Ik heb de nieuwe 11.10 drivers net geprobeerd, de performce lijkt wel stukker beter te zijn, maar helaas nog steeds crashes
Verwijderd
jeetje weer achter een probleem gekomen ik kan mijn display settings niet aanpassen als ik op dit tabblad in het menu druk loopt die vast
Ik had exact hetzelfde. 2 X 5770, Core i7, 6Gb, Win 7 x64.Danielson schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:17:
De stabiliteit is bij mij helaas nog ver te zoeken met twee ATI HD5770's in Crossfire.
Battlefield hangt op willekeurige momenten tijdens het gamen, de ene keer gaat het 15 minuten goed, de volgende keer hangt hij al na 1 minute.
Als ik Crossfire uitschakel, dan lijkt hij stabiel te zijn.
Ik ben al met een schone lei begonnen kwa drivers, ik gebruik nu de 11.10 Preview 3 driver i.c.m. CAP 4.
Ik vind de volgende fouten terug in het logboek:
Naam van toepassing met fout: bf3.exe, versie: 1.0.0.0, tijdstempel: 0x4e9d3315
Naam van module met fout: atidxx32.dll, versie: 8.17.10.395, tijdstempel: 0x4e9b8b73
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x000424bb
Id van proces met fout: 0x17fc
Starttijd van toepassing met fout: 0x01cc96f94dbd924b
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe
Pad naar module met fout: C:\Windows\system32\atidxx32.dll
Rapport-id: 3ec34868-02ed-11e1-b3c3-4061862e2fa9
en
Naam van toepassing met fout: bf3.exe, versie: 1.0.0.0, tijdstempel: 0x4e9d3315
Naam van module met fout: bf3.exe, versie: 1.0.0.0, tijdstempel: 0x4e9d3315
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x00108160
Id van proces met fout: 0x1b9c
Starttijd van toepassing met fout: 0x01cc96f2e4fe95fa
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe
Pad naar module met fout: C:\Program Files\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe
Rapport-id: 65bb336a-02e6-11e1-b430-4061862e2fa9
Specs:
Windows 7 Prof 32-Bits
MSI P55-GD80
Core I7 860
4GB RAM
2X Ati HD5770 in Crossfire
Be Quiet Straight Power CM 680W
Heeft iemand nog ideeen wat ik kan proberen?
Random freezes en crashes.
Ik heb het volgende gedaan
- Alles van ATI verwijderd
- Alles wat met mijn videokaart te maken had verwijderd
- Booten
- Driversweeper (één file kon hij niet weggooien, ff googlen op die file je weet welke service je moet stoppen)
- Nog een keer Driversweeper tot dat alles van AMD eraf is
- ATI driver installeren (11.9)
- CAP4 installleren
Een uur of drie kunnen spelen zonder crashes tot nu toe.
Hope it helps...
Heb mijn BIOS geflashed en sindsdien loopt het als een zonnetje:) thx!Jabba schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:51:
[...]
het is ook een rare oplossing, er is niets mis met de GPU zelf, wel met de drivers. en als je zo lekker kan spelen tot het wel opgelost is met minimale inspanning why not ?
Tof.
Kan gewoonweg niet meer schieten.....
LMB of zelfs een knop op keyboard instellen als Fire, ik kan niet schieten, knifen, granaten gooien, ...
2e coop missie zonder problemen, 3e geladen: gedaan met schieten
Al men settings al eens gereset, helpt niets...
Kan gewoonweg niet meer schieten.....
LMB of zelfs een knop op keyboard instellen als Fire, ik kan niet schieten, knifen, granaten gooien, ...
2e coop missie zonder problemen, 3e geladen: gedaan met schieten
Al men settings al eens gereset, helpt niets...
helaas, heeft geen nut gehad voor mij... nog steeds crashes om de 15 minuten.DaanozZ schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:17:
[...]
THANKS! ben hem nu aan het downloaden en eens kijken of ik nu wel BF3 normaal kan spelen.
Ik weet niet meer wie het heeft gezegd in de vorige post maar THANK YOU!
Als ik op servers speel ZONDER punkbuster....draait BF3 MP naar behoren....
Ga ik echter op servers met PB...dan crashed me hele systeem binnen 10 minuten!
Hoop dat ze dit snel gaan fixen want ik wil op GoT server! :(:(
Als ik op servers speel ZONDER punkbuster....draait BF3 MP naar behoren....
Ga ik echter op servers met PB...dan crashed me hele systeem binnen 10 minuten!
Hoop dat ze dit snel gaan fixen want ik wil op GoT server! :(:(
Op dit moment kan ik geen enkele MP server joinen, ik krijg of: You were disconnected from the server., of: Could not get a connection to the server.
i7 920,GTX570, Pb updated/ drivers up to date, heb wel mp kunnen spelen (\zaterdag). Iemand een idee?
Edit weer een nieuwe error: "Connection to the server timed out"
i7 920,GTX570, Pb updated/ drivers up to date, heb wel mp kunnen spelen (\zaterdag). Iemand een idee?
Edit weer een nieuwe error: "Connection to the server timed out"
[ Voor 11% gewijzigd door Jubbuh op 31-10-2011 23:14 ]
Hooi,
Ik zit nu al paar dagen met de handen in de haar.
Mijn Battlefield 3 Multiplayer werkt nog steeds niet goed!
Hij stottert namelijk na 5 minuten spelen in elke map en met ieder aantal spelers.
Singeplayer heb ik nergens last van
Mijn Specs zijn
Hd5870
amd phennom x4 940 @ 3,6ghz overclock
gigabyte 790x ud3p
WD Velociraptor 150GB
Kingston 4 gb @ 1066 nu iets undergecloked door overclock rond de 950 mhz
coolermaster 520 watt
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
Pb geupdate
Bf3 opnieuw geinstalleerd
Amd Drivers 11.9 11.10 preview 11.10 final (vandaag uit)
Graphics op laagst gezet
vsync uit en aan
de affiniteit op 3 cores gezet(stond op een site)
Veel mensen zeggen dat hyper threading uit zetten het probleem oplost nu gaat dat moeilijk met een amd
Misschien hebben jullie nog suggesties?
Of is het toch echt wachten op een update van dice zelf?
Ik zit nu al paar dagen met de handen in de haar.
Mijn Battlefield 3 Multiplayer werkt nog steeds niet goed!
Hij stottert namelijk na 5 minuten spelen in elke map en met ieder aantal spelers.
Singeplayer heb ik nergens last van
Mijn Specs zijn
Hd5870
amd phennom x4 940 @ 3,6ghz overclock
gigabyte 790x ud3p
WD Velociraptor 150GB
Kingston 4 gb @ 1066 nu iets undergecloked door overclock rond de 950 mhz
coolermaster 520 watt
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
Pb geupdate
Bf3 opnieuw geinstalleerd
Amd Drivers 11.9 11.10 preview 11.10 final (vandaag uit)
Graphics op laagst gezet
vsync uit en aan
de affiniteit op 3 cores gezet(stond op een site)
Veel mensen zeggen dat hyper threading uit zetten het probleem oplost nu gaat dat moeilijk met een amd
Misschien hebben jullie nog suggesties?
Of is het toch echt wachten op een update van dice zelf?
|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|
Ik weet niet meer welk EA account gelinked is aan mijn Gamertag ... Ik heb 2 mails, maar als ik daarmee inlog op EA staat er dat er geen gelinked is aan mijn xbox account. Ga ik dan naar Gunclub.ea.com en vraag ik op of mijn gamertag gelinked is zegt hij ja. Ik kan dus ook niet mijn battlelog opstarten omdat geen enkele mail werkt ...
Wat moet ik doen, ik heb alles al geprobeerd op de EA site en kan ook nergens achterhalen welke email/EA account gekoppeld is aan mijn gamertag ...
Wat moet ik doen, ik heb alles al geprobeerd op de EA site en kan ook nergens achterhalen welke email/EA account gekoppeld is aan mijn gamertag ...
Gegroet!
Je kunt ea live chat proberen best vriendelijk
Hebben mij ook veel geholpen.
Vooral met dat soort zaken.
support.ea.com/chat
support.ea.com/chat
[ Voor 12% gewijzigd door sjepper op 31-10-2011 23:40 ]
Is dat alleen van bepaalde tijden up ? Ik word nu namelijk doorgeschakeld naar de algemene helpcentre waar ze ook nog niet op mijn mail gereageerd hebben >___>sjepper schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:39:
Je kunt ea live chat proberen best vriendelijk
support.ea.com/chat
Gegroet!
hmmmm ik heb er een keertje op gezeten om 12 uur.
Misschien zijn ze nu dicht ivm helloween of iets ik denk dat morgen overdag het wel lukt savonds zijn ze als goed is er ook!
