Ja dat is best wel jammer.Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:55:
Er is geen zekerheid dat je notebook lang mee gaat. Dat wist je toch al van tevoren? Zelfs een thinkpad kan van de een op de andere dag het loodje leggen...
Heeft er hier iemand een nieuwe Asus uit de N-serie? Ik zit al ruim een week te wachten op mijn op voorraad zijnde N76 bij Mediamarkt maar hij wil maar niet verzonden worden... Bij MM zeggen dat ze per ongeluk op voorraad op de site hadden gezet...
"Uw bestelling is helaas momenteel niet op voorraad terwijl dat op het moment van bestelling wel op onze website stond. Onze excuses voor de verwarring hierover in onze vorige email. Wij verwachten uw product deze week weer binnen te krijgen waarna wij direct zullen overgaan tot verzending."
"Uw bestelling is helaas momenteel niet op voorraad terwijl dat op het moment van bestelling wel op onze website stond. Onze excuses voor de verwarring hierover in onze vorige email. Wij verwachten uw product deze week weer binnen te krijgen waarna wij direct zullen overgaan tot verzending."
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Er staat duidelijk dat je hem deze week zou ontvangen. Ik zou dus eind deze week weer een mailtje naar de MM sturen hierover.pvanmegen schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:21:
Heeft er hier iemand een nieuwe Asus uit de N-serie? Ik zit al ruim een week te wachten op mijn op voorraad zijnde N76 bij Mediamarkt maar hij wil maar niet verzonden worden... Bij MM zeggen dat ze per ongeluk op voorraad op de site hadden gezet...
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Het jammere is wel dat hij op de site van MM weer volop leverbaar staat en mijn status van de bestelling al een week hetzelfde is. We wachten het af...Yorin schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:55:
[...]
Er staat duidelijk dat je hem deze week zou ontvangen. Ik zou dus eind deze week weer een mailtje naar de MM sturen hierover.
En wat zei Mediamarkt toen je ze opbelde hierover?pvanmegen schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:38:
[...]
Het jammere is wel dat hij op de site van MM weer volop leverbaar staat en mijn status van de bestelling al een week hetzelfde is. We wachten het af...
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ik heb ze maar gemaild... en jawel, hij is verzonden!Yorin schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:40:
[...]
En wat zei Mediamarkt toen je ze opbelde hierover?
[ Voor 6% gewijzigd door pvanmegen op 05-06-2012 21:59 ]
Ik ben in het bezit van een Asus N73SV. Ik lees hier in het topic dat mensen hebben zitten kijken naar 8GB modules en dat deze te duur zouden zijn. Inmiddels valt het best mee wat mij betreft, zie de pricewatch:
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9
Volgens Intel kan de processor overweg met 16GB geheugen. Nou heb ik ook al even gegoogled over of dit wel het daadwerkelijke limiet is. Had nog wel eens gehoord dat het limiet 'per core' was. Volgens de support van Intel kan een processor (core?) wel overweg met meer geheugen, maar niet in een enkele atomaire operatie. Oftewel het duurd 2x zo lang om een >16GB berekening te doen. http://communities.intel.com/message/145712#145712
Heeft iemand een 8GB SODIMM module gebruikt in zijn Asus N73 (of een ander N56/N73 serie) en ondersteunde de BIOS dit? Met de processor verwacht ik dat het wel goed komt.
Edit: Ik zie dat ze hier een upgrade aanbieden tot 24GB... Maar werkt het ook?
Volgens Intel kan de processor overweg met 16GB geheugen. Nou heb ik ook al even gegoogled over of dit wel het daadwerkelijke limiet is. Had nog wel eens gehoord dat het limiet 'per core' was. Volgens de support van Intel kan een processor (core?) wel overweg met meer geheugen, maar niet in een enkele atomaire operatie. Oftewel het duurd 2x zo lang om een >16GB berekening te doen. http://communities.intel.com/message/145712#145712
Heeft iemand een 8GB SODIMM module gebruikt in zijn Asus N73 (of een ander N56/N73 serie) en ondersteunde de BIOS dit? Met de processor verwacht ik dat het wel goed komt.
[ Voor 11% gewijzigd door thof op 05-06-2012 22:05 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Hier ook al sinds de aankoop stabiliteitsproblemen. Heb contact gehad met iemand van Fresco Logic zelf en heb meerdere bèta/alpha versies mogen uitproberen. Het werd er iets beter op, maar om het nou USB3 te noemen nee... Oorspronkelijk werd mijn USB3 externe HDD zelfs gedisconnect op het moment dat ik Chrystal Disk Benchmark draaide. De default drivers van Windows 8 heb ik ook even geprobeerd (onder Win8), ook daar geen USB3 speeds. Heb het getest met twee verschillende externe schijven:Mistraller schreef op woensdag 11 april 2012 @ 00:28:
Iemand hier met een N53 / N73 series laptop met een Fresco FL1000 USB3 host controller? Ik heb een usb3 naar sata converter gekocht. Bij het inpluggen van de kabel krijg ik de melding dat het device sneller werkt als ik het op een superspeed poort aansluit. (waar ie dus al zit) In de hardware lijst kan ik ook zien dat ie onder de usb3 host hangt. Echter, de speeds zijn usb2, want een usb2 naar sata converterkabel geeft om en nabij de zelfde snelheden. Ik heb al zitten klooien met de drivers, en ook in een standaard installatie werkt het niet goed. Ik heb er nu de allernieuwste driver van Fresco op staan (niet door asus gereleased) maar ook geen verbetering. Ik heb de converterkabel door een collega laten testen, en daar leek het wel goed te gaan. Een ander USB3 device heb ik echter niet voorhanden.
Ik zie verder geen slechte contactpunten, en voor zover ik alles kan overzien staat alles goed. (bios kent nagenoeg geen usb instellingen dus dat lijkt me ook uitgesloten.)
Lijkt dus op een compatibiliteitsprobleem, dat de controller stuk is lijkt me twijfelachtig...software installeert prima en hij werkt wel op usb2.
pricewatch: Medion MD 90168 1.5TB Zwart
pricewatch: Sharkoon QuickStore Portable Pro USB3.0
Heb je het inmiddels op weten te lossen?
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
16GB zou normaal gezien moeten lukken maar 24GB is enkel voor als je 4 (3x8) slots hebt in je N73 (zie eerste post van dit topic), nu ondersteunt Intel maar max. 16GB, wat niet wil zeggen dat het niet zal werken, dat zal je zelf moeten ondervinden denk ik, maar eigenlijk heb je zoveel ram geheugen echt niet nodig, 6 of 8 GB is eigenlijk al meer dan genoeg voor Gaming, VMs, photoshop e.d.thof schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:57:
Ik ben in het bezit van een Asus N73SV. Ik lees hier in het topic dat mensen hebben zitten kijken naar 8GB modules en dat deze te duur zouden zijn. Inmiddels valt het best mee wat mij betreft, zie de pricewatch:
[ Voor 8% gewijzigd door asx245 op 06-06-2012 10:22 ]
Ik heb nu al meerdere videoreviews gezien van de N56 en het kan gewoon niet anders dan een succes worden. Het enige minpunt in de GDDR3 van de GT650M maar verder. De bouwkwaliteit is goed, een van de beste TN panels die er zijn.
Ik kan niet wachten tot dat deze bij een MM of Saturn of andere winkel staat zodat ik hem in levende lijven kan zien. Als iemand hem spot dan hoor ik het graag. Als iemand de N56 of N76 binnenkrijgt de komende 2-3 weken kan iemand dan ook commentaar geven op de grootte van de adapter of een foto maken want ik hoop niet dat deze super groot is aangezien het voor mij een studie laptop wordt.
Ik kan niet wachten tot dat deze bij een MM of Saturn of andere winkel staat zodat ik hem in levende lijven kan zien. Als iemand hem spot dan hoor ik het graag. Als iemand de N56 of N76 binnenkrijgt de komende 2-3 weken kan iemand dan ook commentaar geven op de grootte van de adapter of een foto maken want ik hoop niet dat deze super groot is aangezien het voor mij een studie laptop wordt.
