doe je CPU weer default, wellicht helpt dat.pino85 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:45:
[...]
AMD 5870
2600K @ 4.5ghz
2x4GB Ram
96GB Kingston SSD
650W voeding( Antec new truepower serie)
Al gedaan:
Naja hopelijk dat de support ticket die ik heb aangemaakt me verder zal helpen.
Op andere fora lees ik ook dat mensen opeens dit soort problemen hebben puur en alleen met deze game, ik heb alles gestress test en getest wat er uberhaupt te testen is op stabiliteit en fouten maar krijg nergens een fout op..Edit: En ja hoor ik speel net 2 potjes BF3 en weer krijg ik dezelfde fout.. ongelofelijk!
had zelfs me 2600 K op stock gezet voor de zekerheid maar ook dat maakt niets uit..
Is dit nog toeval?
[ Voor 40% gewijzigd door pino85 op 02-11-2011 12:03 ]
Liefhebber van Tweakers
en het is niet je gfx driver? kijken of je bij een oudere versie het ook hebt?pino85 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:02:
Al gedaan:
[...]
Op andere fora lees ik ook dat mensen opeens dit soort problemen hebben puur en alleen met deze game, ik heb alles gestress test en getest wat er uberhaupt te testen is op stabiliteit en fouten maar krijg nergens een fout op..
Heb de laatste versie inderdaad, zal even de oudere versie er op zitten maar het zou vreemd zijn als een nieuwere driver opeens dit soort issue;'s geeft en dan alleen puur bij deze game maar proberen kan ik altijd dus bedankt voor de tip!
Liefhebber van Tweakers
Ik had ook problemen met het aanmaken van party's en het zien van invite's. Heb mijn anti-virus (Avast) uitgeschakelt en het werkt perfect.Cassius schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:48:
EA Chat sessie over mijn 'probleem'.
you:
Good morning Nicole
you:
(at least it's morning here)
Nicole:
It is here too
you:
Using battlelog I don't seem to get any notifications at all, is this a known issue or should I look on my side for fixes? I have tried a re-install of both the OS and the game and are using IE9 on Win7.
you:
So if a friend adds me to a party, no party box shows up in the bottom bar. If he then tries to party-join a server, I don't get the accept pop-up (making him effectively stuck as well)
you:
problem also occurs in Chrome 14/15 on my machine
Nicole:
I have had this issue before and it was cause of lagging it just took a while.
you:
Occasionally, the next -day- there is a party icon, but I wouldn't call a day's delay lag
you:
(other than that, the game is lagfree in itself if I join anything solo)
Nicole:
Its also the servers.
you:
So in other words
you:
Practice patience till it gets fixed?
Nicole:
Its a know issue and is being worked on.
you:
Good to know, thank you, good day!
Best wel zwaar irritant omdat ik actief speel met drie vrienden. Die party-joinen dan een game en dan duurt het even voor ik die server name zie en vaak zit hij dan vol, grmbl. Enfin het is bekend.
Lijkt op het probleem dat zich bij mij voordoet. Als ik single player start, dan zie ik een laadscherm, maar verder gebeurt er niets. De game blijft wel 'actief' in task manager. Wanneer ik een multiplayer game probeer te spelen, dan zie ik alleen een zwart scherm. Wel hoor ik geluid.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:51:
Heb veel doorgelezen en niet echt hetzelfde probleem tegen gekomen, kan natuurlijk altijd iets gemist hebben.
Ik heb een GTX 560, en elke keer als ik MP opstart komt hij niet verder dan het laad scherm, hier loopt hij vast, sluit af en zegt dan 'disconnected from server' terwijl m'n internet het natuurlijk gewoon nog doet. Iemand enig idee, ben al vanaf zaterdag bezig dus kinda desperate. Thanks
Ik draai de game op een Asus P6X58D Premium, Core i7 980x, GTX 570, OCZ Vertex 3 @ Win7 64 bit.
[Edit] Het bleek in mijn geval aan de taal van de game te liggen. Deze stond in de registry verkeerd. Handmatig aangepast naar en_US en alles werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door xTino81 op 02-11-2011 13:49 ]
Zo'n crash van prrrr had ik bij Bad Company 2. Nooit kunnen fixen....
Dit is dan voor het eerst dat ik meemaak dat een game een shutdown doet. Een BSOD,CTD, reboot of freeze kan altijd gebeuren maar als je pc echt een powershutdown doet dan is dat toch wel ernstig.pino85 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:45:
[...]
Lijkt me niet dat het aan de hardware ligt.
Dan zouden dit soort problemen al velen malen moeten optreden en laat dat nou nooit het geval zijn, ik lees op internet dit meer ook bij top of the edge pc's dat wanneer mensen BF3 spelen ook dit soort fouten voorkomen en dat is iets wat imo dus wel aan deze game ligt en niet aan de pc.
Maar voor de volledigheid mijn specs zijn:
AMD 5870
2600K @ 4.5ghz
2x4GB Ram
96GB Kingston SSD
650W voeding( Antec new truepower serie)
Ik heb intel burn test uren lang laten draaien geen enkel probleem gehad, heb orthos of hoe dat heet 24 uur laten draaien ook geen enkele foutmelding.
De cpu blijft netjes op maximaal 60 graden en onder burnintest 70 graden.
Dan heb ik nog het geheugen uren lang getest( met oa memtest) want wellicht lag het daar aan, ook geen enkele foutmelding.
En als laatste de videokaart, die heb ik ook gebenchmarkt met oa Furmark voor +- 10 uur en ook geen enkele foutmelding of wat dan ook.
Toen nog allerlei andere games gespeeld oa crysis/crysis 2 en ook nog 3d mark gebruikt en alles op zijn hoogst laten draaien om te kijken of er wellicht daarin fouten uit voortkomen.
Ja nadat ik dit alles heb gedaan en er op geen enkele manier deze foutmelding voortkomt of een andere melding kan ik wel met 99% zekerheid zeggen dat mijn pc niet voor de problemen geeft kwa hardware maar dat dit aan de game ligt..
Edit: En ja hoor ik speel net 2 potjes BF3 en weer krijg ik dezelfde fout.. ongelofelijk!
had zelfs me 2600 K op stock gezet voor de zekerheid maar ook dat maakt niets uit..![]()
Is dit nog toeval?
Misschien dat je eens in je BIOS moet kijken. Vaak is er een optie die bepaald wat je pc moet doen bij een failure: Rebooten of shutdown. Probeer deze optie (mits aanwezig) eens op rebooten te zetten. Soms wil dat ervoor zorgen dat er zaken gelogt worden of dat je, net voor de reboot, een bsod melding te zien krijgt. En met die melding kan je dan weer wat meer.
Welk mobo heb je btw?
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Heb nu dat wanneer ik bf3 voor de eerste start dat het stopt met werken maar bij de 2e keer doet ie het wel gewoon. Heb even snel opgezocht maar kon niet zo snel vinden. Andere ook dit probleem?
Dit heb ik vaak bij het switchen van servers. Ben er ondertussen wel aan gewendaliteDC schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:47:
Heb nu dat wanneer ik bf3 voor de eerste start dat het stopt met werken maar bij de 2e keer doet ie het wel gewoon. Heb even snel opgezocht maar kon niet zo snel vinden. Andere ook dit probleem?
Dit schijnt te helpen bij veel mensen:Ryan_ schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:50:
[...]