Misschien zijn ze nu dicht ivm helloween of iets ik denk dat morgen overdag het wel lukt savonds zijn ze als goed is er ook!
Beter. Ik had ze gebeld maar kreeg een leuk muziekje voor 10 min. Vind het een beetje raar dat ik met geen enkel account van mij (eentje is uit 2009, ander 2010) kan inloggen op Battlelog.
Ik ga die chat morgen eens bekijken.
Ik ga die chat morgen eens bekijken.
Gegroet!
Het is direct contact en ik vind dat super goed werken.
Geeft je gegevens en ze kunnen voor je kijken.
Geeft je gegevens en ze kunnen voor je kijken.
Weet iemand hoe je die gamerstag aan je EA ID acccount kan koppelen?
Kan overal gewoon inloggen en kan de game gewoon spelen maar gunclub koppeld BF3 niet aan mijn account terwijl deze gewoon hetzelfde is als die van battlelog
Gisteren 5x iemand anders gehad op de live chat maar elke keer ineens einde chat sessie
Wat een drama die live chat zeg ...
Kan overal gewoon inloggen en kan de game gewoon spelen maar gunclub koppeld BF3 niet aan mijn account terwijl deze gewoon hetzelfde is als die van battlelog
Gisteren 5x iemand anders gehad op de live chat maar elke keer ineens einde chat sessie

Ik heb ook last van audio stutter in singleplayer met een realtek onboard geluidskaart. Al geprobeerd:
- geluid op 44K of 48K gezet
- geluidseffecten uitgezet
- audio drivers geupdate
- punkbuster geupdate
- gpu-z staat niet op
- wat gespeeld met de GstAudio.AudioQuality, GstAudio.YourSoundSystem settings
- vsync uit
Wat wel opmerkelijk is: met vsync aan heb ik zelfs audio stutter bij de logos als je het spel opstart. Zonder vsync heb ik dat niet, maar wel nog altijd bij het eerste filmpje als je de campaign start.
Is er hier nog altijd geen fix voor?
- audio drivers geupdate
- punkbuster geupdate
- gpu-z staat niet op
- vsync uit
Wat wel opmerkelijk is: met vsync aan heb ik zelfs audio stutter bij de logos als je het spel opstart. Zonder vsync heb ik dat niet, maar wel nog altijd bij het eerste filmpje als je de campaign start.
[ Voor 26% gewijzigd door Neverwinterx op 01-11-2011 11:20 ]
Verwijderd
Mijn battlefield werkte ook voor geen meter. Campaign liep vast op het dice logo, multiplayer liep vast na elke ronde en ook meestal bij het kiezen van een game, vreemd genoeg niet als ik quick match deed.
Gisteren punkbuster manueel ge-update en wonder boven wonder doet hij het nu perfect (campaign included!)
Gisteren punkbuster manueel ge-update en wonder boven wonder doet hij het nu perfect (campaign included!)
Ik heb binnen 15 minuten spelen een system crash, soms met bsod, soms zonder. Soms met soundloop, soms zonder. PC start dan uit zichzelf opnieuw op.
Mijn systeem:
Systeem is net nieuw, net als de windows installatie. Niets OC. Alles heeft de laatste drivers(tot bios firmware aan toe). Ook PB geupdate tot laatste versie.
Ik weet dus niet:
- het door realtek onboard sound komt
- door overhitte GPU
- teveel vraag van de PSU
- doordat BF3 gewoon slecht gemaakt is
Vanmiddag maar eens kijken of het systeem een 3D mark test doorstaat en misschien een half uurtje Crisis 2 draaien, hoewel ik geen zin heb om andere games te installeren.
Wat is een goede tool om GPU temperatuur te checken? (voor nvidia)
En wat zouden andere oorzaken kunnen zijn?
Mijn systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Fractal Design Define R3 (Zwart) | € 87,44 | € 87,44 |
1 | Zalman CNPS10X Performa | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 178,50 | € 178,50 |
1 | Corsair Enthusiast TX750M | € 99,- | € 99,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 41,50 | € 41,50 |
2 | Gigabyte GV-N560OC-1GI | € 195,90 | € 391,80 |
1 | Asrock P67 Extreme4 Gen3 | € 131,99 | € 131,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 960,13 |
Systeem is net nieuw, net als de windows installatie. Niets OC. Alles heeft de laatste drivers(tot bios firmware aan toe). Ook PB geupdate tot laatste versie.
Ik weet dus niet:
- door overhitte GPU
Vanmiddag maar eens kijken of het systeem een 3D mark test doorstaat en misschien een half uurtje Crisis 2 draaien, hoewel ik geen zin heb om andere games te installeren.
PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
Toevallig ook dat hij na een x aantal minuten het beeld zwart word en je weer naar je desktop zit te kijken?rnenator schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:23:
Ik heb binnen 15 minuten spelen een system crash, soms met bsod, soms zonder. Soms met soundloop, soms zonder. PC start dan uit zichzelf opnieuw op.
Mijn systeem:
# Product Prijs Subtotaal 1 Fractal Design Define R3 (Zwart) € 87,44 € 87,44 1 Zalman CNPS10X Performa € 29,90 € 29,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 178,50 € 178,50 1 Corsair Enthusiast TX750M € 99,- € 99,- 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 41,50 € 41,50 2 Gigabyte GV-N560OC-1GI € 195,90 € 391,80 1 Asrock P67 Extreme4 Gen3 € 131,99 € 131,99 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 960,13
Ik weet dus niet:
- door overhitte GPU
Heb hetzelfde probleem gehad bij een vriend van me met dezelfde 560 van gigabyte, google maar eens op die kaart want er zijn genoeg problemen mee - komt er op neer dat de OC van Gigabyte gewoon complete bagger is en alles behalve stabiel.
Maat van me had met de stock OC ctd's en zwarte schermen in bijv crysis en dirt 3.
Oplossing, zet met MSI afterburner je clocks op 822 en 1000 en draai een paar keer heaven(http://unigine.com/)
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Nog niet meegemaakt dat mijn beeld zwart werk voor een x aantal minuten. Maar goed, ik zal vanavond heaven een paar keer draaien en mijn bevindingen doorgeven. Mocht het in heaven ook crashen, kan ik met afterburner aan de slag.Verderf schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:32:
[...]
Toevallig ook dat hij na een x aantal minuten het beeld zwart word en je weer naar je desktop zit te kijken?
Heb hetzelfde probleem gehad bij een vriend van me met dezelfde 560 van gigabyte, google maar eens op die kaart want er zijn genoeg problemen mee - komt er op neer dat de OC van Gigabyte gewoon complete bagger is en alles behalve stabiel.
Maat van me had met de stock OC ctd's en zwarte schermen in bijv crysis en dirt 3.
Oplossing, zet met MSI afterburner je clocks op 822 en 1000 en draai een paar keer heaven(http://unigine.com/)
Zorg ervoor dat je eerst alle drivers up-to-date hebt (bios, gpu, chipset, audio).rnenator schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:23:
Ga vervolgens naar MP, server browser, click the box "Punkbuster OFF ". Refresh list...
En probeer nu eens op een server te spelen zonder punkbuster.
Ik had ook altijd systeem crashes, vaak met soundloop.... totdat ik servers zonder PB joinde.
*Mijn PB is wel up to date, maar me hele systeem crashed alsnog als ik PB-ON servers join*
niet eens kijken naar Heaven en meteen je clocks terugzetten, zoals vaker gepost, de 560 en 570OC serie van welke fabrikant dan ook hebben veel dit probleem en alleen met BF3, clocks iets terug voor je BF gaat spelen en opgelost!Big-Opti schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:15:
[...]
Zorg ervoor dat je eerst alle drivers up-to-date hebt (bios, gpu, chipset, audio).
Ga vervolgens naar MP, server browser, click the box "Punkbuster OFF ". Refresh list...
En probeer nu eens op een server te spelen zonder punkbuster.
Ik had ook altijd systeem crashes, vaak met soundloop.... totdat ik servers zonder PB joinde.
*Mijn PB is wel up to date, maar me hele systeem crashed alsnog als ik PB-ON servers join*
Na wat testen blijkt dat ik het alleen heb tijdens intro movie of cinematic movies in de campaign, niet in-game. Beetje zoals dit, maar dan minder fel: YouTube: BF3 cinematic stutteringNeverwinterx schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:53:
Ik heb ook last van audio stutter in singleplayer met een realtek onboard geluidskaart. Al geprobeerd:
- audio drivers geupdate
- punkbuster geupdate
- gpu-z staat niet op
- vsync uit
Verwijderd
Maakt niet uit wat ik probeer, ik blijf de error 'there is something wrong with youre game's setup, please reinstall youre game' krijgen...
