met Maemo op 600 MHz met veel basic zaken (browsen) sneller is dan deze 1 GHz tab. Ik hoop er in de toekomst wat meer mee te kunnen als er 2.3.4 (met Arduino ADK) of CyanogenMod op kan.

Betreft Android in het algemeen: Op Maemo (en linux op de pc) heb je vaak één (foss) gratis app die duidelijk bovenaan staat, maar bij Android is het vaak tig onbekende apps uitproberen en dan bevallen ze nog niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 06-11-2011 22:17 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Ik heb de 99 euro Q-Ware Pro versie gehaald bij de Intertoys. Er was zaterdag net een nieuwe batch binnen.
Hij draait (gecheckt out of the box) op 1200MHz, en speelt met met mvideplayer zonder haperingen een ongeconverte mkv 720p af.

Hij heeft een HDMI uitgang, maar de resolutie van het beeld blijft 800x480 pixels dus het is alleen Full-HD upscaling maar geen Full-HD weergave.

Angry Birds speelt bij mij zeer vloeiend af. Ook leuk is de tablet op de TV aan te sluiten en Angry Birds met je muis met verlengkabel op TV te spelen. :)

Je hebt out of the box toegang tot de Android Market en ik heb zo'n 20 games geinstalleerd en ze werken allen perfect. Ook 3D racegames spelen vloeiend af. Alle gravitysensors/gyroscopen zijn aanwezig dus kantelen, schudden etc. werkt allemaal in de games.

De interne 4GB SDCard is maar liefst een Class-10 kaart volgens benchmarks.
Volgens de specs zou er tot een 16GB extern microSD kaartje in moeten kunnen, maar de mijne slikt ook gewoon een 32GB SDHC kaartje.

De WiFi werkt uitstekend. Met FileExpert kun je een map via FTP benaderbaar maken via het netwerk, en door de N-verbinding transfert hij bestanden heen en weer als een speer. Nergens problemen mee gehad, zelfs TeamViewer werkt uitstekend, zodat je je laptop/pc-beeld gewoon op de tablet weer kunt geven en besturen! Zo kun je dus Windows 7 desktop op je tablet "draaien".

Volgens mij is de Android versie die ik erop heb al geroot, want apps die een geroote Android vereisen werken gewoon! Er draaid Android 2.3 Gingerbread op.

Het scherm is capacitief multitouch en reageert uitstekend. Volgens een gerunde benchmark is de tablet maar liefst 2,5x zo snel als een Samsung Galaxy S. Door de multitouch kun je bijvoorbeeld leuk Glow Hockey tegen mekaar spelen.

99 euro is echt niks voor dit snelle dingetje! Echt een superkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 04:39
^ Klinkt erg goed Mastermind. Enige kans dat je een kort filmpje schiet en op YouTube of ergens anders online zet? Voornamelijk wat internet browse werk en de zaken die je noemt in je verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ik weet niet of ik daar tijd voor heb hoor.
Dan moet ik
1. Per onderdeel een paar filmpjes schieten
2. Met mijn stem in het youtube filmpje (wil ik niet, klinkt raar).
3. Mijn pc en TV laten zien op youtube (wil ook ook niet).
4. Met een videoeditprogramma de boel editen en tekst toevoegen
5. Uploaden naar youtube

Al met al kost dat me wel een halve dag en dat lukt me niet met een fulltime-baan, een vrouw, een baby en een dreumesje thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Haha lol nja als je het zo opsomt is het aardig veel werk. Dan maar even zelf een keer mee spelen in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Mastermind schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:25:
Ik heb de 99 euro Q-Ware Pro versie gehaald bij de Intertoys. Er was zaterdag net een nieuwe batch binnen.
Hij draait (gecheckt out of the box) op 1200MHz, en speelt met met mvideplayer zonder haperingen een ongeconverte mkv 720p af.

99 euro is echt niks voor dit snelle dingetje! Echt een superkoop!
Waarmee heb je de freqentie mee gecheckt? Die van mij draait op 1Ghz volgens android sys info(uit de market).
Wat staat er op de doos dan?
Welke angry birds bedoel je? de normale of Seasons/Rio ? De normale variant werkt bij mij ook prima maar bij angry birds seasons merk ik toch wel een kleine vertraging.(waarschijnlijk door alle achtergrond animaties).

@Gusev

YouTube: Android 2.3 Gpad G15 Tablet PC

Is dezelfde tablet qua hardware, alleen iets andere behuizing.

[ Voor 12% gewijzigd door OcGuru op 07-11-2011 17:18 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
^ Woow, als ik eerlijk moet zijn werkt dat wel heel erg soepeltjes. Maar eens morgen naar de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Bij mij werkte de originele Angry Birds ook niet geheel vloeiend, maar ik moet zeggen dat ik dan ook een iPod Touch 4G heb en daarmee de vergelijking trek met Angry Birds.

Films afspelen vanaf de NAS lukte mij ook niet; veel haperingen.
Maar misschien had ik dus echt een slechte tablet, als de rest er zo lyrisch over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Verschillende programma's zeggen dat hij op 1,2GHz draait.
Ik maak zo wel even een filmpje (zonder editten) waarin ik hem ff op TV aansluit, wat games laat zien en wat systeeminfoschermen.

Overigens krijg ik net een folder van de Intertoys in de bus met een 10% kortingsbon waarbij je de tablet voor maar 89 euro kunt halen 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Mastermind op 07-11-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ow my, ik zie het inderdaad ook net in de Intertoys folder!!! Dat wordt 'm morgen meteen aanschaffen.