HD4Life @ Full-HD
Ik zal die foto vanavond/morgen voor je maken, hij (N76) is vandaag bij mijn ouders afgeleverd...Davidshadow13 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:44:
Als iemand de N56 of N76 binnenkrijgt de komende 2-3 weken kan iemand dan ook commentaar geven op de grootte van de adapter of een foto maken want ik hoop niet dat deze super groot is aangezien het voor mij een studie laptop wordt.
Naar nu blijkt veert mijn N55 toetsenbord rondom de pijltjestoetsen best wel een eind. Is dat op te lossen?
Bij mij is het probleem dat als ik een usb 3 1TB externe western digital aansluit, hij bij het copieren van bestanden plots zichzelf loskoppeld waardoor ik nooit in staat ben mijn films te copieren... Op een usb 2 poort lukt het wel maar uiteraard pokketraag...thof schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:35:
[...]
Hier ook al sinds de aankoop stabiliteitsproblemen. Heb contact gehad met iemand van Fresco Logic zelf en heb meerdere bèta/alpha versies mogen uitproberen. Het werd er iets beter op, maar om het nou USB3 te noemen nee... Oorspronkelijk werd mijn USB3 externe HDD zelfs gedisconnect op het moment dat ik Chrystal Disk Benchmark draaide. De default drivers van Windows 8 heb ik ook even geprobeerd (onder Win8), ook daar geen USB3 speeds. Heb het getest met twee verschillende externe schijven:
pricewatch: Medion MD 90168 1.5TB Zwart
pricewatch: Sharkoon QuickStore Portable Pro USB3.0
Heb je het inmiddels op weten te lossen?
Verwijderd
En dat hebben zo ongeveer alle laptops met een 6-series chipset met een usb 3.0 addon controller...
De N76 is binnen hoor, wat een prachtding. Touchpad is niet geweldig veert nogal mee en de fn toets wil nog wel eens haperen maar verder nog geen problemen gehad. SSD erin en nu windows installeren...
Wat ik me afvraag is dat er bij systeem staat bij pen en aanraken;
aanraakinvoer is beschikbaar met 20 aanraakpunten...
Google vind er ook niks op...
Wat ik me afvraag is dat er bij systeem staat bij pen en aanraken;
aanraakinvoer is beschikbaar met 20 aanraakpunten...
Google vind er ook niks op...
Ik zie in het Gentech filmpje op Youtube dat de N56 een Intel USB 3 controller heeft. Dat lijkt me goed nieuws.
Hier de Duitse review, vooral schermhelderheid en in-game performance is de N55S nog beter af, accuduur is de N76 beter (door Ivy Bridge).
http://www.hardwareluxx.d...it-ivybridge.html?start=9
Ben benieuwd wat de N56 gaat kosten, het enige wat ik mis op m'n N55 is een goede USB3 firmware waardoor ik geen HDMI kan capturen, balen.
Hier de Duitse review, vooral schermhelderheid en in-game performance is de N55S nog beter af, accuduur is de N76 beter (door Ivy Bridge).
Ben benieuwd wat de N56 gaat kosten, het enige wat ik mis op m'n N55 is een goede USB3 firmware waardoor ik geen HDMI kan capturen, balen.
n56 staat allang in de pricewatch... De n56vz is een ander verhaal...W00fer schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 07:24:
Ik zie in het Gentech filmpje op Youtube dat de N56 een Intel USB 3 controller heeft. Dat lijkt me goed nieuws.
Ik zoek hem ook hoorDavidshadow13 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:44:
Ik heb nu al meerdere videoreviews gezien van de N56 en het kan gewoon niet anders dan een succes worden. Het enige minpunt in de GDDR3 van de GT650M maar verder. De bouwkwaliteit is goed, een van de beste TN panels die er zijn.
Ik ga denk ik maar eens bellen met Asus Benelux o.i.d. als dat bestaat over de levertijd van de benelux modellen. Of is er een aparte distri/importeur voor Nederland/Benelux voor Asus? Ik dacht het niet.Fjerpje schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:24:
[...]
Ik zoek hem ook hoorHou nauwlettend de inter- en nationale ASUS website in de gaten voor de ASUS n56vz alsmede de pricewatch. Vind het zelf ook een top ding en ben ook van plan deze te gaan kopen. Ik wacht eigenlijk al sinds begin April maar hij komt steeds niet... Word er nu wel een beetje ziek van terwijl deze internationaal allang te bestellen is.
Heb er maar even een tweetje uitgestuurd @ASUS_BENELUX en nu maar hopen
[ Voor 5% gewijzigd door Davidshadow13 op 07-06-2012 11:32 ]
HD4Life @ Full-HD
Ik heb meer informatie gevonden omtrent de n56vz. Volgens http://www.campusshop.nl/...3610qm_8_750/details.aspx is de laptop over 9 dagen leverbaar. Als deze site vaak niet weet wanneer er een laptop geleverd kan worden dan staat de levertijd indicatie vaak altijd op 14 dagen. In dit geval is 9 dagen wel specifiek opgegeven dus hopelijk is hij er over 9 dagen!Davidshadow13 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:28:
[...]
Ik ga denk ik maar eens bellen met Asus Benelux o.i.d. als dat bestaat over de levertijd van de benelux modellen. Of is er een aparte distri/importeur voor Nederland/Benelux voor Asus? Ik dacht het niet.
Heb er maar even een tweetje uitgestuurd @ASUS_BENELUX en nu maar hopen
En de prijs valt me ook ontzettend mee! Ik dacht dat ie rond de € 1200,00 ging kosten maar dit is echt geweldig!
[ Voor 6% gewijzigd door Fjerpje op 07-06-2012 12:27 ]
Verwijderd
Er zit dan wel weer een glansscherm in aldus campusshop, terwijl anandtech een matte versie heeft getest.
Enne, http://www.anandtech.com/...eries-ultrabook-below-899
Enne, http://www.anandtech.com/...eries-ultrabook-below-899
Ze hebben er gewoon 35 op voorraad...Fjerpje schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:26:
[...]
Als deze site vaak niet weet wanneer er een laptop geleverd kan worden dan staat de levertijd indicatie vaak altijd op 14 dagen. In dit geval is 9 dagen wel specifiek opgegeven dus hopelijk is hij er over 9 dagen!![]()
En de prijs valt me ook ontzettend mee! Ik dacht dat ie rond de € 1200,00 ging kosten maar dit is echt geweldig!
Ik ben bang dat je ongelijk hebt volgens ASUS Benelux is de N56VZ pas vanaf eind juli leverbaar. Terwijl de N56VM vanaf volgende week (bijna) overal op voorraad zou moeten zijn.
Verder kan campusshop er wel 35 op voorraad hebben maar de N56 bestaat gewoon niet met een "glare" scherm, het moeten allemaal non-glare panelen van LG zijn. Iemand die de gok waagt en er eentje besteld?
Laat dan even weten of het inderdaad een non-glare scherm is en alles gewoon normaal is.
Verder kan campusshop er wel 35 op voorraad hebben maar de N56 bestaat gewoon niet met een "glare" scherm, het moeten allemaal non-glare panelen van LG zijn. Iemand die de gok waagt en er eentje besteld?
[ Voor 45% gewijzigd door Davidshadow13 op 07-06-2012 16:33 ]
HD4Life @ Full-HD
Als je mij even sponsort... ben wel benieuwd. Het lijkt me namelijk een beetje vreemd dat de specificaties zo nadrukkelijk verkeerd zijn opgegeven, mocht het dus inderdaad om een fout gaan... En inderdaad ze hebben ze op voorraad dit stond echter vanmorgen nog op: leverbaar over 9 dagen.Davidshadow13 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:57:
Ik ben bang dat je ongelijk hebt volgens ASUS Benelux is de N56VZ pas vanaf eind juli leverbaar. Terwijl de N56VM vanaf volgende week (bijna) overal op voorraad zou moeten zijn.
Verder kan campusshop er wel 35 op voorraad hebben maar de N56 bestaat gewoon niet met een "glare" scherm, het moeten allemaal non-glare panelen van LG zijn. Iemand die de gok waagt en er eentje besteld?Laat dan even weten of het inderdaad een non-glare scherm is en alles gewoon normaal is.