Dit heb ik vaak bij het switchen van servers. Ben er ondertussen wel aan gewend
http://gamertechreview.we...eld-3-game-crash-fix.html
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Dit heeft te maken met de drivers van ATI, althans zo had ik het. Omschrijving is exact wat ik had, totdat ik de drivers had geupdate.ChojinZ schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:14:
[...]
Als je pc uitvalt is de kans klein dat dat aan BF3 ligt. Waarschijnlijk is er dan meer aan de hand (kapotte hardware).
Dat je het probleem alleen bij BF3 hebt zou weleens kunnen komen omdat de game zo ontzettend zwaar is.
Maar goed, het blijft koffiedik kijken zonder computerspecs/ duidelijk probleem omschrijving (hint)...
Ah, ik zal dat vanavond eens proberen. DankjeReCreator schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:52:
[...]
Dit schijnt te helpen bij veel mensen:
Ik heb het ooit 1x eerder gehad bij een totaal andere pc, heb zelf een Asrock Extreme 6(P67 moederbord)ChojinZ schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:46:
[...]
Dit is dan voor het eerst dat ik meemaak dat een game een shutdown doet. Een BSOD,CTD, reboot of freeze kan altijd gebeuren maar als je pc echt een powershutdown doet dan is dat toch wel ernstig.
Misschien dat je eens in je BIOS moet kijken. Vaak is er een optie die bepaald wat je pc moet doen bij een failure: Rebooten of shutdown. Probeer deze optie (mits aanwezig) eens op rebooten te zetten. Soms wil dat ervoor zorgen dat er zaken gelogt worden of dat je, net voor de reboot, een bsod melding te zien krijgt. En met die melding kan je dan weer wat meer.![]()
Welk mobo heb je btw?
Ik kreeg eerst een freeze en toen ging de pc rebooten , dat laatste kan denk ik wellicht komen door een veiligheids instelling ind e bios dat moet ik even uit zoeken..
Heb de oudere drivers er nu weer op staan, hopelijk was dit de oorzaak van de freezes, blijft toch vreemd want ik heb eigenlijk in +-10 jaar tijd dit nog nooit gehad met nieuwe drivers.
[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 02-11-2011 13:18 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem met bf3, de computer reboot automatisch na een bepaalde tijd.pino85 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:17:
[...]
Ik heb het ooit 1x eerder gehad bij een totaal andere pc, heb zelf een Asrock Extreme 6(P67 moederbord)
Ik kreeg eerst een freeze en toen ging de pc rebooten , dat laatste kan denk ik wellicht komen door een veiligheids instelling ind e bios dat moet ik even uit zoeken..
Heb de oudere drivers er nu weer op staan, hopelijk was dit de oorzaak van de freezes, blijft toch vreemd want ik heb eigenlijk in +-10 jaar tijd dit nog nooit gehad met nieuwe drivers.
Maar ik moet zeggen dat het erg onvoorspelbaar is. Soms na 10 minuten, soms de hele dag niet, dan weer drie keer achter elkaar.
Ik heb de settings van de game wat lager ingesteld (geen AA en AO) en dat maakt hem stabieler, maar toch op intensieve maps als metro krijg ik reboots.
Met BFBC2 heb ik ook problemen als ik Ambient occlusion aanzet, maar zonder doet ie het perfect op ultra.
Specs:
Asus PK5-E mobo
Q6600 stockspeed/stockfan
HD 6870 1gb
8 gb ddr2
2 HDs
1 DVD RW
1 Maudio soundkaart
600 watt zallman voeding.
Vraag me dus af waar het aan ligt:
Voeding, CPU hitte, Ram errors of driver problemen.
Ik ga mijn bios en videokaart updaten om te kijken wat dat doet, maar wat denken jullie?
Ik blijf crashes houden als er een nieuwe map wilt gaan laden.
Beeld word en blijft dan zwart.
Wat een bende, heb in deze week zo weinig kunnen spelen hierdoor.
Q6600 Stock
4GB G.E.I.L RAM
1 TB Samsung F1
ATI/AMD HD4870 512MB nieuwste drivers
Win 7 ultimate 32 bit
Q6600 Stock
4GB G.E.I.L RAM
1 TB Samsung F1
Win 7 ultimate 32 bit
Hi,
Hier even een response op alle mensen die twijfelen om hun GPU bios the flashen: doen! Ik draai hier met GTX 580's in SLI en kreeg om de haverklap de nvlddmkm error. Na het updaten van mijn GPU bios is dit probleem verleden tijd!
Het is een oplossing die zeker niet onderschat moet worden.
Hier even een response op alle mensen die twijfelen om hun GPU bios the flashen: doen! Ik draai hier met GTX 580's in SLI en kreeg om de haverklap de nvlddmkm error. Na het updaten van mijn GPU bios is dit probleem verleden tijd!
waar staan je instelling op ingame?Bassbounce schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:00:
Q6600 Stock
4GB G.E.I.L RAM
1 TB Samsung F1
Win 7 ultimate 32 bit
ik neem aan op low. want 512MB voor bf3 is redelijk weinig
probeer andere 10.9 driver van ati. ipv 10.11( nieuwste dacht ik).
dus je kan in game komen alleen bij maps switch loopt ie vast?
edit tis 11.9... en 11.10
[ Voor 3% gewijzigd door roboreaper op 02-11-2011 14:20 ]
errrrr... ik had dit probleem ook, ben d'r zelf uitgekomen..Cassius schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:48:
EA Chat sessie over mijn 'probleem'.
you:
Good morning Nicole
you:
(at least it's morning here)
Nicole:
It is here too
you:
Using battlelog I don't seem to get any notifications at all, is this a known issue or should I look on my side for fixes? I have tried a re-install of both the OS and the game and are using IE9 on Win7.
you:
So if a friend adds me to a party, no party box shows up in the bottom bar. If he then tries to party-join a server, I don't get the accept pop-up (making him effectively stuck as well)
you:
problem also occurs in Chrome 14/15 on my machine
Nicole:
I have had this issue before and it was cause of lagging it just took a while.
you:
Occasionally, the next -day- there is a party icon, but I wouldn't call a day's delay lag
you:
(other than that, the game is lagfree in itself if I join anything solo)
Nicole:
Its also the servers.
you:
So in other words
you:
Practice patience till it gets fixed?
Nicole:
Its a know issue and is being worked on.
you:
Good to know, thank you, good day!
Best wel zwaar irritant omdat ik actief speel met drie vrienden. Die party-joinen dan een game en dan duurt het even voor ik die server name zie en vaak zit hij dan vol, grmbl. Enfin het is bekend.
heb je avast ? of een soortgelijk antivirus progje ? webschild ff de-activeren.. dan werkt 't inneens wel allemaal
Hmm ik denk dat een bios update weinig zal afdoen aan het probleem, de videokaart drivers tja ik heb er een sterk hoofd in maar het zou kunnen.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:41:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met bf3, de computer reboot automatisch na een bepaalde tijd.
Maar ik moet zeggen dat het erg onvoorspelbaar is. Soms na 10 minuten, soms de hele dag niet, dan weer drie keer achter elkaar.
Ik heb de settings van de game wat lager ingesteld (geen AA en AO) en dat maakt hem stabieler, maar toch op intensieve maps als metro krijg ik reboots.
Met BFBC2 heb ik ook problemen als ik Ambient occlusion aanzet, maar zonder doet ie het perfect op ultra.
Specs:
Asus PK5-E mobo
Q6600 stockspeed/stockfan
HD 6870 1gb
8 gb ddr2
2 HDs
1 DVD RW
1 Maudio soundkaart
600 watt zallman voeding.