De Gpad G15 welke erop lijkt, is zelfs nog duurder om m uit China te laten overkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Nou, heb net een filmpje gemaakt hoor! Hij is nu aan het uploaden, hij is over een uur klaar daarmee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
^ Nice, ben benieuwd! (toch nog bedankt ondanks het drukke privé leven een filmpje gemaakt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ik kijk net nog eens op de doos, en daar staan veel betere specs op dan in de Intertoys folder:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/9ftnxf.jpg

Volgens mij heeft deze nieuwe batch in de Intertoys winkel veel betere specs dan de vorige specs!
- 1,2GHz
- 512MB (!) RAM
- Volgens systeeminfo ook GPS!

Het filmpje is geupload:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bE-VqQjQfw0]

[ Voor 33% gewijzigd door Mastermind op 07-11-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Wacht eens even............in de folder hebben ze t over de Tablet Pro TWEE en bij jou op de doos stond DRIE...daar zullen de betere specs wel vandaan komen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Inderdaad, maar de man in de intertoys scande de doos en hij kostte gewoon 99,99 euro. Dus ik denk dat je nu de 7" Pro3 krijgt! Buitenkansje, tablets met vergelijkbare specs kosten zo'n 299 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Inderdaad! Nu ff filmpje gaan kijken, tot zo :D

edit: Ziet er zeer zeer interessant uit. Meteen dus ook de eerdere reacties omtrent de verschillende prestaties duidelijk. We hebben het hier over verschillende versies/uitvoeringen van de tablet.

[ Voor 68% gewijzigd door Gusev op 07-11-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Was me inderdaad niet eens opgevallen tot ik de doos eens goed bekeek.
Laat je me 't weten of je ook de Pro 3 hebt weten te scoren? Of dat ik geluk heb gehad!

[ Voor 29% gewijzigd door Mastermind op 07-11-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Hmz, dat is wel jammer.(voor mij dan) :P Zo'n cortex A8 is een stuk sneller dan een telechips 8900.

Vreemd dat de pro3 ook nergens te bekennen is op de qware website.

[ Voor 4% gewijzigd door OcGuru op 07-11-2011 23:15 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Iemand al Skype aan de praat op de Pro 2?
Sluit mij bij af na het opstarten/aanmelden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
Mastermind schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:44:
Inderdaad, maar de man in de intertoys scande de doos en hij kostte gewoon 99,99 euro. Dus ik denk dat je nu de 7" Pro3 krijgt! Buitenkansje, tablets met vergelijkbare specs kosten zo'n 299 euro!
en je krijgt nu 10% korting op alle hardware dus dan zou hij nu 90 moeten zijn, dadelijk even kijken bij intertoys :)

ps voor 170 euro heb je een 10 inch tegra 2 tablet dus 299 is ietwat overdreven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
=== Soort van wannabe mod-break :P ===

Mensen, let goed op, er zijn echt daadwerkelijk twee versies in omloop bij de Intertoys. De Pro 2 en de Pro 3, voor beide €89 (t/m a.s. zondag).

De Pro 3 heeft 'veel' betere specs.

Gelukkig wordt het met koeieletters aangegeven op de doos. Ik heb helaas nog geen Pro 3 weten te bemachtigen in de regio Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Gusev schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:45:
=== Soort van wannabe mod-break :P ===

Mensen, let goed op, er zijn echt daadwerkelijk twee versies in omloop bij de Intertoys. De Pro 2 en de Pro 3, voor beide €89 (t/m a.s. zondag).

De Pro 3 heeft 'veel' betere specs.

Gelukkig wordt het met koeieletters aangegeven op de doos. Ik heb helaas nog geen Pro 3 weten te bemachtigen in de regio Utrecht.
Ik ben net bij de intertoys breda geweest en daar was alleen de 2, doos werd van achter gehaald..
en volgens mij kreeg je zelf 15 procent aangezien ik een controller gekocht had wat ook hardware is en daar ging wel 15 procent van af, toch maar afgezien van die pro 2 natuurlijk :)

oh jah is de batterij tijd van de pro 3 wel zoals beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:28
Gusev schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:18:
^ Woow, als ik eerlijk moet zijn werkt dat wel heel erg soepeltjes. Maar eens morgen naar de winkel...
Heel erg soepel, really!? Had thuis al even 100 Euro gehaald om zo te gaan besteden bij de Intertoys maar na het zien van dit filmje hou ik die nog lekker even in mijn zak. Is toch allemaal zo traag en stroperig als de neten?
Zal dan misschien te hoge eisen of verwachtingen hebben maar als het werkt zoals in dat filmpje is het gewoon onwerkbaar traag IMHO. Uiteraard is het "maar" 90/100 Euro maar in mijn optiek is het dat nog niet eens waard.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
^ We hebben het allebei over het filmpje van Mastermind, right? Dan liggen onze verwachtingen voor een tablet van 90 euro inderdaad erg ver van mekaar, en dat kan :) .

Ik ga 'm voornamelijk gebruiken voor internet, email, wat gaming. Maar als je meer richting de zaken gaat die hier in het topic zijn genoemd (streaming vanaf NAS, VNC, etc) dan moet je inderdaad in een iets hogere prijsklasse zijn.