Als ik morgen tijd heb bel ik er even achteraan en ga ik even nadrukkelijk vragen of het inderdaad om de vz versie gaat. Volgens deze Zweede of Finse website blijken de specificaties bij de laptop wel te kloppen... en ook bij komplet.dk.
Volgens mij klopt dit wel en zijn jou gegevens niet juist wat betreft de leverbaarheid eind Juli. Echter moet er volgens mij ook nog een vz versie komen of zijn inclusief blu-ray speler... dit na aanleiding van de specificaties op de globale ASUS website. ASUS laat verder nog niets zien op de Nederlandse website over de 56VZ-S4035V wat ik wel opmerkelijk vind
[ Voor 41% gewijzigd door Fjerpje op 08-06-2012 00:13 ]
929, dat is bijna een reden om mijn N55 in te ruilen tegen een N56. Alleen Campusshop is toch niet echt om over naar huis te schrijven qua service? Niet dat je die vaak nodig hebt maar de verhalen in dit topic zijn niet positief.
Dat klopt, ik heb net ook even gekeken tussen de ervaringen en inderdaad het is niet bepaald positief. Ik denk alleen dat als Campusshop ze nu al heeft dat binnen nu en een week de rest ook wel zal volgen.
Inmiddels weer antwoord van Asus Benelux. Ze zeggen dat via de reguliere verkoopkanalen de N56VZ pas eind juli wordt geleverd maar dat het wel klopt dat Campusshop hem nu al kan leveren omdat zei een voorbeschikking hebben gekregen omdat eind juli aan de late kant is voor het nieuwe studiejaar.Fjerpje schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:55:
[...]
Als ik morgen tijd heb bel ik er even achteraan en ga ik even nadrukkelijk vragen of het inderdaad om de vz versie gaat. Volgens deze Zweede of Finse website blijken de specificaties bij de laptop wel te kloppen... en ook bij komplet.dk.
Volgens mij klopt dit wel en zijn jou gegevens niet juist wat betreft de leverbaarheid eind Juli. Echter moet er volgens mij ook nog een vz versie komen of zijn inclusief blu-ray speler... dit na aanleiding van de specificaties op de globale ASUS website. ASUS laat verder nog niets zien op de Nederlandse website over de 56VZ-S4035V wat ik wel opmerkelijk vindIets in de trant van: "We verkopen ze wel, maar we hebben ze niet."
Verder lijkt het er inderdaad op dat de "glare" in typefout is omdat hetzelfde type dus de S4035V deze wordt ook in Scandinavië geleverd daar met anti-glare scherm. Verder is er ook een blu-ray versie die in Duitsland al gesignaleerd is de S4016V deze heeft ook een Duits toetsenbord.
Het lijkt er dus op dat de S4035V die campusshop verkoopt een legitiem model met Nederlands toetsenbord is.
HD4Life @ Full-HD
Dus zonder "Glare"? Ik neem aan dat het enigste verschil tussen de Asus N56VZ-S4016V en de Asus N56VZ-S4035V is dat de Asus N56VZ-S4016V een blu-ray speler heeft en de Asus N56VZ-S4035V dus niet? Echter als dat zo is dan is het dus in feite alleen de blu-ray speler welke verschilt. Dan weet ik al wel welke het gaat worden.Davidshadow13 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:08:
[...]
Inmiddels weer antwoord van Asus Benelux. Ze zeggen dat via de reguliere verkoopkanalen de N56VZ pas eind juli wordt geleverd maar dat het wel klopt dat Campusshop hem nu al kan leveren omdat zei een voorbeschikking hebben gekregen omdat eind juli aan de late kant is voor het nieuwe studiejaar.
Verder lijkt het er inderdaad op dat de "glare" in typefout is omdat hetzelfde type dus de S4035V deze wordt ook in Scandinavië geleverd daar met anti-glare scherm. Verder is er ook een blu-ray versie die in Duitsland al gesignaleerd is de S4016V deze heeft ook een Duits toetsenbord.
Het lijkt er dus op dat de S4035V die campusshop verkoopt een legitiem model met Nederlands toetsenbord is.
[ Voor 19% gewijzigd door Fjerpje op 08-06-2012 15:15 ]
Verwijderd
Ik heb ook een N73, ik heb deze zelfs terug gebracht en het moederbord is vervangen....maar nog altijd last van de USB3 poort.asx245 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:36:
[...]
Bij mij is het probleem dat als ik een usb 3 1TB externe western digital aansluit, hij bij het copieren van bestanden plots zichzelf loskoppeld waardoor ik nooit in staat ben mijn films te copieren... Op een usb 2 poort lukt het wel maar uiteraard pokketraag...
Verder is het een mooi laptopje
Zó, even wat reacties verwijderd die over Campusshop gingen. Een discussie of die website werkt en wat de mening is van die winkel horen hier niet thuis.
Zijn er versies van de Asus n56 met backlight keyboard in nederland? Want op amerikaanse site worden sommige modellen met een backlight keyboard geleverd.
Of is voor ons alleen via ebay het mogelijk?
Voor zover ik weet, worden alle Nederlandse modellen dus zowel de VZ als VM met backlit keyboard geleverd. Omdat alle andere modellen in Europa dit ook hebben. Maar zo lang de Nederlandse versies maar mondjesmaat uitgeleverd worden en op de site van Asus Benelux nog niks staat is er geen 100% zekerheid maar 99% durf ik toch wel te zeggen omdat alle Duitse en Scandinavische (wat exact dezelfde als NL is) modellen wel een backlit keyboard hebben.Iceman1987 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:02:
Zijn er versies van de Asus n56 met backlight keyboard in nederland? Want op amerikaanse site worden sommige modellen met een backlight keyboard geleverd.
HD4Life @ Full-HD
Laptopshop.nl heeft de VZ versie incl blu-ray brander ook op hun website geplaatst. Ik heb er tevens een mailtje achteraan gestuurd wanneer ze voorradig zijn. Dan koop ik hem!Davidshadow13 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:36:
[...]
Voor zover ik weet, worden alle Nederlandse modellen dus zowel de VZ als VM met backlit keyboard geleverd. Omdat alle andere modellen in Europa dit ook hebben. Maar zo lang de Nederlandse versies maar mondjesmaat uitgeleverd worden en op de site van Asus Benelux nog niks staat is er geen 100% zekerheid maar 99% durf ik toch wel te zeggen omdat alle Duitse en Scandinavische (wat exact dezelfde als NL is) modellen wel een backlit keyboard hebben.
Fjerpje, zodra je reactie hebt zou je dat dan willen meedelen? Ik ben namelijk ook erg benieuwd! Om ook een maitlje te sturen is dan een beetje overdreven. Maar het is dus wel een andere uitvoering dan de Campusshop verkoopt (heeft die geen blu-ray?) en op de site staat dat bij de Campusshop een glanzend scherm betreft. Ik had vandaag even gebeld maar de medewerker durfde er niks over te zeggen en zei dat ik moest mailen. Maar daarop geen reactie. Ik verwacht dat bij de Campusshop ook gewoon mat verkopen, maar mede door de ervaringen en hele lichte twijfel wacht ik nog even met bestellen.
BCC heeft hem trouwens ook online staan: http://www.bcc.nl/asus-n5...rce=kelkoo&s2m_indirect=1 voor 999,-. Daar verwachten ze hem binnen twee weken zo te lezen. Het verhaal dat Campusshop tot eind juli de enige aanbieder is lijkt volgens mij dus absoluut niet te kloppen.
BCC heeft hem trouwens ook online staan: http://www.bcc.nl/asus-n5...rce=kelkoo&s2m_indirect=1 voor 999,-. Daar verwachten ze hem binnen twee weken zo te lezen. Het verhaal dat Campusshop tot eind juli de enige aanbieder is lijkt volgens mij dus absoluut niet te kloppen.
[ Voor 18% gewijzigd door Trabbie_ op 11-06-2012 14:55 ]
Je kunt je ook afvragen of de levertijd van BCC wel reeël is als Campusshop een deal heeft met Asus NL.
