Mijn schoonouders hebben sinds kort ook Xs4all, ze hebben echter wel een conflict met Xs4all om het IP adres.
Xs4all zegt een echt vast IP adres aan te bieden maar bij mijn schoonouders is het een dynamisch adres wat volgens Xs4all vast is omdat het niet veranderd...
Gezien het IP adres (block) te boek staat als dynamisch kun je geen mailserver op dit adres draaien aangezien blacklists zoals Sorbs dit gewoon niet accepteren.
Wat zegt Xs4all:
Vast IP-adres
Een eigen
mail- of webserver? Applicaties waarop uw klanten inloggen? Dat kan alleen met een
vast IP-adres.
Subnet IPv4
Bent u al klant bij XS4ALL en wilt u extra IP-adressen? Dat kan. Naast uw
vaste IPv4-adres kan er een apart subnet (/29) naar uw lijn worden gerouteerd. Een Subnet is interessant voor de zeer gevorderde of zakelijke internetgebruiker.
Xs4all spreekt op hun site en informatie voorziening alleen maar over een vast IP adres.
Telefonisch gaven ze aan dat de IP pool waarin mijn schoonouders zitten dynamisch is om dit vervolgens via mail weer te ontkennen...
Ze hebben nu dus een dynamisch toegewezen en geregistreerd IP adres wat niet veranderd en waar je dus geen mailserver op kan draaien...
Xs4all wil verder niets doen behalve een hele korte coulance bieden op een IPv4 Subnet zodat er wel een echt statisch adres is...
Mijn eigen vaste Xs4all IP staat ook gewoon als statisch geregistreerd en ik kan er mee doen zoals ze aangeven.
Meerdere mensen die met dit probleem zitten en of tegen deze muur aanlopen?
Ff wat aanvullen info over het ip block:
inetnum 80.127.224.0 - 80.127.227.255
netname XS4ALL
descr XS4ALL Internet BV
descr in NSA:
wdsl-pool-
[
Voor 5% gewijzigd door
fast-server op 14-02-2017 18:42
]