Maar als ik hem verwijder van Origin, kan ik hem daarna weer opnieuw 'downloaden' via Origin, hiermee wordt hij dan volgens mij niet opnieuw geïnstaleerd toch? Ik krijg iig niet hetzelfde scherm zoals ik hem kreeg toen ik voor het eerst de DVD erin plaatste.
Doe ik hier iets verkeerd dan, of klopt dit gewoon?
Mijn code is iig gewoon verzilverd, alle updates intussen toegepast, alle drivers volledig up-to-date; ik kan er echt niet met mijn pet bij waarom hij blijft weigeren op te starten! Dit is toch te gek voor woorden!! Als ik in het vervolg bij een game zie dat hij via Origin geactiveerd moet worden, laat ik hem zeker liggen!!! Prutsprogramma.
Iemand miss. iets waarmee ik het probleem kan verhelpen? Ben ten einde raad, of moet ik gewoon weer een patch afwachten?
Maar als ik hem verwijder van Origin, kan ik hem daarna weer opnieuw 'downloaden' via Origin, hiermee wordt hij dan volgens mij niet opnieuw geïnstaleerd toch? Ik krijg iig niet hetzelfde scherm zoals ik hem kreeg toen ik voor het eerst de DVD erin plaatste.
Doe ik hier iets verkeerd dan, of klopt dit gewoon?
Mijn code is iig gewoon verzilverd, alle updates intussen toegepast, alle drivers volledig up-to-date; ik kan er echt niet met mijn pet bij waarom hij blijft weigeren op te starten! Dit is toch te gek voor woorden!! Als ik in het vervolg bij een game zie dat hij via Origin geactiveerd moet worden, laat ik hem zeker liggen!!! Prutsprogramma.
Iemand miss. iets waarmee ik het probleem kan verhelpen? Ben ten einde raad, of moet ik gewoon weer een patch afwachten?
Verwijderd
Heb veel doorgelezen en niet echt hetzelfde probleem tegen gekomen, kan natuurlijk altijd iets gemist hebben.
Ik heb een GTX 560, en elke keer als ik MP opstart komt hij niet verder dan het laad scherm, hier loopt hij vast, sluit af en zegt dan 'disconnected from server' terwijl m'n internet het natuurlijk gewoon nog doet. Iemand enig idee, ben al vanaf zaterdag bezig dus kinda desperate. Thanks
Ik heb een GTX 560, en elke keer als ik MP opstart komt hij niet verder dan het laad scherm, hier loopt hij vast, sluit af en zegt dan 'disconnected from server' terwijl m'n internet het natuurlijk gewoon nog doet. Iemand enig idee, ben al vanaf zaterdag bezig dus kinda desperate. Thanks
uninstall via add/remove programs en vervolgens opnieuw installeren via de DVD of opnieuw downloaden in origin.
Ik heb hetzelfde gehad doordat ik de repair functie had gebruikt maar het enige wat dat doet is je install corrupt maken.
Ik heb hetzelfde gehad doordat ik de repair functie had gebruikt maar het enige wat dat doet is je install corrupt maken.
Probeer je punkbuster manueel te updaten via pbsetup.exe, link staat in de topic warningVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:51:
Heb veel doorgelezen en niet echt hetzelfde probleem tegen gekomen, kan natuurlijk altijd iets gemist hebben.
[ Voor 56% gewijzigd door Verderf op 01-11-2011 12:52 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
weet iemand een oplossing voor mijn probleem
sinds zondag middag kan ik geen 1 server meer joinen.
battlelog blijft hangen met connecting... ( ingame zwart scherm met loading)
pb aan of uit maakt geen verschil
kehb meerdere drivers geprobeerd
poorten open gezet
upnp aan of uit maakt ook geen verschil met mn router
firewall aan of uit ook niet
systeem :
phenom 9950 @ 2,9Ghz
6870 vapor-X
m3a79-t
Windows 7
sinds zondag middag kan ik geen 1 server meer joinen.
battlelog blijft hangen met connecting... ( ingame zwart scherm met loading)
pb aan of uit maakt geen verschil
kehb meerdere drivers geprobeerd
poorten open gezet
upnp aan of uit maakt ook geen verschil met mn router
firewall aan of uit ook niet
systeem :
phenom 9950 @ 2,9Ghz
6870 vapor-X
m3a79-t
Windows 7
[ Voor 5% gewijzigd door roboreaper op 01-11-2011 12:56 ]
Verwijderd
Thanks man, ga het nu proberen, laat wel weten.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 13:06 ]
Verwijderd
Vanaf de launch zit ik al met problemen van om de haverklap een vastlopen tijdens MP.
Nu had ik ergens een oplossing gevonden om in dos je geheugen gebruik voor applicaties te vergroten naar 2500 ipv. 2000. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik nu 2 matches kan spelen (voorheen nog geen 5 min).
Het blijft een feit dat ik nooit meer een origin game koop. Tenzij er wel een hele dikke patch voor uitkomt voor zowel origin en bf3 die dit alles oplost.
Nu had ik ergens een oplossing gevonden om in dos je geheugen gebruik voor applicaties te vergroten naar 2500 ipv. 2000. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik nu 2 matches kan spelen (voorheen nog geen 5 min).
Het blijft een feit dat ik nooit meer een origin game koop. Tenzij er wel een hele dikke patch voor uitkomt voor zowel origin en bf3 die dit alles oplost.
Bump.shaiwa887 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:16:
Weet iemand hoe je die gamerstag aan je EA ID acccount kan koppelen?
Gisteren 5x iemand anders gehad op de live chat maar elke keer ineens einde chat sessie![]()
En waarom word ik doorgelinkt naar EA Ondersteuning als ik naar de chat wil ?
Gegroet!
vast lopen en dan de melding krijgen van "bf3 werkt niet meer" ?Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:09:
Vanaf de launch zit ik al met problemen van om de haverklap een vastlopen tijdens MP.
en hoe heb je dit opgelost?
Edit:
heb je 32 bit of 64 bit?
niemand een oplossing voor mijn probleem?
Had ik eerst ook totdat ik het gele vakje aan de linker zijkant zag bij de battlelog met de tekst Feedback&Support, daar kun je de live chat startenDecennia schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:39:
[...]
Bump.
En waarom word ik doorgelinkt naar EA Ondersteuning als ik naar de chat wil ?
Suc6, na 6 support medewerkers nog niets opgelost
Verwijderd
Het domme ervan is: Ik heb de exacte regel niet bij de hand want die heb ik op mijn thuis desktop opgeslagen. Die zou ik je eventueel vanavond kunnen posten.TheJukeBox schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:42:
[...]
vast lopen en dan de melding krijgen van "bf3 werkt niet meer" ?
en hoe heb je dit opgelost?
Edit:
heb je 32 bit of 64 bit?
Het kwam er op neer dat ik crashes kreeg tijdens de mp. Zeer onregelmatig soms binnen 1 min soms binnen 10 min. Heb echter nog nooit een match kunnen afmaken. Ik kreeg daarna inderdaad bf3.exe werkt niet meer. Dus een windows APPcrash report.
Nu was er een methode waarbij je je dos promt moet openen als admin. En vervolgens geef je een commando dat een of ander geheugen vergroot van 2000 naar 2500 (sorry voor de vaagheid). Hierdoor kunnen applicaties meer geheugen aanspreken. En verdomd dat werkt nog ook. Ik kan in een keer 3 matches conquest spelen achter elkaar en stuk of 5/6 Team deathmatch potjes. Daarna loopt die toch weer vast helaas (maar beter als niks!)
Mijn systeem is 2600k intel (niet overclocked), 580GTX lightning (niet overclocked) van msi, 8Gb kingston geheugen. Daarop draai ik windows 7 ultimate 32bit. De 64 bit gaf me namelijk Nvidia driver has stoped working errors met de BF3 beta.
Stuur maar een PM als je wilt.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:06:
[...]
Het domme ervan is: Ik heb de exacte regel niet bij de hand want die heb ik op mijn thuis desktop opgeslagen. Die zou ik je eventueel vanavond kunnen posten.
Inderdaad hetzelfde als mijn broer heeft ( heb zelf nergens last van maar ik vraag het dan ook voor m'n broer )Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:06:
[...]
Het kwam er op neer dat ik crashes kreeg tijdens de mp. Zeer onregelmatig soms binnen 1 min soms binnen 10 min. Heb echter nog nooit een match kunnen afmaken. Ik kreeg daarna inderdaad bf3.exe werkt niet meer. Dus een windows APPcrash report.
hoop dat jou oplossing helpt!
heb je het ook bij de SP ( of heb je die niet gespeeld ?