Dat is niet het enige, ook omdat hij al wordt genoemd op Laptopshop.nl verwacht ik niet dat het tot eind juli gaat duren dat die zaken kunnen leveren. Waarom zou hij in Nederland zo laat worden ingevoerd i.t.t. andere landen in de wereld/Europa....
Gaan de N56 beschikken over een backlight toetsenbord, zoja welke?
De brander die in mijn N73SV zit, is niet bijzonder snel. Neem aan dat er al wel ervaringen zijn met goede vervangers, die wel snel DVD's branden? BluRay gebruik ik (nog) niet dus dat mis ik niet. Maar 3x speed, dat moet toch sneller kunnen?
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ja er is een backlight toetsenbord. Dat kun je in bijna alle reviews wel zien. Welk toetsenbord ze gebruiken weet ik niet precies maar backlight is in 4 stappen in te stellen met een Fn toets en het toetsenbord zelf heeft een goede response en alle toetsen kun je ver genoeg indrukken en zijn ook van eenzelfde grootte. Alleen de pijltjestoetsen zijn iets kleiner.ChillPascal schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:22:
Gaan de N56 beschikken over een backlight toetsenbord, zoja welke?
HD4Life @ Full-HD
Het toetsenbord van de N76 is in ieder geval prima, typt lekker weg. Zit inderdaad licht onder. Bij mij wil de Fn toets nog weleens moeilijk doen...Davidshadow13 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:01:
[...]
Ja er is een backlight toetsenbord. Dat kun je in bijna alle reviews wel zien. Welk toetsenbord ze gebruiken weet ik niet precies maar backlight is in 4 stappen in te stellen met een Fn toets en het toetsenbord zelf heeft een goede response en alle toetsen kun je ver genoeg indrukken en zijn ook van eenzelfde grootte. Alleen de pijltjestoetsen zijn iets kleiner.
Verwijderd
Voor de mensen die nog eventueel interesse zouden hebben in het N53 model: ik heb een mail gestuurd naar Asus Benelux via FB met de vraag of deze serie nog een upgrade krijgt naar IB maar dit blijkt niet zo te zijn! Enkel de Asus N56/76 modellen zullen geleverd worden met IB.
Ik kan die niet vinden, alleen de N76VM.Fjerpje schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:43:
[...]
Laptopshop.nl heeft de VZ versie incl blu-ray brander ook op hun website geplaatst. Ik heb er tevens een mailtje achteraan gestuurd wanneer ze voorradig zijn. Dan koop ik hem!
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, is of die gaatjes (die speakers voorstellen) niet een beetje stofgevoelig zijn? Als dat vol raakt met stof..
Beste,
ik weet niet goed waar ik anders met dit probleem terecht moet, daarom vraag ik het maar even hier.
Ik heb de asus x5qsf, maar de externe sonicmaster subwoofer werkt niet meer. De subwoofer zelf doet het wel, is getest op een andere laptop. De aansluiting zelf zit ook niet los. Heb ook de realtek audio driver opnieuw geïnstalleerd. Maar toch komt er geen geluid uit de subwoofer. Het vreemde is dat wanneer ik 'm aansluit, windows dat wel merkt en ook de bass-toon uit mijn gewone speaker grill verdwijnt, maar vervolgens niet uit de subwoofer komt. Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Tim
ik weet niet goed waar ik anders met dit probleem terecht moet, daarom vraag ik het maar even hier.
Ik heb de asus x5qsf, maar de externe sonicmaster subwoofer werkt niet meer. De subwoofer zelf doet het wel, is getest op een andere laptop. De aansluiting zelf zit ook niet los. Heb ook de realtek audio driver opnieuw geïnstalleerd. Maar toch komt er geen geluid uit de subwoofer. Het vreemde is dat wanneer ik 'm aansluit, windows dat wel merkt en ook de bass-toon uit mijn gewone speaker grill verdwijnt, maar vervolgens niet uit de subwoofer komt. Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Tim
kan ik mijn toetsenbord van de N75 vervangen door die van de N76 ??
heb je al geprobeerd om de driver gewoon volledig te verwijderen ? en die van windows standaard te gebruiken ? wat gebeurd er dan ? (na het opnieuw opstarten)Venta schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:44:
Beste,
Met vriendelijke groet,
Tim
Dat gaat hem niet worden, toetsen zitten onder de metalen behuizing...fuqua schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:52:
kan ik mijn toetsenbord van de N75 vervangen door die van de N76 ??
Het zijn niet echt gaatjes voor de speaker. Ja de speakers zitten er onder, maar dit is maar een klein 'rondje' wat het geluid door laat.Scallius schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:36:
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, is of die gaatjes (die speakers voorstellen) niet een beetje stofgevoelig zijn? Als dat vol raakt met stof..
Verder lijkt het alsof er een soort gaas onder zit. Neem aan dat het met een kwast en stofzuiger makkelijk schoon te maken is
driver volledig verwijderen en dan de realtek driver van je driver CD gebruiken.Venta schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:44:
Beste,
Met vriendelijke groet,
Tim
[ Voor 24% gewijzigd door hostler op 12-06-2012 13:05 ]
Oeps double post...

[ Voor 94% gewijzigd door hostler op 12-06-2012 13:05 ]
ah crap ik zie nu pas dat het 1 geheel is. jammer, vind het toetsenbord van mn n75 maar slecht (plus dat dochter lief een glas water overheen heeft gegooid en het toetsenbord nu defect is lol)pvanmegen schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:59:
[...]
Dat gaat hem niet worden, toetsen zitten onder de metalen behuizing...
bij verschillende webshop geprobeerd een nieuwe te bestellen maar ze willen allemaal het onderdeel nummer van het toetsenbord weten ? dacht dat het gewoon standaard toetsenbord is, hoeveel variatie kan er inzitten ?
www.asusparts.eufuqua schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:10:
[...]
ah crap ik zie nu pas dat het 1 geheel is. jammer, vind het toetsenbord van mn n75 maar slecht (plus dat dochter lief een glas water overheen heeft gegooid en het toetsenbord nu defect is lol)
bij verschillende webshop geprobeerd een nieuwe te bestellen maar ze willen allemaal het onderdeel nummer van het toetsenbord weten ? dacht dat het gewoon standaard toetsenbord is, hoeveel variatie kan er inzitten ?
http://www.asusparts.eu/i...4828_232974_234109_234119
Volgens mij moet je de US-english-international hebben, maar dat weet ik niet 100% zeker.
wow superbedankt zeg ! heb me toen de tijd rot gezocht, maar geen enkele webshop die em verkocht en/of ze moesten het produktcode hebben.hostler schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:13:
[...]
www.asusparts.eu
http://www.asusparts.eu/i...4828_232974_234109_234119
Volgens mij moet je de US-english-international hebben, maar dat weet ik niet 100% zeker.
ik ben zelf ook maar ff aan het googlen geslagen en kwam op een nederlandse webshop uit. heb beide sites
vergeleken betreft hun productcode en ze verschillen wel, oksystems verkoopt deze 04GN691KUS00-2.
ik ga ze beide eens mailen of ze geen foto'tje willen maken van beide toetsenborden om te vergelijken.
Welk nummer staat onderop je huidige keyboard? Asusparts heeft trouwens ook de 04GN691KUS00-2.fuqua schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:22:
[...]
wow superbedankt zeg ! heb me toen de tijd rot gezocht, maar geen enkele webshop die em verkocht en/of ze moesten het produktcode hebben.
ik ben zelf ook maar ff aan het googlen geslagen en kwam op een nederlandse webshop uit. heb beide sites
vergeleken betreft hun productcode en ze verschillen wel, oksystems verkoopt deze 04GN691KUS00-2.
ik ga ze beide eens mailen of ze geen foto'tje willen maken van beide toetsenborden om te vergelijken.
Ik neem aan dat de 12,7mm dikke Sata caddy de geschikte is voor de nieuwe N56?
Ik wil de optische drive namelijk vervangen voor de originele HDD en een SSD installeren op de plaats van de HDD!