Voor 90 euro haal ik een prima tablet in huis, welke een GPU heeft die ook in de Galaxy S2 te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gusev schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:08:
^ We hebben het allebei over het filmpje van Mastermind, right? Dan liggen onze verwachtingen voor een tablet van 90 euro inderdaad erg ver van mekaar, en dat kan :) .
Nee, ik had het over de video waar jij dat over zei: YouTube: Android 2.3 Gpad G15 Tablet PC
Voor 90 euro haal ik een prima tablet in huis, welke een GPU heeft die ook in de Galaxy S2 te vinden is.
Ja dat is de Pro 3 versie. Met het geluk dat ik altijd heb gaat die niet hier te koop zijn bij de lokale Intertoys :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ik zie het nu inderdaad, dat is de Pro 2 (Telechips processor), dus ik was inderdaad iets te voorbarig en enthousiast.

p.s. Als je in de regio Amsterdam woont, bel eens naar Breukelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gusev schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:20:
Ik zie het nu inderdaad, dat is de Pro 2 (Telechips processor), dus ik was inderdaad iets te voorbarig en enthousiast.
Dacht al :) Van dát filmpje kan je nooit zo enthousiast worden als je was, lijkt mij dan ;)
p.s. Als je in de regio Amsterdam woont, bel eens naar Breukelen ;)
Woon in Wassenaar, dus is iets te ver weg. Wil niet eens het dorp uit voor zo'n ding. Niet hier? Dan niet! :X

[edit] Hier in het dorp ook de Pro 3, net gehaald, benieuwd :P

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 08-11-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ik ben net nog weer eens heengeweest en het is geen vergissing: De nieuwe 7" tablet Q-Ware PC Pro3 bij Intertoys Groningen heeft een 1,2GHz Cortex A8 CPU en 512MB geheugen, en multitouch capacitief scherm. Ik heb er ook een voor m'n vrouw gehaald (die speelt er veel mee), met korting voor maar €89,99.

Er zijn twee versies in omloop, een trage 7" Pro2 (wordt mee geadverteerd) met 800MHz processor en 256MB geheugen, en een 7" Pro3 met 1200MHz CPU en 512MB geheugen, beiden voor €89,99)

De 10" Pro2 kost overigens €199.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 18:14
JK schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:46:
Heeft één van jullie al Uitzending Gemist of RTL Gemist voor elkaar gekregen?
Hij zegt dat het niet geinstalleerd is. Zal wel komen vanwege Android 2.x op een tablet ipv een telefoon.
RTL Gemist lukt me wel prima op een andere manier (via een website), maar had het toch graag via de app gedaan.
ik weet dat je deze al een paar weken terug geplaatst hebt,
misscihen kan je wat met de volgende app:
androidgemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:17

Eijkb

Zo.

In Breda de Pro 2 gehaald. Was nog niet op de hoogte van de Pro 3 dus dat is wel jammer. Maar niet getreurd, het doet wat ik wil dat het doet (voornamelijk wordfeud, twitter en ereader) en voor dit geld is dat prima in orde.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
^ Ik zou 'm serieus terugbrengen en even naar een andere Intertoys bellen.

Ik heb ze beide in handen gehad (verschillende Intertoys filialen in regio Utrecht), en ik heb nu hier de Pro 3 voor me liggen.

Het verschil merk je echt. Er zit ook een veel betere GPU in de Pro 3.

Ik ga nu even wat foto'tjes schieten, om even de TS te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik de 7" vergelijken met de 10" wie weet het? ik zou wel graag de 10" willen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
@ emsie:

Neen, de 10" variant is niet te vergelijken met de 7". De 10" heeft een resistief scherm bijvoorbeeld. Wat een wereld van verschil in negatieve zin is.

Overigens over de 7"; in de manual staat A10 Cortex A8 Multi-Core ARM v7 processor. Wat doet vermoeden dat het om een dual-core CPU gaat. Dit is uiteraard verkeerd, een A8 (Cortex) is een single-core CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Gusev schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:21:
^ Ik zou 'm serieus terugbrengen en even naar een andere Intertoys bellen.

Ik heb ze beide in handen gehad (verschillende Intertoys filialen in regio Utrecht), en ik heb nu hier de Pro 3 voor me liggen.
Toppie! Het is je gelukt!! :D

Check ook Superuser of andere tools die root-rechten vereisen: Die werken gewoon.
Je kunt zo een snellere ROM flashen want het apparaat is nota bene gewoon geroot!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
^ Ha, ge-wel-dig! Een Android tablet nota bene vanuit de winkel al geroot 8) .

Ik ga er even mee spelen en wachten op de TS auteur om mij mede auteur te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook 2 gekocht (intertos in borne overijssel) :-)
Alleen een vraag kan ik hierop bijvoorbeeld de rom van prox gebruiken?

Of heeft iemand anders goede roms?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Mastermind schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:24:

Volgens mij heeft deze nieuwe batch in de Intertoys winkel veel betere specs dan de vorige specs!
- 1,2GHz
- 512MB (!) RAM
- Volgens systeeminfo ook GPS!
Kan iemand bevestigen dat er inderdaad een GPS in zit (in de Pro 3) en werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobr schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:57:
[...]

Kan iemand bevestigen dat er inderdaad een GPS in zit (in de Pro 3) en werkt ?
ik speel er nu mee, maar hoe kan ik dan controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:06:
[...]

ik speel er nu mee, maar hoe kan ik dan controleren?
Eerlijk gezegd ben ik niet bekend met android. Maar een app zoals "GPS Status & Toolbox" of "GPS Test" installeren misschien en kijken of deze wat doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 17:15
Zal morgen eens in Veendam of Winschoten bij de Intertoys langsgaan, dit is wel een leuk ding die pro 3 dan.
Denk er over na om 2 aan te schaffen als het de pro 3 versie betreft een voor mijn vriendin voor Wordfeud etc en één voor mezelf om mee te pielen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
GPS lijkt er niet op te zitten. Beide bovengenoemde apps geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:46:
GPS lijkt er niet op te zitten. Beide bovengenoemde apps geprobeerd.
Ik denk dat je er wel meer verstand hebt, maar hoe krijg ik die balkjes weg (naast de wifi signaal), en/of waar dient hij voor?

