Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
D_Jeff schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:32:
Kan iemand ook zeggen om welke Atheros chip het gaat?
In mijn vaste pc gebruik ik een AR922X chip (huismerk Dynabyte / Mycom) en na de laatste driver versie zelden nog gezeik ermee gehad. (Versie 10.x)
In de n76vz zit de atheros ar9485wb-eg.
maar misschien dat je het van een andere model wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Xyrr schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:50:
[...]

[...]

Ben ik het mee eens.

Binnen 14 dagen een defect, in functionaliteit of niet, dat hoort niet. Ik zou gaan dreigen met gebruik van de wet Koop op Afstand, die je in staat stelt om van je aankoop af te zien en het aankoopbedrag retour te krijgen. Ik zou in ieder geval even kijken hoe ze reageren. Of ik daadwerkelijk woord bij daad zou voegen is een ander verhaal. De winkel, in jouw geval Alternate, moet dan volgens de wet binnen 30 dagen het geld terugstorten. Je raad het al, dit gebeurt dan op de 29e dag, en in de tussentijd heb je dat geld dus niet tot je beschikking om de laptop elders te bestellen.
KarlMarX schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:44:
Is toch een soort van DOA. Dat zou ik niet pikken! Of je laat de koop ontbinden, op basis van je koop op afstand recht. Bestel je elders een ander.
Tja, gezien de shopreview op Tweakers mag ik blij zijn als ik er binnen een week bericht van heb...of ze het dan 'opgelost' hebben is de vraag. Toen ik de laptop aanmeldde voor retourneren werd verteld dat het behandeld zou worden als een DOA (ook al is het cosmetische schade) en dat het snel opgelost zou worden...nu moet de laptop eerst langs de technische dienst (serieus?? Voor een cosmetisch defect? :') ) en die bepalen wat er verder gaat gebeuren. Ik heb net in een mail aangegeven dat ik gewoon wil dat het product word omgeruild (ze hebben nog een voorraad N56VZ's blijkbaar) en dan ben ik tevreden (mits dat exemplaar wel netjes en schade vrij is). Ben benieuwd of ze snel reageren, zo niet dan bel ik ze zometeen.

Ik vraag mij echt af waarom het zo moeilijk moet gaan. De laptop is om 8:55 al afgeleverd (te zien via track&trace). Ik denk dan: maak het pakket open, constateer de cosmetische schade en stuur een nieuw exemplaar...dat hoeft toch geen dag(en) te duren 7(8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07 10:56
Xyrr schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:30:
[...]

Welke software gebruik je om deze bestanden uit te pakken, en wat voor archiefbestanden zijn dit? RAR bestanden bijvoorbeeld kunnen maar door 1 CPU core worden uitgepakt. Het is wel zo dat software deze taak dan toch op de een of andere manier weet te verdelen over meerdere cores, maar dit levert geen snelheidswinst op.

Als je echt wilt weten wat de beperking is, probeer eens de benchmark in 7-zip op zowel je i7 als Atom.
Dan denk ik dat ik het maar gok en ga ik een ASUS N56VZ-S4056V bij Max ICT bestellen. € 957,75 voor een versie met backlight, 1TB HDD en Blu-ray? Yes please! Als die Atheros kaart me echt op mijn zenuwen gaat werken dan ga ik hem wel vervangen.
mellowpimp schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:38:
[...]

De ASUS N56VZ-S4035V heeft ook de Atheros ar9485wb-eg, dus ik ga er vanuit dat ze allemaal dezelfde hebben en dat de Asus N56VZ-S4056V die dus ook heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Onyxthegreat op 10-08-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
De N56VZ-S4056V heeft geen bluray? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Ik heb het campus shop model. Heb een schone installatie gedaan en de nieuwste drivers geinstalleerd. Ik heb geen enkel probleem met de wifi ontvangst of snelheid. Beide zijn subliem. Het enige nadeel is dat dualband (5 Ghz) niet ondersteund wordt. Maar qua ontvangst of qua snelheid doet de kaart echt niet onder voor andere wifi/bluetooth chips.

[ Voor 0% gewijzigd door quarintus op 10-08-2012 16:09 . Reden: typ fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
itsFuzeh schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:04:
volgens mij beschikt deze serie over een BD Writer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
itsFuzeh schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:04:
Volgens HWI en dit tabelletje van xtaix (beetje klein) heeft hij een Blu-ray lezer hoor:
xtaix schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 19:47:
Ook nog asus gemaild over welke moddelen uit zijn en/of nog uitkomen deze tabel kreeg ik:
[img=636,150]http://i48.tinypic.com/2hdxr0p.jpg"[/img]
EDIT: xtaix was me voor. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Onyxthegreat op 10-08-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
quarintus schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:05:
Ik heb het campus shop model. Heb een schone installatie gedaan en de nieuwste drivers geinstalleerd. Ik heb geen enkel probleem met de wifi ontvangst of snelheid. Beide zijn subliem. Het enige nadeel is dat dualband (5 Ghz) niet ondersteund wordt. Maar qua ontvangst of qua snelheid doet de kaart echt niet onder voor andere wifi/bluetooth chips.
Misschien een misverstand. Ik heb een prima connectie met dit wifi kaartje. Het connect op 135Mbps. Wat uiteraard bij lange na niet gehaald word. Maar mijn internetverbinding is 50 mbit up en down en met mijn bedrade desktop haal ik dat ook, maar op de laptop bij lange na niet. Dat zou nog niet zo erg zijn, maar bij het kijken van live streams van de OS blijft het vaak even hangen. Dit is zeer storend en heb ik niet op de desktop en ook niet op mijn oude laptop.
Ook het overzetten van data gaat wel bijzonder traag... Het is gewoon heel erg low-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Wat vreemd. Ik heb slechts 36 mbit, dit haal ik ook met mijn laptop. Maar thuis heb ik natuurlijk een veel snellere verbinding met mijn thuisnetwerk en de snelheid die ik haal is super. Ik ben nu niet thuis, maar ik zal vanavond even de resultaten van de snelheid door geven.

Heb jij een schone installatie?
KarlMarX schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:18:
[...]

Misschien een misverstand. Ik heb een prima connectie met dit wifi kaartje. Het connect op 135Mbps. Wat uiteraard bij lange na niet gehaald word. Maar mijn internetverbinding is 50 mbit up en down en met mijn bedrade desktop haal ik dat ook, maar op de laptop bij lange na niet. Dat zou nog niet zo erg zijn, maar bij het kijken van live streams van de OS blijft het vaak even hangen. Dit is zeer storend en heb ik niet op de desktop en ook niet op mijn oude laptop.
Ook het overzetten van data gaat wel bijzonder traag... Het is gewoon heel erg low-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Nee nog niet. Daar wacht ik mee tot ik besloten heb of ik een SSD ga nemen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojokojo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08 14:33
Heeft er iemand een vergelijkingsfilmpje van een gelijkwaardige laptop met een 5400RPm schijf en een goede SSD?

Maar dan niet zoals je alleen maar vind van het opstarten maar egt van het daadwerkelijk openen van programmas etc.
(opstarten is toch maar 1 malig)

Edit:
YouTube: SSD vs. HDD Performance Comparison
met een mooi photoshop document van 300mb om te testen.

