[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 47 ... 108 Laatste
Acties:

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:12

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Wat mij opvalt is, dat als ik in de huiskamer op mijn iPad met de nieuwe XS4ALL-TV app naar voetballen zit te kijken, mijn vrouw met de gids op de interface van xs4all op het televisietoestel geen programma's meer op kan nemen.
Verbreek ik en log ik uit de TV-app op mijn iPad, dan kan op het televisietoestel weer opgenomen worden via de gids.
Ben ik alleen die dit ervaar ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 11:15
Ook leuk die pagina over de TV app (inmiddels bijgewerkt zo te zien). Eerst stond er iets van "het enige dat nodig is is een apparaat met 3G/4G of WiFi" dus ik dacht met m'n 950XL goed te zitten... En later bleek dan pas in de veelgestelde vragen dat het om een iOS/Android app te gaan :+ Staat nu dus beter vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
Het vervelende is dat waarschijnlijk de 3rd party TV apps (Webbie TV) op windows desktop en mobile ook niet meer zullen werken na die genoemde datum in april. Omdat xs4all dan die server of poort dicht gooit en je alleen nog de officiele xs4all app(aftreksel van kpn app) kan gebruiken.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Da's wel ernstig jammer, die gebruik ik regelmatig op m'n mobiel (in combinatie met VPN naar huis) omdat WebTV niet lekker werkt in Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36

OMX2000

By any means necessary...

Waar vind je tegenwoordig je pincode in de mijn xs4all omgeving?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nPn913K.png

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@OMX2000
Door in te loggen! >:)
Als ik inlog, zie ik bij (producten/televisie) televisiegegevens m'n abo-nr + pincode. En een gele button om eventueel je pincode te resetten...

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 24-02-2017 13:36 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

ehtweak schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:35:
@OMX2000
Door in te loggen! >:)
Als ik inlog, zie ik bij (producten/televisie) televisiegegevens m'n abo-nr + pincode. En een gele button om eventueel je pincode te resetten...
Ik heb nu Safari op Mac en op iOS geprobeerd. Maar helaas niks. Ik probeer zo met Chrome. Maar ik ben dus eerst ingelogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:40

JoepW

iRacer & Home Assistant

In Safari Op de Mac werkt het prima:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/xs4all.png

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik heb nu net Chrome ook geprobeerd. En voorheen zag ik echt hetzelfde als jullie maar nu niks... Ik ga de helpdesk maar ff bellen.

En helpdesk gebeld. Zij kregen hetzelfde te zien als ze met mijn account inloggen. En nadat de 1e lijns medewerker ruggespraak hield met de 2e(?) lijn kreeg ik als antwoord dat het vanwege de introductie van de nieuwe app bij glasvezel gebruikers de pincode niet meer zichtbaar is... Daar gaan ze nog naar kijken.

[ Voor 54% gewijzigd door OMX2000 op 24-02-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
OMX2000 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:25:
... kreeg ik als antwoord dat het vanwege de introductie van de nieuwe app bij glasvezel gebruikers de pincode niet meer zichtbaar is... Daar gaan ze nog naar kijken.
Laten ze er alsjeblieft vanaf blijven... >:) niks aan doen.
Ik heb ook een FttH aansluiting en alhier is de pincode + abo nr. keurig zichtbaar.
(geprobeerd met IE, FF en Chrome)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19
Nu een aantal dagen getest en ik ben er inmiddels achter dat webTV erg afhankelijk is van de gebruikte browser:
- Mozilla Firefox, lage kwaliteit stream, audio/video raakt out of sync, loopt regelmatig tot vaak vast
- Microsoft Edge, hoge kwaliteit stream, audio/video raakt meer uit sync dan Firefox, loopt zelden vast
- Microsoft IE, zelfde als Edge
- Google Chrome, hoge kwaliteit stream, blijft in sync, tot nu toe geen vastlopers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Vandaag gele enveloppe van xs4all.
Internet Onderweg is aangepast.
"Mijn gratis" bundel Smart (heet nu Mobile internet instap) is nu verdubbeld: van 250mb naar 500mb per maand.
Ook de betaalde bundels zijn aangepast: 1GB kost nu € 5,- en 10GB is € 15,- geworden.
Best wel fijn, zelfs na het "opmaken" van je bundel behoud je nog altijd 128/64 kbit/s.
Na het onlangs invoeren van Xs4all compleet waarbij ik mijn Kpn mobiel kon toevoegen (€5,- korting) nog meer waar voor mijn "dure" Xs4all abonnement. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 12:53
Vraag, ik bezit een aantal componenten van Ubiquiti (waaronder een USG-4-Pro) en nu wou ik het ntu kastje ertussen uit halen echter krijg ik geen link op mijn SFP poort, iemand enig idee ?

Ik gebruik een SC/PC - LC/PC kabel (http://www.ebay.com/itm/5...t%3D6%26sd%3D262318791683)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ajXHf1lIvdxVvb0qB2zn0yzV/medium.jpg

SFP modules (single mode), ik ben de blauwe nodig (als ik wat google werk doe maar op beide komt er geen link)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/24Rebvz6CVga6hp1IPcxbwtM/medium.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door LightStar op 02-03-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:00
raceneus968 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:19:
Vandaag gele enveloppe van xs4all.
Internet Onderweg is aangepast.
"Mijn gratis" bundel Smart (heet nu Mobile internet instap) is nu verdubbeld: van 250mb naar 500mb per maand.
Ook de betaalde bundels zijn aangepast: 1GB kost nu € 5,- en 10GB is € 15,- geworden.
Best wel fijn, zelfs na het "opmaken" van je bundel behoud je nog altijd 128/64 kbit/s.
Na het onlangs invoeren van Xs4all compleet waarbij ik mijn Kpn mobiel kon toevoegen (€5,- korting) nog meer waar voor mijn "dure" Xs4all abonnement. :)
Ik kreeg 'm vandaag binnen! Prima zo hoor, gebruik de data best regelmatig op m'n iPad. Ze blijven het totaal pakket interessanter maken! Vorig jaar uitbreiding van 3 naar 5 pc/mac virusscanners, nu dit weer. En uiteraard KPN compleet. In mijn gezin hebben we 2 KPN abonnementen, daar hadden we al voordeel mee, maar nu ook Fox sport gratis, dubbele bel minuten en dubbel data, ik klaag niet hoor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
Precies,
gebruik die (nu)500mb ook voor mijn Ipad.
Ook 2 kpn mobile abo's thuis, waarvan 1 simonly zonder data, stuur dus nu elke maand 2 gig naar mobiel van eega. Kan ook makkelijk met die dubbele data ;)
En met meerdere pc's in huis is de extra antivirus ook erg prettig.
Heb altijd al gezegd dat er bij Xs4all veel meer onder de "motorkap" zit dan veel mensen denken.
En dan heb ik ook nog de mazzel dat we hier (ok, duurde even want met adsl was ik minder blij met max 8MB) een perfecte glasvezellijn hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 04-06 21:49
raceneus968 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:37:
Ook 2 kpn mobile abo's thuis, waarvan 1 simonly zonder data, stuur dus nu elke maand 2 gig naar mobiel van eega. Kan ook makkelijk met die dubbele data ;)
Verhip, nooit bij nagedacht, maar je kan dus ook data delen met een sim only die zelf geen data in de abo heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
:Y
Yep
Aangezien ik destijds vaak "geklaagd" heb over het (voor mij) enig nadeel dat bij Xs4all de Adsl "snelheid" was werd het nu eens tijd voor mij om Xs4all in het zonnetje te zetten.
Daarvoor wel een paar keer overgestapt naar Ziggo/Upc/Chello etc maar zeker na het destijds Horizondebacle (ik had dat ding binnen drie weken weer de deur uitgeschopt) steeds weer teruggegaan naar Xs4all (heb wel steeds hun Packpakket behouden)
Ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds een enorme aversie (nog zachtjes uitgedrukt) tegen de LibertyGlobal marketingstrategie cq produkten.
Vandaar dat ik het nu liever bij een goed product van "eigen bodem" houd :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:27
je bent dus niet rancuneus >:)