Ik wil de optische drive namelijk vervangen voor de originele HDD en een SSD installeren op de plaats van de HDD!
Dat weten we (nog niet). Je zou het even kunnen meten als je de n56 hebt...?ChillPascal schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:51:
Ik neem aan dat de 12,7mm dikke Sata caddy de geschikte is voor de nieuwe N56?
geen idee wat er nu onder mijn keyboard staat, had nog geen zin om de complete laptop uit elkaar te gaan schroeven alleen maar om te zien welke partnummer er opstaat, leek mij dat het voldoende moest zijn om welk type laptop het gaat en het een qwerty moest zijn.hostler schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:35:
[...]
Welk nummer staat onderop je huidige keyboard? Asusparts heeft trouwens ook de 04GN691KUS00-2.
ja klopt asuspart heeft ze beide, ik heb oksystems en asusparts gevraagd me een foto te sturen van de keyboards, hopelijk reageren ze.
Neem aan dat er in ieder geval wel een optie is om een SSD naast een HDD te mounten ten koste van de optische drivebay, toch?hostler schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:52:
[...]
Dat weten we (nog niet). Je zou het even kunnen meten als je de n56 hebt...?
Zo, niet is de N56 geen optie!
En ja, wanneer ik 'm binnen heb zou ik 'm meten en hier doorgeven. Heb geen idee hoelang 't trouwens nog duurt wanneer deze in de verkoop gaat! En wat die moet gaan kosten. (geen idee of die CampusShop een richtlijn was voor de prijs, want die viel me wel enigszins mee [€929])
Tot nu toe is dat wel altijd het geval geweest. Wel is het dan slim om je HDD in een caddy te stoppen en je SSD waar de HDD zat. De optische drive is volgens mij niet sata-600ChillPascal schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:56:
[...]
Neem aan dat er in ieder geval wel een optie is om een SSD naast een HDD te mounten ten koste van de optische drivebay, toch?
Ik ga daar ook gewoon van uit.hostler schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:59:
[...]
Tot nu toe is dat wel altijd het geval geweest. Wel is het dan slim om je HDD in een caddy te stoppen en je SSD waar de HDD zat. De optische drive is volgens mij niet sata-600
Haha, ja dat was ook mijn bedoeling, had ik hierboven al aangegeven, zie de quote hieronder:
EDIT:ChillPascal schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:51:
Ik ben er dus wel uit dat het de [url=]N56[/url] moet worden. Ik zie deze helaas pas op 2 websites te koop aangeboden. Op CampusShop.nl en op een of andere Noorse site waar die omgerekend ~€1150 kost. Terwijl die op de Nederlandse CampusShop.nl 'slechts' €929,- kost. Wat mij ook vrij goedkoop lijkt voor een laptop met deze spec's (Full HD Mat, 8GB DDRIII, 750GB 7200RM HDD, GT650M 2GB DDR5, Backlight keyboard)
Op de site staat dat ze er 31 op voorraad hebben. Is het verstandig om deze komende week aan te schaffen of zou ik er nog mee wachten? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die bij andere shop's straks nog goedkoper is. En hebben jullie enig idee wanneer die beschikbaar komt in andere webshop's?
[ Voor 35% gewijzigd door ChillPascal op 12-06-2012 15:48 ]
Verwijderd
Ik vond dit:ChillPascal schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:01:
[...]
Ik ga daar ook gewoon van uit.
Haha, ja dat was ook mijn bedoeling, had ik hierboven al aangegeven, zie de quote hieronder:
bron: http://hddcaddy.nl/2012/0...hddssd-asus-n56vm-s4050v/Sindskort heeft Asus een nieuw laptop model uitgebracht in de middenklasse segment met een geheel nieuwe modern uiterlijk kenmerkend voor de Asus toplijn. De Asus N56, in Nederland ook wel bekend als de Asus N56VM-S4050V is voorzien van een intel core i7 3610QM, 6GB DDR3, Geforce GT630m met een full hd 1920 x 1080 led scherm!
Ook deze laptop van Asus is makkelik uit te breiden voor een tweede hardeschijf (HDD / SSD) door de optische drive te vervangen met een HDD Caddy.
De 12.7mm SATA HDDCaddy past op de N56. Deze kan hier besteld worden.
De caddy past ook in de Asus N76, Asus N76VM-V2G-T1024V
In hoeverre het klopt is natuurlijk moeilijk te controleren, laten we het maar het voordeel van de twijfel geven.
Thanks!
De kans was dat de 12,7mm caddy geschikt was voor de N56 was al zeer groot.
Nu het ook nog zo staat omschreven op 't internet geloof ik het wel!
Ik ga de HDD zeker vervangen voor SSD en de dvd rw voor een blu-ray daarmee ben je op zich veel goedkoper uit.ChillPascal schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:18:
Thanks!
Je kan 'm dacht ik al kopen met een Blu Ray drive.
Anyways, ik heb sowieso geen optische drive nodig, dus kan ik mooi beschikken over 2 schijven.
Owja het geheugen is GEEN DDR5. Was op internet een filmpje aan 't kijken en kwam dit tegen.
Scroll door naar 8:46 Youtube linkje
In het progamma GPU-z staat: Memory Type: DDR3
Anyways, ik heb sowieso geen optische drive nodig, dus kan ik mooi beschikken over 2 schijven.
Owja het geheugen is GEEN DDR5. Was op internet een filmpje aan 't kijken en kwam dit tegen.
Dat is al bekend sinds de modellen aangekondigd zijn. Staat overigens ook gewoon op de website van Asus.ChillPascal schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:48:
Je kan 'm dacht ik al kopen met een Blu Ray drive.
Ow haha, best stom, ik had op meerdere plaatsen gelezen dat 't over DDR5 geheugen beschikte, maar nu ik zo zoek kan ik 't niet weer vinden.
Anyways zou ik 'm al aanschaffen voor €929,- bij CampusShop of zou ik nog even wachten tot die op meerdere plaatsen te koop is?
Anyways zou ik 'm al aanschaffen voor €929,- bij CampusShop of zou ik nog even wachten tot die op meerdere plaatsen te koop is?
Als je hem nu echt wilt hebben, dan CampusShop. (zou ik persoonlijk doen, maar moederlief is het er niet mee eens dat ik hem bestel)ChillPascal schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:59:
Ow haha, best stom, ik had op meerdere plaatsen gelezen dat 't over DDR5 geheugen beschikte, maar nu ik zo zoek kan ik 't niet weer vinden.
Nou ik ben van plan 'm aan te schaffen binnen ~3 weken. Maar ik vind €929,- nog wel enigszins goedkoop, heb zo'n gevoel dat die een stukkie duurder gaat worden straks. Of denk je dat dat zal meevallenhostler schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:22:
[...]
Als je hem nu echt wilt hebben, dan CampusShop. (zou ik persoonlijk doen, maar moederlief is het er niet mee eens dat ik hem bestel)
Duurder kan mij haast niet voorstellen. Ik ben ook als een gek aan het twijfelen, aan de ene kant wil ik afwachten tot de nieuwe XPS 15..... Aan de andere kant zegt mijn gevoel dat de N56 prijs/kwaliteit beter is/wordt.... Maarja waar baseer ik dat op, ik hoop dat ik nog even 2 weken kan wachten. Dan kan ik gewoon een beslissing maken waar ik 100% achter sta, dat kun je nu nog niet zeggen.
Verwijderd
Ik ben ook geneigd naar de N56, ga het laten afhangen van de grafische kaart denk ik. Voor mij best belangrijk.
Verwijderd
Bij de BCC gaat ie €999,- kosten.ChillPascal schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:32:
[...]
Nou ik ben van plan 'm aan te schaffen binnen ~3 weken. Maar ik vind €929,- nog wel enigszins goedkoop, heb zo'n gevoel dat die een stukkie duurder gaat worden straks. Of denk je dat dat zal meevallen?