[ Voor 24% gewijzigd door jojokojo op 10-08-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
KarlMarX schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:39:
Nee nog niet. Daar wacht ik mee tot ik besloten heb of ik een SSD ga nemen of niet.
Oja, die heb ik dus ook, een SSD. Is een groot verschil qua snelheid. Ik heb mijn hardeschijf van de laptop in een externe behuizing gedaan. Helaas is bij een poging deze te formatteren naar fat32 (kan natuurljk eigenljk niet, maar ik probeerde het met een omweg) fout gegaan en is de hardeschijf naar de knoppe. Dat wordt nogal lastig bij het terugsturen mocht de laptop ooit kapot gaan :(. Ik heb ook een HDD caddy gehad, werkte super maar kwam er achter dat een 265 gig SSD meer dan groot genoeg voor me is en heb de dvd-speler terug geplaatst.

(voor mensen die het nog steeds niet weten, het frontje van de dvd speler is makkelijk over te zetten naar de hdd caddy)

@ Jojokojo, als je in youtube intypt: SSD vs hard drive dan zie je ze er zeker bijstaan (ik kan nu helaas niet op youtube om het voor je op te zoeken).

[ Voor 8% gewijzigd door quarintus op 10-08-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 11:54
jojokojo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:54:
Heeft er iemand een vergelijkingsfilmpje van een gelijkwaardige laptop met een 5400RPm schijf en een goede SSD?

Maar dan niet zoals je alleen maar vind van het opstarten maar egt van het daadwerkelijk openen van programmas etc.
(opstarten is toch maar 1 malig)
Het opstarten van Photoshop CS5 gaat bij mij in 5 seconden.

dit is van klik tot het punt waarop photoshop helemaal klaar is en ik een file kan openen of maken.

Dit is echter wel op een windows installatie van 1 jaar oud en met veel troep.
Dus die 5 seconden kunnen lager.

Hoe lang het met een HDD duurt kan ik je niet zeggen.. ik weet echter wel dat het lang duurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Onyxthegreat schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:17:
[...]

Volgens HWI en dit tabelletje van xtaix (beetje klein) heeft hij een Blu-ray lezer hoor:

[...]

EDIT: xtaix was me voor. :)
Volgens de pricewatch:

Opslag
Opslagcapaciteit 750GB
Hardeschijftype 5400rpm
Optische Drive Type DVD+/-RW DL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Wel jammer, heb nu mijn laptop binnen, maar de samsung 830 256gb ssd komt pas dinsdag aan, dus loont het eigenlijk niet om nog een verse install op de sata schijf te plaatsen.

Maar een weekend met een tergend trage bloatware image is ook weer zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
kellhus schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:13:
Wel jammer, heb nu mijn laptop binnen, maar de samsung 830 256gb ssd komt pas dinsdag aan, dus loont het eigenlijk niet om nog een verse install op de sata schijf te plaatsen.

Maar een weekend met een tergend trage bloatware image is ook weer zoiets ;)
Niet overdrijven met tergend traag :P. Het is natuurlijk wat je gewend bent. Geniet van de heerlijke software van ASUS zolang het kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dat is het punt, ik kom van een XPS 17 met SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:45
Onyxthegreat schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:57:
[...]
Dan denk ik dat ik het maar gok en ga ik een ASUS N56VZ-S4056V bij Max ICT bestellen. € 957,75 voor een versie met backlight, 1TB HDD en Blu-ray? Yes please! Als die Atheros kaart me echt op mijn zenuwen gaat werken dan ga ik hem wel vervangen.
Hmmm die 30 euro wil ik ook nog wel neerleggen van 250GB extra en backlight toetsenbord. Helaas had ik net de versie van campusshop besteld gisteren. Waarschijnlijk komt die morgen aan. Iemand enig idee hoe ik dit het beste op kan lossen? Pakket weigeren van TNT zodat ie meteen terug gaat en vervolgens de S4056V bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yulaw-
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-07-2023
Problemen met de WiFi kunnen wellicht ook ontstaan door uw modem.. Hoewel surfen nu prima lijkt te gaan (voorheen verbrak de verbinding elke 3 minuten), wil het updaten van programma's etc. niet lukken omdat de verbinding telkens een time-out maakt. Op het moment heb ik de N56VZ-4035 aangesloten op een onbeveiligd netwerk in de buurt, en updaten/downloaden gaat prima.

Compatibiliteits probleem of? Ik raak de draad iig een beetje kwijt op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende de WiFi problemen: Na een clean Win7 install op de campusshop N56VZ had ik vanaf het meegeleverde CD'tje de Atheros WIFI driver geïnstalleerd. Hiermee kon ik tot enkele minuten internetten, waarna er een foutmelding kwam dat windows geen goede verbinding kon krijgen met het internet, met de melding "mogelijk door firewall of router instellingen". Erg frustrerend, dus ik hem aan de vaste LAN kabel gehangen en ben naar de Asus website gegaan om de nieuwste versie van de Atheros WiFi drivers te downloaden.

Het kan dezelfde versie betreffen, maar nu gaat het WiFi vooralsnog zonder fouten. Geen idee hoe het met het bereik zit, maar de fout dat ik na enkele minuten geen internet-toegang meer heb via een stabiel, beveiligd thuisnetwerk is nog niet teruggekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Yulaw- schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:54:
[...]

[...]

Voor de clean install leek hij vreemd genoeg na een update prima te werken. Echter is dat nu het tegendeel. Hij verliest zoals Thiva beschrijft zijn connectie met het netwerk om circa de 3 minuten.

Poesmij, zou je misschien willen beschrijven hoe je dat hebt gedaan? Ik ben onbekend met deze methode :$.
hier is iets wat bij mij iig gewerkt heeft:)
heb via de google gezocht naar de atheros ar9485wb-eg driver, want die zit erin,(en de link doorgeven werkt niet)
dan is het bovenste resultaat de site van atheros, daar moet je de bovenste driver downloaden.Version: 10.0.0.45
die heb ik geinstalleerd via apparaatbeheer door de kaart op te zoeken , rechtermuisknop en dan eigenschappen, stuurprogramma en dan op bijwerken klikken.
vandaar de map selecteren waar hij instaat.
na dit te gedaan te hebben heb ik in ieder geval geen uitvallen meer.
hoop dat meer mensen dit kunnen bevestigen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Ik heb met Uniblue Driver Scanner mijn ar9485wb-eg geupdatet, sinds dien echt helemaal geen problemen meer met mijn WiFi.
Dit is inderdaad versie 10.0.0.45.

Werkt perfect!

Hier heb ik trouwens de Driver:
http://www.multiupload.nl/SC65XK7R9D

Naar apparaat beheer -> netwerk adapters -> dubbel klik op AR9485WB-EG Wireless Network Adapter -> bijwerken, en via bijwerken linken naar de inhoud van het zip bestand (wel uitpakken).