[ Voor 8% gewijzigd door janbal op 03-03-2017 13:36 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
Maar wel selectief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Net nu ik wie is de mol van begin wil kijken, werkt het natuurlijk weer niet. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lord_Dain schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:55:
Nu een aantal dagen getest en ik ben er inmiddels achter dat webTV erg afhankelijk is van de gebruikte browser:
- Mozilla Firefox, lage kwaliteit stream, audio/video raakt out of sync, loopt regelmatig tot vaak vast
- Microsoft Edge, hoge kwaliteit stream, audio/video raakt meer uit sync dan Firefox, loopt zelden vast
- Microsoft IE, zelfde als Edge
- Google Chrome, hoge kwaliteit stream, blijft in sync, tot nu toe geen vastlopers..
Helaas, enkele weken Google Chrome en ook mega sync issues tussen audio en video.
Snap niet dat ze zo'n product uitbrengen die in geen enkele browser lekker loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 20:44
Lijkt erop dat er een "grote storing is bij XS4ALL? Nu al voor 15 min geen internet en op Twitter regent het klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Er staat idd op de https://www.xs4all.nl/storingen-en-werkzaamheden.htm pagina dat er een storing zou zijn in meerdere regio's...

Gelukkig in 'mijn' regio; niks aan de hand. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Heeft iemand info over het koppelen van de afstandsbediening die bij de XS4all arcadyan TV ontvanger hoort, met een QMedia TV? Ik krijg het niet aan de gang :(
TV is een Q.media QLCLTA32AT06-AH-AT, 5 jaar geleden bij de media markt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
LightStar schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:38:
Vraag, ik bezit een aantal componenten van Ubiquiti (waaronder een USG-4-Pro) en nu wou ik het ntu kastje ertussen uit halen echter krijg ik geen link op mijn SFP poort, iemand enig idee ?

SFP modules (single mode), ik ben de blauwe nodig (als ik wat google werk doe maar op beide komt er geen link)
[afbeelding]
Probeer eens de SFP poort op hard 1000/full duplex te zetten. Bij mijn ER-X-SFP met soortgelijke SFP werkt het alleen als je dat doet, anders geen link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Laatst online: 03-06 10:39

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Iemand al van de snelheid upgrade kunnen genieten? Ik iig niet zit nog steeds op 20/30 met mijn FttH aansluiting, tot zover de snelheidsverdubbeling.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 23:17

Proc

Grand Admiral

Ik heb zojuist contact gehad met de XS4all klantenservice, en die bevestigde de prijsverhogingen per 4 juli aanstaande.

Internet Plus gaat bijvoorbeeld van €53,50 naar €55,- en Internet Smart gaat van €43,50 naar €45,-
In beide gevallen dus een prijsverhoging van €1,50 per maand.
Dit worden de prijzen van de Internet Only abonnementen (dus geen triple play) , en ik heb verder niet geïnformeerd naar de prijs van de andere abonnementen)

[ Voor 14% gewijzigd door Proc op 18-04-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
WeaZuL schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:27:
Iemand al van de snelheid upgrade kunnen genieten? ...
Nope. :-(

Ik heb hier een 100/100 FttH Internet Plus abo en volgens het nieuwe pakketten overzicht op de Xs4all site zou dat nu 160/160 moeten zijn.
Echter de http://speedtest.xs4all.net/ geeft nog steeds geen waardes die maar in de buurt komen van die 160/160... :N

(ook na een restart van de FRITZ!Box niet)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

ehtweak schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:55:
[...]

Nope. :-(

Ik heb hier een 100/100 FttH Internet Plus abo en volgens het nieuwe pakketten overzicht op de Xs4all site zou dat nu 160/160 moeten zijn.
Echter de http://speedtest.xs4all.net/ geeft nog steeds geen waardes die maar in de buurt komen van die 160/160... :N

(ook na een restart van de FRITZ!Box niet)
Mss pas per 4 juli zoals Proc aangeeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Als ik zo hun twitterfeed bekijk, dan schijnt het in batches plaats te vinden:

....[willekeurig reply van vandaag]...

je hebt nu een smart abonnement van 50/50 dat wordt na 19-04 80/80.Dit gebeurt in batches dus nu nog even geduld

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 23:17

Proc

Grand Admiral

WeaZuL schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:56:
[...]

Mss pas per 4 juli zoals Proc aangeeft?!
Nope, de helpdesk zei dat dat kennelijk per 19 april voor alle abonnees doorgevoerd zou worden (dus vanaf 20 april bij iedereen actief)
De prijsaanpassing is echter vanaf 4 juli van toepassing.

[ Voor 16% gewijzigd door Proc op 18-04-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:42
Dus als ik het goed begrijp : als ik niet meer wil betalen gaat mijn snelheid omlaag ?
Nu 50/50 , straks 40/40 voor dezelfde prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ja in principe wel... Het Smart abo gaat nu van 50Mbit/s naar 80Mbit/s. Als je in juli geen prijsverhoging wenst zul je dan naar Compact moeten (40Mbit/s) of een korting lospraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Ook op gebied van TV gaat er schijnbaar een en ander veranderen. Per 4 juli gaan volgende zenders eruit:

- Motors TV
- Pebble TV
- Meiden van Holland Soft
- Brava Klassiek NL
- TGRT EU
- Haberturk

Er zullen ongetwijfeld ook zenders terug komen, maar dat hebben ze nog niet bekend gemaakt.