Edit:
ik zou als ik jou was 64bit weer installeren.
[ Voor 3% gewijzigd door TheJukeBox op 01-11-2011 14:11 ]
Yeey, Dus ik moet battlelog in voor die chat, terwijl ik juist NIET in battlelog kan. Dan maar weer bellen >___>shaiwa887 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:05:
[...]
Had ik eerst ook totdat ik het gele vakje aan de linker zijkant zag bij de battlelog met de tekst Feedback&Support, daar kun je de live chat starten
Suc6, na 6 support medewerkers nog niets opgelost
Gegroet!
Verwijderd
Ik heb dat gedaan en het hielp wel tot zover dat hij voorbij het laadscherm komt. Maar hierna sluit de game alsnog af en geeft hij aan dat hij disconnected from server is.[b]
Probeer je punkbuster manueel te updaten via pbsetup.exe, link staat in de topic warning
Nog andere ideeën iemand?
Je kan wel inloggen bij ea.com?Decennia schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:12:
[...]
Yeey, Dus ik moet battlelog in voor die chat, terwijl ik juist NIET in battlelog kan. Dan maar weer bellen >___>
Via daar moet het ook kunnen.
[via help -> talk to a game advisor -> vul in waar je het over wilt hebben en je kunt daarna als het goed is een live chat starten]
[ Voor 20% gewijzigd door shaiwa887 op 01-11-2011 14:31 ]
Nope: Bellen of 'Stuur me een Email'. Heb al 3 mails gestuurd en nog niks terug.shaiwa887 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:28:
[...]
Je kan wel inloggen bij ea.com?
Via daar moet het ook kunnen.
[via help -> talk to a game advisor -> vul in waar je het over wilt hebben en je kunt daarna als het goed is een live chat starten]
Je kan ook nergens op je xbox je EA account uitzetten ofzo ?
Gegroet!
Verwijderd
Is het bij iemand herkenbaar dat de singleplayer super loopt, en de multiplayer verschrikkelijk?
Op singleplayer kan ik het spel zeer goed spelen met alles op high of medium, maar met multiplayer komt mijn framerate niet boven de 20 met alle settings op low.
mijn pc moet het prima kunnen draaien, ook al is het systeem 5 jaar oud.
Core 2 duo 2.4ghz
4gb ram
Geforce 450 GTS
windows 7 64bit
Op singleplayer kan ik het spel zeer goed spelen met alles op high of medium, maar met multiplayer komt mijn framerate niet boven de 20 met alle settings op low.
Core 2 duo 2.4ghz
4gb ram
Geforce 450 GTS
windows 7 64bit
Verwijderd
Vanavond zal ik je een pm sturen en hem ook hier in het topic plaatsen. Zal ook de 64 bit weer eens terugzetten misschien dat dat ook al een hoop scheelt.TheJukeBox schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:09:
[...]
Stuur maar een PM als je wilt.
[...]
Inderdaad hetzelfde als mijn broer heeft ( heb zelf nergens last van maar ik vraag het dan ook voor m'n broer )
hoop dat jou oplossing helpt!
heb je het ook bij de SP ( of heb je die niet gespeeld ?)
Edit:
ik zou als ik jou was 64bit weer installeren.
De singleplayer heb ik gedaan maar niet zo heel lang. Deze liep trouwens wel perfect.
Op dit moment bij de live chat :Decennia schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:33:
[...]
Nope: Bellen of 'Stuur me een Email'. Heb al 3 mails gestuurd en nog niks terug.
Je kan ook nergens op je xbox je EA account uitzetten ofzo ?
Sorry, there are no advisors available at this time. Please try again in a later.
Even geduld hebben dus, ik ga het straks weer maar eens proberen
[ook niet als je inlogt op ea.com en dan gelijk op de Nick recht bovenin klikt?]
[ Voor 10% gewijzigd door shaiwa887 op 01-11-2011 14:38 ]
bij mn broer ook de SP die crashte, na ongeveer 30 minuten spelen, waarbij loaden en crashen in MPVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:35:
[...]
Vanavond zal ik je een pm sturen en hem ook hier in het topic plaatsen. Zal ook de 64 bit weer eens terugzetten misschien dat dat ook al een hoop scheelt.
De singleplayer heb ik gedaan maar niet zo heel lang. Deze liep trouwens wel perfect.
Heb hier het volgende probleem met Co-op/Battlelog, mijn broer en ik kunnen dus geen Co-Op met elkaar doen omdat de game simpel weg niet start.
Wel kunnen we elkaar joinen als party in battlelog maar kunen gewoon simpel weg niks starten (join as party bij een server werkt dus niet omdat de invite nooit aankomt bij de andere persoon). De enige manier om samen te kunnen spelen is dus handmatig een server joinen.
Onze situatie, wonen allebij op hetzelfde adres en dus achter de zelfde router (linksys E4200) en hebben internet van UPC.
Wel kunnen we elkaar joinen als party in battlelog maar kunen gewoon simpel weg niks starten (join as party bij een server werkt dus niet omdat de invite nooit aankomt bij de andere persoon). De enige manier om samen te kunnen spelen is dus handmatig een server joinen.
Onze situatie, wonen allebij op hetzelfde adres en dus achter de zelfde router (linksys E4200) en hebben internet van UPC.
Hier loopt de game ook vast...na een paar minuten spelen, bij drukke momenten of bij het laden van een nieuwe map...
Heb PB ge-update, de laatste drivers geinstalleerd.
Maar ik heb maar 2gb ram, zou dat echt het probleem kunnen zijn?
de rest van de specs voldoe ik ruimschoots aan.
Heb PB ge-update, de laatste drivers geinstalleerd.
Maar ik heb maar 2gb ram, zou dat echt het probleem kunnen zijn?
de rest van de specs voldoe ik ruimschoots aan.
[ Voor 10% gewijzigd door Sargan op 01-11-2011 15:15 ]
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
De SP loopt vele male soepeler dan de MP. Dus heel gek is dat niet. Als ik dan vervolgens naar je processor kijk verbaasd het me niet dat het op low slecht draait. Je processor is voor de MP net ff te langzaam.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:34:
Is het bij iemand herkenbaar dat de singleplayer super loopt, en de multiplayer verschrikkelijk?
Core 2 duo 2.4ghz
4gb ram
Geforce 450 GTS
windows 7 64bit
Helaas kan je daar weinig aan doen. Upgraden is de enige optie.
Daarnaast is je videokaart ook aan de trage kant.

[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 01-11-2011 15:39 ]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Nog maar eens:
Ik speel nu bijna probleemloos..
Had al jullie klachten en meer..
voor mij hielp:
alle monitorprogramma's afsluiten
denk aan:
fraps,msi afterburner,download upload meters.
Nu heb ik 1 keer in de 20/30 potjes eens een zwart scherm of een CTD
Ik speel nu bijna probleemloos..
Had al jullie klachten en meer..
voor mij hielp:
alle monitorprogramma's afsluiten
denk aan:
fraps,msi afterburner,download upload meters.
Nu heb ik 1 keer in de 20/30 potjes eens een zwart scherm of een CTD
Zucht constant vastlopers waarbij heel mijn systeem vasthangt en het geluid in een loop zit en het beeld bevriest. Ik dacht dat het mijn overclock was, maar ook op stock settings heb ik het probleem ook(nog sneller zelfs). Ben nu voor de zekerheid nog eens aan het stresstesten(prime95) en die loopt al meer als een uur goed en temperaturen onder de 50...
specs:
q6600 @ 3.0 ghz
4 GB ram
4870 stock
Heb de settings ook al op low gezet, maar crashes komen even snel terug.
specs:
q6600 @ 3.0 ghz
4 GB ram
4870 stock
is het dat windows dan aangeeft "bf3.exe werkt niet meer" ofzoiets ?skelleniels schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:42:
Zucht constant vastlopers waarbij heel mijn systeem vasthangt en het geluid in een loop zit en het beeld bevriest. Ik dacht dat het mijn overclock was, maar ook op stock settings heb ik het probleem ook(nog sneller zelfs). Ben nu voor de zekerheid nog eens aan het stresstesten(prime95) en die loopt al meer als een uur goed en temperaturen onder de 50...
specs:
q6600 @ 3.0 ghz
4 GB ram
4870 stock
en hou je geheugen gebruik eens in de gaten als je wilt.
Dan zit er iets van een firewall tussen, kan niet andersuray schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:59:
Heb hier het volgende probleem met Co-op/Battlelog, mijn broer en ik kunnen dus geen Co-Op met elkaar doen omdat de game simpel weg niet start.