[ Voor 42% gewijzigd door Strunkie op 10-08-2012 19:29 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:06
Hoe krijg ik de N56 van de campusshop eigenlijk open? Ik wil een SSD er in zetten maar heb verder geen ervaring met sleutelen aan laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
Vissert schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:15:
Hoe krijg ik de N56 van de campusshop eigenlijk open? Ik wil een SSD er in zetten maar heb verder geen ervaring met sleutelen aan laptops.
Er zit onder op de laptop een grote klep waar zowel het geheugen als de harde schijf achter zit. Deze klep zit vast met één schroefje. Dit schroefje is afgedekt door een rubbertje, deze kun je er met een kleine schroevendraaier zo af wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook druk aan het oriënteren in de N56 serie, welke moet het worden?:

ASUS N56VZ 4035 / geen blu-ray en backlit toetsenbord maar wel 7200 rpm hd
ASUS N56VZ 4056 / wel blu-ray en backlit toestenbord maar daarentegen wel langzamere hd van 5400 rpm

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:12:
Ik ben ook druk aan het oriënteren in de N56 serie, welke moet het worden?:

ASUS N56VZ 4035 / geen blu-ray en backlit toetsenbord maar wel 7200 rpm hd
ASUS N56VZ 4056 / wel blu-ray en backlit toestenbord maar daarentegen wel langzamere hd van 5400 rpm
Die laatste dus. En dan of nu geld bijleggen, of even doorbijten en sparen - dan die harde schijf vervangen door een SSD. Daar ga je dus echt plezier van hebben, niet vergelijkbaar met een 7200rpm harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Xyrr schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:16:
[...]

Er zit onder op de laptop een grote klep waar zowel het geheugen als de harde schijf achter zit. Deze klep zit vast met één schroefje. Dit schroefje is afgedekt door een rubbertje, deze kun je er met een kleine schroevendraaier zo af wippen.
Geweldig dankjewel! Het is me gelukt :) Zo meteen nog maar beginnen aan het installen van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Zo, toch nog even een uurtje achter de laptop kunnen zitten. Erg fijn en stil apparaat, gelukkig ook geen schade, ondanks de amateuristische verzendmanier van Campusshop (geen plastic fillers ter demping, enkel paar stukjes karton).

Toetsenbord is erg fijn, fan hoor je in idle mode zo goed als niet en het matte scherm is prachtig. Doet niet echt onder voor het scherm in mijn XPS 17, welke al erg fraai (maar wel glossy) was.

Enkel positief? Dat nu ook weer niet, ik vind het touchpad niet heel erg stevig aanvoelen als je wat harder drukt op de zijkanten. Verder had deze van mij ook niet zo groot gehoeven, aangezien ik nu af en toe per ongeluk de muis beweeg tijdens het typen. En daarnaast natuurlijk de bloatware van Asus...Mijn god, ik heb het al eens moeten meemaken met een G53 van Asus, maar het gaat nooit wennen. Allemaal bizarre processen waar ik geen idee van heb van wat ze doen, automatische updates van specifieke Asus software, trial software van weet ik wat, games, custom sidebars voor browsers...Noem het maar op!

Maar goed, ik wacht nog even op mijn SSD, heb geen zin om alleen voor dit weekend een schone install van W7 te doen. Even wat meuk uitzetten via msconfig en dan overleef ik het wel tot dinsdag.

Morgenavond even een game testen om te zien hoeveel herrie die fan nu daadwerkelijk maakt onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Met FN + F9 kun je het touchpad uitschakelen! Kwam ik per toeval achter nadat ik diverse keren per ongelijke schoot met battlefield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Vissert schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:50:
Met FN + F9 kun je het touchpad uitschakelen! Kwam ik per toeval achter nadat ik diverse keren per ongelijke schoot met battlefield.
Inderdaad erg handig. Ik heb er ook vaak last van met typen.

Bij de muis instellingen is ook een optie om de touchpad automatisch uit te schakelen wanneer een externe muis is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Cubic X schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:42:
[...]

[...]

Tja, gezien de shopreview op Tweakers mag ik blij zijn als ik er binnen een week bericht van heb...of ze het dan 'opgelost' hebben is de vraag. Toen ik de laptop aanmeldde voor retourneren werd verteld dat het behandeld zou worden als een DOA (ook al is het cosmetische schade) en dat het snel opgelost zou worden...nu moet de laptop eerst langs de technische dienst (serieus?? Voor een cosmetisch defect? :') ) en die bepalen wat er verder gaat gebeuren. Ik heb net in een mail aangegeven dat ik gewoon wil dat het product word omgeruild (ze hebben nog een voorraad N56VZ's blijkbaar) en dan ben ik tevreden (mits dat exemplaar wel netjes en schade vrij is). Ben benieuwd of ze snel reageren, zo niet dan bel ik ze zometeen.

Ik vraag mij echt af waarom het zo moeilijk moet gaan. De laptop is om 8:55 al afgeleverd (te zien via track&trace). Ik denk dan: maak het pakket open, constateer de cosmetische schade en stuur een nieuw exemplaar...dat hoeft toch geen dag(en) te duren 7(8)7 .
Sorry, maar kan je nu al op een presenteerblaadje geven dat ze hem zelf gaan proberen te fixen :F aantal keer meegemaakt, gesoldeerd "nieuw" moederbord, consumentenbond erop gezet en na wikken en wegen duurde het nog 4 weken voordat ik een nieuw moederbord kreeg :(.

Ik koop daarom nooit een laptop of pc bij Alternate meer :).

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yulaw-
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-07-2023
Strunkie schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:23:
Ik heb met Uniblue Driver Scanner mijn ar9485wb-eg geupdatet, sinds dien echt helemaal geen problemen meer met mijn WiFi.
Dit is inderdaad versie 10.0.0.45.

Werkt perfect!

Hier heb ik trouwens de Driver:
http://www.multiupload.nl/SC65XK7R9D

Naar apparaat beheer -> netwerk adapters -> dubbel klik op AR9485WB-EG Wireless Network Adapter -> bijwerken, en via bijwerken linken naar de inhoud van het zip bestand (wel uitpakken).
Heel erg bedankt! De vele problemen kwam uiteindelijk deels door mijn modem, hij lijkt prima te werken momenteel dus ik durf het eigenlijk niet aan omdat mogelijk te veranderen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtlink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:57
De N56VZ-S4056V is sinds 6 dagen de meest verkrijgbare en betaalbare N56 met GT 650M die ik heb gezien, maar de specs zijn mij niet helemaal duidelijk.

In de Pricewatch wordt een 750 GB harde schijf genoemd en geen Blu-ray speler, maar bij Azerty hebben ze het over een 1 TB harde schijf en wél een Blu-ray speler. Verder wordt in de Pricewatch de accucapaciteit niet genoemd, maar kan ik er op basis van Asus' gegevens van uit gaan dat er een 56 Wh accu in zit net als in de andere N56 modellen die ik heb gezien? En hebben alle modellen altijd een verlicht toetsenbord en multitouchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
Virtlink schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:18:
De N56VZ-S4056V is sinds 6 dagen de meest verkrijgbare en betaalbare N56 met GT 650M die ik heb gezien, maar de specs zijn mij niet helemaal duidelijk.

In de Pricewatch wordt een 750 GB harde schijf genoemd en geen Blu-ray speler, maar bij Azerty hebben ze het over een 1 TB harde schijf en wél een Blu-ray speler. Verder wordt in de Pricewatch de accucapaciteit niet genoemd, maar kan ik er op basis van Asus' gegevens van uit gaan dat er een 56 Wh accu in zit net als in de andere N56 modellen die ik heb gezien? En hebben alle modellen altijd een verlicht toetsenbord en multitouchpad?
Ik ben ook van plan de s4056v te bestellen. Ik kan je vertellen dat de pricewatch voor dit model niet klopt. De s4056v heeft 1TB 5400rpm, blu-ray en een verlicht toetsenbord. Zie onderstaand tabel geplaatst door xtaix. Het is de derde van boven (goede ogen nodig):
xtaix schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 19:47:
Ook nog asus gemaild over welke moddelen uit zijn en/of nog uitkomen deze tabel kreeg ik:
[img=636,150]http://i48.tinypic.com/2hdxr0p.jpg"[/img]
Het touchpad en accu weet ik niet, maar ik neem aan dat alle modellen dezefde multi-touch touchpad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Onyxthegreat schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:33:
[...]