Kan ik een andere rom erop zetten bijvoorbeeld van prox32 of cynamod enz?

Alvast dank.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gusev heb even in de Intertoys folder gekeken maar de 7 en 10" hebben beiden een capacitief scherm en de verdere specs zijn ook het zelfde. De 10" zal wel de pro2 zijn met de langzamere processor dan de pro3 welke sommigen onder ons hebben kunnen kopen. Ik ben zelf nogal bang dat 7" nogal klein is om mee te werken, wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Je hebt een 10" Pro 2 en een 7" Pro 2. De 10" Pro 2 kost 188 euro en de 7"Pro2 90 euro op het moment.
Echter in sommige filialen heb je ook de 7"Pro3 en die kost ook 90 euro.
Het voordeel van de 7" is dat je hem veel makkelijker mee kunt nemen. De iconen en letters zijn vrij groot omdat de resolutie 800x480 is t.o.v. de 1024x600 van de 10"Pro2 (die overigens een tragere CPU heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
voor t gps proberen... je kan sygic downloaden (navigatie, trial voor 1 week), of via google maps proberen te navigeren.
Dan moet hij ook automatisch gps gaan zoeken, of om het inschakelen van gps gaan vragen!

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Die PC Pro 3 klinkt dan een stuk beter, de Pro 2 kan je echt beter links laten liggen. Zeker als de Pro 3 er is! Gaat wel erg snel, de PC Pro 2 was er pas in oktober geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

m'n moeder (!) heeft twee keer een pro3 met extra korting gekocht in Hardinxveld. Eerst zeiden ze dat ze hem niet haddden, alleen een pro 2, stond ook alleen pro 2 in folder. Voor de zekerheid gevraagd of ze hem kon zien, bleek hij niet meer in de voorraad te staan in de winkel. Ging ze voor de zekerheid nog even achter kijken en wat denk je, de pro 3, dus 2 keer gekocht, allebei met korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Avondje mee gespeeld, moet zeggen dat het allemaal zeer soepel loopt.

- Zeker weten geen GPS.
- @umit1981: die signaalbalkjes met dat kruisje erdoorheen staat er bij mij ook. Geen idee hoe je die weg krijgt (nieuw met Android). Enne custom roms, ik heb er nog geen geprobeerd. De rom die er nu opstaat (geroot en al) werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag:

Gusev bedankt voor je antwoord.

Even van mij (noob): Gister heb ik er ook 2 gekocht (pro3). Ik was van plan om eerst de dropad a8 te kopen, maar na deze topic te lezen meteen de q-ware gekocht.

Heb nog nooit met android gespeeld/gewerkt. Maar hij werkt echt uitstekend, snel, reageert heel goed. Capa-scherm is echt heel mooi. Niet te zwaar...

Ik kan alle mapjes openen (dus geroot, weet niet wat je echt ermee zou moeten als je er geen verstand van hebt :-) ).

Heb gister die benchtest gedaan kreeg ruim 2000? Goed?

Ik heb hem vannacht ana de lader gehangen, wil vandaag na werk kijken hoelang ik ermee kan werken op een volle batterij. Iemand iedee of ik de batterij moet calibreren en hoe het moet?

Als laatste als iemand een custom rom vind zoals die van prox32 die hierop kan werken graag :-)

Tip; Echt een mooi ding en echt goedkoop voor deze prijs. Hij ziet er ook echt niet goedkoop uit, stevig. de intertoys hier in overijssel heeft nog velen op voorraad. Je moet alleen vragen om GOED te kijken of ze WILLEN kijken. Sommige die kijken alleen naar de eerste/bovenste doos... maar Filiaal in Borne zei ze zijn gemengd geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 17:15
Vriendin belde net, in Winschoten bij de Intertoys hebben ze alleen maar de pro3. :D

Toch maar 1 gekocht ipv 2, zij tevreden kan op die pro3 wordfeuden en ik mijn telefoon weer helemaal voor mezelf. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gisterenavond even mee zitten spelen, viel me, ondanks de initieele scepsis, al met al erg mee. Het apparaat ziet er zoals hierboven gezegd inderdaad totaal niet cheap uit (blijft natuurlijk een persoonlijke mening) en dat 'ie out of the box is geroot is erg fijn. Meteen beetje zitten rommelen. Niet teveel (nog) aangezien het ontbreken van een Recovery niet handig is wat dat betreft.

Het ICS Roboto font er op scheelde al enorm, GoLauncher er op, Swype 3.26 (werkt goed (toetsenbord ziet er wel een beetje groot uit echter)), de nieuwste Market, etc.

In de handleiding zat een los papiertje met hoe je de firmware moest updaten maar deze was uiteraard nergens op de Qware site te vinden, of ik kijk gewoon helemaal verkeerd.

Net als op de telefoon (Samsung S2) een paar verschillende browsers geïnstalleerd (elke heeft zijn eigen doel :P) en allen werkten prima. Had verwacht dat het pinch zoomen trager dan stroop zou zijn maar ook dat viel mij erg mee. M'n telefoon is alsnog (veel) sneller en smoother maar voor het geld gewoon zeer acceptabel.

