[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 46 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Je ouders zouden de glasvezel connector uit de 5490 kunnen halen en dan (via een smartphone camera, nooit direct met het blote oog!) in de connector kunnen kijken of er inderdaad ligt uit 1 van de aders komt.

Ik neem aan dat de helpdesk tot op switchport nivo kan zien of de port connected is of niet, maar ja als er een menselijke fout is gemaakt met de fysieke aansluiting zegt dat niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:55

Len

Leeg

Ik denk niet dat het licht wat er uit komt in het spectrum zit wat je met het oog kan zien...

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 19:01
Maar misschien dat je het met een camera dus wel kan zien? Hoe zou het er dan uitzien, gewoon een beetje witachtige lichtpuntje? Mijn vader heeft dit geprobeerd met iPhonecamera maar kon niets zien in ieder geval. Nieuwe Fritzbox bleek overigens gisteren pas op de post gegaan te zijn dus die komt vandaag, we zullen zien of dat iets uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:32
Len schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:54:
Ik denk niet dat het licht wat er uit komt in het spectrum zit wat je met het oog kan zien...
Dat is ook de reden waarom Lord_Dain zegt dat je zelf nooit in de glasvezel moet kijken. In het geval van infrarood licht zie je niets maar bij genoeg vermogen kun je wel je netvlies beschadigen. Nu zal dat bij een glasvezelverbinding niet zo snel gebeuren want de vermogens zijn niet zo hoog, maar het is altijd beter om problemen te voorkomen.
Don't Look Into Laser With Remaing Eye
odo966 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:38:
Maar misschien dat je het met een camera dus wel kan zien? Hoe zou het er dan uitzien, gewoon een beetje witachtige lichtpuntje? Mijn vader heeft dit geprobeerd met iPhonecamera maar kon niets zien in ieder geval. Nieuwe Fritzbox bleek overigens gisteren pas op de post gegaan te zijn dus die komt vandaag, we zullen zien of dat iets uitmaakt...
Een iPhone is eigenlijk niet zo goed om dit te controleren. De iPhone camera heeft namelijk een redelijk goede infraroodfilter welke dus precies het licht wat je wilt zien grotendeels blokkeert. Probeer het maar eens met een afstandsbediening. Je zal zien dat de led van de afstandsbediening op je iPhone nauwelijks zichtbaar is wanneer je op een knop drukt. Het beste is om een zo goedkoop mogelijke camera te gebruiken (of een met 'nachtzicht') want over het algemeen hebben deze camera's (bijna) geen infraroodfilter.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:13
Wanneer gaat xs4all het mogelijk maken om opgenomen programma's terug te kunnen kijken in de xs4all-web-tv app ?
En wanneer kan je tv kijken buiten het xs4all netwerk met de web-tv-app ?

Daarnaast zoek ik nog steeds een manier om de internet verbinding uit te lezen met snmp.
De fritzbox ondersteunt dat niet en de oude telnet inlog manier en scrape van de stats : dat werkt ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
kevertje1977 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:40:

Daarnaast zoek ik nog steeds een manier om de internet verbinding uit te lezen met snmp.
De fritzbox ondersteunt dat niet en de oude telnet inlog manier en scrape van de stats : dat werkt ook niet meer.
Hmmm, SNMP is iets wat de FRITZ!Boxen niet ondersteunen. Daar zijn de afgelopen jaren diverse vragen over gesteld aan AVM. Het waarom is mij ook niet duidelijk... misschien vanuit security overwegingen?

Er is wel de nodige info om allerlei stats uit de AVM Routers te halen:
https://avm.de/service/schnittstellen/

Via UPnP schijnen ook de nodige stats te kunnen worden opgevraagd:
http://blog.gmeiners.net/...it-nagios-uberwachen.html
https://www.heise.de/foru...MP/posting-19552239/show/
http://www.migo-it-blog.d...chenauslesen-muninnagios/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Misschien zou hij ook iets zoals upnp2mrtg kunnen gebruiken.

Op de 16e wordt hier de FTU vervangen, met een beetje geluk werkt Xs4all ook de zelfde dag , anders moet ik wachten tot de volgende dag op Gideon.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
odo966 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:38:Nieuwe Fritzbox bleek overigens gisteren pas op de post gegaan te zijn dus die komt vandaag, we zullen zien of dat iets uitmaakt...
Nieuwe Fritzbox bleek niets uit te maken: not steeds geen brandend "Fiber" lampje. Dus mijn vader weer XS4ALL teruggebeld, die toen toch maar Reggefiber gingen aansturen (mijn gevoel zei vanaf het begin al dat daar eerder de oplossing zou liggen..). Hun man trof vandaag in de POP kennelijk een beschadigde vezel aan, er zou een "knik" in gezeten hebben. Hij kwam terug naar het huis in de veronderstelling dat hij die gefixt had, maar bleek toch nog niet te werken. Terug naar de POP en bleef deze keer iets langer weg, waarna het wel gefixt was. Bij terugkomst zei hij dat hij een "tijdelijke" oplossing had geïmplementeerd die op een later moment netter hersteld zou moeten gaan worden. Maar goed, m'n ouders hebben weer signaal voor het eerst sinds maandag. Toch jammer dat XS4ALL die tijd verspild heeft met het opsturen van een overbodige nieuwe Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

op zich redelijk logisch natuurlijk, zo'n fritzdoos gaat een stuk sneller stuk dan een fysiek stuk glas in de centrale.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
Misschien, maar zou het echt zo gauw voorkomen dat *alleen* de Fiber-poort er ineens mee ophoudt? Heel de Fritz functioneerde verder nog prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:14
sHELL schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:01:
Monteur is langs geweest, constateerde het zelfde. De 7390 werkt wel, 7581 werkt niet.
Hier ook de 7581 niet online te krijgen, volgens de helpdesk heeft dit te maken met de combo genexis/ bepaalde glasapparatuur in het pop.

Ook toevallig hoofddorp ?

Ik krijg van de week een 5490 ter vervanging, kan ik gelijk de Genexis eruit gooien. Weet hier iemand toevallig welke gzasvezelpatchkabel en koppelbus ik nodig heb ?

thx

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

The Gamblers schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Hier ook de 7581 niet online te krijgen, volgens de helpdesk heeft dit te maken met de combo genexis/ bepaalde glasapparatuur in het pop.

Ook toevallig hoofddorp ?
Yep Hoofddorp

Hmmm de 5490 is ook een strak idee als je die oude meuk er uit kunt gooien.
Bel morgen ff met de helpdesk.

[ Voor 14% gewijzigd door sHELL op 08-01-2017 18:56 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Wat zijn de gebruikservaringen met de Fritzbox 7581? Ik lees veel problemen met DECT, maar verder lees ik er weinig over.
Dect gebruik ik niet, dus ben benieuwd of deze fritzbox verder een beetje deugt. Ik heb een vermoeden dat de gebruikservaringen die ik lees gekleurd zijn door de dect problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:04

Arjan A

Cenosillicafoob

daanNL schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:40:
Wat zijn de gebruikservaringen met de Fritzbox 7581? Ik lees veel problemen met DECT, maar verder lees ik er weinig over.
Dect gebruik ik niet, dus ben benieuwd of deze fritzbox verder een beetje deugt. Ik heb een vermoeden dat de gebruikservaringen die ik lees gekleurd zijn door de dect problemen.
Ik heb hem hier nu ongebruikt onder mijn bureau liggen. Dect gebruik ik ook niet via de FritzBox, maar ik werd wel helemaal gestoord van de constante reboots. Om de 5 a 6 uur, en soms twee binnen het uur.
Bovendien werken port-forwardings ook niet goed. Het forwarden zelf werkt wel, maar de interface loopt vast als je meer dan 1 portforward wil.
Verder kloppen de LAN-poortnummers niet (op zich niet heel erg), de WAN-poort werkt niet, en de 1G-instelling werkt ook al niet op poort 2 t/m 4 (volgens de interface).
Dat zijn nu mijn ervaringen, ik wacht wel een nieuwe firmware af om te zien wat ze allemaal gefixt hebben.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Arjan A schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:29:
[...]