Waarom? Van allebei de laptops zijn de grafische kaarten al bekend.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:47:
Ik ben ook geneigd naar de N56, ga het laten afhangen van de grafische kaart denk ik. Voor mij best belangrijk.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 19:59 ]
De BCC heeft toch altijd laagste prijs garantie of heb ik dat verkeerd?
Verwijderd
Alleen bij vaste winkelketens, staat vast wel ergens op de site.ChillPascal schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:58:
De BCC heeft toch altijd laagste prijs garantie of heb ik dat verkeerd?
Bedoel je dat die garantie alleen geld als het product wat minder kost dan bij de BCC in een winkelketen te koop moet zijn?
Verwijderd
Ah ook bij bepaalde internetsites, kijk hier.ChillPascal schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:00:
Bedoel je dat die garantie alleen geld als het product wat minder kost dan bij de BCC in een winkelketen te koop moet zijn?
http://www.bcc.nl/info/altijd-de-beste-prijs.html
Aah, leuke trucjes allemaal weer
Maar had ook al zo'n vermoeden dat die gemiddeld wel een stuk duurder wordt dan de €929,- op CampusShop!
Maar had ook al zo'n vermoeden dat die gemiddeld wel een stuk duurder wordt dan de €929,- op CampusShop!
Verwijderd
Ik heb geen idee wat die van de nieuwe XPS 15 gaat worden...Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:58:
[...]
Waarom? Van allebei de laptops zijn de grafische kaarten al bekend.
Verwijderd
GT640mVerwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:29:
[...]
Ik heb geen idee wat die van de nieuwe XPS 15 gaat worden...
Maar ik snap niet dat je twijfelt. Van wat er nu bekend is van de XPS 15 wordt het niet eens een concurrent van de N56, dat is de inspiron SE. En van wat ik nu weet van de inspiron SE (geen reviews beschikbaar) wint de N56 dat op z'n sloffen.
Verwijderd
Toch jammer dat de opties voor echt goede grafische kaarten alleen maar beschikbaar zijn voor BTO's en Alienware.
Als je 15" wil. Al is zo'n GT650 niet zooo slecht natuurlijk.
Denk inderdaad dat de keuze dan snel gemaakt gaat zijn en de N is dan ook nog eens mooi qua design.
Als je 15" wil. Al is zo'n GT650 niet zooo slecht natuurlijk.
Denk inderdaad dat de keuze dan snel gemaakt gaat zijn en de N is dan ook nog eens mooi qua design.
Heeft het zin om de software van een N56 op een N55 te installeren, zoals de nieuwe versies van Power4Gear, die super sleep mode enzovoorts?
Ik heb gister de Asus N56-VZ van CampusShop besteld en vandaag binnen gekregen. Direct na het opstarten zag ik alleen gelijk al een probleem: Het heeft geen backlit keyboard. De knoppen die normaal aanwezig zijn voor het instellen van de helderheid van het keyboard waren er niet (F3 + F4). De Fn-toets + deze toetsen heeft dan ook geen effect. Weet iemand of hier nog iets aan gedaan kan worden, of heeft deze versie simpelweg geen backlit keyboard?
Is Power 4 Gear echt boeiend dan ? , het is het eerste wat ik van mijn laptop af gemikt heb...W00fer schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:37:
Heeft het zin om de software van een N56 op een N55 te installeren, zoals de nieuwe versies van Power4Gear, die super sleep mode enzovoorts?
Signature
Als die toetsen er niet op zitten denk ik dat er helaas niks meer aan te doen is. Op de site staat ook niet vermeldt dat het een backlight toetsenbord is. Je hebt dus ook geen poot om op te staan tegen Campusshop.Altruis schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 01:05:
Ik heb gister de Asus N56-VZ van CampusShop besteld en vandaag binnen gekregen. Direct na het opstarten zag ik alleen gelijk al een probleem: Het heeft geen backlit keyboard. De knoppen die normaal aanwezig zijn voor het instellen van de helderheid van het keyboard waren er niet (F3 + F4). De Fn-toets + deze toetsen heeft dan ook geen effect. Weet iemand of hier nog iets aan gedaan kan worden, of heeft deze versie simpelweg geen backlit keyboard?
[ Voor 3% gewijzigd door Trabbie_ op 13-06-2012 10:19 ]
Dat is echt balen, sowiso niet bij campusshop halen dusTrabbie_ schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:16:
[...]
Als die toetsen er niet op zitten denk ik dat er helaas niks meer aan te doen is. Op de site staat ook niet vermeldt dat het een backlight toetsenbord is. Je hebt dus ook geen poot om op te staan tegen Campusshop.
Aan de andere kant waarom moet Asus zoveel verschillende versies uitbrengen? Doe gewoon één VZ en één VM voor Europa met evt nog een verschil in Azerty en Qwerty maar verder niet, nu moet je helemaal gaan zoeken naar een land met het juiste model
HD4Life @ Full-HD
In de Nederlandse gebruikershandleiding van de N56VZ wordt gesproken over een verlicht toetsenbord. Aangezien Campusshop de Nederlandse versie verkoopt toch wel apart.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Dit wordt dan wel aangenomen maar dat betwijfel ik dan sterk. Eerst al de verkeerde informatie op de website over het scherm dat glossy zou zijn, en nu dit weer. Neem dat samen met de slechte reputatie van Campusshop dan kan het zo zijn dat ze niet het Nederlandse model leveren of in ieder geval niet het type S4035V waar ze van spreken.Joost1991 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:53:
In de Nederlandse gebruikershandleiding van de N56VZ wordt gesproken over een verlicht toetsenbord. Aangezien Campusshop de Nederlandse versie verkoopt toch wel apart.
Zeker omdat de N56VZ volgens Asus Benelux pas in juli uitgeleverd gaat worden.
HD4Life @ Full-HD
En terwijl ik verder lees zie ik dat bij de uitleg over de functietoetsen ook geen woord gerept wordt over de functietoetsen F3 en F4, wat schijnbaar de toetsen zijn voor het bedienen van de verlichting van het toetsenbord.
Weet niet meer wat ik moet geloven, zou deze laptop wel graag aanschaffen.
Weet niet meer wat ik moet geloven, zou deze laptop wel graag aanschaffen.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Toch wel een vreemd type wat de campusshop te koop heeft. Zelfs de iets mindere VM serie heeft een verlicht toetsenbord... Overigens klopt het wel dat er series zijn zonder verlichting als ik kijk op de site van asusparts... Zo'n verlicht toetsenbord kost bijna 100 euro...
Die informatie van hun klopt gewoonweg niet. Als je kijkt naar andere laptops die ze aanbieden dan zijn die specificaties vaak ook onvolledig of onjuist.pvanmegen schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:07:
Toch wel een vreemd type wat de campusshop te koop heeft. Zelfs de iets mindere VM serie heeft een verlicht toetsenbord... Overigens klopt het wel dat er series zijn zonder verlichting als ik kijk op de site van asusparts... Zo'n verlicht toetsenbord kost bijna 100 euro...

Ik weet het wel. Ik wacht wel lekker tot dat ze bij de BBC cq. MediaMarkt in de showroom staan. Dan kan ik in ieder geval checken of de dingen die ik wil er ook echt op zitten. Heb de laptop toch pas in september nodig.
HD4Life @ Full-HD
Hetzelfde hierDavidshadow13 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:19:
Ik weet het wel. Ik wacht wel lekker tot dat ze bij de BBC cq. MediaMarkt in de showroom staan. Dan kan ik in ieder geval checken of de dingen die ik wil er ook echt op zitten. Heb de laptop toch pas in september nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door Fjerpje op 13-06-2012 11:36 ]
Ja, ik heb ook een desktop nog eentje met de eerste Core2Duo processoren uit 2006. Die loopt aardig op zijn eind dus ik wil eigenlijk een laptop hebben die mijn desktop kan vervangen.Fjerpje schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:34:
[...]
Hetzelfde hierMocht iemand hem toch bestellen bij Campusshop dan kan je aan de hand van dit filmpje YouTube: Product Showcase: Asus N56VZ Unboxing & Review kijken of je daadwerkelijk alles hebt. Zo niet, dan is het mogelijk dat ze je bedonderen. Maar Davind heb jij ook een desktop?