Er is voor internet onder Internet Compact nu ook Internet Basic tevoorschijn gekomen met de vertrouwde 20/20 voor glas. Helaas wel weer een euro duurder ten opzichte van het huidige Internet Compact.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Weer een prijsverhoging :? is dit een markttrend of is XS4All de enige die dit doet? Zo'n gratis repeater komt me dan wel goed uit, heb er hier al eentje en een ouder access point stond al op de lijst om vervangen te worden door eenzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Net een postcode check gedaan en ik krijg te zien dat er op mijn adres max 100/100 beschikbaar is, krijg ik nu ook een compensatie op iets (gezien ik recht heb op 160/160) ?

Edit: Heb ze de vraag maar gesteld middels het contact formulier, ben benieuwd waar ze mee terug komen.

[ Voor 23% gewijzigd door LightStar op 19-04-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-06 13:09
LightStar schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:38:
Net een postcode check gedaan en ik krijg te zien dat er op mijn adres max 100/100 beschikbaar is, krijg ik nu ook een compensatie op iets (gezien ik recht heb op 160/160) ?

Edit: Heb ze de vraag maar gesteld middels het contact formulier, ben benieuwd waar ze mee terug komen.
Uiteraard zal het antwoord "nee" zijn. Je neemt een abonnement af TOT 160/160. Normaal haal je dat met glasvezel ook gewoon, behalve bij een klein deel van de aansluitingen.
Bij het overgrote deel van de FttH aansluitingen is meer dan 100/100 gewoon mogelijk omdat de wijkcentrale geschikt is voor Gigabit. Een klein deel zit echter nog op oudere apparatuur waardoor er max 100/100 mogelijk is.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik kijk nu ook naar die nieuwe abonnementen en het is een bijzondere keuze. 160 Mbit, 80 Mbit en 40 Mbit zijn allemaal niet als zodanig te krijgen bij KPN Wholesale en ook niet aangekondigd.
Dus XS4All neemt een (respectievelijk) 200, 100 of een 50 Mbit profiel af. Dat betekent dat er voor een groot aantal verbindingen geknepen moet worden in het modem of de router (als de technisch haalbare snelheid dat toelaat uiteraard).

Ben benieuwd of dat lukt. Bij KPN en Telfort zie je al dat dit niet echt lukt. Ik betaal voor 60/6 maar ik krijg 70/30 (werkelijk bruikbaar).

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 01-05-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 21:00
Misschien dat je op zo'n max-100 FttH-aansluiting beter kan downgraden naar de 80/80-optie, aangezien je eventuele televisie-streams toch al van de 100 afgetrokken worden etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 18:12
Vraagje: Ik probeer een Ubiquiti Unifi USG Pro 4 te configureren voor XS4All FttH. Ik heb zo'n gerouteerd /29 subnet en daar loop ik op vast. Is er iemand die dat met een EdgeRouter of USG werkend heeft? Dan hoor ik graag hoe je dat gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:59
Ik had ooit een 100 Mbps abonnement bij XMS (met een Packetfront NTU) en dat is enkele jaren geleden omgezet naar XS4ALL. Heb toen een Gigabit NTU van Genexis gekregen en zit ook op een POP waar je een 500/500 abonnement kunt krijgen, maar aan de ethernet kant heb ik nog steeds een 100 Mbps link. Ben benieuwd of ik een dezer dagen dan een Gigabit lijntje ga krijgen (geknepen op 160 Mbps). Kan me niet voorstellen dat er een monteur speciaal voor mij een patchkabeltje gaat omprikken.

Downgraden naar 80 Mbps is ook niet aantrekkelijk, dan ben ik mijn Spotify abonnement kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Barre73 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:28:
Ik kijk nu ook naar die nieuwe abonnementen en het is een bijzondere keuze. 160 Mbit, 80 Mbit en 40 Mbit zijn allemaal niet als zodanig te krijgen bij KPN Wholesale en ook niet aangekondigd.
Dus XS4All neemt een (respectievelijk) 200, 100 of een 50 Mbit profiel af. Dat betekent dat er voor een groot aantal verbindingen geknepen moet worden in het modem of de router (als de technisch haalbare snelheid dat toelaat uiteraard).

Ben benieuwd of dat lukt. Bij KPN en Telfort zie je al dat dit niet echt lukt. Ik betaal voor 60/6 maar ik krijg 70/30 (werkelijk bruikbaar).
Ik vermoed dat de cap eerder aan de centrale kant zit dan in het modem. Dat zou te hacken (moeten) zijn. De firmware die AVM uitbrengt voor internationale Fritzboxen is nagenoeg gelijk, is mijn ervaring. Ik acht de kans gering dat de cap in het modem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Out.of.Control schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:38:
...

Downgraden naar 80 Mbps is ook niet aantrekkelijk, dan ben ik mijn Spotify abonnement kwijt...
Ehhh, volgens de info van Xs4all, is bij het 80/80 glasabo Spotify WEL inbegrepen...

Spotify Premium bij Alles-in-1 Smart, Plus of Pro
Kiest u voor een Alles-in-1 met Internet Smart, Plus of Pro? Dan krijgt u Spotify Premium t.w.v. van €10,- per maand helemaal gratis van ons. Lekker muziek luisterem met de hoogste geluidskwaliteit en zonder reclame.

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 19-04-2017 11:00 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Klopt, Spotify zit ook bij Smart, mits je ook bellen afneemt (Alles in 1).

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Laatst online: 18:25
Barre73 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:25:
[...]

Uiteraard zal het antwoord "nee" zijn. Je neemt een abonnement af TOT 160/160. Normaal haal je dat met glasvezel ook gewoon, behalve bij een klein deel van de aansluitingen.
Bij het overgrote deel van de FttH aansluitingen is meer dan 100/100 gewoon mogelijk omdat de wijkcentrale geschikt is voor Gigabit. Een klein deel zit echter nog op oudere apparatuur waardoor er max 100/100 mogelijk is.
Enig idee wanneer de oudere centrales ook worden aangepast? In onze wijk staat 3 pops, de hoofdpop is al een tijd geleden ge-upgraded, echter de 2 anderen niet helaas (en op 1 van deze zit ik dus...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
ed73 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:54:
[...]

Enig idee wanneer de oudere centrales ook worden aangepast? ...
Hier al gecheckt?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
als er upgrades gepland zijn, is dat vaak (niet altijd) aldaar te zien.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:57:
[...]

Hier al gecheckt?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
als er upgrades gepland zijn, is dat vaak (niet altijd) aldaar te zien.
Naar mijn weten zijn de EOF->GoF upgrades daar niet op postcodeniveau te zien. En om antwoord te geven op de vraag van @ed73 : Ik heb het idee dat dit redelijk stil staat momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Froos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:39:
[...]