Ik heb hem hier nu ongebruikt onder mijn bureau liggen. Dect gebruik ik ook niet via de FritzBox, maar ik werd wel helemaal gestoord van de constante reboots. Om de 5 a 6 uur, en soms twee binnen het uur.
Bovendien werken port-forwardings ook niet goed. Het forwarden zelf werkt wel, maar de interface loopt vast als je meer dan 1 portforward wil.
Verder kloppen de LAN-poortnummers niet (op zich niet heel erg), de WAN-poort werkt niet, en de 1G-instelling werkt ook al niet op poort 2 t/m 4 (volgens de interface).
Dat zijn nu mijn ervaringen, ik wacht wel een nieuwe firmware af om te zien wat ze allemaal gefixt hebben.
Oké, dat klinkt als een duidelijk verhaal. Dan weet ik even genoeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
xs4all disconnects

Sinds een maand ongeveer heb ik thuis elke dag een paar keer dat mijn internet verbinding eventjes weg valt. In de system log van de fritzbox 7490 staat dan deze melding. Iemand anders ook vergelijkbaar probleem gehad? En hoe was jou probleem opgelost dan?
Het lijkt zelfs erger te worden wanneer ik veel data trek bijvoorbeeld tijdens videostream. Dan valt internet elk half uur of korter wel even weg.
Terwijl ik eigenlijk al bijna een jaar zonder problemen xs4all glasvezel heb.

[ Voor 23% gewijzigd door SpitfireNL op 19-01-2017 20:52 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 15:24
SpitfireNL schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:30:
[afbeelding]

Sinds een maand ongeveer heb ik thuis elke dag een paar keer dat mijn internet verbinding eventjes weg valt. In de system log van de fritzbox 7490 staat dan deze melding. Iemand anders ook vergelijkbaar probleem gehad? En hoe was jou probleem opgelost dan?
Het lijkt zelfs erger te worden wanneer ik veel data trek bijvoorbeeld tijdens videostream. Dan valt internet elk half uur of korter wel even weg.
Terwijl ik eigenlijk al bijna een jaar zonder problemen xs4all glasvezel heb.
Heb ik ook gehad. Bij mij was m'n NTU defect ... Althans, ze hebben hem vervangen maar het probleem was opgelost toen ik mn oude NTU even iets harder aandrukte (Had de groene genexis, ik voelde wat speling dus gewoon beetje naar beneden geduwd en sindsdien viel de verbinding niet meer weg ...). Met de nieuwe NTU sowieso geen problemen gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Yahiko750 op 20-01-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
bedankt voor deze nuttige reactie.. zal straks eens kijken of hij bij mij ook los is gekomen (misschien per ongeluk tegenaan gestoten)

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudvMunsterZTM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-05 15:17
Gondelier schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:35:
Wat een ramp de Fritz!Box 7581glas, wij hebben telefoons 1xFritz MT-F, 2xFritz C4, en een Siemens centrale.
Als je met de eerste telefoon aangemeld bent en je gaat de 2e aanmelden valt bij de 1e telefoon de complete dect verbinding weg. Ook bij de 3e aanmelding van de telefoon alles weg, telefoneren niet meer mogelijk. Steeds met de telefoons gestart vanaf fabrieks instelling.
Ook de Fritz!Dect 200, hier hebben wij er 5 van in gebruik, vanaf fabrieks instellingen (dect) niet meer te installeren. Hij herkent ze gewoon niet.
Repeater 1750E is een oranje knipperlicht geworden.
Het modem 7581glas is ook niet meer in routermode te zetten.
Internetverbinding met xs4all valt af en toe gewoon weg, bij opnieuw installeren van de 7581, na opnieuw in fabrieksinstelling, loopt de interface vast.
Ook de log loopt inderdaad vol.
Dan heb ik nog een geintje met de 7581 glas, waar ik nog op terugkom.
Ik ben van plan om afscheid te nemen van dit plastic, en XS4ALL, vriendelijk te bedanken.
Hoe staat het met dit probleem? Sinds 3 weken heb ik bij XS4ALL ADSL pair bonding, en ik ervaar eveneens grote problemen met de Fritz!Box 7581:
- Vanaf het begin viel na aanmelding van de 3e DECT telefoon de DECT verbinding weg. Inmiddels nog erger, ik heb maar 1 DECT telefoon kunnen aanmelden van de 5 die ik heb. Voor de duidelijkheid: het zijn allemaal Fritz!Box MT-Fon apparaten, dus niet van een ander merk.
- Repeater 1750E levert geen stabiele verbinding meer voor aangesloten apparaten.
- Na een stroomuitval of anderszins reboot van de FB zijn de instellingen van het antwoordapparaat terug naar de fabrieksinstellingen.
- Bij het instellen kom ik diverse meldingen tegen in het Duits i.p.v. Engels.

Maar nu komt het: XS4ALL neemt geen enkele actie of verantwoordelijkheid. Eerst komen ze met allerlei suggesties die misschien zinnig zijn voor gebruikers die moeite hebben de aan/uit knop te vinden. Ze doen niets want ze hebben t.a.v. de DECT alleen maar een "best effort" verplichting.

Dat is best raar als je bedenkt dat ze op de hoogte waren van mijn configuratie. De monteur ging prat op zijn kennis van de bugs, maar ging niet in op mijn DECT infrastructuur. Tezamen met alle andere fouten tijdens installatie dus een complete disaster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudvMunsterZTM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-05 15:17
Arjan A schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:29:
[...]

Drama, zie mijn reactie op RuudvMunsterZTM in "XS4all Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:40
RuudvMunsterZTM schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:33:
[...]

Hoe staat het met dit probleem? Sinds 3 weken heb ik bij XS4ALL ADSL pair bonding, en ik ervaar eveneens grote problemen met de Fritz!Box 7581:
- Vanaf het begin viel na aanmelding van de 3e DECT telefoon de DECT verbinding weg. Inmiddels nog erger, ik heb maar 1 DECT telefoon kunnen aanmelden van de 5 die ik heb. Voor de duidelijkheid: het zijn allemaal Fritz!Box MT-Fon apparaten, dus niet van een ander merk.
- Repeater 1750E levert geen stabiele verbinding meer voor aangesloten apparaten.
- Na een stroomuitval of anderszins reboot van de FB zijn de instellingen van het antwoordapparaat terug naar de fabrieksinstellingen.
- Bij het instellen kom ik diverse meldingen tegen in het Duits i.p.v. Engels.

Maar nu komt het: XS4ALL neemt geen enkele actie of verantwoordelijkheid. Eerst komen ze met allerlei suggesties die misschien zinnig zijn voor gebruikers die moeite hebben de aan/uit knop te vinden. Ze doen niets want ze hebben t.a.v. de DECT alleen maar een "best effort" verplichting.

Dat is best raar als je bedenkt dat ze op de hoogte waren van mijn configuratie. De monteur ging prat op zijn kennis van de bugs, maar ging niet in op mijn DECT infrastructuur. Tezamen met alle andere fouten tijdens installatie dus een complete disaster!
Bijna de zelfde configuratie hier, alleen dan met 3 Gigasets van Siemens. Ik merk een groot verschil bij de helpdesk medewerkers, een deel is op de hoogte van de problemen met de 7581 en een deel wil dat je inderdaad het hele configuratie verhaal opnieuw doorloopt.

Ook ik vind op dit moment de geboden optie, niet voldoende ik ben nu een week of 5 verder en er is nog geen nieuwe firmware beschikbaar.

Zelf heb ik ook gebeld met AVM, aardige en sympathieke Duitser aan de telefoon welke aangaf dat er met de 7581 meer problemen zijn en het DECT probleem komt namelijk niet bij alle uitgeleverde modellen en dat er dus meer aan de hand is dan een stukje firmware. Meer wilde hij er niet over zeggen maar uit het gesprek maakte ik dus op dat het echt een zorgenkindje is en misschien wel te vroeg is uitgeleverd.

De houding van XS4ALL in deze viel mij ook een beetje tegen, terug naar de oude setup en daarbij een losse repeater kopen voor het 5 Ghz en afwachten of de pairbonding ging werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 23:36
Door het drama van de 7581 geprobeerd om mijn Asus RT-AC68U* geschikt te maken voor XS4all glasvezel + bridged IPTV en dat is gelukt! Als je dit topic even doorloopt en aanwijzigen van duronbug volgt dan krijg je het helemaal aan de praat: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1672963. Je kunt de stappen mbt VID/vlan 7 op poort 4 eventueel overslaan aangezien Xs4all hier geen gebruik van maakt.