Het display is redelijk. Zoals verwacht een best kleine bruikbare kijkhoek en de resolutie is natuurlijk ook niet bizar hoog. Zelfde resolutie als de telefoon op een veel groter display maakt het er niet scherper op :) Het veranderen van de launcher en het font scheelde in mijn optiek echter al een heleboel.

Het aantal afspeelbare videoformaten vind ik erg netjes. Waar ik op de Samsung een andere player moest installeren om een *.mov file af te spelen pakte de Qware dat gewoon meteen.

Even aangesloten op de tv via HDMI en dat werkte ook goed. De interne speaker stopt er dan mee en het geluid gaat dan via de versterker. Op mijn tv was het beeld niet helemaal zichtbaar, aan de randen was er iets afgekapt. Weet niet of dat aan een instelling of misschien wel de tv zelf ligt, niet naar gekeken verder nog.

De games die ik heb geprobeerd werkten boven verwachting goed. Ook wat "zwaardere" dingen als Riptide doen het goed en met behulp van Chainfire3D ook Tegra2-dingen als FruitNinjaTHD of Sprinkle. Top! :) Sommige games klapten er echter uit, weet niet waar dat aan ligt. Sommige apps ook (o.a. Engadget), dat was wel een tegenvaller. Het apparaat gaat wel mooi in Deep Sleep, vanmorgen even getest met CPU Spy en de hele nacht in slaap geweest met drain vrijwel nul dus. Wel pakt 'ie paar een heel select aantal frequenties tijdens het gebruik ervan, het is ofwel 600 dan wel 1200MHz met daar tussenin vrijwel niets. Moet nog even experimentern of het veranderen van de governor daar verandering in aan kan brengen.

De dikke rand om het scherm vond ik in het begin niet zo mooi maar het is wel een fijn iets om te kunnen beetpakken zonder meteen iets op het aanraakscherm te activeren, ook dat is achteraf dus positief.

Snelheid getest met wat benchmarks en alles was wel okay. De telefoon is wederom met alles veel sneller maar je zal (nu) niet makkelijk iets kunnen vinden in deze prijsklasse wat veel beter zal presteren.

Tenslotte nog een paar plaatjes naast de Samsung S2, om het formaat te kunnen oordelen: een, twee, drie :)

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 09-11-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er vanmorgen 3 kunnen scoren, winkelier wist niet dat er 2 types waren, wilde eerst ook niet gaan kijken maar naar aandringen toch even naar het magzijn gelopen.......... en inderdaad 3 stuks Pro3 meegeleverd gekregen. Een tip ff blijven aandringen dat men gaat kijken en niet op de blauwe ogen vertrouwen dat ze alleen de Pro2 hebben gekregen omdat deze in de folder staan als aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:47:
Gisterenavond even mee zitten spelen, viel me, ondanks de initieele scepsis, al met al erg mee. Het apparaat ziet er zoals hierboven gezegd inderdaad totaal niet cheap uit (blijft natuurlijk een persoonlijke mening) en dat 'ie out of the box is geroot is erg fijn. Meteen beetje zitten rommelen. Niet teveel (nog) aangezien het ontbreken van een Recovery niet handig is wat dat betreft.

Het ICS Roboto font er op scheelde al enorm, GoLauncher er op, Swype 3.26 (werkt goed (toetsenbord ziet er wel een beetje groot uit echter)), de nieuwste Market, etc.

In de handleiding zat een los papiertje met hoe je de firmware moest updaten maar deze was uiteraard nergens op de Qware site te vinden, of ik kijk gewoon helemaal verkeerd.

Net als op de telefoon (Samsung S2) een paar verschillende browsers geïnstalleerd (elke heeft zijn eigen doel :P) en allen werkten prima. Had verwacht dat het pinch zoomen trager dan stroop zou zijn maar ook dat viel mij erg mee. M'n telefoon is alsnog (veel) sneller en smoother maar voor het geld gewoon zeer acceptabel.

Het display is redelijk. Zoals verwacht een best kleine bruikbare kijkhoek en de resolutie is natuurlijk ook niet bizar hoog. Zelfde resolutie als de telefoon op een veel groter display maakt het er niet scherper op :) Het veranderen van de launcher en het font scheelde in mijn optiek echter al een heleboel.

Het aantal afspeelbare videoformaten vind ik erg netjes. Waar ik op de Samsung een andere player moest installeren om een *.mov file af te spelen pakte de Qware dat gewoon meteen.

Even aangesloten op de tv via HDMI en dat werkte ook goed. De interne speaker stopt er dan mee en het geluid gaat dan via de versterker. Op mijn tv was het beeld niet helemaal zichtbaar, aan de randen was er iets afgekapt. Weet niet of dat aan een instelling of misschien wel de tv zelf ligt, niet naar gekeken verder nog.

De games die ik heb geprobeerd werkten boven verwachting goed. Ook wat "zwaardere" dingen als Riptide doen het goed en met behulp van Chainfire3D ook Tegra2-dingen als FruitNinjaTHD of Sprinkle. Top! :) Sommige games klapten er echter uit, weet niet waar dat aan ligt. Sommige apps ook (o.a. Engadget), dat was wel een tegenvaller. Het apparaat gaat wel mooi in Deep Sleep, vanmorgen even getest met CPU Spy en de hele nacht in slaap geweest met drain vrijwel nul dus. Wel pakt 'ie paar een heel select aantal frequenties tijdens het gebruik ervan, het is ofwel 600 dan wel 1200MHz met daar tussenin vrijwel niets. Moet nog even experimentern of het veranderen van de governor daar verandering in aan kan brengen.