Ik vermoed dat de cap eerder aan de centrale kant zit dan in het modem. Dat zou te hacken (moeten) zijn. De firmware die AVM uitbrengt voor internationale Fritzboxen is nagenoeg gelijk, is mijn ervaring. Ik acht de kans gering dat de cap in het modem zit.
De Cap moet volgens mij wel in het modem /router zitten. Aan de centrale kant (in de Dslam) wordt namelijk door de operator een 200/200 profiel geleverd (zie https://www.kpn-wholesale...gangsdatum-25-04-2017.pdf pagina 3 linksboven) als ik even een FttH abonnement als voorbeeld neem. XS4all biedt dat aan de consument aan als 160/160. Dus de cap moet bij de consument worden gezet lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Out.of.Control schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:38:
Ik had ooit een 100 Mbps abonnement bij XMS (met een Packetfront NTU) en dat is enkele jaren geleden omgezet naar XS4ALL. Heb toen een Gigabit NTU van Genexis gekregen en zit ook op een POP waar je een 500/500 abonnement kunt krijgen, maar aan de ethernet kant heb ik nog steeds een 100 Mbps link. Ben benieuwd of ik een dezer dagen dan een Gigabit lijntje ga krijgen (geknepen op 160 Mbps). Kan me niet voorstellen dat er een monteur speciaal voor mij een patchkabeltje gaat omprikken.
Ja dus. Als jij een 160 abonnement krijgt en er is Gigabit beschikbaar (maar je zit nog op een 100 Mbit kaart) zal je dus wel naar een Gigabit kaart moeten worden gepatcht. En anders klagen tot je krijgt wat je wil.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Drie posts achter elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 19-04-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Barre73 : als de limitering idd aan het endpoint (in de FRITZ!Box bij de gebruikers thuis) zou plaatsvinden, betekent dat ook dat er specifieke firmware van Xs4all in die FRITZ!Box aanwezig zou moeten zijn. En dat alle controle over de FRITZ!Box bij de ISP (in casu Xs4all) zou moeten liggen.

Want NU niet het geval is...
Zo heb ik de standaard f/w van AVM in mijn 7390 zitten en alle remote update/config opties door de ISP, uitgeschakeld.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Barre73 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:10:
[...]

De Cap moet volgens mij wel in het modem /router zitten. Aan de centrale kant (in de Dslam) wordt namelijk door de operator een 200/200 profiel geleverd (zie https://www.kpn-wholesale...gangsdatum-25-04-2017.pdf pagina 3 linksboven) als ik even een FttH abonnement als voorbeeld neem. XS4all biedt dat aan de consument aan als 160/160. Dus de cap moet bij de consument worden gezet lijkt me dan.
Als dat zo zou zijn, dan zou je de cap kunnen omzeilen door een eigen modem/router te gebruiken. Dat zou te simpel zijn, ook omdat het XS4All niet uitmaakt of je hun AVM ding gebruikt of je eigen ding neerzet (zie ook mijn andere vraag rondom een Ubiquiti router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-06 15:07
Over dat knijpen, ik heb een 100/100 lijn van xs4all.
Bij de download zit ik altijd net op 100, maar upload is altijd 200+. lijkt niet gecapped.
Hebben jullie dat ook?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Punkbuster schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:24:
Over dat knijpen, ik heb een 100/100 lijn van xs4all.
Bij de download zit ik altijd net op 100, maar upload is altijd 200+. lijkt niet gecapped.
Hebben jullie dat ook?
Ik haal bij de upstream wel eens 700mbit op mijn 500/500 lijn, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Froos Idd! Nog een reden waarom het onwaarschijnlijk is, dat de cap op het endpoint plaats zou vinden...

Wellicht een andere gedachte:
-Het huidige 100/100 FttH profiel levert vaak effectief zoiets van 90-95 down en 110 up, qua snelheden als je een speedtest doet.
Misschien dat men (marketingtechnisch gezien) nu per se de opgegeven snelheden wil waarmaken en derhalve een KPN Wholesale product kiest, wat ruimschoots aan de opgegeven waardes voldoet. (?)
-Of, dat er toch, specifiek voor/door Xs4all, trafficshaping gedaan wordt in hun eigen VLAN transportstreams. (?)

Hieronder wat testresultaten van het afgelopen half jaar:

Download verloop:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2934/33978169102_4bef1725a6_c.jpg

Upload verloop:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2825/33324264943_3e3849f4c9_c.jpg

Download zit net onder de 100 grens, de upload zit er vrijwel altijd boven.

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 19-04-2017 11:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Nadat ik mijn FttH lijn had laten downgraden van plus naar smart (van 100 naar 50 dus) kreeg ik veelvuldig reconnects. Helpdesk vertelde dat snelheidsverlaging softwarematig in mijn FB 7390 zat en dat die dat kennelijk niet meer aan kon. Na wat resetting etc uiteindelijk een FB 7581 (!) gekregen en nu zijn die reconnects in ieder geval verleden tijd. Dus de cap zit inderdaad in de Fritz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
janbal schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:46:
Nadat ik mijn FttH lijn had laten downgraden van plus naar smart (van 100 naar 50 dus) kreeg ik veelvuldig reconnects. Helpdesk vertelde dat snelheidsverlaging softwarematig in mijn FB 7390 zat en dat die dat kennelijk niet meer aan kon. Na wat resetting etc uiteindelijk een FB 7581 (!) gekregen en nu zijn die reconnects in ieder geval verleden tijd. Dus de cap zit inderdaad in de Fritz.
Als dat waar is, dan moet ik met m'n Ubiquiti USG gigabit halen en dat is niet het geval. De cap zit definitief niet in het modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
janbal schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:46:
...
Dus de cap zit inderdaad in de Fritz.
Hmmm, opmerkelijk.
Ben benieuwd wat er dan gebeurt als jij je eigen FRITZ!Box zou installeren of een ander merk/type router? Heb je dan ineens weer 100/100? >:)

Volgens mij @janbal trek je toch echt de verkeerde conclusie... :?

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 19-04-2017 11:50 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Froos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:47:
[...]

Als dat waar is, dan moet ik met m'n Ubiquiti USG gigabit halen en dat is niet het geval. De cap zit definitief niet in het modem.
Idd ik gebruik de Fritzbox ook niet, ook hier rechtstreeks op mijn USG-Pro router vanaf de NTU.., lampje oranje dus max 100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:59
ehtweak schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:49:
[...]

Ehhh, volgens de info van Xs4all, is bij het 80/80 glasabo Spotify WEL inbegrepen...

Spotify Premium bij Alles-in-1 Smart, Plus of Pro
Kiest u voor een Alles-in-1 met Internet Smart, Plus of Pro? Dan krijgt u Spotify Premium t.w.v. van €10,- per maand helemaal gratis van ons. Lekker muziek luisterem met de hoogste geluidskwaliteit en zonder reclame.
Klopt, maar ik heb alleen internet. In het verleden kreeg je bij internet-only ook Spotify (behalve bij de goedkoopste abonnementen als ik me goed herinner) en dat blijft werken zolang je je abonnement niet wijzigt.
Als ik nu zou downgraden is dat voordeeltje vrijwel zeker verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lijkt me echt heeeel sterk dat de cap in het modem / router zit. Dat wil je als beheerder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
LightStar schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:53:
[...]

