Toon posts:

Help! Welke mediaspeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een mediaspeler, maar ik kan er geen vinden die aan al mijn eisen voldoet. Kunnen jullie mij advies geven? Mijn eisen zijn:

- Wifi
- Internet radio
- Direct torrents downloaden naar mediaspeler
- Meerdere playlist (afspeellijsten voor muziek)
- 1080 50p
- MTS en M2TS bestanden
- Youtube
- Webbrowser
- Met harde schijf of mogelijkheid om harde schijf in te bouwen

B.v.d.
Willem

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Marando

Muziekje?

Volgens mij ben je op zoek naar een HTPC met bijvoorbeeld XBMC of Media Portal. Dat zal in de meeste gevallen meer kunnen dan een mediaplayer met z'n eigen software/firmware.

Je kan zo'n HTPC helemaal zelf bouwen, maar je kan ook gaan voor een Zotac Zbox AD02 bijvoorbeeld. Hoeft alleen nog wat geheugen en een harddisk in. Ben je voor minder dan €250,= klaar. Het kan ook zonder harddisk, bijvoorbeeld door gebruik te maken van OpenElec. Dit is een soort van zelfstandige XBMC oplossing die maar iets meer dan 100MB in beslag neemt en prima kan opstarten vanaf een USB stick of SD card.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uw reactie!

Als ik het goed begrijp is een htpc een soort mini computer? Met wat voor besturingssysteem werkt zo'n htpc? En kan een htpc standaard bijvoorbeeld m2ts bestanden afspelen of moet ik dan nog extra softwarepakketten aanschaffen? En als ik ga voor een niet-zelfbouw htpc wat is dan de beste keuze, is dat de genoemde Zodiac Zbox AD02?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Er is hier genoeg te vinden hoe een HTPC er uit zou kunnen zien. Bekijk dat eens even.

M2TS is zonder aparte (betaalde) pakketten mogelijk. Blu-Ray rips volgens mij niet. Blu-Ray is echter met gratis software wel weer om te zetten naar een los M2TS bestand

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Marando

Muziekje?

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:49:
Bedankt voor uw reactie!

Als ik het goed begrijp is een htpc een soort mini computer? Met wat voor besturingssysteem werkt zo'n htpc? En kan een htpc standaard bijvoorbeeld m2ts bestanden afspelen of moet ik dan nog extra softwarepakketten aanschaffen? En als ik ga voor een niet-zelfbouw htpc wat is dan de beste keuze, is dat de genoemde Zodiac Zbox AD02?
Ja, een HTPC is eigenlijk een normale computer, maar dan vaak volledig (of grotendeels) samengesteld voor het afspelen van films en muziek. Sommigen gaan een stapje verder en maken er een extreem veelzijdig apparaat van met ondersteuning voor digitale TV en live pauzeren bijvoorbeeld en ook nog genoeg kracht voor het spelen van een computer spelletje.

[BBG aanschaf] HTPC In deze thread kom je vooral veel zelfbouw HTPC's tegen, variërend in prijs van amper 200 euro tot wel 1000 euro. Je kan er veel van leren, maar af en toe hebben ze een veel te lang durende discussie over het nut van een SSD in een HTPC, of dat 8GB juist wel/niet overdreven is. ;)

Je hebt ook (vrijwel) kant en klare computers die je als HTPC kan inzetten, er zijn ook hier op GOT enkele threads aan gewijd, bijvoorbeeld over de Zotac Zbox reeks, of de Foxconn nT-A3500.
[HTPC] Zotac ZBOX
Foxconn nT-A3500 als eenvoudige HTPC

Wat betreft het besturingssysteem, hier ben je net zo vrij in als bij een "normale" computer. Je kan bijvoorbeeld Windows 7 installeren, of Linux.. wat je eigen voorkeur heeft. Ook kan je bijvoorbeeld kiezen voor OpenElec. Dit is het makkelijkst uit te leggen als een super extreem uitgeklede Linux, met een ingebouwd XBMC media player. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik ben wel van plan om volgende maand een Zotac Zbox te kopen en daar OpenElec op te zetten. Een alternatief voor OpenElec is bijvoorbeeld XBMC Live.

http://openelec.tv/
http://xbmc.org/about/

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is op GoT niet de bedoeling. We zijn geen helpdesk die even voor jou op gaat zoeken wat je moet kopen :) Als je advies wilt, dan verwachten we eigen input. Dat wil zeggen, geef aan wat je zelf al gevonden hebt, waar je aan zit te denken, en waarom je specifiek nog twijfelt. Pas aub je topicstart even aan, en lees Het algemeen beleid even, want die heb je blijkbaar na het registreren overgeslagen ;)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Met mijn collega hierboven. De huidige topicstart ontstijgt het niveau "Zeg me wat ik moet kopen" niet..

Op GoT verwachten we dat je zelf wat vooronderzoek verricht, je goed inleest en vervolgens een nette topicstart maakt, zodat we je kunnen helpen bij die ene moeilijke kwestie.

Nu drop je enkel een vraag. Daarom een slotje.

Gebruik de Quickstart uit Het algemeen beleid als je het opnieuw probeert. Succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.