Een zeer bekend en berucht probleem uit BC2 die zich ook in BF3 voordoet.skelleniels schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:42:
specs:
q6600 @ 3.0 ghz
4 GB ram
4870 stock
Dit probleem kan 3 oorzaken hebben:
1) Realtek geluidskaarten
2) monitoring software
3) PB
1) Probeer de geluidskaart te disablen en kijk of het spel dan wel werkt. WErkt het dan wel dan zal je een nieuwe geluidskaart moeten kopen.
2) Sluit alle monitoring tools af (GPU-Z CPU-Z, AMD System Monitor, MSI afterburner
3) Speel op een non-PB server. Werkt het dan wel, dan ligt het aan PB. Verwijder PB en installeer de nieuwste versie (is te downloaden van de PB site)
Als je googled op jou probleem (Freeze, Soundloop, BF3) dan zal je zien dat best veel mensen er last van hebben. Maar je komt ook best veel goede oplossingen voor dit probleem tegen.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ok mijn specs:
Moederbord Intel Socket 775
Processor Intel Core2 Duo 6700
Geheugen 2GB DDr2 of DDr3 (weet ik niet zeker)
Videokaart ATI Radeon HD 6950
Ik denk dat de 2GB ram de oorzaak is dat de game blijft vasthangen steeds?
Verwijderd
Ik denk persoonlijk van niet....Sargan schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:56:
Ok mijn specs:
Ik heb 8gb en heb ook vastlopers
ik verwacht dat het inderdaad je geheugen is, ik zou 6gb bijkopen en 64bits installeren.Sargan schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:56:
Ok mijn specs:
Edit:
mm, ik lees dus net het bovenstaande..
dan heb ik geen idee.
[ Voor 7% gewijzigd door TheJukeBox op 01-11-2011 15:58 ]
Verwijderd
Jij hebt ook wel weer gelijk want met meer geheugen zal het allicht al een stuk beter moeten perfomenTheJukeBox schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:57:
[...]
ik verwacht dat het inderdaad je geheugen is, ik zou 6gb bijkopen en 64bits installeren.
Edit:
mm, ik lees dus net het bovenstaande..
dan heb ik geen idee.
ik heb zelf ook 8gb RAM en had bf3 geinstalleerd en verder nergens last van gehad, ook geen handmatige pb update gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:00:
[...]
Jij hebt ook wel weer gelijk want met meer geheugen zal het allicht al een stuk beter moeten perfomen
alles werkt zoals het moet, heb wel een enkele keer een crash gehad. ( in bijna 13 uur spelen ongeveer 1 a 2 keer. )
Verwijderd
Kan ik jou pc misschien overkopen?TheJukeBox schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:02:
[...]
ik heb zelf ook 8gb RAM en had bf3 geinstalleerd en verder nergens last van gehad, ook geen handmatige pb update gedaan.
alles werkt zoals het moet, heb wel een enkele keer een crash gehad. ( in bijna 13 uur spelen ongeveer 1 a 2 keer. )
Ik heb gisteren eens een tijdje met de geluidskaart gedisabled gespeeld en ik had inderdaad sterk de indruk dat hij stabiel bleef(heb maar een uur kunnen spelen, maar normaal na een kwartier is het al van dat. Ik vermoed dat mijn moederbord(asus p5b) inderdaad een realtek heeft. Ik zal morgen wel nog eens een oud pci kaartje er in pleuren en mijn onboard disablen in de bios.ChojinZ schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:54:
[...]
Een zeer bekend en berucht probleem uit BC2 die zich ook in BF3 voordoet.
2) monitoring software
3) PB
Fraps, geldt dat ook als monitoring software? Gpu-z, speedfan enzo liggen inderdaad altijd aan, daarstraks eens afgezet(buiten fraps) en nog steeds vastlopers.
Non PB servers moet ik nog eens uittesten.
Mijn geheugengebruik komt niet boven de 3.2 GB, dus daar zit denk ik het probleem niet. Heb wel goeie hoop op die geluidskaart, maar eerst even een uurtje of 4 mijn cpu stresstesten voor de zekerheid.
Verwijderd
ik had tijdens de bf3 beta 64 bit ultimate maar die gaf me crash to desktop met nvidia driver has stoped working.
Op dit moment draai ik 32 bit ultimate.
Wist je trouwens dat ik mijn graka in mijn PCIe 8x slot heb moeten steken. De beta weigerde gewoon om via het 16x slot te draaien. Bios update van mijn mainboard heeft dat probleem niet verholpen.
Ik draai echt de meest geavanceerde games zonder enig probleem op full. Has to be BF3.
Hoeft niet, BF3 is gewoon 1 van de weinige games die je pc echt to the max pushed.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:08:
[...]
ik had tijdens de bf3 beta 64 bit ultimate maar die gaf me crash to desktop met nvidia driver has stoped working.
Op dit moment draai ik 32 bit ultimate.
Wist je trouwens dat ik mijn graka in mijn PCIe 8x slot heb moeten steken. De beta weigerde gewoon om via het 16x slot te draaien. Bios update van mijn mainboard heeft dat probleem niet verholpen.
Ik draai echt de meest geavanceerde games zonder enig probleem op full. Has to be BF3.
32 bit installeren met 8gb ram is natuurlijk gewoon zonde, daarvoor heb je die 8GB natuurlijk niet.
Grootste oorzaak van "drivers has stopped responding" is een vervuilde driver installatie, even driver sweeper eroverheen en dan vers de driver opnieuw installeren heeft voor mij al meer dan 1x mijn problemen opgelost.
Verwijderd
Mooie tip! Ga ik na de arbeit eventjes proberenVerderf schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:11:
[...]
Hoeft niet, BF3 is gewoon 1 van de weinige games die je pc echt to the max pushed.
32 bit installeren met 8gb ram is natuurlijk gewoon zonde, daarvoor heb je die 8GB natuurlijk niet.
Grootste oorzaak van "drivers has stopped responding" is een vervuilde driver installatie, even driver sweeper eroverheen en dan vers de driver opnieuw installeren heeft voor mij al meer dan 1x mijn problemen opgelost.
En idd als dat niet werkt gelijk 64 bit erop =)
Ik denk het niet. Een game zou niet mogen crashen. De performance zou alleen omlaag moeten gaan.Sargan schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:56:
Ok mijn specs:
Maar beschrijf de vastloper eens? Heb je een BSOD, CTD of een Freeze?
Fraps zou ik ook voor de zekerheid uitzetten. Je weet maar nooit.skelleniels schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:06:
[...]
Ik heb gisteren eens een tijdje met de geluidskaart gedisabled gespeeld en ik had inderdaad sterk de indruk dat hij stabiel bleef(heb maar een uur kunnen spelen, maar normaal na een kwartier is het al van dat. Ik vermoed dat mijn moederbord(asus p5b) inderdaad een realtek heeft. Ik zal morgen wel nog eens een oud pci kaartje er in pleuren en mijn onboard disablen in de bios.
Fraps, geldt dat ook als monitoring software? Gpu-z, speedfan enzo liggen inderdaad altijd aan, daarstraks eens afgezet(buiten fraps) en nog steeds vastlopers.
Non PB servers moet ik nog eens uittesten.
Mijn geheugengebruik komt niet boven de 3.2 GB, dus daar zit denk ik het probleem niet. Heb wel goeie hoop op die geluidskaart, maar eerst even een uurtje of 4 mijn cpu stresstesten voor de zekerheid.
Overigens heeft stressen weinig zin. Als je cpu na een uur primen nog steeds 50 graden is zal BF3 em niet veel warmer maken.
Nee, ik denk (afgaande van je verhalen) dat je het bij je soundcard moet zoeken....
Ik zou gewoon gelijk 64 bit erop gooien, het is onzin om 32 bit te draaien aangezien je dan 5gb erin hebt zitten voor jan lul
Verwijderd
LoL ik werk graag langzamer (kuch kuchVerderf schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:14:
Ik zou gewoon gelijk 64 bit erop gooien, het is onzin om 32 bit te draaien aangezien je dan 5gb erin hebt zitten voor jan lul
Het is echt een freeze, na een paar minuten spelen dan ineens hangt hij vast, het geluid blijft dan hangen en het beeld freezed. Ook bij het laden van een nieuwe map blijft het beeld zwart, en moet ik via taakbeheer het spel afsluiten. Heb voor de rest ook geen last van lag of iets dergelijks.ChojinZ schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:14:
[...]
Ik denk het niet. Een game zou niet mogen crashen. De performance zou alleen omlaag moeten gaan.
Maar beschrijf de vastloper eens? Heb je een BSOD, CTD of een Freeze?
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Sargan op 01-11-2011 16:32 ]
Verderf schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:32:
[...]