De dikke rand om het scherm vond ik in het begin niet zo mooi maar het is wel een fijn iets om te kunnen beetpakken zonder meteen iets op het aanraakscherm te activeren, ook dat is achteraf dus positief.

Snelheid getest met wat benchmarks en alles was wel okay. De telefoon is wederom met alles veel sneller maar je zal (nu) niet makkelijk iets kunnen vinden in deze prijsklasse wat veel beter zal presteren.

Tenslotte nog een paar plaatjes naast de Samsung S2, om het formaat te kunnen oordelen: een, twee, drie :)
Dag, market is wel de nieuwste maar ik kan niet alles vinden. Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:56:
Dag, market is wel de nieuwste maar ik kan niet alles vinden. Is dit op te lossen?
Apps en/of games die niet geschikt zijn voor de resolutie, hardware dan wel Android versie op de tablet zal je niet zien... Daar is weinig aan te doen natuurlijk. Of bedoel je iets specifieks dat wel zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:59:
[...]

Apps en/of games die niet geschikt zijn voor de resolutie, hardware dan wel Android versie op de tablet zal je niet zien... Daar is weinig aan te doen natuurlijk. Of bedoel je iets specifieks dat wel zou moeten werken?
Dank je, Sorry ben echt een noob. Alleen heb wel een vraagje. Kan ik hierop een rom van prox32 of cynamod gebruiken. En ten tweede heb ik watsapp eropgekregen. Maar bij het beginschrem blijft hij zitten/hangen. Ik kan verder niks, ik kan nergens een bericht sturen ontvangen. Weet jij hiervoor misschien een oplossing?

Heb dit eerder al gevraagd maar niemand wist het, wat is de balkjes naast de wifi-signaal icoon?

Alvast bedankt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:08:
Kan ik hierop een rom van prox32 of cynamod gebruiken.
Nog niet nee.
En ten tweede heb ik watsapp eropgekregen. Maar bij het beginschrem blijft hij zitten/hangen. Ik kan verder niks, ik kan nergens een bericht sturen ontvangen. Weet jij hiervoor misschien een oplossing?
Een tablet kopen waar een Sim-card in kan? Zonder simcard/telefoonnummer kan je niet Whatsappen...
Heb dit eerder al gevraagd maar niemand wist het, wat is de balkjes naast de wifi-signaal icoon?
Dat is je signaalsterkte van je telefoon. Die is dus nul want het ding heeft geen telefoon functie. Vind het ook zeer storend en zou die aanduiding liever kwijt zijn ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:11:
[...]

Nog niet nee.

[...]

Een tablet kopen waar een Sim-card in kan? Zonder simcard/telefoonnummer kan je niet Whatsappen...

[...]

Dat is je signaalsterkte van je telefoon. Die is dus nul want het ding heeft geen telefoon functie. Vind het ook zeer storend en zou die aanduiding liever kwijt zijn ja :P
Super dank je.:-)

Edit: trouwens je zegt nog niet, waar kan ik deze hele vrhaal volgen? Ik volg al ene tijdje slatedroid van porx32 enz, maar die is specefiek voor dropad.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
[b]

Dit is niet helemaal waar...
Je kan op je 'gerootte' android toestel met titanium backup een backup maken' en deze backup kan je dan terugzetten op je tablet.
Hier staat wel wta info over op op XDA.
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar er zijn genoeg mensen die het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
securitymayo schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:22:
Je kan op je 'gerootte' android toestel met titanium backup een backup maken' en deze backup kan je dan terugzetten op je tablet.
Ah mooi, gisteren nog geen tijd voor gehad, zo even proberen, leuk experiment, thanks :)

Vraag me alleen af wat er gebeurd als je je telefoon en tablet tegelijk aan hebt staan, maar goed :P

[Edit] Krijg niet voor elkaar. Niet met Titanium Backup, niet met MyBackupPro, nietsss doet het 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 09-11-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

securitymayo schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:22:
[...]

Dag,

ik heb het op een ander manier gedaan. Heb gewoon watsapp geinstalleerd. Hij vraagt dan om een telefoonnummer. die heb ik dan gewoon ingezet. Hij kan het dan niet verifieren, en krijg je de optie om "bel mij" je word dat op je nummer gebeld, waarbij een robot stem je een nummer geeft. Die tik je dan in op je tablet, en je watsapp is geinstalleerd.

Maar dan, hij blijft op het beginscherm zitten. Hij zoekt naar personen enz volgens mij maar verder kan ik niks.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
persoonlijk denk ik dat je het kunt zien als een soort van emailadres.
Dus op meerdere devices tegelijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:32:
[...]

Dag,

ik heb het op een ander manier gedaan. Heb gewoon watsapp geinstalleerd. Hij vraagt dan om een telefoonnummer. die heb ik dan gewoon ingezet. Hij kan het dan niet verifieren, en krijg je de optie om "bel mij" je word dat op je nummer gebeld, waarbij een robot stem je een nummer geeft. Die tik je dan in op je tablet, en je watsapp is geinstalleerd.

Maar dan, hij blijft op het beginscherm zitten. Hij zoekt naar personen enz volgens mij maar verder kan ik niks.. iemand?
Gebruik je whatsapp onder hetzelfde telefoonnummer ook op je mobiele telefoon?
k ga de tablet tussen de middag halen, dus zal vanmiddag wel ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
@Brad Pitt

Bedankt voor de tips! Heb je nog meer leuke tips waar ik de Pro3 mee kan tweaken? Sneller maken, output-resolutie 1080p krijgen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Iemand nog tips voor een goede Launcher (eventueel + een minimalistische theme?).