*werkt ook op bijv RT-AC66U

[ Voor 4% gewijzigd door williamvdh op 24-01-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 15:24
SpitfireNL schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:57:
bedankt voor deze nuttige reactie.. zal straks eens kijken of hij bij mij ook los is gekomen (misschien per ongeluk tegenaan gestoten)
Inmiddels opgelost? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
@Yahiko750: Ja.. toevallig gisteren aan het einde van de middag is iemand van xs4all geweest die heeft de NTU vervangen en na de hele avond mijn internet verbinding aan een stress test te hebben onderworpen kan ik met zekerheid zeggen dat het is opgelost.

@Williamvdh:
Ik heb een RT-AC88U besteld en morgen word hij geleverd. Maar deze heeft 8 lan poorten. Moet ik hier rekening mee daan houden als ik die instellingen ga maken om hem de fritzbox te laten vervangen?
ik neem alleen TV en internet af bij xs4all, geen telefonie.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 23:36
SpitfireNL schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 06:18:

@Williamvdh:
Ik heb een RT-AC88U besteld en morgen word hij geleverd. Maar deze heeft 8 lan poorten. Moet ik hier rekening mee daan houden als ik die instellingen ga maken om hem de fritzbox te laten vervangen?
ik neem alleen TV en internet af bij xs4all, geen telefonie.
Ja, als je al je poorten werkend wil hebben wel. Dan wil je dit soort dingen wijzigen:

/usr/sbin/robocfg vlan 1 ports "1 2 3 5t"

naar bijvoorbeeld (eerste wat in me op komt, lijkt me meest logische):

/usr/sbin/robocfg vlan 1 ports "1 2 3 4 5 6 7 8 5t"

Let er ook op dat 5t (router CPU) misschien een ander nummer heeft, dat check je dus met command robocfg show via SSH, voordat je de scripts upload. Check welk nummer er voor de t staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:31
kevertje1977 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:40:
Wanneer gaat xs4all het mogelijk maken om opgenomen programma's terug te kunnen kijken in de xs4all-web-tv app ?
En wanneer kan je tv kijken buiten het xs4all netwerk met de web-tv-app ?
Dit zou ik ook graag willen zien.. Vooral het buiten je eigen netwerk kunnen kijken zou ik zeer op prijs stellen.. Bij andere providers zoals Ziggo is dit allang mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 10:10
Buiten je eigen netwerk valt omheen te werken uiteraard... Ik heb gewoon een VPN server op m'n router ingesteld waar ik laptop/telefoon onderweg mee laat verbinden. Zo krijg ik op die devices gewoon m'n XS4ALL IP adres en kan dan webtv gebruiken.
Alleen dan weer jammer dat de webtv niet zo lekker om gaat met Edge op Windows Mobile :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
williamvdh schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:03:
[...]

Ja, als je al je poorten werkend wil hebben wel. Dan wil je dit soort dingen wijzigen:

/usr/sbin/robocfg vlan 1 ports "1 2 3 5t"

naar bijvoorbeeld (eerste wat in me op komt, lijkt me meest logische):

/usr/sbin/robocfg vlan 1 ports "1 2 3 4 5 6 7 8 5t"

Let er ook op dat 5t (router CPU) misschien een ander nummer heeft, dat check je dus met command robocfg show via SSH, voordat je de scripts upload. Check welk nummer er voor de t staat.
Heb jij dan ook deze instellingen gevolgd? https://gathering.tweaker...message/41122265#41122265

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:45
Inflatable schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 01:48:
[...]

Dit zou ik ook graag willen zien.. Vooral het buiten je eigen netwerk kunnen kijken zou ik zeer op prijs stellen.. Bij andere providers zoals Ziggo is dit allang mogelijk..
Binnen nu en een paar weken zijn al deze problemen opgelost voor wat betreft de app en via deze app buitenshuis kijken (en nog een zooi dingen die mogelijk gaan worden met een app). Wat kijken via een browser op je computer betreft weet ik het even niet. Dat zal moeten blijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 26-01-2017 20:24 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03

TheVMaster

Moderator WOS
ShitHappens schreef op Thursday 26 January 2017 @ 07:48:
Buiten je eigen netwerk valt omheen te werken uiteraard... Ik heb gewoon een VPN server op m'n router ingesteld waar ik laptop/telefoon onderweg mee laat verbinden. Zo krijg ik op die devices gewoon m'n XS4ALL IP adres en kan dan webtv gebruiken.
Alleen dan weer jammer dat de webtv niet zo lekker om gaat met Edge op Windows Mobile :p
Dan gebruik je toch gewoon de Webbie TV app (niet van XS4all zelf, maar werkt goed op Windows 10 (mobile) en zelfs op de Xbox One geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Wauw briljant, in ieder geval rechtstreeks op de WiFi werkt dat keigoed :) Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ShitHappens schreef op Thursday 26 January 2017 @ 21:11:
Wauw briljant, in ieder geval rechtstreeks op de WiFi werkt dat keigoed :) Thanks voor de tip!
En ook via VPN (over eventueel 4G). Maakt volgens mij gebruik van de officiele streams....maar dan in een WIndows 10 UWP App :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Daar vertrouw ik volledig op... Des te meer reden om m'n databundel alleen búiten huis te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Barre73 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:22:
[...]

Binnen nu en een paar weken zijn al deze problemen opgelost voor wat betreft de app en via deze app buitenshuis kijken (en nog een zooi dingen die mogelijk gaan worden met een app). Wat kijken via een browser op je computer betreft weet ik het even niet. Dat zal moeten blijken.
Komt XS4ALL met een grote update van hun app, of wordt het zoals Telfort min of meer een rebranded versie van de KPN app, of gaan ze net als OnsBrabantNet ongegeneerd vertellen dat de klant gewoon de KPN app in de App Store moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Wat maakt het ook uit? Het hele platform is nou eenmaal het KPN platform. Ik ben zeer tevreden met de ontvangers op dit moment, dat mijn schoonouders die KPN hebben precies hetzelfde hebben met een KPN logo, boeien toch? OnsBrabantNet, tja.. met een grote boog omheen lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Nee precies, inmiddels zou ik allang blij zijn als we gewoon de KPN app mogen gebruiken, in plaats van het zonder steeds meer features te moeten stellen terwijl we zeker niet minder betalen... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
In de mail gisteravond...
Beste XS4ALL-klant,
Nieuw: gratis terugkijken vanaf het begin tot 7 dagen na de tv-uitzending
We hebben iets nieuws voor u: ‘Terugkijken via de gids’. Heeft u uw favoriete film of serie op tv gemist? Of heeft u alleen het begin gemist? Of hoort u goede verhalen over een uitzending die onlangs op tv was? Geen zorgen: wij nemen het voortaan voor u op. En we bewaren het een hele week voor u.

Zo werkt het
Pak uw afstandsbediening en druk op de [GIDS]-knop. Gebruik de pijltjestoetsen om een uitzending met het groene -icoon in de titel te selecteren. Druk nu op de groene knop op uw afstandsbediening: uw geselecteerde titel draait direct!

Verbeterd én gratis
Verbeterd. Misschien kent u Begin Gemist en Programma Gemist wel. Met ‘Terugkijken via de gids’ gebruikt u die twee functies in één. U selecteert in de gids een beschikbare titel die u wilt terugkijken – dit kan ook als de geselecteerde tv-uitzending nog bezig is. U herkent een beschikbare titel aan het icoon.

Gratis. Via Begin Gemist en Programma Gemist werd voor sommige titels een klein bedrag gevraagd. Met ‘Terugkijken via de gids’ zijn alle beschikbare titels gratis. Belangrijk hierbij is dat u dus de [GIDS]-knop gebruikt om titels terug te kijken.

Vragen mag altijd
Maar kijkt u eerst even of het antwoord hier tussen staat. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 020 398 76 66 op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 uur en op zaterdagen tussen 10.00 en 17.00 uur. Of stuur een e-mail aan info@xs4all.nl. Om u snel van dienst te kunnen zijn vermeldt u uw relatienummer.