Iemand al geprobeerd om de BIOS van de kaart te updaten?Jabba schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:24:
[...]
niet eens kijken naar Heaven en meteen je clocks terugzetten, zoals vaker gepost, de 560 en 570OC serie van welke fabrikant dan ook hebben veel dit probleem en alleen met BF3, clocks iets terug voor je BF gaat spelen en opgelost!
(Dat was voor mij namelijk de oplossing)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ben een beetje gefrustreerd, heb sinds vandaag opeens last van artifacts met mijn MSI 560Ti Twin Frozr II/OCRayNbow schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:23:
[...]
[...]
Iemand al geprobeerd om de BIOS van de kaart te updaten?
(Dat was voor mij namelijk de oplossing)
Hier heeft iemand hetzelfde probleem: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=213938
Mag ik vragen wat jou probleem was voordat je de BIOS had geüpdatet?
Voor de goede orde:
AMD Phenom II X4 965 op 4 GHz (draait stabiel)
MSI GTX 560Ti Twin Frozr II/OC
Corsair Vengeance 2 x 4GB
Gigabyte GA-970A-UD3 mobo
Heb op het moment van schrijven de drivers opnieuw geïnstalleerd, ga nu even kijken of het geholpen heeft.
edit: niet geholpen, beetje raar dat ik er opeens last van heb toch?
edit: net ff potje Crysis 2 gespeeld (jezus wat een ragspel vergeleken met BF3 Online) en gelukkig geen artifacts. Dus toch een driver probleem. Maar raar dat het pas vandaag opspeelt.
[ Voor 27% gewijzigd door DaanJordaan op 01-11-2011 18:39 ]
Verwijderd
Wellicht ten overvloede, maar ik had ook dat ik na een paar minuten spelen een "PRRRRRRRRRRRRT" kreeg en dat mn pc uitviel, dat is verholpen door een BIOS update te doen. Een nieuwe geluidskaart (ik had onboard Realtek) aanschaffen bleek onnodig,
Verwijderd
Mijn Battlefield blijft steeds als ik in een multiplayer server ga disconnecten.. heb het spel 4 dagen en nog niet 1 keer kunnen spelen.. iemand een idee?
Tjonge jonge, weet iemand een mirror voor de 64 bit realtek drivers ? echt ongelofelijk hoe tragg hun servers zijn al jaren.
Argh, vreselijk die lag. Heb echt ongelooflijk veel rubberbanding, heb al nieuwe pbsetup gedaan en dan krijg ik punkbuster, selecteer ik battlefield 3 maar het helpt niet.
EDIT: AMD driver update gedaan, en erachter gekomen dat ik in pbsetup nog check for updates moest rammen. Ga zo opnieuw proberen. Specs in m'n sig.
EDIT: AMD driver update gedaan, en erachter gekomen dat ik in pbsetup nog check for updates moest rammen. Ga zo opnieuw proberen. Specs in m'n sig.
[ Voor 30% gewijzigd door BeefHazard op 01-11-2011 19:06 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Bovenstaand gedaan.. en nog steeds niet opgelost.BeyondThunder schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:02:
[...]
Ik had exact hetzelfde. 2 X 5770, Core i7, 6Gb, Win 7 x64.
Random freezes en crashes.
Ik heb het volgende gedaanIn BF3 heb ik vsync uit.
- Alles van ATI verwijderd
- Alles wat met mijn videokaart te maken had verwijderd
- Booten
- Driversweeper (één file kon hij niet weggooien, ff googlen op die file je weet welke service je moet stoppen)
- Nog een keer Driversweeper tot dat alles van AMD eraf is
- ATI driver installeren (11.9)
- CAP4 installleren
Een uur of drie kunnen spelen zonder crashes tot nu toe.
Hope it helps...
https://wren.co/join/Devian
Wauw de supportpage van EA zegt alleen nog maar:
http://support.ea.com/
Het loopt dood!
We weten niet precies hoe je hier terecht bent gekomen.
We weten niet eens waar 'hier' is.
http://support.ea.com/
Het loopt dood!
We weten niet precies hoe je hier terecht bent gekomen.
We weten niet eens waar 'hier' is.
[ Voor 9% gewijzigd door DaanJordaan op 01-11-2011 20:45 ]
Jeeeeezus.. Nog nooit zoveel problemen gehad om een game fatsoenlijk aan de gang te krijgen..
Heb 2 5870's in crossfire draaien, en wil Eyefinity met 3 displays. In BFBC2 geen enkel probleem, liep als een trein. Nu al 2 avonden (en nachten) aan het kloten om het langer dan 15 min werkend te krijgen. Mochten er nog meer mensen zijn met soort gelijke problemen: Houd maar op
Ik heb echt alles geprobeerd wat er op internet te vinden is.. Maar de game en de drivers zitten gewoon niet lekker in elkaar. Ik snap niet dat Dice niet een kopietje naar nvidia en ati stuurd voor de game uit komt zodat ze even fatsoenlijke drivers kunnen maken
Ik zet in ieder geval eyefinity voorlopig uit en ga lekker spelen op 1 scherm, zonder crossfire, dan maar even niet op ultra
Heb 2 5870's in crossfire draaien, en wil Eyefinity met 3 displays. In BFBC2 geen enkel probleem, liep als een trein. Nu al 2 avonden (en nachten) aan het kloten om het langer dan 15 min werkend te krijgen. Mochten er nog meer mensen zijn met soort gelijke problemen: Houd maar op
Ik zet in ieder geval eyefinity voorlopig uit en ga lekker spelen op 1 scherm, zonder crossfire, dan maar even niet op ultra

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
al wat gevonden voor meer ram in Dos ?Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:17:
[...]
LoL ik werk graag langzamer (kuch kuch)
al geprobeerd om ipv. fullscreen in een window te draaien ?intuliegend schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:50:
Jeeeeezus.. Nog nooit zoveel problemen gehad om een game fatsoenlijk aan de gang te krijgen..
Heb 2 5870's in crossfire draaien, en wil Eyefinity met 3 displays. In BFBC2 geen enkel probleem, liep als een trein. Nu al 2 avonden (en nachten) aan het kloten om het langer dan 15 min werkend te krijgen. Mochten er nog meer mensen zijn met soort gelijke problemen: Houd maar opIk heb echt alles geprobeerd wat er op internet te vinden is.. Maar de game en de drivers zitten gewoon niet lekker in elkaar. Ik snap niet dat Dice niet een kopietje naar nvidia en ati stuurd voor de game uit komt zodat ze even fatsoenlijke drivers kunnen maken
![]()
Ik zet in ieder geval eyefinity voorlopig uit en ga lekker spelen op 1 scherm, zonder crossfire, dan maar even niet op ultra![]()
Bij mij loste dat in ieder geval een hoop op, kan het spel nu spelen.
Maar echt super draait het nog niet....
Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ
Pfff, nu begint het wel irritant te worden
elke zoveel games crasht het spel (3-4 rondes)
ook vaak tijdens het opstarten doet die dat, zodra ik dan nog een keer een server join doet die het wel goed.
geld overgens alleen in de MP
elke zoveel games crasht het spel (3-4 rondes)
ook vaak tijdens het opstarten doet die dat, zodra ik dan nog een keer een server join doet die het wel goed.
geld overgens alleen in de MP
Ongeveer zoiets (doorspoelen naar 1:04):Sargan schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:23:
[...]
Het is echt een freeze, na een paar minuten spelen dan ineens hangt hij vast, het geluid blijft dan hangen en het beeld freezed. Ook bij het laden van een nieuwe map blijft het beeld zwart, en moet ik via taakbeheer het spel afsluiten. Heb voor de rest ook geen last van lag of iets dergelijks.
YouTube: Battlefield: Bad Company 2 Freeze
Zoja, probeer dan dit eens:
Mocht het aan de geluidskaart liggen, dan hoef je blijkbaar geen nieuwe geluidskaart te kopen:ChojinZ schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:54:
[...]
Een zeer bekend en berucht probleem uit BC2 die zich ook in BF3 voordoet.
2) monitoring software
3) PB
1) Probeer de geluidskaart te disablen en kijk of het spel dan wel werkt. WErkt het dan wel dan zal je een nieuwe geluidskaart moeten kopen.
2) Sluit alle monitoring tools af (GPU-Z CPU-Z, AMD System Monitor, MSI afterburner
3) Speel op een non-PB server. Werkt het dan wel, dan ligt het aan PB. Verwijder PB en installeer de nieuwste versie (is te downloaden van de PB site)
Als je googled op jou probleem (Freeze, Soundloop, BF3) dan zal je zien dat best veel mensen er last van hebben. Maar je komt ook best veel goede oplossingen voor dit probleem tegen.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:54:
Wellicht ten overvloede, maar ik had ook dat ik na een paar minuten spelen een "PRRRRRRRRRRRRT" kreeg en dat mn pc uitviel, dat is verholpen door een BIOS update te doen. Een nieuwe geluidskaart (ik had onboard Realtek) aanschaffen bleek onnodig,
hebben meer mensen last van mouse input in sqaud/spawn menu?