Ik zie dat GoLauncher al is genoemd.

Ik ben op zoek naar een themable launcher + folder functionaliteit...

Zelf heb ik ADW Launcher + Minimalistic theme gevonden via een ander topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:28
Hoeveel mAH is de batterij? Kan je er een hele dag op werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
RutgerFR schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:54:
Hoeveel mAH is de batterij? Kan je er een hele dag op werken?
denk dat je blij mag zijn als hij het 3 uurtjes volhoudt met wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nizzuts schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:12:
denk dat je blij mag zijn als hij het 3 uurtjes volhoudt met wifi
Ben nu " constant" aan het Dropboxen van S2 naar de tablet via Wifi. Batterij dropt wel redelijk hard ja. Maar goed, dat doet de S2 ook dus ben op zich niet verrast. Heb wel een andere governor aangezet zodat de CPU nu veel beter schaalt tussen de laagste en hoogste frequentie. Zal zo laten weten hoe het met de accu is/gaat :)

[Edit] Accu staat nu op 14%, na een hoop dataverkeer via Wifi en 3.5 uur scherm aan. Is dus niet echt "top" :P

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/tablet001.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/tablet002.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/tablet003.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Brad Pitt op 09-11-2011 16:45 . Reden: Screenshots toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:32:
[...]

Ben nu " constant" aan het Dropboxen van S2 naar de tablet via Wifi. Batterij dropt wel redelijk hard ja. Maar goed, dat doet de S2 ook dus ben op zich niet verrast. Heb wel een andere governor aangezet zodat de CPU nu veel beter schaalt tussen de laagste en hoogste frequentie. Zal zo laten weten hoe het met de accu is/gaat :)

Heeft zo'n tablet nog een handige screenshot functie of moet ik daar ff een app voor installen?Home + power zoals op een hoop telefoons werkt helaas niet, vind dat veel makkelijker en fijner dan via een app :P
Gister heb ik wel gemerkt dat de intensiteit erg veel uitmaakt voor het batterij stand. Normaal denk ik dat je max 3-4 uur moet halen. Dat vind ik voor 90 euro netjes. Tenzij iemand natuurlijk een custom rom heeft zoals prox32/cynamod waardoor je 8-9 uur kunt spelen/werken.

Wat ik wel niet echt begrijp is, er zit 512MB, in de normale stand als ik kijk gebruikt hij constant rond de 200Mmb, is dit normaal? wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Kan iemand een samenvatting/lijst maken, om deze tablet sneller te maken en de batterij-stand hoger te maken door programma's te verwijderen/af te sluiten? (weet echt totala niet welke programma's je kunt afsluiten en verwijderen en hoe?

Echt sorry nog steeds een dikke noob :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Hij houdt apps in het RAM geheugen om ze sneller weer op te kunnen starten, een soort cache zeg maar. Zoals ik in de review laat zien gebruik ik AppKiller Pro om apps af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off:
Iemand ook een iedee waar ik een case kan vinden (zonder toetsenbord), ik weet via ebay duizenden, maar wil straks gewoon in de winkel kunnen kopen. Verkoopt intertoys/bartsmit oid bijpassende hoesjes?

Hele domme vraag, maar wat kun je voor een standaard gebruiker met een tablet die geroot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:04:
Hele domme vraag, maar wat kun je voor een standaard gebruiker met een tablet die geroot is?
Voor-jou-zinloze apps deleten, zorgen dat apps die je niet wil dat ze automatisch opstarten bij het aanzetten disablen, etc. Ik gooi ook altijd een hoop widgets uit die ik niet gebruik. Scheelt enorm veel tijd bij het willen selecteren van een widget op relatief trage apparaten als deze. En meer van dat soort nerdy dingen basically :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:10:
[...]

Voor-jou-zinloze apps deleten, zorgen dat apps die je niet wil dat ze automatisch opstarten bij het aanzetten disablen, etc. Ik gooi ook altijd een hoop widgets uit die ik niet gebruik. Scheelt enorm veel tijd bij het willen selecteren van een widget op relatief trage apparaten als deze. En meer van dat soort nerdy dingen basically :P
Mijn laatste vraag voor vandaag :-), Kan ik die app in de map waar alle .apk's staan gewoon verwijderen? (http://www.ehow.com/how_1...-apps-rooted-android.html)
Of moet ik dan nog iets erbij doen?

Zou je dit in het kort stap voor stap kunnen uitleggen.

Dank je.

Edit:

Is dit de enige manier? http://androidadvices.com...ns-rooted-android-phones/

edit2: Na een reset (fabrieksinstellingen) komen ze dan ook weer terug?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Now let's talk real business :p ..

Ik neem aan dat er andere tablets met een soortgelijke hardware reeds beschikbaar zijn. Toevallig eentje uit deze lijst bv : http://www.slatedroid.com/forum/14-cortex-a8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:27:
Mijn laatste vraag voor vandaag :-), Kan ik die app in de map waar alle .apk's staan gewoon verwijderen? (http://www.ehow.com/how_1...-apps-rooted-android.html)
Of moet ik dan nog iets erbij doen?
Het "beste" is eerst de app die je wilt verwijderen bijvoorbeeld te freezen d.m.v. Titanium Backup. Hij zal dan niet meer worden opgestart bij de volgende reboot. Dan kan je even testen of alles gewoon nog werkt. Uiteraard kan je een "gewone" app gewoon deleten maar niet alles is handig om te removen. Als je niet weet waar je mee bezig bent zit je straks met een apparaat dat het helemaal niet meer doet he.