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 01-02-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat was de laatste dagen op meerdere websites al wel te lezen hoor. Voor KPN, Telfort en XS4all klanten (Telfort alleen nieuwe pakket, geen oude ITNS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ha Barre, kan best zijn, maar ik was het nog niet tegengekomen.
Wat ik wel apart vind, meestal promoot XS4All dit soort zaken met een flyertje in de bus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:18:
Ha Barre, kan best zijn, maar ik was het nog niet tegengekomen.
Wat ik wel apart vind, meestal promoot XS4All dit soort zaken met een flyertje in de bus!
Overal binnen KPN wordt kritisch naar kosten gekeken. Lijkt me logisch dat dit ook zoiets is. Email is een stuk goedkoper dan drukwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-06 22:46
Zit nog wat aan te komen: langverwacht http://www.totaaltv.nl/ni...n-vooraan-in-zenderlijst/

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Als ik de FAQ goed lees zal voor de "HD Glas" zenders nog steeds 661 getypt moeten worden...?

https://www.kpn.com/service/televisie/hd-op-1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 23:59
Prima uitbreiding! Alleen jammer dat je de commerciële zenders niet door kan spoelen. Zal wel een compromis geweest zijn in de onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-06 13:39
Ik heb XS4all een mail gestuurd en kreeg een bij een nieuw jaar contract de eerste 6 maanden 10,- korting
sssensss schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:48:
[...]

Wat is dat voor een aanbieding dan, weet je dat ook?
Hoeveel korting bedoel ik.

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Marbo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:57:
[...]

Prima uitbreiding! Alleen jammer dat je de commerciële zenders niet door kan spoelen. Zal wel een compromis geweest zijn in de onderhandelingen.
Niet echt een compromis. Ziggo had dit al langer. Het was bij RTL kiezen voor betalen per terug te kijken programma, maar dan is doorspoelen wel mogelijk (dat had KPN voorheen). Of niet per programma betalen, maar dan met verplichte reclames.
Trouwens eens even op gaan letten want bij andere providers kan je in de cloud-opnames van RTL programma's ook niet meer spoelen (want dan zou je de reclame alsnog door kunnen spoelen)

Eens zien of dat bij KPN nu ook gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Whoa, dan betaal je dus en mag je ook geen reclame skippen? Belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:13
Tsja, aan commerciële zenders betaal je via reclame ;-)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:41:
Whoa, dan betaal je dus en mag je ook geen reclame skippen? Belachelijk!
Hoe bedoel je dat? Ik zeg juist dat het of-of is. Of betalen per te bekijken programma-gemist (en dan wel mogen spoelen). Of niet betalen, maar dan verplicht reclame kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik snap dat als je 'live' kijkt je reclame moet kijken op comm. zenders, echter als je terugkijkt en hiervoor betaald, zou ik verwachten dat je mag doorscrollen/reclame kan skippen. Dus ik begrijp bovenstaande niet helemaal, want live kijken=reclame door je strot en tegelijkertijd lees ik 'bij andere providers kan je in de cloud opnames niet spoelen' of wordt hier niet betaald terugkijken mee bedoeld maar 'opgenomen' programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowergirl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 13:11
Iemand de nieuwe Fritz!OS 6.80 al aangedurfd?
Kreeg een mail van mijn 7490: ftp://ftp.avm.de/fritz.bo...firmware/english/info.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:16:
Ik snap dat als je 'live' kijkt je reclame moet kijken op comm. zenders, echter als je terugkijkt en hiervoor betaald, zou ik verwachten dat je mag doorscrollen/reclame kan skippen. Dus ik begrijp bovenstaande niet helemaal, want live kijken=reclame door je strot en tegelijkertijd lees ik 'bij andere providers kan je in de cloud opnames niet spoelen' of wordt hier niet betaald terugkijken mee bedoeld maar 'opgenomen' programma's?
Tot een maand geleden kon je bij de KPN providers alleen naar Programma Gemist (PG) en Begin gemist (BG) op RTL kijken tegen eenmalige betaling van een klein bedrag van enkele euro's. Dat werd via de factuur afgerekend. Op die manier ontving RTL geld. Daar stond tegenover dat je wel kon doorspoelen tijdens het kijken. Dat gold zowel voor PG als BG. Bij Ziggo was het al zo dat het terugkijken van PG en BG (Replay TV) gratis was. Maar om RTL toch te voorzien van inkomsten was het daar niet mogelijk om door te spoelen tijdens de reclames.

Die situatie is nu ook bij de KPN Providers gecreëerd als het goed is.

Wat ik bedoelde met cloudopnames: Bij Tweak is het naast het bovenstaande ook nog eens zo dat je eigen opgenomen programma's (die dus standaard in een cloud worden opgenomen) niet kunt doorspoelen. Dat heb ik hier nog niet geprobeerd eigenlijk.

Sowieso heb ik bovenstaande zelf nog niet geprobeerd omdat ik zo weinig thuis ben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 11:16
flowergirl schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:33:
Iemand de nieuwe Fritz!OS 6.80 al aangedurfd?
Kreeg een mail van mijn 7490: ftp://ftp.avm.de/fritz.bo...firmware/english/info.txt
Ik heb m er op gezet. Ik ben benieuwd of de haperingen met TV nu weg zijn.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik wacht ff af hoe de eerste reacties hier zijn na updaten naar 6.8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jassy schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:29:
[...]

Ik heb m er op gezet. Ik ben benieuwd of de haperingen met TV nu weg zijn.
Is hier gister automatisch geinstalleerd en draait tot op heden prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier sinds een paar dagen een raar probleem. Ik heb twee TV ontvangers direct op de FB7490 aangesloten (routed mode dus).

Ze hebben allebei nu elke dag het probleem dat het beeld stil valt en je de melding krijgt dat je heen en terug moet zappen. Als ik dat doe dan zie je het beeld twee seconden bewegen, daarna stopt het en verschijnt de melding weer. Het is dus een IGMP probleem, dat ik alleen oplos door ds FB te herstarten.

Het vreemde is dat hier niets veranderd is (FB ook nog niet naar 6.80 bijgewerkt). Het is ineens begonnen 🤔 Iemand ooit zoiets meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik heb dit alleen meegemaakt bij het verwijderen van mijn VLAN4,6 configuratie van alle porten van mijn managed switches nadat 'Meer TV' beschikbaar is gekomen op de ontvangers.

Dit had te maken met het feit dat ik mijn IGMP (snooping) nog op VLAN 4 had staan, na dit op VLAN 1 gezet te hebben werkte alles weer. Aangezien jij direct op de FB zit, is het dus heel dubieus dat het gebeurt bij jou. Kan je zien op de IPTV ontvanger welk IP adres ze krijgen?

Maar om je vraag te beantwoorden, hier (op dit moment) geen problemen. Ook nog geen firmware update gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 06-02-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:03
Lord_Dain schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:42:
Ik wacht ff af hoe de eerste reacties hier zijn na updaten naar 6.8 :P
Geen problemen hier. Zaterdag geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G007
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 23:24
Sinds kort een nieuwe woning. Hier lag nog geen glasvezel dus deze gelijk laten aanleggen natuurlijk.
Nu leveren ze tegenwoordig niet meer een NTU bij een nieuwe aansluiting maar wordt de glasvezel rechtstreeks in de aangeleverde Fritzbox 5490 gedaan.

Nu ben ik zelf een grote fan van de Fritzboxen en wil deze graag vervangen door een andere router.
Het liefste zou ik mijn huidige pfsense router gebruiken maar deze heeft geen spf nic en vindt ze te prijzig om die aan te schaffen.

Om even ter zake te komen:
Heeft iemand ervaring met een Mikrotik RB3011UiAS-RM direct op de glasvezel of met een Draytek Vigor 2960F.

Ik weet dat er een groot prijs verschil zit in beide apparaten maar daar hoeft nu even niet naar gekeken te worden.

Het gaat mij voornamelijk welke ik qua doorvoer snelheid voor zowel ipsec vpn als normaal internet het beste kan kiezen.
Ik heb 500/500 van xs4all gekozen zonder bellen of iptv dus hoef niet moeilijk te doen qua vlan tagging enz.
Mogelijk gaat dit in de toekomst nog veranderen maar dat is voor tzt.