Wat ik wel raar vind ik dat Asus hier in NL zo traag is met uitleveren, als je alle reviews op internet en YouTube ziet zijn de N56/76 bijna overal al goed leverbaar van de VS en Canada tot Scandinavië, Rusland, Oekraïne, Roemenië en Hongarije en verder ook in Azië, dus Asus doet er wel lang over vind ik.
HD4Life @ Full-HD
Ik zit ook te wachten totdat dit model in Nederland komt, je leest er best veel goede dingen over. Misschien heeft het te maken met allemaal regels et cetera, dit zorgt denk ik voor vertraging. Wat wel raar is, is dat 'campusshop' hem dan wel weer op voorraad heeft. Wel met een paar aanpassingen, maar ze hebben hem wel.Davidshadow13 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:40:
[...]
Ja, ik heb ook een desktop nog eentje met de eerste Core2Duo processoren uit 2006. Die loopt aardig op zijn eind dus ik wil eigenlijk een laptop hebben die mijn desktop kan vervangen.
Wat ik wel raar vind ik dat Asus hier in NL zo traag is met uitleveren, als je alle reviews op internet en YouTube ziet zijn de N56/76 bijna overal al goed leverbaar van de VS en Canada tot Scandinavië, Rusland, Oekraïne, Roemenië en Hongarije en verder ook in Azië, dus Asus doet er wel lang over vind ik.
Just do it.
Ja inderdaad dat vind ik dus ook. Ik denk dat de economische crisis er ook wat mee te maken heeft. Apple, die onlangs op het WWDC z'n nieuwe software toonde, legde de nadruk ook al op de meeste landen behalve NL. Het lijkt wel of de grote soft- en hardware boeren niet echt veel vertrouwen hebben in NL qua verkoop.Davidshadow13 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:40:
[...]
Ja, ik heb ook een desktop nog eentje met de eerste Core2Duo processoren uit 2006. Die loopt aardig op zijn eind dus ik wil eigenlijk een laptop hebben die mijn desktop kan vervangen.
Echter ben ik nu aan het twijfelen of het wel verstandig is om een dure laptop aan te schaffen. Ik zou bijvoorbeeld met een budget van € 1300 ervoor kunnen kiezen om voor € 750,00 een redelijk gaming desktop te bouwen en voor € 550,00 een laptop kunnen aanschaffen. Wat je dan namelijk wel hebt is dat mocht je laptop om de één of andere reden ermee stoppen of gestolen worden, heb je thuis altijd je desktop nog waar je op verder kan werken/gamen. Bovendien kan je met een budget van € 750,00 een redelijke goede gaming bak in elkaar schroeven welke vele malen beter presteert dan de n56vz.
Ik heb bijvoorbeeld dit al even uitgewerkt en gekozen voor de volgende onderdelen mocht ik een desktop én een laptop willen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asrock 990FX Extreme3 | € 95,90 | € 95,90 |
1 | Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 | € 219,- | € 219,- |
1 | AMD FX-6200 Black Edition | € 142,62 | € 142,62 |
1 | Seasonic S12II 520W | € 69,70 | € 69,70 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 106,06 | € 106,06 |
1 | Corsair XMS CMX8GX3M4A1600C9 | € 49,99 | € 49,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 683,27 |
Moet natuurlijk nog een kast bij maar toch.
En dan als laptop zou ik bijvoorbeeld deze kunnen nemen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus K53TK-SX023V | € 480,- | € 480,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 480,- |
Ik heb bovenstaande laptop namelijk al voor m'n ouders aangeschaft. Hoewel bovenstaande laptop ermee stopte een dag nadat ik heb besteld had, is dat toch een redelijk goed ding. De HDD was namelijk stuk, maar dit kan natuurlijk voorkomen. Verder zijn alle reviews over de laptop erg goed en is deze uitermate geschikt voor studie; al ligt het er natuurlijk maar net aan welke studie.
[ Voor 58% gewijzigd door Fjerpje op 13-06-2012 11:57 ]
Misschien dat Altruis die hem heeft binnen gekregen even een foto wil maken van het label op de doos waar alle types specificaties evenals product en model nummers staan. Dan weten we meer en kunnen we ook meteen de herkomst van het model van Campusshop achterhalen en dan eventueel nog contact opnemen met Asus Benelux of het NL model inderdaad geen backlit toetsenbord heeft. Anders haal ik hem wel ergens anders.
Ja dat zou ook kunnen. Maar dan is je kwaliteitsverschil weer zo groot ben ik bang. Want dan koop je een laptop met waarschijnlijk een brak scherm en slechtere prestaties als je desktop en als je dan thuis gewerkt hebt en de volgende dag weer je laptop nodig hebt duurt alles drie keer langer en ziet het er niet uit etc. Verder heb ik hem toch fulltime nodig voor de studie en aangezien ik nog thuis woon, ben ik dan meer op locatie in A'dam dan thuis dus veel aan een desktop heb je dan niet. Heb enkel een server die via DDNS te benaderen is voor alle storage die niet op de laptop kan.Fjerpje schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:50:
[...]
Ja inderdaad dat vind ik dus ook. Ik denk dat de economische crisis er ook wat mee te maken heeft. Apple, die onlangs op het WWDC z'n nieuwe software toonde, legde de nadruk ook al op de meeste landen behalve NL. Het lijkt wel of de grote soft- en hardware boeren niet echt veel vertrouwen hebben in NL qua verkoop.
Echter ben ik nu aan het twijfelen of het wel verstandig is om een dure laptop aan te schaffen. Ik zou bijvoorbeeld met een budget van € 1300 ervoor kunnen kiezen om voor € 750,0 een redelijk gaming desktop te bouwen en voor € 550,00 een laptop kunnen aanschaffen. Wat je dan namelijk wel hebt is dat mocht je laptop om de één of andere reden ermee stoppen en gestolen worden, heb je thuis altijd je desktop nog waar je op verder kan werken.
HD4Life @ Full-HD
Zie bovenstaande reactie. Ik heb thuis ook wel een Synology NAS echter als m'n laptop dan stuk zou gaan dan heb ik nog niets aan m'n data omdat ik deze dan niet kan benaderen via een client of dergelijke omdat ik die niet heb. Trouwens voor DDNS moet je tegenwoordig toch betalen?Davidshadow13 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:54:
Misschien dat Altruis die hem heeft binnen gekregen even een foto wil maken van het label op de doos waar alle types specificaties evenals product en model nummers staan. Dan weten we meer en kunnen we ook meteen de herkomst van het model van Campusshop achterhalen en dan eventueel nog contact opnemen met Asus Benelux of het NL model inderdaad geen backlit toetsenbord heeft. Anders haal ik hem wel ergens anders.
[...]
Ja dat zou ook kunnen. Maar dan is je kwaliteitsverschil weer zo groot ben ik bang. Want dan koop je een laptop met waarschijnlijk een brak scherm en slechtere prestaties als je desktop en als je dan thuis gewerkt hebt en de volgende dag weer je laptop nodig hebt duurt alles drie keer langer en ziet het er niet uit etc. Verder heb ik hem toch fulltime nodig voor de studie en aangezien ik nog thuis woon, ben ik dan meer op locatie in A'dam dan thuis dus veel aan een desktop heb je dan niet. Heb enkel een server die via DDNS te benaderen is voor alle storage die niet op de laptop kan.
Wat ik eventueel wel zou kunnen doen is om m'n Synology de deur uit te doen en hiervoor een NAS server op basis van Windows kunnen bouwen voor een zacht prijsje. Mocht dan m'n laptop op de één of andere wijze ermee stoppen of gestolen worden dan kan ik daarop eventueel nog terugvallen.
[ Voor 18% gewijzigd door Fjerpje op 13-06-2012 12:03 ]
Er zijn tegenwoordig nog wel gratis DDNS aanbieders hoor, maar bij de bekendere zoals dyndns moet je tegenwoordig inderdaad betalen. Ik had nog wel een gratis account maar ach die 20 dollar/jaar o.i.d. die je dan kwijt bent betaal ik graag voor het gemak dat je dan hebt.Fjerpje schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:56:
[...]