Idd ik gebruik de Fritzbox ook niet, ook hier rechtstreeks op mijn USG-Pro router vanaf de NTU.., lampje oranje dus max 100...
Heb jij routed IPTV of heb je 't op VLAN4 gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Froos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:38:
[...]

Heb jij routed IPTV of heb je 't op VLAN4 gelaten?
Ik heb geen tv van xs4all maar van Ziggo ivm ci+ kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:08:
Lijkt me echt heeeel sterk dat de cap in het modem / router zit. Dat wil je als beheerder niet.
Zou de CAP eventueel in de NT kunnen zitten? (Bij FttH dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Barre73 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:56:
[...]

Dat kan, al heb ik eerder het idee dat het centraal geregeld is. De NT (wat eigenlijk een foute naam is bij FttH) doet mijns inziens niks anders dan single mode glas vertalen in gigabit koper. Een media converter dus. Aangezien er bij een vervanging ook geen specifiek model bij een abo hoort en ik bijvoorbeeld bij een defect gewoon een NT uit "de pool" kreeg, sterkt dat mijn vermoeden dat er op locatie bij de klant niks gebeurt en dat bandbreedte caps in de wijkcentrale of nog verderop geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Dat kan, al heb ik eerder het idee dat het centraal geregeld is. De NT (wat eigenlijk een foute naam is bij FttH) doet mijns inziens niks anders dan single mode glas vertalen in gigabit koper. Een media converter dus. Aangezien er bij een vervanging ook geen specifiek model bij een abo hoort en ik bijvoorbeeld bij een defect gewoon een NT uit "de pool" kreeg, sterkt dat mijn vermoeden dat er op locatie bij de klant niks gebeurt en dat bandbreedte caps in de wijkcentrale of nog verderop geregeld worden.
Centraal of in de wijkcentrale dus.

Al diverse keren een snelheidswissel aangevraagd en bijna instant werd de snelheid aangepast (zonder dat ik hardware moest resetten). Het langst dat ik hier op heb hoeven wachten was ongeveer 10 minuten. Erg fijn als je even wil up- of downgraden of gebruik wil maken van een actuele aanbieding om vervolgens na bijv. een maand of drie weer een stapje terug te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Ok, wat betreft de snelheids upgrade welke vandaag naar verluid, stapsgewijs, zou worden doorgevoerd, moet ik daar de Fritzbox voor powercycelen/resetten of is het gewoon een speedtestje uitvoeren en voila?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 19:40

JoepW

iRacer & Home Assistant

Mijn Plus glasvezel abo (100/100) levert nu nog steeds 100/100. Dus hier is er nog niks veranderd!
Sterker nog ik zit wat lager dan gewoonlijk :(

xs4all snelheid 19 april 2017

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:56:
[...]

Lijkt me ook onwaarschijnlijk. Volgens mij is dat een passief device, waar geen s/w stack in draait die iets actief doet en/of manageable is, o.i.d...

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 19-04-2017 15:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Nogmaals: mijn XS4All HD-medewerker zei duidelijk dat de instelling van de snelheid alleen softwarematig is en trok zelf de conclusie dat de FB 7390 zich daarin zou kunnen verslikken (n.a.v. mijn reconnects, die begonnen exact vanaf het moment dat mijn abo van plus naar smart ging). Waar die software dan in zit is dan nog even de vraag.

(Kan natuurlijk ook dat de XS4All HD-medewerker hier al dan niet met opzet foutieve uitspraken deed maar feit blijft dat het probleem van veelvuldige reconnects met mijn nieuwe FB 7581 verholpen is).

[ Voor 7% gewijzigd door janbal op 19-04-2017 15:51 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Froos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:34:
[...]

Even OT: Waarom zou NT een verkeerde benaming zijn bij FttH? Ik loop al aardig lang mee in FttH en zo noemt iedereen het. Eigenlijk is het NTU maar dat is blijkbaar te lang :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ehtweak schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:23:
[...]

Lijkt me ook onwaarschijnlijk. Volgens mij is dat een passief device, waar geen s/w stack in draait die iets actief doet en/of manageable is, o.i.d...
Sluit ik me bij aan.. ik zou zelf denken op port / switch nivo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Barre73 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:43:
[...]

Even OT: Waarom zou NT een verkeerde benaming zijn bij FttH? Ik loop al aardig lang mee in FttH en zo noemt iedereen het. Eigenlijk is het NTU maar dat is blijkbaar te lang :-)
NT of NT1 komt uit de ISDN tijd. In ISDN techniek komt er een 2-draad lijn binnen genaamd Y-bus die op de NT wordt afgemonteerd. Het 2-draads net werd in de meterkast getermineerd door de NT, vandaar Network Terminator. De NT zet die vervolgens om in een 2 x 4 draads S0 bus. De NT maakt zelf verbinding met de wijkcentrale en moduleert het signaal van de S0 bus via 2B kanalen (data kanaal, 64Kbit per kanaal) en het D-kanaal (het stuurkanaal, 16Kbit) via de 2-draads lijn naar de wijkcentrale.

Als ik het goed snap, is de FttH een single mode fiber die naar ieder huis wordt gelegd. In de meterkast wordt het licht van de fiber omgezet in gigabit op koper. Het medium is anders, het verkeer echter hetzelfde. In de IT noemen we dat een Media Converter. Het net houdt ook niet op, het gaat op een ander medium verder. Technisch gezien zou je de FttH NT ook kunnen verwijderen en er rechtstreeks single mode glasvezel apparatuur op kunnen aansluiten. Nadeel is dat dat spul veel duurder is dan regulier koper netwerkapparatuur.

[ Voor 0% gewijzigd door Froos op 19-04-2017 17:08 . Reden: foute verwoording. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 20:14
ehtweak schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:23:
[...]

Het is inderdaad niet in de NTU. Ik heb de NTU zelfs niet in gebruik. Ligt nog in de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 22:02
ShitHappens schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:36:
Ja in principe wel... Het Smart abo gaat nu van 50Mbit/s naar 80Mbit/s. Als je in juli geen prijsverhoging wenst zul je dan naar Compact moeten (40Mbit/s) of een korting lospraten.
Tja, dat is (voor mij) een irritante :-( prijsverhoging. Ik zit vwb xs4all nu op 20/20 en MOET dus per 4/7 verplicht naar 40/40 waarvoor ik €5 meer ga betalen. Dan te bedenken dat ik nauwelijks meer snelheid nodig heb dan zeg 1010. Ik update wat sites en voip development, TV kijken doe ik via Ziggo en het zware werk doe ik elders in de backbone.

