Anoniem: 8504 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:55:
Ik weet niet of het ergens al eerder is gevraagd, maar het volgende.. Enkele dagen geleden is mijn SGS2 gestolen. Deze (en mijn nieuwe) zie ik nog wel terug in market.
Nu had ik het idee om remote via de market een applicatie op het toestel te installeren die mij mailt wat het adres is waarop de gestolen telefoon zich bevindt.. Weet iemand ook of er een dergelijke app bestaat? Dus remote installeren en direct via gmail mailen waar hij is.
Helaas, dit gaat niet werken. Je kan via de market inderdaad je (gestolen) telefoon nog zien, maar dit is ook het geval wanneer je telefoon door de gene die hem nu heeft is terug gebracht naar fabrieksstatus. (helemaal leeg dus.....
market.android.com checkt niet alsof een telefoon online is, hier heb je inderdaad de apps nodig zoals hier boven. Deze dien je alleen te installeren op het moment dat jij de telefoon in het bezit hebt. Een account aanmaken e.d. gaan met deze telefoons namelijk in veel gevallen ook via de app op de telefoon.
Daarbij moet je een veel gevallen de app bepaalde rechten geven. Het is dus niet zo dat jij dit op afstand nog kan doen..... Alle goed bedoelde adviezen hier boven gaan alleen werken op moment dat je telefoon in bezit hebt.
Je hebt dus pech, jammer genoeg voor jou.... Mij advies installeer locatie en diefstal apps direct op moment dat jij je telefoon ontvangt, zoals je nu op een vervelende manier hebt ervaren ben je hem nu gewoon kwijt.........