Hopelijk kan iemand mij zijn ervaring vertellen met 1 van deze routers en waarom ik deze wel of niet moet gaan aanschaffen.

Al vast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:26
G007 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:04:
Sinds kort een nieuwe woning. Hier lag nog geen glasvezel dus deze gelijk laten aanleggen natuurlijk.
Nu leveren ze tegenwoordig niet meer een NTU bij een nieuwe aansluiting maar wordt de glasvezel rechtstreeks in de aangeleverde Fritzbox 5490 gedaan.

Nu ben ik zelf een grote fan van de Fritzboxen en wil deze graag vervangen door een andere router.
Het liefste zou ik mijn huidige pfsense router gebruiken maar deze heeft geen spf nic en vindt ze te prijzig om die aan te schaffen.

Om even ter zake te komen:
Heeft iemand ervaring met een Mikrotik RB3011UiAS-RM direct op de glasvezel of met een Draytek Vigor 2960F.

Ik weet dat er een groot prijs verschil zit in beide apparaten maar daar hoeft nu even niet naar gekeken te worden.

Het gaat mij voornamelijk welke ik qua doorvoer snelheid voor zowel ipsec vpn als normaal internet het beste kan kiezen.
Ik heb 500/500 van xs4all gekozen zonder bellen of iptv dus hoef niet moeilijk te doen qua vlan tagging enz.
Mogelijk gaat dit in de toekomst nog veranderen maar dat is voor tzt.

Hopelijk kan iemand mij zijn ervaring vertellen met 1 van deze routers en waarom ik deze wel of niet moet gaan aanschaffen.

Al vast bedankt _/-\o_
Ik heb zelf 100/100 glas van XS4ALL met een RB3011 alleen is de RB3011 niet via een spf aangesloten. Zie hier de reden waarom ik dat niet gedaan heb https://i.mt.lv/routerboa...3011UiAS-160307123613.png (de spf ligt nu in mijn la stof te happen ;) )
Mijn ervaring met de RB3011 is uitstekend te noemen qua performance en stabiliteit, het enige puntje wat ik merkte toen ik nog een 500/500 abo had dat de RB3011 het wel trekt met die snelheid maar alleen dan wel redelijk op zijn tenen loopt wanneer de volledige bandbreedte wordt gehaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

je moet goed kijken bij routerboard waar je alles op aansluit:

Afbeeldingslocatie: https://i.mt.lv/routerboard/files/RB3011UiAS-160307123613.png

ook met de andere switches zie je dat als je de snelheid neit haat je even naar het diagram moet kijken om te voorkomen dat je niet tegen een interne begrenzing aanloopt.

hetzelfde is ook van toepassing bij de RB750gr3:

Afbeeldingslocatie: https://i.mt.lv/routerboard/files/RB750Gr3-dsw-161125140316.png

Afbeeldingslocatie: https://i.mt.lv/routerboard/files/RB750Gr3-esw2-161125152443.png

[ Voor 26% gewijzigd door flippy op 10-02-2017 23:03 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G007
Hoi flippy,

Bedoeling is dat er vanaf de router ( welke het ook wordt ) er een cat6 naar een gbit switch gaat.
De overige poorten van de in dit geval mikrotik ga ik daarom niet gebruiken of misschien om een raspberry aan te koppelen voor domoticz.

Kan ik uit jou verhaal opmaken dat als ik op eth1 de switch plaats en de spf ga gebruiken dat dit geen problemen qua throuhgput moet zijn?

Gisteren ben ik tegen gekomen dat de Draytek 2960F maar throughput van 500mbit heeft dus deze houd totaal niet over en valt voor mij daarom nu af.

Mocht er iemand zijn die andere router heeft staan met goeie ervaring die zeker de snelheid van 500/500 aan kan hoor ik het graag.

Thnx Zapp-it en flipp-nl voor het reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

in dat geval maakt het niet uit.

beide genoemde routers halen met gemak gigabit zolang je geen specifieke rules hebt lopen. de meer QoS rules en overige randzaken je hebt lopen de harder je snelheid inkakt. mijn huidige asus AC66U haalt zonder problemen 500mbit (700 in theorie) maar zodra je QoS aanzet of traffic managementblijft daar nog maar 60mbit van over en is de interface van de router compleet onbereikbaar tijdens belasting. de bovengenoemde routers hebben daar minder last van maar je moet nog steeds opletten als je QoS belangrijk vind en hoge eisen aan stelt dan kan het duur worden of je moet echt naar pfsense gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G007
Het liefste zou ik ook gewoon me huidige pfsense router gebruiken maar deze heeft geen sfp interface :(

Als je een toevallig een goeie sfp naar ehternet converter weet kan dat natuurlijk ook.
Maar weet niet of die een beetje betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28
G007 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:43:
Het liefste zou ik ook gewoon me huidige pfsense router gebruiken maar deze heeft geen sfp interface :(

Als je een toevallig een goeie sfp naar ehternet converter weet kan dat natuurlijk ook.
Maar weet niet of die een beetje betrouwbaar zijn.
Een paar paginas terug in dit topic heeft iemand een TP-Link media converter met SFP module gepost, ik heb diezelfde setup nu thuis ook draaien, en het draait als een zonnetje!
Je kan natuurlijk ook een pci-e kaart kopen die geschikt is voor een sfp en dat in je pfsense bak steken, voor mij geen oplossing omdat ik geen zin heb om 20 meter glas door mijn huis te trekken.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
die
mlowijs schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:01:
Goed, even verder en de Reggefiber monteur is langsgeweest om glas te blazen, en hij heeft ook meteen maar de Fritzbox aangesloten.

Toen hij weg was heb ik meteen de Fritzbox losgetrokken van de FTU en de media converter aangesloten, Ethernet in de LAN1 poort van de Fritzbox gedaan, Fritzbox ingesteld op FTTH via LAN1, en voila! Werkt perfect :*)

Gebruikte hardware dus:

Media converter: pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L
SFP module: pricewatch: TP-Link TL-SM321B
Fiber patch kabel: http://www.patchkast.nl/g...l-kabel-sc-apc-lc-1m.html

Resultaat:
[afbeelding]

Nu maar 'ns het eigen modem installeren :Y)
en deze ;)

-edit- overigens nog bedankt voor de tip toen ;) Het werkt allemaal prima!
En is een tip over een media-converter iets wat we wellicht in de OP zouden kunnen opnemen? Ik kan me goed voorstellen dat er flink wat tweakers zijn die liever een eigen router willen draaien, en vziw gaat XS4All alleen nog maar de nieuwe 5490s uitleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door terror538 op 11-02-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G007
Thnx guys voor deze tip ;)

Denk dat ik nu voor deze oplossing ga converter met spf module. Snelste en goedkoopste oplossing.
En dan tzt wel is ga kijken naar een echte mkb router die zeker de snelheid aan kan. :9

Een Juniper of iets dergelijks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
G007 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:37:
Thnx guys voor deze tip ;)

Denk dat ik nu voor deze oplossing ga converter met spf module. Snelste en goedkoopste oplossing.
En dan tzt wel is ga kijken naar een echte mkb router die zeker de snelheid aan kan. :9

Een Juniper of iets dergelijks 8)7
haha, juniper is dikke overkill op onze verbinding ;) En overigens ook op PF gebaseerd ;)

Ik draai OpenBSD met PF op een mini itx amd bordje met een intel kaart met 4 maal gbit. Zelfs als ik de hele verbinding vol trek is de load erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
terror538 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:19:
[...]

die

[...]

en deze ;)

-edit- overigens nog bedankt voor de tip toen ;) Het werkt allemaal prima!
En is een tip over een media-converter iets wat we wellicht in de OP zouden kunnen opnemen? Ik kan me goed voorstellen dat er flink wat tweakers zijn die liever een eigen router willen draaien, en vziw gaat XS4All alleen nog maar de nieuwe 5490s uitleveren.
Ik ben twee weken geleden overgestapt van Vodafone naar Xs4all. Toen ik destijds van KPN overstapte naar Vodafone hebben ze de NTU eraf gesloopt en vervangen voor een glaspatchkabeltje met SFP module. Nu ik van Vodafone naar Xs4all ben over gestapt hebben ze doodleuk weer een NTU teruggeplaatst en icm een Fritzbox 7581 de verbinding opgeleverd. Even om aan te geven dat men niet altijd nieuwe 5490s uitlevert.