Vraag me dus af waar het aan ligt:
Voeding, CPU hitte, Ram errors of driver problemen.
Ik ga mijn bios en videokaart updaten om te kijken wat dat doet, maar wat denken jullie?
Zelf ga ik zo meteen wat uren gamen en kijken of met de oudere drivers dit probleem verholpen is.
Liefhebber van Tweakers
rebooten? Het ging toch om een shutdown?pino85 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:17:
[...]
Ik heb het ooit 1x eerder gehad bij een totaal andere pc, heb zelf een Asrock Extreme 6(P67 moederbord)
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
die nvlddmkm error zijn die onverklaardbare non-consistente klote bf3.exe crashes die once and a while je avond ff vernaggelen ?MrLeeeet schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:02:
Hi,
M'n gpu bios flashen werkt dus wil je zeggen ?
ik speel op 16/10roboreaper schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:05:
[...]
waar staan je instelling op ingame?
ik neem aan op low. want 512MB voor bf3 is redelijk weinig
probeer andere 10.9 driver van ati. ipv 10.11( nieuwste dacht ik).
dus je kan in game komen alleen bij maps switch loopt ie vast?
edit tis 11.9... en 11.10
Ik speel met 30 a 40 fps op med, zelfs in stevige gevechten min 25 fps.
Zal eens een driver terug gaan bedankt voor de tip!
Nee werkt ook niet, me fps word dan slechter.
[ Voor 4% gewijzigd door Bassbounce op 02-11-2011 14:42 ]
Of het voor jou werkt weet ik niet. Wel raad ik aan om deze oplossing te proberen.Patientzero schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:18:
[...]
die nvlddmkm error zijn die onverklaardbare non-consistente klote bf3.exe crashes die once and a while je avond ff vernaggelen ?
M'n gpu bios flashen werkt dus wil je zeggen ?
Ah ja ik was niet duidelijk excuus, het is idd een reboot, freeze hij valt uit en gaat weer aan.ChojinZ schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:17:
[...]
rebooten? Het ging toch om een shutdown?
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
same here, ik heb veel gelezen dat het met de PSU te maken heeft, maar heb het nog niet kunnen controlerenpino85 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:57:
[...]
Ah ja ik was niet duidelijk excuus, het is idd een reboot, freeze hij valt uit en gaat weer aan.
volgens ea wanker moet ik 't volgende doen voor de onverklaarbare bf3.exe crashes / freezes
Dheeraj: 2-Write the following: bcdedit /set increaseuserva 2500 and the restart de PC.
Dheeraj:
Dheeraj: 3-If you didn't like it you can allways undo changes by opening cmd as Admin and write the following:
Dheeraj: bcdedit /deletevalue increaseuserv and restart again the system.
Dheeraj: it will surely works for the problem you are facing...
Dheeraj: 2-Write the following: bcdedit /set increaseuserva 2500 and the restart de PC.
Dheeraj:
Dheeraj: 3-If you didn't like it you can allways undo changes by opening cmd as Admin and write the following:
kan helpen
zo maak je meer ruimte vrij om door bf3 gebruik te maken
zo maak je meer ruimte vrij om door bf3 gebruik te maken
Helpt bij mij geen moer..ReCreator schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:52:
[...]
Dit schijnt te helpen bij veel mensen:
thanx voor het proberen
Patientzero schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:14:
[...]
errrrr... ik had dit probleem ook, ben d'r zelf uitgekomen..
heb je avast ? of een soortgelijk antivirus progje ? webschild ff de-activeren.. dan werkt 't inneens wel allemaal
Ik had inderdaad Avast. Die heb ik verwijderd en nu Microsoft Security Essentials geïnstalleerd. Nu werkte het gisteren 1 keer, daarna niet meer. Misschien is er iets blijven hangen of hanteert MSE ook een webschild o.i.d. --> ik weet in ieder geval waar ik het moet zoeken, bedankt!InFecTedMush schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:09:
[...]
Ik had ook problemen met het aanmaken van party's en het zien van invite's. Heb mijn anti-virus (Avast) uitgeschakelt en het werkt perfect.
Edit: zorgde dit er ook voor dat je in de server browser geen pings zag?
[ Voor 4% gewijzigd door Cassius op 02-11-2011 15:41 ]
De meeste mensen deugen!
eh nee pings in de server browser ligt dan weer aan je plugin die of niet goed is.. of gecrashed is 
Kan ook goed zijn dat het daar aan ligt.. want als je die pings niet ziet.. kun je goed die andere dingen ook niet krijgen...
enfin ik had t probleem zo opgelost.. en voor mij werkte 't..
mbt die pings, ik zou kijken of je plugin goed is / niet gecrashed is ( ook 1 keer gehad, mozilla plugin crash @ geen pings zichtbaar )
Kan ook goed zijn dat het daar aan ligt.. want als je die pings niet ziet.. kun je goed die andere dingen ook niet krijgen...
mbt die pings, ik zou kijken of je plugin goed is / niet gecrashed is ( ook 1 keer gehad, mozilla plugin crash @ geen pings zichtbaar )
Ah, ok. Dan heeft mijn bios tip ook geen zin.pino85 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:57:
[...]
Ah ja ik was niet duidelijk excuus, het is idd een reboot, freeze hij valt uit en gaat weer aan.
Overigens wel maf: Een kennis van mij heeft een setup die bijna gelijk is aan die van jou (zelfde mobo & gpu) maar heeft totaal nergens last van. Ik zal eens vragen welke instellingen/drivers hij gebruikt.
Heb je trouwens al een verse windows install overwogen? Ja, het is wat drastisch, maar BF3 maakt het de moeite meer dan waard!
Oja, en voor de mensen die em gemist hebben:
meuk: AMD Catalyst 11.10
De (final) 11.10 catalyst drivers!
[ Voor 12% gewijzigd door ChojinZ op 02-11-2011 15:52 ]
Ja daar zat ik aan te denken maar is idd nogal drastisch lol.
En het vervelende aan pc's is inderdaad dat mensen met nagenoeg of gelijkwaardige setups toch veel verschillende problemen kunnen hebben, of de 1 juist niet en de ander wel..
En het vervelende aan pc's is inderdaad dat mensen met nagenoeg of gelijkwaardige setups toch veel verschillende problemen kunnen hebben, of de 1 juist niet en de ander wel..
Liefhebber van Tweakers
Ik heb last van groen flickering beeld (of hoe je t ook noemt) tijdens MP.
In SP heb ik daar geen last van..
Mijn specs zijn als volgt.
C2Q Q9400 @3Ghz
6GB geheugen
N560GTX-TI Twin Frozr II OC
Draai op 1920x1080, alles op high. Heb ook al met de instellingen gespeeld maar helpt niet..
Heb mijn videokaart verder niet overclocked, hij is wel factory overclocked.
Las ergens dat ovegeclockte modellen er wel last van hadden..?
Is er een oplossing?
C2Q Q9400 @3Ghz
6GB geheugen
Draai op 1920x1080, alles op high. Heb ook al met de instellingen gespeeld maar helpt niet..
Is er een oplossing?
[ Voor 11% gewijzigd door BigF25 op 02-11-2011 15:59 ]
Dit?BigF25 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:58:
Ik heb last van groen flickering (of hoe je t ook noemt) tijdens MP.
C2Q Q9400 @3Ghz
6GB geheugen
Is er een oplossing?
YouTube: BF3 screen flickering video issue
nope! Hebben veel mensen last van (ikzelf ook) en daar is (zover ik weet) nog geen oplossing voor. Zal waarschijnlijk gepatched worden of het is wachten op een driverupdate.