Ik ben ook van plan de s4056v te bestellen. Ik kan je vertellen dat de pricewatch voor dit model niet klopt. De s4056v heeft 1TB 5400rpm, blu-ray en een verlicht toetsenbord. Zie onderstaand tabel geplaatst door xtaix. Het is de derde van boven (goede ogen nodig):

[...]

Het touchpad en accu weet ik niet, maar ik neem aan dat alle modellen dezefde multi-touch touchpad hebben.
Maar dat is ook wel heel raar, want de specs bij de S4056V in die sheet zijn precies de specs van de S4022V waar ik dit nu op typ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtlink
  • Laatst online: 14-09 15:57
Xyrr schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 02:01:
[...]
Maar dat is ook wel heel raar, want de specs bij de S4056V in die sheet zijn precies de specs van de S4022V waar ik dit nu op typ.
En dat terwijl de S4022V bijna 200 euro duurder is dan de S4056V. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:53
kippengaas schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:47:
[...]

Hmmm die 30 euro wil ik ook nog wel neerleggen van 250GB extra en backlight toetsenbord. Helaas had ik net de versie van campusshop besteld gisteren. Waarschijnlijk komt die morgen aan. Iemand enig idee hoe ik dit het beste op kan lossen? Pakket weigeren van TNT zodat ie meteen terug gaat en vervolgens de S4056V bestellen?
Mijn advies: Maak gebruik van de wet Koop op Afstand. De klant mag, zonder opgave van reden, het koopcontract verbreken.
Dus, gewoon dat pakketje aannemen, niet openen en terug sturen.

Problem Solved :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
mellowpimp schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:38:
[...]

Onyxthegreat schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:57:
[...]

De ASUS N56VZ-S4035V heeft ook de Atheros ar9485wb-eg, dus ik ga er vanuit dat ze allemaal dezelfde hebben en dat de Asus N56VZ-S4056V die dus ook heeft.
Xyrr, kan je dit bevestigen of heb je het model met de Intel Wlan chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojokojo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08 14:33
Virtlink schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:18:

De 4056 Zou eigenlijk met een 750GB 7200rpm komen.
Maar omdat deze slecht te verkrijgen zijn voor Asus is er dus nu ook in deze versie een 1 TB gestopt.

De kans is er dus nu wel dat ze dit binnenkort weer terugdraaien naar de 750GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squiqy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-06 17:54
vraagje over de N56VZ
ik heb hem net 2 dagen en het valt me op dat als ik game op accu dat de game in kwestie om de 10seconden frame drops heeft, op net stroom werkt het vlekkeloos.

is dit een bekende issue? zo ja, is het ook op te lossen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
squiqy schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:46:
vraagje over de N56VZ
ik heb hem net 2 dagen en het valt me op dat als ik game op accu dat de game in kwestie om de 10seconden frame drops heeft, op net stroom werkt het vlekkeloos.

Klinkt als een Power Management probleempje. Dunno welke profielen Asus heeft aangemaakt, maar om de accuduur een beetje fatsoenlijk te houden wordt de cpu terug geklokt omdat deze minder voltage krijgt.

Maak zelf een profiel aan met bijvoorbeeld het naampje gaming en vul dat profiel zelf in. Try again.:P

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Betreffende de wifi module op de campushop model n56vz, de snelheid die ik op mijn interne netwerk haal is boven de 100mbit. Dus tussen de 13 en 15,5 MB's/s. (getest met het overzetten van verschillende bestanden).

Dat is een nette snelheid voor een wifimodule. Natuurlijk geen 300 mbit, maar wanneer haal je dat nu in het echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Gisteren de SSD er ingezet. Ik probeer net na de installatie om windows te activeren met de code onder de laptop maar ik krijg een melding dat de "productcode niet overheen komt met de huidige windows versie". Het gaat hierbij om de n56 van de campusshop. Windows 7 home premium en een SSD 830 van samsung.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Vissert schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:57:
Gisteren de SSD er ingezet. Ik probeer net na de installatie om windows te activeren met de code onder de laptop maar ik krijg een melding dat de "productcode niet overheen komt met de huidige windows versie". Het gaat hierbij om de n56 van de campusshop. Windows 7 home premium en een SSD 830 van samsung.

Weet iemand een oplossing?
Maybe een 32 bit geïnstalleerd?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
wetsteyn schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:37:
[...]

Sorry, maar kan je nu al op een presenteerblaadje geven dat ze hem zelf gaan proberen te fixen :F aantal keer meegemaakt, gesoldeerd "nieuw" moederbord, consumentenbond erop gezet en na wikken en wegen duurde het nog 4 weken voordat ik een nieuw moederbord kreeg :(.

Ik koop daarom nooit een laptop of pc bij Alternate meer :).
Ja ik heb nog niks weer gehoord...denk dat ik maandag maar bel voor aanspraak op de wet koop op afstand. Ik heb gisteravond nog gebeld en toen hadden ze er nog niet eens naar gekeken :( 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
EDIT: Beetje laat...

Zet powermanagement op prestaties hoog van windows. Ga naar geavanceerde instellingen en zet elke instelling m.b.t. stroomverbruik voor deze "hoge prestaties" op hoog als dat al niet zo is.

Misschien dat dat helpt.

Wel is het zo dat de prestaties via accu altijd achterblijven op die met adapter. Dit heeft met meerdere dingen te maken, bijvoorbeeld stroomoutput (en levensduur batterij). Probeer maar eens zonder accu windowsprestatie index te meten.

De framedrop kan ook gebeuren bij het te warm worden van de videokaart of processor. Deze gaan even op een lager "toerental" draaien tot de temperatuur gezakt is. Dat klimt die weer omhoog. Als dat zo is dan moet de framdrop tijdes het spelen steeds frequenter gebeuren naarmate je langer speelt. maar omdat het met stekker niet voorkomt lijkt dit mij sterk.
D_Jeff schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:53:
[...]

Klinkt als een Power Management probleempje. Dunno welke profielen Asus heeft aangemaakt, maar om de accuduur een beetje fatsoenlijk te houden wordt de cpu terug geklokt omdat deze minder voltage krijgt.

Maak zelf een profiel aan met bijvoorbeeld het naampje gaming en vul dat profiel zelf in. Try again.:P

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Strunkie schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:13:
[...]

Maybe een 32 bit geïnstalleerd?
Nee ik heb niet goed gekeken.. De professional editie gedownload. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Vissert schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:29:
[...]

Nee ik heb niet goed gekeken.. De professional editie gedownload. |:( |:(
Dat wordt dan een activatie crack _/-\o_

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Strunkie schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:30:
[...]

Dat wordt dan een activatie crack _/-\o_
Ja? Dat is de makkelijkste oplossing? Of zullen we dit gesprek ergens anders voortzetten want ik vervuil dit topic behoorlijk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Laatst online: 21-03 10:11
Cubic X schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:16:
[...]