Kortom het is, zo voel ik het, een spelletje gelld trekken en mij dingen aanbieden die ik (toch) niet gebruik.
Ga hierna gelijk maar wat VOIP-abbo's van ze opzeggen. €65/maand vind ik meer dan zat voor, tegenwoordig, een simpel (wel betrouwbaar) internet (plus flatrate & dial-in voips) abbo.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
Er komt/blijft wel ook een 20/20 optie onder de naam Internet Basic à €36, weliswaar nog steeds €1 meer dan je nu voor 20/20 betaalt.

https://www.xs4all.nl/klant/wijzigingen-2017.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarok
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 23:12
Is het niet mogelijk dat de cap plaatsvindt op de access routers van Xs4all waarop de ppp tunnels termineren, door middel van traffic shaping?

Ik meen dat wel eens gelezen te hebben op een usenet bericht van een engineer van Xs4all. Volgens mij gaf hij ook aan dat het upload verkeer minder goed te shapen valt, vandaar dat dit soms veel hoger is dan de commerciële snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498327

odo966 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:03:
Er komt/blijft wel ook een 20/20 optie onder de naam Internet Basic à €36, weliswaar nog steeds €1 meer dan je nu voor 20/20 betaalt.

Waarom staat dat niet in de brief en wordt je daar niet gewoon op overgezet?
Ben beetje klaar met die KPN marionettenhouding de laatste tijd.
Ik overweeg nu maar een TP-link 4G router te plaatsen, en een Tele2 Sim-only van 10 GB/maand af te sluiten. Bulkdownloads doe ik dan wel in de Eduroam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 498327 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:05:
[...]

Waarom staat dat niet in de brief en wordt je daar niet gewoon op overgezet?
Ben beetje klaar met die KPN marionettenhouding de laatste tijd.
Ik overweeg nu maar een TP-link 4G router te plaatsen, en een Tele2 Sim-only van 10 GB/maand af te sluiten. Bulkdownloads doe ik dan wel in de Eduroam...
Het antwoord staat op die site:
"s uw snelheidslimiet op koper onder de 25 Mbit/s, dan behoudt u uw huidige snelheid onder de nieuwe abonnementsnaam 'Internet Basic'"

Jij hebt een glasvezel 20/20 abonnement dus wordt je niet vanzelf op Basic gezet en wordt het dus niet pro actief aangeboden.

Ik ben het wel met je eens dat dat niet de goede houding is en het past mijns inziens ook niet bij XS4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 16:15

shicomm

<***>

Ik overweeg nu toch wel erg sterk om naar telfort over te stappen.. ( zit daar al voor m'n mobiel )
Het prijsverschil was al vrij fors maar nu we dan toch alsnog een snelheidsverhoging krijgen ( waar aanvankelijk toch stellig werd verteld dat 200/200 niet zou gebeuren aangezien ze al 500/500 hadden.. ) en we wederom een prijsverhoging moeten slikken ben ik wel een beetje klaar met xs4all..
Mijn inziens is de verhoging van 100/100 naar 160/160 niet alleen too little , too late maar min of meer ook een sigaar uit eigen doos...

Erg jammer...

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 13:27
Ik denk dat 160/160 de maximale doorvoer snelheid van de FB7390 is..
Anders moeten alle FB7390`s vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Ik wil geen mobiel Internet en al helemaal geen wifi versterker, ik zit nu op een 20/20 compact abbonement. Wanneer ik deze snelheid wil behouden en dus terug ga naar basis, pleeg ik dan contractbreuk en/of wordt mijn contract dan automatisch weer met een jaar verlengd?

Ik ga maar eens bellen, wat een bende zeg. Bied Telfort al IPV6 aan?

edit - Net op de pagina van Telfort gekeken, Glasvezel "Snel en betrouwbaar" :? pakket 50Mbits down/5Mbits up |:( |:( |:( Heb je glasvezel krijg je xDSL en lager upload snelheden, kansloos als je het mij vraagt.

Onderaan de streep moet ik dus een euri meer per maand betalen indien ik bij 20/20 blijf, es kijken wat Ziggo doet hier :F

Ik kan ook nergens zien waaruit het basis abonnement bestaat? Is dat exact hetzelfde als compact maar dan simpelweg 20/20, of?

[ Voor 30% gewijzigd door WeaZuL op 20-04-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:36
Bel XS4All en vraag het hun? Bij mijn zijn ze vrij coulant geweest in korting op een internet-only abonnement om mij als klant te behouden. Ik verwacht dat je er met die euro ook wel uit gaat komen onder je huidige voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

I-King schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:13:
Bel XS4All en vraag het hun? Bij mijn zijn ze vrij coulant geweest in korting op een internet-only abonnement om mij als klant te behouden. Ik verwacht dat je er met die euro ook wel uit gaat komen onder je huidige voorwaarden.
Net gebeld met de XS4all helpdesk, het basis 20/20 abonnement bestaat niet voor Glasvezel enkel icm koper, ik heb dus geen keus anders dan op te zeggen geeft men aan op de XS4all helpdesk, erg jammer dit. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froos
Ik zie een hoop mensen mokken over de prijs/kwaliteit verhouding van de (nieuwe?) XS4All abo's. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Wat je, denk ik, voor jezelf moet bepalen is, waarom kies ik voor XS4All.

Ik ben al jaren klant bij XS4All. Sterker nog, ik heb zelfs nog een inbel account gehad bij hen. In de tussentijd heb ik meerdere uitstapjes naar andere providers gehad maar toch kwam ik telkens weer terug. Waarom? Vooral hierom:
1. Met XS4All kan ik zelf bepalen wat ik aan de lijn hang. Server thuis? Geen punt. Streaming video? U doet maar. Er vindt geen rare filtering plaats op de lijn tenzij ik die zelf aanzet en zolang ik geen problemen veroorzaak voor anderen of virii / malware verspreid, kan ik doen en laten wat ik wil. Dat is bij anderen wel anders. Port filtering op bijvoorbeeld port 25 is bij een hoop providers heel normaal.
2. Met XS4All kan ik m'n eigen domain aan m'n externe IP hangen. Dit is zelfs met reverse DNS vanuit XS4All te regelen. Zo kan ik hosting en huis naadloos op elkaar aan laten sluiten.
3. Met XS4All kan ik een eigen subnet aanvragen (een /29) en daarmee thuis meerdere IP's gebruiken en toewijzen. Zo kan ik meerdere diensten zelf thuis bouwen en uitproberen.

Om dat te krijgen en te houden, heb ik er geen moeite mee om iets meer te betalen. Daarnaast heb ik, sinds we hier weer terug zijn bij XS4All (we zaten tijdelijk bij Ziggo omdat het glasvezelnetwerk hier nog moest worden aangelegd) geen downtime meer gehad. Ter illustratie: inclusief "onderhoud" door Ziggo zelf hebben we in dezelfde periode vorig jaar zo'n 11 x downtime momenten gehad.