Tja, drastische problemen vragen om drastische oplossingen zullen we maar zeggen...pino85 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:53:
Ja daar zat ik aan te denken maar is idd nogal drastisch lol.
yup! Het maakt het er niet makkelijker op. Maar juist doordat de 1 wel problemen heeft en de ander weer niet, ook al is de hardware identiek, zou je kunnen denken dat het een software probleem is. Das namelijk het gene waarin men van elkaarafwijkt.pino85 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:53:
[ Voor 35% gewijzigd door ChojinZ op 02-11-2011 16:03 ]
groen flikkerend beeld is screen tearing(hoe je dat ook spelt)BigF25 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:58:
Ik heb last van groen flickering beeld (of hoe je t ook noemt) tijdens MP.
C2Q Q9400 @3Ghz
6GB geheugen
Is er een oplossing?
probeer een s vsync aan te zetten?
heeft te maken met de stres op je cpu +gpu en je systeem het ff niet bijhoud om het heeeel simpel te zeggen ( door stress klopt de timing niet meer, en dan krijg je tearing)
heeft ook met drivers te maken
Klopt. Tearing word veroorzaakt door het niet synchroon lopen van je framerate met je refreshrate.roboreaper schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:02:
[...]
groen flikkerend beeld is screen tearing(hoe je dat ook spelt)
probeer een s vsync aan te zetten?
heeft te maken met de stres op je cpu +gpu en je systeem het ff niet bijhoud om het heeeel simpel te zeggen ( door stress klopt de timing niet meer, en dan krijg je tearing)
heeft ook met drivers te maken
Ik heb V-sync geprobeerd maar bij mij hielp dat helaas niet.

Het vreemde is ook dat als ik vsync uit heb staan en de boel vervolgens last krijgt van tearing ik het probleem zelden heb. De groene flicker komt eens in het kwartier een paar seconden voor en is vervolgens weer weg.
Ik heb exact hetzelfde alleen is het bij mij een fractie van een seconde. Erna na ongeveer een kwartier opnieuw.ChojinZ schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:09:
[...]
Klopt. Tearing word veroorzaakt door het niet synchroon lopen van je framerate met je refreshrate.
Ik heb V-sync geprobeerd maar bij mij hielp dat helaas niet.![]()
Het vreemde is ook dat als ik vsync uit heb staan en de boel vervolgens last krijgt van tearing ik het probleem zelden heb. De groene flicker komt eens in het kwartier een paar seconden voor en is vervolgens weer weg.
Wel heb ik in SP last van stuttering tijdens de cinematics. V-sync disablen verhielp dit.
Daarnaast heb ik ook ook het algemene probleem van bf3.exe crash. Dit ongeveer op 1 van de 4 servers waarmee ik connect. (ATI 5750 kaart met 11.9 driver). Momenteel wacht ik het een beetje af want er zijn mensen die na 11.10 drivers helemaal niet meer kunnen spelen.
Maar hoe zie ik of die gecrashed is? Ik krijg igg geen melding en battlelog reageert wel vlot.Patientzero schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:48:
eh nee pings in de server browser ligt dan weer aan je plugin die of niet goed is.. of gecrashed is
De meeste mensen deugen!
Nee ik bedoel dat ik nu even op 1 scherm speel, dan kan alles op ultra, en zijn de fps goed en loopt het in ieder geval minder vaak vast.nero355 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:05:
[...]
Tijdens de Bèta kwam ik niet verder dan 34 fps op 3 schermen met dezelfde videokaarten en 3 maal 1920x1200 op LOW settings
Dus... weet je zeker dat je het überhaupt op Ultra werkend wil hebben ?! Dat wordt een dia show !!
Schaalde wel goed opzich :
3 schermen + 2 kaarten = 34 fps.
3 schermen + 1 kaart = 15-17 fps.
1 scherm + 2 kaarten = 80-90 fps.
1 scherm + 1 kaart = 40-50 fps.
Met de cpu op 5ghz en de gpu's op stock snelheden, kan ik in eyefinity met het meeste op high spelen, maar dan zonder AA en shadows en effects op medium. Sommige settings soals ssoa of sboa of hoe het ook heet en de 16x filtering lijkt bij mij weinig effect te hebben op de fps (als ik fraps mag geloven). Merk wel dat het soepeler lijkt te lopen op 8x filtering, maar dat is niet te zien aan de fps.
Dus al met al draaid het wel maar kan eigenlijk geen potjes uitspelen.. Of ik krijg een bsod, of hij gooit me gewoon terug naar het bureaublad, of het beeld wordt zwart en ik moet via task manager de exe killen

Ik laat het in ieder geval voorlopig even liggen, wacht wel even tot ze uit ontwikkeld zijn, was leuker als ze dat gedaan hadden voor de release. Kan er ook echt met mn hoofd niet bij hoe dit niet naar voren is gekomen tijdens het testen. Het is net alsof ze maar op 1 pc hebben getest..
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Ik heb ook een irritant probleem; zodra ik BF3 opstart krijg ik een zwart scherm te zien en hoor ik geluid, verder niets. Ctrl + Alt + S laat zien dat het spel wel draait. Bij singeplayer krijg ik alleen die begin animatie te zien... Heeft iemand een oplossing? Mijn specs:
Phenom II X4 955 @ Stock
Sapphire 5850 @ stock
4GB ram
ATi 11.10 drivers
Drivers zijn geupdate, registry heb ik aangepast naar Engels (had een Russische key) en ik heb verder geen idee wat er nog mis kan zijn
Ga nu BF even opnieuw installeren.
BF wil dus niet deinstalleren.. wat is dit
Phenom II X4 955 @ Stock
Sapphire 5850 @ stock
4GB ram
ATi 11.10 drivers
Drivers zijn geupdate, registry heb ik aangepast naar Engels (had een Russische key) en ik heb verder geen idee wat er nog mis kan zijn
Ga nu BF even opnieuw installeren.
BF wil dus niet deinstalleren.. wat is dit
[ Voor 7% gewijzigd door Knul op 02-11-2011 17:29 ]
Ik heb dus precies hetzelfde ook met een russiche key gekocht op g2play ook heb ik dezelfde processor maar datlijkt me niet de boosdoener. Wel erg vervelend ik heb de beta met dezelfde specs en drivers wel kunnen spelen. Ik heb dus ook geen flauw idee waar dit aan kan liggen
Ik heb de beta ook gewoon kunnen spelen. Vervelend ditdragonneedle schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:36:
Ik heb dus precies hetzelfde ook met een russiche key gekocht op g2play ook heb ik dezelfde processor maar datlijkt me niet de boosdoener. Wel erg vervelend ik heb de beta met dezelfde specs en drivers wel kunnen spelen. Ik heb dus ook geen flauw idee waar dit aan kan liggen
Fixed!
http://www.cjs-cdkeys.com/battlefield-3-origin/bf3lang.html
Ik las stap 2 niet goed, er is dus een losse map met update.
[ Voor 13% gewijzigd door Knul op 02-11-2011 17:39 ]
Hoi mensen,
Ik heb me hier behoorlijk suf op gegoogled, maar kan niemand vinden met hetzelfde probleem.
Ik zit in de singleplayer (heb even tijdelijk geen internet, wegens problemen met de provider), vast in missie 4 "Going hunting".
Alles gaat goed, tot het laatste stukje. Hier moet je CAS inroepen / laseren om een aantal "rennende" mannetjes neer te halen. Dus ik plaats de targetter precies op die mannetjes, maar ze willen niet dood.