Apps die rood worden aangegeven in Titanium Backup zou ik sowieso vanaf blijven...
Zou je dit in het kort stap voor stap kunnen uitleggen.
Mja gewoon Titanium Backup opstarten, bovenaan in het midden Backup/Restore klikken en op de app klikken die je wilt freezen/removen. Rode apps: niet doen. Andere apps: met zorg.

Gebruik zelf ook vaak SystemApp Remover, doet op zich hetzelfde. Kan je ook backups mee maken en/of apps freezen. Meteen verwijderen is echt niet superhandig.
edit2: Na een reset (fabrieksinstellingen) komen ze dan ook weer terug?
Geen idee hoe dat met een tablet als deze is. Baal dat er geen recovery mode is om een 1-op-1 Nandroid te maken van de tablet in zijn geheel. Dan pas kan je echt gewoon rommelen, maar ja, komt nog wel misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:09:
[...]

Het "beste" is eerst de app die je wilt verwijderen bijvoorbeeld te freezen d.m.v. Titanium Backup. Hij zal dan niet meer worden opgestart bij de volgende reboot. Dan kan je even testen of alles gewoon nog werkt. Uiteraard kan je een "gewone" app gewoon deleten maar niet alles is handig om te removen. Als je niet weet waar je mee bezig bent zit je straks met een apparaat dat het helemaal niet meer doet he.

Apps die rood worden aangegeven in Titanium Backup zou ik sowieso vanaf blijven...

[...]

Mja gewoon Titanium Backup opstarten, bovenaan in het midden Backup/Restore klikken en op de app klikken die je wilt freezen/removen. Rode apps: niet doen. Andere apps: met zorg.

Gebruik zelf ook vaak SystemApp Remover, doet op zich hetzelfde. Kan je ook backups mee maken en/of apps freezen. Meteen verwijderen is echt niet superhandig.

[...]

Geen idee hoe dat met een tablet als deze is. Baal dat er geen recovery mode is om een 1-op-1 Nandroid te maken van de tablet in zijn geheel. Dan pas kan je echt gewoon rommelen, maar ja, komt nog wel misschien.
Voor alle noobs als mij:

https://market.android.co...uVGl0YW5pdW1CYWNrdXAiXQ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vind het wel fijn dat ondanks de resolutie er wel aardig wat op het scherm past omdat ze de dpi-waarde nogal hebben aangepast. Moet dat op de telefoon ook maar gaan doen want het werkt wel heel erg fijn...

Op de onderstaande (clickable) plaatjes elke keer links de S2 en rechts de Qware, beiden 480x800 dus :)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/dpi01.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/dpi02.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/dpi03.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/dpi04.jpg

Al is heen en weer switchen tussen de Qware en de S2 geen succes. Schermkwaliteit en snelheid zijn dan :X

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 09-11-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awarnach
  • Registratie: Juni 2003

awarnach

2.02m tall Dutch guy

Ik heb de Pro3 vandaag voor mijn dochter gekocht. Op de doos staat echter 4GB, maar via de instellingen op het tablet zie ik dat 'ie maar 2GB heeft. Hebben jullie dat ook, of zit er toch een verkeerde tablet in de doos?

Awarnach | event photographer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Er zit 2150MB internal flash (interne SD) + 512MB RAM + 1118MB ROM in dat maakt samen zo'n 3800MB en dat is dan 4.000.000.000 bytes en dat noemen ze dan 4GB...

Bestel via bijv. www.dataio.nl gewoon een 8GB class 4 microSD kaartje er bij, kost maar 8 euro ofzo. (In de winkel véél duurder dus echt online bestellen!)

[ Voor 38% gewijzigd door Mastermind op 09-11-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Brad Pitt schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:47:

hoe kom ik aan dat font, en hoe installeer ik hem dan?
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
securitymayo schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:21:
hoe kom ik aan dat font, en hoe installeer ik hem dan?
Heb de twee benodigde files op DropBox gezet. Zet de fonts DroidSans en DroidSans-Bold in /system/fonts met bijv. Root Explorer. Voor de zekerheid verander ik altijd nog even de permissions naar zoals het hier zichtbaar is. Reboot en klaar :)

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 09-11-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
wtf, die tablet kan de fonts niet downloaden :P
dan maar ff via sd kaartje proberen :p

Edit: het is al gelukt!
tablet via kabeltje aan pc gehangen.
Trouwens wisten jullie dat je in de instellingen van es file explorer ook kunt aangeven dat hij rootmappen moet laten zien, en je kan ook aangeven dat je de mappen wilt kunnen wijzigen :)

Font is mooi!!
nog meer tips?? :D

[ Voor 62% gewijzigd door securitymayo op 09-11-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ik heb het via Font Installer gedaan. Mooie font idd. Alleen ik weet het nog niet helemaal...Android is niet
mijn ding. Ik wacht op Windows 8 beta voor ARM devices (CES2012).. :p

[ Voor 5% gewijzigd door Gusev op 10-11-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
securitymayo schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:12:
wtf, die tablet kan de fonts niet downloaden :P
Daarom "moet" je dan ook even Opera erbij installeren. Die pakt veel en veel meer dan de stock browser... :)
Gusev schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:18:
Ik heb het via Font Installer gedaan. Mooie font idd. Alleen ik weet het nog niet helemaal...Android is
t mijn ding. Ik wacht op Windws 8 beta voor ARM devices (CES2012).. :p
Wacht zelf op de Transformer Prime of een andere Kal El tablet. Vind Android echt helemaal de bom :P

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.