Kijk, als je die eisen niet hebt, als je die functionaliteiten niet gebruikt, dan is XS4All best een dure provider. Ben je op zoek naar goedkoop en snel en wil je thuis verder niks draaien, dan kun je misschien beter bij Telfort kijken.

My two cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:05
Froos schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:17:
Ik zie een hoop mensen mokken over de prijs/kwaliteit verhouding van de (nieuwe?) XS4All abo's. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Wat je, denk ik, voor jezelf moet bepalen is, waarom kies ik voor XS4All.

Ik ben al jaren klant bij XS4All. Sterker nog, ik heb zelfs nog een inbel account gehad bij hen. In de tussentijd heb ik meerdere uitstapjes naar andere providers gehad maar toch kwam ik telkens weer terug. Waarom? Vooral hierom:
1. Met XS4All kan ik zelf bepalen wat ik aan de lijn hang. Server thuis? Geen punt. Streaming video? U doet maar. Er vindt geen rare filtering plaats op de lijn tenzij ik die zelf aanzet en zolang ik geen problemen veroorzaak voor anderen of virii / malware verspreid, kan ik doen en laten wat ik wil. Dat is bij anderen wel anders. Port filtering op bijvoorbeeld port 25 is bij een hoop providers heel normaal.
2. Met XS4All kan ik m'n eigen domain aan m'n externe IP hangen. Dit is zelfs met reverse DNS vanuit XS4All te regelen. Zo kan ik hosting en huis naadloos op elkaar aan laten sluiten.
3. Met XS4All kan ik een eigen subnet aanvragen (een /29) en daarmee thuis meerdere IP's gebruiken en toewijzen. Zo kan ik meerdere diensten zelf thuis bouwen en uitproberen.

Om dat te krijgen en te houden, heb ik er geen moeite mee om iets meer te betalen. Daarnaast heb ik, sinds we hier weer terug zijn bij XS4All (we zaten tijdelijk bij Ziggo omdat het glasvezelnetwerk hier nog moest worden aangelegd) geen downtime meer gehad. Ter illustratie: inclusief "onderhoud" door Ziggo zelf hebben we in dezelfde periode vorig jaar zo'n 11 x downtime momenten gehad.

Kijk, als je die eisen niet hebt, als je die functionaliteiten niet gebruikt, dan is XS4All best een dure provider. Ben je op zoek naar goedkoop en snel en wil je thuis verder niks draaien, dan kun je misschien beter bij Telfort kijken.

Dat dus. Ook 5 licenties voor een virusscanner en IPv6!!!!!!!
Het is gewoon rete stabiel (op de 7581 na maar ook dat is al aardig opgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Froos schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:17:

tlpeter schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:22:
[...]

Dat dus. Ook 5 licenties voor een virusscanner en IPv6!!!!!!!
Het is gewoon rete stabiel (op de 7581 na maar ook dat is al aardig opgelost)
Klopt, het product geleverd voldoet. Bovenstaande punten vind je niet of deels bij andere aanbieders van internet over glas. Wat mij zeer doet is dat ik 5eur meer moet gaan betalen en daar simpelweg geen keus in heb anders dan het abonnement te beëindigen. Dus ook niet terug naar 20/20.

Wrange nasmaak -O- dat is wat het bij mij teweeg brengt om zo om te gaan met een bestaande klant!

[rant modus]
Commerciële bende, dat is het, "ja maar dan krijgt u Spotify en komt u in aanmerking voor een wifi versterker en tevens internet mobiel basis"
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[/rant modus]

Zo dat lucht op. Now, back to work :Z

[ Voor 3% gewijzigd door WeaZuL op 20-04-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
WeaZuL schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:29:

Klopt, het product geleverd voldoet. Bovenstaande punten vind je niet of deels bij andere aanbieders van internet over glas. Wat mij zeer doet is dat ik 5eur meer moet gaan betalen en daar simpelweg geen keus in heb anders dan het abonnement te beëindigen. Dus ook niet terug naar 20/20.

Wrange nasmaak -O- dat is wat het bij mij teweeg brengt om zo om te gaan met een bestaande klant!
I see your point. Ik ben maandelijks zo'n Eur 100 kwijt voor al hun diensten. Ik vind dat best veel voor internet dat je ook voor 2 tientjes kunt krijgen. Maar als je dan kijkt naar alle additionele diensten kun je bijna nergens anders heen.

Ik begrijp best dat prijzen wel eens aangepast moeten worden, ook wel dat dat wel eens omhoog moet. Ik neem aan dat ze bij XS4All ook wel snappen dat niet al hun klanten daar blij van worden. Ik bekijk 't maar een beetje als de benzine prijzen. Die gaan ook te pas en onpas omhoog en omlaag, daar heb ik ook niks over te zeggen. Ik kan ervoor kiezen om een goedkope pomp te nemen, dan nog heb ik hetzelfde. Soms is het niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:31

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik ben sinds 1996 klant bij XS4all en sinds 2000 heb ik - afgezien van een 2-jarig glasvezel abo bij Fibre omdat XS4all op dat moment geen Glasvezel bij mij kon leveren - een breedband bij ze gehad.

Het lijkt mij stug dat XS4all als volle KPN dochter als enige deze snelheidsverhoging krijgt, maar dat ze XS4all het voortouw laten nemen en dat alle andere volle KPN dochters snel zullen volgen.

Ik was altijd bereid om te betalen voor kwaliteit en de leuke extraatjes. Maar op dit moment zijn er te weinig leuke extraatjes wat voor mij de prijs echt rechtvaardigt.

Tot 30-4 zijn alleen de XS4all WebTV (ivm de goede apps op Windows RT en Windows 10 Mobile) en Spotify Premium de extra toegevoegde waarde. Maar vanaf 1-5 zou ik met maandelijkse kosten voor de XS4all Pack-abo en eigen Spotify Premium abo goedkoper uit zijn bij andere aanbieders.

En dan praat ik niet over een paar euro, maar toch zeker 10 euro p/m en dat vind ik toch wel behoorlijk veel geld...

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 08:20

TVL

Ik ben ook al een tijdje klant bij XS4ALL en heb Compact 20/20 op Glas met bellen. Snelheid voldoet voor mij prima. Ik vind alleen de belkosten erg hoog maar dat heb ik opgelost door Cheapconnect te gebruiken voor mijn uitgaande telefoontjes. Ik moet zeggen dat ik altijd een super stabiele en goede verbinding heb.
Heb er opzich niet zo'n moeite mee omdat ze niet alleen maar de prijs verhogen, je krijgt ook een dubbele snelheid en mobiel internet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
Op dit moment heb ik T-Mobile thuis glasvezel:
  • 50Mbit up/down
  • Interactieve TV (1 STB)
Maandprijs: 47,50 euro (per jaar: 570,- euro)

Al een behoorlijke tijd heb ik last van wegvallende verbindingen, zowel bedraad als draadloos. Ook veel gedoe met foutieve maandbedragen op de factuur, en een extreem trage TV-ontvanger... Om een lang verhaal kort te maken, ik wil overstappen.