Het lijkt haast alsof deze mannetjes in cover zitten, want hoe vaak ik ook die A10s erop af stuur, ze gaan niet dood. Als er toevallig een mannetje over het terrein loopt, kan ik m wel neerschieten en krijg ik ook netjes de "good kill, good kill".
Het lukt me alleen niet om ze allemaal dood te krijgen. Dit lijkt niet te liggen aan het richten, maar is m.i. toch echt een bug.
Kent iemand dit probleem en een workaround? Ik zit nu dus echt helemaal vast...
Ik heb me hier behoorlijk suf op gegoogled, maar kan niemand vinden met hetzelfde probleem.
Ik zit in de singleplayer (heb even tijdelijk geen internet, wegens problemen met de provider), vast in missie 4 "Going hunting".
Alles gaat goed, tot het laatste stukje. Hier moet je CAS inroepen / laseren om een aantal "rennende" mannetjes neer te halen. Dus ik plaats de targetter precies op die mannetjes, maar ze willen niet dood.
Het lijkt haast alsof deze mannetjes in cover zitten, want hoe vaak ik ook die A10s erop af stuur, ze gaan niet dood. Als er toevallig een mannetje over het terrein loopt, kan ik m wel neerschieten en krijg ik ook netjes de "good kill, good kill".
Het lukt me alleen niet om ze allemaal dood te krijgen. Dit lijkt niet te liggen aan het richten, maar is m.i. toch echt een bug.
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Ja had ik ook. Gewoon nog een keer de missie gespeeld, en toen ging het wel goed. 2x op de groep bij de hangar, dat individuele rennende poppetje lijkt een bug.Rainmaker schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:53:
Hoi mensen,
https://wren.co/join/Devian
Ik heb dus ook veel problemen bij het opstarten dat er dan staat: "battlefield 3 werkt niet meer".
Na PB geupdate te hebben met pbsertup.exe kan ik de meeste mappen weer spelen.
Voorheen kon ik Davamount Peak o.i.d. en Canals niet spelen.
Nu nog steeds Canals niet zover ik weet.
Keep you updated!
Ok damavand peak heb ik gisteren nog kunnen spelen, nu niet meer...ook geen pb pdates beschikbaar.
Ik installeerde het spel via de dvd...In origin begint hij wel met downloaden maar na een steeds ander percentage begint hij weer opnieuw.
Na PB geupdate te hebben met pbsertup.exe kan ik de meeste mappen weer spelen.
Voorheen kon ik Davamount Peak o.i.d. en Canals niet spelen.
Nu nog steeds Canals niet zover ik weet.
Keep you updated!
Ok damavand peak heb ik gisteren nog kunnen spelen, nu niet meer...ook geen pb pdates beschikbaar.
Ik installeerde het spel via de dvd...In origin begint hij wel met downloaden maar na een steeds ander percentage begint hij weer opnieuw.
[ Voor 28% gewijzigd door Waterlelie op 02-11-2011 19:27 ]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Ik kom maar niet in die EA chat via de link: support.ea.com/chat. Andere optie (zonder Battlelog) ?
Gegroet!
Verwijderd
Elke keer als ik BF3 MP opstart en hij is de map aan het laden sluit het spel of en staat er 1 van deze 2 errors:
You have been disconnected from the server.
Server connection timed out.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Daar had ik ook last van. Ik heb Ziggo en ADSL van Telfort. Sinds maandag heb ik helaas geen Ziggo verbinding meer i.v.m. storing die ze vrijdag komen fixen. Sinds maandag speel ik ook via mijn ADSL lijn en helemaal geen problemen meer gehad.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:30:
Elke keer als ik BF3 MP opstart en hij is de map aan het laden sluit het spel of en staat er 1 van deze 2 errors:
Iemand enig idee?
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Sinds de launch heb ik hier Battlefield maar ik hoop dat ze de harlock bug héél snel fixen. De singleplayer kan ik prima spelen zonder enige problemen maar multiplayer is een heel ander verhaal. De eerste ronde gaat altijd goed, maar zodra ik 5 minuten in de tweede ronde zit slaat m'n PC compleet vast (beeld freezed, het hangende geluid) en moet ik resetten. Is er inmiddels al iets van een fix beschikbaar naast het uitschakelen van het onboard Realtek geluid? Ik las hier ergens iets over het updaten van de BIOS, maar naar mijn weten is de mijne up to date en stamt de laatste update uit 2008/9 (MSI P35 Neo-F). Beetje jammer dit
En inderdaad, met een ander geluidskaartje(oud pci kaartje van C-media met dolby
) 2 uren kunnen spelen zonder vastlopers. Merk geen verschil in kwaliteit tov mijn onboard kaart dus niet erg
Ligt het aan mij of mis ik stap 1? Waar vul je dit in?Patientzero schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:21:
volgens ea wanker moet ik 't volgende doen voor de onverklaarbare bf3.exe crashes / freezes
Dheeraj:
Waar vui zit, zit geen glans!
Ik kan Battlefield 3 niet eens starten. De game manager in Battlelog blijft maar ''initialiseren''. Er gebeurd verder helemaal niks. Verschillende browsers maakt ook geen verschil, evenals Origin en Battlefield.exe in compatibiliteitsmodus uitvoeren. Ook een herinstallatie lost niks op
[ Voor 7% gewijzigd door -Edwin- op 02-11-2011 23:49 ]
heb je al geprobeerd gebruikersinstellingen UAC instellingen aan te passen?
configuratiescherm, gebruikersaccounts, Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen, schuifknop naar beneden zetten, opslaan en pc restarten.
Laat ff weten of het gewerkt heeft,
Ik heb deze tip al vaker gegeven in dit topic.
BTW ik heb het idee dat nadat ik vanavond alles minstens voor de tiende keer heb geinstalleerd dat ik nu als extra na de normale installatie een update van ongeveer 482 Mb gedownload en geinstalleerd heb. Hoop dat dit een verbetering opleverd.
Vooral Origin is a pain in the ass ..... (OMG, log in as admin, wtf ik ben admin van mn eigen pc, etc etc)
configuratiescherm, gebruikersaccounts, Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen, schuifknop naar beneden zetten, opslaan en pc restarten.
BTW ik heb het idee dat nadat ik vanavond alles minstens voor de tiende keer heb geinstalleerd dat ik nu als extra na de normale installatie een update van ongeveer 482 Mb gedownload en geinstalleerd heb. Hoop dat dit een verbetering opleverd.
Vooral Origin is a pain in the ass ..... (OMG, log in as admin, wtf ik ben admin van mn eigen pc, etc etc)
[ Voor 36% gewijzigd door HendrikT op 03-11-2011 01:14 . Reden: typo ]
Nee, da's veilig...HendrikT schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:53:
[...]
Het idee van UAC is juist dat je niet continu met adminrechten rondloopt, alleen wanneer dit nodig is. In de Unix-wereld heb je bijv. ook niet continu adminrechten en moet je wel eens sudo doen.
* RayNbow draait trouwens BF3 prima met UAC op de hoogste instellingen.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Pff jullie kunnen tenminste in het spel! Ik blijf nog steeds hangen bij het opstarten na de installatie met de error 'there's something wrong with youre game's setup, please reinstall youre game'
Faal Origin
Dit help bij mij aardig goed! Ik heb gister de hele avond kunnen gamen met maar twee crashes i.p.v. om de 5 mintuten!Patientzero schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:21:
Dheeraj:
Ik wil melden dat ik sinds gisteren geen map change crash meer heb gehad.