Ja ik heb nog niks weer gehoord...denk dat ik maandag maar bel voor aanspraak op de wet koop op afstand. Ik heb gisteravond nog gebeld en toen hadden ze er nog niet eens naar gekeken :( 8)7 .
Zou vandaag bellen ;) geloof me, hoe eerder hoe beter.

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Vissert schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:31:
[...]

Ja? Dat is de makkelijkste oplossing? Of zullen we dit gesprek ergens anders voortzetten want ik vervuil dit topic behoorlijk nu.
Alternatief is om windows-7 professional te downgraden naar home premium, en dan te activeren. Da's in elk geval wat ik gedaan heb - kwestie van twee registry keys aanpassen, dan home-premium downloaden, installeren en bij installeren 'upgrade' kiezen. Tijdje geduld hebben, dan alle windows updates downloaden en klaar. Is in elk geval een legale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
[...]

bij alternate ooit zelf een systeem in elkaar gezet voor 1100 euro.
kreeg hem binnen, kon gelijk weer terug.
6x over! en elke keer deden ze er niks aan.
men pc bleef maar vastlopen en dat terwijl ik hem toendertijd echt nodig had.
en elke keer weer 2 weken kwijt!
uiteindelijk was ik het zo zat dat ik bijna alles heb laten vervangen door iemand anders( alles wat kapot was )
grafische kaart, moederboard , geheugen en de voeding.
hoefde geen genius te zijn om er achter te komen wat er aan de hand was maar alternate heeft gewoon helemaal niks er aan gedaan.
had mijn pc gewoon te hard nodig om de strijd aan te gaan met alternate, want ze gaven voor geen centimeter toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
[...]

mooje reclame voor ze hier op tweakers moet je er ook ff bij zeggen
ik vind het geen stijl ...... ik had koop zeker ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Poesmij schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:51:
[...]

bij alternate ooit zelf een systeem in elkaar gezet voor 1100 euro.
kreeg hem binnen, kon gelijk weer terug.
6x over! en elke keer deden ze er niks aan.
men pc bleef maar vastlopen en dat terwijl ik hem toendertijd echt nodig had.
en elke keer weer 2 weken kwijt!
uiteindelijk was ik het zo zat dat ik bijna alles heb laten vervangen door iemand anders( alles wat kapot was )
grafische kaart, moederboard , geheugen en de voeding.
hoefde geen genius te zijn om er achter te komen wat er aan de hand was maar alternate heeft gewoon helemaal niks er aan gedaan.
had mijn pc gewoon te hard nodig om de strijd aan te gaan met alternate, want ze gaven voor geen centimeter toe!
In de pricewatch staan meer van dit soort verhalen inderdaad, ik ging er uiteraard van uit dat ik de aftersales niet nodig zou hebben....helaas blijkt het anders te zijn :( .
hetnet schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:12:
[...]

mooje reclame voor ze hier op tweakers moet je er ook ff bij zeggen
ik vind het geen stijl ...... ik had koop zeker ontbonden.
Ik geef ze nog tot maandagmiddag (de TD werkt vandaag ook aldus een medewerker) en daarna bel ik om de koop te laten ontbinden. Ik denk alleen dat ontbinding van de koop ook moeilijk gaat worden, hij is immers beschadigd....dus dan gaan ze vast een lulverhaal ophangen over het retourneren van beschadigde artikelen of zo 8)7 ;w . Een termijn van twee dagen is toch redelijk om te bepalen of ik een nieuwe krijg lijkt mij? Je constateert het (cosmetisch) defect in minder dan een uurtje... :/ .

[ Voor 4% gewijzigd door Cubic X op 11-08-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren de N56 van campusshop binnengekregen.
Meteen een vertex 4 erin gezet en windows opnieuw geïnstalleerd.
Nu heb ik alleen het idee dat de grafische kaart niet wordt gedetecteIerd (650m)
Nog iemand die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
D_Jeff schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 08:22:
[...]
Xyrr, kan je dit bevestigen of heb je het model met de Intel Wlan chip?
Mijn S4022V heeft een Intel Centrino wi-fi module, sorry!
squiqy schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:46:
vraagje over de N56VZ

Ik heb dit probleem zelf ook met de game Path of Exile. Iemand anders hier had probleem met Dirt (weet niet welke). Ik denk ook dat het probleem inderdaad gerelateerd is aan het te warm worden van componenten of dat deze teveel stroom trekken. Ik heb het nog niet in andere games kunnen constateren. Wellicht gebeurt het alleen bij games die zowel van de CPU als de GPU tegelijkertijd veel vereisen.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:02:
gisteren de N56 van campusshop binnengekregen.
Meteen een vertex 4 erin gezet en windows opnieuw geïnstalleerd.
Nu heb ik alleen het idee dat de grafische kaart niet wordt gedetecteIerd (650m)
Nog iemand die hier last van heeft?
In welke mate wordt de kaart niet gedetecteerd? Staat ie in apparaatbeheer niet vermeld, of wordt de kaart simpelweg niet gebruikt? Het zou ook kunnen dat je, mits je een schone installatie hebt gedaan, de drivers in verkeerde volgorde hebt geïnstalleerd. Om Optimus, die tussen GPU's wisselt, correct te laten werken moet je eerst de Intel Graphics drivers installeren (niet inbegrepen bij chipset drivers), en vervolgens de Nvidia drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyrr schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:16:

In welke mate wordt de kaart niet gedetecteerd? Staat ie in apparaatbeheer niet vermeld, of wordt de kaart simpelweg niet gebruikt? Het zou ook kunnen dat je, mits je een schone installatie hebt gedaan, de drivers in verkeerde volgorde hebt geïnstalleerd. Om Optimus, die tussen GPU's wisselt, correct te laten werken moet je eerst de Intel Graphics drivers installeren (niet inbegrepen bij chipset drivers), en vervolgens de Nvidia drivers.
Als ik bij windows prestatie index kijk haalt de laptop een 1 voor grafische prestaties, dat lijkt mij toch niet helemaal correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:48:
[...]

Als ik bij windows prestatie index kijk haalt de laptop een 1 voor grafische prestaties, dat lijkt mij toch niet helemaal correct?
Daar klopt inderdaad niks van. Sowieso wel raar, want de geïntegreerde HD4000 chip zou hier al hoger op moeten scoren. Werk je met de standaard Asus installatie of heb je zelf een schone installatie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyrr schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:51:
[...]

Daar klopt inderdaad niks van. Sowieso wel raar, want de geïntegreerde HD4000 chip zou hier al hoger op moeten scoren. Werk je met de standaard Asus installatie of heb je zelf een schone installatie gedaan?
Ik heb een schone installatie gedaan met een windows 7 schijf.
daarna heb ik alle drivers van het asus schijfje geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Cubic X schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:36:
[...]

In de pricewatch staan meer van dit soort verhalen inderdaad, ik ging er uiteraard van uit dat ik de aftersales niet nodig zou hebben....helaas blijkt het anders te zijn :( .

[...]