Ik draai zelf al tijden met een TP-Link SG3210 dus ik heb de Fritzbox alleen aan gehad op de dag dat de monteur langs kwam en verder na het zetten van het krabbeltje alles weer terug gezet naar hoe het was (met uiteraard het verschil dat mijn trunk poort dus niet langer de SFP poort was maar een andere UTP poort). De dag daarvoor werd de verbinding al opgeleverd en na het omzetten van de configuratie in mijn router heb ik dus ook nog een dag met SFP module gedraaid. Maakt in wezen geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

voor de vervanging van mijn constant crashende AC66U heb ik heb gisteren een RB750Gr3 ontvangen en probeer hem ingesteld te krijgen zodat alleen VLAN 6 doorkomt op alle poorten met DHCP en een basis firewall draait. ipv6 zou ook leuk zijn natuurlijk. kennelijk is dit teveel gevraagd...

ik sta inmiddels op het punt om dat ding tegen de muur te smijten zo ongebruiksvriendelijk dat het is.

ik ben niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen qua netwerken en pro aparatuur maar dit is een compleet nieuw nivo van ongebruiksvriendelijkheid voor mij.

er zijn op diverse plekken posts van mensen die het aan de gang hebben gekregen maar ik mis gewoon werkende informatie. er worden op de flora van microtik zelf terminal commando's gegeven maar die kloppen inmiddels niet meer omdat die jaren oud zijn en inmiddels zijn veranderd.

de logica tussen PPPoE opzetten, bridges en vlans is gewoon ondoorgrondelijk in deze vorm.

is er iemand hier die mij kan helpen om het begrijpelijk te maken?

een eigen VPN opzetten en port fowarding naar mijn server is voor latere zorg.

als dit niks word gaat hij retour en probeer ik wel met pfsense maar dit is wel een nettere en goedkopere oplossing dan een pfsense doos neerzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door flippy op 12-02-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Laatst online: 17:24
flippy.nl schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:38:
de logica tussen PPPoE opzetten, bridges en vlans is gewoon ondoorgrondelijk in deze vorm.
In principe wil je niet VLAN6 op alle poorten maar alleen op je WAN-interface.

Dus, indien ether1 = WAN, VLAN6 op ether1 aanmaken:
code:
1
2
/interface vlan
add interface=ether1 l2mtu=1594 mtu=1508 name=ether1-vlan6 vlan-id=6

Hier een pppoe-client op:
code:
1
2
3
4
5
6
/interface pppoe-client
add ac-name="" add-default-route=yes allow=pap,mschap2 \
    default-route-distance=1 dial-on-demand=no disabled=no interface=\
    ether1-vlan6 keepalive-timeout=20 max-mru=1500 max-mtu=1500 \
    mrru=disabled name=pppoe-xs4all password=kpn profile=default \
    service-name="" use-peer-dns=yes user=FB7390@xs4all.nl

Er zou nu al verbinding moeten zijn..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/ping 8.8.8.8
  SEQ HOST                                     SIZE TTL TIME  STATUS
    0 8.8.8.8                                    56  47 10ms 
    1 8.8.8.8                                    56  47 10ms 
    2 8.8.8.8                                    56  47 10ms 
    3 8.8.8.8                                    56  47 10ms 
    4 8.8.8.8                                    56  47 10ms 
    sent=5 received=5 packet-loss=0% min-rtt=10ms avg-rtt=10ms max-rtt=10ms

Je hoeft geen bridge aan te maken; de RB750Gr3 heeft geen wlan en maar 1 switch-chip.
Ether2 is je eerste "LAN-poort" en kan samen met ether3 t/m ether5 geswitcht:
code:
1
2
3
4
/interface ethernet
set [ find default-name=ether3 ] master-port=ether2
set [ find default-name=ether4 ] master-port=ether2
set [ find default-name=ether5 ] master-port=ether2

En een vrij basic firewall zonder portforwarding e.d.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/ip firewall filter
add chain=input connection-state=established,related
add chain=input in-interface=ether2
add action=drop chain=input
add action=fasttrack-connection chain=forward \
    connection-state=established,related
add chain=forward connection-state=established,related
add chain=forward in-interface=ether2
add action=drop chain=forward

/ip firewall nat
add action=masquerade chain=srcnat out-interface=pppoe-xs4all
is er iemand hier die mij kan helpen om het begrijpelijk te maken?
Misschien toch handig om aan te geven waar je tegenaan loopt (wat heb je geprobeerd, wat verwacht je, welke respons krijg je?).
ik sta inmiddels op het punt om dat ding tegen de muur te smijten zo ongebruiksvriendelijk dat het is.
Herkenbare reactie ;) Met RouterOS is er best veel mogelijk maar het stuurt je in geen enkele richting. Gebruik je wel WinBox om te configureren? Hiermee is het ook makkelijker om fouten te maken (bijv. in de firewall); als je connect via mac-address blijf je gewoon verbonden en kun je zonodig de config weer resetten en het opnieuw proberen :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ik krijg de verbinding wel tot stand en ik kan in de terminal pingen naar google en de computers krijgen een ip van de dhcp en alles is geweldig maar geen internet op de computers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Hmm, dat is juist iets wat in de default config redelijk is geregeld (en niet XS4ALL-specifiek is..).

Kun je eens je config posten? M.n. de dhcp network config is daarbij van belang.
code:
1
/export file=config hide-sensitive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ik was daar mee bezig en zat in de tussentijd nog even te pielen met de dhcp server aangezien jij dacht dat daar de fout lag. de server zat op ether1 en niet op ether-vlan6. nu hij daarop staat werkt het ineens wel. _/-\o_

nu nog even pielen met de het aanleggen van een passtru naar poort 80 voor de server en een paar vpn accounts aanmaken en dan zou het moeten werken zoals ik wil.

en nog even de dhcp server naar 0.1 omzetten want 88.1 is gewoon raar. 8)7

ik probeer nu eerst een backup te maken van de huidige instellingen zodat ik dit gedoe niet nog een keer heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Maar vlan6 in je interne netwerk gebruiken is wel normaal? :+

Of zit je nu.. je hebt de server toch niet aan ether1-vlan6 gebonden..? De WAN-zijde..?

PS Het commando dat ik net gaf (/export) is gelijk de aanbevolen manier om een backup (van de configuratie) te maken. Exportfiles kun je hergebruiken op andere devices. Backup is alleen geschikt voor hetzelfde model en revisie.

[ Voor 43% gewijzigd door nescafe op 12-02-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

inmiddels draait het redelijk soepel.
ping tijden zijn ook iets lager geworden (van 7 naar 4) en de speedtest verloopt ook een stuk stabieler.
firewall ook ingesteld voor poortje 80 naar de server al was dat wel ff schikken toen ik mijn server opzocht vanaf mijn interne netwerk en kreeg ik ineens de router voor mijn neus ipv de serverpagina. :o
ff snelle check met de telefoon op 4G gaf snel uitsluitsel dat het wel goed werkt. *O*

nog verder klooien met ipv6, grotere packet sizes en de overige goodies die xs4all ondersteunt en dan hoor ik ook eindelijk bij het router master race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Mijn schoonouders hebben sinds kort ook Xs4all, ze hebben echter wel een conflict met Xs4all om het IP adres.

Xs4all zegt een echt vast IP adres aan te bieden maar bij mijn schoonouders is het een dynamisch adres wat volgens Xs4all vast is omdat het niet veranderd...
Gezien het IP adres (block) te boek staat als dynamisch kun je geen mailserver op dit adres draaien aangezien blacklists zoals Sorbs dit gewoon niet accepteren.

Wat zegt Xs4all:

Vast IP-adres
Een eigen mail- of webserver? Applicaties waarop uw klanten inloggen? Dat kan alleen met een vast IP-adres.

Subnet IPv4
Bent u al klant bij XS4ALL en wilt u extra IP-adressen? Dat kan. Naast uw vaste IPv4-adres kan er een apart subnet (/29) naar uw lijn worden gerouteerd. Een Subnet is interessant voor de zeer gevorderde of zakelijke internetgebruiker.