Enigste wat ik heb gedaan is preview drivers 3 geüpdatet naar de final.
Enigste wat ik heb gedaan is preview drivers 3 geüpdatet naar de final.
[ Voor 33% gewijzigd door Bassbounce op 03-11-2011 09:12 ]
Verwijderd
Als ik het spel wil spelen zegt ie: There is a problem with your game's setup, please reinstall your game. Nu heb ik hem al opnieuw geinstalleerd, windows vista sp2 voor 64bit geinstalleerd, graka drivers zijn nu up to date. En nog kan ik niet spelen, weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Spel verwijderen en Orgin als admin uitvoeren ook geen optie zeker?Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:32:
Als ik het spel wil spelen zegt ie: There is a problem with your game's setup, please reinstall your game. Nu heb ik hem al opnieuw geinstalleerd, windows vista sp2 voor 64bit geinstalleerd, graka drivers zijn nu up to date. En nog kan ik niet spelen, weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
waar ik de laatste tijd echt teveel last van heb is BF3 has stopped working
Eerst gebeurde het alleen tijdens het opstarten af en toe
Even later bij het wisselen van een map (na 2 rounds oid)
en gisteren gebeurde het toen ik in een A10 stapte en wilde wegvliegen.
Bij de SP heb ik er geen last van tot op heden, de MP wel.
Iemand een idee?
Eerst gebeurde het alleen tijdens het opstarten af en toe
Even later bij het wisselen van een map (na 2 rounds oid)
en gisteren gebeurde het toen ik in een A10 stapte en wilde wegvliegen.
Bij de SP heb ik er geen last van tot op heden, de MP wel.
Iemand een idee?
Dibbuz schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:19:
[...]
Ligt het aan mij of mis ik stap 1? Waar vul je dit in?
echt rielex, heb gister de hele avond kunnen spelen zonder een gamefreeze of crash...Danielson schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:50:
[...]
Dit help bij mij aardig goed! Ik heb gister de hele avond kunnen gamen met maar twee crashes i.p.v. om de 5 mintuten!
enkel bij boot van t spel de error bf3.exe werkt niet.. maar niet meer INGAME
dat moet je invoeren bij command als admin
Dus nogmaals dames en heren, krijg je bf3.exe crash tijdens gamen.. voer dit even in, in command
bcdedit /set increaseuserva 2500
en restart je pc ff.
gr.
[ Voor 35% gewijzigd door Patientzero op 03-11-2011 11:04 ]
Ok maar wat doet dit dan?Patientzero schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:01:
[...]
[...]
echt rielex, heb gister de hele avond kunnen spelen zonder een gamefreeze of crash...
Dus nogmaals dames en heren, krijg je bf3.exe crash tijdens gamen.. voer dit even in, in command
en restart je pc ff.
gr.
En wat is de originele waarde?
zodat ik het nog kan ondoen
Verwijderd
Deze ochtend al 3 disconnects achter elkaar op de xbox, elke keer alle punten kwijt
Meer mensen hier last van?
gister BF3 gekocht, installatie verliep prima, wil heb opstarten, appcrash... probleem gegoogld, alles refereerd terug naar de beta, is dit toch echt niet. Van alles geprobeerd, niet aan de praat te krijgen,
- herinstalltie
- update gfx drivers
- update chipset
- update bios (was toch bezig met updaten
)
iemand nog suggesties?
heb de regedit tweak al geprobeerd, run als admin ook al. iemand anders nog suggesties?
- herinstalltie
- update gfx drivers
- update chipset
- update bios (was toch bezig met updaten
iemand nog suggesties?
heb de regedit tweak al geprobeerd, run als admin ook al. iemand anders nog suggesties?
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
mijn probleem is dat ik na het updaten van origin niet eens meer in een server kom...
Hij blijft hangen bij "Joining server..." Voorheen heb ik hier geen problemen mee gehad.
EDIT: het terugclocken bij ATI catalyst heeft denk ik (hoop ik) mijn random crash probleem wel opgelost.
wilde dit vandaag verder testen maarja... helaas!
Nog een edit: Server zonder Punkbuster doet het wel! PB is al handmatig geupdate door mij een paar dagen terug.
Hij blijft hangen bij "Joining server..." Voorheen heb ik hier geen problemen mee gehad.
EDIT: het terugclocken bij ATI catalyst heeft denk ik (hoop ik) mijn random crash probleem wel opgelost.
Nog een edit: Server zonder Punkbuster doet het wel! PB is al handmatig geupdate door mij een paar dagen terug.
[ Voor 44% gewijzigd door DaanozZ op 03-11-2011 12:21 ]
ik heb een vergelijk baar probleemDaanozZ schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:15:
mijn probleem is dat ik na het updaten van origin niet eens meer in een server kom...
bij mij blijft de game manager hangen bij connecting....
ik kan maar 1 server joinen na 2 uur quickmatch ge probeert.. zonder succes. ( mijn private server)
waarom kan ik niet zien want mn pub server blokeert me niet wat ik kan zien aan PB logs
kon vrijdag en zaterdag normaal spelen.
oh en over PB server met of zonder maakt voor mij niks uit
[ Voor 3% gewijzigd door roboreaper op 03-11-2011 12:23 ]
Verwijderd
Je moet ook niet 10x dezelfde server joinen als het niet lukt. Meestal als een server problemen geeft join ik gewoon een andere met succes binnen 5min.roboreaper schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:22:
[...]
ik heb een vergelijk baar probleem
bij mij blijft de game manager hangen bij connecting....
ik kan maar 1 server joinen na 2 uur quickmatch ge probeert.. zonder succes. ( mijn private server)
waarom kan ik niet zien want mn pub server blokeert me niet wat ik kan zien aan PB logs
kon vrijdag en zaterdag normaal spelen.
oh en over PB server met of zonder maakt voor mij niks uit
ik join niet 2x de zelfde serverVerwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:24:
[...]
Je moet ook niet 10x dezelfde server joinen als het niet lukt. Meestal als een server problemen geeft join ik gewoon een andere met succes binnen 5min.
kehb 2 uur lang met quick match getest. met en zonder PB aan en elke keer andere server en nooit verder gekomen dan connecting in beeld.( connecting duurt bij mn vrienden maar 1 a 2 sec) bij mij kan het 30 min duren en dan gaat ie nog steeds niet verder
heeft iemand last van de rechtmuis knop
dat hij de zoomfunctie niet goed pakt?
bv als je de knop ingedrukt houdt dat hij dan toch even uitzoomt en weer terug.,....vreselijk irritant als je aan het snipen bent.
beter doen ze net als bij counterstrike een toggle knop voor je zoom modus
(of bestaat dat al
)
bv als je de knop ingedrukt houdt dat hij dan toch even uitzoomt en weer terug.,....vreselijk irritant als je aan het snipen bent.
(of bestaat dat al

ja dat bestaat al, kijk maar in de settings...SonyEricsson schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:27:
heeft iemand last van de rechtmuis knop
(of bestaat dat al)
Ik heb een probleem met zoomen+spotten, als ik ingezoomd iemand spot, zoom ie vaak weer uit, en moet je opnieuw weer rechtsklikken..