Zie bovenstaande reactie. Ik heb thuis ook wel een Synology NAS echter als m'n laptop dan stuk zou gaan dan heb ik nog niets aan m'n data omdat ik deze dan niet kan benaderen via een client of dergelijke omdat ik die niet heb. Trouwens voor DDNS moet je tegenwoordig toch betalen?
HD4Life @ Full-HD
Dat klopt, dus ik neem aan dat je gebruik maakt van dyndns? Ik denk dat ik dan voor de NAS op basis van Windows ga en dan toch de n56 ga bestellen. Het is en blijft gewoon een ontzettend mooi apparaat.Davidshadow13 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:03:
[...]
Er zijn tegenwoordig nog wel gratis DDNS aanbieders hoor, maar bij de bekendere zoals dyndns moet je tegenwoordig inderdaad betalen. Ik had nog wel een gratis account maar ach die 20 dollar/jaar o.i.d. die je dan kwijt bent betaal ik graag voor het gemak dat je dan hebt.
[ Voor 18% gewijzigd door Fjerpje op 13-06-2012 12:07 ]
Ik zit flink te balen van het feit dat mijn laptop geen backlit keyboard heeft. Op alle youtube video's, recensies en artikelen over dit product stond dat het een backlit keyboard had, dus ik verwachtte ook dat die van mij dat ook had. Voor de rest heb ik (tot nog toe) niks aan te merken op de laptop. Weet iemand of ik iets kan doen tegen campusshop? In feitelijke zin hebben ze niks verkeerd gemeld, op hun website stond QWERTY Toetsenbord en niks anders. Maar toch, elk model heeft een backlit keyboard. Hadden ze op zijn minst mogen aangeven 
Hierbij nog twee foto's van zowel de specificaties als de ontbrekende backlit toetsen:
http://imageshack.us/photo/my-images/259/img3055a.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/543/img3054o.jpg/

Hierbij nog twee foto's van zowel de specificaties als de ontbrekende backlit toetsen:
http://imageshack.us/photo/my-images/259/img3055a.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/543/img3054o.jpg/
Oke ik heb even wat research gedaan. Het type model hierboven is inderdaad een N56VM-S4035V. Dit model wordt o.a. in Scandinavië verkocht en in Italië en volgens zowel Italiaanse als Deense retailers heeft dit model een backlit logo+keyboard. Zie zowel Komplett.dk als Compro.it.
Nu de grote MAAR alle S4035V modellen beschikken over een dvd speler/brander i.p.v. een blu-ray speler/brander. Het model dat over een blu-ray speler/brander beschikt is de S4022V en de S4016V deze beschikken naast BR speler ook over een 1TB HDD. De S4016V heeft dan nog een Duits toetsenbord, de S4022V heeft een Qwerty toetsenbord met US-International lay-out.
Nu komt het backlit mysterie, in alle filmpjes op YouTube waarin een N56VZ met backlit toetsenbord getoond wordt beschikt de laptop over een blu-ray speler/brander. Het is dus mijn inziens aannemlijk dat de S4035V niet over een backlit toetsenbord beschikt en de duurdere S4022V met blu-ray speler en 1 TB HDD wel.
De S4022V staat al op laptopshop en op meerdere Belgische webshops. Verder heeft de Nederlandse distributeur BAS computers heb inmiddels in zijn assortiment maar nog niet op voorraad. Dit gezegd hebbende denk ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
te kunnen zeggen dat de S4035V geen backlit toetsenbord heeft maar de duurdere S4022V die tevens over een blu-ray speler en 1 TB HDD beschikt wel. Let dus op deze kenmerken als je er eentje wilt bestellen.
Even een lijstje van alle verschillende modellen die ik gevonden heb en informatie:
Asus N56VZ-S4035V-NL i7 3610QM, FHD Scherm, 8GB, 750GB HDD, DVDSuperMulti, GT650M 2GB DDR3, WLAN, QWERTY US-Inter, Zonder Backlit!!!
Asus N56VZ-S4022V i7 3610QM, FHD non-glare Scherm, 8GB, 1TB HDD, Blu-RaySuperMulti, GT650M 2 GB DDR3, WLAN, QWERTY US Inter, hoogstwaarschijnlijk WEL backlit!!!
Asus N56VZ-S4022V-BE i7 3610QM, FHD non-glare Scherm, 8GB, 1TB HDD, Blu-RaySuperMulti, GT650M 2 GB DDR3, WLAN, AZERTY hoogstwaarschijnlijk WEL backlit!!!
Asus N56VZ-S4016V i7 3610QM, FHD non-glare Scherm, 8GB, 1TB HDD, Blu-RaySuperMulti, GT650M 2 GB DDR3, WLAN, QWERTY Duits Layout, hoogstwaarschijnlijk WEL backlit!!!
Asus N56VZ-S4066V i7 3610QM, FHD non-glare Scherm, 8GB, 750GB HDD, DVDSuperMulti, GT650M 2 GB DDR3, WLAN, QWERTY Duits Layout, hoogstwaarschijnlijk GEEN backlit!!!
Asus N56VZ-S3034V i7 3610QM, 1366x768 Scherm, 8GB, 750GB HDD, DVDSuperMulti, GT650M 2 GB DDR3, WLAN, AZERTY, hoogstwaarschijnlijk Zonder backlit!!!
Nu de grote MAAR alle S4035V modellen beschikken over een dvd speler/brander i.p.v. een blu-ray speler/brander. Het model dat over een blu-ray speler/brander beschikt is de S4022V en de S4016V deze beschikken naast BR speler ook over een 1TB HDD. De S4016V heeft dan nog een Duits toetsenbord, de S4022V heeft een Qwerty toetsenbord met US-International lay-out.
Nu komt het backlit mysterie, in alle filmpjes op YouTube waarin een N56VZ met backlit toetsenbord getoond wordt beschikt de laptop over een blu-ray speler/brander. Het is dus mijn inziens aannemlijk dat de S4035V niet over een backlit toetsenbord beschikt en de duurdere S4022V met blu-ray speler en 1 TB HDD wel.
De S4022V staat al op laptopshop en op meerdere Belgische webshops. Verder heeft de Nederlandse distributeur BAS computers heb inmiddels in zijn assortiment maar nog niet op voorraad. Dit gezegd hebbende denk ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
Even een lijstje van alle verschillende modellen die ik gevonden heb en informatie:
Asus N56VZ-S4035V-NL i7 3610QM, FHD Scherm, 8GB, 750GB HDD, DVDSuperMulti, GT650M 2GB DDR3, WLAN, QWERTY US-Inter, Zonder Backlit!!!
Asus N56VZ-S4022V i7 3610QM, FHD non-glare Scherm, 8GB, 1TB HDD, Blu-RaySuperMulti, GT650M 2 GB DDR3, WLAN, QWERTY US Inter, hoogstwaarschijnlijk WEL backlit!!!
Asus N56VZ-S4022V-BE i7 3610QM, FHD non-glare Scherm, 8GB, 1TB HDD, Blu-RaySuperMulti, GT650M 2 GB DDR3, WLAN, AZERTY hoogstwaarschijnlijk WEL backlit!!!
Asus N56VZ-S4016V i7 3610QM, FHD non-glare Scherm, 8GB, 1TB HDD, Blu-RaySuperMulti, GT650M 2 GB DDR3, WLAN, QWERTY Duits Layout, hoogstwaarschijnlijk WEL backlit!!!
Asus N56VZ-S4066V i7 3610QM, FHD non-glare Scherm, 8GB, 750GB HDD, DVDSuperMulti, GT650M 2 GB DDR3, WLAN, QWERTY Duits Layout, hoogstwaarschijnlijk GEEN backlit!!!
Asus N56VZ-S3034V i7 3610QM, 1366x768 Scherm, 8GB, 750GB HDD, DVDSuperMulti, GT650M 2 GB DDR3, WLAN, AZERTY, hoogstwaarschijnlijk Zonder backlit!!!
[ Voor 25% gewijzigd door Davidshadow13 op 13-06-2012 15:26 ]
HD4Life @ Full-HD
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.