Ik geef ze nog tot maandagmiddag (de TD werkt vandaag ook aldus een medewerker) en daarna bel ik om de koop te laten ontbinden. Ik denk alleen dat ontbinding van de koop ook moeilijk gaat worden, hij is immers beschadigd....dus dan gaan ze vast een lulverhaal ophangen over het retourneren van beschadigde artikelen of zo 8)7 ;w . Een termijn van twee dagen is toch redelijk om te bepalen of ik een nieuwe krijg lijkt mij? Je constateert het (cosmetisch) defect in minder dan een uurtje... :/ .
Als je in de winkel had gestaan had je gelijk een nieuwe moeten krijgen, ik vind het aan het lijntje houden van een klant ......... ze hoeven hem alleen uit te pakken en kijken ..... nieuwe pakken en opsturen is dat moeilijk dan ? ik zou er nooit meer kopen en dat ook door geven aan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
*O* N56VM S4050V Wifi-kaartje vervangen!

In eerste instantie alleen het schroefje van het kaartje losgeschroeft maar die kreeg ik er daarna niet zomaar uit (losschroeven is op zich al lastig, een plastic bruggetje zit in de weg - maar met een horlogeschroevedraaier lukte het wel).

Tweede poging: alle schroeven van de behuizing losmaken en proberen de achterkap los te maken. Lukte helaas niet: na alle 16 schroeven van de achterkant van de behuizing los gemaakt te hebben (inclusief die verborgen zaten achter rubbertjes) leek de kap nog muurvast te zitten. Wellicht nog met plastic klemmen of zo, maar ik kreeg er niet echt beweging in. Dus de boel weer vastgezet.

Hoe het dan toch gelukt is?
Schroef van de wifi module losdraaien en daarna met een klein puntbek-tangetje de schroef optillen, iets draaien en er tussenuit wrikken. Daarna het kaartje er voorzichtig uitgetrokken met datzelfde tangetje, en weer voorzichtig met dat tangetje een andere module er in geschoven. Schroefje er weer tussenwrikken, vastdraaien, antennes er op klikken, kast dicht en klaar. Met wat fijn gereedschap, voorzichtig doen en wat gezond verstand is dit prima te doen.

Ik heb er nu een Intel Centrino Ultimate 6300N ingezet. Van de drie antennes slechts twee aangesloten, maar daarmee haal ik al prima snelheden (243Mbps as we speak...) - en, belangrijker, op de 5GHz band.

Let op als je gaat vervangen: je hebt dus een *half* height mini-card formaat kaartje nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

De persoon die voor mij een video maakt hoe je de netwerkkaart van de N76 vervangt krijgt 10 euro.
Haha.

Nou werkt WiFi met de nieuwe drivers wel goed, alleen WiFi is een beetje traag :S

[ Voor 28% gewijzigd door Strunkie op 11-08-2012 15:51 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Strunkie schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:45:
De persoon die voor mij een video maakt hoe je de netwerkkaart van de N76 vervangt krijgt 10 euro.
Haha.

Nou werkt WiFi met de nieuwe drivers wel goed, alleen WiFi is een beetje traag :S
Succes :)..

ik ga volgende week even deze proberen.

pricewatch: D-Link DWA-121

[ Voor 49% gewijzigd door mellowpimp op 11-08-2012 17:22 . Reden: quote toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dus ook ernstige verbindingsproblemen, Asus N56VM- S4050V. Alleen vlak naast de router is de verbinding goed. Op de bank 5 meter er vandaan steeds slecht contact en uitvallen. Nog nooit last van gehad met mijn oude HP. Mijn zoon heeft direct een nieuwe wifikaart in zijn asus gezet. Dit is toch belachelijk!
Denk er sterk over om hem terug te brengen. Gelukkig ga ik een paar dagen weg en kan ik het even van me afzetten. De labtop meenemen wat ik van plan was doe ik nu dus niet. Kan ie nog zo mooi zijn maar hier kan ik niet tegen.
Verder wil ik graag muziek van de luisterpaal beluisteren, maar krijg geen geluid, yuoutube doet het wel, heeft iemand dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Strunkie schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:45:
Haha.

Stuur je N76 maar naar mijn adres maak ik er filmpie van..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

hetnet schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:46:
[...]

Stuur je N76 maar naar mijn adres maak ik er filmpie van..... :+
HAHAHAHAH :F

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Laatst online: 22-08-2017
Ik heb wat problemen met de usb3 poorten op de asus n56vz.

Ik gebruik een Verbatim usb3 hdd, en deze wordt hier thuis herkend op elke pc/mac.
Op m'n asus n55 werkt deze hdd via zowel usb3 en usb2. Maar op de asus n56 werkt hij niet via usb3, alleen zitten hier alleen usb 3 poorten op.

Als ik hem op een van de 4 usb 3 poorten van de n56 aansluit krijg ik 3 mogelijke uitkomsten:
Driver installatie faalt meteen,Unrecognized usb device, Hdd moet opnieuw geformatteerd worden

Van de hdd kan ik geen drivers vinden, maar hij werkt gewoon plug en play op elke andere pc/mac.
Op de n56 heb ik beide versies usb 3 drivers geprobeerd die op de asus website staan.

Als ik een usb2 hub tussen de n56 en hdd steek werkt hij wel.(heel traag dan)
Ik heb verder geen andere usb3 apparaten in huis om uit te proberen.

Nu denk ik dus dat er iets mis is met de usb3 drivers.
Als er iets aan de poorten zou mankeren zou de laptop nog terug kunnen o.i.d

Verder wilt asus live update telkens een atk package installeren die vervolgens voor 4 error meldingen zorgt.
(de oudere versie werkt wel gewoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

De nieuwe touchpad software werkt ook lekker met Windows 8, swipe vanaf rechts = settings menu, swipe van links is switchen tussen Metro Apps.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Net eindelijk even kunnen gamen met mijn N56VZ en ik moet zeggen dat de mensen die enthousiast waren over het cooling systeem en de fan niet overdreven. Mijn XPS 17 hoorde ik gewoon door mijn koptelefoon heen, maar met de N56 hoor ik gewoon amper wat. Sure, onder load kan je de fan horen, maar het stoorde me eigenlijk totaal niet.

En het toetsenbord plus palmrest wordt ook totaal niet warm, wat voor lange sessie ook erg welkom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

kellhus schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:19:
Net eindelijk even kunnen gamen met mijn N56VZ en ik moet zeggen dat de mensen die enthousiast waren over het cooling systeem en de fan niet overdreven. Mijn XPS 17 hoorde ik gewoon door mijn koptelefoon heen, maar met de N56 hoor ik gewoon amper wat. Sure, onder load kan je de fan horen, maar het stoorde me eigenlijk totaal niet.

En het toetsenbord plus palmrest wordt ook totaal niet warm, wat voor lange sessie ook erg welkom is.
Thanks! Da's erg goed om te weten. M'n Vaio maakt al een pokkeherrie sinds dag een eigenlijk, niet dat een vriend z'n XPS met eenzelfde generatie i7-core veel stiller is. Nieuwere i7 i.c.m. aardig geluidsysteempje, 8GB 1600Mhz, FHD mat display, Bluray, chiclet KB, design... genoeg om me enthousiast te maken. Zou ik er alleen nog een Samsung 830 512GB SSD of iets in die richting in willen mikken.