Nee, werkt ook niet. Zou ook erg raar zijn als dit nodig was. Maar wat nu? Zit ik nu met een spel van 40 euro dat niet werktHendrikT schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:53:
nu ik een aantal dagen heb gespeeld ben ik van mening dat het echt een super tof spel is..
ik heb alleen een probleem misschien kunnen jullie me helpen over verder wijzen naar de oplossing..
als ik aan het spelen ben(multiplayer heb ik soms het probleem dat me muis nogal schokkerig beweegt het lijkt of ik dan een framedrop of een hoge ping heb maar dat is niet het geval.( het spel draait bijv. een half uur helemaal goed met de meest intensieve gevechten om me heen)( activity van me grafische kaart is tussen de 81 en 96 %. FAN speed 58% temperatuur ongeveer 81 graden)(constante verbinding van 2,1MB/s en probleem doet zich voor op verschillende servers met een ping van ongeveer 20 )
Als me muis begint te schokken zie ik ook dat me CPU ook naar de 100% gaat.. en zodra ik even alt-tab gebruik en daarna weer terug het spel in ga, schiet me CPU terug tussen de 87 en 92 % waardoor ik weer normaal kan spelen.
verder heb ik last dat bij het wisselen van de map me scherm op zwart springt en niet meer verder laat.. moet dus me spel Killen in de taskmanager en opnieuw opstarten. en ook een keer een een random crash gehad. maar dat schijnt een bekend probleem te zijn...
en als laatste heb ik het probleem dat als ik ga liggen dat objecten (zoals een stoel of kartonnen doos) aan me hoofd blijven zitten. waardoor ik heel veel rare gekke strepen op me beeldscherm krijg. wat niet weg te halen valt ( tenzij het spel opnieuw wordt opgestart) ook de grafische instellingen naar beneden zetten helpt ook niet.
weet iemand een oplossing voor me muis probleem? ( ga er vanuit dat het zwarte scherm doormiddel van een patch wordt opgelost )
ik heb alleen een probleem misschien kunnen jullie me helpen over verder wijzen naar de oplossing..
als ik aan het spelen ben(multiplayer heb ik soms het probleem dat me muis nogal schokkerig beweegt het lijkt of ik dan een framedrop of een hoge ping heb maar dat is niet het geval.( het spel draait bijv. een half uur helemaal goed met de meest intensieve gevechten om me heen)( activity van me grafische kaart is tussen de 81 en 96 %. FAN speed 58% temperatuur ongeveer 81 graden)(constante verbinding van 2,1MB/s en probleem doet zich voor op verschillende servers met een ping van ongeveer 20 )
Als me muis begint te schokken zie ik ook dat me CPU ook naar de 100% gaat.. en zodra ik even alt-tab gebruik en daarna weer terug het spel in ga, schiet me CPU terug tussen de 87 en 92 % waardoor ik weer normaal kan spelen.
verder heb ik last dat bij het wisselen van de map me scherm op zwart springt en niet meer verder laat.. moet dus me spel Killen in de taskmanager en opnieuw opstarten. en ook een keer een een random crash gehad. maar dat schijnt een bekend probleem te zijn...
en als laatste heb ik het probleem dat als ik ga liggen dat objecten (zoals een stoel of kartonnen doos) aan me hoofd blijven zitten. waardoor ik heel veel rare gekke strepen op me beeldscherm krijg. wat niet weg te halen valt ( tenzij het spel opnieuw wordt opgestart) ook de grafische instellingen naar beneden zetten helpt ook niet.
weet iemand een oplossing voor me muis probleem? ( ga er vanuit dat het zwarte scherm doormiddel van een patch wordt opgelost )
Ik heb een oplossing voor mijn probleem! Ik moest het TM tekentje van trademark in het register en in de Battlefield map weghalen. Hierna start het spel eindelijk op!
kon je daarvoor wel de SP spelen of helemaal niks opstarten?-Edwin- schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:29:
Ik heb een oplossing voor mijn probleem! Ik moest het TM tekentje van trademark in het register en in de Battlefield map weghalen. Hierna start het spel eindelijk op!
ik ben om 12:15 begonnen me spelen, nu 1 uur en 15 minuten later heb ik geen crashes gehad of andere gekkigheden...
mijn laptop is een MSI GX740 met hd 5870 video kaart
de oplossing is je GPU klokinstellingen bij AMD overdrive het laagst zetten(700MHz)
de geheugen klokinstellingen heb ik iets over de helft op 890MHz
daarnaast komt de temperatuur niet boven de 65 graden.
mijn eerdere probleem dat hij bleef hangen bij PB enabled servers met de melding "joining server" is voorbij.
eindelijk normaal en probleemloos spelen!
hoe dit voor elkaar heb gekregen?? even op een non-PB server...
mijn laptop is een MSI GX740 met hd 5870 video kaart
de oplossing is je GPU klokinstellingen bij AMD overdrive het laagst zetten(700MHz)
de geheugen klokinstellingen heb ik iets over de helft op 890MHz
daarnaast komt de temperatuur niet boven de 65 graden.
mijn eerdere probleem dat hij bleef hangen bij PB enabled servers met de melding "joining server" is voorbij.
eindelijk normaal en probleemloos spelen!
hoe dit voor elkaar heb gekregen?? even op een non-PB server...
Ik kon helemaal niks doen. Nu online en SProboreaper schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:31:
[...]
kon je daarvoor wel de SP spelen of helemaal niks opstarten?
Alleen nu heb ik weer dat een quick match multiplayer niet werkt. De game manager blijft hangen op ''matchmaking''. Kan iemand daar meer over zeggen? Ik heb de poorten open gezet. (Wat trouwens belachelijk is, zelfs poort 80 en 443 moeten open).
Beste mensen,
Ik heb BF3 geinstalleerd onder Windows 8 DP op mijn systeem met de volgende specs:
Q6600 processor
4 GB intern
Ati 3600 radeon
Helaas start het spel niet op, ik krijg ook geen foutmelding. Ik weet dat in principe de videokaart niet voldoet aan de minimum specs, maar dan verwacht ik nog wel dat er iets opstart en / of dat ik een melding krijg.
Weten jullie of er misschien problemen zijn icm Windows 8 DP en of daar misschien een oplossing voor is?
Dank voor jullie reacties!
Ik heb BF3 geinstalleerd onder Windows 8 DP op mijn systeem met de volgende specs:
Q6600 processor
4 GB intern
Ati 3600 radeon
Helaas start het spel niet op, ik krijg ook geen foutmelding. Ik weet dat in principe de videokaart niet voldoet aan de minimum specs, maar dan verwacht ik nog wel dat er iets opstart en / of dat ik een melding krijg.
Weten jullie of er misschien problemen zijn icm Windows 8 DP en of daar misschien een oplossing voor is?
Ik heb precies hetzelfde, bij het laden van een nieuwe map, krijg ik zwart beeld en meot ik de game afsluiten via taakbeheer. Normaal zie je rechts onder zo'n blauw blokje knipperen als die aan het laden is, en als ik dat niet zie weet ik dat het mis isBassbounce schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:00:
Q6600 Stock
4GB G.E.I.L RAM
1 TB Samsung F1
Win 7 ultimate 32 bit
I5-750
12 GB Kingston Ram
HD4870 1GB met nieuwe drivers en oude getest.
Windows 7 pro 64 bit
waarom zou je het installeren op een os wat niet eens officieel geleased is?willempjuh schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:38:
Beste mensen,
Q6600 processor
4 GB intern
Ati 3600 radeon
heb je geen dualboot oid?
trouwens...al zou die draaien je krijg niet eens 15+ fps door die brakke 3600 kaart
Meer mensen die dit herkennen:
Wanneer je zijwaarts loopt of springt dan gaat het beeld perfect mee, maar zodra je langzaam met je muis rondkijkt lijkt het wel of je 20 fps hebt terwijl je op 90 zit..