Xs4all spreekt op hun site en informatie voorziening alleen maar over een vast IP adres.
Telefonisch gaven ze aan dat de IP pool waarin mijn schoonouders zitten dynamisch is om dit vervolgens via mail weer te ontkennen...

Ze hebben nu dus een dynamisch toegewezen en geregistreerd IP adres wat niet veranderd en waar je dus geen mailserver op kan draaien...

Xs4all wil verder niets doen behalve een hele korte coulance bieden op een IPv4 Subnet zodat er wel een echt statisch adres is...

Mijn eigen vaste Xs4all IP staat ook gewoon als statisch geregistreerd en ik kan er mee doen zoals ze aangeven.

Meerdere mensen die met dit probleem zitten en of tegen deze muur aanlopen?

Ff wat aanvullen info over het ip block:
inetnum 80.127.224.0 - 80.127.227.255
netname XS4ALL
descr XS4ALL Internet BV
descr in NSA: wdsl-pool-

[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 14-02-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Je kunt toch een (inkomende) mailserver hosten op het vaste ip-adres en uitgaande mail relayen over de smtp-server van XS4ALL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat is iets wat mijn schoonvader absoluut niet wil, hij wil gewoon een vast adres zoals hem dit ook verkocht is.

Hij heeft nu een of ander dirty IP uit een DSL pool gekregen, je zou bij een ISP zoals Xs4all toch wel mogen verwachten dat dit niet mogelijk is.
Daarnaast zeggen ze ook alleen maar vaste IP adressen aan te bieden, dit blijkt achteraf niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik heb al sinds de 1e dag hetzelfde 'vaste' IP adres maar het is inderdaad een IP adres wat ook uit een WDSL pool afkomstig is (83.161.128.0-83.161.191.255). Ik had er zelf niet bij stilgestaan dat het dus niet een echt vast IP adres is, maar ik heb dan ook geen mailserver draaien. Als je echter het product hebt aangeschaft met het idee dat je het hiervoor kan gebruiken, kan ik me je reactie voorstellen.

Ik zou als ik jou was de voorwaarden eens goed doorspitten en als daar niets is uitgewerkt over het vaste IP adres dan is de term 'vast IP adres' redelijk open voor interpretatie en zou het netjes zijn als XS4all hier coulant op is en dit recht zet. Of ze het ook doen is een 2e...

edit: Hebben je ouders een particulier product genomen of het zakelijke product?

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 14-02-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:16
Waarom wil je een mailserver op je DSL-lijntje draaien? En waarom neem je dan geen zakelijk abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
fast-server schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:03:
Dat is iets wat mijn schoonvader absoluut niet wil, hij wil gewoon een vast adres zoals hem dit ook verkocht is.

Hij heeft nu een of ander dirty IP uit een DSL pool gekregen, je zou bij een ISP zoals Xs4all toch wel mogen verwachten dat dit niet mogelijk is.
Daarnaast zeggen ze ook alleen maar vaste IP adressen aan te bieden, dit blijkt achteraf niet waar.
Mag ik vragen wat het probleem precies is van dit "dynamische" adres? Ik draai al jaren een mail server vanuit huis met een dynamisch adres en eigen domein zonder problemen. Uiteraard gaat uitgaande mail via relay van de provider. Ip adres, wat eigenlijk nooit veranderd, wordt voor de zekerheid automatisch ge-updated via Dyndns, waar ik ook een account heb voor een paar dollar per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Jouw optie kan als je IP "schoon" is.

Mijn schoonvader doet veel "zaken" met Duitsland, ze zijn daar erg strict op spam.
Als het IP van de verzender op een blacklist staat (ook al draait hij geen server) blokkeren ze deze al en komt de mail niet aan.

En zijn IP staat op 2 blacklist welke alleen de ISP kan laten verwijderen vanwege het dynamische IP, Xs4all weigert dit ook want het IP komt "as is" aldus hun.

Hij wil alle mail ontvangen en verzenden via zijn eigen server vandaar ook de keuze voor Xs4all, niet veel gedoe en eigen controle.

Als hij wilde relayen dan waren er veel goedkopere opties geweest (zoals bijvoorbeeld NLE of andere dsl aanbieders voor een euro of 30 a 40 euro per maand met een vast IP)
Daarbij 10 euro per maand voor een paar extra routed IPv4 adressen, of een email forward via TransIP of zo...

Het issue is dus puur dat Xs4all haar belofte niet nakomt (vast IP), als ze dit wel hadden gedaan was er niets aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ik heb zelf ook al jaren hetzelfde IPv4 adres (80.100.xxx.xxx) via Xs4all. En van bovengenoemd probleem heb ik nog nooit last gehad.
Als ik mijn IP adres op http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx laat checken, zie ik alleen maar groene vinkjes.

Volgens mij worden er een aantal zaken op één vaste/dynamische hoop gegooid. ;)

Eerst zeg je dit:
fast-server schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:22:
Mijn schoonouders hebben sinds kort ook Xs4all, ze hebben echter wel een conflict met Xs4all om het IP adres.

Xs4all zegt een echt vast IP adres aan te bieden maar bij mijn schoonouders is het een dynamisch adres wat volgens Xs4all vast is omdat het niet veranderd...
en vervolgens:
fast-server schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:36:
Jouw optie kan als je IP "schoon" is.

...
Het issue is dus puur dat Xs4all haar belofte niet nakomt (vast IP), als ze dit wel hadden gedaan was er niets aan de hand geweest.
Dus de discussie met ISP (in casu Xs4all) gaat over:
  • dat een vast IP adres volgens Xs4all wel, volgens jou niet 'vast' is, ondanks dat het niet veranderd?!?
  • de range van het vaste (oeps, niet te veranderen, maar toch dynamisch) IP adres zou op een zwarte lijst staan.
  • je geen mailserver zou kunnen draaien (of dat verstandig is, is weer een ander verhaal) Dit kan wel, alleen de ontvangende kant filtert op verkeerde gronden het verkeer hiervan.
Dat zijn 3 verschillende dingen.
En dat kun je op diverse manier oplossen. Heel moeilijk gaan doen over de discussie over wat los/vast/dynamisch/fixed/whatever is (semantisch gezeur) met de ISP.
Of het IT technische probleem oplossen. Door b.v. NIET zelf meer mail te hosten (wat overigens nog wel erg ouderwetsch is...) :|. Of b.v. native IPv6 te gaan werken, dan omzeil je volgens mij het blacklist IPv4 verhaal...
Kies je strijd, zou ik zo zeggen. :+

BTW: vergeet niet dat eigenlijk alle IPv4 adressen al vergeven zijn en dat alles wat er heden ten dage uitgegeven wordt, eigenlijk gerecycled is.
Wikipedia: IPv4 address exhaustion
En sinds 14 september 2012 is Ripe ook door z'n IPv4 adressen heen.
https://www.ripe.net/publ...ess-space-from-the-last-8

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 14-02-2017 23:25 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik heb zelf ook een goed 80.100.xxx.xxx) adres wat perfect werkt, mijn schoonouders hebben een 80.127.xxx.xxx adres en deze levert wel problemen op.

Dat er een dynamisch (deze is ook zo geregistreerd) adres wordt toegewezen welke volgens Xs4all niet veranderd maakt dit adres nog niet vast/static zoals Xs4all beweert, in het verleden paste o.a. Solcon zo even de database aan en stond het IP ook als static geregistreerd en Xs4all kan het dus niet.

Mag er toch wel van uitgaan dat Xs4all weet wanneer iets vast of Dynamisch is, ze moeten hier dan ook eerlijk over communiceren.

Dat er andere manieren zijn is niet van toepassing omdat mijn schoonvader dit niet wil, vast is vast en geen onzin verhalen. (anders kun je net zo goed een andere goedkope ISP nemen)

Ze kunnen er wel doorheen zijn maar dit is hier niet het geval, ze vertikken het bewust om het betreffende IP block de juiste toewijzing te geven.

Of Xs4all is inmiddels ook al overspoeld door mensen uit de zesjes cultuur en hebben geen idee hoe het werkt.