1. "join/leave sqaud" als ik daar op klik. ligt de werkelijke imput eronder. "change team " licht op namelijk.
2. soms heb ik dat de hele mouse imput int menu wegvalt. alleen met <enter> kun je spawnen.
ingame aimen. lopen , richten werkt wel zonder problemen
1. "join/leave sqaud" als ik daar op klik. ligt de werkelijke imput eronder. "change team " licht op namelijk.
2. soms heb ik dat de hele mouse imput int menu wegvalt. alleen met <enter> kun je spawnen.
ingame aimen. lopen , richten werkt wel zonder problemen
ora et labora
Zijn er meer die dit soort bugs hebben ?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=U3FJGvAarIc]
https://picasaweb.google....uthuser=0&feat=directlink
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=U3FJGvAarIc]
Si vis pacem, para bellum
Beste mensen, Ik heb zondag nog leuk battlefield 3 gespeeld. Werkte prima. Maar ik kan opeens vandaag niet meer inloggen bij origin. Krijg error e-mail, originID en password is onjuist. Mijn inlog gegevens waren gewoon opgeslagen. Ik kan ook niet op de website inloggen. Ik heb dus maar een password reset aangevraagd. Al 5 keer om eerlijk te zijn. Er staat dan mail is gestuurd maar dit mailtje komt nooit aan! Ook niet in junkmail. Echt fijne situatie. Heeft iemand tips of ervaringen hiermee? Snap echt niet wat er opeens mis is (niks geinstaleerd oid). Iemand die enige ideeen voor mij heeft? Is Origin toevallig gister upgedate (heb nieuwste versie). Gr Sjizzle
wel eens kortstondig gehad.daarna nooit weer teruggezien.TerreurBV schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:41:
[video]
ora et labora
Ik vind het er wel stijlvol uitzienTerreurBV schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:41:
[video]
Eff ontopic, zijn je videodrivers up-to-date en staan je clock settings van je GPU op stock?
Android developer & dürüm-liefhebber
Both ja,Mavamaarten schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:00:
[...]
Ik vind het er wel stijlvol uitzien
Eff ontopic, zijn je videodrivers up-to-date en staan je clock settings van je GPU op stock?
Het komt niet de hele tijd voor alleen op bepaalde mappen af en toe zoals Caspian border.
Het kan ook een hele tijd goed gaan en niks aan de hand en dan in eens bug en dan weer weg.
Klinkt als een ban of hack?Sjizzle schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:49:
Beste mensen, Ik heb zondag nog leuk battlefield 3 gespeeld. Werkte prima. Maar ik kan opeens vandaag niet meer inloggen bij origin. Krijg error e-mail, originID en password is onjuist. Mijn inlog gegevens waren gewoon opgeslagen. Ik kan ook niet op de website inloggen. Ik heb dus maar een password reset aangevraagd. Al 5 keer om eerlijk te zijn. Er staat dan mail is gestuurd maar dit mailtje komt nooit aan! Ook niet in junkmail. Echt fijne situatie. Heeft iemand tips of ervaringen hiermee? Snap echt niet wat er opeens mis is (niks geinstaleerd oid). Iemand die enige ideeen voor mij heeft? Is Origin toevallig gister upgedate (heb nieuwste versie). Gr Sjizzle
Had je je email geverifyed aan je acount?
Zo van de 10 potjes die ik net speelde gingen er 8 zonder echte problemen buiten de enorme buggs die in de mappen zitten om dan waar mensen vanzelf sprekend gebruik van maken maar goed.
Kon net weer niet deployen dus was ik uit gegamed die ronde, en net kreeg ik een blauw scherm en een trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr geluid en poef me pc viel uit, jezus hoe slecht kan een spel in elkaar zitten als je pc dit soort fouten krijgt.. ik twijfel of ik de game niet er af moet gooien want ik zit niet te wachten tot me pc beschadigd raakt.. tevens alle inlog namen etc zijn geresett op alle websites valt me op.. zucht..
Zijn er hier ook meer mensen die dit mee maken onder het spelen van deze game? ik heb het met geen enkel ander spel of applicatie of wat dan ook.. kan niet anders zijn dan dat dit puur door de game komt of door origin..
Vind het trouwens grote onzin dat dit allemaal kan voortkomen door een game.. het moet niet gekker worden.. ik heb het nog nooit zo erg mee gemaakt met welke game dan ook en jullie?
Ik baal echt zo enorm.. heb al een ticket aangemaakt bij support dus ik hoop dat ze me op een manier kunnen helpen.. waar ik ook van baal is dat ik het gevoel heb dat ik de volle pond heb betaald voor een game die gewoon niet goed is afgewerkt, het ziet er top uit etc maar stabiliteit is om te janken.. ze hebben hem gewoon te vroeg gelanceerd.. elke game kent buggs etc maar dit is niet meer normaal, alles voor het geld en ik ben er blijkbaar ingetrapt..
Kon net weer niet deployen dus was ik uit gegamed die ronde, en net kreeg ik een blauw scherm en een trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr geluid en poef me pc viel uit, jezus hoe slecht kan een spel in elkaar zitten als je pc dit soort fouten krijgt.. ik twijfel of ik de game niet er af moet gooien want ik zit niet te wachten tot me pc beschadigd raakt.. tevens alle inlog namen etc zijn geresett op alle websites valt me op.. zucht..
Zijn er hier ook meer mensen die dit mee maken onder het spelen van deze game? ik heb het met geen enkel ander spel of applicatie of wat dan ook.. kan niet anders zijn dan dat dit puur door de game komt of door origin..
Vind het trouwens grote onzin dat dit allemaal kan voortkomen door een game.. het moet niet gekker worden.. ik heb het nog nooit zo erg mee gemaakt met welke game dan ook en jullie?
Ik baal echt zo enorm.. heb al een ticket aangemaakt bij support dus ik hoop dat ze me op een manier kunnen helpen.. waar ik ook van baal is dat ik het gevoel heb dat ik de volle pond heb betaald voor een game die gewoon niet goed is afgewerkt, het ziet er top uit etc maar stabiliteit is om te janken.. ze hebben hem gewoon te vroeg gelanceerd.. elke game kent buggs etc maar dit is niet meer normaal, alles voor het geld en ik ben er blijkbaar ingetrapt..
[ Voor 41% gewijzigd door pino85 op 02-11-2011 01:04 ]
Liefhebber van Tweakers
Er is ook een bug die dit veroorzaakt, en die komt doordat je pc te lang achter elkaar heeft aangestaan. De computer opnieuw opstarten helpt niet. Je moet echt je computer afsluiten, en dan met de 'hand' weer aanzetten. Pas als de stroom er echt af is geweest gaan de artefacts weg. Ik hoop dat dit jouw probleem was. Heeft mij aardig wat kopzorgen opgeleverd.TerreurBV schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:41:
[video]
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
ik heb via twitter hulp gehad. Ea support had mijn wachtwoord naar mijn gewenste wachtwoord gereset. De behulpzame persoon kon mij ook niet echt vertellen wat er was gebeurt. Ik kan gelukkig weer spelen, ben alleen wel bang dat het misschien een hack van mijn account was...
OMG, ik had alles draaien na veel , erg veel dingen uitproberen, live chat met ea games etc etc. Zowel SP als MP, begint een dag later origin weer moeilijk te doen. Weer alles voor de zevende keer installeren, begint ie opeens te zeuren dat ik als administrator ingelogd moet wezen. Echt ik heb nog nooit zoiets treurigs mee gemaakt, wat een knakenapplicatie is dat origin, echt droevig met een lange oe .....
crossfire werkt alleen full screen dus als je windowed mode doet gebruik je maar 1 gfx kaart dus geen CF problemenbartaa schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:05:
[...]
al geprobeerd om ipv. fullscreen in een window te draaien ?
Bij mij loste dat in ieder geval een hoop op, kan het spel nu spelen.
Maar echt super draait het nog niet....
Als je pc uitvalt is de kans klein dat dat aan BF3 ligt. Waarschijnlijk is er dan meer aan de hand (kapotte hardware).pino85 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:44:
Zo van de 10 potjes die ik net speelde gingen er 8 zonder echte problemen buiten de enorme buggs die in de mappen zitten om dan waar mensen vanzelf sprekend gebruik van maken maar goed.
Dat je het probleem alleen bij BF3 hebt zou weleens kunnen komen omdat de game zo ontzettend zwaar is.