Het is niet dat driver probleem waardoor het een dia show lijkt. Het lijkt meer op een iets ergere vorm van ghosting. Vanavond eerst eens kijken of het op te lossen valt met de raw mouse settings. Speel overigens met een Logitech G500, misschien dat de DPI te hoog is voor het spel?
Edit: Alle settings op ultra, motion blur staat uit.
Wanneer je zijwaarts loopt of springt dan gaat het beeld perfect mee, maar zodra je langzaam met je muis rondkijkt lijkt het wel of je 20 fps hebt terwijl je op 90 zit..
Het is niet dat driver probleem waardoor het een dia show lijkt. Het lijkt meer op een iets ergere vorm van ghosting. Vanavond eerst eens kijken of het op te lossen valt met de raw mouse settings. Speel overigens met een Logitech G500, misschien dat de DPI te hoog is voor het spel?
Edit: Alle settings op ultra, motion blur staat uit.
[ Voor 5% gewijzigd door MrLeeeet op 03-11-2011 15:34 ]
Probeer anders motion blur uit te zetten. Dat scheelde wat bij mij. Daardoor is er zo'n rare waas bij het draaien.MrLeeeet schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:24:
Meer mensen die dit herkennen:
Maar nu heb ikzelf weer een groot probleem. Het spel start eindelijk, quick match werkt. Maar nu loopt iedere keer Battlefield 3 vast bij het wisselen naar een nieuwe map als de game is afgelopen. Het beeld wordt zwart en ik kan niks meer. Ik moet dan mijn pc opnieuw opstarten
Ik heb overigens de nieuwste drivers: Catalyst 11.10.
Voor iedereen die problemen heeft met het laden van mappen bij het einde van een ronde en een HD4870 kaart hebben. Ik heb nu de oude driver 11.8 geïnstalleerd en nergens geen last meer van.
Ik heb inderdaad een HD4870. Ik zal het eens proberen zo.Mentgeak schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:22:
Voor iedereen die problemen heeft met het laden van mappen bij het einde van een ronde en een HD4870 kaart hebben. Ik heb nu de oude driver 11.8 geïnstalleerd en nergens geen last meer van.
Ik had precies hetzelfde telkens.-Edwin- schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:27:
[...]
Ik heb inderdaad een HD4870. Ik zal het eens proberen zo.
Je kan via de softwarelijst naar de AMD catalyst install manager gaan en klik je op wijzigen. Dan kan je handmatig die Display driver en Catalyst Control Center uninstallen.
Hier kan je de oude driver vinden: http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_vista64.aspx
Keertje rebooten en het moet werken. Mocht het niet werken en de map weer blijft hangen kan je nog altijd via taakbeheer het spel sluiten, scheelt je weer een keer opnieuw opstarten
Succes!
[ Voor 0% gewijzigd door Mentgeak op 03-11-2011 16:42 . Reden: Spelfoutjes ]
help dat ook tegen grafische problemen zoals uitgesmeerde voorwerpen ?Mentgeak schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:22:
Geen idee, daar had ik geen last van, misschien dat je wat kan veranderen in de instellingen van je Catalyst control center.mydoom schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:45:
[...]
help dat ook tegen grafische problemen zoals uitgesmeerde voorwerpen ?
Je kan die 11.8 driver altijd proberen, mocht het niets uitmaken kan je zo weer die nieuwe driver installeren.
ik draai sinds gisteren de 11.8 driver heb daarna een uurtje gespeeld maar toen ben ik het niet tegen gekomen (misschien omdat ik alleen gevlogen heb en niet door de modder heb lopen kruipen ) 
zal vanavond even proberen
zal vanavond even proberen
Bij mij is het probleem dat ik ook niet meer in taakbeheer kom. Werkelijk niks kan dan meer, de hele pc loopt vast zeg maar. Nu heb ik helaas op dit moment ook defect RAM-geheugen (deels). Hierdoor crashen spellen zoals GTA IV bij mij sowieso al. Maar Bad Company 2 en MW2 kan ik wel draaien. Lijkt me niet dat defect RAM geheugen het spel altijd op hetzelfde moment zal laten crashen.Mentgeak schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:40:
[...]
Ik had precies hetzelfde telkens.
Je kan via de softwarelijst naar de AMD catalyst install manager gaan en klik je op wijzigen. Dan kan je handmatig die Display driver en Catalyst Control Center uninstallen.
Hier kan je de oude driver vinden: http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_vista64.aspx
Keertje rebooten en het moet werken. Mocht het niet werken en de map weer blijft hangen kan je nog altijd via taakbeheer het spel sluiten, scheelt je weer een keer opnieuw opstarten
Succes!
Hoe dan ook, ik zal straks eens 11.8 installeren.
[ Voor 16% gewijzigd door -Edwin- op 03-11-2011 19:15 ]
Nog meer mensen die geen coop games kunnen hosten/spelen met vrienden, maar wel via public match?
Telkens wanneer we dit proberen begint de map te laden (loading...) en daarna COOP game was cancelled (you have been disconnected from the server)... Wordt er gek van
Telkens wanneer we dit proberen begint de map te laden (loading...) en daarna COOP game was cancelled (you have been disconnected from the server)... Wordt er gek van
Stenen gooien?Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:15:
Ik spawn ongeveer 8 van de 10 keer zonder wapen .. lol, iemand weet wat er aan te doen??
Snap er nog steeds niks van, vul je dit in in cmd.exe in windows of met ~ in de game zelf.Patientzero schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:01:
[...]
[...]
echt rielex, heb gister de hele avond kunnen spelen zonder een gamefreeze of crash...
en restart je pc ff.
gr.
In beide gevallen krijg ik dat het command niet herkend wordt.
Gewoon via de command promt, moet geen probleem zijn...Dibbuz schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:10:
[...]
Snap er nog steeds niks van, vul je dit in in cmd.exe in windows of met ~ in de game zelf.
In beide gevallen krijg ik dat het command niet herkend wordt.
Nu deed ie het wel, denk een tikfoutje, thanks!
Edit: onboard geluid tijd uitgezet.
Heb het idee dat het minder is, kan nu 3 potjes spelen voordat ie crasht maar dat kan ook gewoon geluk zijn.
Edit: onboard geluid tijd uitgezet.
Heb het idee dat het minder is, kan nu 3 potjes spelen voordat ie crasht maar dat kan ook gewoon geluk zijn.
[ Voor 61% gewijzigd door Dibbuz op 03-11-2011 20:15 ]
Ik heb dit dus ook met precies dezelfde kaart HD4870 in combinatie met Win7 64bit. Normaal idd dat vierkante blokje knipperen en vervolgens niets meer, alleen maar afsluiten via taakbeheer.Mentgeak schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:45:
[...]
Ik heb precies hetzelfde, bij het laden van een nieuwe map, krijg ik zwart beeld en meot ik de game afsluiten via taakbeheer. Normaal zie je rechts onder zo'n blauw blokje knipperen als die aan het laden is, en als ik dat niet zie weet ik dat het mis is
I5-750
12 GB Kingston Ram
HD4870 1GB met nieuwe drivers en oude getest.
Windows 7 pro 64 bit
Ik ga het eens met 11.8 proberen.
Let op:
De lag problemen die op het moment heersen kunnen veelal opgelost worden door handmatig je punkbuster te updaten met pbsetup. Kijk hiervoor op www.evenbalance.com.
De lag problemen die op het moment heersen kunnen veelal opgelost worden door handmatig je punkbuster te updaten met pbsetup. Kijk hiervoor op www.evenbalance.com.