Waar ik op zoek naar ben:
  • Sowieso glasvezel internet (minimaal 40Mbit up/down)
  • Interactieve TV (1 tv is voldoende)
  • Ik heb op dit moment een los Spotify abonnement, dus wanneer mijn nieuwe provider dit standaard meelevert is het mooi meegenomen
  • Bellen is niet belangrijk (heb een mobiel abonnement via mijn werkgever)
Als snel kwam ik uit op KPN of Xs4all.

Xs4all alles-1-een Smart https://www.xs4all.nl/pakketten/alles-in-1/
  • 80mbit glas
  • Gratis Spotify (waar ik op dit moment 10,- euro p/maand voor betaal)
  • Interactieve TV (voor 2 TV's)
Eerste 6 maanden 45,- euro, daarna 66,- euro.
(eerste jaar totaal 666,- euro)

KPN alles-in-1 standaard https://bestellen.kpn.com/pakket/alles-in-1/standaard/
  • 100mbit glas
Eerste 6 maanden 35,- euro, daarna 62,50 euro.
(per jaar totaal 585,- euro)

Wanneer ik naar de cijfers kijk komt KPN als beste uit de bus. Kan iemand mij aangeven waarom ik toch voor XS4ALL zou moeten kiezen? Zijn zij werkelijk beter wat betreft downtime en service? Is de Fritzbox van XS4all beter dan het modem van KPN?

[ Voor 13% gewijzigd door endless90 op 20-04-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
endless90 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:45:
  • 50Mbit up/down

Al een behoorlijke tijd heb ik last van wegvallende verbindingen, zowel bedraad als draadloos. Ook veel gedoe met foutieve maandbedragen op de factuur, en een extreem trage TV-ontvanger... Om een lang verhaal kort te maken, ik wil overstappen.

• Ik heb op dit moment een los Spotify abonnement, dus wanneer mijn nieuwe provider dit standaard meelevert is het mooi meegenomen

• 80mbit glas

• 100mbit glas

Wanneer ik naar de cijfers kijk komt KPN als beste uit de bus. Kan iemand mij aangeven waarom ik toch voor XS4ALL zou moeten kiezen? Zijn zij werkelijk beter wat betreft downtime en service? Is de Fritzbox van XS4all beter dan het modem van KPN?
KPN standaard kost wel 62,50 per maand (na de eerste 6 maanden) maar dan heb je geen 100 Mbit hoor. Dan heb je 60/6. Voor 100/100 Mbit betaal je 5 euro er maand meer. Is niet echt nodig want 60/6 op glas is in werkelijkheid 70/30 aangezien ze de upload niet goed kunnen knijpen.

Als je een Experiabox V10 krijgt ben je prima af. Krijg je een V9 dan zijn de wifiprestaties wel wat minder dan die van de Fritzbox (wordt gezegd..). Maar met een goed accesspoint voor wifi erbij los je dat ook meteen op.

In het algemeen geldt wel dat als je behoefte hebt aan allerlei eigen technische mogelijkheden, dat je dan beter terecht kan bij XS4all. Heb je dat niet en wil je gewoon graag plug-and-play, dan zou KPN net zo goed (en goedkoper) moeten zijn voor je.

Service van XS4all was altijd geroemd, maar eerlijk gezegd zie ik dat het laatste jaar wel flink terug lopen. In ieder geval hier in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • 50Mbit up/down

• 80mbit glas

• 100mbit glas

Bij xs4all heb je 5 licenties voor een f-secure virusscanners. Heeft kpn dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ik lees hier (en andere plekken) veel over de snelheidsverhoging en aanstaande prijsverhoging.
Maar als klant van Xs4all (FttH op een Gigabit POP), heb ik zelf nog niks 'officieel' van ze gehoord. Geen snailmail, geen e-post, noppes, nada. :?
Ga maar eens proberen of ze via twitter een reactie geven
tlpeter schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 07:09:
[...]

Bij xs4all heb je 5 licenties voor een f-secure virusscanners. Heeft kpn dit ook?
Heb je al op de website van KPN gekeken? Dan heb je je antwoord... :+

[ Voor 37% gewijzigd door ehtweak op 21-04-2017 11:27 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Nee want ik zit al bij xs4all ;)
Het zal elkaar niet zoveel ontlopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
@ehtweak Het toverwoord is tegenwoordig batchgewijs bij KPN en XS4All, zie ook uitrol HD op 1 en snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online

• 80mbit glas
Hmm, ik heb xs4all smart (sinds ca. 1 jaar), orgineel met 1 tv ontvanger. Heb onlangs een 2de TV ontvanger laten komen, daar betaal ik bij mijn weten 2,5 euro/maand extra voor.. ?

[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 21-04-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 16:15

shicomm

<***>

jacques1971 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:16:
Ik denk dat 160/160 de maximale doorvoer snelheid van de FB7390 is..
Anders moeten alle FB7390`s vervangen worden.
Waarom kan ik dan wél naar 500/500 zonder aanpassing ? ...

Bij glasvezel word gebruik gemaakt van het router gedeelte ( wat 1gbps is ) waar de wan poort een cap vn 100 mbit heeft.

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 22:02

THX d:)b , hadden ze niet in de brief gezet die ik onlangs ontving.
Ga tegen die tijd dan downgraden. €4 is niet veel en alle beetjes helpen hier.
Strikt genomen zou je zeggen dat met voortschrijdende technologie, het juist goedkoper moet worden.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Zojuist een mail gehad dat ze de komende tijd niks gaan doen aan onze wijkcentrale en dus de max 100/100 blijft, ga dus terug ma 80/80 en bespaar mezelf dan een tientje in de maand waar ik misschien zo'n ip block voor afsluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
PtrO schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:20:
[...]

THX d:)b , hadden ze niet in de brief gezet die ik onlangs ontving.
Ga tegen die tijd dan downgraden. €4 is niet veel en alle beetjes helpen hier.
Strikt genomen zou je zeggen dat met voortschrijdende technologie, het juist goedkoper moet worden.
Ja, alleen hier zou door de helpdesk weer gezegd zijn dat 20/20 toch niet bestaat op glasvezel in de nieuwe opzet, maar alleen op koper...

WeaZuL in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

... wat zeker niet duidelijk was in dat overzicht van de wijzigingen. Aan de andere kant, vijf verschillende snelheidsopties 20/40/80/160/500 zou ook wel veel zijn...
Pagina: 1 ... 47 ... 108 Laatste