Maar goed, het blijft koffiedik kijken zonder computerspecs/ duidelijk probleem omschrijving (hint)...
EA Chat sessie over mijn 'probleem'.
you:
Good morning Nicole
you:
(at least it's morning here)
Nicole:
It is here too
you:
Using battlelog I don't seem to get any notifications at all, is this a known issue or should I look on my side for fixes? I have tried a re-install of both the OS and the game and are using IE9 on Win7.
you:
So if a friend adds me to a party, no party box shows up in the bottom bar. If he then tries to party-join a server, I don't get the accept pop-up (making him effectively stuck as well)
you:
problem also occurs in Chrome 14/15 on my machine
Nicole:
I have had this issue before and it was cause of lagging it just took a while.
you:
Occasionally, the next -day- there is a party icon, but I wouldn't call a day's delay lag
you:
(other than that, the game is lagfree in itself if I join anything solo)
Nicole:
Its also the servers.
you:
So in other words
you:
Practice patience till it gets fixed?
Nicole:
Its a know issue and is being worked on.
you:
Good to know, thank you, good day!
Best wel zwaar irritant omdat ik actief speel met drie vrienden. Die party-joinen dan een game en dan duurt het even voor ik die server name zie en vaak zit hij dan vol, grmbl
. Enfin het is bekend.
you:
Good morning Nicole
you:
(at least it's morning here)
Nicole:
It is here too
you:
Using battlelog I don't seem to get any notifications at all, is this a known issue or should I look on my side for fixes? I have tried a re-install of both the OS and the game and are using IE9 on Win7.
you:
So if a friend adds me to a party, no party box shows up in the bottom bar. If he then tries to party-join a server, I don't get the accept pop-up (making him effectively stuck as well)
you:
problem also occurs in Chrome 14/15 on my machine
Nicole:
I have had this issue before and it was cause of lagging it just took a while.
you:
Occasionally, the next -day- there is a party icon, but I wouldn't call a day's delay lag
you:
(other than that, the game is lagfree in itself if I join anything solo)
Nicole:
Its also the servers.
you:
So in other words
you:
Practice patience till it gets fixed?
Nicole:
Its a know issue and is being worked on.
you:
Good to know, thank you, good day!
Best wel zwaar irritant omdat ik actief speel met drie vrienden. Die party-joinen dan een game en dan duurt het even voor ik die server name zie en vaak zit hij dan vol, grmbl

De meeste mensen deugen!
Tijdens de Bèta kwam ik niet verder dan 34 fps op 3 schermen met dezelfde videokaarten en 3 maal 1920x1200 op LOW settingsintuliegend schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:50:
Heb 2 5870's in crossfire draaien, en wil Eyefinity met 3 displays. In BFBC2 geen enkel probleem, liep als een trein. Nu al 2 avonden (en nachten) aan het kloten om het langer dan 15 min werkend te krijgen. Mochten er nog meer mensen zijn met soort gelijke problemen: Houd maar opIk heb echt alles geprobeerd wat er op internet te vinden is.. Maar de game en de drivers zitten gewoon niet lekker in elkaar. Ik snap niet dat Dice niet een kopietje naar nvidia en ati stuurd voor de game uit komt zodat ze even fatsoenlijke drivers kunnen maken
![]()
Ik zet in ieder geval eyefinity voorlopig uit en ga lekker spelen op 1 scherm, zonder crossfire, dan maar even niet op ultra![]()
Dus... weet je zeker dat je het überhaupt op Ultra werkend wil hebben ?! Dat wordt een dia show !!
Schaalde wel goed opzich :
3 schermen + 2 kaarten = 34 fps.
3 schermen + 1 kaart = 15-17 fps.
1 scherm + 2 kaarten = 80-90 fps.
1 scherm + 1 kaart = 40-50 fps.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dit was inderdaad de oplossing. Singleplayer 30 min en multiplayer 45 min onafgebroken kunnen spelen.Verderf schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:32:
[...]
Toevallig ook dat hij na een x aantal minuten het beeld zwart word en je weer naar je desktop zit te kijken?
Dingen die niet werkten: (maar misschien wel geholpen hebben)
- Clean windows installatie
- Alle drivers naar laatste versie
- Bios moederbord update (asrock mobo met interne Realtek audio)
- Bios videokaarten updaten
- PB manueel updaten
Op dit EA 560 BF3 forum wordt ook aangegeven dat het voltage verhogen van je GPU kan helpen, maar ik heb dat nog niet geprobeerd.
Hier heb ik dus ook last van! Gisteren met een of andere nitwit van EA zitten chatten.TerreurBV schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:41:
[video]
Heeft natuurlijk niks geholpen. Draai jij ook een GTX 560Ti?
Dat meen je niet!? Ik ga het nu proberen. Het legt wel uit waarom ik er gisteren opeens last van had na twee dagen (niet non stopPavla schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:59:
[...]
Er is ook een bug die dit veroorzaakt, en die komt doordat je pc te lang achter elkaar heeft aangestaan. De computer opnieuw opstarten helpt niet. Je moet echt je computer afsluiten, en dan met de 'hand' weer aanzetten. Pas als de stroom er echt af is geweest gaan de artefacts weg. Ik hoop dat dit jouw probleem was. Heeft mij aardig wat kopzorgen opgeleverd.

edit: sorry had moeten multiquoten. excuses!
[ Voor 3% gewijzigd door DaanJordaan op 02-11-2011 10:48 ]
Nee GTX570.DaanJordaan schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:45:
[...]
Hier heb ik dus ook last van! Gisteren met een of andere nitwit van EA zitten chatten.
Heeft natuurlijk niks geholpen. Draai jij ook een GTX 560Ti?
Dit moet puur iets te maken hebben met het inladen en gebruik van de textures zoals je ziet in de video elke keer als ik na de zon kijk gaat het weg dus iets met de skybox bugged.
En het is alleen op 3 mappen de rest veel urban mappen niks aan de hand die kan ik uren en keer op keer spelen.
Lijkt me niet dat het aan de hardware ligt.ChojinZ schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:14:
[...]
Als je pc uitvalt is de kans klein dat dat aan BF3 ligt. Waarschijnlijk is er dan meer aan de hand (kapotte hardware).
Dat je het probleem alleen bij BF3 hebt zou weleens kunnen komen omdat de game zo ontzettend zwaar is.
Maar goed, het blijft koffiedik kijken zonder computerspecs/ duidelijk probleem omschrijving (hint)...
Dan zouden dit soort problemen al velen malen moeten optreden en laat dat nou nooit het geval zijn, ik lees op internet dit meer ook bij top of the edge pc's dat wanneer mensen BF3 spelen ook dit soort fouten voorkomen en dat is iets wat imo dus wel aan deze game ligt en niet aan de pc.
Maar voor de volledigheid mijn specs zijn:
AMD 5870
2600K @ 4.5ghz
2x4GB Ram
96GB Kingston SSD
650W voeding( Antec new truepower serie)
Ik heb intel burn test uren lang laten draaien geen enkel probleem gehad, heb orthos of hoe dat heet 24 uur laten draaien ook geen enkele foutmelding.
De cpu blijft netjes op maximaal 60 graden en onder burnintest 70 graden.
Dan heb ik nog het geheugen uren lang getest( met oa memtest) want wellicht lag het daar aan, ook geen enkele foutmelding.
En als laatste de videokaart, die heb ik ook gebenchmarkt met oa Furmark voor +- 10 uur en ook geen enkele foutmelding of wat dan ook.
Toen nog allerlei andere games gespeeld oa crysis/crysis 2 en ook nog 3d mark gebruikt en alles op zijn hoogst laten draaien om te kijken of er wellicht daarin fouten uit voortkomen.
Ja nadat ik dit alles heb gedaan en er op geen enkele manier deze foutmelding voortkomt of een andere melding kan ik wel met 99% zekerheid zeggen dat mijn pc niet voor de problemen geeft kwa hardware maar dat dit aan de game ligt..
Edit: En ja hoor ik speel net 2 potjes BF3 en weer krijg ik dezelfde fout.. ongelofelijk!
had zelfs me 2600 K op stock gezet voor de zekerheid maar ook dat maakt niets uit..
Is dit nog toeval?
[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 02-11-2011 11:50 ]
Liefhebber van Tweakers
Let op:
De lag problemen die op het moment heersen kunnen veelal opgelost worden door handmatig je punkbuster te updaten met pbsetup. Kijk hiervoor op www.evenbalance.com.
De lag problemen die op het moment heersen kunnen veelal opgelost worden door handmatig je punkbuster te updaten met pbsetup. Kijk hiervoor op www.evenbalance.com.