Wat is eigenlijk de versie met de beste specs eigenlijk? De Asus N56VZ-4056? Dan doen we die namelijk. Wil over een week er eentje in huis hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Heb gisteren een schone Windows-installatie op m'n Asus n56VZ-4022 gezet, drivers geïnstalleerd, maar twijfel nu of alle instellingen wel goed staan. De Windows-prestatie-index geeft namelijk op "grafisch" en "grafische weergave voor spellen" een lagere score dan voor de schone Windows installatie.
Processor = 7,6
Geheugen = 7,7
Grafisch = 6,7
Grafische weergave voor spellen = 6,7
Primaire harde schijf = 5,9
Volgens mij moet de index een 7,1 op zowel "grafisch" als "grafische weergave voor spellen" weergeven.
Zowel de drivers voor de Intel HD 4000 als Nvidia GeForce zijn geïnstalleerd.
Kan het zijn dat ie niet automatisch overschakelt naar de Nvidia GeForce GT 650M??

Wat moet ik doen, kan ik aanpassen?
Wie heeft een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denbosch75 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 09:25:
Heb gisteren een schone Windows-installatie op m'n Asus n56VZ-4022 gezet, drivers geïnstalleerd, maar twijfel nu of alle instellingen wel goed staan. De Windows-prestatie-index geeft namelijk op "grafisch" en "grafische weergave voor spellen" een lagere score dan voor de schone Windows installatie.
Processor = 7,6
Geheugen = 7,7
Grafisch = 6,7
Volgens mij moet de index een 7,1 op zowel "grafisch" als "grafische weergave voor spellen" weergeven.
Kan het zijn dat ie niet automatisch overschakelt naar de Nvidia GeForce GT 650M??

Wie heeft een idee??
Dat is normaal denk ik , ik heb ook twee keer 6,7

Ben je wel zeker dat het cijfer hoger was?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 11:12:
[...]

Dat is normaal denk ik , ik heb ook twee keer 6,7

Ben je wel zeker dat het cijfer hoger was?
Niet helemaal zeker, maar dacht het wel.
Daarom ben ik een review gaan teruglezen van de N56VZ-S4044V, met een vergelijkbare configuratie. In deze review wordt gesproken over een score van 7,1 (zelfde intel i7 met HD, zelfde Nvidia en zelfde geheugen).
Hier de review: http://www.notebookcheck....44V-Notebook.78305.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Nou nog even een SSD aangelegen vraag... Is het mogelijk dat je de HDD van de n56vz kunt gebruiken als secundaire schijf en zo ja ben je er dan een extra caddy voor nodig of heeft de n56vz standaard 2 caddy's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fjerpje schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:28:
Nou nog even een SSD aangelegen vraag... Is het mogelijk dat je de HDD van de n56vz kunt gebruiken als secundaire schijf en zo ja ben je er dan een extra caddy voor nodig of heeft de n56vz standaard 2 caddy's?
De N56 heeft standaard 1 plaats voor een HDD/SSD, je kunt de dvd drive vervangen met een caddy, je hebt daarna dus 2 HDD/SSD en geen dvd drive meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
denbosch75 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 09:25:
Processor = 7,6
Geheugen = 7,7
Grafisch = 6,7

Wie heeft een idee??
Microsoft update die prestatie-index regelmatig met nieuwe hardware. Ik vermoed dat je op de standaard Asus installatie nog geen Windows Updates hebt gedaan en je zodoende oude met nieuwe resultaten aan het vergelijken bent. Ik heb gisteren toevallig ook de prestatie-index gedraaid, en haal ook twee keer een 6,7.

Overigens zou ik er maar niet teveel waarde aan hechten want zo goed is de benchmark niet. De i7 3610QM met 2,1GHz in de laptop scoort namelijk 0,1 punt hoger dan mijn i5 2500k (op de standaard clock van 3,3GHz at the moment). Het is wel zo dat de laptop over hyperthreading beschikt en mijn 2500k niet, maar als hyperthreading zo zwaar wordt meegeteld is de score ook niet echt representatief voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Iemand nog een NL shop waar ik die caddy kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:16
kellhus schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:45:
Iemand nog een NL shop waar ik die caddy kan bestellen?
Zoekfunctie..: http://hddcaddy.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Vandaag bezig geweest om Windows 8 aan de praat te krijgen op mijn N76!
Wat een gedoe, drivers voor mijn touchpad van een zenbook gepakt (voor de Metro gestures) toetsenbord driver van de N56VZ omdat die back-lit ondersteuning heft. En zo ben ik de VZ en de VM serie afgeweest om alles voor Windows 8 bij elkaar te sprokkelen.

Wat niet werkt is de Live Update, door dit programma krijg ik een bootloop in Windows 8 ?!

Voor de rest raad ik iedereen de touchpad driver van de Zenbook aan, wel eerst je oude driver verwijderen(!!!)
Scrollen is vloeiender dan bij alle andere touchpad drivers.
http://support.asus.com/d...nguage=en-us&model=UX32VD

Ook nog mijn usermap naar een andere HDD gekopieerd, duurde 5 uur maar dan heb je ook wat !

Jep ik ben er wel tevreden mee !

[ Voor 6% gewijzigd door Strunkie op 12-08-2012 14:08 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Strunkie schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:08:
Vandaag bezig geweest om Windows 8 aan de praat te krijgen op mijn N76!
Wat een gedoe, drivers voor mijn touchpad van een zenbook gepakt (voor de Metro gestures) toetsenbord driver van de N56VZ omdat die back-lit ondersteuning heft. En zo ben ik de VZ en de VM serie afgeweest om alles voor Windows 8 bij elkaar te sprokkelen.

Wat niet werkt is de Live Update, door dit programma krijg ik een bootloop in Windows 8 ?!

Voor de rest raad ik iedereen de touchpad driver van de Zenbook aan, wel eerst je oude driver verwijderen(!!!)
Scrollen is vloeiender dan bij alle andere touchpad drivers.
http://support.asus.com/d...nguage=en-us&model=UX32VD

Ook nog mijn usermap naar een andere HDD gekopieerd, duurde 5 uur maar dan heb je ook wat !

Jep ik ben er wel tevreden mee !
5 uur ???? hoeveel data dan ? en hoe heb je dat gedaan ? of had je Ie chace map niet geleegt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de belgen in dit topic: waar is de Asus N56(VM/VZ) reeds te koop met een AZERTY keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariov123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09-2021
Yep hier heb ik de caddy ook besteld.
Nu nog een goede ssd van 256 gig kopen.
Bestaat er een externe case voor die dvd-rw die uit de n56 4035 komt.
Dan kun je die mooi aansluiten op de usb poort mocht je hem nodig hebben.

Het is leuk als alles het doet!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

hetnet schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:20:
[...]

5 uur ???? hoeveel data dan ? en hoe heb je dat gedaan ? of had je Ie chace map niet geleegt ?
Bootloops door drivers, verkeerde unattend files, partities die ineens kapot zijn en weer gerepareerd moeten worden enz enz enz

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Strunkie schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:02:
[...]

Bootloops door drivers, verkeerde unattend files, partities die ineens kapot zijn en weer gerepareerd moeten worden enz enz enz
okee dacht al pfttt 5 uur .... ik had ook niks wat ik bewaren wou.
ik had Win 8 van de week ook ff geprobeerd binnen kwartier draaiend ik heb gewoon driver cd gebruikt maar had wel ff dat backlite het niet deed. het was wel ff sneller als win7 wou hem er eigenlijk op houden.
maar kids wilden win7 en achteraf hebben ze gelijk zo lekker vertrouwd.

metro IE 10 was wel ff wennen dat je onderin moet typen.......

op mij eigen laptop envy had ik win8 ook geprobeerd ook met raid ssd maar daar eigenlijk ook maar weer win7 op gezet zonder raid toch ook erg rappido.

ik wacht ff op rtm win8 die van de week wel los zal komen van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
mariov123 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:55:
[...]