Moet ik ze nu echt het nummer van Solcon geven zodat ze kunnen vragen hoe het werkt? ze mogen mij ook de Ripe inlog gegevens geven dan heb ik het binnen 2 minuten aangepast.

Het niveau van het personeel daar is overduidelijk niet meer wat het geweest is, premium prijzen voor Tele2 service.

Mijn info: (zo hoort het te zijn)
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/jicpfbr0d/Own_static.png

Schoonouders: (zo hoort het niet)
Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/clnuq21rn/Dynamic.png |:(

[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 15-02-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Het klopt inderdaad dat het nivo van de support wel wat gedaald is de afgelopen jaren. Je moet een beetje mazzel hebben met wie je aan de telefoon krijgt. Misschien dat je jezelf wat uurtjes kan laten inhuren tegen een leuk uurtarief om ze bij te scholen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:45:
Ik heb zelf ook een goed 80.100.xxx.xxx) adres wat perfect werkt, mijn schoonouders hebben een 80.127.xxx.xxx adres en deze levert wel problemen op.

Dat er een dynamisch (deze is ook zo geregistreerd) adres wordt toegewezen welke volgens Xs4all niet veranderd maakt dit adres nog niet vast/static zoals Xs4all beweert, in het verleden paste o.a. Solcon zo even de database aan en stond het IP ook als static geregistreerd en Xs4all kan het dus niet.

Mag er toch wel van uitgaan dat Xs4all weet wanneer iets vast of Dynamisch is, ze moeten hier dan ook eerlijk over communiceren.

Dat er andere manieren zijn is niet van toepassing omdat mijn schoonvader dit niet wil, vast is vast en geen onzin verhalen. (anders kun je net zo goed een andere goedkope ISP nemen)

Ze kunnen er wel doorheen zijn maar dit is hier niet het geval, ze vertikken het bewust om het betreffende IP block de juiste toewijzing te geven.

Of Xs4all is inmiddels ook al overspoeld door mensen uit de zesjes cultuur en hebben geen idee hoe het werkt.

Moet ik ze nu echt het nummer van Solcon geven zodat ze kunnen vragen hoe het werkt? ze mogen mij ook de Ripe inlog gegevens geven dan heb ik het binnen 2 minuten aangepast.

Het niveau van het personeel daar is overduidelijk niet meer wat het geweest is, premium prijzen voor Tele2 service.

Mijn info: (zo hoort het te zijn)
[afbeelding]

Schoonouders: (zo hoort het niet)
[afbeelding] |:(
Waar is die statisch/dynamisch status geregistreerd dan? Ik heb nog nooit gehoord van een autoritaire centrale database daarvoor, alleen van natte vinger werkt van anti spam partijen etc.

• Lord_Dain
  • Nu online
WebTV van xs4all is al een aantal dagen een drama. Continu hangende streams. Iemand die dit veel gebruikt en ook merkt?

edit: Blijkbaar is mozilla firefox de boosdoener want Edge browser werkt beter en ook de kwaliteit van de stream in Edge is beter. Wel is de audio en video altijd out of sync..

[ Voor 43% gewijzigd door Lord_Dain op 19-02-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:42
Net gebeld geworden door XS4ALL om even wat diensten door te spreken/verkopen maar schijnbaar is er een nieuwe tv app. Waar je dus ook opnames kan inplannen buitenshuis.

Zie https://www.xs4all.nl/xs4all-televisie-app.htm

Was dit al bekend hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tha_T schreef op Wednesday 22 February 2017 @ 14:43:
Net gebeld geworden door XS4ALL om even wat diensten door te spreken/verkopen maar schijnbaar is er een nieuwe tv app. Waar je dus ook opnames kan inplannen buitenshuis.

Zie https://www.xs4all.nl/xs4all-televisie-app.htm

Was dit al bekend hier?
Ik kende hem nog niet...thanks! Wel jammer dat je je opnames (nog) niet kunt terugkijken via de App...maar voor de rest ziet het er oke uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TheVMaster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:15:
[...]

Ik kende hem nog niet...thanks! Wel jammer dat je je opnames (nog) niet kunt terugkijken via de App...maar voor de rest ziet het er oke uit.
Dit is dus waar ik een paar weken geleden op doelde. Xs4all heeft dus nu ook de KPN ITV app. En die werkt prima vind ik zelf.
Opnames kijken kan wel hoot. Maar alleen de SD opnames helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Barre73 schreef op Wednesday 22 February 2017 @ 15:18:
[...]

Dit is dus waar ik een paar weken geleden op doelde. Xs4all heeft dus nu ook de KPN ITV app. En die werkt prima vind ik zelf.
Oohw..oke..zelfde als toen ik nog KPN had. Waarom kun je de HD opnames niet terugkijken.....iets met bandbreedte..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-06 22:46
Verrassing, was wel aangekondigd.
Ziet er goed uit, mis alleen ondersteuning voor Chromecast.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:24:
[...]

Waarom kun je de HD opnames niet terugkijken.....iets met bandbreedte..?
Ikke niet snap. >:)
Bandbreedte is toch geen issue als je lokaal (in huis), via WiFi, op je Android/iOS plankje kijkt??

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
janbal schreef op Wednesday 22 February 2017 @ 15:35:
Verrassing, was wel aangekondigd.
Ziet er goed uit, mis alleen ondersteuning voor Chromecast.
Ja, dat is wel erg jammer...
ehtweak schreef op Wednesday 22 February 2017 @ 15:35:
[...]

Ikke niet snap. >:)
Bandbreedte is toch geen issue als je lokaal (in huis), via WiFi, op je Android/iOS plankje kijkt??
Eens, maar dat is (blijkbaar?) wel vaak het argument van partijen als XS4All en KPN. Of misschien is het wel iets met 'licenties' en dat dus partijen als RTL/NPO 'eisen' dat men HD opnamen alleen thuis kan terugkijken....hoe ouderwets....

[ Voor 50% gewijzigd door TheVMaster op 22-02-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ik dacht in eerste instantie dat je wel opnames kon terugkijken, maar dat HD dus blijkbaar tegengehouden werd en je de non-HD versie te zien kreeg.
#NOT #FAIL. :N

Al onze opnames zijn in principe van HD en/of HD-Glas zenders. En die zijn GEEN van allen te bekijken via de app. :( Zelfs niet als non-HD versie. Blijkbaar moet de opname op zich ook als SD gemaakt zijn.

Tjonge, jonge, jonge... niet echt klantvriendelijk opgezet door de softwarebakkers...
Je gaat toch niet alles dubbel opnemen, omdat het blijkbaar afhankelijk is van het afspeeldevice of je het überhaupt te zien krijgt?!? Zucht...wanneer leren die contentaanbieders het nou eens om de klant niet te ergeren? :F

Nog meer #FAIL; veel zenders, waar je wel langs kunt bladeren in de (app)gids, zijn NIET te bekijken?!? Dacht ff b.v. het journaal op de Duitse ARD/ZDF te kijken; niet dus.
Zucht, waarom dan wel tonen? En pas bij het willen afspelen een foutmelding krijgen?

[ Voor 35% gewijzigd door ehtweak op 22-02-2017 16:10 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Als je online zenders selecteert dan zie je alleen de zenders die je ook daadwerkelijk kan bekijken.

Eindelijk dus live TV kijken zonder VPN binnen Nederland, geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Barre73 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Gaan ze ook de site nog aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16

JoepW

iRacer & Home Assistant

Wel jammer dat je niet al die zooi zenders uit kan zetten. Ik scrol me rot :(

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• odo966
Vandaag een gele envelop gekregen met brief en foldertje over de nieuwe TV-app, inderdaad een XS4ALL-branded editie van de KPN app zo te zien. In de brief staat dat de ouder WebTV app nog tot 30 april te gebruiken is. Er staat zo te zien niets in over de website.

Groot pijnpunt lijkt inderdaad het geforceerde onderscheid tussen SD en HD zenderversies, wat maakt dat je HD opnames niet terug te kijken zijn in de app, en als je de app wil gebruiken om handig opnames in te plannen je ook nog moet oppassen dat je niet juist met een SD-only opname komt te zitten. Hopelijk komt dit binnenkort goed met de HD-op-1 uitrol...?
Pagina: 1 ... 46 ... 108 Laatste