Yep hier heb ik de caddy ook besteld.
Nu nog een goede ssd van 256 gig kopen.
Bestaat er een externe case voor die dvd-rw die uit de n56 4035 komt.
Dan kun je die mooi aansluiten op de usb poort mocht je hem nodig hebben.
Die hebben ze ook op hddcaddy.nl: http://hddcaddy.nl/winkel...=product&product=13050298

Vind de prijzen alleen redelijk duur vergeleken met China. Daar betaal je voor hetzelfde product ongeveer 10 euro incl. verzendkosten.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariov123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09-2021
Yorin schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:24:
[...]

Die hebben ze ook op hddcaddy.nl: http://hddcaddy.nl/winkel...=product&product=13050298

Vind de prijzen alleen redelijk duur vergeleken met China. Daar betaal je voor hetzelfde product ongeveer 10 euro incl. verzendkosten.
Oke bedankt ik zal eens kijken daar.
Maar als je iets snel wilt hebben moet je niet in china zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door mariov123 op 12-08-2012 20:19 ]

Het is leuk als alles het doet!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:59:
Aan de belgen in dit topic: waar is de Asus N56(VM/VZ) reeds te koop met een AZERTY keyboard?
klik hier Asus n56 VZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
mariov123 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 19:37:
[...]

Oke bedankt ik zal eens kijken daar.
Maar als je iets snel wilt hebben moet je niet in china zijn.
Dat klopt maar als je geen haast heb scheelt het zo 15 euro.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 08:53
Mijn subwoofer werkte goed. Tot vannochtend ineens een constante kraak eruit kwam. En tijdens muziek afspelen hoor je hem amper, maar nog wel de kraak. Drivers al opnieuw geinstalleerd, heeft iemand nog een idee wat ik eraan zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouD
  • Laatst online: 16-07-2022
LouD schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:54:
Weet iemand hoe je bij de N75SF het toetsenbord losmaakt zodat je de fan kan schoonmaken?
Heb mijn laptop sinds december 2011 maar heb het idee dat hij te warm wordt door vuiligheid. Hij loopt af en toe vast en dan is hij vrij warm, maar niet te heet.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Ik kan niet direct antwoord geven op je vraag, wat ik je wel kan adviseren (volgens HP) is compressie lucht je laptop inspuiten via de koel gaten.
Zelf ben ik er niet zo voorstander van aangezien je ook kans hebt dat je het stof verder je laptop in blaast.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Hopelijk krijgen ze de N76 deze week nog binnen bij dixons..
Voor oktober leg ik 350 euro klaar voor een SSD, 7200rpm hdd en 16gb ram. En uiteraard Windows 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat de processors van de N56 tijdens normaal gebruik oplopen tot 52-53 graden celsius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:54:
Is het normaal dat de processors van de N56 tijdens normaal gebruik oplopen tot 52-53 graden celsius?
Mijn N56VZ (die ik heb teruggestuurd) deed dit ook...vond het ook al vreemd. Later daalde de temperatuur weer naar 30-35 graden, dat is al netter. 40+ graden tijdens het surfen is niet normaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
De meesten hebben hier een SSD begrijp ik maar welke capaciteit qua SSD hebben jullie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Fjerpje schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:36:
De meesten hebben hier een SSD begrijp ik maar welke capaciteit qua SSD hebben jullie hier?
Maakt het voor jou uit wat voor capaciteit *ik* heb? Je kiest toch eentje die voor *jouw* behoefte goed is?

Sommige mensen zullen de harddisk vervangen door 256GB of 512GB omdat ze niet meer nodig hebben, anderen nemen juist een kleinere van 64GB en vervangen de optische drive door een caddy met gigamegaterrabyte 'ouderwetse' harde schijf... kijk wat je zelf nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:28:
[...]

Mijn N56VZ (die ik heb teruggestuurd) deed dit ook...vond het ook al vreemd. Later daalde de temperatuur weer naar 30-35 graden, dat is al netter. 40+ graden tijdens het surfen is niet normaal denk ik.
mijn n56vm is meteen al 40 graden wanneer ik hem opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
vanaalten schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:54:
[...]

Maakt het voor jou uit wat voor capaciteit *ik* heb? Je kiest toch eentje die voor *jouw* behoefte goed is?

Sommige mensen zullen de harddisk vervangen door 256GB of 512GB omdat ze niet meer nodig hebben, anderen nemen juist een kleinere van 64GB en vervangen de optische drive door een caddy met gigamegaterrabyte 'ouderwetse' harde schijf... kijk wat je zelf nodig hebt!
Ja maakt wel wat uit want ik vraag het me gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Fjerpje schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:06:
[...]

Ja maakt wel wat uit want ik vroeg het me gewoon af.
Meest voorkomend is de Samsung 830 128 GB.

Maar zoals door Vanaalten wordt gesteld: het gaat om Jouw situatie. Want kudde gedrag kan leuk / stoer lijken, maar past niet bij jou manier van doen.

Keep in mind: van de 128 gb hou je ong 120 a 119 gb over. Windows pakt hiervan tenminste 16 gb.
rest aan jou de vraag of je aan de overige 100 gb voldoende hebt. Met een paar grote games, zoals Call of Duty of Films zit je al snel aan capaciteitsgebrek. Daarom zullen er sommige zijn die voor 256 GB gaan, het 17 inch model kiezen om niet te hoeven slopen, de dvd brander wel slopen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
D_Jeff schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:11:
[...]

Meest voorkomend is de Samsung 830 128 GB.

Maar zoals door Vanaalten wordt gesteld: het gaat om Jouw situatie. Want kudde gedrag kan leuk / stoer lijken, maar past niet bij jou manier van doen.

Keep in mind: van de 128 gb hou je ong 120 a 119 gb over. Windows pakt hiervan tenminste 16 gb.
rest aan jou de vraag of je aan de overige 100 gb voldoende hebt. Met een paar grote games, zoals Call of Duty of Films zit je al snel aan capaciteitsgebrek. Daarom zullen er sommige zijn die voor 256 GB gaan, het 17 inch model kiezen om niet te hoeven slopen, de dvd brander wel slopen, enz.
Ik ga altijd voor m'n eigen manier echter twijfel ik tussen een 128GB met caddy of een 256GB zonder caddy. Met een 128 houd ik een 60GB partitie aan voor Windows en deze krijg je meestal wel vol en laten we het dan maar houden op 68GB voor alles wat je erop wil gooien. Ik ben daarentegen dan ook wel erg voor een DVD brander omdat ik naast deze laptop dan geen desktop heb vandaar dus ik twijfel even.

Verder vind ik het ook wel zonde om die standaard HDD met 750GB opslag aan de kant te gooien omdat ik daar niet direct een doel voor heb als ik deze niet zou gebruiken in de laptop. Heb nog wel eens last van dit soort mentale strijd. 8)7

Weet iemand trouwens welke aansluiting er naar de DVD brander gaat is het een SATA 150 of 300 of misschien 600?

[ Voor 13% gewijzigd door Fjerpje op 13-08-2012 13:29 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.